thnx gisteren lukte het binnenhalen nog niet.Tom schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:55:
[...]
Inmiddels staat ie er:
http://support.sony-europ..._GB&odw_model=KDL-37W5500
Verwijderd
Ben van plan om dit weekend de 46w5500 te kopen. Twijfel alleen over het volgende en hoop dat iemand daar antwoord op kan geven.
Hoe zit het nu precies, heeft de sony cl+? Zoals iedereen wel heeft kunnen lezen komt Ziggo in mei met zo'n cam. Als ik in de spec/handleiding kijk zie ik dat de sony DVB-C heeft maar betekend dat ook dat dan cl+ werkt?
alvast bedankt voor jullie reactie
Joris
p.s. tv is kapot dus wil eingelijk voor mei de tv alvast aanschaffen en wil dus niet tot die tijd wachten. En dan in mei cl+ cam kopen van Ziggo.
Hoe zit het nu precies, heeft de sony cl+? Zoals iedereen wel heeft kunnen lezen komt Ziggo in mei met zo'n cam. Als ik in de spec/handleiding kijk zie ik dat de sony DVB-C heeft maar betekend dat ook dat dan cl+ werkt?
alvast bedankt voor jullie reactie
Joris
p.s. tv is kapot dus wil eingelijk voor mei de tv alvast aanschaffen en wil dus niet tot die tijd wachten. En dan in mei cl+ cam kopen van Ziggo.
Thnx, ik haal hem nu binnen.Tom schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:55:
[...]
Inmiddels staat ie er:
http://support.sony-europ..._GB&odw_model=KDL-37W5500
Ik zit maar te dubben of ik nou de 40V5500 of de 40W5500 zal nemen. Is motionflow en 100Hz die €250 extra waard?
van http://www.digitalversus.com/article-364-4903-16.html over de w5500's
en over de clouding:So is it the ultimate television?
No; first of all because of its reduced angle of vision meaning you quickly lose depth in blacks. This fault was not far from removing one of its five stars.
What’s more there is very light ghosting particularly with horizontal movements. This is more or less comparable to what you find with the competition on panels of equivalent quality. Only 200 Hz Motionflow, which is uniquely available on the Z4500, could have improved on this.
Kunnen huidige bezitters zich hierin vinden? Het vreemde vond ik dat bij hdtvtest.co.uk de kijkhoek juist als beter werd aangeprezen t.o.v. de w4500 (100 tegenover 90 graden). Ook met het argument van Whathifi.com van de oneven backlight lopen de meningen tussen verscheidene reviews wel erg uiteen... Zou er zoveel verschil zitten tussen alle individuele toestellen?This is a topic that has been filling up the inches on the forums: clouding. For those who don’t know what we’re talking about, clouding is a slight leak of light to some zones on the panel that should usually be black. What seem to be bluish clouds appear. Note that we called on three different individuals in the editorial team to get a good cross section of opinion.
The outcome is unanimous: the panel is perfectly black when you are opposite the screen. You can’t legitimately say then that the W5500 suffers from clouding.
However, once you move to the side slightly, the blacks do get lighter. The colours don’t vary but also get lighter. The closer you are to the panel then, the fewer the number of viewers that get high image quality. At a distance of 3 m, two to three people can watch an ideal image at the same time. The next two (4th and 5th) will start to see zones where the blacks are less than optimal. This might look light clouding but isn’t in fact, as you don’t get the effect when you are directly in front of the screen. One thing is sure: the W5500 doesn’t have a wide angle of vision.
Verwijderd
Ik zou alleen al voor de w5500 kiezen omdat ik regelmatig naar sport kijk en dan is het verschil tussen wel of geen 100Hz echt goed zichbaar (en in veel gevallen zelfs onmisbaar), vind ik zelf.tiguan schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:00:
Ik zit maar te dubben of ik nou de 40V5500 of de 40W5500 zal nemen. Is motionflow en 100Hz die €250 extra waard?
Maja, uiteindelijk kun je die keuze enkel zelf maken...
Mja, ik kijk dus helemaal geen sport dus als het alleen daarvoor nuttig is dan heb ik 't echt niet nodig.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:13:
[...]
Ik zou alleen al voor de w5500 kiezen omdat ik regelmatig naar sport kijk en dan is het verschil tussen wel of geen 100Hz echt goed zichbaar (en in veel gevallen zelfs onmisbaar), vind ik zelf.
Maja, uiteindelijk kun je die keuze enkel zelf maken...
Verwijderd
Ik vraag me trouwens zelf af of er o.a. bij gamen ook een merkbaar verschil is...tiguan schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:21:
[...]
Mja, ik kijk dus helemaal geen sport dus als het alleen daarvoor nuttig is dan heb ik 't echt niet nodig.
Volgens mij is 100Hz niet van toepassing bij het gamen als je een PS3 heb. Maar zeker weten doe ik 't ook niet.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:47:
[...]
Ik vraag me trouwens zelf af of er o.a. bij gamen ook een merkbaar verschil is...
Dat vroeg ik mij dus af, volgens mij werkt 100hz niet bij een ps3 ofzo. Dacht dat ik het een keer eerder gelezen had. Kan je dus zeggen blu-ray via ps3 is gewoon niet optimaal om af te spelen omdat de 100hz niet van toepassing is?
Verwijderd
Bedoelde deze :-)Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:26:
weet iemand dit?
Bij Blu-Ray gebruik je volgens mij juist weer de 24p modus.Neefdave schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:40:
Dat vroeg ik mij dus af, volgens mij werkt 100hz niet bij een ps3 ofzo. Dacht dat ik het een keer eerder gelezen had. Kan je dus zeggen blu-ray via ps3 is gewoon niet optimaal om af te spelen omdat de 100hz niet van toepassing is?
Ja maar 24p staat voor 24 frames per seconde en 100hz heeft met de frequentie per seconde te maken. Twee aparte dingen lijkt mij.
Verwijderd
Ik heb zelf ook lang naar deze bevestiging gezocht, en ben er inmiddels voor 95% zeker van dat de DVB-C tuner in de W5500 CI+ compatible is. Maar als ik jou was zou ik nog een weekje wachten, als het goed is komt Ziggo zeer binnenkort met een lijst van ondersteunde TV's.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:26:
Ben van plan om dit weekend de 46w5500 te kopen. Twijfel alleen over het volgende en hoop dat iemand daar antwoord op kan geven.
Link ziggo-gebruikers forum
Verwijderd
100hz op de ps3 werkt gewoon, moet je is een keer F1 op de ps3 spelen op 100hz, wereld van een verschil, bluray werkt ook gewoon op 24p en 100hz op de ps3Neefdave schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:40:
A.s. vrijdag ga ik de Sony 46EX1 ophalen bij plasma-discounter ter vervanging van mijn huidige 37"
39
Zo, net de bestelling afgerond van de KDL-32V4500 bij wehkamp 
krijg hem woensdag binnen, nu nog een ps3 erbij en ik ben er weer klaar voor de komende tijd
Voor de geinteresseerden: Hij kostte btw 550 euro incl. verwijder- en verzendkosten. Hij is nu goedkoper omdat de 10% korting actie bij de wehkamp geldt.
krijg hem woensdag binnen, nu nog een ps3 erbij en ik ben er weer klaar voor de komende tijd
Voor de geinteresseerden: Hij kostte btw 550 euro incl. verwijder- en verzendkosten. Hij is nu goedkoper omdat de 10% korting actie bij de wehkamp geldt.
[ Voor 32% gewijzigd door Schildje op 03-04-2009 00:12 ]
Ik snap persoonlijk het verschil tussen film-mode en video-mode deinterlacing niet. Film mode is de w5500 erg goed in, maar videomode deinterlacing laat wat te wensen overlas ik. Wanneer wordt welke gebruikt? Is dit afhankelijk van het gebruikte medium of kan het ook verschillen binnen het medium? Dus laten we zeggen je kijkt digitale televisie en bij voetbal wordt er een video-cadence gebruikt, maar bij een serie als CSI wordt overgeschakeld op een film-cadence? Of maakt TV altijd van video-cadence gebruik en DVD alleen maar van film...?
Verwijderd
Ik ben sinds kort eigenaar van de 32W5500, nu wil ik graag RSS feeds toevoegen en via DLNA contact maken met mijn laptop. Alleen geen van beiden lijkt te werken, ik gebruik nu twonkymediaserver, maar mijn tv lijkt maar geen servers te willen kennen. Heeft iemand enige ervaring met werkende RSS feeds en werkende DLNA ?
Ja, ik heb DLNA werkend met Twonky op mijn 40W5500. Het duurde echter even voor herkenning plaatsvond, een uurtje ofzo? Opeens zag ie een server.Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:19:
Ik ben sinds kort eigenaar van de 32W5500, nu wil ik graag RSS feeds toevoegen en via DLNA contact maken met mijn laptop. Alleen geen van beiden lijkt te werken, ik gebruik nu twonkymediaserver, maar mijn tv lijkt maar geen servers te willen kennen. Heeft iemand enige ervaring met werkende RSS feeds en werkende DLNA ?
