[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 167.824 views

Onderwerpen

Alle 83 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hobbles schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:32:
[...]

Het is Belgisch, en er is geen specifieke provider voor de kabel. Ik heb geen abbonement op een digitale dienst. Ik kan op de TV kiezen tussen aards en kabel, daar kies ik altijd kabel.
Als je kabel gebruikt dan kijk je dus via DVB-C. Het kan zijn dat er eerst FTA zenders doorgegeven werden en nu niet meer. Als je geen abonnement hebt, en dus ook geen CAM + smart-card zou het kunnen dat ze nu alle zenders onder een codering hebben gehangen. Je zult dan toch een CAM + een abonnement moeten aanschaffen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:26
Hobbles schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:38:
Ik ben net een heel vaag probleem tegen gekomen bij mijn Sony TVs (32KDLV4500 en 40KDLW4500).

Even een situatie schets; Ik kijk al sinds ik de TV heb via de gewone kabel en de DVB-T(of C, whatever) tuner naar digitale zenders, zonder tussenkomst van een of andere provider. De meeste zenders kon ik digitaal ontvangen op enkele na. Gisteren werkte alles nog. Nu werken sinds deze avond de meeste digitale zenders niet meer (op 1 of 2 openbare omroepen na). Analoog is alles nog in orde.

Ik weet niet goed wat ik hieraan kan doen?

Edit: Enkele vrienden van me hebben dezelfde symptomen. Het lijkt dus aan de kabel zelf te liggen. Afwachten tot morgen denk ik.
Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken?
Sat4all.com: [Kabel] ex indi gaat aantal zenders coderen op de kabel vanaf 4 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 07:45
Blijkbaar heeft het daarmee te maken. Ik zag net in de krant een heel klein artikeltje hierover. Belachelijk dat ze dit zo ineens veranderen zonder aankondiging onder het mom van "kopieergedrag" tegen te gaan. Volgens de berichtgeving zou de codering enkel zijn doorgevoerd voor Limburg.

Nu heb ik bij de aanschaf speciaal een duurdere TV gepakt (een Sony dus) om die DVB tuner te hebben. Nu kan ik nog eens extra gaan betalen om die functie nog maar te kunnen gebruiken.

Achja, we zien wel, ik vrees dat ik iets te ver offtopic ga aangezien dit dus niets met de TV te maken heeft.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:22
Graag wil ik hier advies vragen over het volgende.
Ik heb een z4500 met ps3 als bd speler.
Heb vandaag "the dark knight" gekocht en deze bekeken.Soms valt het me op dat wanneer er bijv. een groot flat gebouw in beeld is met veel ramen, ik een lichte flikkering zie in het beeld wanneer de camera inzoomt op die ramen.

Nu had ik de instelling van de beeldschepte vrij hoog staan, nadat ik deze flink heb gereduceerd zijn de flikkeringen nagenoeg weg.

Kan iemand dit bevestigen dat dit inderdaad door een te hoge scherpte instelling komt, of kan er iets anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 20-06 06:15
Ik zie nu bij pixmania een 40W5500 voor onder de 1K staan, maar dit is dus de versie zonder E. Zit wel een .nl handleiding bij, dus ik neem aan ook de juiste stekker. Eigenlijk een te goede prijs om te laten staan.

Is het nou mogelijk om een bij het aansluiten van een PC de resolutie op 1920x1080 in te stellen?

[ Voor 19% gewijzigd door paragon op 08-05-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Is er nog nieuws omtrent de datum wanneer de CI+ module van ziggo leverbaar zijn. het is hier erg stil over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 16:29
paragon schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:17:
Ik zie nu bij pixmania een 40W5500 voor onder de 1K staan, maar dit is dus de versie zonder E. Zit wel een .nl handleiding bij, dus ik neem aan ook de juiste stekker. Eigenlijk een te goede prijs om te laten staan.

Is het nou mogelijk om een bij het aansluiten van een PC de resolutie op 1920x1080 in te stellen?
Volgens mij alleen als je 'm via HDMI aansluit, op de VGA poort is 1280x800 volgens mij de maximale resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

downing schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:57:
Is er nog nieuws omtrent de datum wanneer de CI+ module van ziggo leverbaar zijn. het is hier erg stil over.
Ik dacht eind mei, zie in dit topic link naar Ziggo-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:03
Vanmiddag is mijn KDL-32E5520 geleverd, erg mooie tv. Helaas in de winkel alleen de andere lijsten kunnen zien, dus afgegaan op de lijst die ze om de E4020 toestellen hebben gemaakt.

Tot nu toe zijn de ervaringen goed. 't enige wat ik minder prettig vind zijn de zeer donkere menu's, is dit op de een of andere manier in te stellen?

Wat me ook opviel, met motionflow op maximaal en in mindere mate op standaard, dat pans in bijvoorbeeld donnie darko blokjes opleveren, of in elk geval wat grote vlakken. 100% perfect is motionflow dus niet.

[ Voor 23% gewijzigd door .NCK op 08-05-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 16:23
tiguan schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:20:
[...]

Volgens mij alleen als je 'm via HDMI aansluit, op de VGA poort is 1280x800 volgens mij de maximale resolutie.
Je kan via VGA 1080p/i (weet niet of VGA interlaced is of niet) weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
.NCK schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:03:
Vanmiddag is mijn KDL-32E5520 geleverd, erg mooie tv. Helaas in de winkel alleen de andere lijsten kunnen zien, dus afgegaan op de lijst die ze om de E4020 toestellen hebben gemaakt.

Tot nu toe zijn de ervaringen goed. 't enige wat ik minder prettig vind zijn de zeer donkere menu's, is dit op de een of andere manier in te stellen?

Wat me ook opviel, met motionflow op maximaal en in mindere mate op standaard, dat pans in bijvoorbeeld donnie darko blokjes opleveren, of in elk geval wat grote vlakken. 100% perfect is motionflow dus niet.
Ik heb motionflow na 2 weken op standaard gewoon uitgezet. Het ziet er veel te... gladjes uit. Zonder motionflow heb je echt het film effect, en gewone tv ziet er dan ook beter uit. Minder realistich maar zachtere beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301680

Hoi, ik heb pas een V5500 gekocht prima digitaal beeld maar jmmr dat ze nu die sleutelcode meegeven kunnen niet meer gratis digitaal ontvangen alleen tv1 gaat nog digitaal maar als ik op analoog kijk verschijn er een anologe klok op scherm recht onder hoe krijg ik die weg,vind dat echt storend (bij digitaal heb ik dat niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 301680 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:08:
Hoi, ik heb pas een V5500 gekocht prima digitaal beeld maar jmmr dat ze nu die sleutelcode meegeven kunnen niet meer gratis digitaal ontvangen alleen tv1 gaat nog digitaal maar als ik op analoog kijk verschijn er een anologe klok op scherm recht onder hoe krijg ik die weg,vind dat echt storend (bij digitaal heb ik dat niet )
Duidelijke zinnen en punten / komma's zouden fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257746

iemand ervaringen met de w5500 en een xbox 360 / ps3??

hoe is de input lag die zo erg schijnt te zijn, merk je het nou echt zo erg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
Anoniem: 257746 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:17:
iemand ervaringen met de w5500 en een xbox 360 / ps3??

hoe is de input lag die zo erg schijnt te zijn, merk je het nou echt zo erg??
Ik gebruik mijn xbox 360 samen met mijn w5500 in game mode en ik heb nog niks van inputlag gemerkt. (Ik heb de tv al 3 weken ongeveer), en ik game veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
Anoniem: 301680 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:08:
Op de afstandbediening moet je op i+ drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 13:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Zhadum schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:06:
[...]

