Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ik doelde meer op deze post:
?????????? schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:09: Helaas is er bij mij ook een einde gekomen aan het XPS M1730 tijdperk. :( Na 1 complete replacement in de eerste week, 2 monitoren, 3 x7900 cpu's, 3 of 4 moederborden, 2 voedingen en 1 videokaart. Is weer de video kaart overleden :'( . Dell gaat me nu een quot geven voor een nieuwe Alienware M17x, Ik ben heel erg benieuwd wat voor voorstel het word. Wat is jullie ervaring?
maar dat gaat dus over de m17 met 2 falende nvidia kaarten in SLI, gelukkig heb ik die niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Heb vandaag contact opgenomen met dezelfde Dell medewerker die me vorige keer informatie gaf over de update van de SXPS16 (wat een top kerel btw!)

Hij wist me te vertellen dat de update eventjes stilgelegd was (zoals gezegd in bovenstaande quotes) en dit zou komen doordat de nieuwe ATI kaarten moeilijk te leveren vallen. Het is een beetje vechten om een groot aantal grafische kaarten ter beschikking te krijgen, zegt hij. Normaalgezien was de update voorzien voor deze maand, maar door de problemen is er nog geen nieuwe datum vastgelegd. Verder ging hij me op het einde van deze maand terugbellen om me in te lichten of er verandering is of niet.

Stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Anoniem: 303530 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:44:
ik betwijfel het, op welke grond heb je recht op vervanging van je hele laptop?

kijk naar wat er met de xps 13 is gebeurd, met al die overleden videokaarten, slechts enkelen daarvan hebben een nieuwe gekregen (of was dat de xps m15?).
en dan krijgt dell nog geld toe elke keer dat er een kaart sneuvelt..
Ik doel ook meer op betaald upgraden; natuurlijk ga ik er niet van uit dat Dell dit doet onder het mum van klantenservice. In hoeverre kunnen wij nieuwe onderdelen in onze laptops laten zetten; dat bedoel ik.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Scyth schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:42:
[...]

Ik doel ook meer op betaald upgraden; natuurlijk ga ik er niet van uit dat Dell dit doet onder het mum van klantenservice. In hoeverre kunnen wij nieuwe onderdelen in onze laptops laten zetten; dat bedoel ik.
Je kunt de cpu, geheugen, dvd-drive, beeldscherm en memory vervangen (het moederbord en de videokaart zitten er vast op). Dit kost bij dell een behoorlijke duit en het is meestal goedkoper om een hele nieuwe laptop te kopen. 2e hands kun je zoiets wel een stuk goedkoper krijgen.

Je hebt een laptop gekocht die bij aankoop aan je verwachtingen voldeden anders had je hem wel teruggestuurd. Dus dell zal je niet snel korting geven op een "upgrade".

Op de dell website staat bij support zelfs heel netjes beschreven hoe je elk onderdeel kunt vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchKel op 17-05-2010 18:36 . Reden: deel handleiding toegevoegd ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien kan iemand dit 3000 posts tellende topic vernieuwen? dit lijkt mij igg een goed moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Misschien beter even wachten tot de upgrade klaar is. Dan kan de TS meteen goed aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Floxie schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:19:
Slecht nieuws.. :( Naar het schijnt zou de update van de SXPS 16 "stalled"zijn. Wat daarmee bedoelt wordt, weet ik niet zeker... Ofwel uitgelopen ofwel vastgelopen.. Hoe dan ook, vandaag zal er hoogstwaarschijnlijk niets bevestigd worden. Het enige dat ik wel weet, is dat het bang afwachten wordt...

Volgende datum: eind juni? Dat is de periode die ik een aanta weken gekregen van een Dell medewerker..
Ga morgen eens terugbellen of er al wat nieuws is.

Buh, Dell krijgt mijn geld niet voor de huidige Studio XPS 16 hoor! Zeker niet met de komst van switchable graphics, USB3.0 en de huidige HD5xxx GPU reeks! Ofwel wordt het de nieuwe SXPS16 ofwel de nieuwe Sony Vaio die binnenkort ook wordt aangekondigd.
volgens mij komt er gewoon een HD4xxx met een nieuwe reband naam voor XPS 16 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zou de doodsteek zijn voor de xps 8)7

dat doen ze echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359898

Dell heeft een nieuwe firmware A09 update uitgebracht voor de Studio XPS 1645
Deze update zou de volgende problemen moeten verhelpen:

*Features update:
1. Update Processor Power Management(PPM) from 0.60 to 0.63-1 .
2. Support 2nd source SPI ROM EN25F32(BIOS) and EN25F80(EC).
3. Update ME bin file in BIOS for 2nd source SPI ROM EN25F32(BIOS).
4. Modified flash part size to prevent BIOS crash in failsafe part for factory only.
5. Support over 230W adapter to treat as 130W(EC).
6. Update Clarksfield thermal table to V.03(EC).
7. Enhanced PPM RC code for P-state thread count.

*Issues fix:
1. Fix S4 long run failed on DC mode with BSOD 9F.
2. Paltrow freeze issue: Hang up when playing youtube HD film.
3. Fix unable to communicate with battery error under delldiag.
4. Fix ACPI_PSD error in "powercfg -energy" tool under windows.
5. Fix Micron DDR3 memory can not boot up issue.

Helaas geen oplossing voor het GPU throttling probleem natuurlijk, maar dat wordt veroorzaakt door de gebrekkige heatsink en luchtuitlaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:20
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:09:
dat zou de doodsteek zijn voor de xps 8)7

dat doen ze echt niet.
Idd, zeker niet daar de HD5xxx-serie gewoon pin-compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166468

Misschien een domme vraag, maar hoe komt het dan een Dell Studio 17(N0074904)
met precies dezelfde configuratie als de Dell Studio 17(N0074907) duurder is.

Je moet in de config de hd aanpassen om op precies dezelfde laptop te komen, ik vindt het vreemd dat de 1 duurder is dan de ander.

Jammer van de slechte scherm ervaringen, ik heb een i5 met hd 5650 nodig en wil niet meer dan 850,-- uitgeven, maar alternatieven in het 17,3 insch sigment zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. we zijn al bezig met [Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2 psst, dit topic kan dus dicht
2. jouw vraag hoort in [Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1, maar nu ik her toch ben kan ik hem net zogoed beantwoorden

dell hanteert een aantal standaardconfigs, goedkope, dure, nog duurdere... dat had je waarschijnlijk al door.
bij de dure modellen zijn een aantal upgrades al voor jouw gedaan, bijvoorbeeld een grotere HDD, dell rekent dan (bijv) €20.

als je die upgrade zelf doet aan de hand van een goedkoper model betaal je meer: €50. de truuk van dell is natuurlijk om de configs vrij ruim in prijs te laten verschillen: jij wilt per-se een 500GB hdd maar geen i5? dan betaal je in verhouding meer: kassa voor dell.

het is dus rendabeler om en duurdere basisconfig te kiezen en die te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166468

ok sorry ik ga dat topic bekijken en morgen bestellen.
bedankt voor je antwoord en verwijzing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Bij wordt het dan duidelijker gecommuniceerd, bedankt voor het aanmaken van deel 2 t-town ;):

Je kunt verder discussiëren in deel 2

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 23:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica