• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:41:
Gebruik je WD-40 dan gewoon om de lijmresten te verwijderen als de stickers er al af zijn? Of om de stickers in het algemeen te verwijderen.
En het belangrijkste: het tast de glans/kleur/whatever van de behuizing niet aan?
Zou een mooi optie zijn, iets wat de meeste mensen wel in huis hebben.
What surfaces or materials are OK to use WD-40 on?

WD-40 can be used on just about everything. It is safe for metal, rubber, wood and plastic. WD-40 can be applied to painted metal surfaces without harming the paint. Polycarbonate and clear polystyrene plastic are among the few surfaces on which to avoid using a petroleum-based product like WD-40.

Is dat zwarte plastic toevallig Polycarbonate?

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12 21:41
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:41:
[...]
Misschien als je je DirectMessage enabled zodat ik een bericht kan sturen ;) Of beter, kan ik gewoon naar dat email-adres in je profiel sturen?
[...]
Jij had nog een oplossing? dat zou fijn zijn.

Ik geloof dat mijn email adres vrij te zien is in mijn profiel ja!, anders is volgens mij een pm ook altijd nog mogelijk!

alvast bedankt!

• lionels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11 10:13
Hey weet er al iemand hoe het zit met die windows 7 upgrade? en Heeft er iemand een afstandsbedieing bij zijn xps bij gekregen?

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 08:57
Nivk schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:36:
[...]

What surfaces or materials are OK to use WD-40 on?

WD-40 can be used on just about everything. It is safe for metal, rubber, wood and plastic. WD-40 can be applied to painted metal surfaces without harming the paint. Polycarbonate and clear polystyrene plastic are among the few surfaces on which to avoid using a petroleum-based product like WD-40.

Is dat zwarte plastic toevallig Polycarbonate?
Ik heb het gebruikt om de lijmresten weg te halen. Ik heb zojuist nog even extra goed gekeken naar het oppervlakte en de weerspiegeling ervan en kan geen onregelmatigheden ontdekken..should be safe dus zou ik zeggen.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
lionels schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:04:
Hey weet er al iemand hoe het zit met die windows 7 upgrade? en Heeft er iemand een afstandsbedieing bij zijn xps bij gekregen?
Voor de Windows 7 upgrade moet je bij de volgende website zijn: https://win7.dell.com/
Let wel op: het kan zo'n 10 dagen duren voordat jouw Dell laptop in de database van de Windows 7 upgrade staat. Dus tot die tijd kan je foutmeldingen krijgen bij het valideren van je service tag nummer.

Ik heb mijn Studio XPS 16 gisteren binnengekregen en gelijk geprobeerd, maar dat lukte dus niet. Vervolgens gebeld en een Engels sprekende medewerker zei dus het bovenstaande en wist er ook aan toe te voegen dat het begin oktober sowieso zou moeten werken. Daarnaast zei hij dat het geen haast heeft, want Windows 7 komt 23 oktober uit en het uitlevern geschied niet op datum van registratie, maar volledig willekeurig, dus het maakt niet uit of je nu al registreert of 23 oktober, want het uitleveren duurt in zijn geheel zo'n twee weken.

Wat betreft die afstandsbediening: ik heb het middelste model (P7350, WLED Full-HD, 320GB 7200rpm) en daar zit geen afstandsbediening bij. Maar volgens mij zit dat bij geen enkele Studio XPS 16.

• Nivk
Krijgt iemand smartsource.dell.com werkend? Heb al verschillende browsers geprobeerd maar wil niet echt lukken. Je kunt er komen via mijn account en dan klikken op in de fabriek geïnstalleerde software downloaden.

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:37
Nivk schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:55:
Krijgt iemand smartsource.dell.com werkend? Heb al verschillende browsers geprobeerd maar wil niet echt lukken. Je kunt er komen via mijn account en dan klikken op in de fabriek geïnstalleerde software downloaden.
Nee,dat is volgens mij alleen toegankelijk voor dell buyers vanuit de VS.
Drivers kan je http://support.dell.com/support/downloads/index.aspx hier vinden.
Mocht je opzoek zijn naar de FA software(die staat niet op de site) laat het dan even weten, die heb ik van een helpdesk medewerker wel gekregen.

• scaphoid
  • Laatst online: 09-02-2023
Hoi Denuz,

Ik ben wel geinteresseerd in de Fast Access driver, Want wat ik begrepen heb is, dat je na de installatie Windows 7 hem nog moet installeren?

Wie heeft er daarnaast ervaring met Dell Dock? Volgens mij maakt dat mijn systeem zo traag, dat ik nauwelijks normaal kan typen....

gr.

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
welke programma gebruiken jullie voor de temps van de GPU
speedfan werkt voor mij niet

• Nivk
HWMonitor of Everest Ultimate gebruik ik voor temperatuur metingen. Bedankt Denuz, wel jammer dat het nog niet toegankelijk is. Beetje verwarrend dat er door Dell wel al naar gelinkt wordt.

Verwijderd

Over mijn probleem eerder, was waarschijnlijk gewoon een driver probleempje, sinds het installeren van de nieuwste driver voor de intel kaart heb ik er geen last meer van gehad.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 16:19
Ik heb mijn Studio 16 vandaag binnen gekregen. Ben tot nog toe erg tevreden. Alles ziet er goed uit en het scherm is echt geweldig!

Heeft iemand nog Vista x64 drivers kunnen vinden voor de ATI Mobility Radeon HD 4670 ? Ik zie op de website van ATI geen geschikte drivers staan.

De drivers die beschikbaar zijn op de website van Dell willen helaas niet installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Racemol op 12-09-2009 00:04 ]

• Nivk
Mobility Modder gebruiken op de ATI Catalyst 9.9 Desktop Display Driver Windows Vista 64 bit en dan zou het moeten lukken. Wel even de installation step-by-step guide volgen, hoezo werken die Dell drivers niet?

