Hallo allen,
2 Weken geleden had ik ook mijn Studio XPS 16 besteld en deze is nu binnen!
De specificaties luiden:
P8600
4GB RAM
4670 1GB (shared... wat sommige programma's aangeven dan)
320GB 7200RPM
Na de laptop binnen te hebben gekregen heb ik gelijk een windows 7 x64 installatie dvd erin gestopt.
De installatie verliep soepel en binnen 20 minuten kon ik aan de slag!
Alles werkte, behalve de eject knop van mijn dvd drive, die op het dashboard zit tussen de volume controls etc.
Hiervoor heb ik op de website van Dell de drivers gedownload (uiteraard de vista drivers).
Na nog enkele andere dell driver installaties waaronder Bluetooth ben ik aan de slag gegaan met de installatie van allerlei software pakketten en een game. Crysis had ik geinstalleerd om te kijken wat de grafische kracht van dit beestje nou eigenlijk inhoud. Het spel heb ik draaiende op een resolutie 1280 x 768 met alle settings op high en er is geen framepje die wegvalt. Ik denk dat een hogere resolutie ook nog haalbaar is maar daar heb ik niet veel baat bij met mijn 15,4 inch scherm.
De 1920 x 1080 resolutie in windows 7 is niet teveel van het goede zoals sommige mensen hier in het topic beweren. Windows 7 zet de UI grootte automatisch op 125% waardoor alles erg goed te lezen is. Het komt dan bijna neer op een resolutie van 1280 x 800 wat betreft ruimte.
Uiteraard zijn websites hier niet op berekend en zijn de text groottes hier wel weer wat aan de kleine kant, maar ook dat is op te lossen. Daar heb ik echter zelf nog voor gekozen, met mijn ogen is niks mis
Ik zou nog meer kunnen schrijven hier maar dat bewaar ik voor een review artikel.
Er zijn nog wel een paar minpunten waar ik iedereen graag even op wijs.
- 2 USB poorten! (1x voor mijn muis, 1x voor mijn usb stick...)
- Het beestje wordt heel erg warm