Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48
Ik zal toch even proberen wat licht te laten schijnen op het fenomeen traits. Even uit de losse pols, dus vergeef mij foutjes :P

Er zijn 4 categorieën: Virtues, Class, Race en Legendary. Deze laatste mag je gerust uit je hoofd zetten, pas op level 39 kan je de drie boeken lezen die uiteindelijk de Legendaries unlocken. Toekomstmuziek dus.

Virtues
Virtues zijn bonussen voor je stats. Deze kunnen (op hun max rank) heel erg goed zichtbaar zijn, bijvoorbeeld door een enorme boost in je Morale of Power. Andere virtues boosten je resistances, waardoor je minder vatbaar bent voor diverse soorten debuffs (wounds, poisons etc), typen damage (shadow damage bijvoorbeeld) of soorten damage (tactical, melee, ranged). Wat een goede build gaat zijn voor de champion heb ik geen hands-on ervaring mee, daar is mijn champion te laag voor (L37).

Racial
Racial deeds zijn aan je ras verbonden, wat uit de naam blijkt. Per ras is er 1 stat modifier (will, fate, might of vitality dacht ik), een port naar je hometown (Bree, Michel Delving, Rivendell of Thorin's Gate), weapon damage (Bow damage [Elf], Axe Damage [Dwarf], Sword Damage [Man] en Club damage [Hobbit]). Dit zijn dan ook meteen de meest nuttige. Alhoewel, op level 39 ongeveer unlock je de deed voor de meest krachtige trait. Voor Men is dat een self-heal voor 2500-3000 morale, voor Elves een +50% Parry chance, de rest weet ik niet.

Racial Traits worden verkregen door Racial deeds. Deze 9 traits zijn opgedeeld in 3 groepen, met 1 buitenstaander. Deze moet verkregen worden met reputation bij je hometown (zie de ports voor de locaties). De overige traits werken in een set racial deeds, die unlocken naargelang je levelled. Je moet wel de vorige tier hebben afgerond voordat deze beschikbaar wordt.

Class traits
Deze krijg je, ook aan de hand van deeds, terwijl je levelled. Ze verbeteren skills, bijvoorbeeld door je meer AoE targets te geven bij skills. Sinds Mines of Moria zijn er ook trait sets beschikbaar, die nog een extra bonus geven. Zoals eerder gezegd, ik weet nog te weinig van Champions. Misschien dat deze guide je enigsinds op weg helpt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En om aan te vullen, deze traits kan je slotten via een bard in de meeste grotere steden. (minstrel icoontje boven zijn hoofd). Traits equipen kost wat geld maar geeft goede boosts. Dus als je meteen de goede kan slotten spendeer je niet veel geld, en heb je er veel aan. Naarmate je hoger level bent, kan je meer virtues, class traits, racial traits en legendary traits slotten.

Ivm legendary, dit zijn enorm goede traits, maar ook moeilijker te verkrijgen. Vanaf lvl 39 kan je best de 3 boeken van je klas kopen, en dan de pages verzamelen. Als je dat voltooid krijg je een goede trait, meestal gecombineerd met een goede skill. (in jouw geval is controlled burn een van de beste). Maar zoals muer zei, dat ligt nog wel even ver weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de informatie. :)
Als ik het goed begrijp kan ik nu dus met een Bard praten in Thorin's Gate en daar traits uit de categorien Vitrues, Racial en Class toevoegen aan mijn karakter?
Tegen een betaling uiteraard. Lijkt me leuk als dit zo is, al zal ik vast wel een aantal nutteloze keuzes maken. Maar ach, zo leer ik het een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Dat klopt wel ongeveer. Je zal nog niet alles kunnen slotten, maar dat merk je vanzelf als je bij een Bard aanklopt. Kill deeds moet je niet te veel achteraan jagen, zeker niet als je nog op een level bent waar je er XP voor krijgt. Dat gaat erg ten kostte van de quests die je on-level kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:20:
Dank je voor de informatie. :)
Als ik het goed begrijp kan ik nu dus met een Bard praten in Thorin's Gate en daar traits uit de categorien Vitrues, Racial en Class toevoegen aan mijn karakter?
Tegen een betaling uiteraard. Lijkt me leuk als dit zo is, al zal ik vast wel een aantal nutteloze keuzes maken. Maar ach, zo leer ik het een beetje.
Klopt, let wel: Je kunt alleen dat slotten wat je al unlocked hebt. Virtues unlock je gaandeweg door te questen, om te zien welke je al hebt kun je altijd je deed log openen (SHIFT-L) daar kun je alle traits zien die je al hebt verdient en welke je nog aan het verdienen bent. Er staat ook een icoontje voor je beschikbare traits onderin je scherm (links naast je skills bar) het icoon voor deeds is de tweede van rechts.

Je ziet dan ook meteen welke je kunt equippen en hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
In het begin denk je pff, wat heb ik eran, maar gaandeweg ga je toch merken dat het heel erg kan schelen als je je traits op orde hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben destijds gestopt met LOTRO toen WAR uitkwam dus denk een paar maanden voor MOM. Ik had toen mn traits op hoogste level (9 zo'n beetje was max toch?) Is dat nog veel veranderd? Is het nog hetzelfde of moet ik opnieuw beginnen? :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19
10 is het hoogst haalbare momenteel.
En qua traits heb ik weinig omgegooid, heb alleen fidelity vervangen op mijn champ voor een andere.

Voor de rest is dat niet heel veel veranderd, alleen zijn er trait sets, als je er meerdere van een bepaalde soort traits slot krijg je een extra legendary trait tot je beschikking. Alleen moet je deze weer eerst unlocken door een class quest te voltooien, een boek te kopen en inlezen bij de miners in moria, hier heb je repatution voor nodig en het laatste boek wat nu uit is voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Virtues is inderdaad niet echt veranderd, nog altijd tot rank 10. Maar class traits wel, zoals madgoblin net zei zijn ze nu gegroepeerd in drie groepen, hoe meer je van één groep slot, hoe meer bonus je krijgt.
Voor champ heb je bv een tank-trait-groep, zodat je goed kan tanken en overleven, maar dan doe je minder damage, de andere zijn snellere AoE damage en de derde groep is max damage op 1 mob door cd, meer damage, ...

