Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Zinu schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:24:
[...]

Inderdaad, hopen dat ze dan met een heel nieuw aanbod geüpdate aan XPS 16 modellen komen met hele mooie aanbiedingen erbij...
Hhmm dat gaat lekker zo, het hele i7 model is nu foetsie...zie de optie ook bij geen andere XPS 16 terugkomen.
Wellicht leverproblemen met de i7??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:45:
pardon? fotobewering met je grafische kaart?
volgens mij gaat dat precies even snel met een onboard intel kaartje of een HD5970.
videobewerken doe ik niet, maar is denk ik hetzelfde verhaal.
Niet helemaal waar. Ja, foto- én videobewerking is voor 99% een CPU aangelegenheid, maar Photoshop (en diverse andere foto-/videobewerkingssoftware) biedt wel degelijk GPU versnelling op diverse punten. Kijk maar eens in de systeemeisen van CS4:
Some GPU-accelerated features require graphics support for Shader Model 3.0 and OpenGL 2.0

En bekijk de volgende video maar eens:
http://tv.adobe.com/watch...eration-in-photoshop-cs4/

Zo heeft een geschikt GPU al een direct voordeel bij het inzoomen op 'vreemde' niveau's zoals 23,76%, wat in geen geval een divider van 100% is. Met je onboard Intel kaartje krijg je het alleen scherp op 100%, 50%, 25%, 12,5%, 200%, 400% en andere veelvouden daar van. Roteren wordt in CS4 ook door de GPU gedaan, zonder dat je afbeelding aangepast (lees: aangetast) wordt.

Ik ben geen Photoshop guru, slechts een gebruiker, dus ik ken ook niet alle ins en outs, maar dit zijn dus slechts twee voorbeelden van hoe een GPU je kan bijstaan. Het maakt natuurlijk geen wereld van verschil, maar het helpt. En zeker het zoomen werkt fantastisch moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaphoid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02-2023
bbss schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:43:
Het grootste (en wtfste) probleem is dat het zo lijkt dat er op random momenten ergens op mijn scherm geklikt wordt, zo ben ik aan het typen in msn en ineens staat mijn firefox op de voorgrond. Naast dat is het ook zo dat wanneer ik type er soms een aanslag niet geregistreerd wordt, soms dan wel 3 aanslagen na mekaar, type ik ze nog een keer dan lukt het wel. Net alsof mijn toetsenbord op random intervals uitvalt.
Datzelfde probleem heb ik ook al onder Vista, zoals die geleverd wordt uit fabriek. Soms wel aanwezig soms niet aanwezig. Vast een programma die op achtergrond draait maar ben nog niet uit welke... tot die tijd zwaar irritant. Dacht eerst Dell Dock, of trage schijf maar dat was hem niet.

Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Heel stom idee..

Maar destijds had ik dit ook met een ouder model (inspiron 6000).
Om dat toen op te lossen heb ik een tijd de touchpad uitgeschakeld (lees: connectie verbreken met het mobo).

Toen was het probleem opgelost. Sinds een half jaar heb ik deze dan terug ingestoken en nu werkt alles weer naar behoren (tussendoor goed proberen te reinigen met perslucht).

Maw, kijk eens of er geen vuil tussen de knoppen zit of op het touchpad plakt ;)
(Voor dat je em gaat opengooien om dat kabeltje uit te trekken :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 15:14
Ik heb er onderhand geen last meer van, ik denk dat het dan toch opgelost is nadat ik de synaptics driver installeerde (die van de touchpad). Verder heb ik dus wel een redelijk verse install en kan ik me nu niets anders bedenken dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 09:03
Nog even een probleempje met Windows 7 :s
Sinds de installatie van Windows 7 werkt er niets meer die te maken heeft met bluetooth...
Mijn laptop heeft nu plotseling blijkbaar geen functie meer om mijn gsm te herkennen of iets dergelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn xps 16 had een kapotte lader.. Vandaag even gebeld met Dell (de 24uurs xps service).
Na een kwartiertje aan de lijn te hebben gehangen was alles geregeld en er komt morgen al
een monteur langs om het allemaal voor elkaar te maken, ik zeg goede service!

Hebben jullie trouwens ook wel eens het probleem dat wanneer je de laptop uit slaapstand haald de mouspad niet meer werkt? Herstarten is dan volgensmij de enige optie.. Iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:02:

Hebben jullie trouwens ook wel eens het probleem dat wanneer je de laptop uit slaapstand haald de mouspad niet meer werkt? Herstarten is dan volgensmij de enige optie.. Iemand ook dit probleem?
Ik heb dat 1 keer gehad.
Mijn laptop heeft een nieuwe behuizing gekregen + een nieuw scherm.
Hij zou hoger moeten zijn,er is echter weinig van te merken. De pootjes zijn iets hoger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54
@erik:

een nieuw scherm en behuizing omdat de mousepad niet werkte?

Bij mij doet het mousepad het soms ook niet, Door ff op de uitknop te drukken (is zo ingesteld dat hij dan in slaapstand gaat) en later, als hij in slaapstand staat weer in te drukken, doet het mousepad het wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
HBSVDK schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:30:
@erik:

een nieuw scherm en behuizing omdat de mousepad niet werkte?

Bij mij doet het mousepad het soms ook niet, Door ff op de uitknop te drukken (is zo ingesteld dat hij dan in slaapstand gaat) en later, als hij in slaapstand staat weer in te drukken, doet het mousepad het wel weer...
Nee dat niet :P

Ik had krassen op me scherm, en mijn laptop werd te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:07
Ik heb soms ook dat mijn mouse pointer "kwijt" is nadat mijn laptop uit slaapstand komt. Ik gebruik momenteel de pre-installed Vista x64 Ultimate.

Ik ben wel van plan om met Windows 7 een volledige herinstallatie te doen. Ik hoop snel mijn upgrade van Dell binnen te hebben om te zien of dat het probleem op lost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Is de code voor windows 7 hetzelfde als die van vista of krijg je een hele nieuwe code toegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
Wel..

Ik ben momenteel een goede 2 dagen in bezit van mijn SXPS 16 (P9700, 4gb, HD4670)
en ben er echt super tevreden van :)

Een beetje aan de zware kant maar voelt dan ook echt solide aan! Afwerking is top en kwa warmte valt het echt heel goed mee vind ik persoonlijk.

