Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik huur meerdere keren per jaar in het buitenland, soms een week, en in ieder geval een keer per jaar vier weken aaneensluitend. Ik dek al jaren mijn eigen risico af met een jaarlijkse huurautoverzekering. Kosten: € 116,16 per jaar.
car-hire-insurance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:45
Stefmeister8 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:02:
Bij eigenlijk alle andere verzekeringen gaat het om een afdekking van het eigen risico. Je zult dus alsnog de verzekeringen moeten afsluiten?

Het risico dat ik het eigen risico of kleine schades moet betalen kan ik wel lopen. Het risico dat de auto total loss wordt verklaard of wordt gestolen niet.
Bij iedere normale autohuur (waarbij je aangeeft dat je in Nederland woont*) zit gewoon een basisverzekering (die uiteraard niets dekt als je de auto moedwillig beschadigt en/of de sleutel laat slingeren). Het hoogste eigen risico dat ik ken was in Italië, daar is het wel eens € 1.600 geweest.

* - Amerikanen hebben vaak een autoverzekering die ook huurauto's dekt, daarom is het mogelijk om een auto compleet 'naakt' te huren als je als woonplaats de VS opgeeft, uiteraard staat het de verhuurmaatschappij vrij om hiervan bewijs te vragen bij het ophalen van de auto.

Wees je er van bewust dat de verzekeringscomponent van een creditcard vaak weer uitbesteed is aan een externe verzekeraar en meestal niet meteen uitkeert, waar je vaak toch nog de schade zal moeten voorschieten.

Alles afwegend heb ik voor mijzelf gekozen dat als ik privé een auto huur, ik op vakantie ben en geen gedoe hebben wil. Daarom sluit ik altijd een verzekering bij de verhuurmaatschappij die het risico tot € 0 reduceert (glasschade en hulp bij verloren sleutel laat ik meestal zitten). Kost meer, maar na een dure en ontspannende vakantie wil ik niet op het vliegveld nog moeten discussiëren over een al dan niet door mij gemaakte schade dan wel achteraf nog een rekening krijgen van vastgestelde schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je die risico's wil afvangen - maar dit gaat voorbij aan dit topic eigenlijk - kan je ook perfect voor een leverancier als Sunny Cars kiezen. Die kopen standaard de franchises af, je dient de schade wel voor te schieten maar die wordt zonder morren vergoed zoals ze beloven (zelf helaas ook al ervaring mee gehad).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

@Stefmeister8 check dat ook even via Sixt. Als je via de NL website boekt doen ze er volgens mij automatisch verzekeringen bij (je betaalt een hoger tarief dan via USA website) maar niet zo extreem hoog.

Ze proberen daarnaast wel nog extra verzekeringen voor inzittenden e.d. te verkopen, maar er zit dus al eea bij. Verschilt wel enorm per land.

En idd ik huur ook niet boven de 75k, maar let op dat je niet ook ineens een upgrade krijgt boven dat bedrag (mij al eens gebeurd omdat ze me hadden geupgrade naar een BMW 5-serie maar die een foutmelding gaf over onderhoud remmen noodzakelijk; stond alleen nog een 8-serie op de parkeerplaats verder toen, dus dubbele upgrade bij Sixt :+)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Stefmeister8 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:02:
Wow bedankt voor alle reacties!

Ik heb ze allemaal bekeken, maar mogelijk lees ik het verkeerd, maar ik zie een verschil. Bij Amex geven ze in de voorwaarden aan dat je geen verzekeringen hoeft bij te boeken. Ze betalen alle schade inclusief eigen risico tot een bedrag van 75.000 euro. Ik zal nooit een duurdere auto huren wegens het risico op diefstal.

Bij eigenlijk alle andere verzekeringen gaat het om een afdekking van het eigen risico. Je zult dus alsnog de verzekeringen moeten afsluiten?

Het risico dat ik het eigen risico of kleine schades moet betalen kan ik wel lopen. Het risico dat de auto total loss wordt verklaard of wordt gestolen niet.

Overigens kijk ik om de kosten te dekken buiten de autoverhuurders om omdat het schreeuwend duur is de verzekeringen. In de meeste gevallen 2 keer duurder dan de huur zelf. Voor ruim 3 weken vind ik een huur van 600/700 euro terwijl de verzekeringen minimaal 1100 euro zijn. Zelfs de Amex kan dan dus uit.
Sterker nog met een Amex plat kun je bij de meeste grote autoverhuurders in één keer doorstromen naar een statuslevel met allerlei voordelen. 15% korting en gratis upgrade bij Hertz bv scheelt aardig met 3 weken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:51
Je krijgt nu weer tijdelijk tot 13 juli een hogere welkomstbonus bij amex gold en amex platinum als je wordt geïntroduceerd door iemand.

Platinum 30.000 MR bij €3000,- in de eerste 3 maanden

Gold 20.000 MR bij €1500,- in de eerste 3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Erasmo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:03:
[...]

Sterker nog met een Amex plat kun je bij de meeste grote autoverhuurders in één keer doorstromen naar een statuslevel met allerlei voordelen. 15% korting en gratis upgrade bij Hertz bv scheelt aardig met 3 weken.
Met Amex FB Gold krijg je ook 15% korting en upgrade bij Hertz geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 20:26
Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Met Amex FB Gold krijg je ook 15% korting en upgrade bij Hertz geloof ik :+
Hm dan neem ik even voor het gemak aan dat dat ook geldt bij de normale Amex Gold. I.c.m. die welkomstbonus is dan nu het moment aangebroken dat ik Amex Gold ga aanvragen. Die €1500 spend eerste drie maanden lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:17
Zojuist mijn Amex Flying Blue Silver binnen, wilde deze activeren via de Android App maar die blijft crashen (Pixel 6/Android 13, Pixel3a/Android12). Iemand wel een werkende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:12
Dimiz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:08:
Zojuist mijn Amex Flying Blue Silver binnen, wilde deze activeren via de Android App maar die blijft crashen (Pixel 6/Android 13, Pixel3a/Android12). Iemand wel een werkende versie?
Gewoon bellen met ledenservice. Mij lukte het (Gold) ook niet met de iOS app.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Dimiz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:08:
App werkt niet. Gebruik deze link https://global.americanex...-pl-kaart-activeren-btn#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:17
Hartelijk dank beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Geen probleem. De app heeft het nooit gedaan voor het activeren van kaarten. Althans, bij mij en mijn authorized users. Misschien omdat we allemaal Android gebruikers zijn. Android wordt helaas een beetje ondergewaardeerd bij Amex (kuch kuch google wallet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
hollandje schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:29:
[...]

Geen probleem. De app heeft het nooit gedaan voor het activeren van kaarten. Althans, bij mij en mijn authorized users. Misschien omdat we allemaal Android gebruikers zijn. Android wordt helaas een beetje ondergewaardeerd bij Amex (kuch kuch google wallet)
Ook op iOS is het me destijds niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wian_gn schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:20:
[...]
Wees je er van bewust dat de verzekeringscomponent van een creditcard vaak weer uitbesteed is aan een externe verzekeraar en meestal niet meteen uitkeert, waar je vaak toch nog de schade zal moeten voorschieten.
Ik heb 2x een verzekeringskwestie gehad. 1x autohuur (beschadigde velgen volgens de verhuurder) en 1x reisongemak (dag vertraging, hotel en taxi kosten). Beide zijn ontzettend snel opgelost, binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:27

Pieroman

/me

Wat zijn de ervaringen met een downgrade van Amex platinum naar gold?
Worden er dan ook nog extra MR of punten verstrekt als retentie-offer?

Merk dat ik de perks te weinig gebruik dus Platinum behouden met offer is mij nog steeds te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Pieroman schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:10:
Wat zijn de ervaringen met een downgrade van Amex platinum naar gold?
Worden er dan ook nog extra MR of punten verstrekt als retentie-offer?

Merk dat ik de perks te weinig gebruik dus Platinum behouden met offer is mij nog steeds te duur.
Nope, niets. Bij mij iig. Heb het idee dat bij platinum de spendlimieten erg hoog liggen voordat ze iets aanbieden, bij gold juist aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hier ook niet. Ben ook gedowngrade nu het nog maar 1 punt per euro is. Doe nu ook alles op vasteland Europa met de trein en ook daar heb je met Plat niet teveel voordelen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hollandje
Een korte tip voor mensen met een gold card van american express die nog geen gebruik hebben gemaakt van het dinertegoed de laatste 6 maanden. Gebruik je diner credit (50€) voor het einde van deze maand. Het nieuwe 50€ credit gaat namelijk op 1 juli in, en als je die van deze periode niet gebruikt kan je van deze 50€ geen gebruik meer maken.

Het credit wordt meestal binnen 5 dagen bijgeschreven wanneer je bij een restaurant eet aangesloten bij deze actie. Houdt er dus rekening mee dat als je vandaag uit eten gaat, je waarschijnlijk zo rond de 28-29ste het tegoed bijgeschreven krijgt. Als je het tegoed pas op de 1ste van juli bijgeschreven krijgt betekent dat dus dat je het credit van de nieuwe periode gebruikt (jul-dec). Oftewel, kijk of je dit weekend (dan redt je het waarschijnlijk nog net) nog ergens uit eten kan als je gebruik wilt maken van de dinercredit voor deze periode (jan-jun) ;)

wel eventjes vooraf je kaart registreren op de officiële website van american express mocht je dit nog niet gedaan hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQd138fqcTuIq1mdIJIDGbIDFVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OOKlIHTGYtC2QobXqA7tFuHm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
hollandje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:55:
Een korte tip voor mensen met een gold card van american express die nog geen gebruik hebben gemaakt van het dinertegoed de laatste 6 maanden. Gebruik je diner credit (50€) voor het einde van deze maand. Het nieuwe 50€ credit gaat namelijk op 1 juli in, en als je die van deze periode niet gebruikt kan je van deze 50€ geen gebruik meer maken.

