Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:00
Ik kan even niet terugvinden of de reis- en annuleringsverzekering die hoort bij de Amex Platinum (voorwaarden) ook dekking biedt voor natuurrampen (bijv. orkaan wanneer ik naar Florida ga). Iemand een idee? Bij veel verzekeraars kan je een extra dekking afsluiten voor terrorisme en/of natuurrampen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:05
Mawlana schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:09:
Ik kan even niet terugvinden of de reis- en annuleringsverzekering die hoort bij de Amex Platinum (voorwaarden) ook dekking biedt voor natuurrampen (bijv. orkaan wanneer ik naar Florida ga). Iemand een idee? Bij veel verzekeraars kan je een extra dekking afsluiten voor terrorisme en/of natuurrampen geloof ik.
Wat heb je zelf al uit de voorwaarden gehaald? En wat wil je precies verzekeren m.b.t. orkaan/natuurramp?

Ik ben geen jurist, maar kom in ieder geval het volgende tegen.

Artikel 4 van de algemene voorwaarden vermeld natuurrampen in ieder geval niet als uitsluitingsgrond. Terrorisme wordt wel specifiek genoemd.

Voor de dekking van annulering, uitstel of afzien van de reis worden slechte weersomstandigheden genoemd als geldige grond (4.4.1 lid 2g).
Voor de reisongemakken 4.7 kom je in aanmerking als er iets met je vlucht, trein of boot is (de reden van annulering of grote vertraging kan m.i. dan orkaan zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25
Net een mail van ICS Cards dat de kaart bijdrage bij mij voor mijn pandacard naar 40 euro per jaar gaat ipv 36,50.

Mooi moment om toch te kijken of ik niet beter een CC bij mijn huisbank (rabo) kan nemen + een amex om toch ook iets buiten de bank om te hebben. Afgelopen jaren eigenlijk alleen maar teleurstellende ervaringen gehad bij ICS (identificatie dat volledig mis ging, niet thuis geven bij annuleringen tijdens COVID, geen Apple Pay (al komt het er 'dit jaar' misschien aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Tales schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:19:
Net een mail van ICS Cards dat de kaart bijdrage bij mij voor mijn pandacard naar 40 euro per jaar gaat ipv 36,50.

Mooi moment om toch te kijken of ik niet beter een CC bij mijn huisbank (rabo) kan nemen + een amex om toch ook iets buiten de bank om te hebben. Afgelopen jaren eigenlijk alleen maar teleurstellende ervaringen gehad bij ICS (identificatie dat volledig mis ging, niet thuis geven bij annuleringen tijdens COVID, geen Apple Pay (al komt het er 'dit jaar' misschien aan).
Gelijk heb je, ICS is een partij anno 2008 oid. Staat al 15 jaar stil zeg maar…

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:31
N=1, maar ook bij amex kan het vervelend misgaan kan ik jullie vertellen. Vorig jaar platinum aangevraagd, netjes goedgekeurd enz. De kaart werd verstuurd. Nooit aangekomen. Wat bleek? In hun systeem was het laatste cijfer van het huisnummer weggevallen. Uiteindelijk maar geannuleerd toen. Wil ze dit jaar wel weer een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Trishul schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:29:
N=1, maar ook bij amex kan het vervelend misgaan kan ik jullie vertellen. Vorig jaar platinum aangevraagd, netjes goedgekeurd enz. De kaart werd verstuurd. Nooit aangekomen. Wat bleek? In hun systeem was het laatste cijfer van het huisnummer weggevallen. Uiteindelijk maar geannuleerd toen. Wil ze dit jaar wel weer een kans geven.
Nouja, dat kan toch gebeuren? Is dan gelijk je hele vertrouwen weg? Een kaart is wel persoonlijk, maar hij moet toch nog geactiveerd worden etc. Dat is die extra laag beveiliging oa voor dit soort issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:23
Ja, dat was ook echt wel heel gek. Zo'n bedrijf mag je vanuit gaan dat hun post systeem in ieder geval op orde is. Maar nee, altijd lastig :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Redondo1982 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:34:
[...]

Nouja, dat kan toch gebeuren? Is dan gelijk je hele vertrouwen weg? Een kaart is wel persoonlijk, maar hij moet toch nog geactiveerd worden etc. Dat is die extra laag beveiliging oa voor dit soort issues.
Zeker, daarom ben ik op dit moment aan het oriënteren om Gold of Platinum aan te vragen eind mei/juni. Kan idd gebeuren. Was toen gewoon heel vervelend omdat ik er drie weken op gewacht heb en uiteindelijk had ik er niks meer aan want ik ging al op vakantie (auto huren enz).

Toch kijk ik op dit moment weer naar amex omdat ik weg wil bij Rabobank en bijbehorende cc. Als vervanging daarvoor combinatie ABN cc en Amex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:39
Vind de KYC procedure bij Amex ook beroerd.

Al een paar jaar klant en bij aanmelden via iDIN geverifieerd etc. is mijn kaart van het weekend geblokkeerd. Volgens de Live Chat komt dat omdat ik een KYC verzoek heb gekregen maar niet op reageerde waardoor ze mijn account moeten blokkeren totdat mijn gegevens zijn geverifieerd.

Ik heb gisteren gesproken met de Credit afdeling en die zegt dat na aanleveren van gegevens 1 tot 2 weken nodig hebben om dit te controleren en als dat allemaal in orde is word mijn account weer actief, op de vraag waarom ik geen brief of mail heb ontvangen om hieraan mee te werken schijnt het dat er wel eens wat fout gaat bij de uitnodiging en dat dit een 'vervelend' gevolg is. Ze kunnen mij niet helpen met het versnellen van de procedure of iets en het is dikke pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Youtl schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:44:
Vind de KYC procedure bij Amex ook beroerd.

Al een paar jaar klant en bij aanmelden via iDIN geverifieerd etc. is mijn kaart van het weekend geblokkeerd. Volgens de Live Chat komt dat omdat ik een KYC verzoek heb gekregen maar niet op reageerde waardoor ze mijn account moeten blokkeren totdat mijn gegevens zijn geverifieerd.

Ik heb gisteren gesproken met de Credit afdeling en die zegt dat na aanleveren van gegevens 1 tot 2 weken nodig hebben om dit te controleren en als dat allemaal in orde is word mijn account weer actief, op de vraag waarom ik geen brief of mail heb ontvangen om hieraan mee te werken schijnt het dat er wel eens wat fout gaat bij de uitnodiging en dat dit een 'vervelend' gevolg is. Ze kunnen mij niet helpen met het versnellen van de procedure of iets en het is dikke pech hebben.
Oh, dat is wel k*t en balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Redondo1982 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:18:
[...]

Oh, dat is wel k*t en balen!
Inderdaad, laat weinig service zien bij American Express terwijl ze in tegenstelling tot ICS juist bekend waren om hun goede dienstverlening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Youtl schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Inderdaad, laat weinig service zien bij American Express terwijl ze in tegenstelling tot ICS juist bekend waren om hun goede dienstverlening.
Ik denk alleen dat je bij elke grote partij een bepaald percentage aan negatieve ervaringen hebt. Ik zou me er niet direct door uit het veld laten slaan, al is soms de maat al direct vol.

