Je moet je zeker niet laten demotiveren hoor, iedereen heeft weer een andere class die hem goed ligt, mij liggen de minstrel en de runekeeper behoorlijk goed. Healen gaat me gewoon goed af zeg maar. Hunters ook wel, maar minder. Lore-Master speel ik ook graag. Misschien vind ik het gewoon fijn om een ondersteunende rol te hebben...who the heck knows..Thrace Grumble schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:06:
[...]
Hmmz...klinkt allemaal erg demotiverend om, als ik binnenkort LotrO aanschaf plus nieuw systeem, een burglar te rollen. Zat er juist aan te denken (naast een dwarf guardian natuurlijk)!! Maar toch ga ik het proberen, fun boven alles!
Inderdaad, zelf vind ik Agility-based classes leuk, Hunters en Wardens dus. Melee-classes vind ik maar niets (Warden is half en half, ook sterk in ranged op een speciale manier), dus daar ga ik niet gauw aan beginnen. Magic-based classes zijn wel oke, maar ach.. Als ik meer lol heb met de Warden, speel ik dat liever.
Burglars hebben me teveel geduld nodig, maar is zeker interessant.
Als je het type bent dat dol is op Burglar-achtige dingen, go for it. En vergeet niet, als je het even zat bent kan je gewoon eens weer wat anders spelen in de tussentijd. Daarvoor heeft men alts!
Als je het type bent dat dol is op Burglar-achtige dingen, go for it. En vergeet niet, als je het even zat bent kan je gewoon eens weer wat anders spelen in de tussentijd. Daarvoor heeft men alts!
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Burglar is ook onder het kopje "Agility class" te scharen hoor. Zij overleven door te evaden, wat ook de reden is dat ze vaak moeite hebben met tactical damage.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Na de eerste LOTRO poging heb ik een tijd Warhammer Online gespeeld, maar dat is naar mij idee echt een WoW-kloon. LOTRO heeft gewoon iets heel anders en toen ik er weer wat over las moest ik het gewoon nog een keer proberen.Anoniem: 218701 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:07:
[...]
Fijn dat je het nu wel ziet. Toch duidelijk dat LOTRO dan toen ook al een zekere indruk had achter gelaten, want je bent toch weer terug gekomen.
Het verhaal is inderdaad erg vet! Dat begin in het vrolijke Archet ook als de stad wordt aangevallen en vorige questgevers opeens dood zijn!Ik denk dat veel spelers die van WoW komen dat probleem hebben..het vergelijken. Logisch op zich dat je een spel vergelijkt met dat wat je zo lang hebt gespeeld, maar LOTRO is inderdaad heel anders. Veel meer story driven, het verhaal is mijns inziens ook gewoon echt leuk om te volgen. Toen ik de eerste keer levelde heb ik zoveel quests echt compleet op mijn gemak zitten lezen. Nu iets minder, want ik ken er al heel veel, maar je merkt wel dat dat verschil maakt. Lees je een quest goed, dan hoef je ook veel minder te zoeken naar de locatie waar je heen moet om de quest te voltooien.
Ik zit momenteel op SnowbournIk heb zelf ook een burglar, level 21 momenteel. Hij levelt wat mij betreft inderdaad ook wat lastig, als ik me niet vergis krijg je op level 12 je eerste fellowship manouvre skill, dan wordt je echt bijzonder handig in fellowships.Mocht je overigens aan het solo-en zijn, dan kun je diezelfde skill ook gebruiken en wordt het een stun. Op welke server ben je eigenlijk begonnen?
Na zo die comments gelezen te hebben, ga ik misschien toch even kijken hoe die andere classes in elkaar zitten voor ik verder ga met m'n burglar.
Opvallend ook dat er in LOTRO geen mage-class enzo zit, maar ik had gelezen dat dat niet in de lore van LOTR past.
Past inderdaad niet in de lore van Tolkien, anders zou je een Saruman of Gandalf moeten spelen, dit zijn zo'n beetje de enige 'mages' naast andere white en grey 'mages'. Toch? Als je toch graag een 'mage' class wilt spelen, zit je in LotrO denk ik nog het beste bij een runekeeper, probeer die eens! Wel lees ik vaak dat het een moeilijke 'instap' class is om te spelen indien je nog maar net bent begonnen met LotrO.superbassie schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:37:
[...]
Opvallend ook dat er in LOTRO geen mage-class enzo zit, maar ik had gelezen dat dat niet in de lore van LOTR past.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Hm ja, die kan weleens bekijken 
Loremaster is misschien ook interessant. Captain, Champion en Guardian vallen voor mij wel af aangezien tanken niet mijn ding is.
De reden dat ik eerst voor Burglar koos is omdat roguetypes mij erg aantrekken en omdat stealth mij in andere MMO's erg heeft geholpen met bepaalde quests.
Maar goed, ik heb nu alle tijd om het eens rustig te bekijken
Loremaster is misschien ook interessant. Captain, Champion en Guardian vallen voor mij wel af aangezien tanken niet mijn ding is.
De reden dat ik eerst voor Burglar koos is omdat roguetypes mij erg aantrekken en omdat stealth mij in andere MMO's erg heeft geholpen met bepaalde quests.
Er waren 5 Wizards (Istari):
Saruman "the White"
Gandalf "the Grey"
Radagast "the Brown"
en de Blue Wizards. Deze twee zijn minder bekend bij mensen, omdat ze lang geleden naar het oosten zijn gegaan en nooit meer teruggezien.
Meer tovenaars zijn er gewoon niet in Midden Aarde
Saruman "the White"
Gandalf "the Grey"
Radagast "the Brown"
en de Blue Wizards. Deze twee zijn minder bekend bij mensen, omdat ze lang geleden naar het oosten zijn gegaan en nooit meer teruggezien.
Meer tovenaars zijn er gewoon niet in Midden Aarde
offtopic:
Overigens een berichtje voor lovelykate van de Riders of Rohan:
Gelieve niet te hotlinken naar de Gambit sheets
Overigens een berichtje voor lovelykate van de Riders of Rohan:
Gelieve niet te hotlinken naar de Gambit sheets
[ Voor 26% gewijzigd door MueR op 13-02-2009 16:42 ]
Ja, je hebt wel gelijk, maar toch is het wat anders. Ik ben meer geneigd om ranged te gaan en daarna de mobs van me af meppen met melee. De Burglar vind ik meer melee dan ranged, die paar mesjes ofzo die hij afschiet tellen niet echt vind ik. Maargoed, heb het maar tot level 12 gespeeld.MueR schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:36:
Burglar is ook onder het kopje "Agility class" te scharen hoor. Zij overleven door te evaden, wat ook de reden is dat ze vaak moeite hebben met tactical damage.
Dan vallen Wardens waarschijnlijk ook af. Het is namelijk ook een tank type. Champion en Captains zijn eigenlijk geen echte tanks.superbassie schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:27:
Captain is meer versatile, kan helen, tanken, en DPSen, maar niet zo sterk als de Minstrel/Runekeeper, Guardian/Warden, en Hunter/Runekeeper. Dus een redelijke allround class dat best wel sterk staat voor zover ik het heb begrepen. (Heb het zelf tot een paar leveltjes geprobeerd, niet echt mijn ding).
Champions is meer AoE DPS ofzo. Ook geen officiele tank. Niet net zoveel DPS als Hunters maar ze kunnen wel lekker aggro pullen van een groep en erop los hameren, moet het ook hebben van zo snel de vijand dood hebben voordat ze zelf het hoekje om gaan.
Zelf ben ik ook niet echt een tank type maar de Warden is wel een heerlijke uitzondering.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Captains en champions zijn geen tank classessuperbassie schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:27:
Een captain heeft daarintegen een grote verscheidenheid aan rollen. Soms wordt je gevraagd om te helpen te healen, soms ga je inderdaad tanken en soms ga je gewoon lekker veel damage doen. Altijd ben je als captain degene die de fellowship van buffs voorziet. Als captain heb je een behoorlijk diverse rol. De zwakke punten van een captain zijn vooral: je kunt vrijwel geen damage op afstand doen, je hebt een zwakke AoE (damage doen aan meerdere vijanden tegelijk die om je heen staan) en crowd control heb je ook weinig opties voor. Al met al heb je in een fellowship een vrij tactische rol als captain. Je moet alle members de juiste buffs geven, zorgen dat je op het juiste moment group heals toepast (die slechts soms beschikbaar zijn en een vrij lange cooldown hebben), inspringen als één van de fs members het loodje dreigt te leggen, je kunt de redder van de fs zijn als de minstrel het loodje legt (en alle hoop verloren lijkt te zijn) door een in combat revive te doen. Of je kunt de gehele fs redden door als het helemaal mis dreigt te gaan een `in harms way' (alle damage van alle fellowship leden komt op de captain) te gebruiken in combinatie met `last stand' (je bent onstervelijk voor 25 seconden). Ik hoef vast niet uit te leggen dat deze skills fikse cooldowns hebben (en je ze dus niet zomaar toepast!).
Naast een captain heb ik een alt die loremaster is. Een loremaster is heerlijk om te spelen omdat je zoveel crowd control hebt. Je kunt vijanden rooten, stunnen en vertragen, waardoor je ondanks je light armour toch heel veel aan kunt (het komt hierbij écht op tactiek aan).
Ik hou dus wel van het spelen van tactische klassen. Ik kan me voorstellen dat een burglar ook wel het een en ander aan tactiek vereist. Maar eerlijk gezegd is de burglar zo'n beetje de klasse die ik het minst goed ken.
The Flying Dutchman
Captain en champion zijn dan geen echte tanks, maar met classes die ook zouden kunnen tanken heb ik in WoW slechte ervaringen mee gehad. Met mijn druid bijvoorbeeld, healen prima, maar vraag me dan niet te gaan tanken (in bearform), het kan wel, maar daar ben ik geen druid voor geworden. Wat ik eigenlijk bedoel, ik wil een class die in een groep een bepaalde rol heeft en niet elke run weer wat anders mag gaan doen. 
Wat je vertelt over de Loremaster spreekt me wel aan, die ga ik zo testen!
Wat je vertelt over de Loremaster spreekt me wel aan, die ga ik zo testen!
Speel al 8 maanden dagelijks met m'n LRM en het verveelt nog steeds niet.
In de eerste 20-30 levels een beetje doorzetten, maar je krijgt steeds meer mogelijkheden erbij. Vanaf lvl 41 wordt het echt interessant als je de sword and staff trait kan verwerven: vanaf dan is je LRM ondanks z'n light armour ook een melee class met de hoogste auto-attack output van alle classes (dual wield single handed sword and two-handed staff).
Het leuke aan de LRM is dat je hem op meerdere manieren kan spelen; ik heb een tijdje op max damage getrait (Master of Nature's Fury (MoNF) traits), en dan doe je wel veel damage in melee en met je spells (tot >2,000 damage per hit voor March of the Ents bijvoorbeeld). Laatste tijd meer getrait voor crowd controller voor de instances in Moria; in mijn reguliere quest groep (allemaal officers uit mijn kin) ben ik altijd die de mobs pullt met sticky tar, rootpull, stun archers. Erg gaaf om zo een chaos volledig controleerbaar te maken.
Met m'n legendary 2nd Age staff (120 hp, 54 dps, 2,6x met 5 sec bonus op staff strike cooldown) in de ene en Crururist (47 dps 100 hp sword) in m'n andere hand durf ik best de stap te zetten naar de mobs nadat ik de debuffs op ze losgelaten heb... geloof me, LRMs zijn geen vechters, maar er komt behoorlijk wat damage van die staff/sword combinatie af.
Kortom een tactische klasse waarbij je het overzicht creert tijdens het gevecht door je mogelijkheden goed te gebruiken. Niet de makkelijkste om the spelen, wel een uitdagende class.
In de eerste 20-30 levels een beetje doorzetten, maar je krijgt steeds meer mogelijkheden erbij. Vanaf lvl 41 wordt het echt interessant als je de sword and staff trait kan verwerven: vanaf dan is je LRM ondanks z'n light armour ook een melee class met de hoogste auto-attack output van alle classes (dual wield single handed sword and two-handed staff).
