Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:41
Zo, gisteravond met 5 man Book 4 Chapter 7: The Drowned Treasury gedaan op mn Warden, samen met mn vriendin (RK), een Captain, LM en Burglar. Mocht een van hun nog twijfels hebben gehad over de capaciteiten van de Warden, heb ik die grondig weggepoetst :)

Groepen van 5 of 6 elites tegelijk, en genoeg aan de heals van de LM. De rest deed ik zelf :) Verder ook absoluut geen problemen met aggro houden. Alleen bij de Watcher was het een beetje lastig, omdat ik constant heen en weer moest zwemmen om aggro op die tentacles te houden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19

TAA

Liever IRC

Gisteravond een kinnie run op de Annu instances gedaan for old times' sake. M'n main maar eens afgestoft en samen met een Warden in de group op pad. Wat een drama voor mij zeg... Werkelijk alles geprobeerd; 2H/OP, 1H+SH/THREAT het maakte allemaal niets uit. Zelfs de +9 threat op mijn Belt mocht niet baten. Ik vind het helemaal niet erg dat de warden 5 trolls op de brug kan blijven aggro'en zonder dat ik ze van hem af kan halen, met geen enkele skill of forced taunt. Maar laat hem in ieder geval gewoon doodgaan dan. Met z'n eigen HoT en wat hulp van een RK bleef hij gewoon up. Bij de laatste 2 firebosses pakte hij aan het eind van het gevecht de aggro weg nadat ik minuten lang de boss getanked had terwijl hij bezig wat met de add boss...

Dus ja Muer, Warden zijn inderdaad een wonderbaarlijke class. Maar ik heb geen >2 maanden /played erop zitten om op deze manier door Turbine in m'n kloten geschopt te worden. De aangegeven gdn fix in B7 heeft veel, veel te lang op zich laten wachten...

En nu niet beginnen over traits, skills, forced taunts, shield taints, equipment etc. M'n Guardian is fully traited en equipped voor aggro. Maar na gisteravond weet ik weer waarom hij al weken op de reserve bank zit. Waarschijnlijk wordt hij afgelost door m'n hunter na B7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218701

Gisteravond weer eens lekker ouderwets bezig geweest met Volume 1 Book 5, die we even hebben doorlopen. :) Ging best lekker ook al was een groot deel van de groep onbekenden. Als runekeeper mocht ik wel weer de healer uithangen, maar gelukkig ben ik daar ook niet te beroerd voor he.. ;) Op even in het begin een kink in de kabel na bij book 5 chapter 5 (lees: ik ging dood) omdat we met twee runekeepers waren en ik dus ergens een beetje had gehoopt dat de andere runekeeper ook wel een beetje healenderwijs zou opletten. (Helaas niet dus) Toen ik daar eenmaal rekening mee hield ging het verder ook wel gesmeerd. Het eindgevecht was wel eventjes hectisch maar ook daar kwamen we verder prima doorheen. Daarna ging een van de groepleden weg en moesten we dus eventjes wachten op een nieuw groepslid die we uiteindelijk vonden in een kingenoot :) Daarna ging ook chapter 8 Fire and Ice erg goed en waren we alweer door book 5 heen. Volgende keer book 6, al is die in feite best wel te solo-en, dus daar zullen we geen groep voor nodig hebben als het goed is. Dat is dan wel weer helemaal aan de andere kant van Middle Earth. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die watcher begint trouwens ook steeds saaier te worden, de tactiek die we nu gebruiken kan eigenlijk niet mis gaan en 't duurt zo'n 30-40 minuten voor 't hele gevecht

gisteren meegeweest op m'n mins ipv m'n champ, minstrel is helemaal oersaai zeg :P zat zelf in de groep zonder hunters, dus als ik niet mee ging healen op andere groep was 't uit m'n neus vreten geweest 90% van de tijd...

vanavond kijken of we hem voor de 3e keer deze week neer kunnen krijgen, deze keer met een wat andere groepssamenstelling

enige minpunt is dat we straks door onze chain links heen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Mírdanant farmen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
komende paar weken nog ff balrog, hebben nog wel een aantal die de chain link kunnen, maar 't zal binnenkort inderdaad mirdanant worden, haal ik eindelijk thorog eens neer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rik, zou je in een spoiler of direct message eens vlug kunnen schetsen wat jullie doen en vooral waar jullie staan voor de laatste fase van de watcher. Wij hebben het idee momenteel door, maar onze positionering is een beetje belabberd.

En thorog is wel een leuk gevecht. Het voordeel is dat als je lvl 60 bent, dat zelfs al gaat er wat mis, je kan het redelijk gemakkelijk rechttrekken. Het nadeel is dat met 24 man, en irritante sneeuw de mensen met een trage computer een beetje doelloos rondlopen soms :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
TAA schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:39:
Dus ja Muer, Warden zijn inderdaad een wonderbaarlijke class. Maar ik heb geen >2 maanden /played erop zitten om op deze manier door Turbine in m'n kloten geschopt te worden. De aangegeven gdn fix in B7 heeft veel, veel te lang op zich laten wachten...
Die fix had er inderdaad sneller moeten komen, dat ben ik zonder meer met je eens. Ook omdat de Warden dan nog sneller wordt :P
En nu niet beginnen over traits, skills, forced taunts, shield taints, equipment etc. M'n Guardian is fully traited en equipped voor aggro. Maar na gisteravond weet ik weer waarom hij al weken op de reserve bank zit. Waarschijnlijk wordt hij afgelost door m'n hunter na B7 :+
Ik zal niet eens proberen om een guardian iets te vertellen over traits. De Guardian en RK zijn de enige classes waar ik niks van weet (al kon ik de RK van mn vriendin makkelijk door de eerste 4 weapon instances heen sleuren). Ik kan je misschien wel enig inzicht geven waarom de Warden zo'n aggro magneet is.

Bijna alle skills van de Warden werken op basis van Damage over Time. Daardoor start de Warden wat trager, maar kan hij tegelijkertijd ook heel erg veel aggro opbouwen in lange gevechten. Met de self heals en buffs verhoog je ook nog eens de durability. Daarnaast heeft de Warden nog een set Gambits die aggro van anderen kunnen afpakken. Een soort Ebbing Ire van de champion, maar dan AOE. Hiermee kan een Warden een percentage van de aggro van ieder lid van de fellowship afhalen en op zichzelf transferren. Combineer dat met heel zware aggro gambits en damage over time, dan is het feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het idee dat de warden wel een beetje slecht ontworpen is qua aggro-mogelijkheden tijdens 't lvl-en. Ben nu lvl 37 en aggro pakken en houden is verdraaid lastig, helemaal van meer dan 1 target, maar als ik zie wat ik aan gambits nog krijg, is dat probleem straks een stuk kleiner

En over de watcher:
spoiler:
Wij delen de raid in 2 groepen op, 1 ranged groep (de hunters, capt, guard en evt mins) en 1 melee groep (champs/burglar/capt/mins/lm) In de ranged groep zit de hunter die de watcher tankt, die staan in het ondiepe water, net op de grens van diep/ondiep zodat ze niet geraakt worden door de rondzwemmende tentacles maar wel in range staan van lm/minstrel. De melee groep staat bij de 2 tentacles, waarbij mins en lm zich zo positioneren dat iedereen geheald/gepowered kan worden. Dat betekent in de praktijk op het hoekje van dat neergestorte platform, zo ver mogelijk naar buiten. Wel oppassen voor die ronzwemmende tentacles, die hits wil je niet elke 10/15 seconden krijgen ;)

Dus kort gezegd: 2 groepen; Ranged groep in het ondiepe water, melee groep op die ingestorte brug
belangrijkste is dat lm en minstrels dan iedereen kan bereiken

en verdeling van die 2 groepen bij ons:
Melee groep:
- 2 champs
- 1 capt
- 1 burglar
- 1 lm
- 1 minst

ranged
- 3 hunt
- 1 capt
- 1 guard
- 1 mins (kan evt ook meelopen met melee)

en over de strat zelf:
De tentacles healen alleen als er op het check-moment (dus om de 60 seconden) 2 tentacles leven, leeft er 1 tentacle of geen tentacle, dan wordt er niet geheald.

Zover de korte uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

MueR schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:48:
[...]
Combineer dat met heel zware aggro gambits en damage over time, dan is het feest.
"It's my party and I cry if I want to, cry if I want to... You would cry too if it happened to you"

http://www.youtube.com/wa...t88I15SxQ&feature=related

:+

Tnx voor de uitleg; voor de meesten hier best een openbaring misschien ;)

[ Voor 9% gewijzigd door TAA op 04-03-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank je rik! Wij deden het eigenlijk redelijk goed dan :) Ik denk dat we gewoon het ritme wat misten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292274

Hoi

Nog eens een vraag van een ongeloofelijke n00b...
Is het mogelijk om zelfmoord te plegen als vast komt te zitten? Ik bedoel letterlijk vast zitten?
Die vraag is omdat ik dat toevallig heb... Ik zit vast tussen een spinnenweb en de muur boven de ingang van de quarry |:( Wou eens de omgeving zien van boven af, maar heb opeens een stap te ver gezet...
Ik hoop dat ik niet opnieuw moet beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan doe je /stuck en wordt je losgehaald. :) Kan ook /unstuck zijn, weet ik niet heel zeker...maar ik heb het dan ook nog nooit gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je hebt 't /unstuck commando, dan ben je los als 't goed is, desnoods log je uit en weer in of maak je een ticket aan, maar /unstuck zou moeten werken

edit: /stuck werkt inderdaad ook

@Lointje, je moet inderdaad ff in 't ritme komen, waar gaat 't dan mis met jullie?

edit2: net nog wat over de xp veranderingen gelezen, op lvl 60 maakt 't iets van 1,1% uit, maar tot lvl 30/40 lvl je veel sneller, waarna vooral vanaf 50 je trager lvl't. 59-60 heb je met de nieuwe curve zo'n 50k extra xp nodig. En extrapoleer je de trend naar lvl 70, heb je met de nieuwe curve veel meer nodig voor lvl 70 dan met de oude curve, dus de hoogste lvl's worden relatief gezien trager/moeilijker, dus extra reden om niet al te vroeg moria in te duiken.

[ Voor 53% gewijzigd door rik86 op 04-03-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
/stuck of /unstuck werkt inderdaad, maar je map home mag niet op cooldown staan. Maw, het is je map home gebruiken zonder dat je op het icoontje moet klikken.

Qua xp verandering, zo klinkt het nog niet zo slecht :-) Ik hoop wel dat de 38-40 gap nu niet meer gaat opspelen dan vroeger. Dat was gewoonlijk de periode dat je niet meer goed wist waar heen te gaan.

Rik, om eerlijk te zijn, zijn we nog maar 1 keer deftig in de laatste fase geraakt (daar hebben we wel zo'n 20 minuten in gezeten). Onze melee groep bestond uit 1 guardian en 1 champ :P , alle squishy's bleven in het ondiepe. Die grote tentacles gingen gewoon niet snel genoeg neer daardoor. (en het feit dat 1 van onze hunters heel de tijd dacht dat we bezig waren over de watcher zijn linkertentacle en dus niet links als je er naar kijkt). Volgens mij, mits een goede build van de groep, krijgen we hem wel in 2 of 3 avonden neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Die XP change is voor de hogere levels wel prettig moet ik zeggen. Ik ben nu bijna level 60 op mijn Warden (nog 90k te gaan) en heb nauwelijks quests in de Flaming Deeps gedaan, laat staan Foundations of Stone of Lothlorien :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MueR schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:40:
Die XP change is voor de hogere levels wel prettig moet ik zeggen. Ik ben nu bijna level 60 op mijn Warden (nog 90k te gaan) en heb nauwelijks quests in de Flaming Deeps gedaan, laat staan Foundations of Stone of Lothlorien :s.
Klopt ja, ik vond het in moria ook erg hard gaan. (voor mijn gevoel ging het levellen van 50 naar 60 sneller/makkelijker dan van 45 naar 50)

Toen ik 60 hitte, had ik ook nog niks gedaan in foundations of stone en lothlorien, in de overige gebieden had ik wel wat quests gedaan, maar alsnog niet superveel. (heb nog steeds genoeg quests openstaan, zelfs in dolven-view)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 10:22
Ik ben al een hele tijd 60, maar ik heb vrijwel alle Instance quests nog open staan (behalve voor de Grand Stair, daar heb ik de meeste quests voltooid). Afgelopen week heb ik nog een paar quests gedaan in Durin's way, quests die eigenlijk small fellowship quests waren, om mijn deed voor quests in `the upper halls' te halen (en eindelijk te mogen swift travellen van 21st hall naar 1st hall, nu hoef ik niet meer 45s extra te betalen voor een omweg via the dolven view ;)).

Ik ben wel redelijk quests locatie voor locate af gegaan:
- Durin's threshold (alles gedaan)
- Dolven View (alles gedaan)
- Chamber of the crossroads (vrijwel alles geloof ik)
- The Waterworks (alles gedaan)
- Anarzakmanamanamnmanamhamenek (of zoiets, alles behalve the instance quests)
- Orc Watch (alles gedaan, instance quests bijna af)
- 21st hall (meeste wel gedaan)
- Shadowing refuge (alles behalve instance quests)
- Lothlorien stukje (alles gedaan)

Die instances schiet bij mij niet zo heel hard op. Meestal doe ik dit met een kingroepje en helaas is één van onze minstrels met een lotro break. Het is dus vaak heel lastig om een full kin fellowship te vinden en als dat dan lukt, dan gaan we vaak voor hard mode.

Zo heb ik afgelopen week mijn tweede stukje radiance gear bemachtigd: de chest-piece.

Ik moet zeggen dat the Forges van Khazad-Dûm echt een `walk in the park' was vergeleken met Grand Stairs. Als we dat eerder hadden geweten, dan waren we vast daar begonnen met farmen en niet in de Grand Stair (waar de laatste boss toch vaak nog wel lastig blijkt, zeker bij bepaalde FS samenstellingen).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

The Flying Dutchman schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:10:
Ik moet zeggen dat the Forges van Khazad-Dûm echt een `walk in the park' was vergeleken met Grand Stairs. Als we dat eerder hadden geweten, dan waren we vast daar begonnen met farmen en niet in de Grand Stair (waar de laatste boss toch vaak nog wel lastig blijkt, zeker bij bepaalde FS samenstellingen).
Dan doe je forges zeker niet op de officiele manier ? ;)
Bij ons gaat het nu de meeste keren wel goed, maar toch zitten we af en toe best krap met de tijd. (vooral de 2e baas duurt altijd even)

Grand stairs is voor ons de 'easy' instance, enige vereiste is een ministrel, en een tanking class, de rest is maar net wie er zin heeft. We doen GS nu in 30-40 minuten, zelfs zonder hunter hebben we hem een keer down gekregen ;)

Het duurt voor mij nog wel even tot ik mijn volgende radiance armor ga halen, ik mis nu alleen nog de helm en shoulders, en die moeten uit 16th hall en DD komen. Met de kin hebben we die nog amper gedaan, dus daar gaan we binnenkort even aan beginnen.

[ Voor 36% gewijzigd door GeleFles op 05-03-2009 10:52 . Reden: quote ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
RonnieB82 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:52:
[...]
Dan doe je forges zeker niet op de officiele manier ? ;)
Bij ons gaat het nu de meeste keren wel goed, maar toch zitten we af en toe best krap met de tijd. (vooral de 2e baas duurt altijd even)
Als je het zo stelt, dan denk ik inderdaad van niet, hoewel ik de manier waarop we het deden normaal gesproken zeker niet als exploit zou beschouwen, alles leek hele normale gameplay:

spoiler:
Ga naar binnen, ruim groepjes mobs op. Zorg dat die poort open gaat, tag die boss, ga voor die rots linksboven op het platform vechten. Zodra de rots weg is kun je helemaal bij de rand langs lopen zodat je bij de laatste boss beneden komt (ondertussen moet je nog één of twee keer met een groepje mobs vechten). De laatste boss is een kwestie van tank op de boss, de Loremaster (dat was wel een voordeel dat we die mee hadden) stunned één van de trollen, de andere troll zo snel mogelijk neer. In de tussentijd helpen met de boss en van het ijzeren platform afblijven natuurlijk.

