Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Zow, mijn I7 920 draait sinds een paar dagen ook. GA-EX58-DU4, 6gb, Scythe mugen II en een Antec 300 kast, etc.

Nu zie ik hier over temperatuur meten enzo, maar ik heb toch een paar vragen.
Er draait nu Prime, maar hoeveel ik er ook start, er worden nooit meer dan 2 van de 8 cpu's belast?
Temperatuur Idle is 39'c, tijdje dit doen met 8 keer 'orthos beta' op cpu-test wordt ie 50'c. Systeem is 39'c, kamer 26'c.
Edit: megavaag, moet handmatig de affinifiteit van de verschillende cpu's/processen gewoon instellen. Nu 2 keer load per cpu in weten te stellen en de temp staat nu al een tijdje op 69'c. Das al flink warmer dan 50'c :) Kamertje wordt nu ook sneller warm, cpu cooler draait op 1300rpm.

Owjah, hij draait op 4Ghz, 200mhz BCLK, QPI op 1.515 en Vcore op 1.4. Dit alles nav een PDF van Gigabyte die ik vond over het oc-en van deze cpu op zo'n xtreme bordje, maar werkte dus ook prima op eigen bordje. Enfin, hoe die threads voor te krijgen.. en is mijn temp zo laag of meet/test ik nog niet goed?

[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-06-2009 23:33 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe meet jij je temperatuur??
want als ik de vcore and vqpi waardes van jou zie vind ik het best knap dat je maar maximaal 70 graden haalt :o. zeker omdat je HT ook aan hebt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52
Die PDF is een pdf gericht op de oudere C revisie, daar is 1.4 geen uitzondering. Voor de D0 revisie is 1.4 zeker aan de hoge kant.. Denk eerder aan voltages 1.15 - 1.3.

Misschien aardig om te vermelden welke batch je hebt? (staat op je doos)

zoek eens op een andere versie van Prime95, volgens mij heb je geen goede. Of pak OCCT, daar zit eigenlijk alles wel in. LinX is ook een erg leuke : )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Temperatuur meet ik met de tool van Gigabyte. Wellicht niet betrouwbaar?

Spul is wel erg stabiel, nog geen gekkigheid gehad met het systeem, wel eens anders meegemaakt met oc-en. CPU nu op 1,3v. Volgens het bios issie standaard 1.264, maar wellicht komt dat door de hogere frequency, dit was op 2.66ghz wel lager. QPI van 1.5 op 1.3 gezet, kijken of dat nog werkt. Owjah, ik heb HT aan staan inderdaad.

Enige stepping-achtige wat ik op de doos kan vinden is 'B0', maar dat zal 'm wel niet zijn. Waar moet ik zoeken? Easytune5 geeft Family 6, Model A, stepping 5.

OCCT geeft overigens een default temperatuur van 50, 45, 50, 47, terwijl easytune 37 geeft.
Onder load wordt het een heel ander verhaal: na een minuut of 10 lopen de temperaturen over de 70'c en stopt ie er mee onder het motto van 'cpu too hot'. Easytune houd het op een schamele 58'c.

Voltage in ieder geval al aardig naar beneden, wie weet kan het nog lager en blijft 't spul dan nog koeler. Tis wel 25'c in de computerkamer, dat helpt niet echt.

Edit: Voltage nog lager gemaakt, 1.256 voor cpu en 1.335 voor QPI, maar dit levert na 5 min BSOD in OCCT. Ietsje omhoog maar weer dan. Temps idle onder de 50'c en load tegen de 70'c. Heb de grote ventilator bovenin de Antec kast maar wat harder gezet, temperatuur gestuurde ventilatoren zouden toch wel erg handig zijn ipv met zo'n knopje L-M-H.

[ Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-06-2009 09:50 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Realtemp 3.00 downloaden en daarmee je temps in de gaten houden.. en persoonlijk zou ik die monitoring van Gigabyte even niet gebruiken tot je klaar bent met OC-en..

[ Voor 44% gewijzigd door knights16 op 23-06-2009 09:49 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik nogal nieuwe ben op het vlak van over-clocking, had ik graag jullie raad gekregen.
Onlangs heb ik mijn de volgende setup gekocht:
-Intel Core i7 920 D0 (3849A769)
-Gigabyte GA-EX58-Extreme
-Corsair TR3X6G1333C9 9-9-9-24 bij 1.5v
-Thermalright Ultra-120 eXtreme 1366

Ik heb zowat de volgende guide gevolgd om mijn systeem naar 4GHz te krijgen, maar ik kom er niet helemaal.
http://forum.giga-byte.nl...4G%202008.12.12_(ENG).pdf

Het volgende heb ik gedaan:
-QPI Link op x36
-Bclk op 200 MHz
-Memory ratio op 6x
-Uncore op 2.6 MHz (2x+1)
-QPI/VTT op 1.515v
QPI PLL op Auto
CPU vcore op 1.4v

Heb op het systeem zo'n uurtje 4x ORTHOS laten draaien, de CPU temp was zo'n 53 graden (uitgelezen met Easy Tune 6 en Everest). De Northbridge temp was 58 graden. Beide op full load.

Dan volgens de guide, als alles stabiel is, wordt het geheugen aangepast, Uncore freq op 3.4 GHz en DDR voltage naar 1.5v
En dan loopt het mis. Na het aanpassen van deze waarden, en een reboot worden alle waarden terug origineel gezet in de BIOS met de melding dat er een voltage probleem was.

Zijn er hier mensen met dezelfde setup?
Wat raden jullie aan verder te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:45

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm DDR voltage op 1.5 voor welke geheugensnelheid?

Overigens moeten je vCore en QPI voltages best iets later kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je ddr3 voltage op 1.65 (of 1.64) volt zetten. Daar is hij voor gemaakt.

Ik heb hier ook een probleem qua memory. Ik heb hier triple channel 1600mhz 6gb van ocz. Deze zou op cl7 moeten draaien. Hij draait nu op 1440 mhz. Hij draait echter op cl10. Als ik hem manual op cly 7 zet doet hij gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.5v voor 1600MHz (zoals in de guide page 26)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:45

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:02:
1.5v voor 1600MHz (zoals in de guide page 26)
Zo staat het in de guide, maar dat is hoogstwaarschijnlijk omdat Intel specificeert dat 1.5v de max is.
Ik heb mensen op 1.7-1.8 zien draaien zonder enig probleem, zolang je QPI voltage maar in de buurt blijft (verschil mag niet groter dan .5v zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Even een snel vraagje tussendoor. Ik denk dat ik daarvoor in deze thread wel goed zit.
Zoals zo velen van jullie heb ik ook een Scythe Mugen 2 koeler op mijn i7 920 D0 zitten.
Niet overclocked met wel op turbo 2.8 Ghz.
Het moederbord is een Gigabyte GA-EX58-UD4P en GeiL 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit (6-6-6-24 op 1.66 Volt).
Nu is mijn vraag wordt de Scythe Mugen 2 bij jullie ook niet warmer dan handwarm?

Core #0 idle 35 C stressed 65 C
Core #1 idle 31 C stressed 61 C
Core #2 idle 35 C stressed 63 C
Core #3 idle 32 C stressed 60 C

Als ik zo naar mijn temperaturen kijk is de koeler verder wel goed gemonteerd en zie ik verder geen problemen met deze temperaturen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjaool/scythe_mugen_2.jpg

P.S. de Asus 9600GT Silent en de voeding staan op de nominatie om binnenkort vervangen te worden. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 23-06-2009 22:32 . Reden: Fotootje toegevoegd. ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens met Easy Tune 6 een OC gedaan naar 3.2 GHz. (Bclk op 160 MHz, Memory op 1280 MHz)
Met prime95 een test gedaan:
-CPU temp 49 graden
-Alle cores rond de 83 a 84 graden
-North Bridge 49 graden

Is de temp van de cores niet wat te hoog?
Ik dacht bij de 4GHZ test dat deze zelf tot 90 graden liepen met een CPU temp van 53 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
welk cpu voltage draai je dan ?
handwarm, dat heb ik ook, behalve met LinX en HTT aan, dan worden me cores 85 graden en dat is zeker te voelen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig heb ik alles terug origineel gezet, ik wou geen risico lopen met dit warme weer :)
Loaded heb ik nu 34 graden op de cpu, de cores gaan zo'n 60 graden, northbridge 44 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Sinds dinsdag mijn nieuwe pc binnen:

Core i7 920 D0
Gigabyte Ex58-UD5
OCZ Platinum 1600
Scythe mugen 2 (horizontaal gemonteerd, de fan aan de onderkant hangen die naar boven pushed)
Coolermaster CM690 (intake voor en onder, outtake boven, op een beetje afstand van de mugen 2)

Vandaag wat bezig geweset met OC'en en denk nu na 5 uur prime95 draaien een stabiele OC gevonden te hebben, 4095 Mhz (195 x 21) met volgende settings:

vCore 1.248 in cpu-z (op 1.3 ingesteld in bios)
QPI/VTT ~ 1.3 (ik weet niet meer precies uit me hoofd, iets hoger dan vCore, maar ga nu niet rebooten om te kijken)
Dram op 8x ( 1560 8-8-8-24 ) (1.64v)
uncore op 16x (3120)
LoadLine calibratie AAN
Turbo AAN
HTT UIT
C1/EIST UIT

op vCore = 1.216 / 1.232 (blijft i ook met loadline tussen schommelen) ging hij na 45minuten Prime hangen. Op dit voltage hangt BCLK 200 meteen bij het starten van prime. Dus eerst voor 195 maar een stabiel voltage gezocht, met vCore = 1.248 lijkt het nu 5+ uur stabiel te lopen

Vandaag was het niet erg ideaal OC'weer, zeker niet op mijn kamer. de tempmeter in mn thermostaat stond op 29 graden. In die omstandigheden had ik 79/82/78/78 als max (maar behoorlijk stabiel ook) Temps tijdens prime95 (uitgelezen met CoreTemp). Nu het buiten wat afkoelt, hier goed doorwaait (kamerflow ;) ),is mn kamertemp 26 graden en dat zie je direct terug in m'n core temps. Prime loopt nog steeds en me core temps zijn nu 76/79/74/74

Ik denk dat er nog wel meer uit te halen valt :) Ik wacht echter nog even tot morgen, als mn kamertemp weer oploopt (dan weet ik iig wat er in 'bad case scenario' gebeurt), Dan op naar de 4200mhz (H)

For now ben ik ruim tevreden, al zeg ik het zelf, geen slecht resultaat voor eerste OC poging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tis een ubertoffe set zo, zonder veel moeite zal ie bij bijna iedereen de 4ghz wel halen. Kun je altijd nog proberen harder te gaan, maar serieus... tis nergens voor nodig. Volgens mij is een i7 op 4ghz meer dan je hoe dan ook nodig kan hebben op dit moment :) Maakt het niet minder leuk om toch even te proberen.

Hoge kamertemp is wel vervelend, maar dan weet je dat je van de winter nog harder kunt.. gewoon je raam open houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:41
Giordino schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:33:
Vandaag was het niet erg ideaal OC'weer, zeker niet op mijn kamer. de tempmeter in mn thermostaat stond op 29 graden. In die omstandigheden had ik 79/82/78/78 als max (maar behoorlijk stabiel ook) Temps tijdens prime95 (uitgelezen met CoreTemp). Nu het buiten wat afkoelt, hier goed doorwaait (kamerflow ;) ),is mn kamertemp 26 graden en dat zie je direct terug in m'n core temps. Prime loopt nog steeds en me core temps zijn nu 76/79/74/74
Wat voor idle temps heb je ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Gisteren bleven ze @195*21 idle onder de 50 graden, (met 29 kamertemp dus), savonds droppede dat nog wat maar weet het zo niet uit me hoofd.

Ben voor vandaag net weer begonnen met 200x21 ,
nu op vcore 1.280 / qpi 1.355 (eist enzo nog steeds uit, hij blijft idle op 4200 draaien).
Kamertemp is 25.5, idle temps zijn 50/51/50/49

Hij hing zonet bij iets lager bios instellingen van vCore waardoor vCore terugdropte naar 1.264 na paar minuutjes primen (max temp onder load was toen 76, maar dat was nog niet lang genoeg om goed op te warmen, dus dat word wel wat meer nog)
^^^^ pre-edit
------
~ uurtje later

bij 200*21 @ 1.296v (dropped onder load soms naar 1.28) lijkt hij wel stabiel, of iig langer vol te houden, maar ik vond het na een 1-1.5 uur primen wel genoeg met core temps van 82/86/79/79. Zeker daar daar nog wel wat graadjes bij komen op een warmere dag.

For now laat ik hem op 196*21 @ 1.248vCore, gebaseerd op de resultaten van gisteren verwacht ik niet dat die boven de 80 uitkomt. (of stabiel op 82 indien kamertemp = 29)
probeer ik het later met wat betere fans/airflow wel weer, bij beide intakes in me kast zit er wat in de weg (videokaart en hdd-rack) en extra outtake aan de bovenkant kan nooit kwaad lijkt me :)

hoe moet ik die core temps intepreteren overigens? core 1 gooit duidelijk "roet in het eten", core 1 is +4 tot +6 en core 0 is +2 / +3 ten opzichte van core 2 en core 3. Is dat een kwestie van het schroefje van de hoek van core 1 nog wat aandraaien? (valt te proberen, welke hoek is dat eigenlijk? :). of zit hem dat in de mugen2 zelf? of gewoon een core ie wat warmer is en je toch nix aan kan doen?

*edit: update

[ Voor 47% gewijzigd door dewfuz op 26-06-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Vraag ik me ook wel af van die coretemps. Het is wel zo dat jij dezelfde verdeling hebt als de rest. Core 1 lijkt altijd het hoogste, daarna core 0 en 2 en op de een of andere manier is core 3 altijd het laagste. Al is bij jou het verschil wel wat groter lijkt het. Ik denk dat dat komt door de hoge temps van boven de 80 graden. Daaronder is bij jou het verschil vast ook kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
Hey ik ga ook binnenkort i7 920, mobo + geheugen +ssd kopen. Nu is mijn vraag hoe weet ik of mijn voeding het gaat trekken (enermax liberty 400 watt). Ik lees vaak dat mensen voedingen van 1000 watt in hun pc gooien terwijl dit volgens mij zware overkill is aangezien i7 zuinige processor is.

Setup:

Liberty 400 watt
i7 920
mobo??
geheugen??
intel x25 80gig
2x samsung spinpoint f1
asus en8600GT silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
[b][message=32174881,noline] Ik lees vaak dat mensen voedingen van 1000 watt in hun pc gooien terwijl dit volgens mij zware overkill is aangezien i7 zuinige processor is.
een i7 is geen zuinige processor hoor...

maar die voeding gaat dat waarschijnlijk wel trekken hoor

[ Voor 11% gewijzigd door nedernakker op 28-06-2009 15:43 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
Oja idd dat topic is er ook nog stom :+. Verder dacht ik dat de i7 juist zuinig was omdat het een 45nm chip gebruikt (blijkt maar weer dat ik er de balle verstand van heb :o ) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

ik draai nu op 3200MHz en ik haal onder load maximaal 60°C, op een voltage(cpu) van 1.05v.
is dit weinig of veel voor mijn I720?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/sp_a0050.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/oc.jpg

DRAM bus voltage is 1.64v
en cpu differential voltage staat op 900mV
al de rest staat op Auto.
Stresstest is nu een paar uur bezig.

Specs:
P6T SE
Kingston HyperX 1280 (1600Mhz)
I7 720

heeft iemand al op zo een laag voltage gewerkt? en is het normaal dat ik hem kan overclocken tot 3200Mhz op dat voltage?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Lijkt me wel, rond de 1.2 volt komen D0's vaak wel op of boven de 4 Ghz dus verbaast me niks dat 1.05 genoeg is voor 3200.
Linx is overigens volgens mij wel een betere en snellere manier om je CPU te testen dan prime bij de core i7. Binnen een uurtje weet je wel of het stabiel is terwijl je met prime uren moet stressen.

Op 1 of andere manier heb ik ook sinds ik een i7 heb nog nooit een rekenfout gehad in prime95, ook met te hoge overkloks. Als ik te gek doe crasht de pc tijdens prime maar rekenfouten komen nooit voor. Wel een verschil met mn vorige Q6600... Ik heb dit zelfde ook wel op andere fora gelezen. Het lijkt meer alles of niets bij de I7 tijdens prime95.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
NiGeLaToR schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:37:
Temperatuur meet ik met de tool van Gigabyte. Wellicht niet betrouwbaar?