Het credit wordt meestal binnen 5 dagen bijgeschreven wanneer je bij een restaurant eet aangesloten bij deze actie. Houdt er dus rekening mee dat als je vandaag uit eten gaat, je waarschijnlijk zo rond de 28-29ste het tegoed bijgeschreven krijgt. Als je het tegoed pas op de 1ste van juli bijgeschreven krijgt betekent dat dus dat je het credit van de nieuwe periode gebruikt (jul-dec). Oftewel, kijk of je dit weekend (dan redt je het waarschijnlijk nog net) nog ergens uit eten kan als je gebruik wilt maken van de dinercredit voor deze periode (jan-jun) ;)

wel eventjes vooraf je kaart registreren op de officiële website van american express mocht je dit nog niet gedaan hebben

[Afbeelding]
Oh, is dit pas vanaf de datum dat je het bijgeschreven krijgt? Dat zou ik echt gek vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Is er ook een bank/provider die union-pay creditcards aanbied in nederland/voor nederlanders?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als ik Wikipedia: UnionPay zo lees is dit een betaalmethode beheerd door een Chinees staatsbedrijf, en wordt dit voornamelijk aangeboden door banken in China en omstreken. Er staat één aanbieder bij die prepaid kaarten aanbiedt in de EU, maar die zijn alleen online te gebruiken en kennen zowel maandelijkse kosten als opwaardeerkosten.

Vanwaar de interesse in UnionPay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Zr40 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:57:
Als ik Wikipedia: UnionPay zo lees is dit een betaalmethode beheerd door een Chinees staatsbedrijf, en wordt dit voornamelijk aangeboden door banken in China en omstreken. Er staat één aanbieder bij die prepaid kaarten aanbiedt in de EU, maar die zijn alleen online te gebruiken en kennen zowel maandelijkse kosten als opwaardeerkosten.

Vanwaar de interesse in UnionPay?
UnionPay zie ikzelf inderdaad ook vaak voorbij komen in Azië (malaysië, China, Singapore, en Thailand) maar hier in NL niet echt. Wel snel iets kunnen vinden in Suriname maar als het de bedoeling is deze kaart te kopellen aan een WeChat of Alipay (een van de redenen die ik kan bedenken) ivm een reis naar China dan gaat die vlieger niet op O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:20

Barrycade

Through the...

Vanmorgen mailtje van ANWB over mijn Gold credit card, dat ze in September van € 38,50 voor 2 passen per jaar naar €46,95 en €14,95 voor de extra pas gaan. 8)7

Rrright.
Dat wordt dus even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:43
afgelopen vakantie zag ik ook al dat de koersopslag bij Tsjechische kronen al 2,75 procent was via anwb gold card. Bij een gratis kaart als revolut max 1 procent ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Pff, soms wel verbazingwekkend hoe lastig het is om een 'creditcard' in Nederland te krijgen. En dan heb je niet eens op afbetaling, maar gewoon maandelijks het hele bedrag incasseren.

Ik en mijn vrouw hebben elk een creditcard bij de ING, gekoppeld aan onze individuele rekening. Nu hebben we ook een gezamenlijke rekening en zijn we inmiddels zoveel jaar gelukkig getrouwd, dat de individuele rekeningen bijna niet meer gebruikt worden. We willen dus consolideren en dus ook 1 creditcard op de gezamenlijke rekening.

De salarissen werden tot voor kort nog op de individuele rekeningen gestort. ING computer zegt dus: nee, want geen 3 maanden salaris op de gezamenlijke rekening. Dus maar even chatten met de service van ING. Krijg ik hetzelfde antwoord. Gast, ik heb al vijftien jaar een creditcard bij jullie en wil hem enkel gekoppeld hebben aan een andere rekening. Maar kan dus pas nadat ik 3 maanden salaris heb gestort.

Gezien de slechte ervaring met fraudeafhandeling (1x voorgekomen) en disputes (2x voorgekomen), tijd om eens een andere provider te zoeken.

Zoveel blijken er in Nederland dus niet te zijn voor Mastercard/Visa (Amex of iets dergelijks wil ik niet, zo vaak gebruiken we onze credit card niet) want bijna alles loopt toch via ICS. Dus maar bij ICS direct aanvragen.

Op zich alles netjes digitaal te regelen, alleen het aantonen van het inkomen is een beetje een kriem. Ik heb een eigen bedrijf en moest dus steeds meer documenten opsturen, of documenten werden afgewezen. Jammer van de doorlooptijd die daar bij komt kijken. Uiteindelijk toch gewoon gelukt en de app zelf is prima werkbaar. Tot dusver niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
Skyaero schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:29:
Pff, soms wel verbazingwekkend hoe lastig het is om een 'creditcard' in Nederland te krijgen. En dan heb je niet eens op afbetaling, maar gewoon maandelijks het hele bedrag incasseren.

Ik en mijn vrouw hebben elk een creditcard bij de ING, gekoppeld aan onze individuele rekening. Nu hebben we ook een gezamenlijke rekening en zijn we inmiddels zoveel jaar gelukkig getrouwd, dat de individuele rekeningen bijna niet meer gebruikt worden. We willen dus consolideren en dus ook 1 creditcard op de gezamenlijke rekening.

De salarissen werden tot voor kort nog op de individuele rekeningen gestort. ING computer zegt dus: nee, want geen 3 maanden salaris op de gezamenlijke rekening. Dus maar even chatten met de service van ING. Krijg ik hetzelfde antwoord. Gast, ik heb al vijftien jaar een creditcard bij jullie en wil hem enkel gekoppeld hebben aan een andere rekening. Maar kan dus pas nadat ik 3 maanden salaris heb gestort.

Gezien de slechte ervaring met fraudeafhandeling (1x voorgekomen) en disputes (2x voorgekomen), tijd om eens een andere provider te zoeken.

Zoveel blijken er in Nederland dus niet te zijn voor Mastercard/Visa (Amex of iets dergelijks wil ik niet, zo vaak gebruiken we onze credit card niet) want bijna alles loopt toch via ICS. Dus maar bij ICS direct aanvragen.

Op zich alles netjes digitaal te regelen, alleen het aantonen van het inkomen is een beetje een kriem. Ik heb een eigen bedrijf en moest dus steeds meer documenten opsturen, of documenten werden afgewezen. Jammer van de doorlooptijd die daar bij komt kijken. Uiteindelijk toch gewoon gelukt en de app zelf is prima werkbaar. Tot dusver niets te klagen.
Al bij ING op kantoor langs gegaan? Daar kan je wel een creditcard aanvragen als je geen drie maanden klant bent (word handmatig gedaan met formulieren). Je moet alleen tekenen dat je je salaris laat bijschrijven op het nieuwe IBAN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Youtl schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Al bij ING op kantoor langs gegaan? Daar kan je wel een creditcard aanvragen als je geen drie maanden klant bent (word handmatig gedaan met formulieren). Je moet alleen tekenen dat je je salaris laat bijschrijven op het nieuwe IBAN.
Nope, zoals gezegd zit ik nu bij ICS. Als ING mij niet als klant wil, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik heb toen bij ING gewoon mijn bestaande creditcard aan de gezamenlijke rekening laten koppelen en dan een partnercard aangevraagd voor mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:45
Barrycade schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:02:
Vanmorgen mailtje van ANWB over mijn Gold credit card, dat ze in September van € 38,50 voor 2 passen per jaar naar €46,95 en €14,95 voor de extra pas gaan. 8)7

Rrright.
Dat wordt dus even verder kijken.
Mocht je iets anders gevonden hebben ben ik wel benieuwd wat je kiest. Ik zat zelf ook al een beetje te kijken naar een vergelijkbare kaart met 365 dagen aankoopverzekering en eigen risico huurauto verzekering. Dan kom je uit bij ING Platinum (heb zelf geen ING bank) of de Mastercard Black of een AMEX Platinum. Deze zijn allemaal duurder dan de ANWB kaart. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:07
We hebben nieuws over de jaarbijdrage van uw ANWB Visa Card.
De nieuwe jaarbijdrage is vanaf 1 september 2023 € 24,95 per jaar
Tot nu toe betaalde u voor uw creditcard € 16,00 per jaar. Uw nieuwe jaarbijdrage wordt op 9 februari 2024 in rekening gebracht. Hieronder leggen we u graag uit waarom uw jaarbijdrage omhoog gaat.
Say whut.. Een kostenstijging van 56%, zijn ze helemaal van het potje gerukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellorian
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:47
Ping83 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:51:
[...]

Mocht je iets anders gevonden hebben ben ik wel benieuwd wat je kiest. Ik zat zelf ook al een beetje te kijken naar een vergelijkbare kaart met 365 dagen aankoopverzekering en eigen risico huurauto verzekering. Dan kom je uit bij ING Platinum (heb zelf geen ING bank) of de Mastercard Black of een AMEX Platinum. Deze zijn allemaal duurder dan de ANWB kaart. :-(
Eerste gevoel: Zelf denk ik dat ik maar overstap naar de creditcard van mijn bank ASN. Ook via ICS, ook al zijn de voorwaarden iets minder. Maar dan betaal ik maar 26 euro per jaar. Al houd ik het hier ook nog even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ping83 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:51:
[...]

