Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-06 13:25
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/2mgth1.jpg
Met de nieuwe Dell Studio Xps 16 introduceert Dell het Studio Xps label bij de notebooks.
De Dell studio xps notebooks staan voor uitstekend design en buitengewone bouwkwaliteit.

Specificaties

Processor
  • Intel Core 2 Duo P 7450 2,13 GHz en Intel Core 2 Duo T9900 3.06 Ghz
  • Intel Core i5 520 M (2.40 Ghz), Intel Core i5 540 M (2.53 Ghz), Intel Core I7 620 M (2.66 Ghz)
Ook verkrijgbaar
  • Core I7 720 QM en i7 820 QM
besturingssysteem
Er wordt een 64-bit besturingssysteem megeleverd.
geheugen
De Dell Studio Xps 16 notebook ondersteunt tot:
8 GB 1.067 MHz DDR3 SDRAM
Beeldscherm
Men kan kiezen voor een 15.6 inch wled of een 16 inch rgb-led scherm.
Beide schermen hebben een resolutie van 1080p.
Als men voor een 15.6 scherm gaat, wordt de rand rond het beeldscherm iets breder (2mm)
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a83170f90247/4a83170f8f691-pic.JPG
Grafische kaart
De Ati mobility Radeon hd 4670 met 1024 mb ram geeft uitstekende game prestaties.
Volgens Notebookcheck presteert de kaart beter dan de 8800M GTS kaart van Nvidia. De Avivo engine kan de processor bijstaan bij verschillende videotaken.
Luidsprekers
Bij de luidsprekers vinden we iets speciaal: een subwoofer van 7 watt. Nu moeten we ons daar natuurlijk niet te veel van voorstellen, maar het geluid gaat waarschijnlijk wel beter zijn dan dat van een gemiddelde laptop.
rest
  • twee usb 2.0 poorten
  • één usb 2.0/ e-sata poort, met Powershare
  • 1 ga poort
  • 1 firewire poort 1394a
  • Lan 10-100-1000
  • 1 express cardsleuf
  • 1 displayport
  • 1 HDMI
  • Audioaansluitingen (2x lijn uit, 1x mic in)
  • 8-in-1 geheugenkaartlezer
  • Bluetooth 2.0
  • Wireless N
  • Mogelijkheid tot HDSPA

faq

• Wat is Powershare?
  • Deze usb-poort blijft stroom geven, ook al staat de laptop af.
  • Wat krijg je meegeleverd op dvd?
  • Vista DVD + Microsoft Works + Dell Driver and applications DVD (alleen drivers en Dell utilities)
  • Wat is het meest recente bios?
  • Voor de XPS 1645 is dat A09, voor de 1647 is dat A07.

reviews

De witte cover:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3kRGsMWV9yjVOYZv6CCiqKwK/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a170/vairish/studio13.jpg
Opgepast met warmteproblemen, dit is een foto van de Sxps 13, maar bij de 16 is dit identiek.
notebookreview
Cnet
PC Advisor
laptopmag

suggesties

Hebt u nog suggesties hoe ik deze post beter kan maken? DM

DE 3670 videokaart kan niet eenvoudig vervangen worden door een 4670, daarvoor is een volledige vervanging van het moederbord nodig!

Laatst aangepast op 2010-05-18

[ Voor 255% gewijzigd door t-town op 18-05-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274264

Ik ben van plan om onderstaande laptop de bestellen.. is dat een goede keuze voor een vervanging van een desktop? Zelf heb ik ook een studio 15 laptop, maar als ik deze aansluit via HDMI op mijn 22 inch HD sherm dan is hij erg wazig. Heeft deze laptop dat ook? of heeft deze een resolutie van 1920:1080? Wil hem ook gebruiken voor games. Of raden jullie mij aan om een XPS desktop de kopen?

IntelT9400 (2,53 GHz, 6 MB, 1.066 MHz) ,Ultimate SP1,16" (inch) Truelife 1080p Full HD, 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048], 320 GB (7.200 rpm), 512MB ATI® Radeon™ HD 3670 graphics card, Dell Wireless 370 Bluetooth-module, Intel WiFi Link 5100

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 274264 op 24-01-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Het hangt er van af wat je wilt, als je echt voor het gamen gaat, recent dan toch, dan zou ik een desktop pakken. Het scherm dat jij hebt gekozen, heeft een resolutie van 1920*1080. Prachtig scherm volgens de reviews.

[ Voor 34% gewijzigd door t-town op 24-01-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 16:58
zijn de 100€ voor een 2.53ghz ipv 2.4ghz het waard of zal ik er niet veel van merken? Is die Free Fall-sensor handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t-town schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:36:
Het hangt er van af wat je wilt, als je echt voor het gamen gaat, recent dan toch, dan zou ik een desktop pakken. Het scherm dat jij hebt gekozen, heeft een resolutie van 1920*1080. Prachtig scherm volgens de reviews.
Ps: maak je post alstublieft een heel stuk korter, door gewoon achter elkaar te schrijven wat je hebt, met de 'edit' k,op. Zoiets als dit: intel T9404 (2.53 ghz), 16 ich 1080p, 4 gb ram, 320 gb hdd 7200 rpm, 512MB Radeon HD 3670.
Af en toe game ik, ook maak ik al en toe een film van een vakantie. Dan is deze laptop dus geen echte vervanger voor mijn desktop ;( En als ik mijn laptop dus aansluit op mijn LCD tv, is het dan ook nog mooi beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Als je af en toe een spelletje speelt, en af een toe een film rendert, dan denk ik dat je een goede keus maakt met deze notebook, je moet enkel de voor/ nadelen afwegen tegen over elkaar, ben je bereid extra te investeren in draagbaarheid? Wat zijn de specificaties van je desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t-town schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:50:
Als je af en toe een spelletje speelt, en af een toe een film rendert, dan denk ik dat je een goede keus maakt met deze notebook, je moet enkel de voor/ nadelen afwegen tegen over elkaar, ben je bereid extra te investeren in draagbaarheid? Wat zijn de specificaties van je desktop?
Dell Demension 9200, Intel 2 6600 2,40 Ghz, 2 GB ram, GeForce 8800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Cpu zit wel goed, je gaat enkel wel een (heel) deel inboeten in grafische kracht. Nu is het aan jou om te kijken of dat het je waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Anoniem: 274264 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:27:
Ik ben van plan om onderstaande laptop de bestellen.. is dat een goede keuze voor een vervanging van een desktop? Zelf heb ik ook een studio 15 laptop, maar als ik deze aansluit via HDMI op mijn 22 inch HD sherm dan is hij erg wazig.
Wazig? Heb je de resolutie dan wel goed ingesteld als je 'm op dat externe beeldscherm aansluit? De resolutie wordt door Windows niet zomaar vanzelf op de resolutie van het aangesloten LCD-scherm ingesteld, dat moet je zelf doen.

