• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:33
Wally2002 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:40:
[...]

De beveiliging (3D secure) is in wetgeving voorgeschreven en dus overal op hetzelfde niveau en dus net zo goed. Goed is hier natuurlijk zoals dit op dit moment voldoende wordt geacht door de samenwerking vanuit marktpartijen, toezichthouder, wetgever.

Ik ben benieuwd waarom amex beter zou zijn?
Als ik iets bestelde via mijn ICS kaart dan hoefde ik alleen extra een code te gebruiken via mn foon. Niks mis mee, maar via Amex moet ik een code invoeren via mail/foon en twee cijfers van mijn pincode van de kaart. Dus dat is toch echt een extra beveiliging tov mijn ICS kaart.

Ik lieg er niet over hoor, heb beide kaarten in bezit gehad.

I don't have dreams, I have goals!!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik heb echt nog nooit twee cijfers van mijn pincode moeten invoeren bij een online betaling met Amex.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Redondo1982 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:35:
[...]

Er wordt bij mij altijd gevraagd om een pin en nog een extra beveiliging (code) als ik online betaal. Ik zet ze nooit in mijn standaard lijst.

In de winkels moet ik altijd mijn pin ingeven als ik de kaart gebruik, tenzij ik Apple Pay gebruik. Ook dat is een keus, want mijn gezicht is dan nodig. Dit kan je gewoon uitzetten.

Beveiliging is juist bij Amex beter dan bij een ICS, al was die laatste ook helemaal niet verkeerd.
Dit en in het buitenland is contactloos sowieso gecapped op 50 euro. Dus je moet eigenlijk altijd met je pin betalen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:36:
[...]

Eens. Mastercard heeft wel een normale klantenservice en mailadres en daar ben ik nu eea aan het uitvragen. Hun verzekering bij de black card lijken prima en net zo goed of beter dan bij Amex. De kosten zijn daarnaast beduidend lager, dus dat lijkt voor nu de betere zet :)
Als ik kijk naar de verzekering, en naar iets waar ik recent ervaring mee heb gehad, zie ik een max voor reisongemakken verzekering van 150 euro. Daarvoor had ik niet een taxi + overnachting in New York kunnen regelen.

• PolarBear
  • Niet online
Zr40 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:08:
Ik heb echt nog nooit twee cijfers van mijn pincode moeten invoeren bij een online betaling met Amex.
Ik ook niet. ICS is iets handiger omdat ze een goedkeur functie in de app hebben en niet een code die per mail/sms wordt toegezonden maar qua veiligheid ontloopt het elkaar maar weinig denk ik. Daarbij als er opeens een enorm bedrag wordt afgeschreven is de kans groot dat de transactie als verdacht wordt aangemerkt en dat je een belletje krijgt, of je nu bij AMEX of ICS zit.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:58
PolarBear schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Als ik kijk naar de verzekering, en naar iets waar ik recent ervaring mee heb gehad, zie ik een max voor reisongemakken verzekering van 150 euro. Daarvoor had ik niet een taxi + overnachting in New York kunnen regelen.
Belangrijkste is vooral annuleringsverzekering op een bedrag van 20k icm kinderen, ziekte, familie etc. Vliegen met kinderen is sowieso ongemakkelijk, dus die neem ik op de koop toe :)

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:42
PolarBear schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Ik zie bij de MC black nergens 150 staan, en de meeste reisongemakken moet de luchtvaartmaatschappij toch betalen en niet de verzekering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met Amex-platinum afgelopen zondag auto ingeleverd op vliegveld. Met in hun ogen schade door mij (niet mee eens, maargoed kansloos gesprek in het Italiaans). Dus de zooi simpelweg ondertekend.

Afgelopen maandag claim ingediend (250 euro) vandaag uitbetaald. Zonder gekke vragen of opmerkingen.

Kunnen ze wel minder punten gaan uitbetalen, maar blijft toch makkelijk de ondersteuning.

En een voucher van verhuurtoko voor 15% korting na zeer nagatieve review...

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:19
oohh schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:05:
American Express past aantal punten per uitgegeven euro voor Platinum kaarthouders aan naar 1 punt per euro. Informatie komt uit een nieuwsbrief die vandaag is verzonden.

[...]

;w
Ik heb die mail net ook gekregen. Hoeveel punten kregen we eerst per euro?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-06 12:59
mat.hi.as schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:57:
[...]

Ik heb die mail net ook gekregen. Hoeveel punten kregen we eerst per euro?
1.5

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zr40 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:08:
Ik enkel bij mijn corporate Visa van Citi.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:07
HGM schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:52:
Met Amex-platinum afgelopen zondag auto ingeleverd op vliegveld. Met in hun ogen schade door mij (niet mee eens, maargoed kansloos gesprek in het Italiaans).
OT: Bij welk bedrijf? Sicily by car?

• PolarBear
  • Niet online
menzo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:36:
[...]

Ik zie bij de MC black nergens 150 staan, en de meeste reisongemakken moet de luchtvaartmaatschappij toch betalen en niet de verzekering.

[Afbeelding]
Hmm ik denk dat ik de verkeerde voorwaarden heb gezien dan.
meeste reisongemakken moet de luchtvaartmaatschappij toch betalen en niet de verzekering.
Mja, buiten Europa is dat al een stuk minder, en er zijn genoeg overmacht situaties die niet vergoed worden door de maatschappij. Weer, stakingen, ATC restricties vallen allemaal niet onder EC261. Voor mij scheelde het 350 euro die ik niet uit eigen zak hoefde te betalen in ieder geval.

• HGM
  • Niet online
mfkne schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:43:
[...]

OT: Bij welk bedrijf? Sicily by car?
Noleggiare

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:48

Daniel

Kapitein NCC-1701
PolarBear schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:44:
[...]

Wat is nu eigenlijk een goede besteding van de punten? Ik haal voor alles bijna wel de voordelen uit platinum (van reisongemakken en autohuurverzekering, Privium, hotel voordelen/status etc) maar die membership reward punten heb ik nog niet echt een goede besteding voor gevonden.
Marriott Bonvoy of BA Avios leveren over het algemeen goede resultaten. Overboeken naar Bonvoy gaat 1 op 1 en reward-overnachtingen gaan vanaf ongeveer 20.000 punten, natuurlijk helemaal afhankelijk van periode en bestemming. Afgelopen najaar zat ik voor 154k punten 5 nachten in een pool suite in het Ritz Carlton op Bali (twv bijna 3700 euro dus 2,4 cent per punt), maar twee nachtjes Sheraton Grand in Londen was ook al 120k. So your mileage may vary. Hilton is ook een transferpartner maar vraagt veel meer punten voor rewardnachten dus zelden interessant.