ABN gold card misschien? https://www.abnamro.nl/nl...CtQUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

T/m 31 juli hebben ze een actie van €25 cashback, normale prijs €3,90 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:45
Trishul schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:09:
[...]
ABN gold card misschien?
Dat zou inderdaad een optie zijn maar “helaas” ben ik geen ABN klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
hollandje schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:47:
[...]

UnionPay zie ikzelf inderdaad ook vaak voorbij komen in Azië (malaysië, China, Singapore, en Thailand) maar hier in NL niet echt. Wel snel iets kunnen vinden in Suriname maar als het de bedoeling is deze kaart te kopellen aan een WeChat of Alipay (een van de redenen die ik kan bedenken) ivm een reis naar China dan gaat die vlieger niet op O-)
Dat is een van de redenen idd, ik heb simpelweg een betrouwbaar betaald middel nodig voor landinwaarts China en Visa, Amex, Mastercard is dat niet helaas.

UnionPay word omgekeerd hier wel weer geaccepteerd op geldmaat 8)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
We Are Borg schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 06:07:
[...]

Elk bedrijf maakt fouten en dus ook amex, maar juist dan kom je er achter hoe ze het oplossen (service)

Weer recent casus. Ik had een auto gehuurd in Cuba. Van alles mis mee, zal jullie de details besparen. Ruim 7 maanden geleden met amex betaald. Bij thuiskomst gelijk gebeld. Samengevat: geen probleem, ik maak nu de case aan en zet de credit alvast op de CC. Oh ja het is Cuba dus geen bonnetjes van alle reparaties maar wel wat foto’s: helemaal prima. Stuur ons nog even wat gegevens per e-mail en binnen 6 tot 8 weken is het definitief rond (met excuses voor het lange wachten) :)

Dat had ik bij mijn ING MasterCard moeten proberen :D Ja amex is niet goedkoop als je vergelijkt met andere credit cards, maar als er gezeik is, dan lost amex het op :)
Te vroeg gejuicht :X amex brief op de mat. Samengevat: zie bijgevoegd contract, je hebt de betalingen geautoriseerd dus alles lijkt te kloppen, case afgewezen 8)7

Hebben jullie überhaupt wel gelezen waarom ik een claim heb ingediend |:( ? Heb bezwaar ingediend en amex gebeld dat ik na 10 jaar klant wel iets meer had verwacht van deze afhandeling. Wordt vervolgd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Bossie schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:52:
[...]

Dat is een van de redenen idd, ik heb simpelweg een betrouwbaar betaald middel nodig voor landinwaarts China en Visa, Amex, Mastercard is dat niet helaas.

UnionPay word omgekeerd hier wel weer geaccepteerd op geldmaat 8)
Toen ik vorige maand landinwaarts was (Qinghai, Golog, Xining) kon ik betalen met mijn Nederlandse Wise visa debit gelinkt aan mijn Alipay account (buitenlands account, geverifieerd d.m.v. paspoort en nederlands 06). Ik kon overal en iedereen betalen via de qr codes zonder enige problemen (individual of bedrijf). De enige 2 keren dat het niet lukte waren de pakketmachines in mijn compound, daar kon ik alleen met mijn Alipay balance betalen. Ik had gelukkig wat geld van familie daar gekregen op mijn account, maar mensen daar doen over het algemeen niet zo moeilijk en willen je best wat geld overschrijven als je het lief vraagt :)

[ Voor 3% gewijzigd door hollandje op 28-06-2023 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
We Are Borg schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:55:
[...]

Te vroeg gejuicht :X amex brief op de mat. Samengevat: zie bijgevoegd contract, je hebt de betalingen geautoriseerd dus alles lijkt te kloppen, case afgewezen 8)7

Hebben jullie überhaupt wel gelezen waarom ik een claim heb ingediend |:( ? Heb bezwaar ingediend en amex gebeld dat ik na 10 jaar klant wel iets meer had verwacht van deze afhandeling. Wordt vervolgd
Vervelend, erg jammer. Vind het altijd opmerkelijk dat er zo laconiek omgegaan wordt met dit soort aanvragen. Weet niet of dit bij Amex ligt of bij hun derde partij, maar een beetje lezen en inzicht in de casus mag op zijn minst verwacht worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@hollandje daarom heb ik vandaag ook gebeld en klacht ingediend. Daar krijg ik over twee weken reactie op.

ING was nog waardelozer qua lezen van de klacht een tijd geleden maar ik ga ook hier weer tot aan de directie wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
hollandje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:57:
[...]

Toen ik vorige maand landinwaarts was (Qinghai, Golog, Xining) kon ik betalen met mijn Nederlandse Wise visa debit gelinkt aan mijn Alipay account (buitenlands account, geverifieerd d.m.v. paspoort en nederlands 06). Ik kon overal en iedereen betalen via de qr codes zonder enige problemen (individual of bedrijf). De enige 2 keren dat het niet lukte waren de pakketmachines in mijn compound, daar kon ik alleen met mijn Alipay balance betalen. Ik had gelukkig wat geld van familie daar gekregen op mijn account, maar mensen daar doen over het algemeen niet zo moeilijk en willen je best wat geld overschrijven als je het lief vraagt :)
Ik heb mijn Amex geverifieerd maar kan er weinig mee (WeChat app loopt nog steeds te zuren om mainland bank account). Alipay nog niet getest, aangezien ik daar de english option nog niet in gevonden heb :+

Volgende maand weer richting Lanzhou via Beijing etc.
Ik heb wel oplossingen, maar zou toch graag minder afhankelijkheden willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Bossie schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:39:
[...]

Ik heb mijn Amex geverifieerd maar kan er weinig mee (WeChat app loopt nog steeds te zuren om mainland bank account). Alipay nog niet getest, aangezien ik daar de english option nog niet in gevonden heb :+

Volgende maand weer richting Lanzhou via Beijing etc.
Ik heb wel oplossingen, maar zou toch graag minder afhankelijkheden willen hebben.
Wechat kan je echt vergeten, meerdere malen geprobeerd en de enige oplossing was een family account nadat je een Chinees nummer hebt en je WeChat omzet naar WeiXin. Dan ben je helaas nog steeds afhankelijk van andere.

Verdiep je eens in Alipay en vind de engelse taaloptie, het feit dat ik met mijn eigen rekening kon betalen i.p.v. iemand anders account was echt heel fijn. Acceptatie is bijna 100% gelijk met Weixin, en als je vraagt om alipay hebben ze altijd nog hun telefoon O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
hollandje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:49:
[...]

Wechat kan je echt vergeten, meerdere malen geprobeerd en de enige oplossing was een family account nadat je een Chinees nummer hebt en je WeChat omzet naar WeiXin. Dan ben je helaas nog steeds afhankelijk van andere.

Verdiep je eens in Alipay en vind de engelse taaloptie, het feit dat ik met mijn eigen rekening kon betalen i.p.v. iemand anders account was echt heel fijn. Acceptatie is bijna 100% gelijk met Weixin, en als je vraagt om alipay hebben ze altijd nog hun telefoon O-)
Ik zit vrijdag helaas zes uurtjes in de trein, maar weet nu wel wat ik dan ga doen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hollandje
Zojuist mijn eerste reward flight geboekt dankzij de American Express MR punten! *O*

Vlieg met Qatar Airways van AMS-DOH in hun Q-suites business class (extreem enthousiast want die heb ik altijd al willen proberen), en daarna van DOH-DEL in non-qsuite business class voor 110.000 Avios (137.500 MR) + €447 voor 2 personen. Met de reguliere vluchtprijs via Qatar Airways (€4.444,-) kom ik uit op een CPP (cent per punt) van grofweg €0,029 wat tochwel een erg stuk hoger ligt dan de €0,004 die amex hanteert :) Al pak je de goedkoopste Business class die dag met een andere maatschappij ben je €2.500,- kwijt en zelfs dan ligt de CPP op €0,018 _/-\o_

Transfer van American Express naar British Airways Avios was binnen 16 uur geregeld dus dat was ook weer mooi rap :D

Ik kijk enorm uit naar de ervaring, vooral het idee van een eigen suite met deurtje in een vliegtuig is gewoon te gek voor woorden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:07
Atomius schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Say whut.. Een kostenstijging van 56%, zijn ze helemaal van het potje gerukt?
Aangezien mijn goedkope ANWB kaartje niet meer zo goedkoop is als voorheen, zijn er nog cards die jullie kunnen aanbevelen voor iemand die geen fancy dingen nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:01
hollandje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:13:
Zojuist mijn eerste reward flight geboekt dankzij de American Express MR punten! *O*

Vlieg met Qatar Airways van AMS-DOH in hun Q-suites business class (extreem enthousiast want die heb ik altijd al willen proberen), en daarna van DOH-DEL in non-qsuite business class voor 110.000 Avios (137.500 MR) + €447 voor 2 personen. Met de reguliere vluchtprijs via Qatar Airways (€4.444,-) kom ik uit op een CPP (cent per punt) van grofweg €0,029 wat tochwel een erg stuk hoger ligt dan de €0,004 die amex hanteert :) Al pak je de goedkoopste Business class die dag met een andere maatschappij ben je €2.500,- kwijt en zelfs dan ligt de CPP op €0,018 _/-\o_

Transfer van American Express naar British Airways Avios was binnen 16 uur geregeld dus dat was ook weer mooi rap :D

Ik kijk enorm uit naar de ervaring, vooral het idee van een eigen suite met deurtje in een vliegtuig is gewoon te gek voor woorden :o
Gaaf!! hoeveel had je moeten bijbetalen voor de business als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
syntesia schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Gaaf!! hoeveel had je moeten bijbetalen voor de business als ik vragen mag?
€447 totaal dus €223,50 p.p. Je betaald minder bij met bijvoorbeeld Singapore airline of via Asia miles maar daar kan je geen Qatar Airlines boeken.

