Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:53
Zr40 schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:33:
Verkoopt Kia tegenwoordig nieuwe auto's online zonder tussenkomst van een dealer?
Ja, inderdaad, je kan 'm zelfs thuis laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 15:03
Wally2002 schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:16:
[...]

Telefonisch op werkdagen van 8-20u. In de app Engelstalig 24/7 via chat.

[...]

Overigens zou ik je nog steeds willen adviseren om het voor te leggen aan de ledenservice.
Ik ga jullie advies volgen. Behalve dit probleem en heb ik sinds gisteren ineens problemen met Amex en m'n digitale wallet op m'n telefoon.

De app kan ik overigens niet gebruiken. Is alleen beschikbaar in de Nederlandse app store. Ik werk bijna het hele jaar in het buitenland en gebruik in het dagelijkse leven een buitenlands telefoonnummer. Mijn Nederlandse nummer heb ik in een oude iPhone welke geen ondersteuning meer ontvangt van Amex. :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Elandenmelk op 15-11-2022 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Barrycade

Through the...

En dan opeens geef je zelf het antwoord op de vraag. Grote kans dat je wat rode vlaggetjes gezet heb. Bv eerst in het buitenland wat besteden en dan een aankoop in NL of visa versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Elandenmelk schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:32:
[...]

[...]

Ik ga jullie advies volgen. Behalve dit probleem en heb ik sinds gisteren ineens problemen met Amex en m'n digitale wallet op m'n telefoon.

De app kan ik overigens niet gebruiken. Is alleen beschikbaar in de Nederlandse app store. Ik werk bijna het hele jaar in het buitenland en gebruik in het dagelijkse leven een buitenlands telefoonnummer. Mijn Nederlandse nummer heb ik in een oude iPhone welke geen ondersteuning meer ontvangt van Amex. :'(
Change your Apple ID country or region
Twee tellen werk? Ok, 4 als je het 5 minuten later weer terugzet nadat je de AmEx app gedownload hebt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
Barrycade schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:10:
En dan opeens geef je zelf het antwoord op de vraag. Grote kans dat je wat rode vlaggetjes gezet heb. Bv eerst in het buitenland wat besteden en dan een aankoop in NL of visa versa.
Dit zou uiteraard een rol kunnen spelen. Maar zeker 95% van mijn aankopen zijn in hetzelfde land (niet Nederland). Krijg regelmatig een mailtje met "tips voor aankopen in XXX", met wat algemene informatie over bijv. contactloos limiet in dat land etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Elandenmelk op 15-11-2022 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
Elandenmelk schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:26:
[...]

Dit zou uiteraard een rol kunnen spelen. Maar zeker 95% van mijn aankopen zijn in hetzelfde land (niet Nederland). Krijg regelmatig een mailtje met "tips voor aankopen in XXX", met wat algemene informatie over bijv. contactloos limiet in dat land etc.
Juist omdat je een NL kaart hebt (met NL adres?) kan het grote aandeel uitgaven (op fysieke locatie?) in het buitenland een trigger zijn. Alhoewel die mailtjes dan weer suggereren dat er geen probleem is.
Hoe dan ook, zelf even chatten of bellen met Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-05 17:17
Vraagje:
De AMEX gold kaart biedt een reisverzekering wanneer de reis met die kaart is betaald. Maar soms kan er niet rechtstreeks/direct met AMEX betaald worden, maar wel indirect via PayPal (waar de betaling alsnog via AMEX verloopt).
Ben ik verzekerd voor die reis via AMEX, wanneer de betaling dus via PayPal van de AMEX kaart wordt betaald?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:30
Wierema schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:41:
Vraagje:
De AMEX gold kaart biedt een reisverzekering wanneer de reis met die kaart is betaald. Maar soms kan er niet rechtstreeks/direct met AMEX betaald worden, maar wel indirect via PayPal (waar de betaling alsnog via AMEX verloopt).
Ben ik verzekerd voor die reis via AMEX, wanneer de betaling dus via PayPal van de AMEX kaart wordt betaald?
Klopt, volgens amex ben je dan gewoon verzekerd.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-05 11:37
Wierema schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:41:
Vraagje:
Yes, zelfs wanneer een maatschappij geen amex of paypal als betaalmethode heeft ben je verzekerd. Mocht je gebruik willen maken van je verzekering in zo'n geval moet je alleen even aangeven dat dit het geval was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 07:25
hollandje schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:42:
[...]

