• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DopdeDouwer schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:16:
[...]
Die heeft wel een goede DLNA dan? Dat was namelijk mijn oorspronkelijke vraag. Dat een PS3 blue-rays kan afspelen (en dat je ermee kan gamen) wist ik al...
[google=PS3 DLNA] Zo te zien wel

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Anoniem: 298056

DopdeDouwer schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:16:
[...]
Die heeft wel een goede DLNA dan? Dat was namelijk mijn oorspronkelijke vraag. Dat een PS3 blue-rays kan afspelen (en dat je ermee kan gamen) wist ik al...
de dlna van de ps3 is geweldig en wordt met de dag beter. Ook kun je verscheidene programma's gebruiken zodat je zelfs ondertitels mee kunt streamen naar je ps3. Persoonlijk denk ik dat als een totaal pakket, de ps3 ongeveer het beste is wat er is. In combinatie met mijn le40B650, zeer gelukkig mens hier.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Heren, even een vraagje.

Ik ga binnenkort (dit weekend waarschijnlijk) ook eindelijk mijn 10 jaar oude Philips-CRT inruilen voor een Sony LCD, specifiek de KLD-40W5500.

Echter, mijn auto is nogal lilliputterig, en ik kan hem alleen liggend of schuin (diagonaal) vervoeren. Nu had ik gehoord dat LCD-schermen absoluut niet plat vervoerd mogen worden maar alleen horizontaal, omdat-ie anders kapot zou gaan. Is dat echt zo? Ik kan hem wel laten bezorgen, maar dat kost meteen bijna 50 euro meer, wat toch zonde is.

Verder nog een algemene vraag. Ik ben een newbie op dit gebied, dus misschien een beetje domme vraag, maargoed... ik heb een digitaal-tv abonnement (geen HDTV) van Ziggo, en ik heb een Humax IR-FOX-C decoder (werd meegeleverd) en de Ziggo-smartcard is geactiveerd. Als ik dan die Sony koop, heb ik in principe toch voldoende, of moet ik nog meer hebben? Er komt op een later moment ook nog een een Bluray-speler bij, maar dat moet nog even wachten, de centjes zijn een beetje op en ik heb nog wat maand over.

Virussen? Scan ze hier!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Hmm, ik heb 'm ook liggend in de auto naar huis vervoerd. Je moet wel een of andere SUV hebben om 'm rechtop te kunnen vervoeren hoor. Maar hij doet 't iig prima na het vervoer.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
In een Suzuki Wagon R kon ie rechtop. Is ook wel een redelijk hoge auto, maar iig niet duur :)

No production networks were harmed during this posting

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-03 13:27
Plasma's kan je beter staand vervoeren ivm de druk die op een liggende glasplaat kom te staan. Een iets te hard genomen verkeersdrempel kan (met de nadruk op kan, het hoeft dus niet) er dan voor zorgen dat de glasplaat breekt. Er zijn echter genoeg mensen die hun plasma liggend hebben getransporteerd zonder problemen.

Voor LCD's maakt het helemaal niks uit of ze staan of liggen. Er is namelijk geen zware glasplaat waar druk op komt te staan.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Tnx, dan ga ik hem gewoon maar halen. Daarna ff kwijlen :P

Virussen? Scan ze hier!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
Hier ook ca. 1500km met een LCD liggend gereden en dat over bergwegen en met een extreem strak onderstel, maak je dus geen zorgen :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 23:29
Vandaag de 40W5500 binnen gekregen, helemaal in mijn nopjes dus :*)
Prachtig beeld met dvd`s, via hdmi dvd-speler.
Kan niet wachten dus om straks keer filmpje op blu-ray te kijken.

Zaterdag besteld bij plasma-discounter, vandaag al binnen dus. Precies 3 dagen zoals op de site stond.
Echter ik zie nu dat hij gewoon al weer 50 euro goedkoper is geworden bij plasma-discounter.
Dat vind ik wel beetje zuur, ik had de tv nog niet eens binnen dus en hij was flink in prijs gedaald.
Denken jullie dat ik dat verschil nog terug kan krijgen aangezien zo snel gedaald is?

Daarnaast merkte ik na paar uurtjes tv kijken toch best wel veel back-light bleeding tijdens kijken van een dvd. Bij zwart beeld opeens witte vlekken vanuit alle 4 de hoeken. Volgens mij was dit er in het begin nog niet.
Kan dit nog wegtrekken na een paar weken, of kan ik het beste met de instellingen bezig gaan?

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat betreft die 50 euro prijs verlaging kun je hier mogelijk wel aanspraak op maken:
"het scheelt een hoop tijd en moeite als jullie mij die 50euro overmaken, anders ben ik genoodzaakt de tv terug te sturen", vervolgens koop je hem opnieuw.

Wat betreft die backlight bleeding. Is het echt zo opvallend? Als ik in een donkere huiskamer zit en het beeld op zwart, zie ik net langs de randen een wat lichtere tinten. Met licht aan niet te zien.

• LennyLL
Ja valt zeker op, zelfs met licht aan. Mijn moeder dacht eerst dat het de reflectie van de lampen in de kamer kon zijn haha.
Volgens mij zei iemand wel een keer in dit forum dat het bij hem na tijdje minder werd.
Let`s hope so, anders maak ik nog wel even keer foto van zodat jullie het kunnen zien.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
wildhagen schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:42:
Verder nog een algemene vraag. Ik ben een newbie op dit gebied, dus misschien een beetje domme vraag, maargoed... ik heb een digitaal-tv abonnement (geen HDTV) van Ziggo, en ik heb een Humax IR-FOX-C decoder (werd meegeleverd) en de Ziggo-smartcard is geactiveerd. Als ik dan die Sony koop, heb ik in principe toch voldoende, of moet ik nog meer hebben? Er komt op een later moment ook nog een een Bluray-speler bij, maar dat moet nog even wachten, de centjes zijn een beetje op en ik heb nog wat maand over.
Als je digitale tv via de ingebouwde decoder wil kijken zul je ieder geval ook een Irdeto II CAM moeten hebben. Op het moment is de Alphacrypt nog de meest gangbare. Ziggo heeft echter ook al aangekondigd zelf met een CAM te komen ( CI+ ), alleen het is nog niet 100% of de W5500 daar ook mee werkt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Maar als ik een externe decoder (die Humax die bij het abonnement zat) heb, is dat toch niet meer nodig, of moet er dan ook intern nog iets worden ingeplugged?

Virussen? Scan ze hier!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
wildhagen schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:19:
Maar als ik een externe decoder (die Humax die bij het abonnement zat) heb, is dat toch niet meer nodig, of moet er dan ook intern nog iets worden ingeplugged?
Met een externe decoder hoef je inderdaad niks extra's te hebben. Die sluit je dan gewoon met scart aan, en dan werkt het hetzelfde als bij je huidige tv. Je gebruikt dan dus de interne decoder niet. Zeker als er binnenkort ook meer HD content ( NED 1,2,3 ) komt is de interne decoder wel interessant.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ja, ik had bewust nog geen HD-decoder aangeschaft. Als het zover is dat er echt HD-zenders gaan komen (behalve Eurosport/Sport1/Film1) wilde ik sowieso voor de Humax 5050 HD-decoder gaan omdat die ook een opnamefunctionaliteit heeft, wat de interne decoder uiteraard niet heeft.

Maargoed, eerst maar eens zien dat die HD-zenders er gaan komen. Men roept dat al 10 jaar, is al 100x uitgesteld, en het zou me verbazen als die er voor 2012 ofzo echt gaan komen.

Virussen? Scan ze hier!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:06

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

LennyLL schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:59:
Ja valt zeker op, zelfs met licht aan. Mijn moeder dacht eerst dat het de reflectie van de lampen in de kamer kon zijn haha.
Volgens mij zei iemand wel een keer in dit forum dat het bij hem na tijdje minder werd.
Let`s hope so, anders maak ik nog wel even keer foto van zodat jullie het kunnen zien.
Zelf heb ik de 37W5500, en vind het reuze meevallen. Wel maakt het natuurlijk uit hoe je de helderheid hebt ingesteld - bij mij op standje '8' is het zeker nog acceptabel, ga je naar beneden met die waarde moet ik echt zoeken naar de bleeding. Hinderlijk is het in, voor mij, in ieder geval niet.

Als je je helderheid op 10 hebt staan, of kleurenschema 'Levendig', kan ik me voorstellen dat het meer opvalt omdat je backlight dan maximaal gaat schijnen.

... en oranje! :P

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:17:
Wat betreft die 50 euro prijs verlaging kun je hier mogelijk wel aanspraak op maken:
"het scheelt een hoop tijd en moeite als jullie mij die 50euro overmaken, anders ben ik genoodzaakt de tv terug te sturen", vervolgens koop je hem opnieuw.
Compleet offtopic; maar wat is dat voor mentaliteit? Hij heeft toch geaccepteerd dat hij voor die prijs de TV kon kopen?