Heb er dan ook meteen Win7 ultimate op gezwierd en doet t super. Enige wat ik niet in orde krijg is de driver vr de IR receiver. Verder is alles perfect geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Erik. schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:37:
Is de code voor windows 7 hetzelfde als die van vista of krijg je een hele nieuwe code toegestuurd?
De code is niet het zelfde, je krijgt (je moet wel bestellen hoor, en 20 euro aan verzendkosten betalen) een nieuwe CD met nieuwe code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat i7 systeem heeft maar een aparte netwerkkaart... geen optie voor N.

En weet iemand hoe de batterijduur met de i7 gaat zijn?
Wouter06 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:36:
Ik ben momenteel een goede 2 dagen in bezit van mijn SXPS 16 (P9700, 4gb, HD4670)
en ben er echt super tevreden van :)
P9700? Waar heb je die gevonden op de Dell site?

[ Voor 52% gewijzigd door Zinu op 31-10-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
Zinu schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:18:
[...]

P9700? Waar heb je die gevonden op de Dell site?
Ik heb de bestelling op 17 okt geplaatst.. Tussendoor heb ik zelf ook nog geprobeerd dezelfde setup samen te stellen om te zien om de prijs hetzelfde was gebleven.. Maar na enkele dagen na de 17e was de P9700 al terug verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Aha. Vreemde mannetjes daar bij Dell.

Ik snap het echt niet met dat i7 model... op onder andere Dell US zit alles erop en eraan... Intel 5300, Windows 7... en wij zitten met Vista en een brak b/g kaartje.

[ Voor 69% gewijzigd door Zinu op 01-11-2009 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:43:
Aha. Vreemde mannetjes daar bij Dell.

Ik snap het echt niet met dat i7 model... op onder andere Dell US zit alles erop en eraan... Intel 5300, Windows 7... en wij zitten met Vista en een brak b/g kaartje.
Ze hebben mij verteld dat het e.e.a. nog in testfase is.
Begin november zou de combi i7 en Windows 7 (Ned) beschikbaar zijn, waarschijnlijk zal er dan ook meer keuze aan kaartjes zijn...
Ik wordt op de hoogte gehouden door mn contactpersoon en zodra het e.e.a. beschikbaar is krijg ik bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvivio
  • Laatst online: 16-05 09:44
al onze xpssen terug sturen naar dell headquaters met bericht erbij! ey knakkers, geef iedereen eens die fatsoenlijke hardware upgrades!

vind wel dat ze dit in september aan hadden mogen kondiggen, luister mensen, je kan er nu een bestellen, maar de huide linie gaat gewijzigt worden.

Dat ze nu de zaakjes slecht op orde hebben is kwalijker ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

noteboeki schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:21:
[...]

Ze hebben mij verteld dat het e.e.a. nog in testfase is.
Begin november zou de combi i7 en Windows 7 (Ned) beschikbaar zijn, waarschijnlijk zal er dan ook meer keuze aan kaartjes zijn...
Ik wordt op de hoogte gehouden door mn contactpersoon en zodra het e.e.a. beschikbaar is krijg ik bericht.
Dan wacht ik nog even, want i7 ziet er wel erg aantrekkelijk uit. Het is toch al inmiddels november (gaat hard haha) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:44:
[...]

Dan wacht ik nog even, want i7 ziet er wel erg aantrekkelijk uit. Het is toch al inmiddels november (gaat hard haha) :)
Yep same here, hopenlijk is het e.e.a. aankomende week al beschikbaar.
Zou ook mooi zijn als een aantal upgrades gelijk wat voordeliger worden...820QM :P
En als we dan toch bezig zijn ook nog ergens een 10% korting waardebon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Of een lekkere i7 introductieactie met een mooie, lekkere vette korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Melvivio schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:22:
al onze xpssen terug sturen naar dell headquaters met bericht erbij! ey knakkers, geef iedereen eens die fatsoenlijke hardware upgrades!

vind wel dat ze dit in september aan hadden mogen kondiggen, luister mensen, je kan er nu een bestellen, maar de huide linie gaat gewijzigt worden.

Ik begrijp jouw beredenering echt niet. Producten veranderen continu, zo ook de laptops van Dell. Ik heb in augustus een XPS gekocht en ben er erg tevreden over. Ik zie dan ook geen reden om deze terug te sturen omdat het nieuwe type is aangepast. Zo werkt dat nou eenmaal.

Ofwel je koopt de laptop nu omdat je het product en prijs goed vindt, of je wacht tot het product en prijs naar je zin is. Heb je hem in september gekocht dan vond je het product wat toen beschikbaar was goed, dat deze is of gaat veranderen, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Melvivio schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:22:

Dat er in de loop van tijd andere, betere, snellere hardware in gaat komen lijkt me niks nieuws.
Net als modelwijzigingen, dit krijg je ook altijd na verloop van tijd, uiteraard zullen ze dit niet (ver) van te voren gaan melden.
Overigens is mij niks bekend over een modelwijziging, alleen dat de nederlandse Windows 7 versie nog getest wordt icm de i7 processor, vandaar alleen nu nog in combi met Vista (of een engels versie van Windows 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

noteboeki schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:21:
[...]
Laat je dat dan ook even hier weten aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Is er nog altijd niemand die mij uit de nood kan helpen ivm het werken van bluetooth in Windows 7? Want sinds de upgrade van vista naar win7 slaag ik er niet meer in om met bluetooth te werken... Ik vind ook nergens een gepaste driver. Ik denk dat ik niet de enige ben met dit probleem ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:44:
[...]

Laat je dat dan ook even hier weten aub ;)
Jahoor, no een problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
Blackadder- schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:33:
Is er nog altijd niemand die mij uit de nood kan helpen ivm het werken van bluetooth in Windows 7? Want sinds de upgrade van vista naar win7 slaag ik er niet meer in om met bluetooth te werken... Ik vind ook nergens een gepaste driver. Ik denk dat ik niet de enige ben met dit probleem ;-)
Je moet de driver downloaden voor Vista x64 op de dell support site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik moet zeggen dat ik toch een beetje begin te twijfelen... je krijgt nu maar liefst 324 euro korting op de XPS met P8700 + 5% coupon... Da's best veel :P

Aan de andere kant komt i7 eraan en is het misschien waard om daarop te wachten... maar is dat ook zo? Hij is voor school, waar ik me bezig zal houden met office/browser werk, design werk (photoshop/illustrator/flash etc.) en gaming. Het liefst met zo high settings mogelijk natuurlijk...
Ook moet ie nogal wat jaartjes meekunnen. Zeker wel 3 jaar.