Avios gaat 4:5 maar omdat BA met een vaste award chart werkt met alleen onderscheid tussen peak en off-peak tarieven. Dit in tegenstelling de soms belachelijke redemption-tarieven die KLM rekent) en weinig taxes vraagt zijn daar prima deals te halen. Retour Londen gaat bijvoorbeeld vanaf 18.000 punten en een euro aan tax. Het is vooral rekenen om te kijken of je een beetje een normale value per punt haalt. Die 2,4 van hierboven is extreem maar tussen de 1 en 1,5 moet wel lukken. Als je via Amex eigen reisportal boekt is 1 punt exact 0,4 cent dus dat is een nogal gare deal. Helaas is het aantal partners in NL nogal beperkt en het is vooral veel uitzoekwerk om de beste deals te behalen zeker met airlines. Soms kun je via alliance partners betere deals behalen dan via de airline zelf.

Via Flying Blue betaal je voor dat stuk minder miles maar daar komt dan nog wel flink wat tax bij. Voorbeeldje: retour New York in september is laagste tarief 30.000 miles (4:5 ratio dus 37.500 MR punten) + 233 euro aan tax. Koop je dat ticket los dan is het 514 euro. Per MR punt bespaar je dan dus (514-233)/37.500 = 0,75 cent. Not great, not terrible.

[Voor 38% gewijzigd door Daniel op 26-05-2023 09:33]

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:26:
[...]

Marriott Bonvoy of BA Avios leveren over het algemeen goede resultaten. Overboeken naar Bonvoy gaat 1 op 1 en reward-overnachtingen gaan vanaf ongeveer 20.000 punten, natuurlijk helemaal afhankelijk van periode en bestemming. Afgelopen najaar zat ik voor 154k punten 5 nachten in een pool suite in het Ritz Carlton op Bali (twv bijna 3700 euro dus 2,4 cent per punt), maar twee nachtjes Sheraton Grand in Londen was ook al 120k. So your mileage may vary.

Avios gaat 4:5 maar omdat BA met een vaste award chart werkt (itt de belachelijke redemption-tarieven die KLM rekent) en weinig taxes vraagt zijn daar prima deals te halen. Retour Londen gaat bijvoorbeeld vanaf 18.000 punten.
Ah dit is interessant, zeker omdat ik zowel bij Mariott als BA status heb. Thanks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:36
Is er iemand die een snelle workaround weet (los van daadwerkelijk uitgeven) om je positieve cash balance van Amex terug te krijgen naar je betaalrekening?

Dacht het te kunnen fixen via support, maar dan ga je soort administratie gedoe in waarmee je post krijgt (😂) wat je daarna mag terugsturen.

[Voor 5% gewijzigd door Crasheeee op 26-05-2023 09:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mfkne
Ik heb dat altijd opgelost door te bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55
Crasheeee schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:39:
Is er iemand die een snelle workaround weet (los van daadwerkelijk uitgeven) om je positieve cash balance van Amex terug te krijgen naar je betaalrekening?

Dacht het te kunnen fixen via support, maar dan ga je soort administratie gedoe in waarmee je post krijgt (😂) wat je daarna mag terugsturen.
Zolang je door de mogelijkheid van storneren van eerdere afgeschreven maandbetalingen weer op een negatief saldo zou kunnen komen, zul je pas (het deel van) je positieve saldo terugkrijgen na de periode van (ik dacht) 8 weken die voor een stornering mogelijk is.

Je zou eventueel ook een eerdere maandafschrijving kunnen storneren, mits dat lager is dan je positieve saldo. Je wordt daarmee wel gevlagd en kunt heel snel een telefoontje verwachten. Kan ook betekenen dat toekomstige incasso's van de maandbetalingen pas later na de afschrijving zichtbaar zijn, en mogelijk ook dat je in bestedingsruimte omlaag wordt gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Even frustratie van mij afschrijven...

Al jaren een MasterCard van ABN AMRO (via ICS). Een week of twee geleden een brief gekregen dat ze hun zorgplicht moeten uitvoeren (prima) en dat ik wat gegevens moet opgeven.
Netjes gedaan, krijg ik gisteren een brief dat ik geen gespreid betalen meer kan hebben, mijn limiet wordt naar €500 gezet en of ik even voor 18 juni het openstaande saldo wil betalen...

Ik zal er geen bezwaar tegen kunnen aantekenen, maar m.i. is het proces heel ondoorzichtig en baseren ze op onvolledige informatie hun oordeel.
Ik moet namelijk aangeven dat er Kinderopvang betaald wordt, dat er hypotheek betaald wordt, en eventuele schulden.
Maar dan wordt er naar alleen mijn inkomen gevraagd en niet naar dat van mijn vrouw, wat ook wel redelijk essentiële informatie is om te kunnen bepalen of je krediet nog wel past...

Maar goed, gespreid betalen is blijkbaar een taboe tegenwoordig, want zo te zien bied geen enkele aanbieder dat nog aan...

</end-rant>

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Bij het aanvragen van mijn ANWB ICS(ca. 2 maanden terug) kon ik ook geen gespreid betalen krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HGM
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:57:

Maar goed, gespreid betalen is blijkbaar een taboe tegenwoordig, want zo te zien bied geen enkele aanbieder dat nog aan...
Private-bank rekening openen daar kan dat nog wel (vanLanschot, etc). Maar of ze je daar als klant willen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 14:27
HGM schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:08:
[...]

Private-bank rekening openen daar kan dat nog wel (vanLanschot, etc). Maar of ze je daar als klant willen....
Van Lanschot geeft creditcards via ICS uit dus of je daar mee op schiet is de vraag. Naast het feit dat ze hele hoge eisen hebben voordat je klant mag worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HGM
  • Niet online
nielsiejjj92 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:12:
[...]