Ik heb er verder niet meer naar gekeken omdat het mega-oninteressant is: films werken slecht, foto's werken traag en mp3's draai ik niet op de tv. En rss-feeds? Computer, zou ik zeggen.
Gisteren aangesloten en verschillende media geprobeert, werkelijk schitterend! echt een schilderij is het!Fietsbel schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:57:
A.s. vrijdag ga ik de Sony 46EX1 ophalen bij plasma-discounter ter vervanging van mijn huidige 37"
Zal in de aankomende dagen een uitgebreide gebruikservaring posten
39
Verwijderd
Wellicht een reeds besproken onderwerp...
Sony Bravia met DVB-T Tuner kan met KPN Digitenne zonder aparte decoder werken heb ik begrepen.
Is dat de enige mogelijkheid of zijn er mogelijkheden met UPC, schotels, etc...?
En hoe kan ik mn huidige HDD-DVD recorder gebruiken icm met de Bravia wanneer het signaal ontvangen wordt door de TV zelf? Gaat dat dan via HDMI naar mn eigen recorder?
Verder, is digitenne goed genoeg voor deze tv's?
Thanks
Sony Bravia met DVB-T Tuner kan met KPN Digitenne zonder aparte decoder werken heb ik begrepen.
Is dat de enige mogelijkheid of zijn er mogelijkheden met UPC, schotels, etc...?
En hoe kan ik mn huidige HDD-DVD recorder gebruiken icm met de Bravia wanneer het signaal ontvangen wordt door de TV zelf? Gaat dat dan via HDMI naar mn eigen recorder?
Thanks
DVB-T is inderdaad voor het gebruik van Digitenne dwz dat je geen losse Decoder nodig heb om je smartcard in te stoppen, je kan een Module kopen, deze in de tv stoppen en daar je smartcard instoppen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 11:59:
Wellicht een reeds besproken onderwerp...
Thanks
DVB-C is voor het gebruik van Digitaal signaal wat over de Kabel komt dwz Ziggo e.d.
De ondersteuning voor het gebruik van een Smartcard (Satteliet) is volgens mij al tijden geleden gestopt (DVB-S)
Als het aankomt op de kwaliteit van het beeld zou ik absoluut kiezen voor een signaal via de schotel.
Ik heb in mijn vorige woning zowel gebruikt gemaakt van Ziggo en Digitenne (slaapkamer). De kwaliteit van het beeld is prima maar ik moet zeggen sinds ik in mijn nieuwe woning gebruik maak van een schotel icm. een Dreambox DM800HD moet ik zeggen dat de kwaliteit van het beeld zowel Ziggo als Digitenne ver achter zich laat.. Het vergt wel een enige investering maar je krijgt (naar mijn mening) waar je voor je geld..
dus als het op beeldkwaliteit aankomt;
Schotel > Ziggo > Digitenne
p.s; nog een handig linkje om het verhaal wat duidelijker te maken en je eventueel kan helpen bij het maken van een keuze
[ Voor 5% gewijzigd door jwvb op 04-04-2009 13:56 ]
Tot zo ver even mijn bevindingen met de Sony Bravia KDL-46EX1
note: Mijn oude scherm was een Samsung LE37M87, dit is een scherm dat nu 2 jaar oud is en een van de eerste 1080P schermen, maar zonder 100Hz en dergelijke "nieuwe" snufjes. Hiermee vergelijk ik dan ook de EX1.
Bij het uitpakken van het scherm vallen verschillende zaken gelijk op. Het toestel (15KG) komt gemonteerd op de voet, deze voet is wit gespoten, gemaakt van gietstaal en weegt 7KG.
Zelf heb ik het toestel opgehangen en de voet is gemakkelijk te demonteren dmv 4 schroeven.
Het scherm is een heel stuk dunner dan vergelijkbare schermen en ook de afwerking is prachtig. Het scherm is beschikbaar met een zilveren en zwarte omlijsting en is gemaakt van geborsteld metaal. De hoekjes zijn niet in verstek gemonteerd maar met een apart hoekje erin, de randen zijn netjes afgewerkt en zijn niet scherp.

Details zijn er in overvloed, zo kun je het toestel op standby zetten of ook daadwerkelijk geheel uit dmv de drukknop op de achterkant van het scherm. Wanneer het scherm op standby staat is er ook maar een piepklein ledje zichtbaar die dit aangeeft, wanneer het scherm aangaat veranderd de verlichting in groen.

Het sony logo gloeit langzaam op bij het aanzetten van het scherm en dooft ook weer bij het uitzetten. Deze verlichting valt ook uit te schakelen.

Op het eerste oog lijkt alle apparatuur wit, dit is niet zo, er zit heeeeel klein beetje parelmoer glans over de materialen, het valt ook niet op maar het is in elk geval niet spierwit, om dit te kunnen zien moet je vrij dicht erop staan en de juiste lichtinval hebben. Zoals op de foto's hierboven is het ook niet snel te zien.
Bij het uitpakken komt ook de mediabox te voorschijn, dmv van dit kastje zullen de beelden op het scherm komen en hierop zitten ook alle aansluitingen op 1 HMDI poort na (deze zit op de tv).

Achter het klepje vinden diverse aansluitingen (CAM, usb poort, koptelefoon) en knoppen om het toestel te bedienen.

De afstandsbediening werkt voorzich, voelt degelijk aan en de knoppen reageren goed op het indrukken.
Hard knijpen levert nog steeds geen kraakjes op. Groot voordeel is dat er sneltoetsen op zitten voor alle ingangen, dit was vervelend bij mijn vorige scherm, hierbij moest je eerst alle uitgangen langs gaan voordat je weer was waar je wilde zijn.
Eenmaal alles aangesloten werkt het ook direct goed, geen gedoe met instellingen om een zo goed mogelijk signaal te krijgen. Zelf kijk ik via CAIWAY als provider en deze stuurt digitale televisie ongecodeerd over de kabel, zelf heb ik er ook een HDTV abbonement bij en zal een alphacrypt kaart moeten kopen om daar de smartcard in te stoppen om toegang te krijgen tot de HDTV content. Een samsung HR360 HDTV decoderer gebruikte ik vroeger hiervoor.
Het beeldkwaliteit (digitaal) is goed, voetbal, formule 1 ziet eruit zoals het hoort te zijn, dit vond ik toch altijd het grootste minpunt van de Samsung die toch problemen gaf bij het kijken van zulke programma's.
Zappen gaat snel en de EPG werkt prettig, vooral dat je een programma kan aanklikken dat nog moet starten en als het zover is veranderd de tv van kanaal.
Het geluid is acceptabel, niet blikkerig en knijpend dat ze er te kleine speakers in heben gestopt, tuurlijk is het geen thuisbioscoop wat je eruit krijgt, dat is logisch.
Het scherm kan ook gebruikt worden als veredeld digitaal fotolijstje, ik ben geen fan van digitale fotolijstjes en vind dan deze functie dan ook vrij onzinnig en zonde van het verbruik. Er zullen heus mensen zijn die er wel gebruik van zullen maken.
Bluray en playstation 3 beelden zijn schitterend.
Voorlopige conclusie:
Een enorme vooruitgang is deze TV voor mij en ben dan ook meer uitzonderlijk tevreden. De tv heb ik pas sinds vrijdag en de minpunten merk je vaak pas na een langere tijd gebruiken.
note: Mijn oude scherm was een Samsung LE37M87, dit is een scherm dat nu 2 jaar oud is en een van de eerste 1080P schermen, maar zonder 100Hz en dergelijke "nieuwe" snufjes. Hiermee vergelijk ik dan ook de EX1.
Bij het uitpakken van het scherm vallen verschillende zaken gelijk op. Het toestel (15KG) komt gemonteerd op de voet, deze voet is wit gespoten, gemaakt van gietstaal en weegt 7KG.
Zelf heb ik het toestel opgehangen en de voet is gemakkelijk te demonteren dmv 4 schroeven.
Het scherm is een heel stuk dunner dan vergelijkbare schermen en ook de afwerking is prachtig. Het scherm is beschikbaar met een zilveren en zwarte omlijsting en is gemaakt van geborsteld metaal. De hoekjes zijn niet in verstek gemonteerd maar met een apart hoekje erin, de randen zijn netjes afgewerkt en zijn niet scherp.

Details zijn er in overvloed, zo kun je het toestel op standby zetten of ook daadwerkelijk geheel uit dmv de drukknop op de achterkant van het scherm. Wanneer het scherm op standby staat is er ook maar een piepklein ledje zichtbaar die dit aangeeft, wanneer het scherm aangaat veranderd de verlichting in groen.