Is het verdwijnen van die rots misschien een bug? En is het daarom een exploit?

Over de Grand Stair: het eerste stuk is gemakkelijk, dat doen we gewoon zoals het hoort en meestal houden we wel tijd over ook nog. De laatste keren dat ik geprobeert heb, hadden we een lvl 56 minstrel mee, dat was waarschijnlijk het grootste probleem bij de laatste boss. De massive AoE damage (1200 damage per persoon) van de laatste boss deed ons een aantal keren de das om.
spoiler:
ik begreep dat die voorkomen kan worden door ervoor te zorgen dat die boss geen melee damage doet?

[ Voor 17% gewijzigd door The Flying Dutchman op 05-03-2009 11:01 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jups, dat is exploiten, weet niet of het nu ook nog kan
maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen toch, dat het niet klopt? Ten 1e is de HM de laatste boss binnen 30 minuten na de 1e boss omleggen, hoe zou die teller in moeten gaan als je nr. 1 niet omlegt?
En ten 2e reset je een boss door weg van hem te rennen, waardoor je hem skipt, lijkt ook niet helemaal juist als je erover nadenkt.

Vervolgens kom je tijdens 't rennen een boss tegen die je geen eens kan pullen, lijkt me ook niet helemaal logisch ;)

normaal heb je daar 4 bosses, waarbij met name nr. 2 erg lastig is
nr. 1 trouwens ook als je niet goed oppast ;)

en bij boss 4 kan je als 't goed is straks ook niet meer op de rand van de grot staan, ik ben ook heel blij dat ze alle exploits eruit halen. Denk dat Skumfil straks met voorsprong de makkelijkste is, daarna GS en Forges. Rest kost veel tijd en/of een goede groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219289

The Flying Dutchman schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:58:
[...]

Als je het zo stelt, dan denk ik inderdaad van niet, hoewel ik de manier waarop we het deden normaal gesproken zeker niet als exploit zou beschouwen, alles leek hele normale gameplay:

[knip]
Gast, dat is hardcore exploiten hoor. :')

@Muer: wat ik gehoord heb (dus niet 100% zeker) is dat de XP chance idd voor lvl 25-45 ofzo is. Die lvls zouden een stuk sneller moeten gaan. Met name in Moria zou je weinig verschil moeten merken, of zelfs langzamer gaan. Totaal xp wat je nu nodig hebt voor lvl 60, en in boek 7 verschilt maar 55k xp iig, dus dat is niet bijzonder veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
rik86 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:18:
jups, dat is exploiten, weet niet of het nu ook nog kan
Ja het kan dus nog.
maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen toch, dat het niet klopt?
Dat weet ik nog niet zo zeker...
Ten 1e is de HM de laatste boss binnen 30 minuten na de 1e boss omleggen, hoe zou die teller in moeten gaan als je nr. 1 niet omlegt?
Ik was met een groep mee die `de tactieken' al kende, persoonlijk had ik geen enkele weet van een teller in de Forges. Wat dat betreft ben ik blij dat de patches duidelijker zullen maken wat hard-mode is en wanneer je faalt. Zoals het nu is moet je in veel gevallen van anderen horen die het al uitgevonden hebben wat hardmode is. Duidelijkheid hier zou ook veel duidelijkheid scheppen over wat exploiten is en wat niet.
En ten 2e reset je een boss door weg van hem te rennen, waardoor je hem skipt, lijkt ook niet helemaal juist als je erover nadenkt.
Hier heb je gelijk.
Vervolgens kom je tijdens 't rennen een boss tegen die je geen eens kan pullen, lijkt me ook niet helemaal logisch ;)
Die heb ik eerlijk gezegd niet gezien...
normaal heb je daar 4 bosses, waarbij met name nr. 2 erg lastig is
nr. 1 trouwens ook als je niet goed oppast ;)

en bij boss 4 kan je als 't goed is straks ook niet meer op de rand van de grot staan
Waarom zou op de rand van de grot staan een exploit zijn? Trollen en boss kunnen je gewoon raken daar. Op de juiste plek vechten valt gewoon onder tactiek naar mijn idee en ik vind dit geen exploiten (ander verhaal als je zo gaat staan dat een boss je niet kan raken).
Ik ben ook heel blij dat ze alle exploits eruit halen. Denk dat Skumfil straks met voorsprong de makkelijkste is, daarna GS en Forges. Rest kost veel tijd en/of een goede groep
Ik ben het wel met je eens dat exploiten aangepakt moet worden. Persoonlijk hou ik daar ook niet van.
Anoniem: 219289 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:39:
[...]

Gast, dat is hardcore exploiten hoor. :')
Jammer dat je zo neerbuigend doet. Zoals je hierboven kunt lezen was het vanuit mijn perspectief helemaal niet zo duidelijk of het een exploit was ja of nee (hoewel ik toe moet geven dat ik wel het idee had dat het op het randje zat).

Een overduidelijk voorbeeld van exploiten vond ik:
spoiler:
In 16th hall precies op die deur gaan staan zodat de boss je niet kan raken.

Dit soort dingen vind ik helemaal niets aan en mag wat mij betreft ook bestraft worden. Maar eerlijk gezegd vind de forges nog steeds geen overduidelijke exploit.

Overigens, nogmaals, ik ben zelf ook niet blij met exploiten. Hard-mode content moet moeilijk zijn, maar als het niet duidelijk is of iets exploiten is of niet, dan ligt de verantwoordelijkheid duidelijk bij de developers. Ik hoop dan ook dat toekomstige instances minder last hiervan zullen hebben.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Imho is de juiste positie kiezen bij de laatste baas in Forges geen exploit, enkel een goede positionering. De rest vind ik dan wel een exploit. Nou ga ik niet roomser dan de paus spelen, ik probeer die trollen bij de 2e baas daar ook dusdanig weg te werken dat ze niet bij me kunnen komen dmv fears. Misschien ook een exploit, maar aan de andere kant is dit een pathing issue van NPCs die op onmogelijke plaatsen gaan lopen bij een fear :p

Dat mensen 16th Hall exploiten snap ik niks van. Op de normale manier is die al makkelijk genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door MueR op 05-03-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
16th is niet zo eenvoudig als je doet uitschijnen, want die baas kan slaan en de omgeving ook. Toegegeven, het is wel niet het moeilijkste gevecht ooit, maar ik vind forges eindbaas, of DD eindbaas gemakkelijker (misschien omdat ik als tank daar meer invloed in heb :) )

En flying dutchman, het feit dat je de eerste baas niet killt is inderdaad een exploit. Ik begrijp wel dat je het niet wist omdat je teamgenoten je hebben meegesleurd. Normaal vecht je dus baas 1, en dan begint de timer, dan heb je 30 minuten om de laatste baas neer te leggen. Echt niet moeilijk met een goede groep, ons record de eerste dagen was iets van een 7 minuten over, en toen had nog niemand de wapens en gear dat hij nu heeft :) (moet wel zeggen dat het de kin-elites waren die hun class door en door kennen).

Een reset bij laatste baas forges hebben we wel al gehad :( ik hoop dat ze daar een poort of zo zetten dat dat toch niet meer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik vind het in de poort staan bij forges ook geen exploit hoor, gewoon stom design, maar 't is niet zoals 't bedoeld is, dus wat dat betreft zou ik 't niet erg vinden als 't opgelost wordt, maakt 't die instance ook weer wat moeilijker :)

16th is vooral erg lang in vergelijking met de andere instances, niet extreem moeilijk

maar dat geldt voor alle 6 eigenlijk, ook in HM zijn ze niet heel erg moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260458

Gisterenavond voor de eerste keer de watcher neergelegd met de Slayers-kin.

We zijn er toch wel trots op dat we de tactics grotendeels zelf hebben uitgedokterd en dat we het voor de update voor elkaar gebracht hebben, ranged tanking zal dan zowat onmogelijk worden door de +110% ranged damage (hunters die 4200 hits leuk vinden ??? :) ).

