Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Als ik bij Dell kijk richting DDR3 en een beetje redelijke graphics dan kom ik uit bij de Studio XPS 16. De andere modellen zijn eigenlijk niet zo interessant vind ik zelf.
Nu vraag ik me af of die hitteproblemen echt zo groot zijn?
Hier lees ik namelijk dat het wel binnen de perken blijft.
Bij Dell kom ik uit bij 2 mooie configs:
De N00X1602 (€ 1282,06):
Intel Core 2 Duo P8600 (2,4 GHz, 3 MB cache).
Windows Vista HP (met upgrade naar 7)
En de N00X1604 (€ 1548,-):
Intel Core 2 Duo T9600 (2,8 GHz, 6 MB cache)
Windows Vista HP (met upgrade naar 7)
Blu-Ray ROM
TV tuner
Aan de overkant kijk ik naar XXODD. Zij leveren voor € 1413,-:
Intel Core 2 Duo (2,53 GHz, 3 MB cache)
nVidia GeForce GTX260m
Alle overige opties zijn hetzelfde (op de HDD na, die ik zelf wil vervangen voor SSD), en dus vermeld ik die niet.
Nu zit ik hard te piekeren welke ik zal nemen. De 5% coupon die ik heb gaat niet op voor de 2e Dell, dat is nou net weer jammer.
Welke raden jullie mij aan? De laptop word een PC vervanger (een best flinke) voor o.a. schoolgebruik. *officieel* wil ik gaan gamen op mijn Xbox, maar een beetje kracht is wel altijd welkom (pauzes xD). De Dell heeft natuurlijk dat mooie RGB LED scherm. De XXODD heeft gewoon brutere kracht.
Blu-ray is voor mij eigenlijk geen toevoeging (ga de schijfjes niet kopen, en heb geen brander ervoor). Windows eigenlijk ook niet heel erg (kan ik via school wel aan komen denk ik) maar wel weer fijn dat het er bij zit (vooral omdat het Windows 7 is).
Edit: kun je zelf een SSD inbouwen zonder de garantie te verliezen? Ik KAN het wel, maar wil mijn garantie er niet voor inleveren.
Edit2: heb ik wat aan die tuner? Ik neem aan dat alleen Ned 1, 2,3 en een regionale zender te ontvangen zijn? Is er betaald (KPN?) meer mogelijk of krijg je dat niet werken i.c.m. de tuner in de laptop?
[
Voor 8% gewijzigd door
Anoniem: 305634 op 16-08-2009 12:56
]