• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:41
Nah, ondanks de berichten over de hitte heb ik er toch maar eentje besteld...
De config die vrijwel iedereen pakt. (N00X1602) Dus de P8600, FullHD Wled, etc. etc. Incl. kortingen en verzendkosten kwam ik uit rond de 910 euro. Lijkt me een prima bedrag!

Beginning to realize the power...

• Cumulus79
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Heeft iemand al eens geprobeerd om de XPS 16 op een externe batterij aan te sluiten?
Ik had toen ik mijn eerste laptop kocht speciaal zo'n externe batterij erbijgenomen zodat ik bij een eventuele aankoop van een nieuwe laptop de batterij gewoon zou kunnen verder gebruiken.

Nu is het zover en heb ik een nieuwe laptop, maar... nu krijg ik een foutmelding dat de adaptor van een onbekend type is, en dat dit voor problemen kan zorgen. Ik heb het dan maar afgekoppeld en terug netstroom/batterij gebruikt omdat ik geen risico wilde nemen. Wat zonde zeg, nu kan ik die dure externe batterij op de vuilnisbelt gooien :(

En ik had bij de XPS 16 nog speciaal de 6cell- batterij gekozen omdat ik met die externe batterij toch lang genoeg zou kunnen doorwerken 7(8)7

Weet iemand of het gevolgen zou hebben als ik die foutmelding zou negeren en toch doorwerken op die externe batterij?

Verwijderd

Euhm het is de eerste keer dat ik van dat concept hoor. Dus je hangt die externe accu aan de laptop zoals je een adapter aan de laptop zou hangen, zonder dat het de bedoeling is dat de laptop weet dat het een accu is ipv een adapter?

Hoedanook: geef eens specs van de externe accu, van de standaard accu van de sxps en van de adapter vd sxps.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06

Saven

Administrator

Hoe stel ik resoluties apart in weet iemand dat voor meerdere schermen?

Als ik mijn samsung monitor via VGA aansluit op de laptop, en ik wil de schermen dupliceren zegmaar, krijg ik bij bijde schermen een crapresolutie :X

Mijn samsung monitor is btw 1920x1200

Verwijderd

Ik heb hem vanmiddag dan toch maar besteld (N00X1602) met de P8600 voor 930 euro. Gelukkig had Dell de prijs alsnog aangepast :P schrok wel even toen ik het hele zaakje vanochtend opeens voor een kleine 1100 zag staan. Het lijkt af en toe net een gokkast dat bestelsysteem.

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Saven,

Ik heb dat ook eens geprobeerd heb hier ook een samsung staan, ik kreeg de resolutie niet hoger op me laptop op het moment dat er een extern scherm aan hangt.
Hij neemt de resolutie over.

• Saven

Saven

Administrator

ja maar mijn samsung hoort 1920x1200 te kunnen en 1920x1080.

Dan moet hij er geen 1280x1024 ofzo van maken op bijde schermen :X

• Cumulus79
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:17:
Euhm het is de eerste keer dat ik van dat concept hoor. Dus je hangt die externe accu aan de laptop zoals je een adapter aan de laptop zou hangen, zonder dat het de bedoeling is dat de laptop weet dat het een accu is ipv een adapter?

Hoedanook: geef eens specs van de externe accu, van de standaard accu van de sxps en van de adapter vd sxps.
Wel, het zijn gewoon losse accu's waar een kabeltje bijzit, daar zitten dan aansluitstukjes op omdat iedere laptop een andere ingang heeft. Je test ieder aansluitstukje tot je er een hebt die in de laptop past en dan kan je die via het snoer met de batterij verbinden. Bij mijn vorige laptop heeft dit fantastisch gewerkt, en ook op die van mijn vader kon ik het aansluiten. Met 156 wattuur kan je hier heel lang op doorwerken.

Je kan hem op 16 volt en op 19 volt zetten omdat de ene laptop 16 vraagt en de andere 19. Maar de sXPS vraagt 19,5 volt. Dus dacht ik geen probleem, zolang het voltage maar niet boven de specs van de laptop zit. Maar nu krijg ik dus die foutmelding. Heel raar want mijn vorige laptop had ook 19,5 volt nodig en die maakte geen drama van dat halve voltje te weinig.

Jammer maar helaas. Maar misschien kan ik de externe batterij nog gebruiken om er een ventilator aan te hangen bij dit warme zomerweer ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:47:
Ik heb hem vanmiddag dan toch maar besteld (N00X1602) met de P8600 voor 930 euro. Gelukkig had Dell de prijs alsnog aangepast :P schrok wel even toen ik het hele zaakje vanochtend opeens voor een kleine 1100 zag staan. Het lijkt af en toe net een gokkast dat bestelsysteem.
8)7 ik heb hem gisteren besteld voor ongeveer 1100 euro :( hoe kan dit ?

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Cumulus79 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:59:
[...]

Wel, het zijn gewoon losse accu's waar een kabeltje bijzit, daar zitten dan aansluitstukjes op omdat iedere laptop een andere ingang heeft. Je test ieder aansluitstukje tot je er een hebt die in de laptop past en dan kan je die via het snoer met de batterij verbinden. Bij mijn vorige laptop heeft dit fantastisch gewerkt, en ook op die van mijn vader kon ik het aansluiten. Met 156 wattuur kan je hier heel lang op doorwerken.
Dit werkt niet omdat Dells hun adapters herkennen een trucje om er voor te zorgen dat men alleen Dell haar adapters koopt. Aangezien die externe accu werkt als een adapter zal dat wel hetzelfde probleem zijn.
Maar er zijn overigens genoeg problemen op forums te vinden van mensen met originele adapter waarbij de ID-chip ineens dood gaat en als gevolg daarvan dat de adapter niet meer wordt herkent en niet meer oplaadt.
Ik heb dit overigens zelf gehad met een bios update op mijn M1530, na dit te doen werd hij niet meer herkent en laadde hij de batterij niet meer op. Deed ik de bios downgraden was alles weer koek en ei.... |:(
Saven schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:57:
ja maar mijn samsung hoort 1920x1200 te kunnen en 1920x1080.

Dan moet hij er geen 1280x1024 ofzo van maken op bijde schermen :X
En als je niet beide schermen tegelijk aanstuurt maar alleen je Samsung krijg je dan wel 1920x1080? Welke drivers voor je videokaart gebruik je? Misschien anders eens hier kijken en de desktop drivers proberen.

E-Value code: NLDHSONL-N00X1602 eergisteren nog 979€ gister nog 1148€ en vandaag weer 949€ :X

[ Voor 23% gewijzigd door Nivk op 21-08-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Nivk schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:50:
[...]

Dit werkt niet omdat Dells hun adapters herkennen een trucje om er voor te zorgen dat men alleen Dell haar adapters koopt. Aangezien die externe accu werkt als een adapter zal dat wel hetzelfde probleem zijn.
Maar er zijn overigens genoeg problemen op forums te vinden van mensen met originele adapter waarbij de ID-chip ineens dood gaat en als gevolg daarvan dat de adapter niet meer wordt herkent en niet meer oplaadt.
Ik heb dit overigens zelf gehad met een bios update op mijn M1530, na dit te doen werd hij niet meer herkent en laadde hij de batterij niet meer op. Deed ik de bios downgraden was alles weer koek en ei.... |:(

[...]

En als je niet beide schermen tegelijk aanstuurt maar alleen je Samsung krijg je dan wel 1920x1080? Welke drivers voor je videokaart gebruik je? Misschien anders eens hier kijken en de desktop drivers proberen.

E-Value code: NLDHSONL-N00X1602 eergisteren nog 979€ gister nog 1148€ en vandaag weer 949€ :X
Als ik alleen mijn samsung aanstuur kan ik wel 1920x1200 doen. Laatste win7 drivers van de ati site gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Ik heb net even cod5 sp gespeeld.
Het eerste stuk ging lekker, he spel wilde voor de 2de map laden en vanaf toen ging het wat minder.
Alles schokte en hij kreeg de map niet goed geladen, de fan draait wel netjes er komt behoorlijk warme lucht uit de holes.
Ik heb met speedfan gekeken en mijn cpu etc was nog geen 60 graden wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:21:
[...]

8)7 ik heb hem gisteren besteld voor ongeveer 1100 euro :( hoe kan dit ?
Dell had een deel van de dag de prijzen niet goed staan |:( . Ik zou contact opnemen met de klantenservice. Check ook even welke config je hebt gepakt. N00X1602 was de enige die ik voor een beetje decent prijs in mijn mandje kon krijgen. Verder natuurlijk kortingen doen (epp en coupon)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 23:11
Uhm hoe praat je die lui om aan de telefoon dat je alleen windows wilt en niet microsoft works/databackup online etc en daarvoor geld terug te krijgen?
en hoe moet je tegen hun praten. Aardig of lekker associaal? :o Dat je eventueel ook nog korting uit hun kunt praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik. schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:17:
Ik heb net even cod5 sp gespeeld.
Het eerste stuk ging lekker, he spel wilde voor de 2de map laden en vanaf toen ging het wat minder.
Alles schokte en hij kreeg de map niet goed geladen, de fan draait wel netjes er komt behoorlijk warme lucht uit de holes.
Ik heb met speedfan gekeken en mijn cpu etc was nog geen 60 graden wel vreemd.
Je moet kijken tijdens het spelen, niet nadat je terug in windows omgeving zit. Bv spelen op extern scherm en temp in het oog houden op laptopscherm, of temps&clocks elke seconde laten loggen en achteraf de log bekijken.
Pjetor schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:52:
Uhm hoe praat je die lui om aan de telefoon dat je alleen windows wilt en niet microsoft works/databackup online etc en daarvoor geld terug te krijgen?
en hoe moet je tegen hun praten. Aardig of lekker associaal? :o Dat je eventueel ook nog korting uit hun kunt praten.
online databackup kan je denk ik niet weigeren en zal je ook geen geld in mindering voor krijgen
Works amper of geen geld in mindering. Moet je niet tijdens bestellen weigeren maar na ontvangst laptop.
Windows krijg je wel geld voor in mindering. Moet je niet tijdens bestellen weigeren maar na ontvangst laptop.
Meer info zie: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:34:
[...]

Verder natuurlijk kortingen doen (epp en coupon)

Succes!
Hoe en waar kan je die kortingen regelen op de DELL site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zozo, vrijdag 21 vandaag. Vandaag wordt ie verstuurd. Come to papa baby!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Dudeness schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:46:
[...]

Hoe en waar kan je die kortingen regelen op de DELL site?
Die waardebonnen kun je overal vinden ook hier op GOT klik hier.. Die kun je invullen als je de configuratie in je mandje hebt zitten.
Maar voordat je naar je mandje gaat kun je ook nog gebruik maken van EPP korting, dit doe je door in de URL nldhs1 te veranderen naar nlepp1:
van
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a8e626910731/4a8e62690fb7c-dhs1.PNG
naar
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a8e626e5682c/4a8e626e55c76-epp1.PNG

voor de Belgen is dat bedhs1 naar beepp1

en dan krijg je dit uiteindelijk in je mandje (afhankelijk van totaal):
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a8e62729f80b/4a8e62729f03f-epp_en_kortingsbon.PNG

EPP korting is natuurlijk wel eigenlijk voor de werknemers van Dell partners. >:)
Saven schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:29:
[...]

Als ik alleen mijn samsung aanstuur kan ik wel 1920x1200 doen. Laatste win7 drivers van de ati site gedownload
Gebruik de desktop drivers eens, deze kun je installeren door te modden met de tool van driverheaven.net. Wel eerst alles uninstallen van ATI, drivers control center etc.. en dan ook nog Guru3D Driver Sweeper gebruiken om restanten te verwijderen van de driver (ATI - Display).

[ Voor 27% gewijzigd door Nivk op 05-09-2009 13:09 . Reden: belgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Wat is een fijn programma om de temp. te loggen? Ga ik dat zo eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 12:40

Knaak

It's me, Mario!

Hey nu staat er ook red leather back cover bij. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Zoals beloofd heb ik gebeld met Dell.
Ik moet zeggen je wordt heel goed geholpen :)

Ik had de volgende punten door gegeven:

1) Hitte bij bijv het spelen van games
2) Back cover
3) Dode pixel
4) Hdd
5) Windows 7 upgrade.

Er wordt een monteur gestuurd om de zaken te komen monteren.

