Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Nismod schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:54:
[...]

Heb je dan een 'normale' Windows versie geinstalleerd of die van Dell? Ik ga uit van een normale, maar toch ff voor de zekerheid.. 8)7
dell, dat is gewoon een schone DVD, dacht ik...
de drivers moet je daarna van de site halen, niet van de dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Goldme schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:16:
Ik wilde het geheugen van de laptop (1645) uitbreiden.

Als ik CPU-z gebruik zie ik 2 memory banks met ieder 2 GB. Ik wilde naar 6 of 8GB dus ik heb minstens een 4GB module nodig.
Hoeveel verschil gaat die 2gb extra maken? Als je echt zoveel nodig hebt kun je niet beter een fatsoenlijk werkstation gebruiken?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326987

Heb vandaag offerte bij Dell aangevraagd voor een XPS 16, daar ik via internet niet de door mij gewenste configuratie kon selecteren. Geen wireless N en geen optie tot upgrade scherm naar 16" RGBLED |:( .
Vanmiddag al binnen. Kan iemand iets zeggen of de upgrade van 15.6" WLED naar 16" RGBLED zijn geld waard is? Kom ongeveer 150 euro duurder uit samen met de wireless upgrade.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 326987 op 13-04-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:05
Anoniem: 326987 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:41:
Heb vandaag offerte bij Dell aangevraagd voor een XPS 16, daar ik via internet niet de door mij gewenste configuratie kon selecteren. Geen wireless N en geen optie tot upgrade scherm naar 16" RGBLED |:( .
Vanmiddag al binnen. Kan iemand iets zeggen of de upgrade van 15.6" WLED naar 16" RGBLED zijn geld waard is? Kom ongeveer 150 euro duurder uit samen met de wireless upgrade.
Sja, dat is lastig te zeggen vind ik want dan zou je beide schermen gezien moeten hebben. Ik heb zelf de RGBLED en ben daar zeeeeeer tevreden over. Wat dan weer niet wil zeggen dat ik met het "standaard" scherm niet tevreden zou zijn geweest overigens. Aangezien het prijsverschil niet enorm is was voor mij de keuze wel snel gemaakt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Er zijn veel reviews die het RGBLED scherm de hemel in prijzen, maar ik heb nog geen een review gelezen waar ze hem vergelijken met het witte led scherm van Dell.
Denk persoonlijk dat het RGBLED scherm in het voordeel zou zijn bij 'kleurintensieve' taken. Maar ook dan weet ik dus niet hoe hij is vergeleken met het Witte scherm..

Iemand die ze toevallig beide heeft? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:15
Ik sta ook op het punt om een XPS 16 (16" HD) aan te schaffen.
Ik kom van een 14" Dell Inspiron 640m.
Wat ik mij afvraag is of de 16" niet snel te groot is om makkelijk mee te nemen?

Ik hoor hier vaak mensen spreken over kortingen en acties. Zijn deze kortingen/acties enkel toegankelijk als je via telefoon bestelt (Belgie).

[ Voor 19% gewijzigd door BlackShadow op 14-04-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:07
Nismod schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:33:
Er zijn veel reviews die het RGBLED scherm de hemel in prijzen, maar ik heb nog geen een review gelezen waar ze hem vergelijken met het witte led scherm van Dell.
Denk persoonlijk dat het RGBLED scherm in het voordeel zou zijn bij 'kleurintensieve' taken. Maar ook dan weet ik dus niet hoe hij is vergeleken met het Witte scherm..

Iemand die ze toevallig beide heeft? O+
Ik lees in diverse fora toch nogal wat reacties van gebruikers bij wie het RGB LED panel nogal wat problemen oplevert, zoals Fasterinside hierboven al aangeeft (o.a. in 1 kleur vastlopen, of zwart beeldweergeven en de helderheid niet aan kunnen passen).
Daarnaast hoor ik ook geluiden over problemen met de kleurweergave: het RGB scherm geeft zo veel kleuren weer dat de software er maar moeilijk mee overweg kan; zelfs het callibreren met professionele hardware schijnt niet zonder problemen te gaan (lees ik).

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 14-04-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
guapper schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:50:
[...]

Ik lees in diverse fora toch nogal wat reacties van gebruikers bij wie het RGB LED panel nogal wat problemen oplevert, zoals Fasterinside hierboven al aangeeft (o.a. in 1 kleur vastlopen, of zwart beeldweergeven en de helderheid niet aan kunnen passen).
Daarnaast hoor ik ook geluiden over problemen met de kleurweergave: het RGB scherm geeft zo veel kleuren weer dat de software er maar moeilijk mee overweg kan; zelfs het callibreren met professionele hardware schijnt niet zonder problemen te gaan (lees ik).
Klopt, mijn scherm heeft nogal wat kuren. Dit doet niets af aan de Wowfactor van het scherm. Ik denk dat je met een Wled ook deze problemen tegen kunt komen. Tevens zijn mijn 'problemen' niet dramatisch, maar soms wel frustrerend als je met een blauw scherm zit te werken.

Mijn mening, ga voor het RGB-LED en dan wel 16", dit maakt hem compleet.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Fasterinside schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:53:
[...]

Klopt, mijn scherm heeft nogal wat kuren. Dit doet niets af aan de Wowfactor van het scherm. Ik denk dat je met een Wled ook deze problemen tegen kunt komen. Tevens zijn mijn 'problemen' niet dramatisch, maar soms wel frustrerend als je met een blauw scherm zit te werken.

Mijn mening, ga voor het RGB-LED en dan wel 16", dit maakt hem compleet.
Maar, ga je met je laptop voor de Wowfactor of is dat ding om erop te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGallier
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik vraag mij af waarom er bij de Studio XPS 1647 i5-540m configuratie standaard 2*2GB DDR 2 op 1067mhz staat aangegeven terwijl 1333mhz ook een optie is en even duur is.
Is die 1333mhz normaal alleen in combi met i7?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1067 is hetzelfde als 1333, maar de bussnelheid is iets hoger bij de i7.

of zoiets... de reepjes zijn volgens mij hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik zou één der deze dagen een Studio XPS 16 met wat extra opties bestellen via de telefoon, maar zou graag wat tips krijgen om wat kortingen te ontvangen.

