Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

timacaro schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:04:
Vorige week vrijdag XPS 16 besteld met i7, 16", 4gb, 500gb HD, N kaart en BlueRay brander en Windows 7 UK x64. Ik zie nu dat hij al op transpoort zit, snel of niet soms... :)

Ben benieuwd.....

Romano
Heb je die telefonisch besteld? Aangezien je een N kaart en Windows 7 meldt. En dat is zeker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:12
Mathijsjansen86 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:00:
[...] De Dell studio is wel een goekopere optie, maar de grafische kaart is dan veel minder. [...]
Mag ik vragen waar je dit op baseert?

Wat ik er van gelezen heb valt dat verschil best mee, maar dat was dan generieke informatie, ging niet speciaal over de Dell uitvoering. De processor van de 4670 is iets hoger geklokt, maar de grote verschillen zitten in het gebruikte geheugen (DDR of GDDR) meen ik. Ik ben er nog niet achter wat Dell in zijn laptops gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/8wz4hg.jpg
(bron)

Als jij over andere/betere info beschikt lees ik 't graag! Ik zit nog te twijfelen tussen een XPS16 of Studio 17 nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54
eu, het is geen 4650, maar een 4570, lees ik op de dellsite (studio 15)

MIsschien zit daar wel verschil in?

Edit: foutje, je bedoelt het topmodel studio 17... Dan heb je gelijk 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door HBSVDK op 10-11-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
guapper schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:05:
Wat ik er van gelezen heb valt dat verschil best mee, maar dat was dan generieke informatie, ging niet speciaal over de Dell uitvoering. De processor van de 4670 is iets hoger geklokt, maar de grote verschillen zitten in het gebruikte geheugen (DDR of GDDR) meen ik. Ik ben er nog niet achter wat Dell in zijn laptops gebruikt.
Sorry voor de onduidelijkheid inderdaad. Zelf zat ik te twijfelen tussen de studio 15 en de XPS 16 (beide wel 15.6 inch scherm) en daarvan zit een groot verschil tussen de gpu, 4570 en 4670 respectievelijk. (nummer 72 en 29 op de eerder geciteerde benchmark lijst). De studio 17 is voor mij te groot ivm draagbaarheid, maar de kaart is daar inderdaad niet veel slechter dan in de XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
bear87 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:16:
[...]

Hoe doe je dit dan? Ik heb vorige week een verkoper aan de lijn gehad maar die was behoorlijk bot en neigde zelfs naar het onbeleefde toe. Ik had niet het idee dat ik korting ging krijgen :+
Helaas heb ik zelf ook nog niet eerder een laptop bij Dell gekocht, dus eigen ervaringen heb ik niet. Wel weet ik van meerdere mede studenten dat het hun is gelukt om kortingen te krijgen op een laptop. Dit zal uiteraard afhankelijk zijn van lopende aanbiedingen en allicht ook van de voorraad en introductiedatum. Ik weet dus niet of er op een XPS 16 zoveel af te dingen valt. Succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mathijsjansen86 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:45:
[...] de kaart is daar inderdaad niet veel slechter dan in de XPS 16
Dank je voor je reactie, ik dacht dat ik misschien iets over het hoofd gezien had.
Mathijsjansen86 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:45:
[...]Zelf zat ik te twijfelen tussen de studio 15 en de XPS 16 (beide wel 15.6 inch scherm)
Ik heb op het forum van notebookreview.com wel mensen zien klagen over de slechte kwaliteit van de standaard 15,6" WLED schermen (kan zijn dat dit over de Studio 17 ging), wellicht wil je dit in overweging nemen voor je tot aanschaf over gaat. Ik neem aan dat er in deze thread ook wel iets over terug te vinden is. Mijn ervaringen uit het verleden hebben me wel geleerd dat de schermupdates van Dell meestal wel hun geld waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dell knakker is net langs geweest.

Hij had niet de juiste dingen mee en komt morgen weer met een nieuw thermalpad.

Op dit moment wordt mijn CPU na 10 minuten stressen 82 graden. Dat was volgens dell ook iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
guapper schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:44:
. Mijn ervaringen uit het verleden hebben me wel geleerd dat de schermupdates van Dell meestal wel hun geld waard zijn.
Bedankt voor de tip, dan zal ik daar nog even goed naar kijken. Ik vind het verschil alleen wel best groot (240 euro), dan koop ik waarschijnlijk liever een los scherm voor thuis (20/22 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de aanbiedingen van morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik ook, 295 euro op een systeem van 1600 is vrij karig, ook voor Dell.

*hoopt op een i7 introductie superaanbieding

[ Voor 28% gewijzigd door Zinu op 11-11-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
guapper schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:44:
[...]

Dank je voor je reactie, ik dacht dat ik misschien iets over het hoofd gezien had.

[...]

Ik heb op het forum van notebookreview.com wel mensen zien klagen over de slechte kwaliteit van de standaard 15,6" WLED schermen (kan zijn dat dit over de Studio 17 ging), wellicht wil je dit in overweging nemen voor je tot aanschaf over gaat. Ik neem aan dat er in deze thread ook wel iets over terug te vinden is. Mijn ervaringen uit het verleden hebben me wel geleerd dat de schermupdates van Dell meestal wel hun geld waard zijn.
Dat 15.6inch wled scherm wat standaard in de xps 16 zit, is echt een topding, vergeleken met de standaard studio15 laptop, die met ccfl verlichting, die geen fullhd heeft, isdit dus 10x beter. Ik heb nog geen monitor gezien die een beter beeld heeft.

Dus ik denk dat de meerwaarde van een rgbled die 240e meer kost dan ook niet heel groot is. Want kun je nou wel ZO goed genieten van een rgbledscherm op een laptop?

Ik heb echter geen rgbled gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik ben een dik tevreden wled 1080p gebruiker. (AUO model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
timacaro schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:04:
Vorige week vrijdag XPS 16 besteld met i7, 16", 4gb, 500gb HD, N kaart en BlueRay brander en Windows 7 UK x64. Ik zie nu dat hij al op transpoort zit, snel of niet soms... :)

Ben benieuwd.....

Romano
Das inderdaad erg snel gegaan.
Ben benieuwd of deze ook al de aanpassing heeft op koelingsgebied.
Zou geweldig zijn als je wat foto's hiervan zou willen maken zodra je hem binnen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

Opzich nog goede ervaringen er mee na pakweg 3 maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 15:14
ik ben erg blij met mn laptop, het is een pracht ding, maar ik ben zwaar teleurgesteld over het hitteprobleem.

de laptop heeft de rekenkracht om redelijk nieuwe spellen op hoge instellingen met meer dan voldoende framrate te draaien, maar doordat de videokaart te heet wordt gaat het met grote regelmaat ineens van lekker vloeiend naar PATS ONSPEELBAAR, en dan weer even lekker vloeiend.

ik zeur er misschien te veel over, maar ik raad mensen gewoon niet aan deze laptop te kopen als ze er games op willen spelen, ik zat naast een vriend met een vergelijkbare laptop, en die draaide veel beter, dit was een msi laptop wel een 18.4 inch bakbeest maar niet zo duur als die van mij. (wel dezelfde tijd gekocht)

• superchanbe
  • Laatst online: 07-06-2024
sinds gisteren had ik een notebook van cooler Zalman ontvangen. Vanaf nu wordt het klavier niet meer warm bij normaal gebruik en tijdens gamen wordt het niet meer terug geklok.

• guapper
HBSVDK schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:11:
[...]Dat 15.6inch wled scherm wat standaard in de xps 16 zit, is echt een topding, vergeleken met de standaard studio15 laptop[..]