• denuz
Nivk schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:15:
HWMonitor of Everest Ultimate gebruik ik voor temperatuur metingen. Bedankt Denuz, wel jammer dat het nog niet toegankelijk is. Beetje verwarrend dat er door Dell wel al naar gelinkt wordt.
Hmm bij mij loopt heel de laptop sloom door het gebruik van Everest Ultimate, ik krijg allemaal getallen bij me werkbalk,en alles wordt enorm traag. Ligt dat toevallig aan de instellingen van Everest?
Ik heb de FA software even op rapidshare gezet, zie de link hier onder.
http://rapidshare.com/users/JQI9V

• superchanbe
Nivk schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:15:
thx ik gebruik nu HWMonitor Pro.
Is er iemand al geslaagd om die Windows 7 aan te vragen via die link ??
Telkens als het het probeert komt telkens die fout melding van u komt er niet in aanmerking voor...

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

denuz schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 03:09:
[...]
Hmm bij mij loopt heel de laptop sloom door het gebruik van Everest Ultimate, ik krijg allemaal getallen bij me werkbalk,en alles wordt enorm traag. Ligt dat toevallig aan de instellingen van Everest?
Ik heb dit vaker meegemaakt. Het lijkt me een bug in Everest.

• HBSVDK
ja ik heb dell gebeld, en toen hebben ze me handmatig op de win7 lijst gezet. Het werkte bij mij namelijk eerst ook niet. Mijn systeem kwam niet in aanmerking ofzo?

bellen naar de nl verkoopservice en dan sturen zij een maill naar de engelse support.

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Op school zijn veel nieuwe laptop's te zien.
sommige met en zonder afstandsbediening.
Een klasgenoot heeft een HP met afstandsbediening en daar reageert mijn laptop ook op dat is wel jammer.
Was voor verslag bezig krijg je windows media center voor je neus :P
Het afsluiten van de laptop kan ook met dat ding.

• Nivk
Kun je misschien verhinderen door je infrarood receiver uit te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Nivk op 12-09-2009 14:46 ]

• Racemol
Nivk schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 01:20:
Mobility Modder gebruiken op de ATI Catalyst 9.9 Desktop Display Driver Windows Vista 64 bit en dan zou het moeten lukken. Wel even de installation step-by-step guide volgen,
Dankje! Met die modder is het gelukt om de nieuwste drivers te installeren.
hoezo werken die Dell drivers niet?
De drivers vanaf de Dell website bleken achteraf exact hetzelfde als de geinstalleerde drivers, vandaar dat deze niet wil installeren. Na het handmatig "cleanen" van de drivers werkte deze wel.

Ik ben nu in ieder geval blij met de nieuwste drivers :)

• Nivk
Misschien heb je nog pech dat onderdelen van de vorige driver zijn blijven staan na het de-installeren ervan, met als gevolg dat je nu delen van verschillende drivers hebt. Omdat deze "in gebruik waren" op dat moment konden ze niet gewoon worden verwijdert. Zelf gebruik ik Guru3D - Driver Sweeper in safe mode om alles goed schoon te maken voor ik nieuwe drivers installeer.

• Pegas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
Heb net Windows 7 op mijn laptop geinstalleerd maar de enigste software die ik mis (niet dat ik hem ga gebruiken) is die webcam software (drivers heb ik wel). Heb al gezien op de toegevoegde cd's maar daar staat die software niet op. Op de Dell site staat het ook niet, tenzij ik er over heb gezien. Iemand enig idee waar ik die software zou kunnen halen?

Verwijderd

Heb mijn studio xps 16 de 6de besteld en zou normaal dinsdag moeten aankomen, maar zit wat met kopzorgen, heb namelijk de P7350(2.00GHz,1066MHz,3MB) processor genomen en nu ben ik een beetje bang dat deze een beetje te zwak gaat zijn? Maar alhoewel 1066MHz is zeker al deftig. Hebben jullie hier ervaringen mee? :)

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:33
Je moet kijken naar de kloksnelhied, 2.00 GHZ. En niet naar de busspeed van 1066Mhz, dat hebben bijna alle mobiele processors van Intel.

Verwijderd

t-town schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 22:49:
Je moet kijken naar de kloksnelhied, 2.00 GHZ. En niet naar de busspeed van 1066Mhz, dat hebben bijna alle mobiele processors van Intel.
De meeste hebben toch 800 Mhz? Denk je dat 2 Ghz voldoende is? Ik zal hem vooral voor school gebruiken.

• HBSVDK
dat is makkelijk zat, zolang jij niet gaat gamen, en dan is hij nog wel aardig krachtig, dus gewoon schoolwerkt met wat achtergrondapps draaiende heb je nog dik processorkracht over.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:09

Saven

Administrator

Hebben jullie ook dat de toetsen van het toetsenbord tegen het scherm drukken als deze dichtgeklapt is?
Om een of andere reden blijven mijn toetsen vet en zit er een lelijke afdruk op scherm van een aantal toetsen, of van ruimte tussen een aantal toetsen.

niet echt chill als ik dat elke keer moet wegpoetsen met mijn mouwen ofzo :P

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 08:57
Saven schreef op zondag 13 september 2009 @ 00:00:
Hebben jullie ook dat de toetsen van het toetsenbord tegen het scherm drukken als deze dichtgeklapt is?
Om een of andere reden blijven mijn toetsen vet en zit er een lelijke afdruk op scherm van een aantal toetsen, of van ruimte tussen een aantal toetsen.

niet echt chill als ik dat elke keer moet wegpoetsen met mijn mouwen ofzo :P
Jep, kwam ik ook achter inderdaad. Ik zag eerder in dit topic een mat voorbij komen om dit te voorkomen, maar ik had verwacht dat er extra druk op het deksel nodig was om dit te krijgen... helaas heb je dus standaard extra bescherming nodig lijkt het :(

Heeft iemand hier toevallig de TV kaart al succesvol werkend gekregen? DVB-T wil hij niet echt pakken hier.. dacht dat ik NL1, 2 en 3 toch zou moeten kunnen ontvangen....

• HBSVDK
Mijn toetsenbord bij de dell sxps16 is vanochtend gestorven. Gister was alles nog prima, en nu kan ik helaas alleen het on-screen toetsenbord nog gebruiken. Ik heb hem pas 4 weken ofzo, gaat wel heel vlug :)

Zonet dell gebeld, alleen ze kunnen me vandaag niet helpen, morgen pas voor het eerst dus lekker balen is dat.
Kunnen ze pas dinsdag langskomen dan...

Verder werkt alles nog wel (scherm/usb/mousepad + knopen). Lekker vaag ook,

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 18:48

Knaak

It's me, Mario!

Zo, sinds gisteren 147 euro rijker door de windows refund. :o Ik mag niet klagen tot nu toe bij Dell. :P

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 16:48

Terrestraeon

END OF LINE

Ik heb het moeilijk met deze keuze:

Ik zou wel graag de SSD willen van 256Gb maar 300 euro is natuurlijk een flinke upgrade.
Is besparen op de CPU dan een idee? Windows 7 kan je binnenkort toch gratis via upgrade ontvangen en die kan goed met SSD's overweg. Het is natuurlijk goed voor het stroomverbruik, de snelheid maar ook voor lager temperatuur (is dit verwaarloosbaar??)

Kies ik dus voor de Intel P8600 met 320Gb HDD of kies ik voor de intel P7350 met de 256Gb SSD?

Verwijderd

hoe komt dell eigelijk aan een ssd voor 300 euro? de goedkoopste in de PW kost 555,-
pricewatch: Corsair P256 256GB

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:15:
hoe komt dell eigelijk aan een ssd voor 300 euro? de goedkoopste in de PW kost 555,-
pricewatch: Corsair P256 256GB
Het is natuurlijk een meerprijs, de originele hdd prijs gaat er dus vanaf.
Daarnaast koopt Dell deze natuurlijk niet per stuk in (eerder in duizenden) en dat zal ook best wat korting opleveren voor Dell :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

en dell kan die ssd voor 350 socoren, en vervolgens geven ze niet de (gebruikelijke) dell-upgrade marge van 200%?

een upgrade van 320 gb naar 500 GB kost ook 50 euro, daar koop je bijna een nieuwe schijf voor
het kan nog bonter, een pentium dual core upgrade naar p8600 kost bij dell maarliefst 240
dezelfde proc scoor je voor 180 bij de shop om de hoek

• denuz
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:48:
en dell kan die ssd voor 350 socoren, en vervolgens geven ze niet de (gebruikelijke) dell-upgrade marge van 200%?

een upgrade van 320 gb naar 500 GB kost ook 50 euro, daar koop je bijna een nieuwe schijf voor
het kan nog bonter, een pentium dual core upgrade naar p8600 kost bij dell maarliefst 240
dezelfde proc scoor je voor 180 bij de shop om de hoek
Wat wil je hier nou mee bereiken?
De prijzen zoals ze op de site van Dell staan zijn de prijzen die door Dell berekend zijn.
Daar moeten we het allemaal mee doen..

• DamianW
  • Laatst online: 25-09 17:11
hoe zit dat met die epp korting? ook als je nergens werkt en je vult maar wat in bij bedrijf.. doen ze daar niet moeilijk over?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
DamianW schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:20:
hoe zit dat met die epp korting? ook als je nergens werkt en je vult maar wat in bij bedrijf.. doen ze daar niet moeilijk over?
Da's een risico dat je zelf moet overwegen/nemen.

Technisch gezien is dit oplichting. In hoever Dell dit gaat controleren en iets tegen onderneemt is natuurlijk de grijze zone...

Verwijderd

Ik heb een kort vraagje over de XPS studio 16; is het mogelijk om hier een afstandsbediening bij te bestellen? Ik kan dit niet terugvinden op de DELL website. Neem aan dat ie er niet standaard bij zit aangezien ik er niemand over hoor?

• DamianW
Blacksnak schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:09:
[...]

Da's een risico dat je zelf moet overwegen/nemen.

Technisch gezien is dit oplichting. In hoever Dell dit gaat controleren en iets tegen onderneemt is natuurlijk de grijze zone...
hmm, oke oke zijn er mensen die er gebruik van hebben gemaakt ook al zijn zij geen werknemers? en zoja wat deed dell daartegen? alvast bedankt:)

Verwijderd

Hey mensen, ik wilde ff laten weten dat deze laptop me prima bevalt.

Wel stond hij al meteen een van de eerste dagen aan in mijn tas (geen idee hoe), hij werd behoorlijk heet. Door die hitte werd heel mijn scherm een soort van donker op de plek bij de fan-outtake. Ik zie daar eigenlijk nog steeds een iets donkere plek??? Is dit een soort van "normaal"?

Ik heb het trouwens voor elkaar gekregen om Windows Vista en Works 9.0 te retourneren. Ik mailde enkele dagen na mijn ontvangst, werd teruggebeld door een +35 nummer (Engels gesproken), en die noteerde mijn bankgegevens.

Kreeg vervolgens van Dell een mail met een bevestiging.

Ben benieuwd wat ze op me rekening gooien deze week (dat laat ik nog wel horen) :P. Iemand anders had voor dezelfde combo € 220,- retour, dat was wel enige tijd geleden, maar ik ben snel tevreden :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:20:
Ik heb een kort vraagje over de XPS studio 16; is het mogelijk om hier een afstandsbediening bij te bestellen? Ik kan dit niet terugvinden op de DELL website. Neem aan dat ie er niet standaard bij zit aangezien ik er niemand over hoor?
Zit er als optie bij tijdens de bestelling. Kost je wel wat extra.

• Philflow

Philflow

DamianW schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:19:
[...]
hmm, oke oke zijn er mensen die er gebruik van hebben gemaakt ook al zijn zij geen werknemers? en zoja wat deed dell daartegen? alvast bedankt:)
Vele tweakers hebben met EPP besteld en het wordt soms tijdens het bestellen gecontroleerd. Achteraf nooit, en volgens mij zal het Dell een worst wezen. Ze maken echt nog wel winst.
DamianW schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:20:
ook als je nergens werkt en je vult maar wat in bij bedrijf..
je hoeft geen bedrijf in te vullen.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 15-09-2009 17:29 ]

• DamianW
Philflow schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:28:
[...]

Vele tweakers hebben met EPP besteld en het wordt soms tijdens het bestellen gecontroleerd. Achteraf nooit, en volgens mij zal het Dell een worst wezen. Ze maken echt nog wel winst.