Het sony logo gloeit langzaam op bij het aanzetten van het scherm en dooft ook weer bij het uitzetten. Deze verlichting valt ook uit te schakelen.

Op het eerste oog lijkt alle apparatuur wit, dit is niet zo, er zit heeeeel klein beetje parelmoer glans over de materialen, het valt ook niet op maar het is in elk geval niet spierwit, om dit te kunnen zien moet je vrij dicht erop staan en de juiste lichtinval hebben. Zoals op de foto's hierboven is het ook niet snel te zien.
Bij het uitpakken komt ook de mediabox te voorschijn, dmv van dit kastje zullen de beelden op het scherm komen en hierop zitten ook alle aansluitingen op 1 HMDI poort na (deze zit op de tv).

Achter het klepje vinden diverse aansluitingen (CAM, usb poort, koptelefoon) en knoppen om het toestel te bedienen.

De afstandsbediening werkt voorzich, voelt degelijk aan en de knoppen reageren goed op het indrukken.
Hard knijpen levert nog steeds geen kraakjes op. Groot voordeel is dat er sneltoetsen op zitten voor alle ingangen, dit was vervelend bij mijn vorige scherm, hierbij moest je eerst alle uitgangen langs gaan voordat je weer was waar je wilde zijn.
Eenmaal alles aangesloten werkt het ook direct goed, geen gedoe met instellingen om een zo goed mogelijk signaal te krijgen. Zelf kijk ik via CAIWAY als provider en deze stuurt digitale televisie ongecodeerd over de kabel, zelf heb ik er ook een HDTV abbonement bij en zal een alphacrypt kaart moeten kopen om daar de smartcard in te stoppen om toegang te krijgen tot de HDTV content. Een samsung HR360 HDTV decoderer gebruikte ik vroeger hiervoor.
Het beeldkwaliteit (digitaal) is goed, voetbal, formule 1 ziet eruit zoals het hoort te zijn, dit vond ik toch altijd het grootste minpunt van de Samsung die toch problemen gaf bij het kijken van zulke programma's.
Zappen gaat snel en de EPG werkt prettig, vooral dat je een programma kan aanklikken dat nog moet starten en als het zover is veranderd de tv van kanaal.
Het geluid is acceptabel, niet blikkerig en knijpend dat ze er te kleine speakers in heben gestopt, tuurlijk is het geen thuisbioscoop wat je eruit krijgt, dat is logisch.
Het scherm kan ook gebruikt worden als veredeld digitaal fotolijstje, ik ben geen fan van digitale fotolijstjes en vind dan deze functie dan ook vrij onzinnig en zonde van het verbruik. Er zullen heus mensen zijn die er wel gebruik van zullen maken.
Bluray en playstation 3 beelden zijn schitterend.
Voorlopige conclusie:
Een enorme vooruitgang is deze TV voor mij en ben dan ook meer uitzonderlijk tevreden. De tv heb ik pas sinds vrijdag en de minpunten merk je vaak pas na een langere tijd gebruiken.

39
Hoe heb je de kabel weggewerkt op die laatste foto? 
Of is dat voor de boel is aangesloten.
Verder chique ding
edit: wtf ding is draadloos. en stroom dan?
Verder chique ding
[ Voor 16% gewijzigd door Tom op 06-04-2009 11:22 ]
Verbinding tussen TV en dat kastje is draadloosTom schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:20:
Verder chique ding
http://www.sony.nl/product/t46-e-series/kdl-46ex1
Misschien zit er wel een stopcontact achter de TV
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2009 11:25 ]
Zo, vandaag maar weer eens een keertje goed gezeten voor mijn apparatuur. Ik heb deze tv als sinds december. Wat mij opviel vanaf het begin is dat deze tv voor een 100hz tv ik deze aardig slecht vond. Ik vroeg me af wat de oorzaak hier van was. Zoals iedereen weet is dit goed te zien bij HD materiaal en de aftiteling. Voor de duidelijkheid, aftiteling die van omlaag naar omhoog gaat. Ik vond dat tot erg schokte voor een 100hz tv en dat dit niet te verhelpen was, tot vandaag....
Zie mijn sig, KDL40W4500 en PS3. Ik gebruik mijn ps3 als game-station maar ook als blu-ray speler. Bravia TV's hebben de zogeheten game-mode zodat het scherm sneller reageert. Ok, klinkt super maar hoe is dit in de praktijk bij blu-ray? Heb je die reactiesnelheid dan wel nodig? Steeds meer horen we reactiesnelheden van een tv en 100hz, 200hz, 24p etc. Ik heb toch 100hz, dat moet toch gewoon soepel zijn?
Nu, als je game-mode activeert is het niet meer mogelijk om je motionflow aan te zetten. Deze word volledig uitgeschakeld en is met geen mogelijkheid aan te zetten.. De motionflow zorgt er JUIST voor dat je beelden vloeiender verlopen! Ik heb dus even ice-age 2 opgezet en de aftiteling opgezet. Game-mode aan en dat trilt zoals ik het altijd al heb gezien, zeer slecht voor een 100hz tv. Zet je nu de game-mode uit en zet je motionflow op hoog dan verloopt het zo vloeiend als het maar kan! Tevens alle pan-beelden van links naar rechts lopen vloeiender dan ooit tevoren!
Conclusie: game-mode aan is een extra toevoeging voor gaming, geen vertraging met in- en output. Game-mode uit, motionflow op hoog is veel beter voor bluray weergave. Alles verloopt vloeiend
Is iemand het hier met mij eens, hebben jullie je ook afgevraagd waarom dat zo schokte of "zien" jullie het niet? Ik ben NU pas echt tevreden!
Nadeel: elke keer switchen tussen game-mode aan/en uit zuigt!
Zie mijn sig, KDL40W4500 en PS3. Ik gebruik mijn ps3 als game-station maar ook als blu-ray speler. Bravia TV's hebben de zogeheten game-mode zodat het scherm sneller reageert. Ok, klinkt super maar hoe is dit in de praktijk bij blu-ray? Heb je die reactiesnelheid dan wel nodig? Steeds meer horen we reactiesnelheden van een tv en 100hz, 200hz, 24p etc. Ik heb toch 100hz, dat moet toch gewoon soepel zijn?
Nu, als je game-mode activeert is het niet meer mogelijk om je motionflow aan te zetten. Deze word volledig uitgeschakeld en is met geen mogelijkheid aan te zetten.. De motionflow zorgt er JUIST voor dat je beelden vloeiender verlopen! Ik heb dus even ice-age 2 opgezet en de aftiteling opgezet. Game-mode aan en dat trilt zoals ik het altijd al heb gezien, zeer slecht voor een 100hz tv. Zet je nu de game-mode uit en zet je motionflow op hoog dan verloopt het zo vloeiend als het maar kan! Tevens alle pan-beelden van links naar rechts lopen vloeiender dan ooit tevoren!
Conclusie: game-mode aan is een extra toevoeging voor gaming, geen vertraging met in- en output. Game-mode uit, motionflow op hoog is veel beter voor bluray weergave. Alles verloopt vloeiend
Is iemand het hier met mij eens, hebben jullie je ook afgevraagd waarom dat zo schokte of "zien" jullie het niet? Ik ben NU pas echt tevreden!
100 hz etc. zijn geen reactiesnelheden, die zijn (bijna) altijd in miliseconden (ms). Alleen met motionflow aan wordt de tv 100 keer p/s ververst (volgens mij). Dit heeft met de vloeiendheid van het beeld te maken en niet met de reactiesnelheid. Bij game mode is de reactiesnelheid hoger, maar bij een w4500 heb je als het goed is zo weinig vertraging in het beeld dat je de game mode helemaal niet hoeft te gebruiken. De game mode is er alleen voor betere reactietijden, je spellen worden er niet mooier op ofzo. Ik zou dus de tv altijd op de normale mode laten staan (behalve als je het verschil in reactietijd merkt, maar een w4500 is zo goed dat je dat niet moet merken).Neefdave schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:58:
Zo, vandaag maar weer eens een keertje goed gezeten voor mijn apparatuur. Ik heb deze tv als sinds december. Wat mij opviel vanaf het begin is dat deze tv voor een 100hz tv ik deze aardig slecht vond. Ik vroeg me af wat de oorzaak hier van was. Zoals iedereen weet is dit goed te zien bij HD materiaal en de aftiteling. Voor de duidelijkheid, aftiteling die van omlaag naar omhoog gaat. Ik vond dat tot erg schokte voor een 100hz tv en dat dit niet te verhelpen was, tot vandaag....
HalloVerwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:58:
Ik heb zojuist een W5500 gekocht.
EDIT:
Zojuist deze gevonden op internet:
http://www.muurbeugel.nl/...ls&catid=8&artikelid=5091
24mm tussen de muur en tv.
