Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, heb trouwens net een nieuwe pc besteld. Met een beetje (lees: heel veel) geluk is ie er morgen, anders begin volgende week. Klaar om te kwijlen? Komen de specs:

NZXT Apollo
Sapphire HD4870 X2 2GB
Gigabyte MA790X-UD4
AMD Phenom™ II X4 940 Black Edition
4x2GB GeiL DDR2 1066
2x500GB Seagate Barracuda 7200.12 in Raid-0
CoolerMaster 850W psu
Vista Home Premium 64Bit
Samsung Syncmaster T240HD
Logitech MX518
Logitech G11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:33
Ziet er leuk uit. Hoop alleen dat je niet tegen al teveel crashes aan gaat lopen met Vista. Ik ga binnenkort terug naar XP. Heb tegenwoordig met wat pech een crash of 5, als het niet meer is.En ben niet de enige als ik het zo hoor bij wat andere mensen.
Dit is trouwens pas sinds moria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb onder vista64 nog totaal geen crashes gehad...

heel af en toe (1x per maand ofzo) crasht ie als ik lotro sluit, maar dat is een issue met m'n videokaart/driver, dat doet ie ook met andere spellen. Dat reken ik dus niet tot lotro problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Lees de forums er maar eens op na, tis een bekend probleem met vista en bepaalde nvidia kaarten/drivers.
Wordt er niet heel erg blij van tijdens het spelen. Het komt voornamelijk voor bij het zonen naar andere gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb ook gemengde verhalen gehoord, maar bij de meesten schijnt het als een zonnetje te draaien... hopen dat dat bij mij ook zo is dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hey, hier ook totaal geen problemen hoor onder Vista x64 (ook net nieuwe PC, @Ego: Lotro @ Ultra ziet er heeeeeeeeel vel uit :) ) Veel plezier emee!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat eigenlijk ook nooit hoor MADG0BLIN, ik heb wel heel af en toe een crash als ik alt-tab tussen andere applicaties als ik nog in de game zit...maar het is zeldzaam en over het algemeen draait het allemaal bijzonder vloeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MADG0BLIN schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:59:
Lees de forums er maar eens op na, tis een bekend probleem met vista en bepaalde nvidia kaarten/drivers.
Wordt er niet heel erg blij van tijdens het spelen. Het komt voornamelijk voor bij het zonen naar andere gebieden.
ah ok, ik heb een ati kaart, dus dan zal ik geen nvidia problemen hebben ;)

@ hierboven, alt-tabben doe ik ook nooit, ik draai eigenlijk alleen maar windowed, zodat ik zonder alt-tabben naar mijn andere scherm kan gaan.
Alleen in grote raid-instances ga ik naar fullscreen, zodat ik net wat extra performance uit te persen is. (laatst met 24 man thorog in helegrod neerleggen was best pittig voor mijn pc)

(specs @ mijn pc hieronder zijn niet up te date, ik draai nu op een bord met intel processor, weet uit m'n hoofd niet precies wat)

[ Voor 8% gewijzigd door GeleFles op 13-03-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Jammer dat Lotro niet draait @ Windows 7, ik kan het license-agreement niet lezen en dus ook niet accepteren. Hierdoor kom ik niet ingame. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Vreemd, van de week sprak ik iemand ingame die het al wel succesvol draait met windows 7.

Mm, misschien zijn de mensen bij wie het crashed zowieso in de minderheid, ik weet wel dat ik binnenkort toch maar XP weer installeer, wordt hier namelijk helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33
Ik heb ook een tijdje crashes gehad. Was bij mij na een complete reinstall van de drivers wel over gelukkig.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Heb al 4 versies geprobeerd. :( En je draait ook vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:52:
Jammer dat Lotro niet draait @ Windows 7, ik kan het license-agreement niet lezen en dus ook niet accepteren. Hierdoor kom ik niet ingame. :(
Ik weet ook zeker dat het wel kan draaien dus dat ligt dan weer aan een versie of dat soort zaken. Het draait alleen volgens de persoon die dat draait ook niet zo snel onder windows 7 als dat het draait onder XP, nu moet ik zeggen dat ik wel merk dat het iets langzamer is onder vista, maar nu ook weer niet dramatisch langzamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:21:
Hey, hier ook totaal geen problemen hoor onder Vista x64 (ook net nieuwe PC, @Ego: Lotro @ Ultra ziet er heeeeeeeeel vel uit :) ) Veel plezier emee!
Ha! Kan niet wachten! Speel momenteel op een ouwe koffiemolen... max settings wat ik kan draaien is High, maar dan ook alleen in hele rustige areas. Wheeee Ultra @ DX10 here I come :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, dat valt nog mee dan. Ik kon spelen op low, medium met lag en rift deed ik op very low. In de ettenmoors kon ik altijd voorspellen wanneer de anderen er aan kwamen. Dan kon ik niet bewegen tot ik plots het bericht kreeg: you are dead :D

Nu speel ik op ultra high graphics ^^, zelfs in de ettenmoors.Ik heb wel nog altijd last van in game crashes (xp) heel soms, voornamelijk dan in 21st. Ga binnenkort nog eens memory check doen, en drivers from scratch installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel over het algemeen op (getweakte) medium settings, maar ook daarbij heb ik last van lag. Rift inderdaad ook op very low, met alleen view distance (of hoe die optie dan ook heet, dat je heel ver mobs kunt zien) op hoogste stand. Naar Ettens ga ik al lang niet meer, voornamelijk door de lag inderdaad. Daar waren zelfs m'n Rift settings niet laag genoeg om vreselijke lag te voorkomen. Soms gewoon een halve minuut niet kunnen bewegen... bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ettenmoors, Rift en Helegrod waren altijd al pijnpunten, net als Bree en de 21st Hall. Als je daar liep ging je FPS gewoon als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zeker 21st Hall is een hel voor mij. Duurt sowieso al minstens 30 seconden voor ik uit loading screen kom, en dan duurt het nog tussen de één en twee minuten voordat ik kan bewegen zonder continue freezes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:21:
[...]

Ik weet ook zeker dat het wel kan draaien dus dat ligt dan weer aan een versie of dat soort zaken. Het draait alleen volgens de persoon die dat draait ook niet zo snel onder windows 7 als dat het draait onder XP, nu moet ik zeggen dat ik wel merk dat het iets langzamer is onder vista, maar nu ook weer niet dramatisch langzamer..
Dat anderen het kunnen draaien is leuk, fijn en aardig. Maar daar heb ik niets aan. :P Windows 7 is wel de bom op gebied van performance, dus vandaar dat ik Lotro opoffer om permanent Windows 7 te draaien. Toch ben ik wel benieuwd hoe het zit met de BSOD's die ik op Vista altijd kreeg, hopelijk zijn die met Windows 7 weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
In de US wordt B7 de 17e gereleased. Ik ben benieuwd wanneer wij Boek 7 zullen krijgen :).

edit:
Nieuws over europese release op de EU forums nu: wij krijgen het de 27e.
http://community.codemast...php?p=4984232#post4984232

Reden voor het verschil: lokalisatie in vele gewijzigde teksten die voor de Europese versie doorgevoerd moeten worden.

