Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Thrace Grumble schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:51:
[...]

Rofl, sorry, maar ik MOEST er gewoon ff om lachen.. Tis natuurlijk wel balen als je zo iemand in je fellowship hebt..:(
Ach, het was nog redelijk te doen, ik ben maar 1 maal dood gegaan. En gelukkig waren er 2 andere hunters (die legioener was verdorie nog een warden ook) die erg goed werk leverden.
En als die warden eens een keer vooruit moest lopen, was hij veelvuldig te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284918

Ik vind het zeer intrigerend dat een spel een forum zoals dit al maanden bezig kan houden. Ieder heeft zijn mening over allerlei verschillende onderwerpen en dat blijft maar doorgaan. Lotro is mijn eerste en tot nu toe enige on-line game dat ik speel. Al anderhalf jaar vermaak ik me en verbaas me over het feit hoe het spel me bezig houdt. Ik speel enkele uurtjes per dag en ja ook ik heb wel eens een hele vrije dag aan Lotro besteed (geen week :P ).
Hoe je het spel ook speelt, snel of rustig, het blijft geniaal dat de makers zoveel mensen bezig houden en ook de klagers in de game kijken alweer reikhalzend naar de volgende update om weer los te kunnen.

Samengevat 1 of 7 alts binnen een week of een maand level 60, we zijn allemaal op 1 of andere manier gepakt door Lotro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:59
Wardens. Ik blijf het herhalen, ook tegen mn kinship (die gelukkig wel weten waar de klok en klepel zijn). Het is een potentieel goede tank, mits de persoon er achter meer dan een pinda in zn hoofd heeft. Je moet een seconde of 10 vooruit denken op de warden, dat is niet voor iedereen weggelegd.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik vind Wardens geweldig en probeer het nog steeds te leren. Mocht je enige goeie tips hebben, MueR, laat het me aub weten. :) Ik speel namelijk niet elke avond, gewoon wanneer m'n buddy en ik samen zin hebben. Dat is ongeveer 2-4 keer een avondje per week. We zijn beiden Lifetime Subbers, dus we hebben helemaal geen haast. (We willen echter wel gauw level 35 behalen voor de horsey... :P )
Ik denk echt dat het mijn favo klasse is, de Hunter is naar de 2e plaats verwezen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Same here Trinsec ;) Ik ben nog druk bezig met een guide voor wardens, zodra die af is laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind Warden ook erg leuk spelen, moet alleen ergens een lijst met gambits zien te vinden, ben nu lvl 29 en weet redelijk in grote lijnen wat ze doen, maar 't zijn er inmiddels al 18 en je moet van te voren weten wat je doet, en daar weet ik ze nog niet altijd net goed genoeg voor.
't goed aggro pakken en houden is nog best lastig trouwens

Net trouwens een topic over een name-change op laurelin doorgelezen, toch grappig om te zien hoe mensen commentaar geven en wat een geklooi eigenlijk van CM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Het probleem met de naming policies is voornamelijk dat de GMs het zelf ook liever niet doen. Een GM heeft me een keer letterlijk gezegd dat ze liever zagen dat de naming policy werd afgeschaft, aangezien dit de enige game is waarvoor ze zoiets moeten doen.

Oh ja, warden cheat sheet: http://www.raidsrus.com/forum/showthread.php?t=490

[ Voor 13% gewijzigd door MueR op 06-02-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik die ook downloaden zonder te registreren/ in te loggen? Verder alvast bedankt voor 't linkje :)

Ik snap wel dat ze zo'n naming policy niet willen, maar op een RP server is 't wel nodig. Probleem is dat 't allemaal vrij breed interpreteerbaar is. En eigenlijk hadden ze er veel strikter mee om moeten gaan en een soort screening de eerste weken dat iemand speelt op z'n char de namen reviewen. Maar ja, daar heb je wel fulltime iemand voor nodig volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Oh, even niet aan gedacht. Hij staat op http://www.raidsrus.com/files/Gambits.xls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muer, heb jij ooit op Lotrplaza gezitten? Die rankicoontjes (rechtsboven) die gebruikt worden op je site (geen idee of jij de maker van de site bent :)) komen van daar, en zijn eigenlijk copyright beschermd.
Vroeg het mij gewoon af sinds ik enkele jaren op plaza als dwerg heb rondgehangen. :)

En mooie spreadsheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ik lees daar nog wel eens mee ja. Ik vond ze zelf ook bijzonder mooi, vandaar het gebruik. Zodra ik een keer fatsoenlijk tijd heb om de site af te maken gaat er ook een mooie regel in de credits bij komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 219289 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:05:
Als reply to Rik: zie mn edit. Ik heb best wel wat gespeelt, dat is zeker waar. Maar ik flipte even van het feit dat mensen weer is gingen roepen dat ik Rushte en er niet van genoot...
Sorry Ltje dat je je aangesproken voelde, maar dat was niet mijn bedoeling. Ik zie mijn post meer als een algemene stelling/conclusie.

Iedereen mag zo veel spelen als hij wilt natuurlijk, maar als je in dec al op lvl60 zat heb je gewoonweg erg veel gespeelt (dat is mijn mening). Nogmaals ieder zijn ding, en misschien heb ik mijn verhaaltje wat te onduidelijk gepost en ik iedereen over dezelfde kam scheer die alle content heeft gezien en dan de titel "rusher" krijgt, maar dat was niet mijn bedoeling.
Er zijn genoeg mensen, die gewoon de quest oppikken, niets lezen, op internet opzoeken (of in advice vragen) waar ze moeten zijn, en vervolgens verder.... om zo snel mogelijk 60 te worden en de instances voor de goede gear gaan spelen (over and over again). Doordat ze deze zo-vaak doen, wordt het op een gegeven moment saai (logisch) en komt er geklaag dat er weinig content cq weinig speelplezier is. 8)7

Maar goed, ik hoop dat ik je niet heb beledigt O-) want kennelijk geniet je wel van de game (gelukkig).

Woutolas
Ik vind het zeer intrigerend dat een spel een forum zoals dit al maanden bezig kan houden. Ieder heeft zijn mening over allerlei verschillende onderwerpen en dat blijft maar doorgaan. Lotro is mijn eerste en tot nu toe enige on-line game dat ik speel. Al anderhalf jaar vermaak ik me en verbaas me over het feit hoe het spel me bezig houdt. Ik speel enkele uurtjes per dag en ja ook ik heb wel eens een hele vrije dag aan Lotro besteed (geen week ).
Hoe je het spel ook speelt, snel of rustig, het blijft geniaal dat de makers zoveel mensen bezig houden en ook de klagers in de game kijken alweer reikhalzend naar de volgende update om weer los te kunnen.

Samengevat 1 of 7 alts binnen een week of een maand level 60, we zijn allemaal op 1 of andere manier gepakt door Lotro
Amen :-) Dat geldt gedeeltelijk ook voor mij. Ik speel zo af en toe in de avonduren en in het weekend, doe vooral rustig aan, heb bijv. bij de release van MoM ook eerst nog een raffel quests in SoA afgemaakt voordat ik de mines ben ingetrokken. Mijn 7 slots zijn vol, dus ik speel met genoeg alts (waarvan er 3 +50 zijn, rest is -25) en dat zorg ook weer voor afwisseling.

@Muer:
Mogen we die cheat-sheet van de Warden gebruiken en posten op onze eigen kin-forums?

