Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Toen ik in April tussen 17 april tot 26 april naar Amerika ging had ik geen extra reisverzekering of zorgverzekering genomen. Het is ook niet verplicht. Ik was 12 dagen in Amerika. Ik neem nooit een verzekering op vakantie. Ik heb in Nederland een basisverzekering bij Zilver Kruis maar of die ook wereldwijde dekking heeft, misschien wel.

Ik heb een ANWB VISA GO CARD Prepaid en deze deed het in Amerika met aankoopgarantie tot 180-dagen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 04-07-2023 13:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:09
Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:03:
Toen ik in April naar Amerika ging had ik geen extra reisverzekering of zorgverzekering genomen. Het is ook niet verplicht. Ik was 12 dagen in Amerika. Ik neem nooit een verzekering op vakantie. Ik heb in Nederland een basisverzekering bij Zilver Kruis maar of die ook wereldwijde dekking heeft, misschien wel.
Zeker voor een reis naar de VS is een verzekering die ziektekosten op reis vergoedt sterk aan te raden. Want je Nederlandse zorgverzekering betaald alleen de kosten voor behandelingen tegen Nederlandse tarieven, in de VS zit je daar veeele malen hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mfkne schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:06:
[...]

Zeker voor een reis naar de VS is een verzekering die ziektekosten op reis vergoedt sterk aan te raden. Want je Nederlandse zorgverzekering betaald alleen de kosten voor behandelingen tegen Nederlandse tarieven, in de VS zit je daar veeele malen hoger.
De eerste vraag die een doktor je daar stelt is inderdaad: are you insured?? Het kan machtig in de papieren lopen daar. Gelukkig heb ik een zorgverzekering waarbij ik sowieso wereldwijd naar elke doktor kan gaan, in dat opzicht bieden deze creditcard-verzekeringen mij geen voordeel. Maar in Nederland zijn er ook zorgverzekeringen waarbij je extra dekking kan afsluiten die de daadwerkelijke kosten dekken tijdens een vakantie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:25
Deze week ben ik gedowngrade van AMEX Platinum naar AMEX Gold (vanwege dat je bij Platinum nu nog maar 1MR per uitgegeven EUR krijgt en overall het verschil te klein is geworden).

Was telefonisch allemaal heel snel geregeld. Alleen ik zie dat mijn Privium nog steeds actief staat.
Moet je Privium zelf opzeggen of gaat dat automatisch?
En hoe zit het met de Priority Pass? Moet ik nu nog wat met mijn huidige PP doen? Bij Gold zit ook een PP maar daarmee kan je maar 4x per jaar de lounge in (bij Platinum was dat onbeperkt). Of kan ik gewoon dezelfde PP blijven gebruiken?

Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:27
Opzouten schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:45:
[...]

De MC black heeft toch de betere verzekering? tot 18000 euro reiskosten. Is beter dan 1500 per verzekerde. Onze reis die we nu gaan maken is al 1200 euro pp en niet eens zo gek ver. We willen nog verder tzt, ik zou er niet mee uitkomen. 202 euro ANWB verzekering + ING kaart lijkt me juist niet goedkoper..
Voor ons heeft ANWB toch de betere dekking. We komen per reis niet of niet ver boven de 6000,- totaal. (4 personen x 1500,- vakanties met de auto,) De 1500,- per persoon heeft alléén betrekking op de eventuele annulering van de reis. En biedt ook verzekering bij vakanties/uitjes vanaf 1 overnachting in Nederland, ipv vanaf 2 nachten bij MC Black. Geen eigen risisco, ook calamiteiten met huisdieren vallen eronder.

Alles nog maar eens naast elkaar zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07 22:58

Pieroman

/me

Jdome schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:24:
Deze week ben ik gedowngrade van AMEX Platinum naar AMEX Gold (vanwege dat je bij Platinum nu nog maar 1MR per uitgegeven EUR krijgt en overall het verschil te klein is geworden).

Was telefonisch allemaal heel snel geregeld. Alleen ik zie dat mijn Privium nog steeds actief staat.
En hoe zit het met de Priority Pass? Moet ik nu nog wat met mijn huidige PP doen? Bij Gold zit ook een PP maar daarmee kan je maar 4x per jaar de lounge in (bij Platinum was dat onbeperkt). Of kan ik gewoon dezelfde PP blijven gebruiken?

Ik wil hetzelfde gaan doen en volgens mij moet je Privium zelf opzeggen. Het zal geen kwaad kunnen in ieder geval om er een extra berichtje voor uit te sturen.
Heb jij nog een retentiebonus gehad voor de downgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:25
Pieroman schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:38:
[...]

Ik wil hetzelfde gaan doen en volgens mij moet je Privium zelf opzeggen. Het zal geen kwaad kunnen in ieder geval om er een extra berichtje voor uit te sturen.
Heb jij nog een retentiebonus gehad voor de downgrade?
Goed idee inderdaad om ze een berichtje te sturen om zo ineens een jaarfactuur te voorkomen, zal het gelijk even doen!

Geen retentiebonus gehad. Die had ik eind vorig jaar al gekregen omdat ik toen al had gebeld voor het verlengen van mijn Platinum. Ben ook wel benieuwd of ik nu weer het dinertegoed krijg. Die van platinum had ik voor dit jaar al opgemaakt (zowel binnen als buitenland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Zit toch nog even te puzzelen, amex gold zou ook in aanmerking komen maar daar zit weer geen autoverzekering op….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:56
Opzouten schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:22:
Zit toch nog even te puzzelen, amex gold zou ook in aanmerking komen maar daar zit weer geen autoverzekering op….
Ik weet niet wat voor dekking je precies zoekt voor autoverzekering maar ik neem meestal een eigen risico verzekering van Allianz (max €6.000,-) en toen ik er aanspraak op moest maken vanwege een deukje hebben ze snel en volledig uitgekeerd. Zo'n verzekering is ook 'redelijk' goedkoop, 6-7€ per dag volgens mij i.v.m. de autoverhuurbedrijven die 10-12€ per dag vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:35

AntiPasta

d1 m0z4rella

Jdome schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:24:

Toen ik begin 2020 mijn Platinum opzegde heb ik de Privium gewoon laten verlopen, dat kostte niets extra. Aangezien het betaald wordt via Amex denk ik ook niet dat er een noodzaak is. Maar, post het vooral hier als je anders hoort - ik wil zelf ook weer van Platinum naar Gold, het vliegen zit er weer op voor mij voorlopig...

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29
Amex in Spanje heeft weer referral aanbieding voor 80k MR, op business cards zelfs 100K. Wellicht een voorbode voor NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Aanbiedingen van AMEX NL zijn geregeld slechter (als ze überhaupt bestaan) dan buiten NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Jezus, wat een verschil!

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Jammer dat ik niemand ken hier in Spanje met behoefte aan een kaart ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
wibblemoo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:06:
Jammer dat ik niemand ken hier in Spanje met behoefte aan een kaart ;-)
Wat zijn de rates naar transferpartners in Spanje? Ook 5:4 of is het 1:1?

Er was ook vorige kerst in NL een introductie deal waar de geïntroduceerde 40.000 punten kreeg en de introducerende 80.000. Helaas toen niemand in mijn omgeving die interesse had :(

[ Voor 26% gewijzigd door hollandje op 05-07-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

Sorcerer8472

Mens sana?

hollandje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:25:
[...]