Als je er 5 hebt geslot van een groep, kan je een lvl 58 legendary slotten. (indien je hem hebt natuurlijk). Maar dat is niet altijd de beste keuze, soms is 4 van een groep en 3 van een andere groep beter en dan gewoon drie oude legendaries slotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor m'n Hunter toch wel virtues moeten veranderen hoor. Vóór MoM had je meer dan genoeg power als je Bow of the Righteous had, zeker in combinatie met Endurance Stance. Na MoM is power management helaas weer een behoorlijk probleem geworden. Ik heb dus het een en ander moeten veranderen aan mijn virtues om tenminste nog een klein beetje normaal te kunnen spelen, zonder na elke mob te moeten wachten op power regen.
TAA schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:49:
[...]
Oh en btw, gisteren een run op de Watcher in 23 minuten incl. poppen van scrolls, buffs, food etc. Vanaf het moment dat de Watcher getriggered werd tot aan de killing blow 19 minuten _/-\o_
Wow... _/-\o_ Dat is echt heel snel! Grats *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik ben nu trouwens bezig met book 5 chapter 5 drums in the deep, maar die valt echt vies tegen. Voor de deep watch is heel erg moeilijk, al drie keer gewiped, zelfs met 2 healers erbij. Zodra er trollen komen gaat het behoorlijk mis elke keer. iemand een goeie strat ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hiawatta schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:01:
Ik ben nu trouwens bezig met book 5 chapter 5 drums in the deep, maar die valt echt vies tegen. Voor de deep watch is heel erg moeilijk, al drie keer gewiped, zelfs met 2 healers erbij. Zodra er trollen komen gaat het behoorlijk mis elke keer. iemand een goeie strat ervoor?
Hmzz dat zijn die 3 instance quests voor book5 toch, verdedigen van de dwarf-camps.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier moeite me heb gehad, heb ze allemaal 2x gedaan (totaal dus 6), en geen enkele whipe mee gemaakt. We deden altijd de zwaarste mob (EM volgensmij) stunnen en bewaren voor het laatst, als er trollen komen, deze zo snel mogelijk als eerste neer... maar ik denk dat je hiervoor wel dezelfde tacktiek gebruikt neem ik aan.
Vecht vooral bij de dwarfs, zodat ook zij mee helpen en gebruik de banner(s).
Verder geen speciale technieken voor hoeven te gebruiken.

edit:
Gisteren btw mn tweede char op lvl60 gekregen *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Rfce op 30-03-2009 15:36 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Hmmz gisteren weer twee keer mislukt, ik vind het allemaal best met die instance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb deep way en way of smiths beiden 1x geprobeerd en direct gehaald, alleen met 21st hall wel wat problemen gehad, met de anderen eigenlijk niet, maar aan de andere kant, 't was wel met kin-groep, dus weet niet hoe moeilijk deep way nu echt is. smiths is wel een eitje trouwens, schijnt solo te kunnen als healing class ;) moet je wel een beetje geluk hebben met waves trouwens...

moet zeggen dat de instances wel leuk zijn, maar ik vraag me af of ze ze ook in de boeken hadden moeten stoppen. 't maakt 2.5.5. voor iedereen een lang pauzepunt in de boeken

[ Voor 26% gewijzigd door rik86 op 31-03-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Deep Way is zeker de moeilijkste van het stel. Daar wil je inderdaad wel een kin group ofzo voor hebben. Snelheid is daar key, en je zal een kleine groep (2 man) moeten reserveren die snel naar het midden kunnen rennen indien daar een aanval komt. Verder is het zeker belangrijk om die leader zo snel mogelijk neer te krijgen. Een champion kan dusheel handig zijn. Met al die instances geld: wanneer de leader van een wave te lang up is, komen er meer adds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij laten gewoonlijk guardian + healing class achter om rest af te maken, de rest gaat naar de nieuwe plaats. Als de laatste baas komt bij deep way, massieve aggro pakken bij east of west (waar je zit) en allemaal naar het midden lopen. De dwergjes volgen wel. Tank op de baas, CC op de trolls indien mogelijk en dan vlug alles afmaken. Eens de meeste adds dood zijn is het een eitje. Met kingroep al 3 keer van de 1e try en 1 keer 2e try gelukt :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Lointje op 31-03-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al gezien dat Turbine in een competition zit voor de beste developers? Ze zitten inmiddels bij de laatste 8 en de tegenstander is Valve. ;)

http://www.escapistmagazine.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Die was me inderdaad opgevallen dragonspirit. Niet op een positieve manier overigens. Ik vond het vrij opvallend en diep, diep triest zoals Turbine zich hier laat kennen. Normaal komen er (bijna) geen Turbine medewerkers op het forum bij ons, QuixoticConstruction en MadeOfLions buiten beschouwing gelaten. Echter, het topic in de General Discussion had na 15 minuten (!) als eerste reactie (!) een reply van de community manager van Turbine. Bij vragen of kritiek geven ze niet thuis, maar zodra er iets voor hun te halen valt, zijn ze er ineens wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:22:
Die was me inderdaad opgevallen dragonspirit. Niet op een positieve manier overigens. Ik vond het vrij opvallend en diep, diep triest zoals Turbine zich hier laat kennen. Normaal komen er (bijna) geen Turbine medewerkers op het forum bij ons, QuixoticConstruction en MadeOfLions buiten beschouwing gelaten. Echter, het topic in de General Discussion had na 15 minuten (!) als eerste reactie (!) een reply van de community manager van Turbine. Bij vragen of kritiek geven ze niet thuis, maar zodra er iets voor hun te halen valt, zijn ze er ineens wel?
Tsja, ik heb die ervaring niet MueR. Mijn ervaringen blijven nog steeds goed en overigens heb je het volgens mij nu over Codemasters en niet over Turbine. Of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://community.codemast...php?p=5024446&postcount=2

Dat is een post van Turbine idd. Het was met niet opgevallen MueR, maar vind het ook niet heel briljant. Zeker omdat Patience idd community manager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Echt Turbine. CM heeft hier weinig mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Lointje schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:52:
Wij laten gewoonlijk guardian + healing class achter om rest af te maken, de rest gaat naar de nieuwe plaats. Als de laatste baas komt bij deep way, massieve aggro pakken bij east of west (waar je zit) en allemaal naar het midden lopen. De dwergjes volgen wel. Tank op de baas, CC op de trolls indien mogelijk en dan vlug alles afmaken. Eens de meeste adds dood zijn is het een eitje. Met kingroep al 3 keer van de 1e try en 1 keer 2e try gelukt :-)
Hmmz nog maar eens weer proberen dus. de baas bij elke wave moet dus als eerste dood? Die mag niet te lang up zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hiawatta schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:24:
[...]

Hmmz nog maar eens weer proberen dus. de baas bij elke wave moet dus als eerste dood? Die mag niet te lang up zijn?
Dat weet ik niet, je kan hem stunnen/fearen altijd, ik had het alleen over de eindbaas, die verschijnt na zo'n 15 minuten gewoonlijk in de middenste kamer, dan moet iedereen daar meteen naartoe, anders zal die npc en de kleine groep overweldigd worden.

Voor de gewone waves kan je de grootste stunnen en de rest later neermaaien maar dat moet niet echt. Je kan ook all out AoE gaan. Laat iemand een scroll meenemen (groene midden, rode buitenkant). Loop naar die pedestal, dan staat hij er op. Dan nog openen en je (jouw groep + de npc's) krijgen mooie buffs. Indien je kan, ook de npc's wat healen, ze zijn altijd een enorme hulp.

