CI staat voor Common Interface en in de TV zit een Common Interface slot dat uiteraard geschikt moet zijn voor de CI Plus (CI+) specificaties. Een standaard DVB CI slot is achteraf niet te upgraden naar een CI+ slot.Poffertjesporem schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:28:
Gaaf! Zou deze ook al geschikt zijn voor het CI+ systeem waar Ziggo naartoe wil overstappen, of moet je dan weer een ander kaartje kopen (m.a.w. ik weet dus niet of het de TV is die CI+ moet ondersteunen of simpel deze module die de smartcard uitleest). Thx voor de reply
Hallo,
Ik wil graag een 40W5500 kopen bij komplett.nl en die zelf gaan afhalen... Stel dat ik thuis merk dat het toestel beschadigd is, maar dat dit niet vanwege het transport is. Zou ik dan problemen kunnen hebben om het toestel in te wisselen omdat ikzelf voor het transport gezorgd heb?
Groetjes,
Koen
Ik wil graag een 40W5500 kopen bij komplett.nl en die zelf gaan afhalen... Stel dat ik thuis merk dat het toestel beschadigd is, maar dat dit niet vanwege het transport is. Zou ik dan problemen kunnen hebben om het toestel in te wisselen omdat ikzelf voor het transport gezorgd heb?
Groetjes,
Koen
Verwijderd
Er is een review uit van de 40w5500:
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W5500/
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W5500/
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 10:39 ]
Ik heb gehoord dat de garantieregeling van Komplett erg goed is. M'n neef heeft rechten gestudeerd en dit ooit helemaal uitgezocht voor Komplett omdat hij er een monitor bij wilde kopen. Hij zei dat Komplett aangesloten zit bij allerlei geschillencommissies wat ten goede komt van de rechten van de klant mocht er een probleem zijn (in zijn geval m.b.t. de bezichtigingstermijn e.d.). Ik weet er ook het fijne niet van, maar het zou dus goed moeten zitten.
er is inmiddels een review beschikbaar van de 40w5500: http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W5500/
er is inmiddels een review beschikbaar van de 40w5500: http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W5500/
[ Voor 15% gewijzigd door Poffertjesporem op 23-03-2009 10:24 ]
Waar heb je die 40W5500 gekocht? Ik dacht dat ze nog niet leverbaar waren namelijk...Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:05:
Ik ben sinds maandag ook de eigenaar van een 40W5500 en hij bevalt erg goed!
Was wel benieuwd naar verschillende ervaring met RSS feed en Video's afspelen via DLNA.
Hebben mensen een overzichtje met RSS die werken? Heb er gister een paar geprobeerd, maar het wil niet werken. Verder ziet hij me videobestanden niet. Mp3 en afbeeldingen werken perfect.
40W5500 is al in kleine hoeveelheden leverbaar. Als je een beetje moeite doet en zoekt via een site als Kelkoo kom je er zo achter waar het ding op voorraad is.
heb vernomen dat ze deze week op voorraad komen bij sony zelf waarna ze eind deze week, begin volgende week te leveren zijn. bron mail wisseling met Koopjeskampioen.nl
Denk dat het wel even duurt voordat hij bijv bij mediamarkt of bcc verkrijgbaar is.compie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:20:
Weet er iemand wat de verwachte introductie datum is van de 40W5500? Ik wilde eigenlijk de 40W4500 kopen, maar ik ben nu aan het twijfelen of het zin heeft om te wachten op de opvolger. Hoe lang zou ik nog moeten wachten voordat winkels het nieuwe model kunnen leveren?
Het is maar net wat je wilt je kan ook voor de 4500 gaan. Kijk anders hier even voor de verschillen tussen de modellen.
[ Voor 3% gewijzigd door DDR op 23-03-2009 17:19 ]
Verwijderd
Wat voor foto zou je willen zien? Ik heb van het weekend wel geprobeerd er een foto van te maken, maar het is erg moeilijk om een goeie foto te maken waarop de verhoudingen te zien zijn (as in: op de foto lijkt hij veel kleiner).elroy910 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:31:
Er zijn hier nog al wat mensen ik zelf ook:P Die deze tv in een kamer willen staan, gewoon om te kijken hoe die staat. Is het misschien mogelijk dat je er een foto'tje van maakt?
Gr. Leroy
Interessante mail van Ziggo... maar eigenlijk heb je er niks aan!
Geachte heer/mevrouw ,
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC5803 - Klacht - TV Digitaal - Algemene informatie: Abonnement".
De tv tuners die in televisie's wordt ingebouwd zijn nu nog in een vroeg stadium en daarom kunnen wij daar nog geen technische ondersteuning voor bieden. Het is wel mogelijk om via een ingebouwde decoder digitale televisie te bekijken van ons. Maar bij problemen kunt u dan het beste contact op nemen met de leverancier van de televisie.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
Afdeling KlantenserviceZiggo
Geachte heer/mevrouw ,
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC5803 - Klacht - TV Digitaal - Algemene informatie: Abonnement".
De tv tuners die in televisie's wordt ingebouwd zijn nu nog in een vroeg stadium en daarom kunnen wij daar nog geen technische ondersteuning voor bieden. Het is wel mogelijk om via een ingebouwde decoder digitale televisie te bekijken van ons. Maar bij problemen kunt u dan het beste contact op nemen met de leverancier van de televisie.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
Afdeling KlantenserviceZiggo
Gewoon een overzichtsfoto.