Ik weet niet wat voor dekking je precies zoekt voor autoverzekering maar ik neem meestal een eigen risico verzekering van Allianz (max €6.000,-) en toen ik er aanspraak op moest maken vanwege een deukje hebben ze snel en volledig uitgekeerd. Zo'n verzekering is ook 'redelijk' goedkoop, 6-7€ per dag volgens mij i.v.m. de autoverhuurbedrijven die 10-12€ per dag vragen
Let erop of dat genoeg is. Soms is er op sommige zaken überhaupt geen dekking. Dan kan het zijn dat je een grote financiële strop hebt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hollandje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:37:
[...]

Wat zijn de rates naar transferpartners in Spanje? Ook 5:4 of is het 1:1?

Er was ook vorige kerst in NL een introductie deal waar de geïntroduceerde 40.000 punten kreeg en de introducerende 80.000. Helaas toen niemand in mijn omgeving die interesse had :(
als in MR naar bv Avios? 1 op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
wibblemoo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:53:
[...]

als in MR naar bv Avios? 1 op 1.
Dit is precies waar ik nou op hoop voor de Nederlandse markt. 5 op 4 is gewoon jammer.
Sorcerer8472 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:45:
[...]

Let erop of dat genoeg is. Soms is er op sommige zaken überhaupt geen dekking. Dan kan het zijn dat je een grote financiële strop hebt.
Ja dat klopt, als de auto total-loss is door eigen toedoen dan heb je wel een groter probleem. Maar ik ben een redelijk risico-neutraal persoon dus een beetje dekking is okay, maar mijzelf helemaal verzekeren van top tot teen vind ik een beetje over de top. Het kan altijd verkeerd lopen, maar de kans acht ik persoonlijk erg klein als ik bijvoorbeeld voor een weekje in Spanje rijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 20:55

Sorcerer8472

Mens sana?

hollandje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Ja dat klopt, als de auto total-loss is door eigen toedoen dan heb je wel een groter probleem. Maar ik ben een redelijk risico-neutraal persoon dus een beetje dekking is okay, maar mijzelf helemaal verzekeren van top tot teen vind ik een beetje over de top. Het kan altijd verkeerd lopen, maar de kans acht ik persoonlijk erg klein als ik bijvoorbeeld voor een weekje in Spanje rijd
Jouw keuze natuurlijk en semi-offtopic. Ik verzeker juist voor dingen die een erg grote impact kunnen hebben. Bij autohuur verzeker ik in feite gewoon alles mee omdat dat net zo makkelijk is dan :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Ik heb dus toch de amex gold card ontvangen, dacht dat deze geannuleerd was. Ben er even mee gaan spelen, maar is het gebruik ook wel echt makkelijker dan MasterCard? Leuk die variabele limiet maar ik kan nog geen 100 euro uitgeven volgens de bestedingslimiet tool. Dan zou ik eerst ruim 3k moeten storten op de kaart wat via de middeleeuwse methode overschrijving moet gebeuren wat 3 dagen duurt. Wtf man, hoe kunnen jullie leven met dit gebeuren? Bij MasterCard kan dit via iDeal en instant

Gr

[ Voor 4% gewijzigd door Opzouten op 06-07-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Opzouten schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:28:
Ik heb dus toch de amex gold card ontvangen, dacht dat deze geannuleerd was. Ben er even mee gaan spelen, maar is het gebruik ook wel echt makkelijker dan MasterCard? Leuk die variabele limiet maar ik kan nog geen 100 euro uitgeven volgens de bestedingslimiet tool. Dan zou ik eerst ruim 3k moeten storten op de kaart wat via de middeleeuwse methode overschrijving moet gebeuren wat 3 dagen duurt. Wtf man, hoe kunnen jullie leven met dit gebeuren? Bij MasterCard kan dit via iDeal en instant

Gr
Geen idee waarom het €100 is, dat is namelijk enrom laag. Bij mij was het eerste bestedingslimiet zo rond de €2000 en deze was na de eerste maand afbetalen gelijk verhoogd naar €5000 en staat nu zo rond de €20.000. Misschien heeft amex een risicoanalyse die met gold de limieten zo laag zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:22

Gr
Heb je al een betaling geprobeerd te verrichten of staar je je blind op die calculator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
oohh schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:32:
[...]

Heb je al een betaling geprobeerd te verrichten of staar je je blind op die calculator?
Dat laatste. Ik wil straks 3.2k uitgeven. Als dit niet lukt is het weer een teleurstelling, m’n gold MasterCard heeft al een 10k limiet maar geen verzekeringen. De blackcard komt er ook nog aan, maar ik voel denk ik meer voor de amex als die gewoon z’n werk doet, want goedkoper en met de limieten kom ik wel uit verwacht ik mbt verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Opzouten schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:45:
[...]

Dat laatste. Ik wil straks 3.2k uitgeven. Als dit niet lukt is het weer een teleurstelling, m’n gold MasterCard heeft al een 10k limiet maar geen verzekeringen. De blackcard komt er ook nog aan, maar ik voel denk ik meer voor de amex als die gewoon z’n werk doet, want goedkoper en met de limieten kom ik wel uit verwacht ik mbt verzekeringen.
Ga je die 3k in één keer uitgeven? Ik zou de amex klantenservice anders gewoon even bellen. Misschien kunnen zij je advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wtf man, hoe kunnen jullie leven met dit gebeuren? Bij MasterCard kan dit via iDeal en instant
Gewoon even bellen. Je bent nieuwe klant maar 100 euro limiet is vast ergens een glitch. En om je vraag te beantwoorden: dit issue heb ik niet. Amex is mijn primaire kaart juist o.a vanwege het hoge limiet. 25k per maand is geen issue :)

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 06-07-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Ik wil bij corendon boeken. Op internet staat dat corendon amex accepteert. Echter staat die er niet tussen als ik wil betalen.

Heb nu toch maar de neiging om de MasterCard black als ik die ontvang te houden en de amex binnen 14 dagen te cancellen. Zou moeten kunnen volgens de Nederlandse bedenktijd. Dit gaat zo erg moeizaam, krijg er een slecht gevoel van.

[ Voor 42% gewijzigd door Opzouten op 06-07-2023 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:34
Even frustratie van mij afschrijven...

Een paar weken geleden schreef ik al dat ik via ICS bericht had gehad dat er een check zou komen of mijn ABN Mastercard nog wel bij mijn situatie past.
Gespreid betalen, dus dat er af gehaald, limiet naar €500,-, alles netjes betaald. Prima, helemaal goed.

Wat schetst vandaag mijn verbazing?
Een nieuwe brief, waarin ze doodleuk zeggen "Ja, uit onze check is gekomen dat je VISA Gold Card niet meer bij je past, dus deze blokkeren we, opzegtermijn gaat per 29 juni 2023 in (want is 2 maanden) en vanaf 25 juli is je card geblokkeerd".

Uiteraard onder het mom van de "zorgplicht"... :X

WTAF? :(
Lekker, volgende week donderdag zit ik in het vliegtuig naar Canada, dan moet ik de borg van mijn huurauto aftikken met een CC, maar ja... Sinds dit "grapje" heb ik dus geen CC meer en er is vast geen CC die ik nog vóór die tijd binnen heb.

...morgenochtend maar eens bellen met de vraag of ze niet alsjeblieft het opzeggen over de vakantie heen kunnen tillen...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
Ben.Hahlen schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:16:
Even frustratie van mij afschrijven...

Een paar weken geleden schreef ik al dat ik via ICS bericht had gehad dat er een check zou komen of mijn ABN Mastercard nog wel bij mijn situatie past.
Gespreid betalen, dus dat er af gehaald, limiet naar €500,-, alles netjes betaald. Prima, helemaal goed.

Wat schetst vandaag mijn verbazing?
Een nieuwe brief, waarin ze doodleuk zeggen "Ja, uit onze check is gekomen dat je VISA Gold Card niet meer bij je past, dus deze blokkeren we, opzegtermijn gaat per 29 juni 2023 in (want is 2 maanden) en vanaf 25 juli is je card geblokkeerd".

Uiteraard onder het mom van de "zorgplicht"... :X

WTAF? :(
Lekker, volgende week donderdag zit ik in het vliegtuig naar Canada, dan moet ik de borg van mijn huurauto aftikken met een CC, maar ja... Sinds dit "grapje" heb ik dus geen CC meer en er is vast geen CC die ik nog vóór die tijd binnen heb.

...morgenochtend maar eens bellen met de vraag of ze niet alsjeblieft het opzeggen over de vakantie heen kunnen tillen...
Geen idee hoe en wat, maar als je ze belt "met de vraag of ze niet alsjeblieft het opzeggen over de vakantie heen kunnen tillen..." kan ik je nu al het antwoord geven. Dat zou voor mij als ik beoordelingen zou moeten doen een trigger zijn.

Probeer eens een kaart bij een andere uitgever (Amex?) kan vrij snel gaan volgens mij.
Alhoewel ik denk dat het niet veel uit zal maken. Uiteindelijk zullen ze vragen om een inkomensverklaring en/of een salarisstrookje. Ik las dat je geen gespreid betalen meer hebt, dus een betaling van de openstaande vordering zou (in het geval van mijn uitgever) binnen/na 21 dagen plaats moeten vinden. Dan kun je toch ook een N26 kaart nemen en daar al geld op storten?

En als je kaart vanaf 25 juli wordt geblokkeerd kun je tot die tijd nog steeds de huurauto voor volgende week aftikken? :+

[ Voor 11% gewijzigd door JvdW op 06-07-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
JvdW schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:27:
[...]
Geen idee hoe en wat, maar als je ze belt "met de vraag of ze niet alsjeblieft het opzeggen over de vakantie heen kunnen tillen..." kan ik je nu al het antwoord geven. Dat zou voor mij als ik beoordelingen zou moeten doen een trigger zijn.
Nou, met het "alsjeblieft" bedoel ik meer dat je met stroop meer bijen vangt dan met azijn, zeg maar. Als ik ze opbel en de huid verrot scheld, acht ik de kans sowieso 0 dat die verlenging er kan komen.
...ik acht de kans überhaupt niet groot, maar zoals mijn ouders altijd zeiden: " 'Nee' heb je, 'Ja' kan je krijgen".
Probeer eens een kaart bij een andere uitgever (Amex?) kan vrij snel gaan volgens mij.
Alhoewel ik denk dat het niet veel uit zal maken. Uiteindelijk zullen ze vragen om een inkomensverklaring en/of een salarisstrookje. Ik las dat je geen gespreid betalen meer hebt, dus een betaling van de openstaande vordering zou (in het geval van mijn uitgever) binnen 21 dagen plaats moeten vinden. Dan kun je toch ook een N26 kaart nemen en daar al geld op storten?
Wat is een N26 kaart?
Beide kaarten zijn inderdaad leeg, trouwens (zowel de VISA als de MC). Op de VISA nooit gespreid betalen gehad, wel een hogere limiet.
En als je kaart vanaf 25 juli wordt geblokkeerd kun je tot die tijd nog steeds de huurauto voor volgende week aftikken? :+
In theorie wel, maar dat wordt dan een reservering en ik weet niet wat ze daarna gaan doen...

Maestro/Debit Cards zijn in Canada/US nog steeds niet helemaal gemeengoed, vandaar ook de MC én de VISA, want dan heb je er altijd wel één die werkt.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 20:50
Ben.Hahlen schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:37:

Maestro/Debit Cards zijn in Canada/US nog steeds niet helemaal gemeengoed, vandaar ook de MC én de VISA, want dan heb je er altijd wel één die werkt.
Maestro kun je alleen bij ATMs terecht in US/Canada, het schema is wordt al jaren in steeds meer landen afgebouwd (ook in Nederland) dus acceptatie zal in de toekomst eerder kleiner dan groter worden.

debitcards zijn in ieder geval in Canada zeer gebruikelijk, het gaat om VISA debit en Debit Mastercard en die worden overal geaccepteerd en ook uitgegeven door de grote banken in Canada.

Voor veel betalingen zul je waarschijnlijk prima met een goedkope debitcard van N26 of Revolut of vergelijkbaar terecht kunnen (en profiteren van de gunstige koersopslag). Voor autohuur en hotels kan het onhandig zijn (heel veel saldo nodig ivm de hoge reserveringen) of zelfs onmogelijk (men wil perse een creditcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Opzouten schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:05:
Ik wil bij corendon boeken. Op internet staat dat corendon amex accepteert. Echter staat die er niet tussen als ik wil betalen.

Heb nu toch maar de neiging om de MasterCard black als ik die ontvang te houden en de amex binnen 14 dagen te cancellen. Zou moeten kunnen volgens de Nederlandse bedenktijd. Dit gaat zo erg moeizaam, krijg er een slecht gevoel van.
Heb je gewoon het CC nummer bij Corendon ingebonkt? Aan hun kant zien ze dan wat voor kaart het is op basis van de eerste cijfers en krijg je vanzelf de mededeling of ze het accepteren of niet.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:35

AntiPasta

d1 m0z4rella

Ben.Hahlen schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Nou, met het "alsjeblieft" bedoel ik meer dat je met stroop meer bijen vangt dan met azijn, zeg maar. Als ik ze opbel en de huid verrot scheld, acht ik de kans sowieso 0 dat die verlenging er kan komen.
...ik acht de kans überhaupt niet groot, maar zoals mijn ouders altijd zeiden: " 'Nee' heb je, 'Ja' kan je krijgen".

[...]
Precies dit. Ik heb vrij vaak met de ICS-klantenservice te maken gehad, in een veelheid van casussen (kaart gestolen, chargeback, enz) en best vaak een coulante behandeling gekregen. Lijkt me geen gek idee om gewoon te bellen - misschien kun je het opzeggen van de kaart 'tout court' wel terugdraaien.

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
AntiPasta schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:10:
[...]
Precies dit. Ik heb vrij vaak met de ICS-klantenservice te maken gehad, in een veelheid van casussen (kaart gestolen, chargeback, enz) en best vaak een coulante behandeling gekregen. Lijkt me geen gek idee om gewoon te bellen - misschien kun je het opzeggen van de kaart 'tout court' wel terugdraaien.
Vanochtend gebeld, hele vriendelijke medewerker aan de lijn.
Op zijn advies mailtje gestuurd naar de behandelings-afdeling, netjes gevraagd wat ik wil (de blokkade met 3 weken verleggen) en waarom.
Nu wachten op antwoord :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:48:
[...]