[..]Ik heb echter geen rgbled gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik ben een dik tevreden wled 1080p gebruiker. (AUO model)
Het artikel waar ik naar refereerde is hier te lezen.
Het gaat over het standaard 900p scherm in de nieuwe Studio 1745, niet over de XPS 16. Een prijs van een schermupgrade bij de Studio 1745 ligt overigens een stuk gunstiger, maar je krijgt dan natuurlijk geen RGB LED:
  • 17.3" High Definition+ (1600x900) LED with TrueLife [Inbegrepen in prijs]
  • 17.3" Full High Definition (1920x1080) LED with TrueLife [meerprijs € 95,00 of € 4/maand1]
Mijn excuses voor de verwarring. :o

• noteboeki
bbss schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:06:
ik ben erg blij met mn laptop, het is een pracht ding, maar ik ben zwaar teleurgesteld over het hitteprobleem.

de laptop heeft de rekenkracht om redelijk nieuwe spellen op hoge instellingen met meer dan voldoende framrate te draaien, maar doordat de videokaart te heet wordt gaat het met grote regelmaat ineens van lekker vloeiend naar PATS ONSPEELBAAR, en dan weer even lekker vloeiend.

ik zeur er misschien te veel over, maar ik raad mensen gewoon niet aan deze laptop te kopen als ze er games op willen spelen, ik zat naast een vriend met een vergelijkbare laptop, en die draaide veel beter, dit was een msi laptop wel een 18.4 inch bakbeest maar niet zo duur als die van mij. (wel dezelfde tijd gekocht)
Uiteraard heeft deze laptop veel rekenkracht, en kan je hier natuurlijk tot een bepaald niveau prima op gamen.
Maar het is geen Gaming Laptop, er zit absoluut geen verkeerde videokaart in maar ook weer geen briljante…

Een betere keuze als je veel (zware) games speelt zou dan zijn de M15X van Alienware, zit ook een een videokaart in van een iets andere orde en is gebouwt om de zware stress wat gamen op een systeem legt aan te kunnen.

Alleen jammer dat de M15X er uit ziet als een ruimteschip :+

• Ties86
De korting is nu opgelopen tot 345 euro, dus 50 euro meer korting dan gisteren. Alleen is de laptop nog steeds niet te leveren met Windows 7, en dat blijft toch erg jammer. Nog maar even wachten dan.

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Mathijsjansen86 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 09:09:
De korting is nu opgelopen tot 345 euro, dus 50 euro meer korting dan gisteren. Alleen is de laptop nog steeds niet te leveren met Windows 7, en dat blijft toch erg jammer. Nog maar even wachten dan.
Prijs is ook gestegen denk ik, want gisteren kostte die ook 1199 euro.

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41

Dank voor het waarschuwen, op enkele andere sites las ik het ook al. Erg jammer, want ik begon zo zojuist meer naar de XPS te kijken omdat ik wel hou van de hoogwaardige materialen die ze gebruiken. Maar als je toch nauwelijks wat aan die videokaart hebt in games...Het verbaast me wel, want die ati 4650 is een veelgebruikte kaart!

Wel zonde opzich, de XPS leek qua uiterlijk en gebruikte materialen in iets geval iets van een Windows concurrent voor die mooie Macbook. Ik kan wel leven met plastic hoor, maar toch.

Verwijderd

Ik mag toch hopen dat wanneer je nu een nieuwe XPS 16 met een i7 processor aanschaft dat het warmte probleem wel verholpen is? Zeker als Dell hierover al zoveel klachten heeft gehad...?

Tenminste ik neem aan dat ze ervan op de hoogte zijn.

Mm jaa ik zag tot mijn teleurstelling ook weer Windows Vista staan.. Zelfde geld overigens voor de draadloze kaart.. Beter gaan ze dit snel oplossen, zo lopen ze ook een hoop potientele kopers mis..

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ik heb gister er een besteld, de ene met een P7450 met als enige upgrade een 4670 ipv een 3670. Ben wel van plan om ermee te gamen, ik hoop dat hij niet te heet wordt. In sommige reviews wordt helemaal niet over oververhitting gesproken, wel dat het ding warm wordt maar dat is normaal met zulke specs.
Ik denk dat als je xps te heet wordt er iets niet goed bevestigd is.

Wordt hij met een IR ontvanger geleverd? Ik zag bij een review dat er hij er een heeft maar op de Dell site kan ik er niks van vinden. Dit lijkt mij erg handig in combinatie met MCE. Iemand die een universele afstandbediening aan de praat heeft gekregen?

Ook staat er bij de specificaties het volgende:

Harde schijven
Harde schijf van maximaal 500 GB (5400 rpm)
Harde schijf van maximaal 320 GB (7200 rpm)
Solid State-harde schijf van maximaal 128 GB

Maar onder andere bij mijn bestel details staat toch echt een 500GB HD van 7,200 rpm. Vreemd.

Verwijderd

Die man van Dell is geweest met een nieuwe heatsink maar het heeft niet echt geholpen...

Na een kwartiertje stressen is het toch wel erg warm:

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/2662/cpul.jpg

En dit belast de GPU niet eens. Maar met games heb ik ook dat hij stottert zodra hij te warm wordt :(. GTA 4 in de hoogste res. gaat lekker totdat hij te warm wordt en dan is het onspeelbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 11:40 ]

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Als je zo begint moet je wel zeggen of je de 4670 ipv de standaard 3670 hebt?

Verwijderd

Wanneer komen er nieuwe modellen voor deze lijn? De XPS 16

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:39:
Die man van Dell is geweest met een nieuwe heatsink maar het heeft niet echt geholpen...

Na een kwartiertje stressen is het toch wel erg warm:

En dit belast de GPU niet eens. Maar met games heb ik ook dat hij stottert zodra hij te warm wordt :(. GTA 4 in de hoogste res. gaat lekker totdat hij te warm wordt en dan is het onspeelbaar.
Mmm dit schrikt mij wel af.

Als ik een spelletje speel hoef ik niet zo nodig tegelijkertijd een eitje op me laptop te bakken...

Zijn er ook nog mensen die gewoon games kunnen spelen zonder dit probleem, of heeft werkelijk iedereen dit?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 16:14 ]

• HBSVDK
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:55:
[...]

Mmm dit schrikt mij wel af.

Als ik een spelletje speel hoef ik niet zo nodig tegelijkertijd een eitje op me laptop te bakken...

Zijn er ook nog mensen die gewoon games kunnen spelen zonder dit probleem, of heeft werkelijk iedereen dit?
geen enkel probleem,
de laptop wordt wel warm, maar niet te warm, Call of Juarez BIB kan ik op de hoogste graphics, en resoluties zonder 1 lag te hebben prima draaien..

Ik let daarbij wel op dat hij niet op een kleedje staat, maar dat de luchtgaten onder de laptop wel wat open zijn. Hij komt dan rond de 70/71 graden uit. Met stessen is dit hetzelfde. (p8600/4670)

• patrickrooden
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 17:12

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

Ik heb sinds dinsdag ook de Dell Studio XPS 16" binnen
Ik heb echter een probleem, de speakers beginnen nogal erg snel te kraken (50% volume) heeft iemand anders hier ook last van?