We krijgen wel (exclusief) `fun Bullroarer Took (St. Patrick's Day) activities'.

[ Voor 71% gewijzigd door The Flying Dutchman op 13-03-2009 21:13 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Goh, wat een compensatie zeg. Dat maakt gelijk de testservers, leaderboards, lorebook en nog wat dingen goed. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mmm, jullie zijn welkom op de US servers hoor. Ik zou't niet erg vinden wat Nederlandstaligen te ontmoeten op Brandywine. ;)

Ik vraag me af wanneer Way of the Shield (de laatste shield trait dat ik nog niet heb) te behalven valt. Evendim is in ieder geval bijna af (behalve dat grote gedoe in het zuiden, die is ws. level 50+ ofzo). Onze Zweedse buddy is back from the dead, dus dat betekent dat we in ieder geval minstens met 3 personen zijn. We gaan waarschijnlijk dit weekend heel wat fellowship quests in Northdowns afmaken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
MueR schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:02:
Goh, wat een compensatie zeg. Dat maakt gelijk de testservers, leaderboards, lorebook en nog wat dingen goed. -O-
Zo'n reactie had ik van jou al een beetje verwacht ;) (niet vervelend bedoelt!).
Ik baal er ook wel een beetje van, maar het is nu eenmaal niet anders. Volgens het bericht op de forums is Turbine meer schuldig hieraan dan Codemasters (maarja, dat is wel een codemasters werknemer die dat zegt).

In ieder geval is er nu een datum om naar uit te kijken :).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ík ben in ieder geval blij dat we Book 7 nog niet op de 17e krijgen, want dan is m'n nieuwe PC nog niet geleverd haha!

Kan niet wachten om Lorien op full Ultra te zien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Trinsec schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:11:
Ik vraag me af wanneer Way of the Shield (de laatste shield trait dat ik nog niet heb) te behalven valt.
Die krijg je van Volume 2, boeken 1-6.
The Flying Dutchman schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:22:
Zo'n reactie had ik van jou al een beetje verwacht ;) (niet vervelend bedoelt!).
Ik baal er ook wel een beetje van, maar het is nu eenmaal niet anders. Volgens het bericht op de forums is Turbine meer schuldig hieraan dan Codemasters (maarja, dat is wel een codemasters werknemer die dat zegt).
Mjah, het is elke keer "Sorry Europa, dit krijgen jullie niet." Beetje zoals die reclame die nu op TV is, over reuma. Codemasters doet gewoon niet wat er belooft wordt, maar laat ons wel de volle mep en een beetje meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

MueR schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:33:
[...]

Zeker weten? Was dat niet Master of the Shield? Of misschien heb ik het andersom. Ik bedoelde dus een van de 8 gewone shield traits, de laatste in het rijtje. Ik mag toch hopen dat ik dat ergens in de level 40+ nog kan krijgen? Van Spear kan ik het nu al kompleet krijgen op level 41 (moet nog even die weapon deeds afmaken daarvoor).

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:59
MueR schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:33:
[...]

[...]

Mjah, het is elke keer "Sorry Europa, dit krijgen jullie niet." Beetje zoals die reclame die nu op TV is, over reuma. Codemasters doet gewoon niet wat er belooft wordt, maar laat ons wel de volle mep en een beetje meer betalen.
Hoewel ik vind dat je wel erg vaak moppert, ben ik het helemaal eens met dat laatste, als je kijkt naar wat we krijgen van Codemasters, zouden we eigenlijk ook maar de helft van het huidige moeten hoeven betalen.

Anyway, de 27e komt goed uit, want dan ben ik net klaar met m'n toetsweek. Dan weer lekker LOTRO'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 22:57
ben d'r ook erg blij mee eigenlijk, heb de 25e een heel erg belangrijk tentamen ;)

't is trouwens 26e, niet 27e dat die uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Trinsec schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:42:
[...]

Zeker weten? Was dat niet Master of the Shield? Of misschien heb ik het andersom. Ik bedoelde dus een van de 8 gewone shield traits, de laatste in het rijtje. Ik mag toch hopen dat ik dat ergens in de level 40+ nog kan krijgen? Van Spear kan ik het nu al kompleet krijgen op level 41 (moet nog even die weapon deeds afmaken daarvoor).
Je unlocked bij level 40 de deed voor Master of the Spear, bij 50 Master of the Shield & Fist. Je level 58 quest geeft Way of the Fist, het boek dat je van de guards kan kopen geeft Way of the Spear. De epic questline geef Way of the Shield. Trust me, I've been there :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/vaq0x.jpg

Thorog met 6 man neergehaald. 8) Als je nog een keer een uitdaging zoekt, kan ik je dat aanraden. Moeilijkste gevecht wat ik tot nu toe heb gedaan ingame, als je met 6 man dan doet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

MueR schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:30:
[...]

Je unlocked bij level 40 de deed voor Master of the Spear, bij 50 Master of the Shield & Fist. Je level 58 quest geeft Way of the Fist, het boek dat je van de guards kan kopen geeft Way of the Spear. De epic questline geef Way of the Shield. Trust me, I've been there :p
Meh...

Waar ik dus van baal is dat ik al de 8 Shield traits dus pas bij level 50 kompleet kan krijgen. :P Ik heb absoluut niets met de spear-spec. Eigenlijk is het enige van de spear-gambits wat ik gebruik de Wall of Steel en Boot. Ik zit echt als een gek te DoTten en self-healen en defencen en aggro'en enzo. Onze champion-vriendje neemt de DPS voor z'n rekening, dus ik zit gewoon alles in toom te houden. :)
Lollige is wel dat onze RK, die healing-specced is, meestal alleen aandacht besteedt aan de champion. Ik red me toch wel. 8)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 21:55:
[afbeelding]

Thorog met 6 man neergehaald. 8) Als je nog een keer een uitdaging zoekt, kan ik je dat aanraden. Moeilijkste gevecht wat ik tot nu toe heb gedaan ingame, als je met 6 man dan doet. :P
Very nice. :) Welke classes waren allemaal mee? En hoe lang heb je erover gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Klinkt bekend Trinsec. Ik wil ook graag mn Way of the Shield hebben, die traitset is imho toch de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:50:
[...]

Very nice. :) Welke classes waren allemaal mee? En hoe lang heb je erover gedaan?
Thnx. :)

Warden, champion, LM, minstrel, hunter, burglar. Om eerlijk te zijn heb ik totaal geen idee hoe lang we erover deden. Maar ik schat zo rond de 20 minuten. Veel langer kon ook niet, want dat zou ik vaker opstijgen, en had ik geen CJ's meer om te openen.

