Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Stu: ik ben benieuwd naar de uitkomst! Ik kreeg gisteren in ieder geval een dame uit India aan de lijn om het retourneerproces te regelen. Leuk dat ze dat outsourcen naar India, maar je vraagt je af hoe mensen dit moeten doen die geen Engels spreken ;)

Ik heb de laptop weer in oude staat teruggebracht (had Windows 7 x64 draaien, nu weer vista HP x64). Vanavond heb ik wat tijd over, dus ik zal hem eens aan een nieuwe test onderwerpen. Dat hij weggaat is zeker, maar misschien kan ik voor de mensen hier nog wat nuttige informatie ophoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terug over het uit elkaar halen van de laptop. Het blokje plastic waar de vents zitten, wat zit er achter de vents aan de onderkant? Stel dat ik met een boor gaatjes ga "prikken" in dat blokje plastic zit er dan niks onder wat ik kan beschadigen en leidt tot catastrofale gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik zal, als ik terug ben van mijn werk, eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en moest je nu een andere laptop moeten zoeken die het meest de dell benadert qua prestaties en prijs.. Wat zouden jullie dan nemen?
ik ben wat aan het rondzoeken en vind deze:

HP HDX X16-1300 Premium
http://h10010.www1.hp.com...6906-3806906-3945005.html
  • Volledig toetsenbord
  • mindere graka / processor
Deze HP krijgt ook een beter punt (9.1) van Cnet tov. de Dell 7.5

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn SXPS16 is onderweg. Geduldig afwachten. Moeilijk hoor :)

Ik ben eens benieuwd hoe mijn ervaringen zullen zijn. Met wat geluk heb ik hem vrijdag of maandag, precies het begin van mijn 3 weken durend verlof. Ideale gelegenheid om te testen en te retourneren indien nodig.

Als uitzondering op de regel ben ik echter geen gamer maar eerder een windows-office-internet user die hoopt dat het door dit "matig" gebruik wel zal meevallen met de hitte.

Ben nog meest van al benieuwd naar de grootte van het toestel zelf. Ik was oorspronkelijk van plan om de 13 te bestellen maar heb omwille van het scherm toch voor een 16 gekozen. Ook de prijs is toch een stuk interessanter vergeleken met de specs tussen een 13 en een 16.

Mijn "verzonden" datum op de UPS site staat op vrijdag 21. Aftellen doe ik al een week of 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je gaat toch geen gaatjes boren in je laptop :o. Ik vind het nog wel meevallen met de temperatuur, als ik het vergelijk met mijn M1530 is het ongeveer hetzelfde. Staand op een houten tafel zonder verhoogd te zijn of notebook cooler eronder. Bij 25°C omgevingstemperatuur en na 25 minuten OCCT bleef de cpu rond de 75°C hangen.
Daarna ook nog 25 minuten gemaximaliseerd rthdribl tegelijk met OCCT getest en bleven CPU en CPU ook onder de 80°C. (Volgens Everest) Idle temperatuur en tijdens wat surfen was voor de CPU rond de 38-47°C de GPU lag toen rond de 55°C.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de lucht invoer weer aan de onderkant is (net als M1530) zo heb je altijd problemen met oppervlakken die "vervormen" en in de weg gaan zitten zoals kleding of een kussen e.d.. Maar goed misschien heeft iemand nog suggesties voor Tests die ik kan doen m.b.t. de temperatuur? Zal ik die proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:54:
en moest je nu een andere laptop moeten zoeken die het meest de dell benadert qua prestaties en prijs.. Wat zouden jullie dan nemen?
ik ben wat aan het rondzoeken en vind deze:

HP HDX X16-1300 Premium
http://h10010.www1.hp.com...6906-3806906-3945005.html
  • Volledig toetsenbord
  • mindere graka / processor
Deze HP krijgt ook een beter punt (9.1) van Cnet tov. de Dell 7.5
Die videokaart is wel een stuk minder. De toshiba A500-14Q komt in de buurt. Processor is wat minder, en er zit een 4650 in ipv 4670. Maar dit kan verder besproken worden in de multimedia notebook thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivk schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:06:
Je gaat toch geen gaatjes boren in je laptop :o. Ik vind het nog wel meevallen met de temperatuur, als ik het vergelijk met mijn M1530 is het ongeveer hetzelfde. Staand op een houten tafel zonder verhoogd te zijn of notebook cooler eronder. Bij 25°C omgevingstemperatuur en na 25 minuten OCCT bleef de cpu rond de 75°C hangen.
Daarna ook nog 25 minuten gemaximaliseerd rthdribl tegelijk met OCCT getest en bleven CPU en CPU ook onder de 80°C. (Volgens Everest) Idle temperatuur en tijdens wat surfen was voor de CPU rond de 38-47°C de GPU lag toen rond de 55°C.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de lucht invoer weer aan de onderkant is (net als M1530) zo heb je altijd problemen met oppervlakken die "vervormen" en in de weg gaan zitten zoals kleding of een kussen e.d.. Maar goed misschien heeft iemand nog suggesties voor Tests die ik kan doen m.b.t. de temperatuur? Zal ik die proberen te doen.
'

Als ik de laptop intern niet beschadig, en hij blijft functioneren zal ik overwegen om gaatjes te prikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nivk: belast je met OCCT de GPU en CPU beiden tegelijk? Zoja, is dat inderdaad een mooie test die ik zeker ook ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07

rapture

Zelfs daar netwerken?

Beste manier om te testen? Zet het op een bed zoals de gemiddelde student dat weleens teveel doe en ga eens een goed nachtje hardcore gamen om te zien wat er gaat gebeuren.

Dan heb je nog de trashtesten die door een zeer selecte groepje opleidingen uitgevoerd kunnen worden met een steekproef groter dan 300 exemplaren. Waar we met de beste voorzichtigheid/zorg/bedoelingen al 3x à 4x versneld laptops verslijten. Neem dan nog een onvoorzichtige student erbij en het is echt trashen. Hier krijgen we ook alles gesloopt, in de XPS'en branden de GeForce 7900 GTX door zodat ze deze kaartjes aan de lopende band konden vervangen, IBM Thinkpad kregen we ook kapot, plastic laptops worden gewoon omgeplooid (haarscheurtjes in het moederbord totdat het niet meer werkt),... en de workload van de RMA-afdelingen (en de RMA-afhandeling) worden ook getest.

