Eenmaal in Windows Media Player de sharing instellen, op de achtergrond draait dan het DLNA-gedeelte van de Windows Media Player mee. Je hoeft de player dus niet open te laten staan om te sharen.DJ-Visto schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:32:
[...]
Oke, dan zal ik dat laten installeren. En als je media shared dlna compatible apparaat benaderen, betekent dit dus dat hij gewoon via zijn pc met windows media player 11 zijn films/foto's op de tv kan laten zien, aangezien deze tv ook DLNA-compatible is?
Je moet het dynamisch contrast uitzetten. Hoe dit moet weet ik niet. Zoek iets met contrast, zet het uit, en test of het werkt.Wildfire schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:00:
$%$%# @ de 40V4000...
Heb nu net de Blu-ray van Sin City opgezet. Loop ik tegen het volgende probleem aan: de automatische switching van de backlight strength. Met een film met veel donkere z/w scenes zie ik dus regelmatig dat de backlight switched naar zwakkere verlichting en kort daarna weer naar sterkere verlichting.
Erg irritant. Is het op de een of andere manier in te stellen dat de backlight gewoon op dezelfde sterkte blijft?
-- Edit: woei, wat een toeval, volgens de active topics is dit de 1e post van vandaag
Het is inderdaad het dynamisch contrast. Te vinden bij beeld--> geavanceerd ----> Adv. contrastoptimalisatie
Maar kan de tv het dus dan ook ontvangen? Ja ik zal 't instellen dat het op de achtergrond draait ;-) Maar dus het kan echt als de tv verbonden met router, pc verbonden met router, en dan met windows media player 11 dat dan de tv dat ziet wat hij daar in heeft staan? ;-) Dan is het helemaal top =DWildfire schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:19:
[...]
Eenmaal in Windows Media Player de sharing instellen, op de achtergrond draait dan het DLNA-gedeelte van de Windows Media Player mee. Je hoeft de player dus niet open te laten staan om te sharen.
Bedankt, tijdens de film heb ik ook nog wat lopen testen met de instelingen en toen ik de contrastoptimalisatie uit had gezet was het probleem inderdaad opgelosthenkna schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:36:
Het is inderdaad het dynamisch contrast. Te vinden bij beeld--> geavanceerd ----> Adv. contrastoptimalisatie
Ik heb zelf een PS3 en daar werkt het ook mee.DJ-Visto schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:37:
[...]
Maar kan de tv het dus dan ook ontvangen? Ja ik zal 't instellen dat het op de achtergrond draait ;-) Maar dus het kan echt als de tv verbonden met router, pc verbonden met router, en dan met windows media player 11 dat dan de tv dat ziet wat hij daar in heeft staan? ;-) Dan is het helemaal top =D
[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 13-04-2009 11:38 ]
Is het bij jou ook zo dat je deze contrastregeling alleen kan uitzetten bij de normale en de bioscoop instelling? Bij levendig is deze regeling niet uit te schakelen bij mijn 40V4000. Dus ik zet hem ook vrijwel nooit op levendig omdat ik dit ook vrij irritant vind.Wildfire schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:38:
[...]
Bedankt, tijdens de film heb ik ook nog wat lopen testen met de instelingen en toen ik de contrastoptimalisatie uit had gezet was het probleem inderdaad opgelost
[...]
Ik heb zelf een PS3 en daar werkt het ook mee.
Je kunt wel direct een keuze maken voor een input met een Logitech Harmony of andere universele afstandbediening. De Samsung toestellen kunnen het wel maar de meegeleverde afstandbediening heeft slechts één source-knopje.Neefdave schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:42:
- Crystal design weerspiegeld als een gek.
- Geen DLNA
- Inputlag ( van horen zeggen )
- TV altijd standby, niet volledig uit te zetten
- Geen DVB-C (HD)
- Niet te direct een keuze te maken naar een input, je moet alle ingangen langs
Dat waren voor mij de punten om niet voor de samsung te gaan.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Het beeld staat bij mij altijd op normaal, in de andere standen vind ik het beeld niet mooi. En inderdaad, alleen op normaal kun je deze contrastregeling uitzetten. Stom eigenlijk.Satch schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:51:
[...]
Is het bij jou ook zo dat je deze contrastregeling alleen kan uitzetten bij de normale en de bioscoop instelling? Bij levendig is deze regeling niet uit te schakelen bij mijn 40V4000. Dus ik zet hem ook vrijwel nooit op levendig omdat ik dit ook vrij irritant vind.
En vandaag in rotterdam krijg je nog een per 100 euro een tegoedbon van 15 euro dus dan is ie nog maar 964 euro.DopdeDouwer schreef op zondag 12 april 2009 @ 09:25:
Ik was gisteren bij de mediamarkt om de 40w5500 te bekijken. Was niet eens heel duur geprijsd; €1129. terwijl de 40w4500 €1199 moet opleveren.
ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb
Met de dank van Windows Media player is inderdaad de tv gekoppeld aan zijn pc =D Bedankt!
Graag gedaan, weer iemand die tevreden kan kijkenDJ-Visto schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:59:
Met de dank van Windows Media player is inderdaad de tv gekoppeld aan zijn pc =D Bedankt!
Na aardig wat sores met een Samsung ben ik nu de trotse en tevreden eigenaar van een 32w4000.
Nu wil ik graag de intellingen die hier te lezen zijn op het forum in het service menu aanpassen (optimale settings), maar ik kom het service menu niet in?
als ie in stand-by staat druk op de AB op: i+,5,vol up en zet hem aan.....maar er gebeurt niets.
Druk ik dan op home krijg ik hetzelfde menu.....wat doe ik fout?
De instellingen die in de manual staan betreffende het automatisch ophalen van updates en zo heb ik ook allemaal niet, alleen product info met daarin de firmware versie....
Nu wil ik graag de intellingen die hier te lezen zijn op het forum in het service menu aanpassen (optimale settings), maar ik kom het service menu niet in?
als ie in stand-by staat druk op de AB op: i+,5,vol up en zet hem aan.....maar er gebeurt niets.
Druk ik dan op home krijg ik hetzelfde menu.....wat doe ik fout?
De instellingen die in de manual staan betreffende het automatisch ophalen van updates en zo heb ik ook allemaal niet, alleen product info met daarin de firmware versie....
