• Blackadder-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 07:53
vandaag de laptop uitgebreid getest
alles zeer positief, behalve 1 minpunt
heb al 2X een bluescreen gehad, dit telkens wanneer ik iets wat extern verbonden was met de laptop verwijderde, zonder "veilig verwijderen" te gebruiken
eerste keer verwijderde ik mijn externe monitor: direct bluescreen
tweede keer verwijderde ik mijn externe hdd: terug bluescreen
is dit normaal?
8)7

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12 09:37
Ah, na vandaag contact gehad te hebben over de telefoon en mijn "vertraging" doorgestuurd zou zijn naar escalaties zie ik nu dat mijn order naar fase 4 is gegaan, me dunkt dat er iets extra's voor me gedaan is laten we hopen dat het klopt en ik mijn laptop snel ontvang :).

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
@Blackadder, ik heb nog geen enkel blauw scherm gezien.
Ik heb al een aantal keren een extern monitor geprobeerd, ook usb gebruikt maar geen enkel probleem.

Verwijderd

Blackadder- schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:56:
vandaag de laptop uitgebreid getest
alles zeer positief, behalve 1 minpunt
heb al 2X een bluescreen gehad, dit telkens wanneer ik iets wat extern verbonden was met de laptop verwijderde, zonder "veilig verwijderen" te gebruiken
eerste keer verwijderde ik mijn externe monitor: direct bluescreen
tweede keer verwijderde ik mijn externe hdd: terug bluescreen
is dit normaal?
8)7
Is dat met of zonder adapter? Probeer daar een verschil tussen te merken. Verder geaard stopcontact?

Ik ben de mijne nu ook eigenlijk beu getest :)
Enkele temperaturen (wat ik bij de respectievelijk toepassingen max gehaald heb):

3DMark06 @default (1280x1024)
6217 points
GPU 72°C
Afbeeldingslocatie: http://www.hostjefoto.nl/images/mtjxbrn1jdwus9q7v5sa.png

Half-Life 2 @ 1920x1080 & maxed out
GPU 84°C
CPU 78°C

Call Of Duty 4 @ 1920x1080 & maxed out, no AA
GPU 86°C
CPU 85°C
Mobo 85°C:

Temps volgens Everest. Laptop gewoon op tafel zonder verhoging, scherm zo'n 110° geopend (dus nogal slechte condities voor de koeling). Throttelen heb ik eigenlijk niet eenduidig bepalend gemerkt. Temperaturen lijken mij nog niet zover gekomen te zijn hoewel ik wel op sommige stukken tijdens het gamen dippen merkte, het kan throttelen geweest zijn of niet. Al bij al bleef alles doorgaans goed speelbaar. De laptopbehuizing wordt desondanks wel altijd zeer heet aan de bovenkant (toetsenbord, polssteunen, touchpad etc) en nog heter aan de onderkant. Ook de linkeronderhoek van het scherm (waar de outtake op blaast) wordt heter dan wat ik gezond acht voor het paneel.
De laptop aan de achterkant een 2.5cm verhogen zorgt ervoor dat de temperaturen aanzienlijk lager blijven (in COD4 heb ik de temps geen 80° weten bereiken).
Wifi, BT, eSata, Firewire, Displayport, webcam zijn zaken waar ik momenteel niet de mogelijkheid toe heb om te testen.

Negatief:

- slecht koelingsontwep, dus hitte, dus luide fan (toch wel het belangrijkste minpunt)
- iets te weinig USB-poorten naar m'n zin
- iets te groot om echt goed mobiel te zijn
- fullHD resolutie icm 15.6 " scherm zorgt voor kleine lettertjes
- glossy scherm, weerspiegeld nogal hard, mat was veel beter geweest
- glossy behuizing, vingerafdrukken en vuil op zichtbaar van dag 1, mat was beter geweest
- in een 16" breed zou normaal zonder problemen een toetsenbord met numpad moeten kunnen

Positief:

+ hoge resolutie zorgt voor veel werkoppervlak
+ algemeen goede grafische prestaties met de 4670
+ goede specificaties voor z'n prijs
+ backlit toetsenbord heeft gelukkig 2 intensiteiten (hoogste intensiteit is al te fel)

Wat ik nog plan te doen
- thermal paste opnieuw (en goed) aanbrengen
- kijken of de P8600 zich wat laat ondervolten
- software weigeren en refund aanvragen
- een deftige windows 7 erop proberen te zetten en goede instellingen voor vinden
- HDMI-DVI verloopstukje aanschaffen
- goede en recente drivers verzamelen
- misschien zelf een laptopkoeler in mekaar knutselen met USB-hubje (1 fan i.f.v. air-intake, 1 fan i.f.v. airflow over onderkant) voor op de locatie waar hij het vaakst gaat staan
- goed beschermende laptoptas/rugzak aanschaffen, laptop gaat veel op verplaatsing gaan en moet daarom goed beschermd zijn (tips?)
- uitzoeken hoe ik accenten, trema's en het graden-symbool moet typen op qwerty

• Blackadder-
deze bluescreens kwamen toen de stekker in een geaard stopcontact zat.
vind het zeer raar, voor de rest tevreden over de laptop.

• bbss
iemand enig idee hoe lang fase 4 duurt? :P

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Hebben toevallig nog meer mensen geen reactie gekregen op mails gestuurd via het support formulier de laatste week zo ongeveer?

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Blackadder- schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:17:
deze bluescreens kwamen toen de stekker in een geaard stopcontact zat.
vind het zeer raar, voor de rest tevreden over de laptop.
toevallig ook windows updates geinstalleerd?
want ik denk dat het daar aan ligt ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn studio 15 nadat ik windows updates had geinstalleerd en mijn usb muis eruit trok.
na systeemherstel weer teruggezet naar voor de updates, usb muis eruit getrokken heb er nu geen last meer van.