[...]

je hoeft geen bedrijf in te vullen.
dat moet wel degelijk anders kom je niet verder:) staat zo'n sterretje bij;)

• Philflow

Philflow

DamianW schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:38:
[...]
dat moet wel degelijk anders kom je niet verder:) staat zo'n sterretje bij;)
Toen ik mijn laptops bestelde (2 maanden geleden) hoefde het niet. Weet je zeker dat je van de goede site besteld? www.dell.nl/epp en dan bij het afrekenen inloggen met je consumenten account.

Misschien hebben ze het inmiddels veranderd.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 15-09-2009 17:44 ]

• superchanbe
Ik heb een laag score voor 3D Mark 06 Totaal = 5453
S.M 2.0 :1894
HDR/S.M 3.0 : 2366
CPU Score : 2525

Enkel CPU score is juist aan wat kan dit precies liggen ?

• Philflow

Philflow

superchanbe schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:41:
Enkel CPU score is juist aan wat kan dit precies liggen ?
Heb je Vista in High Performance profiel staan?
Verder kan het aan van alles liggen. Ik zou beginnen bij je graphics drivers. En heb je hem 2x gedaan?

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:10
Philflow schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:41:
[...]

Toen ik mijn laptops bestelde (2 maanden geleden) hoefde het niet. Weet je zeker dat je van de goede site besteld? www.dell.nl/epp en dan bij het afrekenen inloggen met je consumenten account.

Misschien hebben ze het inmiddels veranderd.
Helaas moet je, iig sinds 1 maand, een bedrijf opgeven. Op je bon komt ook dat bedrijf te staan. Ik heb hem voor de zekerheid besteld via m' n schoonvader. Het bedrijf waar hij werkt doen ze mee aan de EPP.

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:44:
[...]

Heb je Vista in High Performance profiel staan?
Verder kan het aan van alles liggen. Ik zou beginnen bij je graphics drivers. En heb je hem 2x gedaan?
Ik heb een paar dagen gelden voor de grap de profielen eens getest.

De Energy Saver was het zuinigst, maar High Performance niet de snelste. Balanced kwam 10 punten hoger uit dan High Performance.

Ik ben overigens wel te spreken over de grafische prestaties, ik haal 6620 3DMarks onder Windows 7 Ultimate RTM.

Crysis is zeer goed te spelen op low @ 1080p.

• DamianW
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:11:
[...]

Ik ben overigens wel te spreken over de grafische prestaties, ik haal 6620 3DMarks onder Windows 7 Ultimate RTM.

Welke specs heb je dan?

Verwijderd

Oeps, dat is best handig om erbij te vermelden :P.

Tis een 2,4 GHz P8600, 4 GB geheugen en de HD4670.

• superchanbe
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:11:
[...]

Ik heb een paar dagen gelden voor de grap de profielen eens getest.

De Energy Saver was het zuinigst, maar High Performance niet de snelste. Balanced kwam 10 punten hoger uit dan High Performance.

ik heb 2,8 GHz T9600 en ook HD4670 dan kan ik toch onmogelijk onder 6000 punten bij 3DMark06.
Ik wacht pas bij ontvangst van Windows 7 voor een clean install.

[ Voor 58% gewijzigd door superchanbe op 16-09-2009 00:46 ]

Verwijderd

superchanbe schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:50:
[...]

ik heb 2,8 GHz T9600 en ook HD4670 dan kan ik toch onmogelijk onder 6000 punten bij 3DMark06.
Ik wacht pas bij ontvangst van Windows 7 voor een clean install.
Das heel raar ja...

Ik heb dit ook gewoon telkens, het is geen uitschieter ofzo.

Hieronder mijn testresultaten:

Energy Saver accu:
2412
921
1144
704

Energy Saver netstroom:
6457
2400
2949
2163

Balanced accu:
2796
920
1141
2164

Balanced netstroom:
6620
2494
3023
2156

High Performance accu:
2783
916
1135
2162

High Performance netstroom:
6610
2490
3017
2158

Bovenste is overall score. 2e is SM 2.0, 3e is SM 3.0 en 4e is CPU telkens.

• Saven

Saven

Administrator

Vandaag nieuwe adapter gekregen omdat de om een of andere reden voor lekspanning zou zorgen. (als ik mijn geluidsset op de laptop aansluit gaan mijn boxen enorm hard kraken als deze aan staan. de mixer staat nog gewoon uit trouwens dan)
De nieuwe adapter is pakweg 2 keer zo dik en 2 keer zo lelijik :') Dus volgensmij hebben ze alweer een foutje gemaakt.

Probleem trouwens nog steeds niet opgelost, dus ben bang dat iemand het moederbord moet komen vervangen :(

[ Voor 18% gewijzigd door Saven op 17-09-2009 11:59 ]

• HBSVDK
nieuwe aanbiedingen zijn echt slecht bij de Sxps 16.

Hij is grofweg 250euro duurder geworden. En tegenwoordig is de p8600 ook 100e meerprijs, vreemd. Maandje terug was hij nog 10e meerprijs, Het systeem waarik dit nu op tik was 1100e, is nu 1400e Beetje vreemd allemaa...

• Wicked-Game
  • Laatst online: 03-12 19:39
HBSVDK schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:01:
nieuwe aanbiedingen zijn echt slecht bij de Sxps 16.

Hij is grofweg 250euro duurder geworden. En tegenwoordig is de p8600 ook 100e meerprijs, vreemd. Maandje terug was hij nog 10e meerprijs, Het systeem waarik dit nu op tik was 1100e, is nu 1400e Beetje vreemd allemaa...
Beetje vraag een aanbod principe is ook bij Dell van kracht. Onderdelen fluctueren ook qua prijs, en soms verleggen ze de aanbieding op andere modellen omdat die mogelijk eerder worden vervangen of dat die een betere afzet te laten stimuleren. Tja en zo kan je meer issues verzinnen.

XPS16 is nu even niet zo aantrekkelijk, dat word die vanzelf wel weer...