Vanochtend gebeld, hele vriendelijke medewerker aan de lijn.
Op zijn advies mailtje gestuurd naar de behandelings-afdeling, netjes gevraagd wat ik wil (de blokkade met 3 weken verleggen) en waarom.
Nu wachten op antwoord :)
Wordt wel leuk in Canada/VS. Soms wordt er pas weken later jouw fooi toegevoegd aan de reservering. Zou zomaar kunnen dat ze dat dan mislopen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:55

Freakie1NL

Grote Baas

AntiPasta schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:10:
[...]

Heb zelf al 7 jaar een ICS Visa card. Eigenlijk tot de afgelopen 6 jaar een overduidelijke premium provider. Nu sinds een jaar vind ik ze achteruit gaan.

1x gebeld wegens vermeende fraudeulente afschrijving. Waren ze vrij laconiek in en enigste wat ze wilde doen was kaart blokkeren.
Daarna een keer gebeld omdat ik een Gold card heb waarbij jaren een extra kaart gratis was, maar nu daarvoor betaald moet worden. Omdat we de extra kaart bijna nooit gebruiken deze opgezegd. In totaal meer dan 40 minuten! moeten wachten voordat ik iemand aan de lijn had.

Ben daarom ondertussen al aan het kijken naar een andere provider. Maar de Vpay + contactloze betaling op de Gold Card blijft letterlijk goud.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Freakie1NL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:06:
[...]

Heb zelf al 7 jaar een ICS Visa card. Eigenlijk tot de afgelopen 6 jaar een overduidelijke premium provider. Nu sinds een jaar vind ik ze achteruit gaan.

1x gebeld wegens vermeende fraudeulente afschrijving. Waren ze vrij laconiek in en enigste wat ze wilde doen was kaart blokkeren.
Daarna een keer gebeld omdat ik een Gold card heb waarbij jaren een extra kaart gratis was, maar nu daarvoor betaald moet worden. Omdat we de extra kaart bijna nooit gebruiken deze opgezegd. In totaal meer dan 40 minuten! moeten wachten voordat ik iemand aan de lijn had.

Ben daarom ondertussen al aan het kijken naar een andere provider. Maar de Vpay + contactloze betaling op de Gold Card blijft letterlijk goud.
Tsja, veel andere providers heb je niet.
Ik heb ooit een Mastercard classic gehad, via www.yourmastercard.nl. Was altijd wel prima en ooit 1 keer geholpen aangezien er onbekende afschrijvingen op stonden (games via internet). Daarna echter overgestapt op de ING kaart van nog geen 20,- per jaar omdat deze goedkoper was.

Net weer een nieuwe aanvraag gedaan.
Veel getwijfeld tussen de Mastercard Black of een CC met losse reis- en annuleringsverzekering.
Het is het laatste geworden, de ANWB reis- en annuleringsverzekering bood voor mij meer dekking. Oa. voor huisdieren thuis of mee op reis en vanaf 1 nacht in NL ook verzekerd ipv vanaf 2 bij MC Black.

Volgend jaar maar weer eens zien. Kans is dan groot dat de MC Black voor ons dan wel voordeliger is (waarschijnlijk geen huisdieren meer) Nu gekozen voor de ANWB, het lidmaadschap is het eerste jaar gratis en korting op de verzekering. Ook gelijk gekozen voor de ANWB Visa Gold card, toch vanwege de aanvullende verzekering, 365 dagen en eigen risico 1500,- voor een eventuele huurauto voor 35,21 het eerste jaar. De card van ING voor 20,- per jaar kan dan opgezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Opzouten schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:05:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nevv
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-06 22:48
Is de MC Black in NL eigenlijk ook een metal card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:11
nevv schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:52:
Is de MC Black in NL eigenlijk ook een metal card?
Nee gewoon een zwart plastic pasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opzouten
Erasmo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:05:
[...]

Heb je gewoon het CC nummer bij Corendon ingebonkt? Aan hun kant zien ze dan wat voor kaart het is op basis van de eerste cijfers en krijg je vanzelf de mededeling of ze het accepteren of niet.
Nee... Omdat alleen MasterCard en visa als vinkje stond dus ben toen gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
JvdW schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Tsja, veel andere providers heb je niet.
Ik heb ooit een Mastercard classic gehad, via www.yourmastercard.nl. Was altijd wel prima en ooit 1 keer geholpen aangezien er onbekende afschrijvingen op stonden (games via internet). Daarna echter overgestapt op de ING kaart van nog geen 20,- per jaar omdat deze goedkoper was.

Net weer een nieuwe aanvraag gedaan.
Veel getwijfeld tussen de Mastercard Black of een CC met losse reis- en annuleringsverzekering.
Het is het laatste geworden, de ANWB reis- en annuleringsverzekering bood voor mij meer dekking. Oa. voor huisdieren thuis of mee op reis en vanaf 1 nacht in NL ook verzekerd ipv vanaf 2 bij MC Black.

Volgend jaar maar weer eens zien. Kans is dan groot dat de MC Black voor ons dan wel voordeliger is (waarschijnlijk geen huisdieren meer) Nu gekozen voor de ANWB, het lidmaadschap is het eerste jaar gratis en korting op de verzekering. Ook gelijk gekozen voor de ANWB Visa Gold card, toch vanwege de aanvullende verzekering, 365 dagen en eigen risico 1500,- voor een eventuele huurauto voor 35,21 het eerste jaar. De card van ING voor 20,- per jaar kan dan opgezegd worden.
Weet jij toevallig of je ook bent verzekerd voor medische kosten als je de reis niet met de mastercard black hebt betaald? De medische kosten moet je wel 100% met de kaart betaald hebben zie ik, maar volgens mij zijn er geen aanvullende voorwaarden in de zin: van "ticket + hotel" niet betaald met kaart dus geen medische dekking gedurende reis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
[...]
Vpay wordt langzaamaan uitgefaseerd dus dat is nu al nauwelijks nog een selling point. Op de meeste plekken werkt Visa Debit/Credit (contactloos) al prima, afgezien van retailers met oude terminals.

Edit: bedenk me nu wel dat retailers er misschien wel voor kiezen om Credit niet te ondersteunen als dat duurder is dan Debit. Dat zou nog wel een 'ding' kunnen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door finsdefis op 08-07-2023 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als je Vpay interessant vindt, dan betaal je op plekken die geen creditcards accepteren, je hebt daar niets aan enkel Visa Credit. Visa Debit wordt inderdaad prima geaccepteerd in Nederland tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Valinor schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:39:
[...]

Weet jij toevallig of je ook bent verzekerd voor medische kosten als je de reis niet met de mastercard black hebt betaald? De medische kosten moet je wel 100% met de kaart betaald hebben zie ik,
maar volgens mij zijn er geen aanvullende voorwaarden in de zin: van "ticket + hotel" niet betaald met kaart dus geen medische dekking gedurende reis?
Waar lees je dit?

In de voorwaarden kom ik alleen een betaalverplichting tegen voor:
Aankoopbescherming (deel N)
Aanrijdingsschade huurauto (deel O).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Zr40 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:55:
Als je Vpay interessant vindt, dan betaal je op plekken die geen creditcards accepteren, je hebt daar niets aan enkel Visa Credit. Visa Debit wordt inderdaad prima geaccepteerd in Nederland tegenwoordig.
Ik moet zeggen dat ik hier in het dorp nog geen verschil heb gemerkt tussen mijn Visa Credit (ANWB) en mijn Visa Debit (Plutus). De lokale snackbar accepteert geen van beiden, maar supermarkt, bakker, kroeg, etc. accepteren zowel Credit als Debit.