Heb al 1x gebeld en blijkbaar krijg je standaard altijd een 5% korting op het totale bedrag. Ze stuurde me een offerte door voor een studio xps 16 met deze opties, nl:
- Intel Core i7 720QM
- 16" RGBLED full HD scherm
- Blu-ray ROM
- Dell wifi N halve minikaart
- 2 jaar collect & return
Prijs: €1566,94

Kan ik een lagere prijs verkrijgen? Iemand enig idee hoe dit aan te pakken? Of iemand die de geschikte persoon daarvoor kent bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326987

Floxie schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:26:

Kan ik een lagere prijs verkrijgen? Iemand enig idee hoe dit aan te pakken? Of iemand die de geschikte persoon daarvoor kent bij Dell?
Telefonisch korting krijgen weet ik niet maar voor kortingen via internet moet je hier eens kijken:
http://www.kortingscode.com/blog/dell/
Tevens kijk eens bij www.dell.nl/epp
Is niet de bedoeling voor iedereen maar proberen kan altijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Heeft iemand een idee wanneer ze de HD5730 zullen integreren in de SXPS 16? Bij de concurrentie hebben ze de hd5xxx reeks al mooi geplaatst.

Dell bengeld achterop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347051

volgens Dell zou binnen 2 weken de nieuwe 57** beschikbaar zijn samen met usb3.
Had ze van de week gesproken. Zit zelf ook al een tijdje hierop te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Oh nice! Binnen 2 weken beschikbaar, hier of in US? Van wie heb je dat te horen gekregen? Dell Support NL?
Hopelijk gaan ze hun prijzen niet opdrijven met die hd5xxx gpu.

Wist trouwens niet dat ze direct usb3.0 gingen integreren. Had zo'n vermoeden dat dat voor volgend jaar zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347051

Dell Nederland, een verkoper die ik gesproken had, hoop dat het klopt, kwam er niet zo overtuigend uit.
Eigenlijk mag het ondertussen wel, meerdere merken hebben dit al.
Zal eind deze week nog eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Laatst online: 05-06 15:35
Ik heb nu een tijdje mee zitten kijken met dit topic en ik ben van plan ook een SXPS16 te kopen.
Ik zit alleen nog te twijfelen over de configuratie, misschien kunnen jullie mij helpen een keuze te maken.

Het systeem wat ik zover voor ogen heb:
i7 820QM
4GB RAM
128GB SSD
16,0" Full HD RGBLED
9 cell accu

Mijn budget is ong. €1650.
Zijn er bepaalde dingen die ik over het hoofd zie, of zouden jullie iets anders doen?
Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Jeroens93 schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:34:
Ik heb nu een tijdje mee zitten kijken met dit topic en ik ben van plan ook een SXPS16 te kopen.
Ik zit alleen nog te twijfelen over de configuratie, misschien kunnen jullie mij helpen een keuze te maken.

Het systeem wat ik zover voor ogen heb:
i7 820QM
4GB RAM
128GB SSD
16,0" Full HD RGBLED
9 cell accu

Mijn budget is ong. €1650.
Zijn er bepaalde dingen die ik over het hoofd zie, of zouden jullie iets anders doen?
Ik hoor het graag :)
Vergeet niet het wireless N netwerkkaartje :) Verder een supersysteem om op jaloers te zijn :9~
Tevens vind ik 128GB erg weinig, maar dit is puur persoonlijk

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350392

Fasterinside schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:51:
[...]

Vergeet niet het wireless N netwerkkaartje :) Verder een supersysteem om op jaloers te zijn :9~
Tevens vind ik 128GB erg weinig, maar dit is puur persoonlijk
De nadelen aan de xps vind ik: harde schijf van 5400rpm (en de ssd vind ik nog te duur), geen blueray en zwakkere grafische kaart.
Ben al een tijdje op zoek naar deftig gamelaptopke. Heb er mij nu een aantal samengesteld en in de week eens chatten met dell of er in de xps geen blueray, een harde schijf van 7200 en een betere graka kan. fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Anoniem: 350392 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:04:
De nadelen aan de xps vind ik: harde schijf van 5400rpm (en de ssd vind ik nog te duur), geen blueray en zwakkere grafische kaart.
Ben al een tijdje op zoek naar deftig gamelaptopke. Heb er mij nu een aantal samengesteld en in de week eens chatten met dell of er in de xps geen blueray, een harde schijf van 7200 en een betere graka kan. fingers crossed :)
Betere graka kan je denk ik vergeten. De bluray is er zonder problemen in te bouwen en een 7200RPM HD kan je er beter zelf inzetten.

Heeft er iemand trouwens al betere software gevonden voor de webcam in de laptop?

[ Voor 6% gewijzigd door Scyth op 19-04-2010 10:54 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zit ook te denken om een XPS16 aan te schaffen en dan ook wat upgrades qua scherm etc. doel is een laptop te hebben die krachtig genoeg is om op locatie te photoshoppen etc. Er op kunnen gamen zou overigens ook een leuke bijkomstigheid zijn.

Nu is volgens mij deze XPS16 als sinds januari 2009 in de omloop en ik zie ook Dell nu kortingen geven. Ben dus een beetje bang dat als ik er nu 1 koop dat er over 1 maand versie is die geupgrade is.

Weet iemand of dat al dan niet waarschijnlijk is? Ik kwam op internet deze link nog tegen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=6159018

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Hmm, ik heb vandaag met 2 Dell medewerkers gesproken via chat. De ene wist van niets en zou me iets laten weten via mail indien ze gebruikt zouden worden in de fabriek en de andere zei dat er van een GPU update geen sprake was voor de SXPS 16.

Ik vrees dat het er niet zo goed uitziet.. :(

Stiekem hoop ik toch van wel.. Waarom staat er dan bij de nieuwe drivers/bios: "New graphics card support" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Floxie schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:24:
Stiekem hoop ik toch van wel.. Waarom staat er dan bij de nieuwe drivers/bios: "New graphics card support" ?
Welke bios staat dat van de graphics card bij Floxie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Hmm, ik meende dit ergens gelezen te hebben op een forum. Maar geen idee waar..
Kan ook fout zijn natuurlijk.

Iemand nog nieuws vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Niet echt nieuws, gisteren liep er een aanbieding af (als je bij de zakelijke kant naar XPS 16 kijkt) en vandaag is het weer nieuwe aanbieding die 28-4 af loopt. Sja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
OzBoz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:52:
[...]