Prijzen zullen blijven dalen als een product ouder wordt. Deal with it.

• LennyLL
Ja maar het is 2 dagen later, en ik had de tv nog niet eens binnen. Dan vind ik het niet echt een verouderd product.

• Wildfire
  • Laatst online: 01:00

Wildfire

Joy to the world!

LennyLL schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:33:
Ja maar het is 2 dagen later, en ik had de tv nog niet eens binnen. Dan vind ik het niet echt een verouderd product.
Ja, en? Als iedereen zo gaat denken kan er nooit meer iets in prijs worden verlaagd. Producten worden regelmatig in prijs verlaagd, als winkels geld moeten gaan teruggeven aan eerdere kopers elke keer als er een prijsverlaging wordt doorgevoerd ligt de economie op z'n gat.

[Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 21-05-2009 16:47]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
wildhagen schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:42:
Echter, mijn auto is nogal lilliputterig, en ik kan hem alleen liggend of schuin (diagonaal) vervoeren. Nu had ik gehoord dat LCD-schermen absoluut niet plat vervoerd mogen worden maar alleen horizontaal, omdat-ie anders kapot zou gaan. Is dat echt zo? Ik kan hem wel laten bezorgen, maar dat kost meteen bijna 50 euro meer, wat toch zonde is.
Mag ik je er op attenderen dat het forum ook een handige search functie heeft waarmee je het antwoord op deze vraag had kunnen vinden.

Vervoeren van LCD en plasma TV's

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-03 08:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

LennyLL schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:33:
ach, je kunt toch gewoon even een vriendelijk mailtje sturen?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Anoniem: 303169

Waarom kan ik nergens de response tijd van die w5500 terug vinden? of ben ik nu zo blind??

(Trouwens dit is mn eerste post hier op t forum dus even een kleine "hallo" naar iedereen :) )

Heb me aardig in zitten lezen de afgelopen weken, en ik denk dat ik van de week de 46w5500 ga halen..
ik hoor alleen hier en daar dat ik dat NIET via redcoon moet doen... is dat echt een afrader? Of valt t wel mee.. thnx alvast

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 303169 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:20:
Waarom kan ik nergens de response tijd van die w5500 terug vinden? of ben ik nu zo blind??

(Trouwens dit is mn eerste post hier op t forum dus even een kleine "hallo" naar iedereen :) )

Heb me aardig in zitten lezen de afgelopen weken, en ik denk dat ik van de week de 46w5500 ga halen..
ik hoor alleen hier en daar dat ik dat NIET via redcoon moet doen... is dat echt een afrader? Of valt t wel mee.. thnx alvast
Welkom. :) Voor ervaringen met webshops is de frontpage van Tweakers alles wat je nodig hebt: http://tweakers.net/shopr...scoreMaxService=5&x=0&y=0 ;)

• tiguan
Anoniem: 303169 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:20:

Ik heb 'm via Redcoon besteld, m'n ouders hebben ook een Bravia bij Redcoon besteld. Prima in orde hoor.

ok dan komt dat wel goed...
rest mij nog die response tijd...

ik kan het zelfs niet vinden op de Sony site... beetje vreemd niet waar?

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-03 16:44
Anoniem: 303169 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:33:
ok dan komt dat wel goed...
rest mij nog die response tijd...

ik kan het zelfs niet vinden op de Sony site... beetje vreemd niet waar?
Response time (ms) 8

Djeez!! Thnx waar haal je dat vandaan....!??

En dan de vraag of dat goed is of niet? heb wel een PS3 maar zo online gamen als vroeger doe ik daar toch niet op en voor films kijken ed maakt t niet echt heel veel uit denk ik toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-03 18:58
8 ms ? Dat is wel erg hoog of niet ? De meeste 100Hz TV's zitten tussen de 3 en 5. Vind ik wel belangrijk vanwege snelle beelden met films en gamen (PS3). Ben van plan de 46W5500 te kopen.

Of snap ik response tijd niet ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Spam schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:01:
[...]

8 ms ? Dat is wel erg hoog of niet ? De meeste 100Hz TV's zitten tussen de 3 en 5. Vind ik wel belangrijk vanwege snelle beelden met films en gamen (PS3). Ben van plan de 46W5500 te kopen.

Of snap ik response tijd niet ?
Response tijd kan op verschillende manieren gemeten worden, en zegt tegenwoordig niet zo heel veel meer, aangezien de response tijden toch al erg goed zijn, zodat je het (bijna) niet meer merkt.

Voor gamen is het tegenwoordig belangrijker dat de input-lag niet te hoog is. Door alle digitale filters en 200hz technieken wil die nog wel eens hoog worden, en het is bij gamen natuurlijk lastig als je pas 1/2 seconde later ziet gebeuren wat je doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
De response tijd die jij bedoelt is wat anders (ben de naam even kwijt).

De snelheid van het scherm is met 100Hz dik in orde, je hebt geen last van ghosting. Snelle beelden; games, voetbal etc gaan prima. Maar de tv heeft wel een bepaalde tijd nodig om de beelden op het scherm te toveren.
Dus als je extern geluid hebt, kan het zijn dat je geluid eerder hoort dan dat het op je tv verschijnt.

Ik merk een lichte echo als ik het geluid van de tv aan heb, gelijktijdig met de externe versterker. Het lijkt er dus op dat de tv het geluid automatisch mee vertraagd.

Op moderne recievers zit ook een synchronisatie functie zodat je beeld en geluis op elkaar kan afstemmen (lipsync).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DopdeDouwer schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:54:
De snelheid van het scherm is met 100Hz dik in orde, je hebt geen last van ghosting. Snelle beelden; games, voetbal etc gaan prima. Maar de tv heeft wel een bepaalde tijd nodig om de beelden op het scherm te toveren.
Dus als je extern geluid hebt, kan het zijn dat je geluid eerder hoort dan dat het op je tv verschijnt.

Ik merk een lichte echo als ik het geluid van de tv aan heb, gelijktijdig met de externe versterker. Het lijkt er dus op dat de tv het geluid automatisch mee vertraagd.

Op moderne recievers zit ook een synchronisatie functie zodat je beeld en geluis op elkaar kan afstemmen (lipsync).
Dat komt dus inderdaad door de input lag, en is niet alleen belangrijk voor de synchronisatie van het geluid ( Wat de tv inderdaad zelf hoort te doen ), maar ook voor de input. Je ziet pas een fractie later wat je daadwerkelijk gedaan hebt, zeker bij snelle spellen kan dat erg vervelend zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

maar goed, die 46w5500 is opzich dik in orde dus... Dan ga ik em maareens bestellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-03 09:16
Toch nog erg aan het twijfelen tussen de Samsung 32B650 en de Sony 32W5500. Hoewel ik het beeld van de Samsung wel ietsje mooier vind dan die van de Sony. Maar ik lees / hoor bij de Samsung erg veel problemen met Lipsync / Inputlag. Ik ben nog wel een fanatieke gamer (XBOX360) en filmkijker. Is het zo dat de inputlag bij gamen vooral optreedt bij het online gamen?

Wanneer treden de lipsync problemen precies op? ik heb nog geen dvd speler met een HDMI aansluiting dus ik zal hem gewoon via component / scart op de t.v. moeten aansluiten en het geluid apart naar de receiver moeten sturen... maar ik las dat vooral in dit soort opstellingen lipsync problemen optreden!?
Of is het dan beter om het geluid via tulp/rca op de t.v. aan te sluiten en het geluid van de t.v. naar de receiver? Dan komen mijn twijfels tussen de Sony en de Samung weer naar boven... de Sony heeft net even wat meer mogelijkheden voor audio aansluitingen. (maar is dan ook wel weer 150 euro duurder)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je het geluid via de TV laat lopen heb je inderdaad minder kans op geluid wat uit sync loopt. Echter is de beste oplossing gewoon een receiver waar je ook een vertraging in kunt stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwiebus
Woy schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:50:
Echter is de beste oplossing gewoon een receiver waar je ook een vertraging in kunt stellen.
Waarom is de beste oplossing een receiver waar je ook een vertraging in kunt stellen en niet een receiver die ook aan automatische lip sync doet?

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:35

6Pac

"Roma Victor"

Heeft misschien iemand met een Bravia 46/52w4000, en een Onkyo TX-SR 607 receiver, de Onkyo remote voor de TV functies werkend gekregen?

Zo ja, welke Sony code moet worden ingevoerd in de Onkyo remote?