Even wat ik kort heb kunnen lezen in die review is dat de w5500 trager is dan de w4500 en een 8bit panel heeft. De W5500 heeft in game-mode 17-33ms vertraging waar de W4500 0-10ms heeft. Zwart is wel zwarter maar heeft toch last van clouding, net als de w4500. Het fijne wel is, is dat de w5500 beter te kalibreren is vanwege de white balance die bij deze wel in te stellen is.
Even wat ik kort heb kunnen lezen in die review is dat de w5500 trager is dan de w4500 en een 8bit panel heeft. De W5500 heeft in game-mode 17-33ms vertraging waar de W4500 0-10ms heeft. Zwart is wel zwarter maar heeft toch last van clouding, net als de w4500. Het fijne wel is, is dat de w5500 beter te kalibreren is vanwege de white balance die bij deze wel in te stellen is.
Verwijderd
Op de site whathifi.com staat nu ook een review van de 40w5500:
http://whathifi.com/Review/Sony-KDL-40W5500/
http://whathifi.com/Review/Sony-KDL-40W5500/
Gewoon een foto van de tv. Gewoon zoals die is, tja ik weet nietVerwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:38:
[...]
Wat voor foto zou je willen zien? Ik heb van het weekend wel geprobeerd er een foto van te maken, maar het is erg moeilijk om een goeie foto te maken waarop de verhoudingen te zien zijn (as in: op de foto lijkt hij veel kleiner).
Leroy
[ Voor 18% gewijzigd door elroy910 op 23-03-2009 19:27 ]
Verwijderd
hmz de 2 reviews van de 5500 spreken elkaar toch wel een beetje tegen.
Volgens hdtv test is de bleed/clouding vrijwel te verhelpen door calibreren, terwijl volgens whathifi het erg storend aanwezig is. Whathifi vermeldt echter niet of de TV goed is gecalibreerd voor de test.
Ben wel blij dat de video processing verbeterd is, met name voor SD materiaal.
Moeilijke keus wordt het tussen de sammy B650 en deze w5500
Volgens hdtv test is de bleed/clouding vrijwel te verhelpen door calibreren, terwijl volgens whathifi het erg storend aanwezig is. Whathifi vermeldt echter niet of de TV goed is gecalibreerd voor de test.

Verwijderd
Ik zou wel eens review willen zien van de Samsung B6000 met LED backlight hoe deze presteert tegenover de Sony W5500.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 20:10 ]
Gewoon w5500Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:44:
sony PWNY!
Tja, de Whathifi review is summier, die van hdtv.co.uk is wat uitgebreider.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:44:
Dat van bleeding hoor je meer, ook dat het met calibreren bijna niet meer stoort. Het is een afweging die je zult moeten maken, kijk je TV of let je op de kwaliteit?
Ik ben wat dat betreft best kieskeurig, maar ik denk dat ik toch de 40W5500 neem. Kijk nu al 2 maanden op een 19 inch monitor, daar wordt je niet vrolijk van...
Die gekke amerikanen of wat het ook zijn "calibreren" alles heel donker. Dan valt de clouding inderdaad wel mee ja als je alles dicht schroeit.
Ik ga (op termijn) ook voor de 40W5500. De mediamarkt wil de 4500 al aanbieden voor de prijs die correct er voor vraagt (1099). De 5500 komt over circa 2-3 weken, vanuit concurrentie overwegingen wordt er nog geen prijs genoemd door de mediamarkt (logisch).
Verwijderd
elroy910 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:26:
[...]
Gewoon een foto van de tv. Gewoon zoals die is, tja ik weet niet
Leroy

Is dit wat je ongeveer in gedachten had?

Verwijderd
De 40L/V4000 schijnt 24p zonder judder weer te geven? Hoe doet ie dit? Gaat het scherm dan naar 48hz of doet ie iets met een pulldown?
Kijk dit is nu een mooie indicatie zoals hoe die is. Ipv al die show foto's. Dit geeft mij een goede indicatie dank je wel.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:43:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dit wat je ongeveer in gedachten had?De kast/ kabels is nog een beetje rommelig, omdat ik het eea moest verplaatsen voor de HDTV
Ik zit op dit moment te kijken naar de 46W5500 en de 46X3500. De X3500 heeft de Bravia Engine Pro en de W5500 de Bravia Engine 3. Wat is nu heel kort het wezelijke verschil tussen die twee?
Verwijderd
Ik heb hem gekocht bij plasma-discounter
http://www.plasma-discounter.nl/lcdtv/sonybravia-lcdtv/sonykdl40w5500bravia-art-112007.htm
Hier is hij gewoon nog op voorraad volgens de website.
http://www.plasma-discounter.nl/lcdtv/sonybravia-lcdtv/sonykdl40w5500bravia-art-112007.htm
Hier is hij gewoon nog op voorraad volgens de website.
compie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:14:
[...]
Waar heb je die 40W5500 gekocht? Ik dacht dat ze nog niet leverbaar waren namelijk...
Verwijderd
Voor de mensen die de 40w5500 in "reallife" willen zien , hij staat bij de MediaMarkt in Utrecht.
Daar staat/hangt hij te koop voor €1399,-
Daar staat/hangt hij te koop voor €1399,-
Verwijderd
Heeft er al iemand een 32 inch 32W5500 in gebruik? Ik zag dat deze ook op vooraad waren. Deze zal wellicht overeenkomen met de 40 inch maar je weet het nooit (mischien minder last van backlight bleeding zoals hier en daar vermeld over de 40 inch versie?).
Hallo
Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor een Sony 40" Tv
Ik ben aan twijfelen nu tussen een 40 Z 4500 of een 40 W 5500.
Ik kijk graag naar snelle sporten zolasF1 , rally en schaatsen.
Welke van deze 2 zou het beste bij tot zijn recht komen ???????