Niet echt nieuws, gisteren liep er een aanbieding af (als je bij de zakelijke kant naar XPS 16 kijkt) en vandaag is het weer nieuwe aanbieding die 28-4 af loopt. Sja :)
Niet helemaal, hij staat nog steeds op 21/4, dus waarschijnlijk moeten ze nog updaten. Er is nog hoop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze updaten altijd donderdag avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Thomzh schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:34:
Niet helemaal, hij staat nog steeds op 21/4, dus waarschijnlijk moeten ze nog updaten. Er is nog hoop :-)
Dan zit je aan de particuliere kant te kijken. Als je die andere tab als ingang neemt (midden kleinbedrijf) zie je de actie lopen tot 28/4. Ik zou er zo 1 bestellen maar twijfel een beetje aan de grafische kaart. Nu ben ik weinig gewend maar wil er wel weer even mee vooruit kunnen. Als het maand of 4-5 is en er komt dan een upgrade, ach.. maar als hij maand naar mijn bestelling komt zou ik het irritant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Vandaag had ik gebeld met Dell om een order te plaatsen, maar ik had nog enkele vragen omtrent de order en studio xps enz... Vooral het antwoord op de vraag met betrekking tot de GPU update leek me interessant...

Na lang aarzelen kreeg ik te horen dat er naar schatting eind juni een update zou doorgevoerd worden voor de Studio XPS 16. Hierbij zou het design wat aangepast worden, een nieuwe GPU gebruikt worden, en USB3.0 gebruikt worden. Verdere info heb ik niet kunnen verkrijgen.

Was wel opgelucht dat ik eindelijk een bevestiging kreeg van de geruchten die atm circuleerden, want heb met 4 andere mensen van Dell contact gehad, en die wilden niets kwijt of scheepten me simpelweg af.

Ik denk dat de boodschap duidelijk is voor tweakers: 2 maand wachten...
Ik vermoed dat Dell dit nieuws volgende maand zal bevestigen? Zodat ze de maand erna kunnen leveren. Is er toevallig geen elektronica beurs binnenkort ofzo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Floxie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:07:
Na lang aarzelen kreeg ik te horen dat er naar schatting eind juni een update zou doorgevoerd worden voor de Studio XPS 16. Hierbij zou het design wat aangepast worden, een nieuwe GPU gebruikt worden, en USB3.0 gebruikt worden. Verdere info heb ik niet kunnen verkrijgen.
Vind ik al heel wat info. Nu was ik pas in de Dynabyte (hebben ze ook wat Dells) en toen zei ik tussen neus en lippen door dat volgens mij die XPS16 binnenkort wel een upgrade zou krijgen. Toen zei die gozer wel dat hij daar volgens hem ook wel wat over had gehoord. Maar ik had zoiets, volgens mij zegt ie wat ik wil horen. Anyway, dat wachten moet dan maar. GPU en USB3 zijn wel weer de moeite waard denk ik. Hopelijk doen ze niet teveel aan het design, vind ik mooi. Al lees ik veel dingen over de fan die tegen het scherm blaast, niet zo efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Idd, ik had ook zo m'n twijfels toen ik hoorde dat het design wat aangepast worden.. Vind em ook mooi zoals ie nu is. Maar zoals je zegt, misschien passen ze gewoon de fan in/uitlaat aan. Hopelijk niets te radicaal allezinds..

Ben allezinds benieuwd! Wacht met vol ongeduld op de officiele aankondiging eigenlijk. Dan weet je tenminste wat je kan verwachten van de update. Welk soort GPU, eventuele andere aanpassingen, foto's etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floxie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:52:
Ben allezinds benieuwd! Wacht met vol ongeduld op de officiele aankondiging eigenlijk. Dan weet je tenminste wat je kan verwachten van de update. Welk soort GPU, eventuele andere aanpassingen, foto's etc...
ik gok op een i5 met hd5730, of als ze het echt bont maken een nvidia kaart.

nee, ik denk dat ze nu uitgebreid aan het testen zijn om ellende te voorkomen, dat geinje met die 90w adapter heeft ze aardig wat gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 07:52

The Inquisitor

Greetings weaklings

2 maanden wachten... ik denk niet dat ik daarvoor ga wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Ik zou liever een iets beter model te zien krijgen dan een HD5730 :D Een HD5770 ofzo zou leuk zijn, wordt momenteel nog niet gebruikt in notebooks, maar zou wel bestaan. Zie: http://www.amd.com/us/pro.../Pages/hd-5770-specs.aspx Dell speelt toch vaak de trendsetter in dit soort dingen? :P Deze zou een gelijkaardige power consumption hebben als de HD4670. (ietwat minder zelf) De prestaties zouden liggen tussen die van een HD5850 en de HD5730.

Als ze de levensduur van de batterij omhoog willen halen dan zal er inderdaad gekozen worden voor een HD5730 of de HD5830. Deze hebben dezelfde power consumption (24-26W) Wat neerkomt op 10W minder dan de huidige HD4670. In dit geval zou de HD5730 een betere keuze zijn. Hoewel de HD5830 een lager geclockte HD5850 is, mist deze de GDRR5, waardoor een grote bottleneck ontstaat.

Dromen doe ik nog steeds over een SXPS 16 met ondersteuning voor IGP (switchable graphics die geïntegreerd zijn in de Arrendale CPU familie) en als dedicated graphics card een HD5850 of een HD5770. Zo heb je een lange batterijlevensduur while non-gaming én een mooie framerate while gaming!

En dit lijkt me toch geen onmogelijke opdracht... Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de duidelijkheid:

een 5730 is een iets hoger geclockte 5650 (=gddr3 of ddr3, hopelijk de eerste)
een 5750 is een 5650 met gddr5
een 5770 is een iets hoger geclockte 5650 met grrd5

that said, het verschil tussen de 5770 en de 5830 is gigantisch, en ik betwijfel of ze er een 58xx instoppen ivm concurrentie met alienware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Nja, hetgene je zegt over de Alienware modellen kan wel kloppen. Maar niet te vergeten dat de Alienware M17x nog steeds het vlaggenschip heeft, nl de HD5870 (al dan niet in Crossfire). Er is nog steeds een gigantisch verschil tussen de 5870 en de 5850. Scheelt nog steeds zo'n 2500 3dmarks06.

In vergelijking met de AW M15x (die een GTX 260M kan hebben), presteert de HD5850 inderdaad gelijk. Hierdoor zou de nieuwe SXPS 16 gelijkwaardig zijn met de M15x en dat kunnen ze waarschijnlijk niet maken. Tenzij ze de GPU van de M15x upgraden naar één van de nieuwe fermi modellen van NVIDIA ofzo.

Bij nader inzien lijkt de HD5850 inderdaad hoogstwaarschijnlijk een droom :(

Maar een HD5770 kan toch nog steeds!
Zou wel graag wat benchmarks zien van deze 5770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 07:52

The Inquisitor

Greetings weaklings

switchable graphics zou top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Trouwens, blijkbaar wordt de nieuwe GPU toch een Ati HD5730..

Zie de driver pagina op de dell site: http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=379116

Er is dus al driver ondersteuning voor de SXPS 16 in combinatie met een HD5730.
Lang kan het dus niet meer duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floxie schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:01:
Trouwens, blijkbaar wordt de nieuwe GPU toch een Ati HD5730..
zoals uk al zei, de 5730 ;)

eerlijk gezegd vind ik dat wel een teleurstelling, de sony E met full HD is beschrikbaar voor 800 euro, en met een overclock is die even snel als de xps 16 met 5730... (heck, de studio 17 haalt dat ook voor nog minder)
maarja, de heren zijn weer te gierig om er gddr5 op te gooien :Z

laten we hopen dat er dan wel switchable graphics in komen, anders is de sony E duidelijk de winnaar, ondanks de kinderziekten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Wel USB3.0 niet vergeten he. En het RGBLED scherm als optie lijkt me toch ook niet verwaarloosbaar.

Maar ja, laten we hopen voor switchable graphics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Iemand die nog iets te weten is gekomen?

Still waiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
Prijzen in consumentensectie weer ietsje gestegen. Geen voorteken van een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
Ik ben nog wat aan het speuren geweest naar particuliere reviews en video's van de SXPS16, en ik zie dat er toch een aantal problemen voorkomen.
Nu zou ik graag van xps eigenaren willen horen of deze problemen echt zoveel voorkomen in de prakijk, of dat ik misschien een vertekend beeld heb.
Een paar problemen die langs zijn gekozen:

- Verkleuring 16,0 RGB led scherm
- Vastlopen SSD (Voor 128 en 256 GB)
- Laptop die geweldig heet word, en het scherm dat ook heet wordt in de linker onderhoek.
- Batterij die (te) snel leeg is.

Heeft een van jullie met deze problemen te maken (gehad)?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350392

Jeroens93 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:33:
Ik ben nog wat aan het speuren geweest naar particuliere reviews en video's van de SXPS16, en ik zie dat er toch een aantal problemen voorkomen.
Nu zou ik graag van xps eigenaren willen horen of deze problemen echt zoveel voorkomen in de prakijk, of dat ik misschien een vertekend beeld heb.

- Laptop die geweldig heet word, en het scherm dat ook heet wordt in de linker onderhoek.

Jeroen
Daar zou ik ook graag een antwoord op weten Jeroen. MIjn vriendin gaat haar maandag 1 bestellen.
Graag zou ik ook weten of ik later de videokaart zelf kan veranderen door een betere. Dan zou ik hem zelf mss ook kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
Jeroens93 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:33:

Jeroen
Ik heb de laptop gehad en kan een aantal vragen wel beantwoorden:
-De verkleuring ontstaat bij het lichter/donkerder maken van het scherm, na ongeveer 1 sec is de kleur alweer aangepast naar normaal. Er zijn ook enkele schermen welke echt defect zijn waardoor er 1 kleur altijd aan blijft staan oid, hier is natuurlijk gewoon de garantie voor.
-Ik had geen SSD dus die vraag kan ik niet beantwoorden
-Dit klopt, de laptop wordt heel erg warm, de warmteuitvoer is links achterin waar het scherm zit, echter zit het scherm voor de opening dus de laptop is het scherm lekker aan het verwarmen. Er is 1 gecombineerde koeling voor de CPU en GPU, de headspreaders zitten achter elkaar, dus de warmte wordt bij het uitvoeren ook nog eens gebundeld door de 2 componenten.
-Niet echt getest, ik had toch overal een stopcontact in de buurt.

PS Mijn laptop was permanent terug gestuurd omdat ik aan de linkerkant van het scherm overmatig veel backlight bleeding had. Ik heb in totaal 4 schermen erop gehad en 3 van de 4 schermen hadden dat probleem. De laatste monteur heeft het ook geconstateerd in daglicht (dus als het wat donkerder is dan zie je het nog veel meer). Hij raadde me aan om de hele laptop terug te sturen en een andere laptop te nemen. De oplossing zou namelijk zijn dat hij 10 schermen moest meenemen en dan elk scherm even moest testen of die goed was. Dit is een bekend probleem en je ziet het ook bij een aantal mensen terug. Echter niet iedereen weet dat het niet hoort.

Scherm: 1920x1200 RGB Led
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/5813/img3276k.th.jpg

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1080, maar inderdaad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dat zou ook kunnen, ik heb hem al 2-3 maanden niet meer dus moest het uit mijn hoofd intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Backlight bleeding? Op zich heb ik daar ook wel wat last van, en ongeveer hetzelfde probleem als op de foto van kfaessen. Valt dit onder garantie dan? Ik dacht dat het gewoon een eigenschap was van het scherm. Ik ben wel al zo gehecht geraakt aan mijn laptop dat ik er niet aan moet denken om deze permanent terug te sturen.

Op een zwart scherm heb ik boven het Dell logo iets van een witte waas, vergelijkbaar met de halve maantjes die je in je duimnagel ziet. Ook linksonder is er wel wat bleeding.

Iemand nog meer last van deze problemen dan?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Scyth schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:10:
Backlight bleeding? Op zich heb ik daar ook wel wat last van, en ongeveer hetzelfde probleem als op de foto van kfaessen. Valt dit onder garantie dan? Ik dacht dat het gewoon een eigenschap was van het scherm. Ik ben wel al zo gehecht geraakt aan mijn laptop dat ik er niet aan moet denken om deze permanent terug te sturen.

Op een zwart scherm heb ik boven het Dell logo iets van een witte waas, vergelijkbaar met de halve maantjes die je in je duimnagel ziet. Ook linksonder is er wel wat bleeding.