Zegt natuurlijk niets over de context van iemand anders, maar soms kan het ook zijn dat je er uit voorzichtigheid maar vanuit gaat dat een CC niet geaccepteerd wordt.

(een omweg kan overigens ook nog zijn om een gratis Curve MC Debit aan je Creditcard te hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Wally2002 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Waar lees je dit?

In de voorwaarden kom ik alleen een betaalverplichting tegen voor:
Aankoopbescherming (deel N)
Aanrijdingsschade huurauto (deel O).
Te snel gelezen. Dacht dat dat ook voor de medische kosten was. Thanks dan is het duidelijk (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

finsdefis schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:48:
[...]

Vpay wordt langzaamaan uitgefaseerd dus dat is nu al nauwelijks nog een selling point. Op de meeste plekken werkt Visa Debit/Credit (contactloos) al prima, afgezien van retailers met oude terminals.

Edit: bedenk me nu wel dat retailers er misschien wel voor kiezen om Credit niet te ondersteunen als dat duurder is dan Debit. Dat zou nog wel een 'ding' kunnen zijn.
Uhhh je weet dat er zat banken zijn, ING, SNS en ASn die met debit passen werken? Heb letterlijk zelf 1 ING pas van Maestro en een andere van VPay. Heb je totaal geen keuze in. Het loopt wel los voordat retailers besluiten geen ING, ASN, SNS meer te accepteren.

Het voordeel van Visa Gold is dat je kan betalen bij toko's die geen creditcard accepteren. Vaak genoeg meegemaakt dat er gezegd werd, nee die accepteren wij niet kan je niet mee betalen. En dat hun mond nog net niet open viel toen dit wel lukte.

Pas 1x meegemaakt dat ook het VPay gedeelte het niet deed. Maarja daar kon ik met mijn ING pas net zo min betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Freakie1NL schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:36:
[...]
Uhhh je weet dat er zat banken zijn, ING, SNS en ASn die met debit passen werken? Heb letterlijk zelf 1 ING pas van Maestro en een andere van VPay. Heb je totaal geen keuze in. Het loopt wel los voordat retailers besluiten geen ING, ASN, SNS meer te accepteren.
Zolang Maestro het goedkoopste blijft, zullen retailers dat iig blijven prefereren.
Weet ook niet exact wanneer de tariefsverlaging voor de -debit kaarten naar het maestro nivo is/was?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 18:07
Het voordeel van Visa Gold is dat je kan betalen bij toko's die geen creditcard accepteren. Vaak genoeg meegemaakt dat er gezegd werd, nee die accepteren wij niet kan je niet mee betalen. En dat hun mond nog net niet open viel toen dit wel lukte.
Vroeger werkte dat inderdaad erg goed, omdat betaal terminals die geen Visa/Mastercard snapten automatisch V Pay pakten. Dus als je dan bij bijvoorbeeld bij AH betaalde, ging dat via V Pay. Maar tegenwoordig pakken die terminals volgens mij Visa (omdat ze Visa debit ondersteunen), zien ze dat het Visa credit is, en weigeren de hele kaart. Dus ik ben gestopt om te proberen te betalen bij plekken waar ze geen CC accepteren en gebruik daar debit kaarten. De V Pay functie op Visa Gold kaarten is in mijn ogen nutteloos geworden.
YakuzA schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:55:
Zolang Maestro het goedkoopste blijft, zullen retailers dat iig blijven prefereren.
Weet ook niet exact wanneer de tariefsverlaging voor de -debit kaarten naar het maestro nivo is/was?
Maestro en V Pay hebben al jaren gelijke tarieven, en de tarieven voor Mastercard/Visa debit kaarten zijn volgens mij ook al meer dan een jaar op het gelijke niveau. Vandaar dat je op heel veel plekken in Nederland met Visa/MC debit kan betalen. Zie Mastercard stopt met Maestro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

alson schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:38:
[...]

Vroeger werkte dat inderdaad erg goed, omdat betaal terminals die geen Visa/Mastercard snapten automatisch V Pay pakten. Dus als je dan bij bijvoorbeeld bij AH betaalde, ging dat via V Pay. Maar tegenwoordig pakken die terminals volgens mij Visa (omdat ze Visa debit ondersteunen), zien ze dat het Visa credit is, en weigeren de hele kaart. Dus ik ben gestopt om te proberen te betalen bij plekken waar ze geen CC accepteren en gebruik daar debit kaarten. De V Pay functie op Visa Gold kaarten is in mijn ogen nutteloos geworden.
Oh dat wist ik niet, inderdaad altijd in supermarkten kunnen betalen en geen keuze tussen Visa en VPay. Heel af en toe bij bepaalde retailers (die dus standaard CC accepteren) een keuze menu gehad daar tussen.

Maar de enige reden waarom ik meer dan 50 euro per jaar betaald is de VPay optie. Als dat inderdaad significant gaat afnemen komende jaren dan hoop ik dat ze met een goed alternatief komen, om de meest geaccepteerde CC te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:36
Freakie1NL schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:37:
[...]

Oh dat wist ik niet, inderdaad altijd in supermarkten kunnen betalen en geen keuze tussen Visa en VPay. Heel af en toe bij bepaalde retailers (die dus standaard CC accepteren) een keuze menu gehad daar tussen.

Maar de enige reden waarom ik meer dan 50 euro per jaar betaald is de VPay optie. Als dat inderdaad significant gaat afnemen komende jaren dan hoop ik dat ze met een goed alternatief komen, om de meest geaccepteerde CC te blijven.
Nouja, ja dat gaat gebeuren ;)

https://www.ingwb.com/en/...ed-out-in-the-netherlands

Mastercard stopt met Maestro (niet alleen dus Maestro maar ook VPay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
[...]

Pas 1x meegemaakt dat ook het VPay gedeelte het niet deed. Maarja daar kon ik met mijn ING pas net zo min betalen.
Is een prima argument hoor, maar zoals hierboven gezegd wordt Vpay en Maestro uitgefaseerd en vervangen door Mastercard en Visa Debit. Als dan een Debit/Credit combo aangeboden wordt behoud je alsnog de voordelen wanneer er geen Credit geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Pfff heb te vroeg gejuicht. Dacht dat door de overgang naar mastercard, deze eindelijk overal geaccepteerd zou worden. Maar als mastercard debit weer daar los van staat dan schiet het ook niet op. De AH hier ondersteunt het nog steeds niet. Gisteren nog geprobeerd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:36
Valinor schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:18:
[...]

Pfff heb te vroeg gejuicht. Dacht dat door de overgang naar mastercard, deze eindelijk overal geaccepteerd zou worden. Maar als mastercard debit weer daar los van staat dan schiet het ook niet op. De AH hier ondersteunt het nog steeds niet. Gisteren nog geprobeerd. :(
Het is inderdaad zo simpel als een vinkje voor de winkel.