[ Voor 32% gewijzigd door Rfce op 06-02-2009 13:41 . Reden: nog wat tekst aangevult ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 16:21
Ik blijf het ook apart vinden. Dat mensen zeuren over weinig content omdat ze Gears of War binnen 8 uur uitspelen ok. Maar zeuren omdat je een week die-hard gamen nodig had om LotRo 'uit te spelen', wat zich duidelijk vertaalt in veel meer dan 8 uur game-plezier... dat vind ik toch raar. Er is gigantisch veel content binnen dit spel. Er zullen altijd mensen zijn die er meer tijd in steken dan anderen, maar daar valt zoals eerder al gezegd niet tegenaan te bouwen zonder de maandelijkse kosten drastisch omhoog te gooien zodat ze meer mensen aan kunnen nemen om dat te realiseren.
Je kan ook nu besluiten om Heroes te gaan kijken, alle afleveringen te downloaden die binnen een week kijken en zeggen dat ze maar weinig nieuwe afleveringen uitbrengen, terwijl ze daar niet echt afwijken van het 'normale' patroon dat andere series ook volgen. Het kijken gaat nou eenmaal sneller dan dat ze een goede aflevering opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Rfce schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:30:
[...]
@Muer:
Mogen we die cheat-sheet van de Warden gebruiken en posten op onze eigen kin-forums?
Van mij wel hoor, ik heb hem ook ergens van de US forums getrokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:53:
[...]

Van mij wel hoor, ik heb hem ook ergens van de US forums getrokken :P
aah kk, thenks :P

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51

ResuCigam

BOFH

maartend schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:05:
Nou, vanavond voor het eerst in een PUG gezetn met iemand van dat beroemde Legion van eriador. Ik vond al dat hij bout speelde voor dat ik het wist. Rende rond als een kip zonder kop, pulde, aggrode en meer van dat ding. Heb je een elite voor je knar, pult ie er nog een. Volgt ons niet, maar verdwaalt.

Men o men o men, zijn dat soms afgehaakte kids uit WoW?
Omdat je een slechte ervaring hebt met 1 speler kom je met zo'n kortzichtige reactie over Het Legioen? Ik vind je reactie nogal van WoW niveau eigenlijk |:(

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ResuCigam schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:12:
[...]

Omdat je een slechte ervaring hebt met 1 speler kom je met zo'n kortzichtige reactie over Het Legioen? Ik vind je reactie nogal van WoW niveau eigenlijk |:(
Nee, er is nogal veel commentaar op het legioen. En ik schrijf niet dat het legioen slecht is, ik schreef dat ik iemand uit het legioen tegenkwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pff, watcher weer niet gehaald :( deze keer 1x tot 125k en 1x tot 280k :(

spoiler:
We wipeten beide keren door een shout tijdens phase 3, iemand een idee waardoor die getriggered wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219289

Ouch, dat is wel heel erg klote... :S
spoiler:
Ik heb zelf nooit shouts meegemaakt, alleen als we bij voorbaat al wisten dat we gingen wipen (MT dood). MT levend, in ondiep water, en geen taunts op watcher zorgt bij ons voor geen shout. Geen flauw idee hoe jullie telkens die shouts voor elkaar krijgen... :S

En nog even een quote van mezelf van ons kinforum, over boek 7:
======================

Nee, de patch notes voor boek 7 zijn er nog niet, en de enige datum die is gegeven voor boek 7 is 'Soon TM'.

Maar soms als je het USforum leest kom je toch interessante dingen tegen:
quote: Zombie Columbus
I'll give a sneak peek on a Book 7 patch note:

Monsters with the CC immunity package were set to not be immune to Roots. This bug is being fixed to have any monsters with these immunities also immune to Root.
Oftewel: DD gaat klotelastig worden. :P

Linkje
quote: Tarrant
Alright, Guardians of Middle-earth, it’s your turn!

I have spoken with your development team, and they’ve given me some pearls of wisdom regarding upcoming changes in Book 7.

“Tell us Turbine!” you cry.

“Prepare to be told,” we reply.

I should be a poet.

Anyway, there’s some good stuff coming for you all in Book 7, but here are the tidbits we thought you’d be most excited about.

* Guardian threat generation skills (Bash, Engage, Fray the Edge, Shield-blow, Improved Shield-blow, Shield-swipe, Shield-taunt, Sweeping Cut, and Vexing Blow) will have the threat they generate increased!
* Litany of Defiance will provide increased threat generation.
* All instant threat and threat-over-time effects have had their critical multiplier increased. Yes, your threat can critical!
* There will be an overall reduction in monster resists, so your taunt skills will now work more reliably.

This is far from a complete list of the changes that are coming, but we hope you’ll enjoy what we’ve given you so far. Thanks for your patience, and remember, we’re always reading!
Rejoice.

==========================

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het werd tijd ook dat er wat meer info bekend werd en ik heb het idee dat er toch wel een hoop aan bugs/ onvolkomenheden bij classes gefixed gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24

TAA

Liever IRC

Watcher & Shouts:

spoiler:
Volgens mij is het zo dat je een shout krijgt wanneer iemand binnen melee range de aggro pakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Net klaar met een parser voor statistics... kleine samenvatting van onze laatste Watcher run:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Top 5 Healers      
Pinti             1.286.501 
Cereniel          1.215.763 
Goradrius           795.363 
Zahamir             419.400 
Narewyn             149.570 

Top 5 Batteries      
Goradrius           231.675 
Minardon            228.310 
Zahamir             201.222 
Shaerwin             85.010 
Tommelhood           65.662 

Top 5 Damage Dealers      
Gamic               881.822 
Norgrin             876.555 
Tommelhood          763.469 
Shaerwin            734.726 
Zahamir             653.502

Mogen jullie raden wie welke class speelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:41
TAA schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:44:
Net klaar met een parser voor statistics... kleine samenvatting van onze laatste Watcher run:
Welk programma gebruik je hiervoor? Lijkt me ook wel interessant om bij te houden tijdens verschillende instance runs!

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen week Assasins Creed gespeelt. Miste het toch wel een beetje, dusja, kon het niet laten de helm van de Watcher maar is te fixen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/j6h8av.jpg

EDIT:
@Rik:
spoiler:
Watcher had bij ons ook zin om te schreeuwen op 300k. =/ Iemand had er een root op gegooid. :')

En ubergave pocketitem drop bij Watcher vandaag: Treasury Stone
Stats van lorebook kloppen niet btw: 41 fate, 20 will, 20 vitality, 20 agility, 170 power. Onze minstrel kon wel redelijk tevreden zijn. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 219289 op 09-02-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Freelance schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:38:
[...]

Welk programma gebruik je hiervoor? Lijkt me ook wel interessant om bij te houden tijdens verschillende instance runs!
Ik heb zelf wat gebakken in C#; bestaande programma's gaven niet precies de detail info waar we naar zochten. Het is nog een beetje een rommeltje maar hoop het eind deze week in een noob-friendly vorm gegoten te hebben O-)

Overigens, voor deze stats heb je de logfiles van IEDEREEN afzonderlijk uit je fellowship/raid nodig. LOTRO logt alleen jouw combat data. Wel is er group info over deaths, kb, mezz breaks maar voor een echte analyse is er dus medewerking van de group nodig.

De parser spuugt momenteel per log een tekstbestand uit met daarin de volgende data:
+ Raid Members
+ Healing done by you
+ Power supplied by you
+ Morale Received
+ Power Received
+ Damage done by you: Mob / Attack / DamageType / Amount / Times
+ Damage done to you: Mob / Attack / DamageType / Amount / Times

Hierdoor kun je bijvoorbeeld een vergelijking maken tussen 2 spelers met dezelfde class:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Gamic                               [n]    [damage]     [avg]
Auto attack                       2.016     317.749       158 
Improved Swift Bow                  567     193.668       342 
Penetrating Shot                    563     213.941       380 
Quick Shot                          480     127.443       266 
Barbed Arrow                         66      15.549       236 
Rain of Thorns                       19       7.161       377 
Heart Seeker                          3       3.818     1.273 
Improved Merciful Shot                3       1.632     1.632 
Spider's Guile (Ranged)               2         581       291 
Guile Ranged Pair                     1         280       280 

Tommelhood                          [n]    [damage]     [avg]
Auto attack                       1.166     209.702       180 
Improved Swift Bow                  605     215.266       356 
Quick Shot                          492     132.460       269 
Penetrating Shot                    380     169.740       447 
Barbed Arrow                         40      11.215       280 
Rain of Arrows                       29       9.564       330 
Heart Seeker                          9      12.109     1.345 
Improved Merciful Shot                3       3.413     1.138

Er zijn een hoop haken en ogen aan; het gaat om *data* die je op de juiste manier moet interpreteren om er informatie van te maken... Zo wordt bijvoorbeeld de heal potentie gelogd; als je een heal krijgt van 1.000 morale maar je zal op 1 van je max staat er in de log gewoon 1.000 En zo zijn er nog wel meer dingen die belangrijk zijn om te weten.

Voor onze group is het in ieder geval handig om dit soort lange gevechten te doorgronden en onze samenwerking, trait sets etc. nog verder te verbeteren. In groepen met een minder constante samenstelling zal de toegevoegde waarde van een uitgebreide analyse wellicht minder zijn...

En nee, deze logs gaan niet om de e-peen award, daarom is er ook geen informatie over kb's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 11:47
Hallo dan, ben in het weekend naar 45 gegaan en ondertussen nog maar 40K van 46 verwijderd, dus het schiet lekker op. Be nu bezig met m'n class item quest. vanavond ga ik de 46 maar aantikken denk ik.
Het gaat mooi en vooral de misty mountains vind ik een heel mooi gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hiawatta schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:08:
Het gaat mooi en vooral de misty mountains vind ik een heel mooi gebied.
Als je van sneeuw-gebieden houd, ben je al eens in Forochel geweest... dat vind ik namelijk ook een echt mooi gebied.... maar goed, eigenlijk vind ik dat wel van alle gebieden :-P

Zaterdag met mn main 57 geworden. Op welk lvl deconstructen jullie de wapens? Ik denk dat ik tot 20 wacht ofzo en kijk wat eruit komt. Dan nog een vraagje, er zijn van die solo quests die je een item geven wat je aan je wapen toe kunt voegen (bijv. +2 orc damage). Stacken deze, of vervangen deze de huidige setting?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218701

Forochel is alleen wel een lastig gebied omdat je je steeds moet wapenen tegen de kou. Je kunt dar niet zomaar rondlopen en denken dat je het overleefd. Je zult dan namelijk gewoon doodgaan door de kou.

Persoonlijk vind ik ook eigenlijk alle gebieden wel mooi, maar niet elk gebied bezoek ik graag. Ik heb bijvoorbeeld al sinds ik begon met spelen best wel een hekel aan de Haunted Forest, daar speel ik gewoon echt niet graag. Eerst was ik er compleet verdwaald als ik me daar eens een keer met goede moed naartoe begaf, maar ik vind het er, ook nu ik minder verdwaal, ook gewoon niet leuk. Ja Tom Bombadil en Goldberry zijn leuk om eens in de game tegen te komen natuurlijk...maar de rest daar....pffff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256728

Ik deconstruct LI's op level 2 (lijkt meer relics te geven dan level 1), 11 of 21.

De titles die je uit de solo instances haalt stacken niet, maar vervangen je huidige weapon title.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vrijdagavond zaten we met wat lui uit onze alliance wat te vervelen, en we wilde wel een leuke uitdaging.
Toen hebben we dus maar besloten om naar DD te gaan!

Een uitdaging was het zeker, niemand wist wat van DD, behalve dan dat je zoveel mogelijk in het licht moet blijven.
We zijn netjes zonder wipes bij de 2e baas gekomen. (onderweg ook even mijn guardian classquest gedaan, erg blij mee!)
Maar DAMN! wat is die 2e baas lastig als je niet weet wat je te wachten staat!

spoiler:
De 1e keer ging het nog het beste, blijkbaar hebben we een beetje geluk gehad met de adds, we kregen hem tot 10k, en toen lukte het hem om zichzelf helemaal te healen. :( (we wisten gelukkig wel dat ie zoveel mogelijk ge-interupt moest worden)
daarna hebben we nog 3 of 4x geprobeerd, maar het ging totaal niet, vaak hielden we het niet langer dan een minuut vol! Ook snapte we die lichten niet, de laatste paar runs starten we zonder licht!

Uiteindelijk na 4 of 5 pogingen dus opgegeven, wel een dikke repairbill van 700s, maar we gaan zeker terug! Eerst even wat rondzoeken/rondvragen over dat 2e gevecht, en dan de boel even flink aanpakken daar, we houden wel van een uitdaging!

Gisteren nog wel even mijn radiance armpiece gehaald in FG, dat zorgt voor 2 stukken radiance gear, op naar de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 218701 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:31:
Forochel is alleen wel een lastig gebied omdat je je steeds moet wapenen tegen de kou. Je kunt dar niet zomaar rondlopen en denken dat je het overleefd. Je zult dan namelijk gewoon doodgaan door de kou.
Heb daar dus dus als hunter totaal geen last van. Maar ik kan dan ook overal een fikkie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 256728 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:31:
Ik deconstruct LI's op level 2 (lijkt meer relics te geven dan level 1), 11 of 21.

De titles die je uit de solo instances haalt stacken niet, maar vervangen je huidige weapon title.
Serieus op lvl2 al? Het heeft dus helemaal geen zin deze te lvl-len naar 21?
wat betreft fie weapon title, duidelijk, bedankt (zou ook te mooi om waar te zijn, zijn)!

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Hoe hoger je hem levelt, hoe meer relics je eraan over houdt volgens mij. Dus level 11 geeft weer meer als 2, maar level 12 geeft niet meer als 11 dacht ik. Level 21 weer meer als 11, maar 22 niet als 21. 20 geeft dan ongeveer hetzelfde als 11 weer. Weet het niet 100% zeker, maar dit is hoe het globaal altijd aan mij verteld werd en dit werkt prima voor mij. :)

Ondertussen met mijn minstrel alweer halverwege 58. Begint nu aardig op te schieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Voor mijn relic runs (meestal Library of Steel) deconstruct ik alles op lvl3... Hield gisteren op die manier een paar T4 relics over aan 8 items (run van nog geen half uur)... Bij een crit heb je zo een paar T3 en soms een T4. Bij instance runs is het een ander verhaal en gaan ze meestal tot 11.

[ Voor 4% gewijzigd door TAA op 09-02-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik deconstruct rond lvl 3 of 4 levert dan een wisselend resultaat qua relics op. Soms 3 x tier 1 soms 3x3, en nog wat 1 en 2 runes. Het verschil met lvl 11, 21 is is dat je geen XP rune krijgt, deze krijg je pas vanaf 11 en bij 21 dan weer een betere enz.

Ik heb in forochel geen kou problemen gehad en als guardian kan ik echt geen fikkie stoken. Je moet alleen uit het water blijven want daar kun je niet zo goed tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Qua kou had ik ook niet zo'n last, behalve als ik door zo'n beest kou-damage krijg, dat tikt er wel behoorlijk hard in. Ik ga op lvl 46 weer naar Forochel, ff snel levelen.
Ondertussen maar even m'n boeken doen denk ik, dan kan ik ook m'n legendary wapen krijgen en beginnen te levelen. Op welk level is dat het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284918 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:56:
Ik deconstruct rond lvl 3 of 4 levert dan een wisselend resultaat qua relics op. Soms 3 x tier 1 soms 3x3, en nog wat 1 en 2 runes. Het verschil met lvl 11, 21 is is dat je geen XP rune krijgt, deze krijg je pas vanaf 11 en bij 21 dan weer een betere enz.

Ik heb in forochel geen kou problemen gehad en als guardian kan ik echt geen fikkie stoken. Je moet alleen uit het water blijven want daar kun je niet zo goed tegen.
Water inlopen is zo ongeveer instant death toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 218701 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:31:
[...]

Water inlopen is zo ongeveer instant death toch?
seconde of 2-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 10:22
TAA schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:38:
Voor mijn relic runs (meestal Library of Steel) deconstruct ik alles op lvl3... Hield gisteren op die manier een paar T4 relics over aan 8 items (run van nog geen half uur)... Bij een crit heb je zo een paar T3 en soms een T4. Bij instance runs is het een ander verhaal en gaan ze meestal tot 11.
Toevallig heb ik gisteren een serie LI gelevelled voor de relics. Ik had massa's dwarf tool barter items, dus ik heb bijna 30 items gehaald, ieder item gelevelled tot lvl 2, dan direct deconstructen. Het resultaat:

- volgens mij minimaal 3 lvl 1 relics
- ook lvl 2, 3 en 4 relics komen voor

Het lijkt er dus op dat het geen zin heeft om te levellen tot 3, want ook van lvl 2 items krijg je tier 4 relics terug.
Verder level ik vaak items tot lvl 11, zodat je een item xp coin terug krijgt (5000, 7500, 10000 of 15000 ixp muntjes voor level 11 legendary items). Een tijdje terug heb ik een aantal items gelevelled tot 21 om zo mooie grote munten terug te krijgen (deze waren geloof ik tussen 40k - 100k ixp) die lekker makkelijk te bewaren zijn (en als ik dan eindelijk het ideale wapen vind kan ik ze snel toepassen). Op dit moment ben ik bezig een item te levellen tot 31 (het was een kandidaat om te gebruiken en ik wilde weten welke legacy erbij zou komen op lvl 30, helaas was het crap, dus nu ga ik hem deconstructen op lvl 31). Ik hoop hiervoor een 200k - 250k ixp coin voor terug te krijgen en natuurlijk een stapel mooie relics.

Verder is het inderdaad zo dat je voor de relics het beste op lvl 2, 11, 21, 31 kunt deconstructen (dus 1 level na het reforgen, maar niet op level 1, want tot nog toe heb ik voor lvl 1 items altijd slechts 1 tier 1 relic terug gekregen).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je er vol in loopt inderdaad niet langer als 5 sec (tenminste als guardian zijnde) je kunt wel snel een stukje oversteken zoals die kleine meertjes buiten Sury kyla. Daarna wel hopen dat je niet gelijk een beer op je nek hebt die je ook nog een kou damage geeft want dan is het alsnog einde oefening, en ja ik spreek uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relics: vanaf lvl 11 krijg je een exp runestone bij. Als je echt alleen voor relics wil gaan, is lvl 2 het beste (mits je enorm veel dwarf tools hebt). Lvl 21 is wel heel lang wachten (meer dan 500.000 exp nodig, lvl 11 is 20.000) maar als je weinig items hebt is het een goede optie.

Water in forochel: Hoe meer armour, hoe meer frost mitigation. Een guardian houdt het daar dus een seconde of 4 in uit :)

Dit weekend helegrod gedaan, was echt super :) Eerste keer thorog gezien en gedood nu. (vroeger hadden we niet genoeg mensen)

[ Voor 3% gewijzigd door Lointje op 09-02-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lointje schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:04:
Relics: vanaf lvl 11 krijg je een exp runestone bij. Als je echt alleen voor relics wil gaan, is lvl 2 het beste (mits je enorm veel dwarf tools hebt). Lvl 21 is wel heel lang wachten (meer dan 500.000 exp nodig, lvl 11 is 20.000) maar als je weinig items hebt is het een goede optie.

Water in forochel: Hoe meer armour, hoe meer frost mitigation. Een guardian houdt het daar dus een seconde of 4 in uit :)

Dit weekend helegrod gedaan, was echt super :) Eerste keer thorog gezien en gedood nu. (vroeger hadden we niet genoeg mensen)
Onze kin heeft ook het plan om helegrod te gaan doen met een ploeg. Inderdaad hetzelfde prbleem als jullie nooit genoeg mensen die konden gaan. Ik ben nog nooit binnen geweest dus ben erg benieuwd. Met hoeveel mensen waren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Voor mij wordt het vanaf lvl 49/50 ook eens proeven van de grote instances, ben er wel heel benieuwd naar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zaterdag met 20 (14 onze kin, 6 alliantiekin), waaronder de helft 60's. Alles gedaan en eerste keer thorog geprobeerd op goed geluk (niemand kende taktiek). Enige wipe was bij thorog.

Zondag met 24 gegaan (16 onze kin, 8 van de andere kin) om thorog neer te halen. Was wat rommelig en als we allen 50 waren, was het niet gelukt denk ik maar first try ging hij neer door de enorme damage die we hadden.

Volgens mij kan een groep van 14-16 zeker heel helegrod clearen. Als je niet de taktieken kent, kan het nog al eens mislopen (buffs die je doen sterven als ze aflopen bv...) maar al bij al zou je veel plezier moeten hebben. Tot en met thorog lijkt met momenten overweldigend als al die beesten op je aflopen, maar uiteindelijk merk je dat het zeker doenbaar is.

Enige must knows:
spoiler:
In het begin moet je de 4 drummers "tegelijk" neerleggen. De trollwaves blijven komen indien je de troll telkens neerhaalt. Guardian op die troll zetten, zonder damage aggro houden en dan lukt dat.
Bij de spinbaas heb je poison dat je instant kan doden als je het niet weghaalt. (15 seconden)
Voor thorog moet je weten dat hij een fear (oogsymbool) op je kan zetten (15 seconden) en als je dat niet weghaalt, sterf je, ontplof je en neem je iedereen rondom jou de dieperik mee in :D Zorg dat zijn aggro telkens melee is.
Voor de rest van de instance: Je hebt een deel lvl 60's dus mep alles neer wat beweegt ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Lointje op 09-02-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de info lointje, ik krijg er nu al zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Lointje schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:53:
Volgens mij kan een groep van 14-16 zeker heel helegrod clearen.
Het kan met 12. Alles behalve Thorog kon je op level 50 al met 12 man doen, maar dat duurt wel even. Op level 60 moet het zeker geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, waarschijnlijk met minder ook MueR, maar aangezien hij vermeldde dat ze nog nooit geweest waren, voornamelijk door te weinig man, schatte ik het liever iets hoger in. 15 tal mensen zonder ervaring kunnen het doen, misschien met een paar harige momenten en een wipe op sommige bazen. Maar met een beetje moeite (of hulp van iemand die wel al geweest is). En natuurlijk zal niet iedereen 60 zijn.

Gisteren wat ge-alt en mijn runekeeper op lvl 52 gebracht. Was met een minstrel (die onlangs na 8 maand terugkeerde met zijn 48 minstrel) en die vond dat hij bijna niet moest healen tijdens leader of the foul wood. Had die jongen even niet door dat ik daar als een zot iedereen in leven hield. ^^ Was een goede oefening en meer dan 3 man goed healen met een RK is toch al wat lastiger. 1 of 2 lukt heel goed. 3 is meestal doenbaar maar vanaf 4 moet je je skills zorgvuldig en goed kiezen. Beetje kennis van andere classes is ook handig. Capt hoef je niet meteen te healen want die kan wat nemen, heeft last stand, en zal na de volgende defeat wel een groepheal gebruiken. Light armour daarentegen ligt neer in no time als je niet ingrijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Ik heb een paar dagen geleden met mijn kin B5C5 gedaan van Volume 2. We hadden zelfs zoveel belangstelling dat we twee groepen tegelijk konden maken. Heel erg veel lol gehad. Met mijn captain werd ik er vaak samen met een champion op uit gestuurd om ergens anders te vechten als er op twee locaties tegelijk werd gevochten. Dat ging heel erg fijn en ik merkte dat zeker als we slechts één tegenstander hadden (2e locatie, boss die npc aanvalt), ik totaal geen moeite had om de champion (en mezelf :P) in leven te houden:
  • `revealing mark' op de boss (voor healing bij het doen van damage)
  • champion als shield brother (zodat de effecten van `inspire' en `strength of will' op hem van toepassing zijn)
  • regelmatig `inspire' gebruiken (15 seconden lang morale healing voor de shield brother)
  • regelmatig `strength of will' gebruiken (verbeterde healing voor de shield brother)
  • zo nu en dan `words of courage' gebruiken (directe healing, daarna iedere paar seconden nog een beetje healing)
  • ondertussen nog tijd om extra klappen uit te delen en door de crit hits kon ik ook nog mijn `rallying cry' gebruiken (door gebruik van een met legendary items verhoogde `tactic: relentless attack' heb ik de crit chances verhoogd met +1117).
Dit ging heel erg lekker en we kregen een paar keer een mooi compliment van onze mede spelers toen we de boss in het 2e gedeelte neer hadden (en zelf nog ruim voldoende morale hadden) voordat onze mede spelers zelf uitgevochten waren (en konden komen helpen).

Dit allemaal terwijl ik niet echt een healing build heb met mijn captain (ik heb 4 class traits in de `lead the charge' traitline). Wel merk ik dat het bij meerdere tegenstanders lastiger wordt. Misschien dat dit voorkomen kan worden door beter in te spelen op welk target de champion in staat te hakken (en er vooral op letten dat die vijand `revealing mark' krijgt). Maar dan mag de champion ook niet teveel switchen van target, aangezien er een cooldown van een seconde of 15 is voordat je opnieuw revealing mark kunt doen op een mob.

Ook wordt het een stuk lastiger voor een captain als je meerdere fs members moet healen. Dit is wel heel erg lastig (misschien tenzij er een goede guardian is die alle aggro op zich houdt en waar je je aandacht op kunt richten).

Al met al in ieder geval heel leuk gespeeld. Ondertussen ben ik bij B6, Ch. 8 (of was het nou 7?) aanbeland. Ik vermoed dat het de laatste quest is van B6, het is iig een FS quest. Maar eens kijken of we weer een leuk kin groepje hiervoor kunnen krijgen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260458

Volgens mij is er iets loos met de resitance/modifiers op tactical damage.

Heb meer dan een week niet met mijn lm gequest maar toen ik hem gisteren even van stal haalde merkte ik dat mijn damage output veel lager lag dan voorheen. Ook crit ik veel minder dan voorheen.

Een kinnie had dezelfde indruk met zijn captain.

Heeft nog iemand hier last van of weet iemand hier mee rover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Book 6 Chapter 8 is inderdaad de laatste "echte" quest. Daarna komt nog wat klein grut (talk to etc) met een afsluitende babbel in Lothlorien. Overigens is B6C8 wel behoorlijk tricky, maar de reward is nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 13:25
Jeuh! LOTRO is binnen *O* Hij is nu aan het updaten :Z
Had hem al eens gespeeld, maar dat is al een aardige tijd geleden. Kan iemand mij wat wijzer maken op welke server je nu als beginner het beste kan beginnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

The Flying Dutchman schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:52:
Ook wordt het een stuk lastiger voor een captain als je meerdere fs members moet healen.
Stukje analyse van onze Watcher run van vorige week:
code:
1
2
3
4
5
6
Top 5 Healers      
Pinti             1.286.501 
Cereniel          1.215.763 
Goradrius           795.363 
Zahamir             419.400 
Narewyn             149.570

Nr. 1 en 2 zijn minstrels, nummer 3 en 4 captains en de top 5 wordt afgesloten door een Warden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bassie, hangt er vanaf, heb je liever een RP server (roleplay) of een gewone server?

TAA, interessant. Maar healt de warden niet alleen zichzelf? (ken de skills niet zo goed dus ja :))
En niet slecht, 800k morale healen als capt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbassie schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:46:
Kan iemand mij wat wijzer maken op welke server je nu als beginner het beste kan beginnen? :)
Dat maakt niet zoveel uit, let wel op een roleplaing server of op een gewone. Inhoudelijk is er geen verschil, alleen op de RL-servers wordt verwacht dat er roleplayed en op de gewone servers is dat minder. Daarnaast zou ik wel een ENG-server kiezen tenzij je frans of duits heel goed is natuurlijk.
In de topic start staan welke gotters op welke servers spelen mocht je dat willen weten :)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Ok thnx mensen :)
Ik bedoelde dus de gewone servers, geen RP. Ik ga Snowbourn proberen, daar zitten zo te zien wel wat GoT'ers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowbourn zit ik ook op. Zeer actieve server over alle levels heen als je het mij vraagt.

Hier en daar wel de irritante persoon die al snel op je /ignore list verschijnt, maar voor de rest veel goede helpvolle mensen ook.

PvP-gewijs ook altijd een van de grotere servers geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zit ik toch lekkerder geloof ik...ik heb nog helemaal niemand op mijn ignore lijst gezet..ook helemaal niet de neiging toe gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Lointje schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:08:
Snowbourn zit ik ook op. Zeer actieve server over alle levels heen als je het mij vraagt.

Hier en daar wel de irritante persoon die al snel op je /ignore list verschijnt, maar voor de rest veel goede helpvolle mensen ook.

PvP-gewijs ook altijd een van de grotere servers geweest.
Klinkt wel goed dan :) al heb ik begrepen dat het PvP gebeuren een beetje anders is dan in bv. WoW of WAR maar dat zien we wel.
Zou nu ook nog leuk zijn als ik de ingame wereld eens in kom. Nu bevriest het beeld na 5 minuten en kan ik m'n pc weer opnieuw opstarten...ff opzoeken wat het kan zijn.

/edit
ff m'n videokaart geupdate, misschien was dat het.

[ Voor 4% gewijzigd door superbassie op 10-02-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Lointje schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:10:
bassie, hangt er vanaf, heb je liever een RP server (roleplay) of een gewone server?

TAA, interessant. Maar healt de warden niet alleen zichzelf? (ken de skills niet zo goed dus ja :))
En niet slecht, 800k morale healen als capt!
Lang leve statistics 8) In dit geval is "You" dus Narewyn; een lvl60 warden en alle heals Fellowship heals...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Member                  Morale  times
Cereniel                21.128    152
Conyc                   20.424    138
Gamic                        0      0
Goradrius                    0      0
Minardon                22.218    152
Norgrin                 21.025    145
Pinti                        0      0
Shaerwin                     0      0
Tommelhood                   0      0
Wesleyna                     0      0
You                     26.867    175
Zahamir                 18.864    131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Hmm.. Waar maak je die stats mee TAA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg mooi TAA. Alleen apart dat er 3.5k verschil tussen Zahamir en Minardon zit, ik dacht dat warden 1 groupheal (hot) hadden, maar dan zou je niet dat verschil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

@ Muer: ik heb 2 avonden zitten coden in C# O+ Zie eerdere post: The Lord of the Rings Online - Deel 11

@Ltje: ik vermoed dat het verschil veroorzaakt is doordat mensen niet gedurende het hele gevecht binen de AoE zijn van de skills...

[ Voor 19% gewijzigd door TAA op 10-02-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ik kan em niet downloaden :P Boeit me niet of het noob-friendly is heur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Geef me een paar dagen om de code op te schonen en nog wat foutjes eruit te halen. Ik ben al een jaar of 8 software engineer af, C# is nieuw voor me en ik ben erg roestig ;) Moet nog wat fixen voor warden/rk attacks en iets bedenken voor pets die ineens als raidmember in de lijst terecht komen. Binary en source komen zeker beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ie af is, zou ik em erg graag uit willen proberen voor onze watcher raids. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TAA schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:33:
Binary en source komen zeker beschikbaar...
Nice, vooral ook in de source geinterreseerd :P

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Ik heb de code wat opgeschoond van de parser. Hij is te downloaden incl. build en solution op: http://www.yousendit.com/download/U0d6aXRLZy9reERIRGc9PQ

Parsen van pets gaat nog niet 100% lekker; voorlopig tellen ze wél mee bij de healing/power totalen maar damage wordt nog niet geteld. Ook de Sigil of Healing gaat nog niet helemaal zoals ik het wil...

Ik zou het op prijs stellen als mensen me de _ErrorLog willen sturen naar grimdoinATxs4all.nl; hierin worden de niet geparste regels gelogd.

[ Voor 10% gewijzigd door TAA op 11-02-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
MueR schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:36:
Book 6 Chapter 8 is inderdaad de laatste "echte" quest. Daarna komt nog wat klein grut (talk to etc) met een afsluitende babbel in Lothlorien. Overigens is B6C8 wel behoorlijk tricky, maar de reward is nice :)
We hebben het vanavond geprobeert met de kin, helaas hadden we geen minstrel mee. Geen van ons wist wat we moesten verwachten, maar toch kwamen we nog een heel eind! Weliswaar hadden we twee captains (daarnaast nog twee hunters en twee champions), maar toen die elf zich er eenmaal mee ging bemoeien (en als een ware elf overal maar gelijk in rent), wipten we.

Op een gegeven moment moesten beide cappy's last stand + in harms way gebruiken direct na elkaar om ons er doorheen te slepen (last stand = 25 seconden onstervelijk, in harms way = alle damage op de fs gaat op de captain). Dat het toen lukte om er doorheen te komen was wel heel tof :). Jammer dat het uiteindelijk niet helemaal lukte. Later deze week nog maar eens proberen en dan een minstrel meenemen ;).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
Ik heb hem een paar keer gedaan met 3 hunters, 1 captain, 1 LM en een Guardian. Dat is best goed te doen nog. Met een minstrel was het waarschijnlijk wel makkelijker gegaan, maar goed te doen opzich. Die Elf is inderdaad net zo suicidaal als Legolas in book 4 chapter 8. Waarom ze NPCs zo maken is mij een raadsel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
MueR schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:30:
Ik heb hem een paar keer gedaan met 3 hunters, 1 captain, 1 LM en een Guardian. Dat is best goed te doen nog. Met een minstrel was het waarschijnlijk wel makkelijker gegaan, maar goed te doen opzich. Die Elf is inderdaad net zo suicidaal als Legolas in book 4 chapter 8. Waarom ze NPCs zo maken is mij een raadsel eigenlijk.
De crowd control van een lm zal zeker helpen denk ik. En natuurlijk een guardian die flink wat klappen op kan vangen. Hunter of champion zal misschien niet heel veel uitmaken qua damage, hoewel je met drie hunters natuurlijk wel razendsnel een single target neer hebt.

Ik denk dat wij gisteravond net iets te ongebalanceerd waren ;). Misschien was het wel te doen geweest als iemand op de hoogte was geweest wat er ging gebeuren ;). Maakt verder ook niet uit, een beetje uitdaging is wel zo leuk.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pff, ik begin een hekel te krijgen aan die watcher, hij wil maar niet dood gaan ;)

vanavond ben ik weer de gelukkige om de raid te leiden, 't zou leuk zijn als die eens neerging, we weten inmiddels wat we moeten doen (al vrij lang zelfs) maar er gaat toch nog vaak wat mis :(

heb inmiddels op m'n minstrel best leuke relics op m'n boek en wapen, alleen wat betreft de settings ben ik er nog niet echt uit wat nu leuke zijn voor minstrels, heb nu van tier 4 op allebei zitten, want alles daarboven geeft extra melee/ranged crit, op die van 15 might, vit en agi na...
Sinds afgelopen week ook genoeg class traits om de SoS legendary te equippen, dus nu moet ik eens uit gaan zoeken wat de handigste combi is ;)
Minstrel begint nu best wel optimaal eruit te zien, al kunnen meeste jewels nog wel net wat beter, ben ik toch wel erg tevreden :)
nog een paar virtues en zijn die ook allemaal gemaxxed

geldt voor m'n champ trouwens precies andersom, daar zijn de settings erg leuk, maar de gems volgens mij weer een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet ook niet prcies welke settings en gems te gebruiken. Runes is vrij makkelijk gewoon max morale als guardian zijnde. Het nadeel is is dat je niet ff een setting kan proberen want na gebruik ben je hem kwijt. Voor een tier 4 niet erg maar een tier 7 is toch lang sparen.
Ik weet trouwens ook niet of elke klasse wat aan de specs van de settings heeft, maar ik heb weinig tot geen ervaring buiten mijn guardian dus dat kan ik niet zeggen.

Ik hoop de komende dagen helegrod in te gaan (nee nog steeds niet gebeurd) of eindelijk eens een stap verder te komen dan fase 3 bij de watcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Vanavond proberen book 5 chapter 5 eens te doen, lastig om een fellowship daarvoor te krijgen in Rivendell en dan als een malle door Angmar stormen denk ik maar, of misschien toch Forochel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik weet niet welk lvl je precies bent, maar makkelijkste is volgens mij eerst Ram Duath en Aughaire te doen, dan 't begin van forochel, dan weer naar angmar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

TAA schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:54:
Ik zou het op prijs stellen als mensen me de _ErrorLog willen sturen in een DM of zo; hierin worden de niet geparste regels gelogd.
Ik kon je geen DM sturen.. Je hebt dat wellicht nog uitgeschakeld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Moraxv schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:32:
[...]

Ik kon je geen DM sturen.. Je hebt dat wellicht nog uitgeschakeld staan?
Hmmm... stuur anders maar naar grimdoinATxs4all.nl

• Hiawatta
rik86 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:46:
ik weet niet welk lvl je precies bent, maar makkelijkste is volgens mij eerst Ram Duath en Aughaire te doen, dan 't begin van forochel, dan weer naar angmar etc.
ben nu 46, dus ga zo naar Forochel, even daar de quest doen en an weer terug naar angmar, dat lijkt me inderdaad de mooiste volgorde.

• MueR
Ik heb gisteren op mijn Warden book 5 afgerond. Leuk joh, als level 50 tank de aggro zien te pakken van een L60 hunter in Strength (met 5 strength traits ook nog). Komt dan ook nog een level 60 LM (met pet), 57 Minstrel en een 50 RK bij :s. Nou ging dat in b5c5 niet helemaal goed, maar na het aanpassen van mn traits ging het toch behoorlijk goed in b5c8. Die Nazgul ging pas van me af op de laatste 5k, toen de hunter in Burn Hot een HS critte :P

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 22:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Aargghh!! Ik wil ook LotrO-en!! :) Nog ff, dan heb ik mn nieuwe PC en kan ik ook losgaan. Zou tof zijn als ik evt. een kinship mag/kan joinen waar sommigen van jullie ook in zitten :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Thrace Grumble schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:02:
Aargghh!! Ik wil ook LotrO-en!! :) Nog ff, dan heb ik mn nieuwe PC en kan ik ook losgaan. Zou tof zijn als ik evt. een kinship mag/kan joinen waar sommigen van jullie ook in zitten :)
Daar gaat vast wel een mouw aan te passen zijn he.. ;)

• MueR
Dat geloof ik ook wel ;) Zoals in de TS staat zijn er genoeg Tweakers op elke server :)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MueR schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:33:
Ik heb gisteren op mijn Warden book 5 afgerond. Leuk joh, als level 50 tank de aggro zien te pakken van een L60 hunter in Strength (met 5 strength traits ook nog). Komt dan ook nog een level 60 LM (met pet), 57 Minstrel en een 50 RK bij :s. Nou ging dat in b5c5 niet helemaal goed, maar na het aanpassen van mn traits ging het toch behoorlijk goed in b5c8. Die Nazgul ging pas van me af op de laatste 5k, toen de hunter in Burn Hot een HS critte :P
Warden is echt een aggro kanon... ik als guardian heb zelfs moeite om aggro te houden als een warden vol op een mob tekeer gaat. En dan heb ik zelfs een leg. belt equipped die voor extra aggro zorgt! (en die aggro legacy op max)
Gelukkig kan de Warden wel een paar klappen verdragen, dus zo erg is het niet.

Wel las ik dat dit aggro verhaal in book7 gefixt gaat worden, het schijnt dat de taunts dan meer aggro opwekken. (en terecht, met sommige aggro skills krijg ik alsnog de aggro niet terug)

• MueR
Ach, ik hoop binnenkort aan de fatsoenlijke legendaries te zitten. Momenteel loop ik nog rond met de book wapens. De javelin is redelijk goed, maar vooral de spear zuigt behoorlijk. Met wat fatsoenlijke legendaries denk ik dat het nog flink veel beter zal gaan, zelfs wanneer ik mijn traits terug aanpas naar een solo build met de focus op heals over time.

• Hiawatta
Ik mag nu ook book 5 chapter 8 gaan doen, ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Eerst nog maar eens even een lvl erbij denk ik.

Anoniem: 191050

Ik ben ook maar gestart, met de 10 dagen trial. Nu heb ik op de een of andere manier rennen uit gezet, en als ik google op welke combi dan ook van run en lotro krijg ik allemaal verhalen van mensen waar het spel niet draait:P Weet iemand hier toevallig hoe ik dat weer aan zet?

edit: @hieronder: Jullie zijn geweldig! Zat me hier al een half uur gigantisch te irriteren:P Bedankt voor de snelle replies!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 191050 op 12-02-2009 16:10 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Dat is de knop insert uit mijn hoofd als alles standaard staat. :)

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

God, waarom zie ik nu al 3e dag op een rij iemand vragen welke knop het was voor lopen/rennen? Het lijkt nu wel een ware epidemie. :D

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• superbassie
Meer mensen hier die een Burglar hebben?
Ben pas lvl 7, maar het bevalt me opzich best. Wat me alleen wel opvalt is dat het zo lang duurt eer een mob dood is...

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb wel een Burglar geprobeerd een tijdje geleden. Tot ongeveer level 12 geloof ik. Toen haalde ik hem maar weg. Is wel een interessante class om te spelen, maar duurde me allemaal te lang. Ik heb er het geduld niet voor. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Ik speel een burglar ja. Heerlijke class. Zeker in het begin heb je weinig DPS, maar de eerste 20 lvls zeggen sowieso niet alles over een class. Later wordt het wel een stuk beter, en vanaf lvl 30 zeker is de burglar een heerlijke class om te soloen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Ok, ff doorzetten dus :)
Verder bevalt LOTRO me best! Ik had hem in 2007 al eens geprobeerd, ook gepost hier, maar toen zat WoW nog teveel in m'n hoofd (was net gestopt) en bleef ik maar vergelijken.
Nu zie ik dat de insteek gewoon, in positieve zin, anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

superbassie schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:15:
Ok, ff doorzetten dus :)
Verder bevalt LOTRO me best! Ik had hem in 2007 al eens geprobeerd, ook gepost hier, maar toen zat WoW nog teveel in m'n hoofd (was net gestopt) en bleef ik maar vergelijken.
Nu zie ik dat de insteek gewoon, in positieve zin, anders is.
Fijn dat je het nu wel ziet. Toch duidelijk dat LOTRO dan toen ook al een zekere indruk had achter gelaten, want je bent toch weer terug gekomen. ;)

Ik denk dat veel spelers die van WoW komen dat probleem hebben..het vergelijken. Logisch op zich dat je een spel vergelijkt met dat wat je zo lang hebt gespeeld, maar LOTRO is inderdaad heel anders. Veel meer story driven, het verhaal is mijns inziens ook gewoon echt leuk om te volgen. Toen ik de eerste keer levelde heb ik zoveel quests echt compleet op mijn gemak zitten lezen. Nu iets minder, want ik ken er al heel veel, maar je merkt wel dat dat verschil maakt. Lees je een quest goed, dan hoef je ook veel minder te zoeken naar de locatie waar je heen moet om de quest te voltooien.

Ik heb zelf ook een burglar, level 21 momenteel. Hij levelt wat mij betreft inderdaad ook wat lastig, als ik me niet vergis krijg je op level 12 je eerste fellowship manouvre skill, dan wordt je echt bijzonder handig in fellowships. ;) Mocht je overigens aan het solo-en zijn, dan kun je diezelfde skill ook gebruiken en wordt het een stun. Op welke server ben je eigenlijk begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik denk dat het waarschijnlijk inderdaad wel voor meerdere ex-WoW spelers geldt. Ik had WoW al ruim een jaar niet meer gespeeld, maar toen ik LotRO (op de EU servers) probeerde in ongeveer 2007, LotRO was nog nieuw, was ik nogal verontwaardigd dat het gewoon maar een WoW-kloon was. Het speelde toen ook niet erg lekker, de servers waren vast te overbelast. Het was vaak down, etc etc.

Een jaar later had Turbine de Anniversary Deal, slechts $10 om het spel online te kopen. Ik ging ervoor, het was goedkoop en de dollar stond lekker laag, ik gaf het een soort 30 dagen trial. Ik had in de tussentijd al inmiddels Everquest 2 enzo uitgeprobeerd. Ik zag dat meerdere MMORPG elementen toch altijd wel ongeveer hetzelfde zouden zijn, en dit keer kon ik LotRO meer waarderen. Het resultaat kennen we al, ik werd lifetime member.

Nu, in plaats van dat ik LotRO een WoW-kloon vind, vind ik het meer andersom, nu WoW in WotLK elementen introduceert dat al in LotRO voorkwamen. :P Achievements? Barber? :P Grappig hoe een mening kan veranderen. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232920

De burg heeft er last van dat er heel lang geen vaste dev op gezeten heeft, maar dit komt pas op hoger level echt tot uiting. In het begin van Lotro was de burg een van de weinige klassen die goed tot zeer goed in elkaar zat, daarom had de burg heel lang geen skills van lvl 36 tot 50. Toen de "month of the burg", na 8 maanden, kwam is er een half slagtige poging ondernomen om het gat te dichten. Hier is toen de Mischief (group) mode geintroduceerd die de cooldown van Riddle terug brengt tot 30 sec ten koste van het gebruik van stealth. Dat is een goed idee, want tijdens groeps gevechten heb je toch geen kans om in stealth te gaan. De rest van de vaardigheden die er toen bij gekomen zijn zitten "all over the place" en er zit geen doel, geen samenhang en geen visie achter.

Bij de introductie van MOM krijg je er 5 skills bij waarvan 1 goede, 1 matige en 3 waardeloze skills. Het totale gebrek aan visie en design is zo schrijnend dat ik het eerder als incompetent dan als onprofessioneel zou omschrijven. Het contrast met het initieele onwerp had niet groter kunnen zijn.

Ik heb 5 characters op lvl50+ en de burg is veruit de leukste, maar tegelijkertijd ook de zwakste klasse (in een groep). Als je klasse zoekt die zich overal doorheen mept zoals een hunter, captain, champion of warden dan kom je met een burg bedrogen uit. Als je een uitdagende klasse zoekt dit bij slim gebruik van z'n skills bijna overal levend uit kan komen, dan is de burg een klasse voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor MoM was burg met voorsprong de beste class om te spelen, solo kon je eigenlijk niet doodgaan als je wist wat je moest doen en in fs was je extreem handig. Ik heb een hoop negatieve geluiden gehoord hoe ze nu zijn, maar mijn burg is pas lvl 52, heb eerst m'n champ en mins naar 60 gebracht en speel nu vooral met m'n warden. Maar ik merk dat sowieso voor de meeste classes geldt dat de skills boven lvl 50 er vooral zijn gemaakt zodat er skills boven de lvl 50 zijn.

Voor champ zijn ze op zich wel aardig, maar eigenlijk alleen als je de bijbehorende legendary hebt, en dat kan je maar voor 1 van je skills doen. Voor mins zitten er op zich ook wel aardige bij, maar één heb je vooral wat aan als je nog aan 't lvl-en bent, en die krijg je dus op lvl 60 ;) de heal is op zich ook wel aardig, maar eigenlijk ook alleen als je de legendary erbij hebt. Rest van de nieuwe skills, ik zou niet weten welke dat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de meeste klasses zijn de skills tss 50 en 60 niet enorm "impressive" op het eerste zicht. Eerst twee improved skills waarvan eentje corruptions kan wegdoen. Vervolgens nog 3 bijkomende skills die elk voornamelijk in combo met een van de nieuwe legendaries goed zijn. Dit betekent wel dat 2 skills daardoor minder impact hebben dan ze kunnen. (bij mijn guardian zelfs geen van de nieuwe legendaries geslot, behalve als ik naar ettenmoors ga).

Op zich zijn de skills niet slecht maar ze gooien niet alles overhoop zoals een lvl 50 skill vroeger kon doen (heartseeker bv). Improved skills vind ik nog geen slecht concept, hoewel mijn creep het niet leuk vindt dat de hunters een improved swift bow kregen. 3 pijlen met enorme damage die je niet kan ontwijken van zodra de eerste de boog verlaat is pijnlijk :)

Burglar was vroeger overpowered trouwens. Nu is het iets realistischer en zeker niet slecht op lvl 60 als je weet hoe je moet spelen. Dat voelt als een nerf aan, maar het was nodig. Net zoals mijn guardian niet meer 60% full avoidance heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232920 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:07:
De burg heeft er last van dat er heel lang geen vaste dev op gezeten heeft, maar dit komt pas op hoger level echt tot uiting. In het begin van Lotro was de burg een van de weinige klassen die goed tot zeer goed in elkaar zat, daarom had de burg heel lang geen skills van lvl 36 tot 50. Toen de "month of the burg", na 8 maanden, kwam is er een half slagtige poging ondernomen om het gat te dichten. Hier is toen de Mischief (group) mode geintroduceerd die de cooldown van Riddle terug brengt tot 30 sec ten koste van het gebruik van stealth. Dat is een goed idee, want tijdens groeps gevechten heb je toch geen kans om in stealth te gaan. De rest van de vaardigheden die er toen bij gekomen zijn zitten "all over the place" en er zit geen doel, geen samenhang en geen visie achter.

Bij de introductie van MOM krijg je er 5 skills bij waarvan 1 goede, 1 matige en 3 waardeloze skills. Het totale gebrek aan visie en design is zo schrijnend dat ik het eerder als incompetent dan als onprofessioneel zou omschrijven. Het contrast met het initieele onwerp had niet groter kunnen zijn.

Ik heb 5 characters op lvl50+ en de burg is veruit de leukste, maar tegelijkertijd ook de zwakste klasse (in een groep). Als je klasse zoekt die zich overal doorheen mept zoals een hunter, captain, champion of warden dan kom je met een burg bedrogen uit. Als je een uitdagende klasse zoekt dit bij slim gebruik van z'n skills bijna overal levend uit kan komen, dan is de burg een klasse voor jou.
Exactly.

De burglar is passief generfed zegmaar. De ontwikkeling van de burglar is eigenlijk non-existant, terwijl andere class steeds weer nieuwe dingen erbij krijgen. Uiteindelijk is dat verschil nu zo groot dat het effect feitelijk een nerf is, zonder dat er iets gebeurt is.
Zombie Columbus had een tijdje geleden op het USforum ook gezet: 'dont mess with perfection' als reden van nauwelijks updates. Ik snap die redenering, maar dat wil niet zeggen dat die redenering ontzettend kwalijke gevolgen heeft voor de class. Simpel wordt het effect van passieve nerfs vergeten.

Burglar heeft alleen wel 2 andere dingen: Enorm sterke solo class (en ook enorm leuke solo class), en bijna OP in PvMP. Daarom is het natuurlijk ook wel heel moeilijk om zomaar wat buffs aan ons te geven, anders worden we op deze gebieden echt godmodus (en zelfs na de ontzettend harde fix (geen nerf IMHO, vond hem wel terecht) van melee crit, parry en evade zijn we nog steeds enorm sterk).
Maar dat neemt niet weg dat we op het gebied van group play tegen het nutteloze aanliggen.

Alles van ons issingletarget. Voor debuffen (onze primary role) komen we nieteens in de buurt van de LM (hun secondary role). Op het gebied van CC zijn we een lachertje in vergelijking met LM én hunter. Ik zie weinig hunters die weten hoe ze moeten CC'en, maar zelfs een damagespecced hunter kan erg goede CC doen. Multitarget root>singletarget mez, zeker omdat alle pulls in instances zoveel mobs hebben, 1 mez maakt geen donder uit. DPS is erg matig. Als je ervoor specced is het wel te doen, maar dan kost het je wel 4 traitslots met waardeloze traits. En CJ's zijn opzettelijk generfed, omdat goede groeps die WotWL konden doen sterker waren dan casual groeps die dat niet konden. :S

DPS is momenteel sowieso F*'ed up.
Momenteel is de zwakste class op het gebied van damage de RK (ja, dat is die class die een primary damage dealer zou moeten zijn). Minstrel in WarriorSkald hit ook echt hard. Warden heeft ook niet bijzonder veel dps, maar een redelijk deel van zn damage komt in de vorm van selfheals, dus dat is ook niet gek. Een healingspecced captain outdpsed eveneens een burglar. Guardian in OP doen zowaar ook echt harde damage, om nog maar niet over een LM, champ en hunter te gaan beginnen.

In boek 7 worden RK's grondig aangepakt (about time, zwakste class ingame atm), en worden resist rates verminderd. Minder resists betekend dat minstreldps redelijk wat omhoog gaat, dus ik vrees dat een burg dan onderaan staat qua dps.

Opzich is dat niet eens zo heel dramatisch, als we maar een goede classrole in fellowships zouden hebben. Zelfs jack off all trades zou goed zijn als onze classrole. Maar jackoffalltrades is een beetje lame als je een andere class hebt (LM)die op jou 4 gebieden 2 volledig master is (debuff en CC), en op een 3e gebied (damage) ook wint mits ie er voor specced is, en je 4e rol zwaar hard generfed is (CJ's worden de helft van de tijd genegeerd bij ons, doe je meer damage).

Sorry als dat klonk als een whine dat ik meer damage wilde. Dat is niet zo. Ik wil een specifieke classrole waar de burglar goed in is in fellowships. En ooit, aan het begin van SoA, was een van onze roles ook damage en stonden we aan de top. Maar door de policy van 'dont mess with perfection' staan we nu bijna onderaan. In de categorie nerf, zonder specifiek ons te nerfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan zijn dat het aan mij ligt omdat ik misschien nog niet zo lekker op weg ben met mijn burglar en dus nog geen feeling heb met de class, maar ik vind op mijn leveltje 21 het erg lastig om solo te levelen met deze burglar. Misschien dat dit per ras ook nog eens anders is, ik speel een hobbit burglar, maar het is echt absoluut lastig om verder te komen, daarom staat mijn burglar dus voorlopig stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 22:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Anoniem: 218701 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:27:
Kan zijn dat het aan mij ligt omdat ik misschien nog niet zo lekker op weg ben met mijn burglar en dus nog geen feeling heb met de class, maar ik vind op mijn leveltje 21 het erg lastig om solo te levelen met deze burglar. Misschien dat dit per ras ook nog eens anders is, ik speel een hobbit burglar, maar het is echt absoluut lastig om verder te komen, daarom staat mijn burglar dus voorlopig stil...
Hmmz...klinkt allemaal erg demotiverend om, als ik binnenkort LotrO aanschaf plus nieuw systeem, een burglar te rollen. Zat er juist aan te denken (naast een dwarf guardian natuurlijk :) )!! Maar toch ga ik het proberen, fun boven alles! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 13-02-2009 15:06 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.