Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:55

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:46:
Nog steeds een error bij update progams :( Ik krijg binnenkort ook een nieuwe pc, weet iemand of ik de game van de pc beneden naar mijn nieuwe boven kan overzetten?
Jahoor, gewoon de hele map kopieren en terugzetten zou moeten werken. Er staat ook nog een mapje in Mijn Documenten met daarin je instellingen, muziek en screenshots.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:46:
Nog steeds een error bij update progams :( Ik krijg binnenkort ook een nieuwe pc, weet iemand of ik de game van de pc beneden naar mijn nieuwe boven kan overzetten?
Kan, maar let op: de standalone updaters werken dan niet meer. Wat je wel kan doen, is een clean install van Mines of Moria op de nieuwe pc, en daarna (voor het starten van de game) de mappen kopieren. Vergeet ook vooral je map in Documents niet, daar staan je keybinds en andere instellingen in.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik ben er in ieder geval al. Had de pc's aan laten staan zodat ze gelijk konden beginnen zodra klaar. Eentje is klaar, de andere zit op 900/2200 ofzo. Wat overigens gek is, de ene client liep tot 3600 ofzo, terwijl de andere denkt dat er maar 2200 packages nodig zijn... misschien komt die laatste er zo nog achter dat er toch meer gedownload moet worden...

Mijn alt is in ieder geval 2 levels gestegen van lvl 43 naar lvl 45.

[ Voor 9% gewijzigd door The Flying Dutchman op 02-04-2009 17:50 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:25:
Rfce, maakt toch niet uit? Laptop aan je thuisnetwerk hangen en de game dir kopieren?
Ja maar ik was niet van plan om het 9 uur te maken op het wek ;) heb m dan ook afgekapt en ben thuis voor de zekerheid opnieuw begonnen wat betreft de PC.... gaat retetraag tussen de 30-50 kB.
In het vervolg hoop ik dat ze dit zo nooit meer doen, en die standalone patch min. 2 dagen van te voren ter beschikking stellen.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg raar genoeg nog steeds een error bij update programs :( Moet nu ff weg dus hoop dat ie het straks als ik terug weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hadden jullie niet de mogelijkheid om een grote updater (~925MB) te downloaden voor al dit begon, zodat als de servers werden gepatched je alsnog zelf je client kon updaten in de tussentijd en daarna een stuk minder hoefde te downloaden nadat de servers gepatched waren? (Was bedoeld om te downloaden elders als je zelf thuis geen snelle verbinding had.) Dan hoef je daarna nog maar weinig erbij te updaten als de servers weer up waren.

Oh wacht, dat was voor Moria zelf geloof ik. Mijn geheugen laat me in de steek.

Nee, wacht, ik had wel gelijk. Ik had LOTRO-US-Updater-Moria-to-Book7.exe op m'n schijf staan van zo'n 950MB.

[ Voor 19% gewijzigd door Trinsec op 02-04-2009 18:26 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trinsec schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:24:
.....Nee, wacht, ik had wel gelijk. Ik had LOTRO-US-Updater-Moria-to-Book7.exe op m'n schijf staan van zo'n 950MB.
Die voor europa is nog niet beschikbaar, we moeten het dus allemaal via de client downloaden.

@Timajax
Restart je client eens, kijken of hij dan wel goed doorloopt.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht eerst ik post niet, aangezien het eigenlijk geen bijdrage is tot het forum, maar wat duurt dat updaten lang zo jezus. Die patch updaten middels een file die je eerder kon downen ging een miljard keer schneller.

Weet iemand een reden waarom IHW naar 50% is gegaan, anders dat het (te) makkelijk werd? IHW + LS werkte als tactic goed en ik ben van mening dat LOTRO / MMO het van tactics moet hebben en niet van insane dps.

Zijn de champs nu ook generved, of alleen de hunter? en de captain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ze wilden af van groepen die moeilijke stukken in een gevecht gingen god-moden. IHW+LS was in principe god-mode voor de fellowship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
MueR schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:58:
Ze wilden af van groepen die moeilijke stukken in een gevecht gingen god-moden. IHW+LS was in principe god-mode voor de fellowship.
Inderdaad, ik vind 50% nog steeds wel erg hard moet ik zeggen...
Probleem was volgens mij ook dat in groepen met meerdere captains men `god-mode' ging chainen.

Maar er waren toch echt betere oplossingen mogelijk dan een 50% nerf zou ik zeggen (bijvoorbeeld: skill werkt alleen op FS members in een bepaalde range, skill werkt geen 18s maar 10s, cooldown flink omhoog, enz.).

Anyway, we zullen het hier weer mee moeten doen ;).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:33
Om het wachten te verzachten hier nog wat pics van gisteravond. :)
Eerste keer dat ik de watcher neer had, tweede keer voor de raidgroep. Dropte een first age two handed guardian hammer/axe plus shoulder en helm coin. Housing trophy staat nu bij mijn huis. :)

Afgezien van 1 full heal op iets van 200k ging het prima. Duurde wat lang alleen. :+

De eerste pic is trouwens een van de eerste pogingen, totdat hij halverwege de agro op iemand anders kreeg.

Watcher
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qywZ1X7qBLO9kREa6OoU2MAO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aXS07XWkWpGDVePppsvkDHpA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xt7FitFgZ5FM3WfhE0a7nmpu/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uhmI9xGa7KTp8SBHzBSJ45ij/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rTqCDoIinHIdIi8jBaLtgXzr/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Flying Dutchman schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:10:
[...]

Maar er waren toch echt betere oplossingen mogelijk dan een 50% nerf zou ik zeggen (bijvoorbeeld: skill werkt alleen op FS members in een bepaalde range, skill werkt geen 18s maar 10s, cooldown flink omhoog, enz.).
idd cooldown omhoog, duration omlaag
chain is niet mogelijk
of gewoon 75%.

Jammer dat ze de nerves zo hard uitvoeren. Ik blijf erbij: eerst iemand in een Ferrari laten rijden en vervolgens de Ferrrari inruilen voor een Citroën Kan niet!!

Edit:

400kb/s ein-de-lijk... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk gaat ie met 300kb/s per seconde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:04
Patching speeds

Unfortunately at the moment we are experiencing a few technical difficulties with our content distribution provider which we use for high bandwidth delivery of new patches.

We are actively managing the situation by moving some patching onto additional datacentre patch servers to improve the situation, which might lead to some of you receiving 404 errors while connections are being moved.

If you are experiencing slow patching speeds then please try stopping and re-starting the launcher as this may move you onto an improved patch connection.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:04
Vaag, mijn desktop geeft een 'update game data' van 2141 files en mijn laptop van 3086.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Beiden zijn voor de patch nog gebruikt, dus zouden alletwee dezelfde files moeten hebben?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Woei, gamen maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3086 is het aantal wat ik ook moest... heb je niet stiekem al de ene eerder gestart, of gebruik je daar misschien geen high definition gfx?

edit:
pfff mzzlaar Muer ;-), ben pas 4.5 uur aan het patchen, nu lopen de laatste 20 files, maar zo te zien zijn dit meteen ook de grootste |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Rfce op 02-04-2009 21:33 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die van mij loopt continue vast bij update programs :(

aan de andere kant, ik moet nog een opdracht voor morgen afkrijgen, dus de kans dat me dat gaat lukken is wel vrij groot inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ging stiekem nog best snel met updaten gisteren, heeft een slordig half uurtje geduurd. Zijn best wel wat dingen veranderd aan mijn runekeeper.. Zo kan ik skills die ik eerst meteen kon gebruiken nu pas gebruiken als ik 6 attunement heb naar een bepaalde kant toe, terwijl ik een andere die ik pas na 6 attunement kon gebruiken, nu instantly gebruiken...effe wennen..denk dat ik even mijn skills ga realignen op de skill bar om daar wat makkelijker mee om te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
botoo schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:09:
Vaag, mijn desktop geeft een 'update game data' van 2141 files en mijn laptop van 3086.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Beiden zijn voor de patch nog gebruikt, dus zouden alletwee dezelfde files moeten hebben?
Ik had het ook:

Ene pc 3086, de andere 2202 (is weer anders dan 2141). Ik dacht later: misschien is het updaten op mijn pc een keer herstart (ik was er niet vanaf het begin af aan bij) en waren er toen nog maar 2202 files nodig. Mijn vermoeden is dat het aan zoiets ligt.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
Bij kij binnen een uur binnen. Ik merke dat de damage output op m'n guard best een stukkie hoger is. Ik crit nu meer, terwijl de dps van m'n wapen omlaag is. Verder doen beesten echt een stuk minder damage, maar gaat m'n power er wel rapper doorheen. Op lvl 60 in blockmode, tegen 3 lvl 56 glass spiders tegelijk en ik ben nog geen 1500 morale kwijtgeraakt. Glass spiders zijn hu helemaal doorzichtig geworden das wel grappig. Verder vind ik dat het er allemaal wat gelikter uitziet nu, net iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je zo'n 400 files minder had, dat waren inderdaad de high_texture_files.

Gisteren om 17.50 aangezet en om 21u zat ik er in. Jammer dat ik tot de werkklasse behoor :) Pas op het einde schoot hij omhoog naar 200k/s, waren blijkbaar wat problemen, ik veronderstel door de hoge load. Jammer dat hij in het begin die speed niet had. Oh well!

Trinsec, wegens al die problemen in zowel US als in de vertaalfiles hebben ze pas eergisteren laat in de middag beslist om boek 7 toch uit te geven. Om daar nu een standalone van te maken, duurt nog even dus die komt binnenkort uit. Jammer maar zo is het.

Eerste indrukken, de dps van mijn 2nd age axe (1h) ging omlaag van 51.9 naar 41.9. Dat merk je wel tijdens het vechten. Langs de andere kant word je zo weinig geraakt dat je als guardian gewoon niet meer kan sterven. Heb 2 mobs op me genomen, laagste morale dat ik had was 99 points onder mijn maximum... Ik heb door een paar orc camps gelopen om dingen te zoeken en met 3 mobs achter mij aan had ik nog minder problemen dan vroeger.

Aggro ga ik in het weekend (of vanavond) eens testen, moet ik nog doen, en een paar stuntjes uithalen zoals heel veel mobs pullen, gewoon om eens te kijken.

RK sounds zijn veel aangenamer in groep nu, je hoort ze bijna niet. Waarschijnlijk wel even wennen als je zelf speelt.

De nieuwe pickup tijden zijn niet normaal snel, een secondje of zo. Als guardian moet je nu zelfs niets meer afmaken om iets op te nemen (dat moest vroeger ook niet als je pledge had ma goed). 1 B/P/E/miss en je hebt het. Als je dus met je gezicht naar een mob staat heb je zo'n 45% kans om iets op te nemen terwijl een mob je probeert te slaan. Handig, maar misschien net iets te snel.

Quest tracker heb ik heel even aangezet om te zien of het zo dom was als ik dacht en jawel, pijltje naar waar je moet lopen, die stond meteen af. Ook ben ik niet doodgegaan, dus die revive knop, geen idee. Heb wel even de anduin overgezwommen (redelijk ver) om te kijken of het zo is als in de boeken, en dat hebben ze heel leuk gedaan (verder geen spoiler hier)

Lorien is heel mooi, goed afgewerkt op het eerste zicht en mooi qua omgeving. Ook heel wat algemene verbeteringen, bv nieuwe achtergronden deed log, stable master, location staat nu altijd onder je map, deed log beter onderverdeeld, ...

Ziet er dus allemaal goed uit, de lorien camps juist buiten het gouden woud zelf zijn nogal overbevolkt at the moment, maar gelukkig vergen de quests niet zoveel kills als in forochel indertijd, of zijn de pickups niet shared (oosten van esteldin, die plantjes anyone).

Ziet er dus allemaal best wel goed uit! Ik ben zover behoorlijk tevreden over de nieuwe patch, heb ook wel niet zo lang gespeeld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Er zijn wel aardig wat dingen merkbaar veranderd. Een daarvan is DPS, ik wist dat het ging gebeuren, maar je staat zeker langer te hakken op een mob als daarvoor is mijn ervaring op mijn champ.

Daarnaast zijn ongeveer alle icons veranderd van mijn minstrel, en niet een beetje, vooruitgang is het al helemaal niet... :r

Mijn captain is nu wel van net 35 naar 37 gesprongen. :)

Ook gister een begin gemaakt met boek 7, maar je gaat er wel vrij vlot doorheen moet ik zeggen. Lothlorien is trouwens wel prachtig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn updater heeft hele nacht aangestaan en hij moet nog 2000 files :P

gelukkig nu toch college, dus hopelijk vanmiddag wat verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rik86 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:37:
Dat klinkt niet best, ik zou de client eens ff restarten

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rik86 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:37:

gelukkig nu toch college, dus hopelijk vanmiddag wat verder...
Heb jij misschien een getrainde muis die pakketje per pakketje gaat halen uit de UK :P Probeer de client nog eens te herstarten voor je naar je college gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou heb gisteren slechts 5 uur nodig gehad om te patchen, maar dan heb je ook wat ;-)
Helemaal onbewust (echt waar) was ik uitgeloged in dat onderste campje in Loth (pre-book7)... Het viel nog mee met de drukte vond ik, nou direct verder lopen en kijken hoe dat met die reputation zit....
Ik had zoiets van ik heb book6 completed, ik mag lekker door... oops, 20 pijlen in mn nek en nog net op tijd terug kunnen lopen.... dan maar ff met de NPC praten en die zag dat het goed zat ;-).

Anyway eerste indruk van de golden forest is dat het erg mooi is, overal wat rondgehobbelt en eens rustig book7 gestart.
spoiler:
leuk dat je de fellowship weer tegen komt
.
De nieuwe achtergronden en deed-indelingen zien er beter uit als voorheen. Quest-NPC zijn nu wel duidelijker te zien, dwz het gouden ringetje is beter zichtbaar. De quest-tracker ff getest en weer snel uitgezet, dit is niet leuk meer, je ziet direct waar je heen moet en waar je moet zijn.
Nog wat rondgehuppel en daarna terug naar Moria gegaan
spoiler:
want daar brengt book7 je naar terug
. Direct ook even de zogenaamde craft-instances gedaan... eentje maar en er lagen echt scholar-nodes in overvloed, niet normaal meer... Vanavond maar eens de overige bezoeken en kijken of dit goed is voor mn explorer. Iig wel fijn dat je op deze manier makkelijk, snel en veilig aan exeptional hides kunt komen, heerlijk.

Ik zag trouwens wel dat het midden van Loth afgesloten is (je kunt die instance niet in), ik neem aan dat dit te maken heeft met het global event dat nu nog gelocked is?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Vanochtend verder geupdated omdat het gisteren aan 60 kB/s was. Nu haal ik hier 250-350 kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Die XP change was best lief voor mn alts, al baal ik er voor de LM wel van. Nu skip ik te veel Eregion.