Anoniem: 240727
DopdeDouwer schreef op zondag 12 april 2009 @ 09:25:
Ik was gisteren bij de mediamarkt om de 40w5500 te bekijken. Was niet eens heel duur geprijsd; €1129. terwijl de 40w4500 €1199 moet opleveren
Bij de MM in Eindhoven staat hij toch echt voor 1349,- hoor.
Ik was gisteren bij de mediamarkt om de 40w5500 te bekijken. Was niet eens heel duur geprijsd; €1129. terwijl de 40w4500 €1199 moet opleveren
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 15-04-2009 10:31 ]
Yep, zo ook in A'dam. Dat krijg je met zo'n franchise als de MM he? Waarschijnlijk denken ze dat mensen in die steden meer geld willen bestedenAnoniem: 240727 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:29:
DopdeDouwer schreef op zondag 12 april 2009 @ 09:25:
Sorry voor een beetje noob vraag, maar ben niet zo bekend met de Sony modellen.
Ik was eigenlijk aan het kijken naar een Samsung, maar de nieuwe LED modellen hebben niet de local-dimming. Volgens mij hebben de Sony LED-modellen dit wel?
Zo ja, hoe is de kwaliteit hiervan en welk model zou ik moeten hebben voor een 40" of 46"? Volgens mij kom ik dan op de X4500 serie uit?
De 46" is echter nogal aan de prijs. De 40ZX1 kom ik dan weer niet tegen in de pricewatch..
Verder hoor ik iedereen over de W5500, dit is blijkbaar een goede sweetspot voor de oudere LCD (zonder local dimming?)
edit: hmm.. de ZX is 4000 euro in de sony shop.. dat valt dus even af.
Ik was eigenlijk aan het kijken naar een Samsung, maar de nieuwe LED modellen hebben niet de local-dimming. Volgens mij hebben de Sony LED-modellen dit wel?
Zo ja, hoe is de kwaliteit hiervan en welk model zou ik moeten hebben voor een 40" of 46"? Volgens mij kom ik dan op de X4500 serie uit?
De 46" is echter nogal aan de prijs. De 40ZX1 kom ik dan weer niet tegen in de pricewatch..
Verder hoor ik iedereen over de W5500, dit is blijkbaar een goede sweetspot voor de oudere LCD (zonder local dimming?)
edit: hmm.. de ZX is 4000 euro in de sony shop.. dat valt dus even af.
[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 15-04-2009 11:23 ]
Ik zit bij Sony te kijken en zie bij de 46w5500 staan dat deze CI+ ready is. Is dat net zoiets als HD Ready vs FullHD? Is het handig dan nog even te wachten? Verder al iemand ervaring met het ECO broertje van deze tv? De 46we5w? Mijn ervaring is dat je meestal iets inleverd met dit soort grijze wollen sokken uitvindingen... Maar dat kan een vooroordeel zijn.
Grootste verandering lijkt de achtergrond verlichting HCFL vs CCFL.
Grootste verandering lijkt de achtergrond verlichting HCFL vs CCFL.
[ Voor 8% gewijzigd door PisPix op 15-04-2009 11:46 ]
Anoniem: 107802
Ben zelf zoekende op dit moment naar een mooie bravia. Ons oog is gevallen op een 37U4000, die grijze is dat. Maar die is alleen hd ready en geen 100hz. Zal dit echt een gemis zijn, ten aanzien van een fullhd tv met 100hz? De grootte is niet zo groot, maar 40inch vinden wij weer net te. Maar 40 is allemaal bijna full hd tegenwoordig.
Tv zal voornamelijk gebruikt worden voor dvd's en gewoon tv zien. Er komt nog wel een hd decoder tussen icm met ziggo.
Tv zal voornamelijk gebruikt worden voor dvd's en gewoon tv zien. Er komt nog wel een hd decoder tussen icm met ziggo.
Ik heb dit topic zitten lezen, maar raak een beetje de weg kwijt. De ZX1 heeft (als enige?) LED backlight Dit is echter als ik het goed begrepen heb side-mounted, dus kan er volgens mij maar beperkt lokaal gedimd worden. Het is niet zoals bij het model van Sharp dat vandaag op de FP staat verdeeld over het hele scherm.
Als ik een nieuwe (40 inch) tv aan ga schaffen wil ik ook een goede, Daaronder versta ik (o.a.) geen gezeur met ghosting, geen/zeer weinig backlight bleeding/clouding, een dvc-c tuner (bij voorkeur CL+ ready).Uiteraard nog veel meer, maar goed...
Ik heb met de productenvergelijker op sony.nl zitten spelen, maar tref alleen de ZX1 aan die in de buurt komt van deze wensen. Zie ik een model over het hoofd (misschien een die binnenkort uit komt?) Ik heb altijd Sony apparatuur gehad en ben daar erg tevreden over.
Nog 1 vraagje, kan je in de nieuwe 5500 serie wel zappen tussen sub pagina's van teletext? In de W4500 kon dit niet en vind ik erg knullig voor zo'n (beter) model.
Als ik een nieuwe (40 inch) tv aan ga schaffen wil ik ook een goede, Daaronder versta ik (o.a.) geen gezeur met ghosting, geen/zeer weinig backlight bleeding/clouding, een dvc-c tuner (bij voorkeur CL+ ready).Uiteraard nog veel meer, maar goed...
Ik heb met de productenvergelijker op sony.nl zitten spelen, maar tref alleen de ZX1 aan die in de buurt komt van deze wensen. Zie ik een model over het hoofd (misschien een die binnenkort uit komt?) Ik heb altijd Sony apparatuur gehad en ben daar erg tevreden over.
Nog 1 vraagje, kan je in de nieuwe 5500 serie wel zappen tussen sub pagina's van teletext? In de W4500 kon dit niet en vind ik erg knullig voor zo'n (beter) model.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ben opzoek naar een nieuwe TV en ben er toch wel over uit dat het een Sony Bravia moet worden. Mijn oog is gevallen op de W5500. Ik zit alleen nog een beetje met het probleem of het de 40" of de 46" gaat worden.
Onze woonkamer is 5 meter breed en de TV staat aan de ene kant en de bank aan de andere kant van de kamer.
Ik heb laatst bij iemand naar een 40" zitten kijken op 3 meter afstand en ik vond het niet storend opzich. Maar dat was vrij kort.