ICS daarentegen heb ik verder weinig problemen mee gekend, alleen ik vind het gewoon een partij die stilstaat al meerdere jaren en totaal niet transparant naar de klant is mbt integraties. Apple Pay was voor mij echt de reden om over te stappen. Toen ging ik ook alle voordelen van Amex even op een rijtje zetten en toen kwam ik nog goedkoper uit ook. Ik had namelijk elders een reis- en annuleringsverzekering lopen die identiek was aan die van Amex. Tel daarbij op de punten die je kan sparen, Amazon wat er nu bij is gekomen, dinertegoed van € 100,-, gratis zakelijke creditcard waarvan ik ook de initiële kosten kan boeken op de zaak en de ICS zakelijke kaart ook kon opruimen en Priority Pass (wat ik niet heb gebruikt tot nu toe haha). Bovendien ook nog eens 20000 punten kado gekregen na een referral, waarmee ik ook nog een ander blij heb gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 09-05-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:53
Ik heb van de week mijn ICS Mastercard Black binnen gekregen. Nu dacht ik dat de Priority Pass digitaal zou zijn, nu begreep ik dat hij opgestuurd gaat worden. Ik krijg van ICS circa 3 weken te horen. Heeft iemand recente ervaring hoe snel de Priority Pass er was nadat de Mastercard Black binnen kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:35
Ik heb een ANWB VISA GO CARD van ICS en ik ben er best tevreden mee. Ik heb zelf €1.000 op de kaart gezet. Erg handig. Ik had hiervoor een ABN AMRO MASTERCARD van ICS en heb dat dit jaar opgezegd sinds eind 2012. Ik had een credit bij ABN AMRO met €2.500,- krediet. Ik wilde geen krediet (schuld) vanuit de bank bij mij dragen en wilde dit niet. Ik heb het nooit gebruikt, maar het idee al. Prepaid is veel beter voor mij.

Nu heb ik een prepaid creditcard van ANWB en ik vind het veel beter. Ik heb voor 3 jaar €65,- betaald. Het enige minpuntje dat ik soms ervaar, is dat ik nog niet overal met mijn VISA kaart kan betalen. Op veel plekken kan het wel, maar er zijn plekken waar het nog niet kan.

Op mijn vakantie was het ook erg handig te gebruiken.

Ik wist niet van het bestaan van prepaid creditcards. Mijn collega heeft ook er ook eentje prepaid en zo kwam ik er achter.

Ik heb een VISA kaart en kan daarmee ook draadloos betalen (contactloos)

[ Voor 23% gewijzigd door Van der Berg op 13-05-2023 20:15 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
Van der Berg schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:50:
Ik heb een ANWB VISA GO CARD van ICS en ik ben er best tevreden mee. Ik heb zelf €1.000 op de kaart gezet. Erg handig. Ik had hiervoor een ABN AMRO MASTERCARD van ICS en heb dat dit jaar opgezegd sinds eind 2012. Ik had een credit bij ABN AMRO met €2.500,- krediet. Ik wilde geen krediet (schuld) vanuit de bank bij mij dragen en wilde dit niet. Ik heb het nooit gebruikt, maar het idee al. Prepaid is veel beter voor mij.

Nu heb ik een prepaid creditcard van ANWB en ik vind het veel beter. Ik heb voor 3 jaar €65,- betaald. Het enige minpuntje dat ik soms ervaar, is dat ik nog niet overal met mijn VISA kaart kan betalen. Op veel plekken kan het wel, maar er zijn plekken waar het nog niet kan.

Ik wist niet van het bestaan van prepaid creditcards. Mijn collega heeft ook er ook eentje prepaid en zo kwam ik er achter.

Er zijn betere alternatieven dan de ICS prepaid card.

Als het goed is betaal je voor elke opwaardering namelijk geld en ook als je geld wil terugsturen naar je bankrekening.

Er zijn andere fintech banken die je ook een debit MasterCard of Visa aanbieden vrijwel gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Youtl schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:28:
[...]

Er zijn betere alternatieven dan de ICS prepaid card.

Als het goed is betaal je voor elke opwaardering namelijk geld en ook als je geld wil terugsturen naar je bankrekening.

Er zijn andere fintech banken die je ook een debit MasterCard of Visa aanbieden vrijwel gratis.
Wise is de eerste bank die bij mij opkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
theunevers schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:03:
Ik heb van de week mijn ICS Mastercard Black binnen gekregen. Nu dacht ik dat de Priority Pass digitaal zou zijn, nu begreep ik dat hij opgestuurd gaat worden. Ik krijg van ICS circa 3 weken te horen. Heeft iemand recente ervaring hoe snel de Priority Pass er was nadat de Mastercard Black binnen kwam?
Zelf geen ervaring mee, maar als je hem snel nodig hebt zou je ICS kunnen vragen naar je PP nummer, zodat je hem digitaal kunt toevoegen.
Dat werkte zo in ieder geval in het verleden bij Amex. Ik begreep overigens wel dat er lounges zijn die de fysieke kaart willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 09:52
Vorig jaar juni zelfde ervaring en situatie gehad. Zat ongeveer 2 weken tussen ontvangst Mastercard en ontvangst Priority Pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 08:15
Van der Berg schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:50:

De enige voordelen die ik aan de GO Card zie is dat je geen BKR-check hebt en je in principe niet méér geld kunt uitgeven dan je hebt. Dit laatste zie ik echter vooral als een voordeel voor mensen die financieel niet goed onderlegd zijn.

Voor de rest zie ik alleen maar nadelen:

- Duurder dan een gewone creditcard
- Opwaarderen en geld opnemen kost geld
- Borg bij hotels en autohuur moet je zelf direct ophoesten
- Beperkte geldigheidsduur en je kunt niet verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
kwon schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:16:
[...]

De enige voordelen die ik aan de GO Card zie is dat je geen BKR-check hebt en je in principe niet méér geld kunt uitgeven dan je hebt. Dit laatste zie ik echter vooral als een voordeel voor mensen die financieel niet goed onderlegd zijn.

Voor de rest zie ik alleen maar nadelen:

- Duurder dan een gewone creditcard
- Opwaarderen en geld opnemen kost geld
- Borg bij hotels en autohuur moet je zelf direct ophoesten
- Beperkte geldigheidsduur en je kunt niet verlengen
ter aanvulling:
De GO Card komt ook met een aankoopverzekering en de aflevergarantie.
Geld opnemen (ATM) kost bij ICS creditcards ook geld, is ook 4% maar bij positief saldo 1% met max 1,50 euro per transactie.
Geld terugboeken naar je bankrekening kost idd 1 euro per transactie.

Overigens: De 65 euro voor 3 jaar vind ik niet onredelijk, je vind weinig 'gewone' creditcards onder de 22 euro per jaar, alhoewel de 1 euro/transactie voor opwaarderen en terugboeken minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wally2002 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:12:
[...]
Overigens: De 65 euro voor 3 jaar vind ik niet onredelijk, je vind weinig 'gewone' creditcards onder de 22 euro per jaar, alhoewel de 1 euro/transactie voor opwaarderen en terugboeken minder is.
Wat noem je een 'gewone' creditcard? De Euroclix Mastercard (ICS) kost 15 euro per jaar.

Wat de prijs van die Go kaart betreft, helaas is het vaak zo dat financiële producten met name gericht op minder kredietwaardige mensen netto duurder zijn (of op een andere manier onaantrekkelijker zijn). Dat helpt die mensen ook niet vooruit :-(

[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 14-05-2023 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:14
Wally2002 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:12:
[...]

ter aanvulling:
De GO Card komt ook met een aankoopverzekering en de aflevergarantie.
Geld opnemen (ATM) kost bij ICS creditcards ook geld, is ook 4% maar bij positief saldo 1% met max 1,50 euro per transactie.
Geld terugboeken naar je bankrekening kost idd 1 euro per transactie.

Trouwens je kan ook top up in revolut of bunq gratis zonder 1 euro transactiekosten opnemen alleen opwaarderen kost inderdaad geld.

Bovendien vind ik ICS GO card slecht design kan ze beter verzinnen om laten lijken pro design maar goed wordt sowieso niet geaccepteerd door autoverhuurbedrijven vrees ik en hotels gaat misschien nog wel ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Zr40 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:22:
[...]

Wat noem je een 'gewone' creditcard? De Euroclix Mastercard (ICS) kost 15 euro per jaar.
Kwon gebruikte die term. De definitie lijkt mij:
Een creditcard waar sprake is van een krediet (zoals de naam ook al zegt).
Ik schreef het bewust tussen aanhalingstekens want de GO kaart wordt als creditcard gezien.

De euroclix is mij bekend, heb hem zelf ook, maar is inmiddels zo’n beetje de enige die voor een laag bedrag beschikbaar is.
Daarom schreef ik ook niet dat alle kaarten duurder zijn.
Wat de prijs van die Go kaart betreft, helaas is het vaak zo dat financiële producten met name gericht op minder kredietwaardige mensen netto duurder zijn (of op een andere manier onaantrekkelijker zijn). Dat helpt die mensen ook niet vooruit :-(
Eens. Vooral de kosten voor geld bijschrijven en afschrijven. Ik snap, gezien de doelgroep, wel dat ICS liever de kaartbijdrage voor de looptijd in 1 keer wil ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Ultrafast schreef op maandag 15 mei 2023 @ 01:18:
[...]

Trouwens je kan ook top up in revolut of bunq gratis zonder 1 euro transactiekosten opnemen alleen opwaarderen kost inderdaad geld.

Bovendien vind ik ICS GO card slecht design kan ze beter verzinnen om laten lijken pro design maar goed wordt sowieso niet geaccepteerd door autoverhuurbedrijven vrees ik en hotels gaat misschien nog wel ok...
De GO kaart is een volwaardige creditcard , zie het woord ‘credit’ op de kaart. Juist bedoeld voor autohuur en hotels.

Het “terugboeken” via een top up van bv revolut is idd een goed alternatief. Evt via een Paypal transactie naar een vriend of familielid zou ook kunnen.

De vraag is of de doelgroep van deze kaart überhaupt weet heeft van deze opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 21:25
Ik heb hier meerdere malen de Hilton Honors creditcard van DKB in Duitsland aanbevolen. Nu lijkt het erop dat DKB (tot nu toe alleen voor de Hilton card) geen transacties via Curve meer toestaat en ze geweigerd worden. De support van DKB is niet heel duidelijk over of het om een storing gaat of om een permanente beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wally2002 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 06:34:
[...]

De GO kaart is een volwaardige creditcard , zie het woord ‘credit’ op de kaart. Juist bedoeld voor autohuur en hotels.
De borg kan aardig oplopen, dan mag je een behoorlijk bedrag erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Mawlana schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:50:
[...]

Dat is idd het gevolg als je voor deze kaart kiest.
Het alternatief zal een borg cash achterlaten zijn, dan heb je hier in ieder geval nog de kaart maatschappij ertussen zitten.

Meer keuze in betaalproducten, ook voor mensen die geen BKR toetsing willen lijkt me altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:35
[...]

Tijdens mijn vakantie heb ik borg moeten betalen en het werkte met de GO kaart. Ik had de borg ook netjes terug dezelfde dag bij het uitchecken van het hotel.

Ik heb de GO kaart niet genomen omdat ik financiële problemen heb. Ik wilde niet met een krediet rondlopen, ik had een ABN AMRO MASTERCARD met een krediet tot €2.500,-

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Van der Berg schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:53:
[...]
Ik wilde niet met een krediet rondlopen, ik had een ABN AMRO MASTERCARD met een krediet tot €2.500,-
Dat is op zich natuurlijk geen krediet, maar ik kan me voorstellen dat het voelt als een krediet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
mfkne schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:40:
[...]

Dat is op zich natuurlijk geen krediet, maar ik kan me voorstellen dat het voelt als een krediet.
Als hij op tijd terug betaald zou er natuurlijk niets aan de hand zijn, maar feitelijk is het wel een krediet dat verleend is, en waar afspraken over terugbetaling zijn gemaakt.
Of mis ik de reden waarom dit geen krediet zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Wally2002 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:47:
[...]
Als hij op tijd terug betaald zou er natuurlijk niets aan de hand zijn, maar feitelijk is het wel een krediet dat verleend is, en waar afspraken over terugbetaling zijn gemaakt.
Of mis ik de reden waarom dit geen krediet zou zijn?
Nou, for starters staat een creditcard niet bij het BKR geregistreerd omdat de meeste creditcards in Nederland gewoon charge cards zijn ipv echte creditcards.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 08:15
Ik denk dat het hebben van een 'krediet' ook een semantische discussie is.

Sommigen vinden namelijk dat er óók sprake is van een krediet als je helemaal niets van dat krediet hebt opgenomen en geen terugbetalingsverplichting hebt. Ik spreek persoonlijk alleen van een krediet zodra er een terugbetalingsverplichting bestaat.

Ik heb zelf zowel een Visa als Mastercard creditcard van ICS (via de ANWB) met elk een kredietlimiet van 5k, dus 10k bij elkaar. Er bestaat momenteel op beide kaarten geen terugbetalingsverplichting én ze zijn ook niet aangemeld bij het BKR. Ik zou om die reden nooit zeggen dat ik een krediet van 10k bij ICS heb lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
kwon schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:22:
Ja, inderdaad. Met hypotheken is het een beetje hetzelfde verhaal (maar dan omgekeerd) - veel mensen voelen zich vermogender als ze een huis kopen, ook al hebben ze juist een heel hoge schuld bij de hypotheekverstrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
mfkne schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:53:
[...]

Nou, for starters staat een creditcard niet bij het BKR geregistreerd omdat de meeste creditcards in Nederland gewoon charge cards zijn ipv echte creditcards.
De charge card is weliswaar niet gekoppeld aan een doorlopend krediet, maar nog steeds is er sprake van een krediet, je kunt immers uitgaven doen vanuit het krediet.
Dat BKR geen registratie bijhoudt van charge cards is een keuze, maar je hebt nog steeds die terugbetalingsverplichting van in dit geval 21 dagen, van het gehele openstaande bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
kwon schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:22:

Sommigen vinden namelijk dat er óók sprake is van een krediet als je helemaal niets van dat krediet hebt opgenomen en geen terugbetalingsverplichting hebt. Ik spreek persoonlijk alleen van een krediet zodra er een terugbetalingsverplichting bestaat.

Ik heb zelf zowel een Visa als Mastercard creditcard van ICS (via de ANWB) met elk een kredietlimiet van 5k, dus 10k bij elkaar. Er bestaat momenteel op beide kaarten geen terugbetalingsverplichting én ze zijn ook niet aangemeld bij het BKR. Ik zou om die reden nooit zeggen dat ik een krediet van 10k bij ICS heb lopen.
Als je krediet vooral ziet als 'schuld' dan heb je gelijk, misschien dekt het woord 'kredietmogelijkheid' de lading beter.

De terugbetalingsverplichting geldt natuurlijk altijd, die verdwijnt niet uit de overeenkomst als je nul uitgaven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Flying Blue AMEX. Nou moet ik zeggen dat ze het netjes opgelost hebben. Ze zijn goed bereikbaar en hebben meteen een nieuwe kaart gestuurd. Verder ook geen risico want de kaart was niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
[...]

Dit jaar in hotels in Spanje, o.a. Barcelona een Revolutt Visa prepaid card kunnen gebruiken als borg. Ik liet mijn Amex Platinum zien die ze helaas niet aannamen. Daarbij werd gezegd dat het een Visa of Mastercard moest zijn, mocht ook prepaid werd er bijgezegd. Bijzonder want het werkte. Niets afgeboekt en bij pre autorisatie stond er 100 euro op de kaart. Niet meer.

Verder kan ik overal terecht met mijn AMEX kaart en spaar zelfs in NL bij HEMA, Aldi en Jumbo tegenwoordig mijn punten op gewone dingen.

