Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56

[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook April 2010

De NBBG's zijn, na een tijdje discussiëren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

Sony Vaio E

pricewatch: Sony Vaio VPC-EB1S1E/BJ
Alternatieven
Dell Studio 17
pricewatch: MSI GX623-474NL
pricewatch: Samsung NP-R580-JS02NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 12:13
Jammer dat als je de laptop via sony-style besteld, je meteen E900 betaalt. Deze laptop is echt ideaal als draagbare betaalbare laptop waarop je ook Cad programma's kan draaien. Echter moet je dan wel dat HD scherm hebben. Die optie via sony style is maar 40E extra, maar heb je wel die hoge basisprijs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

dell.nl: studio 17
voor de geinteresseerden, ik heb m zelf ook voor mijn ouders, het scherm valt wel tegen in vergelijking met mijn full-HD exemplaar (studio 15).
bovendien: het is nogal een bakbeest, niet kopen als je hem dagelijks meesleept. maar dat wist je vast al :) .

offtopic:
zie ik daar een lemming langsvliegen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Die sony vaio is idd leuk, voor zo'n 125 euro meer heb je een full hd scherm en een iets betere processor, dat grote scherm is praktisch voor bijv (3d)ontwerpers

Ik vind overigens dat die wel wat goedkoper mag, maargoed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07-2014
Vorige week mijn Dell Studio 17 ontvangen. Erg content mee. Het is idd wel 'stevige' laptop, maar het is dan ook een 17" (en daar was ik specifiek naar op zoek).

Verschil in beeldformaat vind ik in de BBG toch enigszins onderbelicht. Voor een 17" laptop met dezelfde overige specs ben je toch vaak €100+ duurder uit dan een 15" versie. De vergelijking met de Vaio loopt hier dus enigszins scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 12:13
Gammort schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:28:
Die sony vaio is idd leuk, voor zo'n 125 euro meer heb je een full hd scherm en een iets betere processor, dat grote scherm is praktisch voor bijv (3d)ontwerpers

Ik vind overigens dat die wel wat goedkoper mag, maargoed :/
Waar heb je die dan gevonden? Ik heb alleen nog veel duurdere versies gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sonystyle.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 14:44
Hoe verhoud de mobiele i5 processor zich t.o.v. de i7 processors?
De i5 toont meer Ghz, waar de i7 (bij desktop althans) hyperthreading hanteert, maar bij mobiel gebruik in Ghz wel wat lager uitvalt (op de MacBook na zo'n beetje). Wat is het performance verschil, is dat de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kun je concreet zijn? Je hebt i7 qudcores en dualcores, terwijl de i5 enkel dual is bij de mobiele processors. het verschil is iig niet groot tussen de dualcores, en ook de quadcore is niet heel veel sneller door de tragere kloksnelheid. Doorgaans is het de meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Ow, ok. Ik was me er niet van bewust dat de mobile versies dual core zijn, opde i7 uitzondering na. Ik heb momenteel de Macbook Pro 17", de versie voor die laatste, de meest gepimpte mogelijk zo'n beetje. En zoek toch weer een leuke upgrade. Ben ook niet helemaal blij met het Mac OS.

Kan ik dan beter naar een Solid State toepassing kijken met genoeg ram, dan me blind te staren op de snelste processors?

Als Desktop systeem heb ik nu de i7 920 en daar ben ik wel heel blij mee :) Ik snap dat mobile altijd wat minder is, mits je een vermogen neerlegt, maar wel iets wat erbij in de buurt komt.

[ Voor 36% gewijzigd door xs4me op 05-05-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Dat is alles wat je nodig hebt. Het verschil is niet echt heel groot. Je gaat idd meer merken met een SSD, dat is zeker. Ook is genoeg RAM een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
GENETX schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:31:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Dat is alles wat je nodig hebt. Het verschil is niet echt heel groot. Je gaat idd meer merken met een SSD, dat is zeker. Ook is genoeg RAM een must.
Top, thanks! Meer heb ik inderdaad niet nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360552

Hallo ik weet niet of dit in het juiste topic staat want ik ben nieuw hier, maar ik waag het er maar op.
Ik ben op zoek naar een nieuwe notebook, maar heb niet extreem veel kennis van hardware etc. En hoop dat iemand hier mij wat meer advies kan geven.

Doel/gebruik:
Notebook wordt vooral gebruikt voor werk, maar ook privé. Moet langere tijd mee kunnen draaien (4 jaar)
Er moeten grote/zware grafische werkzaamheden op verricht met Photoshop, Indesign, illustrator, Flash, Premiere. Overweeg tevens om te starten met 3d vormgeving.
Ik wil graag dat notebook snel werkt zelfs als er meerder bestanden gebruikt worden of verschillende programma’s zoals Photoshop en illustrator naast elkaar.
Verder ben ik niet een extreme gamer, maar zou wel weer graag vaker een spel willen spelen (vroeger was ik fanatiek F1 speler, colin mcrea en splintercell)
Natuurlijk moeten ook de dagelijkse dingen (MS Office) gewoon lekker lopen.

Ik weet dat ik een flinke stap vooruit moet kunnen maken want ik doe al dit werk nu op een aanbiedings-laptopje die ik van mijn moeder heb gejat omdat zij er helemaal niks mee deed.
(voor de grap: Acer Aspire 5630 IntelCore2 CPU T5500 @ 1.66GHz- 1.0Gb RAM – Mobile Intel 945GM Express Chipset.) Dus deze was na iets langer dan een jaar al alsof die 8 jaar gebruikt was.
Budget:
Mijn budget ligt rond de 1200 euro. Met echt een top van 1350.

Na veel speurwerk heb ik het een en ander gevonden. Maar ik weet niet of ik wel in de juiste hoek heb gezocht.
Wensen?:
Wat het moet bevatten (tenzij ik dus totaal verkeerd heb gedacht)
-intelCore i720qm
-goede grafische kaart 1gb. (GeForce GTS250M???) (Ati radeon HD 5652???) (GeForce 320M??)
-Goede resolution voor scherm
-Liefst 17” maar kleiner mag ook.

-de grootte van de HDD vind ik niet zo heel interessant omdat ik tevens met een externe hardschijf werk
- Bluray vind ik ook niet heel interessant voor mijn laptop, cd’s branden dat is wat wel de voorkeur heeft maar niet noodzakelijk.

De opties tot dus ver die ik had gevonden.
- msi-gt740-011 1300 euro
CPU-type: Intel Core i7 720QM - Intel Mobile PM55 - 4GB - GeForce GTS 250M - 1680x1050 (WSXGA+)
Ps weet iemand wat het verschil is met de MSI GT740-044 Of bevat deze 044 versie inderdaad alleen maar de specs zoals aangegeven?
- BTO P-BOOK 15C30U 1270 euro
Intel Core i7 - 720QM - 4096 MB DDR3 (1333 MHz) 2 x 2048 MB - Beeldscherm : 15.6 inch Glare TFT LED-backlit Resolutie : 1920 x 1080 pixels - ATI Radeon HD 5652 1023 MB GDDR3
- HP DV7-3160ED
Intel Core i7 - 720QM - 4096 MB DDR3 (1066 MHz) 17.3 inch Brightview TFT LED-backlit 1600 x 900 pixels - Nvidia GeForce GT 320M 1024 MB GDDR3
- XXODD XNi5120 15,6”
Intel Core i7 620M (2,66GHz/3,33GHz, 4MB, geïntegreerde HD graphics) - 4GB DDR3 (2x 2GB)
ATi Mobility Radeon HD5470
- Als laatste is er ook nog altijd de optie van een MacBook.
(nadeel klein scherm)
Hopelijk heb ik voldoende informatie gegeven en kunnen jullie me hierbij helpen.
Alvast bedankt voor het advies.
Groet frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Als ik het zo even gouw zie is de BTO notebook zeker weten de snelste van het rijtje en bied zelfs nog wel aardig tot zeer goede game performance in recente games (beste van het hele setje). En deze zal van degene welke je opnoemde i.i.g. het meest future proof zijn.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik mis alleen één heel belangrijk aspect: Scherm.

Heel leuk en aardig al die laptops, maar waarom juist een laptop? Laptops staan er om bekend echt hele slechte schermen te hebben. Alleen de Dell Studio XPS 16 en MacBook Pro kennen eigenlijk goede schermen. En is juist niet één van de belangrijkste dingen voor een grafische vormgever de echtheid van de kleuren?

Ik zie dus voornamelijk 3 opties:
1. Een laptop met goed scherm
2. Een desktop
3. Een wat goedkopere laptop en een goed extern scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo...
ik gaf ook al aan dat ik resolutie en kwaliteit scherm belangrijk vind.
Maar ik heb niet zo zeer de echt goede kennis hierover. Ik weet niet precies hoe het zit met led, tft, glare non glare etc etc
In principe wil ik over een tijd inderdaad een extern scherm er bij aanschaffen maar ik moet ergens mee starten. en dan kom ik voor nu nog wel weg met een mid-range scherm.
Tevens wil ik ook wel richting desktop gaan maar aangezien ik nu nog afstuderend ben en nog niet een vaste baan/kantoor/locatie heb en veel freelance werk is de keuze voor een laptop...

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 360552 op 26-05-2010 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na nog wat verder speurwerk bij dell kom ik op de Dell XPS 16 uit met de volgende specs

Intel® Core™ i7 Processor 820QM (1.73Ghz, 8MB cache)
15.6" (inch) Truelife 720p HD+ WLED Edge to Edge Display
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card

Hoe staat deze in verhouding tot eerder genoemde BTO.
Ik kan eigenlijk niet goed het verschil vinden tussen de grafische kaart van de BTO en die van deze dell.
Op notebookcheck word de kaart van dell aangegeven als hoge mid-range.
Dan op het punt van het scherm zoals ik al aangaf ben ik hier heel slecht in thuis en zou graag willen weten wat nuprecies de verschillen in dezen zijn en wel advies jullie mij hier over zouden geven.

De dell is in totaal 100 euro duurder. en komt dus op 1350 uit.
Wat ik wel een min punt vind is de slechte reviews van de service van dell en levertijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360552 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 02:35:
Na nog wat verder speurwerk bij dell kom ik op de Dell XPS 16 uit met de volgende specs

Intel® Core™ i7 Processor 820QM (1.73Ghz, 8MB cache)
15.6" (inch) Truelife 720p HD+ WLED Edge to Edge Display
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
niet doen:

-de i7 820 is overkill, ik wist niet eens dat ze die nog leverden. Bovendien is €400 voor een processor betalen echt :X
-€1350 voor een XPS, en dan neem je NIET het RGBLED scherm? 8)7
-de xps word zo goed als zeker deze week "geupgrade" naar de HD5xxx lijn.

het RGBled scherm van de xps is echt uitstekend, waarschijnlijk een van de beste schermen op de markt.
dit scherm moet je zeker nemen als je voor de xps gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hm dank je voor de reactie.
het scherm kon ik zo in selectie niet veranderen en stond vast op deze truelife.
Dank u voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat is een kwestie van Dell bellen en informeren naar de mogelijkheden...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360847

Die vaio is zeker wel een goede, maar wat ik eigenlijk meer mis, behalve specs als scherm ed, zijn er geen betere laptops van minder bekende merken die we over het hoofd zien, zoals BTO?

Dat Vaio goed is weten we, maar ten opzichte van welke laptop? Zijn de BTO laptops bv wel getest en gemeten tov de Vaio, hetzelfde geldt voor andere merken. Vaio is de nr.1, maar waar zijn de nr.4-100 die minder goed zijn. Als je die weet, weet je ook welke niet zijn meegenomen in de bepaling van de nr.1. Immers nr.1 heeft pas inhoud als je nr.2-100 hebt, want in het land der blinden is eenoog koning.
Pagina: 1