Ik vond Thorog sowieso al een vet gevecht, ook als je het met een full raid. Maar als je met 6 man tegen zo'n enorme draak loop te vechten, dat is wel zoo vet. Liep wel hard te shaken aan het eind. :P
Bijzonder stressvol einde ook, omdat de minstrel op 50k neerging. Dus ik moest als burglar naar beneden om hem maar zo snel mogelijk neer te krijgen. Dat was wel...redelijk stressvol. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoe het zit met die legendary traits die je kunt krijgen voor 5 traits van dezelfde soort. Ik heb al sinds level 38 5 dezelfde class traits, maar geen flauw idee hoe ik nu die legendary kan krijgen...hoe zit dat? Iemand een uitleg waar ik wat mee kan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
ja, kan je op lvl 58 in moria halen:
1 kopen van reputation vendor, kindred met miners dacht ik
1 door class quest op lvl 58 te doen waarbij je oa met een fs een boss in een instance om moet leggen
1 door bk 1-6 van moria af te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:58:
ja, kan je op lvl 58 in moria halen:
1 kopen van reputation vendor, kindred met miners dacht ik
1 door class quest op lvl 58 te doen waarbij je oa met een fs een boss in een instance om moet leggen
1 door bk 1-6 van moria af te maken
Ok dan, dus voor lvl 58 kun je er geen donder mee.. ;) Best lomp dan...heb die dingen dan al 20 levels lang :P Naja, maakt niet uit...dan maar een keer zorgen dat ik mijn legendary books ga vinden, want heb wel 1 pagina, maar nog geen enkel boek weten te vinden...schiet niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De drie boeken kan je best op auction hall kopen. (behalve misschien als je hunter/champ bent want dan kosten ze stukken van mensen). Van twee boeken vallen de pages pas als je het boek hebt 'gelezen'. Zeker omdat je vanaf lvl 40 MM en angmar binnengaat en daar vallen ze van die twee boeken.

Goed weekend achter de rug, en leuk om eindelijk een datum te weten. Jammer dat het niet samenvalt, maar omdat lorien veel text zal zijn snap ik het (ergens) wel. Nu ik zelf in een IT bedrijf werk merk je gewoon hoe moeilijk communicatie tussen diensten intern en diensten extern kan lopen. Ik hoop ook dat ze hieruit leren zodat US en EU in de toekomst samen de releases krijgen. Meestal scheelde de release maar 2 dagen, nu is het 9.

(psst rik, legendary is kindred van de guards, miners is voor de goat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
Aha goed dat ik het weet, dan kan ik dus bijna zo'n trait gaan halen, want ik denk dat ik vanavond wel de 58 ga aantikken.

Gisteravond Forgotten treasury gedaan met een groep van 6 mensen. Was allemaal erg leuk en ik heb daar de zwaarste hit gehad ooit. het was redelijk hectisch op teamspeak en toen werden die twee trollen gepulled zonder overleg :P. Ik stond nog in de stand van tanken dus ik ren erop af, haal een keer uit, beide trollen keren zich om( lol niemand had gezegd dat ze gekoppeld waren...) en swingen echt gelijktijdig op mij. gewoon een hit van 2500 morale, ik schrok me de tering. Dit was meer een soort van rennen en aggro houden en rest zich uitleven. Wel een van de leukste gevechten die ik tot nu toe heb gedaan. Een erg leuke instance ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hiawatta schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:10:
haal een keer uit, beide trollen keren zich om( lol niemand had gezegd dat ze gekoppeld waren...) en swingen echt gelijktijdig op mij. gewoon een hit van 2500 morale, ik schrok me de tering.
lol, dat overkwam anderhalve week geleden ook onze tank na 20sec, alleen hij kreeg 2 klappen en lag op zn bek waardoor ik als hobbit burglar zijn taak overnam en 1 vd 2 constant in de tenen zat te steken (en niet kiten), was echt vet lachen. Het ergste was, is dat het ons ook nog gelukt was (maar goed ik werd wel gehealed door een mincer, LM en RK, daarnaast 85% van de tijd met +50% evade help ook!)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Gisteravond m'n 2e GDN 1st Age gekregen; helaas wederom een 1H (Axe dit keer) en de legacies zijn ook maar zozo. Wel lvl60 iit m'n huidige mace dus toch maar even levellen. Was wel een aardige run met dit keer 11 man en slechts 1 minstrel; beide vaste minstrels waren er niet en dus kon onze RK zijn oude main minstrel uit de kast halen. 30 minuten later de Watcher weer om. Ben benieuwd hoe dat met 2.0 zal gaan.

Ben ondertussen aardig op weg met de crafting guilds; heb nu een leuk prospecting rondje en haal een stack khazad copper op per dag dus die pijn is ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lointje schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:08:
De drie boeken kan je best op auction hall kopen. (behalve misschien als je hunter/champ bent want dan kosten ze stukken van mensen). Van twee boeken vallen de pages pas als je het boek hebt 'gelezen'. Zeker omdat je vanaf lvl 40 MM en angmar binnengaat en daar vallen ze van die twee boeken.
Weet je toevallig ook hoe de Runekeeper books heten dan? ;) Dat zoekt wat simpeler.. ;) ik weet er 1..maar de rest dus niet.. ;)

Oh, ik heb al gezocht hoor, maar kon het eigenlijk nergens vinden. De boeken heten in ieder geval anders dan de skills, anders kon ik daar wel op zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Wij hebben de Watcher nog niet neer, maar ik ben eigenlijk nu al klaar met die raid. Wat een saaie toelie is dat zeg. Er zit geen uitdaging in. Als Turbine 15 dread op een area moet knallen om een fight interessant te maken, dan geloof ik het verder wel. Wel jammer, want die armour voor de Warden ziet er wel erg gaaf uit.

[ Voor 11% gewijzigd door MueR op 16-03-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Die dread is 't probleem niet bij dat gevecht hoor, 't maakt 't wel wat lastiger, maar als iedereen 3 radiance armour heeft en je zo'n thorog of thaurlach hope inlevert dan heb je icm hope pots al voldoende radiance om niet te coweren. We hebben 't als kin afgelopen donderdag voor 't eerst zonder extra hope uit rivendell gedaan en gelijk ons snelheidsrecord verbroken, dus 't zegt niet zoveel ;)

Ze hebben 't denk ik ook vooral gedaan om te voorkomen dat mensen te snel die watcher konden gaan doen en er achter zouden komen hoe geweldig spannend die laatste fase is ;)

Dat het saai is, dat is wel waar, zodra je eenmaal goed staat bij fase 3 is 't een kwestie van een beetje opletten wanneer je van target moet wisselen, maar of je daar nu 10 of 40 minuten over doet, 't wordt er eigenlijk ook niet makkelijker of moeilijker op, alleen wat saaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Runekeeper books ken ik niet meteen meer uit men hoofd. Maar zijn inderdaad redelijk zeldzaam door de grote stroom runekeepers die nu geleveled worden.