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Saven

Saven

Administrator

Saven schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:59:
Vandaag nieuwe adapter gekregen omdat de om een of andere reden voor lekspanning zou zorgen. (als ik mijn geluidsset op de laptop aansluit gaan mijn boxen enorm hard kraken als deze aan staan. de mixer staat nog gewoon uit trouwens dan)
De nieuwe adapter is pakweg 2 keer zo dik en 2 keer zo lelijik :') Dus volgensmij hebben ze alweer een foutje gemaakt.

Probleem trouwens nog steeds niet opgelost, dus ben bang dat iemand het moederbord moet komen vervangen :(
Moederbord en nog wat aparte printplaatjes waaronder de audio gaan worden vervangen. Tevens het scherm omdat daar af en toe wat vage zwarte schuine lijnen door te zien waren.

Hoop dat die monteur het allemaal een beetje netjes fixt :P

• DamianW
hmm heb nu een xps 16 aangeschaft voor 1028 inclusief en das een best net prijs voor wat ik allemaal krijg:)
p8600
hd4670
320 gb hd 72000
15.6 inch 1080p wled
dus ik kan daar wel tevreden over zijn, had eerst een 18.4 inch van xxodd met minder specs maar wel een gigantisch mooi scherm en die koste 1244! dus ben zeer tevreden met deze alleen 6cell is iets minder mja..

Verwijderd

Heb mijn laptop sinds dinsdag en hij is echt zalig! Maar heb een vraagje, die esata poort aan de rechterkant kan ik die ook as usb poort gebruiken? Ik dacht van wel?

• t-town
  • Laatst online: 10:33
Dat kan inderdaad.

• MooDyBLueS
  • Niet online
Nu ik enige tijd met mijn Studio XPS 16 heb kunnen werken, merk ik dat alles mij bevalt op een aantal kleine dingen na:
- WD Scorpio Black 320 GB 7200rpm maakt continu een zoef-geluid en om de zoveel tijd hoor ik de leeskop in parkeerstand springen.
- De ventilator springt vrij snel aan en dan op een behoorlijk geluidsniveau, gelukkig wel een constant geluid, maar toch bij vlagen irritant.

Nu zal het eerste binnenkort opgelost worden door een Intel X25-M G2 SSD, maar ik vraag me af hoe ik het tweede 'probleem' op kan lossen. Nu kom ik van een laptop af met exact dezelfde processor (T6400), maar dan een nVIDIA GeForce 9300M videokaart (volgens mij geintegreerd in de chipset). Dus ik vermoed dat het de ATI Radeon HD 4670 is die voor de meeste warmte zorgt en dus de ventilator zijn werk laat done.

Aangezien de videokaart zelden echt gebruik (hoogstens 1x per week een uurtje een 3D game en dan nog niet eens een recent spel), vraag ik me af of ik de videokaart ook een stapje terug kan doen. Al vraag ik me dan gelijk af of dat wel nut heeft voor de Windows omgeving zelf (ik draai trouwens Windows 7)? Is bijvoorbeeld underclocken een mogelijkheid of zijn er nog andere mogelijkheden?

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:06:
Nu ik enige tijd met mijn Studio XPS 16 heb kunnen werken, merk ik dat alles mij bevalt op een aantal kleine dingen na:
- WD Scorpio Black 320 GB 7200rpm maakt continu een zoef-geluid en om de zoveel tijd hoor ik de leeskop in parkeerstand springen.
- De ventilator springt vrij snel aan en dan op een behoorlijk geluidsniveau, gelukkig wel een constant geluid, maar toch bij vlagen irritant.

Nu zal het eerste binnenkort opgelost worden door een Intel X25-M G2 SSD, maar ik vraag me af hoe ik het tweede 'probleem' op kan lossen. Nu kom ik van een laptop af met exact dezelfde processor (T6400), maar dan een nVIDIA GeForce 9300M videokaart (volgens mij geintegreerd in de chipset). Dus ik vermoed dat het de ATI Radeon HD 4670 is die voor de meeste warmte zorgt en dus de ventilator zijn werk laat done.

Aangezien de videokaart zelden echt gebruik (hoogstens 1x per week een uurtje een 3D game en dan nog niet eens een recent spel), vraag ik me af of ik de videokaart ook een stapje terug kan doen. Al vraag ik me dan gelijk af of dat wel nut heeft voor de Windows omgeving zelf (ik draai trouwens Windows 7)? Is bijvoorbeeld underclocken een mogelijkheid of zijn er nog andere mogelijkheden?
Had je al naar de energieinstellingen gekeken?

Ikzelf draai Windows 7, ik heb Energy Saver zeer gierig ingesteld, Performance op zeer hongerig en Balanced als automatische schakel tussen die 2. Je kan daar ook de videokaartinstellingen aanpassen (wel beperkt), dan klokt je ATi vanzelf terug.

Tis zeker jammer dat hij best snel aangaat. Als ik rust wil dan zal ik hem op Energy Saver moeten zetten, wat overigens vaak geen probleem is met een beetje browsen. Gisteren meerdere uren achter elkaar gewerkt met nog 33% over O.I.D.

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 07:03:
[...]

Had je al naar de energieinstellingen gekeken?

Ikzelf draai Windows 7, ik heb Energy Saver zeer gierig ingesteld, Performance op zeer hongerig en Balanced als automatische schakel tussen die 2. Je kan daar ook de videokaartinstellingen aanpassen (wel beperkt), dan klokt je ATi vanzelf terug.

Tis zeker jammer dat hij best snel aangaat. Als ik rust wil dan zal ik hem op Energy Saver moeten zetten, wat overigens vaak geen probleem is met een beetje browsen. Gisteren meerdere uren achter elkaar gewerkt met nog 33% over O.I.D.
Had ik nog niet naar gekeken, nu wel. ;)

De Energy Saver staat bij mij op "Balanced" en als ik op de accu werk wordt het "Power Saver", meestal zit ik dan toch enkel te browsen of wat licht Photoshop werk te doen. Ik heb nu ook onder de geavanceerde instellingen gekeken en daar blijkt dat de videokaart al op maximum battery saving staat.

Ben bang dat ik er dus aan zal moeten wennen of toch nog een andere oplossing vinden.

• Melvivio
  • Laatst online: 16-05 09:44
Goedenavond!