Van Lanschot geeft creditcards via ICS uit dus of je daar mee op schiet is de vraag. Naast het feit dat ze hele hoge eisen hebben voordat je klant mag worden.
Ja klopt, minimaal 10k meteen. Keuze wat je zelf wilt terugbetalen kan je zelf maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HGM schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Ja klopt, minimaal 10k meteen. Keuze wat je zelf wilt terugbetalen kan je zelf maken.
Voor een betaalrekening bij v. Lanschot als particulier moet je 500k vrij belegbaar vermogen meenemen.
Die 10k is volgens mij alleen om te mogen beleggen bij ze. Geen andere bankproducten kunnen dan worden afgenomen als particulier.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HGM
  • Niet online
Apache4u schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:22:
[...]

Voor een betaalrekening bij v. Lanschot als particulier moet je 500k vrij belegbaar vermogen meenemen.
Die 10k is volgens mij alleen om te mogen beleggen bij ze. Geen andere bankproducten kunnen dan worden afgenomen als particulier.
Ik doelde op limiet creditcard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Boerenlater schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:05:
Bij het aanvragen van mijn ANWB ICS(ca. 2 maanden terug) kon ik ook geen gespreid betalen krijgen.
Volgens mij is er geen enkele kaart meer in Nederland die het biedt. Ook de ING is er mee gestopt, bij ICS doen ze het ook niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:28
hollandje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:07:
[...]

Ik ben begin juni aan de beurt dus thanks! Heb ik enigzins een idee wat te verwachten. Heb een goede spend het laatste jaar dus moet haast wel een goeie retention krijgen :)
Net gebeld, flinke spend afgelopen jaar, 3 maanden +1 punt / uitgegeven euro en daarbovenop 50k MR. Netjes dus :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002

Al jaren een MasterCard van ABN AMRO (via ICS). Een week of twee geleden een brief gekregen dat ze hun zorgplicht moeten uitvoeren (prima) en dat ik wat gegevens moet opgeven.
Netjes gedaan, krijg ik gisteren een brief dat ik geen gespreid betalen meer kan hebben, mijn limiet wordt naar €500 gezet en of ik even voor 18 juni het openstaande saldo wil betalen...

Ik zal er geen bezwaar tegen kunnen aantekenen, maar m.i. is het proces heel ondoorzichtig en baseren ze op onvolledige informatie hun oordeel.
Ik moet namelijk aangeven dat er Kinderopvang betaald wordt, dat er hypotheek betaald wordt, en eventuele schulden.
Maar dan wordt er naar alleen mijn inkomen gevraagd en niet naar dat van mijn vrouw, wat ook wel redelijk essentiële informatie is om te kunnen bepalen of je krediet nog wel past...

</end-rant>
Je bent zeker niet de enige. Inkomen van partner is niet relevant, de creditcard is immers persoonlijk dus kijken ze alleen naar je eigen inkomen en schulden. Ze hanteren in het kader van de zorgplicht recente normen die dus tot deze hele lage limiet resulteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Wally2002 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Je bent zeker niet de enige. Inkomen van partner is niet relevant, de creditcard is immers persoonlijk dus kijken ze alleen naar je eigen inkomen en schulden. Ze hanteren in het kader van de zorgplicht recente normen die dus tot deze hele lage limiet resulteren.
Nou ja, het inkomen van de partner is wel relevant voor de hypotheek en de kinderopvangtoeslag (o.a.), dus eigenlijk dat de volgende keer maar door 2 delen...

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ben.Hahlen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:57:
[...]

Nou ja, het inkomen van de partner is wel relevant voor de hypotheek en de kinderopvangtoeslag (o.a.), dus eigenlijk dat de volgende keer maar door 2 delen...
(Los dat iedere bank dit inmiddels doet wegens de veel striktere KYC eisen) Ik persoonlijk vind het een heel positief iets dat er steeds minder mogelijkheden zijn tot gespreid betalen. Ik ben namelijk van mening dat gespreid betalen de veroorzaker is van heel veel (financiële) problemen voor mensen, het wordt zo eenvoudig om veel meer uit te geven dan je hebt en de kosten stapelen al heel snel op.

Nu inhoudelijk wat geeft de bank zelf aan wanneer je ze erover belt ? Ik kan mij voorstellen dat als je de bedragen door twee gaat delen en dat opgeeft en ze vragen daarna om de onderbouwing daarvan (lees bewijslast) dat je gewoon fraude pleegt. Ik weet alleen niet of die soep ook zo heet gegeten wordt maar ik meen mij te herinneren dat het een risico is voor je krediet registratie status bij het BKR.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
ShadowBumble schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:07:
[...]
(Los dat iedere bank dit inmiddels doet wegens de veel striktere KYC eisen) Ik persoonlijk vind het een heel positief iets dat er steeds minder mogelijkheden zijn tot gespreid betalen. Ik ben namelijk van mening dat gespreid betalen de veroorzaker is van heel veel (financiële) problemen voor mensen, het wordt zo eenvoudig om veel meer uit te geven dan je hebt en de kosten stapelen al heel snel op.

Nu inhoudelijk wat geeft de bank zelf aan wanneer je ze erover belt ? Ik kan mij voorstellen dat als je de bedragen door twee gaat delen en dat opgeeft en ze vragen daarna om de onderbouwing daarvan (lees bewijslast) dat je gewoon fraude pleegt. Ik weet alleen niet of die soep ook zo heet gegeten wordt maar ik meen mij te herinneren dat het een risico is voor je krediet registratie status bij het BKR.
Ben ik het mee eens. Ik denk dat strenge regels zeker kunnen helpen met mensen behoeden tegen schulden.
Wat mij voornamelijk frustreerde is dat je een brief krijgt waarin staat: "Je mag geen gespreid betalen, je moet het zsm aflossen en wij hebben beoordeeld dat een limiet van €500,- verantwoord is, maar we leggen niet uit waarom, en je kan geen bezwaar aantekenen".

De bank wijst door naar ICS (heb ik al eerder gehad), maar die heb ik nog niet gebeld.
Dat ga ik straks even doen.

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06 13:49
Sefyu schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:32:
[...]

Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan ->>> ?
Wat als ik je vertel dat je daar bovenop daar ook nog eens letterlijk voor de prijs van wat appels en eieren online een bedrijf kunt starten op naam van iemand die niet bestaat en een paar ton kunt lenen op basis van een verzonnen jaaromzet?

[Voor 4% gewijzigd door Weicool op 26-05-2023 15:22]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Wally2002 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:40:
[...]

De beveiliging (3D secure) is in wetgeving voorgeschreven en dus overal op hetzelfde niveau en dus net zo goed. Goed is hier natuurlijk zoals dit op dit moment voldoende wordt geacht door de samenwerking vanuit marktpartijen, toezichthouder, wetgever.

Ik ben benieuwd waarom amex beter zou zijn?
Amex valt je minder lastig, proces is helderder en niet afhankelijk van je bank, kan via sms die ook echt meteen aankomt, winkels opslaan werkt beter, weigeren niet zomaar random betalingen wat de Rabobank bij mij wel zo nu en dan doet. Enige nadeel is de acceptatie en de wat hogere kosten.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
ShadowBumble schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:07:
[...]
Fraude wordt in een apart register bij BKR bijgehouden. Heeft dus geen invloed op je kredietregistratie (daar zijn voor zover mij bekend ook geen speciale codes m.b.t. fraude).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:40:
[...]

Amex valt je minder lastig, proces is helderder en niet afhankelijk van je bank, kan via sms die ook echt meteen aankomt, winkels opslaan werkt beter, weigeren niet zomaar random betalingen wat de Rabobank bij mij wel zo nu en dan doet. Enige nadeel is de acceptatie en de wat hogere kosten.
@Redondo1982 noemde dat de 3D secure beveiliging van Amex beter is. Terwijl 2FA / 3D secure via een app in principe veiliger is dan een sms.
Waar jij op doelt is het gebruiksgemak / de gebruikservaring, die is idd prettiger dan ICS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaannO
menzo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:36:
[...]

[Afbeelding]
De Klantenservice van MasterCard Black gaf aan de telefoon aan dat de reisverzekering reizen dekt die niet met de CC betaald zijn, zoals de annuleringsverzekering. Iemand enig idee waar ik dat terug kan vinden? Je hoeft de kaart alleen in bezit te hebben tijdens de kaart.

Ik kan het alleen niet vinden in de voorwaarden. Ik zie ook niet dat het wel wel een vereiste is, voor andere onderdelen weer wel, maar toch goed om ergens zwart op wit te hebben. Heb ze gemaild, maar nog geen reactie na 4 dagen..

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:35

</end-rant>
Maar waarom zou je überhaupt gespreid willen betalen? Het is gewoon hartstikke duur geld lenen.

Amerikaanse taferelen. Moeten we hier niet willen hebben. Als je het niet kan betalen dan moet je het niet kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:46
BFmango schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:20:
[...]
Maar waarom zou je überhaupt gespreid willen betalen? Het is gewoon hartstikke duur geld lenen.

Amerikaanse taferelen. Moeten we hier niet willen hebben. Als je het niet kan betalen dan moet je het niet kopen.
En als je toch gespreid wil betalen, dan is een doorlopend krediet elders vaak een stuk voordeliger. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:42
DaannO schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:14:
[...]

De Klantenservice van MasterCard Black gaf aan de telefoon aan dat de reisverzekering reizen dekt die niet met de CC betaald zijn, zoals de annuleringsverzekering. Iemand enig idee waar ik dat terug kan vinden? Je hoeft de kaart alleen in bezit te hebben tijdens de kaart.

Ik kan het alleen niet vinden in de voorwaarden. Ik zie ook niet dat het wel wel een vereiste is, voor andere onderdelen weer wel, maar toch goed om ergens zwart op wit te hebben. Heb ze gemaild, maar nog geen reactie na 4 dagen..
Bij het kopje uitkeringsgerechtigden staat dan. Alleen voor de aankoopbescherming en autohuur moet je met de kaart betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:13
Al tien jaar een ICS visa card. met 2000 limiet, werkte op zich altijd prima.

Sinds 3 jaar geleden als freelancer begonnen en sinds een jaar over naar en bv. ik vroeg dus met mijn naïve hoofd een commercial crd bij ING aan. Totaal kut. Limiet was 1000 euro en kan dit niet meteen voldoen, wordt maar 1 keer per maand van je rekening gehaald. Limiet ophogen aangevraagd, geen communicatie gehad maar door vele belletjes er achter gekomen dat het geweigerd is. Aan mijn omzet kan het niet liggen a 180k per jaar. Ik was er al klaar mee en heb het per direct opgezegd. Doen kon me wel ineens meteen het geld van mijn rekening halen. ING zakelijk is gewon echt kut, particulier werkt alles top. Raar bedrijf.

Anyway, ik dacht dan hogen we toch het limiet van de ICS card op, dan ga ik daar wel zakelijke transacties mee betalen. Kreeg bericht, was geweigerd en mijn limiet van 2k ging naar 500 euro. Nog te kort mijn nieuwe BV ondanks dat ik cijfers van de eenmanszaak had. Let wel, eerder limiet ophoging aanvragen en geweigerd worden, dan moet je weer 3 maanden wachten. Ook hier ben ik er wel klaar mee, snap die regels ergens wel. maar ben al 10 jaar klant, ik vind het maar een rare bedoeling.

Tussentijds enige oplossing is wat geld op de credit card storten voormijn zakelijke reizen bv.

Ik zal het hier eens goed doorlezen of er wel ene partij is waar ik wat sneller een cc kan aanvragen. Anders die drie maanden bij ics card afwachten en hopen dat limiet verhoging naar 5 k geen issue is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
mannowlahn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:53:

Ik zal het hier eens goed doorlezen of er wel ene partij is waar ik wat sneller een cc kan aanvragen. Anders die drie maanden bij ics card afwachten en hopen dat limiet verhoging naar 5 k geen issue is.
Je kunt de American Express Business card overwegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
mannowlahn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:53:
Al tien jaar een ICS visa card. met 2000 limiet, werkte op zich altijd prima.