Iemand anders nog tips voor een 'slanke' muurbeugel?
heb je die beugel gehaald??
ik ben ook opzoek naar plat model. alleen mijn vraag is hoe je dat met die kabels doet want je monteerd een metale strip op je tv en vlgs mij vallen achter die strip. hoe zie je de kabels door dat transperante gedeelte goed of niet???
Kan iemand die in bezit is van de 40w5500 ff wat foto's op het forum zetten????
b.v.d
ok maar die game mode is er niet voor niets lijkt me. Wat zie je eigenlijk precies als er verschil in reactietijd is?prinsrichard schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:32:
[...]
Ik zou dus de tv altijd op de normale mode laten staan (behalve als je het verschil in reactietijd merkt, maar een w4500 is zo goed dat je dat niet moet merken).
Zie je eigenlijk werkelijk verschil als je motionflow op normaal dan wel op hoog zet?
De game-mode is er ook niet voor niets. Input en output is zonder vertraging maar je hebt het idd over milliseconden. Met motionflow activeer je de 100hz maar dat is in game-mode niet mogelijk. Heb daarnet allerlei blurays afgespeeld en het verschil is ECHT te zien. Ik zie het verschil wel, kan me voorstellen dat sommige mensen het niet zien.
Verwijderd
Achterop mijn Sony kdl-40w4720 staat 50hz, maar naar mijn weten is er alleen een 100hz versie..
Bestaan er ook 50hz versies van deze tv?
Alvast bedankt!
Bestaan er ook 50hz versies van deze tv?
Alvast bedankt!
Ik denk dat de 50 Hertz die jij ziet staan gaat over de frequentie van de stroom die de voeding pakt. Je model heeft gewoon een 100 Hertz functie.
[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 06-04-2009 19:37 ]
Dus jouw advies om bij bluray de motionflow op de hoogste stand te zetten. Ik heb trouwens de z4500 die van zichzelf al 200hz. heeft.Neefdave schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:09:
Met motionflow activeer je de 100hz maar dat is in game-mode niet mogelijk. Heb daarnet allerlei blurays afgespeeld en het verschil is ECHT te zien. Ik zie het verschil wel, kan me voorstellen dat sommige mensen het niet zien.
Ja, motionflow op zn hoogst. Game-mode uit. Mja 200hz is al de bom dus
Verwijderd
Ik heb hem (nog) niet gehaald, wacht namelijk nog op mijn tv-meubel.downing schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:11:
[...]
Hallo
heb je die beugel gehaald??
ik ben ook opzoek naar plat model. alleen mijn vraag is hoe je dat met die kabels doet want je monteerd een metale strip op je tv en vlgs mij vallen achter die strip. hoe zie je de kabels door dat transperante gedeelte goed of niet???
Kan iemand die in bezit is van de 40w5500 ff wat foto's op het forum zetten????
b.v.d
Dan even kijken of een wandbeugel nodig is
Verder zou ik gewoon een gootje slijpen in de muur en 40mm PVC buisje erin.
Even wat werk, maar dan heb je ook zeker wat.
Gister door sony verstuurd;
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van het onlangs verschenen persbericht van Ziggo d.d. 31 maart 2009, willen wij u graag informeren over de status van Sony Bravia televisies met ingebouwde DVB-C tuners, en het gebruik hiervan op het Ziggo netwerk.
Ziggo heeft aangekondigd de ‘Common Interface Plus (CI+) standaard en de daarbij behorende Conditional Access Module (CAM’s) vanaf mei 2009 te gaan ondersteunen voor hun netwerk en abonnees van digitale TV in Nederland.
Verder heeft Ziggo aangekondigd in een later stadium (mei 2009) een lijst te zullen publiceren van televisie fabrikanten en type modellen, die positief door Ziggo worden ‘gecertificeerd’ na een proces van ‘compatibiliteit testen’ die door Ziggo wordt uitgevoerd.
Ziggo heeft tevens aangegeven nog altijd niet van plan te zijn de huidige (oudere) generatie CI systemen en CAM’s te zullen ondersteunen en certificeren voor hun support. Dit wegens de veiligheidseisen die gesteld worden door een aantal leveranciers van digitale kanalen. Vanuit technische beperkingen kunnen deze televisies niet achteraf ge-update worden naar het nieuwe CI+ standaard.
Daarom willen wij u, ondanks dat deze Ziggo certificering van de TV fabrikanten en type CI+ modellen nog niet afgerond is, alvast inlichten over welke modellen binnen het huidige assortiment van Bravia televisies zijn voorzien van deze CI+ specificatie. De modellen die voldoen aan de CI+ standaard zijn tevens dezelfde modellen die op dit moment getest worden door Ziggo, waarbij alle overige modellen met ingebouwde DVB-C tuners niet in aanmerking komen voor een mogelijke certificatie van Ziggo in mei 2009.
De CI+ specificatie is opgenomen in de nieuwe Bravia televisies met een ingebouwde DVB-C tuner, die vanaf maart 2009 op de Europese markt voor het eerst zijn geïntroduceerd. Op dit moment en t/m juni ’09 zijn dit uitsluitend de volgende type Bravia LCD televisies die verkrijgbaar zijn, of op korte termijn verkrijgbaar zullen zijn op de Europese markt:
KDL-V5xxx serie
KDL-W5xxx serie
KDL-E55xx serie
KDL-WE5x serie
Op de Sony product informatie websites zoals o.a. www.sony.nl zal het onderscheid van deze CI+ specificatie per type model toegevoegd tussen alle courante Bravia modellen die beschikken over een DVB-C tuner. Zodra bekend is welke van bovenstaande types Bravia TV’s met CI+ specificatie door Ziggo gecertificeerd zijn, zal ook deze informatie ge-update worden op alle publieke Sony Nederland product informatie websites.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, en bij eventuele vragen kunt u altijd terecht bij Sony DIC en CIC.
Hoogachtend,
Sony Benelux BV - 06 april 2008
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van het onlangs verschenen persbericht van Ziggo d.d. 31 maart 2009, willen wij u graag informeren over de status van Sony Bravia televisies met ingebouwde DVB-C tuners, en het gebruik hiervan op het Ziggo netwerk.
Ziggo heeft aangekondigd de ‘Common Interface Plus (CI+) standaard en de daarbij behorende Conditional Access Module (CAM’s) vanaf mei 2009 te gaan ondersteunen voor hun netwerk en abonnees van digitale TV in Nederland.
Verder heeft Ziggo aangekondigd in een later stadium (mei 2009) een lijst te zullen publiceren van televisie fabrikanten en type modellen, die positief door Ziggo worden ‘gecertificeerd’ na een proces van ‘compatibiliteit testen’ die door Ziggo wordt uitgevoerd.
Ziggo heeft tevens aangegeven nog altijd niet van plan te zijn de huidige (oudere) generatie CI systemen en CAM’s te zullen ondersteunen en certificeren voor hun support. Dit wegens de veiligheidseisen die gesteld worden door een aantal leveranciers van digitale kanalen. Vanuit technische beperkingen kunnen deze televisies niet achteraf ge-update worden naar het nieuwe CI+ standaard.
Daarom willen wij u, ondanks dat deze Ziggo certificering van de TV fabrikanten en type CI+ modellen nog niet afgerond is, alvast inlichten over welke modellen binnen het huidige assortiment van Bravia televisies zijn voorzien van deze CI+ specificatie. De modellen die voldoen aan de CI+ standaard zijn tevens dezelfde modellen die op dit moment getest worden door Ziggo, waarbij alle overige modellen met ingebouwde DVB-C tuners niet in aanmerking komen voor een mogelijke certificatie van Ziggo in mei 2009.
De CI+ specificatie is opgenomen in de nieuwe Bravia televisies met een ingebouwde DVB-C tuner, die vanaf maart 2009 op de Europese markt voor het eerst zijn geïntroduceerd. Op dit moment en t/m juni ’09 zijn dit uitsluitend de volgende type Bravia LCD televisies die verkrijgbaar zijn, of op korte termijn verkrijgbaar zullen zijn op de Europese markt:
KDL-V5xxx serie
KDL-W5xxx serie
KDL-E55xx serie
KDL-WE5x serie
Op de Sony product informatie websites zoals o.a. www.sony.nl zal het onderscheid van deze CI+ specificatie per type model toegevoegd tussen alle courante Bravia modellen die beschikken over een DVB-C tuner. Zodra bekend is welke van bovenstaande types Bravia TV’s met CI+ specificatie door Ziggo gecertificeerd zijn, zal ook deze informatie ge-update worden op alle publieke Sony Nederland product informatie websites.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, en bij eventuele vragen kunt u altijd terecht bij Sony DIC en CIC.
Hoogachtend,
Verwijderd
Ben van plan om het weekend een Sony KDL40L4000 te halen. Is dit een goeiekoop? Hij is full hd, mat zwart en onder de 700euro.