Van het hitte probleem heb ik overigens geen last, de laptop wordt wel warm, maar nog lang niet zo warm als mijn oude Acer Aspire 5920G met T7300 en Geforce 8600gt
Heb al contact opgenomen met dell nu wachten op email >:)

Groeten Patrick

[ Voor 11% gewijzigd door patrickrooden op 12-11-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 20:39
patrickrooden schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:37:
Ik heb sinds dinsdag ook de Dell Studio XPS 16" binnen
Ik heb echter een probleem, de speakers beginnen nogal erg snel te kraken (50% volume) heeft iemand anders hier ook last van?
Op dit forum kom je die klacht inderdaad ook tegen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=433085

Dit schijnt de oplossing te zijn:
edit: fixed the audio, I ended up only disabling one audio enhancement (loudness). Using the IDT audio control panel I made the adjustments to stop making the sound so watery.

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog even wat verder gaan zoeken omtrent het warmte probleem.

Eventueel kun je ook gebruik maken van een externe koeler. Niet echt 100% ideaal natuurlijk maar zeker wel een oplossing. Prijs hiervan ligt rond de 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:33:
Ik ben nog even wat verder gaan zoeken omtrent het warmte probleem.

Eventueel kun je ook gebruik maken van een externe koeler. Niet echt 100% ideaal natuurlijk maar zeker wel een oplossing. Prijs hiervan ligt rond de 50 euro.
Of een 9-cell batterij. Heb je wat betere airflow onder de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:05
hmm tot zover een kleinigheidje over de laptop.
je kunt er prima spellen op spelen. Op schoot gaat het eigenlk ook wel aardig, maar je weet dat ie warm wordt.
enigste problemen die ik heb is:
- eng klik geluidje om de zoveel keer ( wss iets met de hdd geloof ik)
- dat de ventilator die erin zit al heel vroeg lawaai gaat maken (ook wanneer idle, af en toe is hij nog maar rustig), en ja hij heeft een goede bios update gehad etc.
Ik dacht dat vooral het laatste in een van de bios updates verholpen zou worden, maar het is alleen erger geworden.
het probleem met programma's die er al op stonden, kan door een clean install van vista niet meer geinstalleerd worden. Omdat mijn service tag niet meer herkend wordt. Hoop na een clean install van w7 geen problemen er mee te hebben.

Hoe lang moesten jullie die al w7 hebben op de levering ervan wachtten?

ty
pjetor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickrooden

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

Nog een vraagje, heeft iemand het IDT audio control panel werkend gekregen in Windows 7?
In Windows Vista had ik het control panel wel, maar met de Windows 7 driver van de dell site heb ik geen control panel meer.
Het process wordt wel uitgevoerd, maar dat is het dan ook.

Groeten Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timacaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2023
Hoi allemaal.

Ik heb een XPS16 ontvangen gisteren met Windows 7 erop UK, ook wireless N en BlueRay brander. Ziet er allemaal er mooi uit moet ik zeggen. Ja die koeler hoor ik ook af en toe inderdaad, maar ja dat weet je met een notebook, die dingen hoor je gewoon. Oh ja ik hoor een pop geluidje, iemand anders ook last van. Is willekeurig voornamelijk bij het aanklikken van apps.

groeten
Romano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

timacaro schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:21:
Hoi allemaal.

Ik heb een XPS16 ontvangen gisteren met Windows 7 erop UK, ook wireless N en BlueRay brander. Ziet er allemaal er mooi uit moet ik zeggen. Ja die koeler hoor ik ook af en toe inderdaad, maar ja dat weet je met een notebook, die dingen hoor je gewoon. Oh ja ik hoor een pop geluidje, iemand anders ook last van. Is willekeurig voornamelijk bij het aanklikken van apps.

groeten
Romano
Jij had toch i7? Hoe bevalt die?
En wat is jouw config en wat heeft die gekost als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
  • Laatst online: 07-06-2018
Dat pop geluidje is je HDD, waarom geen idee.
Ik heb er al eens voor gebeld, ze zouden een nieuwe HDD plaatsen met een andere firmware, uiteindelijk bleek het toch dezelfde te zijn. Reparatie was dus eigenlijk voor nop.

De 10de van deze maand heb ik windows 7 besteld, lever datum 12-04-2009 :S niet 4de dec. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Erik. op 15-11-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickrooden schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:15:
Nog een vraagje, heeft iemand het IDT audio control panel werkend gekregen in Windows 7?
In Windows Vista had ik het control panel wel, maar met de Windows 7 driver van de dell site heb ik geen control panel meer.
Het process wordt wel uitgevoerd, maar dat is het dan ook.

Groeten Patrick
Ik krijg de control panel ook niet manueel te voorschijn getoverd. Wanneer hij wel pop-upped is als je een mini-jack in de audio plugs inplugd, je moet dan bevestigen wat je erop aansluit (ik was m'n 5.1 set aan het aansluiten en kon dan aangeven welke speakers op welke connector zitten). Overigens pakte het op 5.1 instellen niet in de control panel, maar wel ergens in een of andere venstertje in wndows (weet niet uit m'n hoofd hoe je eraan kan geraken, en ik heb laptop momenteel niet bij me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Gister monteur langs geweest die het moederbord en scherm heeft vervangen :)

Het scherm is deze keer van LG, waar mijn vorige scherm AUO ofzo was :P
Mijn oude scherm had een beetje kuren met het beeld, maar ik weet niet of elke AUO daar last van heeft. Je ziet het alleen soms als je bezig bent in photoshop, of msn vensters, maar meestal niet gewoon bij het bureaublad.

Ach het is nu opgelost :) Merk geen verschil tussen de kwaliteit van het LG scherm of AUO scherm. Heeft iemand daar andere ervaringen mee? Wat is er beter aan het AUO scherm of wat is er betere aan het LG scherm? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickrooden

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 10:43:
[...]

Ik krijg de control panel ook niet manueel te voorschijn getoverd. Wanneer hij wel pop-upped is als je een mini-jack in de audio plugs inplugd, je moet dan bevestigen wat je erop aansluit (ik was m'n 5.1 set aan het aansluiten en kon dan aangeven welke speakers op welke connector zitten). Overigens pakte het op 5.1 instellen niet in de control panel, maar wel ergens in een of andere venstertje in wndows (weet niet uit m'n hoofd hoe je eraan kan geraken, en ik heb laptop momenteel niet bij me).
Hmmz, bij mij komt zelfs geen schermpje omhoog als ik iets inplug, :S

Edit: Weer tot een ontdekking gekomen, het tft paneel zit scheef in de behuizing (zit ongeveer 2mm rechtsonder in en linksboven en zijkanten ook, ik heb het 15.6" led scherm.
Toch maar eens contact opnemen met dell hierover.

[ Voor 14% gewijzigd door patrickrooden op 16-11-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

danplo

The Force is strong with me

Erik. schreef op zondag 15 november 2009 @ 10:26:
Dat pop geluidje is je HDD, waarom geen idee.
Ik heb er al eens voor gebeld, ze zouden een nieuwe HDD plaatsen met een andere firmware, uiteindelijk bleek het toch dezelfde te zijn. Reparatie was dus eigenlijk voor nop.

De 10de van deze maand heb ik windows 7 besteld, lever datum 12-04-2009 :S niet 4de dec. :(
Gebruik je Windows Vista / 7 ?
Is dat geluid niet gewoon je HDD die uit zijn sleep stand komt ?
Dat als je Windows het weer nodigd heeft dat hij dan een aanslaan geluid maakt ?
Je kan eens proberen bij Energie Beheer de sleep stand van je HDD uit te zetten ;)

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
@Zinu

Sorry, ik ging er (dom van me) vanuit dat hier alleen mensen zitten die dit topic in de gaten houden, en die zouden wel weten dat ik de HD4670 heb. Verder heb ik een SSD er in zitten endie zou toch minder warmte moeten leveren dan een normale HD. Wellicht niet significant maar toch.