Het leuke aan de LRM is dat je hem op meerdere manieren kan spelen; ik heb een tijdje op max damage getrait (Master of Nature's Fury (MoNF) traits), en dan doe je wel veel damage in melee en met je spells (tot >2,000 damage per hit voor March of the Ents bijvoorbeeld). Laatste tijd meer getrait voor crowd controller voor de instances in Moria; in mijn reguliere quest groep (allemaal officers uit mijn kin) ben ik altijd die de mobs pullt met sticky tar, rootpull, stun archers. Erg gaaf om zo een chaos volledig controleerbaar te maken.
Met m'n legendary 2nd Age staff (120 hp, 54 dps, 2,6x met 5 sec bonus op staff strike cooldown) in de ene en Crururist (47 dps 100 hp sword) in m'n andere hand durf ik best de stap te zetten naar de mobs nadat ik de debuffs op ze losgelaten heb... geloof me, LRMs zijn geen vechters, maar er komt behoorlijk wat damage van die staff/sword combinatie af.
Kortom een tactische klasse waarbij je het overzicht creert tijdens het gevecht door je mogelijkheden goed te gebruiken. Niet de makkelijkste om the spelen, wel een uitdagende class.
Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Nieuwe build met verbeterde exception handling; regels die niet goed geparsed werden komen nu ook in de _error log in plaats van de applicatie crash.
http://rapidshare.com/files/198286317/ACP150209.rar.html
http://rapidshare.com/files/198286317/ACP150209.rar.html
Woei. Gisteravond met mn Warden naar de Rift geweest. Baasjes tanken
Met 11 man (2 level 50s, de rest 60) waren we in 2 uur door de eerste 4 bazen heen. Helaas moest toen de helft weg en waren we nog maar met 7. Nog een 51 RK er bij gehaald voor healing en door naar de rest. Thrang was wat vervelend (veel bugged fumaroles) maar voor de rest eitje. In 3 uur Balrog lock behaald en daar hoop ik vanavond eens gehakt van te maken.

Anoniem: 219289
TAA, ik heb toch nog vraagje over je parser. Hij bevalt nu best wel goed eigenlijk. Maar jij had ook mooie overzichtjes van wie het meeste damage deed, meeste gehealed had enzo voor je raid. Hoe krijg je dat precies? Want dat zoek ik nog wel, hoeveel totale damage je hebt gedaan op elke mob... Als je dat hebt, kan ik makkelijk zelf ff overzichtje maken enzo. Maar nu alles handmatig op te gaan tellen heb ik ook niet zoveel zin in. 
EDIT: nvm, gewoon toch alles in Exel gezet, ging stuk makkelijker allemaal dan gedacht. Dus ik blijf ff verder rommelen ermee. Erg leuk allemaal.
Nogmaals bedankt.
EDIT: nvm, gewoon toch alles in Exel gezet, ging stuk makkelijker allemaal dan gedacht. Dus ik blijf ff verder rommelen ermee. Erg leuk allemaal.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 219289 op 15-02-2009 18:53 ]
Heb ik inderdaad ook via Excel gedaan... liggen wel plannen om het progje uit te breiden dat je de volledige raid in 1x kan doen maar ja... tijd he?
Stuur me in ieder geval je _error logs zodat ik kan kijken wat ik nog moet verbeteren...
Stuur me in ieder geval je _error logs zodat ik kan kijken wat ik nog moet verbeteren...
Nee, snap ik idd, geen enkel probleem. Tot nu toe nog wel genoeg lol moet een beetje aankloten in Exel.
Gisteravond de Watcher neer in 40 minuten met 2 Hunters. Eindelijk is de melee groep goed in staat om zowel de tentacles als de Watcher the AoE'en. Nog een paar weekjes met de Hunter en dan kan ik eindelijk mijn Guardian een keertje meenemen om de helm en shoulders op te pikken 
Nu volop bezig om m'n minstrel naar 60 te tillen... valt niet mee om 3 maanden roest eraf te poetsen.
Nu volop bezig om m'n minstrel naar 60 te tillen... valt niet mee om 3 maanden roest eraf te poetsen.
Wat is jullie mening over het feit dat voor de komende raids waarschijnlijk full radiance gear nodig zal zijn?
Echt ziek op het LOTRO-EU forum, daar zijn ze bezig met een petitie tegen het bovenstaande, waarbij zich al 100+ Duitsers hebben opgegeven, en hooguit 10 mensen van overige nationaliteiten of tegenstanders
Zelf ben ik niet per se voor de petitie, ik vind het echt niet erg om even 40 minuten per run in de gear te steken, maar ik vind het wel jammer dat deze benodigde gear zo lelijk is (ik kan de leggings niet uitstaan, geef mij maar de originele SoA-achtige armour, veel mooier dan deze WoW-achtige stuff), dat is de reden dat ik nog steeds geen radiance gear heb gehaald.
Echt ziek op het LOTRO-EU forum, daar zijn ze bezig met een petitie tegen het bovenstaande, waarbij zich al 100+ Duitsers hebben opgegeven, en hooguit 10 mensen van overige nationaliteiten of tegenstanders
Zelf ben ik niet per se voor de petitie, ik vind het echt niet erg om even 40 minuten per run in de gear te steken, maar ik vind het wel jammer dat deze benodigde gear zo lelijk is (ik kan de leggings niet uitstaan, geef mij maar de originele SoA-achtige armour, veel mooier dan deze WoW-achtige stuff), dat is de reden dat ik nog steeds geen radiance gear heb gehaald.
Ach... we hebben toch outfits? Ik zie al maanden niet meer wat mijn echte kleren zijn, heb al die tijd een outfit aan.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Ja inderdaad, behalve in de ettenmoors kan je overal met een eigen outfit rondlopen (helaas niet voor wapens en schild). Steek je huidige look in equipmentslot 2, maak het actief en ga je radiance gear halen!
En ze zullen na verloop van tijd random drops/solo quest/crafting items die radiance geven moeten bijmaken denk ik. Anders ligt de "bottleneck" van het raiden bij de radiance instances. Ik ben zelf erg tevreden met radiance gear en snap de toekomstige nood in raids wel van turbine.
Ofwel: verhoog dread zodat radiance nodig is in raid. Hope tokens required maar mensen moeten gear hebben.
Ofwel: verlaag dread maar de mensen met radiance gear hebben dan helemaal geen probleem meer in raids omdat ze nooit zullen coweren, of andere negatieve effecten van dread. Momenteel kan je al bij de balrog met 13 hope zonder de hulp van een destiny/chain hope. ^^
Ben nu lvl 54 met men RK.
Ben ook naar de watcher geweest (1e keer) met mijn guardian in een pug. Slechtst georganiseerde groep die ik ooit gezien heb. 2 keer geprobeerd, missch 5 minuten ECHT gevochten (te veel mensen dood in 1e part dus iedereen leave->reinvite), 1 uur over gedaan. Als ik met de kin zou gaan (waar niemand het tot nu toe heeft geprobeerd) zou het zelfs beter gaan
) Eerste kennismaking was dus beetje dom, maar het ziet er een leuk gevecht uit. Beetje routine enzo. Ik hoop dat we binnenkort met de kin kunnen gaan.
En ze zullen na verloop van tijd random drops/solo quest/crafting items die radiance geven moeten bijmaken denk ik. Anders ligt de "bottleneck" van het raiden bij de radiance instances. Ik ben zelf erg tevreden met radiance gear en snap de toekomstige nood in raids wel van turbine.
Ofwel: verhoog dread zodat radiance nodig is in raid. Hope tokens required maar mensen moeten gear hebben.
Ofwel: verlaag dread maar de mensen met radiance gear hebben dan helemaal geen probleem meer in raids omdat ze nooit zullen coweren, of andere negatieve effecten van dread. Momenteel kan je al bij de balrog met 13 hope zonder de hulp van een destiny/chain hope. ^^
Ben nu lvl 54 met men RK.
Ben ook naar de watcher geweest (1e keer) met mijn guardian in een pug. Slechtst georganiseerde groep die ik ooit gezien heb. 2 keer geprobeerd, missch 5 minuten ECHT gevochten (te veel mensen dood in 1e part dus iedereen leave->reinvite), 1 uur over gedaan. Als ik met de kin zou gaan (waar niemand het tot nu toe heeft geprobeerd) zou het zelfs beter gaan
De hele discussie kan me niet zo boeien... ik vind het veel erger dat radiance niet iets is dat als personal stat (ala virtue) verwerkt is maar dat het gebonden is aan armour. Dat beperkt de mogelijkheden enorm. Zijn een paar leuke posts aan gewijd op de US forums waar je maar eens naar moet zoeken...blacktarantulaX schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:35:
Zelf ben ik niet per se voor de petitie, ik vind het echt niet erg om even 40 minuten per run in de gear te steken
Over die 40 minuten per item... even een ander rekensommetje:
raid = 12 personen + 6 reserve/alts voor class balance
3x full fellowship run = 6 uur om voor iedere toon 1 setitem op te pikken
6 setitems = 36 uur voor de mains; reken op 12 uur voor de alts doordat je geen full runs meer doet
watcher = 2 drops; 12 man dus 12 runs van een uur = 12 uur
hope buff van Thaurlach of Thorog nog een uurtje per run = 12 uur (uitgaande van de juiste locks)
Al met al ben je zo 72 uur per persoon bezig om een volledige raid group incl. wat marges om een raid groep geared up te krijgen voor B7... Je kunt discussieren over het uur per run, maar ik weet zeker dat als je alle trialruns in de begindagen van Moria hierin meetelt we daar gemakkelijk op uitkomen.
Uiteraard zal het in de toekomst voor alts etc. allemaal korter worden door ervaring, equipment en nerfs
Zo! I was niet weg maar ff druk met levelen 
Gisteren als burg naar de Watcher geweest omdat we gelukkig genoeg anderen hadden die het ploinken van de arrows wilden doen, ik had de Watcher al eens (succesvol) gedaan en ik kan het geen leuke instance noemen dus zodra er een vervangende hunter met radiant gear klaar was ben ik met burg gegaan. Wel wat anders, en imho ook iets leuker te doen.
Dikke pret natuurlijk toen er aan het einde een 1st Age burglar dagger in de kist lag
Geen roll nodig omdat ik de enige aanwezige burg was (kin-run), ik heb wel het fatsoen genomen om niet voor de coin te rollen, liever 3 blije spelers dan 2
Enige teleurstelling was er wel toen ik de dagger identificeerde, uiterst magere legacies . . .
Maar toch, het is wel een ultiem hebbedingetje dus mijn lvl37 sword (3rd age) gedeconstruct en de xp (475.000) in de dagger gestopt, de lvl 10 en 20 reforge legacies waren ook niet hemels maar alles bij elkaar begint het toch een leuk wapen te worden. Midnightraid meteen gedaan voor de Beleriand damage scroll.
Nu met twee daggers ben ik wel wat meer power-hungry, maar het gaat wel flitsend snel, crits van ruim 1300 gehaald
Nu nog een betere Gem en Settings (Rune ben ik wel tevreden mee
) en ik ben helemaal het heertje 
Plaatjes zeggen meer dan praatjes, hier is 'ie dan
Gisteren als burg naar de Watcher geweest omdat we gelukkig genoeg anderen hadden die het ploinken van de arrows wilden doen, ik had de Watcher al eens (succesvol) gedaan en ik kan het geen leuke instance noemen dus zodra er een vervangende hunter met radiant gear klaar was ben ik met burg gegaan. Wel wat anders, en imho ook iets leuker te doen.
Dikke pret natuurlijk toen er aan het einde een 1st Age burglar dagger in de kist lag

Enige teleurstelling was er wel toen ik de dagger identificeerde, uiterst magere legacies . . .