Ik dacht eind mei, zie in dit topic link naar Ziggo-forum.
?
Op intranet site voor ziggo medewerkers kan hier niks over terug vinden... Zijn er al concrete bronnen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

AkroBatik schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:45:
[...]
?
Op intranet site voor ziggo medewerkers kan hier niks over terug vinden... Zijn er al concrete bronnen?
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 16:38
Ik ben binnenkort van plan de 46X4500 aan te schaffen. Aangezien het om een flink bedrag gaat, weet iemand hoe het precies met pixelgarantie gaat bij Sony? Waarschijnlijk schaf ik de tv aan bij MM of BCC. Iemand ervaring hoe deze winkels hier mee omgaan? Of hoe gaat Sony hiermee om? Geen zin om dik 3000 euro neer te leggen en dan thuis met dode pixels aan te komen.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 20:05
stp_4 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:52:
Ik ben binnenkort van plan de 46X4500 aan te schaffen. Aangezien het om een flink bedrag gaat, weet iemand hoe het precies met pixelgarantie gaat bij Sony? Waarschijnlijk schaf ik de tv aan bij MM of BCC. Iemand ervaring hoe deze winkels hier mee omgaan? Of hoe gaat Sony hiermee om? Geen zin om dik 3000 euro neer te leggen en dan thuis met dode pixels aan te komen.
Pixels vallen niet onder de garantie, maar onder het kan gebeuren. Nu is het zo dat pixels die kapot gaan altijd gebeurt binnen een week. Bij de MM kun je de tv binnen 2 weken ruilen. Dit kun je ook met de verkoper afspreken want sommige winkels hanteren voor pixels max 24 uur omruilgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Laatst online: 23:36
mrc16 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:13:
[...]

Pixels vallen niet onder de garantie, maar onder het kan gebeuren. Nu is het zo dat pixels die kapot gaan altijd gebeurt binnen een week. Bij de MM kun je de tv binnen 2 weken ruilen. Dit kun je ook met de verkoper afspreken want sommige winkels hanteren voor pixels max 24 uur omruilgarantie.
Waarom zou je? Je hebt gewoon een wettelijke afkoeltermijn van 7 werkdagen. Dan kan een verkoper nog zo hard roepen dat je maar 24 uur hebt, maar daar moet je geen boodschap aan hebben. Ik snap dat het hier gaat om omruilen, maar zolang je geen reden voor teruggave op hoeft te geven kan MediaMarkt op zijn kop gaan staan maar mag jij rustig die TV terugbrengen. En als ze moeilijk zouden doen zou ik zeggen: dan koop ik hem wel bij de buurman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Het gaat om W5500 / Ziggo-gebied:

Ik wil af van digitale ontvanger van Ziggo maar wil wel HDTV kunnen ontvangen: oplossing is een Alpha Crypt. Maar stel dat je ook tv-programma's wilt opnemen maar geen gebruik wilt maken van Interactive Tv (met een reciver), zijn er andere oplossingen nog mogelijk behalve apart aanschaffen van een digitale recorder. Zou je bijv. via PS3 programma's kunnen opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zhadum schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:08:
Het gaat om W5500 / Ziggo-gebied:

Ik wil af van digitale ontvanger van Ziggo maar wil wel HDTV kunnen ontvangen: oplossing is een Alpha Crypt. Maar stel dat je ook tv-programma's wilt opnemen maar geen gebruik wilt maken van Interactive Tv (met een reciver), zijn er andere oplossingen nog mogelijk behalve apart aanschaffen van een digitale recorder. Zou je bijv. via PS3 programma's kunnen opnemen?
Je zult toch het gecodeerde signaal moeten decrypten. Als je het digitale signaal wilt opnemen dan is de enige kans die ik je geef een PVR (PC + DVB ontvanger + AlphaCrypt, of gewoon HD recorder). Is analoog goed genoeg dan zou je misschien via SCART output kunnen opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297412

Ik heb nu de Sony 40W4500 zo'n 5 maanden in bezit en kan zeggen dat dit één van de betere aankopen is die ik ooit heb gedaan.

De kijkafstand is zo'n 3,5 meter. heel af en toe twijfel ik nog of 46 inch niet beter was geweest maar dan lijkt je huiskamer net zo'n tv hoek (alsof je niets anders te doen heb) maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Jammer dat er geen 42 inch versie van beschikbaar is.

HD beeldkwaliteit is subliem evenals de presentatie van alle verschillende kleuren (colour like no other zeggen ze niet voor niets), daarnaast is de buitenkant mat vergeleken met de meeste samsungs wat ik zelf erg prettig vind. Met deze sony heb je niet het gevoel dat je voor een spiegel zit als de tv uitstaat zeg maar.

DLNA is harstikkel leuk als je het voor het eerst aan de praat hebt natuurlijk maar verder een waardeloze toevoeging. je duwt een netwerkkabel in je televisie, start via twonky een MP3 op. Deze speelt vervolgens af op je tv en met de afstandsbediening van je tv kan je dan het MP3'tje vooruit spoelen, erg grappig. Nadeel is dat mijn tv na 10 minuten vastloopt, kon er wel om lachen maar heb dit daarna nooit meer gebruikt.

Kijkend naar de reviews lijk je met een W4500 of W5500 altijd een goeie aankoop te doen!

Ow ja het clouding probleem, als je niet weet dat deze series dit 'probleem' heeft dan merk je het niet. Na verschillende reviews wist ik dat deze serie een risico heeft met clouding, bij mij is dat bij erg donker beeld zichtbaar linksonder en rechtsboven. mijn vrienden / vriendinnen die hiervan niet op de hoogte zijn hebben dit nog niet geconstateerd dus het is ERG verwaarloosbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 13:02
kan het alleen maar met je eens zijn gertjandegraaf. Heb zelf ook de 40W4500 en is 1 van mn beste aankopen ooit. Je ziet inderdaad alleen de backlight als je echt in een donkere ruimte zit. Voorderest heb je er geen last van. ICM ps3 is dit echt genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Hier nog een happy eigenaar van de 40W5500 >:) , Ziggo i.c.m. Alphacrypt werkt als een trein (tenministe geen extra decoder nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 15:39

DyStiC

'Atta way, baby!