Vorige week eens getest bij een winkel waar ik af en toe een handje help. MC Debit werd wel geaccepteerd, MC Credit, Visa Credit en AMEX niet. Jammer maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Technisch gezien is het een vinkje, maar contractueel en administratief is het een stuk ingewikkelder. Met enkel het vinkje ben je er nog niet helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 08-07-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Is Mastercard (black) nou wel of niet mogelijk met Apple pay trouwens? Ik heb namelijk deze pagina gevonden:

https://www.mastercard.nl...os-betalen/apple-pay.html

Maar m'n ICS gold card van ABN Amro mag niet in Apple pay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is aan de kaartuitgever om Apple Pay en Google Pay aan te bieden. ICS doet dit op dit moment nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman

Pieroman

/me

Nog een specifieke use-case waarbij ik mij afvraag hoe Amex hiermee omgaat.
Heb nu Platinum maar wil gaan downgraden naar Gold. Wil echter nu ook vliegtickets gaan boeken die dus in de reisverzekering vallen.
Blijft de reisverzekering (tegen de voorwaarden van Gold) geldig voor deze tickets of kan ik die pas na de downgrade boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:47

nlboy

Alles kitz?

EuroClix Mastercard
NB: Momenteel (juni-juli 2023) is ICS in gesprek met EuroClix over vernieuwde voorwaarden voor de EuroClix Mastercard. Dat betekent dat de spaarmogelijkheden (Clix per €) en de actievoorwaarden (eerste jaar gratis en daarna een jaarbijdrage van € 15) waarschijnlijk moeten worden gewijzigd. We hopen hier z.s.m. meer duidelijkheid over te kunnen geven.
Oef ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ik vrees een prijsverhoging en geen cashback op uitgaven meer ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Zr40 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:04:
Het is aan de kaartuitgever om Apple Pay en Google Pay aan te bieden. ICS doet dit op dit moment nog niet.
ICS roept ondertussen al een aantal jaar dat ze er aan werken maar zonder duidelijkheid richting de klant. :'(

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Zr40 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:01:
Technisch gezien is het een vinkje, maar contractueel en administratief is het een stuk ingewikkelder. Met enkel het vinkje ben je er nog niet helaas.
Plus de bijkomende kosten: een creditcard accepteren, kost ook flink meer geld, namelijk een paar procent van de totale transactie, in plaats van grofweg een dubbeltje of 2 voor een debit transactie.

Kosten die de winkel mag dragen, dus ik begrijp an zich wel waarom winkels er niet happig op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:34
Zijn er op dit moment nog creditcards waar je het eerste jaar gratis krijgt?
Ik zie alleen de De Flying Blue - American Express Silver Card op het moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 06-07 12:22
wrstylo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:47:
The AmEx Green Card krijg je ook het eerste jaar gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
nlboy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:49:
[...]

Oef ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ik vrees een prijsverhoging en geen cashback op uitgaven meer ... :?
Als Euroclix de kaart wil blijven aanbieden zal het een een flinke verhoging van de jaarlijkse bijdrage zijn, die waarschijnlijk nog wel tot de laagste hoort voor een 'instap'creditcard, en nog wel clix voor je uitgaven, maar een stuk minder dan de 0,25% nu (denk zelf eerder aan aan 0,10%).

Geen cashback verwacht ik niet, dat zou wel heel raar zijn voor een euroclix branded creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Opzouten schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:04:
Is Mastercard (black) nou wel of niet mogelijk met Apple pay trouwens? Ik heb namelijk deze pagina gevonden:

https://www.mastercard.nl...os-betalen/apple-pay.html

Maar m'n ICS gold card van ABN Amro mag niet in Apple pay...
Wauw weer iets waar ik niet op gelet heb. Belachelijk dat er nog steeds geen ondersteuning is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:56
Valinor schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:43:
[...]

Wauw weer iets waar ik niet op gelet heb. Belachelijk dat er nog steeds geen ondersteuning is.
Ligt aan ICS, Mastercard en Visa zijn alleen kaartnetwerken. De kaartuitgever kan ervoor kiezen om wel of geen Apple Pay aan te bieden (of is nog in onderhandeling hiervoor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reul
  • Laatst online: 29-06 17:59
Valinor schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:43:
[...]

Of een gratis Curve card met Google Pay, Samsung Pay en Apple Pay ondersteuning nemen en je Mastercard daaraan koppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:59
Welke creditcards (ala Curve) hebben geen FX-fees? Ik ga in September 3,5 maand naar Japan en zal daar natuurlijk alles in Yen's af gaan rekenen.

De gratis Curve Curve heeft een limiet van €1.000/maand op de FX-fees. Alleen heb ik niet zo'n zin om daar met 3-4 verschillende kaarten rond te sjouwen om die fees een beetje in de gaten te houden. Helaas zijn hun betaalde opties natuurlijk niet maandelijks opzegbaar. Zijn er ook alternatieven met onbeperkte FX-fees die wel gratis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
Luco schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:44:
Welke creditcards (ala Curve) hebben geen FX-fees? Ik ga in September 3,5 maand naar Japan en zal daar natuurlijk alles in Yen's af gaan rekenen.

De gratis Curve Curve heeft een limiet van €1.000/maand op de FX-fees. Alleen heb ik niet zo'n zin om daar met 3-4 verschillende kaarten rond te sjouwen om die fees een beetje in de gaten te houden. Helaas zijn hun betaalde opties natuurlijk niet maandelijks opzegbaar. Zijn er ook alternatieven met onbeperkte FX-fees die wel gratis zijn?
Gratis onbeperkte fees bestaat niet, bij N26 en Revolut kan het wel mits je een betalende klant word en als het goed is kan je deze per maand opzeggen.

Maar gratis onbeperkte fx fees ga je niet hier vinden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:59
Youtl schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Gratis onbeperkte fees bestaat niet, bij N26 en Revolut kan het wel mits je een betalende klant word en als het goed is kan je deze per maand opzeggen.

Maar gratis onbeperkte fx fees ga je niet hier vinden ben ik bang.
Dan wordt het een rekensommetje. N26 en Revolut gedragen zich als creditcards? Belasten ze a la Curve door naar mijn huidige Mastercard, of koppelen ze aan je bankrekening?

Edit: Volgens deze FAQ zou ik theoretisch een gratis Curve aan kunnen vragen, vlak voor m'n vakantie upgraden naar Black, op vakantie de gratis FX-Fees gebruiken en na m'n vakantie weer downgraden naar Free, waarna ik de resterende contributie terugkrijg.

[ Voor 24% gewijzigd door Luco op 11-07-2023 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh

@Jazco2nd heeft hier een mooie post over gemaakt. Zijn eerdere post is helaas verwijderd.
Jazco2nd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:44:
Ik heb inmiddels mijn overzicht van gratis banken voor opnemen en betalen van vreemde valuta geupdate met Openbank:
Jazco2nd in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"

In het kort ben je hiervoor vrijwel altijd met Openbank het beste af. Zeker als je cash gaat pinnen.
Als je geen cash nodig hebt in het buitenland, is OpenBank Travel van €8/mnd niet per se nodig, dan is N26 een optie (gratis betalen tot 5000 per dag).
Als je heel erg veel geld per dag gaat uitgeven is de combi Openbank+N26 een optie.
Verder kan je met Openbank zonder tussenkomst van Google betalen met je telefoon in vreemde valuta (alleen op Android dankzij directe NFC toegang).
Verder heb je wellicht meer voordelen bij Openbank dankzij hoge rente op spaarrekening en iets beter gevoel voor sommigen dat het gewoon een product van een grote bank is (Santander) ipv een startup/scaleup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online

Zoals hierboven gezegd is Openbank waarschijnlijk de beste optie. Vooral nu ze over zijn naar Mastercard Debit in plaats van Maestro, dat wordt daar overal waar kaarten worden geaccepteerd wel geslikt in mijn ervaring.