Maar toch, het is wel een ultiem hebbedingetje dus mijn lvl37 sword (3rd age) gedeconstruct en de xp (475.000) in de dagger gestopt, de lvl 10 en 20 reforge legacies waren ook niet hemels maar alles bij elkaar begint het toch een leuk wapen te worden. Midnightraid meteen gedaan voor de Beleriand damage scroll.
Nu met twee daggers ben ik wel wat meer power-hungry, maar het gaat wel flitsend snel, crits van ruim 1300 gehaald

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ben ik dan misschien 1 van de weinige die niet zoveel nut ziet van de leg. weapons? (met name de 3rd age)
Je moet ze echt behoorlijk doorlevellen (min lvl30) om ze een beetje krachtig te maken, en je moet maar geluk hebben met de legacies die je erop krijgt. Ook vind de runes en gems ed niet opwegen tegen de buffs die je krijgt met de normale wapens.
(en via m'n belt krijg ik toch nog wel een aantal leuke legacies mee)
Ik loop zelf nog steeds rond met een peerless thain's axe en een peerless thain's great axe, ondertussen al een hoop 3rd age axe's in mn handen gehad, maar helaas niet de goede legacies.
Je moet ze echt behoorlijk doorlevellen (min lvl30) om ze een beetje krachtig te maken, en je moet maar geluk hebben met de legacies die je erop krijgt. Ook vind de runes en gems ed niet opwegen tegen de buffs die je krijgt met de normale wapens.
Ik loop zelf nog steeds rond met een peerless thain's axe en een peerless thain's great axe, ondertussen al een hoop 3rd age axe's in mn handen gehad, maar helaas niet de goede legacies.
Hm met mn champ is een 3rd age axe mt Fervour erop toch wel aangenaam, zit nop op 8% extra damage ofzo, en dat is best fors. Je hebt gelijk, onder +/- lvl 30 is het wapen niet echt geweldig, maar daarboven, sja ik ben er wel tevreden meeRonnieB82 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:39:
Ben ik dan misschien 1 van de weinige die niet zoveel nut ziet van de leg. weapons? (met name de 3rd age)
Ja, sommige legacies zijn wel aardig, zo heb ik op m'n guardian's belt de legacy voor 'treat up' helemaal gemax'd.vage schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:44:
[...]
Hm met mn champ is een 3rd age axe mt Fervour erop toch wel aangenaam, zit nop op 8% extra damage ofzo, en dat is best fors. Je hebt gelijk, onder +/- lvl 30 is het wapen niet echt geweldig, maar daarboven, sja ik ben er wel tevreden mee
Op wapens zit ook wel leuk spul, maar deze vind ik teveel skill georienteerd, en dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de stats (vit, agi, enz) op mijn normale axe. (kan ff de stats van de peerless axe niet vinden, maar die zijn redelijk hoog)
(en voor je leg. weapon ben je volgens mij tot lvl20 alleen al kwijt voor het levellen van je dps)
[ Voor 6% gewijzigd door GeleFles op 16-02-2009 16:14 ]
Vanaf tier 5 zijn er toch al mooie relics bij vind ik.
Voor DPS-melee klassen stamp je eerst al je points in de DPS tier. Dan heb je voor een lvl 60 3rd age toch al 49.7 DPS als ik het goed herinner. Die andere legacies kan je dan gaan laten stijgen en uiteindelijk komt dat beter uit omdat je skills langer effect hebben, meer damage doen...
Soms duurt het wel effe eer je een goede hebt gevonden, maar na een tijd heb je zoveel khuzdul tablets dat er geen probleem is met er af en toe 20 ineens te identifyen.
Champs, burgs, hunters kunnen dan nog eens een peerless gebruiken als off hand.
EDIT:Om guardian voorbeeld te geven
mijn 2nd age:
51.6 DPS
+ 7 ward duration momenteel
+4 targets op alle melee skills (rotation, sweeping cut, vexing blow) -> goede aoe!!
+5% sweeping cut damage
+5% whirling rotation damage
en dan nog eentje dat ik nu niet meteen herinner
Met goede relic 5+ erop geeft dat veel power, moraal, icpr, minder incoming damage
Voor DPS-melee klassen stamp je eerst al je points in de DPS tier. Dan heb je voor een lvl 60 3rd age toch al 49.7 DPS als ik het goed herinner. Die andere legacies kan je dan gaan laten stijgen en uiteindelijk komt dat beter uit omdat je skills langer effect hebben, meer damage doen...
Soms duurt het wel effe eer je een goede hebt gevonden, maar na een tijd heb je zoveel khuzdul tablets dat er geen probleem is met er af en toe 20 ineens te identifyen.
Champs, burgs, hunters kunnen dan nog eens een peerless gebruiken als off hand.
EDIT:Om guardian voorbeeld te geven
mijn 2nd age:
51.6 DPS
+ 7 ward duration momenteel
+4 targets op alle melee skills (rotation, sweeping cut, vexing blow) -> goede aoe!!
+5% sweeping cut damage
+5% whirling rotation damage
en dan nog eentje dat ik nu niet meteen herinner
Met goede relic 5+ erop geeft dat veel power, moraal, icpr, minder incoming damage
[ Voor 23% gewijzigd door Lointje op 16-02-2009 16:15 ]
Met zo'n wapen ben je net een champ 
Die ward duration is inderdaad wel gaaf, die zou ik graag zien icm met ward block rating en ward parry rating.
Ook lijkt het me wel goed om er 1 te hebben met bleed pulses en extra bleed damage (dat had mijn lvl53 axe), dat zorgt vooral bij sommige bosses voor wat gratis extra damage.
Maarja, voordat je de gewenste legacies hebt (en dan het liefst allemaal minimaal zilver), ben je weer een 100 tablets verder
Wel hoorde ik een gerucht (weet niet of dat hier was?), dat vanaf book7 misschien een wijziging word ingeschoten, om zelf een legacy op een gecraft legendary weapon te kiezen.
Die ward duration is inderdaad wel gaaf, die zou ik graag zien icm met ward block rating en ward parry rating.
Ook lijkt het me wel goed om er 1 te hebben met bleed pulses en extra bleed damage (dat had mijn lvl53 axe), dat zorgt vooral bij sommige bosses voor wat gratis extra damage.
Maarja, voordat je de gewenste legacies hebt (en dan het liefst allemaal minimaal zilver), ben je weer een 100 tablets verder
Wel hoorde ik een gerucht (weet niet of dat hier was?), dat vanaf book7 misschien een wijziging word ingeschoten, om zelf een legacy op een gecraft legendary weapon te kiezen.
Paar bugfixes in de combat parser: http://www.yousendit.com/download/U0d4TXRjNnk5RmJIRGc9PQ
Fixed:
Error Parsing: You partially avoided [MOB] attack and you are hit from [ATTACK] for [AMOUNT] points of [DAMAGETYPE] damage to Morale
Error Parsing: [MOB] wounds you with [ATTACK] for [AMOUNT] points of [DAMAGETYPE]
Fixed:
Error Parsing: You partially avoided [MOB] attack and you are hit from [ATTACK] for [AMOUNT] points of [DAMAGETYPE] damage to Morale
Error Parsing: [MOB] wounds you with [ATTACK] for [AMOUNT] points of [DAMAGETYPE]
Ronnie, zelfs met zo'n bijl ben ik helemaal geen champ
Ik ben zelfs zo een guardian die nooit in overpower gaat (heb het wel af en toe gedaan in dolven solo instance om die traits omhoog te brengen). En als ik het doe (in de ettenmoors) gebruik ik nog 1H and shield.
De redenering van de bijl is: Hoe meer targets ik raak met vexing blow en whirling rotation, hoe meer aggro ik heb. Dit zijn namelijk de not-shield melee aggro skills. Met een champ die in het rond staat te meppen is dat zeker een plus.
Met ward duration hoef ik die skill maar eens om de zoveel tijd te gebruiken om mijn hele BPE en mitigation te boosten.
De rest is gewoon wat extra damage voor de damage aggro en voor als ik solo (wat ik redelijk vaak doe). Ook 51.9 DPS om te solo-en en omdat je als guardian ook wel wat damage moet doen, wil je leuke dingen solo-en (library 3mans bv).
Ward block rating staat op mijn belt, net als threat up, cry resist, shield damage. (Dit is een lvl 60 3rd age belt).
En ik dacht niet dat het kiezen van legacies ging veranderen. Dan heeft iedereen binnen de 2 dagen zijn legendary, wat niet echt legendary meer is.
De redenering van de bijl is: Hoe meer targets ik raak met vexing blow en whirling rotation, hoe meer aggro ik heb. Dit zijn namelijk de not-shield melee aggro skills. Met een champ die in het rond staat te meppen is dat zeker een plus.
Met ward duration hoef ik die skill maar eens om de zoveel tijd te gebruiken om mijn hele BPE en mitigation te boosten.
De rest is gewoon wat extra damage voor de damage aggro en voor als ik solo (wat ik redelijk vaak doe). Ook 51.9 DPS om te solo-en en omdat je als guardian ook wel wat damage moet doen, wil je leuke dingen solo-en (library 3mans bv).
Ward block rating staat op mijn belt, net als threat up, cry resist, shield damage. (Dit is een lvl 60 3rd age belt).
En ik dacht niet dat het kiezen van legacies ging veranderen. Dan heeft iedereen binnen de 2 dagen zijn legendary, wat niet echt legendary meer is.
Anoniem: 232920
Heb je wel eens een combat parse run gedaan van deze dagger tov een 3rd age mace? De total DPS van een burg wordt sterk beinvloed door crits en een mace zit al snel op 135 max damage (30% meer dan de dagger terwijl hij maar 15% trager is). Ik heb een keer een 2nd age met poep legacies gescrapt omdat mijn lvl59 mace met critical response skill damage en QK buff duration hem makkelijk inhaalde.botoo schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:10:
Zo! I was niet weg maar ff druk met levelen
Dikke pret natuurlijk toen er aan het einde een 1st Age burglar dagger in de kist lagGeen roll nodig omdat ik de enige aanwezige burg was (kin-run), ik heb wel het fatsoen genomen om niet voor de coin te rollen, liever 3 blije spelers dan 2
![]()
Nu met twee daggers ben ik wel wat meer power-hungry, maar het gaat wel flitsend snel, crits van ruim 1300 gehaaldNu nog een betere Gem en Settings (Rune ben ik wel tevreden mee
) en ik ben helemaal het heertje
Deze dagger is iets better dan mijn 2nd age, dus ik ben benieuwd of de hogere dps z'n beroerde legacies compenseert.
Zo, gisteravond even met wat KS-members Forochel doorgebaggerd. Heb nu alle quests gedaan (oke, de repeatables kunnen nog een keer). Was wel erg leuk. Vooral die 60k Mamoth. We hadden hem niet nodig, maar hij viel mijn maatje en mij eerder al plots in de rug aan. Niet doen, moest hij later ook bezuren.
En dan komen er toch een zooi adds bij. Met 5 man (tussen lvl 49 en 53) alles toch heerlijk kunnen pakken.
Waren een stel leuke uurtjes.
En dan komen er toch een zooi adds bij. Met 5 man (tussen lvl 49 en 53) alles toch heerlijk kunnen pakken.
Waren een stel leuke uurtjes.
Wij vonden het weer is tijd voor een burglar party. Ook nog Igash en queenside van Skumfil gedaan. Binnenkort verder om de andere instances te doen, alhoewel die een stuk moeilijker zullen worden.
Alhoewel ik toch wel merkte dat een burglar minder sterk is als eerst als je zoiets doet. Waar eerder in SoA alleen burglars zoiets zouden kunnen doen, gok ik dat nu 6 champs en 6 captains hetzelfde zouden kunnen doen...
En dit was de eerste keer dat de nerf van evade/parry echt merkbaar was.
Maargoed, we hebben iig een hoop lol weer gehad, so who cares.

Alhoewel ik toch wel merkte dat een burglar minder sterk is als eerst als je zoiets doet. Waar eerder in SoA alleen burglars zoiets zouden kunnen doen, gok ik dat nu 6 champs en 6 captains hetzelfde zouden kunnen doen...