Verdeel op voorhand de groep zodat bij een dubbele wave, je gemakkelijk kan opsplitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
ok thanks ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb inmiddels redelijke twijfels of bk7 inderdaad donderdag uit gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:46

ResuCigam

BOFH

rik86 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:06:
ik heb inmiddels redelijke twijfels of bk7 inderdaad donderdag uit gaat komen...
Gevoelskwestie of heb je iets op de forums gevonden?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://community.codemast...p?p=5038903&postcount=218

Was er ook niet al te hoopvol over, maar dit is toch redelijk ok. :) Hoop nu al stiekem een klein beetje op donderdag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn wel vaker zo laat hoor rik, ik dacht ook al 2maal: wel dat komt nooit binnen twee dagen uit, maar dan was het er toch. Waarschijnlijk verschijnt vanavond of morgen de pre-download link.

Het kan natuurlijk nog altijd misgaan maar we gaan van het beste uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
't is een gevoel, waarvan ik hoop dat 't niet waar is ;) Vooral ook omdat ze er zo ontzettend weinig over zeggen, behalve dat 't nog bij QA ligt. Voor m'n gevoel zijn ze meestal al eerder, aan de andere kant, de laatste update voor MoM is al 8 maanden geleden of zo, dus daar weet ik ook niet meer zoveel van.
Wordt trouwens de eerste update waar ik net zover ben met de boeken als dat de update uitkomt :P

al zou een week uitstel niet erg zijn, m'n kin-leader heeft komende week vakantie, anders loopt die zo erg uit :P

[ Voor 15% gewijzigd door rik86 op 31-03-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
rik86 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:06:
Want???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Wat hij zegt, ze zijn zo stil. Normaal hoor je 2 dagen voor een release toch wel het akkoord van QA te hebben, gezien de schaal van het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
las net wat op 't franse forum dat die waarschijnlijk wel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heb wel al de advertentie staan bij het opstarten, maar staat geen datum in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Inderdaad ingame al wel de update met een nieuw plaatje, maar ik vind het ook eng stil. Ach ben nu toch bezig met HM instances en heb de boeken nog niet af, dus ik wacht wel ff met lothlorien in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiawatta schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:29:
Inderdaad ingame al wel de update met een nieuw plaatje, maar ik vind het ook eng stil. Ach ben nu toch bezig met HM instances en heb de boeken nog niet af, dus ik wacht wel ff met lothlorien in gaan.
Waarschijnlijk sta je de eerste tijd toch in de rij voor je quests en bij de mobs. Daarom wacht ik nog even voor ik Lothlorien inga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Vanavond toch nog een Watcher raid. Hopelijk op de Warden ranged tanken, maar dat is aan de raidleader. Mocht B7 toch nog komen, zullen we even moeten kijken hoe de Watcher veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ze beslissen vanmiddag of die door gaat, maar nog geen problemen, dus ik heb nog steeds hoop dat die uitkomt, al hebben ze wel een erg krappe planning volgens mij...

over de nieuwe tacktiek: hij kan straks echt niet meer zoals iedereen hem nu doet, z'n buffs veranderen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Mocht je horen dat ie officieel live gaat, laat het dan even weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand hier al met de runekeeper gespeeld?
Ben er gister een begonnen en het idee spreekt me wel aan... of nuken of healen indien nodig maar in het begin doe je zoooo weinig damage / healing dat ik me afvraag of je op hoog level niet van allebei net niks bent zeg maar. Is een level60 runekeeper een graag gezien figuur of wordt deze alleen tot een groep toegelaten als je niemand anders kunnen vinden? :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Mijn vriendin (L60 RK) heeft weinig te klagen daarover. Daarentegen heeft ze natuurlijk het voordeel dat ik haar gewoon meeneem naar instances enzo, dus er is eigenlijk altijd wel plek. Goede RKs is bij de meeste mensen wel plek voor. Er zijn een paar mensen (voornamelijk op Laurelin) die de RK zodanig lore brekend vinden dat ze er niets mee te maken willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel is de damage op een lvl 58 rk erg zwak. Het zijn enkel de crits die hoog zijn zodat de naam glass-canon nog een beetje waarde krijgt. (ik ben wel volledig heal-traited moet ik nu zeggen).

Echter, vanaf boek 7 zijn de RK's de nieuwe hunters, met crits tot 7k (met capt hulp denk ik). Alle weapon damage gaat omlaag, maar de tactical damage blijft.

Qua healen is het doenbaar als RK, het is vooral in het begin iets moeilijker om te healen omdat je attunement de hoogte in moet, en een groep van 3 healen is zowat het ideale. Als je er meer moet healen kan het best lastig worden (behalve als je dus een awesome tank hebt ;) )

Maar dus, boek 7 geeft veel RK-love, en ze zullen dan zeker meer gevraagd worden. Nu worden ze voornamelijk gezocht als healer indien er geen mincers zijn. Niet iedereen kent de klas zo goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep. Hunters krijgen een klap in het gezicht omdat Turbine z'n nieuwe speeltje (de RK dus) niet genoeg gebruikt wordt. Ach, het zal wel een book of 2 duren, en dan wordt ook de RK weer gemept met de nerf bat. Genoeg tijd om m'n RK te levelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATM is IMHO de RK de zwakste class ingame. Ik heb mijnes net gisteren 60 gedinged. Solo lvlen in moria zelf vond ik erg moeilijk (zeker omdat ik een burglar gewent ben, die zwaar sterk is solo), het glass gedeelte, klopt wel, maar de cannon mist volledig. Ik doe ongeveer 30 seconden over het killen van 1 normal orc, met 3 stukjes radiance, en over het algemeen echt geen slechte gear. Dat is 2x zo lang als de andere main DPSer ingame, en 3x zo lang als een burg met alle openers (burg heeft alleen consistente DPS veel lager, maar burst damage is best ziek). En dat is voor een class die als main damage dealer moet spelen.
En dan heb je nog healing, waarin ie duidelijk slechter is dan minstrel. Maargoed, healen op RK is te doen, tot nu toe heb ik forges en FG main gehealed op 58, en dat was goed te doen.

Het gestoorde is overigens de RK zo speciaal zou moeten zijn, omdat hij zowel goed kan healen, als goed kan DPSen, en daartussen kan switchen. Maar de dev die dat heeft bedacht, heeft blijkbaar nooit naar een minstrel gekeken. Momenteel is outdpsed een damagespecced minstrel de RK zwaar hard, en een minstrel kan beter healen. Bovendien is een minstrel in 0.0 seconden geswitched van DPS naar healing, en in 3 sec van healing naar dps, waarals de RK hier MINSTENS 20 seconden over doet, terwijl de RK speciaal zou moeten zijn om zowel te kunnen dpsen als healen.

Echt, IMHO is de RK pre-boek 7 een epic fail.

Goed, veranderd natuurlijk in boek 7, wat ik hoor van US is dat ie dan de meest OP class is, dus daarom toch maar gelvled. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Waarschijnlijk gaan we die Turtle raid voorlopig niet krijgen. Turbine heeft hem dichtgegooid op de US servers omdat de locks niet werken, waardoor er op een aantal servers mensen hem elke 20m farmen. Grote kans dat ie bij ons lekker dicht blijft :/

Fijn hoor, dat B7. Alles behalve de LM, Minstrel en RK gaan er op achteruit (alsof deze drie veel buffs nodig hadden), de enorme grind voor Lothlorien Gift Boxes kan je ipv een second age (zoals op de doos staat) een t4 relic of 15k rune geven en het is heel buggy allemaal :/

[ Voor 35% gewijzigd door MueR op 01-04-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De minstrel gaat er qua dps en healing ook op vooruit volgens mij. Idee met RK is dat die op vol healing ongeveer 85-90% van een mins haalt qua healing en op vol dps 85-90% van een hunter haalt qua dps.

Alleen als ik met m'n mins vol warrior-skald line doe kan ik door in war-speech te gaan en m'n damage weapon/book in ieder geval in de eerste 10/15 seconden iedereen er uitdps-en, single target, ranged en AoE (tot 3/5 targets) binnen melee range. Gelukkig gaat dat verhoudingsgewijs nog flink vooruit met bk7 :P

Enige minpunt is dat je zelden mag dps-en als minstrel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja b7 maakt goed wat er niet goed was aan de RK, maar het verneukt totaal wat er wél goed was aan de Hunter in Moria. Eindelijk hadden we dan weer onze rechtmatige plek terug van single-target DPSer, wat voorheen de champ bijna net zo goed kon en een goeie burg ook. Goed, je moest er power maintenance voor opgeven, maar dat neem je op de koop toe. Nu wordt én de power maintenance nóg zwaarder, én de dps gaat flink omlaag. Ik vind book 7 alleen al om die reden de slechtste update ooit.

Tel daarbij op dat de nieuwe raid inderdaad hoogstwaarschijnlijk al vanaf dag 1 op slot zal zitten en dat In Harm's Way zwaar generft is en het wordt alleen maar nog erger.

Ben meestal niet zo negatief maar book 7 brengt in mijn ogen wel erg veel onzinnig vervelende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de dps-nerf zijn ze doorgeschoten, dat ze er wat aan doen, dat is wel begrijpbaar, maar volgens gaan hunters er 30-40% op achteruit. Als ze nu gewoon 10-15% hadden gedaan en dat evt later nog wat meer hadden aangepast, was veel zinniger geweest volgens mij...
Heb sowieso het idee dat ze erg vaak te ver doorschieten met hun veranderingen.

De nerf van IHW is vervelend, maar maakt 't wel moeilijker, dat is dus niet zo heel erg wat mij betreft, 't vervelendste is dat je nu weer geinterrupt kan worden. Maar je kan nu niet meer zomaar een kansloos gevecht inrennen en dat overleven, we moeten dus tactisch wat slimmer gaan spelen. Niets mis mee volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:54:
Jep. Hunters krijgen een klap in het gezicht omdat Turbine z'n nieuwe speeltje (de RK dus) niet genoeg gebruikt wordt. Ach, het zal wel een book of 2 duren, en dan wordt ook de RK weer gemept met de nerf bat. Genoeg tijd om m'n RK te levelen ;)
Kom op zeg...iedereen die ook maar een beetje realistisch is, weet dat Hunters ook echt wel overpowered waren. Als een lvl 53 Hunter een mob van lvl 53 of 54 kan one-shotten dan kun je toch wel zeggen dat dat een tikkie overdreven sterk is of niet soms? ;)

Mijn runekeeper is nu ook lvl 53 en ik moet echt met iedere mob uitkijken, als er een tweede bij komt al helemaal. Nu zal ik de laatste zijn die ontkent dat ik absoluut geen briljante speler ben en sure ik maak meer dan voldoende fouten, maar zoveel moeite als het mij als runekeeper kost om te solo-en, zo "als een mes door boter" gaat dat voor de hunter. Ik moet echt van te voren plannen en enorm goed opletten dat ik geen toevallige mobs op mijn dak krijg als ik een elite of signature ga proberen plat te leggen. Zo had ik dat bijvoorbeeld bij de Uruk-Hai Captains van Eregion (overigens een toffe deed). Ergens in die chains om daar te komen moest ik een messenger neerleggen. Dat gaat hoor, maar ik moest in ieder geval de hele omgeving eerst clearen, want als er ook maar 1 target bij komt dan ga ik er geheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:21:
[...]

Kom op zeg...iedereen die ook maar een beetje realistisch is, weet dat Hunters ook echt wel overpowered waren. Als een lvl 53 Hunter een mob van lvl 53 of 54 kan one-shotten dan kun je toch wel zeggen dat dat een tikkie overdreven sterk is of niet soms? ;)
Kan dit alleen maar beamen - de Hunter is solo al zodanig sterk in Moria (de mijne is niet eens max DPS getrait) dat enige vorm van uitdaging tov SoA behoorlijk verdwenen is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ontkennen dat de hunter overpowered was is gewoon een te sterke klasse willen ^^ Als je sinds moria als creep gespeeld hebt zal je dat wel gemerkt hebben. Een beetje minder damage (of misschien gewoon de crits omlaag halen) leek mij toch een goede oplossing voor iedereen.

En een guardian heeft ook enorme burst damage eigenlijk, zeker als je volledig OP trait; Probeer maar de volgende combo eens, met een tweehander zelfs: force opening, sting, retaliation, stagger. Die laatste drie zijn skills die de auto-attack tussen je skills negeren en meteen afgaan. Met andere woorden in 2 seconden tijd doe je een gigantische burst. Bovendien is je parry chain nu open en kan je eenvoudig een bleed zetten en naar de volgende mob overschakelen. Ik ben nooit een grote fan geweest van overpower, maar er zit zeker potentieel in. Dit zal ook wel minderen met boek 7.

En RK kunnen momenteel voor 2k critten (epic conclusion), maar het probleem is dat als de skills niet critten, je zo'n 200-240 damage doet precies per hit en dan duurt het een eeuwigheid om een mob te doden. 230, dat haalt mijn guardian ook wel met auto-attacks. Behalve dan dat hij betere AoE heeft en zo'n lichaam dat hij 4 mobs tegelijk neerhaalt zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat de Hunter overpowered is. Maar ik krijg nu het gevoel van dejavu naar Book 9. Ze hebben de hunter te sterk gemaakt, tactical classes doen te weinig damage, voornamelijk omdat resistances te hoog zijn op mobs. Vervolgens gaan ze de resistances omlaag gooien (goed), de non-tactical DPS enorm nerfen (niet goed) en de Hunter in zn algemeen krijgt een dikke nerf.

Samengevat, de tactical classes die toch al overpowered zijn (LM solo Coldbear anyone?) krijgen een enorme dikke boost. Non-tacticals krijgen een dikke nerf, waardoor de tacticals ineens op alles top of the food chain zijn. Hunters hebben het al moeilijk genoeg met het vinden van een groep, omdat iedereen en zijn oma een hunter hebben. Nu komt daar ook nog eens bij dat je beter een tweede minstrel, een RK of LM kan pakken. Doen meer DPS en kunnen ook nog eens extra trucjes.

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 01-04-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:12:

Tel daarbij op dat de nieuwe raid inderdaad hoogstwaarschijnlijk al vanaf dag 1 op slot zal zitten
Realiseert iedereen zich wel dat er een hand-in event gekoppeld is aan het unlocken van de lair? Het zal een week of 2 duren voordat we uberhaupt de instance in kunnen. En ik weiger het een raid te noemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

[b][message=31731117,noline]Het gestoorde is overigens de RK zo speciaal zou moeten zijn, omdat hij zowel goed kan healen, als goed kan DPSen, en daartussen kan switchen. Maar de dev die dat heeft bedacht, heeft blijkbaar nooit naar een minstrel gekeken. Momenteel is outdpsed een damagespecced minstrel de RK zwaar hard, en een minstrel kan beter healen. Bovendien is een minstrel in 0.0 seconden geswitched van DPS naar healing, en in 3 sec van healing naar dps, waarals de RK hier MINSTENS 20 seconden over doet, terwijl de RK speciaal zou moeten zijn om zowel te kunnen dpsen als healen.

Echt, IMHO is de RK pre-boek 7 een epic fail.

Goed, veranderd natuurlijk in boek 7, wat ik hoor van US is dat ie dan de meest OP class is, dus daarom toch maar gelvled. ;)
Echt he. Nou eigelijk niet, klagen is een kunst, en dit is wel een mooie collectie. Je bent een hybride dus altijd minder tenopzichte van andere classes. Dus geen onzin vergelijk met een gespecde Minstrel die via War Speach wel even een echte dps-er of healer wordt. Ja ik ga altijd tijdens die 3seconden even langs de locale Bard daar. Pff :P
MueR schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:46:
Hunters hebben het al moeilijk genoeg met het vinden van een groep, omdat iedereen en zijn oma een hunter hebben. Nu komt daar ook nog eens bij dat je beter een tweede minstrel, een RK of LM kan pakken. Doen meer DPS en kunnen ook nog eens extra trucjes.
Hehe. Ohjee, de hunter nerfs. Ze hebben het al zo zwaar. Wacht het eerst maar eens af en laten we in de pratijk zien wat er is veranderd. Ik heb mijn lvl30 Tard in de koelkast gezet want er was geen klap aan. Alles viel dood neer om me heer door er naar te kijken. Hopelijk wordt het in bk7 wat spannender allemaal en gaan die Oma's wat andere klasse proberen als ze dadelijk niet meer tijdens het klaverjassen hun Tard kunnen levelen. Ben je ook gelijk van die 3 hunters per party af ;)

[ Voor 27% gewijzigd door bstard op 01-04-2009 13:22 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
TAA schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:59:
[...]

Realiseert iedereen zich wel dat er een hand-in event gekoppeld is aan het unlocken van de lair? Het zal een week of 2 duren voordat we uberhaupt de instance in kunnen. En ik weiger het een raid te noemen :(
Ja dat klopt, maar in US hebben ze deze al dichtgegooid, omdat er wat probleempjes mee waren. Hier zullen ze ook eerst die problemen willen oplossen, dus hij zal hier eerst wel dicht zitten. (ook het inleveren dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat TAA bedoelt dat het daarom ook niet blokkerend is voor de komst van boek 7. Aangezien we toch eerst de raid moeten unlocken zullen ze tegen dan wel de hotfix geleverd hebben.

Ofwel is TAA gewoon humeurig omdat hij meteen op schildpadden wil slaan, dat kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

TAA is gewoon humeurig omdat de beloofde RAID niet in B7 komt en dat we een slap Elendil aftreksel krijgen. Bovendien is het niet eens end-game content voor de mensen die de Watcher op farm hadden want deze instance is een soort prelude... Kijk maar naar de coins drops en dread...

En zoals MueR ook al aangegeven heeft; B7 is content die niet af was bij de MoM introductie. We hebben nog nooit ZO lang op een book update moeten wachten als dit keer. Ondanks dat het om 'oude' content gaat :(

Er zijn al genoeg threads op de US forums die klagen over het solo karakter van B7; daar speel ik geen MMORPG voor... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:14

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb nog nooit een RAID gedaan... ik kom wel in de buurt, maar ik ben meer voor het questen en exploren. Dus ik snap al de ophef hierover niet echt. :P

En het solo karakter van B7 vind ik geweldig. Kan ik rustig met m'n buddy samen gaan questen. Niet al teveel fellowship quests, dat is lekker. Ze zijn er wel, maar je wordt er in ieder geval niet mee doodgegooid.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat 't vooral is, er is voor de lvl 60's eigenlijk geen nieuwe repeatable content die volgens mij leuk blijft bij bk7.

Instances zullen in 't begin wel weer leuk zijn, want gevechten zullen toch deels veranderd zijn, maar verder is er weinig voor groepen, helaas :(
En dit is inderdaad allemaal content die 4 maanden geleden al uit zou komen volgens mij, dus ik vraag mij ook een beetje af of ze niet iets helemaal verkeerd hebben gedaan bij turbine, helemaal als je hoort/leest dat die crafting instances in een week gebouwd waren door eigenlijk 1 persoon, dan zou 't best moeten kunnen volgens mij om voldoende 3-mans en 6-mans content te ontwikkelen die repeatable is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het goede nieuws: Bk 7 gaat morgen live
Het minder goede nieuws: Standalone patch staat waarschijnlijk niet snel genoeg online, dus updaten gaat lekker lang duren :P
http://community.codemast...php?p=5044421#post5044421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
@Trinsec:
Pre-Moria raids zoals The Rift en Helegrod waren uitdagende, lange instances met meerdere bazen.Tegen het einde hadden verschillende groepen deze wel door en konden ze in 3 a 4 uur gecleared worden. Gezien de hoeveelheid loot en de duur was het bij die raids zeker redelijk dat er een week lock op zat, zowel voor de "snelle" raiders en de groepen die het rustiger aan wilden doen.

In Moria hebben we geen raid. We hebben een instance met een enkele baas, die in een half uurtje omvalt. Carn Dum duurt langer, maar toch staat er op Vile Maw een week lock. Er droppen 3 items, tegenover de ruwweg 30 die er droppen in de Rift. De lair-raids zoals deze heten, zijn gewoon disproportioneel gelocked en bieden weinig voldoening.

In Book 7 krijgen we nog een lair raid (waar men eerst een raid a la Rift beloofde). Echter, deze is een slappe kopie van de eindbaas in de instance Tomb of Elendil. Net als bij de Watcher, gaat het in deze raids niet om tactiek, maar meer om DPS. Alles DPS. Zo snel mogelijk neerkrijgen. Geen adds om rekening mee te houden, het vereist geen goede samenwerking.. In de dag na het unlocken van die raid werd hij elke 20 minuten gefarmed door goed samenwerkende kinship groups, en in 30 minuten door PUGS!

Het is gewoon idioot dat er zo weinig wordt geboden aan de gamers die graag uitdaging willen. Over de hele linie wordt de moeilijkheidsgraad teruggebracht van middelmatig naar slaapverwekkend makkelijk. Toen Turbine in Book 14 kwam met de diverse Battlefield instances, had ik goede hoop voor Moria. Die waren uitdagend en vereiste coordinatie en samenwerking. Met Book 5 Chapter 5 wordt dit ongeveer nagedaan. De rest gaat steeds meer solo worden. Ze maken high-end raid gear voor iedereen toegankelijk, want het zou niet eerlijk zijn als de solo spelers niets konden krijgen. Boehoe voor de soloers, die boeien me weinig. Als zij een stuk content overslaan omdat ze niet willen groupen, prima, maar dan moeten ze niet klagen over gebrek aan loot.
bstard schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:12:
Hehe. Ohjee, de hunter nerfs. Ze hebben het al zo zwaar. Wacht het eerst maar eens af en laten we in de pratijk zien wat er is veranderd. Ik heb mijn lvl30 Tard in de koelkast gezet want er was geen klap aan. Alles viel dood neer om me heer door er naar te kijken. Hopelijk wordt het in bk7 wat spannender allemaal en gaan die Oma's wat andere klasse proberen als ze dadelijk niet meer tijdens het klaverjassen hun Tard kunnen levelen. Ben je ook gelijk van die 3 hunters per party af ;)
Zoals ik al eerder zei, de hunter is overpowered. Een nerf had ik verwacht, maar niet zo. Dit is gewoon de hunter compleet overbodig maken, want ze worden te hard generfed, waar de tactical classes een te grote buff krijgen. Dit heeft Turbine al eerder gedaan, toen duurde het 2 boeken (een half jaar) voordat de hunter weer fatsoenlijk mee kon. Ik ben blij dat ik mijn hunter al had afgeschreven als main, maar iedereen die enkel een hunter speelt gaat geen leuke tijd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo gisteren ff online geweest en de kin ging boek6c8 doen, kijk dat komt goed uit, die stond nog open... snel groepje bij elkaar en TS op... Binnen 5 min na aanloggen zat ik in de laaste instance van book6.... Wat scheelt het toch als je bekenden bij je hebt waar je van op aan kan.
ik kende de hele instance niet, en dat maakt het natuurlijk extra leuk, 3 anderen hadden hem al vaker gedaan.
spoiler:
Zelfs bij dat stuk waar die 3 trolls staan net voor die 2 EM Eaters (oid) ging het goed, onze hunter's PC crashte en we zaten dus tijdelijk met wat minder dps, maar we kwamen er zonder defeated uit. Toen we bij de endboss kwamen kwam onze hunter weer online. We hebben deze ook op de normale manier neer gehaalt, al leek het gevecht verrekte veel op die voorlaatste boss van book13.

Tot overmaat van ramp dropte er ook nog een mooie cloak, waar ik max op rollde en won, ik dus dubbel blij :-)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
De MoM content is pittiger dan pre-Moria. Ik heb het dan niet over raids ofzo. Kan ik niet over meespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Originally Posted by MueR
Any news concerning the new lair raid err instance Faya? Since it's been locked down by Turbine? Will we have to wait before we can start the handing in? Will we have the possibility to hand it in, only to find it locked further?
Antwoord van Faya:
The new raid will be locked upon Book 7 going live. I can't answer about the hand ins at this moment, asking about that now and will let you know when I have an answer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Mag jij mij vertellen waar je leest dat de patch morgen live gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hm ja, dat staat er inderdaad niet in, maar hij wekt met de berichtgeving wel heel sterk de indruk dat die morgen live gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Staat inderdaad niet expliciet genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel dat hoop ik toch, anders hebben zij de slechtste uploaddeal ooit gemaakt. :D

700 MB patch. Zou er niet zijn voor boek 7 live is:

Als ze nu zouden beginnen zou dat in theorie zelfs aan 10k upload nog lukken.
Er vanuit gaan dat ze nog een paar dingen moeten regelen en dan beginnen uploaden en een speed die hoger ligt (hun servers staan toch in de buurt gok ik, dus is dat lokale upload) Als het dan niet voor morgen is, snap ik het ook niet ^^

Lokaal zetten en een torrent op loslaten zou zeker ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Faya:
Just to clear up some confusion, the patch size for Book 7 with patch 1 is 650MB.

I have an answer about the hand ins for the riad. Everything for the raid will be locked down, this includes the hand in NPCs.
Juist ja. Tot patch 2 wachten met die raid. Nou ja, wachten op nog eens zeker 2 weken unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bstard schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:12:
[...]

Echt he. Nou eigelijk niet, klagen is een kunst, en dit is wel een mooie collectie. Je bent een hybride dus altijd minder tenopzichte van andere classes. Dus geen onzin vergelijk met een gespecde Minstrel die via War Speach wel even een echte dps-er of healer wordt. Ja ik ga altijd tijdens die 3seconden even langs de locale Bard daar. Pff :P
I know, ik was idd ff lekker aan het whinen, maar daar zijn MMORPG's en forums voor. :P

Maar je zegt precies waarom de RK zo'n brakke class is. Je bent een hybride, dus je kan 2 dingen minder goed waarvan andere classes 1 van die dingen beter kunnen. Het zou goed zijn als je 85% van hunter DPS deed, terwijl een hunter niet kan healen, en 85% van een minstrel healing output terwijl een minstrel niet kan DPSen. Dan ben je een gebalanceerde hybride.
Probleem is dus: Je doet 50% MAX van hunter DPS, hunter kunnen idd niet healen. Je doet alleen 80% damage van minstrel DPS (!!!), en 80% van minstrel healing output.
*deze situatie neemt mee dat minstrel altijd in damage traits staat. Van wat ik nu gezien heb kan een minstrel makkelijk genoeg healen in damage traits, als je een klein beetje competente groep hebt.

Oftewel, geen enkele reden om in welke situatie dan ook een RK mee te nemen.

EDIT: ik zie dat ik in herhaling val, dit was ook de inhoud van mn vorige post. :P Maar ik snap niet waarom het onzin is om een RK met een damagespecced minstrel te vergelijken. Een goed minstrel kan allebei de dingen beter in dezelfde traits, en kan sneller switchen? Lijkt me opzich een goede vergelijking om aan te geven hoe brak de RK atm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
't is meer om aan te geven dat weinig minstrels meestal een bepaalde trait-set hebben en dat dit niet de damage-line is. Het is namelijk niet nodig om dps te doen, dus waarom daaraan traits verspillen en 't healen/buffen daardoor moeilijker maken?

Maar op dit moment kan ik in war-speech staan en gewoon blijven healen, dat is 't voordeel van geen damage traits te hebben, doe ik wel minder dps en minder healing, maar ik kan 't wel tegelijkertijd :)

Nadeel van vol damage traits is dat je niet meer kan healen en dat is wel je main-rol als minstrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Weet iemand al vanaf hoe laat de servers down/weer up gaan? heb vanochtend nog niet gekeken, maar dan kan ik thuis de pc vast laten aanzetten om te beginnen met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen even gekeken, er stond wel degelijk op de lotro-client dat vandaag boek 7 uitkomt. Jammer genoeg beginnen ze pas om 8u UK time (geheel begrijpelijk btw), dus ik kon men client niet continue laten opstarten zodat hij automatisch begon te downloaden tegen 3 uur. Opzetten van zodra ik thuiskom dus. Succes aan zij die snel willen spelen :)

En je hebt vaak 2 kanten aan elke klasse, en in theorie kun je elke keer traits gaan zetten voor je solo of in groep gaat maar dat is zoveel werk.
Mijn suggestie was: sta 2 sets of traits toe, die je enkel out of combat kan switchen. (met een cooldown van 5 a 10 minuten eventueel en een inductie van 10 seconden. Zo kan je als RK als je gevraagd wordt als healer, even switchen voor je start, als dan blijkt dat healing niet nodig is kan je halverwege je traits omzetten naar damage (tussen twee mob-fights in).
Ik ben er zeker van dat andere klasses hier ook veel mee zijn, voornamelijk dan solo vs groep. (en dan nog afhankelijk van je groep en het gevecht). Champ en guardian dps of tanktraits, hunter CC of damage traits, RK healing of damage, loremaster CC of damage, ... enzovoorts. En dan hoef je niet elke keer 250 zilver te betalen bij een bard.

Nu ja, de guardian kan alles neerhalen in bijl+ schild mode dus ik ben aggro+survival getrait at all times. Het is zelden dat ik naar overpower ga, maar voor ettenmoors zou dat bv handig zijn, dan switch ik nog wel naar overpower traits. Avondje ettenmoors kost me dus wel zo'n 500 zilver. Niet dat ik krap bij kas zit, integendeel, maar je snapt het wel. Twee series van traits, waar je out of combat tussen kan switchen lijkt mij dan ideaal.

Alleen jammer dat zo'n suggesties zelden het develop/ontwikkelteam halen, kijk naar muer's porting-skill bv, mooie suggestie. Mag zelfs minder fancy zijn en met een dropdown gelijk een captain's summon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
9 uur down, 3 uur weer online, maar dat gaat vast uitlopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
ok dan dus zo rond half 4 maar eens proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09
Tot later dan 3 uur uitlopen? dat is een dermate open deur dat het geeneens meer een voorspellend karakter heeft rik86 ;) :P

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat de servers bezwijken omdat er geen patch klaarstaat voor de update, iedereen(!) die na 3 uur in wilt loggen mag eerst de update binnenhengelen . . .

Muer je mag wmb de TS wel met een aantal van mijn, meest actieve, toons updaten:

- Eldar freeps: Cranck (Burglar 60), Araukuldar (Guardian 60), Myrne (Hunter 60), Runatic (RuneKeeper 60), Mailservice (Hunter 60), Azteque (Champion 58), Idem (Minstrel 57), Critmats (Burglar 50).
Kinship Serenity (officer)
- Eldar creeps: Apbt (Warg R8, officer Angbands Shadow), Twoink (BlackArrow R6), Twuink (WarLeader R4), Ignor (Defiler R4), Pleasewait (Weaver R4)

Laurelin: alleen een paar low lvl's met als cash-grinder Myrnewing (Hunter 21). Ik weet nog niet welke mijn main word op Laurelin en ook niet of ik dermate actief ga zijn om me aan te sluiten bij een kinship.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Leuk, ik moet om 15.00 uur beginnen werken en ben dan pas morgenavond thuis. Kan niet eens even snel kijke. Post hier vanavond wat screenshots en ervaringen ajb, heb ik nog iets om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:43:
EDIT: ik zie dat ik in herhaling val, dit was ook de inhoud van mn vorige post. :P Maar ik snap niet waarom het onzin is om een RK met een damagespecced minstrel te vergelijken. Een goed minstrel kan allebei de dingen beter in dezelfde traits, en kan sneller switchen? Lijkt me opzich een goede vergelijking om aan te geven hoe brak de RK atm is.
Ik ben wel met je eens dat de RK wat meer mag kunnen: de healing- en dps power zou stuk meer mogen opschalen naarmate je de kant opgaat. De vergelijking met de Mini in DPS traits klopt niet in de practijk. In een korte test, een duel of een gewoon mobje wel, daar heeft de Minstrel een misschien wel dubbele dps, maar in een lange fight, een boss mob met een groep die niet top-nodge gegeared is krijgt de Minstrel power problemen na zo'n 5 minuten, en geen LM or power pots die dat helemaal kunnen compenseren. Vanaf dan staan de RK nog vrolijk met een bak vol mana door te knallen en netto zal de RK meer damage doen. Kwa healing klopt je betoog IMO ook niet helemaal; een Minstrel met dps trait versus een met healing traits maakt toch wel veel uit vind ik, en hier is denk ik het verschil of je een goeie groep hebt of niet, aangezien de bruikbare zaken uit de healing traits voor Mini's vooral de powercosts reduction, de treat reduction en de reducec interruption zijn, alle 3 te compenseren door je medespelers. Een RK heeft voornamelijk instant casts (goed, niet alles, zoals die dikke 3seconde heal), dus geen last van interrupts, en standaard een veel betere power recovery. Last but nog least sta je de laatste situatie over: een RK healing traited versus een healing Mini. Hier doet de RK veel meer damage dan zo'n Mini in Warspeach, en doet de Mini schat ik 200% healing van een RK (Fellowship heart geslot); hier is de verhouding wel te scheef wat healing power betref.

Klagen vind ik niet erg, maar je krijgt wel replies dan, ook geen ramp lijkt me ;)

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
ja vanaf 15:00 zal het met kleine beetjes binnenlopen, eerst maar eens sporten dan en kijken offie 's avonds om 21:00 al binnen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Hier ga ik mijn computers aan zetten zodat de clients direct gaan updaten zodra de servers weer up zijn. Zelf ben ik dan niet thuis, maar ik hoop zo de ergste drukte voor te zijn. Er werd overigens aangegeven dat de prepatch niet beschikbaar zou zijn voordat de servers weer terug online zijn. Het kan natuurlijk nog wel steeds zo zijn dat de prepatch later vandaag beschikbaar komt, dit zou ook weer wat van de druk afhalen (hier is echter verder niets over bekend zover ik weet).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bstard schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:00:
[...]

Ik ben wel met je eens dat de RK wat meer mag kunnen: de healing- en dps power zou stuk meer mogen opschalen naarmate je de kant opgaat. De vergelijking met de Mini in DPS traits klopt niet in de practijk. In een korte test, een duel of een gewoon mobje wel, daar heeft de Minstrel een misschien wel dubbele dps, maar in een lange fight, een boss mob met een groep die niet top-nodge gegeared is krijgt de Minstrel power problemen na zo'n 5 minuten, en geen LM or power pots die dat helemaal kunnen compenseren. Vanaf dan staan de RK nog vrolijk met een bak vol mana door te knallen en netto zal de RK meer damage doen. Kwa healing klopt je betoog IMO ook niet helemaal; een Minstrel met dps trait versus een met healing traits maakt toch wel veel uit vind ik, en hier is denk ik het verschil of je een goeie groep hebt of niet, aangezien de bruikbare zaken uit de healing traits voor Mini's vooral de powercosts reduction, de treat reduction en de reducec interruption zijn, alle 3 te compenseren door je medespelers. Een RK heeft voornamelijk instant casts (goed, niet alles, zoals die dikke 3seconde heal), dus geen last van interrupts, en standaard een veel betere power recovery. Last but nog least sta je de laatste situatie over: een RK healing traited versus een healing Mini. Hier doet de RK veel meer damage dan zo'n Mini in Warspeach, en doet de Mini schat ik 200% healing van een RK (Fellowship heart geslot); hier is de verhouding wel te scheef wat healing power betref.