Vooral ook omdat er veel met cash gewerkt wordt, zoals je waarschijnlijk al weet. Leuke anekdote: in een ATM in een 7-Eleven geld pinnen om het 15 meter verderop in een automaat te doen om mijn Suica OV-kaart op te waarderen :)

De meeste echte creditcards zijn niet zo gunstig op FX Fee vlak. Voordeel van Curve is dan wel weer dat je met een relatief betaalbaar abbo er alsnog een CC achteraan kunt hangen, mocht je toch met CC willen betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door finsdefis op 11-07-2023 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:03
https://www.icscards.nl/aio/personal?param1=SKICRD.SKI
Nu het eerste jaar gratis + € 35,- tegoed
Wereldwijd betaalgemak
Inclusief Aankoopverzekering van 180 dagen

Je hoeft geen lid te zijn van de NSKIV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:47

nlboy

Alles kitz?

En de https://www.euroclix.nl/aanbieders/euroclix-mastercard is nog gratis. Alleen krijg je niet gratis tegoed zoals bij de Ski hierboven. Wel minimale cashback op alle uitgaven die je doet.

• Altijd 0,25% korting op al jouw aankopen en direct 100 Clix cadeau bij je aanvraag
• Het eerste jaar betaal je geen bijdrage en daarna zijn de kosten laag: € 15,- per jaar
• Je aankopen zijn 180 dagen wereldwijd verzekerd

[ Voor 31% gewijzigd door nlboy op 12-07-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 22:31

Jeoh

blaat

Pff. Opeens een mail in de box van AmEx. Creditcardgegevens zouden ergens bekend zijn en dus krijg ik een nieuwe kaart. Zag ook gelijk in Apple Pay dat ik een nieuwe kaart had gekregen. Enige lastige is dat ik nog een maand in China zit, dus hopelijk accepteren de hotels hier ook gewoon Apple Pay ipv de fysieke kaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Jeoh schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 07:02:
Pff. Opeens een mail in de box van AmEx. Creditcardgegevens zouden ergens bekend zijn en dus krijg ik een nieuwe kaart. Zag ook gelijk in Apple Pay dat ik een nieuwe kaart had gekregen. Enige lastige is dat ik nog een maand in China zit, dus hopelijk accepteren de hotels hier ook gewoon Apple Pay ipv de fysieke kaart :+
Of even contact opnemen met de ledenservice, of de kaart naar je opgestuurd kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
Biedt AMEX niet wereldwijde vervanging binnen 24 uur ofzo? Ik zou gewoon even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jeoh schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 07:02:
Ha, dat heb ik ook allerlei vage afboekingen uit de VS/stripe voor zover ik kan zien. Netjes opgelost en ik krijg ook een nieuwe kaart en inderdaad in Apple Pay is de nieuwe al actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Nou ik heb m’n MasterCard black binnen. Overal de boekingen kunnen doen super eenvoudig net als m’n gold kaart van MasterCard. Goed gevoel bij goed verzekerd zijn ook:)

Jammer van de amex gold. Ik ben deze over 3 weken kwijt door opzegging. Echt nergens geaccepteerd vrijwel… waar ik kom tenminste dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Opzouten schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:37:
Nou ik heb m’n MasterCard black binnen. Overal de boekingen kunnen doen super eenvoudig net als m’n gold kaart van MasterCard. Goed gevoel bij goed verzekerd zijn ook:)

Jammer van de amex gold. Ik ben deze over 3 weken kwijt door opzegging. Echt nergens geaccepteerd vrijwel… waar ik kom tenminste dan.
Als je 30sec had gegoogled had je meteen geweten dat de amex zeer beperkt wordt geaccepteerd, zeker in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
groggy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:43:
[...]

Als je 30sec had gegoogled had je meteen geweten dat de amex zeer beperkt wordt geaccepteerd, zeker in Europa.
Ik heb me kapot gegoogled en dan kom je uit op websites die gewoon benoemen dat bv corendon amex zou accepteren. Blijkt dus er niet tussen te staan als je bij betalen bent gekomen. Eigenlijk verkeerde voorlichting, ligt niet aan amex verder. Het concept is verder ook mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Opzouten schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:02:
[...]

Ik heb me kapot gegoogled en dan kom je uit op websites die gewoon benoemen dat bv corendon amex zou accepteren. Blijkt dus er niet tussen te staan als je bij betalen bent gekomen. Eigenlijk verkeerde voorlichting, ligt niet aan amex verder. Het concept is verder ook mooi.
<knip> Vriendelijk houden svp. Corendon accepteert het niet. Staat duidelijk op hun website
Je kunt een keuze maken uit verschillende betalingsmogelijkheden. Wij verwerken jouw betaling, door middel van deze betalingsmethoden, gelijk in ons systeem.

iDeal
Mastercard
Visa

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 14-07-2023 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
<knip> Onnodig, onvriendelijk. Gelieve niet doen. Als je vind dat 'n post niet door de bocht kan, dien dan een TR in.

[ Voor 76% gewijzigd door Ardana op 13-07-2023 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
<knip> Zie DM.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 14-07-2023 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Opzouten schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:37:
Acceptatie van Amex is inderdaad wel een dingetje, alhoewel het in Nederland in de afgelopen vijf jaar wel significant verbeterd is. Amex heeft daar een tijd veel aandacht aan besteed, en regelmatig werden ook grote bekende ketens toegevoegd, denk aan Aldi, Jumbo, HEMA, Dirk.
Zie ook deze pagina op de Amex site, alhoewel die volgens mij vrij verstopt zit. En mogelijk ook niet meer up to date is.
Overigens hoor je heel incidenteel dat een bedrijf stopt met acceptatie. Wellicht ook Corendon.

in thuisland USA heeft het ook tot voor kort geduurd voordat de acceptatie van Amex (nagenoeg) op het niveau van MC/VISA is.

Als je Amex koppelt aan je PayPal kun je wel bij veel online shops terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
Wally2002 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:27:
[...]

Acceptatie van Amex is inderdaad wel een dingetje, alhoewel het in Nederland in de afgelopen vijf jaar wel significant verbeterd is. Amex heeft daar een tijd veel aandacht aan besteed, en regelmatig werden ook grote bekende ketens toegevoegd, denk aan Aldi, Jumbo, HEMA, Dirk.
Zie ook deze pagina op de Amex site, alhoewel die volgens mij vrij verstopt zit. En mogelijk ook niet meer up to date is.
Overigens hoor je heel incidenteel dat een bedrijf stopt met acceptatie. Wellicht ook Corendon.

in thuisland USA heeft het ook tot voor kort geduurd voordat de acceptatie van Amex (nagenoeg) op het niveau van MC/VISA is.

Als je Amex koppelt aan je PayPal kun je wel bij veel online shops terecht.
Of aan je Apple Pay.

Maar de acceptatie valt mij nog behoorlijk mee.