Slechts nieuws voor de Sony liefhebbers!
De Samsung B650 heeft 1 voordeel meer ;-):
Sony KDL-40W5500 vs. Samsung B650
Advantages of the Sony KDL-40W5500
* Cleaner 100Hz motion (less interpolation artefacts)
* Colours more well-saturated
* Shadow detail marginally more revealing
* Slightly sharper SD upscaling
* More competent 2:2 cadence detection for real-life material
* Slightly wider viewing angles
Advantages of the Samsung B650
* Less chance of clouding
* 100Hz motion can be applied to movies without making them look like video
* Superior SD video mode deinterlacing/ jaggies smoothening
* More accurate colour hues
* No red push
* USB video file playback supports more format (including MKV)
* “Internet@TV” is prettier and more practical than Sony’s Applicast
Daarnaast heeft hij (volgens What Hi Fi) meer last van oneven backlightingdan de W4500:
We looked at many W4500s last year and experienced no backlighting issues.
This new W5500, though, suffers from the most uneven backlighting of any LCD we've recently tested.
De testers dachten zelfs dat het een misbaksel was:
When we first received it, the light bleeding into the top corners almost prompted us to deem it faulty.
Advantages of the Samsung B650
* Less chance of clouding
* 100Hz motion can be applied to movies without making them look like video
* Superior SD video mode deinterlacing/ jaggies smoothening
* More accurate colour hues
* No red push
* USB video file playback supports more format (including MKV)
* “Internet@TV” is prettier and more practical than Sony’s Applicast
Daarnaast heeft hij (volgens What Hi Fi) meer last van oneven backlightingdan de W4500:
This new W5500, though, suffers from the most uneven backlighting of any LCD we've recently tested.
When we first received it, the light bleeding into the top corners almost prompted us to deem it faulty.
Is de bovenstaande test ook van toepassing op de 37"?

Zo.. opgelost.van der Ende schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:18:
* 5.1 Channel audio output
De Z4500 heeft een 200 Hz MCFI systeem, wat bewegende beelden nog scherper en vloeiender weer zou moeten kunnen geven. Bij de HDTV test heeft hij een motion resolution score van 1080 (het hoogst haalbare) t.o.v. de 650 van de w4500 of w5500. Wel wordt erbij verteld dat het verschil tussen 200 en 100 Hz subjectief amper is waar te nemen, dus het is maar de vraag of je slechts voor de specs zo'n groot meerbedrag voor de z4500 neer wil tellen.riesjaar schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:27:
Hallo
Wat betreft w5500 en b650 vergelijking: ik weet niet of de b650 geen 5.1 output zal hebben. Er zijn nog maar weinig mensen die er een hebben, of eerste indrukken/tests op fora hebben gepost. Bij de w5500 was dit ook niet van tevoren bekend? Wel lijkt het me sterk dat de subjectieve indruk van input lag op beide toestellen hetzelfde is, zoals vermeld in hdtv test. 80-100 ms van de samsung is bijna 7 beeldjes achterstand, terwijl de Sony dan op 3-4 komt...
Een echt beeldje (50hz) is toch 20ms?Poffertjesporem schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:08:
[...]
Wel lijkt het me sterk dat de subjectieve indruk van input lag op beide toestellen hetzelfde is, zoals vermeld in hdtv test. 80-100 ms van de samsung is bijna 7 beeldjes achterstand, terwijl de Sony dan op 3-4 komt...
De sony heeft 17-33 lag dus dat is ~ 1.25 beeldje lag?
Dat is echt weinig als je het aan mij vraagt.
[ Voor 41% gewijzigd door prinsrichard op 25-03-2009 13:24 ]
Bamischijf, kijk eens een paar posts boven je? Volgens mij schijnt die daar aan de foto's te zien. Zal ongetwijfeld uit te zetten zijn net als de w4500.
[ Voor 7% gewijzigd door Deef_K op 25-03-2009 13:33 ]
Als je de alphacrypt module gebruikt, kan je dan ook opnemen op een HDD recorder, zonder dat je naar digitale TV kijkt, dus als je gewoon analoog kijkt of een DVD'tje aan het kijken bent of zelfs de TV uitstaat.
Bij games niet neem ik aan, dan werkt het gewoon op een verversingssnelheid van een TFT scherm (=60 Hz), dus bij 60 fps duurt iedere frame 1000/60 = 17 ms. Nu is 80-100 ms input lag / 17 ms pf dus zo'n 4-6 beeldjes die de TV achterloopt bij de Samsung. bij w5500 zou dit 50/17 zijn, dus zo'n 3-4 beeldjes achterstand. Daarnaast vermelden ze bij HDTV test alle lag-waarden ten opzichte van de Samsung F96 (en dus geen CRT waarvan de lag zeker 0 is). Ik meen me te herinneren dat ze ooit vermeld hadden dat deze F96 zelf ook al een lag had van 30 ms, dus die zou je er nog bij op moeten tellen. Do the maths!prinsrichard schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:23:
[...]
Een echt beeldje (50hz) is toch 20ms?
De sony heeft 17-33 lag dus dat is ~ 1.25 beeldje lag?
Dat is echt weinig als je het aan mij vraagt.
Ik ben het sowieso met je eens dat je het bij de Sony amper zal merken. De TFT die ik heb bij m'n PC heeft ook een gemiddelde lag van 25 ms (HP LP2475w) en ik merk daar totaal niets van; niet bij films (lipsync), als bij de shooters... Alles boven de 40-50 zou ik me toch een beetje zorgen over gaan maken...
Gij zijt gegroet!