En dit was de eerste keer dat de nerf van evade/parry echt merkbaar was.
Maargoed, we hebben iig een hoop lol weer gehad, so who cares.

Nee, ik heb helemaal nog nooit enige combat-parse gedaan omdat ik daar niet echt (echt niet) in thuis ben, ik ben wel nieuwsgierig naar die logs en zal het mss nog eens met het prog van TAA proberenAnoniem: 232920 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:19:
[...]
Heb je wel eens een combat parse run gedaan van deze dagger tov een 3rd age mace?
Verder is het erg lastig vergelijken omdat ik geen vergelijkbaar (lvl/gems/runes) materiaal heb. Het zou erg troebel werken met bv een lvl11 mace tov een lvl 31 dagger. Maar ik ben het volledig met je eens dat een main-hand bij voorkeur een hoge top-end damage moet hebben. Helaasch kan je de legendary niet off-hand gebruiken.
Verder zijn er een aantal dingen die me opvallen mbt het maximaliseren van chars. Imho komt het er in pve niet zo heel erg op aan en is het maximaliseren/optimaliseren vooral een leuk speeltje maar wel een overrrated speeltje. In pvp en spars gaan de verschillen wel zwaarder meetellen, maar daar spelen de skills van de spelers een nog veel grotere rol.
Ook is de rol die je op een bepaald moment belangrijker dan je kale stats, bv een aggro-loze tank mag dan nog zo'n (relatief) hoge dps-output hebben, als 'ie in een groep zit is 'ie niet meer dan een slappe champ, maar solo is diezelfde tank wel helemaal het heertje.
Om terug te komen op de dagger: ik ben er heel blij mee
Als laatste een tipje voor degenen die net hun eerste legendary weapon krijgen: Er zijn veel goedkope en goede legendary weapons te koop of te vinden, maar je starting quest-reward legendary weapon is doorgaans heel erg goed en zou makkelijk mee moeten kunnen tot lvl 55+
Goedkoop en makelijk
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ghehe, IMHO maakt het in PvMP juist allemaal bijzonder weinig uit. Zeker als je in de grotere groep speelt, als je dan op RAT komt ben je dood, met of zonder goede gear. In spars maakt het wel meer uit, alhoewel voor mij persoonlijk te weinig uitmaakt om te kunnen merken. Ik heb een vrijwel gemaximaliseerde char, en wordt regelmatig getrashed door een creep, omdat ik simpelweg totaal niet goed ben in sparren. Dat heen en weer lopen en op het juiste moment dan je skills timen lukt me totaal niet gewoon.botoo schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:02:
Verder zijn er een aantal dingen die me opvallen mbt het maximaliseren van chars. Imho komt het er in pve niet zo heel erg op aan en is het maximaliseren/optimaliseren vooral een leuk speeltje maar wel een overrrated speeltje. In pvp en spars gaan de verschillen wel zwaarder meetellen, maar daar spelen de skills van de spelers een nog veel grotere rol.
Ook is de rol die je op een bepaald moment belangrijker dan je kale stats, bv een aggro-loze tank mag dan nog zo'n (relatief) hoge dps-output hebben, als 'ie in een groep zit is 'ie niet meer dan een slappe champ, maar solo is diezelfde tank wel helemaal het heertje.
PvE is een beetje dubbel. Alle content is makkelijk genoeg om met erg suboptimaal gegearde chars te doen, maar het verschil tussen een matig geequipped char en een gemaximaliseerde char merk ik toch echt wel.
Maar ook hier ligt best wel veel aan skill van een speler. Als ik iemand op zn burglar 4 traitsslots zie 'verspillen' om toch maar de setbonus van Quiet Knife te krijgen, maar vervolgens incombat nooit achter een mob gaat staan voor zn positional damage (terwijl dat effect veel groter is dan de 4setbonus van QK) is dat ook weer een beetje jammer.
Een manier om combat parsers te gebruiken is het maximaliseren van chars. Daarvoor kun je echter veel beter een tool als CStat voor gebruiken die realtime analyse van encounters kan doen.
Wij gebruiken mijn combat tool naast fraps (video grabbing) om een analyse te maken van encounters en deze te optimaliseren (positionering, classes, damage types etc.). Hierbij zoeken we naar tactieken die passen binnen onze group met de speelstijl en classes die beschikbaar zijn. Dat is wezenlijk iets anders als het optimaliseren van individuele characters...
Wij gebruiken mijn combat tool naast fraps (video grabbing) om een analyse te maken van encounters en deze te optimaliseren (positionering, classes, damage types etc.). Hierbij zoeken we naar tactieken die passen binnen onze group met de speelstijl en classes die beschikbaar zijn. Dat is wezenlijk iets anders als het optimaliseren van individuele characters...
True, daarom gebruik ik ze ook allebei.TAA schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:30:
Een manier om combat parsers te gebruiken is het maximaliseren van chars. Daarvoor kun je echter veel beter een tool als CStat voor gebruiken die realtime analyse van encounters kan doen.
Cstat is alleen leuk voor individuele analyse uitgezet tegen de tijd, jou tool is juist leuk als analyse uitgezet tegen anderen/jezelf over meerdere runs.
Het probleem waar ik vaak tegenaan loop, is dat als we een instance doen met een champ, dat ik erg veelLointje schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:58:
Ronnie, zelfs met zo'n bijl ben ik helemaal geen champIk ben zelfs zo een guardian die nooit in overpower gaat (heb het wel af en toe gedaan in dolven solo instance om die traits omhoog te brengen). En als ik het doe (in de ettenmoors) gebruik ik nog 1H and shield.
moeite heb om alle aggro op te pakken. Dan heb ik echt mijn pure aggro skills (challenge, LoD en shield taunt) nodig om aggro op te pakken. (en lullig is dat ik voor 2 van de 3 een reaction nodig heb, die ik dus niet krijg als ik geen aggro heb)
Als we dan een groep van bv 3 mobs op ons hebben, dan kan ik vexing-blow'en en sweeping cut'en tot ik een ons weeg, maar aggro krijg ik niet
Buiten fellowships loop ik eigenlijk regelmatig in overpower, met een 2 handed peerless thain's greataxe.
Morale heb ik zat, dus ik kan wel wat klappen verdragen, alleen als ik in gebieden loop waar ik snel 3 of 4 mobs op me krijg, dan loop ik met schild en axe rond.
Je moet de juiste skills gebruiken. (een belt met threat up is zeer handig. En beginnen met guardian's threat stance is ook goed om terug wat in te komen).
Wat je moet onthouden is het volgende: Shield skills! een eenvoudige skill als shield blow doet meer aggro dan de dubbele damage van sweeping cut. shield-swipe + bash is de beste combo om één monster op je te houden.
Bv voor 1 mob: Guardians ward - shield blow-vexing blow, fray the edge, shield blow, vexing blow, fray the edge. Deze combo tot je een block response hebt. Dan doe je shield swipe - bash. challenge om wat extra threat te doen (indien getrait).
Voor meerdere mobs: ward, vexing blow, challenge. Hierdoor blijven de mobs zo'n 15 a 20 seconden op jou. De aggro skills gebruiken tot je een block response hebt. Dan doe je ofwel litany, ofwel shield-swipe (beetje afhankelijk) en dan shield taunt als je meer aggro op elk wil, of bash als je die ene wat meer aggro wil geven.
Engage degene die op de minstrel afgaat, en challenge opnieuw als er te veel op de mincer zitten. CtD + pledge als alles lijkt mis te lopen
Na een tijd 'voel' je of je een mob hebt of niet, als je merkt dat je de mob gemakkelijk hebt dan kan je je ward hernieuwen, of eens een parry-thrust-salt the wound er in gooien. Of whirling rotation bij meerdere mobs.
Het wordt wel weer eenvoudiger met boek 7 zo te zien, maar het is echt niet onmogelijk aggro te behouden (ondanks wat mensen beweren). Vergeet niet dat een het de bedoeling is dat een hunter in strength stance je aggro kan afpakken. Hij moet zich ook wat leren inhouden. Als je de goede skills gebruikt, kan je vrij gemakkelijk mee met een champ die full damage gaat, of een hunter die er op los schiet. Soms moet je je er bij neerleggen en die een of twee adds op de champ laten slagen (ze kunnen tegen een stootje). En dan moet hij zijn aggro maar naar jou doorschuiven. Hij heeft die skill niet voor niets.
Ben wel blij dat het wat moeilijker is nu. Ik heb me redelijk goed aangepast, krijg veel complimenten, maar ook de DPS-ers uit onze kin hebben nu een beetje geleerd welke skills/stances ze wel of niet kunnen gebruiken en dat kan alleen maar iedereen ten goede komen. Minder resists op de shouts zou ik wel tof vinden.
Wat je moet onthouden is het volgende: Shield skills! een eenvoudige skill als shield blow doet meer aggro dan de dubbele damage van sweeping cut. shield-swipe + bash is de beste combo om één monster op je te houden.
Bv voor 1 mob: Guardians ward - shield blow-vexing blow, fray the edge, shield blow, vexing blow, fray the edge. Deze combo tot je een block response hebt. Dan doe je shield swipe - bash. challenge om wat extra threat te doen (indien getrait).
Voor meerdere mobs: ward, vexing blow, challenge. Hierdoor blijven de mobs zo'n 15 a 20 seconden op jou. De aggro skills gebruiken tot je een block response hebt. Dan doe je ofwel litany, ofwel shield-swipe (beetje afhankelijk) en dan shield taunt als je meer aggro op elk wil, of bash als je die ene wat meer aggro wil geven.
Engage degene die op de minstrel afgaat, en challenge opnieuw als er te veel op de mincer zitten. CtD + pledge als alles lijkt mis te lopen
Na een tijd 'voel' je of je een mob hebt of niet, als je merkt dat je de mob gemakkelijk hebt dan kan je je ward hernieuwen, of eens een parry-thrust-salt the wound er in gooien. Of whirling rotation bij meerdere mobs.
Het wordt wel weer eenvoudiger met boek 7 zo te zien, maar het is echt niet onmogelijk aggro te behouden (ondanks wat mensen beweren). Vergeet niet dat een het de bedoeling is dat een hunter in strength stance je aggro kan afpakken. Hij moet zich ook wat leren inhouden. Als je de goede skills gebruikt, kan je vrij gemakkelijk mee met een champ die full damage gaat, of een hunter die er op los schiet. Soms moet je je er bij neerleggen en die een of twee adds op de champ laten slagen (ze kunnen tegen een stootje). En dan moet hij zijn aggro maar naar jou doorschuiven. Hij heeft die skill niet voor niets.
Ben wel blij dat het wat moeilijker is nu. Ik heb me redelijk goed aangepast, krijg veel complimenten, maar ook de DPS-ers uit onze kin hebben nu een beetje geleerd welke skills/stances ze wel of niet kunnen gebruiken en dat kan alleen maar iedereen ten goede komen. Minder resists op de shouts zou ik wel tof vinden.
Mee eens, maar je wilt ook als toon in een groep effectief zijn. Als de andere twee scholen door slechte skills niet effectief zijn, moet je noodgedwongen iets aan je setup doen. Ik wil niet op het punt aankomen dat het spelen van mijn burg me het gevoel geeft op de zak van mijn vrienden te teren. Dan pak ik liever een andere toon; ik heb er 5 van 50+.botoo schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:02:
[...]
Verder zijn er een aantal dingen die me opvallen mbt het maximaliseren van chars. Imho komt het er in pve niet zo heel erg op aan en is het maximaliseren/optimaliseren vooral een leuk speeltje maar wel een overrrated speeltje.
Turbine is notoir slecht in het terug komen van (foute) beslissingen. De clawbearer in AC2 is daarbij mischien nog wel het meest sprekende voorbeeld. Daarbij was de populatie onder de 2% gedaald voordat het kwartje viel dat er mischien eens naar de klasse gekeken moest worden. Zo ver zijn we nog niet (5% op Laurelin), maar ik verwacht dat het blijven spelen van de burg vooral een kwestie zal zijn van een lange adem hebben. Als ik in de tussentijd moet min/maxen; het zij zo.
Dat champ verhaal kan ik helemaal inkomen, ik zit tegenwoordig altijd in threat stance, om het aantal blockreactions te verhogen heb ik een belt (3th age lvl 60) met +perceived threat, +threat stance block thingy, +threat stance parry thingy & +x challenge targets. Met de +threat stance block thing bijna op z'n max haal ik in threat stance net zoveel blocks als in block stance. Dat bijkomend met de +20% threat van de stance vind ik het een stuk makkelijker om op deze manier de aggro vast te houden.RonnieB82 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:35:
[...]
Het probleem waar ik vaak tegenaan loop, is dat als we een instance doen met een champ, dat ik erg veel
moeite heb om alle aggro op te pakken. Dan heb ik echt mijn pure aggro skills (challenge, LoD en shield taunt) nodig om aggro op te pakken. (en lullig is dat ik voor 2 van de 3 een reaction nodig heb, die ik dus niet krijg als ik geen aggro heb)
Als we dan een groep van bv 3 mobs op ons hebben, dan kan ik vexing-blow'en en sweeping cut'en tot ik een ons weeg, maar aggro krijg ik niet
Buiten fellowships loop ik eigenlijk regelmatig in overpower, met een 2 handed peerless thain's greataxe.
Morale heb ik zat, dus ik kan wel wat klappen verdragen, alleen als ik in gebieden loop waar ik snel 3 of 4 mobs op me krijg, dan loop ik met schild en axe rond.
Toen we echter laatst GS deden met 2x champ, 2x hunter, 1x minstrel en ik als tank ben ik maar gewoon in OP gegaan daar valt toch bijna niet tegenop te tanken.. Dus maar wachten op book 7 met de guardian love!
Buiten de instances zit ik ALTIJD in OP, echter niet met een 2h maar gewoon met sword & board. Nou ja, mace en board.. Met schild heb je het voordeel van de armour, de stats en ik ga gewoon veel sneller door veel mobs heen dan met 2h.
edit: with Lointje.
Litany of Defiance vind ik ook super, eerst litany en daarna een shield-taunt + vexing blow en instant aggro ongeveer!
[ Voor 3% gewijzigd door Freelance op 17-02-2009 15:51 ]
(...)
Veel info! thnx 
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar ik baal er gewoon af en toe van dat bv. een warden mijn taak als tank overneemt, en dat ik erg veel moeite moet doen om de aggro terug te krijgen.
Ik heb op mijn belt (naast de vereiste treatup) ook nog +10% power restore on reactions, dat werkt erg gaaf, vooral bij lange gevechten... maar ik moet daarvoor dus wel klappen krijgen!
Verder is CtD icm guardians pledge inderdaad echt geweldig... gisteren hadden we een overpull in forges, en ineens 8-10 mobs op ons... ze wilde al gaan rennen, maar met deze combinatie kan iedereen gewoon +- 30 seconde op full dps gaan zonder dat er iemand schade oploopt. (en met die cooldown reset skill kun je je guardians pledge nog eens afvuren indien nodig)
Ik heb guardian's threat niet geslot, ik heb daarvoor in de plaats Shield Smash. Ik vind het wel lekker om na een shield taunt nog even een flinke ram op een mob te geven
Welke leg. triats hebben jullie geslot? Ik heb op het moment dus Challenge the Darkness, To the King (erg lekker om een FS-move open te trekken, kans kan je vergroten via fray the edge) en Shield Smash dus.
Ik heb ook al 1 of 2 traits van moria unlocked, ik moet alleen nog even uitzoeken of ik die het activeren waard vind.
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar ik baal er gewoon af en toe van dat bv. een warden mijn taak als tank overneemt, en dat ik erg veel moeite moet doen om de aggro terug te krijgen.
Ik heb op mijn belt (naast de vereiste treatup) ook nog +10% power restore on reactions, dat werkt erg gaaf, vooral bij lange gevechten... maar ik moet daarvoor dus wel klappen krijgen!
Verder is CtD icm guardians pledge inderdaad echt geweldig... gisteren hadden we een overpull in forges, en ineens 8-10 mobs op ons... ze wilde al gaan rennen, maar met deze combinatie kan iedereen gewoon +- 30 seconde op full dps gaan zonder dat er iemand schade oploopt. (en met die cooldown reset skill kun je je guardians pledge nog eens afvuren indien nodig)
Ik heb guardian's threat niet geslot, ik heb daarvoor in de plaats Shield Smash. Ik vind het wel lekker om na een shield taunt nog even een flinke ram op een mob te geven
Welke leg. triats hebben jullie geslot? Ik heb op het moment dus Challenge the Darkness, To the King (erg lekker om een FS-move open te trekken, kans kan je vergroten via fray the edge) en Shield Smash dus.
Ik heb ook al 1 of 2 traits van moria unlocked, ik moet alleen nog even uitzoeken of ik die het activeren waard vind.
Anoniem: 284918
Ik heb Guardians threat wel geslot, ik merk dan een verschil met het vasthouden in agro ook. Gisteren met 3 hunters skumfil in geweest en het lukte vrij goed om de agro te houden. Zoals vaker besproken ligt dat ook aan de skills van de hunters.
Eergisteren bijvoorbeeld met dezelfde 3 valour opgehaald in uru voor een kin member. De hunters gingen toen wel voluit en dan loop ik als een kip zonder kop achter trollen aan te rennen die van de ene hunter naar de andere gepulled worden.
Maar ja het was wel dikke schik en weer een kinnie iets sterker gemaakt.
Eergisteren bijvoorbeeld met dezelfde 3 valour opgehaald in uru voor een kin member. De hunters gingen toen wel voluit en dan loop ik als een kip zonder kop achter trollen aan te rennen die van de ene hunter naar de andere gepulled worden.
Maar ja het was wel dikke schik en weer een kinnie iets sterker gemaakt.
Guardian's threat, To the king en challenge the darkness.
Threat omdat het handig is om aggro te houden als ik ook wat parry skills wil gebruiken en niet enkel de aggro-skills. Dit werkt trouwens ook mid-fight. Je hebt aggro, je verliest dit. Je drukt op Guardian's threat en HOP je huidige aggro vermeerdert met 28%. Heel tof om een baas terug op je te roepen.
(Guardian's threat krijgt +8% als je een paar traits in the aggro-line neemt).
To the king is inderdaad een conjunction machine. Hoewel nu iets minder door een kleinere crit chance, haal ik er nog steeds heel veel conjunctions uit. Vaak meer dan de burglar, maar wel minder voorspelbaar.
CtD is de paniekskill, met slechts 10 minuten cooldown. Trekt bijna een hele kamer op jou als je wil. Heel tof in Fil Gashan bv in de lunch room
De nieuwe legendaries vind ik de moeite niet. Enerzijds heb je die power skill, minder cooldown, meer power, ... op zich wel handig, en je zal ook heel goed bestendig zijn tegen crit-devastated hits, maar je hebt bijna geen aggro-improvements dan.
Litany update is niet slecht, snellere cooldown, stackable en renewable met andere skills. Maar toch vind ik het niet beter dan de vroegere 3 legendaries.
Overpower leg-> een must als je overpower trait. Maar dat is enkel voor sommige solo-ers, en in de ettenmoors vind ik. Die extra bleed, extra damage, is wel enorm en je komt heel dicht bij een champ's damage output op 1 single mob.
Ik heb daarom 4 traits in aggro-chain en 3 i n de defense chain.
Threat omdat het handig is om aggro te houden als ik ook wat parry skills wil gebruiken en niet enkel de aggro-skills. Dit werkt trouwens ook mid-fight. Je hebt aggro, je verliest dit. Je drukt op Guardian's threat en HOP je huidige aggro vermeerdert met 28%. Heel tof om een baas terug op je te roepen.
(Guardian's threat krijgt +8% als je een paar traits in the aggro-line neemt).
To the king is inderdaad een conjunction machine. Hoewel nu iets minder door een kleinere crit chance, haal ik er nog steeds heel veel conjunctions uit. Vaak meer dan de burglar, maar wel minder voorspelbaar.
CtD is de paniekskill, met slechts 10 minuten cooldown. Trekt bijna een hele kamer op jou als je wil. Heel tof in Fil Gashan bv in de lunch room
De nieuwe legendaries vind ik de moeite niet. Enerzijds heb je die power skill, minder cooldown, meer power, ... op zich wel handig, en je zal ook heel goed bestendig zijn tegen crit-devastated hits, maar je hebt bijna geen aggro-improvements dan.
Litany update is niet slecht, snellere cooldown, stackable en renewable met andere skills. Maar toch vind ik het niet beter dan de vroegere 3 legendaries.
Overpower leg-> een must als je overpower trait. Maar dat is enkel voor sommige solo-ers, en in de ettenmoors vind ik. Die extra bleed, extra damage, is wel enorm en je komt heel dicht bij een champ's damage output op 1 single mob.
Ik heb daarom 4 traits in aggro-chain en 3 i n de defense chain.
ik heb gisteren even mijn traits omgegooid, en nu guardians threat, litany master en CtD geslot. (helaas geen to the king meer, maar ik wilde de threat skills eens proberen)
Ik mis alleen nog Shield of Fire (die wil ik dus wel geslot hebben), maar ik heb nog niet vaak genoeg shield taunt kunnen gebruiken.
Na het omgooien van de traits zijn we de forges ingedoken, en ik moet zeggen dat ik nu al een stuk beter aggro kan houden!
de Forges vind ik wel een meesterlijke instance, best pittig, en je zult 100% geconcentreerd moeten zijn! Maandag hebben we de eerste run gedaan, zodat onze groep een beetje wist wat er allemaal ging gebeuren. (Heeft wel een aantal wipes gekost, maar dat is de learning curve
)
Gisteren geprobeerd voor de HM, maar helaas niet gelukt...
de eerste keer gingen we stuk op de 3e baas, en hebben we besloten de instance opnieuw te doen. (HM ging sowieso niet lukken)
de 2e keer ging redelijk goed, alleen deden we er 3 minuten te lang over
Als iemand nog tips heeft voor de laatste boss, dan hoor ik ze graag! (vooral de 3e fase is lastig, ik kreeg regelmatig klappen van 3.300 morale)
Ik mis alleen nog Shield of Fire (die wil ik dus wel geslot hebben), maar ik heb nog niet vaak genoeg shield taunt kunnen gebruiken.
Na het omgooien van de traits zijn we de forges ingedoken, en ik moet zeggen dat ik nu al een stuk beter aggro kan houden!
de Forges vind ik wel een meesterlijke instance, best pittig, en je zult 100% geconcentreerd moeten zijn! Maandag hebben we de eerste run gedaan, zodat onze groep een beetje wist wat er allemaal ging gebeuren. (Heeft wel een aantal wipes gekost, maar dat is de learning curve
Gisteren geprobeerd voor de HM, maar helaas niet gelukt...
de eerste keer gingen we stuk op de 3e baas, en hebben we besloten de instance opnieuw te doen. (HM ging sowieso niet lukken)
de 2e keer ging redelijk goed, alleen deden we er 3 minuten te lang over
Als iemand nog tips heeft voor de laatste boss, dan hoor ik ze graag! (vooral de 3e fase is lastig, ik kreeg regelmatig klappen van 3.300 morale)
Voor die laatste baas:
spoiler:
In de laatste fase, moet iedereen aan de rand van die grot staan, liefst aan de kanten zodat bij een knockback de baas en/of trol niet naar binnen loopt en alles reset. Als je daar staat kunnen die gigantische vlammenzeeën niet aan jou en dan heb je geen damage spikes
.
Het is een leuke baas voor een tank, aangezien iedereen er weinig damage op doet (wat een mitigation!) daardoor is je aggro zo hoog dat ze hem niet van je afkrijgen.
EDIT: ik bedacht net: Soms zegt hij: you're annoying me <name>. Als je dan healt, bufft, damage doet, krijg je een enorme klap. Gewoon even niet meer slagen, ofwel slagen en je healer je moraal de lucht in laten schieten. Als je 5K hebt, en die damage is "maar" de helft kun je soms gewoon doordoen.
Het is een leuke baas voor een tank, aangezien iedereen er weinig damage op doet (wat een mitigation!) daardoor is je aggro zo hoog dat ze hem niet van je afkrijgen.
EDIT: ik bedacht net: Soms zegt hij: you're annoying me <name>. Als je dan healt, bufft, damage doet, krijg je een enorme klap. Gewoon even niet meer slagen, ofwel slagen en je healer je moraal de lucht in laten schieten. Als je 5K hebt, en die damage is "maar" de helft kun je soms gewoon doordoen.
[ Voor 23% gewijzigd door Lointje op 18-02-2009 11:38 ]
Ik kreeg laatst opeens weer zin om deze game te spelen. De uitbreiding kreeg goede reviews en de wereld sprak me altijd al aan. Dus ik ben nu trial maar aan het installen!
Paar dingetjes though;
- Elke class kan eigenlijk wel solo-en toch? Sommige zijn iets sneller met killen maar ze zijn kwa overleving gelijk aan elkaar? Ik zat te denken aan Mintrel, Burglar of Runewarden. Kan wel toch?
- De Epic Quests spreken me vooral aan. Deze lopen toch van level 10 tot max level? Kan ik ALLEEN deze doen tijdens het levelen? Ik neem aan van niet, dat ik gewoon tussentijds andere quests moet doen en grinden.
- Wie zou mij willen referen? 14 days for me en een 5 euro voucher voor jou
Paar dingetjes though;
- Elke class kan eigenlijk wel solo-en toch? Sommige zijn iets sneller met killen maar ze zijn kwa overleving gelijk aan elkaar? Ik zat te denken aan Mintrel, Burglar of Runewarden. Kan wel toch?
- De Epic Quests spreken me vooral aan. Deze lopen toch van level 10 tot max level? Kan ik ALLEEN deze doen tijdens het levelen? Ik neem aan van niet, dat ik gewoon tussentijds andere quests moet doen en grinden.
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
1. De 'tank'-klassen (guardian met name, maar ook champion en warden wel) zijn goed in overleven, kunnen dus veel hebben maar doen minder damage. Hunters en Runekeeper kunnen veel dps doen, maar zijn kwetsbaarder. Veel quests zijn solo te doen, maar ongeveer een vijfde tot een kwart zijn fellowship quests en die kun je niet in je eentje halen. Je hóeft ze overigens niet te doen.Crowmeister schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:19:
Ik kreeg laatst opeens weer zin om deze game te spelen. De uitbreiding kreeg goede reviews en de wereld sprak me altijd al aan. Dus ik ben nu trial maar aan het installen!
Paar dingetjes though;
2. De Epic quests vormen de verhaallijn (boeken) en het is eigenlijk niet mogelijk om alleen die te doen. Ze beginnen bij lvl 10 ofzo maar vanaf boek 4 (na ong. 35-40 quests) moet je al rond lvl 40 zitten om verder te kunnen. Met alleen die 35-40 quests ga je dat van-ze-lang-zal-ze-leven niet redden! Daarnaast zijn sommige epic quests niet solo en ben je afhankelijk van anderen die echt geen lvl 15 mee gaat nemen op een lvl 40-quest...
3. Nee sorry ik speel het niet zo vaak nu (verhuizing) dus ik wil me niet vastleggen aan een belofte aan jou hier en nu.
Elke class kan zeker goed soloen, alhoewel er wel verschil in zit. Minstrel is een lastigere class om te soloen, aangezien dat van nature de perfecte support/healer class is. Burglar kan ook ontzettend goed soloen, alhoewel het wel een hele bepaalde speelstijl is. Je killed niet als snelste, maar kan wel sneaken, en ontzettend veel aan in je 1tje wat andere classes totaal niet kunnen. Runekeeper vind ik zelf niet echt heel fijn soloen. Het kan zeker wel zonder al te veel proberen, maar ik ben mn burglar gewent die ontzettend veel aankan, en een RK kan dat duidelijk niet.Crowmeister schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:19:
Paar dingetjes though;
Epic quests lopen tot max lvl idd, en het is juist ook voor als je max lvl bent. Dus als je lvl 60 bent heb je nog alle tijd om de epic quests te doen. En ik kan je zeggen dat het zeker de moeite waard is. De rewards zijn leuk natuurlijk, maar de verhaallijn vind ik zelf echt ontzettend vet.
Ik wil je wel refereren. Moet nog een boek voor college bestellen bij Amazon, dus 5 euro korting kan geen kwaad voor een arme student als ik.
Er zitten flinke verschillen tussen de klasses qua solo vaardigheid. De Minstrel is hier het zwakst in en de Hunter veruit het best. De Hunter heeft als bijkomend voordeel die hij teleports heeft waardoor de hoeveelheid tijd die je verliest aan reizen zwaar omlaag gaat. De Warden heeft dit voordeel overgens ook, maar niet zo uitgebreid als de Hunter. Om het verschil aan te geven: ik had mijn Hunter in minder dan een derde van de tijd naar 50 dan mijn Minstrel. Het is dan ook niet zo vreemd dat er twee keer zoveel Hunters zijn als andere klasses.Crowmeister schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:19:
Thanks voor de Tips Ltje en garnaal. Ik mail je vanavond Ltje!
Juist dus epics zijn vooral voor max level dat is jammer, dat lijkt me nml het allertofste. Ik wil eigenlijk een minstril spelen omdat deze vrij in trek zijn (toch?) voor groups en veel epics zijn group quests.
Ik neem aan dat een hunter niet heel erg in trek is voor groups, is er een class die redelijk solo-ed en ook zo in trek is als een minstril?
Juist dus epics zijn vooral voor max level dat is jammer, dat lijkt me nml het allertofste. Ik wil eigenlijk een minstril spelen omdat deze vrij in trek zijn (toch?) voor groups en veel epics zijn group quests.
Ik neem aan dat een hunter niet heel erg in trek is voor groups, is er een class die redelijk solo-ed en ook zo in trek is als een minstril?
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
Anoniem: 249976
Gisteren met mijn hunter level 51 gehaald en druk bezig om achter alle mogelijkheden van de legendary weapos te komen. De boog en axe die ik als eerste kreeg ben ik aan het doorlevellen en inmiddels ook met wat andere wapens langs de relicmaster geweest, maar dat leverde nog maaar heel weinig op. Kreeg een aantal wapens die voor een andere class bestemd waren (nogal wat spul voor loremasters). Klopt het dat ik die als hunter het beste meteen kan deconstructen, of is er toch een manier om deze te levellen zodat ze bij het deconstructen meer opleveren?
Momenteel is een warden waarsch een van de beste solo-ers. En ik vind dat je met een guardian eenvoudiger kan solo-en dan met een hunter. Toegegeven, met een hunter level je snel door port, mogelijkheid tot tracken en hoge damage. Maar veel hunters hebben al wat problemen met 2 targets tegelijk aan te vallen.
Als guardian loop je overal door, heb je een trein van 10 mobs achter je en zelfs als ze je rooten overleef je dat met gemak. Als ik met mijn hunter een treintje probeerde en geroot werd, was ik in geen tijd dood. Een Runekeeper en loremaster zijn hier nog erger in, hoewel deze wat healing skills hebben
Minstrel kan ook goed solo-en, maar je moet er even aan wennen. War speech voor extra damage, en self heal is handig
Rainking: je kan deze enkel deconstructen (1 tier 1 relic), ofwel verkoop je ze of geef je ze weg. Je kan enkel wapens van je klasse levelen.
Als guardian loop je overal door, heb je een trein van 10 mobs achter je en zelfs als ze je rooten overleef je dat met gemak. Als ik met mijn hunter een treintje probeerde en geroot werd, was ik in geen tijd dood. Een Runekeeper en loremaster zijn hier nog erger in, hoewel deze wat healing skills hebben
Minstrel kan ook goed solo-en, maar je moet er even aan wennen. War speech voor extra damage, en self heal is handig
Rainking: je kan deze enkel deconstructen (1 tier 1 relic), ofwel verkoop je ze of geef je ze weg. Je kan enkel wapens van je klasse levelen.
2 targets zijn geen probleem, drie is ook nog te doen als je je hoofd er bij houdt. Het probleem van hunters is hun weakness voor Melee en Tactical.
En dan is het vooral leuk als je als hunter (clever) lure traps neerlegt. Hoevaak zie je hunters die gebruiken.... juist... zegt iets over de manier waarop mensen met hun class omgaan en het beeld dat daardoor ontstaan is. Traps zijn nooit geintroduceerd als easy way levelling voor weaponsmiths
Tja, vooral de goede traps die een weaponsmith kan maken, kosten nou eenmaal wat, waardoor een hunter al snel afhaakt.TAA schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:00:
En dan is het vooral leuk als je als hunter (clever) lure traps neerlegt. Hoevaak zie je hunters die gebruiken.... juist... zegt iets over de manier waarop mensen met hun class omgaan en het beeld dat daardoor ontstaan is. Traps zijn nooit geintroduceerd als easy way levelling voor weaponsmiths
En als je dan een slechte tank hebt, dan heb je ook nog eens kans dat je een trap voor niks neerlegt
Vooral de trap die een CJ triggert is prijzig, deze kost 3 ingots (+vendor item), en je krijgt er maar 1 trap uit. (en een stack ingots gaat bij ons voor meer als 1,5G op AH, dus reken maar even uit wat een stackje traps kost dan)
Ik heb op zich nog wel wat ingots over, en heb ook al beloofd om binnenkort wat traps voor de kin-hunters te maken. (maar dan niet alleen die CJ traps, anders heb ik niet genoeg om uit te delen
Inderdaad hier is Lotro niet anders dan andere MMO's: elke groep heeft een tank en healer nodig. Kwa tanken zijn er 3-4 classes die voldoen, kwa healen maar 1 a 2, afhankelijk van de situatie. Als groepen die laatste speler zoeken is 't toch meestal: LF1M 5/6: Need healerCrowmeister schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:38:Ik neem aan dat een hunter niet heel erg in trek is voor groups, is er een class die redelijk solo-ed en ook zo in trek is als een minstril?
Net eventjes een rondje forums voor info over de book7 patch, helaas nog weinig concreets, iemand hier al een idee wanneer we dit mogen verwelkomen?
Blub
Heel veel is doenbaar zonder minstrel hoor. Als je een goede tank hebt scheelt het al veel. Vroeger voor moria hebben wij CD en URU regelmatig zonder minstrel gedaan. Alleen laatste baas CD was moeilijk dan.
Maar eentje meehebben maakt het allemaal wel een stuk eenvoudiger
Maar eentje meehebben maakt het allemaal wel een stuk eenvoudiger
Hoe deed je mordi precies dan? Die kan namelijk af en toe best wat damage doen.
Wij hebben wel laatst Uru met ee champ, guard en burglar volledig gecleared, was erg leuk.
Wij hebben wel laatst Uru met ee champ, guard en burglar volledig gecleared, was erg leuk.
waar droppen die second age weapons trounwes (buiten AH)? Ik ben inmiddels 58 en ben ze nog nergens tegen gekomen... of zijn ze gewoon zo rare?
euh...ja
Het nieuwe gebied buiten moria, Lothlorien is daar erg populair voor volgens mij. Al heb ik er nog maar iets van 4 zien droppen.
Burglar conjunctions en loremaster heal+buffs. Of als je een capt meehebt scheelt dat ook al vaak. Guardian kan zichzelf ook deftig in leven houden door veel te ontwijken, mitigaten en zichzelf wat te healen.
Treasury drie-mannen wij nu ook (guard, champ, mincer). Wat een geld-flow is me dat bij de voorlaatste baas. 300+ zilver per persoon in 1 kist. 700 totaal of zo.
Trollen zijn ook doenbaar als je wat oplet.
Treasury drie-mannen wij nu ook (guard, champ, mincer). Wat een geld-flow is me dat bij de voorlaatste baas. 300+ zilver per persoon in 1 kist. 700 totaal of zo.
Ik heb zelf 2nd age gevonden in Lib. of Steel, Morroval Outcasts, tijdens het laatste chap van book 15, vlakbij DD, Nud-Melek vlakbij de treasure coffers, en verder ben ik het een beetje kwijt waar 
In principe kan het overall droppen maar de beste kansen heb je idd in lvl60 gebieden Loth/FoS.
In principe kan het overall droppen maar de beste kansen heb je idd in lvl60 gebieden Loth/FoS.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mm, leuke idee om eens te proberen, zou ik eens moeten proberen, lijkt me wel een uitdaging.Lointje schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:53:
Burglar conjunctions en loremaster heal+buffs. Of als je een capt meehebt scheelt dat ook al vaak. Guardian kan zichzelf ook deftig in leven houden door veel te ontwijken, mitigaten en zichzelf wat te healen.
spoiler:
Tank neemt een trol brengt hem links. Champ neemt andere trol, brengt hem rechts. Minstrel in het midden om te healen.
De truc is heel langzaam damage te doen. De trollen sharen moraal dus als de champ doormept op de ene trol, trekt hij de andere ook op zich. Kwestie van langzaam damage te doen, terug te roepen indien nodig eventueel even te kiten, en zeker niet over de minstrel lopen met de trollen achter je
Als ze samen zijn trek je elk een op jou en loop je weer uiteen.
De truc is heel langzaam damage te doen. De trollen sharen moraal dus als de champ doormept op de ene trol, trekt hij de andere ook op zich. Kwestie van langzaam damage te doen, terug te roepen indien nodig eventueel even te kiten, en zeker niet over de minstrel lopen met de trollen achter je
Ok, thanks. Misschien als ik wat meer tijd online heb eens proberen.Lointje schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:30:
spoiler:Tank neemt een trol brengt hem links. Champ neemt andere trol, brengt hem rechts. Minstrel in het midden om te healen.
De truc is heel langzaam damage te doen. De trollen sharen moraal dus als de champ doormept op de ene trol, trekt hij de andere ook op zich. Kwestie van langzaam damage te doen, terug te roepen indien nodig eventueel even te kiten, en zeker niet over de minstrel lopen met de trollen achter jeAls ze samen zijn trek je elk een op jou en loop je weer uiteen.
Laatst al met mijn minstrel en 2 rune-keepers de library gedaan, eentje was 47 andere 52, was al lastig genoeg, maar wel gehaald zonder heavy armour types en poison removal.
Anoniem: 260458
Skum en Urauth, laat een hunter agro nemen en plaats je achter een van de pilars in de treasure room.
Als je het goed doet houd je de aggro en kunnen ze je niet raken. Langzaam dps-en en zo doe je het zelfs zonder healer ;-)
Als je het goed doet houd je de aggro en kunnen ze je niet raken. Langzaam dps-en en zo doe je het zelfs zonder healer ;-)
Quote van de US boards: "If it feels like cheating it probably is..."
1st offence = warning
2nd offence = temp ban
3rd offence = account wipe / perma ban
Officiele policy sinds vorige week.
Als ze alle radiance armour weg zouden halen die op deze manier verkregen is zou het stil worden in de Vile Maw schat ik zo... En ik moet eerlijk zeggen dat de fill up runs voor alts en laatkomers ook eigenlijk allemaal op deze manier gedaan zijn... Het is gewoon niet leuk om de instances voor de 50e keer te doen. Waar blijft verdorie B7? Het is nu ruim 3 maanden na de MoM release en veel B7 content zou oorspronkelijk onderdeel zijn van MoM. Does NOT sound good...
1st offence = warning
2nd offence = temp ban
Als ze alle radiance armour weg zouden halen die op deze manier verkregen is zou het stil worden in de Vile Maw schat ik zo... En ik moet eerlijk zeggen dat de fill up runs voor alts en laatkomers ook eigenlijk allemaal op deze manier gedaan zijn... Het is gewoon niet leuk om de instances voor de 50e keer te doen. Waar blijft verdorie B7? Het is nu ruim 3 maanden na de MoM release en veel B7 content zou oorspronkelijk onderdeel zijn van MoM. Does NOT sound good...
Mwah, er zijn ook genoeg spelers die er wat langer over hebben gedaan om lvl60 te worden, en die beginnen dus net aan de instances.TAA schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:31:
1st offence = warning
2nd offence = temp ban
Ook ik ben pas een paar weken lvl60, en heb nu al wel wat instanceruns gedaan, maar op het moment nog maar 2 armorpieces. Vooral de hardmodes zijn best pittig, 16th hall, DD en Forges zijn me nog niet gelukt op HM. (16th hall nog niet eens gedaan)
Gelukkig in onze kin een aantal mensen die veel plezier hebben in de instances, en deze ook graag doen om te leren. dus dat komt met de tijd vanzelf wel!
DD heb ik 1x met exploits gedaan (PUG

Het zal ook nog wel even duren voordat we een kin (of alliance) run doen richting vile maw, maar dat mag de voorpret in de instances niet drukken
Ik had het eigenlijk specifiek over mensen binnen onze raidgroup/kin/vriendenkringRonnieB82 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:44:
Mwah, er zijn ook genoeg spelers die er wat langer over hebben gedaan om lvl60 te worden, en die beginnen dus net aan de instances.
Anoniem: 44492
Ik ga ook een burglar aanmaken op laurelin, ff kijken of het iets voor me is.
Ben wel benieuwd na veel gelezen te hebben.
Ben wel benieuwd na veel gelezen te hebben.
Vanavond mijn 2e stukje radiance gear bemachtigd, eerste van de kin, en eerste burglar van de server in full radiance set. 
* Anoniem: 219289 is happy
Er waren een hoop mensen die meededen dit keer met parsen van watcher run, dus krijg steeds meer interessante info uit je tooltje TAA.
Blijft erg leuk om ermee te spelen.
* Anoniem: 219289 is happy
Er waren een hoop mensen die meededen dit keer met parsen van watcher run, dus krijg steeds meer interessante info uit je tooltje TAA.
Fraaie manier om met je klanten om te gaan als je zelf niet in staat bent om dergelijke exploits te fixen . . .TAA schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:31:
1st offence = warning
2nd offence = temp ban
Maar wel gewoon weigeren om diezelfde klanten te helpen als een exploit tegen ze werkt, dan laten ze je gewoon barsten en mag je opnieuw beginnen

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Anoniem: 256728
Je zult maar een perma ban krijgen als lifetime member......
Ik heb een aantal van die instances ook wel in exploit mode gedaan (realiseerde me bij Forges eerst niet eens dat het een exploit was
), maar wij hadden het na een paar van die runs echt helemaal gehad - het is wel sneller maar de lol (en uitdaging) is er vlot vanaf.
Ik heb een aantal van die instances ook wel in exploit mode gedaan (realiseerde me bij Forges eerst niet eens dat het een exploit was

Natuurlijk zijn ze hier wel in toe in staat, maar je hebt geen idee hoe grote impact dat is om zoiets op korte termijn te patchen.botoo schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 01:05:
[...]
Fraaie manier om met je klanten om te gaan als je zelf niet in staat bent om dergelijke exploits te fixen . . .
Maar wel gewoon weigeren om diezelfde klanten te helpen als een exploit tegen ze werkt, dan laten ze je gewoon barsten en mag je opnieuw beginnen
1) De code moet lokaal aangepast worden. Dit is een enorme issue, niet iets eenvoudigs als een skill die te veel aggro maakt. Daardoor zullen er aanpassingen moeten gebeuren bij verschillende programmeurs.
2) De code moet op de shared server gezet worden. Hierbij moet gekeken worden of er geen conflicten zijn. Alles wat reeds eerder was toegevoegd voor komende boek moet weer weg, zonder dat iets van de moria-functionaliteit verloren gaa, maar je ook nog niets nieuws introduceert.
3) Dit moet allemaal getest worden. Niet alleen de gekende exploit, maar even kijken of het nu ook niet anders mogelijk is. Bovendien kan je in een applicatie die zo groot is niet alles testen. De vindingrijkheid van duizenden spelers is veel groter dan die van een selecte groep testers.
Dan pas kan je dit in productie zetten en de patch uitbrengen.
Dit vraagt te veel werk en je steekt dit dan beter in de grote nieuwe update die er aan komt. Ondertussen hebben zij het recht (zie eula) om die beperking op te leggen en zeggen dat exploiten niet aanvaard wordt.
EDIT: ik zeg niet dat ik er blij mee ben, ik zeg gewoon dat ik het wel begrijp waarom ze die aanpak verkiezen
[ Voor 3% gewijzigd door Lointje op 20-02-2009 09:57 ]
Volgens mij is dit dus ook exploiten. Volgens de regels die op het lotro forum staan is dit een zogenaamde black hack (wordt direct bestraft als het opgemerkt wordt):Anoniem: 260458 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:17:
Skum en Urauth, laat een hunter agro nemen en plaats je achter een van de pilars in de treasure room.
4. Using terrain collision to avoid fighting a mob / boss that you would normally be required to fight in the course of gameplay
The Flying Dutchman
Lol, ik heb een +0% Bonus Critical Damage ring xD
Ik bedoelde dan ook meer 'niet willen' en niet het technische niet kunnen, en met 'niet willen' bedoel ik ook het stellen van prioriteiten en inzetten van mankracht. Natuurlijk zijn dev-technische fouten/flaws op te lossen als er voldoende tijd/geld aan besteed kan/mag worden, maar de 'oplossing' die ze kiezen is de klant te bedreigen met bans e.d. voor hun eigen tekortkomingen en dat is wmb volstrekt onaanvaardbaar.Lointje schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:18:
[...]
Natuurlijk zijn ze hier wel in toe in staat, maar je hebt geen idee hoe grote impact dat is om zoiets op korte termijn te patchen.
./.
EDIT: ik zeg niet dat ik er blij mee ben, ik zeg gewoon dat ik het wel begrijp waarom ze die aanpak verkiezen
./.
Ik begrijp ook wel waarom ze voor zo'n aanpak kiezen, het is een kwestie van geld(tijd) wat ze liever investeren in verdere ontwikkeling en content, waar we ook allemaal op zitten te wachten.
Overigens heb ik nog niemand gehoord die daadwerkelijk gebanned is voor het gebruiken van zo'n exploit, sterker nog, ik heb zelf al eens aan de hand gehad dat een GM het 'deurtje' open deed om de mobs de kans te geven om onze fs wel te raken (omdat iemand zo snugger was geweest om een ticket aan te maken vanwege een mob die steeds resette

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Voor de exploits in PvP (zodat je onsterfelijk bent) zijn er toch al mensen gebanned (tijdelijk denk ik). Voor de instances weet ik niet, zal inderdaad ook wel niet zo'n vaart lopen.
en Awsom, dat is vreemd. op legendaries heb je het wel soms (+0 stealth) voor hunter maar dat kan je dan wel naar +3 brengen.
en Awsom, dat is vreemd. op legendaries heb je het wel soms (+0 stealth) voor hunter maar dat kan je dan wel naar +3 brengen.
Als de ring verder er wel bruikbaar uitziet, zou ik hem gewoon bewaren... misschien een foutje, en word het met een update wel gefixt.Awsom schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:26:
Lol, ik heb een +0% Bonus Critical Damage ring xD
Gisteren de radiance boots gehaald in GS met een kingroep, ging lekker vloeiend, binnen 3 kwartier stonden we weer buiten!
Verder kwam er nog best veel goed spul uit de kisten, ik rolde met 90 punten zelfs nog 4 punten te weinig voor een hele mooi diamond stud (?), die is nu naar onze ministrel gegaan
Ook kreeg ik nog een mooie helm, net een stukje beter als m'n huidige, en ook fire defence erop! (handig voor forges)
Nu nog 3 instances over waar ik radiance gear kan halen, 16th hall, forges en DD... gelijk ook de 3 moeilijkste, dus dat word veel oefenrondjes inclusief try&die denkik!
[ Voor 53% gewijzigd door GeleFles op 20-02-2009 11:40 ]
Grand Stair is inderdaad wel een van de instances waar relatief veel dropt in vergelijk met bijvoorbeeld 16th hall.
Meer xp runes, settings en dat soort dingen. Daarnaast veel mooi spul zoals inderdaad diamond stud, maar ook insidious cuff, cururist, lethal-edge, mooi guardian schild.
Heb hem gister ook weer 3x gedaan, en heb nu ook de boots met mijn minstrel.
En gister ook eindelijk boek 15 afgerond. Stond al tijden in mijn quest log, maar nog maar 1x geprobeerd en dat lukte toen niet. Daarna niet meer weer geprobeerd maar gister ging hij zeer soepel mag ik wel zeggen,
Meer xp runes, settings en dat soort dingen. Daarnaast veel mooi spul zoals inderdaad diamond stud, maar ook insidious cuff, cururist, lethal-edge, mooi guardian schild.
Heb hem gister ook weer 3x gedaan, en heb nu ook de boots met mijn minstrel.
En gister ook eindelijk boek 15 afgerond. Stond al tijden in mijn quest log, maar nog maar 1x geprobeerd en dat lukte toen niet. Daarna niet meer weer geprobeerd maar gister ging hij zeer soepel mag ik wel zeggen,
Wat is er zo moeilijk aan forges? Ik vond dat een van de gemakkelijkere. Eerste keer dachten we dat we die baas in X tijd moesten taggen dus wij op ons gemak nog even een bio genomen, we hadden toch nog minuten over. Halfweg het gevecht met hem komt de melding dat HM mislukt was. Was wel komisch :-)
DD en 16th zijn inderdaad wel de moeilijkste. Hoewel DD 2e baas moeilijker is dan de laatste.
DD en 16th zijn inderdaad wel de moeilijkste. Hoewel DD 2e baas moeilijker is dan de laatste.
Forges hebben we pas 2x gedaan, 1x om de instance te leren kennen, en de 2e x was dus de eerste HM poging.Lointje schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:19:
Wat is er zo moeilijk aan forges? Ik vond dat een van de gemakkelijkere. Eerste keer dachten we dat we die baas in X tijd moesten taggen dus wij op ons gemak nog even een bio genomen, we hadden toch nog minuten over. Halfweg het gevecht met hem komt de melding dat HM mislukt was. Was wel komisch :-)
Totaan de 3e boss ging het allemaal redelijk vlot, helaas 2 deaths tijdens dat 3e gevecht, dus het duurde iets langer (misschien +1 of 2 minuten)
Daarna gelijk door naar de laatste baas, maar die heeft behoorlijk wat defence, waardoor het best lang duurt om hem neer te leggen. Tijdens de 2e fase van dat gevecht, kwam het bericht ook dat we te langzaam waren
We zullen dus toch even wat extra snelheid op moeten pakken, maar we hebben niet echt een super dps groep. (uit mn hoofd: GRD - MIN - WRD - LM - HNT en CMP)
De 2e baas zou misschien sneller kunnen, we hebben nu alleen de WRD die de kegs plaatst, de rest blijft in het midden om de adds te killen en later de trolls bezig te houden.
De 1e en 3e baas gaan redelijk snel, bij de 3e moet iedereen alleen goed opletten waar ie gaat staan.
Aha, als je van de 1e echte HM poging strandt op 4-5 minuten, is het toch niet zo moeilijk
En ja, het is gewoon goed doordoen en proberen geen tijd te verliezen bij de chests, tussen-mobs en morale regen. Jullie komen er zeker wel, ook met die groep!
Een leuke taktiek voor de guardian trouwens die ik bedacht heb in forges: Sta op de rails en tank de baas. Zo'n trol zal over je lopen en je stunnen. Direct TTT duwen voor een conjunction. (rest staat niet op de rails). 5 minuten later kan je het weer doen.
Dus als je niet sterft, bij die 2e baas geen echte momenten hebt waarop hij alles absorbt, en het nog 1 of 2 keer probeert, dan zal dat zeker lukken
En ja, het is gewoon goed doordoen en proberen geen tijd te verliezen bij de chests, tussen-mobs en morale regen. Jullie komen er zeker wel, ook met die groep!
Een leuke taktiek voor de guardian trouwens die ik bedacht heb in forges: Sta op de rails en tank de baas. Zo'n trol zal over je lopen en je stunnen. Direct TTT duwen voor een conjunction. (rest staat niet op de rails). 5 minuten later kan je het weer doen.
Dus als je niet sterft, bij die 2e baas geen echte momenten hebt waarop hij alles absorbt, en het nog 1 of 2 keer probeert, dan zal dat zeker lukken
Laat de Warden gewoon traiten op Way of the Spear, ben je er zo door
Anoniem: 260458
Bij 2de baas in forges moet je gewoon de trolls gestund/mezzed houden met de LM en burglar. Hou de boss uit de buurt van de trolls want het is hun nabijheid die voor de damage absorption zorgt.
vandaag watcher weer neer, 3e keer voor de kin, deze keer een best wel leuk lm staff, vorige keer een best wel leuk lm boek, dus we hebben een best wel blije kin-leider...
ik begin 't gevecht steeds saaier te vinden
ik begin 't gevecht steeds saaier te vinden
Anoniem: 292274
Ik ben sinds een week bezig met The lord of the rings Online.
En heb vandaag mijn 2e karakter begonnen, een hobbit warden. Zit intussen in lvl 6 maar kan geen skills bij de sneltoetsen voegen...
Weet er iemand of ik dat kan oplossen, ik heb al eens uitgelogd en opnieuw geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet...
Vriendelijke groet
KoRnography
En heb vandaag mijn 2e karakter begonnen, een hobbit warden. Zit intussen in lvl 6 maar kan geen skills bij de sneltoetsen voegen...
Weet er iemand of ik dat kan oplossen, ik heb al eens uitgelogd en opnieuw geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet...
Vriendelijke groet
KoRnography
Anoniem: 218701
Daarvoor zullen we een klein beetje moeten weten wat je probeert te doen. Er is bijvoorbeeld een optie in het menu quickslots dat het vervolgens onmogelijk maakt om nog iets in je quickslots te veranderen. Kan erg handig zijn als je wel eens per ongeluk skills versleept (heb ik ook wel eens gehad) Heb je niet per ongeluk dat vinkje aangezet?
Je bedoelt dat je gambits aan je quickbar wil toevoegen? Dat kan niet
Enkel de drie basic skills (Spear, Shield en Taunt) kunnen worden gebruikt op de bar, naast de Gambit Default en Javelin skills.
Anoniem: 292274
Welja, maar shield en Taunt lukken niet..
Maar Dragonspirit kan wel eens gelijk hebben. Zal eens testen
Bedankt hé
Maar Dragonspirit kan wel eens gelijk hebben. Zal eens testen
Bedankt hé
Anytime joh.. 
Weet er trouwens iemand een goede plek om Platinum ore te vinden? ik zoek me een ongeluk, maar vind alle soorten ore en slechts eens heel af en toe een keer een platinum...en die heb ik als jeweller hard nodig..ook om uberhaupt te kunnen advancen in mijn crafting...
Weet er trouwens iemand een goede plek om Platinum ore te vinden? ik zoek me een ongeluk, maar vind alle soorten ore en slechts eens heel af en toe een keer een platinum...en die heb ik als jeweller hard nodig..ook om uberhaupt te kunnen advancen in mijn crafting...
Your guess is as good as mine. Ik vind echt geen Platinum Ore. Genoeg Gold, Rich Iron, Dwarf Iron.. maar Platinum? No dice. Ik vind het wel suf dat je dat nodig hebt voor Jeweller Guild als je dat absoluut nergens kan vinden.Anoniem: 218701 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:08:
Anytime joh..
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Zover ik weet zit Forochel vol met Platinum..Anoniem: 218701 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:08:
Anytime joh..
Hmmz...fijn is dat... Forochel is eigenlijk nog net een iets te hoog gebied voor mijn lvl 41 Rune keeper...de enige Platinum ore die ik ben tegengekomen tot nu toe was aan de andere kant van het meer in Evendim, helemaal ten noord westen daar...en dat was ook al een zeldzaamheid...Moraxv schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:51:
[...]
Zover ik weet zit Forochel vol met Platinum..
Avalanche Combat Parser build 220209
Fixed thanks to Kairos:
You wound [MOB] for [AMOUNT] points of [DAMAGETYPE] damage.
[MOB] defeated [PC] / [PC] defeated [MOB] <-- error prone so ignore if not sure by checking [PC] already in dRaidMember
[MOB] incapacitated you.
You partially hit [MOB] with [ATTACK] for [AMOUNT] points of [DAMAGETYPE] damage.
You partially avoided [MOB]'s attack and you are hit from [ATTACK] for [AMOUNT] points of [DAMAGETYPE] damage to Morale.
New version available at:
http://www.yousendit.com/download/U0...R0Y5NVZMWEE9PQ
Fixed thanks to Kairos:
You wound [MOB] for [AMOUNT] points of [DAMAGETYPE] damage.
[MOB] defeated [PC] / [PC] defeated [MOB] <-- error prone so ignore if not sure by checking [PC] already in dRaidMember
[MOB] incapacitated you.
You partially hit [MOB] with [ATTACK] for [AMOUNT] points of [DAMAGETYPE] damage.
You partially avoided [MOB]'s attack and you are hit from [ATTACK] for [AMOUNT] points of [DAMAGETYPE] damage to Morale.
New version available at:
http://www.yousendit.com/download/U0...R0Y5NVZMWEE9PQ
Forochel zit naar mijn weten geen platinum, wel Ancient silver ore, platinum vind je aan de andere kant van het meer in Evendim, Westen van Misty Mountains uit mijn hoofd, andere plekken weet ik zo ook niet meer. Platinum en silver vond ik zelf ook de moeilijkste toendertijd.Moraxv schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:51:
[...]
Zover ik weet zit Forochel vol met Platinum..
Anoniem: 284918
De platinum ore de ik heb die komt uit de MM.
Onze kin blijft trouwens vastlopen op de watcher, best frustrerend. En dam meld hier iemand dat hij het een saai gevecht vindt worden
.
Maar gewoon vol houden en dan hoop ik dat over een paar weken ook te kunnen zeggen
Onze kin blijft trouwens vastlopen op de watcher, best frustrerend. En dam meld hier iemand dat hij het een saai gevecht vindt worden

Maar gewoon vol houden en dan hoop ik dat over een paar weken ook te kunnen zeggen
Wout, wij gaan binnenkort pas voor de eerste keer naar de watcher, dus je loopt niet achter
Vroeger had je trouwens 4 ore nodig voor 1 platinum bar ^^ Zijn er geen soort gems die je kan polishen in de plaats. Tier 5 heb je beryls genoeg.
Vroeger had je trouwens 4 ore nodig voor 1 platinum bar ^^ Zijn er geen soort gems die je kan polishen in de plaats. Tier 5 heb je beryls genoeg.
Zolang je de tactics nog niet weet, en druk bezig bent de eerste keren is de Watcher juist een gaaf gevecht. En wij bleven ook vastlopen, en hebben ook dat frustrerende stuk meegemaakt. Dat hoort er allemaal bij, en achteraf was dat allemaal ook best leuk.Anoniem: 284918 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:34:
De platinum ore de ik heb die komt uit de MM.
Onze kin blijft trouwens vastlopen op de watcher, best frustrerend. En dam meld hier iemand dat hij het een saai gevecht vindt worden.
Alleen, als je het gevecht nu 6x gedaan, hebt, en elke keer weer dat langzame repeterende eindstuk moet doen, wordt dat best saai.
Dit topic is gesloten.