Menige horeca accepteert het gewoon en hieronder in ieder geval mijn lijstje van waar het sowieso kan:

Lukoil
De grotere webshops als bol.com uiteraard
Zooplus
Menig pretpark, de Efteling dan weer niet op het park maar wel op de site.
Hema
Kruidvat
Thalys
Eurostar
Al mijn recurring abbos zitten er op

De afgelopen vakanties in Parijs, Londen, Duitsland gewoon alles met amex kunnen afrekenen daar zelfs bij gewoon een koffiekraampje aan de straat

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
Wally2002 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:27:
[...]
Zie ook deze pagina op de Amex site, alhoewel die volgens mij vrij verstopt zit. En mogelijk ook niet meer up to date is...
Hudson's Bay staat er nog tussen, dus niet echt up-to-date meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:04
[...]

Naast ICS heb je bijna geen keuze. Je hebt alleen American Express of een creditcard van Rabobank of ING. Verder is alles een prepaid/debit kaart zoals Revolut, N26 en Wise. Andere Nederlandse banken werken bijna allemaal samen met ICS. Een creditcard (geen debit) met V-Pay is al helemaal lastig te vinden naast ICS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 11:03
nielsiejjj92 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:15:
[...]

Naast ICS heb je bijna geen keuze. Je hebt alleen American Express of een creditcard van Rabobank of ABN Amro. Verder is alles een prepaid/debit kaart zoals Revolut, N26 en Wise. Andere Nederlandse banken werken bijna allemaal samen met ICS. Een creditcard (geen debit) met V-Pay is al helemaal lastig te vinden naast ICS :(
ABN is ook ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Rabobank en ING bedoel ik, excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Dat heeft geen toegevoegde waarde voor de acceptatie, je betaalt via Apple Pay met Amex (dus niet met Apple Pay). De winkel moet nog steeds Amex accepteren.
Maar de acceptatie valt mij nog behoorlijk mee.

Menige horeca accepteert het gewoon en hieronder in ieder geval mijn lijstje van waar het sowieso kan:
(...)
Acceptatie vind ik zelf in Nederland redelijk. Ze hebben voor corona actief acceptanten geworven en enkele grotere ketens toegevoegd. Voor horeca heb je soms 'geluk' wanneer ze Sumup of vergelijkbaar gebruiken, waar standaard Amex geaccepteerd wordt.
Sinds corona zijn er ook signalen dat bedrijven weer stoppen met acceptatie.
Het scheelt ook of je in een toeristisch gebied woont, waar acceptatie van creditcards in het algemeen en Amex in het bijzonder vaak beter is.

Ben ook erg benieuwd of OVPay uitgebreid gaat worden met Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
basmq schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:10:
[...]

Hudson's Bay staat er nog tussen, dus niet echt up-to-date meer 8)7
Scherp! ik had de link nog ergens bewaard, maar dat overzicht is dus niet betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeineAngst
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:36
SpoekGTi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:49:

Menig pretpark, de Efteling dan weer niet op het park maar wel op de site.
AMEX wordt gewoon in het hele park geaccepteerd hoor, bij horeca en souveniershops. Ik kom er regelmatig en heb slechts één keer een terminal gehad die mijn AMEX niet accepteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uiteraard hangt het heel erg af van waar je naar toe gaat maar mijn vakanties (en overige uitgaven met CC) is 99.9% met Amex en de rest met ICS/MC.

In het specifieke geval van Corendon van @Opzouten, ik boek nooit pakketreizen maar weet vrij zeker dat de luchtvaartmaatschappij, autoverhuur en het hotel etc wel Amex hadden geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
KeineAngst schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:21:
[...]

AMEX wordt gewoon in het hele park geaccepteerd hoor, bij horeca en souveniershops. Ik kom er regelmatig en heb slechts één keer een terminal gehad die mijn AMEX niet accepteerde.
OK vaag, dan gaan we het maar eens proberen weer :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeineAngst
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:36
SpoekGTi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:06:
[...]

OK vaag, dan gaan we het maar eens proberen weer :P
Mijn ervaringen zijn gebaseerd op Apple Pay en het insteken van de AMEX-kaart in de terminal. Contactloos wordt mijn AMEX-kaart wel vaker geweigerd, ik weet niet waar dat aan ligt. Dat zou wellicht kunnen verklaren waarom het bij jou niet lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
PolarBear schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:01:
Uiteraard hangt het heel erg af van waar je naar toe gaat maar mijn vakanties (en overige uitgaven met CC) is 99.9% met Amex en de rest met ICS/MC.

In het specifieke geval van Corendon van @Opzouten, ik boek nooit pakketreizen maar weet vrij zeker dat de luchtvaartmaatschappij, autoverhuur en het hotel etc wel Amex hadden geaccepteerd.
Ik ben maar een simpele man. Pakketreis is op dit moment het makkelijkst voor ons. Ik zal nooit business trips gaan maken ed. ik betaal alles met cc wat kan, en charge dit dan direct terug op de kaart. Ook het overboeken van geld naar amex is nog niet op het niv van MasterCard mi, daar betaal ik met iDeal en kan ik direct door.

Maar de amex kaart is wel een erg leuke kaart met het spaarprogramma wat zij aanbieden. Wellicht in de toekomst, of wellicht dan een greencard voor erbij tzt.

Mbt high end kaart klinkt amex platinum het beste, Maarja die is 3x zo duur als MasterCard black. Dus dat sla ik even over. Dit is beste alternatief.

[ Voor 7% gewijzigd door Opzouten op 14-07-2023 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pieroman

Pieroman

/me

Zojuist de knoop doorgehakt en een downgrade van Platinum naar Gold gedaan. Als retentie hier nog 10K MR bij gekregen :)
Snel en zonder problemen telefonisch geregeld, dus weer zeer te spreken over de service bij Amex.

Omdat het er hier al eerder over ging nog specifiek gevraagd naar Privium, dit wordt voor je opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:54
Hier naar Amex gebeld voor een retentie aanbod, maar geen aanbod gekregen, dus mijn FB silver na enkele jaren opgezegd. 1000€ per maand uitgeven om je maandelijkse kosten terug te verdienen vind ik het niet waard. Verzekeringen klinken leuk (zeker bij Platinum), maar uiteindelijk had ik toch een losse reisverzekering en een autohuur verzekering, omdat veel bedrijven Amex niet accepteren en heb ik in de afgelopen jaren een whopping 30€ kunnen claimen.

Het idee is dat als Plutus zometeen soepel werkt, dat het voor mij de vervanger wordt. Geen creditcard, maar hopelijk kan ik met de cashback straks zelf de eventuele probleemgevallen compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
exelletor schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:23:
Hier naar Amex gebeld voor een retentie aanbod, maar geen aanbod gekregen, dus mijn FB silver na enkele jaren opgezegd. 1000€ per maand uitgeven om je maandelijkse kosten terug te verdienen vind ik het niet waard. Verzekeringen klinken leuk (zeker bij Platinum), maar uiteindelijk had ik toch een losse reisverzekering en een autohuur verzekering, omdat veel bedrijven Amex niet accepteren en heb ik in de afgelopen jaren een whopping 30€ kunnen claimen.

Het idee is dat als Plutus zometeen soepel werkt, dat het voor mij de vervanger wordt. Geen creditcard, maar hopelijk kan ik met de cashback straks zelf de eventuele probleemgevallen compenseren.
En je kan met Plutus wel je kosten terugverdienen d.m.v. cashback of moet je daar ook eerst heel veel uitgeven? Want dan is het dus niet de moeite waard.
Pagina: 1 ... 61 ... 93 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1