Vanaf 15 november mag je 4 maal een lounge in volgens de FAQ. Je vraag m.b.t. introduce is moeilijk te beantwoorden omdat sommige mensen hier hebben ervaren dat ze moesten betalen voor de introduce desondanks deze éen van de 2 visits wilde gebruiken. Je hebt op de gold card namelijk geen toegang tot een lounge + introduce, de introducé zou op jouw kaart binnen komen als een tweede entry. Amex zegt dat dat mogelijk is, priority pass of de lounges zien dat misschien anders. YMMV
Huh dat is ook wel gek toch dat je soms wel of niet moet betalen. Ik ging er vanuit dat de je als hoofdkaarthouder de 4 maal toegang ook mocht gebruiken voor introducees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hollandje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 05:26:
[...]

Yes, zelfs wanneer een maatschappij geen amex of paypal als betaalmethode heeft ben je verzekerd. Mocht je gebruik willen maken van je verzekering in zo'n geval moet je alleen even aangeven dat dit het geval was :)
Deels verzekerd volgens de voorwaarden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yakq1Qgry0eR9H7uhTyUBpr6cSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tftEIaL8VJtBLD3TBYJ7J2gn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
PolarBear schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:52:
[...]

Deels verzekerd volgens de voorwaarden:
[Afbeelding]
Goed dat je de voorwaarden quote, want daar zit m.i. juist de onzekerheid bij de oorspronkelijke vraagsteller maar ook bij mij.

Er wordt hiervoor gesteld, dat als je niet direct kunt betalen met Amex, maar wel via PayPal je alsnog verzekerd bent. Het zou fijn zijn, als dit duidelijk na te lezen is in de voorwaarden. Dat blijft m.i. nu discutabel.
Of is er ergens anders een duidelijke uitspraak van Amex die dit bevestigd? @Morpheusk @hollandje ?

Je kunt discussie ondervangen door vooraf bevestiging te vragen bij Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:48
Het eerste jaar van mijn AMEX platinum zit erop en zag dat mijn maandbijdrage naar 65 euro is gegaan . Vervolgens gebeld naar AMEX en een retention offer van 50k MR en eerste 3 maanden 1 extra MR per uitgegeven euro gekregen. Ter info voor degene die ook voor een retention offer gaan bellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jdome op 16-11-2022 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Wally2002 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:02:
[...]

Goed dat je de voorwaarden quote, want daar zit m.i. juist de onzekerheid bij de oorspronkelijke vraagsteller maar ook bij mij.

Er wordt hiervoor gesteld, dat als je niet direct kunt betalen met Amex, maar wel via PayPal je alsnog verzekerd bent. Het zou fijn zijn, als dit duidelijk na te lezen is in de voorwaarden. Dat blijft m.i. nu discutabel.
Of is er ergens anders een duidelijke uitspraak van Amex die dit bevestigd? @Morpheusk @hollandje ?

Je kunt discussie ondervangen door vooraf bevestiging te vragen bij Amex.
Bellen met de verzekeringsafdeling is altijd een goed idee. Ik heb het via via gehoord van iemand die dus niet kon betalen voor een pakketreis met Amex en de verzekeringspartij gaf aan dat een screenshotje voldoende bewijs was om de amex verzekeringen geldig te laten zijn. PayPal is zover ik weet gewoon een betaalplatform zoals Mollie en Adyen en je verzekeringen zullen daar gewoon geldig op zijn. Maarja, missschien toch maar even nabellen voor de zekerheid. Ze zijn in mijn ervaring altijd erg behulpzaam en vriendelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Jdome schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:46:
Het eerste jaar van mijn AMEX platinum zit erop en zag dat mijn maandbijdrage naar 65 euro is gegaan . Vervolgens gebeld naar AMEX en een retention offer van 50k MR en eerste 3 maanden 1 extra MR per uitgegeven euro gekregen. Ter info voor degene die ook voor een retention offer gaan bellen.
Goede deal zou ik zeggen. Heb ook wel een 50k met 6 maanden 2.5 MR per euro gezien, en ook eens 60k punten en volgens mij ook 2.5MR maar geen idee voor hoe lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:05
Ik heb hetzelfde volgende maand. Hoe starten jullie zo'n gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 20:05
Dartlink schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:21:
[...]

Hi, I’m contemplating canceling my Amex subscription or downgrading my card because I’m unsure about whether I’m getting enough value for money out of it. If I look at the offers for new members, there’s quite often good deals. Can you possible make me a better retention offer?

Ik zou vooral niet te moeilijk doen. Vragen staat vrij. Ze mogen ook nee zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door donleone83 op 16-11-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:05
donleone83 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:31:
[...]