Ik heb al een keer gebeld over dit probleem, toen deed de persoon aan de lijn me voorkomen dat dit probleem niet veel voorkomt. Hij stuurde een monteur om 2 onderdelen te vervangen, helaas zaten deze al in mijn laptop. Wel heeft de monteur opnieuw koelpasta op mijn proc en gpu gedaan na de heatsink er ff af te halen. Ook maakt het geen verschil of ik mijn laptop op zijn gewone pootjes laat staan of dat ik hem verhoog en de ruimte onder vrij laat, vandaar dat ik weinig hoop heb voor de oplossing om nog een cooler onder de laptop te zetten.

Verder werkt de control panel bij mij wel op w7, ik vind het wel irritant dat die telkens dat lelijke audio verneukende SRS gedoe aangezet wordt wanneer ik mijn geluid of koptelefoon aansluit..

@ noteboeki
Wat een onzin is dat zeg "niet verwachten dat je kunt gamen".. Anno 2009 verwacht je toch wel voor 2000 euro een laptop te hebben die games kan draaien uit de hedendaagse generatie. Er is gewoon iets grondig mis met deze laptop en dat moet je niet afdoen met zulke onzin, maakt me vrij pissig eigenlijk en het is ook al de zoveelste keer dat ik dat iemand zie zeggen. Ik betaal voor bepaalde hardware omdat die de gewenste prestaties halen, en als de laptop dan zo'n zwak koelingsontwerp heeft dat de hardware niet meer functioneert dan is dat gewoon een grote fout waar mensen van op de hoogte moeten wezen voordat ze hun laptop bestellen.

Verder ben ik wel tevreden met mn laptop om de rest van zijn eigenschappen, maar dit is toch wel een grote teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
bbss schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:46:
@ noteboeki
Wat een onzin is dat zeg "niet verwachten dat je kunt gamen".. Anno 2009 verwacht je toch wel voor 2000 euro een laptop te hebben die games kan draaien uit de hedendaagse generatie. Er is gewoon iets grondig mis met deze laptop en dat moet je niet afdoen met zulke onzin, maakt me vrij pissig eigenlijk en het is ook al de zoveelste keer dat ik dat iemand zie zeggen. Ik betaal voor bepaalde hardware omdat die de gewenste prestaties halen, en als de laptop dan zo'n zwak koelingsontwerp heeft dat de hardware niet meer functioneert dan is dat gewoon een grote fout waar mensen van op de hoogte moeten wezen voordat ze hun laptop bestellen.

Verder ben ik wel tevreden met mn laptop om de rest van zijn eigenschappen, maar dit is toch wel een grote teleurstelling.
Was niet mn bedoeling om je pissig te maken, maar enig realisme is hier wel op zn plaats denk ik.
Bovendien heb ik niet gezegt dat je niet moet verwachten dat je erop kunt gamen alleen tot op een zekere hoogte…

Ik rij bv in een VW Passat, doet het uitstekend op de weg en is ook geen goedkope auto maar om nou te verwachten dat deze het lang gaat volhouden en goede prestaties neer zet op een racecircuit…, nee niet echt want daar is hij domweg niet voor gemaakt/ontworpen.
Dit wil dan ook niet zeggen dat hij slecht gebouwd is nee, en tot op een zekere hoogte kan ik hier af en toe ook best mee racen >:)

Wellicht is er wel iets met de jouwe aan de hand, aangezien er toch redelijk wat mensen wel gamen op deze laptop en dit ook gewoon naar tevredenheid doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Dit warmteprobleem en het onvermogen om de meeste spellen te kunnen spelen is het enige wat mij op dit moment nog tegen houdt. Het is duidelijk dat het gekozen heatpipe-achtige systeem niet goed genoeg werkt, en dat de grafische kaart te wensen over laat. Jammer, want ik vind dit een onwijs mooie laptop! Is het 'tikken' van de HDD nou al op te lossen dmv. slaapstand uit te zetten of iets dergelijks? Ik vermoed dat dat tikken ook te maken heeft met die valbeveiliging namelijk.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Wel.. dat valt allemaal heel goed mee..

Als je je laptop op een harde ondergrond plaatst, dus niet je benen of meenemen in bed. Dan kan dit beesje een stuk beter koelen en zal hij ook minder snel warm worden.

Op deze laptop kan je gamen. Maar je moet ook geen wonderen verwachten. Als je eens kijkt naar hoe de laatste grafische kaarten uitzien (PCIx16, 2 coelers, etc), hoe verwacht je in godsnaam dat dit in een laptop gaat passen? En dan nog eens duvern verwachten dezelfde prestaties eruit te halen..

Je moet ergens wel een beetje water bij de wij doen :)

Deze laptop is zeer zeker een van de betere gamelaptops. Maar als je wil gamen zoals op een desktop mag je tochwel het dubbele uit je geldbeugel halen..

Dus eigenlijk, voor wat het is, en het juiste gebruikt.. Is dit aparaatje geweldig!

[ Voor 2% gewijzigd door Wouter06 op 16-11-2009 19:48 . Reden: tijdvoutjes :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
danplo schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:23:
[...]

Gebruik je Windows Vista / 7 ?
Is dat geluid niet gewoon je HDD die uit zijn sleep stand komt ?
Dat als je Windows het weer nodigd heeft dat hij dan een aanslaan geluid maakt ?
Je kan eens proberen bij Energie Beheer de sleep stand van je HDD uit te zetten ;)
Ik gebruik Windows 7, het ligt niet dat me laptop uit de slaap stand komt, dit gebeurd op willekeurige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Scyth schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:06:
Dit warmteprobleem en het onvermogen om de meeste spellen te kunnen spelen is het enige wat mij op dit moment nog tegen houdt. Het is duidelijk dat het gekozen heatpipe-achtige systeem niet goed genoeg werkt, en dat de grafische kaart te wensen over laat. Jammer, want ik vind dit een onwijs mooie laptop! Is het 'tikken' van de HDD nou al op te lossen dmv. slaapstand uit te zetten of iets dergelijks? Ik vermoed dat dat tikken ook te maken heeft met die valbeveiliging namelijk.
Er schijnt het e.e.a. gewijzigd te zijn bij de XPS1645 (i7) als ik het zo lees.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=433085
Wouter06 schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:36:
Wel.. dat valt allemaal heel goed mee..

Als je je laptop op een harde ondergrond plaatst, dus niet je benen of meenemen in bed. Dan kan dit beesje een stuk beter koelen en zal hij ook minder snel warm worden.

Deze op deze laptop kan je gamen. Maar moet ook geen wonderen verwachten. Als je een kijkt naar hoe de laatste grafische kaarten uitzien (PCIx16, 2 coelers, etc) hoe verwacht je in godsnaam dat dit in een laptop gaat passen als je al durft te verwachten dezelfde prestaties eruit te helen..

Je moet ergens wel een beetje water bij de wij doen :)

Deze laptop is zeer zeker een van de betere gamelaptops. Maar als je wil gamen zoals op een desktop mag je tochwel het dubbele uit je geldbeugel halen..