Iemand nog meer last van deze problemen dan?
Het valt zeker onder de garantie, echter hebben heel veel schermen dat probleem dus waardoor naar een andere laptop afwijken voor mij de enige oplossing was. Het eerste scherm wat ik erop had die had vuil aan de binnenkant van het glas, daarom was die vervangen, erna kreeg ik dus alleen maar slechtere schermen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onder het scherm van mijn studio 15 zitten ook 3 stofjes...

gelukkig wel aan de zijkant, maar je ziet het echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb geen stof in m'n scherm gelukkig, maar vooral in donkere stukken in films irriteer ik me wel een klein beetje aan de witte waas onderin m'n scherm. Maar als dat bij het gros van de schermen zo is, kan ik me dus de elende van retourneren besparen.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
Ik zie net op Dell.nl dat de XPS 16 laptop met i7 processor niet meer te bestellen/configureren is...
Misschien "voorbereidingen" voor een upgrade?

EDIT:
Net met Dell gechat, en ze hebben me een link gegeven waarna ik wel het i7 model kon zien. :O
http://bit.ly/bAnQQc

[ Voor 30% gewijzigd door Jeroens93 op 11-05-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Op notebookreview werd het volgende geschreven:
Okay guys I have more news...

Spoke to a rather helpful Dell rep just now and he said that there will be an announcment this Thursday. He said that it will either be launched on Thursday (13th) or a date will be set for its release.

Some of the things he said -
"A lot of changes" "It is definately worth the wait" "We will either launch it, or get a date on Thursday"

Definately going to be the ATI 5 series but he wouldn't specify which one exactly.
He said that the heating issues should be taken care of too.
He couldn't tell me if the integrated graphics would be used from the Core i processors.
Also he said that the RGB LED should still be available for this refresh (i know that was something i was worried about losing the chance to own after its occasional disapearances from the site)

This is straight from the mouth of a Dell Rep, and this one sounded pretty excited about the update and i have no reason to doubt his reliability.

But this isn't anything official, not until Thursday perhaps. We will see!

Hope this helps, and i hope you're as excited as me about this
Afwachten tot donderdag dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Zou fijn zijn als ze voor de bestaande klanten ook iets deden... ik heb nogal wat problemen de laatste tijd.

Drie maal BSOD gehad, de videokaart schakelde zichzelf uit (90'C). Dit was na ongeveer 1,5uur Bad Company 2 gespeeld te hebben.

Vuil achter het scherm is aanwezig, evenals de backlight bleed. Ik stoor me er overigens niet aan.

Alleen die hitte.... ik zeg altijd voor de grap tegen mijn medestudenten dat ik mijn tostiapparaat weer bij heb. Dit zou nog wel eens letterlijk kunnen. Collegastudent heeft een Asus (weet zo het type niet) met vergelijkbare specs, en die kan een Mars vloeibaar (!) maken met zijn warmteafvoer. Zijn laptop blijft wel ice-cool. Mocht er niets aan gebeuren ga ik toch proberen om deze om te ruilen voor het nieuwe type, want als ik na 1,5uur college mijn laptop in de tas stop, is mijn Icetea lauw en mijn boterham kaas een tosti... niet prettig !

Verder is het wel een GE-WEL-DIGE laptop hoor. Voor de liefhebbers die niet tegen een krasje kunnen (zoals ik ! :| ) : http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Nog even tussendoor voor diegene die deze laptop nieuw aanschaffen;

Doe een CleanInstall ! Dat scheelt na verloop echt heel veel, vooral in boot tijd :X

[ Voor 16% gewijzigd door Fasterinside op 11-05-2010 20:49 . Reden: Even slijmen ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Een 2de bevestiging:
Dear Chris,

Sub:- Dell XPS SR# 814298078

Unfortunately I could not reach you on Monday as decided because I couldn't attend office due to a personal reason and a REP of ours had called up to inform the same. However; on seeing all your email replies, this is to confirm that an XPS 1647 with the i7 620 is not an available option since its EOL (end of life). The XPS 1647 was ideally with either an i5 or i7 processor and we have already given you the better XPS 1645 with an i7 720 processor.

> Replacement with 1647 is not an available option (as we already gave a better 1645 compared to 1647 and it is EOL also).
> We can offer a replacement with either a Studio/Inspiron laptop as a "FINAL" exception (since no Alienware can be given as it's from a different segment).
> Finally a refund can be given for the refurbished STUDIO 1536 that was purchased initially from Dell for $631.91 vide Order # 653782205 (You need to return this current laptop also and then you can purchase any PC of your choice).

Kindly let me know from the above available options. Else you can approach the Dell Legal team and the address is as follows:-

Dell Inc.
Legal Department-MS-8033
One Dell Way
Round Rock, TX 78682
Fax: (512) 728-7100
Kortweg: de Studio XPS 1645 & 1647 zijn end of life. Dus er komt inderdaad een grondige update.
Wederom: afwachten tot donderdag voor een officiele bevestiging en specifications sheet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
FIjn dat er nu wat meer duidelijkheid komt. Bedankt voor het op de hoogte houden!

Ik (en volgens mij velen met mij) wacht in spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Floxie schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:48:
Een 2de bevestiging:

[...]

Kortweg: de Studio XPS 1645 & 1647 zijn end of life. Dus er komt inderdaad een grondige update.
Wederom: afwachten tot donderdag voor een officiele bevestiging en specifications sheet!
Huh, waar hebben ze het over? Ik volg het even niet. Is de 1647 & 45 in combinatie met de i7 EOL of is de complete XPS16 lijn EOL?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Fasterinside schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:31:
[...]

Huh, waar hebben ze het over? Ik volg het even niet. Is de 1647 & 45 in combinatie met de i7 EOL of is de complete XPS16 lijn EOL?
Met een beetje geluk dat laatste, en krijgen we een compleet nieuwe layout met numpad en fatsoenlijke lucht-uitlaat, geen usb aansluitingen waar je met je muis wilt racen, en een stroomaansluiting aan de achterzijde, of met een haakse stekker aan de zijkant.
i7 720 en full hd mogen van mij ook blijven, scherm zou net ietsiepietsie groter mogen.
Dat was het wel zo wat mijn wensen betreft.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
guapper schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:55:
[...]