Spul is wel erg stabiel, nog geen gekkigheid gehad met het systeem, wel eens anders meegemaakt met oc-en. CPU nu op 1,3v. Volgens het bios issie standaard 1.264, maar wellicht komt dat door de hogere frequency, dit was op 2.66ghz wel lager. QPI van 1.5 op 1.3 gezet, kijken of dat nog werkt. Owjah, ik heb HT aan staan inderdaad.

Enige stepping-achtige wat ik op de doos kan vinden is 'B0', maar dat zal 'm wel niet zijn. Waar moet ik zoeken? Easytune5 geeft Family 6, Model A, stepping 5.

OCCT geeft overigens een default temperatuur van 50, 45, 50, 47, terwijl easytune 37 geeft.
Onder load wordt het een heel ander verhaal: na een minuut of 10 lopen de temperaturen over de 70'c en stopt ie er mee onder het motto van 'cpu too hot'. Easytune houd het op een schamele 58'c.

Voltage in ieder geval al aardig naar beneden, wie weet kan het nog lager en blijft 't spul dan nog koeler. Tis wel 25'c in de computerkamer, dat helpt niet echt.

Edit: Voltage nog lager gemaakt, 1.256 voor cpu en 1.335 voor QPI, maar dit levert na 5 min BSOD in OCCT. Ietsje omhoog maar weer dan. Temps idle onder de 50'c en load tegen de 70'c. Heb de grote ventilator bovenin de Antec kast maar wat harder gezet, temperatuur gestuurde ventilatoren zouden toch wel erg handig zijn ipv met zo'n knopje L-M-H.
Ik gebruik zelf prime95 om de cpu te stressen, en dan de blend test. Op die manier wordt je cpu al onredelijk warm, vergeleken met bijvoorbeeld het encoderen van videomateriaal of het gebruik van Photoshop.

Verder snap ik niet zo waarom je de vtt spanning verhoogd? Op welke snelheid draait je geheugen? Want pas als je je geheugen, en dus je uncore, gaat verhogen, moet je de vtt spanning gaan verhogen.

Verder kan gpu-z je vrij eenvoudig vertellen welke stepping je cpu is. 4,0GHz is overigens vrij netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Giordino schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:39:
Gisteren bleven ze @195*21 idle onder de 50 graden, (met 29 kamertemp dus), savonds droppede dat nog wat maar weet het zo niet uit me hoofd.

Ben voor vandaag net weer begonnen met 200x21 ,
nu op vcore 1.280 / qpi 1.355 (eist enzo nog steeds uit, hij blijft idle op 4200 draaien).
Kamertemp is 25.5, idle temps zijn 50/51/50/49

Hij hing zonet bij iets lager bios instellingen van vCore waardoor vCore terugdropte naar 1.264 na paar minuutjes primen (max temp onder load was toen 76, maar dat was nog niet lang genoeg om goed op te warmen, dus dat word wel wat meer nog)
^^^^ pre-edit
------
~ uurtje later

bij 200*21 @ 1.296v (dropped onder load soms naar 1.28) lijkt hij wel stabiel, of iig langer vol te houden, maar ik vond het na een 1-1.5 uur primen wel genoeg met core temps van 82/86/79/79. Zeker daar daar nog wel wat graadjes bij komen op een warmere dag.

For now laat ik hem op 196*21 @ 1.248vCore, gebaseerd op de resultaten van gisteren verwacht ik niet dat die boven de 80 uitkomt. (of stabiel op 82 indien kamertemp = 29)
probeer ik het later met wat betere fans/airflow wel weer, bij beide intakes in me kast zit er wat in de weg (videokaart en hdd-rack) en extra outtake aan de bovenkant kan nooit kwaad lijkt me :)

hoe moet ik die core temps intepreteren overigens? core 1 gooit duidelijk "roet in het eten", core 1 is +4 tot +6 en core 0 is +2 / +3 ten opzichte van core 2 en core 3. Is dat een kwestie van het schroefje van de hoek van core 1 nog wat aandraaien? (valt te proberen, welke hoek is dat eigenlijk? :). of zit hem dat in de mugen2 zelf? of gewoon een core ie wat warmer is en je toch nix aan kan doen?

*edit: update
Je gaat wel erg ver. Ik zou mijn i7 920 niet boven de 70c uit laten komen. Zoals jij het beschrijft kan de Mugen 2 het gewoon niet aan. Hoe langer je hem aan laat staan, hoe hoger de temps zullen worden. Tuurlijk is de ambient temp wel vrij hoog. Hoezo moet je persé boven de 4GHz? Heb je HT uitstaan, dat je 4,2GHz haalt op 1,28v? Ben benieuwd wat voor mobo je hebt, want als je op 1,296v vcore draait, en na vdroop is dat 1,28v, heb je een erg goed mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit stable @ 4400MHz 1.4v met HT uit, voltage kan nog redelijk omhoog maar op air vind ik het goed zat :)
Komt een WC kitje aan dan ga ik misschien wat hoger zitten om te kijken hoe of wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeen maat van mij heeft de Asus Rampage II Extreme met de i7 920.
Maar we krijgen de BLCK niet hoger als 200.
Heb de nieuwste BIOS erop staan.
Moet je verder dan voltages verhogen en welke?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Krijg zelf morgen ook de Rampage binnen met een 920 D0,
Met een waterkoelingset.
Hoop toch wel dat ik die BLCK wat hoger kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kan er eens iemand met een asus p6t deluxe v2 en een mugen 2 checken hoeveel spatie er is tussen het bovenste pci-ex slot en de koeler. Ik heb ook alle memory slots in gebruik dus waarschijnlijk gaat de fan op de mugen vanonder staan en naar boven toe blazen.

Ik ben aan het overwegen om een mugen2 op de 920 te zetten en heb een 4890 in mijn bovenste slot, die zou ik willen koelen met een Thermalright HR-03 GT met het koelblok vanboven. En die HR-03 GT is toch 5cm dik volgens de site, als daar ook nog eens een fan op moet. Maar misschien kan die passief als de fan van de mugen2 dicht genoeg zit.
De onderste pci-ex sloten zijn moeilijk aangezien onder mijn moederbord mijn voeding zit. En ik zit nu met een pci wifi netwerkkaart net tegen mijn grafische kaart. Ook een ander pci kaartje is onmogelijk omdat de stock koeler het bovenste pci slot ook in beslag neemt. Case is trouwens een antec 300.

Bah, waarom bestaat er nu geen site waar je via figuren alles kunt laten passen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:52:
Eeen maat van mij heeft de Asus Rampage II Extreme met de i7 920.
Maar we krijgen de BLCK niet hoger als 200.
Heb de nieuwste BIOS erop staan.
Moet je verder dan voltages verhogen en welke?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Krijg zelf morgen ook de Rampage binnen met een 920 D0,
Met een waterkoelingset.
Hoop toch wel dat ik die BLCK wat hoger kan krijgen.
vCore uiteraard, QPI & DRAM voltage omhoog wil ook nog wel eens helpen aangezien je memory ook harder gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:46:
[...]

vCore uiteraard, QPI & DRAM voltage omhoog wil ook nog wel eens helpen aangezien je memory ook harder gaat lopen.
Oke, ik heb zelf al de vCore verhoogd naar 1,4Volt met 16x multiplier maar de BLCK komt maar niet hoger als 200.
QPI/DRAM Voltage ook al naar de 1.55 verhoogd maar nog geen resultaat.
moet toch wel meer rek in dit bord zitten?
Of ligt het aan de CPU.
Maar tot zover in ieder geval bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:38:
[...]

Oke, ik heb zelf al de vCore verhoogd naar 1,4Volt met 16x multiplier maar de BLCK komt maar niet hoger als 200.
QPI/DRAM Voltage ook al naar de 1.55 verhoogd maar nog geen resultaat.
moet toch wel meer rek in dit bord zitten?
Of ligt het aan de CPU.
Maar tot zover in ieder geval bedankt :)
Hoe snel loopt je RAM dan nu? En wat heb je voor RAM? Als je nu 16X200=3200 Mhz draait zou Vcore verhoging niet nodig moeten zijn. Een Vcore van 1.4 voor een D0 gebruik je eerder als je rond de 4400 Mhz zit..
Maar bij een BLCK van 200 heb je standaard wel een RAM speed van 1600 Mhz en dan heb je ws. wel meer dan 1.55 volt RAM voltage nodig. Eerder 1.65.
Verder lijkt een QPI voltage van 1.55 me ook nogal aan de hoge kant, ik heb bij een BLCK van 200 niet meer dan 1.24 nodig (met gigabyte X58-UD4P).
Met welk programma stresstest je eigenlijk?