Dus eigenlijk, voor wat het is, en het juiste gebruikt.. Is dit aparaatje geweldig!
Volledig mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Is er trouwens alleen maar docking mogelijk met de Latitude series laptops? Ik snap niet dat ze het een desktop-replacement noemen als ze geen docking-mogelijkheden hebben; persoonlijk wil ik graag een bluetooth/draadgebonden muis/keyboard, maar ook twee externe beeldschermen en natuurlijk automatisch laden via een cradle of docking station. Geen van alle opties zit hier op deze laptop. Ik vraag me af of ze niet een heel marktsegment laten liggen op deze manier.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
Het argument dat mensen hier aandragen dat ik niet zou mogen verwachten dat ik nieuwere spellen niet op hoge details zou moeten kunnen draaien is echt kul. Ik betaal voor een laptop omdat hij qua specificaties mijn vereisten haalt in theorie. In theorie ja, want door het gebrek aan goede koeling doet de hardware niet wat hij hoort te doen. En als je dat logisch vindt vraag ik je een tweede keer na te denken.

Ik heb net trouwens een uur lang goed star wars the force unleashed kunnen spelen, daarna begon de videokaart weer te throttlen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
bbss schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:54:
Het argument dat mensen hier aandragen dat ik niet zou mogen verwachten dat ik nieuwere spellen niet op hoge details zou moeten kunnen draaien is echt kul. Ik betaal voor een laptop omdat hij qua specificaties mijn vereisten haalt in theorie. In theorie ja, want door het gebrek aan goede koeling doet de hardware niet wat hij hoort te doen. En als je dat logisch vindt vraag ik je een tweede keer na te denken.

Ik heb net trouwens een uur lang goed star wars the force unleashed kunnen spelen, daarna begon de videokaart weer te throttlen helaas..
Welke versie van de XPS 16 heb jij bbss? Gaat het hier om de 1645 met i7 processor of een oudere variant. Ik hoor wel verhalen van een beter koeling bij deze nieuwe versie, dus hopelijk kan jij bevestigen dat jou ervaring op een oudere versie zijn gebaseerd.

Ik ben het iig zeker eens met jou punt. Van hoogwaardige hardware mag je verwachten dat deze op de default settings (dus zonder eigenhandig overclocken) gewoon oneindig moet kunnen draaien. De koeling mag hierbij nooit de bottleneck vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

bbss draait volgens mij met deze setup:
Studio XPS 16 : Intel Core 2 Duo Processor T9600 (2.80Ghz, 6MB, 1066MHz)
N08X1604
Display : Black Leather 16in Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel
Graphics : 1GB ATI Radeon HD 4670 graphics card
bbss, speel je dan op een vlakke ondergrond, en heb je de 6 of 9-cell batterypack?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb de mijne besteld :)

i7 720qm
4GB
500GB
15,6" WLED
6-cell
W7 Home Premium 64-bit ENGELS
Dell Wireless-N 1520 kaartje
2 jaar advanced + accidental damage

Totaal 1328 euro.

Ik kreeg niet meer korting los dan de 5% van de kortingscode jammer genoeg. Deden ze niet meer aan zei mijn contactpersoon.

Moet wel zeggen dat de persoon aan de andere kant van de lijn erg vriendelijk was en goed met mij meedacht. Er zat een foutje in de factuur en ook dit werd mooi 5 minuten voor het einde van de werktijd nog even samen met mij opgelost. Toppie!

[ Voor 3% gewijzigd door Zinu op 16-11-2009 23:21 . Reden: vergeten er bij te zetten: engelse w7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:20:

i7 720qm
4GB
500GB
15,6" WLED
6-cell
W7 Home Premium 64-bit
Dell Wireless-N 1520 kaartje
2 jaar advanced + accidental damage

Totaal 1328 euro.

Ik kreeg niet meer korting los dan de 5% van de kortingscode jammer genoeg. Deden ze niet meer aan zei mijn contactpersoon.

Moet wel zeggen dat de persoon aan de andere kant van de lijn erg vriendelijk was en goed met mij meedacht. Er zat een foutje in de factuur en ook dit werd mooi 5 minuten voor het einde van de werktijd nog even samen met mij opgelost. Toppie!
Nice, Gefeliciteerd!

Nu toch eindelijk wel beschikbaar met een nederlandse W7 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je hem hebt besteld! Ik ben erg benieuwd naar je ervaring/beoordeling! :D

trouwens, je hebt Windows 7? Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Sorry, dat ben ik vergeten erbij te zeggen. Het gaat hier om een Engelse W7. Nederlands was nog niet mogelijk. Maar met een taalpakketje is dat natuurlijk zo opgelost ;)

Ervaringen/benches komen hier natuurlijk als eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
ok nice, pakketje met windowws 7 verstuurd. Was even bang dat het langer ging duren. :) zoals ik op andere forums las, maar dit kan nog steeds gebeuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
Mijn laptop is de 1640, er zit een T9600 in en toen de dell monteur kwam om er naar te kijken had hij onderdelen meegenomen die al in mijn laptop zitten, als er nu een nieuwe heatsink is ga ik binnekort even een belletje plegen.

En ohja, mijn laptop staat op een houten bureau, maar ik kan de laptop verhogen en daarmee flink wat ruimte onder en achter creëren, maar dit mag helaas niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:20:

Nogmaals super leuk!
Ik ben erg benieuwd, zeker ook of het warmteprobleem is opgelost of niet?

Wanneer verwacht je de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Warmte zou best meevallen volgens andere fora. Ik verwacht hem 1 december (mijn verjaardag, toevallig!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Zinu schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:18:
Warmte zou best meevallen volgens andere fora. Ik verwacht hem 1 december (mijn verjaardag, toevallig!).
dan heb ik slecht nieuws voor je (verjaardag), die verwachtte dell levertijden kloppen nooit. 9/10x is hij er (veel) eerder. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Nou da's toch mooi dan :) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Saven schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:05:
Gister monteur langs geweest die het moederbord en scherm heeft vervangen :)

Het scherm is deze keer van LG, waar mijn vorige scherm AUO ofzo was :P
Mijn oude scherm had een beetje kuren met het beeld, maar ik weet niet of elke AUO daar last van heeft. Je ziet het alleen soms als je bezig bent in photoshop, of msn vensters, maar meestal niet gewoon bij het bureaublad.

Ach het is nu opgelost :) Merk geen verschil tussen de kwaliteit van het LG scherm of AUO scherm. Heeft iemand daar andere ervaringen mee? Wat is er beter aan het AUO scherm of wat is er betere aan het LG scherm? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
ik ben auo gebruiker, hier trilt het grijze gedeeltezijbalken, en dan met name de rechter, hier op het got forum, wel eens.

ik heb me dus ook wel eens afgevraagd wat het verschil is panelen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31
Heren XPS16 kenners,

Tijdens mijn zoektoch naar duidelijkheid over verlichting van het toetsenbord/mousepad kom ik maar niet tot een antwoord. Bij de één zat het er wel op terwijl de ander zelf een speciaal toetsenbordje moest kopen en inbouwen.

Ik heb net een configuratiecheck gedaan omdat ik naast de VAIO ook deze XPS16 erg interessant vindt.

Studio XPS 16 voor €1160,00

Base: Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
Geheugen: 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Video: 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
LCD: Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)

Hoewel de VAIO net iets mooier is, zou een verlicht toetsenbord wel een mooi pluspunt zijn voor deze Studio. Ik ga echter absoluut niet een toetsenbord los bestellen en deze zelf inbouwen. Op de website staat toch echt: toetsenbord met achtergrondverlichting.

Blijft het zo vaag of is er een duidelijk antwoord? Bedankt iig!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Juancho schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:29:
Hoewel de VAIO net iets mooier is, zou een verlicht toetsenbord wel een mooi pluspunt zijn voor deze Studio. Ik ga echter absoluut niet een toetsenbord los bestellen en deze zelf inbouwen. Op de website staat toch echt: toetsenbord met achtergrondverlichting.