1) De hitte was inderdaad een bekend probleem, ze hebben hier nog geen oplossing voor. Ze zijn er bij Dell mee bezig alleen had de medewerker verder ook geen informatie.
Het kan zijn dat je een keer een mail krijgt met daarin de uitleg dat je laptop te heet wordt en dat ze een upgrade hebben, hiervoor moet je dan contact met Dell opnemen. Je kan dan een afspraak maken zodat een monteur langs komt of om de spullen op te sturen.

2) Ik heb verteld dat ik graag een 2de back cover wil om zelf wat gaatjes bij te maken, deze krijg ik :)

3) Ik heb 1 dode pixel in me scherm gevonden, deze komt de monteur vervangen.
4) De harde schijf geeft bij mij ook in freeze, ik kon kiezen uit een paar merken ik heb western digital gekozen. Er zaten verder niet veel goede merken tussen.
5) Windows 7 upgrade, dat is een probleem op de website. Ons systeem wordt wel degelijk ondersteund.
Je kan Windows 7 gewoon van de Windows site downloaden en upgraden.

Ik heb verteld dat er veel man op een forum netjes bij houden wat er gebeurd met de xps 16 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Erik. op 21-08-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:30:
Hey nu staat er ook red leather back cover bij. :o
hm en de standaard zwarte 15.6 is nu een RGB-led volgens de Dell site, als je de rode wilt (meerprijs 0.00) dan krijg je een W-led, foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
  • Laatst online: 28-08 16:06
Hey weet er iemand hoe ik de epp in belgie kan gebruiken? ik zou graag dit systeem kopen. En nu ik bovenstaande post heb gelezen eb nik er zeker van overtuigd om hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:45:
[...]

hm en de standaard zwarte 15.6 is nu een RGB-led volgens de Dell site, als je de rode wilt (meerprijs 0.00) dan krijg je een W-led, foutje?
volgens mij kan je hier profeit uithalen ;) als je u systeem opgesturud krijgt met wled scherm dan kan je aantone met het aankoop bewijs dat je eigelijk een rgb led gekocht hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Die fout is inmiddels alweer aangepast, jammergenoeg. :(

edit: op sommige pagina's staat hij nog. :o

[ Voor 30% gewijzigd door Knaak op 21-08-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaphoid
  • Laatst online: 09-02-2023
Het had sowieso niet kunnen lukken aangezien het RGB-led scherm 16" is en niet 15.6". Pas als je duidelijk niet had kunnen weten dat het geen fout was, had je nog een kans gemaakt.
Bovendien, het zou niet helemaal eerlijk zijn toch? O-)

Meestal lees ik mee op tweakers maar heb nu toch wel een vraag:
Dell die zo coulant is met terugnemen van laptops en ik zie dat schermen om de haverklap worden vervangen. Wat doet Dell met al die electronica? Gezien de relatief goedkopere prijzen die ze soms hebben, worden spullen hergebruikt??
Ik heb vorige week de xps besteld (30 euro duurder dan deze week dus): kan ik er wel van uitgaan dat de laptop volledig nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
Ik ga het toch proberen te bestellen, als het er staat dan moetten ze zich eraan houden, anders is het bedrog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
lionels schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:51:
Hey weet er iemand hoe ik de epp in belgie kan gebruiken? ik zou graag dit systeem kopen. En nu ik bovenstaande post heb gelezen eb nik er zeker van overtuigd om hem te kopen.
Nou via internet gewoon de URL veranderen en dan wel het stukje bedhs1 naar beepp1 dit doe je als je het systeem kunt configureren. Naderhand zie je die korting dan in je mandje terug.
Dus je basissysteem en garantie selecteren en dan eerst URL veranderen en verder je laptop samenstellen en opslaan en in je mandje douwen. Dan zie je als het goed is de epp-korting dan nog waardebon erbij en klaar.
scaphoid schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:01:

Meestal lees ik mee op tweakers maar heb nu toch wel een vraag:
Dell die zo coulant is met terugnemen van laptops en ik zie dat schermen om de haverklap worden vervangen. Wat doet Dell met al die electronica? Gezien de relatief goedkopere prijzen die ze soms hebben, worden spullen hergebruikt??
Ik heb vorige week de xps besteld (30 euro duurder dan deze week dus): kan ik er wel van uitgaan dat de laptop volledig nieuw is?
"Gerenoveerde" onderdelen worden niet gebruikt in nieuwe laptops (lijkt mij zo), wel kunnen deze worden gebruikt voor reparaties die vallen onder de garantie van de laptop. Bij de laptops die ik bij Dell heb gekocht heb ik nooit het idee gehad dat daar refurbished onderdelen in zijn gebruikt.
Bovendien moet je niet vergeten dat mensen die een goed werkend systeem hebben dat hier waarschijnlijk niet komen vertellen.

[ Voor 41% gewijzigd door Nivk op 21-08-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik ga hem denk ik gewoon bestellen en mocht ik dan toch de WLED versie krijgen mijn moeder laten bellen, kans dat ze dan alsnog de RGB-led scherm leveren aangezien het een fout aan hun kant is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
MOAW schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:14:
Ik ga hem denk ik gewoon bestellen en mocht ik dan toch de WLED versie krijgen mijn moeder laten bellen, kans dat ze dan alsnog de RGB-led scherm leveren aangezien het een fout aan hun kant is. :P
zo denk ik er ook over :p nuja ik hoop dat de fout er nog paar uur blijft, mijn vader is nog niet thuis, hij is het die hem koopt voor mij :p
en BTW je krijgt gee nproblemen door die epp code te gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door lionels op 21-08-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Blijkbaar leveren ze wel gewoon nu standaard een 15.6" RGBLED aangezien je voor 0 euro meer of minder ook 15.6" WLED kan kiezen

edit: nevermind, niet helemaal goed gekeken. wss toch een foutje.

Als je hem toch besteld krijg je waarschijnlijk 3 opties van Dell: je bestelling annuleren, gaan voor 310 euro extra voor de RGBLED of een 15.6" WLED

[ Voor 49% gewijzigd door Saven op 21-08-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik heb hem toch besteld, eens kijken wat ik zo in mijn email krijg. (totaal: 904 euro)

Wel meteen met CC betaald dus ookal krijg ik het WLED scherm hoor je mij niet klagen. :)

Edit: Ik kan niet via de site bestellen omdat de 30 euro korting wegvalt door het gebruik van 5%. Via de telefoon kwam de medewerker op een goedkoper bedrag uit dan mij maar ik vind het best. >:)

[ Voor 35% gewijzigd door Knaak op 21-08-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

ja die 30 euro korting gaat er nog eens extra over heen dan.
maar het blijkt daadwerkelijk wel echt om een rgbscherm te gaan. net eventjes gebeld en die kerel had het nagezocht.

dus nu nog twijfelen of ik mijne terugstuur, en er eentje met rgbled ga bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaphoid
Het is zo goed als zeker een fout van de website, vreemd dat die medewerker het niet ziet.
De 15,6" is Wled en 16" RGB-led, maar goed ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk krijgt.