Met een beetje geluk dat laatste, en krijgen we een compleet nieuwe layout met numpad en fatsoenlijke lucht-uitlaat, geen usb aansluitingen waar je met je muis wilt racen, en een stroomaansluiting aan de achterzijde, of met een haakse stekker aan de zijkant.
i7 720 en full hd mogen van mij ook blijven, scherm zou net ietsiepietsie groter mogen.
Scherm alsjeblieft niet groter, tenzij de bezel dunner wordt, laptop moet goed draagbaar blijven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Thomzh schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:18:
[...]

Scherm alsjeblieft niet groter, tenzij de bezel dunner wordt, laptop moet goed draagbaar blijven ;-)
Nou, eigenlijk.., zou zo'n F series, maar dan zonder de Sony meuk leek me wel wat. Dat je op normale wijze een clean install kan doen, en de nieuwste drivers van nVidia/ATI kan gebruiken zeg maar :P

Maar goed, ik wacht vol spanning af wat er komen gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Floxie schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:48:
Een 2de bevestiging: Kortweg: de Studio XPS 1645 & 1647 zijn end of life. Dus er komt inderdaad een grondige update. Wederom: afwachten tot donderdag voor een officiele bevestiging en specifications sheet!
Bedankt voor de update, ik was vandaag ook nog even aan het kijken bij midden/kleinbedrijf en dit is ook de laatste dag voor (een zoveelste) aanbieding.Ben erg benieuwd of er wat nieuws komt morgen, zou leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
De aanbiedingsperiodes zijn weer verlengd naar 19 mei (wat ze elke week doen ;-)) in de consumentensectie in ieder geval.

Verder zie ik nog weinig verandering, mijn hoop slinkt weer een beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Er kan vandaag wel nog steeds aangekondigd worden dat er een update komt voor de SXPS16. Dat hij vandaag al te koop zou zijn, zou een teken zijn van slechte marketing imo.

Vergeet niet dat de aankondiging meestal komt uit de VS en daar is het nu nog maar 5u 's morgens. Ik hoop dat er deze avond (voor ons) wat nieuws is.

Stay tuned for updates! (Hopefully)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 100kb
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 20:38
Zojuist besteld met dank aan deze thread een Studio XPS 16(N00X6702) met een i5 540M (2,53 GHz, 3 MB cache) en de 128 GB Solid State SATA-harde schijf.

Op snellere (of energiezuinige) processoren zit ik niet te wachten en ik kan ook wel zonder USB3 dus toen ik zag dat er momenteel 219 euro korting te halen valt (149 euro op deze laptop en 5% van http://dellnu.blogspot.co...debon-en-consumenten.html) besloot ik niet langer te wachten maar te bestellen.

Iedereen die heeft bijgedragen aan deze thread: hartelijk dank voor de input!

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
guapper schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:55:
[...]

Begrijp ik uit je reactie, dat als de XPS 16 lijn EOL wordt, wij een nieuwe krijgen? Of hoe moet ik dit nu zien. Sorry als dit allemaal domme vragen zijn, maar ik heb hier geen ervaring mee...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:54

Edd

Fasterinside schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:32:
Begrijp ik uit je reactie, dat als de XPS 16 lijn EOL wordt, wij een nieuwe krijgen?
Nou... ik denk niet dat je een nieuwe van Dell zal krijgen.. :+
Daarnaast zal de huidige XPS niet zo snel EOL zijn. Je kunt m niet meer bestellen, maar support zal nog wel gegeven worden (denk aan BIOS-updates e.d.).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Slecht nieuws.. :( Naar het schijnt zou de update van de SXPS 16 "stalled"zijn. Wat daarmee bedoelt wordt, weet ik niet zeker... Ofwel uitgelopen ofwel vastgelopen.. Hoe dan ook, vandaag zal er hoogstwaarschijnlijk niets bevestigd worden. Het enige dat ik wel weet, is dat het bang afwachten wordt...

Volgende datum: eind juni? Dat is de periode die ik een aanta weken gekregen van een Dell medewerker..
Ga morgen eens terugbellen of er al wat nieuws is.

Buh, Dell krijgt mijn geld niet voor de huidige Studio XPS 16 hoor! Zeker niet met de komst van switchable graphics, USB3.0 en de huidige HD5xxx GPU reeks! Ofwel wordt het de nieuwe SXPS16 ofwel de nieuwe Sony Vaio die binnenkort ook wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Het enige dat Dell vandaag gedaan heeft is de ATI HD5850 én de HD5730 toegevoegd aan de configuratie van de Alienware M15x.

Dat slaat echt op niets! Dat de M15x een GPU upgrade zou krijgen, was te verwachten, dat het een HD5850 kon zijn, dat ook, maar dat ie ineens ook de HD5730 krijgt als optie, maakt de verwarring alleen maar groter.. De HD5730 is echt allesbehalve een grafische kaart voor gamers...

Dus als ik het goed begrijp, heeft ELKE laptop (groter dan 15 inch) van hun gamma een ATI GPU van de HD5xxx reeks, BEHALVE de Studio XPS 16.

Weet niet wat ik daarvan moet denken...

[ Voor 8% gewijzigd door Floxie op 13-05-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Floxie schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:44:
Het enige dat Dell vandaag gedaan heeft is de ATI HD5850 én de HD5730 toegevoegd aan de configuratie van de Alienware M15x.

Dat slaat echt op niets! Dat de M15x een GPU upgrade zou krijgen, was te verwachten, dat het een HD5850 kon zijn, dat ook, maar dat ie ineens ook de HD5730 krijgt als optie, maakt de verwarring alleen maar groter.. De HD5730 is echt allesbehalve een grafische kaart voor gamers...

Dus als ik het goed begrijp, heeft ELKE laptop (groter dan 15 inch) van hun gamma een ATI GPU van de HD5xxx reeks, BEHALVE de Studio XPS 16.

Weet niet wat ik daarvan moet denken...
Je kunt natuurlijk denken dat ze het nu beter testen dan de huidige studio xps 16 en dat hij niet door de kwaliteitscontrole is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
Floxie schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:19:
Slecht nieuws.. :( Naar het schijnt zou de update van de SXPS 16 "stalled"zijn. Wat daarmee bedoelt wordt, weet ik niet zeker... Ofwel uitgelopen ofwel vastgelopen.. Hoe dan ook, vandaag zal er hoogstwaarschijnlijk niets bevestigd worden. Het enige dat ik wel weet, is dat het bang afwachten wordt...

Volgende datum: eind juni? Dat is de periode die ik een aanta weken gekregen van een Dell medewerker..

Buh, Dell krijgt mijn geld niet voor de huidige Studio XPS 16 hoor! Zeker niet met de komst van switchable graphics, USB3.0 en de huidige HD5xxx GPU reeks! Ofwel wordt het de nieuwe SXPS16 ofwel de nieuwe Sony Vaio die binnenkort ook wordt aangekondigd.
Weet je nog meer over die nieuwe Vaio? Op google wordt ik niet echt wijzer.

Over dell, ze hebben gisteren nogal wat info uitgebracht over een nieuwe handheld. Ze hebben twee nieuwe schermen (inmiddels ook doorgedrongen tot de FP), een nieuwe SXPS desktop met 6 cores, maar niets over de SXPS16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Je moet eens een kijkje nemen in de "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-F11 Series topic" Daar wordt er het één en het ander gezegd wanneer deze update zou plaatsvinden, maar blijkbaar zouden het geen al te grote updates zijn voor de F serie.

Ff een algemeen vraagje: is het daar een feestdag in Nederland? Ik probeer Dell te bereiken, maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Fasterinside schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:32:
[...]

Begrijp ik uit je reactie, dat als de XPS 16 lijn EOL wordt, wij een nieuwe krijgen? Of hoe moet ik dit nu zien. Sorry als dit allemaal domme vragen zijn, maar ik heb hier geen ervaring mee...
Neu, ga daar maar niet van uit.
Ik was erg geïnteresseerd in de XPS 16, vooral toen met de aanbieding van i7 820 en RGB voor €1250,-.

Nee echt, de specs/prijs waren er zeker wel naar, maar te veel dingetjes die me aan 't twijfelen maakten. Ik heb het nota bene 2x geprobeerd, maar dat liep even vaak stuk doordat ik niets meer vernam van de verkoper. Iets zei me dat ik 't daar beter bij kon laten...

Ik zag veel problemen in de huidige XPS16: oververhitte GPU van vorige generatie / RGB scherm wat uitvalt / geen wifi-N zonder tussenkomst van een verkoper / hete lucht tegen scherm, zou later voor een probleem zorgen? / persoonlijk gemis van een keypad / glossy zwart plastic = poetsen.

[ Voor 26% gewijzigd door guapper op 14-05-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359575

Mijn oude laptop (Dell Inspiron 6400) is sinds een aantal dagen dood ;( Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Dell XPS 16. Onderstaand de configuratie zoals ik hem graag zou willen hebben:

Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13Ghz, 3MB, 1066MHz)
Geheugen 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart 512MB ATI® Radeon™ HD 3670 graphics card
Harde schijf 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
Draadloze netwerkvoorzieningen Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
BlueTooth Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Oplossing voor diefstalbeveiliging Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
Tv-tuner en afstandsbediening Geïntegreerde DVB-T tv-tuner en antenne
Etiketten Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo
LCD-scherm White Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display
DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-toepassingssoftware Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Bescherm uw nieuwe pc McAfee Security Centre 10 (15 month subscription) Software
Voeding 90W AC Adaptor

Totaalprijs: 1.175,95 (incl. Belkin beschermhoes)

Nu twijfel ik alleen of die 90W adaptor wel voldoende is? Ik kan op de site geen 130W kiezen.
Is het zowieso verstandiger om te bellen wanneer je de bestelling plaatst ivm eventuele extra korting?

Graag jullie advies! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou nu geen XPS 16 meer kopen, de refresh zit eraan te komen

zie ik daar overigens een 3670 graka? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:08
Waarom zou je zoveel betalen voor een notebook met de specificaties van meer dan een jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal de update niet een stuk duurder zijn? Wat is een 3670 graka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10½ maand geleden, om exact te zijn. ik herinner me nog dat ik van plan was deze te kopen op het moment dat de refresh kwam: 1 juli '09.
Anoniem: 359575 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:55:
Zal de update niet een stuk duurder zijn? Wat is een 3670 graka?
ATI HD 3670, een kaart van bijna 2 jaar oud.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 15-05-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik mijn laptop voornamelijk om films op te kijken, muziek af te spelen en te internetten. Ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik heb geen zin om heel lang te wachten op een refresh aangezien mijn oude laptop het niet meer doet.

Of is het toch te veel geld voor deze configuratie en moet ik nog even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de studio 15 is op dit moment de goedkoopste met een fatsoenlijk scherm (grofweg €750 met een i5) gevolgd door de sony E (€850, met betere graka, maar het model heeft nogal wat kinderziekten) en F (16,4")

als dat te groot is en de bovengenoemde modellen geen optie zijn moet je diep in de buidel lasten: de volgende kandidaat kost €1550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Misschien is het beter om hier verder te gaan, dit topic is nml voor ervaringen over deze dell, en neit de aankoop van een nieuwe laptop :) . Volgens mij ben je met een vrij simpele, maar toch vlotte laptop voor ronde de 700-800 al klaar, en die zijn nog eens beter als de Dell SXPS 16 die jij op het oog had ook.
[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook april 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Even een reactie op je bericht op het forum. Kost de nieuwe XPS waarschijnlijk 1550 euro? Want dan ga ik daar zowieso niet op zitten te wachten. Weet jij ook of de 90W adapter voldoende is voor mijn configuratie?
ik gok €999, de goedkoopste versie met i3, maar dan heb je wel:

betere processor
grotere hdd
betere grafische kaart
vermoeddelijk betere accuduur
USB3

het blijft wachten op de refresh waar velen al langer op wachten, ik zou eieren voor mijn geld kiezen en een ander model zoeken. de xps is op dit moment gewoon steenvast verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik vraag me af in hoeverre Dell straks bereid is om onze XPS1645's aan te passen. Zou je tegen betaling een machine kunnen opsturen zodat zij 'm upgraden? Kan je, na gesprek met een vriendelijke helpdeskmedewerker, onderdelen thuisgestuurd krijgen? Zijn de layouts uberhaupt compatible qua interieur?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik betwijfel het, op welke grond heb je recht op vervanging van je hele laptop?

kijk naar wat er met de xps 13 is gebeurd, met al die overleden videokaarten, slechts enkelen daarvan hebben een nieuwe gekregen (of was dat de xps m15?).
en dan krijgt dell nog geld toe elke keer dat er een kaart sneuvelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dat was inderdaad de m1530 (wat is dat nog steeds een fijn ding!) met falende nvidia 8600 kaartjes. Heb mijne toen zonder al te veel problemen gerepareerd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik doelde meer op deze post:
?????????? schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:09: Helaas is er bij mij ook een einde gekomen aan het XPS M1730 tijdperk. :( Na 1 complete replacement in de eerste week, 2 monitoren, 3 x7900 cpu's, 3 of 4 moederborden, 2 voedingen en 1 videokaart. Is weer de video kaart overleden :'( . Dell gaat me nu een quot geven voor een nieuwe Alienware M17x, Ik ben heel erg benieuwd wat voor voorstel het word. Wat is jullie ervaring?
maar dat gaat dus over de m17 met 2 falende nvidia kaarten in SLI, gelukkig heb ik die niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Heb vandaag contact opgenomen met dezelfde Dell medewerker die me vorige keer informatie gaf over de update van de SXPS16 (wat een top kerel btw!)

Hij wist me te vertellen dat de update eventjes stilgelegd was (zoals gezegd in bovenstaande quotes) en dit zou komen doordat de nieuwe ATI kaarten moeilijk te leveren vallen. Het is een beetje vechten om een groot aantal grafische kaarten ter beschikking te krijgen, zegt hij. Normaalgezien was de update voorzien voor deze maand, maar door de problemen is er nog geen nieuwe datum vastgelegd. Verder ging hij me op het einde van deze maand terugbellen om me in te lichten of er verandering is of niet.

Stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Anoniem: 303530 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:44:
ik betwijfel het, op welke grond heb je recht op vervanging van je hele laptop?

kijk naar wat er met de xps 13 is gebeurd, met al die overleden videokaarten, slechts enkelen daarvan hebben een nieuwe gekregen (of was dat de xps m15?).
en dan krijgt dell nog geld toe elke keer dat er een kaart sneuvelt..
Ik doel ook meer op betaald upgraden; natuurlijk ga ik er niet van uit dat Dell dit doet onder het mum van klantenservice. In hoeverre kunnen wij nieuwe onderdelen in onze laptops laten zetten; dat bedoel ik.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Scyth schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:42:
[...]

Ik doel ook meer op betaald upgraden; natuurlijk ga ik er niet van uit dat Dell dit doet onder het mum van klantenservice. In hoeverre kunnen wij nieuwe onderdelen in onze laptops laten zetten; dat bedoel ik.
Je kunt de cpu, geheugen, dvd-drive, beeldscherm en memory vervangen (het moederbord en de videokaart zitten er vast op). Dit kost bij dell een behoorlijke duit en het is meestal goedkoper om een hele nieuwe laptop te kopen. 2e hands kun je zoiets wel een stuk goedkoper krijgen.

Je hebt een laptop gekocht die bij aankoop aan je verwachtingen voldeden anders had je hem wel teruggestuurd. Dus dell zal je niet snel korting geven op een "upgrade".

Op de dell website staat bij support zelfs heel netjes beschreven hoe je elk onderdeel kunt vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchKel op 17-05-2010 18:36 . Reden: deel handleiding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien kan iemand dit 3000 posts tellende topic vernieuwen? dit lijkt mij igg een goed moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
Misschien beter even wachten tot de upgrade klaar is. Dan kan de TS meteen goed aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Floxie schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:19:

volgens mij komt er gewoon een HD4xxx met een nieuwe reband naam voor XPS 16 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zou de doodsteek zijn voor de xps 8)7

dat doen ze echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359898

Dell heeft een nieuwe firmware A09 update uitgebracht voor de Studio XPS 1645
Deze update zou de volgende problemen moeten verhelpen:

*Features update:
1. Update Processor Power Management(PPM) from 0.60 to 0.63-1 .
2. Support 2nd source SPI ROM EN25F32(BIOS) and EN25F80(EC).
3. Update ME bin file in BIOS for 2nd source SPI ROM EN25F32(BIOS).
4. Modified flash part size to prevent BIOS crash in failsafe part for factory only.
5. Support over 230W adapter to treat as 130W(EC).
6. Update Clarksfield thermal table to V.03(EC).
7. Enhanced PPM RC code for P-state thread count.

*Issues fix:
1. Fix S4 long run failed on DC mode with BSOD 9F.
2. Paltrow freeze issue: Hang up when playing youtube HD film.
3. Fix unable to communicate with battery error under delldiag.
4. Fix ACPI_PSD error in "powercfg -energy" tool under windows.
5. Fix Micron DDR3 memory can not boot up issue.

Helaas geen oplossing voor het GPU throttling probleem natuurlijk, maar dat wordt veroorzaakt door de gebrekkige heatsink en luchtuitlaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:09:
dat zou de doodsteek zijn voor de xps 8)7

dat doen ze echt niet.
Idd, zeker niet daar de HD5xxx-serie gewoon pin-compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166468

Misschien een domme vraag, maar hoe komt het dan een Dell Studio 17(N0074904)
met precies dezelfde configuratie als de Dell Studio 17(N0074907) duurder is.

Je moet in de config de hd aanpassen om op precies dezelfde laptop te komen, ik vindt het vreemd dat de 1 duurder is dan de ander.

Jammer van de slechte scherm ervaringen, ik heb een i5 met hd 5650 nodig en wil niet meer dan 850,-- uitgeven, maar alternatieven in het 17,3 insch sigment zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. we zijn al bezig met [Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2 psst, dit topic kan dus dicht
2. jouw vraag hoort in [Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1, maar nu ik her toch ben kan ik hem net zogoed beantwoorden

dell hanteert een aantal standaardconfigs, goedkope, dure, nog duurdere... dat had je waarschijnlijk al door.
bij de dure modellen zijn een aantal upgrades al voor jouw gedaan, bijvoorbeeld een grotere HDD, dell rekent dan (bijv) €20.

als je die upgrade zelf doet aan de hand van een goedkoper model betaal je meer: €50. de truuk van dell is natuurlijk om de configs vrij ruim in prijs te laten verschillen: jij wilt per-se een 500GB hdd maar geen i5? dan betaal je in verhouding meer: kassa voor dell.

het is dus rendabeler om en duurdere basisconfig te kiezen en die te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166468

ok sorry ik ga dat topic bekijken en morgen bestellen.
bedankt voor je antwoord en verwijzing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Bij wordt het dan duidelijker gecommuniceerd, bedankt voor het aanmaken van deel 2 t-town ;):

Je kunt verder discussiëren in deel 2

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 23:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica