Volgens de site is hij inmiddels ook met i7 te bestellen, ik kan op dit moment alleen kiezen voor de oude t6600. Straks maar eens bellen.
Je bedoelt zeker wat in de tekst staat "NIEUW! Nu met optionele Intel® CoreTM i7 Mobile Processors: intelligente prestaties voor snelle multitasking en de creatie van digitale media."Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:39:
Volgens de site is hij inmiddels ook met i7 te bestellen, ik kan op dit moment alleen kiezen voor de oude t6600. Straks maar eens bellen.
Dat had ik dus ook gevraagd via de chat optie. Nadat ze het had nagevraagd zei ze dat ze nog niet te bestellen waren maar dat ik de site in de gaten moest houden....
Verwijderd
Net telefonisch contact gehad, daar werd mij verteld dat hij WEL te bestellen is met i7, telefonisch dan. Hij komt dan kaal met alleen i7 en 4670 op ongeveer 1300 euro.cubuz schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:51:
[...]
Je bedoelt zeker wat in de tekst staat "NIEUW! Nu met optionele Intel® CoreTM i7 Mobile Processors: intelligente prestaties voor snelle multitasking en de creatie van digitale media."
Dat had ik dus ook gevraagd via de chat optie. Nadat ze het had nagevraagd zei ze dat ze nog niet te bestellen waren maar dat ik de site in de gaten moest houden....
dus voor 1300 EUR is het toch zonder RGBled en zonder Blu Ray drive ??Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:00:
[...]
Net telefonisch contact gehad, daar werd mij verteld dat hij WEL te bestellen is met i7, telefonisch dan. Hij komt dan kaal met alleen i7 en 4670 op ongeveer 1300 euro.
Verwijderd
hey,
ik ben van plan om een dell studio xps 16 te kopen. Ik wil er een beetje op gamen, spellen zoals football manager, eventueel far cry 2 op laagste settings dan wel. Maar ik heb 2 vraagjes:
-Hoeveel is het verschil tussen een p8600 en een p7450
-Hoe zit dat met dat hitteprobleem?
alvast bedankt
ik ben van plan om een dell studio xps 16 te kopen. Ik wil er een beetje op gamen, spellen zoals football manager, eventueel far cry 2 op laagste settings dan wel. Maar ik heb 2 vraagjes:
alvast bedankt
Verwijderd
Heb de 2.00 ghz P3750 denk ik en die draait veel zware spellen op hoogste kwalitiet dus dat zit al goed:).Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:52:
hey,
alvast bedankt
Het hitteporbleem vind ik persoonlijk wat overdreven, je voelt wel dat hij warm wordt maar dit is nooit lastig. Hij heeft wel soms de neiging om hard te blazen als je lang spelletjes speelt maar ja dat is natuurlijk normaal:). Echt een aanrader!
Mvg
Verwijderd
Het enige wat me nog tegenhoud zijn de lange levertijden...
maar in ieder geval thnx voor de reactie
maar in ieder geval thnx voor de reactie
Ik heb op veel sites gelezen dat er amper verschil zit tussen de p8600 en p7450. Het verschil is bijna niet te merken! Ik heb ook een Dell XPS 16 met p7450 gekocht, de specs zijn goed hoor.
Kijk anders even op notebookcheck en dan bij CPU benchmark list.
Kijk anders even op notebookcheck en dan bij CPU benchmark list.
[ Voor 14% gewijzigd door devazox op 05-10-2009 21:47 ]
Ik zie nu dat de i7 Processor te bestellen is, alleen een behoorlijke +prijs voor de 820QM, Eur. 480,-!
In de USA staat deze met een plus $350,-
Verder zie ik in de kopregel staan (4e systeem) Dell XPS 1645, zou dit een typefoutje zijn of een modelwijziging?
http://www1.euro.dell.com...io-xps-16&s=dhs&cs=nldhs1
edit: blijkbaar zodra er i7 inzit veranderd de naam naar XPS 1645, vraag blijft wel of alleen de naam anders
is of dat er ook bep. wijzigingen zijn?
Verder zie ik in de kopregel staan (4e systeem) Dell XPS 1645, zou dit een typefoutje zijn of een modelwijziging?
edit: blijkbaar zodra er i7 inzit veranderd de naam naar XPS 1645, vraag blijft wel of alleen de naam anders
[ Voor 18% gewijzigd door noteboeki op 08-10-2009 09:22 ]
Ik kwam wat interesants tegen op het Dell forum omtrend het warmte probleem. Ik heb het nog niet kunnen proberen, en weet ook niet of het voor de 4670 werkt.
Zie: http://en.community.dell.com/forums/p/19278175/19497152.aspxActually, a new driver will CURE the heat problem. You need to visit http://www.driverheaven.net/modtool.php and then http://game.amd.com/us-en/ ...
Get the latest drivers and CCC then mod them per the first website. After that, you can update the graphics drivers.
You see, Dell had Ati overclock the 3670's core a little much thus causing it to run hot and throttle back constantly. The factory drivers from ATi have the best settings for performance. While the 3670 is no beast, it is capable of playing most of the games out there.... especially WOW. I have ran everything from Bioshock to NFS without a hitch after updating to the ATi drivers and declaring the dell ones obsolete. I get anywhere from 30-40fps all around except for crysis of course.
I should also mention that I have a T9400 and 4GIG ddr3 in mine and anything less could bottleneck the Ati card.
Ja de i7 processors staan nu eigenlijk op de site.
De prijs is wel wat aan de hoge kant, namelijk €1400. Dus ik hoop dat ze 1300 worden, dan ga ik er een halen waarschijnlijk. En ik dacht dat de T9600 eerst nog €1300 was want nu is ook die €1400??
Ze hebben 2 laptops er op staan die €1400 kosten, het enige verschil is de processor, welke is nu de beste van deze twee?
ProcessorIntel® Core™2 Duo Processor T9600 (2,80 GHz, 6 MB, 1.066 MHz)
ProcessorIntel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
De prijs is wel wat aan de hoge kant, namelijk €1400. Dus ik hoop dat ze 1300 worden, dan ga ik er een halen waarschijnlijk. En ik dacht dat de T9600 eerst nog €1300 was want nu is ook die €1400??
Ze hebben 2 laptops er op staan die €1400 kosten, het enige verschil is de processor, welke is nu de beste van deze twee?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Verwijderd
i7, die is namelijk ook een 2.8 ghz duocore
volgens de verhalen zou hij ook nog eens zuiniger zijn en meer uitvoeren per kloktik dan de c2d architectuur
volgens de verhalen zou hij ook nog eens zuiniger zijn en meer uitvoeren per kloktik dan de c2d architectuur
Er is wel wat meer verschil tussen beide, de T9600 heeft naast het duurdere RGB Led scherm ook nog een Blu-ray speler erin...AntraXxX schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:24:
Ja de i7 processors staan nu eigenlijk op de site.
yepe ik hoop dat Dell de prijzen volgende week nog aanpast van upgraden naar Intel Core i7 820QM (1,73GHz, 3,06GHz Turbo, 8MB) omdat de meerrpijs bij XXODD is [+ 165,00]noteboeki schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:17:
Ik zie nu dat de i7 Processor te bestellen is, alleen een behoorlijke +prijs voor de 820QM, Eur. 480,-!
Verwijderd
bij dell moet je zowizo niet rekenen op fatsoenlijke upgradeprijzen, oout vroegen ze €280 voor een hdd-upgrade naar de 500 gb versie
en dan bedoel ik dus geen SSD
en dan bedoel ik dus geen SSD
Hoe kan het dat op de site van dell de XPS 16 laptop met p7450 in een keer weer terug is bij zijn oude graka de ati radeon 3670 HD 512mb voor dezelfde prijs? Met een 4670 was hij namelijk ook 999 euro. De meerprijs is trouwens 0 euro als je hem wilt aanpassen. Lijkt mij een foutje van dell?
[ Voor 17% gewijzigd door devazox op 10-10-2009 17:27 ]
Dat is een tijdlang ook geweest met een p7250 processor (als ik het goedheb). Deze was up te graiden voor 10 euro naar een p8600. Terwijl dit natuurlijk een schijntje is voor wat hij in werkelijkheid meer kost, voor consumenten
De eerste prijsverlaging is een feit, een reductie van welgeteld 43,-Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:35:
ik zou een weekje wachten...

Hopenlijk gaan de verlagingen straks wat harder aangezien ik, zodra Windows 7 als optie beschikbaar
is, ik voor deze laptop wil gaan.
Kan iemand mij vertellen of 256GB Solid State SATA Drive zn meerpijs waard is tov de
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive?
Heb een NAS dus heb niet echt behoefte aan een grootte HD, hoe zit het verder met de snelheid van een
Solid State?
Ik zou zelf nooit de SSD van Dell nemen. Ik zou altijd gewoon een harde schijf nemen, en dan eventueel zelf een SSD naar keuze erin zetten. Dan weet je zeker dat je het model hebt dat je zelf wil, en dat qua snelheid nog een beetje gunstig ligt. Als ze er bij Dell een echte budget SSD in doen, schiet je er nog niet veel mee op. Als je het zelf doet, kun je er een Intel of een OCZ inzetten.noteboeki schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:57:
[...]
De eerste prijsverlaging is een feit, een reductie van welgeteld 43,-![]()
Hopenlijk gaan de verlagingen straks wat harder aangezien ik, zodra Windows 7 als optie beschikbaar
is, ik voor deze laptop wil gaan.
Kan iemand mij vertellen of 256GB Solid State SATA Drive zn meerpijs waard is tov de
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive?
Heb een NAS dus heb niet echt behoefte aan een grootte HD, hoe zit het verder met de snelheid van een
Solid State?
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
Verwijderd
inderdaad, volgens mij stoppen ze er een el-cheapo ssd in, voor €300 heb je misschien net een goede 120 Gb ssd
neem gewoon een hdd en verkoop die, tel uit je winst
kemphaas schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:13:
[...]
Ik zou zelf nooit de SSD van Dell nemen. Ik zou altijd gewoon een harde schijf nemen, en dan eventueel zelf een SSD naar keuze erin zetten. Dan weet je zeker dat je het model hebt dat je zelf wil, en dat qua snelheid nog een beetje gunstig ligt. Als ze er bij Dell een echte budget SSD in doen, schiet je er nog niet veel mee op. Als je het zelf doet, kun je er een Intel of een OCZ inzetten.
Thanks voor de nuttige info, ik zal de SSD van mn lijste schrappen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:20:
inderdaad, volgens mij stoppen ze er een el-cheapo ssd in, voor €300 heb je misschien net een goede 120 Gb ssd
Ben alleen niet zo een held in het uit- en inbouwen van onderdelen en al helemaal niet om dan alles weer opniew te installeren en weer (goed) draaiend te krijgen...
Verwijderd
het inbouwen van een hdd/ssd is echt het simpelste wat er bestaat..
2 schroefjes los, stekkertje loshalen, stekkertje aansluiten, klaar
Dat klink inderdaad simpel.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:00:
het inbouwen van een hdd/ssd is echt het simpelste wat er bestaat..
Kom je er trouwens mee weg om bv alles van je oude schijf 1 op 1 naar de nieuwe te kopieren zodat je laptop direct weer draait zoals voorheen of moet je echt alles opnieuw installeren?
je zou het via de recovery schijf kunnen proberen! die partitie op een externe hd aansluiten, die zelfde partitie kopieeren naar de ssd, en dan de recovery cd erin! dan gaat het miss lukken.
Maar waarom niet gewoon een clean install? Meteen een mooi opgeschoont o.s.
een schone o.s. is zeker mooi, maar waarschijnlijk wel weer een heel gedoe met allerleiHBSVDK schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:00:
je zou het via de recovery schijf kunnen proberen! die partitie op een externe hd aansluiten, die zelfde partitie kopieeren naar de ssd, en dan de recovery cd erin! dan gaat het miss lukken.
drivers die je moet zoeken en installeren of zit er een disk van Dell bij met alle benodigde drivers?
Ik had een cd met drivers gekregen, natuurlijk niet de nieuwste daarvoor moet je even op de website van Dell kijken.