Sinds 3 jaar geleden als freelancer begonnen en sinds een jaar over naar en bv. ik vroeg dus met mijn naïve hoofd een commercial crd bij ING aan. Totaal kut. Limiet was 1000 euro en kan dit niet meteen voldoen, wordt maar 1 keer per maand van je rekening gehaald. Limiet ophogen aangevraagd, geen communicatie gehad maar door vele belletjes er achter gekomen dat het geweigerd is. Aan mijn omzet kan het niet liggen a 180k per jaar. Ik was er al klaar mee en heb het per direct opgezegd. Doen kon me wel ineens meteen het geld van mijn rekening halen. ING zakelijk is gewon echt kut, particulier werkt alles top. Raar bedrijf.

Anyway, ik dacht dan hogen we toch het limiet van de ICS card op, dan ga ik daar wel zakelijke transacties mee betalen. Kreeg bericht, was geweigerd en mijn limiet van 2k ging naar 500 euro. Nog te kort mijn nieuwe BV ondanks dat ik cijfers van de eenmanszaak had. Let wel, eerder limiet ophoging aanvragen en geweigerd worden, dan moet je weer 3 maanden wachten. Ook hier ben ik er wel klaar mee, snap die regels ergens wel. maar ben al 10 jaar klant, ik vind het maar een rare bedoeling.

Tussentijds enige oplossing is wat geld op de credit card storten voormijn zakelijke reizen bv.

Jezus, drie maanden wachten.

Even een ander vraagje, want dat zal een maatschappij zich ook afvragen: waarom naar BV overgestapt met een omzet van ‘slechts’ 180k? Dan moet je winstpercentage wel erg hoog zijn wil dit interessant zijn óf doe je het voor de aansprakelijkheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
Redondo1982 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:14:
[...]

Jezus, drie maanden wachten.

Even een ander vraagje, want dat zal een maatschappij zich ook afvragen: waarom naar BV overgestapt met een omzet van ‘slechts’ 180k? Dan moet je winstpercentage wel erg hoog zijn wil dit interessant zijn óf doe je het voor de aansprakelijkheid?
Omslagpunt was zelf 130k, heb weinig kosten (5k) scheelt gewoon 20k aan belastingen per jaar om met een BV te werken. Mijn tarief zal in de loop der tijd meer stijgen dus het is een no-brainer. Mijn salaris is 60k, de rest gaat richting pensioen voorziening en dat is met de komende box3 regels ook veel lucratiever om via de bv te beleggen ipv vanuit prive. Het aansprakelijkheid is voor mij niet echt een ding (azure cloud engineer), ik heb een verzekering en dat dekt tot 2 miljoen, dus ruim voldoende.

Maar idd drie maanden wachten, want dan heb ik de finale aanslag van belastingdienst sowieso binnen. Maar wee je gebeente als je het dus een dag te vroeg opnieuw aanvraagt, dan ga je weer drie maanden in de wacht.

Ik ga in de tussentijd dit topic even door spitten, zie amex veel voorbijkomen, ik heb niet echt een voorkeur. kosten boeien mij niet want het is zakelijk. Of het nou 50 euro of 100 per jaar is, is mij om het even dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
Wally2002 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:57:
[...]

Je kunt de American Express Business card overwegen.
Ik zal die eens bekijken, zie dat sommige versie wel minimaal 2 jaar kvk nodig hebben. Is alleen niet te achterhalen wat de default limiet wordt. Ik wil zeker van zijn dat ik 5k limiet kan krijgen. ik maak ongeveer 1 a 2 keer per jaar een zakenreis en dan kan het wel even oplopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
mannowlahn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Omslagpunt was zelf 130k, heb weinig kosten (5k) scheelt gewoon 20k aan belastingen per jaar om met een BV te werken. Mijn tarief zal in de loop der tijd meer stijgen dus het is een no-brainer. Mijn salaris is 60k, de rest gaat richting pensioen voorziening en dat is met de komende box3 regels ook veel lucratiever om via de bv te beleggen ipv vanuit prive. Het aansprakelijkheid is voor mij niet echt een ding (azure cloud engineer), ik heb een verzekering en dat dekt tot 2 miljoen, dus ruim voldoende.

Maar idd drie maanden wachten, want dan heb ik de finale aanslag van belastingdienst sowieso binnen. Maar wee je gebeente als je het dus een dag te vroeg opnieuw aanvraagt, dan ga je weer drie maanden in de wacht.

Ik ga in de tussentijd dit topic even door spitten, zie amex veel voorbijkomen, ik heb niet echt een voorkeur. kosten boeien mij niet want het is zakelijk. Of het nou 50 euro of 100 per jaar is, is mij om het even dan.
Ja, dus veel winst. Kon ook niet anders ;) . Aansprakelijkheid bedoel ik meer om je eigendommen te beschermen bij inkomstenverlies door welke reden dan ook, niet alleen bij schade.

Tipje: vraag een Gold Card aan van Amex € 20,- per maand incl. btw (indien je ook prive wilt) en je krijgt gratis een Business Green Card twv € 85,- ex btw. Die laatste kan je weer prima boeken tegen deze kosten. Zo heb ik het ook gedaan.

EDIT Ik zie dat je minimaal 5k nodig hebt voor een aantal keer per jaar. Amex werkt met een flexibel limiet. Volgens mij is dat altijd wel iets van 5k, maar dus het niet met zekerheid te zeggen.

[Voor 6% gewijzigd door Redondo1982 op 29-05-2023 12:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mannowlahn
Redondo1982 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:43:
[...]

Ja, dus veel winst. Kon ook niet anders ;) . Aansprakelijkheid bedoel ik meer om je eigendommen te beschermen bij inkomstenverlies door welke reden dan ook, niet alleen bij schade.

Tipje: vraag een Gold Card aan van Amex € 20,- per maand incl. btw (indien je ook prive wilt) en je krijgt gratis een Business Green Card twv € 85,- ex btw. Die laatste kan je weer prima boeken tegen deze kosten. Zo heb ik het ook gedaan.

EDIT Ik zie dat je minimaal 5k nodig hebt voor een aantal keer per jaar. Amex werkt met een flexibel limiet. Volgens mij is dat altijd wel iets van 5k, maar dus het niet met zekerheid te zeggen.
Wat is het voordeel van twee kaarten? Meer credit card limiet?

