• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 16:19
Kan je zonder laptop niet naar de filmset?

Anyway, ik heb via mijn werk ook een Studio 16 aangeschaft.. Vorige week donderdag de bestelling gedaan en hij staat momenteel in pre-productie (levering op of voor 10/9, mij benieuwen).

Ik heb de N09X1604 en behalve het OS niets aangepast. Ik laat nog wel wat weten zodra hij binnen is en ik mijn ervaringen kan delen.

• lionels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11 10:13
Racemol schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:09:
Kan je zonder laptop niet naar de filmset?

Anyway, ik heb via mijn werk ook een Studio 16 aangeschaft.. Vorige week donderdag de bestelling gedaan en hij staat momenteel in pre-productie (levering op of voor 10/9, mij benieuwen).

Ik heb de N09X1604 en behalve het OS niets aangepast. Ik laat nog wel wat weten zodra hij binnen is en ik mijn ervaringen kan delen.
nee want deze komt maandag toe dus op de eerste draaidag, en er is neimand thuis dus moet ik de eerste draaidag maar missen

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 16:19
lionels schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:11:
[...]

nee want deze komt maandag toe dus op de eerste draaidag, en er is neimand thuis dus moet ik de eerste draaidag maar missen
Kwestie van prioriteiten stellen ;) Als je niet thuis bent komen ze vast nog wel een keer aan de deur!

Verwijderd

Saven schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:59:
Hou maar geen rekening met de refund, ze doen daar niet meer aan om een of andere reden tenzij je naar de rechter gaat ofzo :')
Mij hebben ze gisteren toch gebeld om rekeningnummer te vragen en dan hebben ze ook bevestigingsmail gestuurd met een casenummer. Ik verwacht binnen een aantal dagen een overschrijving op m'n rekening. Maar zolang het er nog niet opstaat juichen ik nog niet.

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 18:48

Knaak

It's me, Mario!

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:10:
[...]

Mij hebben ze gisteren toch gebeld om rekeningnummer te vragen en dan hebben ze ook bevestigingsmail gestuurd met een casenummer. Ik verwacht binnen een aantal dagen een overschrijving op m'n rekening. Maar zolang het er nog niet opstaat juichen ik nog niet.
Heb je via het contact formulier op de site de refund aangevraagd? (zo ja, dan mail ik vanmiddag ook even :P)

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12 09:37
Ik heb hem eindelijk binnen, al ben ik niet bepaald tevreden over hoe het gegaan is..

Op 3 augustus heb ik mijn laptop besteld, op de 15 pas in productie gegaan (betaald met visa) met een verwachte datum van 28-aug. Deze werd veranderd naar 19-sept op 25, wanneer hij opnieuw in productie zou zijn gegaan. Contact opgenomen en mij werd verteld dat de solid state drive vertraging op had geleverd. Uiteindelijk ging mijn bestelling op de 27ste op verzonden maar ik kreeg geen email/track url.
Deze heb ik nu nogsteeds niet.. Maar goed, ik ga genieten van mijn mooie laptop!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik heb hem ook binnen, het scherm is in mijn ogen werkelijk om bij weg te kwijlen. Heb er even mee gespeeld en ga later verder, maar hij werd gelukkig niet warmer dan mijn vorige laptop (hp dv 1600). :)

Heb meteen een USB in de laptop gestoken en windows 7 erop geknald. Ik ben er al weg achter gekomen dat ik een HDD bug heb waardoor hij af en toe een windows-like toont produceert, daar ga ik morgen wel even voor bellen. (plaatje bij scharnier zit ook niet 100% goed, dus mogen ze dat ook wel fixen.)

Verder vind ik hem fantastisch tot nu toe, geluid is zeer goed te doen! Ik heb echter wel dat het toetsenbord o.i.d. gaat trillen bij hard geluid, hebben jullie hier ook last van?

Nu nog een muis + tas. :+

Verwijderd

Misschien domme vraag, maar het lukt mij allensinds niet:

Weet iemand hoe je het € symbool kan gebruiken (3de functie van de 5-toets), ik slaag er maar niet in.

Verwijderd

alt ctrl 5?

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Bij mij is het Alt Gr plus 5, dat is het hier in ieder geval op een gewoon keyboard.

[ Voor 12% gewijzigd door Nivk op 03-09-2009 12:09 ]

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Aargh, laptop tas vinden is nog best lastig (ben veel te kieskeurig).

Deze lijkt me wel wat, compact, stevig, duurzaam en mooi.
http://www.laptopverpakki...oq-boa-slimcase-xl90.html

Natuurlijk betaal je er ook voor, maargoed, ik vind het een beetje vreemd om bij zo'n prachtlaptop een el-cheapo bag te kopen. :) Iemand nog suggestie's?

Ohja, en deze wil ik ook graag hebben (17" Wide dimensions: 36.8 x 22.9cm) dus past mooi.
https://maxict.nl/product...W%29?btwview=in&rs=hwinfo

[ Voor 18% gewijzigd door Knaak op 03-09-2009 12:18 ]

Verwijderd

Je bedoelt dus CTR+ALT+5 en dat alles tegelij. Geeft bij mij geen reactie.
Nivk schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:06:
Bij mij is het Alt Gr plus 5, dat is het hier in ieder geval op een gewoon keyboard.
sxps 16 heeft geen AltGr, de vraag is dus hoe je dat symbool kan krijgen op het toetsenbord van de sxps 16.

Ik veronderstel als Dell het symbool op de toets zet, dat het toch ook mogelijk moet zijn op een of andere manier om deze te gebruiken. Anders zou het er voor Piet Snot op staan.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 12:42 ]

Verwijderd

Je moet je toestenbord indeling internationaal zetten, bijv. VS internationaal. En dan ctrl + alt + 5

Verwijderd

@MOAW ik heb deze tas via Dell erbij genomen: http://www.belkin.com/IWC...process?Product_Id=472880 Hij past er perfect in (paar mm over aan beide kanten), zit nog een opberghoesje voor je accu bij, veel extra vakjes. De binnenkant is hele zachte stof. Design vind ik best mooi, tis niet zon overduidelijke logge laptoptas. Kost dacht ik 40 euro.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ah, die tas had ik wel gezien idd alleen kon ik nergens de interne afmetingen vinden. Hij lijkt me ook erg robuust kwa bouw/kwaliteit. :) Misschien dat ik die maar moet bestellen.

Zou je heel misschien foto's kunnen maken van een "top view" zodat ik de inhoud kan beoordelen? (met XPS erin aub :P) Mocht je dat willen doen, zou ik dat zeer waarderen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Knaak op 03-09-2009 14:26 ]

Verwijderd

ik heb helaas geen digitale camera (als enige in Nederland). Ik kan vanavond wel proberen met de ingebouwde webcam van de XPS foto's te maken. Weet iemand daar een programma voor waarmee dat kan?

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Zover hoef je ook niet te gaan. :) Ik denk dat ik hem maar gewoon aanschaf, want 35 euro tov 90 scheelt toch enorm veel.

Komt deze afbeelding overeen?
http://www.belkin.com/pre.../hi-res/F8N076_inside.jpg

Verwijderd

ja klopt wel aardig, laptop vak ziet er iets mooier uit in het echt dan op het plaatje. Ik heb de mijne via de Dell site besteld, daar stond dat ie tot 17" was, op de Belkinsite staat dat ie tot 15.4" is. Even opletten dus, misschien heb je 2 versies. Het belangrijkste is dat je de buitenkant mooi genoeg vindt, de binnenkant zit wel goed wat betreft opbergmogelijkheden

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 15:12 ]

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Er zijn inderdaad wel 2 versies. :P Alleen zal het in jou geval wel om de 15.4 variant gaan aangezien je maar "enkele mm" aan ruimte over hebt. De 17 inch variant zou toch minimaal 1cm aan beide kanten over moeten houden.

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:34
Ik heb nog ff snel een foto gemaakt. Beetje onduidelijk,maar die foto die hierboven staat klopt ook redelijk.
Heb op t moment ff geen goede camera bij de hand helaas..
Hoop dat je er wat aan hebt..
http://img3.imageshack.us/i/03092009231.jpg/ (imageshack!!)

Ik heb trouwens de 17inch versie.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Thanks! :) Ziet er inderdaad erg goed uit, alleen kan ik de knoop maar niet doorhakken. :P
Edit: Toch maar voor de Belkin 17 inch gekozen, aangezien de 15.4 wss niet ging passen. (er stond interne afmeting 37cm breed, xps is 38,5cm)

Bedankt iig voor de hulp. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Knaak op 03-09-2009 16:01 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

Ik zoek ook nog zo'n soort tas, alleen dan het liefst waar ook nog wat boeken bij kunnen :P

Verwijderd

ik weet niet precies hoeveel boeken en welke grootte enzo je hebt, maar als je het slim indeelt kunnen hier, naast de laptop, nog wel 3-4 boeken in (voorvak, achtervak en het grote vak aan de binnenkant). Alleen als je dikke handboeken hebt wordt het lastig. De tas is met 3-4 boeken wel propvol, dus als je ook nog ruimte wilt voor je boterhamtrommel en je beker melk zou ik nog even verder kijken

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik heb gelukkig maar 6 maanden les en daarna stage, en nooit boeken nodig. :) Echt heb ik wel altijd een A5 tekenblok bij, maar als dat niet in die tas zou passen, weet ik het ook niet meer. :+

• bbss
Mijn laptop throttlet onmiddellijk wanneer ik een spel start, erg vervelend schok.. schok..

Buiten dat wordt de adapter zo heet dat je er een eitje op kunt bakken, heel erg..

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gisteren ook de keuze gemaakt om een Studio XPS 16 te bestellen en wel de N00X1602 zonder wijzigingen. Via de EPP-website voor 892,05 inclusief verzendkosten. 5% kortingsbon zorgde voor 49,95 euro korting, terwijl dan de 50 euro korting verdwijnt. Ik heb dus maar voor 5 cent korting meer gekozen. :+

Anyway, nu lees ik in dit topic iets over een Windows refund? Wordt daarmee bedoeld dat je je Windows licentie in kan leveren en er dan geld voor terugkrijgt? Zo ja, hoe werkt dit en hoeveel krijg je terug voor Vista Home Premium SP1 64-bit Engels?

Daarnaast zie ik mensen die al een verwachte levertijd vermeld zien staan in hun bestelstatus, maar ik zie daar niks van. Ik zie alleen dat mijn order "getraceerd" is en verder niks. Klopt dit, moet ik simpelweg nog wachten of moet ik naar een andere optie kijken?

Verwijderd

Nog even wachten tot je een orderbevestiging krijgt, bij mij duurde dat 3/4 dagen. Dan krijg je een klantnummer ,is je bestelling in pre-productie en zie je de verwachte leveringsdatum.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12 21:41
MooDyBLueS schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:03:
Gisteren ook de keuze gemaakt om een Studio XPS 16 te bestellen en wel de N00X1602 zonder wijzigingen. Via de EPP-website voor 892,05 inclusief verzendkosten. 5% kortingsbon zorgde voor 49,95 euro korting, terwijl dan de 50 euro korting verdwijnt. Ik heb dus maar voor 5 cent korting meer gekozen. :+

Anyway, nu lees ik in dit topic iets over een Windows refund? Wordt daarmee bedoeld dat je je Windows licentie in kan leveren en er dan geld voor terugkrijgt? Zo ja, hoe werkt dit en hoeveel krijg je terug voor Vista Home Premium SP1 64-bit Engels?

Daarnaast zie ik mensen die al een verwachte levertijd vermeld zien staan in hun bestelstatus, maar ik zie daar niks van. Ik zie alleen dat mijn order "getraceerd" is en verder niks. Klopt dit, moet ik simpelweg nog wachten of moet ik naar een andere optie kijken?
had ik ook van die verdwenen korting

bel naar dell verkoopteam en krijg alsnog die 50 euro korting die je nu misgelopen bent (indien je nog niet bevestigd hebt) anders ff annuleren en opnieuw bestellen. Het zou anders wel wat zonde zijn van die 50e of die 5%

• lionels
Nu baal ik echt, normaal ging mijn laptop maandag toekomen. IK ga vanochtend nog eens kijken. Nu staat er dat hij vandaag gaat toekomen :o maar vandaag is er niemand thuis :(

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:56:
Nog even wachten tot je een orderbevestiging krijgt, bij mij duurde dat 3/4 dagen. Dan krijg je een klantnummer ,is je bestelling in pre-productie en zie je de verwachte leveringsdatum.
Oh, thanks. Zal wel met de betaling te maken hebben dan, dat ze die eerst zeker willen stellen. Gewoon nog even een paar dagen geduld hebben dus. :)

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

lionels schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:05:
Nu baal ik echt, normaal ging mijn laptop maandag toekomen. IK ga vanochtend nog eens kijken. Nu staat er dat hij vandaag gaat toekomen :o maar vandaag is er niemand thuis :(
Het is ook nooit goed he. ;)

Zojuist mijn VX Nano + Belkin messenger 17 binnen. De tas is toppie! Erg stevig, veel ruimte en de binnenkant is extreem zacht (geen sleeve nodig... yay!)