Een laptop wordt afgekeurd als het in praktijk werkt zoals een wagen kopen die ervoor zorgt dat je een kwartaal tot half jaar met de fiets naar het werk kan gaan. Kapot gaan mag, maar maak er geen 3 weken tot 3 maanden per RMA. En nog wat slechte diagnoses erbij zodat je 2x3maanden of langer de laptop kwijt bent. Dit is al een goede reden om nooit meer een Toshiba te kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 19-08-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahzo rapture, dus jij hebt een mooi idee van welke merken/reeksen stevige laptops hebben en welke niet. En welke merken/reeksen goede en snelle RMA hebben en welke niet. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:06:
@Nivk: belast je met OCCT de GPU en CPU beiden tegelijk? Zoja, is dat inderdaad een mooie test die ik zeker ook ga doen.
Heeft 4 tests voor de 1640 beschikbaar:
1 CPU : OCCT
2 CPU : Linpack
3 GPU: OCCT
4 Power Supply: CPU Linpack test en GPU test tegelijk.
Tests gebaseerd op de Linpack library laten de CPU echter wel veel warmer worden dan de meeste ander CPU stresstests. bij werkelijk gebruik zul je die temperatuur nooit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 23:11
ok,

ik heb hem net een uurtje binnen. En ik moet zeggen als ik hem houd dan zal ik in ieder geval nooit te koud krijgen. Het ding loopt nogal warm kan ook niet anders dan met dit weertje :) en dan doe ik nog niet eens spel :X
Hij is nu bezig met andere partities maken, want tja dat was ook weer lekker ingedeeld. Grote OS schijf met een kleine recovery schijf. Daarna toch even een backup maken en dan windows opnieuw installeren.

Ze zijn wel erg slim met die uitgang achterin. In het boekje staat dat je tenminste 10,2 cm achter moet vrijhouden en voor de rest 5,1 cm. En dus op een vlakke ondergrond moet staan. Handig als je geen vlakke bovenkant op je benen hebt. 8)7
Het is niet aan te raden om ermee buiten te zitten. Heb ik wel even gedaan. In het begin kon ik slecht zien, maar dit was een beetje te verhelpen met de verlichting hoger te zetten. Nouja je weet in ieder geval wie achter je staat en alles snel weg kunt klikken..

Mrja tot nu heb ik alleen nog negatieve punten gevonden. Voor de rest is het tot nu toe een prima laptop. Alleen hitte en spiegelig scherm is een nadeel.
Positieve punten volgen nog, mrja behalve dat ze heel mooi zijn ga ik de goede dingen nog vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
zo te zien is dit een perfecte latop om tijdens de koude winter buiten te zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 12:40

Knaak

It's me, Mario!

Nouja welke laptop word er niet warm? Dat zijn er vrij weinig, zeker met goede specs.

Zolang de palm-rest niet heet word vind ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
MOAW schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:20:
Nouja welke laptop word er niet warm? Dat zijn er vrij weinig, zeker met goede specs.

Zolang de palm-rest niet heet word vind ik het wel best.
Nouja de palm-rest voelt gewoon lekker warm voor je polsen. Alleen de touchpad is irritant als je er lang overheen moet wrijven, mrja daarvoor heb je een muis waarmee je sneller kan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik werk zelf toch nauwelijks met de touchpad.

Ik ga denk ik maar precies hetzelfde doen als wat honderden andere doen, gewoon bestellen, testen en als het niet bevalt terugsturen en 30 euro lichter zijn. :P

Wel frustrerend dat Dell het gewoon niet "even" aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
hmm zou het niet mogelijk zijn om alleen de onderkant te bestellen voor een paar tientjes en zelf gaat knutselen? :P of mooie uitvindingen maakt en doorverkooopt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:53:
Ik werk zelf toch nauwelijks met de touchpad.

Ik ga denk ik maar precies hetzelfde doen als wat honderden andere doen, gewoon bestellen, testen en als het niet bevalt terugsturen en 30 euro lichter zijn. :P

Wel frustrerend dat Dell het gewoon niet "even" aanpast.
tsja, dat is natuurlijk pure winst voor dell :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
Heb al ook al een aantal uren gedaan en hij bevalt me goed. Zal proberen een mini-review te schrijven (zuig in boeiend schrijven, je bent gewaarschuwd!) met een hoop pics erbij (zijn getrokken met een Nokia N82 dus verwacht geen professionele foto's).

Heb de volgende config (bondig):
Intel P8400
320GB 7200rpm
4GB
Intel 5300 NIC
Full HD RGBLED scherm
Blu-ray speler

Wat ik tot nu toe allemaal heb gedaan:
- Windows geüpdate en alle, voor mij, "standaard" software geïnstalleerd
- Dell bloatware die ik nooit ga gebruiken eraf gegooid en de andere bloatware ingesteld dat die niet direct mee opstart
- Geformateerd
- Blu-ray filmpje getest

Het eerste wat me opviel is dat heel de laptop verschrikkelijk glossy is en ik al na 1 second wat stof zag :p.

Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/4849/19082009167.jpg
Het volgende wat ik na ging was de bouwkwaliteit en die komt zeer degelijk over. Alles voelt stevig aan, touchpad is van goede kwaliteit en het toetsenbord voelt ook zeer stevig aan.

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/3024/19082009169.jpg
Na mijn haar goed gelegd te hebben in de spiegel het scherm greep ik naar de power adapter en was ik verbaasd hoe klein die was. Wat me ook verbaasde was het ontwerp van de stroomkabel. Als je die in de stroomadapter steekt gaat de kabel dezelfde richting uit als de kabel die naar de laptop moet (zie pics voor wat ik bedoel). Dat zal in veel situaties dus vaak een paar cm kabel kosten.

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/9053/19082009178.jpg
Dan kwam het moment van de waarheid: de laptop opstarten. Het eerste dat me opviel was het lichtje in de stroomstekker die in de laptop steekt. Dit licht blauw op als de laptop in de stroom steekt (en andere kleuren als er iets mis is). Ook lichten de schermaansluitingen aan beide kanten wit op als het de laptop aanstaat.

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/5218/19082009188.jpg
Tot zover de details, nu over de dingen die er toe doen en kom ik aan het scherm. Ik schrok een beetje toen ik de muiscursor voor eerste zag, deze was toch iets kleiner dan ik gedacht had. Daardoor raakte ik wat bezorgd over de grootte van de tekst. Gelukkig was mijn zorg direct weg toen ik de eerste tekst zag, deze heeft voor mij een aangename grootte en is lekker scherp.

De kleuren waren ook niets speciaal, tot dat ik even terug naar mijn desktop ging. De kleuren zijn een pak beter dan de kleuren die mijn Samsung 930BF toont maar dat mag ook wel aangezien het hier om het RGBLED scherm gaat.

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/5012/19082009191.jpg
Blu-rays kijken is ook een genot voor het oog, alleen niet voor het oor. Bij muziek zijn de luidspreker goed genoeg voor een laptop als je het niet te hard zet en hard gaan ze. Bij filmen was het echter niet zo geweldig omdat ik de indruk had dat hier vooral de hoge tonen overheersten, desondanks de ingebouwde subwoofer. Gelukkig was het niet al te storend en kan je dus gemakkelijk een filmpje zien.