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anathema schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:06:
[...]

Hoe snel loopt je RAM dan nu? En wat heb je voor RAM? Als je nu 16X200=3200 Mhz draait zou Vcore verhoging niet nodig moeten zijn. Een Vcore van 1.4 voor een D0 gebruik je eerder als je rond de 4400 Mhz zit..
Maar bij een BLCK van 200 heb je standaard wel een RAM speed van 1600 Mhz en dan heb je ws. wel meer dan 1.55 volt RAM voltage nodig. Eerder 1.65.
Verder lijkt een QPI voltage van 1.55 me ook nogal aan de hoge kant, ik heb bij een BLCK van 200 niet meer dan 1.24 nodig (met gigabyte X58-UD4P).
Met welk programma stresstest je eigenlijk?
Ik heb het RAM 1:1 geprobeerd, maar heb ook het RAM een tiksje lager geclockt, zo rond de 1200MHz.
Heb het RAM voltage nu ook al handmatig op 1.65Volt gezet, geen resultaat.
Het leek ook wel of het RAM hoger geclockt was.
Ik zag het op 1,8Volt staan?
Toen ik het handmatig op 1,65Volt zette zag hij het maar als 1,5Volt :S
Heb trouwens Corsair Dominator 1600 MHz RAM geheugen.
maar waarom kan ik hem tot 4.2 GHz clocken, maar op welke multiplier ik ook zit, ik kan de BLCK niet hoger maken als 200 :S
waar ligt dit dan aan vraag ik me af?
En ik wil eerst kijken of hij dan ook daadwerrkelijk boven de 200 uitkomt, dan wil ik testen met prime
Maar bedankt tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
kluyze schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:04:
Kan er eens iemand met een asus p6t deluxe v2 en een mugen 2 checken hoeveel spatie er is tussen het bovenste pci-ex slot en de koeler. Ik heb ook alle memory slots in gebruik dus waarschijnlijk gaat de fan op de mugen vanonder staan en naar boven toe blazen.

Ik ben aan het overwegen om een mugen2 op de 920 te zetten en heb een 4890 in mijn bovenste slot, die zou ik willen koelen met een Thermalright HR-03 GT met het koelblok vanboven. En die HR-03 GT is toch 5cm dik volgens de site, als daar ook nog eens een fan op moet. Maar misschien kan die passief als de fan van de mugen2 dicht genoeg zit.
De onderste pci-ex sloten zijn moeilijk aangezien onder mijn moederbord mijn voeding zit. En ik zit nu met een pci wifi netwerkkaart net tegen mijn grafische kaart. Ook een ander pci kaartje is onmogelijk omdat de stock koeler het bovenste pci slot ook in beslag neemt. Case is trouwens een antec 300.

Bah, waarom bestaat er nu geen site waar je via figuren alles kunt laten passen :s
Nu niet .. maar heb je hier wat aan ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:31:
[...]

Ik heb het RAM 1:1 geprobeerd, maar heb ook het RAM een tiksje lager geclockt, zo rond de 1200MHz.
Heb het RAM voltage nu ook al handmatig op 1.65Volt gezet, geen resultaat.
Het leek ook wel of het RAM hoger geclockt was.
Ik zag het op 1,8Volt staan?
Toen ik het handmatig op 1,65Volt zette zag hij het maar als 1,5Volt :S
Heb trouwens Corsair Dominator 1600 MHz RAM geheugen.
maar waarom kan ik hem tot 4.2 GHz clocken, maar op welke multiplier ik ook zit, ik kan de BLCK niet hoger maken als 200 :S
waar ligt dit dan aan vraag ik me af?
En ik wil eerst kijken of hij dan ook daadwerrkelijk boven de 200 uitkomt, dan wil ik testen met prime
Maar bedankt tot zover :)
Ik zou dat maar eens andersom doen, test maar eens op 190x21 met OCCT om te kijken hoe of wat.
Het bord kan wel over 200 BLCK heen, zit zelf op 210-215.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:18:
[...]

Ik zou dat maar eens andersom doen, test maar eens op 190x21 met OCCT om te kijken hoe of wat.
Het bord kan wel over 200 BLCK heen, zit zelf op 210-215.
Ik kom wel op een hoge frequentie, dat is niet het probleem.
Maar wat ik ook doe ik kom niet boven de 200 BLCK :S
Wat heb jij allemaal gedaan om daar boven te komen?
Welke voltages, welke bios, of wat moet ik aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
waarom draai je dan niet 16 x 210 om te kijken of je BCLK wel boven de 200 kan ?
Lijkt me van wel hoor.. je moet je geheugen snelheid + QPI in de gaten hiermee.. 1600mhz+ vraagt vanaf 1.25 QPI voltage, zelf draai ik op 1.30

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:57:
waarom draai je dan niet 16 x 210 om te kijken of je BCLK wel boven de 200 kan ?
Lijkt me van wel hoor.. je moet je geheugen snelheid + QPI in de gaten hiermee.. 1600mhz+ vraagt vanaf 1.25 QPI voltage, zelf draai ik op 1.30
Het probleem is, ik heb de QPI voltage al verhoogd maar geen resultaat.
Ik heb het geprobeerd op 16x201 maar maakt niet uit welke multiplier ik doe, hij komt niet hoger als 200 :S
Zit hier ergens een beveiliging in dan ofzo?
Ik vind het echt heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
knights16 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:57:
Ja dat lijkt me inderdaad makkelijk te testen. De BCLK zelf is niet direct gekoppeld aan een onderdeel. Alleen indirect via mulitpliers die goed te beheersen zijn.
- De CPU mulitiplier kun je laag instellen
- De Uncore multiplier kun je laag instellen
- De memory multiplier kun je ook laag instellen
- Alleen de QPI link multiplier heeft een minimum van 18x (in MHz), 36x (in GT/s).

Als je dus niet hoger komt dan komt dat waarschijnlijk omdat je QPI link niet hoger wil dan 200*18=3600 MHz oftewel 7.2 GT/s. Standaard is die bij de i7 920 4,8 GT/s en bij de i7 extremes (965 en 975) 6.4 GT/s.

Het schijnt wel zo te zijn dat de QPI link niet heel gevoelig is voor overklokken, dus de kans is niet zo heel groot dat je daarom niet hoger komt dan een BCLK van 200 MHz.

Kijk anders ook eens bij dit artikel: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Ik ben maar es wat aan het ondervolten gegaan met mn i7. Had m op 4200 Mhz met 1.184 volt (HT uit) in CPU-Z maar 4 Ghz lijkt me meer dan genoeg en kan zo wat met verbruik omlaag. Denk dat ik dit maar ff als 24/7 setting ga gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/n6rllc.jpg

Vraag me wel af of deze processor met deze snelheid nog veel extra stroom neemt tov stock, in reviews zie je het verbruik gigantisch stijgen met dit soort snelheden maar dan heb je het over 1.3+ volt vaak en dat heb ik lang niet nodig.. Voltage maakt natuurlijk het meeste uit, maar hoeveel die extra Mhz'en nou nemen vraag ik me wel es af.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
anathema schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:46:
Ik ben maar es wat aan het ondervolten gegaan met mn i7. Had m op 4200 Mhz met 1.184 volt (HT uit) in CPU-Z maar 4 Ghz lijkt me meer dan genoeg en kan zo wat met verbruik omlaag. Denk dat ik dit maar ff als 24/7 setting ga gebruiken:
[afbeelding]

Vraag me wel af of deze processor met deze snelheid nog veel extra stroom neemt tov stock, in reviews zie je het verbruik gigantisch stijgen met dit soort snelheden maar dan heb je het over 1.3+ volt vaak en dat heb ik lang niet nodig.. Voltage maakt natuurlijk het meeste uit, maar hoeveel die extra Mhz'en nou nemen vraag ik me wel es af.
Daarvoor kan je PSU calculator gebruiken.