Onze samenstelling:
Melee:
2 x Captain
1 x Champ
1 x Lore-Master
1 x Minstrel
1 x Burglar

Ranged:
3 x Hunter
1 x Captain
1 x Burglar
1 x Minstrel

Vond het wel een beetje sneu dat ik niet op m'n main (tank) kon gaan maar dat zal wel gebeuren met Watcher 2.0

Heb ook de shoulder coin gewonnen en heb zo m'n 23ste radiance item bekomen. (6 op tank, 7 op minstrel, 5 op hunter, 4 op LM en 1 op Captain).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gefeliciteerd :)

on over die buff: hij heeft straks nog maar 310k ;) en ik moet maar zien hoe goed die melee buffs weg zijn te halen. Wel leuk dat ze hem wat anders hebben gemaakt, maar aan de andere kant, binnen een maand zal iedereen de nieuwe strat weten, is er ook niet zo veel meer aan denk ik...

guard kan trouwens prima in de plaats van de ranged group burglar, zo lang z'n conj regelmatig lukken
en waarvoor een 3e capt eigenlijk? zou je daar niet iets dps-achtigs voor meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rik86 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:14:

guard kan trouwens prima in de plaats van de ranged group burglar, zo lang z'n conj regelmatig lukken
en waarvoor een 3e capt eigenlijk? zou je daar niet iets dps-achtigs voor meenemen?
Tank voor burg zou kunnen, maar voor deze poging wilden we zekerheid inbouwen dus voor de zekere conjunctions via de burglar gekozen. Overigens dienen er maar 3-4 deel te nemen aan een conjunction BBBB of GGBB om de power en eventueel de morale bar volledig op te vullen.

3de captain was ook mee just in case er wat teveel mensen het bijltje zouden neerleggen. Een 4de hunter of een 2de champ zal vermoedelijk meegaan ipv de captain nu we het allemaal een beetje doorhebben.

Eerste keer is toch wel stressen en vooral duurt het best wel lang (totale fight een klein uurtje, laatste fase 39 minuten :o) en wanneer je dan de main hunter healt zie je de health maar heel langzaam droppen 485k, 350k, 250k, 100k, 40k (stressen), 10k, 2k en dan YAY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

You have aquired a [Burglar's Tools of the First age].

t5 crit multiplier. Helaas geen positional damage, maar dat kan nog komen op lvl 50 ;)

* Anoniem: 219289 is happy :9

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 219289 op 05-03-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:40

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Lager-level instances doen op hoger level (38 en 37 in dit geval) is best wel geinig. We hebben net de Greater Barrow quests gedaan. Morgen gaan we de laatste gedoe van Evil's Final Chapter proberen. Alleen maar m'n RK-maatje en ik. Zo leer ik in ieder geval mijn klasse wel kennen, want die self-heal is uiterst subliem! Maatje wilt dolgraag die rokende helm trofee hebben, dus dat gaat leuk worden morgen. ;) Ging over het algemeen prima, alleen waren we vaak OOP omdat de gevechten zo lang duren.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Woei, zojuist 60 gehaald op de Warden. Ook een erg gave speer gekocht op de AH, level 60 met 4 t5 legacies, waarvan 3 threat up (Exhultation of Battle, Piercing Strike en Spear of Virtue). Bij de eerste reforge kreeg ik meteen een vierde threat up er bij, helaas op T3. Met het deconstructen van mijn oude spear en Javelin kreeg ik respectievelijk 325000 en 130000 IXP terug, waarmee mn Spear nu al op 28 zit en javelin op 21 :)

Nu nog de Radiance set ophalen, dan kan ik er weer tegen. Al moet ik zeggen dat ik nu ook al best blij ben met mn stats.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J9ZtKpOik66XyjFxEn2m6z1y/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk om eens wat lvl 60 warden stats te zien (hoewel deze ongetwijfeld nog omhoog zullen gaan met radiance set). Zo merk ik dat het verschil met een guardian voornamelijk is:
Guardian heeft minder evade, maar meer block.
Guardian heeft zo'n 2000 armour meer standaard, (wat met nog een 500 omhoog springt als je ward-skill gebruikt).
Qua mitigations zit alles ook een heel groot deel onder voor de warden. (al mijn mitigations staan op 3000+).

Op moraal/power kan ik niet echt een beeld geven, vooral omdat met radiance het al 5% omhoog gaat, en het afhangt van je jewelry, traits, ...

De grote selfheals en icmr van een warden (ik zie ze hier niet, maar zeker met die buff) compenseren dan weer de extra damage die een warden krijgt tov een guardian.

EDIT: en natuurlijk grats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:20
gefeliciteerd en mooie stats inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:15
Grats met 60. :)
Heb een hele tijd geleden een captain aangemaakt en geleveld naar 9. Tijdje in de ijskast gezet maar afgelopen weekend weer mee begonnen. Hij is nu level 21, maar wat een tof character om mee te spelen. En ik moet zeggen dat hij behoorlijk wat kan hebben. Gister met een andere captain samen een full FS escort quest gedaan zonder al te veel moeite. Ik denk dat dit maar nummer 3 gaat worden die op den duur 60 wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ach ja, ik zal eens wat deeds moeten doen en mn mitigations daarmee opkrikken. Momenteel zit er een assorted junk in. Ik wil mn traits wel gaan bouwen op mitigations in ieder geval. Met de rest zit het wel goed.

Guardian in Fil Gashan had zn forced taunts nodig om iets van me af te halen :P

Oh ja, mijn nieuwe spear, hier nog op level 14 maar ondertussen ook al op level 28 door de decon van mn oude (325k rune ftw)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DGs0I782Zk2OMaH0kqD76SQv/thumb.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door MueR op 06-03-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
Gister voor de 4de keer achter elkaar de watcher neer, ik ben nog steeds welkom met m'n guard in de melee group. Op zich niet zo raar, single target dps heb ik tegenwoordig net zoveel als een champ als ik mijn traits aanpas! Groep samenstelling was deze keer wel wat apart; 5x hnt, 2x guard, 2x captain, 2x minstrel en 1x LM. Met 2 guards krijg je voldoende conjunctions als je TTK & Fray spammed.

Uiteindelijke run was een nette 28 minuten!

Nu 2x achter elkaar first age warden dingetje en daarvoor 2x runekeeper stone, hoogste warden en rk in de kin is pas 55, die liggen dus op hen te wachten wanneer ze 59 dingen! En wederom voor de derde keer op rij twee shoulder coins. Die had ik al, dus helaas geen loot voor mij. Maar toch een leuke avond gehad!

Nog twee avonden radiance instances doen en dan hebben we voldoende alts voor nog een run, dus we gaan 2x per weer de watcher doen nu.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wij hebben gisteren rift in zo'n 2 uur gecleared, hoop geklooi van mij en andere champ, raid leader flink geirriteerd :P door overal snel op af te rennen en te pullen, maar was wel leuk

gaan komende week nog een paar keer chain link halen en vanaf volgende week minimaal 1 watcher run zonder doen, willen hem op 3 avonden per week nu gaan doen, waarvan op 1 avond 2x door op tijd de raid te leaven zodat we locks voorkomen, dus straks 3 of 4x per week neer.

begin inmiddels ook te merken dat de kin langzaam aan wat beter begint te lopen, hebben nu wat duidelijkere regels omtrent meegaan, lootverdeling en wat andere zaken, scheelt toch een hoop gezeur.

Hoe doen jullie het eigenlijk met lootverdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
rik86 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:32:
begin inmiddels ook te merken dat de kin langzaam aan wat beter begint te lopen, hebben nu wat duidelijkere regels omtrent meegaan, lootverdeling en wat andere zaken, scheelt toch een hoop gezeur.

we hebben Raid Ninja als signup systeem, loopt automatisch wel vol.

Loot; we hebben geen dkp ofzo, als je meegaat roll je met de class waar je op dat moment op speelt. Mocht er een first age droppen van een class die niet mee is mag iedereen erop rollen (mits je niet een coin hebt gewonnen). De keus is dan aan jezelf of je hem weggeeft of verkoopt.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

rik86 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:32:
Shoulders / Helm: mains gaan voor alts; mochten er niet-regulars mee gaan dan rollen zij niet op de armourparts (effectief 15 vaste mensen in de raid group die rollen). Mijn alt heeft de parts nog niet en rolt dus ook niet.
1st: iedereen die een main heeft in de class mag rollen (regulars only) ook als je met een alt bent. Voor de duidelijkheid: alts rollen niet, maar het is altijd vrij om een 1st aan iemand anders binnen de regulars te geven (voor een alt). Verkopen of buiten de group weggeven is not done.
IXP rune: vrij voor iedereen die hem nog niet gehad heeft in een van de vorige runs (per account, niet per toon).
Relic: idem; 1 roll voor ALLE items per run gewoon om tijd te sparen
leuke dingen als Black Pearl (dropte gister, nice voor GDN), ringen etc. meest geschikte class rollt
vendor trash: assigned als je pech hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus stel jij gaat op een alt mee omdat de raid anders niet door kan gaan, dan mag je niet rollen op shoulders/helm? Loop je dan niet het risico dat iemand op een gegeven moment niet meer mee wil?
Al scheelt bij jullie wel dat jullie maar 15 vaste deelnemers hebben en wij tot nu toe 26 verschillende mensen mee hebben gehad, waarvan er 23 minimaal 2x en meestal al vaker mee zijn geweest.

Zie dat ik trouwens helemaal niet heb gezegd hoe wij 't doen als kin.

Als je mee gaat en hij gaat neer: 1 punt
Win je een barter coin of legendary: -4 punten
Alleen rollen bij minimaal 0 punten
Legendary alleen de juiste class (van te voren aangeven voor welke class je wilt rollen)
Max 1 item per run
Alleen rollen als je char in de kin zit (en lvl 60 is)
Bij 6 punten ben je gegarandeerd van een barter coin, mits de gewenste dropt.

Grootste probleem is hoe je 't legendary item eerlijk verdeelt, wie mag er onder welke voorwaarden rollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

rik86 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:52:
Dus stel jij gaat op een alt mee omdat de raid anders niet door kan gaan, dan mag je niet rollen op shoulders/helm?
Inderdaad... vanwege "persoonlijke" redenen gaat mijn main, een Guardian, niet mee naar de Vile Maw. We hebben slechts 1 speler in de group met een hunter als main (hoe zou dat nou komen?) en aangezien Guardians toch niets anders te doen hebben dan als wannabe champ rondrennen daar heb ik direct mijn hunter naar 60 gelevelled om de groep te helpen met de Vile Maw. Ga nu dus al een maand of 2 mee zonder te rollen op de armourpieces. Die boeien me ook niet; random drops die je mis kunt lopen op je main doordat je helpt door een andere class mee te nemen zijn veel vervelender. Die barter items die komen uiteindelijk toch wel.

Wat natuurlijk helpt is dat onze groep klein en constant is; ongeveer 15 mensen die allemaal al minimaal 9 maanden 2 of 3 keer in de week samen raiden en dagelijks andere dingen samen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij ons is het zo:

Je kan maar 1 gem/first age winnen per week
Iedereen mag rollen op barter coins, mits je er dus nog geen gewonnen hebt

Voor first age weapons/class items mag enkel de klas die je mee hebt gebracht rollen. (behalve als je de minstrel moest meenemen ipv je main omdat we anders niet konden raiden. Dit moet op voorhand gezegd worden).

Voor BoA items enkel rollen indien je het gaat equipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij ons als volgt:

100 punten voor ieder bezoek aan Watcher
Main Coin Counter: +2 per keer Watcher neergaat
Personal Coin Counter: +12 indien je een coin wint

Iedereen mag rollen indien Personal Coin Counter =< Main Coin Counter

First time Watcher
Iedereen personal coin counter = 0
Iedereen /roll 100
Coin winnaars hun personal coin counter op +12
Main coin counter op +2

Second time Watcher (veronderstel zelfde groep)
10 peeps op personal coin counter 0, 2 op +12
10 peeps /roll 200 (indien andere peeps voor eerste keer meegaan /roll 100)
Coin winnaars hun personal coin counter op +12 (4 peeps nu)
Main coin counter op +4

Third time Watcher (veronderstel zelfde groep)
8 peeps op personal coin counter 0, 4 op +12
8 peeps /roll 300 (indien andere peeps voor eerste keer meegaan /roll 100)
Coin winnaars hun personal coin counter op +12 (6 peeps nu)
Main coin counter op +6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus hoe vaker je mee gaat, hoe hoger je roll is, dus stel:
A 15x meegeweest: /roll 1500
B 8x meegeweest: /roll 800
C 1e x /roll 100

en dat is ongeacht of je iets wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij gebruiken DKP, en bevalt me nog steeds erg goed.

Je krijgt dkp voor boss neer+ tijd dat de raid duurde+startdkp voor het meegaan (die we aan het op tijd zijn hebben gekoppeld).

Per Watcher kill krijg je ong 12 DKP. Maar we hebben DKP van lvl 50 meegenomen.

Minimum bod op barter gear is altijd 10. Mains gaan voor alts. Prijzen liggen gemiddeld nu rond de 80 DKP voor 1 item.

1st age ligt anders. We hebben daar vaste prijs van 30 dkp op gezet, omdat het lullig kan zijn als 2 mensen vet hoog bieden, en uiteindelijk de legacies crap blijken te zijn. Dus fixed prijs van 30 dkp. Alleen voor mains, als je op alt bent telt ook. Vervolgens alle mensen van die class ./roll, hoogste wint.

Jewelry minimum bod van 5, maar die gaat ook wel voor flink wat meer weg. :P

Max 1 item per run overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watcher was ellendig vandaag, maar minstrel dagger 1st age lvl 60, helaas roll niet gewonnen, wel shoulders

stats van dat ding, nu lvl 27
tier 5 rally cooldown
tier 6 triumphant spirit recovery
tier 5 ballad threat down rating 5
tier 6 call to orome damage

rally had die niet, dus hij twijfelde of die hem zou aantrekken, achteraf een goede keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 22:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hey!
Zit sinds gister met een Men Burglar (naam: Karana) op Evernight, level 6 ondertussen en uit de introductie instance! :) Erg tof spel, maar dat wist ik al langer. Levelen gaat lekker, en het ziet er echt super uit. Wel ff overweldigend in het begin trouwens ;)
Zou top zijn als iemand kon toevoegen in-game, iemand die ik evt. vragen kan stellen in-game!
Enneh, een toffe guild die open staat voor een newbie is altijd goed :) Heb al positieve verhalen gehoord van From Dutch Till Dawn, kan dit kloppen? Ltje zit ook in deze kinship, dacht ik?
Cya @ Evernight!

[ Voor 24% gewijzigd door Thrace Grumble op 08-03-2009 14:19 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294198

Speel de game nu 2 maanden. Ben inmiddels lvl 47 (champ), ik speel op Eldar. Raids komen er bijna aan :) Vind deze game vele malen vetter dan WoW, in deze game is de sfeer gewoon veel beter. Ik heb trouwens een vraagje, zijn er een aantal highlvls die zo'n 1,5 uur voor mij over hebben om te helpen in Fornost, ik ben nu al 6 keer bij de laatste boss geweest maar elke keer was mijn fellowship gewoon te zwak om het te halen. Plz, ik heb help nodig, ingame heet ik Istlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inmiddels heeft die legendary tier 5 SoS verlenging erbij, hij heeft nu Triumphant spirit op 9, rally op 9 en SoS pulses op 9;

is nu lvl 31 en eigenlijk al perfect voor als je op healen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Eindelijk is de video klaar van onze eerste keer dat we de Watcher neerhaalden... Killing blow voor mijn alt 8)

http://www.avalanche-raid.com/videos (1680x1050!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
TAA schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:55:
Eindelijk is de video klaar van onze eerste keer dat we de Watcher neerhaalden... Killing blow voor mijn alt 8)

http://www.avalanche-raid.com/videos (1680x1050!)
Grats. :)

Maar ligt het aan mij of stopt hij vlak na het begin? Kan hem hier net verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Hier geen enkel probleem met afspelen... en het is *eindelijk* omdat de video een week of 8 op zich heeft laten wachten :P

Met 4 hunters was de eerste succesvolle poging; nu doen we het met 2 hunters en 1 cappie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Leuk filmpje :)

Ik begin moedeloos te worden van die oneindige grind die instances heet. Over de afgelopen dagen 9 runs gedaan op diverse instances, alles mis. Zelfs een keer met een 99 verloren van een PUG die 100 rollt om daarna te leaven :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Dat is echt wel heel erg sneu. niks winnen als je 99 rollt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Mjah, dat is like 1 op 10.000.000 keer dat zoiets gebeurd. Met mijn geluk echter.. 1 op 10 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
MueR schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:59:

Ik begin moedeloos te worden van die oneindige grind die instances heet. Over de afgelopen dagen 9 runs gedaan op diverse instances, alles mis. Zelfs een keer met een 99 verloren van een PUG die 100 rollt om daarna te leaven :x
Waarom speel je eigenlijk met PUG's? Je bent toch de leider van een raid group, doen die geen instances om zichzelf toegang te verschaffen tot de Watcher?

Zelf ben ik de afgelopen twee weken erg actief geweest met hard mode runs. Ik heb de (non-set) shoulders van de 16th Hall nu ook en gisteren voor het eerst naar Fil Gashan geweest. Eerst gingen we daar een run gewoon wat quests doen, we waren met 5 kinmembers en één member van een alliance kin. Met twee captains mee was het complete mayhem bij de captains quest. Ik was de boss daar aan het tanken met mijn captain (die dikke die op zijn pan staat te timmeren) en op een gegeven moment waren zowel de minstrel als de 2e captain neer.

De situatie was nogal uitzichtloos, maar ik ging maar rondrennen en op een gegeven moment kon ik de 2e captain reviven, die vervolgens de minstrel weer op de been bracht. Uiteindelijk zijn we er doorheen gekomen zonder te wipen :D. Wat een beetje vreemd was, dat de captains tijdens dat gevecht niet tegelijk hun captain's quest hadden voltooid. Ik had daardoor de indruk dat we die quest twee keer achter elkaar gedaan hebben in één lang gevecht, maar ik weet dat niet zeker. Wel het meest epische gevecht wat ik ooit geleverd heb moet ik zeggen (en al die mobs zonder champ of guard, we hadden minstrel, hunter, hunter, burglar, captain, captain).

's Avonds hebben we nog één HM run op Fil Gashan gedaan. Geen radiance piece voor mij, maar wel Ferdirand, een earring die niet heel speciaal is, maar wel onderdeel van een leuke set!

[ Voor 6% gewijzigd door The Flying Dutchman op 09-03-2009 11:43 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294198 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:34:
Plz, ik heb help nodig, ingame heet ik Istlan.
Stuur mij in-game maar een berichtje (Storin/Emmail/Cantale/Cariwyn/Brentric) als je een high level nodig hebt. Enkele kinnies zijn verzot op fornost dus misschien kunnen we je wel even op sleeptouw nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rik86 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:12:
Dus hoe vaker je mee gaat, hoe hoger je roll is, dus stel:
A 15x meegeweest: /roll 1500
B 8x meegeweest: /roll 800
C 1e x /roll 100

en dat is ongeacht of je iets wint?
Als je wint wordt ie ge-reset op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach ik heb meestal wel geluk met PUGs, dit weekend mijn chest piece gehaald op captain, maar de roll verloren op de gloves met een 7 :'(

We doen ook kin runs, maar met m'n vijfde alt laat ik liever kinnies op hun main hun set voltooien dus moet ik het maar met PUGs doen, maar soms steek je daar ook nog wat van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294198

Anoniem: 260458 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:45:
[...]

Stuur mij in-game maar een berichtje (Storin/Emmail/Cantale/Cariwyn/Brentric) als je een high level nodig hebt. Enkele kinnies zijn verzot op fornost dus misschien kunnen we je wel even op sleeptouw nemen.
Thnx dat je me wilt helpen, ben nu echt al zeker 4 keer bij de laatste boss geweest maar telkens leaven er mensen wegens tijdgebrek waarna we weer opzoek moeten naar anderen... En aangezien ik alle quests wil doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
The Flying Dutchman schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:41:
[...]

Waarom speel je eigenlijk met PUG's? Je bent toch de leider van een raid group, doen die geen instances om zichzelf toegang te verschaffen tot de Watcher?
Dr was niet veel volk online op dat tijdstip, dus waren er twee puggers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191619

Hahah, heb je daar nog steeds last van ?? :)

Ben een klein beetje weggeweest aangezien mn pc flink was gecrashed. Alles opnieuw installeren en nu heb ik BSOD's (steeds een ander 0x07 & 0x04), dus nog werk aan de winkel :(

Champion intussen naar de 60 en klaar voor meer. Nu maar hopen dat de kinship niet uitelkaar valt, aangezien Moria voor sommige alweer klaar is en vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Puggers zijn ook lang niet altijd slecht, maar ja je wilt toch ook wel eens een goede afspraak kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, je hebt heel goede puggers, en heel slechte puggers. Ik was vroeger ook vaak een "pug", en heb een heleboel complimenten gekregen :) En zolang je de afspraken goed maakt in het begin qua rolling, zijn er normaal niet veel problemen. Verliezen met een 99 is gewoon bad luck helaas!

Boek 7 komt deze maand nog, maar die duurt wel nog 3 weken ^^ Ik zou graag aan men warden beginnen, maar ik hou hem nu op lvl 6 om te swiften naar ered luin en het herwerkte dwergendeel te ontdekken dan.

Ondertussen help ik iedereen hier en daar. Gisteren school, library, school gedaan. Daarna GA geduo-ed om iemand de huisitems te bezorgen.

Nu ik gezien heb hoe groot een deluxe house is, in vgl met mijn minihuisje ga ik missch ook wel een groter kopen. Vroeger was het om geldredenen dat ik een klein nam, maar nu kan ik mijzelf een handvol kinship houses veroorloven. Nadeel is wel hogere upkeep voor een deluxe en mijn 2e chest zal zowiezo direct gevuld zijn met brol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ja zit er ook aan te denken om een deluxe huis te kopen. Wil alleen nog even verder sparen en eerst wat andere zaken doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ik ga binnenkort (na het uitwerken van mn traits en het behalen van mn Radiance gear), eens een poging wagen om GA te soloen op de Warden. Als dat lukt, misschien Fornost ook nog wel ;) Ik merkte in ieder geval wel dat ik een pak van zo'n 10 trollen (32-34) in de trollshaws wel aankan, dus dat moet lukken.

[ Voor 24% gewijzigd door MueR op 10-03-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeker lukken Muer, met mijn guardian zit ik momenteel op:

-GB solo lvl 50
-GA solo lvl 50
-Fornost solo behalve laatste baas (niet geprobeerd wegens tijdsgebrek, en geen zin om weer helemaal tot daar te gaan, hoewel dat met de key minder lang duurt, is het toch een heel eind). Dit was op lvl 50 nog zelfs denk ik, alhoewel ik nu begin te twijfelen.
- Urugarth solo grotendeels (lvl 60. Lughrien ging niet lukken dus overgeslaan, laatste 2 bazen niet geprobeerd wegens kapot schild)
-library solo (lvl 60)

School zou ik nog eens moeten proberen. Ground floor lukt zowiezo. Die andere twee bazen lijken me wel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:22:
Ik merkte in ieder geval wel dat ik een pak van zo'n 10 trollen (32-34) in de trollshaws wel aankan, dus dat moet lukken.
Das nice, 10 trollen aankunnen lol. Zal leuk uitzien als je een hobbit speelt :-)

Gisteren ff een snelle DD run met wat kinmembers voor de 2 class quests gedaan, ging weer lekker, alleen de mincer en ik moesten de coin nog, rolde als eerste en had 77, rold de mincer 79.. darn. Nou volgende keer beter dan maar :-)

Over die PUGs:
Over het algemeen wel altijd goede afloop, ook tijdens de radiance runs... gewoon van te voren goed afspreken, en er wordt na afloop ook mooi volgens masterloot en roll de items verdeelt (althans zo heb ik de ervaring).