Ik probeer het al een tijd uit te zoeken maar heb nog steeds geen juiste code kunnen vinden.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Anoniem: 303324

Ik heb een vraagje over mijn (net nieuwe) 32W5500:

Ik heb daarnaast ook een Home Cinema System van Sony gekocht.

Tv en System verbonden via HDMI en via optcal audio kabel.

Alles werkt prima (DVD, mp3, enz...), behalve het geluid van de TV via het Cinema System afspelen.
Geluid van de tv gaat automatisch uit wanneer het Cinema System uit staat maar er komt niks door naar me cinema system.

Werkt dit alleen voor digitale TV? Heb nu nog alleen "gewone" analoge kabel-tv...

Of is het ook vereist om dan de "gewone" audiokabel te gebruiken om de 2 te verbinden...?

Iemand enig idee hoe je dat ken verhelpen?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kwiebus schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:23:
[...]

Waarom is de beste oplossing een receiver waar je ook een vertraging in kunt stellen en niet een receiver die ook aan automatische lip sync doet?
Ik weet niet hoe jij een automatische lip-sync wil doen? Een camera op het scherm richten? Je zou hooguit een Database met bekende LCD's bij kunnen houden en de daarbij behorende input-lag, maar een receiver kan nooit automatisch corrigeren voor de vertraging van de TV

• kwiebus
Woy schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:26:
[...]

Ik weet niet hoe jij een automatische lip-sync wil doen? Een camera op het scherm richten? Je zou hooguit een Database met bekende LCD's bij kunnen houden en de daarbij behorende input-lag, maar een receiver kan nooit automatisch corrigeren voor de vertraging van de TV
Waarom zit er dan een Auto Lipsync Correction functie op mijn receiver als die toch nooit automatisch kan corrigeren voor de vertraging van de TV?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kwiebus schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:59:
[...]
Waarom zit er dan een Auto Lipsync Correction functie op mijn receiver als die toch nooit automatisch kan corrigeren voor de vertraging van de TV?
Ik weet niet waarom ze dat zo genoemd hebben, of wat het precies doet.

Maar je mag mij vertellen hoe een receiver automatisch kan corrigeren voor de vertraging van de TV. Er zit immers geen output op de TV die aangeeft wat de vertraging is.

Het enige wat ik kan bedenken is dat je het geluid van de TV weer doorlinkt naar de Receiver, dan zou hij de 2 geluids streams kunnen syncen.

edit:
Ik heb even gezocht, en er blijkt inderdaad wel een functie in HDMI 1.3 te zitten genaamd "Auto Lip Sync", maar dat blijkt ook niet perfect te zijn. Maar voor de delay van de TV zelf is het waarschijnlijk wel een goede oplossing ( Mits zowel de TV als de Receiver het ondersteunt en via HDMI 1.3 aangesloten is )

De derde post hier legt het wel redelijk uit: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=934233

[Voor 24% gewijzigd door Woy op 23-05-2009 11:12]

• kwiebus
@Woy
Lip Sync: Because consumer electronics devices are using increasingly complex digital signal processing to enhance the clarity and detail of the content, synchronization of video and audio in user devices has become a greater challenge and could potentially require complex end-user adjustments. HDMI 1.3 incorporates automatic audio synching capabilities that allows devices to perform this synchronization automatically with total accuracy.
Bron: http://www.hdmi.org/learningcenter/faq.aspx

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja dat had ik dus ook gevonden ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Woei, mijn 40W5500 is binnen... meteen aangesloten, en het eerste wat van toepassing is, is :9~ in het kwadraat ;)

Damn, prachtige kwaliteit zeg. Ben overstapt van een oude 25 inch CRT (Philips 25PT4655/00), naar deze, en dat ziet er toch wel héél fantastisch uit :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lazusak
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje over EPG. Ik heb onlangs een 46W5500 aangeschaft en bij mij laat de meeste kanalen (oa ned 1,2,3 rtl e.a.) geen onderdeelinformatrie zien in de guide. En als ze dan een programma laten zien is het niet meer dan 1 programma wat op dat moment bezig is de rest staat op geen onderdeelinformatie. Heeft dit te maken met de kabelprovider in mijn regio (CAI Albrandswaard) of is dit in te stellen? In de huidige vorm heb ik namelijk niet echt veel aan de EPG functie. Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven.

Thanks..

[Voor 4% gewijzigd door lazusak op 24-05-2009 11:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
lazusak schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:04:
Ik had even een vraagje over EPG. Ik heb onlangs een 46W5500 aangeschaft en bij mij laat de meeste kanalen (oa ned 1,2,3 rtl e.a.) geen onderdeelinformatrie zien in de guide. En als ze dan een programma laten zien is het niet meer dan 1 programma wat op dat moment bezig is de rest staat op geen onderdeelinformatie. Heeft dit te maken met de kabelprovider in mijn regio (CAI Albrandswaard) of is dit in te stellen? In de huidige vorm heb ik namelijk niet echt veel aan de EPG functie. Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven.
Kijk je direct digitale TV (dus zonder losse ontvanger) of analoog? Als je direct digitale TV kijkt dan kan het zijn dat jouw kabelbedrijf alleen zogenaamde Present/Following EPG informatie verstuurd die tijdens het zappen wordt getoond in het informatie window boven aan het scherm. Het volledige EPG overzicht wordt opgebouwd uit de zogenaamde Schedule EPG informatie, maar niet ieder kabelbedrijf biedt Schedule EPG informatie aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10-2022
Hey allen,

ik ben inmiddels ook een gelukkig eigenaar van een 40w5500. Als ik tijd heb ga ik er binnenkort eens een review over schrijven met mijn ervaringen. De eerste indruk is geweldig: perfect beeld, zowel HD als SD en zelfs digitenne wordt op prachtige wijze geupscaled. Je ziet weinig compressieartefacten (van 3m afstand) en het oogt erg scherp. Ik heb helaas wel wat clouding/backlight bleed, maar ik vind het lang niet zo opvallend/irritant als door sommigen mensen gesteld. Je ziet het alleen bij ècht donkere scenes als het ècht donker in de kamer is. Toch ga ik binnenkort de "schroefjes wat losser draaien" en andere handelingen die ik heb gevonden op fora eens proberen die de clouding zouden moeten verminderen. Heeft iemand nog suggesties uit eigen ervaring?

Er is alleen een ding waar ik niet uitkom. Heb m'n pc via HDMI en 1080p aangesloten op de TV. Als ik nu een 24p film kijk, heb ik soms last van de telecine judder (schokkende frames, stotteringen in beeldverloop) op Film Mode "Auto1", maar niet op "Auto2". De motionflow is echter veel mooier op "Auto1" dan "Auto2", en ik heb hier en elders ook wel gelezen dat "Auto1" een geschiktere instelling is, wat betreft cadence detection. Herkent iemand dit? Weet iemand misschien wat ik fout heb ingesteld dat ik hier last van heb bij "Auto1"?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:42
Sony 32W5500 hier, enorm tevreden over ook. Geen noemenswaardige backlight bleeding of clouding kunnen waarnemen, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik vrijwel meteen alle beeldinstellingen op de schop heb genomen en heb aangepast naar mijn eigen voorkeuren. DLNA en de andere netwerkmogelijkheden: leuk speelgoed, meer niet, maar voor mij is dat ook niet direct iets dat het product maakt of breekt.

Er is echter iets anders dat mij doet twijfelen aan de aanschaf van het toestel. Het heeft te maken met de recente ontwikkelingen wat betreft digitale televisie. Kabelexploitant Ziggo is bezig met het certificeren van producten voor gebruik op hun netwerk, in combinatie met de nieuwe CI+ standaard.
Sony heeft bekendgemaakt dat onder andere de W5500 serie onderdeel is van deze tests. Ziggo laat echter weten dat de software die gebruikt wordt in de testmodellen niet dezelfde is als die in de productiemodellen.

Dit maakt me een beetje onzeker. Ik kwam pas na ontvangst van mijn toestel achter dat hele CI+ verhaal van Ziggo. Ik dacht eerst dat het wel goed zou komen, maar het softwarepunt heeft me doen twijfelen.
Ik wil eigenlijk 2 dingen niet: Digitale TV kijken via een set-top-box, omdat dan een functionaliteit va mijn TV (die ik i.t.t. bv. DLNA wel van wezenlijk belang vind) gewoon buitenspel gezet wordt, wat ik ronduit belachelijk vind. Het gebruik van de Alphacrypt oplossing staat me ook nogal tegen, omdat het niet zeker is hoe lang dat nog (volledig) werkt (ervanuit gegaan dat ik mijn toestel langer dan 2 á 3 jaar wil blijven gebruiken).

In mijn ogen heb ik nu 2 mogelijkheden:
  1. Afwachten. Hopen dat de W5500 serie gecertificeerd wordt door Ziggo én dat die "andere" software ook voor bestaande gebruikers beschikbaar komt. Daarin zit dus een grote kans dat geen van beide gebeurt en ik dus toch vast zit aan een andere oplossing
  2. Mijn TV terugsturen (mijn zichttermijn loopt nog tot woensdag) en dan maar afwachten tot Ziggo met een definitieve lijst komt. Nadeel hiervan is dat de wachttijd onbekend is. Ziggo had het zelf eerst over eind mei, nu is het al juni. Vervolgens is de vraag of de "gecertificeerde" toestellen meteen verkrijgbaar zijn.
    Bovendien kan het ook makkelijk zo zijn dat ik na die tijd dan toch weer bij hetzelfde toestel uitkom en voor niets een tijd zonder gezeten heb.
Ik heb een bericht naar Sony gestuurd, misschien komt daar aan het begin van de werkweek nog reactie op, anders ga ik eens bellen. Ik verwacht echter niet dat ik daar veel wijzer uit wordt, laat staan dat ik ergens uitsluitsel over krijg.
MIjn vraag dus: Wat zijn jullie meningen? Wat zouden jullie doen?

offtopic:
[ik realiseer me overigens dat deze post lichtelijk off-topic is, maar ik kon ook even geen draadje vinden waain het wel zou passen, "Alphacrypt binnenkort op zwart?" gaat ook over CI+ de laatste tijd, maar vond ik ook niet echt geschikt]

Acties:
  • 0Henk 'm!

je vergeet optie 3?

jezelf niet te druk maken en gewoon zien wat de toekomst brengt...
komt heus wel goed man... en anders heb je een kastje extra.. ach ik kan daar echt niet wakker van liggen

als t beeld e.d maar goed is.... en volgens mij is Sony een van de topmerken dus zal je heus niet zo snel een miskoop hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Waarom zou ziggo een toestel als dit niet certificeren? Ci+ is ci+ toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ronwiel schreef op zondag 24 mei 2009 @ 17:06:
Het certificeren van CI+ is wat dat betreft niet aan Ziggo. Daar is gewoon de CI+ groep voor. Ziggo certificeert verder ook nog op andere niet standaard DVB-C dingen zoals de programma volgorde. Dit zijn dingen die niet in de DVB-C standaard opgenomen zijn.

Het is zowiezo al de vraag of Sony dit keer wel een bug-vrije implementatie van de DVB-C + CI+ standaard heeft geleverd ( In de vorige implementaties van DVB-C wilden nog wel eens wat bugs zitten ), maar de vraag is vooral of ze ook aan de eisen ( die niet volgens de standaard zijn ) van Ziggo voldoen.

Ik denk dat Ziggo wel wat flexibeler met die eisen om moet gaan als ze meer leveranciers toe gaan laten, maar met de CI+ standaard heeft Ziggo wel meer macht in handen welke leveranciers ze daadwerkelijk toe gaan staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lazusak
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
ArChie schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:11:
[...]

Kijk je direct digitale TV (dus zonder losse ontvanger) of analoog? Als je direct digitale TV kijkt dan kan het zijn dat jouw kabelbedrijf alleen zogenaamde Present/Following EPG informatie verstuurd die tijdens het zappen wordt getoond in het informatie window boven aan het scherm. Het volledige EPG overzicht wordt opgebouwd uit de zogenaamde Schedule EPG informatie, maar niet ieder kabelbedrijf biedt Schedule EPG informatie aan.
Ik kijk via de ingebouwde decoder naar digitaal tv dus zonder tussenkomt van andere set-up boxen. Hoe of waar kan ik zien wat vor EPG systeem mijn kabel bedrijf gebruikt (CAI Albrandswaard)? Dus betekend het ook dan dat wanneer mijn kabelbedrijf enkel present/following EPG informatie verstuurd er geen andere optie is dat ik schedule EPG info kan ontvangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
lazusak schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:38:
Ik kijk via de ingebouwde decoder naar digitaal tv dus zonder tussenkomt van andere set-up boxen. Hoe of waar kan ik zien wat vor EPG systeem mijn kabel bedrijf gebruikt (CAI Albrandswaard)?
Voor alle duidelijkheid: het is één EPG systeem waarbij het deel van de Schedule EPG data optioneel is. Als je de programma naam en programma duur in de box ziet tijdens het zappen, dan weet je dat je kabelbedrijf de Present/Following EPG informatie verzendt. Als je het EPG overzicht van meerdere kanalen oproept via de afstandsbediening (meestal een Guide of EPG knop) en bij de kanalen in dat overzicht wordt geen informatie getoond dan weet je dat je kabelbedrijf geen Schedule EPG informatie verzendt. Een andere manier om dat vast te stellen is er niet via je TV.
Dus betekend het ook dan dat wanneer mijn kabelbedrijf enkel present/following EPG informatie verstuurd er geen andere optie is dat ik schedule EPG info kan ontvangen?
In digitale modus doet de Sony TV volgens mij niets met eventuele Guide+ data die verzonden wordt bij bepaalde host kanalen zoals Eurosport. Misschien dat je handleiding daar iets over zegt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
Word het niet eens tijd om de topicstart te updaten ? :)

Er zijn al weer wat belangrijke veranderingen geweest vind ik :O
Zo heeft de V serie nu wel degelijk FULL HD etc :) .

gewoon nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoop1985
Anoniem: 303169 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 17:03:
je vergeet optie 3?

jezelf niet te druk maken en gewoon zien wat de toekomst brengt...
komt heus wel goed man... en anders heb je een kastje extra.. ach ik kan daar echt niet wakker van liggen

als t beeld e.d maar goed is.... en volgens mij is Sony een van de topmerken dus zal je heus niet zo snel een miskoop hebben
Dat ben ik niet met je eens.
Ik koop die TV en die TV heeft een bepaalde functionaliteit aan boord (DVB-C tuner). Die wil ik ook kunnen gebruiken, daar is het ding duur genoeg voor geweest. Dat dat niet zonder meer kan, is nog tot daar aan toe. (Waarom is digitale televisie niet free-to-air? Is analoog toch ook? Letterlijke bewoording van Ziggo: "Omdat wij willen weten wie er digitaal kijkt")
Maar dat Ziggo mij verplicht tot zo'n kastje, dat het gebruiksgemak en de functies van mijn TV nog meer inperkt, terwijl er een superalternatief (CICAM) voorhanden is, kan er bij mij niet in.
Het gaat mij om de gedachte dat als ik met zo'n set-topbox zou moeten zappen, ik iedere keer op de afstandbediening van mijn Sony dat knopje "Digital" zou zien en zou denken "in principe kan mijn TV ook wat dat kastje kan".

Als het alleen maar ging om "goed beeld" dan kocht ik wel een monitor ofzo die puur en alleen het ingangssignaal van mijn bluray speler verwerkt.
ronwiel schreef op zondag 24 mei 2009 @ 17:06:
Dat is het hem nou juist, Ziggo is niet tevreden met alleen DVB-C en CI+ compliancy, een toestel moet precies doen wat zij willen. Vandaar de tests en "certificeringen".
Wanneer een apparaat slechts aan CI+ hoefde te voldoen, hoefde ik me geen zorgen te maken.

[Voor 17% gewijzigd door Sjoop1985 op 24-05-2009 23:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
Brammel schreef op maandag 16 maart 2009 @ 07:50:
[...]

Ja, ik heb hem al. Staat sinds vrijdagmiddag in m'n nieuwe appartement (waar ik nog geen internet heb, vandaar de late reactie).

Het is echt een schitterend ding, design vind ik echt een stuk beter dan de w4500 serie. Beeldkwaliteit is ook super. Gebruik hem in combinatie met een PS3, WII en een alphacrypt kaart voor ziggo digitale tv. Het ziet er allemaal schitterend uit, maar dat was bij de w4500 ook al zo. Kan hem daar niet echt mee vergelijken.

Zat eerst nog te twijfelen om een veel goedkopere 40W4000 te nemen, maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. De motionflow (100hz) is echt super. Heb de blue ray van planet earth er op afgespeeld en je ziet snelle beelden gewoon veel vloeiender lopen als je de motionflow aan zet.
Ik heb deze topic zitten doorlezen om erachter te komen of mijn nieuwe KDL-46W5500 ook direct ziggo digitaal (SD + HD) kan decoden. Nu lees ik dat alphacrypt waarschijnlijk niet meer door Ziggo ondersteund gaat worden ?

Sorry maar ik ben een echte noob in dit soort dingen. Wat moet ik nu precies aanschaffen voor mijn TV om wel digitale TV te kunnen ontvangen ? Is de sony CI+ compatible ?