Kan iemand nog reageren op mijn eerder gestelde vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Zo heel coulant is Dell nou ook weer niet met het terugnemen van kapotte schermen met 1 dode pixel. 't Ligt er maar net aan wie je aan de telefoon krijgt hoe coulant die is.

Maar je kunt er denk ik wel van uit gaan dat je hele laptop nieuw is, aangezien 'refurbished' dingen etc van dell volgensmij op een speciale pagina verkocht worden (weet niet meer zeker hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
Net een uurtje Crysis gespeeld en de hoogste temperatuur voor de GPU die ik ben tegen gekomen is 74°, maar dat was heel eventjes. Ik zou zeggen dat het gemiddelde rond de 70° ligt. De polssteunen werden helemaal niet te warm. Enkel het touchpad was wat warmer (niet te warm) maar wie gebruikt dat nu tijdens het gamen :p.

Ik draaide Crysis op 1280x720 en alles op "high" (buiten Motion-blur, dat stond op "medium"). De game draaide zeer vlot met maar enkele framedrops en zware vuurgevechten veroorzaakte soms ook framedrops. Dus wat betreft gameprestaties vind ik het zeer goed en is een pak beter dan ik verwachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Wat zijn je instellingen van de grafische kaart?
Bij de drivers kan je ook nog wat instellen.

Mijn temp. tijdens het gamen waren:
75, 58,73 voor de gpu en nog iets.
cpu 67 en 69
Hdd 45

Ik heb nu CPUID Harde monitor erop gezet, dat werkt wel prettig ;)

Draai je op een extern beeldscherm of beeld van de laptop?

[ Voor 10% gewijzigd door Erik. op 21-08-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
Erik. schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:58:
Wat zijn je instellingen van de grafische kaart?
Bij de drivers kan je ook nog wat instellen.

Mijn temp. tijdens het gamen waren:
75, 58,73 voor de gpu en nog iets.
cpu 67 en 69
Hdd 45

Ik heb nu CPUID Harde monitor erop gezet, dat werkt wel prettig ;)

Draai je op een extern beeldscherm of beeld van de laptop?
Instelling bij de drivers? Catalyst A.I. disabled, adaptive AA ingeschakeld en al de rest op kwaliteit en door toepassing gecontroleerd. Voor Crysis heb ik natuurlijk wel geen AA gebruikt.

Op m'n externe monitor stond Everest open, maar het gamen zelf heb ik op het laptop scherm gedaan.

Een klein vraagje voor de zekerheid: Als je je HDD verschilt ben je je garantie toch niet kwijt hé?

[ Voor 9% gewijzigd door Pegas op 21-08-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Het blijkt toch het WLED scherm te zijn aangezien dit op mijn order staat. :P

Ik ben wel vergeten te melden dat ik een 5400rpm schijf wil en geen 7200. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Ik had Catalyst A.I aan staan, zal zo nog eens proberen.

Ik laat de hdd door de monteur vervangen, kan het zelf ook wel maar voor de zekerheid.

[ Voor 44% gewijzigd door Erik. op 21-08-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

CPUID Hardware Monitor ziet mijn videokaart niet? Enig idee hoe dat kan ? :X

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a8eb1ad1af8f/4a8eb1ad0adbd-gpuzencpuid.png
Hij ziet ook niet hoeveel geheugen mijn graka heeft bij gpuz? :P

[ Voor 53% gewijzigd door Saven op 21-08-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Dat klopt, bij mij ziet er het precies hetzelfde uit.
Ik verwacht dat de bovenste 3 iets met de gpu te maken hebben.

Ik heb net weer een spel gespeeld, 2de scherm aan en gekeken hoe warm mijn laptop werd.

89 graden tikte hij aan, ik zag de temperatuur dalen maar op dat moment begon me scherm te schokken, ik verwacht dat dat hij dan terug geclocked wordt.

Als ik het kapje heb (volgende week) ga ik eens denken waar ik het beste gaatjes kan maken.
Ik zit er aan te denken omdat naar boven toe te doen, warme lucht stijgt op en ik voel de meeste lucht naar boven toe blazen, onder wil ik ook 2 rijen bij maken. Ik moet het nog even uit zoeken.
Als ik van boven langs het scherm naar beneden kijk kan ik net een rij gaten zien zitten.
Iemand advies?

[ Voor 6% gewijzigd door Erik. op 21-08-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
Erik. schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:51:
Dat klopt, bij mij ziet er het precies hetzelfde uit.
Ik verwacht dat de bovenste 3 iets met de gpu te maken hebben.

Ik heb net weer een spel gespeeld, 2de scherm aan en gekeken hoe warm mijn laptop werd.

89 graden tikte hij aan, ik zag de temperatuur dalen maar op dat moment begon me scherm te schokken, ik verwacht dat dat hij dan terug geclocked wordt.

Als ik het kapje heb (volgende week) ga ik eens denken waar ik het beste gaatjes kan maken.
Ik zit er aan te denken omdat naar boven toe te doen, warme lucht stijgt op en ik voel de meeste lucht naar boven toe blazen, onder wil ik ook 2 rijen bij maken. Ik moet het nog even uit zoeken.
Als ik van boven langs het scherm naar beneden kijk kan ik net een rij gaten zien zitten.
Iemand advies?
89°? :o Wat een verschil met die van mij... hoogste dat ik heb gezien ik 74° en aangezien ik nooit een terug clock ervaren heb zal hij ook niet veel warmer geworden zijn (voor moest ik het niet gezien hebben).

Ik zou vanboven nog wat gaten bijmaken, als het effect heeft (dus niet als het toch maar geblokkeerd zou worden door een component). Zo verknoeit het misschien een beetje het uitzicht, maar dat lijkt me wel handig.

Een klein vraagje voor de zekerheid: Als je je HDD zelf vervangt ben je je garantie toch niet kwijt hé?

[ Voor 58% gewijzigd door Pegas op 21-08-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M`n 4850 heeft ook 3 temp-sensoren on-die dus dat zou goed kunnen.
Verder moet de kaart opgenomen zijn in het GPU-Z database, anders kan het zijn dat zaken niet/niet juist weergegeven worden.
Bij GPU-Z moet je maar eens onder het tabje "sensors" kijken, daar zou je de ogenblikkelijke temps en kloks moeten kunnen zien. Normaal is daar ook een optie om deze te loggen. Post dan ook ineens een screen van dat tabje aub :P
Klinkt inderdaad alsof die throtteled. Met welk spel was dit, met welk grafische instellingen, na hoeveel minuten spelen, hoe was de laptop opgesteld (op schoot, op tafel, op tafel met verhoging, op tafel met notebookcooler)?
Iemand advies?
Ik zou zeggen, post eens een aantal detail-foto`s, van bovenaf, van onderen, van langszij, en dit met verschillende openingshoeken. Dat vormt een duidelijker beeld.
Pegas schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:00:
Een klein vraagje voor de zekerheid: Als je je HDD zelf vervangt ben je je garantie toch niet kwijt hé?
Zal wel in algemene voorwaarden of service manual staan. Allensinds als ze er niet achterkomen dat je dat gedaan hebt zie ik geen probleem. Dus op moment dat je garantie nodig hebt, gewoon terug originele hd inbouwen zoals het was.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
[b][message=32447410,noline]
[...]

Zal wel in algemene voorwaarden of service manual staan. Allensinds als ze er niet achterkomen dat je dat gedaan hebt zie ik geen probleem. Dus op moment dat je garantie nodig hebt, gewoon terug originele hd inbouwen zoals het was.
Online staat het in de onderhoudshandleiding hoe je de onderplaat, HDD,... verwijderd. Voor de rest vind ik er niet veel over. Er wordt enkel vermeldt dat schade die veroorzaakt wordt door mij dan niet onder de garantie vallen, maar dat is niet meer dan logisch.

Ik zou bijna durven te concluderen dat het vervangen van de HDD de garantie niet schaadt.

[ Voor 6% gewijzigd door Pegas op 21-08-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Saven schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:34:
CPUID Hardware Monitor ziet mijn videokaart niet? Enig idee hoe dat kan ? :X

Hij ziet ook niet hoeveel geheugen mijn graka heeft bij gpuz? :P
Gebruik EVEREST ultimate eens deze gaf bij mij wel alles goed weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op dell naar de drivers zoek, zie ik dat er voor vista 64bit er 48 drivers zijn, als ik switch naar windows 7 64 bit zijn het er maar 13 bestanden. Nu is mijn vraag, werken de vista drivers ook onder windows 7??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Ik was het spel Call of Duty world at war aan het spelen.
Ik heb eigenlijk niks aan de instellingen veranderd, zal het eens op zoeken:

Video: 1024*768
Screen Refresh Rate 60hz
Aspect Ratio Auto
Anti-aliasing 4x
Sync Every Frame
Dual Video Cards No
Shadows Yes
Specular Map Yes
Ocean Simulation Yes
Dynamic Foliage Yes
Bullet Impacts Yes

Denk dat de onderste specs er niks toe doen.
De laptop stond op tafel, heb genoeg ruimte aan de achterkant over gehouden zodat alle lucht netjes weg kon.
Ik denk toch zeker na een dikke 15 min ofzo, niet zo heel erg lang helaas.
Ik had wel een 2de beeldscherm aan staan, wellicht dat dat mee helpt? de video kaart moet toch harder werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Erik. op 21-08-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Meeste van die Vista 64bit drivers zullen wel werken op Windows 7 64bit maar je hebt ze sowieso toch niet allemaal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Erik. schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:04:
Ik was het spel Call of Duty world at war aan het spelen.
Ik heb eigenlijk niks aan de instellingen veranderd, zal het eens op zoeken:

Video: 1024*768
Screen Refresh Rate 60hz
Aspect Ratio Auto
Anti-aliasing 4x
Sync Every Frame
Dual Video Cards No
Shadows Yes
Specular Map Yes
Ocean Simulation Yes
Dynamic Foliage Yes
Bullet Impacts Yes

Denk dat de onderste specs er niks toe doen.
De laptop stond op tafel, heb genoeg ruimte aan de achterkant over gehouden zodat alle lucht netjes weg kon.
Ik denk toch zeker na een dikke 15 min ofzo, niet zo heel erg lang helaas.
Ik had wel een 2de beeldscherm aan staan, wellicht dat dat mee helpt? de video kaart moet toch harder werken.
Ik had alles op max op AA na, die stond uit. Rond de 33fps stabiel gemiddeld. Maar alles werd op zijn max na een half uurtje 65 graden in CPUID Hardware Monitor. FF checken met everest hoe dat zit met de graka dan als cpuid die niet herkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of jou binnen kant hetzelfde is als de mijne.
Ik zat ook te denken, een betere fan, dat zou samen met extra holes toch wel helpen?
Het zou ook fijn zijn om de controle over de fan te hebben, wellicht als je hem al harder zet op het moment dat de temp nog niet zo hoog is dat het beter gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Erik. op 21-08-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info.
Erik. schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:04:
Maakt niet uit, de resolutie die hij moet renderen is 1024*768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

2e scherm maakt wel degelijk uit, maar de impact is minimaal. (ik draai hier zelf 2x 23 inch monitoren :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Dualscreen is wat anders dan clonen natuurlijk. Maar als je gewoon het beeld van je laptop ook output op je monitor, dan zou dat geen enkel verschil maken lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Wat me trouwens opviel, ik hem voor me een matje, met bijv een wereld kaart erop. Daaroverheen zit plastic.
Nu haalde ik me laptop er net vanaf en zag dat het plastic warm was en omhoog stond bij de lucht inlaat, wellicht is dat ook mijn probleem :P Ga zo als hij afgekoeld is nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik snap hem niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Afbeeldingslocatie: http://shop.ivagroep.nl/productpictures/big/3217000_P.jpg

Zoiets, daaroverheen zit plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus79
Nivk schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:50:
[...]

Ben ik weer mooi klaar mee :(
De enige optie is dat ik de uitgangsstroom van die externe batterij met een inverter omzet in 220V wisselspanning en dan gewoon via de adapter aansluit. En dan nog een transformator ertussen hangen omdat die inverter 12V nodig heeft. Maar dan kan je niet echt meer van een mobiele installatie spreken. (ik zie me er op de trein al mee bezig zitten :+ )

Nou ja, ik denk dat ik wat electriciteitskabels in de tuin ga leggen, kan ik op die manier toch nog buitenshuis laptoppen ondanks de beperkte levensduur van de XPS 16 batterij.

Het is natuurlijk een desktop replacement zodat ik daar niet teveel van mag verwachten, maar opzettelijk een beveiliging inbouwen om de klant te dwingen enkel Dell producten te kopen vind ik toch gemeen. Ik geloof dat Microsoft ooit eens in opspraak is gekomen voor vergelijkbare praktijken met hun besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Met een omvormer van 12 naar 230 verlies je ook een hoop, het rendement is nooit zo optimaal.
Ook is er bij die goedkope omvormers het probleem dat het geen echte wisselspanning is. Dat zou je voeding kapot kunnen maken (weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Erik. schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:42:
Wat me trouwens opviel, ik hem voor me een matje, met bijv een wereld kaart erop. Daaroverheen zit plastic.
Nu haalde ik me laptop er net vanaf en zag dat het plastic warm was en omhoog stond bij de lucht inlaat, wellicht is dat ook mijn probleem :P Ga zo als hij afgekoeld is nog eens proberen.
Lol ik moest het 10 x lezen voor ik het snapte :P
Maar dat zal idd het probleem geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Hahah, ja sorry ben geen kei in uitleggen.
Heb het goede vaak wel in me hoofd zitten maar om het goed uit te kunnen leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Snap hem ook nu pas, misschien de volgende keer tekenen wat je bedoeld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
voila mijn systeem is ook besteld met her rgb led scherm(de fut van dell) en op al mij factuur bevestigingen staat inderdaad rgb led, dus kunnen ze toch moeilijk afkomen met sorry he twas een fout van ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Hoezo moeilijk? Ze kunnen op elk moment zelf de bestelling annuleren en het geld retourneren, of je een paar opties geven.

Maar zoals ik al zei, volgens een Dell verkopen gaat het inderdaad om een RGB-LED scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Op mijn factuur staat toch echt WLED, en dat is hetzelfde typenr als op de website RGB-LED heeft, dus waarschijnlijk is het gewoon een (grote) fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Vreemd dat lionel dan zogenaamd wel rgbled op zijn factuur heeft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Nouja, de verkoper heeft de 1602 config erbij gepakt en die een cpu + wifi upg gegeven (8600 + 5300), dat is dus de config van 949 die op de site staat met het RGB-LED scherm. Kennelijk is dit in hun back-end niet het geval.

Als jouw config dalijk geassembleerd moet worden en ze komen erachter dat er geen 15.6 RGB-LED is loop je dus gewoon veel vertraging op.

Weet iemand trouwens of NL support morgen bereikbaar is? Kan het niet vinden op de site, wil mijn order nog snel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaphoid
Dat het op je factuur staat wil niks zeggen, de (foutieve) informatie staat waarschijnlijk in een database die gebruikt wordt voor zowel het bestel-formulier als ook de factuur.
Waarom bij MOAW Wled staat is dan wel weer vreemd.
edit: jij hebt via een verkoper besteld, en lionel via de website. Dat verklaart het wel.

Wacht gewoon maar af, ze gaan nu echt geen 15,6" RGB-scherm maken, als ze al een hebben van 16". Bovendien is 15,6" eigenlijk te klein voor de behuizing.

Mensen zien gewoon wat ze willen geloven :)

[ Voor 9% gewijzigd door scaphoid op 21-08-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
Saven schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:13:
Vreemd dat lionel dan zogenaamd wel rgbled op zijn factuur heeft staan
ja dit staat op mijn factuur
LCD-scherm
Backcover in zwart leder: 15.6-inch RGB-led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
en dat va nwillen gelove nwat ze zien : i kweet ook dat dat een fout is ze gaan geen 300€cadeau doen maar ik vraag me af met wat ze gaan komen als compromis, gewoon zeggen we steken er ee nwled scherm in of zeggen we steken er een 16 inch in ( ik gok op het eerste)

[ Voor 29% gewijzigd door lionels op 21-08-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

lionels schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:20:
[...]

ja dit staat op mijn factuur
LCD-scherm
Backcover in zwart leder: 15.6-inch RGB-led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
en dat va nwillen gelove nwat ze zien : i kweet ook dat dat een fout is ze gaan geen 300€cadeau doen maar ik vraag me af met wat ze gaan komen als compromis, gewoon zeggen we steken er ee nwled scherm in of zeggen we steken er een 16 inch in ( ik gok op het eerste)
succes met je vertraging dan :P

En nee, ze steken er heus geen16" rgbscherm in ;) (alhoewel, als er zo'n kerel even niet oplet en alleen kijkt naar het woord RGB heb je wel kans)

[ Voor 11% gewijzigd door Saven op 21-08-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Het probleem is als zo'n knakker je orde aanpast naar een 16 inch RGB-LED het totaalbedrag automatisch veranderd, dat had ik vanmiddag al via de telefoon ondervonden. :P

Inmiddels:
Fase:2. In preproductie

Jeez dat gaat snel :o

[ Voor 17% gewijzigd door Knaak op 21-08-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
Saven schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:23:
[...]

succes met je vertraging dan :P

En nee, ze steken er heus geen16" rgbscherm in ;) (alhoewel, als er zo'n kerel even niet oplet en alleen kijkt naar het woord RGB heb je wel kans)
vertraging zou wel balen zijn :p momenteel stata er dat ik hem op 3 september zou krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

MOAW schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:29:
Het probleem is als zo'n knakker je orde aanpast naar een 16 inch RGB-LED het totaalbedrag automatisch veranderd, dat had ik vanmiddag al via de telefoon ondervonden. :P

Inmiddels:
Fase:2. In preproductie

Jeez dat gaat snel :o
Nice snel :)

Maar die kerels in de assemblagefabriek die kunnen niks meer met de prijs doen. Dus ik denk eerlijk gezegd toch wel dat Lionel flinke mazzel heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaphoid
Wat wij zien op de website, zijn omschrijvingen van het product (waar in dit geval een typefout zit).
Een computer kijkt niet naar de omschrijving maar naar het productnummer (hoe je het noemen wilt). Waarschijnlijk maakt hij een lijst aan met codes waarop werknemers gaan zoeken. Of te wel, ik gok dat de werknemers dezelfde lijst krijgen als de mensen die voor de 15,6" Wled scherm gekozen hebben.

Blijft een gok, en ben reuze benieuwd. Laat het weten zou ik zeggen! :)

PS. Hoe kan je levering al op 3 september zijn? Ik heb hem vorige week besteld en geplande datum is 7 september bij mij.....
edit: ik zie het al, jij hebt in Belgie besteld :) Ok ok, misschien dat ze dáár die fout wél maken :P

[ Voor 18% gewijzigd door scaphoid op 21-08-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Maar als die knakkers daar de order lezen en het scherm erin willen plaatsen, en erachter komen dat er een flinke fout is gemaakt dan gaan ze doodleuk hun chef laten bellen. Daarna zeggen ze gewoon "pak het 15.6 WLED scherm maar". Mocht je later klagen, zeggen ze, er zit toch een 15.6 inch scherm in? :P

Hoop alleen dat het niet telaat is om accidental damage erbij te nemen, was zo überdom om dat te vergeten. 8)7 (is handig mocht de behuizing scheuren o.i.d.)

[ Voor 21% gewijzigd door Knaak op 21-08-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden, ik zou zoiezo deze laptop gekocht hebben maar met deze fout leek het me toch een gepast moment om hem te bestellen je weet nooit he :D en ook met dat er sinds vandaag in Belgie de 500GB hardeschijf zonder meer te betalen ingezet word:p

en dat ik al 3 september staan heb is misschien omdat ik in belgie woon en jij in holland?

[ Voor 14% gewijzigd door lionels op 21-08-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

2 September hiero, maar grote kans dat die eind volgende week al onderweg is, aangezien hij nu al op fase 2 zit.

Heb je al een order bevestiging gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
met order bevestiging bedoel je mail?
kem al mail gehad met bevestiging van ontvangst

[ Voor 39% gewijzigd door lionels op 21-08-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Je krijgt eerst een mail waar idd ontvangst word gevestigd, daarna een email die bevestigd dat alles ok is zeg maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
MOAW schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:58:
Je krijgt eerst een mail waar idd ontvangst word gevestigd, daarna een email die bevestigd dat alles ok is zeg maar. :P
Ha neen die heb ik nog niet gekregen:p maar werken ze daar zo laat nog altijd? :p of uit welk land word dit allemaal geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Geen idee mijn contact persoon mailde dat zelf, heb hem vriendelijk terug gemailed met de vraag over de garantie uitbreiding en het RGB scherm. :) Hopelijk morgen antwoord, en even proberen te bellen.

Ik wacht wel af, zal wel goed komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
voila ik heb juist mijn order bevestiging gekregen, nu ben ik in fase 3: de productie
in mijn ordebevestiging staat er nu wel dat ik maar een wled scherm krijg
oei nu dat ik terug ga kijken naar mijn order status staat er ineens 2: preproductie :p

[ Voor 51% gewijzigd door lionels op 22-08-2009 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook gister een XPS 16 besteld. Ook bij mij stond de keuze van het beeldscherm op RGBled, dus heb ik daar voor gekozen. In mijn ontvangsbevestiging staat dit ook.

Nu kreeg ik vanochtend mijn orderbevestiging, en hier is het RGBled scherm opeens vervangen door het WLed scherm. Nu is mijn vraag; kan dat zomaar? Heb ik enig recht van klagen? Het is toch vreemd dat iets wat je besteld hebt niet geleverd wordt. Dat zou net zo zijn alsof ik 4GB geheugen bestel en ik krijg opeens maar 1GB geheugen. Iemand die hier juridisch wat meer vanaf weet?

Overigens hebben ze de samenstelwizzard vannacht weer helemaal aangepast, ik zou nu opeens 200 euro meer kwijt zijn voor dezelfde laptop...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijk het productnummer op het ontvangstbewijs met het productnummer op de orderbevestiging, zijn deze ook verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt de Gedis-pakketreferentie? Ja, deze zijn gelijk. (N08X1602)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is de code van de barebone met basisconfig. Normaal staat er bij elke optie die je gekozen hebt (of niet gekozen hebt) ook een code. Je moet dus de code van het scherm waar het als RGBLED staat vergelijken met de code van het scherm waar het als WLED staat.

Zo heeft bij mij het WLED scherm code 230-10995

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, 230-10995 staat op mijn orderbevestiging. Maar op de ontvangstbevestiging staan helaas deze nummers niet.Daar staat alleen maar: LCD-scherm Backcover in zwart leder: 15.6-inch RGB-led Full HD-Beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met truelife).

Ik denk niet dat dat genoeg bewijs is of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaphoid
Beste Yarz

Nu ben ik geen jurist maar weet wel dat met name websites wel vaker fouten maken in de omschrijving of met de prijs bij aanbiedingen.

Wat ik eerder al schreef:
het gaat erom of je met redelijkheid had kunnen weten of het een aanbieding betreft of een fout.
Het feit dat ze een RGB scherm aanbieden voor dezelfde prijs als een WLed scherm valt erg op. Vooral ook het feit dat diezelfde scherm in het rood wél de juiste prijs betreft.
En tenslotte een 15,6 inch RGB scherm bestaat helemaal niet....

Oftewel: een duidelijk geval van een typefout (vind ik tenminste). Dat wil niet zeggen dat je het niet kunt proberen, je weet het nooit wat ze gaan doen. Ik geef je alleen weinig kans.

PS. Zou wel een goede vorm zijn van reclame: het kost ze geen geld en mensen bestellen nu eerder de laptop 'om het maar te proberen, want ik wilde hem toch al wel kopen' :)

[ Voor 11% gewijzigd door scaphoid op 22-08-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:38:
Daar staat alleen maar: LCD-scherm Backcover in zwart leder: 15.6-inch RGB-led Full HD-Beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met truelife).
Er staat wel degelijk RGB-Led, wat buiten het nummer wel degelijk dé aanduiding bij uitstek is om eenduidig te bepalen dat het -jawel- over het RGB-Led scherm zou gaan. Dus ik denk dat je wel degelijk een punt kunt maken. Het zou alleen makkelijker zijn als je dan ook nog eens kon staven met verschillende nummers.
scaphoid schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:14:
Beste Yarz

Nu ben ik geen jurist maar weet wel dat met name websites wel vaker fouten maken in de omschrijving of met de prijs bij aanbiedingen.

Wat ik eerder al schreef:
het gaat erom of je met redelijkheid had kunnen weten of het een aanbieding betreft of een fout.
Het feit dat ze een RGB scherm aanbieden voor dezelfde prijs als een WLed scherm valt erg op. Vooral ook het feit dat diezelfde scherm in het rood wél de juiste prijs betreft.
En tenslotte een 15,6 inch RGB scherm bestaat helemaal niet....

Oftewel: een duidelijk geval van een typefout (vind ik tenminste). Dat wil niet zeggen dat je het niet kunt proberen, je weet het nooit wat ze gaan doen. Ik geef je alleen weinig kans.
Ga ik niet direct mee akkoord.
1) De gemiddelde consument weet niet het verschil tussen RGB-led en WLED en kan dus ook niet weten dat de eerste veel meer kost als de 2de (hell ik wist dit niet eens voor ik begon uit te kijken naar de sxps 16)
2) Dat een 15.6 inch RGB scherm niet bestaat, kan je als gewone consument niet weten.
3) Dat er een fout is in de omschrijving of prijs is 1 zaak, maar dat die fout zodanig is dat er echt verwezen wordt naar een ander product dat ook aangeboden wordt, is een andere zaak. Dan verwacht je ook dat andere product. Om het met een vb duidelijk te maken:
Ford verkoopt een laag geprijsde Fiesta 90pk en een hoog geprijsde Mondeo 110pk. Je wil de Mondeo hebben.
A ) Als je dan op de website de optie aanduid "Mondeo 90pk" (wat daar staat door een foutje) verwacht je ook een Mondeo (ook al heeft die maar 90pk). De benaming van het model is namelijk meer eenduidiger bepalend over welk model het gaat, dan de aanduiding van hoeveel pk hij heeft.
B ) Als je op de website "Fiesta 110pk" aanduid (wat daar staat door een foutje), dan heb je duidelijk een Fiesta gekozen en dat die geen 110pk heeft maar 90pk, daavan kan Ford inderdaad stellen dat het een foutje is op de site. Nogmaals is hier het model (en niet het aantal pk) de eenduidig bepalende benaming over welk product het gaat, dus kan je bij Ford moeilijk gaan eisen dat je een Mondeo wilt
In deze analogie is dus Mondeo=RGB en Fiesta=WLED en is er dus sprake van situatie A. Dat er een foutje staat tot daar aan toe, maar dat die fout volledig de indruk geeft dat het over een ander model gaat, sja dan heb je wel degelijk dat ander model besteld.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaphoid
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:38:
Daar staat alleen maar: LCD-scherm Backcover in zwart leder: 15.6-inch RGB-led Full HD-Beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met truelife).
Met dezelfde argumentatie zou je kunnen zeggen dat het om de 15,6" scherm gaat. Het ligt er maar aan waar je de nadruk op wil leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scaphoid schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:21:
[...]

Met dezelfde argumentatie zou je kunnen zeggen dat het om de 15,6" scherm gaat. Het ligt er maar aan waar je de nadruk op wil leggen.
Inderdaad en als Dell moeilijk wilt doen gaan ze het daarop spelen. Met een beetje geluk gaan ze niet moeilijk doen en geven ze gewoon het RGB-led, wat ik eigenlijk een normale reactie zou vinden. Ten slotte zijn zij diegenen die slordig zijn met gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties, ik ga zometeen contact met ze opnemen. Niet geschoten, is altijd mis. Ik laat jullie het antwoord nog wel weten!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:44:
Bedankt voor alle reacties, ik ga zometeen contact met ze opnemen. Ik laat jullie het antwoord nog wel weten!
hoe kun je contact met ze opnemen? ik probeer al vanaf gistermorgen contact te zoeken om de laptop retour te sturen. En alles wat me gelukt is, is dat. Krijg steeds te horen dat het gesloten is. En aangezien ik hem voor donderdag terug moet sturen en dus maandag op vakantie ga. Is het lekker onhandig. :?

@Stu: Kun jij wel bij gpu-z, wel de cores bekijken?

mvg Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaphoid
edit: je was het er al mee eens.

[ Voor 91% gewijzigd door scaphoid op 22-08-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Heeft toch geen nut, heb al gebeld en het betreft gewoon een domme fout, zoals ik al zei was deze alleen front-end en niet in hun back-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
@MAOW: welk nummer heb je gebruikt om hun te bereiken? want mij lukt het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Had het nummer van mn "contactpersoon" gebeld wat in de eerste email staat. (is waarschijnlijk verschillend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjetor schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:51:
@Stu: Kun jij wel bij gpu-z, wel de cores bekijken?
Wat bedoel je met "de cores bekijken"? Hoedanook, dit is hoe ik GPU-Z gebruik om mijn desktop-4850 op temps en clocks te controleren:

Afbeeldingslocatie: http://www.hostjefoto.nl/images/njb09ufkd9riot4bzqi7.png

Als je geen extern scherm wilt gebruiken kan je tijdens het gamen gewoon "log to file" gebruiken (eerst aanvinken uiteraard) dan gaat hij elke seconde alle parameters die je in deze screenshot ziet loggen en in een txt bestandje zetten en dan kan je gewoon full-screen gamen en echteraf nakijken wat de waardes waren. Makkelijk dus om te zien wat de temps en clocks waren tijdens het gamen en of hij dus terugklokt.

Hopelijk gaat dit met de 4670 in de sxps 16 op dezelfde manier.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
@stu: Nee bedoelde op de laptop. Als ik bij sensors wil kijken, de cores dus zie ik helemaal niets. Terwijl dit volgens Dell wel te zien moet zijn. Dus lijkt mij iets mis met de gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:05:
Had het nummer van mn "contactpersoon" gebeld wat in de eerste email staat. (is waarschijnlijk verschillend)
Er is een 24/7 xps hulp lijn. Je wordt wel doorverbonden met iemand uit India :P

Mijn dell is al een week via de UPS op status " Ontvangen factuur gegevens" dus ik heb net UPS gebeld, bleek dat mijn XPS in tilburg is gemaakt!? Dat klopt toch niet.... :|

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 11:55 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.