Als iemand een cheap tas zoekt, raad ik ze de Belkin aan, koste mij maar 30 euro. :)

Nu alleen nog wachten op: https://maxict.nl/product...%28SLIP-17W%29?btwview=in

[ Voor 37% gewijzigd door Knaak op 04-09-2009 12:18 ]

• Nivk
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
Nadat je betaling is bevestigd zul je een nieuwe link krijgen waar je dit kunt zien, daarna nadat Dell de order heeft verzonden kun je die traceren met de link naar UPS die daar ook op de pagina behoort te staan. Meer kun je hier lezen Dell levertijden topic

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:34
MOAW schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:20:
[...]

Het is ook nooit goed he. ;)

Zojuist mijn VX Nano + Belkin messenger 17 binnen. De tas is toppie! Erg stevig, veel ruimte en de binnenkant is extreem zacht (geen sleeve nodig... yay!)

Als iemand een cheap tas zoekt, raad ik ze de Belkin aan, koste mij maar 30 euro. :)

Nu alleen nog wachten op: https://maxict.nl/product...%28SLIP-17W%29?btwview=in
Ik ben ook erg tevreden met die tas!
Wat doe je precies met die screenslip?
Op je toetsenbord leggen voordat je je scherm naar beneden klapt?

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Inderdaad, daardoor blijft het glaspaneel mooi clean. Tevens is het ook een schoonmaak doekje + muismat. Eigenlijk ongeveer hetzelfde als standaard om de XPS 16 heen zit. :)

Leek me iig erg handig nu ik toch enkele dingen moest hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:39:
[...]

Je bedoelt dus CTR+ALT+5 en dat alles tegelij. Geeft bij mij geen reactie.

[...]
sxps 16 heeft geen AltGr, de vraag is dus hoe je dat symbool kan krijgen op het toetsenbord van de sxps 16.

Ik veronderstel als Dell het symbool op de toets zet, dat het toch ook mogelijk moet zijn op een of andere manier om deze te gebruiken. Anders zou het er voor Piet Snot op staan.
Net even uitgetest op mn XPS 16, CTRL+ALT+5 doet ie gewoon, net als AltGr+5. Beide krijg ik een euroteken. Er zit dus wel degelijk een AltGr knop op, alleen staat er alleen maar Alt op. De rechter alt knop is dus gewoon een AltGr. Zet anders je toetsenbordinstellingen op Internationaal (VS).

Verwijderd

Heeft iemand hier ook last van dat het scherm een beetje flikkert aan de rechter zijde? Verder is het een prima laptop, ik moet wel zeggen dat hij lekker warm wordt maar voor mij niet te warm :P

• bbss
bij mij draait geen enkel spel, begint gelijk te throttlen. Bij de meeste spellen dus ondraaglijk erg..

ik vraag me af waar ik naar zal moeten bellen om dit opgelost te krijgen zonder mn laptop kwijt te hoeven zijn : (

Verwijderd

Raar, bij werkt elk spel uitstekend.... De fan staan wel hard, maar het draait wel alles op max, de resolutie staat dan wel op 1280*720.

Is het mogelijk om windows 7 te installeren zonder de program files te verwijderen? Dus alleen de windows files in de OS partitie?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 17:22 ]

• Nivk
Ja dat kan:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4aa137ec4e973/4aa137ec4ddbd-vannaarwin.PNG

Als het goed is blijven alle programmas behouden, kijk ook hier eens even rond: [Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

bbss schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:09:
bij mij draait geen enkel spel, begint gelijk te throttlen. Bij de meeste spellen dus ondraaglijk erg..

ik vraag me af waar ik naar zal moeten bellen om dit opgelost te krijgen zonder mn laptop kwijt te hoeven zijn : (
Je bent je laptop niet kwijt. XPS support komt standaard met 1 jaar inhome garantie.

Btw, klopt het dat de klep eigenlijk iets breder en hoger is dan de body? Want aan alle kanten steekt die zegmaar 2 millimeter langer uit dan de body :P

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ja Saven, dat is om hem makkelijker open te krijgen natuurlijk. ;)

Verwijderd

Ik heb hem binnen,

22ste besteld, 26 opnieuw besteld vanwege een foutje bij Dell, vandaag binnen,
Wat een Mooi scherm, echt niet gewend,.. hier ga ik zeker van genieten, :P

• MooDyBLueS
  • Niet online
Nivk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:42:
[...]

[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

[...]

Nadat je betaling is bevestigd zul je een nieuwe link krijgen waar je dit kunt zien, daarna nadat Dell de order heeft verzonden kun je die traceren met de link naar UPS die daar ook op de pagina behoort te staan. Meer kun je hier lezen Dell levertijden topic
Net het topic over OS weigeren doorgelezen en zo te zien geeft Dell minimaal zo'n 65 euro terug, dus dat is toch de moeite waard als je zelf al een licentie hebt liggen. Ik heb inmiddels ook een orderbevestiging en helaas duurt het nog tot 23 september ("op of voor" volgens de e-mail) voordat ik mijn Studio XPS 16 binnen krijg, maar dan gelijk maar eens de refund aanvragen.

Overigens heb ik het WLED scherm besteld en niet de RGB LED, omdat me dat net iets te gek werd (ook al was het mooie upgrade naar een snellere processor en 500 GB harde schijf). Ik vraag me nu alleen af: ik heb vandaag in de Media Markt een Sony Vaio FW41M gezien, ook met 1080p beeldscherm, maar daar stond niet bij of het WLED of RGB LED was (ik gok het eerste?). Heeft iemand zelf een XPS 16 met WLED en ook de Sony gezien? Oftewel: kan iemand een vergelijk tussen beide maken qua beeldschermkwaliteit?

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik heb dell gemailed voor een refund, maar nogsteeds geen reactie. Is daar een speciaal adres voor? of Pagina? Dat is me totaal niet duidelijk. :(

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

MOAW schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:51:
Ik heb dell gemailed voor een refund, maar nogsteeds geen reactie. Is daar een speciaal adres voor? of Pagina? Dat is me totaal niet duidelijk. :(
Ze proberen het te verdoezelen sinds kort omdat teveel mensen er mis/ge-bruik van maken. Komt helaas voor dat ze bij sommigen totaal niet op mail reageren en hun eigen algemene voorwaarden ontkennen.

't Is een mooie laptop van Dell, maar als ze zo met klanten om gaan zien ze mijn nooit meer terug. Zelfde geldt voor een redelijk groot bedrijf welke daar altijd hun spulletjes haalt :)

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Moeten ze vooral doen, niet reageren. Ik heb deze week al 8 gevallen gehad waar ik door heb moeten mailen en waar dus niet op werd gereageerd (dell was 1 van die acht). Vind het niet kunnen dat al die bedrijven/uitgevers totaal niet reageren. :(

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

Daarom zullen ze mij ook niet meer terugzien, hoe nice ik de XPS laptops ook vind :P

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Het is toch vrij simpel, het stond in hun AV toen je het product kocht, dus heb je daar gewoon recht op. Die AV is er niet voor niets. :P Maargoed, ik bel maandag wel even naar NL support.

*Van die refund kan je namelijk een leuke notebook cooler halen, die best handig lijkt te zijn. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Knaak op 04-09-2009 21:40 ]

• Nivk
Vergeleken met diverse bedrijven is Dell toch wel coulant naar mijn mening. Haar support via mail mag dan wel wat langzaam incidenteel zijn, echter per telefoon ben ik altijd vlug en prima geholpen geworden.

Verwijderd

Saven schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:36:
Daarom zullen ze mij ook niet meer terugzien, hoe nice ik de XPS laptops ook vind :P
vind dit wel een beetje overdreven. Alle andere laptopmerken geven niet eens geld terug of hooguit 30 eurocent. Tuurlijk horen ze gewoon te reageren op het emailformulier, dat is niet goed te praten. Neemt niet weg dat veel mensen deze regeling misbruiken door geld te vragen en de OS gewoon te gebruiken. De techinsche support van Dell is een van de betere, mits je garantie hebt. Dat laatste geldt overigens voor veel bedrijven (is hier ook een topic met HP en Toshiba horrorverhalen). Ik denk iig niet dat je merk gaat vinden dat duidelijk klantvriendelijker is. Niet dat Dell zo geweldig is hor, maar alle grote laptopbedrijven zijn nu eenmaal log en bot.

• lionels
Lionel is blij, ik kwam terug van limburg en zag op tafel de dell doos staan. Blijkbaar heeft mijn kuisvrouw het pakker ondertekent

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:00:
Neemt niet weg dat veel mensen deze regeling misbruiken door geld te vragen en de OS gewoon te gebruiken.
En op welke manier lijdt Dell daaronder?

Verwijderd

Ben ook van plan om een Dell SXPS 16 aan te schaffen, zojuist even een setup geconfigureerd op Dell.be en kwam rond de 1200EUR (Totaal incl. BTW €1.226,94) uit. Ik zag dat er mogelijkheid is tot korting adhv een waardebon ofzo? Hoe verkrijg ik dit juist en is dat voor iedereen beschikbaar? Zal hoogstwaarschijnlijk ook nadat ik het ontvangen heb proberen voor een Windows refund zoals hier eerder werd vermeld.
Er stond ook dat de €308 korting op geselecteerde XPS-modellen & gratis levering woensdag 9 september 2009 vervallen, klopt dit?

Bij het samenstellen merkte ik dat ipv een zwarte design het XPS voorbeldmodel nu zwart/zilver wordt en er geen optie is om dit aan te passen, hoe worden ze standaard geleverd?

Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
1 jaar Premium garantiesupport
Dutch - Documentation Studio XPS 16
Internal Belgian Azerty Keyboard
Backcover in zwart leder: 16-inch RGB-led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
Intern dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) met laadsleuf, inclusief software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geen geïntegreerde tv-tuner (MLK-basis)
Accessoires
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
No Carry Case
Dell Wireless 370 Bluetooth-module
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Services & Software
1 jaar Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
N09X1603
Studio XPS 16 Order - Belgium
Datasafe Local 2.0 Basic
Studio XPS 16 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
90W AC Adaptor
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
1 Year Premium Warranty Support
Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo

Eerste keer dat ik een laptop aanschaf, nog iets dat iemand in het algemeen wel/niet nodig acht bij deze setup?

Alvast bedankt en eventueel nog nuttige tips/info zou ik zeer appreciëren.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

De Scrumbler The Slip 17 Wide past perfect bij de XPS16!

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/28wgvsw.jpg

Ik ben er blij mee. :D

• Nivk
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 09:40:

Eerste keer dat ik een laptop aanschaf, nog iets dat iemand in het algemeen wel/niet nodig acht bij deze setup?

Alvast bedankt en eventueel nog nuttige tips/info zou ik zeer appreciëren.
Morgen 6 september is de Studio XPS 1640 een aanbieding van de 14 koopjesdagen, je kunt nu natuurlijk niet zien wat dat precies inhoud maar misschien is het wel het wachten waard.
Waardebonnen vind je hier Dell Waardebonnen Topic. Die vul je in nadat je je systeem hebt samengesteld en in je mandje hebt zitten. Daarnaast is er nog bestellen via EPP korting/regeling kun je doen door gewoon via deze URL te bestellen of door op het samenstel scherm de URL te veranderen van bedhs1 naar beepp1. Waardebonnen zijn op het moment meestal 5% korting, EPP-korting is afhankelijk van het totaalbedrag maar waarschijnlijk voor jouw systeem 6% korting. Ik heb bijna hetzelfde systeem hier 3 keer naast me staan als jij hebt samengesteld :*) . Alleen heb ik er in dan de Intel WiFi Link 5300 in plaats van de WiFi Link 5100 deze heeft 3 antennes in plaats van de 2 in de 5100 veel verschil is er niet behalve de theoretische snelheid die 150Mbps hoger ligt bij de 5300, voor de 20€ vond ik het dat wel waard.
Zie ook hier, hier en hier.

Verwijderd

Bedankt voor de reply!
Ik ga die Studio XPS 1640 promotie morgen alvast checken.
Zal die ook configurable zijn en coupon/EPP korting toepasselijk? Indien ja is de kans groot dat het mijn definitieve keuze wordt.

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

Nice , zou je ook een foto kunnen maken van de laptop in de sleeve en de sleeve zelf? :)
Aangezien ik op internet geen goede plaatjes kan vinden. Alvast bedankt !

Btw, 't is wel een rotzooitje bij Dells administratie. Heb duidelijk aangegeven dat mijn nieuwe adapter naar een speciaal adres verzonden moet worden, meneer vertelde mij dat dat allemaal geregeld werd.
Wordt ie gewoon geleverd op het factuur adres |:(

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Dat is geen sleeve hoor, maar een dust/screenprotector. Ik heb iig geen sleeve. :P

Hij is eigenlijk iets te dik waardoor het scherm net niet op de rubbers valt. Maar dat kan geen kwaad lijkt me. (ik neem aan dat de XPS16 daar wel tegen kan, het gaat ook maar om 2mm doorbuiging.)

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

Oh lol :P Maar waarom heb je dat ding? 't Is niet echt zo dat mijn scherm last heeft van vlekken ofzo als ik hem dicht doe :P

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Extra bescherming tegen krassen/vlekken op het scherm, en als er toch vlekken op komen kan je de doek gewoon gebruiken om het eraf te poetsen. :P Vond dit handiger als de standaard sleeve/doek die erbij zit mee te moeten nemen. + het werk als goede muismat. :)

• Nivk
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:22:
Bedankt voor de reply!
Ik ga die Studio XPS 1640 promotie morgen alvast checken.
Zal die ook configurable zijn en coupon/EPP korting toepasselijk? Indien ja is de kans groot dat het mijn definitieve keuze wordt.
Ja hoor die kortingen kun je gewoon gebruiken op die promoties heb net even gekeken bij die van vandaag, echter ik zie alleen niet die koopjesdagen op de Belgische site dus denk niet dat jij daar gebruik van kunt maken :X .

Verwijderd

Nivk schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:06:
[...]

Ja hoor die kortingen kun je gewoon gebruiken op die promoties heb net even gekeken bij die van vandaag, echter ik zie alleen niet die koopjesdagen op de Belgische site dus denk niet dat jij daar gebruik van kunt maken :X .
Maakt niet uit toch? Dan bestel ik gewoon via de europese site? Of kan ik dan die EPP korting niet meer krijgen? =P

Ik neem aan dat het enige verschil tussen BE/EU/US/.. Dell site leveringstijd is, niet?

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Nee, acties/prijzen/coupon's etc zijn voor ieder land anders.

• Nivk
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:32:
[...]
Maakt niet uit toch? Dan bestel ik gewoon via de europese site? Of kan ik dan die EPP korting niet meer krijgen? =P
Er is geen "14 koopjesdagen" actie op de Belgische site helaas... Die EPP korting en Belgische waardebon kun je natuurlijk gewoon gebruiken.

Verwijderd

Dus wat raden jullie aan? Dell.be met EPP korting+waardebon of de buitenlandse 14-koopjesdagen-actie?

Setup staat zowiezo al vast, nu enkel de beste prijs vinden uiteraard :-)

Thanks

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

Dell verstuurt niet naar het buitenland

• superchanbe
  • Laatst online: 07-06-2024
Saven schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:23:
[...]

Ze proberen het te verdoezelen sinds kort omdat teveel mensen er mis/ge-bruik van maken. Komt helaas voor dat ze bij sommigen totaal niet op mail reageren en hun eigen algemene voorwaarden ontkennen.

't Is een mooie laptop van Dell, maar als ze zo met klanten om gaan zien ze mijn nooit meer terug. Zelfde geldt voor een redelijk groot bedrijf welke daar altijd hun spulletjes haalt :)
Yepe wees dan blij dat ze je nu ga negeren stel je eens voor als jou ga verplichten de latop/pc terug te laten sturen + alle installatie dvd's of je kan naar hun specifiek kantoor gaan om daar jou software te verwijderen ??

Ik ben zelf niet van plan om een refund te vragen omdat ik die Windows 7 upgrade wilt gebruiken maar als er mensen zijn die een refund gaat vragen en ook nog upgrade aanvraag voor windows7 vind ik wel dat ze niet strafloos kan doen ?? Dat is gewoon frauderen en pikken ??

Ik heb geen problemen als je al andere windows licentie thuis heeft of je gebruik Linux ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door superchanbe op 06-09-2009 00:38 ]

Verwijderd

Nog enkele vragen voor ik m'n bestelling afrond:

- Zijn de meerdere jaren garantie het extra geld waard?
- Windows Vista Home Premium Edition of Ultimate Edition?
- Moet je windows e.d. zelf nog installeren wanneer je de laptop ontvangt?
- Wordt standaard de zwarte versie geleverd? Want wanneer je de "Aanpassen" functie gebruikt heeft de voorbeeld-laptop een zilver/zwarte en ik vind geen optie om dit aan te passen.
- Is het een goed moment ivm actie's e.d. (Ik las iets over B2School-actie, kwartaaleinde-actie enz.) maar zo kun je natuurlijk altijd blijven uitstellen...

Met de 4jaar garantie voor de prijs voor 3 + EPP-korting + 5% waardebon + gratis leveringskosten + €344 korting op geselecteerde Notebooks kom ik op 1294EUR uit.

Dat is het zowat denk ik, thx!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 09:49 ]

Verwijderd

superchanbe schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:33:
[...]

Yepe wees dan blij dat ze je nu ga negeren stel je eens voor als jou ga verplichten de latop/pc terug te laten sturen + alle installatie dvd's of je kan naar hun specifiek kantoor gaan om daar jou software te verwijderen ??

Ik ben zelf niet van plan om een refund te vragen omdat ik die Windows 7 upgrade wilt gebruiken maar als er mensen zijn die een refund gaat vragen en ook nog upgrade aanvraag voor windows7 vind ik wel dat ze niet strafloos kan doen ?? Dat is gewoon frauderen en pikken ??

Ik heb geen problemen als je al andere windows licentie thuis heeft of je gebruik Linux ofzo.
Eigenlijk is het al stelen als je een refund aanvraagt omdat je al een andere windows licentie in huis hebt. Je vraagt een refund aan omdat je niet akkoord wilt gaan met de Algemene Voorwaarden van Microsoft. Dan is het raar dat je bij je andere licentie opeens wel akkoord gaat met die zelfde Algemene Voorwaarden.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:15:
[...]
Eigenlijk is het al stelen als je een refund aanvraagt omdat je al een andere windows licentie in huis hebt.
niet nog een keer betalen voor een product dat je al hebt betaald is stelen? aparte redenering.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 10:54 ]

Verwijderd

Als je verder had gelezen, zie je welke gedachte er achter die 'aparte' redenering zit.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Dat was precies de redenering die ik apart vond ;)

Maar goed, persoonlijk vind ik het onzin. Als je een licentie niet gaat gebruiken mag je je geld terug krijgen, zoals het hoort. De mensen die dezelfde licentie dan toch gaan gebruiken zou je van diefstal kunnen betichten, daar zou wat in zitten. Voor een andere licentie is het weer een ander verhaal.

[ Voor 90% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 11:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:36:
Als je verder had gelezen, zie je welke gedachte er achter die 'aparte' redenering zit.
En met die gedachte bedoel je:
Dat je eerst de algemene voorwaarden weigert, en ze dan op je eigen licentie accepteert?
Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen, het zijn 2 aparte licentie. Dus lijkt me verre van "stelen".

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

superchanbe schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:33:
[...]

Ik heb zelf zat Windows licenties. Dus vandaar dat ik die van Dell ook niet nog eens er bij hoef

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 09:40:

- Wordt standaard de zwarte versie geleverd? Want wanneer je de "Aanpassen" functie gebruikt heeft de voorbeeld-laptop een zilver/zwarte en ik vind geen optie om dit aan te passen.
- Is het een goed moment ivm actie's e.d. (Ik las iets over B2School-actie, kwartaaleinde-actie enz.) maar zo kun je natuurlijk altijd blijven uitstellen...

Met de 4jaar garantie voor de prijs voor 3 + EPP-korting + 5% waardebon + gratis leveringskosten + €344 korting op geselecteerde Notebooks kom ik op 1294EUR uit.

bump, zou hem graag vandaag nog bestellen :)

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

De meerdere jaren zijn toch wel een zeer handige uitbreiding. Kleine kans dat je dat voor niks betaalt. Maar de kans is redelijk groot dat je binnen 4 jaar een aantal probleempjes hebt :)

De laptop werd altij al geleverd met een zwarte klep met een zilveren rand en een stukje leder

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Mijn scharnier aan de linkerkant is niet 100% afgesloten (metaal sluit niet goed aan, zit 1mm ruimte tussen). Daar waar die ring oplicht als die aanstaat. Ik zit te twijfelen of ik daarvoor moet bellen, want het zit me stiekem wel dwars. Maar heb geen zin in een monteur die dalijk de problemen erger maakt. (die kans bestaat altijd namelijk)

Ook vraag ik me af of het de moeite waar is een invisible shield aan te schaffen, want het lijkt me dat krassen niet onder accidental damage vallen. (zou wel mooi zijn als dat wel zo was, kan alleen niets erover vinden)

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 09:40:

- Meerdere jaren garantie het extra geld waard? Dat moet jij je zelf afvragen of je dat geld waard vindt. Als je iemand bent die elk jaar een nieuwe laptop wil, dan niet. Maar als je echt van plan bent de laptop voor 2-3 jaar te gaan gebruiken, dan kan het wellicht een idee zijn, al zou ik wel kijken welke optie er op dat moment in de aanbieding is (zoals 4 jaar garantie voor de prijs van 3 jaar). Sowieso is de XPS Premium garantie uitmuntend te noemen. Ik had een keer een defecte harde schijf in mijn XPS M1330 en de technische helpdeskmedewerker van Dell zei mij dat hij een monteur langs zou sturen, maar dat zou 2 werkdagen duren. Als ik het zelf kon vervangen, dan zou ik de volgende werkdag al een nieuwe harde schijf per koerier geleverd krijgen, waarna ik de defecte terug kon sturen of gelijk meegeven aan de UPS koerier. Dit was trouwens binnen het eerste jaar, ik heb niet uitgebreid met meer jaren, vanwege eerder genoemde reden (elk jaar wel een nieuwe laptop).

- Ultimate biedt in mijn ogen niet heel veel extra ten opzichte van Home Premium. Vooral wat dingen die in Business zitten, zitten ook in Ultimate maar niet in Home Premium. Daarnaast is het met Ultimate mogelijk om on-the-fly tussen talen te schakelen (af- en aanmelden van gebruiker is voldoende) en zo kunnen verschillende gebruikers ook verschillende talen hebben. Bij Home Premium is dat niet mogelijk. Handig als je zelf Engels wilt, maar een ander die de laptop niet gebruikt daar geen kei in is.
Maar ook hier geldt: vergelijk op de Microsoft website wat de verschillen precies zijn, of je ze gaat gebruiken en of je het verschil in prijs waard vindt.

- Windows wordt voorgeinstalleerd afgeleverd, wat inhoud dat je alleen nog gebruikersnaam, internet en dergelijke in hoeft te stellen en je kan aan de slag. Daarnaast worden er wel schijfjes meegeleverd om te recoveren. Je hoeft je dus om het begin geen zorgen te maken of je alle drivers en utilities wel hebt geinstalleerd. Nadeel, voor sommige mensen, is wel dat er nogal wat bloatware (gratis software die niemand wil, maar je systeem wel onnodig vervuilen en traag maken) geinstalleerd meegeleverd wordt. Kan je daar mee leven, dan is er niks aan de hand, anders raad ik je aan om Windows los te installeren. Maar dan niet via de recovery schijf (tenzij het alleen een Windows Vista installatie zonder drivers/software betreft, maar dat denk ik niet).

- Standaard wordt de zwarte versie inderdaad geleverd, je kan bij "scherm" kiezen wat voor kleur de achterkant meekrijgt. Let wel op dat je ook het juiste type scherm (15.6" WLED of 16" RGB-LED) selecteert als je de kleur kiest. De witte is wel stijlvol, als je er van houdt, maar de rode lijkt mij iets te funky. Op veel Dell foto's lijkt het mooi, maar als je reviews ziet is het toch best wel een neppe kleur die het geheel een plastieke uitstraling geeft. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik denk wel dat met het oog op 2e hands verkoop zwart en wit de veiligste keuzes zijn. Voor de duidelijkheid: alle 3 modellen zijn zwart met zilveraccenten en alleen de achterkant van het scherm kan een andere kleur meekrijgen (zwart, rood of wit). Zoek anders op images.google.com eens op Dell Studio XPS 16 red, white of black. Dan zie je snel genoeg wat het verschil is.

- Ja, het is nu een goed moment om te bestellen. Ik heb vorige week het middelste model gekozen via de EPP en 5% korting werd het in totaal 892,05. Nu is hij 847,47 met een gratis upgrade naar 500 GB schijf. Ik ga morgen dan ook klagen bij Dell, want dit vind ik belachelijk, 50 euro goedkoper en een grotere harde schijf. Daar moeten ze wel wat mee doen, anders annuleer ik.

Verwijderd

Erg bedankt voor de constructieve reply!
Ik heb vorige week het middelste model gekozen via de EPP en 5% korting werd het in totaal 892,05
Verwijs je naar het model met de middelste prijsklasse?
Ik zal voor het duurste standaardmodel gaan (1200EUR). Intel WiFi aangepast voor extra 20EUR & 4jaar garantie genomen. Kom uiteindelijk op 1294EUR met EPP korting+Waardebon. Klopt dit ongeveer of komt deze prijs te hoog uit?

Wat betreft die bloatware, is dat een groot verschil of de moeite niet waard? Geen idee hoe Windows los te installeren.

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

MOAW schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:19:
Mijn scharnier aan de linkerkant is niet 100% afgesloten (metaal sluit niet goed aan, zit 1mm ruimte tussen). Daar waar die ring oplicht als die aanstaat. Ik zit te twijfelen of ik daarvoor moet bellen, want het zit me stiekem wel dwars. Maar heb geen zin in een monteur die dalijk de problemen erger maakt. (die kans bestaat altijd namelijk)

Ook vraag ik me af of het de moeite waar is een invisible shield aan te schaffen, want het lijkt me dat krassen niet onder accidental damage vallen. (zou wel mooi zijn als dat wel zo was, kan alleen niets erover vinden)
Hoe bedoel je precies? Want hij zit nooit helemaal strak tegen de body aan zegmaar.
Maak anders even een pic van wat je bedoelt ofzo :P

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Done, dit zegt genoeg waarschijnlijk.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/b6swtw.jpg

Moeten ze wel meteen heel dat metalen deel wat van links naar rechts loopt vervangen, dus ik weet niet of ik er wat aan zal laten doen. Maar er kan duidelijk wel vuil/vocht naarbinnen daar. :(

Metaal hoefde alleen wat meer gebogen te worden, waarom hebben ze dit niet meteen even gedaan. :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Knaak op 06-09-2009 20:13 ]

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

Hm dat is wel crappy idd. Kun je het zelf niet aandrukken met een tang ofzo?
Iets met rubber er tussen dat je het metaal niet beschadigt :P

Btw tis me opgevallen dat er iets van een doorzichtig plastic stickertje zit. Kan ik die gewoon er af halen of zie die daar met een doel?
Op mijn vorige XPS zat dat ook namelijk

[ Voor 39% gewijzigd door Saven op 06-09-2009 21:15 ]

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik heb dat eraf gehaald, waarschijnlijk is dat gewoon voor de montage bescherming.

En nee, zelf eraan prutsen doe ik niet, de hele linkerkant zit ook los, dus ik laat ze wel mooi hierheen komen.

Verwijderd

Saven schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:02:
Btw tis me opgevallen dat er iets van een doorzichtig plastic stickertje zit. Kan ik die gewoon er af halen of zie die daar met een doel?
Op mijn vorige XPS zat dat ook namelijk
Had ik nog niet eens gezien! Nu je het zegt idd.

Ik moet ook nog eens kijken hoe ik die Centrino en Vista sticker er af ga halen. Ik ben niet zo goed in die prulkarweien.

Verwijderd

Nou, ik heb m'n Studio XPS 16 net besteld :P Je kon de 14 koopjesdagen actie SWF file gewoon openen in je browser en ff het dagnummer in de parameters aanpassen, dus ik wist wat ik kon gaan verwachten.

Ik heb het RGB led scherm en de P8600 als hoogtepunten, en ik heb er ook maar meteen een SX2210 bijgedaan, om nou zo'n mooie notebook aan een 18" Samsung ala VGA te hangen he ;)

Ik ga denk ik wel een Unboxing movie ga maken, maar ik had nog een vraagje aan jullie:

Is er een goeie beknopte tutorial of hebben jullie nog tips over hoe je je WinXP (of Win7) perfect kan tweaken?
Ik weet wel een paar dingetjes (bootvis etc.) maar ik durf nooit zo goed :D

Ik kan niet wachten tot hij binnen is :D

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Stickers eraf trekken en beetje asheton should do.

Word echt helemaal gek van Dell support, technische hulp is zoals eerder vermeld niet in NL beschikbaar. Maar ik kan ook het support formulier of de XPS service-lijn niet vinden. Baggersite van Dell, zoveel zooi wat erop staat. :(

Heeft iemand toevallig dat email support form en/of service-lijn nummer voor mij? :)

[ Voor 76% gewijzigd door Knaak op 07-09-2009 10:47 ]

Verwijderd

volgens mij kan je die, als je ze even met een warm doekje (ik zeg niet doorweekt, ik bedoel licht vochtig)
inwrijft, gewoon loshalen met je nagel. GEEN stickerverwijderaar gebruiken! (Nafta) Er staat niet voor niets op: vervaagt kleuren :l

• Nivk
Alle stickers heb ik verwijderd gekregen zonder middeltjes te gebruiken, er zit er ook een op de batterij op dat metertje maar die valt wel op lijkt me zo. De plakkers van Win Vista en Intel op de palmrest waren nog het hardnekkigst en heb ik niet meteen er af gehaald. Volgens mij komen die steeds losser te zitten door de warmte want na een tijdje gingen ze veel gemakkelijker los, gewoon met de hand voorzichtig lostrekken.

• Blackadder-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 07:53
Nivk schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:58:
Alle stickers heb ik verwijderd gekregen zonder middeltjes te gebruiken, er zit er ook een op de batterij op dat metertje maar die valt wel op lijkt me zo. De plakkers van Win Vista en Intel op de palmrest waren nog het hardnekkigst en heb ik niet meteen er af gehaald. Volgens mij komen die steeds losser te zitten door de warmte want na een tijdje gingen ze veel gemakkelijker los, gewoon met de hand voorzichtig lostrekken.
Juist de vista en centrino sticker afgehaald, er blijven nu wel van die irritante lijmresten achter, iemand die weet hoe ik die eraf krijg? :9

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:21:
Erg bedankt voor de constructieve reply!

[...]

Verwijs je naar het model met de middelste prijsklasse?
Ik zal voor het duurste standaardmodel gaan (1200EUR). Intel WiFi aangepast voor extra 20EUR & 4jaar garantie genomen. Kom uiteindelijk op 1294EUR met EPP korting+Waardebon. Klopt dit ongeveer of komt deze prijs te hoog uit?

Wat betreft die bloatware, is dat een groot verschil of de moeite niet waard? Geen idee hoe Windows los te installeren.
Ja, ik ben zelf voor het middelste model qua prijsklasse gegaan (999).

Het duurste model is inmiddels 1149, tijdens de koopjesdagen en dat duurt geloof ik nog tot en met vandaag of morgen. Kan ik niet zo duidelijk zien, het scheelt 'maar' 50 euro, maar toch.

Bloatware op mijn vorige XPS M1330 viel wel mee, het is zeker niet zo erg als bij Sony of HP bijvoorbeeld. Maar puristen kunnen er niet mee leven, die willen enkel Windows, de benodigde drivers en utilites en voor de rest hun eigen programma's. De vraag die jij je het beste zelf kan afvragen is: "Heb ik me in het verleden geërgerd aan meegeleverde software die op mijn laptop/desktop stond?" Als het antwoord nee is, dan zal je hier ook weinig hinder van ondervinden. Je kan ook simpelweg alle overbodige software, zoals Microsoft Works (want wie gebruikt dat nou...) verwijderen via het configuratiescherm.

Als je geen haast hebt en die 50 euro je niet veel uitmaakt, dan kan je misschien wachten tot ik deze week mijn XPS 16 binnen krijg, dan kan ik je nog beter antwoord geven. Hij staat sinds gisterenavond op "verzonden" en dat duurt volgens Dell 2-5 werkdagen, dus dat zou uiterlijk vrijdag a.s. moeten zijn.
Maar misschien dat iemand anders nog even in kan haken en aan kan geven hoeveel/welke bloatware er standaard wordt meegleverd?

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Geen idee hoeveel bloatware erop gegooid is, ik heb meteen Windows 7 Ultimate erop gegooid. :)

Ik heb nogsteeds het XPS support nummer niet gevonden, heeft iemand die bij de hand? (of dat formulier..)

• Nivk
Blackadder- schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:02:
[...]
Juist de vista en centrino sticker afgehaald, er blijven nu wel van die irritante lijmresten achter, iemand die weet hoe ik die eraf krijg? :9
Ik heb gewoon rustig gewreven met mijn vingers (niet nagels) in de sleeve tot het weg was.

020-674 4594 ,24 uur per dag, maandag t/m zondag Uitsluitend Engelstalige ondersteuning

• Blackadder-
Nivk schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:59:
[...]

Ik heb gewoon rustig gewreven met mijn vingers (niet nagels) in de sleeve tot het weg was.

020-674 4594 ,24 uur per dag, maandag t/m zondag Uitsluitend Engelstalige ondersteuning
deed ik ook, maar die lijm verspreid zich over de volledige rechteronderkant van me laptop :s
allemaal haartjes enzo nu van die sleeve die nablijven, absoluut niet mooi :(

• Blackadder-
Blackadder- schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:12:
[...]

deed ik ook, maar die lijm verspreid zich over de volledige rechteronderkant van me laptop :s
allemaal haartjes enzo nu van die sleeve die nablijven, absoluut niet mooi :(
Edit, 3 pijnlijke vingers en een kapotte sleeve later, zie je van de lijm bijna niks meer, maar voelt die kant zeer ruw aan, bijlange niet zo gladdig als een andere plaats op mijn onderkant van mijn laptop :(

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Daarom is een klein beetje asheton altijd wel handig. :P

Thanks Nivk voor het nummer, kon het echt niet gevonden krijgen.

Goed nieuws! Net een email ontvangen:
Thank you for contacting Dell Online Customer Service.

I understand that you would like to cancel and return the Operating system and MS Works Software as you only use Linux.

We will not be collecting the part from you, but would arrange for the amount to be refunded back to the original account which was used to place this order.

Please allow 5-7 business days for the amount to get reflected on your account.
:D

[ Voor 103% gewijzigd door Knaak op 07-09-2009 13:52 ]

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12 21:41
bloatware valt mee, al is de macafee antivirus heel onhandig, die er meteen afgedaan, en geen antivirus gebruikt. In mijn ogen niet nodig.
Ik denk dat de rest wel handig is, Adobe reader staat er standaard al op, java werkt geloof ik meteen al...
Maar ik heb het ook maar 1 week gebruikt nu draai ik win7RTM, die ik over 3 dagen moet verversen ofzo vanwege geen licentie :( Imand nog ideen?

Over stickersverwijderen: daarom laat ik ze lekker zitten: ze zitten niet indeweg, en dat plakspul/aceton op mijn lappie zie ik ook niet zitten :) straks gaten in het plastic.

ohja: opzich zijn de sticers best wel Nice!

[ Voor 3% gewijzigd door HBSVDK op 07-09-2009 19:41 ]

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 08:57
Blackadder- schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:02:
[...]

Ik vond op een andere site de tip om WD-40 te gebruiken, en dat deed het alleraardigst in combinatie met een stukje stof. Ik heb de stickers zelf al verwijderd voordat ik de laptop uberhaupt aanzette dus warmte heeft niets kunnen uitrichten :)

Verwijderd

Ik heb mijn XPS vandaag ontvangen en ben er op zich tevreden mee, ik heb alleen een grote irritatie waarvan ik denk dat het verholpen kan worden, maar ik weet niet hoe. Ik hoop eigenlijk dat een van jullie dit probleem gehad en verholpen heeft.

Ik heb thuis een draadloos netwerk, daar stonden altijd 2 pc's op, eentje heb ik nu dus vervangen voor de laptop, met die andere twee pc's had ik nooit netwerkproblemen, maar met de laptop wel.

Als je de muis boven het internet-icoon in de system tray houdt staat er normaal gesproken de netwerknaam en "toegang: Lokaal en internet", dat staat er bij mij ook, maar na een tijdje, op ogenschijnlijk willekeurige momenten komt er te staan "Toegang: Lokaal' en "Beperkte verbindingsmogelijkheden". De signaalsterkte is nog steeds uitstekend, maar geen enkele pagine laadt dan nog en downloads stoppen.

Ik moet dan de verbinding verbreken en weer opnieuw verbinden en dan doet alles het weer. Het lijkt wel alsof de verbinding naar het internet door een bepaalde instelling periodiek verbroken wordt of iets dergelijks.

Alle suggesties zijn welkom. Ik heb in apparaatbeheer het uitschakelen van netwerkkaarten voor energiebesparing al uitgevinkt.

Edit: Ik heb nu bij windows firewall, ondanks het feit dat hij al uitgeschakeld staat, bij instellingen -> uitzonderingen het vinkje voor wireless portable devices aangevinkt, kijken of ik die melding nog krijg de komende dagen. Ik meld nog of het heeft gewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 21:39 ]

Verwijderd

HBSVDK schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:40:
Maar ik heb het ook maar 1 week gebruikt nu draai ik win7RTM, die ik over 3 dagen moet verversen ofzo vanwege geen licentie :( Imand nog ideen?
Misschien als je je DirectMessage enabled zodat ik een bericht kan sturen ;) Of beter, kan ik gewoon naar dat email-adres in je profiel sturen?
Kingeling schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:45:
Ik vond op een andere site de tip om WD-40 te gebruiken, en dat deed het alleraardigst in combinatie met een stukje stof. Ik heb de stickers zelf al verwijderd voordat ik de laptop uberhaupt aanzette dus warmte heeft niets kunnen uitrichten :)
Gebruik je WD-40 dan gewoon om de lijmresten te verwijderen als de stickers er al af zijn? Of om de stickers in het algemeen te verwijderen.
En het belangrijkste: het tast de glans/kleur/whatever van de behuizing niet aan?

Zou een mooi optie zijn, iets wat de meeste mensen wel in huis hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 21:47 ]

Verwijderd

Het heeft niet mogen helpen, ik post hier wat screens van het probleem.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2iqeirq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/27xjczt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2yl1f8x.jpg

Misschien is dit nog relevant:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/sniez7.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 23:44 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.