*UPDATE* = Hmm, ik las nu een paar posts hierboven dat er welgedegelijk iets getest word en dat het eind mei (deze week dus) uit zou moeten komen of Sony wel of niet ondersteund word ?

[Voor 6% gewijzigd door Spam op 25-05-2009 11:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
De datum is al opgeschoven naar eind Juni of Juli.

Het is ook niet zo dat de Alphaycrypt niet meer ondersteund word. Hij is nooit ondersteund geweest, en zal dat ook nooit worden. Het is echter wel te verwachten dat het nog een tijd blijft werken. De W5500 is volgens mij wel CI+ compatible, maar het is nog de vraag of dat voldoende is om door Ziggo ondersteund te worden. Ziggo stelt namelijk nog extra eisen aan de certificatie, en het probleem met CI+ is dan ook dat Ziggo in de toekomst er bijvoorbeeld voor zou kunnen kiezen om alleen CI+ devices die ze zelf gecertificeerd hebben toe te staan.

Overigens denk ik dat Ziggo er bijna niet om heen kan om de W5500 wel te certificeren, maar het is dus nog even afwachten.

Zelf ben ik tevreden met mijn W4000 en Alphacrypt, en ik verwacht niet dat Ziggo dit snel zal saboteren. ( Al zouden ze dat denk ik het liefst wel doen, maar er zijn toch best wat gebruikers die deze oplossing gebruiken, en ik denk dat ze niet al die gebruikers boos willen maken ).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Sjoop1985 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:42:
[...]

Dat ben ik niet met je eens.
Ik koop die TV en die TV heeft een bepaalde functionaliteit aan boord (DVB-C tuner). Die wil ik ook kunnen gebruiken, daar is het ding duur genoeg voor geweest. Dat dat niet zonder meer kan, is nog tot daar aan toe. (Waarom is digitale televisie niet free-to-air? Is analoog toch ook? Letterlijke bewoording van Ziggo: "Omdat wij willen weten wie er digitaal kijkt")
Maar dat Ziggo mij verplicht tot zo'n kastje, dat het gebruiksgemak en de functies van mijn TV nog meer inperkt, terwijl er een superalternatief (CICAM) voorhanden is, kan er bij mij niet in.
Het gaat mij om de gedachte dat als ik met zo'n set-topbox zou moeten zappen, ik iedere keer op de afstandbediening van mijn Sony dat knopje "Digital" zou zien en zou denken "in principe kan mijn TV ook wat dat kastje kan".

Als het alleen maar ging om "goed beeld" dan kocht ik wel een monitor ofzo die puur en alleen het ingangssignaal van mijn bluray speler verwerkt.

[...]

Dat is het hem nou juist, Ziggo is niet tevreden met alleen DVB-C en CI+ compliancy, een toestel moet precies doen wat zij willen. Vandaar de tests en "certificeringen".
Wanneer een apparaat slechts aan CI+ hoefde te voldoen, hoefde ik me geen zorgen te maken.
ja je hebt eigenlijk wel helemaal gelijk, zo had ik het nog niet bekeken... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoop1985
Woy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:29:
Overigens denk ik dat Ziggo er bijna niet om heen kan om de W5500 wel te certificeren, maar het is dus nog even afwachten.
In principe is er een grote kans. De W5500 is sowieso CI+ compliant en het lijkt er ook op dat de probleempjes met de DVB-C tuner die in de voorgaande W-modellen wel zaten opgelost zijn. Ook de extra eisen die Ziggo stelt aan kanaalvolgorde en kanaalupdates lijken in orde.
Het enige dat me zorgen baart is dat er gezegd wordt dat de software in de testmodellen (welke dat dan ook mogen zijn) niet gelijk is aan die in de productiemodellen.
Zelf ben ik tevreden met mijn W4000 en Alphacrypt, en ik verwacht niet dat Ziggo dit snel zal saboteren. ( Al zouden ze dat denk ik het liefst wel doen, maar er zijn toch best wat gebruikers die deze oplossing gebruiken, en ik denk dat ze niet al die gebruikers boos willen maken ).
Er is ooit door Ziggo (bij monde van woordvoerder Gradus Vos) gezegd dat ze het gebruik van de Alphacrypt niet moedwillig gaan blokkeren (maarja, in hoeverre is het na te gaan of 't moedwillig was als de Alphacrypts niet meer werken). Ook werd destijds gezegd dat de "levensduur" van de Alphacrypt oplossing geschat wordt op nog 1,5 tot 2 jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 18:04

Zhadum

Folding & Einstein@home

Poffertjesporem schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:23:
Hey allen,

ik ben inmiddels ook een gelukkig eigenaar van een 40w5500. Als ik tijd heb ga ik er binnenkort eens een review over schrijven met mijn ervaringen. De eerste indruk is geweldig: perfect beeld, zowel HD als SD en zelfs digitenne wordt op prachtige wijze geupscaled. Je ziet weinig compressieartefacten (van 3m afstand) en het oogt erg scherp. Ik heb helaas wel wat clouding/backlight bleed, maar ik vind het lang niet zo opvallend/irritant als door sommigen mensen gesteld. Je ziet het alleen bij ècht donkere scenes als het ècht donker in de kamer is. Toch ga ik binnenkort de "schroefjes wat losser draaien" en andere handelingen die ik heb gevonden op fora eens proberen die de clouding zouden moeten verminderen. Heeft iemand nog suggesties uit eigen ervaring?
Hey, ik ben echt benieuwd naar je ervaring, ik heb zelf ook last van backlight bleeding. Als de schroefjes wat losser draaien een echte oplossing is, wil ik het zeker proberen... Heb je de link waar info erop staat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Lees veel over de W serie. Ik zou graag wat meer willen weten (qua ervaringen) over de E serie. Sowieso schijnen de Bravia's best goed te zijn.

Ik heb dan de E5500 (40"/102cm) op het oog...maar kan er helaas weinig over vinden. Heb em kort in de winkel vergeleken, maar zoek eigenlijk een uitgebreide review. Op av fora is eigenlijk ook niet gek veel te vinden nog.

(zag trouwens dat die logo'tjes allemaal uit gezet konden worden qua verlichting, dat is wel fijn :Y) )
( klik: http://www.sony.co.uk/product/t32-e-series/kdl-40e5500 )

[Voor 6% gewijzigd door gitaarwerk op 25-05-2009 17:14]

Ontwikkelaar van Gleamy

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 236367

Sjoop1985 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:28:
[...]
Er is ooit door Ziggo (bij monde van woordvoerder Gradus Vos) gezegd dat ze het gebruik van de Alphacrypt niet moedwillig gaan blokkeren (maarja, in hoeverre is het na te gaan of 't moedwillig was als de Alphacrypts niet meer werken). Ook werd destijds gezegd dat de "levensduur" van de Alphacrypt oplossing geschat wordt op nog 1,5 tot 2 jaar.
Dat "ooit" en "destijds" was zo'n 6 weken geleden...

http://www.hardware.info/...al_CI_en_Interactieve_TV/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

@Gitaarwerk: voor zover ik heb begrepen is de E55xx technisch gelijk aan de W5500. Ik zit zelf op de levering van mijn 40" te wachten, al zal ik die pas over een paar weken in ontvangst kunnen nemen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:02:
@Gitaarwerk: voor zover ik heb begrepen is de E55xx technisch gelijk aan de W5500. Ik zit zelf op de levering van mijn 40" te wachten, al zal ik die pas over een paar weken in ontvangst kunnen nemen.
cool.. dan ga ik daar ook maar eens even naar kijken :)

Dat is best lang wachten? hoe komt dat? ik geloof dat die e serie direct via sony gaat, zou best snel moeten gaan

Ontwikkelaar van Gleamy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Gunstig via mijn werk ingekocht. Alleen daardoor lange levertijd. Heb toch geen haast, dus ik maak me er niet druk om.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Woy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:29:
De datum is al opgeschoven naar eind Juni of Juli.
Echt balen, had gehoopt dat ik rond die tijd wel m;n tv zou kunnen gaan halen. Maar helaas, blijft afwachten dus (ik wil namelijk GEEN extra kasje ;-)).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sjoop1985 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:28:
[...]
Ja alleen geloof ik de uitspraken van Ziggo wat dit betreft niet zo. Er word al jaren FUD door ze de wereld in geholpen dat de Alphacrypt binnenkort niet meer werkt.

Het enige voordeel is, dat hij eigenlijk toezegd dat het nog 1,5 tot 2 jaar blijft werken. Als het daarna niet meer werkt, kunnen ze wel zeggen dat het niet bewust geblokkeerd is, maar "per ongeluk" vat ik op dat moment ook op als bewust.

Als Ziggo vanaf het begin gewoon gezegd had: "De alphacrypt ondersteunen we niet, maar het gebruik ervan is geen probleem" dan had ik er minder moeite mee, als er in de toekomst "per ongeluk" iets veranderde waardoor het niet meer werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-03 08:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

Is ondersteuning van Ziggo nodig om CI+ te kunnen gebruiken? Of werkt het gewoon, maar geen technische hulp (zoals nu dus). Lijkt me dat de codering van het signaal gewoon standaard moet zijn om van CI+ te kunnen spreken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

Woy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:44:
Ja alleen geloof ik de uitspraken van Ziggo wat dit betreft niet zo. Er word al jaren FUD door ze de wereld in geholpen dat de Alphacrypt binnenkort niet meer werkt.
Misschien toch wel aardig om een paar letterlijke quotes van Gradus Vos uit het www.hardware.info interview op dit punt te vermelden.
We willen zeker niet van die Alphacrypt gebruikers af.[...] Vooralsnog zal die CAM module gewoon blijven werken, maar we hebben wel altijd gezegd van jongens hou er rekening mee, het is niet iets wat we ondersteunen, het kan zo zijn dat in de toekomst wij dingen doen in het net, of een andere encryptie methodiek gaan nemen waardoor het wél mis gaat. Maar ze doen in onze ogen helemaal niks verkeerd en wij willen die duizenden gebruikers ook niet tegen ons in het harnas jagen, dus we gaan zeker niet bewust dingen uitzetten.
Vraag: Is er iets te zeggen van wat de levensduur van die Alphacrypt methode zal zijn?
Anderhalf, twee jaar durf ik wel te stellen dat het niet zo zal zijn dat dat ding in één keer buiten werking is, dat kan ik me gewoon niet voorstellen. En zelfs áls het mocht gebeuren dan zullen we in ieder geval voor die mensen die getroffen worden daardoor, zullen we kijken of we een oplossing kunnen verzinnen. In welke zin weet ik nog niet, maar dat zullen we doen. Vooralsnog, en dan heb ik het toch echt over een termijn van anderhalf tot twee jaar zie ik niet in het verschiet dat er iets zou gebeuren waardoor die Alphacrypt module niet meer zou werken. [...]Ze hoeven zich zeker de eerste anderhalf jaar geen zorgen te maken. Wat daarna gebeurt... Ik bedoel, ik weet het niet.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 26-05-2009 11:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mr.paaJ schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:56:
Is ondersteuning van Ziggo nodig om CI+ te kunnen gebruiken? Of werkt het gewoon, maar geen technische hulp (zoals nu dus). Lijkt me dat de codering van het signaal gewoon standaard moet zijn om van CI+ te kunnen spreken.
Dat is de vraag, zover ik weet heeft Ziggo met CI+ de mogenlijkheid om alleen ondersteunde devices toe te staan, en dus niet gecertificeerde devices actief te weren. Of ze dat ook daadwerkelijk zullen doen is de vraag.
Anoniem: 236367 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:06:
[...]
Misschien toch wel aardig om een paar letterlijke quotes van Gradus Vos uit het Harware.info interview op dit punt te vermelden.
[...]
Vraag: Is er iets te zeggen van wat de levensduur van die Alphacrypt zal zijn?
[...]
Ja maar die verklaringen zie ik niet meer als het zoet-houden van de comunity. Gradus vos spreekt zichzelf ook tegen op bepaalde punten.

Zie Beuzelarij in "AlphaCrypt binnenkort op zwart?". Ook ArChie in "AlphaCrypt binnenkort op zwart?" gaat verder in op de reacties van Gradus Vos.

Het is IMHO echt zo'n pers-voorlichter, die van alles in zijn straatje probeert te lullen. Het is leuk dat hij deze uitspraak gedaan heeft, en het zal ook zeker tegen hem gebruikt worden op het moment dat het toch niet meer werkt. Maar de reactie van Ziggo zal dan waarschijnlijk gewoon zijn dat het een fout is in de Alphacrypt implementatie, en dat ze geen ondersteuning kunnen bieden aan een oplossing die "reverse engineerd" is ( Ook al is dat bij de alphacrypt helemaal niet het geval ).

ps: Misschien klink ik een beetje negatief, maar dat valt wel mee. Ik heb er wel vertrouwen in dat het nog blijft werken, maar dat komt meer omdat er een te grote groep gebruikers is, en niet door de uitspraken van Gradus Vos die ik voor geen meter vertrouw.

[Voor 7% gewijzigd door Woy op 26-05-2009 11:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Woy schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:21:
[...]

Ja maar die verklaringen zie ik niet meer als het zoet-houden van de comunity. Gradus vos spreekt zichzelf ook tegen op bepaalde punten.
Dat is allemaal speculeren, de toekomst zal het uitwijzen. Dat tegenspreken slaat op het coderen van de publieke zenders, RTL e.d., en niet op het blijven werken van de Alphacrypt.

Het leek mij wel goed om de letterlijke quotes op te schrijven, ook omdat in de diverse fora de uitspraken van Vos behoorlijk vervormd begonnen te raken. Wat er lijkt te zijn blijven hangen is dat de Alphacrypt nog anderhalf jaar werkt en daarna op zwart gaat, maar dat is dus net even wat anders dan wat Gradus Vos gezegd heeft.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 26-05-2009 11:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10-2022
Zhadum schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:46:
[...]

Hey, ik ben echt benieuwd naar je ervaring, ik heb zelf ook lasr van backlight bleeding. Als schroefjes wat losser draaien een echte oplossing is, wil ik het zeker proberen... Heb je link waar info erop staat?
Ik had het gelezen bij AVForums ergens in de w5500 series (part 1) thread. Er staan wel meer suggesties zoals het wegwrijven met een doek, maar heb hier nog geen gedetailleerde beschrijving van kunnen vinden en hier begin ik ook maar niet aan.

De schroefjesoplossing heb ik gisteren ook geprobeerd, en het heeft zeker geholpen. De bleed in de linker en rechterbovenhoek was compleet weg, echter toen de TV iets langer aanstond kwam het wel weer iets naar voren, maar lang niet zo erg als eerst. Heb nu alleen nog een iets lichtere plek recht boven het sony logo, maar ja, die zie je in de meeste gevallen toch niet. Toch blijf ik het last vinden dat de 40 inchers hier zo'n last van hebben, terwijl de 37 en 46 inchers vrij weinig last ervan schijnen te hebben

[Voor 9% gewijzigd door Poffertjesporem op 26-05-2009 12:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
Ik vraag me toch af of ik dan niet kritisch genoeg ben, ik heb hier ook een 40W5500 staan maar die heeft echt heel weinig backlight bleeding. Heel vaagjes in de linker- en rechterbovenhoek, maar totaal niet storend en alleen zichtbaar als het scherm compleet zwart is.

Ik ben doorgaans juist erg verbaasd hoe goed het zwart is van deze tv, ik heb 't idee dat ik een plasma in huis heb gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 01:00

Wildfire

Joy to the world!

Op 1DayFly nu de KDL-40L4000 voor €599,95

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:53
Op Onedayfly inderdaad zit ik nu ook te kijken!

Ben al lang op zoek naar een 40inch HDTV en vind dit toch wel een goede aanbieding:D
Ik heb wat dingen opgezocht over deze tv en kwam tot de volgende conclusie:

- Geluid is wat minder (maakt voor mij niet uit want sluit mijn Z-5500 erop aan optisch)

- Traag beeld? (hier maak ik mij nog wel zorgen om, maar ben ook niet super kritisch, speel wel vooral met de Xbox360. Gaat dit erg tegenvallen?)

- 50/60 hz (is dit ook een groot minpunt? ik kan zo gauw niet vinden waar dit nu voor uitmaakt?)

Ik zou hem dus graag willen nemen! Zit namelijk met een klein budget, dus mij lijkt deze ideaal! Alleen over de vorige punten wil ik nog wat duidelijkheid.
Kan iemand mij helpen?

[Voor 5% gewijzigd door Thoraxx op 26-05-2009 14:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LennyLL
Hier een foto van mijn 40W5500, vorige week besteld bij Plasma-discounter.
Mijn excuses dat die niet helemaal scherp is, was beetje lastig om goede foto van te maken maar je ziet wel duidelijk de backlight bleeding lijkt me.

Inmiddels heb ik gemerkt dat ik er overdag niet echt zichtbaar is. `s Avonds is het wel te zien, ook als de lampen in de kamer aan staan.

Ik zou graag horen of het bij jullie veel minder is, dan lijkt me toch verstandig of meteen contact op te nemen met meneer Coronel.
Of heeft iemand tips wat ik met de instellingen kan doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bij mij is het inderdaad, veel minder, niet zichtbaar met licht aan. Met licht uit en op brightness op vol zie ik in de hoeken net wat kleurverschillen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
Wow dat ziet er wel heel ernstig uit, maar dat zou ook door het fototoestel kunnen komen, niet? Ik zal vanavond ook eens een foto maken. Wat zijn de instellingen die je gebruikt? Ik heb verlichting op 5 staan, eigenlijk alles op default.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
LennyLL schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:06:
Mijn excuses dat die niet helemaal scherp is, was beetje lastig om goede foto van te maken maar je ziet wel duidelijk de backlight bleeding lijkt me.

Inmiddels heb ik gemerkt dat ik er overdag niet echt zichtbaar is. `s Avonds is het wel te zien, ook als de lampen in de kamer aan staan.

[afbeelding]

Ik zou graag horen of het bij jullie veel minder is, dan lijkt me toch verstandig of meteen contact op te nemen met meneer Coronel.
Is het de bedoeling dat op het plaatje een egaal blauw scherm getoond word? Dan zou ik inderdaad meteen contact opnemen met de leverancier, want dat is echt niet normaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

LennyLL schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:06:

[afbeelding]

Ik heb ook een 40W5500 (afgelopen zaterdag gehaald bij dezelfde winkel) en met een volledig blauw scherm ziet die er bij mij echt niet zo uit, is echt volledig egaal.

Lijkt me een exemplarisch probleem, gewoon mee teruggaan ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LennyLL
Sorry voor de onduidelijkheid, maar komt inderdaad beetje door de foto. Het gaat hier niet om een blauw scherm, maar om een zwart scherm haha.
Als ik foto met flits neem dan zie is het scherm gewoon perfect donker zwart dus dan zie je niet wat ik bedoel.
Deze foto is dus zonder flits, maar daardoor iets langere sluitertijd denk ik waardoor het scherm beetje blauw lijkt. Het gaat echter om het verschil tussen het midden en de hoeken.
Ik geloof dat ik gewoon als input een HDMI poort had gekozen waar niets op zat zodat ik een donker scherm kreeg, waardoor je dat backlight goed ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ok, maar dan kunnen we het natuurlijk niet echt vergelijken. Een klein beetje backlight bleeding zal nog wel binnen de norm vallen, maar als het echt extreem is zou ik er wel mee terug gaan.

Bij mij is het in ieder geval niet merkbaar aanwezig, maar ik heb mijn scherm ook niet echt fel staan.

• Ronwiel
  • Niet online
Er zijn geen fabrikanten afgevallen. In de eerste ronden zitten Philips, Samsung, Sony en LG. Samsung en LG zijn nagenoeg afgerond (CI+ deel nog en dit hangt ondermeer van de CAM's af). Met Sony zijn we gestart met de fieldtest (laatste onderdeel van de certificatie). Met Philips zitten we ongeveer halverwege.
In de tweede ronde zitten Panasonic, JVC, sharp en Loewe. Met al deze fabrikanten moet het volledige test traject nog beginnen. Een aantal fabrikanten heeft uberhaupt de hardware nog niet gereed en plant het product veel later. De planningen van deze 2e ronde producten lopen uiteen van sept 2009 tot maart 2010.
Bron: http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=168439&postcount=351

Edit: Wat kost de 37w5500 ongeveer bij de Mediamarkt?

[Voor 3% gewijzigd door Ronwiel op 27-05-2009 18:14]

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Iemand ervaring met de V5500 serie van Sony? Ben nu aan het twijfelen tussen deze en eentje uit de B650 serie van Samsung. Voor mij is de CI+ mogelijkheid erg belangrijk, aangezien ik ook in Ziggo gebied zit.

De Samsung B650 heeft volgens mij alleen CI en ik heb gelezen dat deze een hoge inputlag heeft met games (de bedoeling is om er een PlayStation 3 op aan te sluiten als mediacenter/console). De Game Mode kan dat wel verhelpen, maar het beeld schijnt dan donkerder/lelijker te worden.

De V5500 heeft volgens mij een betere/lagere inputlag en in ieder geval CI+ aan boord zitten. Enige is dat de Sony 50Hz is, de Samsung 100Hz. Zou dit ook nog merkbaar zijn? Ik heb 1 review gelezen die zei dat de afwezigheid van 100Hz weinig gemis is vanwege goede beeldverwerking, maar zou top zijn als iemand hier ook ervaring mee heeft :)

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

• gitaarwerk
  • Niet online
BlizzarD schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:46:
Iemand ervaring met de V5500 serie van Sony? Ben nu aan het twijfelen tussen deze en eentje uit de B650 serie van Samsung. Voor mij is de CI+ mogelijkheid erg belangrijk, aangezien ik ook in Ziggo gebied zit.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik las wel ergens dat deze samen met de kld-40e5500 getest waren. Wat ik me even vlug kan herinneren ervan is dat ze wel wat over de kwaliteit hadden aan te merken. Voornamelijk dacht ik in de belichting waar nog het een en ander niet goed aan was (verder was het wel heel positief).

even kijken of ik de review kan vinden.

juist: Klik :)

de e5500 review was tevens de w5500, maar word gezegd dat specificaties vrijwel identiek zijn.

[Voor 11% gewijzigd door gitaarwerk op 27-05-2009 19:06]

Ontwikkelaar van Gleamy

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Gitaarwerk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:05:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik las wel ergens dat deze samen met de kld-40e5500 getest waren. Wat ik me even vlug kan herinneren ervan is dat ze wel wat over de kwaliteit hadden aan te merken. Voornamelijk dacht ik in de belichting waar nog het een en ander niet goed aan was (verder was het wel heel positief).

even kijken of ik de review kan vinden.

juist: Klik :)

de e5500 review was tevens de w5500, maar word gezegd dat specificaties vrijwel identiek zijn.
Eigenlijk een beetje zelfde verhaal als bij de W5500 het probleem kan zijn volgens mij? Schijnt wel dat je het wel aardig weg kan tunen. Bijkomend voordeel is ook dat ik van een oude 32" CRT af kom en nu naar een 37" of 40" Full HD LCD ga, dan is alles al gauw vele malen beter :P

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

• Spam
LennyLL schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:16:
Sorry voor de onduidelijkheid, maar komt inderdaad beetje door de foto. Het gaat hier niet om een blauw scherm, maar om een zwart scherm haha.
Als ik foto met flits neem dan zie is het scherm gewoon perfect donker zwart dus dan zie je niet wat ik bedoel.
Deze foto is dus zonder flits, maar daardoor iets langere sluitertijd denk ik waardoor het scherm beetje blauw lijkt. Het gaat echter om het verschil tussen het midden en de hoeken.
Ik geloof dat ik gewoon als input een HDMI poort had gekozen waar niets op zat zodat ik een donker scherm kreeg, waardoor je dat backlight goed ziet.
Ik heb vandaag de 46W5500 gehaald en ik zie backlight bleeding op verschillende plekken, niet heel veel maar het valt wel op. Nu heb ik begrepen dat het beste is om even te wachten tot de TV gestabiliseerd is ? Hoe lang kun je het beste wachten ?

Verder las ik dat iemand iets met de schroeven gedaan heeft met een beschrijving op AVforums. Kan die iemand ff de link plaatsen wat je moet doen ?

Verder vertelde de verkoper van de winkel (pick2pay.nl) dat Sony vanaf een bepaalde grootte de TV thuis komt ophalen, waardoor je dus niet alles hoeft in te pakken. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Anoniem: 48539

downing schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:25:
Vandaag de 40w5500 en homecinema set dav-f200 aangeschaft. MIjn eerste indrukken zijn super heb net alles aangesloten. ps3 er op aan gesloten. nu maar tot mei wachten voor de cam van ziggo ben ik ff blij dat de w-serie ci+ ondersteund. ben blij dat hij er staat en binnenkort hangt. Heeft er iemand al een relaxte instelling gevonden????? voor beeld en geluid
Ik heb sinds gisteren ook deze KDL-40W5500 en heb een Samsung DCB-9401R decoder. Ik heb een AlphaCrypt CAM module gekocht en daarin de SmartCard van @home/Ziggo geplaatst. Helaas vindt deze geen digitale kanalen. Ik moet nog even testen met het invullen van die netwerk id maar ik weet niet of dat dan de oorzaak kan zijn wegens het niet kunnen ontvangen van digitale signalen. Of is het nu zo dat het gewoon niet werkt icm met deze televisie? als dat zo zou zijn dan stuur ik die AlphaCrypt module terug want dan heb ik er niets aan.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-03 12:36

RoyK

Illustrator

Via een ander draadje (philips) bij de 46XE1 terecht gekomen. Wat een mooi scherm. Ik zit nu echt te dubben tussen deze en de philips 47PFL9703

Qua prijs liggen ze niet zo ver van elkaar vandaan. Ik maak me alleen een beetje zorgen om de 8ms van de Sony

Bovendien, als je 1080p wil draaien moet je een hdmi aan het toestel verbinden.. begrijp ik dat nou goed? anders is het 1080i ... toch?