Blijft het zo vaag of is er een duidelijk antwoord? Bedankt iig!
Heeft op zeker toetsenbordverlichting.

zoals inderdaad op de Dell XPS16 site onder het tabje ontwerp staat.

Echt schitterend
De Studio XPS 16 laat zijn licht schijnen op functies die ertoe doen. Het toetsenbord en de touchpadknoppen met achtergrondverlichting zijn zowel overdag als 's nachts gemakkelijk te gebruiken. Houd het niveau van de batterij in de gaten door eenvoudig de kleur van de indicator op het scharnier te controleren. Ook de geavanceerde multimediaknoppen geven wit licht wanneer ze worden geactiveerd.

Verwijderd

Mm helaas weer geen XPS 16 speciaal aanbieding, ik begin het een beetje treurig in te zien :(

Volgens mij is dit systeem veel te populair en verkoopt het zichzelf prima ook zonder aanbiedingen.
Ik denk dat ik nog wacht tot volgende week vrijdag en hem anders maar gewoon ga bestellen.

(Mits ik voldoende geld onder de streep over hou :):P)

• Juancho
Toch vond ik de aanbieding van gister nog redelijk. Al met al zou ik iets boven 1000 euro uitkomen. Ik hoop zelf dat rond de komende feesten er weer een goed aanbod komt!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Ties86
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:00:
Mm helaas weer geen XPS 16 speciaal aanbieding, ik begin het een beetje treurig in te zien :(

Volgens mij is dit systeem veel te populair en verkoopt het zichzelf prima ook zonder aanbiedingen.
Ik denk dat ik nog wacht tot volgende week vrijdag en hem anders maar gewoon ga bestellen.

(Mits ik voldoende geld onder de streep over hou :):P)
Ik zit hier ook nog steeds op te wachten. Het blijft toch een grote aanschaf, dus wat extra korting is wel fijn.

Daarnaast hoop ik ook dat binnenkort Windows 7 standaard op de XPS 16 komt, want ik heb weinig zin om een Windows 7 cd'tje te moeten bestellen en dit zelf te installeren. Vreemd dat op de Nederlandse site dit nog steeds niet mogelijk is.

• superchanbe
  • Laatst online: 07-06-2024
Mathijsjansen86 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:31:
[...]

Ik zit hier ook nog steeds op te wachten. Het blijft toch een grote aanschaf, dus wat extra korting is wel fijn.

Daarnaast hoop ik ook dat binnenkort Windows 7 standaard op de XPS 16 komt, want ik heb weinig zin om een Windows 7 cd'tje te moeten bestellen en dit zelf te installeren. Vreemd dat op de Nederlandse site dit nog steeds niet mogelijk is.
huh lol ook al zit win 7 voor geïnstalleerd gaat vele andere toch een clean instal doen omdat er bij Dell altijd zoveel onnodige brol software bij geïnstalleerd is ??

• Relaxed2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Weet iemand hoe het RGB Backlight Full HD scherm het buiten en op kantoor doet kwa reflecties?

En ik zou graag willen weten van welk merk de 256GB ssd is. En hoe het zit met het aantal keer schrijven naar deze ssd. (pagefile schrijft continue moet ik de ssd dan na een halfjaar vervangen ?)

Alvast bedankt.

[ Voor 46% gewijzigd door Relaxed2000 op 19-11-2009 18:10 ]

Verwijderd

dr zit een samsung ssd in, zie notebookreview forums

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Mathijsjansen86 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:31:
[...]

Gewoon bellen en ernaar vragen. Dan krijg je de Engelse W7. Taalpakket eroverheen en klaar is Mathijs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:00:

Wat versta jij onder een speciale aanbieding dan? Ik heb net even een nieuwe prijscheck gedaan en ik kwam goedkoper uit dan de check die ik aan het begin van deze week deed. Ik kom nu uit op:

Dell Studio XPS16 voor 1127 euro

Memory: 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Keyboard: Internal US/International Qwerty Keyboard
Video Card: 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
Lcd: Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
HD: 500GB
Primary Battery: 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Dit is nog zonder kortingsbonnen dus van de prijs kun je nog wel 50 euro afhalen. Dan kom je uit op 1077 euro voor volgens mij toch een laptop met specificaties waar je jaren mee vooruit kunt en die flink wat zware zaken aankan.

Of mis ik nu iets want ik neig nu toch wel om deze volgende maand te bestellen als kerstcadeautje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:51:
[...]

Wat versta jij onder een speciale aanbieding dan? Ik heb net even een nieuwe prijscheck gedaan en ik kwam goedkoper uit dan de check die ik aan het begin van deze week deed. Ik kom nu uit op:

Dell Studio XPS16 voor 1127 euro

Memory: 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Lcd: Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
HD: 500GB
Primary Battery: 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Dit is nog zonder kortingsbonnen dus van de prijs kun je nog wel 50 euro afhalen. Dan kom je uit op 1077 euro voor volgens mij toch een laptop met specificaties waar je jaren mee vooruit kunt en die flink wat zware zaken aankan.

Of mis ik nu iets want ik neig nu toch wel om deze volgende maand te bestellen als kerstcadeautje ;).
Hmmm

Mag jij mij uitleggen hoe je dit doet :D
Want ik kom toch echt met de i7 set op € 1199 uit.
En dan zit ik er ook nog is flink over na te denken om die 9-cel batterij erbij te nemen.
Krijg je die er dan trouwens extra bij of ipv de 6?

Ik nijg ernaar om hem volgende week te bestellen, dan heb ik hem met kerst in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Namens het werk naar het EPP deel van de Dell site, daar bestel ik het duurste model, dus met i7 processor, doe verder geen systeemaanpassingen en vervolgens komt er eindbedrag uit die vandaag 1127 euro is. Trek daar nog eens een bedrag af van ongeveer 50 euro aan kortingsbonnen en je hebt voor 1100 euro deze laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 20-11-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Ik heb hem eindelijk besteld... ben benieuwd hoe die is.

Memory: 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Lcd: Backcover in white leder: 16-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
HD: 256GB SSD
Blue ray read, dvd/cd RW
Primary Battery: 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
2 jaar garantie + damage

Ik heb 1900 euro betaald ben ik nu genaaid ? (gelukkig mag ik nog wel de BTW aftrekken en hem als investeringsaftrek opgeven en hem in 2 jaar mag afschrijven voor mijn bedrijf) Dit houdt in dat er van dit bedrag een netto bedrag over blijft van 353 euro :)) Leuk man freelancen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Gezien bij de orderbevestiging staat wat ongeveer de levertijd is; Kunnen jullie mij vertellen wat de levertijd is van de i7 laptop?

[ Voor 20% gewijzigd door bouvrie op 21-11-2009 11:39 ]

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Mijn verwachte leverdatum is 3 december, begin deze week besteld. Maar kan natuurlijk ook eerder zijn, Dell kennende. Op dit moment iig nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op YouTube zijn trouwens verschillende filmpjes te zien waarop je kan zien hoe games lopen op de Dell studio XPS 16. Geeft hier best een aardig beeld van :)

Er is ook een filmpje met modern warfare 2, heb alleen de link even niet bij de hand. Ik heb trouwens gisteren al mogen genieten van deze game op de Xbox bij een maat van mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quidovanhien
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 18:58
Ik krijg mijn XPS 1645 maandag! :)
Kan niet wachten tot ik hem heb. Zodra ik hem heb zal ik het jullie laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Quidovanhien schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:38:
Ik krijg mijn XPS 1645 maandag! :)
Kan niet wachten tot ik hem heb. Zodra ik hem heb zal ik het jullie laten weten!
Als het niet teveel moeite is, zou je een kleine review kunnen schrijven zodat ik een beeld heb? Ik sta namelijk ook op het punt er 1tje aan te schaffen. :)

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
@Chieli
ik heb modern warfare 2 erop. Hij loopt gewoon erg goed. In het begin deed ik erg moeilijk dat ie warm wordt enzo, maar tot nu is hij nog niet begonnen met haperen. En als je spellen van zo'n kaliber doet dan wordt ie altijd wel warm. Ook vind ik het mogelijk om hem gewoon op schoot te houden.

Morgen W7 binnen als goed is, na 2 weken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjetor schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:24:
@Chieli
ik heb modern warfare 2 erop. Hij loopt gewoon erg goed. In het begin deed ik erg moeilijk dat ie warm wordt enzo, maar tot nu is hij nog niet begonnen met haperen. En als je spellen van zo'n kaliber doet dan wordt ie altijd wel warm. Ook vind ik het mogelijk om hem gewoon op schoot te houden.

Morgen W7 binnen als goed is, na 2 weken. :)
Thx voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quidovanhien
Ja ik ga zeker in de loop van volgende week ook een review schrijven en benchmarks uitvoeren. Ben erg benieuwd hoe snel een Mobile Core i7 is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Quidovanhien schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:35:
Ja ik ga zeker in de loop van volgende week ook een review schrijven en benchmarks uitvoeren. Ben erg benieuwd hoe snel een Mobile Core i7 is. 8)
Zou je vooral even goed het "warmte probleem" kunnen bekijken en willen reviewen? Ik denk namelijk ook dat ik voor de XPS16 ga ipv de VAIO, alleen het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het gedoe met de warmte afvoer momenteel is.

Verder ben ik zeer benieuwd naar je review en ik lees het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Van wat ik lees in het topic op Notebookreview wordt dat ding wel warm, maar niet heet. Als je begrijpt wat ik bedoel :P Dus vrij normaal allemaal. Is schijnbaar ook koeler dan de 1640 (vorige generatie, Penryns enzo). De heatsinks opnieuw aanbrengen met betere koelpasta schijnt ook wel een paar graden te schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Quidovanhien schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:35:
Zinu schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:03:
Van wat ik lees in het topic op Notebookreview wordt dat ding wel warm, maar niet heet. Als je begrijpt wat ik bedoel :P Dus vrij normaal allemaal. Is schijnbaar ook koeler dan de 1640 (vorige generatie, Penryns enzo). De heatsinks opnieuw aanbrengen met betere koelpasta schijnt ook wel een paar graden te schelen.
Aanvullende vraag: hoe gaan de ventilatoren de warmte te lijf.
Of beter omschreven: doen deze vrij constant en rustig hun werk, of gaan ze met enige regelmaat naar een hoog toerental (met bijberorende geluidsproductie), om vervolgens weer 'uit' te gaan.

Na het lezen van de XPS1645 en de Studio 1745/47 topics op Notebookreview.com blijft dat een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe laptop en ik heb mijn oog op dit juweeltje laten vallen.

Momenteel ben ik in het bezit van een Acer 5920g en ben op het punt gekomen dat ik hem wil buiten kieperen. Slechte bouwkwaliteit, slecht scherm en lelijk. Ik snap niet dat ik ooit dit gedrocht heb kunnen aanschaffen. Zelfs mijn vrouw is het nu beu. (joepie :))

Maar ik heb toch wat vragen:

- De ATI radeon 4670 lijkt me een zeer capabele kaart, MAAR de nieuwe lichting van ATI radeon mobility 5xxx staat voor de deur. Het wachten waard? De laptop zou World of Warcraft en Starcraft II moeten aankunnen. (liefst in full HD)
- Is de meerwaarde van het 16inch RGBLED scherm groot tov het 15.6inch scherm? Prijs van upgrade is nogal heftig
- Ik ben geïnteresseerd in de Core i7 uitvoering, maar ik kan dit niet in België bestellen?? Toch niet via de site. Kan ik dit via NL doen en thuis laten leveren in België.
- Via de NL site staat dat het Vista besturingssysteem is, ik veronderstel dat de WIN7 cd mee geleverd wordt? Is het moeilijk om zelf een clean install te doen?

Alvast bedankt voor jullie reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:55:
- De ATI radeon 4670 lijkt me een zeer capabele kaart, MAAR de nieuwe lichting van ATI radeon mobility 5xxx staat voor de deur. Het wachten waard? De laptop zou World of Warcraft en Starcraft II moeten aankunnen. (liefst in full HD)
- Is de meerwaarde van het 16inch RGBLED scherm groot tov het 15.6inch scherm? Prijs van upgrade is nogal heftig
- Ik ben geïnteresseerd in de Core i7 uitvoering, maar ik kan dit niet in België bestellen?? Toch niet via de site. Kan ik dit via NL doen en thuis laten leveren in België.
- Via de NL site staat dat het Vista besturingssysteem is, ik veronderstel dat de WIN7 cd mee geleverd wordt? Is het moeilijk om zelf een clean install te doen?
- De Ati 4670 is zeker een capabele kaart. Bij het spelen van World of Warcraft en Starcraft zal je zeker geen problemen tegenkomen. Voor de nieuwste spellen (bijv. CoD MW2) kan je hiermee niet de hoogste settings spelen, maar nog steeds op redelijk hoge settings. Het wachten op de 5xxx is een optie, maar zal in het begin nog een dure optie zijn.
- Wat betreft het scherm, hoop ik dat iemand anders hier ervaring mee heeft. Ik heb wel op meerdere sites gelezen dat het RGB scherm erg mooi is, maar of het de meerprijs rechtvaardigd weet ik niet.
- Een telefoontje met de helpdesk zal er wel voor zorgen dat je ook in Belgie een i7 kan bestellen.
- Zoals al in een eerdere post aan mij verteld is, kan je via de helpdesk er voor zorgen dat Windows 7 UK edition wordt geinstalleerd en dat je dan via een language pack de Nederlandse taal er op kan krijgen mocht je dit willen.

Ik ga iig ook komende week mijn XPS bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathijsjansen86 schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:25:
[...]

Ik ga iig ook komende week mijn XPS bestellen
Ik ook :) :)

aanvullende link:
http://www.youtube.com/watch?v=VR7PHYfKcFI

Ik ga trouwens niet voor het RGB scherm maar voor het "gewone" full HD scherm, ik heb hierover al goede verhalen gehoord/gelezen. Dus ik vind het de investering persoonlijk niet waard.
Ik ga voor de standaard i7 set, ik neem alleen denk ik wel de 9 cell batterij er extra bij. Dit omdat ik best veel reis en ik slechte ervaringen heb met mijn huidige accu van mijn compaq laptop. Die stopte er na een jaar gewoon mee, los van het netstroom houd die het nog geen 3 minuten vol.
Verder krijg je met de 9 cell batterij toch een iets betere airflow.

Als het goed is wordt mijn salaris vrijdag bijgeschreven en ga ik hem direct bestellen en dan hoop ik hem over drie weken in huis te hebben, of is dat te positief gedacht/gehoopt?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Kan iemand mij vertelen hoe lang de productiefase van Dell notebooks doorgaans duurt?

[ Voor 12% gewijzigd door Zinu op 23-11-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quidovanhien
Bij mij heeft het 20 dagen geduurd totaal. Erg snel dus! (levertijd die dell had berekent was 1,5 maand!) 8)

Heb vandaag mijn laptop binnen. Hij is echt super mooi! Heb Windows 7 er op geïnstalleerd en werkt erg snel!
Binnenkort een review van mij! ;)
Oja het full hd scherm is helemaal geweldig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Quidovanhien schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:58:
Bij mij heeft het 20 dagen geduurd totaal. Erg snel dus! (levertijd die dell had berekent was 1,5 maand!) 8)

Heb vandaag mijn laptop binnen. Hij is echt super mooi! Heb Windows 7 er op geïnstalleerd en werkt erg snel!
Binnenkort een review van mij! ;)
Oja het full hd scherm is helemaal geweldig. :)
Komt U maar met de eerste tests en foto's/video's! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag komt er iemand van Dell en die gaat het moederbord en het scherm vervangen. Ik heb last dat als ik zonder adapter start het bootscherm rood is en dan gaat flikkeren en dan uitvalt. Als ik de accu eruit haal en erin stop gaat het weer eventjes goed.

Tjek de screens:

http://img26.imageshack.us/i/img0051ht.jpg/
http://img22.imageshack.us/i/img0048aq.jpg/
http://img88.imageshack.us/img88/8983/img0048k.jpg

Ik hoop dat de laptop daarna een stuk beter zal draaien, ook wat stabieler met games etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:52:
Vandaag komt er iemand van Dell en die gaat het moederbord en het scherm vervangen. Ik heb last dat als ik zonder adapter start het bootscherm rood is en dan gaat flikkeren en dan uitvalt. Als ik de accu eruit haal en erin stop gaat het weer eventjes goed.

Tjek de screens:

http://img26.imageshack.us/i/img0051ht.jpg/
http://img22.imageshack.us/i/img0048aq.jpg/
http://img88.imageshack.us/img88/8983/img0048k.jpg

Ik hoop dat de laptop daarna een stuk beter zal draaien, ook wat stabieler met games etc.
Je hebt ook een verkeerde aankoop gedaan.

Delletjes gaan niet samen met appletjes, :9 Dus Ik zou maar om een macbookje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een paar uur verder en ik heb het idee dat hij beter draait. Ik moet het nog uit testen met gamen etc. maar qua scherm etc. heb ik (nu nog) niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de studio xps 16 sinds eind september en ben er echt heel tevreden over.. Heb er deze zomervakantie wel een dikke 1,5 maand op moeten wachten, maar het was zeker de moeite! Heb achteraf W7 geïnstalleerd, een paar driverprobs(moeilijk te vinden) maar na een dagje of 2 had ik het volledig draaiend. Heb nu verschillende spellen draaien, zoals of:dr, cod4, cod5 MW, GTRevo, GTR2, GTA4, CS:S,DOD, Farcry2, R6:LV2.. Ook een paar tekenprogramma's zoals Autocad en inventor 2010 alles draait zeer goed, en heb mits een dvd-hoesje onder de batterij(zodat de lucht er onder goed aankan) helemaal geen last van warmteontwikkeling. Het tobo typt echt geweldig, zeker in verhouding met een HP ofzo, echt een vooruitgang.
De batterij gaat wanneer ik film kijk een goede 2uur mee, dit was wat ik verwachtte van een 6cell..

pc specs:

Studio XPS 16 : Intel Core 2 Duo Processor T9400 (2.53Ghz, 6MB, 1066MHz)
N07X1603
Display : 16in Truelife 720p HD WLED Edge to Edge Display
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera with Facial Recognition Software (Software install, no
media)
Ship Accessory : Dutch Docs
Resource DVD : Studio XPS 16 Diagnostics and Drivers
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Free Fall Sensor (7200RPM)
Optical Drive : INTERNAL BLU-RAY ROM COMBO(BLU-RAY,DVD AND CD READ,DVD & CD
WRITE) SLOT LOAD DRIVE WITH SOFTWARE(Software Install,no media)
Power Supply : XPS 90W AC Adapter
Power Cord : European 1M
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
No Carrycase
Graphics : 512MB ATI Radeon HD 3670 graphics card
TV tuner : Integrated DVB-T TV tuner and Antenna
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card
Keyboard : Internal Belgian Azerty Keyboard
Operating System : Dutch Genuine Windows Vista SP1 Home Premium (64 BIT) including Media
Dutch - Microsoft Works 9.0
Dell Dock 1.0
Software : Datasafe Local 2.0 Basic
Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD)
No Warranty Upgrade
1Yr Premium Warranty Support
1Yr Accidental Damage Support
DataSafe Online Backup 2GB
DataSafe Online size - 2GB Trial
Studio XPS 16 Order - Belgium

mvg Jan S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Waar ik de laatste tijd wat last van heb:

Ik gebruik veel skype met games, na een aantal potjes spelen en wat keren de game opnieuw gestart te hebben krijg ik fps drop.
Me fps zakt naar 14 zoiets, als ik de game sluit blijf heel me pc traag. Programma's starten duurt lang noem maar op.
Na het opnieuw opstarten van windows is dit wel verholpen, alleen baal ik dat ik dat op die manier op moet lossen.
Zou er een oplossing voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik. schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:10:
Waar ik de laatste tijd wat last van heb:

Ik gebruik veel skype met games, na een aantal potjes spelen en wat keren de game opnieuw gestart te hebben krijg ik fps drop.
Me fps zakt naar 14 zoiets, als ik de game sluit blijf heel me pc traag. Programma's starten duurt lang noem maar op.
Na het opnieuw opstarten van windows is dit wel verholpen, alleen baal ik dat ik dat op die manier op moet lossen.
Zou er een oplossing voor zijn?
Allicht dat je laptop te warm wordt...?
Misschien als je de laptop iets aan de achterkant oplicht dat er een wat betere airflow ontstaat...
Dit kan net een aantal cruciale graden schelen.

Het kan namelijk zijn dat wanneer de laptop te warm wordt hij in de reserves schiet.

Iemand anders een ander idee?

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dit zal hoogstwaarschijnlijk een warmte-'probleem' zijn. Vrij weinig aan te doen, buiten dan je pc niet op een tafellaken oid zetten, en er iets onder zetten, zoals ik altijd doe.. als je iets onder de batt legt van ong 1cm is dit voldoende, dan merk je er eigenlijk helemaal niets van, en toch koelt hij beter..

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quidovanhien
Als allereerste wil ik zeggen dat ik echt super blij ben met mijn nieuwe aankoop. De laptop is echt super snel!
De prestatie index scoort 5.9! (laagste is de harde schijf...De rest is 6.7 en hoger)
Ook de videokaart ATI 4670 bevalt mij erg goed. Call of Duty 4 kan op de hoogste resolutie (1920x1080) maar ook Modern Warfare 2 kan hij goed draaien.
Ook klokt de Core i7 automatisch over. De processor blijft rond de 70 graden en dit geld ook voor de videokaart als hij in gebruik is.
De koeler hoor je constant. Als je gaat gamen dan gaat de koeler nog harder draaien om de warmte goed af te kunnen voeren. Je hoort het dus best wel goed dus het is aan te raden om dan een koptelefoon op te doen.
Tot nu toe bevalt hij dus erg goed! Ik zal binnenkort even aantal print screens maken en een aantal benchmarks uitvoeren.

Ik heb wel alvast een aantal foto's gemaakt van de laptop. Ik hoop dat jullie ze mooi vinden!

Foto's van de nieuwe Dell XPS 1645:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/DSC_9844.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/DSC_9846.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/DSC_9847.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/DSC_9848.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/DSC_9849.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/DSC_9850.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/DSC_9851.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/DSC_9853.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/DSC_9854.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/DSC_9855.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Quidovanhien op 02-12-2009 18:31 ]