Voorbeeld van dat verschil is dat je bijvoorbeeld 210k avios + 500€ betaald voor een finnair vlucht DEL-AMS via British Airways. Zelfde vlucht via cxair (Asia miles) is 132k miles + 66€. Maarja, ik wilde graag Q-Suites proberen en de dag kwam perfect uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:29
hollandje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:13:

Heel nice! Van de suite ga je genieten! En maar goed dat ik m'n MR punten nog niet omgezet heb naar KLM. Dit zijn nog deals die het waard zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:42
hollandje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:01:
[...]

€447 totaal dus €223,50 p.p. Je betaald minder bij met bijvoorbeeld Singapore airline of via Asia miles maar daar kan je geen Qatar Airlines boeken.

Voorbeeld van dat verschil is dat je bijvoorbeeld 210k avios + 500€ betaald voor een finnair vlucht DEL-AMS via British Airways. Zelfde vlucht via cxair (Asia miles) is 132k miles + 66€. Maarja, ik wilde graag Q-Suites proberen en de dag kwam perfect uit :)
Klinkt goed! Hoe kom je bij dit soort deals terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Crasheeee schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:27:
[...]

Klinkt goed! Hoe kom je bij dit soort deals terecht?
Een beetje rondneuzen op de websites van amex transfer partners. Er zit echt een verschil bij welke maatschappij je boekt. Je kan bijvoorbeeld volgens mij, weet dit niet 100% zeker, ook kijken voor sky alliance availability via United, en dan als je beschikbaarheden vind voor bepaalde boekingsklasses via de telefonische klantenservice van Singapore Airlines deze tickets kopen met je Krisflyer punten. Desondanks dat zij deze vluchten niet als beschikbaar zetten via hun eigen website.

Voordeel van United is dat de belasting en boekingskosten erg laag zijn, meestal een tientje en hun reward fares ook voordelig zijn.

Ook een beetje kijken hoe bepaalde redemption fares worden berekent helpt een hoop. Vlieg je met cathay (cxair, Asia miles) is het afstand gerelateerd. Hoeveel miles je betaalt terwijl KLM (Flying Blue) dit, volgens mij, niet doet, en meer op vraag en aanbod de prijzen aanpast.

Dat is een beetje mijn idee erbij, ik weet dit niet allemaal honderd procent zeker maar ik hoop dat het helpt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 19:11
Atomius schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Aangezien mijn goedkope ANWB kaartje niet meer zo goedkoop is als voorheen, zijn er nog cards die jullie kunnen aanbevelen voor iemand die geen fancy dingen nodig heeft?
de EuroClix MasterCard (eerste jaar gratis, daarna 15 euro per jaar). Tevens spaar je Clix bij je aankopen (omgerekend 0,25%)

Ik zie wel op de site het volgende:
NB: Momenteel (juni-juli 2023) is ICS in gesprek met EuroClix over vernieuwde voorwaarden voor de EuroClix Mastercard. Dat betekent dat de spaarmogelijkheden (Clix per €) en de actievoorwaarden (eerste jaar gratis en daarna een jaarbijdrage van € 15) waarschijnlijk moeten worden gewijzigd. We hopen hier z.s.m. meer duidelijkheid over te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ergens hoop ik dat de spaarmogelijkheden komen te vervallen, want dat is het enige excuus waarom ik die kaart nog heb. Ik heb genoeg andere kaarten waar ik mee kan betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-06 21:16
Rabocard - probleem na invoering ID check.

Ik zit regelmatig voor langere tijd in Italië. Ik heb bij TIM een prepaid 4G+ modem waarvan ik het saldo af en toe moet "opladen" via de myTIM app en een creditcard. Ik heb dit de afgelopen 2 jaar al 5 maal probleemloos kunnen doen met mijn Rabocard. Nu liep er laatst ook al een bestelling bij Amazon.it vast op de Rabocard. Er werd een ongespecificeerde foutmelding gedaan. Ik heb de bestelling maar laten zitten en een andere route gevolgd.

Maar nu bij TIM betaling loopt het weer vast. Ik krijg in de myTIM app keurig het verzoek eerst een ID check te doen via de rabo app. Die verloopt elke keer succesvol (ik heb het inmiddels al meer dan tien maal geprobeerd). Vervolgens verzoek ik in de myTIM app de betaling af te ronden. Het duurt ongeveer 20 seconden en dan verschijnt steeds dezelfde foutmelding dat de transactie niet succesvol is afgerond en dat ik opnieuw moet proberen.

Morgen zal ik eerst eens met de Rabobank bellen. Maar zijn er meer mensen hier die problemen ondervinden na tussenkomst van de ID check? Ehh, saldo en card zijn verder prima in orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
OttiglioM schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:42:
Rabocard - probleem na invoering ID check.

Ik zit regelmatig voor langere tijd in Italië. Ik heb bij TIM een prepaid 4G+ modem waarvan ik het saldo af en toe moet "opladen" via de myTIM app en een creditcard. Ik heb dit de afgelopen 2 jaar al 5 maal probleemloos kunnen doen met mijn Rabocard. Nu liep er laatst ook al een bestelling bij Amazon.it vast op de Rabocard. Er werd een ongespecificeerde foutmelding gedaan. Ik heb de bestelling maar laten zitten en een andere route gevolgd.

Maar nu bij TIM betaling loopt het weer vast. Ik krijg in de myTIM app keurig het verzoek eerst een ID check te doen via de rabo app. Die verloopt elke keer succesvol (ik heb het inmiddels al meer dan tien maal geprobeerd). Vervolgens verzoek ik in de myTIM app de betaling af te ronden. Het duurt ongeveer 20 seconden en dan verschijnt steeds dezelfde foutmelding dat de transactie niet succesvol is afgerond en dat ik opnieuw moet proberen.

Morgen zal ik eerst eens met de Rabobank bellen. Maar zijn er meer mensen hier die problemen ondervinden na tussenkomst van de ID check? Ehh, saldo en card zijn verder prima in orde.
Hm ik had precies hetzelfde met Amazon.de i.c.m. een Rabo Gold Card, ongeveer drie weken geleden. Wilde iets afrekenen, alles leek goed te gaan, totdat ik een paar uur later een mail kreeg van Amazon dat de betalingsmethode niet geverifieerd kan worden. Order cancelled. Maar opnieuw gedaan met andere betaalmethode. Geen idee waaraan dat gelegen heeft, maar ik ben toch bezig met het afscheid nemen van alles wat met Rabobank te maken heeft dus maakt niet uit voor mijn geval verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Amex wilt Apple Card overnemen van Goldman Sachs:

https://www.iculture.nl/nieuws/apple-card-american-express/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:20
Poeh 1 miljard verlies draaien is ook wel een ding

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Wally2002 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:32:
Ben afgelopen weken toch minder blij met de service.
Heb een retentieaanbod geaccepteerd met daarbij bonuspunten.
Telefonisch werd aangegeven dat deze direct zouden worden bijgeschreven.
Na een aantal dagen niets bijgeschreven, weer telefonisch contact opgenomen.
Werd nu aangegeven dat ik een uitgave met de kaart moet doen, die zou dan bijschrijven punten triggeren. En men adviseerde om voortaan chatfunctie te gebruiken.
Na uitgave gedaan te hebben nog steeds niets bijgeschreven.
Nu contact via chat (Engelstalig). Uiteindelijk konden ze me daar niet helpen omdat het om een telefonisch aanbod ging, daar hadden ze geen inzage in 8)7
Dus weer contact opnemen, telefonisch. Daar zag men wel de afspraak over de bonus terug, maar na enig onderzoek gaf men aan dat het niet in het systeem doorgezet werd....
Men beloofde het uit te zoeken, en uiterlijk binnen 5 werkdagen terug te bellen.
Dat was inmiddels 8 werkdagen geleden, en natuurlijk niet teruggebeld, en ook geen bonuspunten bijgeschreven.

Tot zover mijn ervaring met de ledenservice... men is verder correct aan de telefoon, daar ligt het niet aan, maar de kwaliteit en doortastendheid was vroeger toch wel beter.
nog even een follow-up op bovenstaande.

Amex heeft zelf niet meer gebeld, heb zelf nogmaals gebeld.
Weer een andere medewerker gesproken, die er ingedoken is.
Aan de lijn kon het niet gefixt worden, maar mij werd beloofd dat het binnen 5 werkdagen nu echt opgelost zou zijn.
uiteindelijk werden de MR bonuspunten wel goed bijgeschreven, binnen 5 werkdagen.
Helaas zie ik zojuist dat de 1 extra MR per euro gedurende drie maanden niet goed is gegaan. Deze is slechts gedurende 1 week bijgeschreven.... binnenkort maar weer contact opnemen.

Overigens, vermoedelijk is het in mijn geval mis gegaan, omdat ik een negatief MR saldo had ivm enkele annuleringen. De bonuspunten zijn in het MR overzicht zichtbaar als onderdeel van een transactie, dus inderdaad zal het zo zijn dat bijschrijving pas gebeurt als je een uitgave met de kaart doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
SpoekGTi schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:07:
[...]