Waar kan ik precies de game mode vinden op de 40W4500? Heb me rot zitten zoeken maar kan het niet vinden
.
Menu, instellingen (helemaal links) en dan kenmerken uit mn hoofd.
[ Voor 17% gewijzigd door Deef_K op 07-04-2009 12:23 ]
Kan iemand mij vertellen of de 40W5500 beschikt over een draaibare voet?
[ Voor 3% gewijzigd door jwvb op 07-04-2009 12:45 ]
http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs
Even zoeken... Kleine moeite.
Verwijderd
Kan niemand mij wat vertellen over dit toestel? Is dit een aanrader of juist niet?Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:51:
Ben van plan om het weekend een Sony KDL40L4000 te halen. Is dit een goeiekoop? Hij is full hd, mat zwart en onder de 700euro.
Verwijderd
Voor die prijs heb je een aardige full-HD budget-tv te pakken (denk ik). Echter, de huidige techniek is inmiddels al een paar grote stappen verder; dus als je wat meer ruimte in je budget hebt...Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:45:
[...]
Kan niemand mij wat vertellen over dit toestel? Is dit een aanrader of juist niet?
Edit: Er zijn bovendien genoeg reviews te vinden omtrent deze tv btw.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 16:10 ]
Verwijderd
Budget is niet veel hoger, liefste zouden we nog goedkoper willenVerwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:08:
[...]
Voor die prijs heb je een aardige full-HD budget-tv te pakken (denk ik). Echter, de huidige techniek is inmiddels al een paar grote stappen verder; dus als je wat meer ruimte in je budget hebt...
Edit: Er zijn bovendien genoeg reviews te vinden omtrent deze tv btw.
Verwijderd
Ik denk dat je eventuele alternatieven op die manier eenvoudig uit de weg ruimt. Dan is de keuze ook des te makkelijker (lijkt mij)...Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:27:
[...]
Budget is niet veel hoger, liefste zouden we nog goedkoper willenMaar er zijn weinig 40inch full hd en dan ook nog in de mat zwart / antraciete afwerking. Dat hoogglans vinden wij maar niks.
Verwijderd
GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! YES, super. kan ik de 46w500 gaan aanschaffen :-)Tekielja schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:26:
Gister door sony verstuurd;
Geachte heer/mevrouw,
KDL-V5xxx serie
KDL-W5xxx serie
KDL-E55xx serie
KDL-WE5x serie
Hoogachtend,
Toch vind ik het jammer dat ze gelijk CI er bij neer gooien. Hoeveel procent van de nederlanders met deze ingang heeft er nou echt gebruik van kunnen maken? En nu zeggen ze min of meer, CI gaan we straks niet ondersteunen maar CI+ wel...
Is er ergens een betere uitleg over die systemen? Ik begrijp dat het een soort PCMCIA slot is waar je een chip van je kabelboer inplaatst, zodat je geen losse decoder nodig hebt. Maar het is nu alleen Ziggo die die nieuwe standaard gaat gebruiken. Of zit half Nederland bij Ziggo dat het zo'n ramp is?
Ik had een vraagje over mijn 40V4000 (nou ja, eigenlijk de V4210, maar da's intern de V4000 als 't goed is).
Ik heb mijn PS3 op dit moment aangesloten via HDMI met mijn TV en dat gaat in principe prima als ik het geluid via mijn TV laat gaan.
Echter, als ik dan weer mijn TV via de optische uitgang aansluit op mijn versterker, dan krijg ik geen geluid via de optische kabel naar mijn versterker.
Maar dit hoort wel te kunnen volgens een post:
Ik heb mijn PS3 op dit moment aangesloten via HDMI met mijn TV en dat gaat in principe prima als ik het geluid via mijn TV laat gaan.
Echter, als ik dan weer mijn TV via de optische uitgang aansluit op mijn versterker, dan krijg ik geen geluid via de optische kabel naar mijn versterker.
Maar dit hoort wel te kunnen volgens een post:
Dit wil ik dus ook, maar weet niet hoe?I decided to do exactly this with my Sony 40V4000 TV which has freesat, and DVD recorder both input via hdmi and room for PS3 in the future too. The optical out then goes from the TV to Amp via digital audio lead to the only digital audio in on the Amp.
Any surround encoding is preserved up until decoding in the amplifier. (I only go up to 5.1, but I can't imagine such encoding could be stripped out of the audio signal)
The main advantage is alway hearing what I am watching without having to change the input on the amplifier! Volume levels in hdmi for various devices are not all the same and have to be adjusted.
hmm had die site toch echt bekeken... naja..Neefdave schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:24:
http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs
ga morgen toch maar de 40W5500 aanschaffen
Vandaag de 40w5500 en homecinema set dav-f200 aangeschaft. MIjn eerste indrukken zijn super heb net alles aangesloten. ps3 er op aan gesloten. nu maar tot mei wachten voor de cam van ziggo ben ik ff blij dat de w-serie ci+ ondersteund. ben blij dat hij er staat en binnenkort hangt. Heeft er iemand al een relaxte instelling gevonden????? voor beeld en geluid
Verwijderd
Positief nieuws inderdaad, maar ik zou nog niet te hard juichen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:06:
[...]
GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! YES, super. kan ik de 46w500 gaan aanschaffen :-)
Ten eerste moet Ziggo nog bevestigen dat de CI+ implementatie van Sony aan haar 'certificerings' eisen voldoet.
Ten tweede is het met deze nieuwe techniek nog maar afwachten of alles direct bugvrij is. Wat dat betreft heeft Sony geen al te beste reputatie, zoek bijvoorbeeld eens in dit forum naar de DVB-C problemen in de X en W 3000 serie. Het feit dat Sony (tot op heden) nooit firmware updates heeft uitgegeven voor haar TV's is ook niet de meest geruststellende gedachte.
Bij een hoge reactietijd, zit er een kleine vertraging in het beeld. Bijvoorbeeld: je drukt, terwijl je een spel speelt, op A om te schieten. Je ziet alleen pas na 0,1 seconden het schot gelost worden op het scherm. Dit komt omdat de TV het signaal van je xbox niet gelijk laat zien op het scherm, maar het eerst analyseert en aanpast om bv. het beeld 100 hz te maken.henkna schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:26:
[...]
ok maar die game mode is er niet voor niets lijkt me. Wat zie je eigenlijk precies als er verschil in reactietijd is?
Zie je eigenlijk werkelijk verschil als je motionflow op normaal dan wel op hoog zet?
Dat is vertraging. Maar een w4500 heeft niet een vertraging van 0,1 seconden maar een veel kleinere, minder dan 0,01 s ofzo.
Mensen met digitenne, KPN verkoopt een CI Cam, en mensen met alphacryptsNeefdave schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:56:
Toch vind ik het jammer dat ze gelijk CI er bij neer gooien. Hoeveel procent van de nederlanders met deze ingang heeft er nou echt gebruik van kunnen maken? En nu zeggen ze min of meer, CI gaan we straks niet ondersteunen maar CI+ wel...
ik zit bij UPC (Eindhoven) die ondersteunen niets , als je daat over CI+ begint zijn ze helemaal de weg kwijt.Tom schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:39:
Is er ergens een betere uitleg over die systemen? Ik begrijp dat het een soort PCMCIA slot is waar je een chip van je kabelboer inplaatst, zodat je geen losse decoder nodig hebt. Maar het is nu alleen Ziggo die die nieuwe standaard gaat gebruiken. Of zit half Nederland bij Ziggo dat het zo'n ramp is?
Ben naarstig opzoek naar een oplossing als je op het UPC netwerk zit
misschien als de kabelmarkt verder open gaat dat ik gebruik kan gaan maken van Ziggo
UPC is gewoon koning. Je hebt niks te willen daar 
Volgens mij ondersteunt dav-f200 bravia-link. Heb je dat wel geactiveerd?downing schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:25:
Vandaag de 40w5500 en homecinema set dav-f200 aangeschaft. MIjn eerste indrukken zijn super heb net alles aangesloten. ps3 er op aan gesloten. nu maar tot mei wachten voor de cam van ziggo ben ik ff blij dat de w-serie ci+ ondersteund. ben blij dat hij er staat en binnenkort hangt. Heeft er iemand al een relaxte instelling gevonden????? voor beeld en geluid
[ Voor 84% gewijzigd door Deef_K op 08-04-2009 08:48 ]
Jaa,perco schreef op woensdag 08 april 2009 @ 07:52:
[...]
ik zit bij UPC (Eindhoven) die ondersteunen niets , als je daat over CI+ begint zijn ze helemaal de weg kwijt.