Tot zover het audio/visuele aspect, nu wat meer over de praktische kant. De verlichting van het toetsenbord is ook zeer fijn en heeft drie verschillende instellingen: af, gematigd en volledig. Persoonlijk vind ik gematigd iets prettiger werken omdat het hier minder fel is terwijl het nog zeer goed zichtbaar is. De pic hieronder is wanneer het toetsenbord volledig belicht is.

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/7117/19082009190.jpg
Ten slotte nog even over het punt naar waar jullie allemaal benieuwd zijn en dat is natuurlijk de warmte. De "polssteunen" worden warm maar niet te warm, maar dit is natuurlijk bij gewoon gebruik. Enkel de zij/onderkant (wat naar je gericht is als je erop werkt) is nog iets warmer, maar wederom niet te warm al hoop ik dat de polssteunen niet zo kunnen worden. Want dat zou op de lange duur dan wel eens kunnen gaan irriteren.

De ventilatie gaten worden inderdaad geblokkeerd als het scherm open is, maar ik heb gezien dat er tussen het de gaten het scherm nog een ruimte van ~1mm zit dus 100% geblokkeerd zijn ze niet.

Benchmarks, gamen en temperaturen in het oog gehouden heb ik nog niet gedaan en zal ik één van de dagen wel eens doen.

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4103/19082009194.jpg

Voor meer pics kan je naar de gallerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Al met al dus toch zeer positief :)

Denk dat ik hem toch maar bestel omdat de laptop (ziek) veel aansluitingen heeft en die heb ik hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Die van mij is ook binnen,
Ik heb hem een uurtje aan gehad had niet meer tijd dadelijk weer :)

Hij wordt warm zoals elke laptop heet noem ik het niet maar ik heb er nog niets mee gedaan :P
Ik heb wel 1 dode pixel :( morgen even bellen wat er te regelen is.

Nu eerst wat meuk eraf en updaten maar :D

btw, ik zou echt geen gaatjes boren, haal hem netjes uit elkaar haal het kapje er af en ga dan pas aan de hobby, alle spanen die je maakt komen ook in de laptop en dat vindt hij zeker niet fijn!

[ Voor 25% gewijzigd door Erik. op 19-08-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
Net even er mee op mijn schoot gewerkt en voor op de schoot vind ik hem persoonlijk toch net iets te warm om hem voor een lange tijd op de schoot te gebruiken. Maar ik vond mijn vorige laptop ook al te warm voor op de schoot te gebruik, dus misschien dat het eerder aan mij ligt dan aan de laptop :p.

Een leuk detail dat ik vergeten ben te melden in de review is dat, als de toetsenbord verlichting aanstaat en je raakt het toetsenbord of touchpad even niet aan, de verlichting dan uit gaat. Van zodra je dan een toets indrukt of het touchpad aanraakt springt het weer aan.

Heb ook even de temperaturen gechecked in Everest toen hij op mijn schoot stond (stond wel wat schuin omdat ik hem zo beter vond staan):
CPU: 41°
GPU: 40°

Nu op de bureau:
CPU: 43°
GPU: 49°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegas schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:38:
Heb ook even de temperaturen gechecked in Everest toen hij op mijn schoot stond (stond wel wat schuin omdat ik hem zo beter vond staan):

Nu op de bureau:
Is idle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik neem aan van wel aangezien load temps meestal 80-90 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Ik ken vista niet echt maar krijg het niet voor elkaar om op internet te komen.
Ik heb een lan kabel aangesloten en de hardware staat aan maar vista zegt dat er geen kabel in zit.
Is er iets wat ik nog moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
Zo goed als, misschien dat ik wat aan het surfen of chatten was.

Ik kan mij vreemd genoeg niet inschrijven voor het Windows 7 upgrade programma terwijl de Studio XPS 16 duidelijk wel in aanmerking komt. Als ik me probeer in te schrijven zegt hij dat het systeem niet in aanmerking komt :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06

Saven

Administrator

Heb hem nu ook een aantal uurtjes :)
Maar wat mij opvalt zijn 2 dingen:
- Schermschanier aan de linkerkant heeft redelijk 'veel' ruimte er tussen.
- Het stukje plastic wat voor de lampjes zit van schijfactiviteit, bluetooth en wireless, heeft redelijk veel speling.

Hebben jullie dit ook of ben ik de enige? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Wat bedoel je met speling? dat je het wat in kan drukken of dat het los zit?
Ik heb er geen last van.

Ik heb net geprobeerd me aan te melden voor windows 7 upgrade, ik krijg de melding dat ik niet in aanmerking kom voor de upgrade zoals iemand anders hier ook al zei.
Hoe kan dit? ik had op de Dell website gelezen dat alle producten aangeschaft worden toegang hebben om te updaten.

https://win7.dell.com/Eligibility.aspx
Hier staat toch dat we in aanmerking komen voor de upgrade.

[ Voor 11% gewijzigd door Erik. op 19-08-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Gewoon windows terugsturen (krijg je 80 euro o.i.d. terug) en windows 7 RTM downloaden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ik kreeg bij vorige xps 16 iets meer dan 132 euro terug. Ben benieuwd wat het nu zal zijn :X

Maar @ Erik, ik bedoel inderdaad dat ik het een heel klein beetje in kan drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk kun je je nog niet inschrijven voor windows 7 upgrade omdat het pas in oktober uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus79
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Mijn laptop is vandaag ook toegekomen :) Het is eveneens de RGB versie.

Het toestel werkt uitstekend, maar toch zijn er een paar minpuntjes:

- Rode kleuren zijn inderdaad bijzonder fel weergegeven. Als ik foto's van mensen bekijk lijkt het opeens of ze allemaal knalrode lippenstift ophebben. Natuurlijk genant als je foto's van jezelf, familie en vrienden wil laten zien :$
- Het backlit toetsenbord is fijn, maar als je er niet loodrecht boven hangt zie je de lampjes eronder branden wat niet zo mooi oogt.
- De lederen strip aan de achterkant heeft aan beide zijden een plooitje waar hij lijkt ingedrukt geweest te zijn. Het is volgens mij een erg kwetsbaar onderdeel.
- Er komen gemakkelijk vlekken op maar als je het alle vijf voet afveegt is dit goed tegen RSI bij langdurig computergebruik ;)
- De RGB versie zou smallere randen hebben dan de 720p (of hoeveel was het nu weer) versie. Toch vind ik de brede rand bovenaan ook bij de RGB versie een beetje storend. Maar die webcam moet natuurlijk ergens tussen kunnen :)

Ik heb nog geen verdere testen gedaan. Ik ben vooral tevreden over de fijne rsolutie. De meeste laptops hebben veel grovere pixels en de kleuren zijn niet zo levendig als op deze XPS 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Saven, dat heb ik ook maar dan moet ik er toch op drukken, als ik er normaal over heen ga voel ik niks vreemds.

Verder ziet hij er top uit, ben bezig met updaten etc.
Wel raar dat je je nog niet aan kan melden, je krijgt de melding dat je niet geselecteerd bent om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ja ik heb meteen een format gedaan en win7 rtm er op gezet :) Heb mn eigen keys al.
Hijs nu bezig met NL languagepack er op zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amai veel mensen die hem vandaag ontvangen hebben. Lijkt een batch sxps 16 in één keer geassembleerd te zijn (waarom ik hem dan nog niet ontvangen heb is de vraag...)

Iemand eigenlijk al eens een foto gezien van het stof-op-het-paneel probleem? Ik vraag me af hoe het eruitziet. En verder: testen op temps bij belasting he mensen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Cumulus79 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:21:
Mijn laptop is vandaag ook toegekomen :) Het is eveneens de RGB versie.

Het toestel werkt uitstekend, maar toch zijn er een paar minpuntjes:

- Rode kleuren zijn inderdaad bijzonder fel weergegeven. Als ik foto's van mensen bekijk lijkt het opeens of ze allemaal knalrode lippenstift ophebben. Natuurlijk genant als je foto's van jezelf, familie en vrienden wil laten zien :$
- Het backlit toetsenbord is fijn, maar als je er niet loodrecht boven hangt zie je de lampjes eronder branden wat niet zo mooi oogt.
- De lederen strip aan de achterkant heeft aan beide zijden een plooitje waar hij lijkt ingedrukt geweest te zijn. Het is volgens mij een erg kwetsbaar onderdeel.
- Er komen gemakkelijk vlekken op maar als je het alle vijf voet afveegt is dit goed tegen RSI bij langdurig computergebruik ;)
- De RGB versie zou smallere randen hebben dan de 720p (of hoeveel was het nu weer) versie. Toch vind ik de brede rand bovenaan ook bij de RGB versie een beetje storend. Maar die webcam moet natuurlijk ergens tussen kunnen :)

Ik heb nog geen verdere testen gedaan. Ik ben vooral tevreden over de fijne rsolutie. De meeste laptops hebben veel grovere pixels en de kleuren zijn niet zo levendig als op deze XPS 16.
Hier het WLED maar vind hem prima in orde. Heb niks te klagen tot nu toe, aleen dat het rood niet zo rood is als ik ben gewend.. Maar dat valt eventueel nog te finetunen.
De lederen strip heeft iedereen denk ik last van. Bij zowel mijn vorige als huidige heb ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
Saven schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:31:
[...]

Hier het WLED maar vind hem prima in orde. Heb niks te klagen tot nu toe, aleen dat het rood niet zo rood is als ik ben gewend.. Maar dat valt eventueel nog te finetunen.
De lederen strip heeft iedereen denk ik last van. Bij zowel mijn vorige als huidige heb ik hetzelfde probleem.
Die WLED is de reden waarom je nog een dikke rand naast die zilveren scharnieren hebt. Of bedoelde je dat niet? En speling op dat plastiekje heb ik ook niet.

Ik vind het rood eigenlijk goed. Heb nog wel geen foto's bekeken, maar vind het tot nu toe zeer levendig.

Wat betreft de registratie voor Windows 7, volgens mijn staan onze laptops nog niet in het systeem ofzo :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-08 14:52
Pegas schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:15:
[...]

Die WLED is de reden waarom je nog een dikke rand naast die zilveren scharnieren hebt. Of bedoelde je dat niet? En speling op dat plastiekje heb ik ook niet.

Ik vind het rood eigenlijk goed. Heb nog wel geen foto's bekeken, maar vind het tot nu toe zeer levendig.

Wat betreft de registratie voor Windows 7, volgens mijn staan onze laptops nog niet in het systeem ofzo :p.
gewoon even mailen/bellen en dan komt dat zo in orde, had dat tijdje geleden ook :D

• Saven

Saven

Administrator

Welk scherm was nou trouwens de betere? Het LG scherm of het AUO scherm?

Heb trouwens een seagate hdd er in ;(

Verwijderd

WLED -> AUO dacht ik (zonder zekerheid)

Hoe zit dat dan met de hd's? Seagate niet goed? Welke andere opties zijn er? En maakt dat dan zoveel uit, en op welk gebied?

• Nivk
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 07:32:
WLED -> AUO dacht ik (zonder zekerheid)

Hoe zit dat dan met de hd's? Seagate niet goed? Welke andere opties zijn er? En maakt dat dan zoveel uit, en op welk gebied?
Ik heb in alledrie hetzelfde model van seagate namelijk: ST9500420ASG, 2 werken wat ik tot nu toe goed. Eentje echter doe om de haverklap een klikkend geluid maken samen met een 1-4 seconden durende freeze, erg irritant maar schijnbaar een bekend probleem...
Overigens kan ik maar 2 notebook hardeschijven vinden met pricewatch die 500GB en 7200rpm zijn beide van Seagate, ik had liever de Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT weliswaar 5400rpm maar dat maakt niet zoveel blijkt uit de tests.

E-Value code: NLDHSONL-N00X1602 gister nog 979€ nu 1148€ 8)7. Gelukkig heb ik mijne al ontvangen, zou nu voor hetzelfde 150€ duurder zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Nivk op 20-08-2009 09:17 ]

Verwijderd

:( Volgens dat topic heeft MB Pro er ook last van.

Dus er zijn nu al 3 zaken wat een mogelijk probleem kunnen zijn en zeker op gelet / getest moet worden
- warmte -> grafische kaart die throtteled
- stof/vuil op het paneel
- problemen met harde schijf (enkel de 500gig van seagate?)

Het is dus echt blijkbaar zo dat laptopfabrikanten blijkbaar geen enkele kwaliteitscontrole hebben. Niet na de ontwerpfase, en geen steekproeven bij productie. Je zou toch verwachten dat het warmteprobleem onmiddellijk ontdekt wordt bij het prototype (ook al bij het ontwerpen op de tekentafel zelf, maar goed...) en het hd-probleem en stofprobleem zichtbaar worden bij steekproeven.
Nivk schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:04:
E-Value code: NLDHSONL-N00X1602 gister nog 979€ nu 1148€ 8)7. Gelukkig heb ik mijne al ontvangen, zou nu voor hetzelfde 150€ duurder zijn.
... om de bijkomende kost van al die problemen op te vangen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 09:31 ]

Verwijderd

Echt balen!

Ik had 2 weken geleden een fijne XPS 16 configuratie (N00X1602 met P8600 proc., 4GB geheugen, 500 gig HD, HD 4670 graka en Intel 5300 netwerkkaart) samengesteld voor iets meer dan 900 euro incl. verzendkosten. Natuurlijk EPP gedaan en kortingscode voor 5%.