Poeh 1 miljard verlies draaien is ook wel een ding
Ja, bizar. Alleen Amex kan hiermee steviger in het zadel komen wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
En heel misschien meer acceptatie in Europa? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Vraagje:

Amex Gold vs MasterCard black

Situatie: ik en vrouw en dochter van 3
Gaan op reis in september, reiskosten van ca 3.2k.
Hebben geen reis of annuleringsverzekering op het moment.
Ik heb nu een ABN AMRO MasterCard gold card

Echter, annuleringsverzekering afsluiten komt ongeveer op 240 euro bij een goedkopere verzekeraar. Verder moet er dan eventueel nog een reisverzekering worden afgesloten.

Ik heb het polis schema vergeleken van MasterCard black en amex gold. Allen veel beter dan MasterCard gold. De vergoedingen zijn bij MasterCard black wel duidelijk veel hoger. Bv 18500 euro per reis tov 4500 annulering bij amex gold. Ook medische kosten is 7.5 miljoen bij black en 1.5 bij amex. Verder is hele gezin verzekerd als ik mee ga op reis.

Omdat mijn vrouw ook zelf wel eens op reis gaat komt er dan een partnerkaart bij, dus ik zal totaal rond de 370 euro uitkomen dan.

Wat vinden jullie hiervan? Het gaat mij dus vnl om goed verzekerd zijn, en amex premium lijkt net ietsje beter maar veeeeeel duurder. Dat lijkt niet op te wegen.

Ik zie dat veel mensen de black kaart van masterkaart sterk afraden, hoe komt dit?

Of moet ik toch maar losse verzekeringen afsluiten en m’n gold houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Aegon heeft een verzekering voor 13.20 per maand maar de verzekerde bedragen zijn veel lager, ook bv de annulering tot maximaal 4K.

Ik lees trouwens dat Aegon alleen de annuleringskosten dekt, betekent dit alleen de kosten wat een annulering kost of krijg je dan de hele reissom terug tot 4K?

[ Voor 38% gewijzigd door Opzouten op 02-07-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Redondo1982 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:51:
[...]

Ja, bizar. Alleen Amex kan hiermee steviger in het zadel komen wereldwijd.
Ja, winkeliers weigeren dan niet alleen Amex maar ook Apple Card mogelijk. Kan erg slimme zet zijn van Amex om acceptatie te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:57:
Vraagje:

Amex Gold vs MasterCard black

Situatie: ik en vrouw en dochter van 3
Gaan op reis in september, reiskosten van ca 3.2k.
Hebben geen reis of annuleringsverzekering op het moment.
Ik heb nu een ABN AMRO MasterCard gold card

Echter, annuleringsverzekering afsluiten komt ongeveer op 240 euro bij een goedkopere verzekeraar. Verder moet er dan eventueel nog een reisverzekering worden afgesloten.

Ik heb het polis schema vergeleken van MasterCard black en amex gold. Allen veel beter dan MasterCard gold. De vergoedingen zijn bij MasterCard black wel duidelijk veel hoger. Bv 18500 euro per reis tov 4500 annulering bij amex gold. Ook medische kosten is 7.5 miljoen bij black en 1.5 bij amex. Verder is hele gezin verzekerd als ik mee ga op reis.

Omdat mijn vrouw ook zelf wel eens op reis gaat komt er dan een partnerkaart bij, dus ik zal totaal rond de 370 euro uitkomen dan.

Wat vinden jullie hiervan? Het gaat mij dus vnl om goed verzekerd zijn, en amex premium lijkt net ietsje beter maar veeeeeel duurder. Dat lijkt niet op te wegen.

Ik zie dat veel mensen de black kaart van masterkaart sterk afraden, hoe komt dit?

Of moet ik toch maar losse verzekeringen afsluiten en m’n gold houden?
Als ik het begrijp heb je al een vakantie geboekt en betaald? If so, ik weet niet hoe het zit bij de MC Black maar je verliest een deel van de verzekeringen van de amex kaart omdat ±75% of meer van de kosten niet betaald zijn met de kaart. Ik heb een paar maanden terug een overzichtje hierover gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRb2b_dGPE2jWd2ZYINP0zdFVcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0N1zNsZLURKCGqcjq68ApMij.jpg?f=fotoalbum_large

Oftewel, als de reis al reeds betaald is krijg je de rode rijen niet vergoed bij amex aangezien dat een aannemelijk deel is van het totaal. Ik denk dat dit hetzelfde is bij Mastercard Black maar ik heb mij hier niet in verdiept.

Een van de redenen die ik hier hoor waarom men amex kiest over Mastercard hier heeft te maken met de klantenservice en de afhandeling van geschillen en verzekering claims. Het gaat wel eens mis bij beide partijen, maar het lijkt vaker mis te gaan bij ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgv2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-11-2024
hollandje schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Als ik het begrijp heb je al een vakantie geboekt en betaald? If so, ik weet niet hoe het zit bij de MC Black maar je verliest een deel van de verzekeringen van de amex kaart omdat ±75% of meer van de kosten niet betaald zijn met de kaart. Ik heb een paar maanden terug een overzichtje hierover gemaakt.

[Afbeelding]

Oftewel, als de reis al reeds betaald is krijg je de rode rijen niet vergoed bij amex aangezien dat een aannemelijk deel is van het totaal. Ik denk dat dit hetzelfde is bij Mastercard Black maar ik heb mij hier niet in verdiept.

Een van de redenen die ik hier hoor waarom men amex kiest over Mastercard hier heeft te maken met de klantenservice en de afhandeling van geschillen en verzekering claims. Het gaat wel eens mis bij beide partijen, maar het lijkt vaker mis te gaan bij ICS.
Mastercard black kent alleen een beperking voor:

Om aanspraak te kunnen maken op de uitkeringen van deze polis, bent u uitsluitend gedekt als 100% van de totale kosten is betaald met de gedekte Card: Deel N – Aankoopbescherming – dekking
voor begunstigde artikelen die zijn aangeschaft met de gedekte Card en Deel O - Aanrijdingsschade aan huurauto (CDW) – dekking als voor de huur van het voertuig is betaald met de
gedekte Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgv2
Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:57:
Vraagje:

A
Een partnercard is bij Mastercard Black niet nodig om je vrouw onder de verzekering te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
hollandje schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:25:
[...]

[Afbeelding]

Dank voor de reactie, ik heb nog niets geboekt:) ik wil eerst rond hebben wat ik ga doen qua verzekering
even in Aegon ook verdiept, lijkt toch een club die probeert overal onderuit te komen met vage artikels in hun voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
tgv2 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:33:
[...]

Een partnercard is bij Mastercard Black niet nodig om je vrouw onder de verzekering te vallen.
Ik dacht het wel als zij alleen reist en ik niet meega.

En ik heb nog geen reis geboekt. Ik doe dat pas als m’n besluit qua wat ik ga doen rond is.

Dus voor mijn situatie (nog te boeken reis): amex, MasterCard of toch die Aegon verzekering van 160 euro per jaar die mager lijkt. M’n gold card kost ook al 70 euro per jaar inclusief partner kaart dus ja…

NB ik betaal altijd ALLES via cc als het kan, probeer iDeal te vermijden. Platinum kaart van amex lijkt leuk maar ontzettend duur, referral of toch black ics ?

Ik verdien aardig en leuk maar een echte zaken man die op reis gaat naar allerlei dure oorden ben ik niet. Maar als ik ga dan ga ik wel goed op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgv2
Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:47:
[...]

Dat klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:47:
[...]

En ik heb nog geen reis geboekt. Ik doe dat pas als m’n besluit qua wat ik ga doen rond is.

Dus voor mijn situatie (nog te boeken reis): amex, MasterCard of toch die Aegon verzekering van 160 euro per jaar die mager lijkt. M’n gold card kost ook al 70 euro per jaar inclusief partner kaart dus ja…

NB ik betaal altijd ALLES via cc als het kan, probeer iDeal te vermijden. Platinum kaart van amex lijkt leuk maar ontzettend duur, referral of toch black ics ?

Ik verdien aardig en leuk maar een echte zaken man die op reis gaat naar allerlei dure oorden ben ik niet. Maar als ik ga dan ga ik wel goed op vakantie.
Nogal een lang berichtje hieronder, maar hopelijk helpt een beetje

Platinum van Amex is inderdaad aan de dure kant. Als je er eventjes een berekeningetje van maakt kan je er toch best wel wat voordeel mee behalen, en dit is puur de cash waarde. Ik kan eigenlijk alleen wat zeggen over amex omdat ik zelf de kaart heb en geen gebruik maak van Mastercard Black.

Als we er van uitgaan dat je de kaart voor éen jaar aanschaft. Dan ben je dus €760,- kwijt. Omdat het dinertegoed van platinum per kalenderjaar reset betekent dat dat je in je eerste jaar, en ook enige jaar, €600,- aan dinertegoed hebt (dit is wel in de veronderstelling dat Amex het dinertegoed door laten lopen tot volgend jaar). Dan zijn de kosten voor de kaart nog maar €160,-.

Je krijgt nu vanwege de actieperiode 30.000 punten met een referral en deze punten zijn 100% zeker €120,- cash waard als je ze puur gebruikt als een waardebon of 'statement credit'. Je haalt de 'required spent' eigenlijk heel snel omdat je vakantie al rond de €3k ligt en dat is een vereiste om deze bonuspunten te krijgen. Dan zit je op een totaal kostenplaatje van €40,-.