Met oog op de toekomst is een i7 natuurlijk wel mooi, maar is het niet overkill of onnodig batterijslurpend?

Waar ben ik dan het beste mee af? De Montevina of de Clarksfield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Wouter06 schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:00:
[...]

Je moet de driver downloaden voor Vista x64 op de dell support site ;)
Ja, maar over welke driver gaat het dan precies? Ik zie nergens staan: Bluetooth-driver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
http://support.euro.dell....formatid=-1&fileid=286236

dat moet em zijn, de bluetooth driver (hij staat bij network)

[ Voor 75% gewijzigd door HBSVDK op 03-11-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Hartelijk dank voor de link! _/-\o_
Maar na het installeren van de driver kan ik nog altijd geen afbeeldingen/bestanden van mijn laptop naar mijn gsm sturen via bluetooth of omgekeerd. Mijn gsm vindt alle bluetooth apparaten in het huis, behalve mijn laptop... :(
Als ik mijn laptop laat zoeken naar bluetooth-apparaten, dan vindt deze ook niks, terwijl het hier vol zit van de bluetooth-apparaten... Ik vind dit nogal sneu en zou dus graag hulp krijgen van iemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ennnn het i7 systeem is weer verdwenen van de website... Ik lees dat er in Amerika gigantische leveringsproblemen zijn, zou dat ook hier in Europa het geval zijn of staat dat los van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:52:
Ennnn het i7 systeem is weer verdwenen van de website... Ik lees dat er in Amerika gigantische leveringsproblemen zijn, zou dat ook hier in Europa het geval zijn of staat dat los van elkaar?
Was me inderdaad ook opgevallen er zouden leverproblemen kunnen zijn.
Maar aan de andere kant op de Duitse Dell site is de i7 nog gewoon te koop en ook op de Engelse.

Kan ook maar zo zijn dat er een andere configuratie (met Windows 7) op komst is, laten we het hopen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

noteboeki schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:13:
[...]

Was me inderdaad ook opgevallen er zouden leverproblemen kunnen zijn.
Maar aan de andere kant op de Duitse Dell site is de i7 nog gewoon te koop en ook op de Engelse.

Kan ook maar zo zijn dat er een andere configuratie (met Windows 7) op komst is, laten we het hopen... :9
Hier staat ie niet meer:
http://www1.euro.dell.com...16&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Maar hier nog wel:
http://configure2.euro.de...N11X6503&s=bsd&vw=classic
Via de zakelijke markt ook te kopen als particulier btw.
Nu ik het topic iets verder doorlees blijkt het dat de I7 steeds verdwijnt en weer terug komt, vanmiddag kon ik deze nog wel via de particuliere markt bestellen. Vreemd :s

Ben benieuwd of er binnenkort een upgrade komt, ik wil mijn M1530 toch graag omwisselen voor een Studio 16 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 03-11-2009 22:40 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Kiswum schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:32:
[...]

Hier staat ie niet meer:
http://www1.euro.dell.com...16&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Maar hier nog wel:
http://configure2.euro.de...N11X6503&s=bsd&vw=classic

Ben benieuwd of er binnenkort een upgrade komt, ik wil mijn M1530 toch graag omwisselen voor een Studio 16 :)
Ik ook, en wil ook snel een Studio 16, aangezien ze mijn M1530 onlangs tijdens een nachtelijk bezoekje hebben meegenomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Tja, waarschijnlijk vandaag of morgen weer een revamp, want dan lopen er weer aanbiedingen af... Laten we hopen dat een fatsoenlijk i7 systeem (lees: Intel 5300+W7) daar deel van uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Zinu schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:17:
Ik moet zeggen dat ik toch een beetje begin te twijfelen... je krijgt nu maar liefst 324 euro korting op de XPS met P8700 + 5% coupon... Da's best veel :P

Aan de andere kant komt i7 eraan en is het misschien waard om daarop te wachten... maar is dat ook zo? Hij is voor school, waar ik me bezig zal houden met office/browser werk, design werk (photoshop/illustrator/flash etc.) en gaming. Het liefst met zo high settings mogelijk natuurlijk...
Ook moet ie nogal wat jaartjes meekunnen. Zeker wel 3 jaar.

Met oog op de toekomst is een i7 natuurlijk wel mooi, maar is het niet overkill of onnodig batterijslurpend?

Waar ben ik dan het beste mee af? De Montevina of de Clarksfield?
Dat is precies wat ik me ook afvraag. Alleen dan kijk in naar een Studio 15. Bij de XPS 16 heb je denk ik meer aan een i7 omdat je ook een behoorlijk sterkere grafische kaart hebt dan bij de Studio 15 op dit moment.

Verder wat de toekomst betreft, dat heb ik maar opgegeven. Ik ben 3 jaar geleden aan een 64 bit cpu gegaan omdat ik dan meer futureproof was :) Tot op de dag van vandaag is dat nog mijn hoofdsysteem, en ik heb er nog geen 64 bit app op gedraaid en zit nogsteeds met XP 32 bit... ;) en dat gaat prima nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Blackadder- schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:31:
[...]

Hartelijk dank voor de link! _/-\o_
Maar na het installeren van de driver kan ik nog altijd geen afbeeldingen/bestanden van mijn laptop naar mijn gsm sturen via bluetooth of omgekeerd. Mijn gsm vindt alle bluetooth apparaten in het huis, behalve mijn laptop... :(
Als ik mijn laptop laat zoeken naar bluetooth-apparaten, dan vindt deze ook niks, terwijl het hier vol zit van de bluetooth-apparaten... Ik vind dit nogal sneu en zou dus graag hulp krijgen van iemand ;)
Geen idee hoe dit komt,

Brandt het bluetooth lampje uberhaupt wel bij die ledjes? miss staat de bluetooth uit in windows? of miss in de systemtray de bluetooth aanzetten?

