Heb al ook al een aantal uren gedaan en hij bevalt me goed. Zal proberen een mini-review te schrijven (zuig in boeiend schrijven, je bent gewaarschuwd!) met een hoop pics erbij (zijn getrokken met een Nokia N82 dus verwacht geen professionele foto's).
Heb de volgende config (bondig):
Intel P8400
320GB 7200rpm
4GB
Intel 5300 NIC
Full HD RGBLED scherm
Blu-ray speler
Wat ik tot nu toe allemaal heb gedaan:
- Windows geüpdate en alle, voor mij, "standaard" software geïnstalleerd
- Dell bloatware die ik nooit ga gebruiken eraf gegooid en de andere bloatware ingesteld dat die niet direct mee opstart
- Geformateerd
- Blu-ray filmpje getest
Het eerste wat me opviel is dat heel de laptop verschrikkelijk glossy is en ik al na 1 second wat stof zag

.

Het volgende wat ik na ging was de bouwkwaliteit en die komt zeer degelijk over. Alles voelt stevig aan, touchpad is van goede kwaliteit en het toetsenbord voelt ook zeer stevig aan.

Na mijn haar goed gelegd te hebben in
de spiegel het scherm greep ik naar de power adapter en was ik verbaasd hoe klein die was. Wat me ook verbaasde was het ontwerp van de stroomkabel. Als je die in de stroomadapter steekt gaat de kabel dezelfde richting uit als de kabel die naar de laptop moet (zie pics voor wat ik bedoel). Dat zal in veel situaties dus vaak een paar cm kabel kosten.

Dan kwam het moment van de waarheid: de laptop opstarten. Het eerste dat me opviel was het lichtje in de stroomstekker die in de laptop steekt. Dit licht blauw op als de laptop in de stroom steekt (en andere kleuren als er iets mis is). Ook lichten de schermaansluitingen aan beide kanten wit op als het de laptop aanstaat.

Tot zover de details, nu over de dingen die er toe doen en kom ik aan het scherm. Ik schrok een beetje toen ik de muiscursor voor eerste zag, deze was toch iets kleiner dan ik gedacht had. Daardoor raakte ik wat bezorgd over de grootte van de tekst. Gelukkig was mijn zorg direct weg toen ik de eerste tekst zag, deze heeft voor mij een aangename grootte en is lekker scherp.
De kleuren waren ook niets speciaal, tot dat ik even terug naar mijn desktop ging. De kleuren zijn een pak beter dan de kleuren die mijn Samsung 930BF toont maar dat mag ook wel aangezien het hier om het RGBLED scherm gaat.

Blu-rays kijken is ook een genot voor het oog, alleen niet voor het oor. Bij muziek zijn de luidspreker goed genoeg voor een laptop als je het niet te hard zet en hard gaan ze. Bij filmen was het echter niet zo geweldig omdat ik de indruk had dat hier vooral de hoge tonen overheersten, desondanks de ingebouwde subwoofer. Gelukkig was het niet al te storend en kan je dus gemakkelijk een filmpje zien.
Tot zover het audio/visuele aspect, nu wat meer over de praktische kant. De verlichting van het toetsenbord is ook zeer fijn en heeft drie verschillende instellingen: af, gematigd en volledig. Persoonlijk vind ik gematigd iets prettiger werken omdat het hier minder fel is terwijl het nog zeer goed zichtbaar is. De pic hieronder is wanneer het toetsenbord volledig belicht is.

Ten slotte nog even over het punt naar waar jullie allemaal benieuwd zijn en dat is natuurlijk de warmte. De "polssteunen" worden warm maar niet te warm, maar dit is natuurlijk bij gewoon gebruik. Enkel de zij/onderkant (wat naar je gericht is als je erop werkt) is nog iets warmer, maar wederom niet te warm al hoop ik dat de polssteunen niet zo kunnen worden. Want dat zou op de lange duur dan wel eens kunnen gaan irriteren.
De ventilatie gaten worden inderdaad geblokkeerd als het scherm open is, maar ik heb gezien dat er tussen het de gaten het scherm nog een ruimte van ~1mm zit dus 100% geblokkeerd zijn ze niet.
Benchmarks, gamen en temperaturen in het oog gehouden heb ik nog niet gedaan en zal ik één van de dagen wel eens doen.
Voor meer pics kan je naar de
gallerij