Heeft iemand toevallig al de WE5 in het wild gespot? Ik zie dat hij steeds meer in de internet shops beschikbaar is, maar ik wil hem graag even irl zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard

Dr_oetker schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:58:
Hier nog een happy eigenaar van de 40W5500 >:) , Ziggo i.c.m. Alphacrypt werkt als een trein (tenministe geen extra decoder nodig).
Ik wacht nog op de CI+ cams van ziggo (die nu al zijn uitgesteld naar volgende maand |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
prinsrichard schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:31:

Ik wacht nog op de CI+ cams van ziggo (die nu al zijn uitgesteld naar volgende maand
Als je nu al een TV hebt gekocht met CI+ slot dan zal die vast niet goedgekeurd zijn voor het signaal van Ziggo. Sony doet niet aan de verspreiding van firmware updates, dus is het verstandiger om te wachten op de Sony TV's met CI+ slot die je wel van Ziggo mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272752

ArChie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Als je nu al een TV hebt gekocht met CI+ slot dan zal die vast niet goedgekeurd zijn voor het signaal van Ziggo. Sony doet niet aan de verspreiding van firmware updates, dus is het verstandiger om te wachten op de Sony TV's met CI+ slot die je wel van Ziggo mag gebruiken.
Ik durf de weddenschap wel met je aan dat de W5500 gewoon door ziggo gecertificeerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 272752 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:48:
Ik durf de weddenschap wel met je aan dat de W5500 gewoon door ziggo gecertificeerd gaat worden.
Dat kan je nu zelf al uitzoeken als je beschikt over een W5500. Voer een nieuwe kanalen scan uit en controleer of alle kanalen dezelfde volgorde en nummering hebben gekregen als die door Ziggo zelf gebruikt wordt bij de aanbevolen ontvangers. Als dat niet het geval is dan gaat Ziggo de W5500 niet "certificeren". En zo zijn er nog een aantal eisen waaraan de TV's moeten voldoen willen ze goedkeuring van Ziggo krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 15:39

DyStiC

'Atta way, baby!

ArChie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Volgens mij heb je dit nieuwsbericht gemist. Zo verwonderlijk is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
DyStiC schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:29:
Volgens mij heb je dit nieuwsbericht gemist. Zo verwonderlijk is het dus niet.
Nee hoor, niet gemist. Ik heb het echter over door Ziggo goedgekeurde TV's met CI+ slot en dat kunnen niet de huidige TV's met CI+ slot zijn omdat Ziggo nog aan het testen is met de TV fabrikanten. Pas nadat de testen met goed gevolg zijn afgerond en de fabrikant dus alle Ziggo eisen voor goedkeuring heeft toepast kan de productie van dergelijke goedgekeurde TV's beginnen. Het is dus niet Ziggo die het signaal aan gaat passen om tegemoet te komen aan iedere TV fabrikant, maar de TV fabrikant die tegemoet moet komen aan de eisen van Ziggo wil die goedkeuring krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 17:27

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

ArChie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:42:
[...]
Het is dus niet Ziggo die het signaal aan gaat passen om tegemoet te komen aan iedere TV fabrikant, maar de TV fabrikant die tegemoet moet komen aan de eisen van Ziggo wil die goedkeuring krijgen.
Ik denk dat je een aantal zaken omdraait.
De CI+ standaard is reeds geïmplementeerd in een aantal TV's. Het enige wat Ziggo doet is testen of die TV's aan de maatstaven van Ziggo voldoen en Ziggo gaat die TVs 'certificeren voor gebruik' op het kabelnetwerk.

Jouw verhaal beweert het tegenovergestelde. Als dat zo zou zijn: denk je echt dat de wereldwijde TV-fabrikanten gaan buigen voor een Nederlandse kabelaar omdat die vindt dat hij/zij eisen mag gaan stellen aan de CI+ standaard? Lijkt me de omgekeerde wereld. Het enige wat Ziggo doet is merken/types 'toelaten' op het netwerk, achteraf.

[ Voor 8% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 13-05-2009 22:50 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Ziggo heeft zelf aangegeven reeds te zijn begonnen met de certificering van verschillende modellen, waaronder de W5500 serie. De aanname dat gecertificeerde modellen dus pas zullen verschijnen nadat Ziggo CI+ gaat ondersteunen, is dus per definitie fout.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de toestellen die ze op dit moment aan het bekijken zijn, daadwerkelijk goedgekeurd gaan worden.

We wachten in spanning af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:48:
Ik denk dat je een aantal zaken omdraait.
De CI+ standaard is reeds geïmplementeerd in een aantal TV's. Het enige wat Ziggo doet is testen of die TV's aan de maatstaven van Ziggo voldoen en Ziggo gaat die TVs 'certificeren voor gebruik' op het kabelnetwerk.

Jouw verhaal beweert het tegenovergestelde. Als dat zo zou zijn: denk je echt dat de wereldwijde TV-fabrikanten gaan buigen voor een Nederlandse kabelaar omdat die vindt dat hij/zij eisen mag gaan stellen aan de CI+ standaard? Lijkt me de omgekeerde wereld. Het enige wat Ziggo doet is merken/types 'toelaten' op het netwerk, achteraf.
Ik heb het ook niet verzonnen. Naast het CI+ slot heeft Ziggo een aantal aanvullende eisen voor goedkeuring van een TV. Wat mij betreft zou Ziggo helemaal niet met aanvullende eisen moeten komen voor apparatuur met CI+ slot. Ziggo is geeneens een CI+ certificeringsinstantie, daar zijn officiele instanties voor (zie de CI+ website voor verwijzingen naar CI+ certificering en test instanties). Sterker nog, de CI+ CAM die Ziggo gaat gebruiken en wordt ontwikkeld door Irdeto moet ook gekeurd worden door de CI+ certificeringsinstantie omdat er anders geeneens een CI+ logo op die Ziggo CI+CAM mag staan.