• Blackadder-
ruudvd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:37:
[...]

toevallig ook windows updates geinstalleerd?
want ik denk dat het daar aan ligt ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn studio 15 nadat ik windows updates had geinstalleerd en mijn usb muis eruit trok.
na systeemherstel weer teruggezet naar voor de updates, usb muis eruit getrokken heb er nu geen last meer van.
zonet terug bluescreen gehad, dit door gewoon mijn muis uit de USB-poort te trekken :s
kan natuurlijk zijn dat het door windows updates is, dit is namelijk het eerste wat ik gedaan heb ;-)
je weet toevallig niet om welke update het gaat? >:)

• Blackadder-
Blackadder- schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:42:
[...]

zonet terug bluescreen gehad, dit door gewoon mijn muis uit de USB-poort te trekken :s
kan natuurlijk zijn dat het door windows updates is, dit is namelijk het eerste wat ik gedaan heb ;-)
je weet toevallig niet om welke update het gaat? >:)
Edit: op mijn vorige laptop heb nu ook net dit probleem ondervonden. Zou het kunnen gaan om een recente update (vandaag) want ik denk niet dat ik dit probleem al eerder heb gehad...

• Blackadder-
Blackadder- schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:49:
[...]

Edit: op mijn vorige laptop heb nu ook net dit probleem ondervonden. Zou het kunnen gaan om een recente update (vandaag) want ik denk niet dat ik dit probleem al eerder heb gehad...
Edit: ben blijkbaar niet de enigste!

• Blackadder-
Zo te zien kampen zeer veel mensen met dit probleem, de oplossing, een recente microsoft update: KB973879
deze gewoon terug uninstallen en problem solved! :P

• lionels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11 10:13
Nivk schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:31:
Hebben toevallig nog meer mensen geen reactie gekregen op mails gestuurd via het support formulier de laatste week zo ongeveer?
ja bij mij is dit ook zo ik heb vandaag terug een mail gestuurd volgens de site zou ik morgen antwoord moeten hebben. Het vervelendste vind ik dat ze niet meer via de telefoon handelen

• Blackadder-
Vraagje: hoe komt iedereen hier nu al aan Windows 7? Ik dacht dat die pas in oktober uitkwam? :?

Verwijderd

En gisterenavond 2 XPS 16`s besteld, een in het rood en een in het zwart. De standaard config met alleen een P8600 ipv de 7350. Opmerkelijk de zwarte krijgt een RGB de rode een WLED.
Ben benieuwd wat ik krijg , kan anders mooi de schermen vergelijken......

• Nivk
Wat is het verschil tussen bios A10 en A08? Mijn laatste binnen gekomen 1640 heeft bios A10 deze is echter nergens te downloaden of ik kan hem gewoon niet vinden?

• florejaen
  • Laatst online: 25-11 15:56
Blackadder- schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:24:
Vraagje: hoe komt iedereen hier nu al aan Windows 7? Ik dacht dat die pas in oktober uitkwam? :?
Je kon de beta en release candidate gratis downloaden van de microsoft site ;)

Op dit moment kan je alleen nog de rtm (release to manufacturing) downloaden via technet of msdn.

• Erik.
@ disco stu

In COD 4 kun je de fps laten zien.
Open console met ` en type /cg_drawfps 1 gevolgd door een enter
Als het goed is krijg je rechts boven het aantal fps.
Ik draai COD5 en zie dat me fps dropt.

Verwijderd

FPS monitor ik met fraps, en ze droppen inderdaad op sommige stukken. Geen idee of dit gewoon zware stukken zijn of throttlen is. Het gebeurt allensinds ook op temperaturen waar ik nog lang geen throttelen verwacht (toch niet van de GPU), bv in de 70 graden.

• Nivk
Net even 1 uur durende occt cpu test gedraaid op een 1640 met bios A10:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a967dd3266a0/4a967dd31d9f9-2009-08-27-14h08-CPU2.png

Hij stond op een vlak metalen oppervlak zonder koeler, op de 40ste minuut heb ik hem aan de zijkant opgetild met beide handen en zo even 5cm boven de tafel gehouden tot de 47ste minuut. Het verschil is wel duidelijk lijkt me zo... Kamertemperatuur was zo rond de 25°C.

Verwijderd

ArondeParon schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:34:
Ik heb mijn laptop inmiddels al een krap weekje binnen en ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij wordt niet veel warmer dan mijn oude XPS M1530.

Wel even een vraag: heeft één van jullie het al voor elkaar gekregen om aan te melden voor de Windows 7 upgrade? Op de website wordt bij het versturen van het formulier aangegeven dat het systeem niet in aanmerking komt en bij de Customer Care wisten ze me te melden dat er (doh!) een probleem met het formulier was en dat ik het later maar nog eens moest proberen.
Ik ben ook al weer 1,5 jaar in het bezit van een m1530 en ben er zeer over te spreken, nu heb ik echter de kans om voor een 300 euro bijleggen een xps 16 aan te schaffen.
Is dit de moeite waard? De videokaart is iig weer een stukje beter. Ik haal met mn 8600m GT 4700 punten in 3dmark 06 en die 4670 schijnt iets over de 6000 te komen.. oftewel een redelijke winst, maar niet wereldschokkend. Ik speel veel CofH en CoD4 welke hij nu ook perfect draait.
Daar komt bij dat ik me afvraag of die xps 16 net zo degelijk is als de m1530, hij ljikt namelijk het studio 15 toetsenboard te hebben, welke minder fijn is dan mn huidige.

Iemand die me kan overtuigen het wel of niet te doen?

• superchanbe
  • Laatst online: 07-06-2024
ik ben toch niet blind bij een Studio XPS 16 (N00X1603) is nu standaard met 16" RGB led scherm ?? en om in plaats te kiezen voor P8600 een T9600 220 EUR extra maar??

+ gratis verzendingkosten is weer terug.

lol je kunt zelf kiezen voor 4 jaar Premium garantiesupport !!! voor de prijs van 3 jaar premium ....