Captain: 54 => 55
Loremaster: 50 => 52
Champion: 37 => 39
Burglar: 25 => 28
Minstrel: 10 => 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:47:
Die XP change was best lief voor mn alts, al baal ik er voor de LM wel van. Nu skip ik te veel Eregion.
Mn lvl22 Guardian stond al een klein jaar vast in Bree om gerevived te worden, liep gisteren op een lvl14 beer af, hakt hem in de pan en dingt lvl25, lol.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ja mijn captain was ook van 25 naar 28 met 1 kill, da was wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Rfce schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:18:
Nou heb gisteren slechts 5 uur nodig gehad om te patchen, maar dan heb je ook wat ;-)
Helemaal onbewust (echt waar) was ik uitgeloged in dat onderste campje in Loth (pre-book7)... Het viel nog mee met de drukte vond ik, nou direct verder lopen en kijken hoe dat met die reputation zit....
Ik had zoiets van ik heb book6 completed, ik mag lekker door... oops, 20 pijlen in mn nek en nog net op tijd terug kunnen lopen.... dan maar ff met de NPC praten en die zag dat het goed zat ;-).

Anyway eerste indruk van de golden forest is dat het erg mooi is, overal wat rondgehobbelt en eens rustig book7 gestart.
spoiler:
leuk dat je de fellowship weer tegen komt
.
De nieuwe achtergronden en deed-indelingen zien er beter uit als voorheen. Quest-NPC zijn nu wel duidelijker te zien, dwz het gouden ringetje is beter zichtbaar. De quest-tracker ff getest en weer snel uitgezet, dit is niet leuk meer, je ziet direct waar je heen moet en waar je moet zijn.
Nog wat rondgehuppel en daarna terug naar Moria gegaan
spoiler:
want daar brengt book7 je naar terug
. Direct ook even de zogenaamde craft-instances gedaan... eentje maar en er lagen echt scholar-nodes in overvloed, niet normaal meer... Vanavond maar eens de overige bezoeken en kijken of dit goed is voor mn explorer. Iig wel fijn dat je op deze manier makkelijk, snel en veilig aan exeptional hides kunt komen, heerlijk.

Ik zag trouwens wel dat het midden van Loth afgesloten is (je kunt die instance niet in), ik neem aan dat dit te maken heeft met het global event dat nu nog gelocked is?
Gisteren ongeveer hetzelfde gedaan. Hoewel ik die boogschutters niet echt vertrouwde en voor de zekerheid meteen even met de quest NPC gesproken had. Vervolgens met B7 aan de gang gegaan, lekker rustig aan, een heel stuk stapvoets gereden op mijn paard om van de omgeving te genieten.

Uiteindelijk ook nog even de scholar crafting instance gedaan en daar dropten zoveel infused garnets dat ik die IXP instances er nog maar even achteraan geplakt heb. Echter waren de spinnen in `the spider nest' vrijwel onzichtbaar geworden voor mij! Het enige wat ik nog kon zien was een heel flauw opschijnend licht op de plek waar een spin was. Dit was ook zo voor de rode spin, waardoor ik in eerste instantie nog gefailed heb ook. Later nog een keer geprobeerd en toen gehaald (maar ook alleen omdat ik precies wist waar die spinnen zaten).

Nog niet gecontroleerd of alle spinnen in Moria nu onzichtbaar zijn geworden voor mij...

Nog wat toevoegingen:
- DPS op mijn grootzwaard daalde van 53.iets naar 43.iets. Heb ik inderdaad wel gemerkt...
- Routing cry (captain skill die max 4 mobs binnen een paar meter 3 seconden stunned) werkt het stunnen nu zodra ik op de knop ram, in plaats van aan het einde van de schreeuw.
- Lothlorien loopt nu soepeler op mijn pc, voor B7 had ik nogal wat last van schokken als ik in dat stukje bos was wat toen al toegankelijk was, dat is nu aanmerkelijk verbeterd (en gelukkig maar!).
- Verschil in weergave van buffs: deze worden nu in twee lijnen weergegeven, eentje met positieve effecten en eentje met negatieve effecten (ook bij mobs werkt dit zo).
- Het is nu mogelijk om de IXP balk van je legendary items te tracken (zie legendary item panel, rechts naast de IXP balk zit een knop 'track').
- 21st hall, nog altijd even schokkerig als altijd, mijn vermoeden is dat dit ligt aan de high resolution textures die niet snel genoeg van mijn hd geladen kunnen worden (na verloop van tijd gaat het over het algemeen beter, de eerste 20 seconden zijn echt niet leuk).

Ik vermoed trouwens dat het afgesloten stuk in Lothlorien te maken heeft met reputatie... maar ik weet het niet zeker.

[ Voor 18% gewijzigd door The Flying Dutchman op 03-04-2009 11:52 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Flying Dutchman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:42:
[...]
Ik vermoed trouwens dat het afgesloten stuk in Lothlorien te maken heeft met reputatie... maar ik weet het niet zeker.
Hmzz dan verwacht je een melding te krijgen zodra je tegen de wall oploopt, maar je ziet niets.
Anyway als ik me niet vergis zag je op de map een vault en auctionhouse, nice dus hoef je niet perc terug naar 21th.

[ Voor 0% gewijzigd door Rfce op 03-04-2009 11:59 . Reden: typo ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet friend zijn om het middelste deel binnen te kunnen, stond in de patch notes of zo.

Wat ik was vergeten te zeggen:
die nieuwe 2 rijen voor debuffs en buffs is enorm handig, zeker de LM's enzo zullen dit enorm tof vinden voor groep play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Lointje schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:14:
Je moet friend zijn om het middelste deel binnen te kunnen, stond in de patch notes of zo.

Wat ik was vergeten te zeggen:
die nieuwe 2 rijen voor debuffs en buffs is enorm handig, zeker de LM's enzo zullen dit enorm tof vinden voor groep play.
Ik denk dat het ook erg handig is bij bepaalde instances (B15Ch12) zodat je snel ziet of je bepaalde buffs hebt. Vaak heb ik daar toch wel wat moeite mee als je in een groep bent, en een gigantische hoop buffs en debuffs hebt gekregen van LM's, captains (die herken ik dan wel ;)) en andere FS leden.

Als er dan een buff is die je niet herkent moet je hem eerst maar eens zien (tussen de 10 of meer andere buffs) en ook nog eens de tekst erbij lezen wat die buff eigenlijk doet.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Dat is inderdaad zeker een mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lointje schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:14:
Aah kijk dar heb ik dus overheen gelezen... flink questen dus voordat je erin mag...

Wat betreft de buffs/debuffs in apparte rijen is inderdaad een uitkomst.... kun je deze ook afzonderlijk van elkaar aan/uit zetten?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Valt wel mee hoor. Ik was gisteren na een kleine 2 uur al bijna Friend. Ik heb dan wel B6 afgerond, dus ik begon op acquaintance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Iemand anders waarbij vloeren in Moria plotseling geen texture meer hebben? Helemaal zwart? Vooral in de Redhorn Lodes ziet het er afgrijselijk uit. Het lijkt erop dat het niet altijd voorkomt... ik zag dat ik nog niet de allernieuwste Ati drivers had, dus Catalyst 9.3 maar even installeren en hopen dat het weer goed is...

Eerst die onzichtbare spinnen, nu dit... ik weet nog niet zo goed wat ik van B7 moet denken.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ik zit er eindelijk ook in, ga eerst maar ff de nanduhirion repeatables een keertje doen en dan lothlorien in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Gisteravond de scholar crafting instances met mijn lvl56 minstrel gedaan... niet snel maar wel leuk en veel xp! Vooral de 'boss' is een leuke uitdaging; fear en piercing cry saved the day :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Ben even met mijn ui aan het klooien. Ik heb wat compilations gedownload van lotrointerface, maar elke mod heeft ongeveer het zelfde probleem. Zie hieronder

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2s7i81h.jpg

Enig idee hoe ik die issues oplos? oa mijn vitals, minimap, onderaan de buttons bv
Ik heb de resolutie al aangepast, ik draai op 1400x900 en dat is ook de versie van de ui die ik gebruikt

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Wat is het exacte probleem dan? Het plaatje is te klein om goed te zien wat er fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:59
The Flying Dutchman, ik heb ook Catalyst 9.3, en dan i.c.m. een HD2900XT, en heb af en toe ook wat problemen met de graphics.

