Ok mijn eerste avond testen op de sxps 16 zit erop. Tot nog toe is hij nog goedgekeurd. Alles gedaan met de laptop gewoon op een vlakke houten tafel (zonder verhoging noch notebookkoeler) en met het scherm geopend in een hoek van ongeveer 110 graden (comfortabel om naar te kijken en zeker niet ideaal voor de koeling).
Bij 3DMark06 (alles default) haalt hij 6150 punten. Had ik wel meer van verwacht (7000), maar anderzijds stond hij in dual screen (op het 2de scherm ondertussen temps in het oog aan het houden) en het is ook op de standaard Dell-windowsinstallatie en stonden er nog een paar andere vensters open. GPU piekte hierbij tot 72 graden.
Vervolgens Half-Life 2 gedraaid op 1920x1080 en alles vol open. Hierbij heeft hij tot 84 graden gepiekt.
Na dat stuk in het spel zakten de temps weer naar iets van een 68 graden en ging hij precies trager dus dacht ik even aan throttle, maar de zaak bleef eigenlijk speelbaar en het throttlen zou pas op 90 graden beginnen...
Morgen allensinds verdertesten.
Verdere algemene opmerkingen/bevindingen van de laptop:
- de hele body wordt inderdaad wel serieus warm (inclusief toetsenbord, polsensteun, touchpad), het stukje plastiek waarachter de heatsink zit wordt
heet
- fan blaast doorgaans luid
- de resolutie zorgt voor serieus kleine lettertjes, maar eigenlijk nog doenbaar (ik kom van 1280x1024 @ 19") en de werkruimte is fantastisch
- ik werk niet graag met Vista
- de USB-poorten zijn momenteel al allemaal bezet
- ik heb een WD harde schijf erin zitten (was het niet normaal Seagate, en is het die ook niet die problemen geeft?)
- bios versie A08
- qwerty is even wennen (ik slaag er maar niet in om accenten, tremas en bv het graden-symbool te typen)
Nog een screenshot van m'n huidige desktop (lekker veel werkruimte, maar is wel dualscreen).