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Welk moederbord heb je en heb je Load line calibration aan?
Mag ik ook vragen welke batch je hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door n0elite op 14-07-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n0elite schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:24:
[...]

Daarvoor kan je PSU calculator gebruiken.
Ik kan je verzekeren dat die waardes nergens op gaan slaan. ;)

Of denk je echt dat een i7 920 op 1,3 Volt hetzelfde neemt als een i7 950 op 1,37 Volt. :P

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 14-07-2009 17:45 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
n0elite schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:24:
[...]

Welk moederbord heb je en heb je Load line calibration aan?
Mag ik ook vragen welke batch je hebt?
Gigabyte X58-UD4P en load line calibration aan.
Batch #3845B071, dit is volgens mij 1 van de betere batches. Iemand anders in dit topic heb ik hier ook al erg goede resultaten mee zien halen, maar ik ga momenteel meer voor de lage voltages rond de 4 Ghz.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Mijn setup:

Core I7 920
MSI x58 Pro-e
OCZ 1600lv 6gb
ati radeon 4890

Mijn bios:
190x20 bclck = 3,8GHz (multiplier kan ik niet aanpassen :? )
1520 MHz dram
3040 MHz Uncore
1,35v vcore
1,35v QPI voltage
1,65v DRAM voltage
HT en turbo staan beiden uit.

Volgens mij gaat ie redelijk stabiel. Heb geen uitvallers gehad met octt en prime na een uurtje testen. Temperaturen komen niet boven de 65 graden uit gestressed.

Heeft iemand nog suggesties wat ik evt. kan verbeteren aan m'n bios instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Is dat een D0 i7 920? Zoja lijkt me 1.35 volt Vcore wel aan de erg hoge kant voor 3.8 Ghz. Wat is je voltage onder load in CPU-Z, heb je load line calibration aanstaan?

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
anathema schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:41:
Is dat een D0 i7 920? Zoja lijkt me 1.35 volt Vcore wel aan de erg hoge kant voor 3.8 Ghz. Wat is je voltage onder load in CPU-Z, heb je load line calibration aanstaan?
Onder load: ~1.344 volt volgens cpu-z.
Het is een D0 inderdaad. Wat voor voltage raad jij aan? Geloof dat als ik m'n vcore verlaag, m'n QPI evenredig omlaag moet?

Edit: Ik heb nu m'n vcore en qpi voltages naar 1.23v verlaagd. Prime draait nu, even kijken wat dit oplevert. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Solax op 14-07-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
ik heb het volgende

i7 920, ddr3 1333mhz 6gig , asus deluxe v2 , scythe mugen 2

volgende overklok

180x20= 3600mhz(turbo uit) HT aan
cpu volt= 1.175 cpuz 1.160
dram volt= 1.64
qpi=1.21250
memory= 720 x 2 =1440 mhz

temps idle 48-49-50-46 stress linx max 75

Het volgende vraag is het mogelijk om me geheugen nog hoger te zetten met me ddr3 1333 ram sticks?
En de cpu volt heeft toch invloed op de warmte , maar waarom zijn me temps hetzelfde als ik me cpu volt op
1.25 heb staan en nu 1.175 ik dacht dat deze wel omlaag zouden gaan met z,n lage voltages !
Moet ik nog iets instellen in me bios?

intel speedstep staat uit, ht aan , turbo uit, loadline calibration aan, heb een do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Solax schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:07:
[...]

Onder load: ~1.344 volt volgens cpu-z.
Het is een D0 inderdaad. Wat voor voltage raad jij aan? Geloof dat als ik m'n vcore verlaag, m'n QPI evenredig omlaag moet?

Edit: Ik heb nu m'n vcore en qpi voltages naar 1.23v verlaagd. Prime draait nu, even kijken wat dit oplevert. :)
Op zich hoeft het QPI voltage niet evenredig omlaag hoor met de Vcore, maar 1.23 lijkt wel prima. Ik heb 1.24 voor 200 BLCK. Verder zou ik gewoon es met een laag voltage een hoge snelheid testen (met Linx bij voorkeur, dan heb je eerder foutmeldingen dan bij prime mocht je te hoog zitten).
20X200: 4 Ghz HT uit met 1.20 volt CPU-Z ging met meerdere mensen volgens mij wel goed met een D0 processor.. hoewel het verschil tussen batches wel vrij groot is heb ik het idee.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
Ik heb een BIOS upgrade gedaan en was niet zo snugger om mijn overclock settings op te schrijven. Ik heb nu dit, ik vind 3400mhz opzich prima ben alleen bang dat ik iets bijvoorbeeld veel te hoog heb staan ofzo. Iemand die dit even kan bevestigen en/of ontkennen? Ben dus vooral benieuwd of dit allemaal binnen de " veilige marges" zit. Ik heb de Thermalright koeler ultra-120 extreme koeler.

Motherboard Asus P6T Deluxe
Bios 1606
CPU i920

*** AI TWEAKER ***
CPU Ratio Setting ( x20 )
Intel SpeedStep Tech ( Enable)
Intel Turbo Mode Tech ( Enable )
BCLK Frequency (Mhz) ( 200 )
PCIE Frequency ( 100 )
DRAM Frequency (Auto ) Hier twijfel ik nog een beetje heb 1600mhz mem maar op 1704mhz wil die niet booten
UCLK Frequency ( Auto )
QPI Link Data Rate ( Auto)

CPU Voltage ( 1.22500 )
CPU PLL Voltage ( 1.80 )
QPI/DRAM Core Voltage ( Auto )
IOH Voltage ( 1.10 )
IOH PCIE Voltage ( 1.50 )
ICH Voltage ( 1.10 )
ICH PCIE Voltage ( 1.50 )
DRAM Bus Voltage( 1.64 ) Dit is toch het voltage van het geheugen? Op de sticks staat 1,65v.

Load-Line Calibration ( Enabled )
CPU Differential Amplitude ( Auto)
CPU Clock Skew ( Auto )
CPU Spread Spectrum ( Disabled )
IOH Clock Skew ( Auto )
PCIE Spread Spectrum ( Disabled )

*** ADVANCED -> CPU CONFIGURATION ***
C1E Support ( Disabled )
Hardware Prefetcher ( Enabled )
Adjacent Cache Line Prefetch ( Enabled )
Intel Virtualization Tech ( Disabled )
CPU TM Function ( Disabled )
Execute Disable Bit ( Enabled )
Intel HT Technology ( Disabled )
Active Processor Cores ( All )
A20M ( Disabled )
Intel C-STATE Tech ( Enabled )
C State package limit setting ( Auto )

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen ervaring met overclocken, maar heb sinds deze week een pc met een Core i7 920.. Alvorens aan het overclocken te beginnen, leek het me wel handig om een stress test met prime95 uit te voeren om te kijken wat dan de temperatuur zou zijn bij de fabrieksgeleverde instellingen..

Specs:
ASUS P6T SE X58
Intel Core i7 920 @ 2.67 gHz met standaard koeler
6GB (3x2GB) Kingston DDR3-1333

Tijdens de stress test heb ik realtemp gebruikt om de temperatuur in de gaten te houden.. Tijdens de test bleek dat bij 100% CPU usage de temperatuur oploopt naar 80 graden; dit lijkt me nogal hoog voor een processor met nog de fabrieksinstellingen?? Hierop afgaande lijkt het erop dat ik niet kan overclocken; als ik een nieuwe koeler zou toevoegen zou ik dan wel flink kunnen overclocken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
alexvld stock cooler en dan 80 graden op standaard stock snelheid is wel erg veel ja ,
waar het aan ligt denk ik dat je vcore moet verlagen . asus moederborden willen de vcore op
automatisch erg hoog zetten . wat niet nodig is . kijk eens op cpuz wat voor waardes je hebt voor je
vcore en je qpi . Voor een overklok van 2,66 naar 3,2 zie ik geen problemen met de temps.voor hoger raad
ik je een betere cpu cooler.

ik heb 1.175 nodig voor 3.6 en heb een do maar dat is niet voor elke cpu natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
en alex en zorg voor goeie airflow natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Of zet hyperthreading uit, scheelt je zo graad of 10 onder load en dan kun je heel wat Mhz'en meer erbij klokken.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:10:
alexvld stock cooler en dan 80 graden op standaard stock snelheid is wel erg veel ja ,
waar het aan ligt denk ik dat je vcore moet verlagen . asus moederborden willen de vcore op
automatisch erg hoog zetten . wat niet nodig is . kijk eens op cpuz wat voor waardes je hebt voor je
vcore en je qpi . Voor een overklok van 2,66 naar 3,2 zie ik geen problemen met de temps.voor hoger raad
ik je een betere cpu cooler.

ik heb 1.175 nodig voor 3.6 en heb een do maar dat is niet voor elke cpu natuurlijk
Ik weet niet voor welke toestand je de waardes precies nodig hebt, maar ik heb het getest onder idle en onder load:
Vcore verschilt; op idle zit ie op 0.952, met een core speed 1606.6 MHz, en onder load is Vcore 1.272 met een core speed van ong 2800 MHz (kgeloof dat ie dan z'n turbo aan heeft staan).. QPI link is 3213 MHz in beide situaties!
Mocht ik HT uitzetten, wat heeft dit voor consequenties voor het runnen van Vista en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
HT uit heeft alleen nadelig effect als je applicaties gebruikt die meer dan 4 cores nodig hebben. Voor games en runnen van Vista etc. is dat zeker niet zo. (voor games heeft HT zelfs een klein nadelig effect)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:33:
[...]...en onder load is Vcore 1.272 met een core speed van ong 2800 MHz (kgeloof dat ie dan z'n turbo aan heeft staan).. QPI link is 3213 MHz in beide situaties!
Turbo staat inderdaad aan. 1.272 volt is iets aan de hoge kant. De standaard waarde is namelijk 1.200 volt. Je zou dus in plaats van default of auto het voltage eens op 1.2 kunnen zetten. Dat kan behoorlijk schelen in de temperatuur. Wel is het dan verstandig om te controleren of het systeem dan nog steeds stabiel is. Ik verwacht echter van wel, want veel mensen hebben zelfs voldoende aan minder dan 1.2 volt op hogere frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
Operations schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:00:
Ik heb een BIOS upgrade gedaan en was niet zo snugger om mijn overclock settings op te schrijven. Ik heb nu dit, ik vind 3400mhz opzich prima ben alleen bang dat ik iets bijvoorbeeld veel te hoog heb staan ofzo. Iemand die dit even kan bevestigen en/of ontkennen? Ben dus vooral benieuwd of dit allemaal binnen de " veilige marges" zit. Ik heb de Thermalright koeler ultra-120 extreme koeler.

Motherboard Asus P6T Deluxe
Bios 1606
CPU i920

*** AI TWEAKER ***
CPU Ratio Setting ( x20 )
Intel SpeedStep Tech ( Enable)
Intel Turbo Mode Tech ( Enable )
BCLK Frequency (Mhz) ( 200 )
PCIE Frequency ( 100 )
DRAM Frequency (Auto ) Hier twijfel ik nog een beetje heb 1600mhz mem maar op 1704mhz wil die niet booten
UCLK Frequency ( Auto )
QPI Link Data Rate ( Auto)

CPU Voltage ( 1.22500 )
CPU PLL Voltage ( 1.80 )
QPI/DRAM Core Voltage ( Auto )
IOH Voltage ( 1.10 )
IOH PCIE Voltage ( 1.50 )
ICH Voltage ( 1.10 )
ICH PCIE Voltage ( 1.50 )
DRAM Bus Voltage( 1.64 ) Dit is toch het voltage van het geheugen? Op de sticks staat 1,65v.

Load-Line Calibration ( Enabled )
CPU Differential Amplitude ( Auto)
CPU Clock Skew ( Auto )
CPU Spread Spectrum ( Disabled )
IOH Clock Skew ( Auto )
PCIE Spread Spectrum ( Disabled )

*** ADVANCED -> CPU CONFIGURATION ***
C1E Support ( Disabled )
Hardware Prefetcher ( Enabled )
Adjacent Cache Line Prefetch ( Enabled )
Intel Virtualization Tech ( Disabled )
CPU TM Function ( Disabled )
Execute Disable Bit ( Enabled )
Intel HT Technology ( Disabled )
Active Processor Cores ( All )
A20M ( Disabled )
Intel C-STATE Tech ( Enabled )
C State package limit setting ( Auto )
Niemand die dit even wil reviewen? Op zich is een soort uitgangspositie dan ook wel makkelijk om mee te nemen in de startpost van de meest gangbare bordjes denk ik.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:50:
[...]

Niemand die dit even wil reviewen? Op zich is een soort uitgangspositie dan ook wel makkelijk om mee te nemen in de startpost van de meest gangbare bordjes denk ik.
Met die settings zou je op 4000MHz moeten zitten en niet 3400MHz.
Daarnaast staat niets extreem hoog, als je temps goed zijn zou je dit 24/7 kunnen runnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost81 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:38:
[...]
Turbo staat inderdaad aan. 1.272 volt is iets aan de hoge kant. De standaard waarde is namelijk 1.200 volt. Je zou dus in plaats van default of auto het voltage eens op 1.2 kunnen zetten. Dat kan behoorlijk schelen in de temperatuur. Wel is het dan verstandig om te controleren of het systeem dan nog steeds stabiel is. Ik verwacht echter van wel, want veel mensen hebben zelfs voldoende aan minder dan 1.2 volt op hogere frequenties.
Heb het voltage aangepast en een test gelopen met OCCT en Prime95 en de cores zitten nu onder 100% load zo tussen de 69 - 73 graden!
Is dit een goede basis voor een overclock naar 3.1 GHz oid?

@Anathema: waar kan ik HT precies uitzetten?
Heb het ondertussen gevonden en met HT uit zit ik rond de 60 graden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:20:
[...]

Heb het voltage aangepast en een test gelopen met OCCT en Prime95 en de cores zitten nu onder 100% load zo tussen de 69 - 73 graden!
Is dit een goede basis voor een overclock naar 3.1 GHz oid?

@Anathema: waar kan ik HT precies uitzetten?
Heb het ondertussen gevonden en met HT uit zit ik rond de 60 graden :)
Eerder 4 Ghz, gewoon es proberen met HT uit en kijken of hij niet te warm wordt.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat testen zitten m'n cores tussen de 65 en 71 graden op 3.2 GHz. Wat is de eigenlijke grens voor de temperatuur van de cores die bepalend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:13:
Na wat testen zitten m'n cores tussen de 65 en 71 graden op 3.2 GHz. Wat is de eigenlijke grens voor de temperatuur van de cores die bepalend is?
100 graden mag die worden. Persoonlijk zou ik nooit boven de 80 graden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Boven de 80 zou ik ook nooit gaan maar alles daaronder zou ik me niet druk maken wat temperaturen betreft. Die haal je toch alleen maar tijdens prime/Linx en bij normaal gebruik kom je daar nooit in de buurt.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leagallow
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2020
anathema schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:07:
HT uit heeft alleen nadelig effect als je applicaties gebruikt die meer dan 4 cores nodig hebben. Voor games en runnen van Vista etc. is dat zeker niet zo. (voor games heeft HT zelfs een klein nadelig effect)
is dat zo hey? heb je een bron? anders zet ik het direct uit. ik speel overhet algemeen namelijk alleen maar games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
http://ixbtlabs.com/articles3/cpu/ci7-turbo-ht-p2.html
Hier bijvoorbeeld en zo zijn er nog wel wat meer linkjes te googlen.
Het scheelt natuurlijk allemaal niet zoveel (behalve UT3 waar HT toch wel een duidelijk negatief effect heeft), maar aangezien ik ook voornamelijk game zet ik het liever uit. Kan ik wat meer Mhz-en krijgen met minder voltage.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Even een vraagje over de idle temps van jullie i7 920,-

mijne gemeten met realtemp 46-45-48-42
dit met overklok naar 3.6 en 1.175 voltage

ben ff benieuwd als jullie lager zitten met de idle temps.

Owja ik gebruik de mugen2 voor cpu cooler en heb ht aan staan turbo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik vroeg mij af wat het voordeel nu van de SpeedStep technologie is, deze heb ik maar eens geactiveerd, dus draait me CPU een variabele multiplier, nu 12x200.. heel mooi allemaal, maar volgens mij WATT meter die ik dit weekend hebt aangeschaft scheelt dit geen stroom ?

of ik nu idle met 12x200 of 19x200, mijn verbruik is +- 200 watt..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
knights16 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 07:34:
Ik vroeg mij af wat het voordeel nu van de SpeedStep technologie is, deze heb ik maar eens geactiveerd, dus draait me CPU een variabele multiplier, nu 12x200.. heel mooi allemaal, maar volgens mij WATT meter die ik dit weekend hebt aangeschaft scheelt dit geen stroom ?

of ik nu idle met 12x200 of 19x200, mijn verbruik is +- 200 watt..
Hm, gaat het voltage nu ook naar beneden idle, of heb je gewoon een vast voltage ingesteld? In dat laatste geval kan ik me voorstellen dat het weinig uitmaakt. Wel goed om te weten, was ik wel benieuwd naar of een verlaging in Mhz'en bij een vast voltage iets uit zou maken.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is je verbruiksmeter wel van een beetje kwaliteit. De goedkoopste zijn echt zo onnauwkeurig dat ik mij kan voorstellen dat het niet scheelt.

Je moet inderdaad ook zien dat de core voltage naar beneden gaat bij het terugklokken. Dat zorgt voor de meeste stroombesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Ik meet wel verschil bij 0% of 100% belasting van de CPU met bv OCCT of Prime95. De CPU gaat echter bij heel weinig belasting al naar een 21x multiplier (gelukkig maar...). Bij minimale belasting zul je weinig verschil zien tussen een 12x of 21x multiplier, maar tussen 0% en 100% belasting zie je echt wel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik heb inderdaad een goedkope wattage meter van de GAMMA.. maar om niet meteen af te doen aan dit product, want een indicatie tussen idle/load en met SpeedStep aan geeft het natuurlijk wel.

Het voltage staat inderdaad 'vast' ingesteld, en het wattage verbruik is een paar watt lager wanneer mijn pc idle doet op 12x200 (2400).. dan dat deze continu op 19x200 staat te draaien.. dit maakt echt geen verschil.

het verschil in load (prime95) is (even uit mijn hoofd) 130 - 150 watt.. mijn videokaart doet daar nog eens hetzelfde wattage overheen als we deze stressen met FurMark : )
Misschien mijn P6T het voltage dan ook aanpast als ik deze op AUTO instel, maar 3.8 @ auto doet de P6T een onnoodzakelijk hoog voltage, en dat willen we ook weer niet : )

Brengt een totale wattage van 460 met zich mee voor een i920 @ 3.8 (19x200) + 275 GTX (overclocked 700/1500/1275 core/shader/mem) + Asus P6T + twee harddisks.

Edit 2: Prime95 doet +- 100 watt erbij op en LinX 64 bits doet er 135 watt bij op.

Ik heb overigens een 920C met batch 3847A839, en deze lijkt niet harder dan 3.8 ghz te gaan.
Ik gebruik momenteel 1.225 V + 1.35QPI @ 19x200 @ 1600 mhz (OCZ) 8-8-8-24. Heb er nog iemand een paar suggesties voor mij om uit te proberen? Het voltage naar 1.25 lijkt niets uit te maken.. 20x200 geeft soms BSODS bij het booten, en 1.275 niet bij het booten maar wel in PRIME95 en LinX.

[ Voor 32% gewijzigd door knights16 op 22-07-2009 18:32 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 18:03
Goedendag,

Ik heb gister mijn nieuwe pc binnen gehad en daar heb ik dus ook een i7 920 inzitten. In combinatie met een scythe mugen 2. Nou heb ik een beetje getest wat de temperaturen zijn van mijn cpu. Op dit desbetreffende moment zijn ze met realtemp 3.0:

core 1: 41
core 2: 38
core 3: 40
core 4: 39

Dit is dus idle(als ik goed begrijp wat idle is is het met 0/1%load)

Nu vroeg ik mij af of dit wel normale temperaturen zijn met mijn pc. Of is dit al veel te hoog en zit er iets fouts of iets dergelijks. Ik heb als kast de antec nine hundred. Heb 2 aansluitingen gevonden waarmee ik de fans hoger kan zetten, zitten er nog meer in toevallig? van de voorste twee kon ik er namelijk zo snel geen vinden. Als het goed is heb ik een d0 processor hoe kan ik dit zien? ik dacht aan de nummers op de doos(429 op het eind).

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Kohnee schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:06:
[...]
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of dit normaal is.
Ja dat is normaal, zoals ook al vermeld in diverse posts in dit topic. Zoek anders even op "mugen" in dit topic, dan vind je zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Oké ik zie dat veel mensen op 3.5 ghz ongeveer hetzelfde halen. Is er dan zo weinig verschil in temperatuur wanneer je van standaard naar 3.5 gaat? Als ik dit hier niet mag vragen zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Idle temps veranderen bij mij ook niet zo veel, het zijn de temperaturen onder load die je moet in het oog houden.

Revision kan je met cpu-z te weten komen.

vb van C0: http://xtreview.com/image...7%20920%20CPUz%20%201.png

Rechts onder het symbool van de core i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
kluyze schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:45:
Idle temps veranderen bij mij ook niet zo veel, het zijn de temperaturen onder load die je moet in het oog houden.

Revision kan je met cpu-z te weten komen.

vb van C0: http://xtreview.com/image...7%20920%20CPUz%20%201.png

Rechts onder het symbool van de core i7
Oke dankje dan heb ik een d0 versie :)

Ik heb net eventjes de test gedaan die 10 minuten draaid (met realtemp3.0)

core 1: 76
core 2: 74
core 3: 72
core 4: 73

Het baart mij toch wel een beetje zorgen dat ik zulke hoge score's krijg terwijl hij nog niet eens is overgeclocked. Kan het zijn dat 4launch de koeler slecht heeft gemonteerd ofzo? Want deze lijken me niet normaal. HT en Turbo staan wel aan!

edit:

Load:

Core voltage: 1.232 v en af en toe 1.248
Core speed: 2797.8 Mhz
QPI: 2398.3 Mhz

Is dit normaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Kohnee op 22-07-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Kohnee schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:42:
[...]

Oke dankje dan heb ik een d0 versie :)

Ik heb net eventjes de test gedaan die 10 minuten draaid (met realtemp3.0)

core 1: 76
core 2: 74
core 3: 72
core 4: 73

Het baart mij toch wel een beetje zorgen dat ik zulke hoge score's krijg terwijl hij nog niet eens is overgeclocked. Kan het zijn dat 4launch de koeler slecht heeft gemonteerd ofzo? Want deze lijken me niet normaal. HT en Turbo staan wel aan!

edit:

Load:

Is dit normaal?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
mijn beste super pi score:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2njlmo5.jpg

hoogste overclock:

Afbeeldingslocatie: http://valid.canardpc.com/cache/screenshot/610963.png

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=610963

Afbeeldingslocatie: http://valid.canardpc.com/cache/banner/610963.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Kohnee schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:42:
[...]

Is dit normaal?
Dat lijkt me een redelijk hoge spanning voor stock speeds, cpu-z geeft bij mij 1.160V en dat bij een C0 920 @ 160x20/21: 3.2GHz

Op stock heb ik mijn spanning stabiel tot 1.05V of zo gekregen. Misschien eens handmatig instellen in de bios, eerst even op 1.15 of zo om zeker te zijn? Ik weet eigenlijk niet wat intel voorschrijft .... even opzoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door kluyze op 22-07-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Allemachtig, 1.55 volt...heb je al een nieuwe processor besteld ter vervanging? ;)

Maar goed, hoe koel je dat? Ik vind de temperatuur van 1.15 naar 1.25 volt al dramatisch omhoog gaan met een thermalright ultra.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
kluyze schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:34:
[...]
Dat lijkt me een redelijk hoge spanning voor stock speeds, cpu-z geeft bij mij 1.160V en dat bij een C0 920 @ 160x20/21: 3.2GHz

Op stock heb ik mijn spanning stabiel tot 1.05V of zo gekregen. Misschien eens handmatig instellen in de bios, eerst even op 1.15 of zo om zeker te zijn? Ik weet eigenlijk niet wat intel voorschrijft .... even opzoeken.
Kan ik dan gewoon ipv auto/default 1.15 invullen. Of moet ik dan nog meer veranderen?

btw idle is hij 0.924 v en load is hij 1.234 ongeveer.

[ Voor 4% gewijzigd door Kohnee op 22-07-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
anathema schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:29:
[...]

Allemachtig, 1.55 volt...heb je al een nieuwe processor besteld ter vervanging? ;)

Maar goed, hoe koel je dat? Ik vind de temperatuur van 1.15 naar 1.25 volt al dramatisch omhoog gaan met een thermalright ultra.
Je onderschat de core i7 ;)

ze kunnen gerust dit voltage hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Kohnee schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:15:
[...]

Kan ik dan gewoon ipv auto/default 1.15 invullen. Of moet ik dan nog meer veranderen?

btw idle is hij 0.924 v en load is hij 1.234 ongeveer.
Gewoon ipv auto idd 1.15 invullen, waarschijnlijk met +/- toetsen tot je er bent. Maar dat zal wel in de bios zelf of in de handleiding uitgelegd worden.

0.924V is mooi, maar wat ik heb gezien (en ook uit dit topic heb gehaald) heeft hij tijdens full load op stock geen 1.234V nodig. Zeker de D0 zou met minder spanning moeten toe komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
no-elite, ik neem toch aan dat de 1.5v niet je 24/7 settings zijn.. en dat je een zo hoog mogelijk SuperPi score wilde pakken, want ik neem aan dat de temps zeker de pan uit rijzen wanneer je LinX draait... doet die dat trouwens? ;)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
kluyze schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:00:
[...]
Gewoon ipv auto idd 1.15 invullen, waarschijnlijk met +/- toetsen tot je er bent. Maar dat zal wel in de bios zelf of in de handleiding uitgelegd worden.

0.924V is mooi, maar wat ik heb gezien (en ook uit dit topic heb gehaald) heeft hij tijdens full load op stock geen 1.234V nodig. Zeker de D0 zou met minder spanning moeten toe komen.
Hij loopt nu op 1.120 had hem op 1.15 gezet maar in cpu-z staat 1.120. Graden zijn wel minder. Bij load is hij nu max 66 graden (10 min test). Ik denk dat dit wel een mooie basis is om een overclock te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas82
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 11:35
Ff ter info heb zelf men i7-920 nu op 3,2 gig lopen @ 160x20 zonder énige moeite er voor te hoeven doen, verder niet's veranderd aan bios setting's
(is wel mijn eerst oc)

Heb wel de stock koeler wel vervangen voor de Coolermaster V8 koeler

Temps idel tussen de 43/47 gr

En met prime 95 na een korte 10 min niet boven de 71 gr

Is het wat, als ik mij niet vergis is dit wel ongeveer wel de standaard temps of niet?

Afbeeldingslocatie: http://i28.photobucket.com/albums/c227/Sfor17/Knipselprogjes-1.png

[ Voor 3% gewijzigd door Bas82 op 24-07-2009 00:39 ]

Lian Li Dynamic XL -Corsair AX1600i PSU-Asus ROG Maximus Z790 Extreme- INTEL i9-13900KS-EKWB Custom waterloop- 32Gb Corsair Titanum 7200Mhz-Nvidia 3090Fe- Asus ROG Swift PG348

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Als eerste om nog lagere temps te halen hoef je alleen je vcore te verlagen
want die staat standaard(auto) al erg hoog zo te zien bij jou. 1.240. kan veel lager .
En als je niet veel video editing gebruikt kan je HTT ook uitzeten scheeld zeker 4a 6 graden

je hebt een do dus je kan hem nog verder overclocken heb zelf deze opstelling

probeer eens maar deze opstelling

180x20= 3600 mhz turbo mode uit
cpu voltage= 1.175
dram bus=1.64
qpi=1.21250
htt staat nu aan
eist uit

heb zelf een mugen 2 . deze overklok heb ik voor 24/7 gebruik en temps zijn
idle 47 en load niet hoger als 70 getest met linx .

mocht het zijn dat het niet wil met deze opstelling dan verhoog je beetje bij beetje je cpu voltage

[ Voor 7% gewijzigd door CallmeGod op 24-07-2009 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
knights16 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:57:
no-elite, ik neem toch aan dat de 1.5v niet je 24/7 settings zijn.. en dat je een zo hoog mogelijk SuperPi score wilde pakken, want ik neem aan dat de temps zeker de pan uit rijzen wanneer je LinX draait... doet die dat trouwens? ;)
Nee zeker niet ;)

Was gewoon een snelle overclock om mijn persoonlijke super-pi record te verbreken , linx zou na 1 ms al een BSOD hebben gegeven :P

http://forums.techpowerup...php?p=1464032#post1464032 hier vind je wat overclock resultaten van me ;)

[ Voor 10% gewijzigd door n0elite op 24-07-2009 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas82
@Martijn24,

Nou heb jou settings is geprobeerd en hij loopt netjes,

Weet alleen niet wat je bedoeld met de afkortingen Htt en eist (kon ook niets vinden in de bios wat er op leek :? )

Prime95 ff 20 min laten lopen en men temp is opgelopen tot max 69gr

Afbeeldingslocatie: http://i28.photobucket.com/albums/c227/Sfor17/36gig20minprime.png

Lian Li Dynamic XL -Corsair AX1600i PSU-Asus ROG Maximus Z790 Extreme- INTEL i9-13900KS-EKWB Custom waterloop- 32Gb Corsair Titanum 7200Mhz-Nvidia 3090Fe- Asus ROG Swift PG348

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
martijn ik probeerde jou setting maar nu start mijn pc niet meer op.. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen, want ik zit nu nogal in de stress omdat ik bang ben dat ik mijn pc gesloopt heb! Ik krijg niet eens meer het bios scherm, hij wilt op starten maar voordat ik beeld kan krijgen valt ie weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Laatst online: 22-07 22:37
Ze zijn niet zomaar stuk ;) Cmos clear, proberen te booten met 1 dimm, niets aan de hand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas82
Wat voor moederboord heb jij,

Je zou c-mos clear kunnen proberen als ik mij niet vergis zijn dan al jou bios setting weer op default settings en kun je weer op nieuw aan de gang.

@Viss je was mij net voor met reactie over C-mos clear.

Maar ff over mijn settings had vanochtend prime95 aan gezet om te kijken hoe stabiel hij wel niet was en na een half uur crashde men comp, denk dat mijn v-core te laag is

Ik ga mijn v-core op 1.80 zetten en is kijken hoe lang ie het dan vol houdt.

[ Voor 46% gewijzigd door Bas82 op 24-07-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Gelukkig haha, ik had het al geprobeert :p heb namelijk zo'n handig knopje achter op mijn pc ipv op mijn mobo :). Cmos clearen heeft wel wonderen gedaan want me temperaturen zijn ineens 5 graden lager haha!

edit:

toch bedankt jongens! ik ben gewoon ontzettend nieuw hiermee en probeerde dus in een keer alle settings om te gooien en hem op 3.6 te laten lopen maar dat was dus niet zo'n goed idee haha. Ik zal me er eens in gaan verdiepen hoe het eigenlijk moet.

[ Voor 38% gewijzigd door Kohnee op 24-07-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas82
@ Kohnee,
Gebruik je nog de standaard koeler van intel op je proccesor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Nee ik heb een scyte mugen 2.. Temperaturen zijn nu ineens heel wat anders. Max was 65 en idle was max 38. Dit was na de cmos reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Kohnee schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:50:
Nee ik heb een scyte mugen 2.. Temperaturen zijn nu ineens heel wat anders. Max was 65 en idle was max 38. Dit was na de cmos reset.
Dan zijn vast de voltages nu anders dan voor de CMOS reset. Had je die veranderd? Stonden die op auto? Weet je wat de vcore was voor je CMOS reset en daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Voor CMOS reset:

Core voltage load: 1.232 v en af en toe 1.248
Core voltage idle: 0.924

Na CMOS reset:

Core voltage load: 1.232v
Core voltage idle: 0.928v
Core speed: 2798.0 Mhz

Ik had me core voltage inderdaad nog veranderd naar 1.150 toen was de temperatuur wat gezakt. Maar niet veel. Heb volgens mij ook een keer een foute aanpassing gedaan met de turbo uitzetten. Weet niet meer precies welke ik had uitgeklikt. Maar daardoor was de temperatuur gaan stijgen volgens mij.

[ Voor 37% gewijzigd door Kohnee op 24-07-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Sorry Kohnee maar je bent echt een totale ''noob''.

Lees je eerst maar eens even in voordat je straks nog je hele pc plat gooit. ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.