Bij mij zijn de Glass spiders wel gewoon zichtbaar, maar hier doen juist de schaduwen/belichting raar. Af en toe (vooral in de Shire e.o.) wordt het gras (grasstengels of hoe het ook heet) niet belicht en is het dus "zwart" en in de Foundations of Stone is er soms wel en soms niet belichting, waardoor het af en toe moeilijk te zien is daar, omdat het dan richting aardedonker (niet helemaal donker hoor) gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
blacktarantulaX schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:33:
The Flying Dutchman, ik heb ook Catalyst 9.3, en dan i.c.m. een HD2900XT, en heb af en toe ook wat problemen met de graphics.

Bij mij zijn de Glass spiders wel gewoon zichtbaar, maar hier doen juist de schaduwen/belichting raar. Af en toe (vooral in de Shire e.o.) wordt het gras (grasstengels of hoe het ook heet) niet belicht en is het dus "zwart" en in de Foundations of Stone is er soms wel en soms niet belichting, waardoor het af en toe moeilijk te zien is daar, omdat het dan richting aardedonker (niet helemaal donker hoor) gaat...
De zwarte textures (verkeerde belichting) en de onzichtbare glass spiders zijn twee verschillende problemen volgens mij. Beide zijn veel terug te vinden op de lotro forums, dus blijkbaar hebben meer mensen er last van. De zwarte textures / slechte belichting is bij mij grotendeels opgelost door `landscape shadows' geheel uit te zetten (disable). Zowel bij Catalyst 9.2 als 9.3 had ik last. Overigens kan ik na het uitzetten van landscape shadows nog steeds zien dat sommige dingen gek belicht worden, maar het probleem is vele malen minder groot.

Ik heb nog geen setting gevonden die de onzichtbare glass spiders verhelpt (ook niet heel hard naar gezocht).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het contrast stellen een optie? Heb zelf nog tijd gehad om naar de solo instances te gaan,... Lothorien is zoveel leuker en mooier nu. Ik vind dat ouderwetse dieren hunten & op zoek naar dingen uit het bos en het mediteren op speciale plekken ( ja ja dat is een quest) veel ontspannender ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crowmeister schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:18:
Enig idee hoe ik die issues oplos? oa mijn vitals, minimap, onderaan de buttons bv
Ik heb de resolutie al aangepast, ik draai op 1400x900 en dat is ook de versie van de ui die ik gebruikt
Volgensmij staan gewoon je componenten niet goed gepositioneerd... doe eens CTRL+/ (of was het nu ctrl+\) en plaatst dan alles goed.

Mensen al de festival quests gedaan? Is weer lachen... vooral de nieuwe maze is leuk (ok na alle quests gedaan te hebben ken je hem wel dromen). Je kunt er oa een leuke emote mee verdienen. Daarnaast ook weer rep met de inn leage ophogen.
Zaterdag Fire and Ice in nieuwe record tijd gedaan, volgensmij iets van 10 min oid (hele instance), zaten wel 3 lvl60's bij, en dat scheelt aanzienlijk.... anyway was op mn tweede alt, dus zo erg vond ik het niet. De twee buff/debuff pannels kwamen daar echt tot zijn recht, gezien ik LM speelde, en dat scheelt aanzienlijk met curen.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met mijn warden naar ered luin geswift. Eerste indruk is dat de quests inderdaad beter gegroepeerd zijn, je moet nu minder heen en weer hollen. Epic prologue (dwarf) is wel totaal bugged, je krijgt altijd de volgende of vorige quest te zien, de gm raadde me aan om gewoon de quest tracker te gebruiken voor die quests en dan zou het wel moeten lukken. Beetje dom maar komt wel in orde. Enorm leuke class trouwens, ik dacht eerst dat hij niet snel genoeg ging kunnen reageren, (ik speel voornamelijk guardian) maar dat valt best goed mee! Natuurlijk wel nog niets in group play gedaan en ik heb enkel nog maar 2-gambits. Ik ben nu lvl 11, nog 3 levels tot de crazy run buff!

Met mijn guardian ook heel wat in lothlorien gespeeld. Heb nu 2 quests die nog totaal gebugged zijn (kill 30 orcs fandhuil, en patrol anduin). Heel mooie scenery in lorien, leuke dingen die je ook in de boeken tegenkwam, redelijk relaxte sfeer ook. Moet voornamelijk battle of lorien nog doen nu en hier en daar nog een questje. Heb ook mijzelf het superb lothlorien heavy shield gecraft, drie attempts maar toen was hij er! Enige probleem met mijn stats is nu will en fate, voornamelijk will dat nu op 134 ligt en ik dus slechts 1997 power heb. Een guardian kan wel zijn werk redelijk goed doen met weinig power en heeft een aantal power regen skills indien nodig dus voorlopig geen erg, maar misschien moet ik er toch een klein beetje bijpompen.

EDIT: en ja festival ook al gedaan, maze is leuk inderdaad maar tegen de laatste quest ken je de weg wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Lointje op 06-04-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik ga straks ook maar eens naar Lothlorien, heb de boeken niet af, maar book chapter 5 nog geen goede groep gevonden en ook boek 6 chapter 8 eens gedaan, maar 4 keer een wipe op 20K van die baas, hij doet dan iets waardoor de hele groep binnen 10 secs dood is. iemand daar al ervaring mee? Er is denk ik iets veranderd met de nieuwe update, want de andere leden hadden deze quest al een aantal maal gedaan en nooit problemen ondervonden.. Als iemand wat weet, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond voor de eerste keer de Training Hall instance gedaan in Moria. Op lvl 55 moest dat toch gaan lukken en ik had het al een keer zien doen dus de strategie wist ik op zich wel (al was dat een hunter en ben ik als Runekeeper iets meer squishy) Het begin was in ieder geval wonderbaarlijk makkelijk en al snel was ik aan de recruits bezig die met gemak neergingen (vergeleken met de andere orcs waren die namelijk echt gewoon doodsimpel.) En iets later stond ik weer buiten de instance en had ik alles met betrekkelijk gemak overleefd. Daarna maar even snel uit de vault mijn runestone gehaald die ik al een tijdje had voor lvl 54 (was ik vergeten eerder te doen) en geslot zodat die ook kan gaan levellen vanaf nu. :) Leuke instance die als je weet hoe je het moet doen ook niet al te ingewikkeld is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ik ben eigenlijk teleurgesteld in Lothlorien. Binnen twee dagen was ik met alle quests klaar en ben nu 24 punten van Kindred af (stomme hunter in de group die even zou kijken wat het doden van protected beesten deed). Afgezien van een aantal quests die bugged zijn (Anduin Patrol and Fanuidhol Attack), gaat B7 mensen maar heel kort bezig houden vrees ik. Jammer dat ze alles weer nog verder hebben doorgetrokken in het einzelganger idee. Alles is te soloen. De hoeveelheid bugs zijn ook best vervelend. Zo zouden er crit ingredients moeten droppen, maar die droppen niet. Kheb nu al 5 van die named elites gedood, geen drop.