Dan heb je dus voor die €40,- goede reisverzekeringen (zelf nog nooit gebruik van gemaakt), Privium + Privium Partner voor je partner, éen gratis extra platinum kaart voor je partner, Priority Pass voor een heel jaar (de kleine zal in sommige lounges wel mee mogen komen, moet je even checken met de lounges op de vliegvelden in kwestie vanwege de leeftijd), en wat andere toeters en bellen waar je soms gebruik van kan maken (gratis ontbijt bij het hilton voor 2 pers., 2 loungeboxes per platinum kaart op schiphol, en wat kortingtjes vanwege status bij autoverhuur/hotels).

Het nadeel is dan wel met Amex dat kaartacceptatie ietswat minder is dan Mastercard (vooral in het buitenland (behalve US, MEX, CA). Maar hotels, luchtvaartmaatschappijen en overal waar ze eigenlijk Paypal accepteren werkt het gewoon goed (behalve china southern airlines).

Daarnaast heb je het nadeel dat de uiterking bij amex iets lager liggen dan MC, 10.000€ voor het afbreken/annuleren van een reis bij amex plat, en zoals jij al had gevonden, €18.500 bij MC. €3 miljoen ziektekostenvergoeding bij Amex, €7.5 miljoen bij MC. Of 240 dagen aankoopbescherming bij amex, ipv 365 bij MC.

Oftewel, je bent nog beter verzekerd bij Mastercard Black, maar amex platinum is ook zeker niet slecht. Bij amex krijg je een hoop leuke benefits, zoals privium, wat dinertegoed, en statussen her en der. Maar als het puur gaat om de absolute totaalwaarde van de dekking van de verzekering ligt MC hoger.

Daarnaast gaat mijn rekensommetje voor amex ook alleen maar op als je er van uit gaat dat je waarschijnlijk wel uit 4-5x uit eten zou zijn gegaan in binnen- en buitenland. Voor een kostenoverzichtje van Mastercard moet je wel echt even zelf kijken want daar heb ik, zoals ik al eerder zei, niet veel kennis van. Uiteindelijk is het natuurlijk aan jou de overweging om te kijken wat nou echt goed aansluit op jouw situatie en op die van je partner. Hopelijk helpt het een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Dank voor de uitgebreide post! Dat diner tegoed, is dat een soort korting oid? Ik bedoel als het korting betreft over hele dure restaurants dan ga ik daar toch niet heen. En die punten die je kunt sparen, is dat relevant voor de gewone man? Verder zit ik nooit in het Hilton.

Ik ben arts, m’n inkomen is goed maar ik ben dus geen zakenman die allemaal mooie plekken bezoekt.

En wie gaat mij die referral geven? En wat is privium+ en priority pass? Het verschil?

Ik heb gehoord dat die lounges toch allemaal vol zitten en matig of oud zijn…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandje
Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:22:
Dank voor de uitgebreide post! Dat diner tegoed, is dat een soort korting oid? Ik bedoel als het korting betreft over hele dure restaurants dan ga ik daar toch niet heen. En die punten die je kunt sparen, is dat relevant voor de gewone man? Verder zit ik nooit in het Hilton.

Ik ben arts, m’n inkomen is goed maar ik ben dus geen zakenman die allemaal mooie plekken bezoekt.

En wie gaat mij die referral geven? En wat is privium+ en priority pass? Het verschil?

Punten sparen voor de 'gewone man' is lastig. Je krijgt 1 punt per euro dus daar kom je over het algemeen binnen een jaar niet ver mee (ligt eraan hoeveel je uitgeeft). Je kan wat extra punten krijgen d.m.v. een referral of een retentiebonus (maar dat laatste is pas relevant voor een 2de jaar) maar daar houdt het wel op. Het dinertegoed is een korting die je krijgt als je uit eten gaat bij bepaalde restaurants en betaald met je amex kaart. Het gros van deze restaurants zijn duur, maar er zijn een aantal normale restaurants. Ikzelf eet niet bij luxe tentjes want vind dat het zelf echt niet waard, dus heb zelf 4x uit eten kunnen gaan voor die €300,-. Het is €150,- in Nederland, en €150,- in het buitenland per kalenderjaar. De lijst van restaurants is hier te vinden.

Privium is een speciaal programma van Schiphol waar je voordelen mee behaalt op schiphol. Met Privium+ (hoofdkaarthouder amex platinum) krijg je toegang tot de privium poortjes (oftewel niet/amper wachten bij boardingpass check, paspoortcontrole, of security d.m.v. iris-scan), toegang tot de 3 privium lounges op schiphol (dit zijn echt luxe goede lounges waar je gratis kan eten en drinken en gewoon rustig kan zitten), business class check-in bij bepaalde airlines, en privium parkeren (zelf eenmalig gebruik van gemaakt, niet heel speciaal). Daarnaast krijgt de 2de platinumkaarthouder Privium Partner, wat inhoudt dat hij/zij dezelfde voordelen heeft als de privium+ member als jullie samen reizen. Mocht de Privium Partner alleen reizen kan ze alleen gebruik maken van de snelle security poortjes bij security en de paspoortcontrole. Daarnaast kan je geen gebruik maken van de snelle security of paspoortcontrole met een kind onder de 12 dus dat voordeel hebben jullie alleen als je alleen of samen reist.

Priority pass is een organisatie die is aangesloten bij een groot aantal lounges (1400 of iets dergelijks). Jij en de 2de platinum kaarthouder krijgen allebij een aparte kaart waarmee je toegang krijgt tot die lounges + allebij 1 gast. Deze varieëren van heel goed, naar eigenlijk niks. Azië heeft goede lounges, maar in noord-amerika en sommige in europa zijn niet al te best (maar altijd beter dan bij de gate zitten). Qua weigeren bij de balie vanwege drukte moet ik zeggen dat ik uit de 12-13 bezoeken dit jaar maar éen keer geweigerd ben met mijn partner in Geneve, maar er was een andere lounge daar die wel weer plek had. De lounges zijn voor mij erg fijn om eventjes wat te drinken en rustig te zitten i.p.v. de chaos op een vliegveld.

Het verschil qua aanbod als het aankomt op lounges tussen Amex en MC is dat je met Amex er de privium lounges, en de Centurion lounges bijkrijgt. Centurion lounges zijn alleen maar beschikbaar in de US, LHR, Hong Kong, en Delhi/Mumbai uit mijn hoofd. Deze lounges zijn overigens ook erg goed en daar mag je als platinum kaarthouder 2 gasten meenemen per kaart (4 totaal als je met de 2de kaarthouder reist).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:22:
Dinertegoed is inderdaad een korting.

Punten kan je ook zien als een korting. Je kan ze in ieder geval inwisselen voor geld, maar je kan ze ook omwisselen voor miles bij luchtvaartmaatschappijen. Als je graag luxe vliegt kan dat interessant zijn. Maar als goedkoop vliegen ook prima is voor jou, dan ben je goedkoper uit om gewoon tickets te kopen en de punten in te wisselen voor geld. (Dan kan je trouwens net zo goed een goedkopere Amex nemen.)

Privium is een dienst van Schiphol waarmee je minder lang hoeft te wachten bij security en grenscontrole. Handig als je vaak vliegt op drukke momenten en tijd je veel waard is.

Priority pass geeft je toegang tot een aantal lounges zonder meerprijs. "Matig en oud" is misschien een mening die je kan hebben als je enorme luxe gewend bent. Als je geen grote verwachtingen hebt en gewoon een plek zoekt waar je rustig kan ontspannen/werken/lezen met wat eten en drinken, dan zijn deze lounges sowieso beter dan lang wachten bij de gate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Zr40 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:52:
[...]
"Matig en oud" is misschien een mening die je kan hebben als je enorme luxe gewend bent. Als je geen grote verwachtingen hebt en gewoon een plek zoekt waar je rustig kan ontspannen/werken/lezen met wat eten en drinken, dan zijn deze lounges sowieso beter dan lang wachten bij de gate.
Dit is een perfecte omschrijving! Voor mij is alles eigenlijk wel best, met een gratis flesje water en een goeie stoel ben ik tevree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Dank voor alle uitgebreide feedback!

Het klinkt alsof amex platinum fantastisch is en dat is het wss ook, echter toch veel duurder dan mc black, en als ik die prachtige voordelen hoor denk ik een beetje dat het niet voor mij haalbaar is als eenvoudige man. Die privium voordelen zijn super alleen hoe vaak ga ik er nou gebruik van maken?

Dat dinertegoed is wel weer aardig. Ik betaal alles met m’n creditcard, 1 punt per euro en dan kan ik die punten direct omzetten naar geld?

Daarop voortbordurend wil ik best geld uitgeven om het goed voor elkaar te hebben. Niet arrogant bedoelt, 65 euro per maand merk ik niet echt. De vraag is echter of Mc black meer bij mij aansluit of die premium kaart? De gold amex lijkt niet voldoende verzekeringen te hebben die bij mij aansluiten. Want ook ik huur bv regelmatig auto’s in het buitenland etc, en daar doet de amex gold niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:56:
Dank voor alle uitgebreide feedback!

Het klinkt alsof amex platinum fantastisch is en dat is het wss ook, echter toch veel duurder dan mc black, en als ik die prachtige voordelen hoor denk ik een beetje dat het niet voor mij haalbaar is als eenvoudige man. Die privium voordelen zijn super alleen hoe vaak ga ik er nou gebruik van maken?

Dat dinertegoed is wel weer aardig. Ik betaal alles met m’n creditcard, 1 punt per euro en dan kan ik die punten direct omzetten naar geld?

Daarop voortbordurend wil ik best geld uitgeven om het goed voor elkaar te hebben. Niet arrogant bedoelt, 65 euro per maand merk ik niet echt. De vraag is echter of Mc black meer bij mij aansluit of die premium kaart? De gold amex lijkt niet voldoende verzekeringen te hebben die bij mij aansluiten. Want ook ik huur bv regelmatig auto’s in het buitenland etc, en daar doet de amex gold niks mee.
Snap ik, misschien is er iemand met een MC black die daar meer over weet. ongeacht of je het kan missen of niet, €65,- in de maand is gewoon veel geld voor een kaart. Vraag m.b.t. tot je punten, ja je kan de punten die je verdient direct gebruiken als statement credit of om cadeaukaarten van te kopen bij bijv. bol.com en wat andere partners.

En ja, privium gebruiken mijn partner en ik redelijk vaak, maar dat is ook omdat wij vaker reizen, en zonder kind. En voor jou is het belangrijkste op dit moment de verzekering, en vanuit mijn optiek is het bij beide partijen gewoon goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:56:
1 punt per euro en dan kan ik die punten direct omzetten naar geld?
Ja, maar dit is een veel kleiner voordeel dan wat je in kosten bespaart met een goedkopere kaart. Ik denk dat in jouw situatie je eigenlijk helemaal niet op de punten moet letten, maar vooral op of de andere voordelen van de kaart relevant voor je zijn.

Omzetten naar geld (eigenlijk statement credit, waardoor je minder hoeft te betalen) is altijd mogelijk, maar vaak levert omzetten naar miles van een luchtvaartmaatschappij meer korting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Ik denk dat ik uitkom op mc black. De Aegon verzekering die veel minder biedt dan Mac black kost me 160 euro per jaar. M’n Mc gold bij ABN kost me 47 euro per jaar en er komt nog 24 bij ivm partnerkaart. Dat is dus samen 71 euro + 160 = 240 euro. De mc black met partnerkaart zal me 328 euro kosten per jaar.

Voor 100 euro meer heb ik dus de top verzekeringen van mc black (zulke hoge vergoedingen zijn bijna nergens) plus dan ook de privium lounges, en kan ik m’n gold card opzeggen.

Amex klinkt fantastisch en dat is het wss ook, maar denk dat de voordelen die ik niet ga gebruiken niet opwegen tot de maandelijkse bijdrage.

Eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:13:
Ik denk dat ik uitkom op mc black. De Aegon verzekering die veel minder biedt dan Mac black kost me 160 euro per jaar. M’n Mc gold bij ABN kost me 47 euro per jaar en er komt nog 24 bij ivm partnerkaart. Dat is dus samen 71 euro + 160 = 240 euro. De mc black met partnerkaart zal me 328 euro kosten per jaar.

Voor 100 euro meer heb ik dus de top verzekeringen van mc black (zulke hoge vergoedingen zijn bijna nergens) plus dan ook de privium lounges, en kan ik m’n gold card opzeggen.

Amex klinkt fantastisch en dat is het wss ook, maar denk dat de voordelen die ik niet ga gebruiken niet opwegen tot de maandelijkse bijdrage.

Eens?
Mee eens, het gaat jou echt om de verzekeringsdekking. Met Mastercard krijg je trouwens toegang tot Priority Pass lounges. Dus dat is wereldwijd, en niet alleen schiphol (zoals privium is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
En 18500 euro vergoeding op annulering is wel lekker als ik wat verdere reizen wil maken met gezin, wat de komende jaren wel de bedoeling wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002

Eens?
Als je je huidige MC kaart sowieso weg doet, dan zou ik zeker voor de MC black gaan ivm de acceptatie. Amex is veel minder goed geaccepteerd wereldwijd.
En verwacht je in vreemde valuta te betalen met de kaart, dan heeft amex in ieder geval een hoge opslag. MC black mogelijk inmiddels ook maar was enkele jaren terug wel stukje lager dan amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Laatst online: 18:01
Ik heb momenteel een Amex FB Plat kaart. Een jaar geprobeerd omdat er vorig jaar een aantrekkelijke upgrade deal was. Maar ik gebruik de voordelen te weinig (bij lange na geen KLM plat, verder nogal mager. De normale Gold biedt mij meer). Nu ik zie dat de jaarbijdrage van 660 in rekening is gebracht wil ik toch een andere kaart kiezen. Twee vragen:

Via de website kan je wisselen naar de reguliere Gold kaart. Bieden ze telefonisch voor een downgrade nog wel is wat extra's aan?

Met de bijgeschreven 60 XP (paar dagen geleden gedaan) en mijn vakantie dit jaar, kan ik net KLM Silver nog 1 jaar behouden. Draaien ze dat nog terug? Of moet ik daarvoor de kaart nog 1 maand houden? Of is het one-way richting FlyingBlue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Let wel op dat je geen toegang hebt tot de privium lounges met MC Black (aangezien er geen privium bij zit). Alleen de priority pass lounges dus. Die variëren wel w.b. kwaliteit en drukte, maar het is wel een leuk extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Wally2002 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:46:
[...]
Amex is veel minder goed geaccepteerd wereldwijd.
Het hangt er ook weer een beetje vanaf waar je heen gaat. Ik ga regelmatig naar Londen en Noord Amerika. Daar nooit problemen met de acceptatie. Online is de acceptatie ook goed genoeg, ik heb maar zelden moeten uitwijken naar een andere kaart.
En verwacht je in vreemde valuta te betalen met de kaart, dan heeft amex in ieder geval een hoge opslag.
Dat is wel zonder enige voorbehoud waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
finsdefis schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Let wel op dat je geen toegang hebt tot de privium lounges met MC Black (aangezien er geen privium bij zit). Alleen de priority pass lounges dus. Die variëren wel w.b. kwaliteit en drukte, maar het is wel een leuk extraatje.
Wmb zijn de Privium Clublounges de beste lounges die er te vinden zijn op Schiphol (zeker beter datn de priority pass lounges). Wellicht dat in de Crownlounge er iets meer aanbod is in eten maar voor de rest is Privium in het voordeel. Goed het voordeel is natuurlijk erg afhankelijk voor hoe vaak je vliegt (vanaf Schiphol).

Mijn ervaring met de priority pass lounges is meh. Zelfs de basis van een lounge, de drukte van de rest van de het vliegveld ontvluchte, zit er vaak niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
PolarBear schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:55:
[...]

[...]

Dat is wel zonder enige voorbehoud waar.
De enige reden dat ik mijn kaart eigenlijk niet gebruik in buitenlandse valuta jammer genoeg. Wise is veel voordeliger en het aantal punten dat ik krijg weegt niet op tegen de kosten. Daarnaast gebruik ik hem wel voor bepaalde hotels e.d. in vreemde valuta voor de zekerheid en de verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
finsdefis schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Maar daar mag ik sowieso niks mee met m’n kind van 3 jaar oud…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:26:
[...]

Maar daar mag ik sowieso niks mee met m’n kind van 3 jaar oud…
Ik reageerde meer op het feit dat je zei dat je ook de privium lounges had met MC Black, maar waarschijnlijk bedoelde je dan de Priority Pass lounges?
(daar zijn kinderen meestal wel welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
finsdefis schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:31:
[...]

Ik reageerde meer op het feit dat je zei dat je ook de privium lounges had met MC Black, maar waarschijnlijk bedoelde je dan de Priority Pass lounges?
(daar zijn kinderen meestal wel welkom)
Klopt ik heb me “verschreven”. Dat bedoelde ik.
Zou jij als je mijn verhaal leest me dan ook de mc black aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Opzouten schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:32:
[...]

Klopt ik heb me “verschreven”. Dat bedoelde ik.
Zou jij als je mijn verhaal leest me dan ook de mc black aanraden?
Volgens mij ben je er al wel uit toch? :) Je hebt alles in overweging genomen en het lijkt me een goede middenweg. Ik heb geen ervaring met het gebruiken van die verzekering overigens, maar over het algemeen lijkt het me een prima prijs voor het product.

In het topic staan er eerder ook nog wel wat andere ervaringen met MC Black / ICS geloof ik, qua klantenservice wel wisselend, maar dat geldt voor de meeste klantenservices tegenwoordig.

Volgens mij moet je bij het priority pass abonnement alleen wel nog bijbetalen voor gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Klopt, maar ik heb ooit eens wat gehad met schade aan een huurauto, en ics met goldcard heeft het volledig vergoed. Duurde wel even. Maar ging prima.

Klopt je moet bijbetalen. Maar ik zal vnl met gezin gaan en m’n vrouw heeft dan een partnerkaart. Een amex premium is denk ik te duur voor wat ik wil en een gold biedt niet de juiste verzekeringen, m’n gold ics wil ik ook opzeggen namelijk .

[ Voor 45% gewijzigd door Opzouten op 02-07-2023 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgv2

Eens?
Let wel op bij de ziektekosten in de USA, daar heeft MC Black een voorwaarde die ik niet kan beoordelen op de gevolgen:

HET VOLGENDE VALT NIET ONDER DE DEKKING:
Kosten die u maakt in de Verenigde Staten die de gemiddelde door de medische zorgverlener ontvangen vergoeding voor alle aan diens patiënten voor gelijkwaardige behandeling verstrekte diensten te boven gaat, maar in geen geval meer dan anderhalf keer het tarief dat van toepassing zou zijn als de kosten door US
Medicare zouden worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 18:14
Hier ongeveer dezelfde situatie als @Opzouten .
We gaan altijd op vakantie met de auto, meestal midden/zuid Kroatië. Dit omdat wij altijd onze hond meenemen en dat liever niet per vliegtuig willen doen.

Ik heb al bijna geboekt maar in tegenstelling tot de voorgaande jaren wil mijn wederhelft dit jaar toch liever een reisverzekering erbij voor als er wat gebeurt met mij bijv. en dat ze dan geholpen wordt en thuis kan komen met de kinderen. Een annuleringsverzekering voor als we naar huis moeten vanwege gebeurtenissen is dan ook een prettige bijkomstigheid.(het is zéér waarschijnlijk de laatste keer dat de hond mee kan, maar er kan op vakantie ook wat gebeuren en dan gaan we graag terug naar huis) Nu heb ik al gezien dat een kortlopende reisverzekering met annulering a richting de €260,- gaat éénmalig. Doorlopend zat rond de 20,- per maand.

ANWB komt als beste uit de bus, samen met Unigarant als zijnde reisverzekering/annulering.
Kosten voor de uitgebreide verzekering rond de 18,- per maand inclusief annulering. Het is niet geheel duidelijk of een calamiteit/overlijden van een huisdier er ook onder valt.

Ik heb nu een standaard (gratis) N26 card, en een standaard ING creditcard van €20,- per jaar.
Aangezien ik eigenlijk wel al wil boeken, en de Mastercard Black kaart volgens mij ongeveer dezelfde dekking heeft en uiteindelijk hetzelfde kost als de ANWB reis/annuleringsverzekering lijkt mij dit de betere keus. Voordeel van de Mastercard Black is dat al zou ik eerder boeken dan dat ik de Mastercard Black heb, de reis toch onder de verzekering van Mastercard Black valt aangezien tegen die tijd de kaart er wel is.

/edit bij de ANWB wordt in ieder geval wel een meereizend huisdier meeverzekerd en/of de kosten die daar uit voort vloeien bij ziekte/overlijden. Kan dit bij MC Black zo niet vinden

Wat mij wel opvalt is de opmerking bij Mastercard Black:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bekKynF.png :?

[ Voor 7% gewijzigd door JvdW op 03-07-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
JvdW schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:52:
/edit bij de ANWB wordt in ieder geval wel een meereizend huisdier meeverzekerd en/of de kosten die daar uit voort vloeien bij ziekte/overlijden. Kan dit bij MC Black zo niet vinden
Er zijn niet veel reis- en annuleringsverzekering die dekking bieden voor huisdieren die ziek worden of komen te overlijden. Bij ANWB kan je dat meeverzekeren. Bij zowel MC Black als Amex Platinum is dit er voor zover ik weet niet. Dus als je vermoedt dat er vlak voor of tijdens de reis wat zou kunnen gebeuren, dan zou ik niet vertrouwen op de verzekering van je creditcard.

Independer heeft een (gedateerd!) overzicht van reisverzekeringen met huisdierdekking.

[Afbeelding] :?
Het betreft een secundaire dekking: als je de schade elders kan verhalen (bijv. je eigen reisverzekering), dan moet je eerst daar aankloppen. Heb je geen eigen reisverzekering, dan kan je direct bij MC Black aankloppen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mawlana op 03-07-2023 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Hier ongeveer dezelfde situatie als @Opzouten .
We gaan altijd op vakantie met de auto, meestal midden/zuid Kroatië. Dit omdat wij altijd onze hond meenemen en dat liever niet per vliegtuig willen doen.

Ik heb al bijna geboekt maar in tegenstelling tot de voorgaande jaren wil mijn wederhelft dit jaar toch liever een reisverzekering erbij voor als er wat gebeurt met mij bijv. en dat ze dan geholpen wordt en thuis kan komen met de kinderen. Een annuleringsverzekering voor als we naar huis moeten vanwege gebeurtenissen is dan ook een prettige bijkomstigheid.(het is zéér waarschijnlijk de laatste keer dat de hond mee kan, maar er kan op vakantie ook wat gebeuren en dan gaan we graag terug naar huis) Nu heb ik al gezien dat een kortlopende reisverzekering met annulering a richting de €260,- gaat éénmalig. Doorlopend zat rond de 20,- per maand.

ANWB komt als beste uit de bus, samen met Unigarant als zijnde reisverzekering/annulering.
Kosten voor de uitgebreide verzekering rond de 18,- per maand inclusief annulering. Het is niet geheel duidelijk of een calamiteit/overlijden van een huisdier er ook onder valt.

Ik heb nu een standaard (gratis) N26 card, en een standaard ING creditcard van €20,- per jaar.
Aangezien ik eigenlijk wel al wil boeken, en de Mastercard Black kaart volgens mij ongeveer dezelfde dekking heeft en uiteindelijk hetzelfde kost als de ANWB reis/annuleringsverzekering lijkt mij dit de betere keus. Voordeel van de Mastercard Black is dat al zou ik eerder boeken dan dat ik de Mastercard Black heb, de reis toch onder de verzekering van Mastercard Black valt aangezien tegen die tijd de kaart er wel is.

Dat staat in de algemene veel gestelde vragen en gaat over aanvullende reisverzekering die je bij classic en gold krijgt. Die van black is doorlopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje

Deze clausule betekent in de meeste gevallen dat de verzekeringspartij niet primair maar secundair is. Dit is ook het geval American Express. Kort gezegd houdt dit in dat je eerst aanspraak moet maken op al je andere verzekeringen die je hebt voordat je aanklopt bij deze partij. Oftewel, heb je een andere reisverzekering via je zorgverzekering moet je eerst daar claimen. Als die verzekering niet alles dekt kan je aankloppen bij Mastercard of Amex om de rest aan te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 17:00

Kju

Je kan ook dagelijks/maandelijks opzegbare doorlopende reisverzekeringen afsluiten. Kijk maar bijvoorbeeld bij inshared.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
tgv2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Let wel op bij de ziektekosten in de USA, daar heeft MC Black een voorwaarde die ik niet kan beoordelen op de gevolgen:

HET VOLGENDE VALT NIET ONDER DE DEKKING:
Kosten die u maakt in de Verenigde Staten die de gemiddelde door de medische zorgverlener ontvangen vergoeding voor alle aan diens patiënten voor gelijkwaardige behandeling verstrekte diensten te boven gaat, maar in geen geval meer dan anderhalf keer het tarief dat van toepassing zou zijn als de kosten door US
Medicare zouden worden betaald.
Mag toch aannemen dat reguliere zorg via mijn super izz verzekering met werelddekking en dan ook mijn mc black wel vergoed word…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW

Eens?
Ook nog gekeken mij Visa World Card Platinum? Geen annuleringsverzekering geloof ik, en geen airport lounges, maar wel het 1e jaar € 82,48 (daarna € 164,95 per jaar.) een gratis 2e kaart en ook bij overnachtingen van 1 nacht in Nederland (bij MC Black pas geldig vanaf 2 nachten dacht ik)

[ Voor 5% gewijzigd door JvdW op 03-07-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
JvdW schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:08:
[...]

Ook nog gekeken mij Visa World Card Platinum? Geen annuleringsverzekering geloof ik, en geen airport lounges, maar wel het 1e jaar € 82,48 (daarna € 164,95 per jaar.) een gratis 2e kaart en ook bij overnachtingen van 1 nacht in Nederland (bij MC Black pas geldig vanaf 2 nachten dacht ik)
Maar ik zoek juist een ruime annuleringsverzekering:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Oja :X
Ik twijfel zelf nog.

De ANWB heeft een hele uitgebreide reisverzekering inclusief annuleringsverzekering. Tot nu toe de meest uitgebreide inclusief aanvullende dekkingen voor een goede prijs voor mij. De annuleringsverzekering is per verzekerde 1500,- per reis. We zijn met 4 personen. Per reis zitten wij toch niet boven het totaal van 6000,-. Je kunt de annuleringsverzekering verhogen tot 3000,- per verzekerde maar dan schiet het bedrag omhoog. De ANWB zit op 202,- voor een jaar. Inclusief mijn huidige ING creditcard van 19,80 dus net ietsje duurder dan alleen de MC Black. Maar wel een betere reis en annuleringsverzekering.... keuzes. Airport lounges maken wij geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
JvdW schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 00:03:
Oja :X
Ik twijfel zelf nog.

De ANWB heeft een hele uitgebreide reisverzekering inclusief annuleringsverzekering. Tot nu toe de meest uitgebreide inclusief aanvullende dekkingen voor een goede prijs voor mij. De annuleringsverzekering is per verzekerde 1500,- per reis. We zijn met 4 personen. Per reis zitten wij toch niet boven het totaal van 6000,-. Je kunt de annuleringsverzekering verhogen tot 3000,- per verzekerde maar dan schiet het bedrag omhoog. De ANWB zit op 202,- voor een jaar. Inclusief mijn huidige ING creditcard van 19,80 dus net ietsje duurder dan alleen de MC Black. Maar wel een betere reis en annuleringsverzekering.... keuzes. Airport lounges maken wij geen gebruik van.
De MC black heeft toch de betere verzekering? tot 18000 euro reiskosten. Is beter dan 1500 per verzekerde. Onze reis die we nu gaan maken is al 1200 euro pp en niet eens zo gek ver. We willen nog verder tzt, ik zou er niet mee uitkomen. 202 euro ANWB verzekering + ING kaart lijkt me juist niet goedkoper..
Pagina: 1 ... 60 ... 93 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1