Nou ik heb mijn xps16 nu ook enkele dagen, en ben er super blij mee. Heb er zelf ook wel al windows x64 7 op gezet, en alles draait goed. Beetje zoeken met drivers, maar alles werkt dan ook.

Ik zit alleen wel met 1 probleem. Via de HDMI poort heb ik een full hd scherm aangestuurd. Deze draait op 1920*1080 @60hz en ontvang dit signaal ook via hdmi. Kabel hdmi - hdmi is een kwaliteit kabel. Ik heb ook de nieuwste ATI drivers.

Het probleem is, ik heb zwarte randen rondom. Oftewel het beeld is verkleind. Dit is niet uitterekken via een instelling op de monitor.

Vga van de xbox @ 1920*1080 vult wel heel het scherm. Vga laptop heb ik nog niet geprobeerd.

Foto : Afbeeldingslocatie: http://xs843.xs.to/xs843/09385/img_0466318.jpg.xs.jpg

Iemand een idee hoe dit eventueel op te lossen?

• superchanbe
zo te zien wordt mijn vga card terug geclock maar volgens mijn temeratuur censor wordt het nooit warmer dan 70°

Mijn 3dmark 06 score is

totaal 6828
S.M 2.0 :2477
HDR/S.M 3.0 : 3054
CPU Score : 2522

latop cooling + artic silver is onderweg :P

[ Voor 10% gewijzigd door superchanbe op 19-09-2009 01:21 ]

• Nivk
Melvivio schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:52:
Goedenavond!

Nou ik heb mijn xps16 nu ook enkele dagen, en ben er super blij mee. Heb er zelf ook wel al windows x64 7 op gezet, en alles draait goed. Beetje zoeken met drivers, maar alles werkt dan ook.

Ik heb ook de nieuwste ATI drivers.

Het probleem is, ik heb zwarte randen rondom. Oftewel het beeld is verkleind. Dit is niet uitterekken via een instelling op de monitor.

Foto : [afbeelding]

Welke drivers gebruik je, kun je nergens kiezen voor resize desktop in catalyst control center of iets dergelijks? Probeer anders eens Mobility Modder i.s.m. desktop Radeon 4600 drivers.

Verwijderd

Melvivio schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:52:
Goedenavond!

Ik zit alleen wel met 1 probleem. Via de HDMI poort heb ik een full hd scherm aangestuurd. Deze draait op 1920*1080 @60hz en ontvang dit signaal ook via hdmi. Kabel hdmi - hdmi is een kwaliteit kabel. Ik heb ook de nieuwste ATI drivers.

Vga van de xbox @ 1920*1080 vult wel heel het scherm. Vga laptop heb ik nog niet geprobeerd.

Foto : [afbeelding]

Catalyst Control Center opstarten, bij Graphics Desktops & Displays aanklikken, en dan Scaling Options. Laatste driver onder Windows 7 doet het zo 1:1 perfect op mijn 1080p Samsung LEDje :P.

Verwijderd

In het begin van het topic werd er veel over de hitte van de laptop gepraat.
Hoe zit het met de laatste modellen? Worden deze ook superheet?
Valt er mee op schoot tewerken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:12:
In het begin van het topic werd er veel over de hitte van de laptop gepraat.
Hoe zit het met de laatste modellen? Worden deze ook superheet?
Valt er mee op schoot tewerken?
Mijne was 4 September ontvangen, word max. 74 graden (tot nu toe), op schoot game ik niet, dus zal hij er zeker niet bovenuit komen.

Ik ze hem vaak ook op power saver, aangezien schoolwerk geen dikke kracht eist. Dan blijft de fan uit, en doe ik minimaal 3 uur op een accu.

• scaphoid
Het lijkt alsof de ingebouwde harde schijf 500gb 7200rpm free fall sensor, erg traag is. Heeft iemand hier evaring mee? Traag = pc traag met soms continu brandend hardeschijf lampje.
Of zou dit liggen aan Vista?

Temp (momenteel nog geen games) blijkt in praktijk wel mee te vallen. Niet gemeten maar prima mee te werken of films te kijken. Zolang de ventilatieopeningen vrij blijven.
Achterzijde baart me nog wel zorgen, durf scherm niet volledig open te klappen, maar is vaak ook niet nodig.

gr.

• Philflow

Philflow

scaphoid schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:27:
Het lijkt alsof de ingebouwde harde schijf 500gb 7200rpm free fall sensor, erg traag is. Heeft iemand hier evaring mee? Traag = pc traag met soms continu brandend hardeschijf lampje.
De Seagate 7200.4 is niet super snel maar traag? nee dat ook niet. Moet haast wel aan Vista liggen. Kan de moeite waard zijn om wat tweaks uit te voeren. Hier wat voorbeelden.

• superchanbe
de nieuwe i7 mobile komt deze maand of volgende maand beschikbaar voor Dell Studio 15 ,Dell Studio 17 en Dell Studio XPS 16 degene die nu wou bestellen kan nu beter wachten ?? Het zou waarschijnlijk iets meer kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door superchanbe op 23-09-2009 21:09 ]

• Erik.
Ik gebruik de laptop veel voor school.
Op het moment dat ik van les wissel zet ik hem op standby of hybernate.
Nu krijg ik geregeld en welbekende blauwe scherm te zien waarin windows het fysieke geheugen dumpt.
Nu had ik hier ergens gelezen dat het aan de usb apparaten lag, je kon een update verwijderen.

Het probleem ik heb die update niet :S
Is er nog een andere mogelijkheid? het begint nu wel erg vervelend te worden. Als het 1 keer gebeurt gebeurt het vaker. Heb van de week een dag gehad waarop het zeker 7 keer achter elkaar gebeurde.

• bbss
  • Laatst online: 02-12 09:37
hij wordt misschien te heet in je tas?

• MooDyBLueS
  • Niet online
scaphoid schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:27:

Temp (momenteel nog geen games) blijkt in praktijk wel mee te vallen. Niet gemeten maar prima mee te werken of films te kijken. Zolang de ventilatieopeningen vrij blijven.
Achterzijde baart me nog wel zorgen, durf scherm niet volledig open te klappen, maar is vaak ook niet nodig.

gr.
Het ligt niet aan de schijf. Het ligt aan Windows Vista of de algehele installatie. Ik heb namelijk hetzelfde probleem ervaren. Harde schijf LED aan de linkervoorkant ging bijna niet uit (ik heb trouwens een WD Scorpio Black 320 GB 7200rpm), met de standaardinstallatie zoals afgeleverd door Dell. Vervolgens heb ik Windows 7 erop gezet en het probleem is weg. Harde schijf lampje brandt tijdens normaal internetten nauwelijks meer.

Dus het ligt of aan Vista of aan de niet-schone installatie zoals Dell hem aflevert met de nodige bloatware. Herinstalleren van Vista zou ik dan eens proberen, maar niet via de recovery methode natuurlijk, gewoon een cleane Vista ISO/DVD. ;-)
Erik. schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:05:
Ik gebruik de laptop veel voor school.
Op het moment dat ik van les wissel zet ik hem op standby of hybernate.
Nu krijg ik geregeld en welbekende blauwe scherm te zien waarin windows het fysieke geheugen dumpt.
Nu had ik hier ergens gelezen dat het aan de usb apparaten lag, je kon een update verwijderen.

Het probleem ik heb die update niet :S
Is er nog een andere mogelijkheid? het begint nu wel erg vervelend te worden. Als het 1 keer gebeurt gebeurt het vaker. Heb van de week een dag gehad waarop het zeker 7 keer achter elkaar gebeurde.
Interessant, ik heb dit probleem namelijk ook, maar alleen als ik mijn WD MyBook in combinatie met Total Commander gebruik. Gebruik ik Windows Explorer: niks aan de hand. Gebruik ik een USB-stick met Total Commander: niks aan de hand.

Misschien moet ik maar eens naar die update googlen. Maar geldt dat ook voor Windows 7 dan of alleen Vista, ik draai namelijk Windows 7 Ultimate RTM.

[ Voor 28% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-09-2009 22:31 ]

• Erik.
Ik draai vista. 64bit
Me laptop is uit voordat hij de tas in gaat (hybernate).

Maak ik geen gebruik van het draadloos netwerk heb ik nergens last van. Het is een combinatie van.
Als ik me muis gebruik wil hij dat ook nog wel eens doen, alleen op school overigens.
Hij heeft ook wel eens een blauw scherm gegeven zonder dat de muis aangesloten was.

Ik heb gisteren gezocht naar updates en zag dat de bios een update had ;) meteen erop gezet maar heb het niet meer kunnen testen.
Ben benieuwd wat hij volgende week doet.

• Nivk
Zoek de BSOD code op? Eindelijk is Bios A10 beschikbaar...

• Racemol
Nivk schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 20:26:
Eindelijk is Bios A10 beschikbaar...
Wat is er zo speciaal aan deze versie?

Ik heb mijn XPS begin deze maand mogen ontvangen, maar na de A10 versie zojuist gedownload te hebben blijkt mijn laptop reeds voorzien van deze versie.

• Blackadder-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 07:53
Nivk schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 20:26:
Zoek de BSOD code op? Eindelijk is Bios A10 beschikbaar...
Ik zat nog met de A08 BIOS versie, zou er veel verschil tussen zitten? Enzo ja, wat zou het eventuele verschil dan moeten zijn? ;)

• MooDyBLueS
  • Niet online
Blackadder- schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:02:
[...]

Ik zat nog met de A08 BIOS versie, zou er veel verschil tussen zitten? Enzo ja, wat zou het eventuele verschil dan moeten zijn? ;)
Als je gewoon even bij de downloads van Dell kijkt, dan zie je het gewoon staan:
"Enhance graphic function."

• Racemol
MooDyBLueS schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:22:
[...]

Als je gewoon even bij de downloads van Dell kijkt, dan zie je het gewoon staan:
"Enhance graphic function."
"Enhance graphic function" zegt mij vrij weinig. Maar de "echte" release notes heb ik nog niet kunnen vinden.

Verwijderd

Er was iets mis met het scherm, het leek op een burn in, dus deze is vervangen. De monteur had ook nog een hele set met zich mee die bestdond uit: moederbord, heatsink en de frame. Hij vroeg ik dat ook wilde vervangen, ik liet hem alleen de heatsink vervangen.

Maar nu het belangerijkste, ik heb nu dus zo'n extra kapje van hem kunnen krijgen (je weet wel het kapje met die vents die iedereen zo graag wilt :P) Hij wilde deze ook vervangen, maar dat heb ik niet gedaan omdat het nieuwe kapje vier rijtjes met vents heeft terwijl het kapje die erin zat 5 rijen heeft.

Ik mocht het kapje hebben, maar nu is de vraag hoe moet ik er extra vents in maken? Iemand enige idee? Misschien dat we samen tot een oplossing kunnen komen, met mijn kapje als slachtof... test kapje.

• HBSVDK
Racemol schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:20:
[...]

"Enhance graphic function" zegt mij vrij weinig. Maar de "echte" release notes heb ik nog niet kunnen vinden.
Het viel mij op dat de a10 bios veel beter met games overweg kan. Waar ik vroeger met Call of Juarez (allerhooste settings, en native resolutie van 1080p) na een 5 minuten spelen het spel begon te laggen, kan ik nu gewoon uren gamen zonder dat hij begint te laggen. Dit komt trouwens doordat de lappie heel warm werd/wordt.

Voor de biosupdate was de processorload bij dat spel altijd 100%. (ook met lagere grapic settings). Nu na de biosupdate is de processorload nog maar 70% (op een p8600). Hij wordt nog wel aardig warm 70, ipv 80 graden, maar hij loopt nu hartstikke vlekkeloos!

Dikke top van dell! (maar eigelijk had dit meteen al zo moeten zijN)

• bbss
  • Laatst online: 02-12 09:37
Ik blijk de A10 firmware al te hebben, helaas want mijn graka throttlet wel redelijk snel (al is het een stuk minder erg dan in het begin).

Misschien toch maar Dell bellen om er iemand naar te laten kijken..

• superchanbe
na enkele weken gebruik heeft de accu begeven :(

Verwijderd

Ik was voor ik mn lappy kocht ook op de hoogte van de warmteproblemen maar toch wil ik het nog een keer aankaarten aangezien ik mij afvraag tot hoe ver de laptop die hitte aankan en of ie ook op tijd uit gaat of ingrijpt wanneer het te warm onder zn voetjes wordt.

In mijn laptop: T9900 met de HD4670 en de 256Gb SSD op een 16"RGB Led scherm, oftewel een echt hitteproducerend apparaat. Ik ben niet zo'n die-hard gamer maar wilde GTA4 werkend hebben en dat is nog niet helemaal gelukt want haal maar max 20fps. Maargoed, de temperatuur van mn moederbord loopt dan op tot boven die 80 graden terwijl de sensoren van zowel cpu als gpu heel braaf niet boven de 70 graden uit komen en zelfs meestal rond de 65 blijven hangen.

Ik heb het idee dat mijn temperaturen nog een stapje hoger liggen dan de meesten van jullie en vroeg me dan ook af wat ie normaal gesproken aan moet kunnen en dan met name de kast zelf, het moederbord. Ik gebruik overigens de A10 firmware en de 9.9 Ati driver. En is er een programma waarmee ik kan zien wanneer mn videokaart downclockt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 02:27 ]

• superchanbe
Studio XPS Laptop 1645 (met i7 mobile)
ik vraag me af of ze dezelfde model gebruik en met deze proc wordt er toch nog meer warmte geproduceerd ??

• Saven

Saven

Administrator

Tweakers
Woensdag komt er een monteur van Dell langs om het moederbord en beeldscherm te vervangen. Krijg ik dan refurbished troep er in? Of allemaal nieuwe spullen?

Ik las namelijk een tijd terug dat Dell nog wel eens refurbished troep gebruikt..

Verwijderd

Heb zojuist met een koude laptop meteeen na opstarten gta 4 gespeeld en nu haal ik gemiddeld 30fps met dezelfde settings. Scheelt me dus 10-15 fps, ongelofelijk wat een verschil, ik ga dus ook maar eens kijken naar een goede laptop koeler...

• MooDyBLueS
  • Niet online
Saven schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:02:
Tweakers
Woensdag komt er een monteur van Dell langs om het moederbord en beeldscherm te vervangen. Krijg ik dan refurbished troep er in? Of allemaal nieuwe spullen?

Ik las namelijk een tijd terug dat Dell nog wel eens refurbished troep gebruikt..
Wat is refurbished "troep"? Als jouw laptop door die refurbished "troep" weer gaat werken zoals het hoort, en dus beter werkt dan daarvoor, wat is er dan "troep" aan?

Als je het mij vraagt is jouw laptop nu "troep" en kan het alleen maar beter worden, refurbished of nieuw.

In andere woorden: wacht nu maar eerst even lekker af tot je laptop gerepareerd is, als het dan nog niet verbeterd is, mag je het troep noemen.

[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 29-09-2009 12:42 ]

Verwijderd

Blijkbaar leest niemand mijn post? :+

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 09:30
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:54:
Misschien is een foto van het "kapje" wel handig, met even een paint schetsje van wat je precies wil doen. Zoals ik het lees, moet je met een dremel sleuven in plastic frezen?

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• devazox
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Als ik deze zondag mijn XPS 16 hebt besteld en betaald, hoor ik toch al een orderbevestiging te hebben?

• Saven

Saven

Administrator

Met creditcard wel dacht ik, iDeal of overboeking niet

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar de kapje van je, ik heb zojuist de notebook cooler CN2000 van Zalman besteld om mijn warmteproblemen te verhelpen. Overigens snap ik echt niets van de wisselende temperaturen in mn systeem maar ik hoop dat de koeler in ieder geval zijn werk gaat doet en de temperaturen op een normaler niveau brengt.

Heeft iemand verder nog antwoord op mijn vraag? Hoe heet mag een laptop worden? CPU GPU en moederbord?

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:52:
[...]

Heeft iemand verder nog antwoord op mijn vraag? Hoe heet mag een laptop worden? CPU GPU en moederbord?
De componenten zouden niet boven de 90°C mogen komen onder volle belasting. De processor zal pas uitschakelen bij 100°C en de grafische kaart nog wat later. In idle zouden ze onder de 60°C moeten blijven.
De warmtegeleidingspaste vervangen is volgens mij de meest doeltreffende manier om de temperaturen binnen het redelijke te houden. In de fabriek is dat immers maar vlug-vlug aangebracht. Zelf kun je dat zorgvuldig doen en met betere koelpasta. De beste zijn als ik me niet vergis: Arctic Cooling MX-3, Gelid DG-2, OCZ Freeze of Noctua NT-H1.

• Erik.
Mij was ook beloofd dat er zo'n kapje opgestuurd zou worden, nog niets gezien. Het is toch zeker al een paar weken geleden zal eens gaan bellen.

Verwijderd

Bedankt Flipside voor je reactie!bnDat is in ieder geval geruststellend aangezien het zo heet nog niet wordt. Wel vraag ik me het volgende nog af. Ik hoor mensen zeggen dat hij downclocked als de videokaart te warm wordt. Ik heb al meer mensen gesproken die aangaven dat de prestaties omlaag gingen als hij wat warmer werd. Is er gewoon een temperatuurniveau waarop de videokaart gewoon zichzelf ff op halve kracht zet en zo ja, bij welke temperatuur? Want tot nu toe komen de temperaturen van de videokaart niet boven de 75 graden...

Ohja, en als iemand het welbesproken kapje heeft zou ik er graag een foto van zien!

• Erik.
update,
Ik heb vanmorgen naar dell gebeld.
Er is iets fout gelopen bij het opsturen van de nieuwe heat cover.
Ze hebben een nieuwe cover ontworpen die iets hoger is en een beter design heeft zodat de hitte er beter uit kan.
Ze boden mij een vervanging aan, dat ga ik dus doen, kijken of dat veel scheelt :)

• scaphoid
Hoi Erik

Je hebt het over een nieuwe cover: bedoel je die met 4 rijen of hebben ze intussen een 2de nieuw design?

• Erik.
Ze hadden het over een nieuw design.
Ik heb al fan holes van 4 rijen.

Het is nog afwachten dat is mij verteld moet het nog zien ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Erik. op 01-10-2009 10:23 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.