Ben naarstig opzoek naar een oplossing als je op het UPC netwerk zit
misschien als de kabelmarkt verder open gaat dat ik gebruik kan gaan maken van Ziggo
kan niet wachten tot UPC z'n monopolie verliest op de Amsterdamse markt. Ze beginnen nu al te zweten en zich te verzetten tegen het initiatief om de kabelmarkt open te gooien, omdat ze dan hun wanpraktijken niet meer ongestrafd kunnen uitvoeren, zonder dat klanten zullen weglopen naar iets beters. M'n ouders zitten ook bij Ziggo, is een veel relaxtere maatschappij. UPC heeft wat dat betreft nog een hoop te leren...
Verwijderd
Eens, Sony heeft daar nooit iets aan gedaan. Aan de andere kant hebben ze het ook nooit ondersteund en kun je in die zin ook niet echt software-updates verwachten voor iets wat ze niet ondersteunen. Hopelijk wordt dat na certificering anders!Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:37:
[...]
Positief nieuws inderdaad, maar ik zou nog niet te hard juichen.
Ten eerste moet Ziggo nog bevestigen dat de CI+ implementatie van Sony aan haar 'certificerings' eisen voldoet.
Ten tweede is het met deze nieuwe techniek nog maar afwachten of alles direct bugvrij is. Wat dat betreft heeft Sony geen al te beste reputatie, zoek bijvoorbeeld eens in dit forum naar de DVB-C problemen in de X en W 3000 serie. Het feit dat Sony (tot op heden) nooit firmware updates heeft uitgegeven voor haar TV's is ook niet de meest geruststellende gedachte.
ja zeker heb ik die geactiveerd. maar de beeld instelling bedoelde ik eigenlijk meer.Neefdave schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:47:
[...]
Volgens mij ondersteunt dav-f200 bravia-link. Heb je dat wel geactiveerd?
Ow ja, beeldinstelling vind ik vrij persoonlijk. Uit mn hoofd, verlichting 6, contrast 70, kleur 50, helderheid 50, filmmode auto 1, game-mode uit, motionflow hoog.
Verwijderd
Ik hoop het met je mee.Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:21:
[...]
Eens, Sony heeft daar nooit iets aan gedaan. Aan de andere kant hebben ze het ook nooit ondersteund en kun je in die zin ook niet echt software-updates verwachten voor iets wat ze niet ondersteunen. Hopelijk wordt dat na certificering anders!
Het probleem met de 3000 serie had weinig te maken met het ondersteunen van de alphacrypt CAM en/of certificering door Ziggo. De fout lag bij Sony: de DVB-C tuner had moeite met bepaalde frequenties. Het probleem is netjes opgelost in de 4000 serie, maar de bezitters van de 3000 serie hadden daar weinig aan.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit probleem softwarematig was op te lossen. Feit is dat er nooit een firmware update voor de 3000 serie is gekomen. Het beleid van Sony was dus blijkbaar: sorry, koop maar een nieuwe tv uit de nieuwe serie. Ik ben benieuwd of dit ook voor eventuele bugs in de CI+ implementatie zal gelden.
Sony zou wel "ondersteuning" bieden voor Digitenne van KPN waarvoor ze notabene in samenwerking met de KPN een starterskit met Conax CAM uitbrengen. Ook bij Digitenne gebruik zijn er problemen en die worden door Sony ook gewoon genegeerd. Bij Sony moet je er gewoon niet vanuit gaan dat ze met firmware updates voor bugs komen en dat zal volgens mij niet veranderen door de komst van CI+. Er zal eerst een firmware update download service via de Sony website in het leven geroepen moeten worden en in de handleiding firmware update instructies worden opgenomen zoals bij Philips. Zolang die voorzieningen er niet zijn kan je actieve support van Sony wel vergeten.Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:21:
Eens, Sony heeft daar nooit iets aan gedaan. Aan de andere kant hebben ze het ook nooit ondersteund en kun je in die zin ook niet echt software-updates verwachten voor iets wat ze niet ondersteunen. Hopelijk wordt dat na certificering anders!
En daarom valt Sony voor mij dus af...ArChie schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:22:
[...]
Sony zou wel "ondersteuning" bieden voor Digitenne van KPN waarvoor ze notabene in samenwerking met de KPN een starterskit met Conax CAM uitbrengen. Ook bij Digitenne gebruik zijn er problemen en die worden door Sony ook gewoon genegeerd. Bij Sony moet je er gewoon niet vanuit gaan dat ze met firmware updates voor bugs komen en dat zal volgens mij niet veranderen door de komst van CI+. Er zal eerst een firmware update download service via de Sony website in het leven geroepen moeten worden en in de handleiding firmware update instructies worden opgenomen zoals bij Philips. Zolang die voorzieningen er niet zijn kan je actieve support van Sony wel vergeten.
Verwijderd
En dat is voor mij weer een stap te ver. De gemiddelde Bravia blijft een top LCD. Een bugje hier en daar, en een wat mindere support, doen daar niet veel aan af.
Ik heb ff gekeken naar dat applicast maar wat is dat waardeloos zeg, ik dacht echt dat het laat maar zeggen on-screen zou komen, dus over het tv-beeld heen. Maar je krijgt gewoon een lelijke zwarte balk waarin de klok en agenda word weergegeven terwijl je tv beeld word verkleind. Dit had veel mooier uit kunnen pakken, zo jammer van sony dit.
Hebben bezitters van de 40w5500 last van de "oneven backlight" problemen zoals whathifi deze meldt, of zouden zij een foutief model hebben gehad?
Ik heb gisteren een 40W5500 gekocht en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het toestel.. Er is een lichte blacklight bleeding maar totaal niet storend aanwezig (mits je in het pikke donker naar een zwart scherm gaat starenPoffertjesporem schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:36:
Hebben bezitters van de 40w5500 last van de "oneven backlight" problemen zoals whathifi deze meldt, of zouden zij een foutief model hebben gehad?
Wat betreft de input lag, ik heb er totaal geen problemen mee, heb netjes mijn PS3 op het toestel aangesloten (HDMI) en heb vervolgens de televisie in "Game Mode" gezet.. Daarna even heerlijk een paar uurtjes keiharde StreetFighter IV actie gespeeld en totaal GEEN last van input lag o.i.d.
Dus mensen die nog twijfelen om het toestel aan te schaffen, Ga ervoor!
Laat je niet gek maken door mensen die denken dat ze overal verstand van hebben en dingen zoals backlight bleeding en input lag totaal uit hun verband trekken..
Verwijderd
Kan je in de game mode van de W5500 ook wat instellen? Of krijg ik dan net als de Samsung een veel te licht beeld waarmee ik verder niks meer kan?
Applicast is overigens bijzonder instabiel op mijn 37w5500. De ene keer pikt de TV wel de goede instellingen van mijn DHCP server (WRT54G) en de volgende keer weer niet. Bij de netwerktest geeft de TV aan dat alleen lan beschikbaar is en geen internet terwijl de RSS-feeds wel werken. Curieus...
Een tijdje geleden zag ik de W5500 ook staan en daarbij viel me de goede zwartweergave op. Ergens anders zag ik de Samsung B650 staan. Helaas heb ik ze dus niet naast elkaar gezien, maar ik ben benieuwd waarom je voor de W5500 zou gaan ipv de B650. De W5500 is net wat duurder en beiden scoren goed in testen.
(Heb het over de 37"/40" modellen).
Ik vind het beeld van de w5500 perfect en wilde zeker weten dat het toestel zou werken met een Alphacrypt. DLNA schijnt wel beter te zijn geimplementeerd bij Samsung.Eriksk schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:40:
Een tijdje geleden zag ik de W5500 ook staan en daarbij viel me de goede zwartweergave op. Ergens anders zag ik de Samsung B650 staan. Helaas heb ik ze dus niet naast elkaar gezien, maar ik ben benieuwd waarom je voor de W5500 zou gaan ipv de B650. De W5500 is net wat duurder en beiden scoren goed in testen.
Verwijderd
Ikzelf heb nog geen bleeding bij mijn W5500 gezien, wel clouding zodra je in het tv-menu bent.jwvb schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:00:
[...]
Ik heb gisteren een 40W5500 gekocht en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het toestel.. Er is een lichte blacklight bleeding maar totaal niet storend aanwezig (mits je in het pikke donker naar een zwart scherm gaat staren)
Wat betreft de input lag, ik heb er totaal geen problemen mee, heb netjes mijn PS3 op het toestel aangesloten (HDMI) en heb vervolgens de televisie in "Game Mode" gezet.. Daarna even heerlijk een paar uurtjes keiharde StreetFighter IV actie gespeeld en totaal GEEN last van input lag o.i.d.
Dus mensen die nog twijfelen om het toestel aan te schaffen, Ga ervoor!
Laat je niet gek maken door mensen die denken dat ze overal verstand van hebben en dingen zoals backlight bleeding en input lag totaal uit hun verband trekken..
Maar tv kijken doe je met beeld en mijn beeld is geweldig!
Iemand de system update al eens uitgevoerd? Valt er uberhaupt wel wat te updaten?
Zover ik weet houd sony daar zich niet zo mee bezig met updaten
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de E5500? Ik zag hem net bij de nieuwe Saturn hier staan voor €1399 en als ik het goed zie is die qua specs vrijwel gelijk aan de W5500. Ik ben met name benieuwd naar video-lag, want mijn receiver ondersteund geen audio-vertraging en ik ben voorlopig niet van plan deze te vervangen (Sony QS). Ik zal voorlopig maximaal gebruik maken van component voor dvd en wellicht hdmi voor een Humax HD-PVR. Volgens de website zit er 5.1 audio-out op, dus dat zou ik dan als alternatief kunnen gebruiken, maar dan alleen voor de PVR?
Op internet is nog geen enkele review te vinden, alleen wat aankondigingen.
Op internet is nog geen enkele review te vinden, alleen wat aankondigingen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De E serie is qua specificaties gelijk aan de W serie. Dit was ook het geval bij de E40X0 = W40X0.
Ik twijfel nog om de oudere generatie aan te schaffen, is een stuk goedkoper, maar mist de 100Hz functionaliteit. De nieuwe E series vond ik wat afwerking betreft een stuk goedkoper aandoen.
Maar dat is met alle nieuwe sony tv's...
Ik twijfel nog om de oudere generatie aan te schaffen, is een stuk goedkoper, maar mist de 100Hz functionaliteit. De nieuwe E series vond ik wat afwerking betreft een stuk goedkoper aandoen.
Maar dat is met alle nieuwe sony tv's...
Afwerking is aan alle kanten prut tegenwoordig. Producten evolueren zo snel dat de fabrikanten een wegwerp-cultuur hebben aangenomen. Als de tv geen 15 maar 5 jaar blijft staan, waarom dan super-degelijk bouwen. Je ziet het ook bij printers en zo. Ik zeg terug naar degelijk (en mat!) plastic.
/offtopic
Ik vind de E/W5500 het extra geld denk ik wel waard. Niet alleen de 100Hz, maar ook het (dynamisch) contrast van 100.000:1, DLNA, CI+ (nieuwe Ziggo standaard), etc.
Maar goed, mijn vragen blijven dus staan
/offtopic
Ik vind de E/W5500 het extra geld denk ik wel waard. Niet alleen de 100Hz, maar ook het (dynamisch) contrast van 100.000:1, DLNA, CI+ (nieuwe Ziggo standaard), etc.
Maar goed, mijn vragen blijven dus staan

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
ThanksNeefdave schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:34:
Geweldig, zo zou ik het zelf graag thuis ook wel willen hebben
Was inderdaad een foto voordat het scherm aangesloten was, ik ga wel een stukje behang loshalen en vrezen want dat is zoveel mooier dan een kabelgootje.Tom schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:20:
Verder chique ding
Vandaag een alphacrypt kaart gekocht en daar m;n smartcard van CAIW in gepropt. werkt perfect en TV kijken is smullen met het scherm.
M'n PS3 , xbox en de rest zitten op de reciever aangesloten (HK AVR 255) die weer op de Mediareciever staat aangesloten. Werkt perfect zo!
39
Verwijderd
Hallo allemaal!
Na een maand of drie passief dit (en andere fora) te hebben gevolgd heb ik sinds een paar dagen een 40W5500 in de huiskamer.
Een paar weken terug had ik al een Ziggo smardcardje in huis gehaald en een alphacrypt module. Deze had ik ook al van te voren geupdate naar FW 3.18.
In princiepe werkt alles prima. TV ziet CAM, freq. en netwerkID op automatisch en verder alle andere digital set-up en CAM instellingen default. Snelle scan en hoppa! 250 items incl. radio zenders. Alle maar dan ook alle zenders vindt ie en werken ook. Zelfs de 5 HD kanalen. (ik zit nog in de preview periode)
Maar... bij alle zenders komen er af en toe (zo om de 10 seconden ongeveer) wat van die foute decoderings blokjes/strepen in beeld. Niet veel maar wel irritant. Bij de HD zenders is het ongeveer 2x zo vaak/veel als bij de gewone digitale zenders.
Als ik Nederland 1 digitaal kijk zonder de alphacrypt (NL1 blijkbaar free-to-cable bij ziggo) heb ik er geen last van. Probleem lijkt dus niet aan de tuner/TV of bekabeling te liggen. Alpacrypt ook geupdate naar 3.19 (net uit) maar geen verschil. Verder wat andere CAM instelling verandert, maar geen effect. Signaalsterke geeft ie trouwens groen (sterk) aan.
Dus... iemand die dit ook heeft en weet wat er aan de hand is en wat ik moet doen?
Thanx in advance for any help!
Greetz.
Dominator
Na een maand of drie passief dit (en andere fora) te hebben gevolgd heb ik sinds een paar dagen een 40W5500 in de huiskamer.
Een paar weken terug had ik al een Ziggo smardcardje in huis gehaald en een alphacrypt module. Deze had ik ook al van te voren geupdate naar FW 3.18.
In princiepe werkt alles prima. TV ziet CAM, freq. en netwerkID op automatisch en verder alle andere digital set-up en CAM instellingen default. Snelle scan en hoppa! 250 items incl. radio zenders. Alle maar dan ook alle zenders vindt ie en werken ook. Zelfs de 5 HD kanalen. (ik zit nog in de preview periode)
Maar... bij alle zenders komen er af en toe (zo om de 10 seconden ongeveer) wat van die foute decoderings blokjes/strepen in beeld. Niet veel maar wel irritant. Bij de HD zenders is het ongeveer 2x zo vaak/veel als bij de gewone digitale zenders.
Als ik Nederland 1 digitaal kijk zonder de alphacrypt (NL1 blijkbaar free-to-cable bij ziggo) heb ik er geen last van. Probleem lijkt dus niet aan de tuner/TV of bekabeling te liggen. Alpacrypt ook geupdate naar 3.19 (net uit) maar geen verschil. Verder wat andere CAM instelling verandert, maar geen effect. Signaalsterke geeft ie trouwens groen (sterk) aan.
Dus... iemand die dit ook heeft en weet wat er aan de hand is en wat ik moet doen?
Greetz.
Dominator
Kijk toch maar eens of je de coaxkabel kan wisselen voor een nieuw dikker exemplaar, heb digi tv in woonkamer en slaapkamer, en met namen in de slaapkamer had ik dit blokjes effect. Gooide ik de kabel in de woonkamer los, dan had ik net genoeg signaal om zonder blokjes te kunnen kijken. Nu met een nieuwe dikkere coaxkabel en goede stekkers is het probleem opgelost.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:57:
Hallo allemaal!
Greetz.
Dominator
Als Ziggo in de toekomst CI+ gaat ondersteunen, wat betekent dat dan voor gebruikers van de 'oude' CI CAM? Blijft die werken zoals die dat nu doet (zonder ondersteuning), of moet er voor een D3000 een decoder aan te pas komen?
Verwijderd
De oude CI CAM blijft (voorlopig) werken, ook nu Ziggo CI+ gaat ondersteunen. Zie AlphaCrypt binnenkort op zwart?Ruud2007 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 07:47:
Als Ziggo in de toekomst CI+ gaat ondersteunen, wat betekent dat dan voor gebruikers van de 'oude' CI CAM? Blijft die werken zoals die dat nu doet (zonder ondersteuning), of moet er voor een D3000 een decoder aan te pas komen?
Verwijderd
De kabel komt bij binnen in de meterkast en gaat maar naar 1 punt verder en dat is achter de TV in de woonkamer. (heb maar 1 TV dus) Om de kabel daartussen uit te sluiten hem ik de TV ook al naar de meterkast gesjouwd en daar m.b.v. een korte kabel direct op de doos waartie binnenkomt aangesloten. Geen verbetering. Ik moet zeggen ik woon in een appartement 3 hoog. Maarja, de TV zegt signaal sterk (groen) en NL1 zonder alphacrypt geen blokjes.Tuut-Tuut schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 00:40:
[...]
Kijk toch maar eens of je de coaxkabel kan wisselen voor een nieuw dikker exemplaar, heb digi tv in woonkamer en slaapkamer, en met namen in de slaapkamer had ik dit blokjes effect. Gooide ik de kabel in de woonkamer los, dan had ik net genoeg signaal om zonder blokjes te kunnen kijken. Nu met een nieuwe dikkere coaxkabel en goede stekkers is het probleem opgelost.
Ik zou het alphacrypt kaartje het meest verdenken, maar die heeft toch geen direct invloed op de beeld kwaliteit? Ik bedoel hij werkt niet (geen zenders) of wel (wel zenders).
Om even wat uit te sluiten, wat zegt de BER-waarde voor zo'n kanaal wat stottert? Ik heb zelf de TV nog niet (komt er wel aan), en weet niet of die tv dat ergens kan weergeven, maar staat die braaf op 00-6?
... en oranje! :P
Ik ben gisteren naar een winkel geweest voor een paar vraagjes.
Ik ben erg aan het twijfelen tussen een 40W5500 en een 40Z4500.
De winkelier raadde me een 40W550 aan voor de hogere constrast ratio
en hij zei erbij dat het verschil tussen de 200Hz en 100hZ nihil is.
Na wat gesnufel op het net kwam ik erachter dat er een nieuw model
van de Z-serie opkomst is namelijk de z5500 en dat deze te vergelijken
met de amerikaanse XBR9, die specificaties liegen er niet om, weet iemand wanneer deze
in Nederland uitkomt?
Is het verschil tussen een 8 bits paneel ( W-serie) en een 10bits paneel (Z-serie ) duidelijk
te zien ?
Ik ben erg aan het twijfelen tussen een 40W5500 en een 40Z4500.
De winkelier raadde me een 40W550 aan voor de hogere constrast ratio
en hij zei erbij dat het verschil tussen de 200Hz en 100hZ nihil is.
Na wat gesnufel op het net kwam ik erachter dat er een nieuw model
van de Z-serie opkomst is namelijk de z5500 en dat deze te vergelijken
met de amerikaanse XBR9, die specificaties liegen er niet om, weet iemand wanneer deze
in Nederland uitkomt?
Is het verschil tussen een 8 bits paneel ( W-serie) en een 10bits paneel (Z-serie ) duidelijk
te zien ?
BER Moet netjes 0 blijven en niet fluctueren. Als het fluctueert is het binnenkomende signaal niet sterk genoeg waardoor er errors in het signaal optreden.iNSaNe-oNe schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:33:
Om even wat uit te sluiten, wat zegt de BER-waarde voor zo'n kanaal wat stottert? Ik heb zelf de TV nog niet (komt er wel aan), en weet niet of die tv dat ergens kan weergeven, maar staat die braaf op 00-6?
Op de beeldkwaliteit zelf heeft de Alphacrypt CAM inderdaad geen invloed.Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:56:
Ik zou het alphacrypt kaartje het meest verdenken, maar die heeft toch geen direct invloed op de beeld kwaliteit? Ik bedoel hij werkt niet (geen zenders) of wel (wel zenders).
Echter een slecht functionerende (Alphacrypt) CAM module kan wel storingen veroorzaken.
Ik was gisteren bij de mediamarkt om de 40w5500 te bekijken. Was niet eens heel duur geprijsd; €1129. terwijl de 40w4500 €1199 moet opleveren.
De Z5500 zal in mei/juni verschijnen volgens de site: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1234517715
Z5500
At IFA 2008 back in September Sony presented the Z4500 series. It was the world's first TV with a 200 Hz circuit designed to ensure minimal trailing and very fluid images. Sony expects to replace this model in May / June with the new Z5500 series that will be launched on the European market. The model is the step up from the W series, and thus a very exciting new TV.
Z5500
At IFA 2008 back in September Sony presented the Z4500 series. It was the world's first TV with a 200 Hz circuit designed to ensure minimal trailing and very fluid images. Sony expects to replace this model in May / June with the new Z5500 series that will be launched on the European market. The model is the step up from the W series, and thus a very exciting new TV.
Verwijderd
Ik heb niets met BER kunnen vinden. Wel iets met QAM AGC. Gemiddels ligt deze waarde tussen de -80 en -100 (verschilt per zender) alleen zegt mij dit verder niets.Wildfire schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:01:
[...]
BER Moet netjes 0 blijven en niet fluctueren. Als het fluctueert is het binnenkomende signaal niet sterk genoeg waardoor er errors in het signaal optreden.
BER Is een term die ik ken van de stand-alone decoders. Bit Error Rate. Die moet gewoon 0 zijn hetgeen betekent dat er geen errors zijn. Als dat begint te fluctueren betekent het dat het inputsignaal dusdanig verstoord is dat errorcorrectie er niet meer tegenop kan.Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:01:
[...]
Ik heb niets met BER kunnen vinden. Wel iets met QAM AGC. Gemiddels ligt deze waarde tussen de -80 en -100 (verschilt per zender) alleen zegt mij dit verder niets.
Lol, ja, kijk maar eens op Pricewatch: daar is de 40w5500 ook al onder de 40w4500 gezakt.DopdeDouwer schreef op zondag 12 april 2009 @ 09:25:
Ik was gisteren bij de mediamarkt om de 40w5500 te bekijken. Was niet eens heel duur geprijsd; €1129. terwijl de 40w4500 €1199 moet opleveren.
En ik maar wachten op de w5500 zodat de prijs van de w4500 zou zakken en ik die goedkoper op de kop kon tikken. Nu zou ik het wel weten
Bij welke MediaMarkt was dat trouwens? In A'dam zijn die dingen nog beiden boven de 1200 iig
[ Voor 8% gewijzigd door Poffertjesporem op 12-04-2009 12:32 ]
$%$%# @ de 40V4000...
Heb nu net de Blu-ray van Sin City opgezet. Loop ik tegen het volgende probleem aan: de automatische switching van de backlight strength. Met een film met veel donkere z/w scenes zie ik dus regelmatig dat de backlight switched naar zwakkere verlichting en kort daarna weer naar sterkere verlichting.
Erg irritant. Is het op de een of andere manier in te stellen dat de backlight gewoon op dezelfde sterkte blijft?
-- Edit: woei, wat een toeval, volgens de active topics is dit de 1e post van vandaag
Heb nu net de Blu-ray van Sin City opgezet. Loop ik tegen het volgende probleem aan: de automatische switching van de backlight strength. Met een film met veel donkere z/w scenes zie ik dus regelmatig dat de backlight switched naar zwakkere verlichting en kort daarna weer naar sterkere verlichting.
Erg irritant. Is het op de een of andere manier in te stellen dat de backlight gewoon op dezelfde sterkte blijft?
-- Edit: woei, wat een toeval, volgens de active topics is dit de 1e post van vandaag
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 13-04-2009 00:07 ]
Hallo Beste,
Mijn oom heeft een sony KDL32W5500 aangeschaft, heb al héél wat gezocht want ik wil een DLNA programma. Zodat hij/wij zijn bewerkte foto's / films whatever zo kunnen bekijken op de tv, hij is al verbonden met het netwerk. Alleen, waarom een playstation 3 er bij zetten als er ook eventueel een western digital tv HD Mediaplayer aanwezig is. Alleen die heeft weer geen netwerk aansluiting, via een firewire update is dit wel te doen en dan zo'n kastje van usb naar lan. Maar ik weet niet of het succes heeft of dat iemand gewoon een programma heeft gevonden voor op zijn pc. Zodat die gewoon rechtstreeks worden gestreamed.
15-pins D-Sub ding heb ik ook al gevonden. Dit zou natuurlijk ook eventueel kunnen een dualscreen dus, maar als hij het nodig heeft maar dan moet er weer zo'n kabel bij. Het liefst ga ik toch voor het netwerk.
Alvast Bedankt
- Vincent
Mijn oom heeft een sony KDL32W5500 aangeschaft, heb al héél wat gezocht want ik wil een DLNA programma. Zodat hij/wij zijn bewerkte foto's / films whatever zo kunnen bekijken op de tv, hij is al verbonden met het netwerk. Alleen, waarom een playstation 3 er bij zetten als er ook eventueel een western digital tv HD Mediaplayer aanwezig is. Alleen die heeft weer geen netwerk aansluiting, via een firewire update is dit wel te doen en dan zo'n kastje van usb naar lan. Maar ik weet niet of het succes heeft of dat iemand gewoon een programma heeft gevonden voor op zijn pc. Zodat die gewoon rechtstreeks worden gestreamed.
15-pins D-Sub ding heb ik ook al gevonden. Dit zou natuurlijk ook eventueel kunnen een dualscreen dus, maar als hij het nodig heeft maar dan moet er weer zo'n kabel bij. Het liefst ga ik toch voor het netwerk.
Alvast Bedankt
- Vincent
[ Voor 13% gewijzigd door DJ-Visto op 13-04-2009 09:15 ]
Windows Media Player 11 ondersteunt DLNA, als je media shared kun je dat extern via een DLNA-compatible apparaat benaderen.DJ-Visto schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:12:
Hallo Beste,
Alvast Bedankt
- Vincent
Oke, dan zal ik dat laten installeren. En als je media shared dlna compatible apparaat benaderen, betekent dit dus dat hij gewoon via zijn pc met windows media player 11 zijn films/foto's op de tv kan laten zien, aangezien deze tv ook DLNA-compatible is?Wildfire schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:19:
[...]
Windows Media Player 11 ondersteunt DLNA, als je media shared kun je dat extern via een DLNA-compatible apparaat benaderen.
Dit topic is gesloten.