Klagen vind ik niet erg, maar je krijgt wel replies dan, ook geen ramp lijkt me ;)
Als eerste: nee, reacties zijn juist ontzettend leuk, en je hebt ook zeker wel een aantal goede punten. :) Bovendien, ik moet toch iets te doen hebben nu servers down zijn, en net vandaag college uitvalt. ;-)
(ja, straks buiten in de zon zitten studeren 8) )

Anyway:
Power heb je opzich een goed punt, ik heb nog steeds maar weinig minstrels een lang gevecht uberhaupt zien blijven doen in WS. Ik denk overigens dat ze nog wel een stuk sneller dan 5 min OOP zijn, ik denk eerder 2 min max ofzo. Mijn RK (nog lang niet top notch geared, 4 stukjes radiance atm), heeft ongeveer na 2 min power problemen als ik full DPS ga. Healing daarintegen kun je vrijwel onbeperkt uithouden met af en toe een pot en je power restoration skill.
RK heeft overigens wel als nadeel dat als je je hardste damage skill gebruikt, epic conclusion, je de 10 seconden erna +50% power cost hebt op alle damage skills, ideaal om snel OOP te raken. :P

Aye, als je een goede groep hebt, maken traits niet zoveel uit van een minstrel. Overigens, hierbij vergeten we allebei nog wel legendary items, met name books. Een damage boek of een healing boek is wel een wereld van verschil, omdat die directe impact hebben op damage/healing output. Maargoed, die zijn wel weer instant te switchen.

Je hebt opzich gelijk als je healing specced mini versus healing specced RK vergelijkt, alhoewel je de impact van damage traits bij RK ook niet moet onderschatten. Je voornaamste damage komt op een RK van crits, en als je niet in damage trait, mis je toch al snel 40% in crit multipliers, dus dat is toch wel redelijk wat.

Anyway, ik ben benieuwd wat boek 7 brengt. Een aantal mensen waren de afgelopen dagen ook erg benieuwd in onze kin naar de snellere speed van ballads van minstrels. Ik snap nog steeds niet precies wat ik me daar bij voor moet stellen, maar het schijnt wel positief effect te hebben voor minstrels, dus ben benieuwd. :)

The Flying Dutchman schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:14:
Hier ga ik mijn computers aan zetten zodat de clients direct gaan updaten zodra de servers weer up zijn. Zelf ben ik dan niet thuis, maar ik hoop zo de ergste drukte voor te zijn. Er werd overigens aangegeven dat de prepatch niet beschikbaar zou zijn voordat de servers weer terug online zijn. Het kan natuurlijk nog wel steeds zo zijn dat de prepatch later vandaag beschikbaar komt, dit zou ook weer wat van de druk afhalen (hier is echter verder niets over bekend zover ik weet).
Link
quote: Satine
When it's been approved, which I would estimate would be at least a few days away yet...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie vanavond wel of het updaten gaat en zo ja of het snel gaat.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit of ik nu wel of niet in warspeech sta met m'n mins sowieso erg snel door m'n power heen. Warspeech trouwens extra erg snel ;)

Eergisteren watcher gedaan op m'n mins en we hadden echt de conjunctions nodig om voldoende power te houden, al komt dat ook om dat ik ook vaak de fs heals moest gebruiken (lang leve 't healen van 5 hunters :P)

Ging wel vrij belabberd trouwens, totaal 6 disconnects gehad en 2x tot 520k geheald, dus heb daar 1,5 uur voornamelijk BC staan spammen :P

[ Voor 33% gewijzigd door rik86 op 02-04-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn runekeeper ga ik wel eens door mijn power heen, maar dat is vooral als ik bijvoorbeeld met twee hunters op pad ga en een flinke boss moet neerhalen (40k morale ofzo) Als de hunters dan harde klappen krijgen dan heb ik het effe flink druk qua healen en dat merk je in je power gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:11

qntal

Omlet du fromage!

dat het maar opschiet vanavond met updaten...moet nog 15 draken neerhalen voor mn sword bonus trait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qntal schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:21:
dat het maar opschiet vanavond met updaten...moet nog 15 draken neerhalen voor mn sword bonus trait
LOL, ik 17, maar ik heb er dan weer net niks aan als Runekeeper.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
iemand de game al aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ja, ik, nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook, en ook ik nix :p

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09
Alles loopt volgens verwachting (hetgeen iets anders is dan Codemasters' theoretische planning)
Apr 2nd 2009, 13:28 | Game update in progress. Downtime extended – 02/04/09

The game servers are currently being updated with the latest patch. Patching is taking longer than we anticipated and therefore apologise for the extended downtime. We hope to have the servers back online by 15.00 UK time(GMT+1)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erg verrassend ook :P

geldt volgens mij ook echt voor elke update tot nu toe, duurde langer dan gepland :P

alleen over MoM ben ik niet helemaal zeker eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:22
Ik kan in ieder geval beginnen met de download !

sorry voor oneliner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwAf schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:21:
Ik kan in ieder geval beginnen met de download !

sorry voor oneliner :P
Goed dat je het zegt, ga ik gelijk doen. Momenteel download ik zelfs nog met 250kb/sec O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier loopt de update ook :P en nog vrij rap (tegen al mijn verwachting in)... hopelijk zo ook thuis, want ik ben nu de laptop aan het patchen die ik sporadisch gebruik

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:24:
[...]

Goed dat je het zegt, ga ik gelijk doen. Momenteel download ik zelfs nog met 250kb/sec O_o
Aha, vandaar dat de mijne terugviel naar 1kbps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
net thuis aan laten zetten, dus gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Rfce, maakt toch niet uit? Laptop aan je thuisnetwerk hangen en de game dir kopieren? Zo ga ik het ook doen bij de pc van vrouwlief hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht iemand trouwens nog op zoek zijn naar de expansion MoM check dan even op ebay. Er worden er aardig wat aangeboden via een powerseller (DVDBay UK) en het exemplaar voor mijzelf heb ik voor totaal 13 euro inclusief verzenden kunnen kopen en de 2e exemplaar voor mijn vrouw heb ik door op het laatste moment te bieden zelfs voor 11 euro weten te bemachtigen. Binnen 5 dagen vanuit engeland geleverd en werkt prima. In nederland is ie een heel stuk duurder. In deze tijden van recessie moet ook de tweakert een beetje op de kleintjes letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu valt het updaten helemaal uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:22
same here.. wachten duurt te lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds een error bij update progams :( Ik krijg binnenkort ook een nieuwe pc, weet iemand of ik de game van de pc beneden naar mijn nieuwe boven kan overzetten?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.