Of miss is de laptop wel onzichtbaar voor andere apparaten die zoeken? ik geloof dat dit standaard is ingesteld bij laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op woensdag 04 november 2009 @ 02:39:
Tja, waarschijnlijk vandaag of morgen weer een revamp, want dan lopen er weer aanbiedingen af... Laten we hopen dat een fatsoenlijk i7 systeem (lees: Intel 5300+W7) daar deel van uit maakt.
Net nog even contact gehad en de kans is schijnbaar klein om op heel korte termijn
i7 met (ned) Windows 7 te mogen verwachten, heeft blijkbaar iets te maken met de certificering :?
Hopenlijk valt het mee en komt het toch snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

En uberhaupt i7? Zijn er leveringsproblemen? Want Vista kun je ook gewoon upgraden, dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

Zinu schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:52:
Ik heb wel gehoord dat er problemen zijn met de videokaarten omdat ze met een wachtlijst zitten bij de leverancier :P
Weet alleen even niet meer voor welke van de 2 kaarten dat geldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Nou ja, die HD4670 wordt in zowat elk systeem geleverd, dus dan zouden ze wel een erg groot probleem hebben. Lijkt me meer een probleem met de i7, zoals in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Ik zit ook al een tijdje te wachtten op een mooie nieuwe versie van de Studio 15. De studio 17 heeft al een upgrade gehad, dus hopelijk zit het ook snel te komen voor de 15.

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop van max 1200 euro met i7 processor, SSD, windows 7 en een redelijke videokaart. De dell studio is tot nu toe de laptop die daar het beste bij in de buurt komt, maar als iemand nog suggesties heeft, hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:11:
En uberhaupt i7? Zijn er leveringsproblemen? Want Vista kun je ook gewoon upgraden, dat is het probleem niet.
Ik heb geen idee of ze nu open en eerlijk zijn waarom het nou zo moeilijk is om de XPS16 te leveren
met i7 en nederlandse Windows 7.
Ik zie bv dat het bij de Alienware M15X geen probleem is om deze twee te combineren….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
HBSVDK schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:32:
[...]

Geen idee hoe dit komt,

Brandt het bluetooth lampje uberhaupt wel bij die ledjes? miss staat de bluetooth uit in windows? of miss in de systemtray de bluetooth aanzetten?

Of miss is de laptop wel onzichtbaar voor andere apparaten die zoeken? ik geloof dat dit standaard is ingesteld bij laptops.
Het lampje brandt bij de ledjes ;-) en ik heb ook de zichtbaarheid ingeschakeld. Er staat ook zo'n blauw icoontje op mijn taakbalk... Strange 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Ik heb hetzelfde probleem, alleen kan ik nergens mijn laptop zichtbaar maken. Waar is dat te vinden in configuratiescherm? (het BT probleem :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Ik zie dat bij de Studio 15 de combi i7 /Windows 7 ook niet te krijgen is...

Volgens mij heb ik wel begrepen dat de combi i7 met een Engels versie Windows 7
wel te bestellen is.

Wat als je nu de engelse Ultimate versie erbij besteld, deze ondersteunt toch meerdere talen waaronder volgens mij ook Nederlands, dan ben je er toch ook?

Of zullen er nog andere verschillen zijn tov een puur Nederlands versie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Je kan altijd een NL taalpakket downloaden ja, ookal zal je dan op duistere plekken in windows nogsteeds engels aantreffen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
MOAW schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:38:
Je kan altijd een NL taalpakket downloaden ja, ookal zal je dan op duistere plekken in windows nogsteeds engels aantreffen. :P
Dus gewoon zorgen dat je niet op duistere plekken komt :9

Zie nu dat de i7 wel weer beschikbaar is, helaas nog steeds alleen met Vista en de prijs is weer omhoog gegaan, dit schiet niet erg op zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Nog even wachten op Windows 7 op de XPS 16, dan kan ik eindelijk mijn ideale laptop bestellen met:

Core i7, SSD, Radeon 4670 en Windows 7. Hopelijk kan ik dan met een coupon of een belletje met Dell onder mijn budget van 1200 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
ik ben er net achter gekomen dat mijn videokaart maar minimale prestaties gaf omdat bij energiebeheer ati powerplay op maximale stroomwinst stond in plaats van maximale prestaties, dit zowel bij accu als netstroom! Teleurstellend hoor dat dat standaard zo staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

bbss schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:25:
ik ben er net achter gekomen dat mijn videokaart maar minimale prestaties gaf omdat bij energiebeheer ati powerplay op maximale stroomwinst stond in plaats van maximale prestaties, dit zowel bij accu als netstroom! Teleurstellend hoor dat dat standaard zo staat..
Via de accu zou dat logisch zijn, om het netstroom is dat inderdaad wel jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Mathijsjansen86 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:33:
Nog even wachten op Windows 7 op de XPS 16, dan kan ik eindelijk mijn ideale laptop bestellen met:

Core i7, SSD, Radeon 4670 en Windows 7. Hopelijk kan ik dan met een coupon of een belletje met Dell onder mijn budget van 1200 uitkomen.
Daar ben ik ook op uit. Het liefst ook met een N-netwerkkaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Zinu schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:19:
[...]

Vreemd dat een N kaartje en 1Gb lan nog steeds niet standaard is.
Ik heb de studio 16 al een paar keer gevonden die deze 2 opties niet had en ook niet via het internet te upgraden was.

Ik wacht nog wel totdat ik alles goed kan bestellen en desnoods laat ik het N kaartje telefonisch erbij plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
en nu ik de prestaties dus op maximaal heb gezet is het probleem terug van het throttlen van de videokaart, het rare is dat de ventilator niet eens op een hoge stand gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
bbss schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:09:
en nu ik de prestaties dus op maximaal heb gezet is het probleem terug van het throttlen van de videokaart, het rare is dat de ventilator niet eens op een hoge stand gaat..
Hoe zet je de ventilator op een hogere stand? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Kiswum schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:52:
[...]

Vreemd dat een N kaartje en 1Gb lan nog steeds niet standaard is.
Ik heb de studio 16 al een paar keer gevonden die deze 2 opties niet had en ook niet via het internet te upgraden was.

Ik wacht nog wel totdat ik alles goed kan bestellen en desnoods laat ik het N kaartje telefonisch erbij plaatsen.
Bij alle andere systemen is dat wel zo, dus bij Dell weten ze dat wel. Misschien zijn er driverproblemen icm i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
neehoor, het gaat prima

zorg alleen wel dat jede nieuwste bios erop hebt, Ik heb daardoor geen last van throttelen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
Blackadder- schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:10:
[...]

Hoe zet je de ventilator op een hogere stand? ;)
ja, wist ik maar hoe dit handmatig kan, de catalyst control centre die ik nu heb is belachelijk jaren 99 style, bijna geen functies.. Dit terwijl ik de nieuwste drivers en catalyst control centre beschikbaar heb.. heb meerdere driverssets geprobeerd, allemaal deze kut CCC.. Zou echt niet weten hoe ik handmatig de fan harder moet zetten nu. Bij de CCC van mijn desktops ati kaart kon dat wel. Evenals GPU scaling, is niet meer mogelijk voor mij, dit zorgt er voor dat ik geen games meer kan spelen in een 4:3 resolutie zonder lelijke zwarte balken die het spel verneuken (counterstrike is het lekkerst op 640x480 vandaar). Ik kan ook nog wel ff gaan zeiken over een aantal andere dingen die kut werken. Maar ik ben nu eigenlijk vrij pissig dat ik met een laptop van 1700 euro (incl mega veel kortingen) niet langer dan 30 seconden rond kan lopen in een spelletje als left4dead zonder ondragelijk fps drops te krijgen, het is ZO frustrerend, ik zie dat de laptop het prima trekt (hoge fps), alleen door dat achterlijke gethrottle wordt het onspeelbaar.

edit: ik zie net dat er weer een nieuwe bios uit is, mijn laptop werd al geleverd met de nieuwe onderkap en het nieuwe achterklepje en zo ook de a10 bios, ik zie dat er nu ook een a11 is. Even testen dan maar..

[ Voor 8% gewijzigd door bbss op 05-11-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
helaas, het is niet veel beter geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
Heb em nu enkele dagen in gebruik..

Van hitte heb ik nogaltijd geen problemen vernomen bij normaal gebruik (internet, foto's bekijken, video afspelen, office, etc)

Om te gamen heb ik em natuurlijk niet op mijn schoot liggen en wordt hij natuurlijk wel een pak warmer..

Enigste minpuntjes waar ik nog mee zit is het niet geinstalleerd krijgen ven de CIR ontvanger aan de voorkant onder Win7 en het echt raar 'kletterend' geluid uit de luidsprekers..

Met kletterend bedoel ik het geluid dat een luidspreker normaal alleen heeft als je em TE luid zet. En dat heeft hij al bij een heel, heel laag volume.. Nog anderen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:19:
[...]
Heb een aanbieding gekregen voor een xps16 met i7 en Windows 7 Ultimate (engels).
De intel 5300 kaart is (nog) niet mogelijke als alternatief bieden ze een Dell Wireless 1520
(802.11n) Half Mini Card.

al met al blijft het dus een beetje behelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

noteboeki schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:10:
[...]

Heb een aanbieding gekregen voor een xps16 met i7 en Windows 7 Ultimate (engels).
De intel 5300 kaart is (nog) niet mogelijke als alternatief bieden ze een Dell Wireless 1520
(802.11n) Half Mini Card.

al met al blijft het dus een beetje behelpen...
Van jouw contactpersoon? En wat mag dat kosten? Het maakt mij niet uit, W7 kan je NL maken en zolang ik maar N heb ben ik al blij.

[ Voor 3% gewijzigd door Zinu op 06-11-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:58:
[...]

Van jouw contactpersoon? En wat mag dat kosten? Het maakt mij niet uit, W7 kan je NL maken en zolang ik maar N heb ben ik al blij.
Yep, maar kreeg niet echt een warm gevoel bij de prijs...
inderdaad kan je bij de ultimate een ned. pakket installeren en ben je er ook.

Offerte Details

Studio XPS 1645 Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)

Productomschrijving Aantal Totaalprijs

Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache) 1 €1.452,26
Legitieme Windows® 7 Ultimate 64 BIT - Engels 1
Microsoft® Works 9.0 / Engels - (exclusief Microsoft® Word) 1
1 year of coverage included with your PC 1
McAfee® Security Centre - 36 Month Protection - English 1
No Accidental Damage Support 1
Black Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display (Enhanced c 1
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] 1
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf 1
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card 1
Internal Blu-Ray ROM (Blu-Ray read, DVD and CD read & Write) Optical Drive 1
9-cell 85Whr Lithium Ion battery 1
Geen geïntegreerde tv-tuner 1
N11X6501 1
Studio XPS 1645 Order - Netherlands 1
Dutch - Documentation Studio XPS 16 1
Datasafe Local 2.0 Basic 1
Studio XPS 1645 Resource DVD (Diagnostic & Drivers) 1
90W AC Adaptor 1
No Carry Case 1
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European 1
Internal US/International Qwerty Keyboard 1
Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning 1
1 year of coverage included with your PC 1
Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card 1
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) 1

Subtotaal: €1.452,26
Transportkosten: €24,37
Totaal netto: €1.476,63
BTW (%): €280,56
Totaal: €1.757,18

VAT Summary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Toe maar... en kan dat niet met het gewone 15,6" WLED scherm, minder McAfee protection abbo en gewone DVD-rom ipv Blu-Ray... dat zal nogal wat schelen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:03:
Toe maar... en kan dat niet met het gewone 15,6" WLED scherm, minder McAfee protection abbo en gewone DVD-rom ipv Blu-Ray... dat zal nogal wat schelen denk ik zo.
Dat zou kunnen en uiteraard scheelt dat in de prijs, maar waarom zou ik :9
Wil er wel minimaal 2 jaar mee doen, dus vindt ik dit voor mij persoonlijk nuttige upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Maar ik zou dus ook een dergelijke persoonlijke aanbieding kunnen krijgen als ik er even achteraan bel? Want dan vraag ik even na wat mijn opties zouden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:51:
Maar ik zou dus ook een dergelijke persoonlijke aanbieding kunnen krijgen als ik er even achteraan bel? Want dan vraag ik even na wat mijn opties zouden kosten.
Tuurlijk, en niet vergeten te vragen om korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluzark
  • Laatst online: 01-05-2024
windows 7 ultimate (32bit - EN)

besteldatum 23/10/2009
verwachte verzenddatum 18/11/2009

datum is al 3 of 4 keer verzet geweest..
eerst 'administratieve kost' betalen om de gratis upgrade te verkrijgen
om dan uiteindelijk telkens de datum aan te passen? :D

dat je nu een laptop van 100 EUR of 3000 EUR koopt
het kan hen echt geen zak schelen
achja, tis overal wel zo zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvankelijk zo'n 5 weken geleden een XPS 16 i7 besteld, maar na 3 weken werd de order gecancelled. Navraag leerde dat dit aan de wireless kaart lag (5300) die niet meer te configureren was voor dit systeem. Telefonsich heeft mijn account manager de optie gewijzigd in een 1520 (N) kaart en de order opnieuw ingeschoten.

Na 2 weken (afgelopen week) werd de order opnieuw gecancelled, ditmaal vanwege compatibiliteits problemen met de bluetooth optie. De order is nu opnieuw ingeschoten met een 370 bluetooth card en verwachte leverdatum is 8 december.

Oftewel, inmiddels ben ik 5 weken bezig...en daar komen (minimaal) nog 4 a 5 weken bij :( Mits de order niet opnieuw gewijzigd wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
noteboeki schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:19:
[...]

Dat zou kunnen en uiteraard scheelt dat in de prijs, maar waarom zou ik :9
Wil er wel minimaal 2 jaar mee doen, dus vindt ik dit voor mij persoonlijk nuttige upgrades.
2 jaar, toemaar :P

dat is niet echt lang.

Ik hoop toch minimaal 4 jaar van mijn sxps 16 laptop te kunnen genieten, alvorens een nieuwete kopen (ook 4 jaar garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Laatst online: 07-06-2024
Windows 7 Home Premium® 64bit English
Besteldatum 10-29-2009
status verzonden : zal nog normaal gezien maandag of dinsdag ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:06:
Aanvankelijk zo'n 5 weken geleden een XPS 16 i7 besteld, maar na 3 weken werd de order gecancelled. Navraag leerde dat dit aan de wireless kaart lag (5300) die niet meer te configureren was voor dit systeem. Telefonsich heeft mijn account manager de optie gewijzigd in een 1520 (N) kaart en de order opnieuw ingeschoten.

Na 2 weken (afgelopen week) werd de order opnieuw gecancelled, ditmaal vanwege compatibiliteits problemen met de bluetooth optie. De order is nu opnieuw ingeschoten met een 370 bluetooth card en verwachte leverdatum is 8 december.

Oftewel, inmiddels ben ik 5 weken bezig...en daar komen (minimaal) nog 4 a 5 weken bij :( Mits de order niet opnieuw gewijzigd wordt.....
Tja, wel vreemd dat ze in de States de i7 met de 5300 wel kunnen configureren ;) , lijkt me dat
er iets anders speelt maar wat 8)7
HBSVDK schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:25:
[...]

2 jaar, toemaar :P

dat is niet echt lang.

Ik hoop toch minimaal 4 jaar van mijn sxps 16 laptop te kunnen genieten, alvorens een nieuwete kopen (ook 4 jaar garantie)
Minimaal 2 jaar, mocht hij tegen die tijd nog prima voldoen is het natuurlijk waanzin om het weg te doen :)

Het is dat mn 1,5 jaar oude xps1530 bij een inbraak meegenomen is anders had ik van deze ook nog wel even genoten, was een prima systeem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom wil iedereen eigenlijk een i7 processor?
het heeft een goede L3 cache maar voor games heb je toch voornamelijk een goede L2 cache nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Laatst online: 07-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:44:
waarom wil iedereen eigenlijk een i7 processor?
het heeft een goede L3 cache maar voor games heb je toch voornamelijk een goede L2 cache nodig?
Omdat de volgende generatie mobile CPU altijd beter is dan vorig generatie en
zelf de i7-720QM Processor (6M Cache, 1.60 GHz) is beter dan mijn Core 2 Duo T9600 2,8 GHz op elke vlak door zijn turbo boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Ik heb zonet gezien dat er een nieuwe driver beschikbaar is ivm bluetooth voor windows 7. Maar tevergeefs, zelfs na het installeren van deze driver kan ik nog altijd geen enkel bluetooth apparaat detecteren, waardoor ik dus ook niets kan versturen via bluetooth. Is er al iemand in geslaagd om ook maar iets te versturen via bluetooth? En dit met win 7? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Blackadder- schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:34:
Ik heb zonet gezien dat er een nieuwe driver beschikbaar is ivm bluetooth voor windows 7. Maar tevergeefs, zelfs na het installeren van deze driver kan ik nog altijd geen enkel bluetooth apparaat detecteren, waardoor ik dus ook niets kan versturen via bluetooth. Is er al iemand in geslaagd om ook maar iets te versturen via bluetooth? En dit met win 7? ;)
Ik toevallig van de week, iemand wilde een nummer hebben kon zo versturen.
wat ik gedaan heb:

1) verbinding maken met de telefoon ( wel rot, je moet de code van de laptop ingeven in je telefoon, 0000 werkt dus niet)
2) ga naar je bestand rechtermuisknop en kopiëren naar, dan bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Erik. schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:37:
[...]

Ik toevallig van de week, iemand wilde een nummer hebben kon zo versturen.
wat ik gedaan heb:

1) verbinding maken met de telefoon ( wel rot, je moet de code van de laptop ingeven in je telefoon, 0000 werkt dus niet)
2) ga naar je bestand rechtermuisknop en kopiëren naar, dan bluetooth.
en ik heb ook geen problemen met windows 7 RTM en bluetooth, werkt als een mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Bij het samenstellen van de XPS kan je kiezen voor een 128 GB SSD harde schijf. Weet iemand van welk merk dit is (zal waarschijnlijk geen Intel Postville zijn gezien de grootte :s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 20:39
Als je het Dell vraagt dan kunnen ze dat niet aangeven, maar het is zeer waarschijnlijk een Samsung.
van de 128Gb weet ik het niet, maar er stond laatst een heel artikel op anandtech over SSD's waar de Samsung 256Gb niet erg goed uit kwam, echter ging dit wel over 1 specifieke situatie waar hij het heel slecht deed t.o.v. de andere SSD's.

Ook al kwam hij niet heel erg goed uit de test, hij was zelfs in die ene specifieke situatie nog altijd sneller dan een HD en over het algemeen gesproken veel sneller dan een HD.

Nogmaals, dit ging wel over de 256Gb versie, niet over de 128Gb. Ik weet niet of dit verhaal ook voor deze opgaat?

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3631&p=1

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Ik was toch wel even verbaasd door de link die jij me had gestuurd. Daarin zijn de snelheden van de samsung wel erg laag. In dat geval zou ik overwegen om zelf mijn ssd te vervangen door een Intel.