[ Voor 33% gewijzigd door superchanbe op 27-08-2009 16:45 ]

• scaphoid
  • Laatst online: 09-02-2023
wow, vandaag een leuke verrassing gehad:

mijn xps16... is vandaag gearriveerd :)
Terwijl hij op de status pagina nog steeds staat dat het op 25-8 is verzonden.

dus:
15-8 besteld
19-8 in productie
27-8 gearriveerd.

Ik neem hiermij mijn eerder geuitte teleurstelling terug!

• bbss
Hmm bij mij is het wat minder, 03-08 besteld, sinds vandaag verstuurd. Heb de link nog niet binnen.

Echter moet ik wel zeggen dat in het contact wat ik hierover gehad heb met dell, dell erg netjes was.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:17

Saven

Administrator

Ligt het trouwens aan mij, of maakt de adapter van de XPS 16 een beetje een piepend ratelend geluid? :P
Kan me namelijk niet herinneren dat dat bij mijn vorige ook was.. :X

De refund heb ik trouwens maar opgegeven...wordt totaal niet op mailtjes gereageerd.. Ik ga wel voor de gratis win7 upgrade :P

• Pegas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
Saven schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:16:
Ligt het trouwens aan mij, of maakt de adapter van de XPS 16 een beetje een piepend ratelend geluid? :P
Kan me namelijk niet herinneren dat dat bij mijn vorige ook was.. :X

De refund heb ik trouwens maar opgegeven...wordt totaal niet op mailtjes gereageerd.. Ik ga wel voor de gratis win7 upgrade :P
Heb dat geluid uit de adapter ook. Nu dat ik het gewoon ben stoor ik me er niet meer aan :p.

Over de W7 upgrade gesproken... Weet iemand nu al hoe je je XPS 16 ervoor moet registreren? Want ik krijg nog steeds die foutmelding (en een mail naar Dell heeft ook niet veel geholpen).

• Saven

Saven

Administrator

Nee Dell reageert blijkbaar niet op customer support mailtjes? |:(

• Nivk
Nivk schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:31:
Geen reactie meer inderdaad... erg vervelend.

• lionels
ja ik ga morgen is naar de manager bellen zijn telefoonnr staat op mijn orderbevestiging

• Saven

Saven

Administrator

Doe geen moeite. Niemand daar kan je zogenaamd helpen :O Heb ik al ondervonden

• Erik.
Ik heb vorige week met Dell gebeld en ook dat probleem voorgelegd.

Je kan bij Microsoft gewoon Windows 7 downloaden.
Er is een fout op de website waardoor het niet werkt.
De medewerker vertelde mij dat het een hoop gedoe zou zijn om dat door te krijgen om het te verbeteren.
Ben benieuwd wat jullie als antwoord krijgen.

• superchanbe
Studio XPS 16 (N00X1603) besteld betaald via bank overschrijving

• Erik.
Vandaag is de meneer van Dell geweest, heb gezien hoe ik dingen open moet maken echt een makkie :P
Ik heb een nieuwe hdd gekregen, net de image terug gezet en alles werkt naar behoren.
Ook een nieuw lcd scherm en ook dat werkt prima.

De helpdesk zei dat ik een nieuwe hdd zou krijgen waar nieuwe firmware in zou zitten, niet dus.
Ik heb versie 0002SDM1.

We hebben samen naar de koelpasta gekeken, volgens de werknemer zat alles goed maar ik denk toch dat ik er een betere onder ga doen, waar kan ik die goede pasta kopen?

Haal de accu uit de laptop, maak de 10 schroefjes aan de onderkant los.
Als je de laptop met waar eerst de accu zat naar je buik gericht hebt liggen kan je de linker kant omhoog halen.
Rechts zitten 2 lipjes die kant krijg je niet omhoog.
Foto van de binnen kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/m4100057.jpg

Het kapje van de fan holes is heel makkelijk los te halen.
Schuif het kapje naar links tot de lipjes los zijn dan kan je het naar je toehalen. Op deze manier moet je het ook weer vast zetten. Laat wat ruimte aan de linker kant en het klepje over schuif het naar de laptop toe en druk het dan naar links. Als alles goed gaat sluit het netjes weer aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/m4100059.jpg

Om de HDD los te maken moet je 3 schroefjes los halen.
De schroefjes waar ik een groene cirkel omheen gezet heb moet je los halen.
Waar de rode cirkel staat moet geen schroefje in, een van de 10 schroefjes van de button cover valt daar netjes in.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/m4100062.jpg

Om de koeling van de CPU en GPU los te halen moet je schroefjes los halen waar ik een rode cirkel om gezet heb( 7 stuks).
LETOP! zorg er voor dat je de schroefjes stukje bij stukje los haalt, niet schroef voor schroef maar eerst
Voordat je de koeling eruit kan halen moet je eerst het kapje van de koeling eraf halen.
Doe dat ook bij het vast zetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/m4100065.jpg

Nog 2 foto's van de koeling.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/m4100067.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/m4100068.jpg

Je kan zien dat de koelpasta er goed op zit.
Sorry voor de onduidelijke foto's de cirkels zijn niet goed te zien helaas.

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 18:48

Knaak

It's me, Mario!

Hoe zit het met het kapje dat je zou krijgen? Is die anders?

• Erik.
Dat pakje had hij niet bij zich, hij had de button cover bij :S
Het kapje wordt alsnog opgestuurd, als ik dat heb dan maak ik daar foto's van.
Wat de werknemer mij wel vertelde, als ik holes naar boven maak heb ik meer kans dat de warme lucht op het scherm blaast en dat zou niet goed zijn. Ik kan me dat niet helemaal voorstellen, het is niet direct lcd scherm maar eerst nog plastic.

ik heb net weer heerlijk een game gespeeld, nu komt de temp niet hoger dan 78 :D voor de reparatie kwam die tot aan de 90 :S raar is dat.

[ Voor 15% gewijzigd door Erik. op 27-08-2009 22:22 ]

• Pegas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
Erik. schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:45:
Vandaag is de meneer van Dell geweest, heb gezien hoe ik dingen open moet maken echt een makkie :P
Ik heb een nieuwe hdd gekregen, net de image terug gezet en alles werkt naar behoren.
Ook een nieuw lcd scherm en ook dat werkt prima.

De helpdesk zei dat ik een nieuwe hdd zou krijgen waar nieuwe firmware in zou zitten, niet dus.
Ik heb versie 0002SDM1.

We hebben samen naar de koelpasta gekeken, volgens de werknemer zat alles goed maar ik denk toch dat ik er een betere onder ga doen, waar kan ik die goede pasta kopen?

*walkthrough*

Sorry voor de onduidelijke foto's de cirkels zijn niet goed te zien helaas.
Bedankt voor de walkthrough, maar het staat allemaal ook gewoon op de site van Dell in de onderhoudshandleiding :p.

Maar met het verwijderen van de onderkant is er geen garantiezegel ofzo gebroken?

• Erik.
Ach ja had ik wat te doen :P
Vind het leuk, vind het vaak zelf ook fijner om te zien hoe mensen het zelf doen.
Ik heb geen zegel gezien en de meneer heeft er ook niks op gezet ben er de hele tijd bij geweest.

• Saven

Saven

Administrator

Erik, waarom had jij ook al weer een nieuw scherm gekregen? :P Kan het zo 123 niet terug vinden in dit topic
Hetzelfde scherm als vorige keer? Of hadden ze je gematst met een betere ofzo :)

Wel strange dat de temps ineens veel lager zijn. Toevallig een vermoeden hoe dat kan? :P

Verwijderd

zijn de laptops veranderd?
Want ik had een opgeslagen mandje en die is nu niet meer leverbaar ofzo?
Hopelijk is de koeling veranderd :)
Het enige als verschil op de dell site is dat je Black of Red kan kiezen nu.. Maar is de koeling ook verbeterd?
Ook is hij opvallend verduurd het ik de indruk..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 12:01 ]

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Mandje word verwijderd zodra de aanbiedingen aanzienlijk veranderen. Al mijn items waren ook weg maar ik kreeg nogsteeds een herinnering dat Dell wat heeft opgeslagen. :P

• Erik.
@Saven,

Ik heb een nieuw scherm gekregen omdat er een dode pixel in zat.
Ik heb geen idee waarom de temps nu lager zijn, ik ga vandaag nog eens flink gamen kijken wat er gebeurd.
Het kan zijn dat het niet goed aan gedraaid was iets in die richting wat ik me niet voor kan stellen...

Ik ga het eens in de gaten houden, je kan de schroeven nooit te strak draaien daar kan het niet aan liggen, vast is vast.
Waar kan ik die goede koelpasta kopen? Ga ik dat ook eens proberen.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Erik. schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:08:
Waar kan ik die goede koelpasta kopen? Ga ik dat ook eens proberen.
Mompelt iets met pricewatch (arctic silver 5) enz :P

[ Voor 46% gewijzigd door Knaak op 28-08-2009 14:12 ]

• Erik.
yeah, dankjewel :)
Ik heb het besteld ben benieuwd of het morgen binnen komt kan ik het meteen testen.
12 gram zou toch wel genoeg zijn toch?

• superchanbe
Erik. schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:49:
yeah, dankjewel :)
Ik heb het besteld ben benieuwd of het morgen binnen komt kan ik het meteen testen.
12 gram zou toch wel genoeg zijn toch?
12 gram is te veel misschien kunt u beter die 3,5 gram kopen ??
normaal gezien kunt u zeker 2-4 graden mee verminderen en na enkele weken gebruik nog eens een 1-4 verminderen.

[ Voor 14% gewijzigd door superchanbe op 28-08-2009 16:54 ]

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Inderdaad, anders blijft de tube liggen en is die na verloop van tijd hard. Althans dat heb ik al 4 keer gehad. (gelukkig heb ik nu nog goede AS5 liggen voor m'n XPS :))

• Erik.
MOAW schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:54:
Inderdaad, anders blijft de tube liggen en is die na verloop van tijd hard. Althans dat heb ik al 4 keer gehad. (gelukkig heb ik nu nog goede AS5 liggen voor m'n XPS :))
Heb je al eens zware programma's gedraaid zoals games? Hoe warm werd jou xps?
Wellicht wil je er die s5 pasta op doen, wil wel eens weten hoe veel graden dat scheelt.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Studio XPS 16 wird zum heißen Gamer :)
http://www.notebookjourna...tudio-xps-16-ati-4670-976

• Saven

Saven

Administrator

Had ik maar iets beter mijn best gedaan tijdens de Duitse lessen :')

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Erik. schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:08:
[...]

Heb je al eens zware programma's gedraaid zoals games? Hoe warm werd jou xps?
Wellicht wil je er die s5 pasta op doen, wil wel eens weten hoe veel graden dat scheelt.
Fase 3... zo warm word die tot nu toe. :+

• Saven

Saven

Administrator

Ik zag net dat de P8600 ineens 100 euro extra kost :P En de RGBLED is wel goedkoper geworden, 'slechts' 240 euro extra

• superchanbe
Saven schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:58:
Ik zag net dat de P8600 ineens 100 euro extra kost :P En de RGBLED is wel goedkoper geworden, 'slechts' 240 euro extra
Yepe daarom heb ik gewacht tot gisteren om een order te plaatsen.Dat had me 80 euro meer bespaard dan een week ervoor.

[ Voor 40% gewijzigd door superchanbe op 29-08-2009 00:12 ]

Verwijderd

Weet iemand tot hoeveel schermen de laptop beperkt is om aan te sturen?

Hij heeft
- laptopscherm
- displayport
- HDMI
- analoge D-sub

Dus wat betreft aansluitingen kan de laptop tot 4 schermen gaan, maar kan hij dit in praktijk ook aansturen, of wat is hier dan de beperking (en doorwat komt dit)?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik verwacht 2 via de videokaart, een 3e via een USB dock.

Verwijderd

Hm zullen er inderdaad maar 2 zijn dan, best zonde van het potentieel :9

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Grappig. Als die review er eerder geweest was dan had ik me 30 euro verzendkosten kunnen besparen ;)

Verwijderd

Juist zalige Dell Studio xps 16 besteld met deze configuratie:

Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)

4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card

256GB Solid State SATA Drive

Intern dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) met laadsleuf, inclusief software

Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino)

Backcover in zwart leder: 16-inch RGB-led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)

Prijs: 1.439,30 € (Belgie)
Moet wel nog beetje wachten op de status van de bestelling te zien volgens de site

Verwijderd

Gisteren mn XPS1640 binnengekregen. Damn wat is het een mooi ding. Ik was bij de bestelling vergeten om de Engelse Vista te selecteren ipv de Nederlandse. Voor de zekerheid maar even een verse installatie van Vista gedaan, en wat bleek? Ik kon uit een stuk of 30 talen kiezen, dus ook Engels. Het scherm van de laptop is echt fantastisch (15.6" wled), genoeg ruimte om bijv. 2 webbrowsers naast elkaar te hebben, mooie kleuren, haarscherp. Wat verder opviel is dat het geluid van de laptop best decent is. Na het installeren van de sounddriver kon ik vrij behoorlijke kwaliteit muziek er uit krijgen. Voor echte liefhebbers niet goed genoeg, maar mocht je vergeten zijn om je 7.1 surroundsound-set mee naar school te nemen dan red je je prima met de ingebouwde boxjes. Moet er wel bij zeggen dat ik nog geen films met explosies enzo heb gekeken, dus de lagere tonen nog niet echt uitgetest.
Verder is het een snel ding, warmte geen probleem (juist wel lekker voor de koude dagen), ben sowieso niet van plan om flink te gaan gamen dus ik verwacht dat dit voor mij geen problemen gaat opleveren. De laptop voelt heel decent aan, mooi afgewerkt, lekker toetsenbord (moet wel nog ff wennen). Heb wel een externe muis gekocht omdat ik gewoon niet om kan gaan met die touchpads (mn vinger bloedt na een half uur, zal wel verkeerde schuiftechniek zijn). Voor de ijdeltuiten zoals ik die de looks ook nog wel belangrijk vinden, zit je met deze XPS helemaal goed. Mooie zwarte lack, mooi toetsenbord met grote letters (die niet dof worden door de verlichting), mooie touch-buttons voor iTunes en volume. Kortom, voor een student die een goeie en mooie multimedialaptop zoekt is dit een zeer goede koop.

*DISCLAIMER* heb de laptop nog maar 2 uurtjes gebruikt en dan voornamelijk voor het installeren van programma's, dus het kan zijn dat ik over 2 weken een andere mening heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 23:58 ]

• lionels
ik ging juist kijken naar de laptop ho het ermee zat of ik al naar fase 4 zou over gegaan zijn. nu zie ik dat mijn verwachte leveringsdatum week verschoven is :(

• Saven

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:54:
Gisteren mn XPS1640 binnengekregen. Damn wat is het een mooi ding. Ik was bij de bestelling vergeten om de Engelse Vista te selecteren ipv de Nederlandse. Voor de zekerheid maar even een verse installatie van Vista gedaan, en wat bleek? Ik kon uit een stuk of 30 talen kiezen, dus ook Engels. Het scherm van de laptop is echt fantastisch (15.6" wled), genoeg ruimte om bijv. 2 webbrowsers naast elkaar te hebben, mooie kleuren, haarscherp. Wat verder opviel is dat het geluid van de laptop best decent is. Na het installeren van de sounddriver kon ik vrij behoorlijke kwaliteit muziek er uit krijgen. Voor echte liefhebbers niet goed genoeg, maar mocht je vergeten zijn om je 7.1 surroundsound-set mee naar school te nemen dan red je je prima met de ingebouwde boxjes. Moet er wel bij zeggen dat ik nog geen films met explosies enzo heb gekeken, dus de lagere tonen nog niet echt uitgetest.
Verder is het een snel ding, warmte geen probleem (juist wel lekker voor de koude dagen), ben sowieso niet van plan om flink te gaan gamen dus ik verwacht dat dit voor mij geen problemen gaat opleveren. De laptop voelt heel decent aan, mooi afgewerkt, lekker toetsenbord (moet wel nog ff wennen). Heb wel een externe muis gekocht omdat ik gewoon niet om kan gaan met die touchpads (mn vinger bloedt na een half uur, zal wel verkeerde schuiftechniek zijn). Voor de ijdeltuiten zoals ik die de looks ook nog wel belangrijk vinden, zit je met deze XPS helemaal goed. Mooie zwarte lack, mooi toetsenbord met grote letters (die niet dof worden door de verlichting), mooie touch-buttons voor iTunes en volume. Kortom, voor een student die een goeie en mooie multimedialaptop zoekt is dit een zeer goede koop.

*DISCLAIMER* heb de laptop nog maar 2 uurtjes gebruikt en dan voornamelijk voor het installeren van programma's, dus het kan zijn dat ik over 2 weken een andere mening heb.
Snel... Ik vind het eigenlijk wel enigszins meevallen :P
Maar dat komt misschien door de standaard hardeschijf die er in zit ofzo.

Om een of andere reden krijg ik 15 seconden lang het 'Welkom' scherm te zien als Windows start :X

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

lionels schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:44:
ik ging juist kijken naar de laptop ho het ermee zat of ik al naar fase 4 zou over gegaan zijn. nu zie ik dat mijn verwachte leveringsdatum week verschoven is :(
De mijne staat ook al 4 dagen op fase 3, echter is er bij mij niets veranderd aan de datum (gelukkig). Hopelijk verspringt die morgen naar verzonden, zodat ik de laptop vrijdag of de week daarna kan ontvangen. :)

• lionels
ik hoop dat ze misschien mijn mail hebben gelezen en er dus een rgb led scherm inzetten, dat het daarom verlaat is maar ik betwijfel het

• Erik.
Ik heb net nieuwe koelpasta gebruikt.
Even een uurtje gamen, de temps schelen ca. 5 graden.
Ik heb hem nu bijna 2 weken in bezit waarvan 1 week niet gebruikt. Heb er verder geen klachten over.
Mooi scherm etc, wat ik wel merk is dat als je maar even zon achter je hebt dat je dan al bijna niks meer ziet helaas.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

lionels schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:09:
ik hoop dat ze misschien mijn mail hebben gelezen en er dus een rgb led scherm inzetten, dat het daarom verlaat is maar ik betwijfel het
Dat doen ze niet nee, dan moeten ze je order eerst annuleren. Aanpassen kunnen ze niet.

En voordat je ze zover krijgt om een RGB-led te plaatsen ben je heel wat verder dan 1 mailtje. :D

• Saven

Saven

Administrator

Btw kortingscode van 5%
1?SV1RBR894C4B

Verwijderd

Hopelijk weet iemand de gouden tip voor de volgende kwestie:
Op het toetsenbord zijn niet alle symbolen ter beschikking die ik wel gewend was op azerty-toetsenborden. Ik zou dus aan de slag kunnen gaan met ASCII-codes. Bv ALT+0176 voor het symbool ° ,waarbij de 0176 moet ingetypt worden op het numeriek toetsenbordgedeelte. Bij andere laptops is er een numeriek toetsenbord gedeelte ter beschikking door de Fn toets te gebruiken. Zie deze foto, in het blauw staat er een numeriek toetsenbord gedeelte in het alfanumeriek gedeelte dat je kan aanspreken door de Fn toets te gebruiken. Op deze manier kan je dus alle ASCII-codes vormen en ben je dan al een heel eind op weg.
Bij de Studio XPS 16 heb je die mogelijkheid niet omdat er nergens een numeriek toetsenbord gedeelte is dat je kan gebruiken door de Fn toets te gebruiken. De vraag is dus: hoe vorm je bruikbare ASCII-codes met het toetsenbord van de sxps 16?

Verwijderd

Ik vroeg me af of iemand wist of er een soort van skin was voor het deel boven het leer? Via google vind ik niets, wel veel voor andere modellen, maar niet voor de XPS 13/16.

• Nivk
Bedoel je zoiets als dit? InvisibleSHIELD by ZAGG

Hier kun je er meer over lezen.

[ Voor 26% gewijzigd door Nivk op 31-08-2009 15:39 ]

• lionels
Hey ik heb juist bericht gekregen dat mijn laptop verzonden is , wanneer denken jullie dat hij dan zou toekomen?

• Nivk
Ligt er een beetje aan, 2 orders die ik recent heb geplaatst:
Order 1: 9e verzonden afgeleverd op de 17e. (ongeveer 6 werkdagen)
Order 2: 21e verzonden afgeleverd op de 26e. (ongeveer 4 werkdagen)
In het Dell levertijden topic zijn er nog wel wat meer orders te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nivk op 31-08-2009 16:26 ]

Verwijderd

Ik dacht dat dat alleen voor het gedeelte onder het toetsenbord was, maar nu zie ik pas dat er ook een stuk voor de achterkant is. Zoiets bedoelde ik inderdaad, bedankt. Eventueel in een kleur, maar doorzichtig is ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 16:31 ]

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:24
Weet iemand of er ten tijde van de General Availability van Windows 7, 22 oktober, acties kunnen zijn mbt Dell-laptops? En dan richt ik mij dus vooral op de Studio XPS 16.
Of zou Dell net denken van: Ja, de laptops zullen in deze periode sowieso meer verkopen dan anders, dus acties zijn niet nodig?

Tis dat ik over een goede maand naar hogeschool ga en ik denk dat een laptop wel enig nut zou hebben. (Is niet verplicht maar op de trein, etc kan dit soms wel handig zijn.)

• Melvivio
  • Laatst online: 16-05 09:44
Mensen ik sta op het punt om een Studio xps 16 aan te schaffen. Allleen zijn er nog deals waarvan ik op de hoogte moet zijn ? Momenteel kom ik met deze specificaties uit op een prijs van 1493 :

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
ONDERSTEUNINGS 3 jaar Premium Protection Plan- English inclusief accidental damage
LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm
GEHEUGEN 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
OPTISCH(E) STATION(S) Intern dvd+/-rw-station
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module
WIFI Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart

De opties zijn vrij beperkt gebleven aangezien ik realistisch ben en blue ray niet gebruik, en de 200 euro voor het super scherm liever uitgeef aan een beter 24" thuis. De wifi upgrade geen idee wat het doet, en solidstate is ook niet nodig imo.

Dus mensen, is de prijs van 1493 te veel ? Via waar het beste te kopen ? Bijvoorbaad dank !

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Vind hem wel prijzig.. (kan nu ff niet kijken op dell site, zit op mobiel)

Scheelt echt een dikke 450 euro met mijn config en jij hebt alleen 2 jaar meer garantie.

• Melvivio
Kijk dat vreesde ik dus al, dus moet vlug anuleren nu het nog kan, heb het ding wel al in bestelling staan, maar heb het gisteren eigenlijk overhaast gekocht. Dus alle adviesen om mij even te loodsen zijn super welkom
Ik heb al rekening gehouden met :
De kortings coupon
en het te bestellen via de xps actie die er is

Echter hoe of waar of wat verschilt zo hoeveel korting je kan krijgen.

Ik ben ondertussen ook op de hoogte van de refund voor windows licentie.

Verwijderd

@ Melvivio

1493 euro is erg veel imho. Heb je kortingscoupon (ja dus) en EPP gebruikt? (check anders even voorgaande posts voor hoe en wat). Ik had een nagenoeg vergelijkbare config (uitgangspunt e-value code NLDHSONL-N00X1602 ) maar dan t.o.v. jouw config een betere netwerkkaart (intel 5300) en minder garantie (de standaard 1 jaar) ipv 3 jaar. Alles tesamen kwam ik uit op iets van 930 euro. Weet niet wat die garantie uitbreiding doet, maar persoonlijk vind ik 550 euro best veel verschil.

off-topic: kreeg gisteren de ups mail dat ie onderweg is :9~ ... komt ws op mijn vrije dag aan. Nu hopen dat ie vroeg komt! :*)

• lionels
ja bij mij gaat hij komen op een dag dat ik op de filmset van amika als figurant zou geweest zijn, wel balen dus merja

• Nivk
Melvivio schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:42:
ONDERSTEUNINGS 3 jaar Premium Protection Plan- English inclusief accidental damage
Is wel een erg duur garantie plan dus misschien klopt de prijs toch wel, meerprijs van dit over een 1 jaar Premium garantiesupport is 409€ en zelfs nog steeds 180€ meer dan 4 jaar Premium garantiesupport.

Op het moment is de P8600 wel erg duur, van P7350 naar P8600 eerst was dat 10€ nu 100€ beetje vreemd..
Ik kom op € 1.377,90 voor dat systeem met 6%EPP en 5% waardebon.

[ Voor 9% gewijzigd door Nivk op 01-09-2009 17:10 ]

• Melvivio
Ja supertip! Dacht dat je voor die kantoor meuk al ingeschreven moest staan bij kvk of weet ik veel wat, ik ga eens reconfiguren, Alvast bedankt!

Ik ga rekening houden met ;

Kortingscoupons
EPP ( de kantoor functie )
En de windows / apps refund,

Ga het handeltje nu canclenen en opnieuw bestellen, Ik houd jullie op de hoogte !

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik raad je echt aan om 1 jaar premium + accidental te nemen en later via de site of telefoon je garantie uitbreiden. Dat gaat je waarschijnlijk veel schelen en spreid de kosten ook een beetje. :) (zo doe ik het iig)

• Melvivio
Yes ook een gouden tip, en ga ik ook zeker doen, maar Mensen, help! Ik snap het niet meer,

Hoe kan ik nou het beste bestellen, ik heb nu gekeken via de dell.nl kantoor en winkel, en daar krijg ik dus inderdaad een aanzienlijk lagere prijs zeker in combinatie met de 5% kortings coupon.

Alleen kan je nu nog meer krijgen door de engelstalige Employee site te gebruiken maar wat voor haken of ogen zitten hier nu weer aan?

Bij voorbaad dank!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

www.dell.nl/epp gebruiken wij allemaal icm 5%. :)

Je kan via de telefoon ook nog aardig wat leuks regelen, mits je een goede verkoper treft. :P

• Nivk
Je gaat gewoon via de Nederlandse site daar kies je voor thuis en thuiskantoor je selecteert je basissysteem en het garantie pakket wat je wil waarna je op het samenstel gedeelte komt. Hier verander je de URL een beetje: nldhs1 naar nlepp1, stelt gewoon je systeem samen en in je mandje heb je dan EPP korting.

van
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a8e626910731/4a8e62690fb7c-dhs1.PNG
naar
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a8e626e5682c/4a8e626e55c76-epp1.PNG

voor de Belgen is dit natuurlijk bedhs1 naar beepp1.

[ Voor 5% gewijzigd door Nivk op 05-09-2009 13:10 ]

• Melvivio
Ik ben lerende ! Ben nu aan het vergelijken kortingen die je krijgt met de coupon 5% via

Kantoor

Dell/epp

Begin het wat beter te begrijpen, houd jullie op de hoogte, Dank jullie wel!

Verwijderd

Pff, wordt ook een beetje leip van Dell.
Idd paar dagen geleden was de upgrade van p7350 naar een p8600 nog 10€ nu opeens 100€.. Nu kom ik voor de (N00X1602) incl. epp en 5% kortingsbon (wat eigenlijk helemaal geen nut heeft, want je btw korting van 50€ verdwijnt, dus het scheelt nauwelijks) op 933,- bellen of mailen maakt niks uit, ze zeggen dat ik al de maximale korting heb die je kunt krijgen.. bullshit, want ik had toen die p8600 nog een 10€ was de set voor bijna 100€ minder :S
Iemand die nog wel dikke kortingen voor elkaar krijgt? of komen er binnenkort nog serieuze kortingsbonnen met 10% of meer.

Ik heb nu iig een XPS m1530 met T8300 en daar heb ik 1,5 jaar geleden €802,- voor betaald (toen kon je nog 2 kortingsbonnen achter elkaar invoeren:)), deze kan ik nu verkopen voor 700,- ik wil best wat bijleggen voor een compleet nieuwe laptop, maar dan moet ik er wel op vooruit gaan..

• Melvivio
Zo mensen ik ben eruit over wat het voordeligste is ATM bij dell voor de XPS. Dus hier ook voor jullie even op een rijtje alle feiten :

De gekozen laptop is de Dell studio 16 xps met volgende opties/upgrades die afwijken van de standaart :
p8600, 500gb, 1 jaar garantie, 1 jaar accidental dmg.
De rest, ook het scherm, wifi, is allemaal standaart gelaten. Prijzen zijn inclusief btw

Bestellen via :

Thuis / kantoor : 1.124,48
acties : 5% korting coupon, 119 actie, gratis thuis bezorgen 25,-
Hier GEEN no worry case (tas)

Kantoor / winkelier : 1.134,89
acties : 142 actie, gratis thuis bezorgen 25,- < de kortings coupong 5% is hier niet geldig! 1?SV1RBR894C4B >
Wel gratis no worry case (tas)

Dell EPP : 1.057,01
acties : 5% kortings coupon, 119 actie, 6% EPP (700 - 1599) korting, gratis thuis bezorgen 25,-
Hier GEEN no worry case (tas)

Kortom, Vinden we nog een kortings code die wel voor kantoor werkt, daar bestellen,
Hecht je waarde aan een tas, via kantoor bestellen,

Wil je de goedkoopste deal ? Via de EPP.

Nu nog beslissen wat voor setup ik wil, Hoe kijken jullie aan tegen :
*450mbs wifi? (20 meerprijs)
*het 16" rgb scherm tov het 15.6 w-led ? (200 meerprijs)
*de nog snellere t9600 pros (200 meerprijs)

Verwijderd

standaarD

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:24
Is het normaal dat ik geen 9-Cell Battery kan kiezen op de Belgische Dell-site?

• superchanbe
Asgaro schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:25:
Is het normaal dat ik geen 9-Cell Battery kan kiezen op de Belgische Dell-site?
duh

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Rare jongens bij Dell.

Ik stel 2 dezelfde systemen samen: de ene mét RGB-Led en de andere met W-Led. Daarbij vertrek ik van 2 verschillende basissystemen.

RGB-Led > N00X1603
W-Led > N00X1602

Op het einde van de rit kom ik op een resultaat waarbij de RGB-Led 143 euro goedkoper is dan de W-Led. Iemand daar een verklaring voor ? :-)

Verwijderd

Blacksnak schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:02:
Rare jongens bij Dell.

Ik stel 2 dezelfde systemen samen: de ene mét RGB-Led en de andere met W-Led. Daarbij vertrek ik van 2 verschillende basissystemen.

RGB-Led > N00X1603
W-Led > N00X1602

Op het einde van de rit kom ik op een resultaat waarbij de RGB-Led 143 euro goedkoper is dan de W-Led. Iemand daar een verklaring voor ? :-)
Omdat je van 2 verschillende basissystemen vertrekt.
Stel je configuratie zoals je het wilt met RGB LED op alle (3?) basissystemen en noteer de laagste van de 3 prijzen.
Stel je configuratie zoals je het wilt met W LED op alle (3?) basissystemen en noteer de laagste van de 3 prijzen.
Vergelijk dan de beide laagste prijzen van respectievelijk RGB-LED config en WLED-config.

• Melvivio
Mensen dank jullie wel ! Voor 1132 euro was ik nu klaar !

De specificaties :
Zwart! met daaring de p8600 2.8ghz, 4gig ram, 500gig stata, RGB-led, 5300wifi, bluetooth 1jaar premium garantie, en 1 jaar accidental damage.
Helaas niet de tv tuner, maar wel de noworry casing :) Maar goed, ik ben in mijn nopjes

Nu nog als ik de laptop binnen heb ( wat duurt volgens de website tot 23/9!! ) de refund aanvragen voor de os, en dan heb ik dacht ik zeeeeeeeeer voordelig een xps! SuPeR!!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Melvivio schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:56:
Mensen dank jullie wel ! Voor 1132 euro was ik nu klaar !

De specificaties :
Zwart! met daaring de p8600 2.8ghz, 4gig ram, 500gig stata, RGB-led, 5300wifi, bluetooth 1jaar premium garantie, en 1 jaar accidental damage.
Helaas niet de tv tuner, maar wel de noworry casing :) Maar goed, ik ben in mijn nopjes

Nu nog als ik de laptop binnen heb ( wat duurt volgens de website tot 23/9!! ) de refund aanvragen voor de os, en dan heb ik dacht ik zeeeeeeeeer voordelig een xps! SuPeR!!
Ik krijg vandaag die config binnen en was 976 euro kwijt. :P Door een foutje van Dell was bij mij het RGB-led scherm gratis. :+

Nu wachten.. hij is vannacht van eindhoven > brussel en nu weer naar eindhoven onderweg. :9

Verwijderd

Melvivio schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:56:
Zwart! met daaring de p8600 2.8ghz
P8600 draait niet tegen 2.8GHz.

• lionels
MOAW schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:30:
[...]

Ik krijg vandaag die config binnen en was 976 euro kwijt. :P Door een foutje van Dell was bij mij het RGB-led scherm gratis. :+

Nu wachten.. hij is vannacht van eindhoven > brussel en nu weer naar eindhoven onderweg. :9
:o chansaar jij heb tdie van u later besteld als mij en krijgt hem dik voor mij, kwou dat ik hem ook kreeg vandaga dan konk maandag toch naar de filmset

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Wat betekend chansaar :o ?

[ Voor 7% gewijzigd door Knaak op 02-09-2009 10:49 ]

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dit :
chansaar (de ~ (m.); ~s)
geluksvogel, iemand die veel chance heeft.

van het Frans chançard.

Dieje Luc is toch echt ne chansaar, weral 4 azen!

[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 02-09-2009 10:53 ]

• Saven

Saven

Administrator

Melvivio schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:58:
Ja supertip! Dacht dat je voor die kantoor meuk al ingeschreven moest staan bij kvk of weet ik veel wat, ik ga eens reconfiguren, Alvast bedankt!

Ik ga rekening houden met ;

Kortingscoupons
EPP ( de kantoor functie )
En de windows / apps refund,

Ga het handeltje nu canclenen en opnieuw bestellen, Ik houd jullie op de hoogte !
Hou maar geen rekening met de refund, ze doen daar niet meer aan om een of andere reden tenzij je naar de rechter gaat ofzo :')

Btw, adapter van mij schijnt niet helemaal in orde te zijn. Soort lekspanning ofzo
Willen ze een nieuwe opsturen, issie niet op voorraad werd ik net voor gebeld ;(
Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.