Van mij mag B8 heel snel komen, want deze grind voor rep and coins is saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Ik ben het juist rustig aan gaan doen. Direct na het downloaden van de B7 (waar ik relatief snel mee klaar was, kon donderdagmiddag om 17.30u spelen), ben ik wandelend Lothlorien binnen gelopen om te genieten van de omgeving. Vervolgens begonnen met Epic Book 7. Daarna ben ik bezig gegaan met crafting instances voor de gold leaves. Die instances doe ik nu iedere dag en dat neemt vrij veel tijd in beslag, het is wel weer écht grinden, wat wel jammer is... maar zodra ze die reward gefixed hebben (dat je mogelijk een 15k ixp rune of een T5 relic kreeg uit een Lothlorien gift box) kan ik straks gift boxes barteren en iedere week een kansje maken op een mooi 2nd age wapen. Dat is in ieder geval iets om naartoe te werken.

B7 heb ik ondertussen afgerond, maar verder heb ik nog geen enkele quest gedaan in Lothlorien. Gistermiddag heb ik kingenoten geholpen om B5 Ch 5 te doen, dat was echt erg leuk. Er was helaas geen minstrel online en in eerste instantie hadden we maar 5 mensen (hunter, champ, captain, captain, loremaster). Dus maar begonnen aan de way of smiths, de gemakkelijkste instance van de drie. Dat ging heel erg gemakkelijk, als captain hoefde ik niet eens mijn best te doen om te healen, die taak namen de dwergen uitstekend op zich. Toen we daarmee klaar waren gingen we door naar de 21st hall, ondertussen meldde zich ook een guardian die zich bij ons voegde. Deze instance ging ook erg gemakkelijk. En ten slotte met dezelfde groep ook nog the deep way gedaan, wederom ging het ons prima af. Natuurlijk scheelt het dat je een kingroep hebt, waarvan een aantal wisten wat er stond te gebeuren, maar het ging toch verbazingwekkend smooth.

Vervolgens heb ik twee kingenoten snel door de rest van B5 en B6 geloodst zodat we later op de middag nog met een kingroep (captain, captain, hunter, hunter, minstrel, loremaster) B6Ch8 konden doen. Toch een pittige instance, maar we gingen er vrij eenvoudig doorheen, hoewel we twee keer een revive nodig hadden omdat de minstrel een keer neer ging en de andere captain die tank speelde een keer neer ging.

Veel lol gehad en altijd leuk om kingenoten verder te helpen. 's Avonds ben ik nog naar mijn alt geswitched en heb ik in Angmar een vriend geholpen aan de eerste series quests voor de Fem armour. Kortom, ik doe dus rustig aan met Book 7, ik doe ook tussendoor nog wat IXP instances. Zo kan ik wat langer van B7 genieten, want het zal ongetwijfeld wel minimaal 3 maanden duren voordat we weer een update zien (als het geen 4 of 5 maanden worden).

Over een paar weken krijg ik waarschijnlijk ook wel weer zin om lekker de HM instances te gaan doen, nu hopelijk zoals ze bedoelt zijn, uitdagend dus! (weet iemand hoe de berichten hierover zijn? Hebben ze nu alle bekende exploits opgelost?). Mijn alt wordt daarnaast ook steeds leuker om te spelen, Forochel, Angmar, Misty Mountains en Eregion liggen op hem te wachten (lvl 45 nu).

edit:
trouwens, ik had een lijst met known issues gevonden op de US forums:
http://forums.lotro.com/showthread.php?t=255240

Hier zijn ook de problemen die ik eerder beschreef met zwarte textures en onzichtbare glass spiders in terug te vinden. Het is dus bekend en onderkend bij Turbine, hopelijk fixen ze het zo snel mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door The Flying Dutchman op 06-04-2009 11:12 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Oh ja, met betrekking tot de crafting instances en de Lothlorien barters.. daar heb ik laatst een stukje over gekrabbeld. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:55

ResuCigam

BOFH

Het lijkt wel of ze bij Turbine vergeten zijn waar MMO voor staat, heel book 7 en Lothorien bestaan uit solo quests :X Tot zover is Battle of Lorien de enige fellowship quest die ik ben tegen gekomen.

Het ziet er allemaal prachtig uit maar ik speel geen MMO om de komende maanden solo instances te grinden. Ik denk dat dit ze wel spelers kan gaan kosten...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ResuCigam schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:03:
Het ziet er allemaal prachtig uit maar ik speel geen MMO om de komende maanden solo instances te grinden. Ik denk dat dit ze wel spelers kan gaan kosten...
Nou dat vond ik eigenlijk al een beetje met Moria... normaal heb je in alle gebieden wat questjes, met als afsluiter een fellowship quest, in Moria zijn er dat maar een handje vol.
De enige fellowshipquests zijn de grote instances, de rest van moria is allemaal solo content. Dit hebben ze in Lorien dus kennlijk doorgetrokken (heb nog bijna geen quests gedaan daar).

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je verveelt: ga Watcher 2.0 doen. :) Damn zeg, Watcher is nu écht moeilijk, maar ook wel ontzettend vet.
Twee avonden nu bezig geweest met wipen, maar gisteravond toch de Watcher al een keer op 175k gekregen. Dus hopelijk nog 1 of 2 avondjes bezig en ie is neer.

Tis overigens echt wel anders dan Watcher 1.0, je gaat hem echt niet meer 3 keer per week kunnen farmen zoals we eerst deden. Iedereen moet nu echt 100% opletten, de tactic echt helemaal kennen, en er is ontzettend weinig ruimte voor fouten. Maar de loot is beter, en het gevecht is nu echt leuk. :D

Battle of Lorien vind ik ook een erg leuke instance overigens, om elke dag ff een half uurtje te doen, en te werken aan je deed ervoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik las inderdaad dat het al aardig opschoot, nu maar hopen dat hij deze week nog een keer neergaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Watcher 2.0 pfoeh zeg! We hebben hem nog geen haartje op z'n schubbekop kunnen krenken, elke keer sterven er veel te veel mensen op de 12 Crushing Tentacles, dus dan moeten we weer resetten. Frustrerend!

Wat betreft de Crafting Instances: voorlopig zal ik die dagelijks in blijven ruilen voor een 190k ixp rune. Die gift boxes krijg je sowieso pas als je Kindred bent met Galadhrim, en dan nog bevatten ze vooral veel junk. De kans dat je géén 2A of 1A item krijgt is erg groot, mij teveel werk: een week grinden en dan één Steel Setting krijgen als reward (echt gebeurd!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Wat betreft de Crafting Instances: voorlopig zal ik die dagelijks in blijven ruilen voor een 190k ixp rune. Die gift boxes krijg je sowieso pas als je Kindred bent met Galadhrim, en dan nog bevatten ze vooral veel junk. De kans dat je géén 2A of 1A item krijgt is erg groot, mij teveel werk: een week grinden en dan één Steel Setting krijgen als reward (echt gebeurd!!)
Je kunt ze natuurlijk ook gewoon opsparen en inleveren zodra je kindred bent en ze het barteren gefixed hebben. Aangezien ik in mijn bank toch al 800k ixp heb liggen, en wat daar nog eens bovenop komt zodra ik mijn oude lvl 40 item kan deconstructen, bewaar ik het liever om later zoveel mogelijk gift boxes te kunnen krijgen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Inderdaad, dat doe ik ook. Mooi bewaren die leaves, al ga ik ze misschien al wel barteren. Openen doe ik in ieder geval nog niet. Te hoge kans op borked inhoud. Wat me echter zorgen baart is dat de devs zich heel stil houden over of dit nu working as intended of bug is?

[ Voor 25% gewijzigd door MueR op 06-04-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:14:
Wat me echter zorgen baart is dat de devs zich heel stil houden over of dit nu working as intended of bug is?
Nou ik denk een bug, zover ik weet dropten er bij de beta-test voor book7 alleen maar SA of FA weapons uit die chests.

Ik hoop dat ze het iig wel aanpassen, ik speel namelijk regelmatig dit spel, maar heb pas 1 secondage drop mee gemaakt, ja 1 pas sinds moria online is. En om nu te zeggen dat ik deze ga kopen op AH, nou nee.
Dus zo'n chest waar gegarendeerd een sec of first ager in zit zou mooi zijn.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op US is al weer door dev over gepost, die zei dat ie er naar ging kijken, maar wilde niet zeggen of en wat ie ook ging veranderen. Al wel 2 weken geleden ofzo, dus kan linkje zo snel niet meer vinden.

Over Watcher:
Wij hebben ook een hele avond alleen maar gewiped op de 12 crushings en geen stap verder gekomen.
Gisteravond wel daar eindelijk voorbij gekomen, en dan wordt het gevecht een stuk leuker om te proberen. De tactics zijn dan redelijk straightforward, maar dan wipe je iedere keer omdat niemand de tactics perfect weet voor zn class. En met elke wipe leer je duidelijk en aanwijsbaar wat, zodat je steeds beter wordt, en steeds verder komt. Dat maakt het proces van wipen opzich best leuk, als je duidelijk ziet wat je leert, en telkens verder komt.

Wij gebruiken tactics zoals beschreven in deze overigens. Nu zijn die tactics overigens niet wereldschokkend, en wisten we ze zelf grotendeels ook wel hoe het moest, maar die legt het wel goed en in detail uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Originally Posted by Raskolnikov (klik)
Yes, I will be making changes to the gift boxes in 'the near future'. Keep in mind that I have no control over this 'near future' of which you speak.

Sorry, but I'm unwilling to give any useful information on the changes for the following reason: Who knows what crazy last minute panic-inducing thing could happen which would cause me to 'break my promise' and alter my current intentions.

I disagree with your assumption that silence means we're not taking an issue seriously. If an issue is serious, we must post very cautiously lest we give out the wrong info before we know what's going on. We need to consider all of the facts and then make an informed decision, which takes time. Specifically for the gift boxes, I can attest first hand that they are a top issue and have taken up a significant portion of my time over the past week.
Deze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ze leren wel van 't te veel informatie geven ;)

maar ik ga eens kijken of ik een lijstje kan vinden met de repeatable's en waar die te doen zijn, ben nu een rondje in caras galadhon aan 't lopen, wat trouwens wel een doolhof is, maar kan ze niet echt vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Zie mijn eerdere post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daar staat niet waar, en daar staan ze ook niet allemaal in volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik al gezegd dat ik het lothlorien shield critted heb :-) Eindelijk weer een schild dat groter is dan een frisbee, ben er blij mee, heeft me wel 75 silver leaves gekost en 3 flakes maar ach, who cares!

Gisteren voor de eerste keer battle of lorien gedaan en ik vind hem echt goed. Ik en hunter waren de verdedigende groep, en dat ging ons heel goed af. Nooit gestorven. De groep voor de idolen ging tweemaal volledig dood, dus ja, niet snel genoeg en instance failed. Taktiek wat veranderd naar wat we gezien hadden en de 2e maal was hij wel goed! 9 minuten en 15 seconden over, wat ik heel goed vind voor een 2e attempt zonder iemand die de tactics kende. (45 minuten heb je totaal btw).

Qua veel solo-play, daar heb je wel gelijk in, maar heel erg vind ik dat niet altijd. Ik hoop wel dat ze die server wide event snel toevoegen, alsook de schildpad. Het is al meer gebeurd dat een boek solo-based was, volgende is dan weer iets meer fellowship.

edit: Oh en donderdag gaan wij voor watcher 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik hoorde dat de watcher al een keer neergehaald was gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op eldar was die donderdagavond al neer ;)

Wij gisteren weer 4x gewiped op de overgang met die 12 tentacles, zijn er nog niet helemaal uit hoe dat moet. Kan wel vrij makkelijk als je maar genoeg champs mee neemt, maar dat willen we eigenlijk ook niet echt...

en 't is inderdaad wel erg solo en ook redelijk simpel; moet nu nog zo'n 20k naar kindred en dat komt vanzelf wel, doe een beetje de repeatable's, maar rep gaat best snel eigenlijk. Ik hoop dat er meer instances als battle of lorien komen, die is op zich wel aardig. Crafting instances zijn wel grappig, maar is wel echt grinden aan 't worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
rik86 schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:42:
daar staat niet waar, en daar staan ze ook niet allemaal in volgens mij :P
Ja, dat zijn ze echt allemaal. Locaties zijn vrij simpel: Vineyard (en dat feest), Caras Galadhon, Talan Fanuidhol en Cerin Amroth.

Gisteravond tegen beter weten in een Warden's Gift Box gehaald. Helaas geen wapen. 60k rune. Niet zo legendarisch als het label op de box zegt.

[ Voor 19% gewijzigd door MueR op 07-04-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
MueR schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:48:
[...]

Ja, dat zijn ze echt allemaal. Locaties zijn vrij simpel: Vineyard (en dat feest), Caras Galadhon, Talan Fanuidhol en Cerin Amroth.

Gisteravond tegen beter weten in een Warden's Gift Box gehaald. Helaas geen wapen. 60k rune. Niet zo legendarisch als het label op de box zegt.
Ik las net je reactie op het lotro europe forum. Op dit moment heb ik 24 gold leaves, maar ik probeer in ieder geval te wachten tot ik er 72 heb (hopelijk is tegen die tijd meer bekend over de reward, of anders heb ik in ieder geval twee kansen ;)).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het schild voor grote mensen gecrit en srry lointje ik had hem bij m'n eerste poging:)
Verder vermaak ik me prima in het bos, moest wel even aan de opzet van de verschillende niveau's in de elvenstad wennen.
Solo vind ik ook niet zo erg, ga gewoon in een fellow met een paar kinnies en dan kunnen we een beetje bijkletsen.
De watcher 2.0 valt tegen inderdaad, wij hebben gisteren ook 2 keer de kiezen stuk gebeten op die 12 sprieten. De champs wren een aardig stukje op weg maar na 10 sec valt de meeste protection etc. weg en dan is het gebeurd. Volgende plan is om mij als tank er midden in te zetten en alle agro te trekken. Met mijn skills and a little help from my friends moeten we een eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je al ergens dat crit item (elven grip of zo) voor het Galadhrim shield te pakken krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
we hebben 2.0 1x gehaald, alleen toen werd tank geroot en begon de watcher vervelend te doen ;)

wat je champs volgens mij moeten doen:
spoiler:
Je champs moeten eigenlijk in CB met flurry aan staan, deathstorm ge-equipped hebben, vervolgens breng je tentacle naar 1k, wacht je tot er zo'n kleintje spawnt, die leg je om waarbij je de champs de kans geeft om fighting dirty te casten. Dan leg je vervolgens die grote tentacle neer en doen de champion: dan eerst blade-storm, dan blade-wall, dan rend, dan battle-frenzy en vervolgens weer raging-blades, blade-storm, sound the attack, blade-wall en rend en dan blijven herhalen wat van cool-down is, met de voorkeur op raging-blades en blade-storm. Daarnaast moeten ze eigenlijk ook alle skills gebruiken die incoming damage verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem van de tentacles lijkt mij heel eenvoudig:
Guardian + CtD (= 10 targets all aggro) + pledge. Dan geef je jezelf nog eens 900 morale (je gaat de CD toch resetten), reset, tweede pledge, en als je dwarf bent kan je er nog een endurance bijgooien. Maw, je guardian is 40 seconden onsterfelijk en hij kan zich nog healen voor zo'n 2200 morale (catch a breath, als je niet blokt ben je slecht bezig, en tweemaal de grote heal) wat voor een guardian, als hij goed gepositioneerd is, enorm veel is. Ondertussen zet je de champions aan het werk. Een captain met IHW kan ook na afloop van de 1e pledge bijspringen om de guard+champs die toch aggro hadden, minder incoming te geven of er mee beginnen zodat de guardian even tijd heeft aggro te nemen. Daardoor kan de guardian zijn tweede pledge behouden voor ik weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, dat is zeker mogelijk Lointje. Nadeel is alleen dat dat alleen kan als je 2 guardians hebt, de ander moet namelijk aan de andere kant klaar staan om gelijk binnen de seconde de Watcher op te pakken en te draaien.
2 champs met deathstorm, hunter met RoA, LM met Ents go to war en lightning storm en ze zijn ook down, binnen de 10 seconden. Werkt wel het makkelijkst voor ons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hm ja, misschien zou ik m'n dwarf endurance moeten gebruiken als champ... :P

en inderdaad een idee om guard eerst aggro te laten pakken, bij ons gingen champs te snel neer, vooral ik telkens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Dat stukje over de guard klinkt inderdaad wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ga je van neer dan Rik? Bij ons zijn de crushings niet echt meer het probleem, die zijn neer ongeveer gelijk dat LS/IHW is afgelopen. Probleem bij ons is meer dat de crushings net 1 sec neer zijn, iedereen half morale is vanwege het zieke damagefest de 10 sec ervoor, en dan de shakings spawnen, en die gelijk dan als eerste attack een melee swipe doen van 1.5k over de hele party, dat heeft ons al een paar keer een wipe gekost. Ga je daar niet van dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat kan 't ook zijn hoor, ik weet alleen dat ik altijd als eerste 't loodje leg, maar ik begon de laatste keer ook met raging blades, die mept 13 targets voor 500-800 damage elk waarmee ik ook extra aggro pak, en die 2s later weer. Aan de andere kant, als alle champs dit goed doen, moeten ze na 5 seconden ook neer zijn...

Maar het zou goed kunnen dat ik inderdaad door die shaking het laatste zetje krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bah, gisteren Battle of Lorien nog eens gedaan, terwijl ondertussen de sentinel challenge 1. Ondanks een paar ongelukkige waves in het defense camp. (onze minstrel deed geen damage, zat gewoon rustig mij (de tank) de healen terwijl dat amper nodig was ^^ Daardoor gingen ze traag neer en kwamen die berserkers.)

Anyway, goed herpakt en het alsnog gehaald, met 1 minuut 10s over. Maar toen we met de npc probeerden te praten ging het niet. Ineens worden we allemaal terug uit de instance geport en het enige wat we konden doen was helemaal opnieuw begonnen. Een bug die reeds gemeld is, aldus de GM maar helaas niets dat zij kunnen doen. Jammer maar we hebben wel plezier gehad. Alleen dom dat we de reward, de deed, en de volgende challenge niet kregen.

Ik weet nu niet of het random was, of aan challenge 1 lag, maar ik denk niet dat we die named ones nog gaan neerleggen voor patch 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbie1980
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2024
Lointje schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:17:
Heb ik al gezegd dat ik het lothlorien shield critted heb :-) Eindelijk weer een schild dat groter is dan een frisbee, ben er blij mee, heeft me wel 75 silver leaves gekost en 3 flakes maar ach, who cares!
Hmm 4 x kinnies late proberen op dat shield met bijna 50% kans :/ alle 4 failed. Heb ik 2 recipes in vault zijn ze bound :( wel nog ff geduld denk ik dan maar :/ dan kan ik eindelijk weer terug naar mijn R7 PvP shield look :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lointje schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:41:
Een bug die reeds gemeld is, aldus de GM maar helaas niets dat zij kunnen doen. Jammer maar we hebben wel plezier gehad. Alleen dom dat we de reward, de deed, en de volgende challenge niet kregen.

Ik weet nu niet of het random was, of aan challenge 1 lag, maar ik denk niet dat we die named ones nog gaan neerleggen voor patch 2...
Voor de mensen te waarschuwen: de bug is er als je nog in combat bent en met de npc praat om te travellen. Rustig alles afmaken nog en dan pas terugkeren is de boodschap.

Gisteren dus opnieuw geprobeerd, op 20 minuten hadden we 3 idolen neer maar toen gingen de twee named ones net het veld weer af. Beetje pech dus, maar daardoor wel redelijk snel en heel vlot de instance gecleared zonder sentinel challenge :) Onze kin doet het steeds beter.

Vanavond watcher 2.0, dat wordt interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij gaan hem vanavond waarschijnlijk voor 't eerst sinds vrijdag niet proberen, afgelopen dagen gemiddeld 4x op een avond gewiped, dus zo'n 25 wipes op de watcher afgelopen week ;)

ik moet inmiddels nog zo'n 15k tot kindred bij de galadhirim, dus dat gaat ook al aardig goed, had het al lang kunnen zijn trouwens als ik wat effectiever die rep quests grind, maar daar heb ik nog niet zo'n zin in. Die reveller quest is wel leuk om te doen, alleen vervelend als d'r een hoop mensen staan die niet weten hoe die moet... Vindt sowieso dat ze wel een aantal leuke nieuwe ideeën hebben geintroduceerd met bk7, alleen jammer dat ik de helft van m'n skills op m'n minstrel niet meer herken.

En ik zit inmiddels te twijfelen of ik voor zo'n barter box zal gaan gokken, ook omdat er tussen de andere barter items een juwelen setje tussen zit met een erg leuke on use voor champs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
vanavond misschien nog even verder in Angmar en dan carn dum en Uru voor m'n class quest, wordt ook wel eens tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de watcher geprobeerd, elke keer tot fase 3 geraakt. Het grote probleem bij ons was ook toen de 2 grote tentacles spawnden, bovenop de 12 crushings en met hun AoE melee attack gingen die light armours sneller neer dan een keer knipperen met je ogen. De watcher had ik elke keer goed aggro en meteen weggedraaid maar hemel kan die jongen meppen. Gemiddeld waren zijn aanvallen 1000+ met een max van 1970. Als je zo 1100, 1000, 1300, 700 en 1970 binnen 10 seconden op je krijgt, doet dat wel pijn...

Na drie keer hadden we het bijna maar toen gingen de 2 mincers down. De runekeeper kon het niet halen en dus ging ik (tank watcher) en de champs (crushings) dood. De laatste attempt gingen we proberen om de crushings opnieuw in het ondiepe te bevechten, hunters aggro nemen op de grote en guardian shout op de watcher alvorens hij zijn corruptions en ranged+ buff opzet. Natuurlijk crasht tank 2 net voor de 12 spawnen dus heb ik die taak opgenomen om de damage daar te incasseren. Een van de minstrels was aan het coweren en kon eigenlijk niet veel doen. En de watcher deed alsnog een giga AoE attack van 1500+ wat op dat moment niet welkom was.

Al bij al zeker niet slecht gedaan, was een toffe avond. Een keer waren we zo goed als voorbij fase 3 maar de AoE van de tentacles besliste anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Hmmz jammer, maar het lijkt er wel op dat het gevecht nu wel meer een kwestie van wat geluk wordt ipv echt gewoon goed hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Geluk is geen echte factor; het is een kwestie van tactiek uitvogelen en de uitvoering polishen. Wij hebben ons gisteravond 2 uur stukgebeten op de Watcher. Onze progressie is dat we nu de spawn doorkomen en stabilisatie zoeken om de eindfase in te gaan.

spoiler:
Op dit moment laten we de 12 (eigenlijk 11; 1 spawned bij de hunter die de killing blow op de laatste massive doet) tentacles spawnen tegen een muur en gebruiken dan LoS om dit te overleven. Iedereen behalve 2 champs en de offtank blijven bij de tentacles en halen die gecontrolleerd neer. De rest gaat richting safe spot. 2 hunters pakken ieder een shaking tentacle (helpen eerst nog ranged met de 12 littles) en de maintank pakt de Watcher en draait hem 180 graden. Qua coordinatie gaat het nog niet helemaal lekker; we verliezen *altijd* diegene die als eerste deep water in gaat; dangling en dood. De eerste 2x was dit dus de MT waarna de offtank het over moest nemen en er een wipe was omdat de aggro niet snel genoeg onder controle was. De laatste poging van gisteren hebben we een RK opgeoffert en kwamen we weer een stapje verder. Doel van zondag is om corruption removal op te starten en de 12 tentacles goed neer te krijgen zonder casualties. Als we eenmaal stabiel de shaking fase in gaan komt het wel goed ;)

Zondagavond gaan we verder met polishen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iemand nog iets leuks te melden?
alle watcher pogingen beginnen eerlijk gezegd een beetje te vervelen :)

Niemand spannende encounters gehad... mooie verhalen over epic gevechten in de ettenmoors... dat soort dingen?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
staan jullie toch erg anders dan wij
spoiler:
Wij staan op de brug zelf te vechten op een hoek, zodra de stranglings spawnen gaat de guard naar de juiste plek om te tanken en op de champs na iedereen naar het midden van de brug. Champs AoE-en die stranglings dood

Ik was het lvl-en van m'n burg (54) en warden (49) een beetje zat, dus ik ga weer aan een nieuwe beginnen. Ik heb lang getwijfeld of ik die ook gewoon op eldar zou stoppen, of op laurelin om te rp-en, maar heb hem toch maar op eldar gepropt. M'n keuze is gevallen op rune-keeper (eigenlijk naast capt de enige waar ik nog geen lvl 20+ van heb) dus ben benieuwd hoe die speelt. En ook benieuwd hoe lang ik 't redelijk rustig lvl-en volhoudt ;)

[ Voor 44% gewijzigd door rik86 op 10-04-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ettenmoors is de balans zo goed als terug (hoewel ranged altijd wel belangrijk blijft). RK zijn de nieuwe boosdoeners maar volgens mij kan je ze ook wel doodblazen met hun light armour. Ik hoop dat op de freepsides de interesse in raids weer iets groter wordt, ik ben die iedereen voor zich mentaliteit nogal beu. Sinds moria had je hunters die gewoon bleven pingen en als je als guard naar voor stormt, doen ze allemaal een stap terug. Uiteindelijk ben je dan alleen tegen 30 creeps :D (guard kan dat wel even overleven maar ook niet altijd. Nu lijkt groepplay weer iets belangrijker om te blijven overleven en niet overvallen te worden door een horde bad guys. (ik speel op snowbourn trouwens, enorm grote pvp community)

Vanaf vanavond heb ik 9 dagen vakantie dus ik ga mijn warden beginnen spelen, mijn guard voor raids en misschien weer wat meer ettenmoors.

En zondag bestaat onze kin twee jaar en gaan we dus weer een van onze fun kin meet days houden, horse races, chicken runs, hide & seek, tag, ... events de hele dag lang met leuke prijzen voor de winnaars :) Gewoonlijk enorm veel fun! Met gewoonlijk nog een mooie speech om iedereen te bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit ook op snowbourn. Ben pas sinds een paar dagen terug in LOTRO terwijl mijn WAR abbo nog een maand loopt. RK vind ik tot nu toe (lvl16) een te gekke class. Merk dat ik de laatste dagen minder zin heb om WAR op te starten en LOTRO des te meer :)
Gelukkig heb ik in Shadows of Angmar ruim 200 gold bij elkaar gesprokkeld zodat ik mijn nieuwe in spiksplinternieuw armor kan stoppen. Merkte alleen dat mn 200G inmiddels was verbleekt bij de 600G die andere kinnies hebben weten te bemachtigen.

welk kinship zit jij ook alweer Lointje?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
600G? Ik dacht dat ik redelijk wat had met rond de 80. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:20:
Ik zit ook op snowbourn. Ben pas sinds een paar dagen terug in LOTRO terwijl mijn WAR abbo nog een maand loopt. RK vind ik tot nu toe (lvl16) een te gekke class. Merk dat ik de laatste dagen minder zin heb om WAR op te starten en LOTRO des te meer :)
Gelukkig heb ik in Shadows of Angmar ruim 200 gold bij elkaar gesprokkeld zodat ik mijn nieuwe in spiksplinternieuw armor kan stoppen. Merkte alleen dat mn 200G inmiddels was verbleekt bij de 600G die andere kinnies hebben weten te bemachtigen.

welk kinship zit jij ook alweer Lointje?
200G is nog altijd veel hoor :) Ik kom er ook bijna aan nu en ben een van de rijkste mensen van onze kin denk ik. Sommigen hebben nog moeite om genoeg geld te hebben voor repairs (maar wat die doen weet ik niet want sinds moria is geld verdienen enorm simpel).

En ik zit in de kin 'Room For Improvement'. Goede sfeer, leuke mensen, af en toe een raid, veel lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb best veel gold verdient met het kopen en verkopen op de AH. Op een gegeven moment wist ik precies wat alles waard was en waar het voor verkocht werd. Zag je een stack misty mountain silver ingots staan voor 200s buyout dan kocht ik ze en zette ze voor 1,8G (dat was de prijs) er weer op. Ook stond ik vaak bij de beryl shard droppers (bisil bloodaxe is als de dood voor me). ging ik ondertussen wat anders doen. Als ik aan het mailen of internetten e.d. was dan startte ik wel lotro op en kon op mn G15 zien wanneer mn health omlaag ging en dan snel alt-tabben :) Beryl shards leverden al niet meer zoveel op maar de juiste armors of shield nog wel zo'n 3 a 4 gold. Ach nu komt het goed van pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

pfoe, 220g...

ik zit net op de 14g, en daar kom ik dan toevallig op omdat ik laatst een goede 2nd age champ rune vond...

daarvoor zat ik altijd een beetje tussen de 1-4g, en dan heb ik nog niet eens een deluxe house, en ook niet alle boxes in mn vault geopend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Ik heb gisteren 50g gehaald. Het stroomt wel met één of twee goud per dag binnen de laatste tijd (met repeatable crafting instances bijvoorbeeld). Kopen doe ik bijna niets... maar verkopen doe ik ook heel erg weinig. Wat er binnen komt, komt vrijwel puur van drops. Met 50g ben ik binnen de kin wel één van de rijkere mensen... velen hebben soms moeite de repairs te betalen. Maar zoals hierboven ook al iemand zei: ik begrijp dan niet wat ze met hun geld doen...

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Repairs moet je emt gemak kunnen betalen, maar ja je hebt van die mensen, nader nu de 25G, dus het gaat wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de great barrows gedaan en nu als guardian tank (eerste keer een instance en in een full fellowship), was wel aanpoten, maar erg leul. De 3 runekeepers hebben geen mog op zich gehad :P.
Hele instance gecleared en alle quests binnen voltooit. Nice.
Begin de guardian steeds leuker te vinden, wat kun je als heavy armour toch lekker veel mobs tegelijkertijd aan :P

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:59
Ik heb 40 G een naar mijn gevoel is het niet zo veel vergeleken met veel lvl 60's hier op Gilrain.
Ik ben dan wel net gestopt voordat de HM instances werden gefarmd (die veel goud schijnen op te leveren) en nu net weer begonnen met LOTRO.

Ben heel erg benieuwd naar wat de gemiddelde lvl 60 op zijn bankrekening heeft staan eigenlijk...
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.