Voor alle duidelijkheid dus nogmaals: Het zijn geen aanvullende eisen aan de CI+ specificatie, maar aanvullende eisen van Ziggo aan de DVB implementatie van de TV's. Het gaat daarbij om het zoeken van digitale TV kanalen, het nummeren en sorteren van die kanalen volgens de door Ziggo gebruikte toevoeging aan de DVB specificaties, automatische updates van kanalen lijsten en ga zo maar door. Zeg maar alle of de meeste afwijkingen van de DVB specificaties die Ziggo nu al laat implementeren door de aanbevolen kabel ontvanger fabrikanten. Vandaar dat ik aangeef dat die aanvullende eisen naast het CI+ slot een probleem zijn voor de TV's met CI+ slot die nu al op de markt zijn. Zeker bij Sony dat niet aan de verspreiding van firmware updates doet voor modellen die ze al hebben uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Mini-me schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:00:
Ziggo heeft zelf aangegeven reeds te zijn begonnen met de certificering van verschillende modellen, waaronder de W5500 serie.
Ik heb Ziggo nog nooit horen praten over expliciete modellen van een bepaalde fabrikant. Ziggo heeft zich alleen laten ontvallen dat ze o.o. met Sony aan het testen zijn. En testen wil nog niet automatisch zeggen dat een bepaald model ook goedkeuring gaat krijgen. Dat zal alleen gebeuren als voldaan wordt aan bepaalde vastgestelde criteria.
We wachten in spanning af...
Er komt straks een Ziggo lijst met goedgekeurde modellen en dan zal blijken of Ziggo de huidige Sony modellen met CI+ slot heeft goedgekeurd. Ik heb daar echter een hard hoofd in gezien de DVB implementatie van Sony in de modellen tot de 5500 series die ook niet bepaald bug vrij zijn en in ieder geval de kanaal nummering en sortering van Ziggo niet ondersteunen. Ik heb tenminste nog niet gelezen van Sony TV bezitters dat die nummering en sortering in de 5500 series opeens hetzelfde is als bij de aanbevolen kabel ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

ArChie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:12:
[...]Ik heb tenminste nog niet gelezen van Sony TV bezitters dat die nummering en sortering in de 5500 series opeens hetzelfde is als bij de aanbevolen kabel ontvangers.
Na deze opmerking gelezen te hebben heb ik speciaal mijn KDL-37W5500 even aangezet en zonder enige vorm van CAM/kaart de digitale tuner van die TV opgestart en de zenderlijst vergeleken met die van mijn Humax iHDR-5050c. En wat ziet mijn oog: de zenderlijst met benummering komt één op één over. Er zijn geen verschillen. Uiteraard kan ik alleen NL1 zonder kaart echt ontvangen/decoden, maar de zenderlijst is gelijk.

Dus hier heb je wat bruikbaars: de nummering en sortering is opeens hetzelfde voor in ieder geval deze Sony TV bezitter, in vergelijking met de aanbevolen kabel ontvangers. ;)

edit: of mis ik juist het punt van je bericht en betreft het de nummering en sortering juist i.c.m. een gewone CI of CI+ CAM?

[ Voor 12% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 13-05-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:26
iNSaNe-oNe schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:34:
edit: of mis ik juist het punt van je bericht en betreft het de nummering en sortering juist i.c.m. een gewone CI of CI+ CAM?
De automatische (Ziggo) nummering en sortering zou gewoon onafhankelijk van een aanwezige (al dan niet CI+) CAM moeten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De conclusie is dat er gewoon nog even afgewacht dient te worden of de CI+ implementatie van Sony aan de eisen van ziggo voldoet.

Is het antwoord JA, wat velen verwachten, dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat de W5500 serie niet op de lijst van gecertificeerde TV's zal staan.

Of het moet zo zijn dat de voor juni geplande Z5500 serie een andere CI+ implementatie aan boord heeft, en dat ziggo reeds met dit model heeft kunnen testen. Maar zoals iNSaNe-oNe al opmerkte: het lijkt mij niet dat ziggo TV's certificeert voordat ze gereleased zijn, maar enkel samples ter goedkeuring krijgt voorgelegd na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Na deze opmerking gelezen te hebben heb ik speciaal mijn KDL-37W5500 even aangezet en zonder enige vorm van CAM/kaart de digitale tuner van die TV opgestart en de zenderlijst vergeleken met die van mijn Humax iHDR-5050c. En wat ziet mijn oog: de zenderlijst met benummering komt één op één over. Er zijn geen verschillen. Uiteraard kan ik alleen NL1 zonder kaart echt ontvangen/decoden, maar de zenderlijst is gelijk.

Dus hier heb je wat bruikbaars: de nummering en sortering is opeens hetzelfde voor in ieder geval deze Sony TV bezitter, in vergelijking met de aanbevolen kabel ontvangers. ;)
Okee, dat vergroot de kans dat er goedkeuring komt voor dit model aanmerkelijk. Hopelijk hebben ze bij Sony ook de andere problemen die ze hadden in de series voor de 5500 serie opgelost en dan kan de W5500 wel eens de eerste serie van Sony worden die wel goedkeuring krijgt. Afwachten maar op het definitieve oordeel van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The_Doman schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:56:
De automatische (Ziggo) nummering en sortering zou gewoon onafhankelijk van een aanwezige (al dan niet CI+) CAM moeten functioneren.
Een CAM heeft inderdaad niets te maken met het scannen, de nummering of het sorteren van digitale TV kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 272752 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:58:
De conclusie is dat er gewoon nog even afgewacht dient te worden of de CI+ implementatie van Sony aan de eisen van ziggo voldoet.

Is het antwoord JA, wat velen verwachten, dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat de W5500 serie niet op de lijst van gecertificeerde TV's zal staan.

Of het moet zo zijn dat de voor juni geplande Z5500 serie een andere CI+ implementatie aan boord heeft, en dat ziggo reeds met dit model heeft kunnen testen. Maar zoals iNSaNe-oNe al opmerkte: het lijkt mij niet dat ziggo TV's certificeert voordat ze gereleased zijn, maar enkel samples ter goedkeuring krijgt voorgelegd na release.
Even voor de duidelijkheid: Het gaat niet om de CI+ implementatie, maar de aanvullende eisen die Ziggo stelt aan de DVB implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
heeft iemand een idee wat de 40w5500 bij Mediamarkt kost? Deze week hebben ze een vakantiegeld aanbieding o.i.d. waarbij je 16% korting krijgt... Ik ga er niet vanuit dat MM goedkoper is dan de webshops, maar het is het controleren waard :). Van de MM site word ik niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Het valt me nu pas op dat ik bovenstaande niet helemaal goed gelezen had. Alleen het verwijderen van de CAM zal niets veranderen aan de kanalen lijst zoals die al door de TV was opgeslagen. Waar het om gaat is of na een hernieuwde kanalen scan Nederland 1 weer automatisch op 1 komt te staan en de rest van de kanalen automatisch de nummering en de sortering krijgen zoals die ook door de iHDR-5050c wordt getoond.

Let op: Als je dit gaat uitproberen en de 5500 serie blijkt toch niet de automatische nummering en sortering zoals gebruikt door Ziggo toe te passen dan betekent dit dat je alle kanalen weer handmatig op hun plek moet zetten en dat is veel werk met de Sony TV's. Ik kan me dus voorstellen dat je geen zin hebt om dit risico te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
kibber schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:34:
heeft iemand een idee wat de 40w5500 bij Mediamarkt kost? Deze week hebben ze een vakantiegeld aanbieding o.i.d. waarbij je 16% korting krijgt... Ik ga er niet vanuit dat MM goedkoper is dan de webshops, maar het is het controleren waard :). Van de MM site word ik niet veel wijzer.
1199,- word 1007,16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Toen ik 'm kocht was er de 10% kortingsactie. De oorspronkelijke verkoopprijs bij Rotterdam Alexander was volgens mij 1129.

Aangezien het 2 weken geleden was, ga ik eens kijken of ik daar niet wat mee kan; heb nog een CAM module nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 16:29
Da's bijzonder... afgelopen weekend nog gekeken bij MediaMarkt Cruquius, daar kost ie €1399.

In ieder geval heb ik 'm daarom bij Redcoon besteld (de 40W5500 dus) en eergisteren binnen gekregen. Sinds gisteren ook twee cheap-ass HDMI kabeltjes van 1dayfly erbij, dus de PS3 er op aangesloten en laat het genieten maar beginnen.

Ik kom van een Sony Trinitron 29" CRT af, dus ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal maar... wauw wat een tv. Ik heb gisteren Happy Feet 1080p er op afgespeeld via de PS3 en dat ziet er werkelijk waar echt machtig uit.

Ik heb overigens nog helemaal niks veranderd aan de beeldinstellingen, ik vind het beeld eigenlijk best goed al zo vanuit de fabriek. Ook backlight bleeding valt echt reuze mee, ik had de lampen uit gedaan en je ziet heel lichtjes wat in de hoeken, maar het is totaal niet opvallend. Motionflow werkt ook erg netjes, had ik niet verwacht. Bij mij staat MF op de middelste stand geloof ik.

Al met al, een geweldige tv en ik ben echt superblij met deze aankoop.

[ Voor 83% gewijzigd door tiguan op 14-05-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

ArChie schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:46:
[...]

Het valt me nu pas op dat ik bovenstaande niet helemaal goed gelezen had. Alleen het verwijderen van de CAM zal niets veranderen aan de kanalen lijst zoals die al door de TV was opgeslagen. Waar het om gaat is of na een hernieuwde kanalen scan Nederland 1 weer automatisch op 1 komt te staan en de rest van de kanalen automatisch de nummering en de sortering krijgen zoals die ook door de iHDR-5050c wordt getoond.

Let op: Als je dit gaat uitproberen en de 5500 serie blijkt toch niet de automatische nummering en sortering zoals gebruikt door Ziggo toe te passen dan betekent dit dat je alle kanalen weer handmatig op hun plek moet zetten en dat is veel werk met de Sony TV's. Ik kan me dus voorstellen dat je geen zin hebt om dit risico te nemen.
Ik heb helemaal geen CAM, die heeft er dus nooit in gezeten. De lijst is bij het installeren van de TV vanzelf gevonden door mijn 37W5500, en ik heb er niets aan gewijzigd. Als je nog een testcase hebt probeer ik die met plezier uit als ik vanavond weer thuis ben. :)
tiguan schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:25:
Da's bijzonder... afgelopen weekend nog gekeken bij MediaMarkt Cruquius, daar kost ie €1399.
Vorige week in MM Zoetermeer ook. Die van 37" is EUR 1199 (de adviesprijs).

[ Voor 17% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 14-05-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

iNSaNe-oNe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:28:
[...]

Ik heb helemaal geen CAM, die heeft er dus nooit in gezeten. De lijst is bij het installeren van de TV vanzelf gevonden door mijn 37W5500, en ik heb er niets aan gewijzigd. Als je nog een testcase hebt probeer ik die met plezier uit als ik vanavond weer thuis ben. :)

[...]

Vorige week in MM Zoetermeer ook. Die van 37" is EUR 1199 (de adviesprijs).
Aangezien Zoetermeer-Rotterdam niet zover rijden is lijkt het me zeer de moeite waard eens naar Alexandrium te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

DopdeDouwer schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:46:
[...]
Aangezien Zoetermeer-Rotterdam niet zover rijden is lijkt het me zeer de moeite waard eens naar Alexandrium te gaan.
Eh... ik heb 'm al. En zeker niet voor die prijs. :P
Dus ik denk dat je het niet tegen mij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

iNSaNe-oNe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:14:
[...]

Eh... ik heb 'm al. En zeker niet voor die prijs. :P
Dus ik denk dat je het niet tegen mij hebt?
Meer in het algemeen :D, mochten er Zoetermeerders zijn die ook een tv willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:28:
Ik heb helemaal geen CAM, die heeft er dus nooit in gezeten. De lijst is bij het installeren van de TV vanzelf gevonden door mijn 37W5500, en ik heb er niets aan gewijzigd. Als je nog een testcase hebt probeer ik die met plezier uit als ik vanavond weer thuis ben.
Okee, dan werkt het scannen van kanalen, het nummeren en sorteren dus vanaf de 5500 serie zoals Ziggo dat wil voor goedkeuring. Hoe lang heb je deze TV al? Was dat voordat of nadat SCI FI en 13TH STREET erbij zijn gekomen. Als het voor de komst van deze twee kanalen was, zijn die kanalen dan automatisch zonder opnieuw te scannen naar kanalen toegevoegd? Met andere woorden: Gaat het automatisch updaten van de kanalen lijst met alle wijzigingen die Ziggo doorvoert ook goed?

De frequentie wijzigingen die onlangs in Ziggo/Multikabel gebied zijn uitgevoerd gaven volgens een klant met een 37W5500 wel problemen. Die klant moest opnieuw scannen om de boel goed te krijgen. Ik heb trouwens geen idee hoe zwaar dat eventueel voor Ziggo weegt bij de beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

ArChie schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:08:
[...]

Okee, dan werkt het scannen van kanalen, het nummeren en sorteren dus vanaf de 5500 serie zoals Ziggo dat wil voor goedkeuring. Hoe lang heb je deze TV al? Was dat voordat of nadat SCI FI en 13TH STREET erbij zijn gekomen. Als het voor de komst van deze twee kanalen was, zijn die kanalen dan automatisch zonder opnieuw te scannen naar kanalen toegevoegd? Met andere woorden: Gaat het automatisch updaten van de kanalen lijst met alle wijzigingen die Ziggo doorvoert ook goed?

De frequentie wijzigingen die onlangs in Ziggo/Multikabel gebied zijn uitgevoerd gaven volgens een klant met een 37W5500 wel problemen. Die klant moest opnieuw scannen om de boel goed te krijgen. Ik heb trouwens geen idee hoe zwaar dat eventueel voor Ziggo weegt bij de beoordeling.
Ik zal het vanavond nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 07:29
vandaag heel arnhem afgebeld voor de w4500

gone
4ever. helaas.

nu vind ik de w5500 wel mooi, maar ik maak me zon zorgen over de input lagg, de ps3 is DE hoofdreden dat ik hem haal, en ik wil wel sf4 online kunnen spelen, en niet dat ik alles verlies omdat me tv niet op tijd reageert op mn joypad ;(

iemand die me gerust kan stellen?

de w5500 gaat voor 1000 op internet, zelfde als de w4500 die helaas weg is.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 20:33

OMD

Wij hebben de W4720 nog in de winkel maar hij is hier helaas 1199,- en echt geen euro goedkoper te krijgen vanwege inkoopprijs :X

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Tiduz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:06:
vandaag heel arnhem afgebeld voor de w4500

gone
4ever. helaas.

nu vind ik de w5500 wel mooi, maar ik maak me zon zorgen over de input lagg, de ps3 is DE hoofdreden dat ik hem haal, en ik wil wel sf4 online kunnen spelen, en niet dat ik alles verlies omdat me tv niet op tijd reageert op mn joypad ;(

iemand die me gerust kan stellen?

de w5500 gaat voor 1000 op internet, zelfde als de w4500 die helaas weg is.
Waar woon je, 2,5 week terug stond hij nog bij de MM in rotterdam alex. De prijs was dacht ik 1099. Nu is er een kortingsactie van 16%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
heb nu de w5500 ne een dikke drie weken en mijn ps3 draait vele uurtjes. Ik merk niks van die input lag. als je hem in de game stand zet heb je de minste input lag. gewoon kopen die tv is echt super je zult geen spijt krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
DopdeDouwer schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:07:
[...]

Waar woon je, 2,5 week terug stond hij nog bij de MM in rotterdam alex. De prijs was dacht ik 1099. Nu is er een kortingsactie van 16%.
al gebeld vanmiddag, showmodel en laatste, die hoef ik dus niet.

ik ga dan maar voor de w5500, hoop dat de horrorverhalen over input lagg meevallen.

Smits in arnhem ben ik ook klaar mee, bel ik zeggen ze ja we hebben er nog een paar, kom je daar en hebben ze hem niet eens, gaan ze naar baas en komen met een zogenaamde speciale deal voor je voor de w5500 voor 1100 euro, terwijl die voor 1k op internet staat.

Leuk trucje maar dat werkt niet op mij 8)
downing schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:11:
heb nu de w5500 ne een dikke drie weken en mijn ps3 draait vele uurtjes. Ik merk niks van die input lag. als je hem in de game stand zet heb je de minste input lag. gewoon kopen die tv is echt super je zult geen spijt krijgen
op de samsung van me broer maakt die gamemode het beeld zwaar donker en lelijk, is dit bij sony anders? Bij samsung vind ik het best knudde, maar ik vertrouw je wel op je woord :p

[ Voor 26% gewijzigd door Tiduz op 14-05-2009 19:36 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
op de samsung van me broer maakt die gamemode het beeld zwaar donker en lelijk, is dit bij sony anders? Bij samsung vind ik het best knudde, maar ik vertrouw je wel op je woord :p
Het beeld ziet er ongeveer hetzelfde uit, niet donker of lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud3822
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
In die aankondiging over CI+ wordt het volgende gezegd:

De dvb-ci-standaard, waarvan de draft in mei 2008 werd goedgekeurd, biedt de door tv-zenders vurig gewenste kopieerbeveiliging voor communicatie tussen de cam en de tv-tuner.

Dit betekent toch niet dat de tv-zenders een signaal of iets dergelijks met een tv-programma kunnen meesturen die het opnemen van dat programma kan tegengaan? Of ben ik nu achterdochtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

ArChie schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:08:
[...]

Ik heb het nagekeken. Mijn TV heb ik sinds 17 april, en diezelfde dag geinstalleerd. Volgens mij waren de zenders 13th street en SCI FI er toen nog niet. Nu staan ze wel in de lijst, dus dat lijkt te bevestigen dat de kanalen lijst updates correct verwerkt worden door de 37W5500. Ik heb niet herscanned. Kan iemand bevestigen dat die twee zenders toen nog niet in het pakket zaten? Ik woon in het ex-Casema verzorgingsgebied van Ziggo (Zoetermeer).

En nogmaals voor de duidelijkheid: ik heb hierbij geen CAM geïnstalleerd of geïnstalleerd gehad in de periode dat ik de TV in mijn bezit heb.

Ik zie het certificeringstraject door Ziggo dan ook met vertrouwen tegemoet. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 14-05-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:19:
Ik heb het nagekeken. Mijn TV heb ik sinds 17 april, en diezelfde dag geinstalleerd. Volgens mij waren de zenders 13th street en SCI FI er toen nog niet. Nu staan ze wel in de lijst, dus dat lijkt te bevestigen dat de kanalen lijst updates correct verwerkt worden door de 37W5500. Ik heb niet herscanned. Kan iemand bevestigen dat die twee zenders toen nog niet in het pakket zaten? Ik woon in het ex-Casema verzorgingsgebied van Ziggo (Zoetermeer).
Even gecontroleerd en op 18 april stonden deze kanalen nog niet in de kanalenlijst van Ziggo/Casema/Multikabel.
Ik zie het certificeringstraject door Ziggo dan ook met vertrouwen tegemoet.
Dit vergroot de kans op goedkeuring behoorlijk, maar helaas publiceert Ziggo niet de eisen die ze stellen voor goedkeuring dus blijft het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
OMD schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:04:
Wij hebben de W4720 nog in de winkel maar hij is hier helaas 1199,- en echt geen euro goedkoper te krijgen vanwege inkoopprijs :X
Media-Markt Utrecht LCD-Plasma 16% vakantiegeld actie:

De prijzen met daarachter de prijs die je betaald met de actie!

Sony
Sony KDL-40W5500: 1149,-/965,15
Sony KDL-40Z4500: 1599,-/Geen actieprijs ivm gratis LCD TV actie Sony
Sony KDL-40X4500: 1999,-/1679,16 en gratis 19L4000 TV, speciale actie Mediamarkt, 19inch meteen mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Tiduz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:36:
[...]

Bij mijn KDL-37W5500 zie ik vrijwel geen verschil tussen game mode en de standaard modus qua kleuren. Input lag lijkt rond de 45 ms te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 20:33

OMD

mrc16 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:31:
[...]

Sony
Sony KDL-40X4500: 1999,-/1679,16 en gratis 19L4000 TV, speciale actie Mediamarkt, 19inch meteen mee te nemen.
Ik werk in die winkel waar ik het over heb. Heb niet zo veel aan die aktie haha >:)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Tiduz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:36:
[...]

ik weet niet hoe het bij de 5500 is, maar heb zelf de w3000 en daar kon ik de "game" mode precies hetzelfde instellen als de gewone mode, de beeldkwaliteit is mi echt hetzelfde (er zit waarschijnlijk wel verschil tussen mijn model en de 5500).

Daarbij heb ik op mijn tv in de gewone mode toch ook alle beeldverbeteringen uit staan. Er zit overigens geen 100hz op mijn tv, dus kan daar niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Even gecontroleerd en op 18 april stonden deze kanalen nog niet in de kanalenlijst van Ziggo/Casema/Multikabel.
Waat vind je deze overzicht (kanalenlijst), ik kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ruud3822 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:12:
In die aankondiging over CI+ wordt het volgende gezegd:

De dvb-ci-standaard, waarvan de draft in mei 2008 werd goedgekeurd, biedt de door tv-zenders vurig gewenste kopieerbeveiliging voor communicatie tussen de cam en de tv-tuner.

Dit betekent toch niet dat de tv-zenders een signaal of iets dergelijks met een tv-programma kunnen meesturen die het opnemen van dat programma kan tegengaan? Of ben ik nu achterdochtig?
Dat is in princiepe juist het hele idee achter CI+, dat er bepaald kan worden wat jij wel en niet met het signaal kunt doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Zhadum schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:35:
Waat vind je deze overzicht (kanalenlijst), ik kan het niet vinden...
De laatste versie van de kanalenlijst voor Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied vind je hier:
Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

Voor Ziggo/@Home gebied kan je hier kijken:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 16:38
Simpele (of niet) vraag:

Vanavond ga ik langs MM om of de 46X4500 of de 46Z4500 vanwege de 16% korting. Ikzelf zou toch eerder voor de X4500 gaan, het scheelt alleen nogal in prijs. Zou er nog extra voordelen (behalve de wat tegenvallende 200 Hz) van de 46Z4500 om toch te besluiten voor deze tv?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Z4500 is sowieso uitgesloten van de actie, dus die kun je dan beter bij een andere zaak halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 11:11
mrc16 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:31:
[...]

Sony
Hmm serieus? Dat is wel erg goedkoop voor de mediamarkt. Ik heb gebeld naar de mediamarkten die het dichtst bij me in de buurt zijn (ArenA en Cruquius), maar die geven respectievelijk 1299 en 1399 als bedrag op voor de 40w5500. Ik neem aan dat iedere MM dus z'n eigen prijzen bepaalt, maar dat ze wel eenzelfde inkoopbedrag hebben? Zou er dus te onderhandelen zijn over deze prijzen? Ze zouden in principe tot dezelfde "bodem" kunnen gaan als het van de inkoopprijs afhangt. Lijkt me wel humor, gezien de A'dam ArenA laagste prijsgarantie geeft, en ze zich dus zouden moeten schikken naar de lagere prijs van MM Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Poffertjesporem schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:11:
[...]

Hmm serieus? Dat is wel erg goedkoop voor de mediamarkt. Ik heb gebeld naar de mediamarkten die het dichtst bij me in de buurt zijn (ArenA en Cruquius), maar die geven respectievelijk 1299 en 1399 als bedrag op voor de 40w5500. Ik neem aan dat iedere MM dus z'n eigen prijzen bepaalt, maar dat ze wel eenzelfde inkoopbedrag hebben? Zou er dus te onderhandelen zijn over deze prijzen? Ze zouden in principe tot dezelfde "bodem" kunnen gaan als het van de inkoopprijs afhangt. Lijkt me wel humor, gezien de A'dam ArenA laagste prijsgarantie geeft, en ze zich dus zouden moeten schikken naar de lagere prijs van MM Utrecht.
Nee in Amsterdam liggen de prijzen hoger ivm omringende concurrentie. De afdeling daar beslist zelf ze meegaan met de prijs of niet. Anders breng je toch even een bezoekje aan Utrecht. Gisteren waren er nog 7 W5500 op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Voor de liefhebbers van de Z4500: bij de MM in Hengelo hadden ze vanmorgen nog Z4500's staan. Ik heb één showmodel en één model in doos gezien. Prijs weet ik zo even niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 22:01
Prijzen in Amsterdam hoger door concurrentie? Hoe bedoellu? Is er dan weinig concurrentie, want dan zou je verwachten dat de prijzen hoger zijn...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
mrc16 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:31:
[...]

Nee in Amsterdam liggen de prijzen hoger ivm omringende concurrentie. De afdeling daar beslist zelf ze meegaan met de prijs of niet. Anders breng je toch even een bezoekje aan Utrecht. Gisteren waren er nog 7 W5500 op voorraad.
Maar bezorgen ze vanuit MM Utrecht ook in Amsterdam dan? Op het moment heb ik even geen auto tot m'n beschikking om 'm zelf te halen (hoewel je voor het prijsverschil tussen Utrecht en A'dam haast een auto kan huren en nog goedkoper uit bent haha).

Nog even over de concurrentie: ik begrijp dit niet helemaal goed. De prijs in Utrecht zou lager zijn omdat daar de concurrentie taaier is ofzo? Hier in A'dam zitten ook genoeg andere winkels die dit toestel verkopen en de prijs omlaag zouden moeten drijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Poffertjesporem schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:31:
[...]

Maar bezorgen ze vanuit MM Utrecht ook in Amsterdam dan? Op het moment heb ik even geen auto tot m'n beschikking om 'm zelf te halen (hoewel je voor het prijsverschil tussen Utrecht en A'dam haast een auto kan huren en nog goedkoper uit bent haha).

Nog even over de concurrentie: ik begrijp dit niet helemaal goed. De prijs in Utrecht zou lager zijn omdat daar de concurrentie taaier is ofzo? Hier in A'dam zitten ook genoeg andere winkels die dit toestel verkopen en de prijs omlaag zouden moeten drijven...
Vanuit Utrecht word ook bezorgd in amsterdam.

(Media Markt) amsterdam zit behoorlijk aan de prijs. De meeste prijzen zijn daar gelijk. Je zou het voor de gein eens moeten vergelijken in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

:X amsterdamse arrogantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Het zou eerder betekenen dat Amsterdammers dommer zijn en niet rondkijken. Dat lijkt me onwaarschijnlijk :D maar goed, dat is een offtopic discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:22
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de volgende instelling.

Ik bezit een z4500 maar deze instelling zal ook op andere bravia's te vinden zijn.

Bij kenmerken---->beeldbereik----> kun je kiezen tussen normaal en hoge resolutie.

Wat is precies het verschil en welke keuze kun je het beste maken bij gebruik van een PS3 om film te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
W5500 965euries?

hopelijk is dat in Arnhem ook, dan haal ik er morgen misschien wel een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299316

henkna schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:14:

Ik bezit een z4500 maar deze instelling zal ook op andere bravia's te vinden zijn.

Bij kenmerken---->beeldbereik----> kun je kiezen tussen normaal en hoge resolutie.

Wat is precies het verschil en welke keuze kun je het beste maken bij gebruik van een PS3 om film te kijken?
wat zijn de beste tv instellingen voor de Z4500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 08:49

Wildfire

Joy to the world!

henkna schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:14:

Je kunt doodeenvoudig het verschil zien. Normaal levert een soort overscan op waardoor je niet je full-HD beeld ziet. Op hoge resolutie wel. Kijk bv. maar eens als je tussen de twee schakelt, je ziet dan overduidelijk het verschil.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
  • Laatst online: 29-03 15:27
Hallo allemaal,

Vandaag de Bravia 40U4000 aangeschaft en met hulp van The_Doman de installatie van de DVB-C tuner kunnen rondbreien. Alle kanalen zijn nu "binnen", maar het is echt een zooitje. Moet ik deze kanalen nu echt allemaal 1-voor-1 gaan ordenen of kan dit eenvoudiger?

Dan heb ik nog een paar andere vragen:

1) Op welke wijze kan ik mijn surround set het best koppelen aan de televisie? Welke poorten? Handleidingen verwijzen naar elkaar en geven geen uitsluitsel.

2) Hoe kan ik de Wii het best aansluiten? DVI naar HDMI kabeltje kopen? Gebruik nu nog een scart kabel via de surround set die geen HDMI koppelingen heeft.

3) Welke instellingen kan ik op de televisie eventueel nog meer wijzigen om het beste resultaat te krijgen? Alles staat nu nog op de fabrieksinstellingen.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
micheldekn schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:26:
2) Hoe kan ik de Wii het best aansluiten? DVI naar HDMI kabeltje kopen? Gebruik nu nog een scart kabel via de surround set die geen HDMI koppelingen heeft.
Het enige wat je met je Wii kunt doen is een component kabel gebruiken (30 euro). Beter dan dat kan het helaas niet op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299316

weet er echt niemand op welke instellingen ik de sony z4500 moet zetten voor gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 299316 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:57:
weet er echt niemand op welke instellingen ik de sony z4500 moet zetten voor gaming?
Misschien kun je dit als guideline nemen? http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1055795

Er staan wel meer van dat soort threads of het forum, dan moet je even zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tiduz schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:26:
W5500 965euries?

hopelijk is dat in Arnhem ook, dan haal ik er morgen misschien wel een.
kijk anders eens hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
  • Laatst online: 29-03 15:27
ronwiel schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:58:
[...]

Het enige wat je met je Wii kunt doen is een component kabel gebruiken (30 euro). Beter dan dat kan het helaas niet op de Wii.
OK, maakt het dan nog uit of ik de component kabels in een scart prik en dan aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 15:54

Ethirty

Who...me?

Dat kan niet, ik zou zeggen kijk eens wat verschillende kabels doen: scart en component

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
Is het iemand al gelukt om AVCHD-files naar een w5500 te streamen? Bij mij gaan muziek en foto's goed, maar bij video's kan hij niets vinden. Ik heb zo'n m2ts avchd, die volgens het boekje gewoon via de DLNA gestreamd zou moeten worden. Beiden Windows Media Player als Twonky geven niets weer bij video op m'n 40w5500.
Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Volgens mij ondersteund Sony dat niet. Iig bij mijn 40Z4500 niet ,staat dacht ik zelfs zo in de handleiding. Alleen muziek en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:34
paella schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:04:
Volgens mij ondersteund Sony dat niet. Iig bij mijn 40Z4500 niet ,staat dacht ik zelfs zo in de handleiding. Alleen muziek en foto's.
De W5500 wel, ik heb niet zulke bestanden dus voor mij is het geen issue. Daarnaast is deze DLNA-client voor zover ik kan beoordelen wel enorm strict en kan voor zover ik na kan gaan alleen goed overweg met MP11 en dan nog niet eens zonder meer met alle bestandstypes die het wel zouden moeten doen volgens de handleiding.
Ikzelf schenk er niet veel aandacht meer aan, HTPC doet een hoop zaken toch beter.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Loekie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:14:
[...]

De W5500 wel, ik heb niet zulke bestanden dus voor mij is het geen issue. Daarnaast is deze DLNA-client voor zover ik kan beoordelen wel enorm strict en kan voor zover ik na kan gaan alleen goed overweg met MP11 en dan nog niet eens zonder meer met alle bestandstypes die het wel zouden moeten doen volgens de handleiding.
Ikzelf schenk er niet veel aandacht meer aan, HTPC doet een hoop zaken toch beter.
Is de DLNA-cfunctie van de 40W5500 verbeterd ten opzichte van die van de Playstation3?
Ik overweeg namelijk een PS3 als blueray-speler met netwerkmogelijkheden. Maar als de PS3 DLNA weinig pluspunten heeft tov de W5500 zou dat zonde geld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
Volgens de handleiding kan het prima, mits het AVCHD (MPEG2 ts) formaten zijn. Nou zo'n bestand heb ik dus, en ook i.c.m. MP11, maar de TV meldt dat hij niets vindt onder video's. Volgens http://www.rbgrn.net/cont...windows-mac-os-x-or-linux ondersteunt WMP11 ook transcoding, dus dat hij een willekeurig videoformaat live om kan zetten naar ieder ander geschikt formaat. Op deze wijze zou je ook je divx-films en mkv files kunnen streamen naar een w5500. Ik heb hier echter nergens instellingen voor kunnen vinden in WMP11. Ook Twonky vind ik niet echt handig om me te werken eerlijk gezegd. Een HTPC komt er binnenkort bij mij ook, maar hoopte met DLNA de HD mogelijkheden van m'n TV even makkelijk te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
DopdeDouwer schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:28:
[...]

Is de DLNA-cfunctie van de 40W5500 verbeterd ten opzichte van die van de Playstation3?
Ik overweeg namelijk een PS3 als blueray-speler met netwerkmogelijkheden. Maar als de PS3 DLNA weinig pluspunten heeft tov de W5500 zou dat zonde geld zijn.
W5500 dlna zuigt, waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298056

prinsrichard schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:10:
[...]

W5500 dlna zuigt, waardeloos.
koop een ps3, kun je ineens lekker gamen en blu rays afspelen, dat toestel is z'n gewicht in goud waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Poffertjesporem schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:39:
Volgens de handleiding kan het prima, mits het AVCHD (MPEG2 ts) formaten zijn. Nou zo'n bestand heb ik dus, en ook i.c.m. MP11, maar de TV meldt dat hij niets vindt onder video's. Volgens http://www.rbgrn.net/cont...windows-mac-os-x-or-linux ondersteunt WMP11 ook transcoding, dus dat hij een willekeurig videoformaat live om kan zetten naar ieder ander geschikt formaat. Op deze wijze zou je ook je divx-films en mkv files kunnen streamen naar een w5500. Ik heb hier echter nergens instellingen voor kunnen vinden in WMP11. Ook Twonky vind ik niet echt handig om me te werken eerlijk gezegd. Een HTPC komt er binnenkort bij mij ook, maar hoopte met DLNA de HD mogelijkheden van m'n TV even makkelijk te testen
Ik heb geen geschikte formaten die mijn 40W5500 accepteerd, ik ga van t weekend dat transcoden eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Anoniem: 298056 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:12:
[...]

koop een ps3, kun je ineens lekker gamen en blu rays afspelen, dat toestel is z'n gewicht in goud waard.
Die heeft wel een goede DLNA dan? Dat was namelijk mijn oorspronkelijke vraag. Dat een PS3 blue-rays kan afspelen (en dat je ermee kan gamen) wist ik al...

[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 20-05-2009 16:18 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.