Het zal ook wel een beetje persoonlijk zijn. Maar even een weekje de 40 en een weekje de 46 versie proberen is niet heel praktisch. Ook krijg ik toch wel wat tegenstrijdige berichten wat nou het beste formaat bij een bepaalde afstand zou zijn. Misschien heeft iemand hier wat ideeen over?
Onze woonkamer is 5 meter breed en de TV staat aan de ene kant en de bank aan de andere kant van de kamer.
Ik heb laatst bij iemand naar een 40" zitten kijken op 3 meter afstand en ik vond het niet storend opzich. Maar dat was vrij kort.
Het zal ook wel een beetje persoonlijk zijn. Maar even een weekje de 40 en een weekje de 46 versie proberen is niet heel praktisch. Ook krijg ik toch wel wat tegenstrijdige berichten wat nou het beste formaat bij een bepaalde afstand zou zijn. Misschien heeft iemand hier wat ideeen over?
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
De 46" X-serie heeft ook dynamische LED verlichting (en volgens mij niet side-mounted, dat is alleen bij die superdunne ZX1) en is een stukje goedkoper, maar nog steeds bijna 2300 volgens de pricewatch.ppaddo schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:58:
Ik heb dit topic zitten lezen, maar raak een beetje de weg kwijt. De ZX1 heeft (als enige?) LED backlight Dit is echter als ik het goed begrepen heb side-mounted, dus kan er volgens mij maar beperkt lokaal gedimd worden. Het is niet zoals bij het model van Sharp dat vandaag op de FP staat verdeeld over het hele scherm.
Helaas is voor mijn situatie 46 inch echt te groot. Misschien dan toch maar even wachten tot er meer modellen in die X serie komen. Is daar al iets van bekend?Bosmonster schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:44:
[...]
De 46" X-serie heeft ook dynamische LED verlichting (en volgens mij niet side-mounted, dat is alleen bij die superdunne ZX1) en is een stukje goedkoper, maar nog steeds bijna 2300 volgens de pricewatch.
Grofweg afstand in meters maal 10 = aantal inch. Uiteraard is e.e.a. zeer persoonlijk. Ik heb liever iets kleiner dan iets groter. (heeft er mee te maken dat ik niet gecharmeerd ben van zo'n dominant aanwezig geval in de woonkamer)beany schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:42:
Vergeet niet dat de ZX1 (en de X?) draadloos alleen 1080i (!) kunnen versturen.
Indien je dus full HD wilt kijken, dien je ze alsnog met een hdmi-kabel aan te sluiten.
Gezien deze tv's maar één hdmi-ingang hebben...belangrijk om in je achterhoofd te houden.
Indien je dus full HD wilt kijken, dien je ze alsnog met een hdmi-kabel aan te sluiten.
Gezien deze tv's maar één hdmi-ingang hebben...belangrijk om in je achterhoofd te houden.
Ehm... ik zou toch wel iets groter willen hoor dan die berekeningppaddo schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:02:
[...]
Grofweg afstand in meters maal 10 = aantal inch. Uiteraard is e.e.a. zeer persoonlijk. Ik heb liever iets kleiner dan iets groter. (heeft er mee te maken dat ik niet gecharmeerd ben van zo'n dominant aanwezig geval in de woonkamer)
Ik ook... de TV staat op amper twee meter afstand, volgens deze formule dan dus een 20 inch TV. No way! Veel te klein! Ik heb 40 inch en dat is een mooi formaat voor die afstand vind ik. Ik wil een "grote" kijkervaring en met 20 inch lukt dat echt niet...Bosmonster schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:09:
[...]
Ehm... ik zou toch wel iets groter willen hoor dan die berekening
Ik zit op 3 meter ongeveer als ik hem aan de muur zou hangen (nu 2,5 met dikke CRT 32"). 40" Lijkt me al aan de kleine kant, want dat zal op ongeveer hetzelfde gevoel uitkomen als de 32" die ik nu op 2,5 heb staan. Zit te denken aan een 46".Wildfire schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:14:
[...]
Ik ook... de TV staat op amper twee meter afstand, volgens deze formule dan dus een 20 inch TV. No way! Veel te klein! Ik heb 40 inch en dat is een mooi formaat voor die afstand vind ik. Ik wil een "grote" kijkervaring en met 20 inch lukt dat echt niet...
Iemand ook nog aanbiedingen gespot van een Sony Bravia + PS3 erbij? Ik zoek namelijk naar die combo
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ja, dat kan.ppaddo schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:58:
Precies, ik behb me ook verbaasd. Volgens de verkoper was het een stunt om de concurrentie voor te zijn, binnenkort zou hij weer rond de 1300 gaan kosten... (iets in die trant).Poffertjesporem schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:37:
[...]
Yep, zo ook in A'dam. Dat krijg je met zo'n franchise als de MM he? Waarschijnlijk denken ze dat mensen in die steden meer geld willen besteden
Het was bij mediamarkt rotterdam alexander om precies te zijn.
Het is een stunt om je teveel geld uit de zakken te kloppen, net als die 'gouden' kabels. Ik heb een kabeltje van 5 euro/5m, doet het perfect, ik heb nog geen verstoring gezien.DopdeDouwer schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:15:
[...]
Precies, ik behb me ook verbaasd. Volgens de verkoper was het een stunt om de concurrentie voor te zijn, binnenkort zou hij weer rond de 1300 gaan kosten... (iets in die trant).
Het was bij mediamarkt rotterdam alexander om precies te zijn.
Heb zelf ook 46" op 3 meter en is prima, ik twijfelde eerst nog of het misschien te groot zou zijn. toch de gok genomen en het pakte goed uitBosmonster schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:33:
[...]
Ik zit op 3 meter ongeveer als ik hem aan de muur zou hangen (nu 2,5 met dikke CRT 32"). 40" Lijkt me al aan de kleine kant, want dat zal op ongeveer hetzelfde gevoel uitkomen als de 32" die ik nu op 2,5 heb staan. Zit te denken aan een 46".
[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 15-04-2009 21:02 ]
39
Anoniem: 277723
Ik had achteraf ook liever 46" gehad dan 40", maarja, nu staat het al.. 