Zondag ook een Dell Studio XPS 16" besteld
met de volgende specs:
Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13Ghz, 3MB, 1066MHz)
4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Intern dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) met laadsleuf, inclusief software
Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino)
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Dutch - Documentation Studio XPS 16
N10X1602
1 Year Premium Warranty Support
Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
Studio XPS 16 Order - Netherlands
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Studio XPS 16 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Geen geïntegreerde tv-tuner (MLK-basis)
Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo
Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
McAfee® Security Centre - 24 Month Protection - Dutch
90W AC Adaptor
Totaal prijs was €925 (via kleine ondernemingen besteld)
met de volgende specs:
Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13Ghz, 3MB, 1066MHz)
4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Intern dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) met laadsleuf, inclusief software
Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino)
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Dutch - Documentation Studio XPS 16
N10X1602
1 Year Premium Warranty Support
Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
Studio XPS 16 Order - Netherlands
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Studio XPS 16 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Geen geïntegreerde tv-tuner (MLK-basis)
Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo
Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
McAfee® Security Centre - 24 Month Protection - Dutch
90W AC Adaptor
Totaal prijs was €925 (via kleine ondernemingen besteld)
Dat vroeg ik me nu ook af; kun je gewoon via kleine ondernemingen bestellen? Dus gewoon naar je thuis adres?
Want een Dell Studio XPS 16 is €1139 met een T9600 (2,80 GHz, 6 MB, 1.066 MHz) via Kleine Ondernemingen en dezelfde configuratie is €1399 via Thuis en Kantoor.
En dat is wel een groot verschil namelijk.
Want een Dell Studio XPS 16 is €1139 met een T9600 (2,80 GHz, 6 MB, 1.066 MHz) via Kleine Ondernemingen en dezelfde configuratie is €1399 via Thuis en Kantoor.
En dat is wel een groot verschil namelijk.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Verwijderd
1139*1.19*1.05=1423
vast best mee hoor
de kortingsbon is daar niet geldig, en prijzen zijn ex. btw
vast best mee hoor
Net mijn Dell XPS 16 binnen, er valt me alleen meteen iets op aan het toetsenbord. De "i" komt iets meer omhoog dan de andere toetsen. voor de rest bevalt hij me prima, nu kan tenminste die oude computerkast mn kamer uit!
Kuuuuuuttt.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:42:
1139*1.19*1.05=1423
vast best mee hoor
Je kunt gewoon als kleine onderneming bestellen, controleren ze vrijwel niet op.
Een paar vrienden van mij hebben dit ook gedaan bij dell, btw €925 was inclusief btw dus das best goedkoop.
Groeten
Een paar vrienden van mij hebben dit ook gedaan bij dell, btw €925 was inclusief btw dus das best goedkoop.
Groeten
Let alleen wel op dat je rechten en plichten anders zijn dan wanneer je als consument daar iets koopt....patrickrooden schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:28:
Je kunt gewoon als kleine onderneming bestellen, controleren ze vrijwel niet op.
Groeten
Even een kleine vraag tussen door,
Ik kwam op het net tegen dat er een programma bestaat voor de xps laptop om de led's te "besturen"
Ik heb gezocht op xps 16 maar kan helaas niets vinden.
Er wordt gepraat over een: XPS M170
Bestaat er ook zoiets voor de xps 16? Lijkt me leuk om een keer te proberen.
Ik kwam op het net tegen dat er een programma bestaat voor de xps laptop om de led's te "besturen"
Ik heb gezocht op xps 16 maar kan helaas niets vinden.
Er wordt gepraat over een: XPS M170
Bestaat er ook zoiets voor de xps 16? Lijkt me leuk om een keer te proberen.
Ok bedankt, dus mooi om te weten dat het gewoon zonder problemen werkt.patrickrooden schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:28:
Groeten
Maar ik vond het jammer dat die €1139 voor een XPS 16 incl. T9600 CPU excl btw is en zonder kortingsbon (want die telt daar niet). Dus dan kom je uit op €1423 terwijl hij via de normale manier €1399 kost.
ook wij hebben een nieuwe bios voor de xps 16, de A11, gereleased op 14 oktober.
Weet iemand misschien wat er veranderd is? Ik vond de stap van a9 naar a10 een grote (grafische) vooruitgang, hoop dat er in deze weer veel verschil zit:)
Weet iemand misschien wat er veranderd is? Ik vond de stap van a9 naar a10 een grote (grafische) vooruitgang, hoop dat er in deze weer veel verschil zit:)
Er staan nu 2 regels uitleg bij:
Improve boot up time.
Enhance brightness function.
Improve boot up time.
Enhance brightness function.
Dus ook even de nieuwe bios erop zetten.. Okey, Mijn xps bevalt goed, alleen is een scharnier aan de rechterkant beschadigd. Dadelijk mijn policy maar eens even bellen dat dit gemaakt word. Na 5 keer open en dicht is deze gewoon open gesprongen. Moet niet echt kunnen vind ik. Niet echt kwaliteitje.
Even een vraagje ivm Windows 7 
Ik heb me dus direct geregistreerd na mijn aankoop van mijn Dell Studio XPS 16 voor de upgrade, maar hoe zit dit nu? Zal ik gemaild worden, of...
Iemand die al iets meer weet? ;-)
Ik heb me dus direct geregistreerd na mijn aankoop van mijn Dell Studio XPS 16 voor de upgrade, maar hoe zit dit nu? Zal ik gemaild worden, of...
Iemand die al iets meer weet? ;-)
Mij is verteld, dat je ongeveer 2 weken na release een cd thuis gestuurd krijgt.
Pffft, nog 2 weken wachten!Erik. schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:07:
Mij is verteld, dat je ongeveer 2 weken na release een cd thuis gestuurd krijgt.
Via school kan ik hier aan een gratis licentie geraken, en het is de professional editie, in het nederlands... Bij dell was het maar de home premium edition...
Jep deze week komt hij uitBlackadder- schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:22:
[...]
Pffft, nog 2 weken wachten!
Via school kan ik hier aan een gratis licentie geraken, en het is de professional editie, in het nederlands... Bij dell was het maar de home premium edition...
Deze heb ik gisteren besteld 
Ik wou bij ontvangst Dan ook meteen Vista HP en Works terugzenden om zo nog wat geld te besparen. Ik heb namelijk al een Licentie voor Vista Ultimate en works gebruik ik niet
Moet je dan gewoon een mail sturen naar de helpdesk of een specifiek emailadres?
- Intel® Core™ 2 Duo P9700(2.80GHz,1066MHz,6MB)
- 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
- 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
- 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
- Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
- Intern dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) met laadsleuf, inclusief software
- Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino)
- Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
- 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
- Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
- White Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display
Ik wou bij ontvangst Dan ook meteen Vista HP en Works terugzenden om zo nog wat geld te besparen. Ik heb namelijk al een Licentie voor Vista Ultimate en works gebruik ik niet
Moet je dan gewoon een mail sturen naar de helpdesk of een specifiek emailadres?
Op Dell.nl zie ik nu dat het ene systeem (t9600) het volgende aangeeft.
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands [Inbegrepen in prijs]
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Engels [minderprijs € 310,00]
Dus de engelse versie geeft een minderprijs van €310,-!!
En voor de i7 variant is er geen prijsverschil tussen het ned. of eng besturings systeem.
Genuine Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Dutch [Inbegrepen in prijs]
Genuine Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - English meerprijs € 0,00
Wellicht interessant voor de mensen die een engelse versie willen of het besturigssysteem achteraf nog willen terugsturen…
En voor de i7 variant is er geen prijsverschil tussen het ned. of eng besturings systeem.
Wellicht interessant voor de mensen die een engelse versie willen of het besturigssysteem achteraf nog willen terugsturen…
Ik zit te twijfelen tussen de Studio XPS 16 met Intel® Core™ i7 Processor en de Sony Vaio VGN-FW51ZF/H.
nou lees ik in deze review dat de XPS met de normale dualcore behoorlijk warm wordt. Nou vraag ik me af hoe dat dan gaat met de i7 core. Ik heb namelijk niet zulke goede verhalen gehoord over dell en warmte afvoer. Daar maak ik me bij deze setup wel behoorlijk zorgen om.
Zijn er ervaringen met de i7 core hier?
Hoe komen ze er trouwens trouwen bij bij dell om 980 euro te vragen voor een geheugen upgrade?
Dat geheugen is toch gewoon in de pricewatch te vinden voor veel minder?
nou lees ik in deze review dat de XPS met de normale dualcore behoorlijk warm wordt. Nou vraag ik me af hoe dat dan gaat met de i7 core. Ik heb namelijk niet zulke goede verhalen gehoord over dell en warmte afvoer. Daar maak ik me bij deze setup wel behoorlijk zorgen om.
Hoe komen ze er trouwens trouwen bij bij dell om 980 euro te vragen voor een geheugen upgrade?

[ Voor 11% gewijzigd door 911GT2 op 20-10-2009 12:34 ]
Waaaat? die minderprijs van 310 euro maakt mijn laptop die ik gekocht had voor 950 euro ineens 700 euro!noteboeki schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:34:
Op Dell.nl zie ik nu dat het ene systeem (t9600) het volgende aangeeft.
Neem aan dat dit een foutje is, deze specs kunnen onmogelijk zo goedkoop zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door devazox op 20-10-2009 16:17 ]
Tja vindt het ook apart, wellicht een foutje van Dell??devazox schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:07:
[...]
Waaaat? die minderprijs van 310 euro maakt mijn laptop die ik gekocht had voor 950 euro ineens 700 euro!
Heb je hem al binnen?, anders bestelling annuleren en opnieuw bestellen...
heb hem vorige week woensdag binnen gekregen, mag hem binnen 7 werkdagen terugsturen. maar doe ik niet. voor de mensen die er een willen kopen dit is duidelijk he juiste moment!noteboeki schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:18:
[...]
Tja vindt het ook apart, wellicht een foutje van Dell??
Heb je hem al binnen?, anders bestelling annuleren en opnieuw bestellen...
jammer dat dit alleen bij die processor het geval isdevazox schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:26:
[...]
heb hem vorige week woensdag binnen gekregen, mag hem binnen 7 werkdagen terugsturen. maar doe ik niet. voor de mensen die er een willen kopen dit is duidelijk he juiste moment!
Ook bij de goedkoopste aanbieding (P7450) zag ik de minderprijs staan van €310,-911GT2 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:50:
[...]
jammer dat dit alleen bij die processor het geval is
Het is te proberen natuurlijk, maar onderaan de pagina lees ik:
"In het geval van duidelijke fouten in prijzen en specificaties is Dell niet verplicht het systeem te leveren tegen de foutief geadverteerde prijs of specificaties."
Je zou ook kunnen bellen om te vragen of ze die prijs kunnen bevestigen, maar ik weet niet wat een mondelinge toezegging waard is. Succes!
"In het geval van duidelijke fouten in prijzen en specificaties is Dell niet verplicht het systeem te leveren tegen de foutief geadverteerde prijs of specificaties."
Je zou ook kunnen bellen om te vragen of ze die prijs kunnen bevestigen, maar ik weet niet wat een mondelinge toezegging waard is. Succes!
Verwijderd
Hoi even een vraagje, met welke configuratie zal ik de beste laptop hebben? Ik gebruik hem voor mijn studie en daar gebruik ik Photoshop, Flash, Premiere, Dreamweaver enz. mee. Ook zou ik er spellen op willen spelen. Dan denk ik aan WoW en Aion,
Sorry dat het niet heel overzichtelijk eruit ziet, maar ik moet nu naar school en de actie van de i7 telt maar tot vandaag. Beide systemen zijn rond de 920 euro
Configuratie 1:
KLEUREN, DESSINS EN BESCHILDERINGEN Black chainlink bewerken
PROCESSOR Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1.6 GHzTurbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Dutch bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
Aanbevolen
U hebt 15 maanden beveiliging geselecteerd.
Waarom zou u niet upgraden naar 24 maanden uitgebreide beveiliging voor slechts € 15 extra?
Upgrade to McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 24 maanden - Nederlands [meerprijs € 13,99 of € 1/maand1]
LCD-SCHERM 15,6-inch witte led HD-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software bewerken
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) bewerken
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera bewerken
Accessoires
VOEDING Wisselstroomadapter van 90 W bewerken
Services & Software
Ook meegeleverd bij uw systeem
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Kabel Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Verzenddocumenten Dutch Documentation
Gedis-pakketreferentie N1053511
Standaardgarantie 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Bestelgegevens Studio 1557 Order - Netherlands
Draagtassen Sin maletín de transporte
Mediakit voor Dell-systeem Studio 1557 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Etiketten Wireless Label CI7
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Configuratie 2:
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13Ghz, 3MB, 1066MHz) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Engels bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 / Engels - (exclusief Microsoft® Word) bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 3 jaar Premium garantiesupport bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® Security Centre - 15 Month Protection - English bewerken
LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife) bewerken
OPLOSSING VOOR DIEFSTALBEVEILIGING FailSafe®-diefstalbeveiliging: bescherm en spoor verloren of gestolen laptops op – proefversie van 30 dagen bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor bewerken
Aanbevolen
OPTISCH(E) STATION(S) Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive(Software install, no media) bewerken
GRAFISCHE KAART 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card bewerken
TV-TUNER EN AFSTANDSBEDIENING Geen geïntegreerde tv-tuner (MLK-basis) bewerken
Accessoires
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart bewerken
Services & Software
BEVEILIG UW GEGEVENS DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken
Gedis-pakketreferentie N10X6002
Bestelgegevens Studio XPS 16 Order - Netherlands
Verzenddocumenten Dutch - Documentation Studio XPS 16
DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic
Mediakit voor Dell-systeem Studio XPS 16 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Voeding 90W AC Adaptor
Draagtassen No Carry Case
Kabel 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
Standaardgarantie 1 Year Premium Warranty Support
Camera Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
Etiketten Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo
Sorry dat het niet heel overzichtelijk eruit ziet, maar ik moet nu naar school en de actie van de i7 telt maar tot vandaag. Beide systemen zijn rond de 920 euro
Configuratie 1:
KLEUREN, DESSINS EN BESCHILDERINGEN Black chainlink bewerken
PROCESSOR Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1.6 GHzTurbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Dutch bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
Aanbevolen
U hebt 15 maanden beveiliging geselecteerd.
Waarom zou u niet upgraden naar 24 maanden uitgebreide beveiliging voor slechts € 15 extra?
Upgrade to McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 24 maanden - Nederlands [meerprijs € 13,99 of € 1/maand1]
LCD-SCHERM 15,6-inch witte led HD-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) bewerken
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera bewerken
Accessoires
VOEDING Wisselstroomadapter van 90 W bewerken
Services & Software
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Kabel Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Verzenddocumenten Dutch Documentation
Gedis-pakketreferentie N1053511
Standaardgarantie 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Bestelgegevens Studio 1557 Order - Netherlands
Draagtassen Sin maletín de transporte
Mediakit voor Dell-systeem Studio 1557 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Etiketten Wireless Label CI7
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Configuratie 2:
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13Ghz, 3MB, 1066MHz) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Engels bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 / Engels - (exclusief Microsoft® Word) bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 3 jaar Premium garantiesupport bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® Security Centre - 15 Month Protection - English bewerken
LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife) bewerken
OPLOSSING VOOR DIEFSTALBEVEILIGING FailSafe®-diefstalbeveiliging: bescherm en spoor verloren of gestolen laptops op – proefversie van 30 dagen bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor bewerken
Aanbevolen
OPTISCH(E) STATION(S) Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive(Software install, no media) bewerken
GRAFISCHE KAART 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card bewerken
TV-TUNER EN AFSTANDSBEDIENING Geen geïntegreerde tv-tuner (MLK-basis) bewerken
Accessoires
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart bewerken
Services & Software
BEVEILIG UW GEGEVENS DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken
Gedis-pakketreferentie N10X6002
Bestelgegevens Studio XPS 16 Order - Netherlands
Verzenddocumenten Dutch - Documentation Studio XPS 16
DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic
Mediakit voor Dell-systeem Studio XPS 16 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Voeding 90W AC Adaptor
Draagtassen No Carry Case
Kabel 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
Standaardgarantie 1 Year Premium Warranty Support
Camera Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
Etiketten Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 09:05 ]
De 720p scherm is gewoon kut 
Beter neem je dan de onderste
Waarschijnlijk ga je het verschil in processor toch bijna niet merken
Beter neem je dan de onderste
Waarschijnlijk ga je het verschil in processor toch bijna niet merken
Verwijderd
Ok bedankt
kan iemand mij nog helpen met een foto van de Rode en Witte lederen achterkant? ik kan er namelijk niks over vinden
Heeft iemand hier al een antwoord op ?!? Ik vraag me ook erg af hoe het zit met de hitte van een XPS 1645 met een ati 4670.911GT2 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:30:
Ik zit te twijfelen tussen de Studio XPS 16 met Intel® Core™ i7 Processor en de Sony Vaio VGN-FW51ZF/H.
Hoe komen ze er trouwens trouwen bij bij dell om 980 euro te vragen voor een geheugen upgrade?Dat geheugen is toch gewoon in de pricewatch te vinden voor veel minder?
Alvast bedankt.
Ik heb gezien dat je vanaf vandaag enkel nog kan kiezen tussen de verschillende versies van Windows 7!
Wel jammer dat ik em vorige week besteld heb..
Maarja, dan maar Win7 Pro zien te scoren via MSDNAA
op win7.dell.com kun je nu ook de windows 7 cd bestellen. Althans, als je hem al eerder opgegeven had. als ik nu naar de checkout ga, kost het helaas 20 euro voor mijn windows 7 64bit engelse editie.
Mocht ik in o.a. taiwan/US/canada wonen was het wel gratis geweest....
Ik dacht dat we een online download link kregen...
Nu zal ik in overweging nemen om te upgraiden... Mijn windows 7RTM voldoet ook nog prima
wat doen jullie?
Mocht ik in o.a. taiwan/US/canada wonen was het wel gratis geweest....
Ik dacht dat we een online download link kregen...
Nu zal ik in overweging nemen om te upgraiden... Mijn windows 7RTM voldoet ook nog prima
wat doen jullie?