Of het een goede vervanging is voor een desktop, hangt af van wat jij allemaal met je desktop computer wilt doen. De processor is net zo krachtig als de meeste desktop-Core 2 Duo-processoren, en de hoeveelheid geheugen is ook geen probleem. Harddisks in laptops zijn meestal langzamer dan in een desktop. Voor zware toepassingen zoals videobewerking zou ik een desktop met harddisks in een RAID-opstelling nemen. De grafische kaart in deze laptop is ook niet zo krachtig als een high-end videokaart in een desktopcomputer, maar meer dan genoeg om veel spellen goed te kunnen spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door jj71 op 25-01-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Startpost is af, als jullie nog suggesties hebben, of reallife fotos, andere reviews etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
Iemand een idee waar je een draagtas kan vinden voor een 16" laptop de meeste zijn gemaakt voor 15.4" of 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Tijdens het bestellen van de XPS kon je kiezen voor een tas.

In deze thread kan je ook een heel aantal modellen vinden. (http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=318406)

Verder heb ik dit model nu besteld. Verwachte levertijd, 10 maart 2009 :| . Dat zijn nog eens wachttijden. Al anderen hier die hem in bestelling hebben staan? Zo ja, wat zijn jullie levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-03 17:58
Hier komt ie aan op 11 maart... ten minste dat zeggen ze. Een dag of wat geleden stond er nog 6 februari.... lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkelder
Mmm ben je lekker mee inderdaad.

Wat ik het stomme vind is dat je ontzettend lang moet wachten nu en dat komt waarschijnlijk gewoon niet door het op voorraad zijn van onderdelen. Ondertussen zie je de prijs op de internetsite van Dell gewoon zakken per week ongeveer.

Je krijgt haast de neiging te annuleren en in maart opnieuw te bestellen. Ik heb het idee dat dan gewoon een grote voorraad onderdelen binnenkomt en als je hem dan besteld, heb je hem gewoon snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06-2021
same here.. 29 januari besteld; 3 maart wordt hij verwacht. Ik heb gebeld en de Dell vertegenwoordiger zei dat die datum heel ruim werd genomen en dat ik hem eerder kon verwachten..

Maar volgens dit forum zijn er overal leveringsproblemen..:

http://forum.notebookrevi...read.php?t=345445&page=90

Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Dus niemand heeft hem al, ben ook van plan hem te bestellen, alleen gaat dat nog een paar maandjes duren, moet nog wat sparen. (ik krijg veel te weinig zakgeld O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkelder
ja, had ook al gelezen over die levertijden. Heb hem gecancelled vandaag. Hij is nu al 100EUR goedkoper dan dat ik hem had besteld vorige week en ik heb vandaag gebeld en de klantenservice begreep het direct. Ze gaven ook eerlijk aan dat door het nieuwe model en de belangstelling ik hem voor maart niet hoefde te verwachten. Wel fijn dat ze zo eerlijk zijn.

Ik ga deze zeker kopen, maar wacht nu wel eventjes tot begin maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
Heh, hij is er maandag. Gisteren een mail gehad. Wel een beetje lullig. Hij is voor m'n vriendin en die is vanaf morgen twee weken het land uit...

hij was op 14 januari besteld trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Devvert op 06-02-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
Hij is binnen. Het is werkelijk een erg mooi ding, helemaal voor een dell. Wel even wat anders dan de lelijke latitude d830 die ik zelf heb. Hij voelt degelijk aan en het scherm is erg mooi, maar wel wat vel. Zoals gebruikelijk staat er erg veel bloatware op, dus ik ga 'm eerst maar eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen, zit namelijk ook te twijfelen of ik deze zal kopen of niet.

Veel plezier ermee alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290616

Heb er ook één besteld. Zie hier de gekozen opties:

Studio XPS 16 : Intel Core 2 Duo Processor T9400 (2.53Ghz, 6MB, 1066MHz)
Display : 16in Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 250GB Free Fall Sensor (7200RPM)
Optical Drive : Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including software
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Carry Case : Studio XPS 16 Slip Case
Wireless : Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n) Half Mini Card European
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card
Operating System : Dutch Windows Vista Home Premium SP1 (32Bit OS) with Recovery DVD

Bij de keuze van het OS stond er niet bij of het 32b of 64b was. Op de factuur zie ik echter dat het 32 is..jammer

Anyway, hier de data:

Orderdatum: 4/02/2009
Uw verwachte levering vindt plaats op of vóór: 17/03/2009

Gisteren (11 feb) is de bestelling overgegaan op Fase 4: Levering wordt voorbereid. Staat nu reeds 20 uren op deze status, heb nog niets gehoord van Dell (ben niet aan't klagen hoor, deel jullie gewoon mee hoe het voorlopig staat).

Zal jullie op de hoogte houden als ik meer weet, en als ik hem ontvangen heb.

• Berkelder
Nice, dat hij bij jullie binnen is! Ik zag op de site dat je nu ook de 64bit versies van Windows kan bestellen zonder extra meerprijs. (natuurlijk wel een meerprijs als je naar een luxere versie gaat).

Verder kan je nu ook meer dan 4GB in je notebook stoppen. Wellicht goed om dit in de startpost te zetten,
;-)?

Kunnen jullie niet wat foto's posten van de nieuwe aanwinst?

@Devvert, bedoel je met vel (fel) dat het scherm heel erg oplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maandag 9 februari heb ik de onderstaande laptop besteld, verwachte leverdatum 23 maart.
Gisteren is de laptop al verzonden, en maandag wordt hij geleverd :D echt snel!

Studio XPS 16 : Intel Core 2 Duo Processor T9400 (2.53Ghz, 6MB, 1066MHz)
Display : 16in Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 250GB Free Fall Sensor (7200RPM)
Optical Drive : INTERNAL BLU-RAY ROM COMBO (BLU-RAY, DVD AND CD READ, DVD & CD WRITE)
Battery : Additional 9-cell 85W/HR LI-ION
Wireless : Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n) Half Mini Card European
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card
Operating System : Dutch Windows Vista Ultimate SP1 (32Bit OS) with Recovery DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou hem normaal gezien ook vandaag moeten binnenkrijgen. Vanwaar ben je ergens? Laat iets weten als jij hem hebt, dan kan ik misschien ongeveer inschatten wanneer hij hier toekomt :-)

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 290616 op 16-02-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijne is net aangekomen :-)
(Heusden-Zolder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Anoniem: 290616 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:45:
Mijne is net aangekomen :-)
(Heusden-Zolder)
En, vertel vertel? ;) Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je iets specifieks wil weten vraag je het maar.. mijn algemene ervaringen voorlopig zijn:

Pre-installed OS:
Vista Home Premium 32-bit (was het enige dat ik kon kiezen toen ik bestelde, dus ben tijdens het wachten op levering de 64-bit versie gaan kopen). Pre-installed OS bevatte zoals verwacht best wat bloatware, heb dan ook meteen geformatteerd en mijn 64-bit versie erop gezet en van de Dell website de 64bit drivers gedownload en geinstalleerd. Dit draait zeer goed, alleen 2 driver-problemen (wrschnlijk specifiek voor 64-bit): Audio -> drivers lijken wel te werken, maar de bijgeleverde software voor extra audio-instellingen enz. werkt niet. TV-tuner -> drivers werken gewoon weg niet. Is me nog niet gelukt deze te installeren in de 64-bit (moet echter wel toegeven dat ik er nog niet echt veel tijd ingestoken heb).

Scherm:
Heb de 1080p genomen. De resolutie is zalig (maar dit was ik reeds gewend, vorige laptop was een 17" met 1920*1200). De kleuren zijn echter totaal anders.. Alles is heel fluo-achtig, kleuren komen er heel scherp (te scherp?) uit.. Ik weet zelf nog niet of dit nu iets goeds of iets slechts is :-) 't is niet lelijk en niet vervelend, gewoon heel anders en heel fel.

Speakers:
Deze vallen heel goed mee voor laptop speakers. Kwaliteit is goed en ze gaan best luid (alhoewel het geluid net iets TE scherp is als ze op het maximum volume staan).

Prestaties:
Hier kan ik nog niet veel van zeggen, heb immers nog niet veel meer gedaan dan OS en drivers en wat software geinstalled, maar voorlopig loopt alles zeer vlot en snel! Ik ga één van de volgende dagen eens wat games uittesten om de prestaties van de grafische kaart te bekijken.

Uitzicht:
Laptop ziet er prachtig uit. Het lederen oppervlak bovenaan vind ik persoonlijk wat overdreven en nutteloos, maar is zeker niet lelijk. Binnenin (en hiermee bedoel ik wanneer het scherm opengeklapt is) is de laptop prachtig. Mooi, zwart en glanzend. Het toetsenbord is zeer mooi en heeft achtergrondverlichting, het typt ook ontzettend fijn! Een nadeel is het glanzende oppervlak waar je handpalmen op rusten, hier zie je uiteraard meteen vet/zweetplekken op..
Qua gewicht is het een verbetering op mijn vorige XPS m1710, maar toch nog steeds relatief zwaar.

Ik had ook de draagtas erbij genomen. Dit is echter een grote teleurstelling. Het is gewoon een eenvoudige hoes (die best duur was), maar de laptop past er AMPER in. Ik moet echt wringen om de ritssluiting dicht te krijgen, en het lijkt ofdat de hoes elk moment kan scheuren, omdat de laptop net iets te groot is..

Als er nog iets is wat jullie willen weten, vraag gerust :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Dankjewel :)

Ik heb nog wel een paar vragen eigenlijk:
- Je hebt het rgbled scherm, hoe is de kleuring? Ik heb eerder gehoord dat de kleuren niet helemaal zouden kloppen (zwart was niet zwart, rood zag er anders uit). Ik begrijp uit je vorige reactie dat het wennen is, dus ik kan begrijpen dat het gewoon anders overkomt en nu nog lastig te zeggen is.

- Hoe zit het met de temperaturen? Wordt de laptop erg warm, te warm? Hoe zit het met de ventilatieopening aan de achterkant, eerder hoorde ik dat deze deels afgesloten wordt door het scherm dat je openklapt en dus ervoor komt?

- Heb jij een 6-cell of 9-cell accu? Indien de 9-cell, hoe zit het met het verhogen van de laptop?

- Voelt de laptop solide aan? Ook het openklappen en dichtklappen van het scherm?

Vast bedankt voor de antwoorden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Ik ben ook benieuwd! Misschien wat leuke foto's! :)

[ Voor 84% gewijzigd door Maarten L op 18-02-2009 11:38 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit momenteel op mijn werk. Zal straks wat foto's proberen te nemen en de kleuring wat beter onderzoeken.

Van de temperatuur heb ik nog geen problemen ondervonden, maar heb er dan ook nog niet intensief op gewerkt. Voorlopig alleszins nog niet echt warm geworden.
Afsluiting van de ventilatieopening heb ik nog niet bekeken, zal ik straks op foto proberen te tonen.

Heb een 6-cell genomen, omdat deze kleiner/lichter is, en omdat ik de laptop als desktop replacement gebruik, hij zit dus 90% van de tijd op netstroom. Had geen zin om zoveel extra te betalen voor een extra 20 minuutjes batterij tijd, wat ik toch zelden gebruik.

Laptop voelt stevig aan. Scherm en openklap-mechanisme zijn degelijk. Ook leuk dat er geen schuifknopje meer is om het scherm open te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Mooi mooi :D

Heb je alle software erbij gekregen? Ook de gezichtsherkenningsoftware en powerdvd (op aparte cd/dvd)?

• Nokia6230i
  • Laatst online: 01-05-2024
Ben ook erg benieuwd! Ik krijg dit model als vervanging van mijn Studio 1537 vol problemen. Toch zie ik op Engelse fora dat er nogal wat mis is met dit model? Ik hoopte eigenlijk op een probleem vrije notebook :(

Iemand last van de volgende probleempjes?

*Niet goed uitgebalanceerde speakers
*Problemen met afspelen van Blu-Ray's
*RGBLED Screen slecht van kwaliteit
*Ontbrekende DVD's
*Problemen met 64bit drivers
*Zeer korte batterijduur

Ben benieuwd :D

EDIT: Nieuwe review van de Studio XPS 1640, veel details wel in het duits...
Notebookjournal

[ Voor 15% gewijzigd door Nokia6230i op 19-02-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Nokia6230i schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:03:
Ben ook erg benieuwd! Ik krijg dit model als vervanging van mijn Studio 1537 vol problemen. Toch zie ik op Engelse fora dat er nogal wat mis is met dit model? Ik hoopte eigenlijk op een probleem vrije notebook :(

Iemand last van de volgende probleempjes?

*Niet goed uitgebalanceerde speakers
*Problemen met afspelen van Blu-Ray's
*RGBLED Screen slecht van kwaliteit
*Ontbrekende DVD's
*Problemen met 64bit drivers
*Zeer korte batterijduur

Ben benieuwd :D

EDIT: Nieuwe review van de Studio XPS 1640, veel details wel in het duits...
Notebookjournal
De speakers schijnen inderdaad zo te zijn, je kunt wel zelf de balans veranderen. De ontbrekende dvd's is net wat ik me ook afvroeg, problemen met 64bits drivers heb ik bij een enkeling gehoord.

De batterijduur hangt natuurlijk van de 6-cell of 9-cell af ;) Daarnaast zag ik in de review dat er een T9400 in zit, waarbij je beter een P-versie kunt hebben omdat deze minder verbruiken (25W en de T versie 35W).

Hoe is bij jou de vervanging geregeld? Moet je wel bijbetalen, wat mij logisch lijkt? Ik heb namelijk twee weken geleden hetzelfde voorgesteld, maar toen kreeg ik te horen dat dat niet mogelijk was (ik had ook een studio 1537).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Amargedon schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 07:46:
[...]

De speakers schijnen inderdaad zo te zijn, je kunt wel zelf de balans veranderen. De ontbrekende dvd's is net wat ik me ook afvroeg, problemen met 64bits drivers heb ik bij een enkeling gehoord.

De batterijduur hangt natuurlijk van de 6-cell of 9-cell af ;) Daarnaast zag ik in de review dat er een T9400 in zit, waarbij je beter een P-versie kunt hebben omdat deze minder verbruiken (25W en de T versie 35W).

Hoe is bij jou de vervanging geregeld? Moet je wel bijbetalen, wat mij logisch lijkt? Ik heb namelijk twee weken geleden hetzelfde voorgesteld, maar toen kreeg ik te horen dat dat niet mogelijk was (ik had ook een studio 1537).
Misschien een beetje offtopic maar oke:
Ik hoef niet bij te betalen. Ik heb inmiddels 2x een Studio 15 laten vervangen wat de problemen niet heeft verholpen (defecte mediabuttons etc.) Dell heeft mij toen voorgesteld om het systeem om te ruilen voor een XPS M1530, maar vanwege de zwakke videokaart en het ontbreken van het LED scherm ben ik daar niet mee accoord gegaan. Uiteindelijk is het dus een Studio XPS 16 geworden. Nou moet ik zeggen dat mijn situatie misschien uitzonderlijk is omdat er zoveel mis is gegaan in mijn case bij Dell... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Nokia6230i schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:13:
[...]

Misschien een beetje offtopic maar oke:
Ik hoef niet bij te betalen. Ik heb inmiddels 2x een Studio 15 laten vervangen wat de problemen niet heeft verholpen (defecte mediabuttons etc.) Dell heeft mij toen voorgesteld om het systeem om te ruilen voor een XPS M1530, maar vanwege de zwakke videokaart en het ontbreken van het LED scherm ben ik daar niet mee accoord gegaan. Uiteindelijk is het dus een Studio XPS 16 geworden. Nou moet ik zeggen dat mijn situatie misschien uitzonderlijk is omdat er zoveel mis is gegaan in mijn case bij Dell... |:(
Dat lijkt op mijn situatie. Laptop is 1 keer vervangen, monteur is geweest. Ik heb toen zelf het voorstel gedaan, dat is het verschil (in plaats van dat zij dat deden).

Maargoed, ik ben benieuwd naar de foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Mijn SXPS 16 is gisteren verzonden! Zal in de loop van volgende week wat ervaringen posten!
Het lijkt er op dat nog niet veel mensen dit model hebben aangeschaft? (Weinig reacties)
Wellicht een idee om de startpost wat uit te breiden met meer gedetailleerde info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkelder
Ja, ik keek net en de startpost is ook nog wat outdated... Je kan hem namelijk nu wel bestellen met 8GB DDR3 geheugen en ook standaard al met een 64bit OS.

Verder had ik 'm besteld... maar kreeg ik een levertijd van 1,5 maanden dus maar even gecancelled. Bestel wel zeker na mijn vakantie nog een keer.

p.s. Nog steeds benieuwd naar foto's. Zag al een paar posts waar foto's beloofd werden ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Berkelder schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:54:

Verder had ik 'm besteld... maar kreeg ik een levertijd van 1,5 maanden dus maar even gecancelled. Bestel wel zeker na mijn vakantie nog een keer.
Levertijd van 1,5 maand is meestal erg ruim. Die van mij zou ook pas op 4 maart klaar zijn maar is inmiddels al verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Nokia6230i schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 14:20:
Mijn SXPS 16 is gisteren verzonden! Zal in de loop van volgende week wat ervaringen posten!
Het lijkt er op dat nog niet veel mensen dit model hebben aangeschaft? (Weinig reacties)
Wellicht een idee om de startpost wat uit te breiden met meer gedetailleerde info?
Ik zit nog te twijfelen, vandaar mijn vragen in dit topic ;) Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen, maar vooral veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Amargedon schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:17:
[...]

Ik zit nog te twijfelen, vandaar mijn vragen in dit topic ;) Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen, maar vooral veel plezier ermee :)
Bedankt ;)
Problemen die ik nu al voorzie: Ontbreken van software.

Op mijn pakbon staat namelijk het volgende:
* Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera with Facial Recognition Software (Software install, no media)
* Optical Drive : INTERNAL BLU-RAY ROM COMBO(BLU-RAY,DVD AND CD READ,DVD & CD WRITE) SLOT LOAD DRIVE WITH SOFTWARE(Software Install,no media)

Oftewel wel vanuit de fabriek installeren maar daarna nooit meer? |:(
Die software is ook niet te downloaden volgens de Dell site. Denken ze bij Dell dat we onze laptop nooooooit meer opnieuw installeren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Nokia6230i schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:45:
[...]

Bedankt ;)
Problemen die ik nu al voorzie: Ontbreken van software.

Op mijn pakbon staat namelijk het volgende:
* Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera with Facial Recognition Software (Software install, no media)
* Optical Drive : INTERNAL BLU-RAY ROM COMBO(BLU-RAY,DVD AND CD READ,DVD & CD WRITE) SLOT LOAD DRIVE WITH SOFTWARE(Software Install,no media)

Oftewel wel vanuit de fabriek installeren maar daarna nooit meer? |:(
Die software is ook niet te downloaden volgens de Dell site. Denken ze bij Dell dat we onze laptop nooooooit meer opnieuw installeren? 8)7
Ik weet dat de installatie van Dell altijd een directory aanmaakt waarin alles staat. Misschien dat deze er ook tussen staan?

Even wachten totdat je de laptop hebt natuurlijk :P

Edit: ik heb https://smartsource.dell.com/Web/Login.aspx gevonden. Je schijnt daar de software te kunnen vinden, maar als ik het zo lees is het alleen als je in de US woont. Maargoed, proberen kan geen kwaad (ik heb een account aangemaakt, je moet daarna een programma installeren dat naar je servicetag zoekt - ik kon dus niet controleren of de software daadwerkelijk daar staat)

[ Voor 17% gewijzigd door Amargedon op 21-02-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Amargedon schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:40:
[...]
Ik weet dat de installatie van Dell altijd een directory aanmaakt waarin alles staat. Misschien dat deze er ook tussen staan?

Even wachten totdat je de laptop hebt natuurlijk :P

Edit: ik heb https://smartsource.dell.com/Web/Login.aspx gevonden. Je schijnt daar de software te kunnen vinden, maar als ik het zo lees is het alleen als je in de US woont. Maargoed, proberen kan geen kwaad (ik heb een account aangemaakt, je moet daarna een programma installeren dat naar je servicetag zoekt - ik kon dus niet controleren of de software daadwerkelijk daar staat)
Kijk eens! Daar was ik de laatste dagen al naar opzoek omdat ik ook zoiets gelezen had op Amerikaanse fora. Ga het meteen proberen als ik de laptop heb :*) Voorlopig lijkt Dell de laptop nog niet "echt" verzonden te hebben. UPS geeft aan alleen vrijdag de factuurinfo te hebben ontvangen. Zal dan waarschijnlijk maandag vanuit Polen vertrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als iemand nog wat zou kunnen vertellen over game performances dan kan ik ook de knoop doorhakken :) En, als je de 2.20 GHz processor neemt, beperkt die niet de videokaart een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Blue-eagle schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:54:
Als iemand nog wat zou kunnen vertellen over game performances dan kan ik ook de knoop doorhakken :) En, als je de 2.20 GHz processor neemt, beperkt die niet de videokaart een beetje?
Zie: Notebookreview
4,855 3DMarks in 3DMark06

EDIT: En deze: Link!