Ik zit op 2,5m
Ik zit op 2,5m
Misschien is er wat verwarring ontstaand door een oude post te quoten, maar die opmerking kan ik niet echt plaatsen.Loekie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:37:
[...]
Het is een stunt om je teveel geld uit de zakken te kloppen, net als die 'gouden' kabels. Ik heb een kabeltje van 5 euro/5m, doet het perfect, ik heb nog geen verstoring gezien.
Het bedrag €1129 is volgens mij een redelijk goede aanbieding, volgens mij maar een paar tientjes duurder dan de webshops. Als je dan de kortingsbonnenactie gebruikt kom je zelfs onder de 1000 euro. (goede tip!).
Heeft ook vrij weinig met kabeltjes te maken trouwens.
Heyt huidige bedrag is ok, als je graag bij MM shopt zijn ook die bonnen ok.DopdeDouwer schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:46:
[...]
Misschien is er wat verwarring ontstaand door een oude post te quoten, maar die opmerking kan ik niet echt plaatsen.
Het bedrag €1129 is volgens mij een redelijk goede aanbieding, volgens mij maar een paar tientjes duurder dan de webshops. Als je dan de kortingsbonnenactie gebruikt kom je zelfs onder de 1000 euro. (goede tip!).
Heeft ook vrij weinig met kabeltjes te maken trouwens.
Alleen de opmerking dat hij straks weer naar 1300 gaat is wat overdreven.
Sony heeft de W5500 prijstechnisch onder de prijs van de 4500 neergezet, daarmee is de opmerking dat hij naar 1300 gaat met een prijs van 1199 voor de 4500 een beetje overbodig.
Maar dat zal de policy van MM wel zijn.
Die kabel demo van hun staat toch in elke MM, ze proberen je daarmee kabels mee te laten kopen voor iets van 70 tot 100 euro. De hele grap van HDMI is nu juist dat er al een redelijke foutcorrectie in het protocol zit en dat kabel met gouden uiteinden juist minder nodig zijn dan bij analoge kabels.
[ Voor 14% gewijzigd door Loekie op 15-04-2009 23:17 ]
Ja, ok.
Verkopers bij de MM laat ik maar een partij in de ruimte zwetsen, dat raakt over het algemeen kant nog wal.
Verkopers bij de MM laat ik maar een partij in de ruimte zwetsen, dat raakt over het algemeen kant nog wal.
Nou niet alleen die van de MM. Was zojuist even bij Foto Klein. Daar word je over het algemeen iets beter geholpen, maar wat ik nu toch allemaal weer te horen kreeg. TV's waren volgens deze vriendelijke dame per definitie beter als er een hoog contrastratio op het plaatje stond (ow wat zal die blij worden met de 1.1 milj:1 van Sony). Daarnaast was de EX serie speciaal gemaakt om "op te hangen" volgens haar. Navraag over LED backlight leverde helaas geen resultaat op (had ze wel van gehoord, maar had ze niet staan).DopdeDouwer schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:01:
Ja, ok.
Eigenlijk wel een beetje triest dat je zo matig wordt ingelicht als je zoiets prijzigs wil kopen als een tv.
Toch maar weer terug naar tweakers en de rest van het internet om echt goede informatie te krijgen
Maar wat is de bron dat de 46" van de EX1 wel led heeft ?
Ik dacht dat alleen de ZX1 en X4500 van 46"+ led had ? (komt daar die 46"+ misschien vandaan?)
edit: laat maar ik las te snel, ging ook over de X4500.
alleen gaat daarna iemand replyen over X en 1080i draadloos, vandaar dat ik in de was was
Ik dacht dat alleen de ZX1 en X4500 van 46"+ led had ? (komt daar die 46"+ misschien vandaan?)
alleen gaat daarna iemand replyen over X en 1080i draadloos, vandaar dat ik in de was was
[ Voor 33% gewijzigd door DDX op 16-04-2009 14:35 ]
Vandaag mijn KDL-37W5500 binnen gekregen. Uiteraard ben ik met de DLNA functionaliteit aan de slag gegaan in combinatie met WMP11 (onder Vista x64). Ik heb de TV zover gekregen om de server te detecteren, maar als ik folders wil openen dan krijg ik de melding "Er zijn geen items voor weergave". De media library in WMP bevat echter flink wat files (vanmiddag in een uur mijn archief laten importeren) maar die worden dus niet getoond.Wildfire schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:19:
[...]
Windows Media Player 11 ondersteunt DLNA, als je media shared kun je dat extern via een DLNA-compatible apparaat benaderen.
Iemand een idee hoe dat wel lukt?
Anoniem: 187021
De ZX1 heeft geen LED backlight maar Edge LED, ofwel ledverlichting in de rand van het toestel. Achter het paneel zit een 'spiegel' die dit licht naar het scherm toe reflecteerd (vandaar dat de TV zo plat kan zijn)DDX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:29:
Maar wat is de bron dat de 46" van de EX1 wel led heeft ?
Komt me bekend voor. Volgens mij moet je gewoon wachten (een uurtje ofzo) voordat alle items zijn gedetecteerd.Mini-me schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:50:
[...]
Vandaag mijn KDL-37W5500 binnen gekregen. Uiteraard ben ik met de DLNA functionaliteit aan de slag gegaan in combinatie met WMP11 (onder Vista x64). Ik heb de TV zover gekregen om de server te detecteren, maar als ik folders wil openen dan krijg ik de melding "Er zijn geen items voor weergave". De media library in WMP bevat echter flink wat files (vanmiddag in een uur mijn archief laten importeren) maar die worden dus niet getoond.
Iemand een idee hoe dat wel lukt?
Maar het werkt klote verder hoor, het is zonde van je tijd om je erin te verdiepen.
Zo net mijn 40w5500 opgangen met deze muurbeugel (Vencer VPL_& 37-50 inch superflat) gekocht bij meurbeugel.nl. goede services binnen 1 dag muurbeugel inhuis. Ik heb gekozen voor deze beugel omdat ik mijn tv zo dicht mogelijk tegen de muur wil hebben. deze beugel heeft een afstand van 24mm maar ik raakte inde problemen met mijn kabels aangezien die vrij ver uitsteken. maar bij de beugel zitten ook busjes omdeze iets te vergroten. de tv hangt nu ongeveer 3.5 cm van de muur. ik zal nog wat foto's maken. wat ook fijn aan deze beugel is dat er een slot op zit dus ze kunnen hem niet zomaar van de muur afrukken. beugel kost 75.00 euro incl verzendkosten dus vrij goedkoop als je naar andere merken gaat kijken.
hallo
Ik was net op de site van sony aan het kijken en tot mijn grote verbazing, zegt sony dat de kdl w5500 serie
CI+ ready is. staat onder kenmerken. dit stond er eerst echt niet erbij, waarom doen ze toch zo moelijk hier over
Ik was net op de site van sony aan het kijken en tot mijn grote verbazing, zegt sony dat de kdl w5500 serie
CI+ ready is. staat onder kenmerken. dit stond er eerst echt niet erbij, waarom doen ze toch zo moelijk hier over
In de eerste weekstond dit er wel bij, toen is de informatie van de W5500 een tijd weggeweest en is na terugkomst ook niet weer toegevoegd, tot nu toe. Vorige week was hier wel een brief gepost met uitleg van sony over CI+...downing schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:59:
hallo
Er zit misschien wel een CI+ slot in de TV, maar mag die van Ziggo ook gebruikt worden? Stel dat de DVB firmware van de Sony TV niet voldoet aan de voorwaarden die Ziggo stelt voor goedkeuring. Dan zou het zomaar kunnen dat deze TV's niet op de CI+ whitelist of op de CI+ blacklist van Ziggo komen omdat Sony Nederland nagenoeg geen faciliteiten heeft voor firmware updates die de klanten zelf kunnen/mogen uitvoeren. Het laatste nieuws van Ziggo over TV's met CI+ slot was dat men nog in de test fase zat en potentiele klanten van dergelijke TV's moesten de Ziggo website in de gaten houden om te achterhalen of de TV die ze op het oog hadden gebruikt kan worden. Deze nieuwe Sony TV's met CI+ slot zijn al maanden geleden ontwikkeld in een periode dat Ziggo zelf nog niet met CI+ bezig was, dus hoe compatible is de DVB implementatie van Sony met het signaal van Ziggo?Loekie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:35:
In de eerste weekstond dit er wel bij, toen is de informatie van de W5500 een tijd weggeweest en is na terugkomst ook niet weer toegevoegd, tot nu toe. Vorige week was hier wel een brief gepost met uitleg van sony over CI+...
Ik weet het: vaagheid troef, maar dat is het nadeel van CI+. Het CI+ logo alleen zegt niets aangezien de digitale TV provider uiteindelijk bepaalt in welke CI+ apparatuur de CI+ CAM van die provider uiteindelijk zal functioneren.
Ziggo wil het liefst iedereen over op digitaal, maar de invoer daarvan zou zo veel sneller gaan als ze eens een beetje minder ingewikkeld deden. Als je op een goede Ziggo-standaard moet wachten zit je nog tot 2020 te wachten en dan is je tv allang achterhaald. Als je kijkt hoeveel decoders er nu officieel ondersteund worden, verwacht ik niet dat de lijst met ondersteunde CI+ apparaten heel lang wordt.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ondanks de DVB-C en CI in mijn W5500 ga ik niet over naar Ziggo digitaal, mij te duur en inflexibel. Zeker omdat ik over een paar jaar naar Spanje denk te verhuizen.
Van de zomer ga ik uitbreiden met satelliet, waar HD ook mogelijk is en abonnement goedkoper is.
Van de zomer ga ik uitbreiden met satelliet, waar HD ook mogelijk is en abonnement goedkoper is.
Ik heb sinds gisteren de 40w5500! Ik heb hem gisteren goed getest op clouding, en mijn tv heeft dt heel weinig, bij schemerlicht is het zelfs onzichtbaar.
Ik heb 3 vragen:
Wat is het verschil tussen motionflow op de normaal stand en motionflow op hoog?
Hebben alle tv's van de fabriek uit verschillende kleurweergaves of kan je calibratieinstellingen gewoon op elke 40w5500 tv toepassen?
zo ja, heeft er al iemand de w5500 gecalibreerd?
Ik heb 3 vragen:
Wat is het verschil tussen motionflow op de normaal stand en motionflow op hoog?
Hebben alle tv's van de fabriek uit verschillende kleurweergaves of kan je calibratieinstellingen gewoon op elke 40w5500 tv toepassen?
zo ja, heeft er al iemand de w5500 gecalibreerd?
Motionflow normaal of hoog, zegt het eigenlijk al. Bij hoog verzint de tv er meer dingen bij zodat het nog vloeiender verloopt. Calibreren verschilt echt per tv.
Anoniem: 299316
ben van plan een LCD te kopen welke raden jullie mij aan?
miijn budget is rond de 3000€
Eentje met een goud randje en een strik eromheen?
Zo werkt het hier niet op GoT. Wat heb je zelf gezocht, wat vond je de voor- en nadelen? Een beetje eigen werk wordt hier wel verwacht.
Zo werkt het hier niet op GoT. Wat heb je zelf gezocht, wat vond je de voor- en nadelen? Een beetje eigen werk wordt hier wel verwacht.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
had de 46z4500 op het oog.
maar heb gelezen dat de last hebben van clouding dus heb daar wa schrik voor
maar heb gelezen dat de last hebben van clouding dus heb daar wa schrik voor
Deze : Samsung le55a956 valt binnen je budget....Anoniem: 299316 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:25:
ben van plan een LCD te kopen welke raden jullie mij aan?
weet er iemand hoe je overscan kan uitzetten bij de 40w5500? In de handleiding staat dat je in het menu beeld bereik bij beeldregeling opties zou moeten hebben om het uit te zetten, maar die zijn er volgens mij helemaal niet...
In mijn situatie (40W4000 en Ati HD 4350) stond mijn tv al correct ingesteld. Check de settings van je grafische kaart. Bij Ati staat 15% overscan standaard aan bij een refresh vanaf 60Hz. Indien je het niet kunt vinden, kun je hem ook op 50Hz instellen, daarbij staat de overscan standaard uit.prinsrichard schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:21:
weet er iemand hoe je overscan kan uitzetten bij de 40w5500? In de handleiding staat dat je in het menu beeld bereik bij beeldregeling opties zou moeten hebben om het uit te zetten, maar die zijn er volgens mij helemaal niet...