Bij mij staat nog de melding niet beschikbaar.
Raar trouwens. Ik heb laatste gebeld en zou de cd zelf thuis gestuurd krijgen zou me niks extra's kosten...
Raar trouwens. Ik heb laatste gebeld en zou de cd zelf thuis gestuurd krijgen zou me niks extra's kosten...
Ik zie alleen maar de keuze voor Vista bij de Studio XPS 16 modellenWouter06 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:27:
Ik heb gezien dat je vanaf vandaag enkel nog kan kiezen tussen de verschillende versies van Windows 7!
Jammer wil er zo langzamerhand eentje gaan bestellen, verder qua aanbieding nog niet veel soeps met i7
en ook al geen waardebonnen
Gek.. nu is het idd weer veranderd.. Ook bepaalde componenten zijn niet mee beschikbaar.noteboeki schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:32:
[...]
Ik zie alleen maar de keuze voor Vista bij de Studio XPS 16 modellen
Vandaag de bestelling voor Windows 7 (upgrade path bij Dell) de deur uit gedaan. Ik hoop dat het verzendproces een beetje vlot verloopt.
hmm raar
@racemol wanneer heb jij de dell laptop/pc bestelt? en zo te horen vandaag windows 7 bestelt.
als ik bij mij kijk krijg ik te zien dat het niet beschikbaar is...
volgens mij hadden ze tijd zat om zich op de verspreiding van win7 voor te bereiden
@racemol wanneer heb jij de dell laptop/pc bestelt? en zo te horen vandaag windows 7 bestelt.
volgens mij hadden ze tijd zat om zich op de verspreiding van win7 voor te bereiden
Ik ben deze in de gaten aan het houden op de Dell site. Ik heb echter niet veel ervaring met acties/aanbiedingen van Dell dus heb ik een vraagje: momenteel krijg je 187 euro korting bij een laptop voor ondernemingen. Is dit aardig wat gebaseerd op eerdere acties of kan ik beter nog even wachten en hopen op wat meer?
De bestelling voor de laptop heb ik op 28/8 gedaan. Het aanmelden voor de upgrade naar Windows 7 heb ik gister pas gedaan!Pjetor schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:34:
hmm raar
Gewoon op de http://win7.dell.com mijn service tag opgegeven en aangemeld. Er was echter een probleem, bij de bestelling van de laptop had ik de upgrade naar Vista Ultimate gekozen, op die win7 website kon ik echter enkel de home premium versie van Windows 7 aanvragen. Uiteraard wil ik upgraden naar Windows 7 Ultimate.. Op de dell.com website netjes het contact formulier ingevuld en binnen 4 uur had ik al antwoord: "Wat u daarvoor dient te doen is gewoon de windows 7 home premium accepteren, zodra u dat heeft gedaan dient u weer contact met mij op te nemen zodat ik de wijziging in mijn systeem kan zetten." Ik heb dat gister dus gedaan en binnen 2 uur had ik deze keer antwoord dat het was aangepast.
Vanmorgen log ik in op die win7.dell.com website en kon vervolgens de bestelling voor Windows 7 afronden, dat heb ik dus gedaan.
win7.dell.com heeft het zwaar 
Iemand enig idee hoe het komt dat er "niet beschikbaar" staat? Uitverkocht ofzo? toch raar heb al een tijdje geleden geregistreerd.
Iemand enig idee hoe het komt dat er "niet beschikbaar" staat? Uitverkocht ofzo? toch raar heb al een tijdje geleden geregistreerd.
Het ligt volgensmij een beetje aan de laptop die je gaat bestellen. Bij het goedkoopste model van de XPS Studio 16 kreeg ik iets van € 149,00 korting. Toen het duurste model gepakt en zat ik bijna op €500,00. Dat vond ik een nogal groot verschil en uiteindelijk voor het duurste model gekozen. Dit kwam omdat ik het goedkoopste model enigzins had aangepast en zo duurder dan het duurste model was geworden. Snap je het nog?Zinu schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:29:
Ik ben deze in de gaten aan het houden op de Dell site. Ik heb echter niet veel ervaring met acties/aanbiedingen van Dell dus heb ik een vraagje: momenteel krijg je 187 euro korting bij een laptop voor ondernemingen. Is dit aardig wat gebaseerd op eerdere acties of kan ik beter nog even wachten en hopen op wat meer?
Komt er op neer dat je gewoon even moet spelen met de verschillende modellen en opties, en dan zien welke vervolgens het goedkoopst / best is.
[ Voor 15% gewijzigd door Racemol op 22-10-2009 22:57 ]
Verwijderd
let niet op de kortingen, let alleen op de totaalprijs
is een soort van smerige truuk om je over de streep te trekken
is een soort van smerige truuk om je over de streep te trekken
Het is wel belangrijk om even in je achterhoofd te houden dat de garantiebepalingen verschillen wat betreft de verkoop aan consumenten of bedrijven.Zinu schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:29:
Als consument ben je een stuk beter beschermd door de overheid (2 of 3 jaar, weet ik niet exact), terwijl dit voor bedrijven waarschijnlijk niet zo is. Dan is einde garantie ook echt einde garantie. Indien je dus geen garantie 'bijkoopt', loopt deze na 1 jaar af.
Dank jullie we voor de reactie. Maar wat ik eigenlijk bedoelde is of een dergelijke aanbieding de moeite waard is of dat ik beter nog even kan wachten in de hoop op een betere?
Ik heb geen glazen bol, maar aangezien het eind oktober is, de feestdagen er weer aan komen zou je kunnen verwachten dat er weer een paar mooie aanbiedingen aan komen.Zinu schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:50:
Dank jullie we voor de reactie. Maar wat ik eigenlijk bedoelde is of een dergelijke aanbieding de moeite waard is of dat ik beter nog even kan wachten in de hoop op een betere?
Maargoed, in deze branche kan je wel blijven wachten.. Het is volgende maand (bijna) altijd weer goedkoper en/of beter..
Verwijderd
je moet je afvragen wat belangrijker is: mogelijk 50 euro, of een maand eerder je laptop
ik kies voor het laatste...
ik kies voor het laatste...