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag bij ons het volgende weapon gedropt bij watcher en ik twijfel of ik hem wil

Champion's Spear of the first age
lvl 59
tier 4 +3% AoE skill damage
tier 5 - 3% Glory Damage Penalty
tier 5 +2% Fervour Damage Bonus

m'n twijfel vooral omdat als ik deze neem, ik de komende weken niets meer kan winnen bij watcher en deze geen lvl 60 is.
Wat zijn de voordelen van een lvl 60 wapen tov een lvl 59 wapen, behalve de dps? Zijn de andere stats dan ook hoger (dus +3% fervour damage) of gaat alleen de dps omhoog, doordat de weaponspeed sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Je kunt je ook afvragen hoe groot de kans is dat er een _beter_ weapon dropped binnen nu en een paar weken... Als de legacies passen in je speelstijl zou ik er gewoon voor gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tier 5 fervour en tier 4 AOE damage. Natuurlijk wil je die hebben ^^. De kans dat er een first age lvl 60 wapen met net die twee must have legacies vallen, is enorm klein en daar kan je gemakkelijk nog een jaar op wachten denk ik. In theorie kan hij ook volgende week vallen.

Ik weet niet juist hoe hoog de DPS zal zijn, maar ongetwijfeld 50+. Misschien moet je het eens opzoeken? Geen idee of het meer is dan een lvl 60 2nd age.

Als je toch twijfelt, hier krijg je zowiezo 100 goud voor.

Voordelen van lvl 60 over 59 is: meer dps, maar alleen door attack speed die verlaagt. De min-max is hetzelfde. De legacies zijn niet hoger bij een lvl 60 dan bij 59. Wel verschillend tov een lvl 53, maar die kan je ook niet 50 levels omhoog brengen.

Als de DPS meer is, zeker nemen dus. Als je met een 3rd age rondloopt nog, zeker nemen. ALs je een 2nd age 60 hebt, eerst dps eens opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik loop met een 2nd age dagger ;)

Dit moment loop ik in een ardour build, dus moet dan ook een leuke fervour rune zien te vinden, maar weet totaal niet wat ik daarvoor nodig heb. Begin het weapon wel steeds leuker te vinden, dus ga hem wel aantrekken. Heb alleen nogal weinig ixp liggen, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Was het niet zo dat je op dit moment de first age spullen beter niet kunt Id'en , omdat ze die bij de volgende update toch gaanupgraden. beter nog even unid laten dus?
Ik dacht dat ik dat gelezen had.
Gisteren lvl 56 geworden, nu de quests in the waterworks af, waar kan ik nu het beste heen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
Hiawatta schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:04:
Was het niet zo dat je op dit moment de first age spullen beter niet kunt Id'en , omdat ze die bij de volgende update toch gaanupgraden. beter nog even unid laten dus?
Ik dacht dat ik dat gelezen had.
Gisteren lvl 56 geworden, nu de quests in the waterworks af, waar kan ik nu het beste heen gaan?
redhorn lodes / nud melek, daarna foundations & lothlorien.

Legacies gaan alleen veranderen mbt de LM en minstrels, die hebben de mentor cooldown & summoning pet induction legacy. Ik dacht niet dat het voor andere klassen gaat veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Freelance op 11-03-2009 09:12 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
rik86 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:53:
Vandaag bij ons het volgende weapon gedropt bij watcher en ik twijfel of ik hem wil

lvl 59

m'n twijfel vooral omdat als ik deze neem, ik de komende weken niets meer kan winnen bij watcher en deze geen lvl 60 is.
Wat zijn de voordelen van een lvl 60 wapen tov een lvl 59 wapen, behalve de dps? Zijn de andere stats dan ook hoger (dus +3% fervour damage) of gaat alleen de dps omhoog, doordat de weaponspeed sneller is?
Jammer dat het een speer is, maar die 2 zijn echt relaxed. Fervour en AOE? Die zie je echt niet heel vaak op deze hoogte. Ik wist het wel. Als je hem kwijt wil hoor ik het graag. :P

Gisteravond de laatste questjes in Moria afgemaakt, nu nog het boek en de laatste 7 instance quests en ik heb alles gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Freelance schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:12:
[...]

redhorn lodes / nud melek, daarna foundations & lothlorien.

Legacies gaan alleen veranderen mbt de LM en minstrels, die hebben de mentor cooldown & summoning pet induction legacy. Ik dacht niet dat het voor andere klassen gaat veranderen.
Volgens mij gingen ze de kans op "borked" legacies ook aanpassen. De kans dat je twee of drie bronzen legacies krijgt op 1st age gaat heel erg verminderd worden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hiawatta, Redhorn lodes (orc watch), 21st hall, misschien zelfs al flaming deeps en helemaal in het midden van durin's way, jagalzund of zoiets. MaW: Je begint links (dolven, waterworks, chamber of crossroads), dan neem je het middenstuk (durin's, 21st, redhorn) en ten slotte het rechterstuk met foundations. Moest je ondertussen het daglicht nog eens willen zien, vanaf lvl 57 is lothlorien goed te solo-en. En misschien aan te raden voor boek 7. Want zelfs nu is dat daar al overbevolkt en het volgende boek zal zich daar afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rik86 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:53:

lvl 59

Gelijk pakken.

Zelf ben ik van mening dat de langzamere wapens over het algemeen beter zijn dan de snelle (mace/axe/sword dus met name voor champ), maar aangezien jij met een dagger nu loopt, ga je hier sowieso op vooruit. lvl 59 spear>lvl 60 spear IMHO, omdat IIRC lvl 59 langzamer is, maar hogere topend damage heeft. Je doet dus meer damage met je lvl 59, alleen doet je lvl 60 1/10e van een seconde korter over een autoattack. Geen moeilijke keuze dus IMHO.
En perfecte legacies ook nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

rik86 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:53:Wat zijn de voordelen van een lvl 60 wapen tov een lvl 59 wapen, behalve de dps? Zijn de andere stats dan ook hoger (dus +3% fervour damage) of gaat alleen de dps omhoog, doordat de weaponspeed sneller is?
Ja precies, maar dat is marginaal verschil tussen lvl59 en 60. Je moet zelf maar eens testen en een paar legendaries van lvl53 barteren: de legacies daarop van gelijke tier met bv een 59 bartered LI hebben lagere effecten voor vergelijkbare point-kosten.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Lointje schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:30:
Hiawatta, Redhorn lodes (orc watch), 21st hall, misschien zelfs al flaming deeps en helemaal in het midden van durin's way, jagalzund of zoiets. MaW: Je begint links (dolven, waterworks, chamber of crossroads), dan neem je het middenstuk (durin's, 21st, redhorn) en ten slotte het rechterstuk met foundations. Moest je ondertussen het daglicht nog eens willen zien, vanaf lvl 57 is lothlorien goed te solo-en. En misschien aan te raden voor boek 7. Want zelfs nu is dat daar al overbevolkt en het volgende boek zal zich daar afspelen :)
Ok thx dan weet ik inderdaad waar ik nu heen moet. nud melek here I come.
Zal op 57 ook wel even lothlorien mee pakken aangezien ik de drukte voor wil zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denk juist dat dat deel van lothlorien wel mee zal vallen, dat is niet nieuw, wat daarna komt is wél nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik loop al een tijdje rond met een peerless thain's axe, en na ongeveer 50 van die khuzdul tablets gebartert te hebben, werd ik het een beetje zat dat ik iedere keer slechte legacies kreeg...

Omdat ik wat shards en ore overhad, ging ik er maar eens 1 zelf craften, maak ik eindelijk eens gebruik van het kindred zijn.
Tot mijn verbazing craft ik daarmee een axe met 3 tier5 legacies erop, waaronder 2 zeer bruikbare legacies! is het nu normaal dat je hoge tiers krijgt op crafted legendary weapons, of heb ik gewoon echt geluk gehad?

Nu even de boel levellen, en dan kan mijn peerless axe waarschijnlijk de chest in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rik86 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:24:
denk juist dat dat deel van lothlorien wel mee zal vallen, dat is niet nieuw, wat daarna komt is wél nieuw...
Ja maar om lothorien binnen te mogen moet je ofwel genoeg rep hebben, ofwel b6 ch 8 gedaan hebben en dat laatste heeft zowiezo niet iedereen gedaan want als je dat moet puggen moet je al wat geluk hebben :)
Dus rep grinding zal toch ook wel in die buurt zijn, of ben ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hm, dat is waarschijnlijk wel weer zo, zal 't er inderdaad alleen maar drukker op worden daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
RonnieB82 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:55:
Tot mijn verbazing craft ik daarmee een axe met 3 tier5 legacies erop, waaronder 2 zeer bruikbare legacies! is het nu normaal dat je hoge tiers krijgt op crafted legendary weapons, of heb ik gewoon echt geluk gehad?
Tot boek 7 is het Random Legacy Bingo, na boek 7 is het stukken beter. Je hebt gewoon echt geluk gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijft erg random hoor, na bk 7, mits ik de forums goed heb begrepen, enige is dat ze minimaal tier 3 of 4 zijn en minimaal 3 legacies krijgt. 't kan nog steeds erg belabberd uitpakken, al gaat 't volgens mij wel minder flakes kosten.

Ik twijfel of ik voor m'n minstrel op die manier een bk ga proberen te maken, moet er nog steeds 1 met BC en H&M erop, waarbij de tier ook hoog genoeg is

mijn huidige boek is nu 31 en kan nog perfect worden, door BC upgrade op lvl 40 en healing en motivation op lvl 50 erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

als ik nu ga beginnen met het spel. is er dan nog een class die ik het beste kan kiezen.? heb in het verleden een hunter gespeeld dus die wil ik in ieder geval niet. warden ook even geprobeerd maar dat was het toch niet helemaal. zit zelf aan een champion te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het blijft een kwestie van spelen wat je fijn vind om te spelen, als je gevoel ligt bij een champion, zou ik maar een gek persoon zijn als ik je daarvan zou proberen af te brengen. Dat doe ik dus ook niet. Gelukkig heb je sowieso 7 karakterslots per server, dus proberen kun je genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Champ is redelijk makkelijk om hem op een redelijk goed niveau te kunnen spelen, om er echt goed mee te spelen is wat lastiger merk ik aan sommige champs in m'n kin, maar sowieso voor solo is 't een goede class.

Enige nadeel is dat 't ook een redelijk populaire class is en daardoor wat lastiger is om groepen te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, champion is niet zo moeilijk als beginner om alles te leren kennen. Goede AoE damage, heavy armour. Relatief goed als solo-er, maar zoals gezegd zijn er redelijk veel (net als hunters) dus als je op high lvl net dat ene item wil hebben, moet je wat geld op tafel kunnen leggen.

Als dat je gevoel is, ga er dan zeker voor. Smaken verschillen ;)

Functies zijn als volgt grotendeels gezien:
- Guardian: tank
- Champion: AoE damage
- Hunter: Single target damage (ranged)
- Minstrel: Healer
- Loremaster: Crowd Control
- Burglar: Debuffs op mobs
- Captain: Buffs op players (en all rounder)
- Warden: Tank/damage
- Runekeeper : ranged damage OF healing (zo'n systeem dat als je in damage mode zit, je weinig healt, en in healing mode doe je weinig damage. Het kost wat tijd om te switchen)

En net nu ik dit alles getypt heb, bedenk ik net dat de intropost alle informatie bevat en beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

hoor ook veel mensen over de verschillende type wapens. net hierboven ook over dat een speer beter zou zijn voor een champ dan bv een axe of een sword. zijn er daar nog zinnige dingen over te zeggen? speer kan je er maar 1 van hebben en met de andere kan je dual wield doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, sorry, dat was niet geheel correct uitgedrukt. Naar mijn mening (en ik speel niet eens een champ, ik bemoei me gewoon overal mee :) ) is een spear beter dan een dagger. Maar ik vind een axe/mace/sword weer beter dan een spear.
Maargoed, zeker op lagere lvls maakt het bijzonder weinig uit. Speel met wat je toevallig hebt, of wat je fijn vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Het verschilt heel erg per class. Op mijn hunter heb ik tijden met een speer en dagger gelopen, maar uiteindelijk toch een 2e dagger gepakt ivm de power regen. Je kan ze overigens gewoon dual wielden hoor. Op de Warden heb ik altijd een speer gebruikt, en dat zal voorlopig wel zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elk wapen heeft een bepaalde snelheid. Een bijl is traag maar doet enorm veel damage. Een dagger is heel snel maar minder damage.

Als je dual wield, lijkt mij de beste optie: een trager wapen (axe, mace, sword) in de main hand, en een sneller wapen (dagger) in je off hand. De reden is dat je meeste skills: main hand + x zijn, en dus meer damage daar beter uitkomt. Slechts weinig skills gebruiken ook offhand. Als je dual wield, is je weapon speed het gemiddelde van de twee, door de dagger gaat dat dus naar beneden en kan je sneller skills gebruiken met meer damage.
Dat is de theorie, in praktijk hangt het van je speelstijl af. Als je veel power hebt en graag attacks ramt, dan gebruik je beter gewoon twee fast speed weapons. Wil je liever trage harde slagen uitdelen kan je ook twee bijlen gebruiken, is ook goed voor je power ^^

Behalve dat heeft elk wapen nog een kans op een tweede effect. Spear is een kleine bleed, bijl is armour van mob naar omlaag, mace is kans op stun, ... Er is niet echt een ideale situatie, het hangt af van hoe je speelt, maar sommige combinatie worden wel heel weinig gedaan. (bv dagger voor een captain)

Gisteren nog eens gerift, in een avond tot en met thrang gedood.Heeft ons 2.5 uur gekost, was wel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295049

Om te beginnen: hallo allemaal, nieuw hier op Tweakers, maar die-hard LotRO freak :D
Mijn chars: Loge, Lowj, Legowelt, Farahilde. Allemaal op Snowbourn.
Lointje schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:40:
Gisteren nog eens gerift, in een avond tot en met thrang gedood.Heeft ons 2.5 uur gekost, was wel tof!
Rift is wel lachen nu, met een goeie groep met veel lvl 60s. Je maait je er echt een weg doorheen... laatste keer hebben we niet één sterfgeval gehad en in ong. 2.5 uur de hele Rift gedaan. Was mijn kinnie Nickaran ook mee met jullie trouwens? Die was gister ook in de Rift.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 295049 op 13-03-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rift is best grappig, Balrog blijft leuk en uitdagend door de balefull roar icm geklooi van onze kant ;)

Afgelopen keer binnen 2 uur boss 1-7 gedaan, volgens mij met 12 lvl 60's met full radiance heb je hem makkelijk binnen 2 uur helemaal gecleared. Alleen boss 1 en 2 blijven zo lang duren...

en hoi egowelt, welke lvl en welke class zijn je chars?

[ Voor 9% gewijzigd door rik86 op 13-03-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 295049 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:12:
Om te beginnen: hallo allemaal, nieuw hier op Tweakers, maar die-hard LotRO freak :D
Mijn chars: Loge, Lowj, Legowelt, Farahilde. Allemaal op Snowbourn.
Welkom hier, en ik ken jou ^ ^
Anoniem: 295049 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:12:
Rift is wel lachen nu, met een goeie groep met veel lvl 60s. Je maait je er echt een weg doorheen... laatste keer hebben we niet één sterfgeval gehad en in ong. 2.5 uur de hele Rift gedaan. Was mijn kinnie Nickaran ook mee met jullie trouwens? Die was gister ook in de Rift.
Neen het was kin-only group. En zo'n 5tal waren level 50, al de rest 60. Met allemaal 60's dan zou het inderdaad nog eenvoudiger gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295049

@ Lointje: jaja, ik ken jou ook! Had al een pm'etje gestuurd :)

@ rik86: Hi! Loge is 60 Hunter full radiance, Lowj 55 Champ, Legowelt 50 Minstrel, Farahilde 50 LM

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 295049 op 13-03-2009 12:50 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.