Die 5k is meer als ik bv ergens heen moet reizen, in dit geval ga ik naar japan voor een conference en dan ben je met tickets etc zo 3k kwijt. Daarnaast heb ik ook wat zaken op azure draaien tbv software voor mijn klanten en dat kan soms een paar honderd per maand zijn. Ik wil in ieder geval geen gezeur met die limiet, die 5k zal nooit gehaald worden, maar just in case.

Hoe zit het met afschrijven, gaat dat automatisch of 1 keer per maand? Hoe is de digital banking ervaring met amex, handige app bv? Heb je wel eens meegemaakt dat de kaart niet werd geaccepteerd? Meestal zie ik via of mastercard als opties , waar valt amex onder?

[Voor 10% gewijzigd door mannowlahn op 29-05-2023 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:27
Ik heb Amex business met inderdaad een flex limiet. Het voordeel is dat de afschrijving plaats vindt een maand na dato. Dus uitgaven in februari 2023, betaal je in de eerste week van april 2023. Ik vind dat zelf juist een nadeel zo lange betaaltemijn, je kan niet alvast wat betalen ofzo om het te verlagen.

Maar het grootste nadeel is wel dat zeker in Europa je niet alles met Amex kan betalen. Kijk in NL is het simpel, heb je Ideal en kan je zo overal wel terecht. Maar zodra je een theater, uttje, fiets, treinreis ed. in het buitenland online wil betalen, dan wordt vaak Amex niet geaccepteerd en Mastercard en Visa wel.

Een voordeel is wel dat Amex aan Paypal gekoppeld kan worden, dat verruimt het bestedingsgebied wel, maar dus nog niet genoeg voor complete dekking.

MFA voor betalingen werkt via sms/email. Dat werkt goed. In de app krijg je op IOS heel kort bericht/notificatie dat je iets besteed hebt. Maar terugzien van de bestedingen kan pas 1-2 dagen na besteding.

[Voor 12% gewijzigd door Burns op 29-05-2023 12:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 20:32
mannowlahn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:49:
Hoe zit het met afschrijven, gaat dat automatisch of 1 keer per maand? Hoe is de digital banking ervaring met amex, handige app bv? Heb je wel eens meegemaakt dat de kaart niet werd geaccepteerd? Meestal zie ik via of mastercard als opties , waar valt amex onder?
Amex valt onde amex ;). Dus geen visa of MasterCard. Maar jouw Microsoft azure, vliegtickets en hotels moeten geen probleem zijn met amex acceptatie. Amex wordt minder geaccepteerd, maar voor jouw doel geen probleem. Ik betaal zoveel mogelijk met amex: vliegtickets, hotels, parkeren, boodschappen (jumbo), bol.com, Hema, benzine (Shell) en online winkels (en waar ze geen amex accepteren gebruik ik Paypal, die weer gekoppeld is aan amex). Alleen als het echt niet anders kan gebruik ik iDeal of backup ING credit card

Zoals eerder gezegd: limiet groeit mee en is inderdaad niet een vast bedrag. Als je 20k per maand uitgeeft groeit je limiet dus ook mee :)

Online kan je wel checken met een bedrag invoeren of dat geaccepteerd wordt. Anders even bellen.

[Voor 18% gewijzigd door We Are Borg op 29-05-2023 12:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mawlana
Burns schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:53:
In de app krijg je op IOS heel kort bericht/notificatie dat je iets besteed hebt. Maar terugzien van de bestedingen kan pas 1-2 dagen na besteding.
Werkt dit anders bij amex business?
Mijn ervaring met amex (dus niet business) is dat dit enkel van toepassing is op betalingen in vreemde valuta. Alle andere betalingen zijn direct zichtbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burns
Mawlana schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:30:
[...]

Werkt dit anders bij amex business?
Mijn ervaring met amex (dus niet business) is dat dit enkel van toepassing is op betalingen in vreemde valuta. Alle andere betalingen zijn direct zichtbaar.
Ik weet niet hoe het normaal werkt. Maar alle transacties, inclusief de Nederlandse, staan er pas na 1-2 dagen in het overzicht met transacties. Vanwege het flex bestedingslimiet, kan je ook niet zien hoeveel limiet je nog hebt. Maar goed, ik heb nog nooit een limiet ervaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Burns schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:53:
Ik heb Amex business met inderdaad een flex limiet. Het voordeel is dat de afschrijving plaats vindt een maand na dato. Dus uitgaven in februari 2023, betaal je in de eerste week van april 2023. Ik vind dat zelf juist een nadeel zo lange betaaltemijn, je kan niet alvast wat betalen ofzo om het te verlagen.
Volgens mij kan dat wel, je bent niet verplicht om te wachten tot de maandafrekening. De betaalinstructies kan je hier vinden onder 'handmatig overmaken': https://www.americanexpre...n/mijn-maandafrekeningen/

Ik heb het zelf ooit per ongeluk gedaan omdat bij de overstapservice de oude bank een fout had gemaakt bij het doorsturen van incasso's. Werd uiteindelijk alsnog geincasseerd waardoor ik twee keer had betaald. Het tegoed werd netjes zoals het hoort verrekend met de volgende maandafrekening :)

[Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 29-05-2023 14:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
mannowlahn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:49:
[...]

Wat is het voordeel van twee kaarten? Meer credit card limiet?

Die 5k is meer als ik bv ergens heen moet reizen, in dit geval ga ik naar japan voor een conference en dan ben je met tickets etc zo 3k kwijt. Daarnaast heb ik ook wat zaken op azure draaien tbv software voor mijn klanten en dat kan soms een paar honderd per maand zijn. Ik wil in ieder geval geen gezeur met die limiet, die 5k zal nooit gehaald worden, maar just in case.

Meeste is al beantwoord onderin, maar het voordeel van twee kaarten is om prive en zakelijk gescheiden te houden. De Gold Card is prive en daar krijg je een Green zakelijk bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mawlana
Burns schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Ik weet niet hoe het normaal werkt. Maar alle transacties, inclusief de Nederlandse, staan er pas na 1-2 dagen in het overzicht met transacties. Vanwege het flex bestedingslimiet, kan je ook niet zien hoeveel limiet je nog hebt. Maar goed, ik heb nog nooit een limiet ervaren.
Bij mij staan alle betalingen in Euro direct in de app. Overige betalingen zijn doorgaans pas na 2 werkdagen zichtbaar (los van de melding die je ontvangt bij een betaling, mits ingeschakeld).

Bij mijn ICS Mastercard zijn betalingen in vreemde valuta ook direct zichtbaar in de app, maar het bedrag in euro's kan nog veranderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
Burns schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Je kunt online op de Amex site je bestedingsruimte controleren, door het bedrag dat je wilt uitgeven in te voeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaannO
menzo schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:40:
[...]

Bij het kopje uitkeringsgerechtigden staat dan. Alleen voor de aankoopbescherming en autohuur moet je met de kaart betalen.

[Afbeelding]
Te gek, dankjewel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burns
Wally2002 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:02:
[...]

Je kunt online op de Amex site je bestedingsruimte controleren, door het bedrag dat je wilt uitgeven in te voeren.
Bij mij werkt die optie niet. Als ik klik op 'Menu', krijg ik een drop-down menu, als ik klik op bestedingslimiet, krijg ik een waarschuwing te zijn dat het twee keer per dag mag, klik ik op "bestedingslimiet bekijken", dat kom ik weer terug naar het beheerscherm. Maar gaat dus om een corporate kaart, het zal daar wel mee te maken hebben.

https://tweakers.net/i/LbfwmgZ_2Fjg9CRRfkDb2CR1lZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQw21QjCKxELUk2m5jC9AoB6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:55
Voor mijn eigen bedrijf heb ik een Amex Business Card Gold aangevraagd. Erg blij mee en verliep soepel. Is het ook mogelijk om een persoonlijke Amex aan te vragen en de punten eventueel over te zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
DR.V schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 01:01:
Voor mijn eigen bedrijf heb ik een Amex Business Card Gold aangevraagd. Erg blij mee en verliep soepel. Is het ook mogelijk om een persoonlijke Amex aan te vragen en de punten eventueel over te zetten?
De Business Gold zit standaard bij een privé Platinum. Misschien is dat interessant?

Punten worden dan opgeteld op één account.

[Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 30-05-2023 09:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
BFmango schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:20:
[...]

Omdat ik nog wel eens voor mijn werk moet reizen, wat dan weer gedeclareerd moet worden en dat niet altijd binnen de betalingstermijn terug is. (Amerikaans bedrijf, doen er soms wat langer over met betalen).

...ik heb namelijk wel eens gehad dat ik twee dagen te laat was met betalen en toen was mijn card geblokkeerd, en dat is heel irritant als je in het buitenland zit.
Gelukkig heb ik nog een tweede CC (zonder gespreid betalen).

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Omdat ik nog wel eens voor mijn werk moet reizen, wat dan weer gedeclareerd moet worden en dat niet altijd binnen de betalingstermijn terug is. (Amerikaans bedrijf, doen er soms wat langer over met betalen).

...ik heb namelijk wel eens gehad dat ik twee dagen te laat was met betalen en toen was mijn card geblokkeerd, en dat is heel irritant als je in het buitenland zit.
Gelukkig heb ik nog een tweede CC (zonder gespreid betalen).
Je moet voor je werk tickets betalen met je privé creditcard en dan doen ze nog eens moeilijk met terugbetalen? Laat hun toch gewoon een creditcard voor je regelen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mfkne
fsfikke schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:53:
[...]
Je moet voor je werk tickets betalen met je privé creditcard en dan doen ze nog eens moeilijk met terugbetalen? Laat hun toch gewoon een creditcard voor je regelen.
Toen ik bij een groot Amerikaans IT-bedrijf werkte, kreeg je wel een Corporate AMEX voor je uitgaven, maar die werd uiteindelijk afgeschreven van je eigen rekening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
fsfikke schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:53:
[...]

"Vroegah" ging dat een stuk makkelijker inderdaad, maar sinds dat we overgenomen zijn... Enfin...
Heb er al een paar keer goed stennis over gemaakt. In eerste instantie betaalden ze declaraties één keer per maand uit, nu is dat één keer in de twee weken.
Ik was ook niet de enige bij wie het vaker fout was gegaan.

Er wordt nu inderdaad gezegd dat er een corporate credit card aankomt voor wie dat nodig heeft, maar eerst maar eens zien, dan geloven.

Blog

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:37
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:53:
[...]

"Vroegah" ging dat een stuk makkelijker inderdaad, maar sinds dat we overgenomen zijn... Enfin...
Heb er al een paar keer goed stennis over gemaakt. In eerste instantie betaalden ze declaraties één keer per maand uit, nu is dat één keer in de twee weken.
Ik was ook niet de enige bij wie het vaker fout was gegaan.

Er wordt nu inderdaad gezegd dat er een corporate credit card aankomt voor wie dat nodig heeft, maar eerst maar eens zien, dan geloven.
Wel fijn voor de punten. Ik zou persoonlijk het met liefde voorschieten. Iets 'te laat' terugkrijgen vang ik dan wel op. De punten zijn toch meer waard dan de rente.

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:36
Wally2002 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:34:
[...]

Zolang je door de mogelijkheid van storneren van eerdere afgeschreven maandbetalingen weer op een negatief saldo zou kunnen komen, zul je pas (het deel van) je positieve saldo terugkrijgen na de periode van (ik dacht) 8 weken die voor een stornering mogelijk is.

Je zou eventueel ook een eerdere maandafschrijving kunnen storneren, mits dat lager is dan je positieve saldo. Je wordt daarmee wel gevlagd en kunt heel snel een telefoontje verwachten. Kan ook betekenen dat toekomstige incasso's van de maandbetalingen pas later na de afschrijving zichtbaar zijn, en mogelijk ook dat je in bestedingsruimte omlaag wordt gezet.
Heb uiteindeljk gebeld. De snelste weg was inderdaad de laatste automatische afschrijving storneren zodat het saldo op 0 kwam.

Leek voor m’n gevoel een beetje de processen in de war schoppen, maar hey, als telefonische support het zegt :)

• Wii4all
  • Niet online
Iemand een tip voor mij, mijn dochter (16) gaat binnenkort naar zuid amerika naar familie.
Om haar dat wat meer mogelijkheden te geven tot betalen wil ik een 'debit/creditcard' voor haar aanvragen.
Jullie hier ervaringen mee wat ik het beste kan doen.
Mijn CC meegeven vind ik geen optie, als ze om ID vragen etc dan klopt er niks van.
Liefst voor haarzelf en liefst zonder kosten.

Debitcard lijkt me het beste en anders een Cc met bijv maximaal een limiet van 500 ofzo zodat mocht ze hem kwijtraken etc dat er dan geen man overboord is zeg maar.

Zat zelf aan revolut te denken, deze is gratis je kan eenvoudig storten. Ze heeft daar gewoon internet en kan bij haar app om geld over te maken.

Burp

• mfkne
Curve en linken aan jouw creditcard (mits Visa/MC)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Wii4all schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:17:
Iemand een tip voor mij, mijn dochter (16) gaat binnenkort naar zuid amerika naar familie.
Om haar dat wat meer mogelijkheden te geven tot betalen wil ik een 'debit/creditcard' voor haar aanvragen.
Mijn CC meegeven vind ik geen optie, als ze om ID vragen etc dan klopt er niks van.

Debitcard lijkt me het beste en anders een Cc met bijv maximaal een limiet van 500 ofzo zodat mocht ze hem kwijtraken etc dat er dan geen man overboord is zeg maar.

Zat zelf aan revolut te denken, deze is gratis je kan eenvoudig storten. Ze heeft daar gewoon internet en kan bij haar app om geld over te maken.
Openbank debit Mastercard, 2 euro verzendkosten en dat is het. De rekening is gratis.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:37

Amex op jouw naam en dan een extra kaart aanvragen op haar naam.

• mfkne
TereZz schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:06:
[...]
Amex op jouw naam en dan een extra kaart aanvragen op haar naam.
Dat gaat niet op
De extra kaarthouder moet 18 jaar of ouder zijn
(zie https://www.americanexpre...nl_menu_myacct_extrakaart)

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:39

Welk land in Zuid-Amerika maakt ook nogal wat uit; niet overal accepteren ze creditcards. In bv de armste landen accepteren ze alleen cc in de luxe hotels in de hoofdstad. Amex zou ik overigens sws wel vermijden. Cash is altijd het beste in Zuid-Amerika, maar tegelijkertijd ook wel een risico natuurlijk. Met een bankpas van een van de drie grootbanken kom je ook wel een eind bij de ATM's daar. Dan zou je vanuit hier evt. kunnen bijstorten via internetbankieren als ze tekort dreigt te komen.

[Voor 14% gewijzigd door Trishul op 01-06-2023 11:42]

• Wii4all
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:38:
[...]

Welk land in Zuid-Amerika maakt ook nogal wat uit; niet overal accepteren ze creditcards. In bv de armste landen accepteren ze alleen cc in de luxe hotels in de hoofdstad. Amex zou ik overigens sws wel vermijden. Cash is altijd het beste in Zuid-Amerika, maar tegelijkertijd ook wel een risico natuurlijk. Met een bankpas van een van de drie grootbanken kom je ook wel een eind bij de ATM's daar. Dan zou je vanuit hier evt. kunnen bijstorten via internetbankieren als ze tekort dreigt te komen.
Costa rica in dit geval daar wordt de CC overal perfect geaccepteerd.
We zijn er vorig jaar zelf nog geweest en een standaard pinpas van de ING voldoet net niet overal vandaar.
Kostenloos omdat het waarschijnlijk voor 2 maanden is en als ze dan 18 is mag ze zelf gaan kijken wat ze wil doen.

Burp

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:39
Wii4all schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Costa rica in dit geval daar wordt de CC overal perfect geaccepteerd.
We zijn er vorig jaar zelf nog geweest en een standaard pinpas van de ING voldoet net niet overal vandaar.
Kostenloos omdat het waarschijnlijk voor 2 maanden is en als ze dan 18 is mag ze zelf gaan kijken wat ze wil doen.
Ah ok, ik zat te denken aan worst case, met landen zoals Colombia, Guyana enz. Met een cc kom je er in Costa Rica, Brazilië, enz wel. Heb zelf geen ervaring met revolut of prepaid cc's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:55
Redondo1982 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:14:
[...]

De Business Gold zit standaard bij een privé Platinum. Misschien is dat interessant?

Punten worden dan opgeteld op één account.
Dankjewel, die ga ik snel aanvragen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weicool
AntiPasta schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:13:
[...]

Deze ervaring deel ik totaal niet. Klantenservice bij Amex is buitengewoon goed.
Zou je die bij Plutus ook hebben? Dat verwacht ik niet.
Klantenservice bij amex in Nederland bij niet geleverde producten is meer van: ze reageren nooit per e-mail, chat kan je niet helpen, en bij bellen sta je gemiddeld urenlang in de wacht en zijn ze niet buiten kantooruren bereikbaar. Bij plutus is het met een paar e-mailtjes, ook buiten kantooruren, vaak zo opgelost. Bij amex in sommige landen zou je zelfs met een paar klikken automatisch het geld terug kunnen vragen op de website, maar niet in Nederland dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weicool
Of-Aaargh schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:43:
[...]

Niet. De Fizz card is exclusief bedoeld voor studenten, dus als je geen student bent is-ie niet voor jou.
Als je geen collegegeld wil betalen en toch een .edu adres wil kun je proberen een baan te krijgen aan een onderwijsinstelling. Misschien dat je als medewerker van een college of university ook een Fizz-card kunt krijgen?
Heb met behulp van zo’n YouTube tutorial een gratis .edu email adres via zo’n community college kunnen aanvragen!
Vervolgens kom ik bij de volgende verrassing:

Aanvraag Geweigerd, want Identiteit kan niet automatisch via SSN/ITIN geverifieerd worden en er is geen optie voor het uploaden van een paspoort en dergelijke:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Heb je een Amerikaans paspoort of verblijf je in Amerika? Zo niet, wat probeer je eigenlijk te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weicool
Zr40 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 23:06:
Heb je een Amerikaans paspoort of verblijf je in Amerika? Zo niet, wat probeer je eigenlijk te doen?
Nee, nog geen Amerikaans paspoort. Wel zo’n visum dat kan leiden tot een Green Card, want dat is nu heel laagdrempelig. Wil daarom graag een hogere creditscore met behulp van meerdere creditcards krijgen in Amerika!

[Voor 8% gewijzigd door Weicool op 04-06-2023 23:19]

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee