En hoe is de game ervaring met een Playstation 3 op de KDL40W5500? Merken jullie enig lag? Welke spellen spelen jullie? Playstation 3 erop spelen is voor mij het belangrijkst!
Anoniem: 240727
Wat maken jullie je toch druk om die 'lag'?
100ms vertraging heb je ook met multiplayer over het internet hoor (100ms ping? anyone?)
Zelfs met 200ms is het niet storend spelen.
Voor de W5500 wordt ca. 50ms genoemd, dat is gewoon 0,050 seconde
('De w5500 heeft 47-63 ms lag in game mode')
Edit: Je gaat toch ook geen nieuwe router kopen, omdat de input-output (verwerking van het signaal) een vertraging heeft van 20ms i.p.v. 15 ms?
100ms vertraging heb je ook met multiplayer over het internet hoor (100ms ping? anyone?)
Voor de W5500 wordt ca. 50ms genoemd, dat is gewoon 0,050 seconde
('De w5500 heeft 47-63 ms lag in game mode')
Edit: Je gaat toch ook geen nieuwe router kopen, omdat de input-output (verwerking van het signaal) een vertraging heeft van 20ms i.p.v. 15 ms?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 24-04-2009 15:41 ]
Eeeeeeeh.....Anoniem: 240727 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:22:
Excuse? Bij online gaming is het toch echt beste om een ping <50ms te hebben. Bij 100ms heb je echt merkbare lag en bij 200ms is het vaak al onspeelbaar. In al m'n multiplayer games heb ik dan ook een filter dat alleen servers met een ping onder de 100ms worden weergegeven. En daar pak ik dan bijna altijd alleen maar de servers met ping 50ms of lager uit.Anoniem: 240727 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:22:
[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 24-04-2009 15:42 ]
Anoniem: 240727
Misschien komt dat wel door het feit dat je serververbinding een ping (lees: vertraging) heeft van 50ms en je huidige TV een (verwerkings-)vertraging heeft van 150msWildfire schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:41:
[...]
Excuse? Bij online gaming is het toch echt beste om een ping <50ms te hebben. Bij 100ms heb je echt merkbare lag en bij 200ms is het vaak al onspeelbaar. In al m'n multiplayer games heb ik dan ook een filter dat alleen servers met een ping onder de 100ms worden weergegeven. En daar pak ik dan bijna altijd alleen maar de servers met ping 50ms of lager uit.
Hoe lang (in ms) heeft je router nodig om de gegevens door te sturen? Hoe lang doet je PC/Xbox/PS3 erover om dit te verwerken? And so on...!
(Dus: internet -50ms> router -? ms> Xbox/PC/PS3 -? ms> TV/Monitor)
Gewoon kopen die W5500, heb hem zelf ook en het kijkt geweldig!
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 24-04-2009 16:16 ]
Die lag die die emulator aangeeft kan je niet echt vergelijken met de lag op tv omdat flash lag geeft en omdat je computermonitor, muis etc. ook al lag hebben.iNSaNe-oNe schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:15:
[...]
Hoe kom je daar bij? Mijn ervaring, en een review bevestigt, dat het veel minder is: slechts 17-33ms in game mode.
Review: 17-33ms in [Game Mode]; 40ms over VGA; 50ms otherwise
Ik kwam in een ander forum nog een leuke link tegen, waarbij je middels je muis kunt ervaren wat voor invloed input lag heeft op je muiscursor en -knoppen en ervaren hoe erg je dat wel of niet vind. Instelbaar van 0-80ms.
Misschien iets voor de startpost?![]()
Klik:
Input lag emulator (Flash)
Ik mis misschien wat, maar waar staat in de review dat deze waarden relatief aan de Samsung F96 zijn die al zo'n 30ms lag heeft? Ik kan het niet vinden.Poffertjesporem schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:23:
[...]
Idd, die lag waarden die hij opgeeft kloppen wel want ze zijn relatief aan de Samsung F96 die al zo'n 30 ms lag heeft, maar mooi dat het je subjectief minder lijkt.
... en oranje! :P
Ik zie het ook niet maar ik lees het overal dus...iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:00:
[...]
Ik mis misschien wat, maar waar staat in de review dat deze waarden relatief aan de Samsung F96 zijn die al zo'n 30ms lag heeft? Ik kan het niet vinden.
Ik heb zelf wat foto's gemaakt om de lag te testen:

Dit is game mode, 47 ms lag, en daar moet je nog de lag van de laptop bijrekenen, en die weet ik niet.
De rest van de foto's staat hier: http://picasaweb.google.com/Ris.Prins/W5500?feat=directlink
Thnx, zelf net ook nog wat lopen zoeken:
http://b2b.sony.com/Solutions/product/SU-WL700
(deze beugel is dus voor de ex1 en zx1)VESA® Hole Pitch :
(H) 300/200 (V) 300/200
en dan nog deze info gevonden over de ex1 :
http://www.ciao.de/Sony_KDL_40EX1__7988362#productdetail
Niet echt nuttige info dus nog, aangezien de zx1 dus best 200x200 vesa kan zijn.VESA Norm: VESA 300 x 300
(zou opzich best kunnen kwa gewicht)
Denk dat er niets anders opzit dan of even bij mediamarkt langsgaan oid. (lullige is alleen dat ik scherm daar niet zal kopen)
Of Bestellen en achteraf dan maar beugel regelen.
Stond ooit in hun revieuw van de 40w4000. Die heeft een input lag van vrijwel 0ms, en was 30 ms sneller dan de F96. QEDiNSaNe-oNe schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:00:
[...]
Ik mis misschien wat, maar waar staat in de review dat deze waarden relatief aan de Samsung F96 zijn die al zo'n 30ms lag heeft? Ik kan het niet vinden.
Kijk, mooie foto, daar kunnen we wat mee.prinsrichard schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:12:
[...]
Ik zie het ook niet maar ik lees het overal dus...
[afbeelding]
Dit is game mode, 47 ms lag, en daar moet je nog de lag van de laptop bijrekenen, en die weet ik niet.
De rest van de foto's staat hier: http://picasaweb.google.com/Ris.Prins/W5500?feat=directlink
Wel een vraag: hoe had je de laptop op de TV aangesloten? HDMI, tulp, of VGA? En bovenal: had je nog bepaalde processing-features aan staan (diep zwart, helder wit, etc.)?
[ Voor 6% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 25-04-2009 14:56 ]
Ik vraag niet waar staat dat de F96 30ms input lag heeft, maar ik vraag waar in de review staat dat de waarden in die tabel relatief zijn aan die van de F96. Want dat zei je toch?Poffertjesporem schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:11:
[...]
Stond ooit in hun revieuw van de 40w4000. Die heeft een input lag van vrijwel 0ms, en was 30 ms sneller dan de F96. QED
(wat bedoel je met QED?)
edit: @paella en ppaddo: bedankt voor de uitleg!
[ Voor 5% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 25-04-2009 20:22 . Reden: Bedankt! ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Q.E.D.
(vaag link doet het later niet mee..). maar idd, dank voor de beter offtopic link.
(vaag link doet het later niet mee..). maar idd, dank voor de beter offtopic link.
[ Voor 54% gewijzigd door paella op 25-04-2009 19:20 ]
No production networks were harmed during this posting
Als je hem dan op weg wil helpen, doe het dan goed: Wikipedia: Quod erat demonstrandum
maar dat is geheel offtopic eigenlijk.
In hoeverre is er eigenlijk bekend of er kleinere modellen gaan komen met local dimming led backlight? nu zit dat pas in 46 inch en groter en dat is te groot voor mijn situatie (en volgens mijn vrouw en je weet hoe dat gaat...) Komen er hier ook 40/42 inch modellen van? (en dan bedoel ik dus niet de 40ZX1 want die heeft alleen ledjes aan de rand).
[ Voor 50% gewijzigd door PaT op 25-04-2009 16:47 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb de 37W5500 besteld. Ik heb die nieuwe '200hz' TV's gezien bij een speciaalzaak en daar was ik heel erg van onder de indruk, alleen jammer dat die pas vanaf 40" te krijgen zijn. 40" is nu nog te groot... Ik ben toch maar voor de 37W5500 gegaan, ondanks dat het een 8bit panel is, lees ik er wel aardige recenties over (vooral wanneer je rekening houdt met de prijs).
VGA, en die andere dingen kan ik nu niet zien, ik kijk zo weliNSaNe-oNe schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:52:
[...]
Kijk, mooie foto, daar kunnen we wat mee.![]()
Wel een vraag: hoe had je de laptop op de TV aangesloten? HDMI, tulp, of VGA? En bovenal: had je nog bepaalde processing-features aan staan (diep zwart, helder wit, etc.)?
Ik ga volgende week de KDL40W5500 halen 
Wat zijn de instellingen die jullie hebben voor de tv?
Wat zijn de instellingen die jullie hebben voor de tv?
Dit staat onder het kopje "Console Gaming" in de reviewiNSaNe-oNe schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:55:
[...]
Ik vraag niet waar staat dat de F96 30ms input lag heeft, maar ik vraag waar in de review staat dat de waarden in die tabel relatief zijn aan die van de F96. Want dat zei je toch?
(wat bedoel je met QED?)
edit: @paella en ppaddo: bedankt voor de uitleg!
Dus de metingen van prinsrichard kloppen waarschijnlijk wel. Nu zal ik niet veel gamen met de TV (en anders zet ik gewoon game mode aanWe measured the input lag on the Sony KDL40W5500 LCD television to be 50ms slower than our resident Samsung F96 reference. By activating [Game Mode] through the [Scene Select] submenu, input lag can be brought down to 17-33ms vs. the Samsung F96. Which, of course, is still worse than that on the outgoing W4500 series. Whether or not this amount of input lag will affect your gaming performance depends on your individual sensitivity, and the reflexes demanded by the particular game.
Weet iemand of het mogelijk is om de zender/programma informatie Guide+ EPG timeout aan te passen die je ziet als je zapt met de DVB-C tuner?
Ik heb een Z4500 met Alphacrypt kaart wat perfect werkt (incl hd kanalen) icm Ziggo maar de (kleine) EPG zit hinderlijk groot bovenin en blijft maar liefst zo'n 7 a 8 seconden in beeld wat voor mij te lang is.
Ik heb alle mogelijke instellingen bekeken maar kan niets vinden dus vermoed dat het niet mogelijk is, maar misschien kijk ik wel telkens ergens overheen.
Ik heb een Z4500 met Alphacrypt kaart wat perfect werkt (incl hd kanalen) icm Ziggo maar de (kleine) EPG zit hinderlijk groot bovenin en blijft maar liefst zo'n 7 a 8 seconden in beeld wat voor mij te lang is.
Ik heb alle mogelijke instellingen bekeken maar kan niets vinden dus vermoed dat het niet mogelijk is, maar misschien kijk ik wel telkens ergens overheen.
Even voor de duidelijkheid: Het is standaard DVB EPG informatie die getoond wordt. Dat is een ander EPG systeem dat verder niets met Guide+ van doen heeft.headliner schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:26:
Weet iemand of het mogelijk is om de zender/programma informatie Guide+ EPG timeout aan te passen die je ziet als je zapt met de DVB-C tuner?
Bij Sony noemen ze de EPG informatie balk een "vaandel" wat een niet al te handige vertaling is voor banner. Alle instellingen die je kan wijzigen gebruiken dus het woord "vaandel" in de naam. Als ik het mij goed herinner valt er echter niet veel in te stellen. Je kan die balk wat kleiner maken zodat tijdens het zappen alleen de programma naam en aanvangstijd wordt getoond. Instellingen gaan via het digitale TV menu.Ik heb een Z4500 met Alphacrypt kaart wat perfect werkt (incl hd kanalen) icm Ziggo maar de (kleine) EPG zit hinderlijk groot bovenin en blijft maar liefst zo'n 7 a 8 seconden in beeld wat voor mij te lang is.
Anoniem: 126062
Ben zelf aan het kijken voor een 37/40" LCDTV, en ben geinteresseerd in de wat goedkopere modellen, o.a. de L4000 en S4000-serie. Hier lees ik toch wel verontrustende berichten over de L4000-serie mbt motion blur/response time. Heeft de S4000-serie hier ook last van?
Van de high-end modellen zijn meer ervaringen te vinden dan de budget-modellen zoals de S4000, vandaar dat ik hier niets over kan vinden..
Van de high-end modellen zijn meer ervaringen te vinden dan de budget-modellen zoals de S4000, vandaar dat ik hier niets over kan vinden..
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 26-04-2009 17:43 ]
Heb gisteren mij W5500 binnen (haast niet te geloven maar afgelopen vrijdag besteld bij Koopjes Kampioen). Beeld is prachtig. Heb een tijdje mee gelezen op dit forum. Wat betreft Alpha Crypt CI+ moet ik dus wachten tot ergens eind mei wanneer Ziggo met officele reactie komt?
Voor mensen die Ziggo hebben, heeft het nut om HDTV pakket aan te vragen? Ik heb nu een samsung ontvanger (dus kan ook geen HDTV ontvangen).
Voor mensen die Ziggo hebben, heeft het nut om HDTV pakket aan te vragen? Ik heb nu een samsung ontvanger (dus kan ook geen HDTV ontvangen).
HDTV pakket, bedoel je daarmee de receiver? De CI+ kaart die inderdaad eind mei komt zou ook hd moeten kunnen ontvangen, dus je hoeft niet een apart apparaat te bestellen.Zhadum schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:14:
Heb gisteren mij W5500 binnen (haast niet te geloven maar afgelopen vrijdag besteld bij Koopjes Kampioen). Beeld is prachtig. Heb een tijdje mee gelezen op dit forum. Wat betreft Alpha Crypt CI+ moet ik dus wachten tot ergens eind mei wanneer Ziggo met officele reactie komt?
Ik heb gisteren een 40W5500 gekocht, vanavond ophalen. (magazijn was al gesloten)Zhadum schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:14:
Ook ik heb inmiddels een 40W5500 en ben erg tevreden. Erg mooi beeld, maar ik was dan ook een oude breedbeeldbuistv gewend 
Het enige wat me wel opvalt is dat het menu(onder de Home knop) wat traagjes is.
Het enige wat me wel opvalt is dat het menu(onder de Home knop) wat traagjes is.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik lees al een tijdje mee in de Samsung en Sony LCD topics. Ik sta ook op het punt om een LCD TV aan te schaffen namelijk, een LE40B650 of de 40W5500.
Ik zie iedereen veel over input lag schrijven, nu ben ik meer geïntresseerd in de audio/video synchronisatie. Kan ik de input lag waarden vergelijken met het audio/video synchronisatie verschil (lipsync) als ik mijn DVD speler (Panasonic DMR-EH57) aansluit via HDMI aan de TV en via SPDIF aan de receiver (Marantz SR5300)? De DVD speler heeft geen lipsync en de receiver ook niet.
Als ik de optische output op de TV gebruik geeft deze het audio signaal tijds gecorrigeerd door van een HDMI input? En geeft deze dan een DTS signaal door?
Duidelijke antwoorden heb ik nog niet gevonden. Ter vergelijk kan ik wel zeggen dat de Samsung B650 serie een passthrough kan doen van Dolby Digital echter niet van DTS.
Ik zie iedereen veel over input lag schrijven, nu ben ik meer geïntresseerd in de audio/video synchronisatie. Kan ik de input lag waarden vergelijken met het audio/video synchronisatie verschil (lipsync) als ik mijn DVD speler (Panasonic DMR-EH57) aansluit via HDMI aan de TV en via SPDIF aan de receiver (Marantz SR5300)? De DVD speler heeft geen lipsync en de receiver ook niet.
Als ik de optische output op de TV gebruik geeft deze het audio signaal tijds gecorrigeerd door van een HDMI input? En geeft deze dan een DTS signaal door?
Duidelijke antwoorden heb ik nog niet gevonden. Ter vergelijk kan ik wel zeggen dat de Samsung B650 serie een passthrough kan doen van Dolby Digital echter niet van DTS.
Waar heb je deze info van? Wil ik ook wel eens lezen. De Sony schijnt ook 5.1 geluid vanaf de HDMI door te kunnen passen naar de optical out. Dit las ik in een post op AVForums, waar iemand dit zelf heeft getest.lexi schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:57:
Ter vergelijk kan ik wel zeggen dat de Samsung B650 serie een passthrough kan doen van Dolby Digital echter niet van DTS.
Ook ik heb de wijsheid van de 5.1 passthrough van de B650 van een gebruiker uit de B650 Ownersthread op AVforums.com
Van een AVforum.com user:
21-04-2009, 2:48 PM #453 spl23
Re: Sony KDL-W5500 SERIES *Part 2*
--------------------------------------------------------------------------------
If you output audio to the TV via HDMI, and then take audio from the optical out on the TV to your amplifier, the TV corrects for any lipsync issues. This is how I have my W5500 set up with both DVD and PS3, and the audio sync is spot-on.
link
Volgens deze user corrigeerd het toestel voor lipsync issues. Als dat waar is kan de DVD-speler gewoon via HDMI aansluiten. Dan hoef ik alleen maar een delay in te stellen in XBMC op m'n oude XBOX en die via SPDIF aansluiten op de receiver.
Nu nog op zoek naar DTS passthrough, meer berichten zouden ook wel gerustgevender zijn......
Helaas, net dit bericht gelezen: AVforums
21-04-2009, 2:48 PM #453 spl23
Re: Sony KDL-W5500 SERIES *Part 2*
--------------------------------------------------------------------------------
If you output audio to the TV via HDMI, and then take audio from the optical out on the TV to your amplifier, the TV corrects for any lipsync issues. This is how I have my W5500 set up with both DVD and PS3, and the audio sync is spot-on.
link
Volgens deze user corrigeerd het toestel voor lipsync issues. Als dat waar is kan de DVD-speler gewoon via HDMI aansluiten. Dan hoef ik alleen maar een delay in te stellen in XBMC op m'n oude XBOX en die via SPDIF aansluiten op de receiver.
Nu nog op zoek naar DTS passthrough, meer berichten zouden ook wel gerustgevender zijn......
Helaas, net dit bericht gelezen: AVforums
[ Voor 8% gewijzigd door lexi op 28-04-2009 16:58 . Reden: DTS link toegevoegd ]
Wordt de optical-out audio dan niet "gedowngrade" naar stereo? Er zijn bijzonder weinig (geen?) tv's die een HDMI-input wederom in digitale surround doorgeven via de optical-out.
Nickname does not reflect reality
Volgens mij zijn de B650 en W5500 twee toestellen die bij die uitzonderingen horen. Helaas alleen user reports daarover.Brad Pitt schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:52:
Wordt de optical-out audio dan niet "gedowngrade" naar stereo? Er zijn bijzonder weinig (geen?) tv's die een HDMI-input wederom in digitale surround doorgeven via de optical-out.
Die nieuwe serie TVs van dit jaar schijnen het te kunnen... dus geen downsample naar stereomeer, gewoon passthru naar de optical out. Lijkt me tijd worden, want ik snapte die maatregel niet zo voor dat HDCP protocol. Als je geluid wil kopieren hang je hem toch gewoon direct aan de bron? Dit downsamplen voorkomt niets en levert alleen maar ergenis op bij een hoop gebruikers.Brad Pitt schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:52:
Wat ik me nu dus afvraag is deze lag storend bij het gamen? Ik zit hier nu nog op een oude philips beeldbuis en ben wel benieuwd wat daar het verschil mee is. Nou moet ik zeggen dat ik neit hardcore veel online game.prinsrichard schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:12:
[...]
Ik zie het ook niet maar ik lees het overal dus...
[afbeelding]
Het is voor mij de afweging: de w4000 die goedkoper is en minder lag heeft, of de 5500 die ci+ ondersteunt en een aantal andere dingen.
Anoniem: 257746
Wil graag volgende maand een nieuwe TV kopen.
Zit op het moment erg te twijfelen tussen een :
40W4500
of de
40W5500
Welke raden jullie mij aan?
Gamen (PS3+Xbox 360) is (heel) belangrijk samen met Blu-Ray films.
Alvast bedankt,
Patrick van Rooijen
40W4500
of de
40W5500
Alvast bedankt,
Patrick van Rooijen
http://www.hdtvtest.co.uk...dl40w4500-20081116135.htmAnoniem: 257746 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:28:
Wil graag volgende maand een nieuwe TV kopen.
40W4500
of de
40W5500
Alvast bedankt,
Patrick van Rooijen
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W5500/
De 4500 heeft minder lag met gamen, de 5500 heeft betere video weergave. Alleen is de 4500 alleen te krijgen vanaf 40 inch en is er geen ci+ slot. (Er waarom worden posts soms nog steeds geschreven als brieven
[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 29-04-2009 07:53 ]
Zo gisteren de 40W5500 opgehaald.
Het apparaat bevalt erg goed. Ik heb nog geen digitale TV via de kabel, maar een digitenne wat via scart is aangesloten, zelfs dat ziet er goed uit. Echter voetbal kwam wel wat blokkerig over, net5 leek daarentegen veel beter van kwaliteit. Binnenkort wil ik even zo'n conax module halen*.
Het bekijken van bestanden via USB werkt makkelijk via het menu.
De ondersteunde filmbestanden vallen me allen wat tegen. De mooie HD filmpjes die ik had werden niet ondersteund.
Maar met de laptop aangesloten als bron (vga-poort) is het beeld echt geweldig!
Ik denk dat ik maar een HTPC ga bouwen of simpelweg een blueray speler met goede netwerkmogelijkheden en veel ondersteunde bestanden. Dan kan je pas optimaal genieten van het HD beeld.
*vraagje:
Kan ik mijn huidige digitenne-antenne van de "singetuner" aan mijn tv hangen en dan ned1,2,3 ontvangen?
Dan kan ik eens bekijken of het wel de moeite waard is om zo'n conax module aan te schaffen.
Het apparaat bevalt erg goed. Ik heb nog geen digitale TV via de kabel, maar een digitenne wat via scart is aangesloten, zelfs dat ziet er goed uit. Echter voetbal kwam wel wat blokkerig over, net5 leek daarentegen veel beter van kwaliteit. Binnenkort wil ik even zo'n conax module halen*.
De ondersteunde filmbestanden vallen me allen wat tegen. De mooie HD filmpjes die ik had werden niet ondersteund.
Ik denk dat ik maar een HTPC ga bouwen of simpelweg een blueray speler met goede netwerkmogelijkheden en veel ondersteunde bestanden. Dan kan je pas optimaal genieten van het HD beeld.
*vraagje:
Kan ik mijn huidige digitenne-antenne van de "singetuner" aan mijn tv hangen en dan ned1,2,3 ontvangen?
Dan kan ik eens bekijken of het wel de moeite waard is om zo'n conax module aan te schaffen.
De tv heeft een Digital Terrestrial Tuner, dus dat zou inderdaad gewoon moeten werken. Dit zou in de handleiding moeten staan.DopdeDouwer schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:01:
*vraagje:
Helemaal onderaan(zoek op 'Digital Terrestrial'):
http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik zit met een probleempje: Ik heb Ziggo (ontvanger van merk samsung) en W5500.
Heb bij digitale setup de frequentie en netwerknummer gegeven. Hij vindt ruim 250 zenders, maar ik kan alleen naar NED 1 kijken. Alle overige zenders zijn zwaart maar ik zie wel de informatie zoals wat er nu op komt (Nos journaal etc.), weten jullie wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen... Ik weet het zelf niet meer
Heb bij digitale setup de frequentie en netwerknummer gegeven. Hij vindt ruim 250 zenders, maar ik kan alleen naar NED 1 kijken. Alle overige zenders zijn zwaart maar ik zie wel de informatie zoals wat er nu op komt (Nos journaal etc.), weten jullie wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen... Ik weet het zelf niet meer
Lees het topic en je kan lezen dat je nog een module nodig hebt om het zonder samsung kastje te kunnen kijken.
No production networks were harmed during this posting
*kick*stp_4 schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:29:
Ik neem aan dat de KDL-40X4500 ook gewoon 100Hz motion flow heeft? In TS staat dat dit vanaf 46' is maar ik neem aan dat dit een foutje is?
stp - PSN ID: stp_4
Dat dacht ik ook, maar ik vond t erg vreemd dat NED1 wel deed maar de rest niet... Maar ja, dat zal het zijn iig. Ik wacht to eind mei.paella schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:56:
Lees het topic en je kan lezen dat je nog een module nodig hebt om het zonder samsung kastje te kunnen kijken.
Volgens mij moet je niet naar zenders zoeken op je Sony, maar gewoon kijken via je Samsung. Wil je het via de Sony doen dan heb je nog een CI(+) module nodig. De Sony zal zonder zo'n module niet veel doen.Zhadum schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:31:
Ik zit met een probleempje: Ik heb Ziggo (ontvanger van merk samsung) en W5500.
Ik zit te twijfelen tussen de Philips 47PFL8404H en 47PFL9603D en de Sony KDL-46W5500 :
Welke TV is beter ? Mijn specificaties/gedachtes :
Welke TV is beter ? Mijn specificaties/gedachtes :
- Goeie response tijd, kijk veel films in HD dus geen schokkend beeld (dus response tijd/100Hz). Ook ga ik misschien nog een PS3 of Xbox360 kopen in de toekomst.
- Fris beeld met duidelijk zwart.
- Minder interessant is DLNA functionaliteit.
- Mooi frame, hier wint Philips bij mij al.
- Ambilight is wel geinig maar de TV gaat aan een draaibare beugel dus veel voordeel zal ik er niet van hebben.
- Budget is ~1500 euro, maar liefst nog lager vanwege dure muurbeugel.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Ik heb een andere sony met conax module. Bij de module krijg je een versterker voor de antenne, die je tussen de antenne en de tv zet, en die dus het signaal beter laat worden ontvangen. Als ik dat apparaatje weghaal dan werkt digitenne nog steeds maar misschien heb jij slechter ontvangst en werkt het bij jou niet zonder dat apparaatje.DopdeDouwer schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:01:
Zo gisteren de 40W5500 opgehaald.
*vraagje:
Ik heb al veel gegamed op de w5500 en de lag is me nog geen een keer opgevallen. Misschien zien hardcore cod4 spelers dat wel maar ik niet in ieder geval.ronwiel schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:49:
[...]
Wat ik me nu dus afvraag is deze lag storend bij het gamen? Ik zit hier nu nog op een oude philips beeldbuis en ben wel benieuwd wat daar het verschil mee is. Nou moet ik zeggen dat ik neit hardcore veel online game.
Het is voor mij de afweging: de w4000 die goedkoper is en minder lag heeft, of de 5500 die ci+ ondersteunt en een aantal andere dingen.
Weet er iemand waar ik de handleiding van de (37)W5500 kan downloaden als PDF?
Ik heb al wat gegoogled, maar vind hem nimmer terug
Zulk soort vragen....Rhox1979 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:20:
Weet er iemand waar ik de handleiding van de (37)W5500 kan downloaden als PDF?
http://support.sony-europ..._NL&odw_model=KDL-37W5500
http://pdf.crse.com/manuals/4136111211.pdf
staan gewoon op de Sony website!
[ Voor 8% gewijzigd door WidgetTWW op 29-04-2009 15:40 ]
Ik heb net even snel geprobeerd en het werkt prima, echt veel beter beeld dan de externe single tuner.prinsrichard schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:40:
[...]
Ik heb een andere sony met conax module. Bij de module krijg je een versterker voor de antenne, die je tussen de antenne en de tv zet, en die dus het signaal beter laat worden ontvangen. Als ik dat apparaatje weghaal dan werkt digitenne nog steeds maar misschien heb jij slechter ontvangst en werkt het bij jou niet zonder dat apparaatje.
Hij heeft nu alleen een andere regio geselecteerd (Den Haag terwijl ik in rotterdam woon).
Ik ga dus toch maar zo'n conax starterspakketje aanschaffen.
Bedankt, maar geloof me, ik heb al wat tijd verloren op google.mrc16 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:37:
[...]
Zulk soort vragen....
http://support.sony-europ..._NL&odw_model=KDL-37W5500
http://pdf.crse.com/manuals/4136111211.pdf
staan gewoon op de Sony website!
En op de normale Sony website stonden enkel 2 niet Nederlandse manuals vermeld
Ehh die laatste generatie buis (mocht je die hebben gehad) was dus wel beter dan de meeste (en waarschijnlijker alle) lcd's.beany schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:05:
Ook ik heb inmiddels een 40W5500 en ben erg tevreden. Erg mooi beeld, maar ik was dan ook een oude breedbeeldbuistv gewend
Anoniem: 300666
Ik was zelf bijna van plan om de le40b650 van Samsung aan te schaffen, maar nu ik lees dat er een zogenaamde input lag bestaat, schrik ik toch wel even.
Ik game regelmatig op mijn laptop (cod4 dus snelle bewegingen) en dat scherm heeft ongeveer een response time van 8 ms. Wat dus ook best hoog is. Maar dan heb ik verder nergens last van... Is zo'n lcd scherm van een laptop dan sneller of juist trager dan een dergelijke LCD tv als de le40b650?
Ik game regelmatig op mijn laptop (cod4 dus snelle bewegingen) en dat scherm heeft ongeveer een response time van 8 ms. Wat dus ook best hoog is. Maar dan heb ik verder nergens last van... Is zo'n lcd scherm van een laptop dan sneller of juist trager dan een dergelijke LCD tv als de le40b650?
Hoe is de beeldkwaliteit van de nieuwe 32" E5500 / W5500 in vergelijking met de E4000 / W4000 modellen in hetzelfde formaat?
Verschillen zijn DNLA, Hoger contrast, 100 Hz motionflow. Maar hoe dit in de praktijk uitpakt...
Verschillen zijn DNLA, Hoger contrast, 100 Hz motionflow. Maar hoe dit in de praktijk uitpakt...
Sowieso heeft Samsung weinig te maken met Sony BraviaAnoniem: 300666 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 18:35:
Ik was zelf bijna van plan om de le40b650 van Samsung aan te schaffen, maar nu ik lees dat er een zogenaamde input lag bestaat, schrik ik toch wel even.

Die response time zou ruim genoeg moeten zijn en wat is "zo'n lcd scherm van een laptop", niet alle laptop schermen zijn hetzelfde?
Ik probeer de W5500 te bestellen en kom op de website van de winkel Sony KDL46W5500E...wat betekent die E ?
Nee niet alweer die vraag...... Kom op lees het topic door!Spam schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:33:
Ik probeer de W5500 te bestellen en kom op de website van de winkel Sony KDL46W5500E...wat betekent die E ?
ethernet aansluiting volgens mij, of zit die ook al op de w5500?DDX schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:00:
Wat voegt de Z5500 eigenlijk toe op de W5500 behalve 200HZ ?
Het scherm ziet er prachtig uit maar is niet zo bijzonder als de x3500 destijds.
39
Een minpuntje vind ik dat de DD5.1 output bij de Z5500 weg gelaten is (volgens de NL sony website). Als ik ze op dit moment naast elkaar zet zou ik toch nog voor de W5500 gaan.DDX schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:00:
Wat voegt de Z5500 eigenlijk toe op de W5500 behalve 200HZ ?
Ethernet aansluiting zit ook op de W5500, ik vind het echter nutteloos...Fietsbel schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:17:
[...]
ethernet aansluiting volgens mij, of zit die ook al op de w5500?
Het scherm ziet er prachtig uit maar is niet zo bijzonder als de x3500 destijds.
Zijn er meer mensen met een W5500? Ik heb nogal wat problemen gehad met het instellen van brightness, om fatsoenlijke grijstinten te krijgen.
Beste vriend, ik post pas net mijn tweede vraag hier en heb de topic doorgezocht met de KDL46W5500E naam. Ook in de startpost heb ik het niet gevonden. Jij wil dus dat ik eerst 27 pagina's ga doorlopen ? Thx voor je hulp. Geezmrc16 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:16:
[...]
Nee niet alweer die vraag...... Kom op lees het topic door!
Anoniem: 272752
E staat voor Europa.Spam schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:22:
[...]
Beste vriend, ik post pas net mijn tweede vraag hier en heb de topic doorgezocht met de KDL46W5500E naam. Ook in de startpost heb ik het niet gevonden. Jij wil dus dat ik eerst 27 pagina's ga doorlopen ? Thx voor je hulp. Geez
Thanks, ik heb nog eens zitten zoeken en kon het niet terug vinden. Misschien is het handig als dit ook in de startpost staat.
Even nog iets anders : ik stond op het punt de KDL-46W5500 te kopen toen ik zag dat er een actie was van sony waar je voor de KDL-46Z4500 - 200Hz variant een 150 euro retour krijgt van Sony. Kijkende naar de prijzen :
- KDL-46W5500 = 1379,-
- KDL-46Z4500 =1594,- minus 150 = 1444
Ik zou de TV's eerst even bekijken. Ik heb ook getwijfeld over de Z4500 serie, maar die beginnen vanaf 40" en daarom heb ik toch gekozen voor de 37W5500.Spam schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:19:
[...]
..zit ik dus weer te twijfelen of die 70 euro het waard is om voor een 200Hz model te gaan. Iemand hier een idee daarover ? Het scherm van de W5500 is wel nieuwer met de Bravia 3 engine
Ik heb die 200hz motionflow meuk gezien in een demo opstelling en dat zag er echt goed uit. Echter nu ik mijn W5500 thuis heb, is motionflow niet altijd even goed. Bij de ene scene is het echt strak en de andere krijg ik wat 'artifacts'.
Ik weet niet precies wat het verschil tussen BE2 en BE3 is, maar ik denk dat het verschil te verwaarlozen is. Sowieso is de vraag hoe hard je deze engine nodig hebt. Voor gaming en HD materiaal wil je het meeste uit hebben staan. Persoonlijk ben ik niet zo heel kritisch op het beeld kwaliteit van mijn kabel TV, maar ik denk dat de engine daar het meest aan kan verbeteren.
De nieuwe lijn, Z5500 heeft overigens 200hz en BE3. Verder mis je nogal wat gedetailleerde specs. Volgens mij is het panel van de W5500 8bit en de Z4500 10bit...de Z5500 zal denk ik ook 10bit zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Abom op 01-05-2009 12:55 ]
Ik ben vandaag eens binnen gelopen bij de MediaMarkt om te kijken naar een 40W5500. Wat mij opviel is dat het beeld nogal donker is. De Sony 40W5500 stond naast een Samsung LE856 die veel mooiere kleuren leek te leveren. Ik had niet veel tijd, dus ik heb het allemaal maar even snel bekeken maar het viel mij direct op. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat het beeld inderdaad donkerder is dan 'normaal' of betreft het hier gewoon een slecht afgesteld demo model?
Denk dat het vooral heeft te maken met de 'sfeer verlichting' van de Mediamarkt. Daarnaast zal de tv ook wel niet echt afgesteld zijn.
dat leek mij ook al... ik had sowieso het idee dat de enige tv's waarbij moeite gedaan is om ze af te stellen van Samsung afkomstig waren.. die waren opvallend helder, en de rest was opvallend donker.. Morgen maar eens naar de BCC.. Ik ga in ieder geval niet wachten op de Z5500, 200HZ en een iets lager energieverbruik is het voor mij geen +- 600e extra waard.. Het paneel zal vast iets beter worden, maar dan nog.ronwiel schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:33:
Denk dat het vooral heeft te maken met de 'sfeer verlichting' van de Mediamarkt. Daarnaast zal de tv ook wel niet echt afgesteld zijn.
In de winkel staan bijna alle TV's op 'SHOP' en zijn daarmee veel feller dan hoe je het thuis wilt hebben staan.
Het is echter wel zo dat de 37W5500 standaard vrij donker is.
Het is echter wel zo dat de 37W5500 standaard vrij donker is.
hmm ik wil de v4220 kopen een HDready versie. Nu heb ik geen digitale TV en wil dit ook niet aanschaffen voorlopig. Gezien ik digitale tv echte onzin vind als je niet veel tv kijkt.
De reden dat ik een TV wil kopen is dat ik fatsoenlijk WII spellen kan spelen en dat de tv die er nu staat gewoon gaar is.
Nu heb ik natuurlijk de: "Waar op letten bij het kopen van een lcd scherm" gelezen, maar bij de mediamarkt (waar dat ding in de aanbieding is) hebben ze alleen analoge tv op de digitale tv presentatie hoek.
Nu zag ik op dat scherm dat ze de aansluiting van de analoge tv niet goed hadden afgesteld. (gezien ik 1 jaar bij elektronica zaak gewerkt heb als installateur) En zag duidelijk dat ze het signaal verneukt hadden om de analoge tv slechter uit te laten komen. Het was onder andere te hoog versterkt, wat je kan zien aan overlopende lijnen over het beeld. (of het scherm was kapot/verkeerd ingesteld)
Kortom ik heb geen idee hoe analoge tv eruit ziet op een Sony KDL V4220 is dit gewoon aan te zien of ga je je echt ergeren aan ruis en dergelijke? Kan je bij media markt trouwens afbieden? Hij kost nu 500 euro en is niet zo heel duur maar goed het is een oud toestel en niet hd.
De reden dat ik een TV wil kopen is dat ik fatsoenlijk WII spellen kan spelen en dat de tv die er nu staat gewoon gaar is.
Nu heb ik natuurlijk de: "Waar op letten bij het kopen van een lcd scherm" gelezen, maar bij de mediamarkt (waar dat ding in de aanbieding is) hebben ze alleen analoge tv op de digitale tv presentatie hoek.
Nu zag ik op dat scherm dat ze de aansluiting van de analoge tv niet goed hadden afgesteld. (gezien ik 1 jaar bij elektronica zaak gewerkt heb als installateur) En zag duidelijk dat ze het signaal verneukt hadden om de analoge tv slechter uit te laten komen. Het was onder andere te hoog versterkt, wat je kan zien aan overlopende lijnen over het beeld. (of het scherm was kapot/verkeerd ingesteld)
Kortom ik heb geen idee hoe analoge tv eruit ziet op een Sony KDL V4220 is dit gewoon aan te zien of ga je je echt ergeren aan ruis en dergelijke? Kan je bij media markt trouwens afbieden? Hij kost nu 500 euro en is niet zo heel duur maar goed het is een oud toestel en niet hd.
Tjsa, misschien moet ik inderdaad eens naar het beeld gaan kijken. Is alleen wat lastig want je zal waarschijnlijk weinig winkels vinden waar je ze naast elkaar ziet staan die twee TV'sAbom schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:31:
[...]
Ik zou de TV's eerst even bekijken. Ik heb ook getwijfeld over de Z4500 serie, maar die beginnen vanaf 40" en daarom heb ik toch gekozen voor de 37W5500.
Ik heb die 200hz motionflow meuk gezien in een demo opstelling en dat zag er echt goed uit. Echter nu ik mijn W5500 thuis heb, is motionflow niet altijd even goed. Bij de ene scene is het echt strak en de andere krijg ik wat 'artifacts'.
Ik weet niet precies wat het verschil tussen BE2 en BE3 is, maar ik denk dat het verschil te verwaarlozen is. Sowieso is de vraag hoe hard je deze engine nodig hebt. Voor gaming en HD materiaal wil je het meeste uit hebben staan. Persoonlijk ben ik niet zo heel kritisch op het beeld kwaliteit van mijn kabel TV, maar ik denk dat de engine daar het meest aan kan verbeteren.
De nieuwe lijn, Z5500 heeft overigens 200hz en BE3. Verder mis je nogal wat gedetailleerde specs. Volgens mij is het panel van de W5500 8bit en de Z4500 10bit...de Z5500 zal denk ik ook 10bit zijn.
Het gekke is dat ik reviews vond op trusted reviews en die van de W5500 leek positiever dan de Z4500. Verder vondi ik andere gelijksoortige reviews die het hele 200Hz gebeuren niet zo enorm 'earthshattering" vonden...
Anoniem: 299316
waar heb je gezien waar die actie is van sony?Spam schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:19:
[...]
Thanks, ik heb nog eens zitten zoeken en kon het niet terug vinden. Misschien is het handig als dit ook in de startpost staat.
Even nog iets anders : ik stond op het punt de KDL-46W5500 te kopen toen ik zag dat er een actie was van sony waar je voor de KDL-46Z4500 - 200Hz variant een 150 euro retour krijgt van Sony. Kijkende naar de prijzen :..zit ik dus weer te twijfelen of die 70 euro het waard is om voor een 200Hz model te gaan. Iemand hier een idee daarover ? Het scherm van de W5500 is wel nieuwer met de Bravia 3 engine
- KDL-46W5500 = 1379,-
- KDL-46Z4500 =1594,- minus 150 = 1444
Zoals bij elke SONY-actie kun je ook kiezen voor geld terug, nu is dat relatief wel een stuk minder dan de adviesprijs(en die is altijd hoogAnoniem: 299316 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:13:
[...]
waar heb je gezien waar die actie is van sony?

Ik ben een paar weken in het bezit van een 37w5500. Toestel bevalt prima. Ik heb nog niet alle mogelijkheden benut, maar dat komt nog wel. Ik zit met een vraag die ik niet door de manual of elders beantwoord zie. Bij weergave van ingangen anders dan TV (dus HDMI, AV etc), wordt een klein digitaal klokje getoond in de rechter benedenhoek. Ik wil dit graag uitschakelen, maar vindt nergens hoe dat moet. Is het zo simpel dat ik er overheen kijk, of is het echt onmogelijk? Dank alvast voor jullie hulp.
GN, 2-onder-1-kap, 2 bouwlagen, plat dak, 1989, 162m2 , HR++ glas, Vloerisolatie Icynene H2Foam Lite 15 cm, Netfit Topline HRC25, Radiatoren+ventilatoren, 19°C, 12x 390 wp , Growatt 3600tl-x, (nog) geen Quatt
Hier een mede-37W5500-bezitter. Het is te simpel.
Druk een of meerdere keren op de i+/?-knop (rechtsboven van je links/rechts/boven/onder-knop) en het klokje zou weg moeten gaan.
Graag gedaan.
Druk een of meerdere keren op de i+/?-knop (rechtsboven van je links/rechts/boven/onder-knop) en het klokje zou weg moeten gaan.
Graag gedaan.
Monaliza schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:43:
Ik ben een paar weken in het bezit van een 37w5500. Toestel bevalt prima. Ik heb nog niet alle mogelijkheden benut, maar dat komt nog wel. Ik zit met een vraag die ik niet door de manual of elders beantwoord zie. Bij weergave van ingangen anders dan TV (dus HDMI, AV etc), wordt een klein digitaal klokje getoond in de rechter benedenhoek. Ik wil dit graag uitschakelen, maar vindt nergens hoe dat moet. Is het zo simpel dat ik er overheen kijk, of is het echt onmogelijk? Dank alvast voor jullie hulp.
Ik was er al bang voor: te simpel voor woordeniNSaNe-oNe schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:14:
Hier een mede-37W5500-bezitter. Het is te simpel.![]()
Graag gedaan.

Bedankt voor je reactie
GN, 2-onder-1-kap, 2 bouwlagen, plat dak, 1989, 162m2 , HR++ glas, Vloerisolatie Icynene H2Foam Lite 15 cm, Netfit Topline HRC25, Radiatoren+ventilatoren, 19°C, 12x 390 wp , Growatt 3600tl-x, (nog) geen Quatt
De actie staat gewoon op de Sony site. En ik doel op de geld terug actie omdat daardoor het prijsverschil nihil word. En aangezien de Z serie beter is dan de W serie zit ik te twijfelen...Rctworld schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:56:
[...]
Zoals bij elke SONY-actie kun je ook kiezen voor geld terug, nu is dat relatief wel een stuk minder dan de adviesprijs(en die is altijd hoog) van het product waar je ook voor kan kiezen maar volgens mij doelt deze heer op de kleine LCD die je er bij zou kunnen krijgen bij de Z4500-serie
Ik ga vandaag eens kijken of ik de twee TV's naast elkaar kan zien om te kijken of het de aanschaf waard is.
Zijn er op specs nog andere verschillen dan :
- 100 vs. 200Hz
- 8 bit vs 10 bit backpanel
- Bravia 3 vs Bravia 2 engine
- 100000:1 contrast vs 80000:1 contrast
- W5500 heeft meer Internet features ?
Hmm, ik lees net een review die het eigenlijk allemaal wel aangeeft. Niet heel spannend lijkt...Spam schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:29:
[...]
De actie staat gewoon op de Sony site. En ik doel op de geld terug actie omdat daardoor het prijsverschil nihil word. En aangezien de Z serie beter is dan de W serie zit ik te twijfelen...
Ik ga vandaag eens kijken of ik de twee TV's naast elkaar kan zien om te kijken of het de aanschaf waard is.
- 100 vs. 200Hz
Het design (duh
).
Vind zelf de W5500 mooier om te zien. De Z4500 lijkt meer op de W4000.
edit:
reactie op Spam's post dus
[ Voor 18% gewijzigd door Mirickle op 02-05-2009 13:31 ]
Nou ik heb ze vandaag naast elkaar gezien en ik ben het wel met je eens. Het woord dat in mijn hoofd opkomt is "clunky" als ik de Z4500 zie. Ook zit er minder zilver in de W5500.Mirickle schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:31:
Het design (duh).
edit:
Ik vind sowieso jammer dat de Sony TV's er erg 'rechthoekig' uitzien. Ik zou het liefst voor de LE46B553 gaan maar dat is een serie 5 zonder 100Hz. Of de Philips 47PFL8404H maar daarvan ben ik niet zeker van de kwaliteit.
Ik had nog een andere vraag : ik lees zo hier en daar dat als je een Sony versterker koopt je ook maar 1 afstandbediening nodig hebt. Dat spreekt mij wel aan maar hoe heet die speciale link dan en ondersteund de W5500 dat ook ? Welke amplifiers moet ik dan hebben ? Ik zoek een 5.1 DTS/Dolby digital set met boxen voor rond de 700 euro.
alle sony recievers met bravia link, kon je ook vinden op de site van sony. evenals je vraag over de w5500
39
Een afstansbediening van een Sony receiver werkt idd voor alle apparaten die je van Sony hebt. Ik heb een receiver van Sony, nu 10 jaar oud en je kan nog steeds de nieuwste apparatuur ermee besturen, hetzij dat niet alle functies aanwezig zijn. Ideaal als je 't mij vraagt. De AB spreekt de apparaten gewoon direct aan, dus je hoeft niet per se alles op elkaar aan te sluiten.Spam schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:09:
Ik had nog een andere vraag : ik lees zo hier en daar dat als je een Sony versterker koopt je ook maar 1 afstandbediening nodig hebt. Dat spreekt mij wel aan maar hoe heet die speciale link dan en ondersteund de W5500 dat ook ? Welke amplifiers moet ik dan hebben ? Ik zoek een 5.1 DTS/Dolby digital set met boxen voor rond de 700 euro.
Als ik de Z5500 vergelijk met de W5500 dan mis ik als punt dat de Z geen "5.1 Channel Audio Out" via de glas aansluiting naar buiten jast, de W5500 doet dit wel.Spam schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:29:
[...]
De actie staat gewoon op de Sony site. En ik doel op de geld terug actie omdat daardoor het prijsverschil nihil word. En aangezien de Z serie beter is dan de W serie zit ik te twijfelen...
- 100 vs. 200Hz
k*t 
net nu ik eind vd maand de w4500 wil halen gaat die er overal uit in arnhem, bcc staat die niet meer op, redcoon niet, smits staat laatste modellen bij, denk dat ik dan eind van de maand mooi pech heb
w5500 vind ik maar niets, input lagg is k*t.
edit: morgen smits maar even bellen of ze er een vast kunnen houden als ik een aanbetaling doe, hopelijk wel.
net nu ik eind vd maand de w4500 wil halen gaat die er overal uit in arnhem, bcc staat die niet meer op, redcoon niet, smits staat laatste modellen bij, denk dat ik dan eind van de maand mooi pech heb
edit: morgen smits maar even bellen of ze er een vast kunnen houden als ik een aanbetaling doe, hopelijk wel.
[ Voor 18% gewijzigd door Tiduz op 03-05-2009 17:59 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Is dat zoveel erger dan? In de reviews die ik gelezen heb (in de TS met name), is het nog steeds een van de betere TV's qua input lag.Tiduz schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:53:
Beter ga je ff naar BCC arnhem. Daar staat die nog steeds. Als je mazzel hebt zijn het nog de energieweken en krijg je 6 jaar garantie en gratis bezorging voor een totaalprijsje van ongeveer €1249 dacht ik
bij de Smits staat die voor 1000 euro, 90 euro erbij voor 4 jaar garantieNeefdave schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:29:
Beter ga je ff naar BCC arnhem. Daar staat die nog steeds. Als je mazzel hebt zijn het nog de energieweken en krijg je 6 jaar garantie en gratis bezorging voor een totaalprijsje van ongeveer €1249 dacht ik
morgen even afbellen, het probleem is dat ik hem morgen niet meteen in 1 keer kan afbetalen. rond de 13e pas. maar als smits hem niet heeft zal ik even bellen.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Een vraag tussendoor, ik ben op zoek naar een leuke HD tv om wat films op te kijken (BR en DVD)/ps3 en wii gamen en zit nu stevig te twijfelen tussen 2 modellen, namelijk:
KDL-32P3000 en de KDL-40D3500.
De tv is momenteel bestemd voor een ruime slaapkamer en op den duur voor een klein huisje/appartement.
Wat raden jullie aan/af?
De tv is momenteel bestemd voor een ruime slaapkamer en op den duur voor een klein huisje/appartement.
Wat raden jullie aan/af?
Ik denk dat je een stapje omhoog moet kijken naar de 4 serie. Beide toestellen die je hebt genoemd zijn al redelijk oud, en weet niet of deze te verkrijgen zijn. Kijk anders naar de W4000. Zit rond de 800 euro.s.vanrossem schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:42:
Een vraag tussendoor, ik ben op zoek naar een leuke HD tv om wat films op te kijken (BR en DVD)/ps3 en wii gamen en zit nu stevig te twijfelen tussen 2 modellen, namelijk:
Wat raden jullie aan/af?
[ Voor 6% gewijzigd door WidgetTWW op 04-05-2009 10:39 ]
Daar gaat het juist om, omdat het oude modellen zijn zijn ze goedkoopmrc16 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:37:
[...]
Ik denk dat je een stapje omhoog moet kijken naar de 4 serie. Beide toestellen die je hebt genoemd zijn al redelijk oud, en weet niet of deze te verkrijgen zijn. Kijk anders naar de W4000. Zit rond de 800 euro.
Je hebt wel het effect ervan, maar ben je er ook van plan een bron op aan te sluiten die dat aankan.s.vanrossem schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:43:
[...]
Daar gaat het juist om, omdat het oude modellen zijn zijn ze goedkoop. Ik zoek een goedkoop scherm alleen de maat vind ik moeilijk te kiezen. Persoonlijk vind ik de 32inch mooier dan de 40, maar de 40 is fullhd. Maargoed, merk ik hier iets van wanneer ik <2m er vanaf zit?
Een ps3mrc16 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:50:
[...]
Je hebt wel het effect ervan, maar ben je er ook van plan een bron op aan te sluiten die dat aankan.
Nou ik heb zojuist de 40W5500 besteld bij Redcoon, kan niet wachten tot ik hem binnen heb. Ik zal mijn ervaringen posten zodra ik hem heb.
smits had hem voor 1000 maar niet meer te krijgen, de rest vraagt rond de 1200 voor de 4500w, ik haal hem maar niet, vind ik te duur tegenover die 1000, dan maar geen tv

Ik heb vorig jaar maart de Sony KDL 40W 3000 aangeschaft.
In eerste instantie waren mijn vriendin en ik ontzettend tevreden over de beeldkwaliteit. Afgelopen jaar is dit helaas snel verandert. Langzamerhand ontstonden er steeds meer donkere vlekken aan de randen van het scherm. Rechtsonderin ontstond er een vreemdsoortige vorm die bij mij de alarmbellen deed rinkelen.
De vlekken zijn vooral goed te zien op een effen achtergrond of lichte scenes met weinig variatie.
Nu heb ik 5 jaar garantie op mijn scherm via een extra certificaat. Een reparatie of vervanging moest geen probleem zijn voor een dergelijke dure TV. Dacht ik.
Na Sony gecontacteerd te hebben is de firma Technorep nu 2 keer bij mij thuis geweest. Beide keren werd mij verteld dat dit "binnen de specificaties" zou vallen. De tweede monteur liet ook zien dat je het scherm zo kunt bewrijven dat de vlekken verschuiven. Zijn diagnose: backlight leakage.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben er de tweede keer ingestonken. Ik dacht dat het normaal was. Nu weet ik dat dit niet zo is. De vlekken zijn alleen maar erger geworden en bij een beetje effen achtergrond ziet het er niet uit. Toegegeven bij een normale uitzending zijn de kleuren an sich prachtig, maar voor een scherm in een dergelijke prijsklasse moet het beeld altijd mooi zijn imo.
Ik heb nu de winkelier gesommeerd om het scherm te komen beoordelen. Hij is immers mijn aanspreekpunt en niet Technorep (die onder een hoedje spelen met Sony wat mij betreft).
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie ook last van dergelijke backlight leakage? Zo ja, wat is acceptabel en wanneer moet Sony een nieuw scherm leveren? Wie geeft mij inzicht in specificaties op dit gebied?
In eerste instantie waren mijn vriendin en ik ontzettend tevreden over de beeldkwaliteit. Afgelopen jaar is dit helaas snel verandert. Langzamerhand ontstonden er steeds meer donkere vlekken aan de randen van het scherm. Rechtsonderin ontstond er een vreemdsoortige vorm die bij mij de alarmbellen deed rinkelen.
De vlekken zijn vooral goed te zien op een effen achtergrond of lichte scenes met weinig variatie.
Nu heb ik 5 jaar garantie op mijn scherm via een extra certificaat. Een reparatie of vervanging moest geen probleem zijn voor een dergelijke dure TV. Dacht ik.
Na Sony gecontacteerd te hebben is de firma Technorep nu 2 keer bij mij thuis geweest. Beide keren werd mij verteld dat dit "binnen de specificaties" zou vallen. De tweede monteur liet ook zien dat je het scherm zo kunt bewrijven dat de vlekken verschuiven. Zijn diagnose: backlight leakage.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben er de tweede keer ingestonken. Ik dacht dat het normaal was. Nu weet ik dat dit niet zo is. De vlekken zijn alleen maar erger geworden en bij een beetje effen achtergrond ziet het er niet uit. Toegegeven bij een normale uitzending zijn de kleuren an sich prachtig, maar voor een scherm in een dergelijke prijsklasse moet het beeld altijd mooi zijn imo.
Ik heb nu de winkelier gesommeerd om het scherm te komen beoordelen. Hij is immers mijn aanspreekpunt en niet Technorep (die onder een hoedje spelen met Sony wat mij betreft).
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie ook last van dergelijke backlight leakage? Zo ja, wat is acceptabel en wanneer moet Sony een nieuw scherm leveren? Wie geeft mij inzicht in specificaties op dit gebied?
Anoniem: 175504
Na nog meer gekul en geprul het alphacrypt kaartje toch maar teruggestuurd naar waar ik hem besteld had en gevraagd of ze hem om konden ruilen (met hele probleem beschrijving erbij zoals hierboven)Anoniem: 175504 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:57:
Hallo allemaal!
Na een maand of drie passief dit (en andere fora) te hebben gevolgd heb ik sinds een paar dagen een 40W5500 in de huiskamer.
Een paar weken terug had ik al een Ziggo smardcardje in huis gehaald en een alphacrypt module. Deze had ik ook al van te voren geupdate naar FW 3.18.
In princiepe werkt alles prima. TV ziet CAM, freq. en netwerkID op automatisch en verder alle andere digital set-up en CAM instellingen default. Snelle scan en hoppa! 250 items incl. radio zenders. Alle maar dan ook alle zenders vindt ie en werken ook. Zelfs de 5 HD kanalen. (ik zit nog in de preview periode)
Maar... bij alle zenders komen er af en toe (zo om de 10 seconden ongeveer) wat van die foute decoderings blokjes/strepen in beeld. Niet veel maar wel irritant. Bij de HD zenders is het ongeveer 2x zo vaak/veel als bij de gewone digitale zenders.
Als ik Nederland 1 digitaal kijk zonder de alphacrypt (NL1 blijkbaar free-to-cable bij ziggo) heb ik er geen last van. Probleem lijkt dus niet aan de tuner/TV of bekabeling te liggen. Alpacrypt ook geupdate naar 3.19 (net uit) maar geen verschil. Verder wat andere CAM instelling verandert, maar geen effect. Signaalsterke geeft ie trouwens groen (sterk) aan.
Dus... iemand die dit ook heeft en weet wat er aan de hand is en wat ik moet doen?
Thanx in advance for any help!
Greetz.
Dominator
1 week later nieuwe alphacrypt ontvangen. Nadere inspectie van de achterkant van het kaartje wijst uit dat de hardware revisie hoger is als bij de vorige. (mijn oude was R1.5 en de nieuwe R2.5) (tevens zitten het serienummer, partnummer en EAN code in een hogere range)
Nah, alphacrypt en smardcard in m'n 40W5500, 250 kanalen (incl. radio) gescanned en direct een HD kanaal aangezet (daarbij was mijn probleem het duidelijkst, zie hierboven). En wat denk je... GEEN BLOKJES/STREPEN meer paar keer per minuut.
Dus... dat mijn vorige kaartje misschien niet 100% was zou kunnen, maar ik denk toch echt dat het met de hardwareversie van de alphacrypt te maken heeft i.c.m. mijn 40W5500. (firmware staat op het nieuwe kaartje op 3.18)
Kan ik eindelijk genieten!!! (alleen nog een keer alle beeld settings naar smaak afstellen)
Dominator, bedankt voor deze update! Zelf heb ik een 37W5500 en wil op termijn ook zo'n AlphaCrypt-kaart gaan kopen. Na jouw eerste verhaal had ik enige twijfels, maar nu niet meer. Keurig dat je je relaas hier plaatst, want dat helpt (in ieder geval deze) medeTweaker.
Ik ben net een heel vaag probleem tegen gekomen bij mijn Sony TVs (32KDLV4500 en 40KDLW4500).
Even een situatie schets; Ik kijk al sinds ik de TV heb via de gewone kabel en de DVB-T(of C, whatever) tuner naar digitale zenders, zonder tussenkomst van een of andere provider. De meeste zenders kon ik digitaal ontvangen op enkele na. Gisteren werkte alles nog. Nu werken sinds deze avond de meeste digitale zenders niet meer (op 1 of 2 openbare omroepen na). Analoog is alles nog in orde.
Ik weet niet goed wat ik hieraan kan doen?
Edit: Enkele vrienden van me hebben dezelfde symptomen. Het lijkt dus aan de kabel zelf te liggen. Afwachten tot morgen denk ik.
Even een situatie schets; Ik kijk al sinds ik de TV heb via de gewone kabel en de DVB-T(of C, whatever) tuner naar digitale zenders, zonder tussenkomst van een of andere provider. De meeste zenders kon ik digitaal ontvangen op enkele na. Gisteren werkte alles nog. Nu werken sinds deze avond de meeste digitale zenders niet meer (op 1 of 2 openbare omroepen na). Analoog is alles nog in orde.
Edit: Enkele vrienden van me hebben dezelfde symptomen. Het lijkt dus aan de kabel zelf te liggen. Afwachten tot morgen denk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Hobbles op 04-05-2009 21:51 ]
Everything is possible if you really want it.
Eerste vraag lijkt me; waar woon je en wat is je provider (tv kijken zonder tussenkomst van een provider is niet mogelijk lijkt me). Daarnaast is je verhaal niet helemaal duidelijk; haal je de digitale zenders uit de lucht of uit de kabel. Ik neem aan het laatste, maar gezien je "whatever" is dat niet met zekerheid te zeggen.Hobbles schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:38:
Ik ben net een heel vaag probleem tegen gekomen bij mijn Sony TVs (32KDLV4500 en 40KDLW4500).
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Het is Belgisch, en er is geen specifieke provider voor de kabel. Ik heb geen abbonement op een digitale dienst. Ik kan op de TV kiezen tussen aards en kabel, daar kies ik altijd kabel.Gugger schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:13:
waar woon je en wat is je provider (tv kijken zonder tussenkomst van een provider is niet mogelijk lijkt me).
[ Voor 21% gewijzigd door Hobbles op 04-05-2009 22:32 ]
Everything is possible if you really want it.
Dit topic is gesloten.