Het antwoord was inderdaad nee
Dit gaat over een Amex Green toch? Een "faire" spend is natuurlijk relatief. Hebben we het hier over maximaal enkele duizenden euro's per jaar of 10k, 20k.... Bij Gold/Platinum zie ik voorbeelden langs komen met een retentieoffer van 25k punten bij een jaarlijks spend van rond de 30k euro. Soms kan het ook wel lonen om (vriendelijk) te blijven aandringen.snaggyheadshot schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:41:
[...]
Het antwoord was inderdaad neeEen retentie-offer zat er ook niet in. Terwijl ik al >2 jaar niet heb gebeld voor een offer en toch een faire spend.
De algemene tendens is volgens mij wel dat men minder scheutig is met de bonuspunten als retentie.
We hebben het over een vergelijkbare spend als het voorbeeld van 25k punten dat jij noemtWally2002 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:57:
[...]
Dit gaat over een Amex Green toch? Een "faire" spend is natuurlijk relatief. Hebben we het hier over maximaal enkele duizenden euro's per jaar of 10k, 20k.... Bij Gold/Platinum zie ik voorbeelden langs komen met een retentieoffer van 25k punten bij een jaarlijks spend van rond de 30k euro. Soms kan het ook wel lonen om (vriendelijk) te blijven aandringen.
De algemene tendens is volgens mij wel dat men minder scheutig is met de bonuspunten als retentie.
Wellicht komen ze komende maanden toch nog met een upgrade-actie
Das leuk echter loopt ING op andere vlakken nog erg achter. Je kan nog steeds niet, anno 2025, een PDF afschrift downloaden van je creditcard en de fraude detectie is erg gevoelig. Wil je wel een PDF afschrift? Kan niet! Bellen of chatten met de ING en ze sturen het op per post, ja echt... Verder missen nog een paar verzekeringen die ICS wel biedt. Ik heb een ING CC voor gezamenlijk gebruik maar ICS (een Visa) is de enige die mij nog nooit in de steek gelaten heeft tijdens reizen.kwon schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:29:
Alhoewel ik het gevoel heb dat dit topic totaal wordt gedomineerd door American Express, heb ik nog wel een nieuwtje te melden over ING:
Bij de Platinumcard betaal je sinds kort over de eerste 1.000 euro geen koersopslag bij betalingen in buitenlandse valuta. Dat is de eerste keer dat ik dat ooit bij een creditcard heb gezien. Daarnaast is de termijn van de aankoopverzekering van de normale creditcard verdubbeld naar een jaar. En het lijkt erop dat de verzekering voor het eigen risico bij autohuur bij de Platinumcard is verhoogd van 500 naar 1.500 euro.
Ik ga m'n creditcards van ICS opzeggen en overstappen op ING. Ik heb gisteren via de app als nieuwe klant een rekening geopend. Ik heb meteen een normale creditcard gekregen met een limiet van € 1. Deze kan worden verhoogd nadat er voldoende inkomsten op de rekening binnenkomen of door handmatig bij te storten. Met een limiet vanaf € 1.000 kun je die vervolgens omzetten naar een Platinumcard.
Nog zo’n ding dat mij bij de ING creditcards frustreert: Je hebt geen mogelijkheid om in een oogopslag te zien welke transacties met the extra kaart zijn gedaan.
Waar heb je die strenge fraudedetectie ervaren? Online of offline? En welke verzekeringen biedt ICS die ING niet biedt?nielsiejjj92 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:04:
[...]
Das leuk echter loopt ING op andere vlakken nog erg achter. Je kan nog steeds niet, anno 2025, een PDF afschrift downloaden van je creditcard en de fraude detectie is erg gevoelig. Wil je wel een PDF afschrift? Kan niet! Bellen of chatten met de ING en ze sturen het op per post, ja echt... Verder missen nog een paar verzekeringen die ICS wel biedt. Ik heb een ING CC voor gezamenlijk gebruik maar ICS (een Visa) is de enige die mij nog nooit in de steek gelaten heeft tijdens reizen.
Verder kan ik zeker beamen dat de creditcards van ICS de enige zijn die me ook nog nooit op reis in de steek hebben gelaten. Ik heb die kaarten nu al zo lang dat ik een beetje was vergeten dat ik met andere uitgevers nog weleens problemen had. Ik erger me echter wel steeds meer aan de forse prijsverhogingen en het feit dat er nog steeds geen ondersteuning is voor Google Pay.
Ik ben juist nu weer weg gegaan bij ICS en naar Rabo gold card gedaan, met wijzigen van betaald pakket zit die er gratis bij een extra kosten per jaar is minder dan de basic ics MasterCard.
@kwon via curve app kan je wel je ics card aan Google Pay koppelen. Natuurlijk van de zotte dat het dan wel kan ipv dat ICS het gewoon gaat ondersteunen. In mijn geval kan ik curve ook aan mijn wearable koppelen en blijft de telefoon helemaal in de broekzak met betalen
@kwon via curve app kan je wel je ics card aan Google Pay koppelen. Natuurlijk van de zotte dat het dan wel kan ipv dat ICS het gewoon gaat ondersteunen. In mijn geval kan ik curve ook aan mijn wearable koppelen en blijft de telefoon helemaal in de broekzak met betalen
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
ING en AmEx zitten qua creditcardkosten natuurlijk wel in verschillende prijsklassen. Dat je dan bijv. minder verzekeringen hebben is niet vreemd.nielsiejjj92 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:04:
[...]
Das leuk echter loopt ING op andere vlakken nog erg achter. Je kan nog steeds niet, anno 2025, een PDF afschrift downloaden van je creditcard en de fraude detectie is erg gevoelig. Wil je wel een PDF afschrift? Kan niet! Bellen of chatten met de ING en ze sturen het op per post, ja echt... Verder missen nog een paar verzekeringen die ICS wel biedt. Ik heb een ING CC voor gezamenlijk gebruik maar ICS (een Visa) is de enige die mij nog nooit in de steek gelaten heeft tijdens reizen.
Ze bedienen beide eigenlijk ook een hele andere doelgroep met hele andere wensen.
Voor die .pdf-afschriften: kijk eens in Mijn ING. Ik weet niet of je 'm voor een hele periode in 1x kan doen, maar van individuele betalingen kun je gewoon het .pdf-afschrift downloaden. Zelf in ieder geval vaak zat gedaan als ik weer iets voor de werkgever had betaald en dat achteraf met betaalbewijs moest ondersteunen
Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1