Maar naar een zoektocht, blijkt dat er 2 versies zijn van de samsung ssd. De eerste generatie haalt lage snelheden zoals in die review. De tweede generatie doet het een stuk beter, zie:

http://www.computerworld....axonomyId=19&pageNumber=2

De kans dat het een Samsung SSD is, is trouwens erg groot, want Dell en Samsung zijn partner op het gebied van ssd's. Het schijnt dat de tweede versie nu in de XPS wordt gestopt, zie:

http://forum.notebookrevi...hread.php?t=417390&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
HBSVDK schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:28:
[...]

en ik heb ook geen problemen met windows 7 RTM en bluetooth, werkt als een mercedes.
Raar... Onder Vista ook geen enkel probleem, nu wel dus :s
Heb nochtans de driver geïnstalleerd die mij hier werd aangeraden. Hebben jullie deze ook geïnstalleerd, of gaat het om een andere?
Het ligt zeker niet aan mijn gsm, en de zichtbaarheid van mijn bluetooth op mijn laptop heb ik ingeschakeld. Begrijp er niets van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Ik heb deze versie op de win7RTM en die werkt perfect.

Ik zou ff zoeken op de dell site naar dit nummer: R205174

gevonden:

Ik ben benieuwd of deze wel werkt...

volgens mij is dit de versie die jullie al eerder hebben geprobeerd.
Ik heb dit r-nummer ff in het systeem opgezocht, en ik draai echt de A13 versie.. (van windows vista 64bit) Vreemd

[ Voor 22% gewijzigd door HBSVDK op 10-11-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
HBSVDK schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:00:
Ik heb deze versie op de win7RTM en die werkt perfect.

Ik zou ff zoeken op de dell site naar dit nummer: R205174

gevonden:

Ik ben benieuwd of deze wel werkt...

volgens mij is dit de versie die jullie al eerder hebben geprobeerd.
Ik heb dit r-nummer ff in het systeem opgezocht, en ik draai echt de A13 versie.. (van windows vista 64bit) Vreemd
Gisteren alles eens getest met een mobieltje van een vriend van me. Zijn LG Cookie kon zowel mijn laptop als mijn gsm detecteren met zijn bluetooth. Op zich goed nieuws dus: beide apparaten zenden een bluetoothsignaal uit! :D Blijkbaar kan een vreemde dus beide apparaten vinden, maar detecteren de apparaten zelf elkaar niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals zovelen hier heb ik ook een vraag.

Ik overweeg ook serieus een dell xps 16 aan te schaffen.
Uit dit forum begrijp ik nu dat er wat problemen zijn omtrent windows 7 en de i7 processor waar ik wel voor wil gaan (momenteel is het ook nog de enige set met de i7 processor.)
Dit geeft echter niet zo heel veel want ik wacht toch tot januari 2010 vanwege de financiele reden ;). Ik ga ervan uit dat deze problemen dan zijn opgelost.

Nu ben ik geen die hard gamer maar ik hou absoluut wel van een online fps, (misschien had ik het wel geweest als ik de tijd er voor had, maar die heb ik eenmaal niet :P).
Ik weet dat je beter games op een desktop kan spelen, maar dit is voor mij geen optie. Een laptop is voor mij eenmaal een pré.

Maar kan je er nu wel op dit moment de nieuwste games erop spelen? Zonder dat je allemaal aanpassingen hoeft te doen aan je config en het er uiteindelijk toch niet meer uit ziet?
Of wordt het alleen een spelletje counterstike source (wat overigens nog steeds een prima game is) omdat de videokaart het anders niet trekt?

Alienware is voor mij geen optie vanwege de prijs. Daarbij wil ik ook geen 17'' laptop.
Dit formaat 16'' trekt mij ook bijzonder aan.

En dan nog een klein discussiepunt, misschien had ik hiervoor een nieuw topic moeten openen, maar wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik lees wat problemen rond de 'beste' wireless kaart die niet mogelijk zou zijn, en veel bluetooth problemen. Voor mij persoonlijk is gamen niet écht een must, maar ik wil 't wel kunnen doen als de zin er is. De 16" RGBLed lijkt mij een logische keuze, omdat de weergave uit veel bronnen 'geweldig' is.

Echt duidelijk wordt mij uit dit topic niet wat nu écht de knelpunten zijn mbt. te Studio XPS 16. Wat ik kan opmaken is:

• Grafische kaart is maar zo-zo
• Leverproblemen rond de i7 cores
• Windows 7-leverproblemen
• Bluetooth drivers zijn shabby en geven nog wel eens problemen
• Dell wil nog wel 's de mogelijkheden aanpassen (met orderwijzigingen tot gevolg)
• Wirelesskaart 5300 is niet standaard leverbaar (En dus geen Wireless N / gigabit ethernet) ?

Ietwat overdreven knelpunten zijn:

• Lange levertijden (Ja, jammer dan.)
• Warmteprobleem (Valt eigenlijk best mee)

Als ik iets verkeerd begrepen of gemist heb, corrigeer mij gerust :)

[ Voor 38% gewijzigd door Scyth op 10-11-2009 13:00 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een XPS1640 en die wordt absurd warm en het stotteren wordt ik doodmoe van tijdens het gamen.

http://www.vanachterberg....uws/61-nieuwe-laptop.html

Intel T9600 (2x2.8GHz) - 2x2GB - 256GB SSD - 1GB ATI HD4670 - 16" 1080P FULL RGBLED - Windows 7 Ultimate x64

Morgen komt er iemand van Dell langs die gaat de onderkant vernieuwen, de ventilatie gaten vermeerderen met 1 (heb er nu 4) en de koeler van de GPU en CPU afhalen en opnieuw bevestigen met nieuwe koelpasta.

Ik hoop dat dit het probleem oplost. Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:37:
Ik heb een XPS1640 en die wordt absurd warm en het stotteren wordt ik doodmoe van tijdens het gamen.
Ben ik wel erg benieuwd naar welke games je erop speelt?

Zou die de nieuwste call of duty trekken?

Ik weet dat de beperkende factor de videokaart is, alleen ik ben niet zo thuis in deze wereld en weet dus ook niet zo goed wat deze wel en niet kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:59:

Ik weet dat de beperkende factor de videokaart is, alleen ik ben niet zo thuis in deze wereld en weet dus ook niet zo goed wat deze wel en niet kan..
Ik had al gelezen dat de 3670 beperkend zou zijn, maar nu is de 4670 ook al en beperkende factor?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Ook ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen, want deze laptop spreekt mij ook erg aan. Daarnaast heb ik ook het een en ander uitgezocht over de componenten, zodat ik zelf een goede afweging kan maken. Wat betreft de punten van Scyth:

-De grafische kaart (Mobility Radeon 4670) is een midrange kaart (zie http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html). Hier zal je niet de nieuwste games op vol detail me kunnen spelen, maar krijg je wel een goede GPU voor een goede prijs. In deze prijsklasse is dit zeker een goede kaart, anders kom je al snel uit op Alienware laptops.
-Er blijken problemen te zijn tussen Windows 7 en de i7, wat de levering lastiger maakt. Alleen is dit ook weer afhankelijk van de regio. Ik zal zelf iig nog even wachten tot ik een systeem kan bestellen met windows 7. Volgens mij heeft het niet zozeer met de levering van de core i7 te maken.

Hopelijk lossen ze het probleem met Windows 7 snel op, want dan ga ik dit systeem bestellen (incl SSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:59:
[...]

De nieuwste Call of Duty zal deze laptop wel trekken, alleen niet op de hoogste settings. Gelukkig ondersteund de kaart wel direct X 10.1, dus daar zou je ook even mee vooruit kunnen (Voor laptops zijn er nog geen kaarten die direct X 11 ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Mathijsjansen86 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:09:
Hopelijk lossen ze het probleem met Windows 7 snel op, want dan ga ik dit systeem bestellen (incl SSD).
Dan wacht ik daar dus ook nog even op. Ik doe geen SSD, want het zijn geen postvilles, en de samsung SSD's komen niet écht lekker uit de tests. Wie heeft er trouwens ervaring met geheugen bijplaatsen in deze laptops? Ik vind de upgrade van 4 naar 6gb al ziek duur, laat staan 4 naar 8gb. Mijn plan is om de 4gb versie aan te schaffen, en gelijk 8gb te bestellen via de pricewatch. Volgens mij ben ik dan een stuk goedkoper uit?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

De eerste i7 SXPS16's zijn geleverd in Amerika: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=433085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathijsjansen86 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:14:
[...]

De nieuwste Call of Duty zal deze laptop wel trekken, alleen niet op de hoogste settings. Gelukkig ondersteund de kaart wel direct X 10.1, dus daar zou je ook even mee vooruit kunnen (Voor laptops zijn er nog geen kaarten die direct X 11 ondersteunen)
Thx voor je reactie :)

Met gemiddeld neem ik namelijk ook wel genoegen, ik had ook niet verwacht dat hij het op max zou kunnen trekken. Denk dat alleen de alienware laptops dat kunnen.

Ik geloof dat ik wel redelijk om ben, en deze laptop begin 2010 ga bestellen :D
Tenzij dell nu opeens met een hele goede aanbieding op de proppen komt.

Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:40:
[...]
Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding?
Ik heb behoorlijk wat gezocht naar vergelijkbare laptops, maar deze Dell is volgens mij toch de goedkoopste. De Core i7 processor wordt sowiezo weinig in laptops gebruikt, en daar waar hij wel gebruikt wordt gaat het om game-monsters als Alienware of XXODD die weer veel duurder zijn. De Dell studio is wel een goekopere optie, maar de grafische kaart is dan veel minder. Dus als je van plan bent games te gaan spelen is de XPS de beste optie.

Bij Dell is het wel handig om goed op de aanbiedingen te letten. Elke week hebben ze ongeveer een andere aanbieding en op een aanschafbedrag als deze kan dit al snel 200/300 euro schelen. Daarnaast kan je ook nog kortingen krijgen via de verkoper (verkopers werken deels op provisie, dus ze willen zelf ook graag verkopen), maar bij een forse aanbieding zal dat wel minder effect hebben.

Ik zal jullie iig ook op de hoogte houden als ik mijn XPS heb besteld en wat de performance is, mocht iemand mij nog niet voor zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathijsjansen86 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:00:

Ik heb behoorlijk wat gezocht naar vergelijkbare laptops, maar deze Dell is volgens mij toch de goedkoopste.

....

Ik zal jullie iig ook op de hoogte houden als ik mijn XPS heb besteld en wat de performance is, mocht iemand mij nog niet voor zijn geweest.
Jaa ik had zelf ook behoorlijk veel research gedaan en ik kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie.

Jaa klopt, er is vaak één extreme aanbieding op een bepaald type systeem. Laten we hopen dat dit snel op de XPS 16 is! Soms zijn er trouwens ook wel eens andere leuke acties; bijv. gratis verdubbeling van de harde schijf, ik noem maar iets.
Met kortingen (ik neem aan telefonisch) heb ik geen ervaring, over watvoor bedragen gaat het dan?

Dank je wel voor jullie reacties, dit heeft mij zeker geholpen bij mijn toekomstige aankoop :D

Ook ik zal jullie op de hoogte houden als ik mijn XPS heb besteld qua performance etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:20:
[...]

Jaa klopt, er is vaak één extreme aanbieding op een bepaald type systeem. Laten we hopen dat dit snel op de XPS 16 is! Soms zijn er trouwens ook wel eens andere leuke acties; bijv. gratis verdubbeling van de harde schijf, ik noem maar iets.
Met kortingen (ik neem aan telefonisch) heb ik geen ervaring, over watvoor bedragen gaat het dan?
Inderdaad, de afgelopen weken waren dit vooral de Vostro systemen.
Bij kortingen over de telefoon kun je denken aan een gratis 9-cell ipv 6-cell, extra garantie of gewoon een bepaald percentage.

Je zou toch denken dat i7 systemen wellicht aan de beurt zijn, voor de eerstgedienden met zo'n "revolutie" in laptop CPU land :P

Maarja, morgen is het waarschijnlijk zover, dan lopen er weer een reeks aanbiedingen af en staat er dus weer iets nieuws voor de deur.

[ Voor 8% gewijzigd door Zinu op 10-11-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timacaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2023
Vorige week vrijdag XPS 16 besteld met i7, 16", 4gb, 500gb HD, N kaart en BlueRay brander en Windows 7 UK x64. Ik zie nu dat hij al op transpoort zit, snel of niet soms... :)

Ben benieuwd.....

Romano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Mathijsjansen86 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:00:
[...]

Bij Dell is het wel handig om goed op de aanbiedingen te letten. Elke week hebben ze ongeveer een andere aanbieding en op een aanschafbedrag als deze kan dit al snel 200/300 euro schelen. Daarnaast kan je ook nog kortingen krijgen via de verkoper (verkopers werken deels op provisie, dus ze willen zelf ook graag verkopen), maar bij een forse aanbieding zal dat wel minder effect hebben.
Hoe doe je dit dan? Ik heb vorige week een verkoper aan de lijn gehad maar die was behoorlijk bot en neigde zelfs naar het onbeleefde toe. Ik had niet het idee dat ik korting ging krijgen :+
Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.