[ Voor 10% gewijzigd door Nokia6230i op 22-02-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Nokia6230i schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:43:
[...]

Zie: Notebookreview
4,855 3DMarks in 3DMark06

EDIT: En deze: Link!
Thanks :) Na nog meer onderzoek komt eigenlijk naar voren dat de videokaart in de Dell een klein beetje achterloopt. Om een vergelijking te geven, met ongeveer dezelfde specs (geheugen, CPU, HDD) en alleen een andere videokaart krijg je voor hetzelfde geld bij XXODD een laptop met een NVIDIA GeForce 9800M GTS.

Benchmarks voor de ATI Mobility Radeon HD 3670:
http://www.notebookcheck....deon-HD-3670.11431.0.html

Benchmarks voor de NVIDIA GeForce 9800M GTS:
http://www.notebookcheck....ce-9800M-GTS.11425.0.html

Maargoed, voor de games die ik speel is de ATI Radeon toch wel voldoende, en de Dell laptop vind ik toch mooier ;) Nog een nachtje over slapen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Blue-eagle schreef op zondag 22 februari 2009 @ 23:00:
[...]

Thanks :) Na nog meer onderzoek komt eigenlijk naar voren dat de videokaart in de Dell een klein beetje achterloopt. Om een vergelijking te geven, met ongeveer dezelfde specs (geheugen, CPU, HDD) en alleen een andere videokaart krijg je voor hetzelfde geld bij XXODD een laptop met een NVIDIA GeForce 9800M GTS.

Benchmarks voor de ATI Mobility Radeon HD 3670:
http://www.notebookcheck....deon-HD-3670.11431.0.html

Benchmarks voor de NVIDIA GeForce 9800M GTS:
http://www.notebookcheck....ce-9800M-GTS.11425.0.html

Maargoed, voor de games die ik speel is de ATI Radeon toch wel voldoende, en de Dell laptop vind ik toch mooier ;) Nog een nachtje over slapen dan maar.
Hmm, ik wil het niet moeilijker voor je maken :P Ik heb vorige week gehoord en gezien dat de studio 15 een nieuwe erbij krijgt met een ati 45xx serie. Het gerucht/idee gaat nu dat de xps 16 ook nog een update gaat krijgen. Ik betwijfel het nog, het is een gerucht. En zoals altijd; je kunt blijven wachten want er komt altijd wel weer wat beters.

Link naar het studio topic:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=354017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Amargedon schreef op maandag 23 februari 2009 @ 07:47:
[...]

Hmm, ik wil het niet moeilijker voor je maken :P Ik heb vorige week gehoord en gezien dat de studio 15 een nieuwe erbij krijgt met een ati 45xx serie. Het gerucht/idee gaat nu dat de xps 16 ook nog een update gaat krijgen. Ik betwijfel het nog, het is een gerucht. En zoals altijd; je kunt blijven wachten want er komt altijd wel weer wat beters.

Link naar het studio topic:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=354017
De Studio XPS is net uit dus ik denk dat Dell nog wel even zal wachten met een "upgrade". In september vorig jaar was er ook een gerucht dat de Studio XPS lijn uit zou komen, heeft uiteindelijk ook 4 maanden geduurd ;) Bovendien las ik ook ergens dat die 45xx serie niet perse beter is ofzo?
Mijn SXPS is in iedergeval onderweg, verwachte aankomst: morgen _/-\o_
Zal tegen het einde van de week even mijn bevindingen plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Nokia6230i schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:01:
[...]

De Studio XPS is net uit dus ik denk dat Dell nog wel even zal wachten met een "upgrade". In september vorig jaar was er ook een gerucht dat de Studio XPS lijn uit zou komen, heeft uiteindelijk ook 4 maanden geduurd ;) Bovendien las ik ook ergens dat die 45xx serie niet perse beter is ofzo?
Mijn SXPS is in iedergeval onderweg, verwachte aankomst: morgen _/-\o_
Zal tegen het einde van de week even mijn bevindingen plaatsen!
De 45xx hoeft niet beter te zijn, het is ook meer het idee (daar een nieuwe serie, ook op andere series misschien).

Ben benieuwd naar jouw bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Amargedon schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:06:
[...]

Ben benieuwd naar jouw bevindingen :)
Even een update tussendoor, ik heb de laatste dagen niet zo heel veel tijd gehad om het systeem te testen.

Toch zijn er helaas al de nodige problemen aan het licht gekomen:

Er zit een heel klein vuiltje achter het edge-to-edge beeldscherm, het is niet weg te krijgen, lijkt op een dode pixel maar is het duidelijk niet.

Als de laptop aangesloten is op een stopcontact zonder randaarde dan tintelt de gehele behuizing licht. Hetzelfde probleem als we al kenden bij de XPS M1530. Werken op een geaard stopcontact veroorzaakt geen problemen.

Zoals op engelse fora al veel gepost wordt; het scherm verhinderd de warmte output. Het scherm blokkeert in opengeklapte stand het ventilatiegat zogoed als volledig! Tijdens een stresstest kwam de temperatuur van het moederboard boven de 70c!

Tenslotte als laatste wordt er bijna geen software meegeleverd. De software voor face recognition staat op geen enkele backup cd/dvd en de Dell download site die hier al eerder werd genoemd werkt inderdaad niet in Nederland. Ook de backups voor Roxio en PowerDVD worden niet meegeleverd. (Blu-ray disks spelen overigens wel zonder problemen af)

Alle hierboven genoemde problemen heb ik in een email aan Dell duidelijk gemaakt, dus ik ben benieuwd hoe men dit op gaat lossen.

Er zijn natuurlijk ook positieve punten:
De behuizing voelt EXTREEM solide aan. Ik was een Studio 15 gewend maar dit voelt echt als metaal! De uitstraling van de laptop is ook super, wel jammer van alle vingerafdrukken... Ook de ingebouwde DVB-T tuner is geniaal!

Als de problemen zijn opgelost dan zal ik hier een uitgebreidere review posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Dat van de ventilatiegaten bedekken is natuurlijk wel extreem belachelijk. Wordt een gewone vista-dvd meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
t-town schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:29:
Dat van de ventilatiegaten bedekken is natuurlijk wel extreem belachelijk. Wordt een gewone vista-dvd meegeleverd?
Vista DVD + Microsoft Works + Dell Driver and applications DVD (alleen drivers en Dell utilities)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Even een update:

Dell is op dit moment druk bezig met het testen van de SXPS op de warmte problemen. Het was ze nu zelf ook opgevallen dat het design niet zo heel handig was...
Dell NL gaat dit op korte termijn doorspelen naar de afdeling productontwikkeling en wellicht dat het systeem (tijdelijk) uit de productie gaat. Het is mogelijk dat de cover aangepast wordt voor beter warmte afvoering.

Mijn advies: koop nog geen Studio XPS 16 (of 13) totdat dit is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:03
Nokia6230i schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:33:
Even een update:

Dell is op dit moment druk bezig met het testen van de SXPS op de warmte problemen. Het was ze nu zelf ook opgevallen dat het design niet zo heel handig was...
Dell NL gaat dit op korte termijn doorspelen naar de afdeling productontwikkeling en wellicht dat het systeem (tijdelijk) uit de productie gaat. Het is mogelijk dat de cover aangepast wordt voor beter warmte afvoering.

Mijn advies: koop nog geen Studio XPS 16 (of 13) totdat dit is opgelost!
Als dit zo is, hoe zit dan met de mensen die er al een hebben (SXPS 13/16) kunnen deze dan aangepast worden wanneer ze het probleem opgelost hebben. Overigens is het natuurlijk wel slecht dat zoiets niet opgemerkt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door mklcln op 04-03-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
dpz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:50:
[...]

Als dit zo is, hoe zit dan met de mensen die er al een hebben (SXPS 13/16) kunnen deze dan aangepast worden wanneer ze het probleem opgelost hebben. Overigens is het natuurlijk wel slecht dat zoiets niet opgemerkt wordt.
Meer informatie heb ik niet. Het is nog maar de vraag of Dell er iets aan doet. Wellicht een Biosupdate die zorgt voor meer fan activiteit waardoor de laptop niet zo warm meer wordt. Het zal ook per configuratie verschillen of deze (te) warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Dit gaat gewoon te ver, tot in het belachelijke. Eerst pas een update na maanden en dan is het precies of een kleuter heeft dat ding ontworpen. (fictief) Uitleg Dell: als je intensief werkt met de laptop moet je er maar een scherm aanhangen (fictief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
t-town schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:58:
Dit gaat gewoon te ver, tot in het belachelijke. Eerst pas een update na maanden en dan is het precies of een kleuter heeft dat ding ontworpen. (fictief) Uitleg Dell: als je intensief werkt met de laptop moet je er maar een scherm aanhangen (fictief).
Tsja zo lijkt het bij Dell altijd wel te gaan. Ze bezuinigen op het beta-testen van systemen...
We zagen het bij de XPS M1530, de Studio 15 en nu hier.
Altijd achteraf er achter komen dat er problemen zijn. Nouja het kost Dell in iedergeval een hoop geld... (Als ik uitreken hoe vaak een monteur is langsgeweest en hoeveel systemen ik thuis heb gehad :P)

Welcome into the world of Dell 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a170/vairish/studio13.jpg
(De foto is van een Studio XPS 13, van een user van notebookreview.com)

[ Voor 9% gewijzigd door Nokia6230i op 04-03-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274663

hi

heb hem gisteren ontvangen. super mooie machine. warmte problemen wel of niet, het is even afwachten. Hij is nog gewoon op de site te koop, dus wellicht dat dit uit productie nemen, wederom een broodje aap is. afwachten.

Waar ik nu wel mee zit, heb meteen een clean install gedaan, zo dacht ik. want nu bij opstarten heb ik de keuze uit 2 vista versies (de vervuilde Dell versie, en mijn "cleane" versie. Deze keuze heb ik dan wel weten te omzeilen via wat instellingen zodat hij meteen mijn versie laadt, maar toch, dit wil ik niet.

Mijn brandende vraag nu: hoe kan ik deze xps 16 volledig formatteren, en vista, zuiver, herinstalleren. Het viel me op dat bij mijn zogenaamde clean install er 2 parties getoond werden b en c. dus wellicht dat de dell vista versie op A zit (??)

en wat is een goede herindeling van partities, indien het (mij/ons) lukt om alle partities echt te killen/zuiveren....

toch wel dringende hulp aub!

groet
emel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Kunt u enkele fotos maken van de fan-uitgang op de sxps 16. Danku bij voorbaat.
Ik heb geen idee wat de partitie indeling is, maar mischien kan u eens kijken bij deze computer - beheren?
Anders moet u een opstartcd pakken en dan alle partities verwijderen, let op, u verwijdert dan waarschijnlijk ook de herstelpartitie, weet niet hoe het daar mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

Hahaha, wat een idioot die dit ontworpen heeft. Dit is zowat een van de grootste problemen met een laptop: Het te warm worden. Luchtafvoer is dus zeer belangrijk.
IK heb de XPS 1530, maar hier blokkeert het scherm al ongeveer 50% van de luchtafvoer. Vragen ze ook niet af waarom de concurrenten dat roostertje aan de zijkant plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
t-town schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:54:
Kunt u enkele fotos maken van de fan-uitgang op de sxps 16. Danku bij voorbaat.
Is 100% identiek aan bovenstaande foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274663

hi

heb hem nu 3 dagen, moet zeggen, fantastisch apparaat. Clean install is gelukt door alle partities te killen en heb nu 2 aangemaakt: eentje van rond de 50, en de resterende 250. (WAAR zijn die resterende 20, daar de de totale officiele ruimte 320 gig betreft ?? sorry ben misschien leek hierin).

van warmte van het apparaat zelf tot nu toe niets te klagen (heb wel nog geen photoshop/illustrator, etc) geinstalleerd en bewerkingen mee gedaan.

wat me wel zorgen baart is de warmte van de voeding, is bijna "heet" te noemen :(((

heeft iemand hier ervaring mee??

groet
emel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Anoniem: 274663 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:46:
hi

heb hem nu 3 dagen, moet zeggen, fantastisch apparaat. Clean install is gelukt door alle partities te killen en heb nu 2 aangemaakt: eentje van rond de 50, en de resterende 250. (WAAR zijn die resterende 20, daar de de totale officiele ruimte 320 gig betreft ?? sorry ben misschien leek hierin).

van warmte van het apparaat zelf tot nu toe niets te klagen (heb wel nog geen photoshop/illustrator, etc) geinstalleerd en bewerkingen mee gedaan.

wat me wel zorgen baart is de warmte van de voeding, is bijna "heet" te noemen :(((

heeft iemand hier ervaring mee??

groet
emel
Voeding bedoel je de voedingsadapter mee?
Bij mij wordt die ook erg warm, maar daar maak ik me niet zoveel zorgen om.
Mijn systeem wordt wel erg heet van binnen (en buiten) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
De bedoeling was om dit systeem aan te schaffen, maar gezien de negatieve aandacht die ze krijgen met alle koelingspraktijken lijkt het me handig om een concurrent te overwegen, of af te wachten of Dell in de komende week aankondigt iets te gaan doen aan deze problemen.

Spijtig, vind het een mooi systeem, wat dan weer bij concurrenten niet echt het geval is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Blue-eagle schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:52:
De bedoeling was om dit systeem aan te schaffen, maar gezien de negatieve aandacht die ze krijgen met alle koelingspraktijken lijkt het me handig om een concurrent te overwegen, of af te wachten of Dell in de komende week aankondigt iets te gaan doen aan deze problemen.

Spijtig, vind het een mooi systeem, wat dan weer bij concurrenten niet echt het geval is..
Ik ben ook nog steeds in afwachting van een reactie van Dell. Als ze iets laten horen zal ik dat hier posten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
Ik had hem ook besteld maar gisteren de bestelling stop gezet en de medewerker wist niets over het probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb deze laptop ook besteld, ik ben alleen nog op zoek naar een tas voor erbij. Heeft iemand deze laptop al eens geprobeerd in een Belkin 15.4 messenger bag te krijgen? Officieel is de laptop 15,15inch breed en biedt de tas ruimte voor 15inch aan laptop in de breedte. Gevalletje net of net niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Hardcell schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:52:
Ik heb deze laptop ook besteld, ik ben alleen nog op zoek naar een tas voor erbij. Heeft iemand deze laptop al eens geprobeerd in een Belkin 15.4 messenger bag te krijgen? Officieel is de laptop 15,15inch breed en biedt de tas ruimte voor 15inch aan laptop in de breedte. Gevalletje net of net niet dus...
Bij past ie in mijn vorige 15.4 inch laptop messenger bag. Het zit alleen allemaal net iets (te) strak. Zal wel passen dus, maar niet helemaal optimaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Nokia6230i schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:38:
[...]

Bij past ie in mijn vorige 15.4 inch laptop messenger bag. Het zit alleen allemaal net iets (te) strak. Zal wel passen dus, maar niet helemaal optimaal ;)
Ok, dan haal ik beter een 17 inch messenger bag dus. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Bios A06 is vanaf vandaag uit! Ook zijn er nieuwe geluidsdrivers beschikbaar. Zal ze deze week eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Zit te overwegen om deze aan te schaffen, enige jammere is dat er in vergelijking tot de m1530 niet zo veel kortingen voor zijn te halen.

Al denk ik dat de 100 euro van vivant voor mkb wel te doen moet zijn telefonisch.

Maar wat deze laptop voor mij prijzig maakt is dat ik er voor 150 ex een HD RGBLED scherm bij wil. Mensen die mij kunnen vertellen wat hun ervaringen met dit scherm zijn?

Heb gelezen dat de CCFL van de m1530 niet zo best is namelijk.. Als deze het wel goed doet is het mij wel het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Black-Xjuh schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:32:
Zit te overwegen om deze aan te schaffen, enige jammere is dat er in vergelijking tot de m1530 niet zo veel kortingen voor zijn te halen.

Al denk ik dat de 100 euro van vivant voor mkb wel te doen moet zijn telefonisch.

Maar wat deze laptop voor mij prijzig maakt is dat ik er voor 150 ex een HD RGBLED scherm bij wil. Mensen die mij kunnen vertellen wat hun ervaringen met dit scherm zijn?

Heb gelezen dat de CCFL van de m1530 niet zo best is namelijk.. Als deze het wel goed doet is het mij wel het geld waard.
Ik heb het HD RGBLED scherm, moet zeggen en erg mooi scherm. Sommige mensen klagen er over dat de kleuren "oversaturated" zijn, daar kan ik het wel mee eens zijn maar vind het absoluut niet storen. Iedereen die tot nu toe het scherm heeft gezien was echt verbaast over het goede mooie beeld. Wat mij betreft een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Nokia6230i schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:24:
[...]

Ik heb het HD RGBLED scherm, moet zeggen en erg mooi scherm. Sommige mensen klagen er over dat de kleuren "oversaturated" zijn, daar kan ik het wel mee eens zijn maar vind het absoluut niet storen. Iedereen die tot nu toe het scherm heeft gezien was echt verbaast over het goede mooie beeld. Wat mij betreft een aanrader!
Okay bedankt voor je reactie. Offerte is aangevraagd voor de 2.40 GHz met als aanpassing het 1080p scherm. Kijken wat voor mooie prijs er van gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Oke dan! Succes met eventuele aankoop! Let er op dat op je offerte ook vermeld staat dat je de software op bijgeleverde DVD krijgt. Als er bijvoorbeeld staat "Software install, no media" dan krijg je GEEN DVD's van bijvoorbeeld Roxio of de drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:44
Ik zit ook deze laptop te overwegen, maar er zijn een aantal puntjes die mij toch aan het twijfelen brengen. Is het mogelijk om deze laptop fatsoenlijk een tijd op je schoot te gebruiken. Ik bedoel, dat de componenten warm worden, door het hitte probleem. Hoeft niet altijd te betekenen dat de onderkant van de laptop onbruikbaar heet wordt. Verder vroeg ik mij af of iemand weet of je een beetje fatsoenlijk kan gamen met deze laptop. (Native resolution wel te verstaan). En dan nog een laatste puntje, ik zat ook eens te kijken op de Amerikaanse site van dell. En als je hier/daar het luxe model neemt (wel zelfde specs enzo) Dan is het goedkoper om een retourtje new york te pakken dan om hem hier te kopen. Weet iemand of dit mogelijk is??? Ik bedoel dus om als nederlander in de VS te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
trippelb schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:08:
Ik zit ook deze laptop te overwegen, maar er zijn een aantal puntjes die mij toch aan het twijfelen brengen. Is het mogelijk om deze laptop fatsoenlijk een tijd op je schoot te gebruiken. Ik bedoel, dat de componenten warm worden, door het hitte probleem. Hoeft niet altijd te betekenen dat de onderkant van de laptop onbruikbaar heet wordt. Verder vroeg ik mij af of iemand weet of je een beetje fatsoenlijk kan gamen met deze laptop. (Native resolution wel te verstaan). En dan nog een laatste puntje, ik zat ook eens te kijken op de Amerikaanse site van dell. En als je hier/daar het luxe model neemt (wel zelfde specs enzo) Dan is het goedkoper om een retourtje new york te pakken dan om hem hier te kopen. Weet iemand of dit mogelijk is??? Ik bedoel dus om als nederlander in de VS te bestellen?
1. Laptop wordt ook aan de onderkant erg warm. Op schoot is denk ik niet zo'n groot probleem. Ik ervaar eerder de warme palmrest als vervelend.
2. Gamen op native resolutie is zo goed als onmogelijk (tenzij je het "gewone" scherm neemt) Ikzelf heb het RGBLED scherm en ik kan bijvoorbeeld Farcry 1 niet fijn op max resoltutie spelen.
3. Bestellen in Amerika is zo goed als onmogelijk. Sowiezo zal Dell Nederland/VS dat niet aanbieden omdat ze zich anders net zo goed niet in Europa kunnen vestigen. Een retourtje New York is ook niet echt een optie want je komt met de doos niet door de doane (invoerrechten + 19% btw). Afgezien van het feit dat je al een adres in Amerika vind waar Dell de laptop heen kan sturen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Heb de mijne ook binnen intussen. Meteen een clean install gedaan en zit met het volgende probleem: in de device manager blijft er 1 unknown device staan en ik heb geen idee wat dit zou moeten zijn. Als ik de properties check staat er bij location 'on Intel(R) ICH9M LPC Interface Controller - 2919'. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Ik denk niet dat je je daar zorgen over moet maken, heb je alle drivers val dell al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
t-town schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:25:
Ik denk niet dat je je daar zorgen over moet maken, heb je alle drivers val dell al geïnstalleerd?
Alle drivers zijn voor zover ik weet geïnstalleerd nu. Zit er soms een ir ontvanger standaard op dat ding want dat is volgens mij de enige die ik niet geïnstalleerd heb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298292

Heeft iemand ervaringen met het 720p scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Het scherm heeft een resolutie van 1366x768 (pin me er niet op vast, normaal is het zo), en ziet er goed uit. Echter mist dit toch net dat beetje extra dat het rgb-led 1080p scherm bied. Je moet voor jezelf de keuze uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298292

Is een resolutie van 1366x768 niet te laag voor een 16inch scherm. Stoort dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Ik heb een 15.4" scherm met een resolutie van 1280*800. Met een hogere resolutie kreeg ik mischien meer op mijn scherm, maar dan zou ik het toch niet meer kunnen lezen. Het is niet storend, echter geeft het je meer mogelijkheden voor fotobewerking e.a. en sommigen vinden een hogere resolutie gewoon fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:07
Ik heb laatst ook de Dell XPS 16 binnengekregen met Full HD scherm. Ik vind het een geweldige laptop nadat ik alle dell zooi ervanaf gegooid heb.

Maar nu ben ik helaas na de reinstall ook de icoontjes kwijt die je kreeg als je bijvoorbeeld de helderheid van het display wijzigden of als je het geluid uitzette met de touch knoppen boven het toetsenbord.

Heeft iemand mischien de install file voor die icoontjes voor mij ?

Thnx ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Nano2009 schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:51:
Ik heb laatst ook de Dell XPS 16 binnengekregen met Full HD scherm. Ik vind het een geweldige laptop nadat ik alle dell zooi ervanaf gegooid heb.

Maar nu ben ik helaas na de reinstall ook de icoontjes kwijt die je kreeg als je bijvoorbeeld de helderheid van het display wijzigden of als je het geluid uitzette met de touch knoppen boven het toetsenbord.

Heeft iemand mischien de install file voor die icoontjes voor mij ?

Thnx ! :)
Dell Quickset installeren, kan je zo vanaf de webpagina van dell halen (drivers en downloads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 11:54
Kan iemand mij vertellen of er een glossy of matte scherm op zit ? Op de foto lijkt het een matte scherm te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Pred87 op 09-05-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33
Als je hem op de site langs 'kleine en middelgrote bedrijven' configureert, heb je meer keuze ivm je hdd (het betreft de belgische site, de nederlandse heb ik nog niet nagekeken)
de 250 7200rpm kost daar evenveel als de 320 7200rpm (die via 'thuis' niet eens beschikbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Het is een glossy scherm.
Kijk maar eens naar een aantal reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Stijn_D schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:29:
Als je hem op de site langs 'kleine en middelgrote bedrijven' configureert, heb je meer keuze ivm je hdd (het betreft de belgische site, de nederlandse heb ik nog niet nagekeken)
de 250 7200rpm kost daar evenveel als de 320 7200rpm (die via 'thuis' niet eens beschikbaar is)
De prijzen bij "Kleine en middelgrote bedrijven" zijn excl BTW. Tel er dus wel 19% bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33
Daar hield ik rekening mee.
Het ging enkel over de uitgebreidere keuze in HDD's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Oke ;)
Als je telefonisch besteld kun je ook als consument uit die opties kiezen. Telefonisch is veel meer te regelen dan online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Maar geven ze je met de telefoon ook bbp korting en kortingsbons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Ze geven het niet maar kunnen het wel invoeren als je een code hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293118

Hoi,

Indien je via de telefoon bestelt kan je een korting bekomen zonder e-value code, vandaag geprobeerd en was toch zeker waard om 40min aan de lijn te hangen ;-)
Erg vriendelijke verkoper trouwens!

Mijn vorige Dell (Inspiron 9300) heeft 4 jaar onder zware omstandigheden perfect gefunctioneerd, super tevreden van Dell, hopelijk kan ik dit ook zeggen van mijn nieuwe aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
A07 is ondertussen al even uit. Met ondersteuning voor de Hd 4670. Verwacht maar een update, al kan dat, dell kennende, wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
t-town schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:37:
A07 is ondertussen al even uit. Met ondersteuning voor de Hd 4670. Verwacht maar een update, al kan dat, dell kennende, wel even duren.
Zou je een gok kunnen wagen op hoe lang het zou kunnen duren? Want als deze laptop beschikbaar komt met een HD4670, zou het waarschijnlijk meteen m'n nieuwe laptop kunnen worden. :) Zit al een tijdje te kijken naar deze XPS, maar wat mij tot op heden altijd tegenhield is de grafische kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Niemand weet dat, dat is het probleem. Ik hoop eigenlijk tegen de zomer, en dat ze dan meteen met een betere warmte-handling komen.
EDIT:
Hij is iets duurder geworden, maar op bepaalde modellen krijg je teteteteu... 405 euro korting 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door t-town op 28-05-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 08:19

b3ta

Hallo

Ik twijfel tussen drie laptops:

Studio XPS 13
Studio XPS 16
Studio 15

In de XPS 13 zit een 256 MB nVidia® 9500m grafische kaart
In de studio 15 zit een 512 MB ATI HD 4570
en in de XPS 16 zit een 512MB ATI HD 3670

Nu wil ik ook wel een spelletje kunnen spelen op de laptop maar weet ik niet welke van deze drie videokaarten in staat is een spel enigszins fatsoenlijk te kunnen laten draaien. Op welke van deze drie kaarten kan je bijvoorbeeld CS:S of L4D een beetje goed spelen (lees: normale framerate). Graphics hoeven niet top of the bill te zijn aangezien je dit ook niet mag verwachten van een laptop.

Ik ben mij bewust dat de XPS 13 kleiner in formaat is dus mobieler; maar nu kijk ik puur gericht naar de kracht van de videokaart.

Wie kan mij hier een toelichting op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

edit- delete, verkeerde topic >_<

[ Voor 97% gewijzigd door bbr op 12-06-2009 14:47 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
b3ta schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:27:
Ik twijfel tussen drie laptops:

Studio XPS 13
Studio XPS 16
Studio 15

In de XPS 13 zit een 256 MB nVidia® 9500m grafische kaart
In de studio 15 zit een 512 MB ATI HD 4570
en in de XPS 16 zit een 512MB ATI HD 3670

Nu wil ik ook wel een spelletje kunnen spelen op de laptop maar weet ik niet welke van deze drie videokaarten in staat is een spel enigszins fatsoenlijk te kunnen laten draaien. Op welke van deze drie kaarten kan je bijvoorbeeld CS:S of L4D een beetje goed spelen (lees: normale framerate). Graphics hoeven niet top of the bill te zijn aangezien je dit ook niet mag verwachten van een laptop.

Ik ben mij bewust dat de XPS 13 kleiner in formaat is dus mobieler; maar nu kijk ik puur gericht naar de kracht van de videokaart.

Wie kan mij hier een toelichting op geven?
Op deze site kun je veel vinden over de preformance van videokaarten:

http://www.notebookcheck.net/FAQ-Tips-Technics.123.0.html

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 16:30

Saven

Administrator

Kan iemand eens pics maken van een XPS 16 met 1080p scherm? _O_ ben benieuwd hoe dat er uit ziet

edit: http://www.electronista.c...i.hd4670.coming.to.dells/
misschien komt die videokaart soon :)

[ Voor 38% gewijzigd door Saven op 22-06-2009 16:40 ]

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.