Ik heb verder geen ervaring met de werkwijze van Dell en hun patroon in aanbiedingen, dus dacht ik het mooi even hier te vragen.
Momenteel is de korting bij een systeem van 1223 euro 224 euro. Komt dus uit op 999 euro. Is dat een flinke korting voor Dell gezien het verleden en is dit het moment om mijn slag te slaan? Of maken ze het ooit nog wel bonter
Momenteel is de korting bij een systeem van 1223 euro 224 euro. Komt dus uit op 999 euro. Is dat een flinke korting voor Dell gezien het verleden en is dit het moment om mijn slag te slaan? Of maken ze het ooit nog wel bonter
[ Voor 59% gewijzigd door Zinu op 23-10-2009 22:26 ]
Heb net Windows 7 geïnstalleerd, maar zit met een klein probleempje ;-)
Er komen geen meldingen meer op mijn scherm als ik mijn Shift Lock toets aanleg, of als ik de lichtintensiteit van de toetsenbordLED's aanpas. Ook de scrollfunctie van mijn touchpad werkt niet meer. Weet er iemand welke drivers ik hiervoor precies moet installeren?
Er komen geen meldingen meer op mijn scherm als ik mijn Shift Lock toets aanleg, of als ik de lichtintensiteit van de toetsenbordLED's aanpas. Ook de scrollfunctie van mijn touchpad werkt niet meer. Weet er iemand welke drivers ik hiervoor precies moet installeren?
Hmm, wat dacht je van een XPS 16, voorzien van i7 720, 16" HD RGB LED, 4GB RAM enz enz, voor de totaalprijs van $ 101,603 LOLZinu schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:50:
En ja, die komma heb ik juist overgenomen. Of zou dat een typvout zijn denk je?? (zie www.dell.com, US website)
Verwijderd
weetje, ik zou hem gewoon bestellen
ALS je hem geleverd krijgt heb je geluk, en anders verlies je er niets mee
ALS je hem geleverd krijgt heb je geluk, en anders verlies je er niets mee
hehheh, dan maakt de dubbele belasting (US VAT + NL BTW) ook niet meer uit. 
Heb je wel wat uit te leggen bij de aangifte van de BTW ben ik bang..
Heb je wel wat uit te leggen bij de aangifte van de BTW ben ik bang..
Ik denk dat ik het weet, probeer Dell Quickset dacht ik.Blackadder- schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:59:
Wanneer zullen er ongeveer fatsoenlijke i7 laptops komen? Want diegene die er nu staat is nogal gelimiteerd en echt de enige optie...
Uiteindelijk heeft de dell het bij mij toch afgelegd tegen de Sony Vaio FW51ZF/H.
Maar de tips is hier bel in ieder geval met de klantenservice want zonder moeite kreeg ik daar 15% korting op een bestelling.
Maar de tips is hier bel in ieder geval met de klantenservice want zonder moeite kreeg ik daar 15% korting op een bestelling.
Je bedoelt 15% extra korting op een aanbieding zoals geadverteerd?911GT2 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:24:
Uiteindelijk heeft de dell het bij mij toch afgelegd tegen de Sony Vaio FW51ZF/H.
Dat zijn de betere gesprekken!
Edit: Ging deze aanbieding over het oude of het nieuwe model?
[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 24-10-2009 22:07 ]
Hmm.. Ik ben nu ook al een tijdje het topic aant volgen over de levertijden van Dell..
Blijkt dat ze al een tijdje met een tekort zitten van de Alpine White cover.. Net die ik besteld had
Over de P9700 vind ik ook niks terug. Geen benchmark, amper een woordje over toen em geïntroduceerd werd.
Is dit dan zo een moeilijk te verkrijgen item? In dit topic ben ik ook de enige met die keuze
Blijkt dat ze al een tijdje met een tekort zitten van de Alpine White cover.. Net die ik besteld had
Over de P9700 vind ik ook niks terug. Geen benchmark, amper een woordje over toen em geïntroduceerd werd.
Is dit dan zo een moeilijk te verkrijgen item? In dit topic ben ik ook de enige met die keuze
Ja 15% korting op de aanbieding zoals geadverteerd.guapper schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:03:
[...]
Je bedoelt 15% extra korting op een aanbieding zoals geadverteerd?
Dat zijn de betere gesprekken!
Edit: Ging deze aanbieding over het oude of het nieuwe model?
Het ging in mijn geval over een model met een t9600 chipset. Ik weet niet of dat het nieuwe of oude model is?
in IE werkt je scroll zeker welBlackadder- schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:59:
anyways gewoon ff de synaptics drivers van hun eigen site fixen dan zou het wel moeten werken
Met 'nieuw model' refereer ik naar de modellen met i7 processor.911GT2 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:23:
[...]
Ja 15% korting op de aanbieding zoals geadverteerd.
Het ging in mijn geval over een model met een t9600 chipset. Ik weet niet of dat het nieuwe of oude model is?
Indien het je te doen is om de score van de CPU:Wouter06 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:44:
(...)
(...)
Ik heb 'm bij Passmark.com voor je opgezocht.
Voor de liefhebber; een benchmark tussen:
ATI Mobility HD 4650 (binnenkort in de Studio 17 beschikbaar icm. de i7 CPU)
ATI Mobility HD 4670 (zoals leverbaar met de nieuwe XPS 16)

(bron)
Ik vind deze wel interessant omdat hierbij ook een test met openGL is uitgevoerd. Hierbij blijkt nagenoeg geen verschil te zijn tussen de 2, al is de 4670 licht in het voordeel met minder dan 1%.
ATI Mobility HD 4650 (binnenkort in de Studio 17 beschikbaar icm. de i7 CPU)
ATI Mobility HD 4670 (zoals leverbaar met de nieuwe XPS 16)

(bron)
Ik vind deze wel interessant omdat hierbij ook een test met openGL is uitgevoerd. Hierbij blijkt nagenoeg geen verschil te zijn tussen de 2, al is de 4670 licht in het voordeel met minder dan 1%.
ik had nog een vraag over het synaptics touchpad.
Als ik 3 vingers op 1 horizontale lijn leg, dan kun je pogramma's opstarten. Als ik dat nu doe, start hij notepad op. Weet iemand misschien ook hoe je verschillende programma's kunt oproepen met dit systeem? ik had gelezen dat het wel mogelijk was(via synaptics zelf), er stond alleen niet bij hoe
Als ik 3 vingers op 1 horizontale lijn leg, dan kun je pogramma's opstarten. Als ik dat nu doe, start hij notepad op. Weet iemand misschien ook hoe je verschillende programma's kunt oproepen met dit systeem? ik had gelezen dat het wel mogelijk was(via synaptics zelf), er stond alleen niet bij hoe
Daar krijg je zeker hetzelfde voor elkaar. Maar de XPS heeft al hitte problemen en met een i7 core durfde ik dat niet aan...guapper schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:35:
[...]
Met 'nieuw model' refereer ik naar de modellen met i7 processor.
Wat betreft de hitteproblemen: ik heb gelezen dat dit met name zou liggen aan de (flink) overklokte videochip (ATI mobility HD 3670 meen ik) in de XPS 16. Na installatie van een nieuwe driver (is hier op GoT meer over te vinden) zou dit probleem grotendeels opgelost zijn.911GT2 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:35:
[...]
Daar krijg je zeker hetzelfde voor elkaar. Maar de XPS heeft al hitte problemen en met een i7 core durfde ik dat niet aan...
Daarnaast is er naar aanleiding van de vele klachten aan de luchtuitlaten geschaafd door Dell, en deze zouden beter functioneren op de huidige modellen. Ook daarover kun je meer terug vinden op dit forum.
Komt nog bij dat die hitteproblemen zich vooral tijdens games manifesteren. Ik ben geen gamer, maar wil wel CAD apps kunnen draaien. Hierbij wordt de GPU niet constant zo zwaar belast als tijdens games. Voor mij zal dit dus niet zo'n probleem zijn, is mijn inschatting.
Was je al van plan je bestelling te annuleren??
Dit vraag ik me ook af, degene welke er nu (steeds) staat is inderdaad niet veel soeps en bovendien flink aan de prijs, net als de upgrades.Zinu schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:00:
Wanneer zullen er ongeveer fatsoenlijke i7 laptops komen? Want diegene die er nu staat is nogal gelimiteerd en echt de enige optie...
Mn handen beginnen steeds meer te jeuken en moet me steeda beheersen om er toch maar niet 1 aan te schaffen.
Ik wacht nog ff 28-10 af en dan ga ik er waarschijnlijk toch maar 1 bestellen....
Deze had ik ondertussen ook al teruggevonden, bedanktguapper schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:41:
[...]
Indien het je te doen is om de score van de CPU:
Ik heb 'm bij Passmark.com voor je opgezocht.
Ik heb gister windows 7 ultimate geinstalleerd op mn laptop, dit ging in eerste instantie echt heel erg traag de installatie duurde iets van 1.5 uur.
Ik heb een beetje gezeur met drivers gehad, maar sommige programma's krijg ik ook niet draaiende, zoals daemon tools, nu heb ik daar wel een alternatief voor gevonden dus maakt het niet zo veel uit.
Het grootste (en wtfste) probleem is dat het zo lijkt dat er op random momenten ergens op mijn scherm geklikt wordt, zo ben ik aan het typen in msn en ineens staat mijn firefox op de voorgrond. Naast dat is het ook zo dat wanneer ik type er soms een aanslag niet geregistreerd wordt, soms dan wel 3 aanslagen na mekaar, type ik ze nog een keer dan lukt het wel. Net alsof mijn toetsenbord op random intervals uitvalt.
Ik heb de synaptics driver geinstalleerd en dit heeft niet geholpen..
Ik heb een beetje gezeur met drivers gehad, maar sommige programma's krijg ik ook niet draaiende, zoals daemon tools, nu heb ik daar wel een alternatief voor gevonden dus maakt het niet zo veel uit.
Het grootste (en wtfste) probleem is dat het zo lijkt dat er op random momenten ergens op mijn scherm geklikt wordt, zo ben ik aan het typen in msn en ineens staat mijn firefox op de voorgrond. Naast dat is het ook zo dat wanneer ik type er soms een aanslag niet geregistreerd wordt, soms dan wel 3 aanslagen na mekaar, type ik ze nog een keer dan lukt het wel. Net alsof mijn toetsenbord op random intervals uitvalt.
Ik heb de synaptics driver geinstalleerd en dit heeft niet geholpen..
Hmm..
Toch niet je installatie gedaan(alle soft, instellingen, setups downloaden van het inet) zonder als eerst een antivirus te installeren?
Toch niet je installatie gedaan(alle soft, instellingen, setups downloaden van het inet) zonder als eerst een antivirus te installeren?
Ik had hier al last van voordat ik aan de installs begon, overigens heb ik geen dubieuze installs gedraaid en had mijn keyboard nergens last van met dezelfde installs toen hij nog onder vista draaide.
Als ik er last van hou ga ik maar eens een belletje plegen want Google word ik niet wijzer van.
Als ik er last van hou ga ik maar eens een belletje plegen want Google word ik niet wijzer van.
Inderdaad, hopen dat ze dan met een heel nieuw aanbod geüpdate aan XPS 16 modellen komen met hele mooie aanbiedingen erbij...noteboeki schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:21:
[...]
Ik wacht nog ff 28-10 af en dan ga ik er waarschijnlijk toch maar 1 bestellen....
Nee want ik doe veel video- en foto bewerking op mijn laptop. Dus ik heb die grafische kaart wél veel nodig.guapper schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 00:22:
[...]
Was je al van plan je bestelling te annuleren??
Daarnaast heb je bij de Vaio nog steeds meer werkgeheugen, een BR lezer/ schrijver. Meer software (OA Adobe elements) en -maar dat is subjectief- een beter uiterlijk
Verwijderd
pardon? fotobewering met je grafische kaart?
volgens mij gaat dat precies even snel met een onboard intel kaartje of een HD5970.
videobewerken doe ik niet, maar is denk ik hetzelfde verhaal.
volgens mij gaat dat precies even snel met een onboard intel kaartje of een HD5970.
videobewerken doe ik niet, maar is denk ik hetzelfde verhaal.
Dit topic is gesloten.