Wel bij de acties even bekijken wat de minimale omzet is die je op de kaart moet halen om de actie te krijgen. (vaak moet je 500,- tot 3.000,- in de eerste 3 maanden totaal omzetten als er een heftige punten spaar actie is.
De laatste Platinum actie kreeg je ca. 300,- euro aan punten, waarvoor je als tegenprestatie in totaal 3.000,- euro moest omzetten op je kaart. En ga dan maar eens tellen: tanken, dagelijkse boodschappen, bol.com, muziek dienst of ander abonnement. Dan kom je al een heel eind. Zodra ik voor dit bedrag aan uitgaven had gedaan stonden de punten er al bij. Dus niet pas maanden later.

Ga je op vakantie dan kom je er zeker als je hotels en autohuur er op doet. En ja voor autohuur neemt Amex je verzekering bij Platinum op zich, maar heb je ook echt een creditcard nodig als borg. En geen prepaid creditcard dus.

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 19-05-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
ucsdcom schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:28:
[...]

Dit jaar in hotels in Spanje, o.a. Barcelona een Revolutt Visa prepaid card kunnen gebruiken als borg. Ik liet mijn Amex Platinum zien die ze helaas niet aannamen. Daarbij werd gezegd dat het een Visa of Mastercard moest zijn, mocht ook prepaid werd er bijgezegd. Bijzonder want het werkte. Niets afgeboekt en bij pre autorisatie stond er 100 euro op de kaart. Niet meer.

Verder kan ik overal terecht met mijn AMEX kaart en spaar zelfs in NL bij HEMA, Aldi en Jumbo tegenwoordig mijn punten op gewone dingen.

Wel bij de acties even bekijken wat de minimale omzet is die je op de kaart moet halen om de actie te krijgen. (vaak moet je 500,- tot 3.000,- in de eerste 3 maanden totaal omzetten als er een heftige punten spaar actie is.
De laatste Platinum actie kreeg je ca. 300,- euro aan punten, waarvoor je als tegenprestatie 3.000,- euro moest omzetten op je kaart. En ga dan maar eens tellen: tanken, dagelijkse boodschappen, bol.com, muziek dienst of ander abonnement. Dan kom je al een heel eind. Ga je op vakantie dan kom je er zeker als je hotels en autohuur er op doet. En ja voor autohuur neemt Amex je verzekering bij Platinum op zich, maar heb je ook echt een creditcard nodig als borg. En geen prepaid creditcard dus.
Idd voor gold is de vereiste spend 1500€ en bij platinum 3000€. Helaas werkt de amex niet bij goldcar in Spanje. Je bent meestal uiteindelijk goedkoper uit bij goldcar met een externe autohuurverzekering dan een autohuur bij Sixt of Hertz voor eenzelfde periode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 21:31
Bij mij duurde dat destijds ongeveer 1,5 week. Tegenwoordig zijn ze wel heel traag met het versturen.
Als je de Priority Pass app download en inlogt met je account (activatiecode krijg je een mail van) kan je de digitale ledenpas gebruiken voor in de lounges (QR code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Youtl schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Tja, er is bij mij ook wel eens wat misgegaan maar uiteindelijk is het contact (en de opvolging van de klacht) gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
PolarBear schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:07:
[...]

Tja, er is bij mij ook wel eens wat misgegaan maar uiteindelijk is het contact (en de opvolging van de klacht) gewoon goed.
Het gaat bij ieder bedrijf wel eens mis, maar het gaat inderdaad om de opvolging. Voor mij kostte het vier x bellen om verhaal te halen voor ik eindelijk een oplossing kon krijgen...

Ben wel beter gewend van Amex, en hoop dat het een eenmalig iets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:53
nielsiejjj92 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:00:
[...]

Bij mij duurde dat destijds ongeveer 1,5 week. Tegenwoordig zijn ze wel heel traag met het versturen.
Als je de Priority Pass app download en inlogt met je account (activatiecode krijg je een mail van) kan je de digitale ledenpas gebruiken voor in de lounges (QR code).
Hoe lang duurde het voordat je die email kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik vindt de UK internationaal gezien het meest bijzonder qua creditcard goedkeuring, daar zou je mits je de juiste kennis hebt dus een creditcard met echt krediet voor 0 pond per jaar zonder identiteitsverificatie aan kunnen vragen op naam van iemand die niet eens echt bestaat. Er staat daar in theorie dus niks in de weg om met bijvoorbeeld 2 miljoen nep profielen het creditscore systeem te foppen om 2 miljoen keer 500 pond, dus 1 miljard pond aan creditcard krediet te verkrijgen.

Waarom worden ze eigenlijk niet voor gek verklaart dat ze dit toelaten?

[ Voor 11% gewijzigd door Weicool op 20-05-2023 05:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Jay-v schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:25:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Flying Blue AMEX. Nou moet ik zeggen dat ze het netjes opgelost hebben. Ze zijn goed bereikbaar en hebben meteen een nieuwe kaart gestuurd. Verder ook geen risico want de kaart was niet geactiveerd.
Elk bedrijf maakt fouten en dus ook amex, maar juist dan kom je er achter hoe ze het oplossen (service)

Weer recent casus. Ik had een auto gehuurd in Cuba. Van alles mis mee, zal jullie de details besparen. Ruim 7 maanden geleden met amex betaald. Bij thuiskomst gelijk gebeld. Samengevat: geen probleem, ik maak nu de case aan en zet de credit alvast op de CC. Oh ja het is Cuba dus geen bonnetjes van alle reparaties maar wel wat foto’s: helemaal prima. Stuur ons nog even wat gegevens per e-mail en binnen 6 tot 8 weken is het definitief rond (met excuses voor het lange wachten) :)

Dat had ik bij mijn ING MasterCard moeten proberen :D Ja amex is niet goedkoop als je vergelijkt met andere credit cards, maar als er gezeik is, dan lost amex het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-06-2023
Hallo allen,

Ik heb onlangs een Amex Flying Blue Gold card aangeschaft. De kaart ontvangen, geactiveerd en toegevoegd aan mijn Apple Pay.

Ik las vooraf op nederlandse forums dat mensen de kaart praktisch gebruiken als een gewonen betaalpas. Ik krijg dit echter niet voor mekaar. Ik ben inmiddels langs meerdere winkels/supermarkten (AH, Jumbo etc) geweest en bij geen enkele winkel werd de kaart geaccepteerd. Telkens kreeg ik de foutmelding “kaart niet geaccepteerd” te zien op het apparaatje, zelfs in de winkels waaraangegeven word dat Apple pay wordt geaccepteerd.

Doe ik iets verkeerd of heb ik het nut van de kaart verkeerd ingeschat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
redwan schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:04:
Hallo allen,

Ik heb onlangs een Amex Flying Blue Gold card aangeschaft. De kaart ontvangen, geactiveerd en toegevoegd aan mijn Apple Pay.

Ik las vooraf op nederlandse forums dat mensen de kaart praktisch gebruiken als een gewonen betaalpas. Ik krijg dit echter niet voor mekaar. Ik ben inmiddels langs meerdere winkels/supermarkten (AH, Jumbo etc) geweest en bij geen enkele winkel werd de kaart geaccepteerd. Telkens kreeg ik de foutmelding “kaart niet geaccepteerd” te zien op het apparaatje, zelfs in de winkels waaraangegeven word dat Apple pay wordt geaccepteerd.

Amex wordt daar niet geaccepteerd ondanks Apple Pay. Het gaat dus om de kaart die eraan gekoppeld zit, niet om de techniek Apple Pay. Dit is slechts een doorgeefluik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:37
Hallo allen,

@redwan AH accepteert Amex niet en bij Jumbo heb ik gemerkt dat één enkele winkel bij mij in de buurt deze niet accepteert maar, het is mij ook overkomen dat het niet met Apple Pay/contactloos werkte maar wel met de kaart in het apparaat + pincode. Na verloop van tijd weet je precies waar wel en waar niet.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Hallo allen,

AH is inderdaad een grote speler die het niet accepteerd. Zelf wel altijd bij Jumbo kunnen betalen met amex in verschillende vestigingen. Ik heb ook gehoord dat sommige franchise Jumbo's het niet accepteren.

Als je toch bij AH wilt betalen met Amex zou je eventueel bij de BP tankstations met een AH To Go waardebonnen kopen voor de Appie. Dit is wel een beetje een workaround, maar is een mogelijkheid als je sporadisch daar boodschappen doet zoals ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:52
hollandje schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:43:
Als je toch bij AH wilt betalen met Amex zou je eventueel bij de BP tankstations met een AH To Go waardebonnen kopen voor de Appie. Dit is wel een beetje een workaround, maar is een mogelijkheid als je sporadisch daar boodschappen doet zoals ik ;)
Bij mij lukte dit de afgelopen weken niet meer. De medewerkers kunnen de barcode van de cadeaukaarten niet meer scannen. Zal eens aan BP vragen waarom het niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
Bij Jumbo was het altijd zo dat je alleen bij de corporate filialen met AMEX kon betalen, maar daar is intussen verandering in gekomen, ik neem aan dat dat "van boven" komt. Op https://www.americanexpress.com/nl/informatie/jumbo/ vind je en lijst met Jumbo winkels waar je met AMEX kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deniaL1337
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-04 09:26
mfkne schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:59:
Bij Jumbo was het altijd zo dat je alleen bij de corporate filialen met AMEX kon betalen, maar daar is intussen verandering in gekomen, ik neem aan dat dat "van boven" komt. Op https://www.americanexpress.com/nl/informatie/jumbo/ vind je en lijst met Jumbo winkels waar je met AMEX kunt betalen.
Mijn lokale Jumbo staat er gewoon bij, maar accepteert geen Amex...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
deniaL1337 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Mijn lokale Jumbo staat er gewoon bij, maar accepteert geen Amex...
Zowel fysiek als met AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha0
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-04 00:06
Weet iemand hier toevallig of er binnenkort weer een amex platinum aanbieding komt?

Ik vraag dit omdat ik in julli op een zakenreis ga en mogelijk ook nog een paar andere reisjes dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Alpha0 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 00:24:
Weet iemand hier toevallig of er binnenkort weer een amex platinum aanbieding komt?

Ik vraag dit omdat ik in julli op een zakenreis ga en mogelijk ook nog een paar andere reisjes dit jaar.
Ikzelf denk over 1 maand, anderhalf misschien. Meestal is er een actie elke 3-4 maanden en de laatste is een maand of 2 geleden geëindigd. Het is altijd wel een beetje koffiedik kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deniaL1337
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-04 09:26
Beide geprobeerd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 21:31
theunevers schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Hoe lang duurde het voordat je die email kreeg?
Die kreeg ik binnen 3 dagen al met als onderwerp: WELKOM BIJ PRIORITY PASS
Anders even met Priority Pass contact opnemen via https://www.prioritypass.com/nl/help/contact-us-form (knop Verstuur een bericht).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:52
American Express past aantal punten per uitgegeven euro voor Platinum kaarthouders aan naar 1 punt per euro. Informatie komt uit een nieuwsbrief die vandaag is verzonden.
Tegelijkertijd passen we, met ingang van 1 augustus 2023, het aantal Membership Rewards® punten dat u spaart per uitgegeven euro aan naar 1 punt. U kunt uw Membership Rewards punten inwisselen voor gift cards, overboeken naar travelpartners of u kunt uw aankopen er geheel of gedeeltelijk mee betalen.

Wij danken u voor uw vertrouwen in American Express en hopen dat u volop zult genieten van alle voordelen van uw Platinum Card.
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

Kansloos. Jammer dat er geen concurrentie is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
oohh schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:05:
American Express past aantal punten per uitgegeven euro voor Platinum kaarthouders aan naar 1 punt per euro. Informatie komt uit een nieuwsbrief die vandaag is verzonden.

[...]

;w
Dat is knap balen. Misschien passen ze het zo aan dat je dan kan overboeken naar partners tegen 1:1 ipv 5:4. Ben helaas bang dat dat een droom zal blijven :|

Opzich voor mij wel handig om deze aanpassing te gebruiken voor een verlengingsaanbod. Ben nu een jaar klant dus ben benieuwd wat ze te bieden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Jeoh schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:10:
Wat is nu eigenlijk een goede besteding van de punten? Ik haal voor alles bijna wel de voordelen uit platinum (van reisongemakken en autohuurverzekering, Privium, hotel voordelen/status etc) maar die membership reward punten heb ik nog niet echt een goede besteding voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
PolarBear schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:44:
[...]

Wat is nu eigenlijk een goede besteding van de punten? Ik haal voor alles bijna wel de voordelen uit platinum (van reisongemakken en autohuurverzekering, Privium, hotel voordelen/status etc) maar die membership reward punten heb ik nog niet echt een goede besteding voor gevonden.
Goede besteding zal voor iedereen anders zijn. Jij doelt op meeste bang for buck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Dus Platinum geeft nu evenveel punten per euro als Gold? Lijkt erop dat Gold het afgelopen jaar is ge-upgrade t.o.v. Platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

[...]

;w
Ik zag de email en dacht: oke, welk 'goed nieuws' gaan ze eerste brengen om daarna het nadeel te benoemen. Dus weer even het dinertegoed herhalen en Chef's Menu optie :z

En dan dus de punten..... Ga toch eens overwegen om terug te gaan naar Gold.

1. Parkeren doe ik nu op Privium P1, maar ik controleer ook altijd P1 (non privium) en qua prijs ontloopt het elkaar steeds niks. En P1 versus Privium P1 is voor mij geen verschil qua afstand tot gate (ja misschien 20 meter :) )

2. Privium voor security: dezelfde rij als business, dus als je business vliegt, geen verschil. Alleen paspoortcontrole is handig, maar zoveel reis ik niet alleen (en met familie heb ik er dus niks aan)

3. Autoverzekering bij huurauto's: handig, maar volgens mij kan je die ook voor 150 euro per jaar bij een algemene aanbieder fixen.

* We Are Borg denkt nog even verder na
Jeoh schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:10:
Ik ben er ook niet blij mee, maar er is toch concurrentie van ICS (Visa en Mastercard)? En geef mij dan maar Amex: service is 10x beter.

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 23-05-2023 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
[...]

Vluchten boeken met miles is het beste. Ik aas nu al een lange tijd op een vlucht AMS-DOH-DEL met Qatar Airways in Business waar ik ong. 2 cent per MR waarde kan krijgen (t.o.v. 0.4 cent). Moet alleen nog de juiste datum vinden in mijn agenda O-)
Trishul schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:00:
Dus Platinum geeft nu evenveel punten per euro als Gold? Lijkt erop dat Gold het afgelopen jaar is ge-upgrade t.o.v. Platinum.
Mee eens, best wel gek eerlijk gezegd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:56:
[...]

Goede besteding zal voor iedereen anders zijn. Jij doelt op meeste bang for buck?
Dat ja. Betalen met punten of de cadeaubonnen zijn niet echt lucratief voor zover ik het kan overzien. Dus inderdaad overboeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
PolarBear schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:25:
[...]

Dat ja. Betalen met punten of de cadeaubonnen zijn niet echt lucratief voor zover ik het kan overzien. Dus inderdaad overboeken dan.
Ja, in dat geval wel. Maar als je zoveel punten op een gegeven moment hebt en je hebt geen doel voor ogen dan is inwisselen voor bonnen ook geen gek idee. Dan heb je iig nog wat zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

[...]

Ligt er een beetje aan, ik heb het tot nog toe vooral gebruikt om te wisselen bij airlines voor aantrekkelijke upgrades.
We Are Borg schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:07:
Ik ben er ook niet blij mee, maar er is toch concurrentie van ICS (Visa en Mastercard)? En geef mij dan maar Amex: service is 10x beter.
Dat is niet echt concurrentie, ik bedoel dat qua punten en voordelen. Heb sowieso al een Mastercard via ING, omdat ik een hekel heb aan ICS en hun 'klantenservice'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Weicool schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 05:33:
Ik vindt de UK internationaal gezien het meest bijzonder qua creditcard goedkeuring, daar zou je mits je de juiste kennis hebt dus een creditcard met echt krediet voor 0 pond per jaar zonder identiteitsverificatie aan kunnen vragen op naam van iemand die niet eens echt bestaat. Er staat daar in theorie dus niks in de weg om met bijvoorbeeld 2 miljoen nep profielen het creditscore systeem te foppen om 2 miljoen keer 500 pond, dus 1 miljard pond aan creditcard krediet te verkrijgen.

Waarom worden ze eigenlijk niet voor gek verklaart dat ze dit toelaten?
Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan ->>> ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:27

Ves

A gadget addicted Bounty

[...]

Omboeken naar miles. En let op bij welke airline. Bij sommige krijg je minder miles er voor terug. Maar ligt het miles om up te graden of een ticket te komen even hoog als bij een airline waar je 1:1 krijgt

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
We Are Borg schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:07:
[...]

* We Are Borg denkt nog even verder na

[...]
Hier Platinum maar (nog) geen mail ontvangen.
Blijft altijd goed om eens in de zoveel tijd de voordelen tegen het licht te houden, zeker bij aanpassingen van de voordelen. Zit een beetje in hetzelfde schuitje: Privium is erg prettig, maar met status bij de Airline en zeer weinig non-Schengen vluchten twijfel of ik de kaartbijdrage er nog uit haal.
Ben afgelopen weken toch minder blij met de service.
Heb een retentieaanbod geaccepteerd met daarbij bonuspunten.
Telefonisch werd aangegeven dat deze direct zouden worden bijgeschreven.
Na een aantal dagen niets bijgeschreven, weer telefonisch contact opgenomen.
Werd nu aangegeven dat ik een uitgave met de kaart moet doen, die zou dan bijschrijven punten triggeren. En men adviseerde om voortaan chatfunctie te gebruiken.
Na uitgave gedaan te hebben nog steeds niets bijgeschreven.
Nu contact via chat (Engelstalig). Uiteindelijk konden ze me daar niet helpen omdat het om een telefonisch aanbod ging, daar hadden ze geen inzage in 8)7
Dus weer contact opnemen, telefonisch. Daar zag men wel de afspraak over de bonus terug, maar na enig onderzoek gaf men aan dat het niet in het systeem doorgezet werd....
Men beloofde het uit te zoeken, en uiterlijk binnen 5 werkdagen terug te bellen.
Dat was inmiddels 8 werkdagen geleden, en natuurlijk niet teruggebeld, en ook geen bonuspunten bijgeschreven.

Tot zover mijn ervaring met de ledenservice... men is verder correct aan de telefoon, daar ligt het niet aan, maar de kwaliteit en doortastendheid was vroeger toch wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Wally2002 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:32:

Tot zover mijn ervaring met de ledenservice... men is verder correct aan de telefoon, daar ligt het niet aan, maar de kwaliteit en doortastendheid was vroeger toch wel beter.
Persoonlijk denk ik dat de kwaliteit ook minder is geworden door het 'bereikbaarder' maken van de kaart voor een hoop mensen.

De inkomensgrenzen zijn flink verlaagd waardoor bijna iedereen met meer dan modaal ook aan een platinumkaart kan komen als je maar bereid bent de bijdrage te betalen van €780,-, door het personeelstekort heeft ook Amex last en zie je dat ze waarschijnlijk niet zo hard kunnen meegroeien als hun klantenbestand groeit. Las op Insideflyer dat zelfs Centurion bereikbaarder is geworden,

Een andere mogelijkheid kan zijn dat Amex ook wilt bezuinigen en efficiënter wilt werken.

Het is jammer dat Amex de enige is die een bepaalde servicelevel kent/kende die naar mijn ervaring 10-100x beter is dan hetgeen ze bij ICS kennen. De MC Black en World Platinum zijn leuk maar bieden bij lange na niet de perks die je bij Amex kan hebben. Voordeel van ICS is dan weer wel dat MasterCard en Visa veel beter geaccepteerd worden dan Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb naast mijn amex platinum een goedkoop visa-kaartje via ICS, indien amex niet geaccepteerd wordt. Standaard met een limiet van 2500e. Nu wilde ik die limiet verhogen, maar dat kan helemaal niet meer boven de 5k, kwam ik achter. Blijkbaar maakt het niet uit wat voor kaart je afneemt, ics hanteert een maximum limiet van 5k. De grap is trouwens dat toen ik de verhoging dan maar naar 5k aanvroeg, mij gevraagd werd naar mijn inkomen. Ik keer mezelf uit een eigen bv salaris uit. Uiteraard zo laag mogelijk. Toen ics dat salaris hoorde kreeg ik meteen een mailtje met de mededeling dat mijn limiet naar beneden (2000) werd bijgesteld per half juni en de verhoging niet kon worden geaccepteerd 😂. Anyway, behalve service kan dus de betalingslimiet nog een dingetje zijn om niet over te stappen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Apache4u schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:59:
Ik heb naast mijn amex platinum een goedkoop visa-kaartje via ICS, indien amex niet geaccepteerd wordt. Standaard met een limiet van 2500e. Nu wilde ik die limiet verhogen, maar dat kan helemaal niet meer boven de 5k, kwam ik achter. Blijkbaar maakt het niet uit wat voor kaart je afneemt, ics hanteert een maximum limiet van 5k. De grap is trouwens dat toen ik de verhoging dan maar naar 5k aanvroeg, mij gevraagd werd naar mijn inkomen. Ik keer mezelf uit een eigen bv salaris uit. Uiteraard zo laag mogelijk. Toen ics dat salaris hoorde kreeg ik meteen een mailtje met de mededeling dat mijn limiet naar beneden (2000) werd bijgesteld per half juni en de verhoging niet kon worden geaccepteerd 😂. Anyway, behalve service kan dus de betalingslimiet nog een dingetje zijn om niet over te stappen.
Dat is dan nieuw, want ik heb een limiet van €10k bij mijn ICS Gold kaart.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Youtl schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:12:
[...]

Persoonlijk denk ik dat de kwaliteit ook minder is geworden door het 'bereikbaarder' maken van de kaart voor een hoop mensen.

De inkomensgrenzen zijn flink verlaagd waardoor bijna iedereen met meer dan modaal ook aan een platinumkaart kan komen als je maar bereid bent de bijdrage te betalen van €780,-, door het personeelstekort heeft ook Amex last en zie je dat ze waarschijnlijk niet zo hard kunnen meegroeien als hun klantenbestand groeit. Las op Insideflyer dat zelfs Centurion bereikbaarder is geworden,

Een andere mogelijkheid kan zijn dat Amex ook wilt bezuinigen en efficiënter wilt werken.

Het is jammer dat Amex de enige is die een bepaalde servicelevel kent/kende die naar mijn ervaring 10-100x beter is dan hetgeen ze bij ICS kennen. De MC Black en World Platinum zijn leuk maar bieden bij lange na niet de perks die je bij Amex kan hebben. Voordeel van ICS is dan weer wel dat MasterCard en Visa veel beter geaccepteerd worden dan Amex.
De toegankelijkheid van de kaart zal er idd mee te maken hebben, maar daar kun je natuurlijk je ledenservice op uitbreiden.
Amex heeft echter hun ledenservice (tijdens Corona) zeer sterk afgebouwd. In dit topic is dat wellicht ook nog terug te vinden: hele lange wachttijden aan telefoon. Men is op een gegeven moment weer wel gaan opbouwen, maar heb zelf de indruk dat de goede, ervaren medewerkers daarbij niet teruggekomen zijn, of wellicht heeft men e.e.a. uitbesteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
fsfikke schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:16:
[...]

Dat is dan nieuw, want ik heb een limiet van €10k bij mijn ICS Gold kaart.
Zo'n twee jaar geleden is ICS een hele operatie gestart in het kader van de zorgplicht, complience en anti-witwassen e.d. Ingegeven door de (hoge) boetes die door de toezichthouder uitgedeeld werden in de sector.

Klanten die al vele jaren trouw hun openstaande bedragen tijdig terugbetaalden met meer dan voldoende inkomen werden plotseling geconfronteerd met veel lagere limieten.
Wat ik zo terug lees is de standaard uitleg hierbij dat ze in het kader van de zorgplicht doorlopend moeten toetsen, en daarbij ook nieuwe richtlijnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
As ik hier kijk voor visa cards
https://www.icscards.nl/creditcard-aanvragen

En hier voor mastercard
https://www.yourmastercard.nl/creditcards/

(Volgens mij allebei sites van ics)

Klopt t wel, die 5000 euro limiet. Maar goed, misschien dat als je gaat bellen en allerlei bewijs van inkomen / vermogen overhandigt zal er wel een mouw aan te passen zijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Apache4u schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:59:

En hier voor mastercard

Klopt t wel, die 5000 euro limiet. Maar goed, misschien dat als je gaat bellen en allerlei bewijs van inkomen / vermogen overhandigt zal er wel een mouw aan te passen zijn.
Het is alweer een paar jaar geleden, maar toen was een simpel mailtje en een recent salarisstrookje genoeg.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

;w
Komende maand even m'n dinertegoed opmaken en dan is het ;w Plat :w Goud

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:39
Misschien ben ik blind, maar waar kan ik mijn Gold card aanmelden voor het dinertegoed?
Ik zou een link of knop verwachten als ik inlog, maar zie vanalles (extra kaarten, punten inwisselen etc) behalve dat.
Vond ergens online wel een linkje, maar die was specifiek voor Platinum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:25:
Misschien ben ik blind, maar waar kan ik mijn Gold card aanmelden voor het dinertegoed?
Ik zou een link of knop verwachten als ik inlog, maar zie vanalles (extra kaarten, punten inwisselen etc) behalve dat.
Vond ergens online wel een linkje, maar die was specifiek voor Platinum.
Via de amex experiences app

https://global.americanex...&channel=IBW&locale=nl-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Apache4u schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:59:

En hier voor mastercard

Ik krijg de indruk dat dit er niet meer inzit, gezien de vele klachten die je online leest. Vroeger was een telefoontje soms al genoeg om je limiet te verhogen en zeker met een recent loonstrookje.
Die tijden zijn echt voorbij.

Ook andere partijen zoals Rabobank zijn de laatste tijd roodstand mogelijkheden op bankrekeningen aan het afbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25
Wally2002 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 05:56:
[...]

Ik krijg de indruk dat dit er niet meer inzit, gezien de vele klachten die je online leest. Vroeger was een telefoontje soms al genoeg om je limiet te verhogen en zeker met een recent loonstrookje.
Die tijden zijn echt voorbij.

Ook andere partijen zoals Rabobank zijn de laatste tijd roodstand mogelijkheden op bankrekeningen aan het afbouwen.
5000 is inderdaad de max. Bij Rabobank kan je nog 10.000 krijgen als je het duurste betaalpakket hebt, en 50.000 als je het duurste betaalpakket hebt dat niet meer te koop is.

ICS geeft als oplossing om gewoon maar geld te storten op de kaart.

AMEX is volgens mij nog de enige echte optie 'zonder' limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
Vraag over AMEX. Ik ga volgend jaar met mijn gezin een wereldreis maken en overweeg daarom een Platinum kaart ivm de reisverzekerings én annuleringsverzekering. Een losse annuleringsverzekering is evenveel namelijk als een jaar lang AMEX platinum.

Nou accepteert onze reismaatschappij geen AMEX of PayPal. Iemand nog een slimme tip om toch de transactie via AMEX betaald te krijgen zodat de reis verzekerd is? Anders gaat deze vlieger natuurlijk niet op :P AMEX heeft geen sales-telefoonlijn of mailadres, die ik kan vinden..

Hmm ik lees dat Mastercard ook annulering (tot 18k) en reis heeft, met airport lounges voor het hele gezin.. https://www.yourmastercar...breide-reisverzekeringen/

[ Voor 16% gewijzigd door DaannO op 24-05-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
DaannO schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:41:
Vraag over AMEX. Ik ga volgend jaar met mijn gezin een wereldreis maken en overweeg daarom een Platinum kaart ivm de reisverzekerings én annuleringsverzekering. Een losse annuleringsverzekering is evenveel namelijk als een jaar lang AMEX platinum.

Nou accepteert onze reismaatschappij geen AMEX of PayPal. Iemand nog een slimme tip om toch de transactie via AMEX betaald te krijgen zodat de reis verzekerd is? Anders gaat deze vlieger natuurlijk niet op :P AMEX heeft geen sales-telefoonlijn of mailadres, die ik kan vinden..

Hmm ik lees dat Mastercard ook annulering (tot 18k) en reis heeft, met airport lounges voor het hele gezin.. https://www.yourmastercar...breide-reisverzekeringen/
Je kan via Paypal Xoom geld overmaken naar een rekeningnummer, maar hier zit ook weer een fee aan verbonden. Wellicht dat het met deze fee er bij wel weer duurder is dan een losse annuleringsverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Tales schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:27:
[...]

5000 is inderdaad de max. Bij Rabobank kan je nog 10.000 krijgen als je het duurste betaalpakket hebt, en 50.000 als je het duurste betaalpakket hebt dat niet meer te koop is.

ICS geeft als oplossing om gewoon maar geld te storten op de kaart.

AMEX is volgens mij nog de enige echte optie 'zonder' limiet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E347Zv1xPULthJ0r7sY5hDCAfQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q5Mt9Qya5SwmYrNLwy589Cvh.png?f=fotoalbum_large
Inderdaad je kan met een beetje historie echt belachelijk grote bedragen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Shorteh schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:10:
[...]

Je kan via Paypal Xoom geld overmaken naar een rekeningnummer, maar hier zit ook weer een fee aan verbonden. Wellicht dat het met deze fee er bij wel weer duurder is dan een losse annuleringsverzekering.
Kijk, das nog eens top zeg! Ik lees dat de kosten 60 euro zijn voor het bedrag dat ik moet overmaken _/-\o_ PayPal fees via Amex komen er nog wel boven op van 3.49%, dat maakt het wel weer stuk duurder.

Iemand enig idee of de 10k annuleringsverzekering van AMEX per persoon is van je familie, of voor het gehele reisgezelschap? Ik haal dat niet uit de AV..

Ben dus net de blackcard tegen gekomen van Mastercard en die heeft 18k annuleringsverzekering en is per jaar aanzienlijk goedkoper. Wel airport lounges, verder wel beperkter programma tov AMEX. Hmm, wat is wijsheid...

https://www.yourmastercar...breide-reisverzekeringen/

[ Voor 24% gewijzigd door DaannO op 24-05-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
DaannO schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Kijk, das nog eens top zeg! Ik lees dat de kosten 60 euro zijn voor het bedrag dat ik moet overmaken _/-\o_ PayPal fees via Amex komen er nog wel boven op van 3.49%, dat maakt het wel weer stuk duurder.

Iemand enig idee of de 10k annuleringsverzekering van AMEX per persoon is van je familie, of voor het gehele reisgezelschap? Ik haal dat niet uit de AV..

Ben dus net de blackcard tegen gekomen van Mastercard en die heeft 18k annuleringsverzekering en is per jaar aanzienlijk goedkoper. Wel airport lounges, verder wel beperkter programma tov AMEX. Hmm, wat is wijsheid...

https://www.yourmastercar...breide-reisverzekeringen/
Ik weet niet hoe het zit met de voorwaarden bij Amex etc..

Wel een kleine tip, reken uit of de Amex Platinum het geld waard is voor jouw eigen gebruik omdat hij met €65 per maand niet goedkoop is en ze de kaart best wel versoberen de laatste tijd.

De Mastercard Black en Visa Platinum hebben beide ook goede verzekeringen en worden beter geaccepteerd. Alleen deze kaarten worden door ICS uitgegeven en hebben een andere service en voorwaarden.

Het loont dan ook om de prijzen en voorwaarden naast elkaar te zetten en te kijken hoe en wat, ook de fintechs N26 en Revolut kunnen interessant zijn omdat hun duurste pakket ook een en ander aan verzekeringen heeft en een lage tot geen wisselkoersopslag in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Er is ook nog de Hilton Honors Kreditkarte van DKB in Duitsland (https://www.hiltonhonors-...teile/versicherungspaket/), daar heb je ook een annuleringsverzekering, echter voor 5k (voor de kaarthouder, familieleden en tot 4 andere meereizigers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20

Kju

Ik heb daar wel naar gekeken maar geen idee hoe ver ik kom met alleen een N26 bankrekening en een adres in Nederland.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
DaannO schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:41:

Er zijn online wel ervaringen terug te lezen van Nederlandse kaarthouders die in zo'n situatie van te voren met Amex contact hebben opgenomen. De reis viel, met toestemming van Amex vooraf, dan toch onder de verzekering omdat aangetoond kon worden dat (een deel van) de reis niet betaald kon worden met amex.

Persoonlijk zou ik dat wel zwart op wit van te voren willen hebben voordat ik zou boeken.

Omdat je de kaart niet hebt, zou ik bij gebrek aan een algemeen sales tel.nr, bellen naar de ledenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
mfkne schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:36:
Er is ook nog de Hilton Honors Kreditkarte van DKB in Duitsland (https://www.hiltonhonors-...teile/versicherungspaket/), daar heb je ook een annuleringsverzekering, echter voor 5k (voor de kaarthouder, familieleden en tot 4 andere meereizigers).
Er is hierover tegenstrijdige info, zie onderstaande quote. Iemand die de kaart wel recent succesvol heeft aangevraagd?
Joni schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:13:
Ik heb als Nederlander met Nederlands adres en IBAN geprobeerd de Hilton Honors kaart aan te vragen via https://www.hiltonhonors-kreditkarte.de/. Ik verblijf regelmatig in een Hilton, dus de kaart lijkt mij een mooi alternatief voor mijn huidige backup Visa van ICS. Alles ingevuld en geaccordeerd, maar na het indienen kwam direct de melding dat de kaart alleen beschikbaar is voor klanten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Wally2002 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:39:
[...]

Er is hierover tegenstrijdige info, zie onderstaande quote. Iemand die de kaart wel recent succesvol heeft aangevraagd?

[...]
Ik ga hem hoogstwaarschijnlijk aanvragen als ik terug ben van mijn reis. Ik laat wel weten hoe dit uitpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Wally2002 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:39:
[...]

[...]
Ok heb ‘m in augustus afgelopen jaar aangevraagd en gekregen, in Nederland wonend maar ik ben wel Duitser, dus dat zou het verschil kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Youtl schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met de voorwaarden bij Amex etc..

Wel een kleine tip, reken uit of de Amex Platinum het geld waard is voor jouw eigen gebruik omdat hij met €65 per maand niet goedkoop is en ze de kaart best wel versoberen de laatste tijd.

De Mastercard Black en Visa Platinum hebben beide ook goede verzekeringen en worden beter geaccepteerd. Alleen deze kaarten worden door ICS uitgegeven en hebben een andere service en voorwaarden.

Het loont dan ook om de prijzen en voorwaarden naast elkaar te zetten en te kijken hoe en wat, ook de fintechs N26 en Revolut kunnen interessant zijn omdat hun duurste pakket ook een en ander aan verzekeringen heeft en een lage tot geen wisselkoersopslag in het buitenland.
Eens. Mastercard heeft wel een normale klantenservice en mailadres en daar ben ik nu eea aan het uitvragen. Hun verzekering bij de black card lijken prima en net zo goed of beter dan bij Amex. De kosten zijn daarnaast beduidend lager, dus dat lijkt voor nu de betere zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:49
PolarBear schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:14:
[...]

[Afbeelding]
Inderdaad je kan met een beetje historie echt belachelijk grote bedragen uitgeven.
Ik moet nog ontdekken hoe ik dit dan weer kan beperken. Vind 10k echt wel de max maar zie nergens een instelling hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-04 22:12
Johan Bogle schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:23:
[...]
Ik moet nog ontdekken hoe ik dit dan weer kan beperken. Vind 10k echt wel de max maar zie nergens een instelling hiervoor.
Kan je ook niet beperken, misschien via de klantenservice telefonisch, maar AMEX hanteert een variabel limiet, hoe meer je spend en netjes op tijd betaalt hoe hoger je limiet

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:49
SpoekGTi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:21:
[...]

Kan je ook niet beperken, misschien via de klantenservice telefonisch, maar AMEX hanteert een variabel limiet, hoe meer je spend en netjes op tijd betaalt hoe hoger je limiet
Hmm jammer. Zal eens bellen dan en anders toch maar weer afscheid nemen van de Amex. Vind het geen prettig idee dat er zoveel geld mee kan worden betaald en zeker als er amper om de PIN of andere beveiliging gevraagd wordt. Is bij mijn mastercards veiliger geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Johan Bogle schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:24:
[...]
Hmm jammer. Zal eens bellen dan en anders toch maar weer afscheid nemen van de Amex. Vind het geen prettig idee dat er zoveel geld mee kan worden betaald en zeker als er amper om de PIN of andere beveiliging gevraagd wordt. Is bij mijn mastercards veiliger geregeld.
Er wordt bij mij altijd gevraagd om een pin en nog een extra beveiliging (code) als ik online betaal. Ik zet ze nooit in mijn standaard lijst.

In de winkels moet ik altijd mijn pin ingeven als ik de kaart gebruik, tenzij ik Apple Pay gebruik. Ook dat is een keus, want mijn gezicht is dan nodig. Dit kan je gewoon uitzetten.

Beveiliging is juist bij Amex beter dan bij een ICS, al was die laatste ook helemaal niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
mfkne schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:33:
[...]

Ok heb ‘m in augustus afgelopen jaar aangevraagd en gekregen, in Nederland wonend maar ik ben wel Duitser, dus dat zou het verschil kunnen maken.
Zou kunnen, maar dan wordt er op nationaliteit onderscheid gemaakt. En dat mag juist niet binnen EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Redondo1982 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:35:
[...]

M
Beveiliging is juist bij Amex beter dan bij een ICS, al was die laatste ook helemaal niet verkeerd.
De beveiliging (3D secure) is in wetgeving voorgeschreven en dus overal op hetzelfde niveau en dus net zo goed. Goed is hier natuurlijk zoals dit op dit moment voldoende wordt geacht door de samenwerking vanuit marktpartijen, toezichthouder, wetgever.

Ik ben benieuwd waarom amex beter zou zijn?
Pagina: 1 ... 58 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1