[ Voor 41% gewijzigd door Poffertjesporem op 25-03-2009 14:44 ]
Ik heb zowel op de sony site als op avsforums gelezen dat het niet verlicht is.
Maar het is niet echt een reden om deze tv niet te kopen
Eeuwige n00b
Verwijderd
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is de TV op de foto's de 4500 en niet de 5500. Deze heeft een verlicht logo en de 5500 niet.Neefdave schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:32:
Bamischijf, kijk eens een paar posts boven je? Volgens mij schijnt die daar aan de foto's te zien. Zal ongetwijfeld uit te zetten zijn net als de w4500.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 22:34 ]
Dat klopt, zie onderstaande quote.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:25:
Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een 40W4500Superdik scherm, en geen last van clouding ed
Ik ben van plan om binnenkort een 32 inch TV kopen, en aangezien ik een sony-fan ben vanwege de goede kwaliteit die ze leveren heb ik nu ook weer bij de Sony's gekeken. Mijn budget is niet al te groot helaas dus op dit moment heb ik de KDL-V4500 op het oog. Ik las hier wel goede reviews over en ik heb hem ook bekeken in een winkel. Het verschil met de KDL-V4000 is volgens mij dat de V4500 wel 1080p heeft en de V4000 niet. Weet iemand of je dit ook erg merkt? (TV, gamen)
(PS: Als iemand nog een TV weet waar ik zeker naar moet kijken, ik hoor het graag
)
(PS: Als iemand nog een TV weet waar ik zeker naar moet kijken, ik hoor het graag
op 32"merk je dat niet, kijk anders ook even naar de andere verschillen of je dat zult gaan gebruiken/merken (denk aan het aantal aansluitingen)
39
Las vandaag in een nieuwsbrief van een electronica verkoper, dat sony de garantietermijn van de Bravia LCD tv's heeft verlengd van één naar twee jaar. Dit geld voor alle Bravia tv's die zijn aangeschaft vanaf 1 maart 2009.
Ik wacht zelf nog op de KDL-32E5520 daar ik niet zo gek ben op zwarte tv's.
Leverdatum is nog niet bekend...
Ik wacht zelf nog op de KDL-32E5520 daar ik niet zo gek ben op zwarte tv's.
Leverdatum is nog niet bekend...
[ Voor 20% gewijzigd door .NCK op 25-03-2009 22:10 ]
@Schildje: mijn ouders hebben sinds 2 weken de 32V4000 en ik ben zelf erg verrast door de kwaliteit van deze " low budget" tv. In Sony termen is 't een low budget tv iig. De kleuren zijn erg mooi en het beeld is gewoon prachtig. Zelfs het geluid klinkt erg goed voor een LCD tv.
Ik wilde zelf voor een 40Wxxxx serie gaan, maar deze heeft me toch aan het twijfelen gebracht omdat je gewoon een hoop geld in je zak kan houden.
Ik wilde zelf voor een 40Wxxxx serie gaan, maar deze heeft me toch aan het twijfelen gebracht omdat je gewoon een hoop geld in je zak kan houden.
Ik plaats maar even de i-bood van vandaag hier:
Sony KDL37W5500
€879,96 + €7,95verzendskosten
Ik weet niet of het normaal is dat er een UK stekker bij zit.
Sony KDL37W5500
[ Voor 19% gewijzigd door Evolutionz op 26-03-2009 00:56 ]
Hoe is het geluid van de W5500 serie?
Dat van de W4500 schijnt (volgens de reviews) niet zo heel goed te zijn.
Dat van de W4500 schijnt (volgens de reviews) niet zo heel goed te zijn.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik vind de geluid van mijn sony echt niet slecht hoor vergeleken bij andere merken. Ik vind sony samen met philips juist het beste geluid hebben in lcd schermen. Hoge tonen maar ook de lage tonen, daar waar andere merken het vaak laten liggen.
Ik was gisteren weer even heel erg blij met mijn 40W4000. Ik had op de VGA poort mijn laptop aangesloten en zonder dat ik iets hoefde te doen gaf de TV aan dat er een 1920x1080@60Hz signaal binnen kwam
Wel vreemd want volgens de handleiding van de TV wordt die resolutie helemaal niet ondersteund op de VGA poort, daarom was de verrassing des te aangenamer.
In hoeverre is het een probleem dat het een UK model is qua gebruik? Neem aan dat de garantie gewoon via Ibood gaat..Evolutionz schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:18:
Sony KDL37W5500
Ik heb de ballen verstand van tv's en geen vergelijk gedaan, maar las er goede dingen over dus heb em besteldEvolutionz schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:18:
Sony KDL37W5500

Had net ff voor de gein maar eens gekeken naar de digitale functie van de tv. Je kan dan automatisch afstemmen op aards of ether. Had ik via aards gekozen en vind die alle zenders die upc digitale televisie ook heeft. Alleen ned1,2,3 staan open. Ben er wel van onder de indruk hoe alles in elkaar steekt en het eruit ziet. Puik werk. Jammer dat upc nog steeds geen dvb-c ondersteunt.
Dus de W5500 is kwalitatief minder dan de W4500?van der Ende schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:18:
[..]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik zou niet blind op een review afgaan en een persoonlijk oordelen vellen door beide toestellen te bekijken in de winkel... Blacklight is namelijk een fenomeen wat mede te maken heeft met de instellingen van het toestel en de verlichting in de omgeving waar je het toestel neer zet.. immers zal je altijd in het pikke donker blacklight bleeding waarnemen op een LCD toestel.Videopac schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:52:
[...]
Dus de W5500 is kwalitatief minder dan de W4500?
Verwijderd
Dag mensen,
Ik lees hier en daar dat het calibreren van de backlighting zou helpen bij evt. clouding en bleeding, etc. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik zt namelijk zelf te overwegen om een 40" aan te schaffen...
Ik lees hier en daar dat het calibreren van de backlighting zou helpen bij evt. clouding en bleeding, etc. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik zt namelijk zelf te overwegen om een 40" aan te schaffen...
Ik weet niet wat bij jouw de definitie is van goed geluid maar dat heeft zowel sony als philips niet. Philips is al afgekeurd omdat het geluid van onder en van achter de tv komt, gaat werkelijk nergens over, klinkt nergens naar. Voordeel van de Sony is dat deze de speakers in het front heeft gemonteerd maar asjbelieft zeg, dat geluid is echt compleet waardeloos. Er zijn maar 2 merken zover ik weet die wel goed geluid geven en dat is Loewe en B&O.Neefdave schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:16:
Ik vind de geluid van mijn sony echt niet slecht hoor vergeleken bij andere merken. Ik vind sony samen met philips juist het beste geluid hebben in lcd schermen. Hoge tonen maar ook de lage tonen, daar waar andere merken het vaak laten liggen.
Heb vandaag de KDL32W5500 binnen gekregen in de winkel ( V5500 hadden wel al ) maar ik vind hem maar vies tegenvallen moet ik zeggen, totaal geen diepte in het scherm met digitaal kijken en een behoorlijke verwaarlozing van de kleuren. Toestel is (nog) NIET gecalibreerd. Design is in ieder geval zo gemaakt dat het goedkoper is in produktie
Moet wel zeggen dat de interface van het menu en alles er echt gelikt uitziet!!!
Ben wel benieuwd naar de ECO tv van sony met de bewegingssensor, lijkt me wel weer is wat nieuws maar of het ook gaat werken?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik heb ook de aanbieding van iBood besteld, ruim 100 euro goedkoper dan elders op internet. Nu maar een beetje hopen dat het bevalt. Maar ik heb 1 voordeel, ik ga van een goedkope beamer terug naar een nieuw model LCD tv, dus qua kleuren en zwart waardes zal ik alleen maar verrast kunnen worden.
Het blijft alleen bidden dat je geen clouding,bleeding of dode pixels krijgt. Maar dan gaat deze net zo hard terug als hij gekomen is.
Het blijft alleen bidden dat je geen clouding,bleeding of dode pixels krijgt. Maar dan gaat deze net zo hard terug als hij gekomen is.
Verwijderd
Heeft iemand een ZX1 of al gezien?
Tuurlijk ontzettend dun scherm, maar zelfs de Mediamarkt (ehv) heeft hem niet staan.
Outdated (vanwege lack off DLNA / leuke gadgets op de W5500)?
Tuurlijk ontzettend dun scherm, maar zelfs de Mediamarkt (ehv) heeft hem niet staan.
@OMD, je hebt het over loewe en b&o. Ik denk dat de gemiddelde bezoeker van deze website niet de portemonnee heeft om zo'n televisie te kopen. Laat staan gezien of gehoord te hebben.
Bovendien wil het niet altijd zeggen dat Design merken B&O en Loewe (wat gewoon uit de fabriek van Sharp komt) beter beeld en geluid leveren.. Echter betaal je je vaak helemaal scheel puur voor het merk en de uitstraling.. maargoed dat is maar net de afweging die de koper zelf maakt
Als je rekening houdt met het feit dat een LCD tv geen ruimte bied voor een goede klankkast voor de speakers, dan vind ik het geluid van bijvoorbeeld de 32V4000 (geen ervaring met andere modellen nog) best goed klinken. Voor zulke ielige speakers zonder behuizing is het best een prestatie.OMD schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 00:48:
[...]
Ik weet niet wat bij jouw de definitie is van goed geluid maar dat heeft zowel sony als philips niet. Philips is al afgekeurd omdat het geluid van onder en van achter de tv komt, gaat werkelijk nergens over, klinkt nergens naar. Voordeel van de Sony is dat deze de speakers in het front heeft gemonteerd maar asjbelieft zeg, dat geluid is echt compleet waardeloos. Er zijn maar 2 merken zover ik weet die wel goed geluid geven en dat is Loewe en B&O.
Wat B&O en Loewe dan met die speakers doen dat het zoveel beter kan klinken daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Is er al een handleiding van de W5500 te vinden? Ik wil deze graag digitaal hebben, zoekt wat makkelijker.
2-weg luidsprekers met een ander soort amp erachter en een kleine basreflex kast is het met Loewe. Dat B&O veel geluid uit kleine speakers konden halen door digitale versterking was alom bekend (bijvoorbeeld beolab 8000)tiguan schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:58:
[...]
Als je rekening houdt met het feit dat een LCD tv geen ruimte bied voor een goede klankkast voor de speakers, dan vind ik het geluid van bijvoorbeeld de 32V4000 (geen ervaring met andere modellen nog) best goed klinken. Voor zulke ielige speakers zonder behuizing is het best een prestatie.
Wat B&O en Loewe dan met die speakers doen dat het zoveel beter kan klinken daar ben ik wel heel benieuwd naar.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
normaal is het dit:AvanCade schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:27:
Is er al een handleiding van de W5500 te vinden? Ik wil deze graag digitaal hebben, zoekt wat makkelijker.
http://support.sony-europ..._NL&odw_model=KDL-40W5500
maar hij blijft bij mij hangen op ''retrieving data''
Manuals staan gewoon op de site van sony, kan zijn dat deze er nog niet op staat.