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• Sjoop1985
Anoniem: 48539 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:15:
[...]

Ik heb sinds gisteren ook deze KDL-40W5500 en heb een Samsung DCB-9401R decoder. Ik heb een AlphaCrypt CAM module gekocht en daarin de SmartCard van @home/Ziggo geplaatst. Helaas vindt deze geen digitale kanalen. Ik moet nog even testen met het invullen van die netwerk id maar ik weet niet of dat dan de oorzaak kan zijn wegens het niet kunnen ontvangen van digitale signalen. Of is het nu zo dat het gewoon niet werkt icm met deze televisie? als dat zo zou zijn dan stuur ik die AlphaCrypt module terug want dan heb ik er niets aan.
Zoals wel al vaker gezegd hier: Het zou móéten werken, zelfs zonder Alphacrypt. Mijn W5500 vond meteen bij eerste installatie alle beschikbare services. Dus nog maar eens: kies "kabel" bij je soort verbinding, gebruik de snelle scan en stel frequentie en netwerk-id goed in. Probeer dat eerst zónder Alphacrypt. Als het dán niet werkt, heb je een probleem met je toestel of je kabelverbinding zelf.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RoyK schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:42:
Via een ander draadje (philips) bij de 46XE1 terecht gekomen. Wat een mooi scherm. Ik zit nu echt te dubben tussen deze en de philips 47PFL9703

Qua prijs liggen ze niet zo ver van elkaar vandaan. Ik maak me alleen een beetje zorgen om de 8ms van de Sony

Bovendien, als je 1080p wil draaien moet je een hdmi aan het toestel verbinden.. begrijp ik dat nou goed? anders is het 1080i ... toch?
Helaas is dit waar, voor 24P en 1080P moet je toch de aansluiting gebruiken die aan de zijkant van het scherm zit gebruiken.Dit is het het enige negatieve puntje wat ik in de afgelopen 2 maanden tijdens het gebruik heb kunnen ontdekken. Voor de rest is het een fantastisch toestel.
Qua design zit de philips en de sony ver uit elkaar. Met de 47PFL9703 heb ik geen ervaring en kun je het beste vragen naar gebruikservaringen in het philips topic. Succes, beide toestellen zijn erg mooi :)

[Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 28-05-2009 09:48]

39

Anoniem: 48539

Sjoop1985 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:44:
[...]

Zoals wel al vaker gezegd hier: Het zou móéten werken, zelfs zonder Alphacrypt. Mijn W5500 vond meteen bij eerste installatie alle beschikbare services. Dus nog maar eens: kies "kabel" bij je soort verbinding, gebruik de snelle scan en stel frequentie en netwerk-id goed in. Probeer dat eerst zónder Alphacrypt. Als het dán niet werkt, heb je een probleem met je toestel of je kabelverbinding zelf.
Oké dank je, ik zal vanavond eens gaan testen. Dat netwerk ID waar stel je dat precies in dan? Bij het analoge gedeelte of digitale gedeelte?

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:13
Heb 2 weken geleden de 46X4500 besteld bij MM. Na een keer bellen en langs geweest te zijn, krijg ik te horen dat Sony leveringsproblemen heeft met tv's vanaf 40''. Kan iemand dit bevestigen?

stp - PSN ID: stp_4

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-03 12:36

RoyK

Illustrator

Dank je Fietsbel (leuke nick trouwns haha) Ik ben daar al een tijdje actief in het topic en een hoop opgestoken van het philips scherm. Wat ik mooi vind aan deze 2 toestellen is dat er geen sound bar links of onder aanwezig is. Dus gewoon een lijst die aan alle kanten ongeveer even groot is. Bedankt voor je toelichting!

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• Ronwiel
  • Niet online
Huh?!? De 37W5500 heeft een betere waarde voor de inputlag als de 40". Bron: HDTVtest.co.uk review, http://www.hdtvtest.co.uk...dl37w5500-20090524150.htm

Anoniem: 187021

stp_4 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:37:
Heb 2 weken geleden de 46X4500 besteld bij MM. Na een keer bellen en langs geweest te zijn, krijg ik te horen dat Sony leveringsproblemen heeft met tv's vanaf 40''. Kan iemand dit bevestigen?
Vreemd verhaal, ze zijn gewoon op voorraad bij Sony!

• Sjoop1985
Anoniem: 48539 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:56:
[...]

Oké dank je, ik zal vanavond eens gaan testen. Dat netwerk ID waar stel je dat precies in dan? Bij het analoge gedeelte of digitale gedeelte?
Op het moment dat je de digitale setup gaat doen en voor kabel kiest, kom je in een menuutje waar je één en ander kunt instellen. Frequentie en netwerk-id staan normaalgesproken op automatisch, die kun je naar handmatig veranderen.
(Ik kan je even niet vertellen hoe het er precies uitziet, ik ben momenteel niet in de buurt van m'n TV)

• stp_4
Anoniem: 187021 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:53:
[...]

Vreemd verhaal, ze zijn gewoon op voorraad bij Sony!
Dat begreep ik in eerste instantie ook, maar die dudes bij MM waar ik hem gekocht heb vertikken het om na te vragen bij Sony. Gisteren was wel grappig, die dude keek in de computer wat de leverdatum van dezelfde bestelling van een andere klant in oktober 2008 was met als antwoord: "ja die klant heeft ook +/- 3/4 weken moeten wachten dus nog even geduld". Mooi antwoord. Maar goed, is die voorraad nog soort van aantoonbaar? Ik zit namelijk zonder tv, en die e****s bij MM gaan het gewoon niet correct na. Een belletje naar Sony lijkt me voldoende.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-03 16:44
stp_4 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:28:
[...]

Dat begreep ik in eerste instantie ook, maar die dudes bij MM waar ik hem gekocht heb vertikken het om na te vragen bij Sony. Gisteren was wel grappig, die dude keek in de computer wat de leverdatum van dezelfde bestelling van een andere klant in oktober 2008 was met als antwoord: "ja die klant heeft ook +/- 3/4 weken moeten wachten dus nog even geduld". Mooi antwoord. Maar goed, is die voorraad nog soort van aantoonbaar? Ik zit namelijk zonder tv, en die e****s bij MM gaan het gewoon niet correct na. Een belletje naar Sony lijkt me voldoende.
Ik heb het even voor je nagevraagd en ze zijn gewoon te leveren vanuit Sony. 1 Belletje naar Sony is inderdaad voldoende. Op het distributiekantoor in Tilburg zijn ze gewoon op voorraad.

• stp_4
mrc16 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:00:
[...]

Ik heb het even voor je nagevraagd en ze zijn gewoon te leveren vanuit Sony. 1 Belletje naar Sony is inderdaad voldoende. Op het distributiekantoor in Tilburg zijn ze gewoon op voorraad.
Maar dan geldt het dus blijkbaar misschien niet voor elk distributiekantoor? Ga morgenavond nog maar even langs, en eis dat ze even bellen zodat ik weet wanneer ik dat ding kan verwachten. Bedankt voor het bellen!

• gitaarwerk
  • Niet online
BlizzarD schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:12:
[...]

Eigenlijk een beetje zelfde verhaal als bij de W5500 het probleem kan zijn volgens mij? Schijnt wel dat je het wel aardig weg kan tunen. Bijkomend voordeel is ook dat ik van een oude 32" CRT af kom en nu naar een 37" of 40" Full HD LCD ga, dan is alles al gauw vele malen beter :P
RoyK schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:00:
Wat ik mooi vind aan deze 2 toestellen is dat er geen sound bar links of onder aanwezig is. Dus gewoon een lijst die aan alle kanten ongeveer even groot is. Bedankt voor je toelichting!
Hoi RoyK (leuk portfolio heb je trouwens, toffe dingen staan erop!)
Mij werd geadviseerd om weg te blijven van philips (en lg). De kwaliteit tov sony schijnt enorm verschil te zijn (zoals ook ergens in de FAQ staat, staar je niet dood op specs). Ik kan het niet echt onderbouwen, maar een vriend van me verkoopt deze dingen en hij is over een week afgestudeerd ook op deze technieken. Ik geloof dat hij er dus wel veel van weet,.. dus bij deze geef ik het woord door denk ik. Beste is ze even goed naast elkaar te zien uiteindelijk. (Sowieso heb ik zelf altijd goede ervaringen met sony gehad, en in televisies zijn ze momenteel een van de sterkste)

[Voor 54% gewijzigd door gitaarwerk op 28-05-2009 18:49]

Ontwikkelaar van Gleamy

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee