Anoniem: 232920 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:07:
De burg heeft er last van dat er heel lang geen vaste dev op gezeten heeft, maar dit komt pas op hoger level echt tot uiting. In het begin van Lotro was de burg een van de weinige klassen die goed tot zeer goed in elkaar zat, daarom had de burg heel lang geen skills van lvl 36 tot 50. Toen de "month of the burg", na 8 maanden, kwam is er een half slagtige poging ondernomen om het gat te dichten. Hier is toen de Mischief (group) mode geintroduceerd die de cooldown van Riddle terug brengt tot 30 sec ten koste van het gebruik van stealth. Dat is een goed idee, want tijdens groeps gevechten heb je toch geen kans om in stealth te gaan. De rest van de vaardigheden die er toen bij gekomen zijn zitten "all over the place" en er zit geen doel, geen samenhang en geen visie achter.
Bij de introductie van MOM krijg je er 5 skills bij waarvan 1 goede, 1 matige en 3 waardeloze skills. Het totale gebrek aan visie en design is zo schrijnend dat ik het eerder als incompetent dan als onprofessioneel zou omschrijven. Het contrast met het initieele onwerp had niet groter kunnen zijn.
Ik heb 5 characters op lvl50+ en de burg is veruit de leukste, maar tegelijkertijd ook de zwakste klasse (in een groep). Als je klasse zoekt die zich overal doorheen mept zoals een hunter, captain, champion of warden dan kom je met een burg bedrogen uit. Als je een uitdagende klasse zoekt dit bij slim gebruik van z'n skills bijna overal levend uit kan komen, dan is de burg een klasse voor jou.
Exactly.
De burglar is passief generfed zegmaar. De ontwikkeling van de burglar is eigenlijk non-existant, terwijl andere class steeds weer nieuwe dingen erbij krijgen. Uiteindelijk is dat verschil nu zo groot dat het effect feitelijk een nerf is, zonder dat er iets gebeurt is.
Zombie Columbus had een tijdje geleden op het USforum ook gezet: 'dont mess with perfection' als reden van nauwelijks updates. Ik snap die redenering, maar dat wil niet zeggen dat die redenering ontzettend kwalijke gevolgen heeft voor de class. Simpel wordt het effect van passieve nerfs vergeten.
Burglar heeft alleen wel 2 andere dingen: Enorm sterke solo class (en ook enorm leuke solo class), en bijna OP in PvMP. Daarom is het natuurlijk ook wel heel moeilijk om zomaar wat buffs aan ons te geven, anders worden we op deze gebieden echt godmodus (en zelfs na de ontzettend harde fix (geen nerf IMHO, vond hem wel terecht) van melee crit, parry en evade zijn we nog steeds enorm sterk).
Maar dat neemt niet weg dat we op het gebied van group play tegen het nutteloze aanliggen.
Alles van ons issingletarget. Voor debuffen (onze primary role) komen we nieteens in de buurt van de LM (hun secondary role). Op het gebied van CC zijn we een lachertje in vergelijking met LM én hunter. Ik zie weinig hunters die weten hoe ze moeten CC'en, maar zelfs een damagespecced hunter kan erg goede CC doen. Multitarget root>singletarget mez, zeker omdat alle pulls in instances zoveel mobs hebben, 1 mez maakt geen donder uit. DPS is erg matig. Als je ervoor specced is het wel te doen, maar dan kost het je wel 4 traitslots met waardeloze traits. En CJ's zijn opzettelijk generfed, omdat goede groeps die WotWL konden doen sterker waren dan casual groeps die dat niet konden.
DPS is momenteel sowieso F*'ed up.
Momenteel is de zwakste class op het gebied van damage de RK (ja, dat is die class die een primary damage dealer zou moeten zijn). Minstrel in WarriorSkald hit ook echt hard. Warden heeft ook niet bijzonder veel dps, maar een redelijk deel van zn damage komt in de vorm van selfheals, dus dat is ook niet gek. Een healingspecced captain outdpsed eveneens een burglar. Guardian in OP doen zowaar ook echt harde damage, om nog maar niet over een LM, champ en hunter te gaan beginnen.
In boek 7 worden RK's grondig aangepakt (about time, zwakste class ingame atm), en worden resist rates verminderd. Minder resists betekend dat minstreldps redelijk wat omhoog gaat, dus ik vrees dat een burg dan onderaan staat qua dps.
Opzich is dat niet eens zo heel dramatisch, als we maar een goede classrole in fellowships zouden hebben. Zelfs jack off all trades zou goed zijn als onze classrole. Maar jackoffalltrades is een beetje lame als je een andere class hebt (LM)die op jou 4 gebieden 2 volledig master is (debuff en CC), en op een 3e gebied (damage) ook wint mits ie er voor specced is, en je 4e rol zwaar hard generfed is (CJ's worden de helft van de tijd genegeerd bij ons, doe je meer damage).
Sorry als dat klonk als een whine dat ik meer damage wilde. Dat is niet zo. Ik wil een specifieke classrole waar de burglar goed in is in fellowships. En ooit, aan het begin van SoA, was een van onze roles ook damage en stonden we aan de top. Maar door de policy van 'dont mess with perfection' staan we nu bijna onderaan. In de categorie nerf, zonder specifiek ons te nerfen.