Uiteindelijk toch nog maar even gewacht want ja, toch een hoop geld en wie weet wat voor aanbiedingen er nog zouden volgen. Nu staat, na vanochtend even kijken, dezelfde configuratie in mijn mandje voor 1080 euro. Scheelt toch wel erg veel! Ook nog even met de verkoop afdeling van Dell gebeld, maar de verkoper zei dat hij op dit moment zoveel korting echt niet kan geven. Kwestie van pech hebben en misschien komt er wel weer een goede aanbieding binnenkort.

Vrees dat ik nog maar even geduld moet hebben en de volgende goede aanbieding afwachten *zucht*

Iemand nog tips of geheime truuks? :P

• kellhus
Voor €900 mag je die van mij kopen, 1 week oud.

Dan bespaar ik me de verzendkosten weer van het verzenden van de laptop naar Dell. ;)

• Saven

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:28:
Waarvan?
kellhus schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:20:
Voor €900 mag je die van mij kopen, 1 week oud.

Dan bespaar ik me de verzendkosten weer van het verzenden van de laptop naar Dell. ;)
Waarom doe je hem weg?
Nivk schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:04:
[...]

Ik heb in alledrie hetzelfde model van seagate namelijk: ST9500420ASG, 2 werken wat ik tot nu toe goed. Eentje echter doe om de haverklap een klikkend geluid maken samen met een 1-4 seconden durende freeze, erg irritant maar schijnbaar een bekend probleem...
Overigens kan ik maar 2 notebook hardeschijven vinden met pricewatch die 500GB en 7200rpm zijn beide van Seagate, ik had liever de Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT weliswaar 5400rpm maar dat maakt niet zoveel blijkt uit de tests.

Ja wtf met die prijzen :P
Heb ik een prijs geregeld voor mijn XPS met 3 jaar premium in home garantie en een P8600 voor 999 euro, ben ik nu 226 euro meer kwijt als ik hem zou kopen :P
€ 1.226,70

• kellhus
[...]

Waarom doe je hem weg?
Moet ik dat nu nog een keer uitleggen hier? ;)

Hitte, terug clocken van GPU daardoor, flikkering in het scherm.

• Pegas
[b][message=32438863,noline]
- problemen met harde schijf (enkel de 500gig van seagate?)
Heb het 320GB model en ook een klik geluid. Freezes nog maar een paar keer tegen gekomen op de batterij met het energiebesparende schema. Zal er vandaag eens opletten of ik bij de kliks een freeze heb.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Weeuw, die prijsverhoging komt wel erg ongelegen, wilde dit weekend bestellen.. :(

Wel vreemd dat de top-config nogsteeds 1499 is.

• Saven

Saven

Administrator

kellhus schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:30:
[...]

Moet ik dat nu nog een keer uitleggen hier? ;)

Hitte, terug clocken van GPU daardoor, flikkering in het scherm.
Waar doen die schermflikker problemen zich voor of wanneer? Want ik zit het net te testen maar ik heb nergens last van :)

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Als mensen zo vriendelijk zijn om de temps te testen met dit über warme weer vandaag, dan weet je meteen de max temps op n zomerse dag. :P

• Nivk
Pegas schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:30:
[...]

Heb het 320GB model en ook een klik geluid. Freezes nog maar een paar keer tegen gekomen op de batterij met het energiebesparende schema. Zal er vandaag eens opletten of ik bij de kliks een freeze heb.
Ja ik merk dat hij op de batterij minder keren klikt of zo voelt het in ieder geval. Dat hangen is erg vervelend zit je wat te typen in Word begint hij te "klikken" type je vrolijk verder en kun je het erna nog eens typen.. |:( . Waarschijnlijk heeft die hele Momentus 7200.4 serie er dan last van? Maar goed ik ga hier niet mee akkoord natuurlijk en heb hem pas 3 dagen dus even wachten op antwoord van support.
Saven schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:18:
[...]

quote:
disco stu schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:28:

Waarvan?
Hiervan klik klik

Verwijderd

Oei, die prijsverhoging zal voor sommige hard aankomen...

Mijn config is nu € 160,55 duurder dan Dinsdag toen ik hem besteld had.

Best wel een mazzelpik ben ik, want ik tweifelde om te wachten tot vandaag om een back-to-school deal te vinden O.I.D. :P.

• kellhus
Saven schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:51:
[...]

Waar doen die schermflikker problemen zich voor of wanneer? Want ik zit het net te testen maar ik heb nergens last van :)
Als de laptop niet aan het stroomnet hangt dan zie ik trillingen aan de rechterkant van het scherm. Andere Notebookreview gebruikers hebben hier ook last van, maar niet iedereen.

• Erik.
Dat flikkeren van het scherm wordt mee bedoeld in de rechter kant van het scherm.
Net in de hoek waar normaal de side bar staat.
Waarom knippert het?
Dat is wel te verklaren, de backlight kan je na felheid instellen, dit gebeurd denk ik door een PWM signaal.
Dat is het heel snel schakelen van de verlichting zodat je het kan dimmen.
Stel je de felheid echter laag in zie je het knipperen omdat het zichtbaar is voor het menselijk oog.
Zet je die hoger heb je er geen last meer van, ik althans niet ;)

Haal de adapter er maar eens uit en zet je felheid op z'n hoogste.

[ Voor 6% gewijzigd door Erik. op 20-08-2009 12:15 ]

• Pegas
MOAW schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:57:
Als mensen zo vriendelijk zijn om de temps te testen met dit über warme weer vandaag, dan weet je meteen de max temps op n zomerse dag. :P
Pegas schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:38:

Nu op de bureau:
Van gisteren onder een zo goed als idle status (misschien dat msn of firefox openstond). Gisteren was het toch zeker tussen de 25° en 30° in mijn kamer (ik denk eerder richting 30 dan 25).

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik doelde meer op temps tijdens het gamen o.i.d. :)

Ben nu wel pissed om die prijsverhoging. :(

• kellhus
Ach. Je wacht een week of twee en er zijn weer nieuwe 'acties' bij Dell. Tijdens een actieperiode betaal je gewoon een degelijke prijs. Daarbuiten laten ze je gewoon teveel betalen, zodat het lijkt alsof je met een actie + epp en coupon een werelddeal hebt.

Verwijderd

MOAW schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:09:

Ben ik blij dat ik de mijn voor 958 euro heb gekregen O+

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

kellhus schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:50:
Ach. Je wacht een week of twee en er zijn weer nieuwe 'acties' bij Dell. Tijdens een actieperiode betaal je gewoon een degelijke prijs. Daarbuiten laten ze je gewoon teveel betalen, zodat het lijkt alsof je met een actie + epp en coupon een werelddeal hebt.
Het punt is dat ik dan al bijna weer naar school moet, en dus zonder laptop zit. Dat is mijn punt, want anders had ik wel langer gewacht.

En ik heb ook geen zin om voor een Studio 1555 te kiezen want die zitten in ongeveer hetzelfde bootje. :'(

• kellhus
Je zou naar de winkel kunnen gaan (IT's) en een Sony Vaio halen voor 899 euro (goedkoper dan in de pricewatch):

http://www.itsonline.nl/w...ONY%20%20VAIO%20VGN-FW41E

Mindere proc en iets mindere graka, maar voor 900 euro ook geen slechte deal.

Verwijderd

Wel rekening mee houden dat de 4650 serieus onderkokt is en op de Vaio`s virtualisatie disabled is (op allemaal?).

Het is hier echt zo heet dat ik bijna van flauw val. Spijtig dat ik de sxps nu nog niet heb, is ideaal om in te testen.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Bedankt voor de suggestie, maar ik ben niet zo te spreken over de Vaio's. Natuurlijk heeft iedere laptop wel een minpunt, maargoed.

Zie nu dat de Studio 1555 wel weer normaal geprijsd is.

• kellhus
Ik ga hem vanwege die redenen zelf ook niet halen nee, maar iedereen heeft andere wensen ;)

Het is zelfs zo dat ik voorlopig geen andere laptop koop. Ik wacht wel even om te zien of er iets uitkomt wat aan mijn wensen voldoet.

Die MSI laptops zijn qua specs goed maar foeilelijk (vind ik dan). XODD is te duur, Toshiba is één en al pianolak (ook het toetsenbord..).

Nee, ik blijf gewoon nog even kijken of er binnenkort iets uitkomt voor rond de 1000 euro.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Inderdaad, voor rond de 1000 euro is het nog vrij lastig om een goede laptop te vinden. Natuurlijk moet je ook niet teveel verwachten voor dat budget, maar een laptop met rare productie fouten hoort zeker niet.

Ik vraag me nogsteeds af of het niet gewoon slimmer voor mij is om een Studio 1555 te nemen, minder last van warmte, ook een goed scherm/audio. Alleen een wat slechtere videokaart, maargoed. Om daarvoor nu een strijkijzer als laptop te nemen weet ik ook zo net nog niet. :O

Hardware zit weinig verschil in bij de Studio 1555 / Studio XPS 1640, alleen de behuizing moet beter zijn, terwijl die dat juist niet is (air-outtake).

Twijfel twijfel twijfel, ik weet wel dat mijn eerste laptop veel makkelijker kiezen was, dixons binnen lopen en kwam naar buiten met een laptop. Alleen heb ik wel geleerd dat ik beter reviews moet lezen. :P

• Pegas
MOAW schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:09:

Heb even 3D Mark Vantage gedraaid (weet niet nog welke game ik wil testen :p) en de GPU bleef tussen de 65 en 70°. In de CPU test werd de CPU 55° maar de kernen gingen tot 67° en het moederbord zat tussen de 60 en 65°. Omgeving temperatuur is, ik schat, zo'n 28°.

Heb ook eens voor de lol Super Pi mod gedraaid met een 4M test en ik kwam op 1m 49.715s (heb de P8600) uit terwijl de E6600 in mijn desktop (natuurlijk ook gewoon op 2.4 geclocked) uit kwam op 2m 00.312s.

Tijdens al deze testen werd de polssteunen niet veel warmer dan ze gisteren werden en kon ik ze er dus gemakkelijk op houden. Ook voelde ik tussen de achterkant van de laptop en het scherm (waar de ventilatie dus zit) warm lucht uitgeblazen worden. De lucht wordt dus niet helemaal geblokt.

Tijdens het typen van dit bericht het ik 2 klikjes gehad met freezes :( (heb de 320GB versie, ST9320423ASG). Nu heb ik eigenlijk helemaal geen zin om het ellenlange proces voor een vervanging/RMA/wat dan aan te vragen dus ik denk dat ik me gewoon een nieuwe HDD ga aanschaffen als het te erg begint te worden.

EDIT: Wat is mijn power adapter warm :o. Kan mijn hand er misschien maar 5 seconden opleggen. Ik weet dat die dingen zeer warm kunnen worden, maar is dat normaal? Ik hoor denk ik ook af en toe klikjes uit de voeding komen :|.

[ Voor 16% gewijzigd door Pegas op 20-08-2009 15:48 ]

• Pjetor
Waarom is de 1602 nu plotseling 30 euro goedkoper. Ik zit eraan te denken mijne terug te sturen, want hij maakt een zacht klikend geluid en dezelfde bestellen voor 30 euro goedkoper. 949 is hij nu..

• kellhus
Ik heb een Dell Studio 17(37) gehad en daar was ik heel erg over te spreken. Geweldige laptop, ik heb hem alleen weggedaan omdat ik hem na 6 maanden voor de prijs waarvoor ik hem gekocht had kon verkopen. Toen dacht ik gelijk een mooie slag te slaan door voor bijna hetzelfde bedrag een 1640 te kopen ;)

De cirkel is bijna weer rond...Als er een 4650 in die Studio 17 zou zitten dan koop ik hem vandaag weer!

Pjetor: realiseer je wel dat terugsturen naar Dell ook 30 euro kost (verzendkosten) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door kellhus op 20-08-2009 15:49 ]

• Pjetor
@kellhus: ja dat zie ik nu ook. Mrja dan moet ik mr mijn garantie gebruiken om het geklik weg te halen :p
+ dat er geen gratis verzendkosten meer zijn wat dus 29 euro kost. Dus dezelfde prijs hebt. |:(

[ Voor 86% gewijzigd door Pjetor op 20-08-2009 15:54 ]

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Pegas schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:38:
[...]

Heb even 3D Mark Vantage gedraaid (weet niet nog welke game ik wil testen :p) en de GPU bleef tussen de 65 en 70°. In de CPU test werd de CPU 55° maar de kernen gingen tot 67° en het moederbord zat tussen de 60 en 65°. Omgeving temperatuur is, ik schat, zo'n 28°.

Heb ook eens voor de lol Super Pi mod gedraaid met een 4M test en ik kwam op 1m 49.715s (heb de P8600) uit terwijl de E6600 in mijn desktop (natuurlijk ook gewoon op 2.4 geclocked) uit kwam op 2m 00.312s.

Tijdens al deze testen werd de polssteunen niet veel warmer dan ze gisteren werden en kon ik ze er dus gemakkelijk op houden. Ook voelde ik tussen de achterkant van de laptop en het scherm (waar de ventilatie dus zit) warm lucht uitgeblazen worden. De lucht wordt dus niet helemaal geblokt.

Tijdens het typen van dit bericht het ik 2 klikjes gehad met freezes :( (heb de 320GB versie, ST9320423ASG). Nu heb ik eigenlijk helemaal geen zin om het ellenlange proces voor een vervanging/RMA/wat dan aan te vragen dus ik denk dat ik me gewoon een nieuwe HDD ga aanschaffen als het te erg begint te worden.

EDIT: Wat is mijn power adapter warm :o. Kan mijn hand er misschien maar 5 seconden opleggen. Ik weet dat die dingen zeer warm kunnen worden, maar is dat normaal? Ik hoor denk ik ook af en toe klikjes uit de voeding komen :|.
Thanks voor het testen, jou unit is dus prima bruikbaar?

Hardeschijf zal wel de free fal sensor bug hebben, ik zit er ook aan te denken om een zo cheap mogelijke HDD erin te laten zetten en zelf een SSD/WD scorpio te bestellen.

Aangezien de voeding best klein is verwacht ik dat die erg warm kan worden, tikjes horen niet, misschien toch eens bellen of ze een nieuwe toe kunnen sturen?

@kellhus, erg goed om te horen dat je goede ervaringen hebt met de studio lijn. :) Ik kan in het Studio 1555 ook vrij weinig problemen vinden.

Oh de XPS 1640 prijs is nu ook weer 949 gelukkig. _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Knaak op 20-08-2009 16:05 . Reden: kromme spelfout ]

Verwijderd

De prijs van de xps is weer terug bij 949 euro :+ !!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Zag het ook net. :P Kennelijk een waren ze niet helemaal wakker toen ze de site updaten. :O

Verwijderd

Heb even snel in dat Seagate forum gelezen, er wordt geopperd dat het inderdaad free-fall related is, en het zou met een firmware update kunnen verholpen worden (of die er al is weet ik niet).
-> geen idee of die info correct is

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Vraag me af waarom ze niet gewoon 2 "rijen" aan vent gaten erbij maken.. zoals hier duidelijk te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://boeglin.org/static/studio_xps_13/P1000139.JPG

Misschien dat het mogelijk is om zelf te maken, alleen lijkt het me van niet.

• Pjetor
MOAW schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:27:
Vraag me af waarom ze niet gewoon 2 "rijen" aan vent gaten erbij maken.. zoals hier duidelijk te zien is.

[afbeelding]

Misschien dat het mogelijk is om zelf te maken, alleen lijkt het me van niet.
hmm wat ik al eerder zei, zou het niet mogelijk zijn om een extra onderkant te bestellen ofzo? want je kan ook klagen dat je de laptop gaat inleveren als je die niet extra kunt bestellen :P mrja is een idee :o

• kellhus
Ik denk dat ze liever een rits laptops innemen dan dat ze het productieproces in Polen/China moeten aanpassen met een nieuwe mal. De kosten daarvoor zijn volgens mij gigantisch.

En door dat te doen geven ze min of meer toe dat het initiele design niet goed is, waardoor ze een hele beerput zouden kunnen opentrekken.

• Nivk
Pegas schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:38:
[...]

Doen ze bij mij ook alle drie 8)7 een of ander gekrisp, alsof je het koolzuur van een glas cola hoort. Vreemd maar wel lekker.

In het Studio XPS 13 had iemand het over nieuwe rearcaps en ander ventilatiesysteem?

Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/sxl16/en/sm/paltrowa.jpg

Die linker dus, paar gaatjes erbij en klaar lijkt me zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Nivk op 20-08-2009 17:56 ]

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Nivk schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:46:
[...]

Doen ze bij mij ook alle drie 8)7 een of ander gekrisp, alsof je het koolzuur van een glas cola hoort. Vreemd maar wel lekker.

In het Studio XPS 13 had iemand het over nieuwe rearcaps en ander ventilatiesysteem?

[afbeelding]

nice zo te zien komt er meer gaten bij of worden die iets lager geplaats nu ga ik nog wachten tot dit bevestigd is.
special actie bij 1602 is ipv een 320 GB is er al 500 Gb standaard bij.

Verwijderd

Dat is gepost op 26 april, ik denk dat we er dus niet op moeten wachten, zal waarschijnlijk wel afgeblazen zijn omdat anders Dell toegeeft dat het initieel al slecht was.

Waar vind je trouwens die foto? Welke link en hoe doorklikken om eropuit te komen? -> zelf al gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 18:04 ]

• kellhus
Meestal is het een kwestie van notebookreview bijhouden om te zien of de US versie nieuwe zaken heeft/krijgt. Als dat zo is duurt het meestal nog zo'n twee maanden voordat we er hier ook van kunnen genieten.

En ik lees daar niets over een mogelijke nieuwe air outtake. Maar mocht het gebeuren dan sluit ik niet uit dat ik in de toekomst weer een SXPS 16 bestel, zolang de prijs/kwaliteit dan nog steeds goed is.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Is die accidental damage garantie nu eigenlijk nuttig? Ik zit erover te denken om dit toch wel erbij te nemen aangezien hij tijdens het reizen/school de nodige schade op kan lopen. Iemand ervaring hiermee?

Trouwens wel interessant, in dit topic geven mensen aan een rear cap via de telefoon bestelt te hebben:
http://forum.notebookrevi...hread.php?t=375379&page=2

Misschien is dat een leuke oplossing om met een dremel o.i.d. aan de slag te gaan. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Knaak op 20-08-2009 18:30 ]

• Erik.
Is er geen programma waarmee je de fan kan bedienen? Zo kan je hem ook handmatig vol open zetten, wellicht scheelt dit?

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:31
Erik. schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:29:
Is er geen programma waarmee je de fan kan bedienen? Zo kan je hem ook handmatig vol open zetten, wellicht scheelt dit?
Wellicht werkt speedfan!

Verwijderd

Iemand in dat topic die zegt dat veel warmte van de wifi-module komt. Iemand die het verschil in temps kan testen met wifi aan en wifi uit?

Verwijderd

MOAW schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:19:
Is die accidental damage garantie nu eigenlijk nuttig? Ik zit erover te denken om dit toch wel erbij te nemen aangezien hij tijdens het reizen/school de nodige schade op kan lopen. Iemand ervaring hiermee?

Trouwens wel interessant, in dit topic geven mensen aan een rear cap via de telefoon bestelt te hebben:
http://forum.notebookrevi...hread.php?t=375379&page=2

Misschien is dat een leuke oplossing om met een dremel o.i.d. aan de slag te gaan. :+
Als je het verhaaltjes van de 1e post ziet van die topic dan zie je het verschil. Verder heb ik dell net gebeld, als je vindt dat je laptop te warm wordt kan je dell bellen om die vent te laten vervangen.
Als ik de mijne binnen krijg, zal ik dell eens een belletje geven.

Zou iemand die nu de xps 16 heeft even dell bellen en kijken of hij dit kan regelen? (ik heb de mijne nog niet binnen :()

• Erik.
Ik zal morgen eens bellen ;)
Een nieuwe fan maar ook een die meer lucht verplaatst?

met speedfan kan ik helaas niks aanpassen.

[ Voor 25% gewijzigd door Erik. op 20-08-2009 19:38 ]

• Pegas
MOAW schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:59:
[...]

Thanks voor het testen, jou unit is dus prima bruikbaar?

Hardeschijf zal wel de free fal sensor bug hebben, ik zit er ook aan te denken om een zo cheap mogelijke HDD erin te laten zetten en zelf een SSD/WD scorpio te bestellen.

Aangezien de voeding best klein is verwacht ik dat die erg warm kan worden, tikjes horen niet, misschien toch eens bellen of ze een nieuwe toe kunnen sturen?
Hij is prima bruikbaar (afgezien van de HDD dan), maar ik heb er ook nog wel niet uren achter elkaar op gegamed. Dat zal ik waarschijnlijk ook nooit doen tenzij het voor te testen is, wat ik misschien één van de dagen zal doen.
Nivk schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:46:
[...]

[afbeelding]

Maar wel lekker? Ik vind het juist angstaanjagend, lig me al voor te stellen dat die dingen ineens in brandschieten 8)7. Maar als ze het bij jou alle 3 hebben is het misschien normaal?

En die rearcaps... in die link naar het notebookreview forum wordt er gepraat over 4 en 6 rijen. De mijne heeft 5 rijen waarvan de onderste rij precies geblokkeerd is met een draad :?.

[ Voor 28% gewijzigd door Pegas op 20-08-2009 19:26 ]

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Erik. schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:12:
Een nieuwe fan maar ook een die meer licht verplaatst?

Wel vet zo'n fan die licht verplaatst. :+

Verwijderd

Erik. schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:12:
Een nieuwe fan maar ook een die meer licht verplaatst?

De xps lijn is 24/7 beschikbaar :P Hou ons op de hoogte O-)

• Erik.
lol zie het ja, aangepast.
nee goed ze kunnen wel een nieuwe fan komen plaatsen maar als dat dezelfde is als dat erin zat heeft het geen nut.
Er zou een betere in moeten dan helpt het wel.
In principe is er lucht toegang genoeg.

Verwijderd

Erik. schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:39:
lol zie het ja, aangepast.
nee goed ze kunnen wel een nieuwe fan komen plaatsen maar als dat dezelfde is als dat erin zat heeft het geen nut.
Er zou een betere in moeten dan helpt het wel.
In principe is er lucht toegang genoeg.
Het gaat toch om de lucht uitvoer? En als je goed kijkt op die link van notebookreview zie je ook dat de fan is vervangen.

• Pegas
Wat betreft de HDD heb ik voor mij al een oplossing gevonden. Ik koop me gewoon een WD en steek die Seagate in een 2.5" enclosure, heb ik ineens een externe HDD bij :p.

Nu nog enkel de krispende voeding issue.

• Erik.
Denk een combi van factoren, als een fan hard genoeg draait zal hij de lucht echt wel weg krijgen...
Nu gaat de lucht er ook wel uit alleen kan het meerdere kanten op en omdat het scherm in de weg zit remt het de lucht snelheid.

Als er een betere fan in komt why not :) Als ik er aan denk ga ik morgen voor de lol eens bellen. Kijken wat ze mij te vertellen hebben.
Ik heb geen plaatje gezien waar de fan van vervangen is, wellicht overheen gekeken.

Verwijderd

Pegas schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:48:
Wat betreft de HDD heb ik voor mij al een oplossing gevonden. Ik koop me gewoon een WD en steek die Seagate in een 2.5" enclosure, heb ik ineens een externe HDD bij :p.

Nu nog enkel de krispende voeding issue.
Wat is er dan mis met de HDD die er in zit? En wat is er met de " krispende" voeding?
Erik. schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:51:
Denk een combi van factoren, als een fan hard genoeg draait zal hij de lucht echt wel weg krijgen...
Nu gaat de lucht er ook wel uit alleen kan het meerdere kanten op en omdat het scherm in de weg zit remt het de lucht snelheid.

Als er een betere fan in komt why not :) Als ik er aan denk ga ik morgen voor de lol eens bellen. Kijken wat ze mij te vertellen hebben.
Ik heb geen plaatje gezien waar de fan van vervangen is, wellicht overheen gekeken.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=375379
Zie de link, kijk naar de eerste post en vergelijk de foto's. De fan van de 2e foto mist wat rubber. Daarom denk ik dat deze ook is vervangen.

• Erik.
Ik zie het, ook heeft hij meer holes.
Ben benieuwd of dat bewust gedaan is, ik ga het eens na vragen ben zeer benieuwd :)

• Pegas
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:03:
[...]

Wat is er dan mis met de HDD die er in zit? En wat is er met de " krispende" voeding?

[...]

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=375379
Zie de link, kijk naar de eerste post en vergelijk de foto's. De fan van de 2e foto mist wat rubber. Daarom denk ik dat deze ook is vervangen.
De Seagate HDD's hebben een klikkend geluid en telkens als het klikt reageert de laptop voor een second of twee niet.

Met de krispende voeding bedoel ik dat de voeding af en toe ook een geluidje maakt (kan je eventueel ook een klik noem).

In de vorige post/pagina's wordt die besproken.

En zo te zien heb ik nog de v1 ventilatiegaten :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Pegas op 20-08-2009 20:14 ]

Verwijderd

Erik. schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:13:
Ik zie het, ook heeft hij meer holes.
Ben benieuwd of dat bewust gedaan is, ik ga het eens na vragen ben zeer benieuwd :)
Ik heb de notebookreview nog een doorgelezen, en het blijkt dat de v2 vents eigenlijk de eerste versie vents zijn. En de v1 is eigenlijk de v2.... |:(

• Erik.
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:16:
[...]

Ik heb de notebookreview nog een doorgelezen, en het blijkt dat de v2 vents eigenlijk de eerste versie vents zijn. En de v1 is eigenlijk de v2.... |:(
Zouden die beter werken dan V2 ?:P

Verwijderd

Het komt eropneer dat er geen verbetering is. Het zijn dezelfde rearcaps. Overigens zouden extra gaten naar onderen toe alleen maar uitkomen op plastiek die daar al aanwezig is van een ander component.

Als ik het allemaal goed begrepen heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:24:
Het komt eropneer dat er geen verbetering is. Het zijn dezelfde rearcaps. Overigens zouden extra gaten naar onderen toe alleen maar uitkomen op plastiek die daar al aanwezig is van een ander component.

Als ik het allemaal goed begrepen heb.
En toch heb ik liever wat extra vents :P
Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.