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
bedankt voor de antwoorden, maar ik bedoelde eigenlijk overscan bij het kabelkijken.
ben aan het twijfelen tussen de 46z4500 en 46x4500 en 46w5500 welke komt hier als beste uit?
zie je veel verschil tussen de 46z4500 en de 46x4500
zie je veel verschil tussen de 46z4500 en de 46x4500
Bedoel je misschien de zoom/smart stand? Knop midden boven op de AB.prinsrichard schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:15:
bedankt voor de antwoorden, maar ik bedoelde eigenlijk overscan bij het kabelkijken.
Als je het voor alle uit wilt schakelen/aanpassen: home >> instellingen Analoog/digitaal(?) >> beeldinstellingen oid.
Anoniem: 276153
De 40we5w lijkt me wel leuk, maar ik heb nog nergens een review hiervan gezien. De MM zegt hem in 10 dagen te kunnen krijgen. Qua specs is die bijna hetzelfde als de 40w5500.
Heeft iemand hem al in het echt gezien?
Heeft iemand hem al in het echt gezien?
Ik neem aan dat de KDL-40X4500 ook gewoon 100Hz motion flow heeft? In TS staat dat dit vanaf 46' is maar ik neem aan dat dit een foutje is?
stp - PSN ID: stp_4
Kan volgens mij enkel bij HD ingangssignaal, dan zou je bij beeldregeling het beeld op hoge resolutie kunnen instellen en dat is 1:1 pixel mapping oftewel zonder overscanprinsrichard schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:21:
Ok bedankt, jammer dat het niet bij sd kan. Ik snap niet echt waarom er nou delen van het beeld worden weggesneden maarja.Rctworld schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:11:
[...]
Kan volgens mij enkel bij HD ingangssignaal, dan zou je bij beeldregeling het beeld op hoge resolutie kunnen instellen en dat is 1:1 pixel mapping oftewel zonder overscan
Zijn er al firmware updates voor de Sony 40w4500 uitgebracht? Kan niet echt wat zinnigs vinden door te googlen op 'firmware' en 'w4500'.
voor zover ik weet geeft sony nooit echt firmware updates uit. Dus het zal haast wel niet!
Gek genoeg in Amerika wel voor w4100(welke de tegenhanger is van de PAL W4500), heb Sony hierover gemailt maar die konden of wilden niet zeggen of en wanneer deze naar de EU zou komen. Ik durf het echter ook niet aan NTSC firmware in een PAL scherm te flashenHotzenwalder schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:57:
Zijn er al firmware updates voor de Sony 40w4500 uitgebracht? Kan niet echt wat zinnigs vinden door te googlen op 'firmware' en 'w4500'.
Weet iemand of er ook nog 26" varianten van de V5500 of de W5500 serie komen? En zo ja wanneer dan ongeveer. Ik zit te wachten op een 26" Bravia met CI+ ondersteuning.
Wat moet je nou met zo'n mini-tv'tje? Voor op de wc?STN schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:26:
Weet iemand of er ook nog 26" varianten van de V5500 of de W5500 serie komen? En zo ja wanneer dan ongeveer. Ik zit te wachten op een 26" Bravia met CI+ ondersteuning.

Anoniem: 296750
Als je zo'n formaat tv in je wc hangt ben je in mijn ogen nog altijd koningRagger schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:10:
[...]
Wat moet je nou met zo'n mini-tv'tje? Voor op de wc?
Edit: Zal het vrouwtje leuk vinden
Nou, als ze de trend van de W4500 volgen zou ik er niet vanuit gaan, in ieder geval niet voor de W-serie. De trend is sowieso dat alle tv's alsmaar groter wordenSTN schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:26:
Ik zie zojuist op Sony.nl dat de W5500 dus 1920 x 1440 pixels heeft ipv 1920x1080.Rctworld schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:11:
[...]
Kan volgens mij enkel bij HD ingangssignaal, dan zou je bij beeldregeling het beeld op hoge resolutie kunnen instellen en dat is 1:1 pixel mapping oftewel zonder overscan
Voor een 1-op-1 mapping zou je dus zwarte balken krijgen.
1920 x 1440 is toch een 'monitor-resolutie'?
Dat klopt volgens mij niet hoor, dan zou het een 16:10 scherm moeten zijn namelijk.
http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecstiguan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:40:
Dat klopt volgens mij niet hoor, dan zou het een 16:10 scherm moeten zijn namelijk.
Ja, da's op zich best wel vreemd. 1920x1080 Zou de goede resolutie zijn, met 1440 pixels krijg je dus boven en onder weer balkjes.Anoniem: 240727 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:33:
[...]
Ik zie zojuist op Sony.nl dat de W5500 dus 1920 x 1440 pixels heeft ipv 1920x1080.
Voor een 1-op-1 mapping zou je dus zwarte balken krijgen.
1920 x 1440 is toch een 'monitor-resolutie'?
-- Edit: mijn KDL-40V4000 is gewoon 1920x1080 zoals het hoort (zie http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs)
[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 21-04-2009 12:54 ]
Nou ja, gewoon native 1920x1080 (zoals ook de Z4500 heeft bijvoorbeeld)Wildfire schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:52:
[...]
Ja, da's op zich best wel vreemd. 1920x1200 Zou de goede resolutie zijn, met 1440 pixels krijg je dus boven en onder weer balkjes.
Edit:
Gelukkig, HDTVtest geeft 1920x1080 aan als native:
http://www.hdtvtest.co.uk...dl32w5500-20090308139.htm
Waarschijnlijk dus toch een typfout op sony.nl?
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 21-04-2009 12:58 ]
Na veel (heel veel!) lezen op GOT heb ik uiteindelijk mijn keuze tot een mogelijke opvolger van mijn mooie 4:3 CRT Sony weten terug te brengen tot de volgende schermen:
Wie kan me helpen met rationele argumenten waarom ik het beste voor een bepaald toestel kan kiezen? Andere schermen die ik nu niet meegenomen heb in mijn overwegingen zijn ook welkom.
- Sony 40W5500, wat volgens mij een hele goede "van alle markten thuis" toestel is. Beeld beviel me goed in de winkel
- Sony 40ZX1 vanwege LED techniek. Heb ik nog niet live gezien, maar op basis van de Samsung hieronder heb ik goede hoop. Helaas nogal prijzig
- Samsung UE 40B7020. Bijzonder goede weergave van donker/zwart. Verder volgens mij een prima tv met alles erop en eraan
Wie kan me helpen met rationele argumenten waarom ik het beste voor een bepaald toestel kan kiezen? Andere schermen die ik nu niet meegenomen heb in mijn overwegingen zijn ook welkom.
Alleen led aan de zijkant zoals de samsung die je opnoemt, de sony is ook geen 4k maar 2,6KSony 40ZX1 vanwege LED techniek. Heb ik nog niet live gezien, maar op basis van de Samsung hieronder heb ik goede hoop. Helaas nogal prijzig
pricewatch: Sony Bravia KDL-40ZX1
Je kan ook kijken naar de sony 40ex1 of de 40w5e
39
De Sony geeft gewoon een mooi beeld (mooier dan de bron word het niet) voor een goede prijs. Het is gewoon echt een goede tv.ppaddo schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:23:
Na veel (heel veel!) lezen op GOT heb ik uiteindelijk mijn keuze tot een mogelijke opvolger van mijn mooie 4:3 CRT Sony weten terug te brengen tot de volgende schermen:Tussen deze drie wil ik kiezen. de eerste afvaller is relatief makkelijk, want de dik 4000 euro van ZX1 is eigenlijk best gortig voor een 40 inch tv. Blijven de Sony W5500 en de Samsung B7020 over.. Beiden hebben wat ik wil, namelijk echt een goede weergave, geen/weinig ghosting en een CL slot. De sony heeft als voordeel dat het CL+ accepteert. Geen idee of mijn kabelaar (CAI Albrandswaard) daar ooit gebruik van wil gaan maken, maar je kan het maar hebben. Beiden zijn 100Hz toestellen. De weergave van de Samsung is naar mening (iets) beter, maar rechtvaardig gevoelsmatig nog niet de meerprijs van zo'n 600 euro.
- Sony 40W5500, wat volgens mij een hele goede "van alle markten thuis" toestel is. Beeld beviel me goed in de winkel
- Sony 40ZX1 vanwege LED techniek. Heb ik nog niet live gezien, maar op basis van de Samsung hieronder heb ik goede hoop. Helaas nogal prijzig
- Samsung UE 40B7020. Bijzonder goede weergave van donker/zwart. Verder volgens mij een prima tv met alles erop en eraan
Hoe goed werkt dat draadloze gedoe van Sony eigenlijk? Je haalt toch net niet het maximale uit je scherm zonder dat je alsnog een kabeltje moet gaan leggen. En er vanuit gaand dat je full-hd materiaal gebruikt, hoe zichtbaar is het verschil tussen interlaced en progessief?
#team_UTC+1
Veel bronmateriaal is toch maar max 720p of 1080i dus dat verschil ga je niet zien.
En dan hang je de bluray speler (als je die hebt) via een kabeltje eraan desnoods, blijft nogsteeds minder kabels dan gemiddelde tv.
En dan hang je de bluray speler (als je die hebt) via een kabeltje eraan desnoods, blijft nogsteeds minder kabels dan gemiddelde tv.
Is het niet storingsgevoelig dan? Als het zo makkelijk was om wireless HDMI te maken zouden er al veel meer producten op de markt moeten zijn. Als ze die mediabox nou via 1 hdmi of eigen kabel hadden aangesloten dan had je nog steeds maar 1 draadje nodig gehad. Nu zit je nog de klooien met wireless én hdmi.
#team_UTC+1
Zelf heb ik niks gemerkt qua storingen op m'n 46EX1. M'n playstation 3 staat er ook op aangesloten en zelfs met online gamen merk ik geen merkbare vertraging. Als je echt het maximale uit je scherm wilt halen moet je het inderdaad met een kabeltje direct op de tv aansluiten, maar eerlijk is eerlijk, het 1080p materiaal wat ik in huis heb zie je nagenoeg geen verschil tussen het direct aansluiten of wireless. En dat op 46" en op nog geen 3 meter afstand van het scherm. 1 kabel heb ik maar lopen en dat is voor stroom, de rest gaat wireless via de mediabox. Uitstraling van het scherm is nog steeds geweldig, aan of uit, het blijft schitterend.
Nog een steeds een tevreden gebruiker
Nog een steeds een tevreden gebruiker
39
Als je er ook op wil gamen, zou ik eens goed nakijken wat de inputlag is op de tv's. Ik heb al eens gelezen dat de 40W5500 redelijk veel input lag heeft en dit kan best een nadeel zijn (heb het niet zelff gezien/ervaren!)ppaddo schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:23:
Na veel (heel veel!) lezen op GOT heb ik uiteindelijk mijn keuze tot een mogelijke opvolger van mijn mooie 4:3 CRT Sony weten terug te brengen tot de volgende schermen:
van de andere 2 zou ik het niet weten, maar dat is misschien ook wel de moeite waard om na te kijken.
Bedankt voor dit aandachtpuntje. Hoewel het nu wel meevalt met het gamen overweeg ik er een PS3 als Blu-Ray speler / game en multimediaplatform bij te zetten. Dan wordt het dus inderdaad een belangrijk punt. Tnx!Coolsnarf schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:51:
[...]
Als je er ook op wil gamen, zou ik eens goed nakijken wat de inputlag is op de tv's. Ik heb al eens gelezen dat de 40W5500 redelijk veel input lag heeft en dit kan best een nadeel zijn (heb het niet zelff gezien/ervaren!)
van de andere 2 zou ik het niet weten, maar dat is misschien ook wel de moeite waard om na te kijken.
Dat is het vreemde van sony als je die samen met een ps3 hebt. Je denkt automatisch dat je game-mode aan moet zetten omdat je scherm dan sneller reageert. Ga je dan een blu-ray kijken dan schokt alles als de malle. Game-mode is 100hz uitschakelen. Kan je hele tijd dat omzetten. Maar ik heb de game-mode nu constant uit met motionflow op hoog. Gister zitten genieten van The Day After Tomorrow. Sta nog steeds elke keer versteld van voor beeld uit de W4500 komt.
De w5500 heeft volgens mij nog steeds minder inputlag dan samsungsppaddo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:29:
[...]
Bedankt voor dit aandachtpuntje. Hoewel het nu wel meevalt met het gamen overweeg ik er een PS3 als Blu-Ray speler / game en multimediaplatform bij te zetten. Dan wordt het dus inderdaad een belangrijk punt. Tnx!
Las in het Samsung topic dat dit (waarschijnlijk) 100ms is bij de B7020. (Dat was namelijk de vertraging die ingesteld moest worden op een receiver om lipsync te krijgen). Iemand een idee hoeveel dat is op de W5500 of de ZX1?prinsrichard schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:15:
[...]
De w5500 heeft volgens mij nog steeds minder inputlag dan samsungs
Weet iemand toevallig welke vesa afstand (200x200 / 300x300 oid?) ik moet hebben voor een beugel voor de zx1 (of ex1, die zelfde sony beugel heeft) ?
Zelfs in de manual kan ik hier niets over vinden, behalve dat het vesa mounting holes zijn.
Zelfs in de manual kan ik hier niets over vinden, behalve dat het vesa mounting holes zijn.
De w5500 heeft 47-63 ms lag in game modeppaddo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:30:
[...]
Las in het Samsung topic dat dit (waarschijnlijk) 100ms is bij de B7020. (Dat was namelijk de vertraging die ingesteld moest worden op een receiver om lipsync te krijgen). Iemand een idee hoeveel dat is op de W5500 of de ZX1?
ben aan het twijfelen tussen de sony 52Z4500 en de panasonic 50g10welke is de beste van de 2?
welke zouden jullie mij aanraden?
welke zouden jullie mij aanraden?
Hoe kom je daar bij? Mijn ervaring, en een review bevestigt, dat het veel minder is: slechts 17-33ms in game mode.prinsrichard schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:08:
[...]
De w5500 heeft 47-63 ms lag in game mode
Review: 17-33ms in [Game Mode]; 40ms over VGA; 50ms otherwise
Ik kwam in een ander forum nog een leuke link tegen, waarbij je middels je muis kunt ervaren wat voor invloed input lag heeft op je muiscursor en -knoppen en ervaren hoe erg je dat wel of niet vind. Instelbaar van 0-80ms.
Misschien iets voor de startpost?
Klik:
Input lag emulator (Flash)
[ Voor 33% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 23-04-2009 18:25 . Reden: Input lag emulatorlink toegevoegd ]
... en oranje! :P
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de KDL40W5500.
Vandaag bij de mediamarkt in Utrecht geweest om 'm te bekijken, prachtig ding. Zelf niets van de backlight bleeding gemerkt. Zou dit komen door de 1000 watt verlichting in de showroom? Heb geprobeerd om van zeer dichtbij te bekijken, en toen zelfs niet gezien.
Ik zag een aanbieding bij Sony Plaza bij de overtoom in Amsterdam met 5 jaar sony garantie. Als ik uitreken is ie daar het goedkoopst (http://www.sonyplaza.nl/sony-bravia-kdl40w5500-p-1320.html), heeft iemand ervaring met de Sony Plaza?
Vandaag bij de mediamarkt in Utrecht geweest om 'm te bekijken, prachtig ding. Zelf niets van de backlight bleeding gemerkt. Zou dit komen door de 1000 watt verlichting in de showroom? Heb geprobeerd om van zeer dichtbij te bekijken, en toen zelfs niet gezien.
Ik zag een aanbieding bij Sony Plaza bij de overtoom in Amsterdam met 5 jaar sony garantie. Als ik uitreken is ie daar het goedkoopst (http://www.sonyplaza.nl/sony-bravia-kdl40w5500-p-1320.html), heeft iemand ervaring met de Sony Plaza?
Anoniem: 187021
Sony Plaza is een winkel op de Overtoom in Amsterdam, gerund door een jonge ondernemer. Verkoopt al jaren lang alleen Sony. Betrouwbaar en (tegenwoordig) ook zeker niet duur! Ik heb mijn Tv (KDL32S2530) er destijds ook gekochtvinh schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:24:
^ thanks Purk, ik ga binnenkort maar eens mijn tv ophalen! Jammer dat er op dit moment geen consumentenacties zijn met de W5500!
Dat is geen slechte aanbieding van die sonyplaza

Ik gebruik ook die bron, het is bij hdtvtest namelijk zo dat de inputlag die ze in het artikel zetten de lag is vergeleken met een of andere samsung, die 30ms lag heeft. Een beetje ingewikkeld van hen maarja.iNSaNe-oNe schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:15:
[...]
Hoe kom je daar bij? Mijn ervaring, en een review bevestigt, dat het veel minder is: slechts 17-33ms in game mode.
Ik kwam in een ander forum nog een leuke link tegen, waarbij je middels je muis kunt ervaren wat voor invloed input lag heeft op je muiscursor en -knoppen en ervaren hoe erg je dat wel of niet vind. Instelbaar van 0-80ms.
Misschien iets voor de startpost?![]()
Klik:
backlight bleeding is bij mijn 40w5500 ook overdag helemaal niet zichtbaar, zelfs niet bij schemerlicht in de avond.vinh schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:24:
Zal het vanavond even opmeten voor je.DDX schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:03:
Weet iemand toevallig welke vesa afstand (200x200 / 300x300 oid?) ik moet hebben voor een beugel voor de zx1 (of ex1, die zelfde sony beugel heeft) ?
39
Idd, die lag waarden die hij opgeeft kloppen wel want ze zijn relatief aan de Samsung F96 die al zo'n 30 ms lag heeft, maar mooi dat het je subjectief minder lijkt. Die lag emulator is wel grappig. Ik merk dat ik al vrij snel het tijdsverschil merk dat die vierkantjes op het scherm komen. Zo na de 50 ms wordt het denk ik zelfs storend dus daar zal voor mij wel de grens liggen. Bij 80 ms lijkt m'n muispijltje net in cement vast te zitten ^_^iNSaNe-oNe schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:15:
[...]
Hoe kom je daar bij? Mijn ervaring, en een review bevestigt, dat het veel minder is: slechts 17-33ms in game mode.
Misschien iets voor de startpost?![]()
Klik:
Ik weet niet of het met beeld en geluid ook zo nauw komt. Zolang er geen lipsync problemen optreden bij films met MCFI aan boeit het mij niet zoveel, als ik eventueel in mijn weinige gevallen een keer wil gamen, zet ik 'm wel in de game mode voor weinig lag.
Dit topic is gesloten.