Hiawatta, als tank vind ik die drie nieuwe legendaries niet zo geweldig. Ze zijn doenbaar (keen blade is wel heel goed in ettenmoors in overpower, maar niet in tank mode), maar de oude 4 zijn beter. Ik heb momenteel: CtD, TTK en guardian's threat. En haal die trolls uit elkaar, dat doet minder pijn ;)

Wij hebben de watcher ook nog niet neer. We geraakten de laatste keer redelijk eenvoudig in laatste fase, maar sindsdien geen attempt meer gedaan. (zaterdag wel twee chains gaan halen bij de rog). Geen idee of we nog gaan voor boek 7 though. Versie 2.0 klinkt zeker en vast stukken beter (guardian's point of view).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Lointje schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:01:
Hiawatta, als tank vind ik die drie nieuwe legendaries niet zo geweldig. Ze zijn doenbaar (keen blade is wel heel goed in ettenmoors in overpower, maar niet in tank mode), maar de oude 4 zijn beter. Ik heb momenteel: CtD, TTK en guardian's threat. En haal die trolls uit elkaar, dat doet minder pijn ;)
Ik heb nu alles naar threat geslot, dus ik gebruik litany master, CtD en guardian's threat.
Hiermee gaat het aggro-pakken en houden toch best lekker, zelfs nu mensen vinden dat de guard weinig aggro krijgt.
Zelfs als hunters in strength stance bezig gaan, kan ik de mobs nog redelijk op me houden!
Wel mis ik de CJ's van to the king, maar dat is een opoffering die ik dan maar moet maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik sta eigenlijk ook voornamelijk in threat stance, dus ik meot dan ook nog maar zien of ik er inderdaad wat aan heb. Misschien wel een 2e run Forgotten treasury vanavond om m'n quests daar te voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:15:
[...]

Ik heb nu alles naar threat geslot, dus ik gebruik litany master, CtD en guardian's threat.
Hiermee gaat het aggro-pakken en houden toch best lekker, zelfs nu mensen vinden dat de guard weinig aggro krijgt.
Zelfs als hunters in strength stance bezig gaan, kan ik de mobs nog redelijk op me houden!
Wel mis ik de CJ's van to the king, maar dat is een opoffering die ik dan maar moet maken ;)
Dat lukt ook wel zonder litany master vind ik. Het is een kwestie van de juiste skills gebruiken. Champ die full out gaat op 1 mob hou ik net bij zonder guardian's threat. (is beetje afwisselen van target in het begin). Met guardian's threat lukt het hem niet zonder te shouten. :) (ik heb wel 3rd age belt met skills threat up moet ik zeggen).
Natuurlijk als het voor jou beter gaat zo, zeker houden! Beter zo en goed aggro dan halve aggro omdat iemand zei dat het zonder ook lukt ;) Boek 7 zal het allemaal gemakkelijker maken!

Hiawatta, ik zou enkel guardian's threat gebruiken als het echt nodig is, anders gooi je 5% block of parry zomaar weg. Zelfde opmerking als hierboven natuurlijk. Als je altijd met champ/hunter groept is het misschien niet onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Solo natuurlijk niet, sorry dat had ik moeten zeggen, maar in een groep altijd op threat. Ik heb een hunter maatje die er een sport van maakt om aggro af te pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een 2nd age belt, waar ik meer dan tevreden over ben!

Het is 'slechts' een lvl54 belt, maar wel +3% percieved threat (hebben sommige 2nd age lvl60 belts niet eens), skill threat up (gemaxed), en guardians threat +block en +parry :) (vandaar dat ik guardian's threat geslot heb)
En dat voor slechts 4.5g gekocht op AH! :D

[ Voor 7% gewijzigd door GeleFles op 16-03-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Dat is echt een hele mooie belt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Hiawatta schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:59:
Solo natuurlijk niet, sorry dat had ik moeten zeggen, maar in een groep altijd op threat. Ik heb een hunter maatje die er een sport van maakt om aggro af te pakken :P
Oeh, dat deed ik ook altijd op mn Hunter. Wel zorgen dat je de tank goed kent idd :P Ik moet zeggen dat ik het met de Warden wel leuk vindt als mensen dat proberen. Laat ze maar lekker veel threat opbouwen, des te meer kan ik leechen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
ja daarom dan is het wel leuk, is echt een spelletje. Ik pull, maar dan vlak voor ik pull al een pijl schieten dat soort grappen :P Ach ja en soms laat ik em gewoon ff lekker, tottie echt hard begint te schreeuwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn main is ook een hunter... heb vaak met onze vaste healer een wedstrijdje wie het eerst aggro van de tank kan pullen. Blijft lachen en het maakt een instance net ff wat leuker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Mwah, als Hunter is dat geen sport. Zorg voor 4 traits in the rode traitline (kan die namen niet onthouden), ga in strength en niemand houdt je tegen :P Guardians moeten hun threat verhogen constant blijven opbouwen en hebben daarom hoge burst threat, Wardens hebben het vaak in de eerste paar seconden wat lastig, maar naargelang het gevecht gaande is, kunnen zij van de hele groep threat verminderen en op zichzelf offloaden. Uiteindelijk is de Warden wel handiger bij dat soort situaties waar mensen wedstrijdje doen, maar als het fout gaat is een Guardian weer beter, want die hebben wel "oh fuck" skills ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:41:
maar als het fout gaat is een Guardian weer beter, want die hebben wel "oh fuck" skills ;)
Wat met eender welke hunter in je groep enorm handig is :D
Gisteren in GS, ik doe een killing blow op de laatste mob en ik hoor gewoon achter mij nog een pijl afgeschoten worden. Dan weet je het ook wel, direct omgedraaid en naast de hunter gaan staan en drie seconden later kwamen er 4 warg riders op hem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:51
Lointje schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:45:
[...]

Wat met eender welke hunter in je groep enorm handig is :D
Gisteren in GS, ik doe een killing blow op de laatste mob en ik hoor gewoon achter mij nog een pijl afgeschoten worden. Dan weet je het ook wel, direct omgedraaid en naast de hunter gaan staan en drie seconden later kwamen er 4 warg riders op hem af.
hehe dat geintje haal ik ook nog wel eens uit, vooral als ik -bij hoge uitzondering- een pug run doe. Bij de kin doe ik tegenwoordig meestal niet eens meer de moeite om te tanken. Hunters doen hun best maar, ik stagger de mobs wel etc.

Gister de watcher weer neer, wederom twee shoulder coins... Wel een first age burglars dagger, dus dat is 1 blije burglar in de kin!

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:41:
Mwah, als Hunter is dat geen sport. Zorg voor 4 traits in the rode traitline (kan die namen niet onthouden), ga in strength en niemand houdt je tegen :P
Dat is de Bowmaster-lijn.

Enne... oeps, vergeten te melden dat ik dan in Precision Stance zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren CD met mijn loremaster gedaan. 4 lvl 60's, 1 lvl 59 en dan mijn lvl 50 loremaster (die nota bene meer morale had dan een van de lvl 60 hunters. Ik was gewoon van een guardian te spelen, dan heb je als LM maar beter wat moraal in huis :D ). Het ging echt supergoed, root, mez, power sharen, healen (geen minstrel), debuffen en ondertussen nog damage ook. Het was alsof ik hem altijd had gespeeld (en niet maanden in de kast heb laten staan). Misschien ga ik deze ook tien leveltjes hoger brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t. Mijn 1st age burglar tools heeft op lvl 50 positional damage gekregen. <3

Mn tools zijn nu echt perfect.

/me is happy.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2qstopu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lointje schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:35:
Gisteren CD met mijn loremaster gedaan. 4 lvl 60's, 1 lvl 59 en dan mijn lvl 50 loremaster (die nota bene meer morale had dan een van de lvl 60 hunters. Ik was gewoon van een guardian te spelen, dan heb je als LM maar beter wat moraal in huis :D ). Het ging echt supergoed, root, mez, power sharen, healen (geen minstrel), debuffen en ondertussen nog damage ook. Het was alsof ik hem altijd had gespeeld (en niet maanden in de kast heb laten staan). Misschien ga ik deze ook tien leveltjes hoger brengen :)
Ik ga morgen weer eens een Uru/CD run doen, dat heb ik echt al heel lang niet gedaan. We gaan met een groepje waar ik als Runekeeper lvl 48 mee ga, dan hebben we nog een hunter lvl 48, een hunter lvl 49, een burglar lvl 60 een guardian lvl 60 en een hunter lvl 58...ik denk dat ik het druk ga krijgen, maar we hebben in ieder geval meer dan zat DPS in huis.. ;) Het is maar de vraag of we zowel Uru als CD kunnen doen, zou wel mooi zijn, maar zijn ook behoorlijk lange runs. Uru duurt al snel een kleine 2 uur en CD hebben ze de vorige keer 4 uur doorgebracht als ik het goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:34:
[...]

Ik ga morgen weer eens een Uru/CD run doen, dat heb ik echt al heel lang niet gedaan. We gaan met een groepje waar ik als Runekeeper lvl 48 mee ga, dan hebben we nog een hunter lvl 48, een hunter lvl 49, een burglar lvl 60 een guardian lvl 60 en een hunter lvl 58...ik denk dat ik het druk ga krijgen, maar we hebben in ieder geval meer dan zat DPS in huis.. ;) Het is maar de vraag of we zowel Uru als CD kunnen doen, zou wel mooi zijn, maar zijn ook behoorlijk lange runs. Uru duurt al snel een kleine 2 uur en CD hebben ze de vorige keer 4 uur doorgebracht als ik het goed heb begrepen.
het ligt een beetje aan welke items je nodig hebt in CD. Ons record op de rune is 18 minuten, en helcham is in 30/40 minuten te doen gok ik. (beide vanaf binnenkomst in CD)
natuurlijk is alles wel een beetje afhankelijk van de levels en ervaring van de groep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik moet inderdaad ook nog eens een keer een CD en Uru run doen. uru was wel erg leuk de eerste keer, maar nog niet alle quests daar af. CD ben ik nog nooit geweest, wordt wel eens tijd. Kan ik ook met book 8 weer verder.

Gisteren lvl 58 aangetikt, paar randoms gejoined en ging allemaal wel mooi, ben nu in volume II bij book 4 chapter7 geloof ik, moek naar de waterworks tablets zoeken.

vermaak me nog steeds prima, alleen valt de kin een beetje uit elkaar. The Dutch legionaires, das wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volledig CD doe je inderdaad 3 uur over met lvl 60 group, en 4 uur met enkele lvl 50's gok ik. En dan moet je de weg kennen :) Uru duurt 1.5 uur of zo.

Wij hebben CD redelijk rustig gedaan, met biobreaks en al (en een verloren gelopen hunter), en op 2.5 uur zaten we aan het kasteel.

En wow die burglar tools zijn echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 23:47
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:18:
w00t. Mijn 1st age burglar tools heeft op lvl 50 positional damage gekregen. <3
Woot!
Dat is idd een erg mooie tool (en awesome relics)!

Ik heb ook pas een 1st age burg-tools, met spoed geleveled naar 30 maar niet de positional damage waar ik op gehoopt had, mss bij lvl40 of 50. Best l*llig omdat mijn 3rd age wel pos. dam. heeft, maar ja ik wil toch erg graag met dat gele setje spelen :+

(pics volgen asap)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiawatta schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:53:
Ik moet inderdaad ook nog eens een keer een CD en Uru run doen. uru was wel erg leuk de eerste keer, maar nog niet alle quests daar af. CD ben ik nog nooit geweest, wordt wel eens tijd. Kan ik ook met book 8 weer verder.

Gisteren lvl 58 aangetikt, paar randoms gejoined en ging allemaal wel mooi, ben nu in volume II bij book 4 chapter7 geloof ik, moek naar de waterworks tablets zoeken.

vermaak me nog steeds prima, alleen valt de kin een beetje uit elkaar. The Dutch legionaires, das wel jammer.
Wel jammer idd van DL dat die uit elkaar valt, had dat zelf ook al wat van meegekregen. Ook klotemanier op hoe het nu weer gebeurt... :S Veel van de 60'ers stappen nu naar ons over, omdat wij een grote groep 60's hebben voor instances/raids. Mocht je interesse hebben, kun je www.fromdutchtilldawn.nl checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gratzz voor deze mooie tool (ik met mn main burglar ben er erg jaloer op)

Maar waarom stop je points in HipS CD? Zijn de tiers vd andere te laag of gebruik je die vaak icm een conjuction? Ik zou die points eerder in pulse modifier of in michief-maker dev. crit hebben gestopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rfce op 17-03-2009 11:16 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel de laatste tijd regelmatig in EM, en dan is HiPS CD toch wel verrekte handig. :)

Pulse modifier vind ik bagger. De tics van glee duren sowieso al 20 sec. Met een pulse van 22 morale per tic. Het is een dure legacy om te lvlen, dus ik besteed veel punten om 22 morale extra te krijgen 20 seconden nadat ik glee gebruikt heb. Vind ik niet de moeite.

Ik slot nooit in mischief maker, en ben ook niet van plan dat te gaan doen, dus dan heb je niets daan de verlenging van die dev crit bonus duration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:06:
[...]

Wel jammer idd van DL dat die uit elkaar valt, had dat zelf ook al wat van meegekregen. Ook klotemanier op hoe het nu weer gebeurt... :S Veel van de 60'ers stappen nu naar ons over, omdat wij een grote groep 60's hebben voor instances/raids. Mocht je interesse hebben, kun je www.fromdutchtilldawn.nl checken.
ja ik zal wel eens kijken, maar ik heb wel het idee dat daar dan weer een te grote groep ontstaat die je lang niet allemaal tevreden kan houden. Misschien is dat neit zo, maar blijf eerst maar een hangen bij DL. Ik ben meer een fan van de wat kleinere kins en ik denk dat FDTD nu wel heel massaal aan het worden is. met zoveel lvl 60's meot je wel heel veel runs doen wil je iedereen happy houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 23:47
nieuw & oud:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f1TvI3ELHrbL2oa8ZHFecCxa/full.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nqHulsrweODVlAHoFAoUfv9R/full.jpg

sneak-tools (op de quickslot-bar natuurlijk voor snelle wissels :) :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x5ypENxCJupuXlGV04GcPK7s/full.jpg

Wel leuk zo'n gele set :Y)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZlNZHNHTcYETP7eyPYTNHjLS/full.jpg

Als ik ze op lvl 50 krijg zal ik de namen omwisselen, Sting like a Bee is meer van toepassing op een dagger imo :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
We hebben op Eldar 't zelfde gehad, Dutch Alliance is uit elkaar gevallen, was de grootste nederlandstalige kin op eldar. Nieuwe kin Dutch Legends heeft nu zo'n 35 verschillende spelers met samen 60 lvl 60's. De grootste nederlandstalige kin is denk ik nu Dutch Peacekeepers waar alle niet lvl-60's uit Dutch Alliance heen zijn gegaan. Ik merk aan DL al dat we eigenlijk minimaal 3 watcher runs per week moeten doen. Gisteren was de 3e succesvolle van deze week, dus vandaag en morgen zijn we al vrij ;)

Als we nog wat slimmer leaven bij de watcher, dan kunnen we zelfs 4 of 5 runs in een week halen. We zijn inmiddels ook aan het switchen van rivendell hope naar iedereen gewoon snel 6 radiance items hebben. Dat is op de iets langere termijn al veel efficiënter. En onze snelste run tot nu toe was zonder de extra hope ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
TAA schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:23:
Muer, als je wilt dat ik een keertje mee ga voor wat uitleg / positionering / sturing laatste fase moet je maar een gil geven. Hunter of guardian... Wij doen het momenteel toch maar 1x per week dus ik altijd wel een toon zonder locks. Voor een eerste keer neerhalen werken 4 hunters / 2captains wel als easymode. Wij doen het nu met 2 hnt en 1cpt maar dat vereist wat nauwkeurigere positionering van de melee group in de laatste fase.
Kan ik je binnenkort hier een keer aan houden? :P Kwil die inktvis wel een keer dood zien voordat ik Vile Maw echt beu wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze kin is idd ook flink gegroeid, en hebben deze week voor het eerst ook 3 watcher runs gedaan.

Ik las al een keer eerder van groep leaven om locks te voorkomen. Werkt dat een beetje goed en makkelijk? En als je weer invite voor je de chest opent, kun je dan meeloten? Of wacht, dan pak je automatisch natuurlijk de locks mee. Dus als je leaved, krijg je geen loot neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Gaat dat wel een beetje goed dan bij FDTD?
Wat ik me afvraag is kun je dat volhouden dan? En hoeveel andere runs worden er nog gedaan, niet heel veel meer als ik zo de site bekijk.
Ik moet bijvoorbeeld nog de volledige radiance set :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, dat van die instance run lijst is een matig idee zegmaar. Zeker in het begin werden er zoveel kinruns gedaan dat het onmogelijk bij te houden was, en ook niet boeiend was om bij te houden. Nu wordt er nog steeds wel elke dag een redelijk aantal instance runs gedaan, maar heeft niemand het meer zin om bij te houden. Alleen van de Watcher wordt nog bijgehouden.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet goed kan zeggen hoe snel je nu radiance gear bij elkaar kan krijgen met kinruns. Meeste kinnies hebben al volledig setje namelijk. Maar er blijft wel vraag naar om af en toe runs te doen, maar dan meer voor de random drops en jewelry.
Denk overigens wel dat dit 'probleem' wel een stuk breder is dan onze kin. Meeste kins hebben de instance tot in den treure gefarmed (150+ instance runs, anyone?) en wachten met smart op boek 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Hmmz dan ga ik dus sowieso een probleem hebben :(

Op welke lvl kun je best een legendary deconstructen, lvl 10 of lvl 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
Hiawatta schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:29:
Hmmz dan ga ik dus sowieso een probleem hebben :(

Op welke lvl kun je best een legendary deconstructen, lvl 10 of lvl 11?
ligt eraan waarvoor: voor relics is lvl 2 het makkelijkste, voor ixp 11/21/31/41.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
beide eigenlijk, maar ik ga dus voor lvl 11, aangezien ik de items nu al op lvl 10 heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren maar weer eens met mijn Minstrel op pad gegaan in de North Downs en dat ging best goed eigenlijk. Ik begon de avond op lvl 23 (hij had al een tijdje mogen slapen) en eindigde de avond op lvl 25 1/3. Eigenlijk had ik niet waanzinnig veel quests afgerond, maar wat ik had gedaan was allemaal solo dus dan gaat de XP sowieso harder natuurlijk. Op een bepaald moment, ik was net level 25 geworden en mijn dwergen minstrel stond nog een beetje stoer zijn spieren te strekken en wat kleine schreeuwtjes te doen, komt er een level 25 champion die me zonder te vragen in een fellowship wil hebben. Pardon! Je mag dan lange benen hebben meneer de elf, maar waar ik vandaan kom vragen we dat eerst netjes en het zou ook wel fijn zijn als je dan zegt wat er van me verlangd wordt.

Iets later had de champion het begrepen (aan de kinship te zien was het een Nederlander, maar verder niet naar gevraagd) en had hij mij uitgelegd wat er dan te doen was. Hij moest book 3 chapter 2 doen en had daar wat hulp bij nodig. Ok, da's goed. Dus mijn korte beentjes draven vervolgens naar de gates of fornost waar de orcs en wargs staan die meneer moet omleggen. Onderweg stond er nog een warg in de weg, die ik dus ondersteboven speelde met mijn muziek. Direct de opmerking "this one doesn't count, they have to be at the gates", ik ren inmiddels alweer verder "yeah, I know..this one was cannon fodder". Gelukkig was ik er al eens eerder geweest, dus wist ik precies waar ik moest zijn ook al zat ik helemaal niet op de quest die deze champion moest doen.

Niet veel later waren we bij de Gates en ik zie een warg, hup er op af en met een flinke schreeuw heb ik meteen de volle aandacht van onze vriend de warg. De warg mag dan level 28 zijn, hij ligt snel zat. De Champion gaat rustig looten, maar zo is dit dwergje niet ingesteld, hup...volgende! Een orc dit keer en zo gaat het al snel rap. Qua morale lig ik zo'n 500 onder onze champion, maar de damage die ik doe is duidelijk niet mals want ik krijg continue de aggro te pakken, terwijl ik nog wel wacht bij targets waar hij op begint. (iets met Minstrel en kwetsbaar en veel threat genereren als je healt) Vooral mijn shouts en bijl aanvallen doen echt veel damage, een shout met een crit van 240, een aanval met de bijl met een crit van 190, niet slecht tegen mobsen (ja, we houden hem er in hoor qntal) die 3 levels hoger zijn dan ik zelf.

Helaas voor de champion zijn quest heeft voltooid moet hij weg. Nou da's lekker dan.. ;) Gelukkig had hij alle wargs al, en moest nog maar een stuk of 5 orcs dus dat mag echt geen probleem meer vormen. Zou hij MOETEN kunnen solo-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren niet zoveel speciaals gedaan. School nog eens vlug met guardian en de named mob voor men hunter lvl 45 quest zodat ik ook meteen alle items voor hem had en meteen doorkon naar legendary goede skill. Blijk ik natuurlijk net 1 cave claw tekort te komen, blijkbaar lang geleden (9 maand of zo) gemist. Dus dat haal ik morgen vlug met mijn guardian, duurt nog geen twee minuten.

Ondertussen zijn we een kleine week verwijderd van boek 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Wat wij doen met leaven is dat je wel mee mag rollen op het legendary (mits juiste class)
Aangezien we met een puntensysteem werken weet gemiddeld de helft van de raid al dat ze toch niet een barter item zullen winnen, dus dan is leaven ook niet echt een probleem.
Als je afspreekt rond de 10/15k te leaven zodra er een tentacle neer is heeft de rest nog minstens een minuut om die 15k eraf te schieten. Daarvoor kan makkelijk de helft leaven, capt doen LS en IHW dus dood kunnen we ook niet.

We zijn inmiddels de exploit runs in de kin aan 't afzweren, afgelopen week DD zonder exploits gedaan, maar ik snap niet dat mensen die moeilijk vinden...
Forges blijft erg leuk zonder exploits, een instance die gewoon erg leuk is ontworpen moet ik zeggen. FG blijft strontvervelend als je hem wilt doen zoals ze hebben bedacht (allemaal pakje krijgen), dus daar gaan we nog gewoon rennen en dood, zodat we heel wat minder pakjes nodig hebben...
Eerste deel trouwens wel vechtend gedaan en gewoon met z'n allen die eetzaal ingerend, dat was best grappig vechten, volgens mij zo'n 25 mobs tegelijk ;)
Ik vraag me alleen af wanneer ze iets als exploit zien. Ik weet dat ze bij Skumfil willen dat je in 't midden gaat staan bij die spin en die 3 rotsen als bescherming tegen knockbacks gebruikt moeten worden, maar wij blijven daar gewoon in een hoekje staan. Zelfde bij DD eigenlijk, kan je ook gewoon tegen de deur blijven staan zodat je geen last hebt van die knockbacks (of gewoon goed clobberen ;))

En gisteren m'n warden naar 45 gebracht, gelijk intro op V2 gedaan en aan m'n class quest begonnen. Moet wel zeggen dat 't een beetje vaag verdeeld is qua mobs die dood moeten. Ik moest een aantal lvl38 signatures voor de ene quest en een aantal lvl50 normale voor de andere quest. Nu is beiden makkelijk te doen als warden, mits je niet meer dan 1 lvl 50 pullt, maar lvl 38 mobs voor een lvl 50 quest is wel wat simpel...
Vanavond nog ff 1 named gauradan in forochel omleggen en dan heb ik zo goed als alles voor m'n class quest en daarna kijken of bk1 van moria te solo-en is als warden :)
Binnenkort ff wat mensen uit de kin overhalen om door Urugarth, Carn Dum en Barad Galuran te rushen zodat ik die deeds en wat quests haal :) Ik ben alleen aan 't twijfelen wanneer ik moria in moet gaan. Heb nog niets gedaan in Forochel en Eregion. Nog niets in het oosten van angmar en oosten van de MM, maar al wel lvl 45. Wil 't eigenlijk wel doen, maar ik vrees dat ik, helemaal nadat bk7 uit is, te veel gelvl'd ben voordat ik klaar ben. Aan de ander kant, 't is op zich geen ramp om pas op 55 moria binnen te gaan, zal 't geen echt probleem worden om daar in een lekker tempo door te questen.
Ik hoop wel dat bk 7 't niet te makkelijk maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik ben op lvl 52 Moria in gegaan en dat ging eigenlijk best wel aardig, heb wel eerst eregion bijna helemaal gedaan, afgezien van Library, die moet ik nog. Zelf moet ik ook nog een keer Urugarth doen en ook CD en die ander in Angmar nog. Daarna is het vooral veel deeden om m'n traits op orde te krijgen, maar ja dat is het saaiste stuk, bewaars ik voor het laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Freelance schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:03:
[...]

ligt eraan waarvoor: voor relics is lvl 2 het makkelijkste, voor ixp 11/21/31/41.
Ik neem aan dat je op lvl 2 dus meer relics krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Forges is ook mijn favoriete instance, de bosses zijn niet echt super moeilijk, je moet gewoon weten wat je doet, en goed opletten wat er om je heen gebeurt.
de tijdlimiet is ook geen probleem, zelfs met een wipe op de 3e boss hebben we laatst nog de HM gehaald.

FG duurt (op de normale manier) inderdaad wel even, vooral voor de mensen die als laatste een pakje krijgen, kan het wachten soms best lang duren. (wij doen de pakjes meestal uitgeven op deze volgorde: guard, mini, dps, en dan de rest)

Ik blijf DD een pittige instance vinden. Hij is zeker niet onmogelijk, maar mensen moeten wel exact weten wat ze moeten doen (vooral bij 2nd boss). Ook helpt het heel erg als je party een beetje fatsoenlijke gear heeft, je word daar behoorlijk om je oren geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FG hebben wij de refter al 2 keer gecleared zonder te sterven (en zonder captain btw). Guardian pullt, gebruikt CtD en pledge. Hij wordt niet geraakt. Champions blijven geven. Eer de dubbele pledge is uitgewerkt (en als je dwerg bent kan je ook nog de endurance erdoor steken) (er van uitgaan dat je genoeg aggro kan houden) is de groep verminderd met meer dan de helft en dan kan je rustig de ranged op de normale manier afmaken. De grootste fout hier is een minstrel die te vroeg begint te healen zodat hij alle aggro krijgt. Enige wat wij daar nog "fout" doen is lopen op de bovenste verdieping en sterven. Dan de minstrel met uniform die je komt rezzen (dus we doen geen leave-reinvite exploit). Je hebt al 3 uniformen, dus de drie andere zijn zeker niet moeilijk te vinden. (ps op ground floor heb je helemaal geen uniformen nodig, hoewel de minstrel een geven altijd slim is).

DD is de 2e baas het moeilijkste. Met je rug tegen de deur of muur staan om knockbacks tegen te gaan bij de laatste baas/skumfil is helemaal geen exploit. Zo lang je geraakt wordt en de baas niet in anti-exploit gooit. Laatste baas van DD is wel een leuke voor een tank. Zeker vanaf je in +60% damage komt, dan begin je toch te zweten.

Bij skumfil moet je ook helemaal niet in het midden vechten, en allemaal in een hoekje staan lijkt me ook een slecht plan, de tank moet wat kunnen bewegen anders sterft ie snel.

Zover zonder echt te spoileren (hoop ik), gewoon wat tips voor klasses.

En ja hiawatta, je krijgt zo'n 3 a 4 relics op lvl 2, en 1tje indien je niet levelt. Groot verschil dus. Vanaf lvl 11 krijg je ongeveer de helft van je exp terug in een rune (moet wel zeggen, lvl 11 tot 20 geeft geen verschil in rune grootte. Lvl 21 dan weer en groot verschil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
Lointje schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:25:
En ja hiawatta, je krijgt zo'n 3 a 4 relics op lvl 2, en 1tje indien je niet levelt. Groot verschil dus. Vanaf lvl 11 krijg je ongeveer de helft van je exp terug in een rune (moet wel zeggen, lvl 11 tot 20 geeft geen verschil in rune grootte. Lvl 21 dan weer en groot verschil.)
En als de deconstruct crit kun je zelf tot 10 of meer relics komen. Zelfs t4! Als je bezig bent je eigen wapen te lvlen zie ik het nut niet in van je overige wapens naar lvl 11 te krijgen. Alle IXP die je in je overige wapens stopt kun je ook in je 'main' wapen stoppen. Als je IXP aan het opsparen bent voor een toekomstig wapen zou ik tot lvl 11 lvl'en en decontstructen en alles bewaren + de runes uit de instances bewaren voor toekomstig gebruik!

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
kan straks trouwens niet meer, tegen deur staan in DD, in ieder geval niet bij boss 1 heb ik gelezen op de us forums. Dus wordt weer lastiger dan :)

over skumfil, tank staat natuurlijk ergens anders ;) maar 't idee van de devs was dat je 't in het midden doet. Dat ze 't mogelijk maken in de hoeken te staan, is wat dat betreft niet zo slim van ze, al vraag ik me sowieso af of ze die instances wel goed genoeg getest hebben...

ga binnenkort waarschijnlijk m'n lvl 41 rune deconstructen, dus ben benieuwd wat daarvan af gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freelance schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:34:
[...]

Als je bezig bent je eigen wapen te lvlen zie ik het nut niet in van je overige wapens naar lvl 11 te krijgen. Alle IXP die je in je overige wapens stopt kun je ook in je 'main' wapen stoppen.
Dat is niet waar. Het is zo als je 600 exp krijgt voor het killen van een monster, en je hebt 1 wapen, gaat er inderdaad 600 naar dat wapen.
Indien je 6 wapens hebt, krijgt elk wapen echter meer dan 100 exp. Je krijgt namelijk een bonus van +116% als ik het me goed herinner. (zelfde als fellowship exp).
Met andere woorden: elk wapen krijgt (600*2.16)/6 = 216 exp bij.
Gemiddeld krijg je op lvl 11 de helft terug van je wapen. (behalve als je elke keer pech hebt).
Om het eenvoudig te houden, houden we het hier op de helft.
Dat geeft voor je main wapen + runes dus met andere woorden: 216 + 5 *(216/2) = 756 (of met andere woorden een stijging van 30% in exp voor je main wapen, moest je anders alleen je normale wapen levelen. Daar bovenop krijg je nog eens gegarandeerde hogere relics bij.

(edit: er is wel enkel winst indien je 5 of 6 items tegelijk levelt)
(Behalve als ik hier een rekenfout maak?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Heb een tijdje terug een berekening gezien op de forums, het voordeligst is of om 6 wapens te leven of 2, daar tussen is eigenlijk verlies en gaat het sneller. Ik zal vanavond even kijken of ik de link nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Zie: http://lorebook.lotro.com...rience_point_distribution (voor Fellowships, gelijk aan wapen XP distributie)

[ Voor 20% gewijzigd door MueR op 18-03-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
De enige situatie waarin het voordeliger is om er 6 te lvl-en is als je er anders 2 zou lvl-en; In elk ander geval levert het minder ixp op. Dus als je maar 1 wapen wilt lvl-en, kan je er ook maar beter 1 lvl-en ipv 6.

Staat ergens op de europese forums de berekening voor, maar ik weet niet precies waar.

Dus de enige winstsituatie is 6 wapens lvl-en ipv 2 wapens lvl-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik was er inderdaad 6 aant levelen. m'n main wapen is bijna aan z'n top, dus die kan ik bijna reforgen, dan wil ik er goede relics in stoppen, dus ja die relics heb ik nodig en ik wil alvast xp sparen voor m'n toekomstige lvl 60 wapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hierbij de link met de berekening: http://community.codemast...m/showthread.php?t=329659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwa deconstructen, het maakt echt een enorm verschil of je een lvl 1 class item deconstruct (traag),
of je leveled het up iets meer tot 2+ gear .

Meestal doe ik een rondje, koop/barter wat van m`n class items, nu 3 extra naast m`n gewone gear.
En selecteer/draag ze in je inventory.

Doe een (repeat)-instance als 'mithril slaves' of hoger. Na afloop deconstruct 3 gear die 2/3 levels hoger zijn. voor meer runes/gems. soms tot lvl 4 meerdere runes/gems crits.

Barter 3 meer class items en draag/wear ze weer, en handin mithril slaves quest handin.
Weer 3 level`n up tot 3-7. en deconstruct deze 3 weer. voor veel relics.

Meestal ga ik zo door tot al m`n rusted dwarves tools/tablets op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Goeie tip thx, ik ga ook alvast een aantal radiance set pieces halen, want daar komt straks niks meer van denk ik. Nog maar een dikke week tot aan book 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Gisteravond met een kin groep Vol. 2 Boek 6 afgemaakt. Ging aardig goed tot aan de boss, daar hadden we een wipe. Nadat de minstrel een still as death had gedaan en ons gerezzed had nog een keer geprobeerd en toen wel gelukt.
Alleen waar hebben ze die baas vandaan? Vond het zoals iemand bij ons opmerkte net alsaf hij geleend was uit WoW. Heb ik iets gemist van het verhaal misschien? Hij paste qua uiterlijk niet echt binnen de lore had ik het idee. Maakt me verder niet heel veel uit, maar vond hem er nogal vreemd uitzien voor lotr. Wel tof trouwens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
't is een fusion balrog of zo :P

maar volgens mij hebben ze hem uit star wars geleend via een sterrenpoort of zoiets dergelijks ;)

de HM instances schijnen trouwens echt HM te gaan worden met bk7, dus als je nog wat moet zou ik inderdaad snel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik kan wel alvast zeggen dat Book 7 geweldig is voor Wardens. Ik ben nog nooit zo'n snelle vechtmachine geweest. Bloody fast, and also bloody fast out of power. Ik moet echt meer aandacht besteden aan ICPR, gelukkig heb ik een paar aardige Armour Sets die daarbij helpen.

Ik moet zeggen dat mijn algemene indruk van Book 7 heel positief is. Dat is iets voor jullie om naar uit te kijken. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

rik86 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:15:

maar volgens mij hebben ze hem uit star wars geleend via een sterrenpoort of zoiets dergelijks ;)

de HM instances schijnen trouwens echt HM te gaan worden met bk7, dus als je nog wat moet zou ik inderdaad snel zijn
ach, ik hou wel van een uitdaging :P

Toen we laatst 16th hall aan het doen waren vond ik dat ook zo anti-climax... we waren behoorlijk snel en zonder al teveel kleerscheuren door de hele instance geknald (1 wipe bij het laatste stuk, omdat iemand de afgrond in gesmeten werd, en daarmee een heel leger mobs pullde), en dan willen ze de baas in exploit mode doen :(

Ik ken het gevecht verder niet, maar komop, je gaat zo vloeiend door de instance heen, en dan de voldoening vergallen door het laatste gevecht op zo'n manier te vernaggelen...

Ze gaan echt geen bossfights maken die onmogelijk zijn om te halen, dus zorg er maar voor dat je je rol in het gevecht kent, en ga de uitdaging aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
rik86 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:15:
Dat is een bijnaam die tijdens een interview per ongeluk naar buiten is gekomen, en is blijven hangen. Het is een Lesser Balrog officieel. In hoeverre Turbine hier de grenzen van de lore opzoekt weet ik niet.

Voor de mensen die de artwork wel interessant vinden, hier is de DeviantART van een van de concept artists.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.