Damn, woensdag een 40W5500 besteld bij plasma-discounter wegens de voorraad en binnen 2 werkdagen leveren, vandaag bericht dat inventra(de toko die vervoerd) pas op maandag kan leveren. Daar gaat de F1 in breedbeeld 
* Loekie baalt toch wel een beetje...
Die manuals zijn volgens: http://support.sony-europe.com/manuals nog niet beschikbaar, gaat t/m w4720 oid.
Gewoon afwachten dus...
* Loekie baalt toch wel een beetje...
Die manuals zijn volgens: http://support.sony-europe.com/manuals nog niet beschikbaar, gaat t/m w4720 oid.
Gewoon afwachten dus...
[ Voor 20% gewijzigd door Loekie op 27-03-2009 18:13 ]
Ja zover was ik inderdaad ook al gekomen. Ik heb zelfs in de bron gekeken of daar iets te halen valt, maar helaas valt er niks te halen. Zelfs niet op de UK site, DK site of Duitse site
Als je em hebt, dan geef even een seintjeAvanCade schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:55:
Ja zover was ik inderdaad ook al gekomen. Ik heb zelfs in de bron gekeken of daar iets te halen valt, maar helaas valt er niks te halen. Zelfs niet op de UK site, DK site of Duitse site
Ik heb em ook besteld (via iBood) en al die termen zeggen mij niks, dus een handleiding zal wel handig zijn.
De ZX1 staat bij Correct in Rotterdam, fraai scherm, jammer dat ze hem niet groten dan 40" hebben..Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:15:
De DLNA en applicast op de w5500 stelt volgens mij niet zo veel voor, daar moet je niet te veel van verwachten (behalve als je een avchd camcorder hebt)Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:15:
ik was van plan de w5500 te halen, maar ik speel heel erg veel op de ps3, ook guitar hero en rockband. nu las ik dat de w5500 erge input lagg heeft, dus die valt dan af voor me.
is de w4500 een betere keuze voor een hardcore gamer?
is de w4500 een betere keuze voor een hardcore gamer?
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Input lag, vorig jaar praatte er nog niemand over... Ik denk/hoop dat het erg overrated is.
mja, ik las dit op avsforums:
As for the lag, my guitar hero calibration gave a figure of 84ms in normal and 32ms in game mode. Both figures are pretty high and I can imagine it affecting the most hardcore gamers. After the calibration GH was playable, but some other games may suffer more."
en in de hdtvtest.co.uk review: By activating [Game Mode] through the [Scene Select] submenu, input lag can be brought down to 17-33ms vs. the Samsung F96.
daarom heb ik dan liever de w4500, die vind ik ook wel mooi
tenzij dit gefixt is, ik speel ook veel streetfighter 4 online enzo en dan is de response time/input lagg erg belangrijk
As for the lag, my guitar hero calibration gave a figure of 84ms in normal and 32ms in game mode. Both figures are pretty high and I can imagine it affecting the most hardcore gamers. After the calibration GH was playable, but some other games may suffer more."
en in de hdtvtest.co.uk review: By activating [Game Mode] through the [Scene Select] submenu, input lag can be brought down to 17-33ms vs. the Samsung F96.
daarom heb ik dan liever de w4500, die vind ik ook wel mooi
tenzij dit gefixt is, ik speel ook veel streetfighter 4 online enzo en dan is de response time/input lagg erg belangrijk
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Staat hier al een hele tijd bij de MM in Utrecht.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:15:
Zijn er ook hier mensen met een 40Z4500 i.c.m. een
alpha Classic Cam-module, die in een ziggo-gebied
wonen, is dit dan te vergelijken met een HD-decoder ????
Werkt dit bij deze TV wel goed ?????????
Verwijderd
Ik heb het zelf nooit in werking gezien, maar in mijn visie is het gewoon hetzelfde als lag bij online PC gaming. En ja, 70ms merk je enormAvanCade schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:29:
Input lag, vorig jaar praatte er nog niemand over... Ik denk/hoop dat het erg overrated is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 22:02 ]
Dan maar hopen dat ik er niks van merk. Is ook een reden waarom ik een Sony gekocht heb, maar de W5500 schijnt er toch redelijk last van te hebben. We zullen zien.
Ben zelf aan het kijken voor de Sony Bravia KDL-46EX1, maar ik kom nergens reviews tegen, wellicht dat ik verkeerd zoek maar mocht iemand deze tegenkomen wil ik die ook graag zien.
Zijn hier ook mensen die dit scherm hebben staan?
Zijn hier ook mensen die dit scherm hebben staan?
39
Verwijderd
Ik heb zojuist een W5500 gekocht.
EDIT:
Zojuist deze gevonden op internet:
http://www.muurbeugel.nl/...ls&catid=8&artikelid=5091
24mm tussen de muur en tv.
Iemand anders nog tips voor een 'slanke' muurbeugel?
EDIT:
Zojuist deze gevonden op internet:
http://www.muurbeugel.nl/...ls&catid=8&artikelid=5091
24mm tussen de muur en tv.
Iemand anders nog tips voor een 'slanke' muurbeugel?
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 13:50 ]
De sony beugels zijn onzin, passen natuurlijk perfect maar de prijs slaat nergens op. Als je de beugel niet wilt draaien zou ik voor de EFW 2001 gaan. Hier kun je nog een slotje aan hangen. En hangt erg stabiel. De VFW 040 hangt het strakste aan de muur.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:58:
Ik heb zojuist een W5500 gekocht.
Iemand ervaring met de Vogels muurbeugels? (die bij de MM gebruikt worden en te koop zijn)
Sony beugels zijn 300,- tegenover de 150,- van Vogels.
Zo, de 40W5500 binnen.
Eerste indruk: "Wat is die doos groot!"
Uitpakken, inschakelen, instellen, TV kijken.
Nu is het wel een overgang van een 19" monitor op HTPC naar deze 40" toe.
Maar het is mooi beeld, ga nu wel digitale TV overwegen.
Heeft Ziggo ook digitale preview kanalen? Dus zonder codering oid? NL1,2 of 3?
Anders maar eens Satelliet overwegen.
Verwijderd
Wat mij opviel is dat de doos nogal smal is!Loekie schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:34:
Zo, de 40W5500 binnen.
Verder is hij groot vanwege de 40" denk ik
NL 1 staat open, ook enkele regionale zenders zijn zo te ontvangen.Loekie schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:34:
...
Door een volledige scan op alle services te laten zoeken, vind je ze vanzelf.
ja, vind het ook zo raar, de w4500 is 0 tot 10 ms input lagg, en de w5500 rond de 70.AvanCade schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:52:
Dan maar hopen dat ik er niks van merk. Is ook een reden waarom ik een Sony gekocht heb, maar de W5500 schijnt er toch redelijk last van te hebben. We zullen zien.
Heeft iemand imiddels gecheckt of hij 5.1 audio doorgeeft vanaf de hdmi naar de optical out? (dus niet vanaf de ingebouwde tuner...)
De beste manier om input lag te meten is een oude CRT aan de tweede poort van een PC te hangen en deze TV op de eerste. Dan een milliseconde timer laten lopen en met je camera foto's maken van beide schermen tegelijk. Zo krijg je iig de beste indruk voor jezelf.
De beste manier om input lag te meten is een oude CRT aan de tweede poort van een PC te hangen en deze TV op de eerste. Dan een milliseconde timer laten lopen en met je camera foto's maken van beide schermen tegelijk. Zo krijg je iig de beste indruk voor jezelf.
Bovenstaand is gequote vanuit het topic: Alphacrypt binnenkort op zwart.Gadgets schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:01:
Ziggo kondigt ondersteuning CI+ aan
Ziggo kondigt vandaag officieel aan CI+ te gaan ondersteunen en is daarmee de eerste Nederlandse kabelmaatschappij die het mogelijk maakt om zonder extra settopbox gecodeerde digitale televisie te ontvangen.
LINK
Wat betekend dit nu voor alle FloppyDTV gebruikers?
Heeft iemand hier enig zicht op de gevolgen voor ons Sony bezitters. Ik heb zelf een 40W400 met Alphacrypt module.
Mijn redenering is dat het moet blijven werken aangezien de settop boxen van Ziggo nu ook CI ondersteunen en geen CI+ ondersteunen. Wat denken jullie hiervan?
[ Voor 4% gewijzigd door jbcyber op 31-03-2009 13:20 . Reden: Link toegevoegd ]
Thnx, dat werkte idd. NL1 staat als enige open, verder niets.FrenzyFreak schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:04:
[...]
NL 1 staat open, ook enkele regionale zenders zijn zo te ontvangen.
Door een volledige scan op alle services te laten zoeken, vind je ze vanzelf.
Verder is kwaliteit niet schokkend beter t.o.v. analoog merk ik. Ik zal nog eens even gaan nadenken, maar denk dat de keuze voor satelliet i.c.m. basis-abo van Ziggo zal uitvallen. Dan met name vanwege BBC in HD en de mogelijkheid tot ontvangen van enkele Spaanse zenders wegens mijn vriendin.
Verder ben ik enorm tevreden met het apparaat, het doet zonder morren z'n werk, kan de audio en video van Windows Mediaplayer 11 zonder probleem afspelen(afh. van inhoud)
Fotomodus is wat traag in opbouw(processor issue denk ik) maar ondersteund wel GPS-data.
Die handleiding moet ik nog maar eens goed doorneuzen v.w.b. de eisen daaraan.
Is er info/review te vinden over de S5500?
Verwijderd
DLNA en Applicast hebben niets met AVCHD camcorders te maken. DLNA wil zeggen dat het toestel een ethernetpoort heeft en in een netwerk kan worden gehangen. Je kunt dan foto's, videos en muziek vanaf je PC op je TV bekijken. Applicast is ook een netwerkfunctie, hiermee kun je oa RSS feeds op je TV bekijken. AVCHD is een compressietechniek die wordt gebruikt om HD videomateriaal op te slaan. Je punt overigens dat DLNA en Applicast niet al te veel toevoegen, deel ik dan weer wel ;-)prinsrichard schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:23:
[...]
De DLNA en applicast op de w5500 stelt volgens mij niet zo veel voor, daar moet je niet te veel van verwachten (behalve als je een avchd camcorder hebt)
Verwijderd
Volgens mij heb je gelijk. Ik zie Ziggo niet op korte termijn alle huidige generatie decoders vervangen, en dus lijkt mij dat de alphacrypt oplossing voorlopig nog zal blijven werken.jbcyber schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:19:
Mijn redenering is dat het moet blijven werken aangezien de settop boxen van Ziggo nu ook CI ondersteunen en geen CI+ ondersteunen. Wat denken jullie hiervan?
Uit het artikel op hardware.info:
Bovenstaande zou verklaren waarom de CI+ ondersteuning een aantal weken geleden nog in de product specificatie van de W5500 te vinden was (sony.nl), en vervolgens binnen een dag weer was verdwenen....Nu CI+ officieel door Ziggo ondersteund wordt, is de verwachting dat onder andere LG, Samsung, Philips en Sony de komende dagen of weken bekend zullen maken dat een deel van hun nieuwe televisies die dit voorjaar geintroduceerd worden, geschikt zijn voor CI+. Tot nu toe hebben de fabrikanten hierover expres gezwegen, omdat gewacht werd op het groene licht vanuit Ziggo. Bekend is echter dat genoemde fabrikanten in ieder geval bij een deel van hun nieuwe collecties CI+ compatibele DVB-C tuners hebben ingebouwd. Televisies die tot dit voorjaar op de markt zijn gekomen, zijn hoe dan ook niet CI+ compatible.
Kan een W5500 bezitter bevestigen dat deze tv CI+ compatible is? Wellicht iets over te vinden in de handleiding?
Ik bezit een 40z4500.
Bij de instellingen staat de functie hdmi- update apparatuurlijst. Nu heb ik sinds vandaag een ps3 op aangesloten. Echter bij zoeken naar hdmi apparaten wordt er niets gevonden!
Iemand een idee?
Bij de instellingen staat de functie hdmi- update apparatuurlijst. Nu heb ik sinds vandaag een ps3 op aangesloten. Echter bij zoeken naar hdmi apparaten wordt er niets gevonden!
Iemand een idee?
Dat is voor Bravia-sync. Die functie zit niet op de ps3 maar bijvoorbeeld wel op een sony homecinema-set of harddisc-recorder. Zoals je in mijn sig kan zien heb ik zoiets. Als ik mijn lcd aanzet springt mijn home-cinema aan op de tv stand en gaat het geluid van de tv uit en loopt alles over de homecinema-set. Zet ik mijn ps3 aan dan pakt die automatisch de ps3.
[ Voor 48% gewijzigd door Deef_K op 31-03-2009 21:46 ]
Verwijderd
ik gebruik de alphacrypt kaart nu zo'n 3 maanden en werkt perfect alleen eurosport in het basispakket in HD maar dan wel heel erg mooi, en ja dit is vergelijkbaar met een hd decoder maar je eigen insteek kaart bepaald uiteraard welke zenders je kan zien.riesjaar schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:53:
Zijn er ook hier mensen met een 40Z4500 i.c.m. een
Weet iemand welk model niet glanzend zwart is? Op de foto's op het internet is het allemaal erg lastig te zien..
Eigenlijk op zoek naar zilver, maar dat is helemaal lastig..
Verwijderd
Volgens mij kan je daar heel lang op gaan wachten... De w5500 serie is zwart(glanzend). En voor de rijkeren onder ons is er nog de EX serie in het wit, maar dat is zeker buiten mijn budget.Pingu007 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:48:
Weet iemand welk model niet glanzend zwart is? Op de foto's op het internet is het allemaal erg lastig te zien..
Looks doen het 'm ook.. maar persoonlijk vind ik de specs belangrijker!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 15:22 ]
De s5500 en de w4500 lijken mat zwart. Maar eens een winkel in de buurt (Rdam) zoeken waar ze staan..Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:17:
[...]
Volgens mij kan je daar heel lang op gaan wachten... De w5500 serie is zwart(glanzend). En voor de rijkeren onder ons is er nog de EX serie in het wit, maar dat is zeker buiten mijn budget.
Looks doen het 'm ook.. maar persoonlijk vind ik de specs belangrijker!
Verwijderd
Klopt. Echter, de nieuwe V, W, EX en Z modellen zijn voor zover ik goed kan beoordelen (bijna) allemaal glanzend zwart/wit.Pingu007 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:40:
[...]
De s5500 en de w4500 lijken mat zwart. Maar eens een winkel in de buurt (Rdam) zoeken waar ze staan..
Ik ga maar eens serieus de S5500 bestuderen. Geen review te vinden helaas. Iemand al iets gevonden?Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:50:
[...]
Klopt. Echter, de nieuwe V, W, EX en Z modellen zijn voor zover ik goed kan beoordelen (bijna) allemaal glanzend zwart/wit.
Inmiddels staat ie er:AvanCade schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:55:
http://support.sony-europ..._GB&odw_model=KDL-37W5500
Ik heb er even vluchtig onderzoek naar gedaan, dus pin me er niet op vast, maar volgens mij is het volgende wat er gaat gebeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:17:
[...]
Volgens mij heb je gelijk. Ik zie Ziggo niet op korte termijn alle huidige generatie decoders vervangen, en dus lijkt mij dat de alphacrypt oplossing voorlopig nog zal blijven werken.
Uit het artikel op hardware.info:
[...]
Bovenstaande zou verklaren waarom de CI+ ondersteuning een aantal weken geleden nog in de product specificatie van de W5500 te vinden was (sony.nl), en vervolgens binnen een dag weer was verdwenen....
Kan een W5500 bezitter bevestigen dat deze tv CI+ compatible is? Wellicht iets over te vinden in de handleiding?
Ziggo gaat vanaf mei CI+ doorvoeren in hun systeem. Dit houdt in dat TV's of decoders die gebruik maken van een gewone Common Interface-kaart, zoals de Alphacrypt, benadeeld zullen gaan worden. Het signaal wat Ziggo via de kabel verstuurd, bevat namelijk een CI-controle.
Bij CI+ wordt er gecontroleerd of de CI-module en de TV allebei een CI+ certificaat kunnen leveren. Is het antwoord JA, dan mag het digitale signaal omgezet worden naar beeld. Heeft één van beide apparaten een negatief antwoord, dan gaat het feestje niet door.
De huidige decoders blijven gewoon werken, omdat deze geen gebruik maken van een CI-module. In de decoder zit een hard/soft-cam (één van de twee) die ervoor zorgt dat het digitale signaal omgezet kan worden naar beeld.
Het is lastige materie, dus als er iemand een betere verwoording heeft, gaarne!
-
Dit topic is gesloten.