Hi, I’m contemplating canceling my Amex subscription or downgrading my card because I’m unsure about whether I’m getting enough value for money out of it. If I look at the offers for new members, there’s quite often good deals. Can you possible make me a better retention offer?

Ik zou vooral niet te moeilijk doen. Vragen staat vrij. Ze mogen ook nee zeggen.
Check! Ga ik volgende maand ook even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Dartlink schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:21:
[...]

Inderdaad wat hierboven gezegd wordt. Zelf maak ik ook geen gebruik van alle kaartvoordelen (eigenlijk alleen maar Privium, reis/huurauto verzekering en dining benefit). Dus ik leg uit dat ik de maandbijdrage er met mijn gebruik nooit uit haal. Vervolgens komen ze dan met het retention offer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hmmm ik heb nog geen hogere kaartbijdrage moeten betalen, maar als dat zo is ga ik zeker even bellen.
Jdome schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:22:
[...]

Inderdaad wat hierboven gezegd wordt. Zelf maak ik ook geen gebruik van alle kaartvoordelen (eigenlijk alleen maar Privium, reis/huurauto verzekering en dining benefit). Dus ik leg uit dat ik de maandbijdrage er met mijn gebruik nooit uit haal. Vervolgens komen ze dan met het retention offer.
Nou ja met dit gebruik kom je al een heel eind volgens mij? Voor mij: Privium is 260 euro, dining benefit 300 euro, reis/huurauto verzekering is toch ook wel 200 euro waard (Amex zegt 500, maar dat lijkt mij vrij hoog). Dan nog incidenteel een keer lounge toegang met Priority Pass/Plaza Premium en betere status bij hotelketens, misschien ook wel 150 euro. Voor de 700 euro die ik nu betaal geen slechte deal.

Maar goed als er MR punten worden weggegeven doe ik graag mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
PolarBear schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:51:
[...]

Nou ja met dit gebruik kom je al een heel eind volgens mij? Voor mij: Privium is 260 euro, dining benefit 300 euro, reis/huurauto verzekering is toch ook wel 200 euro waard (Amex zegt 500, maar dat lijkt mij vrij hoog). Dan nog incidenteel een keer lounge toegang met Priority Pass/Plaza Premium en betere status bij hotelketens, misschien ook wel 150 euro. Voor de 700 euro die ik nu betaal geen slechte deal.

Tja die dining benefits hoeft van mij niet persé. Het is leuk dat het erbij zit maar het is wel een beperkte keuze en het zijn geen restaurants waar ik regelmatig kom. En ik eet bijna altijd al zakelijk dus kost het mij sowieso al niks :). Toegang tot de PP lounges heb ik al middels een andere kaart. Een goede reisverzekering kost zo'n 60-70 euro per jaar. En wat een autohuurverzekering normaal gesproken kost, geen idee eigenlijk.

Zal misschien redelijk in de buurt komen maar die 50k punten zijn inderdaad altijd mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-01 16:40
PolarBear schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:51:
[...]

Hmmm ik heb nog geen hogere kaartbijdrage moeten betalen, maar als dat zo is ga ik zeker even bellen.

[...]

Helaas voor nieuwe Amex klanten een beetje een wassen neus. Eerste mogelijkheid om een irisscan te laten maken is eind maart 2023… vraag me af hoe ze dat willen compenseren. Je mag nu tijdelijk gebruik maken van het priority wachtgebied. Maar geen privium lounge access of iets dergelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jdome
VVeld schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:33:
[...]

Helaas voor nieuwe Amex klanten een beetje een wassen neus. Eerste mogelijkheid om een irisscan te laten maken is eind maart 2023… vraag me af hoe ze dat willen compenseren. Je mag nu tijdelijk gebruik maken van het priority wachtgebied. Maar geen privium lounge access of iets dergelijks.
Ik heb (recent) van verschillende personen gehoord dat je zonder afspraak langs kunt gaan voor de irisscan. 9 van de 10 keer helpen ze je gelijk en hoef je geen afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
Jdome schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:37:
[...]

Ik heb (recent) van verschillende personen gehoord dat je zonder afspraak langs kunt gaan voor de irisscan. 9 van de 10 keer helpen ze je gelijk en hoef je geen afspraak te maken.
Dank voor de tip. Ik ga zaterdag vliegen en ben al rond 6 uur op Schiphol. Hoop dat ik meteen geholpen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Jdome schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:37:
[...]

Jep dit, snap wel dat het voor mensen die uit Groningen komen een beetje een risico is om op de bonnefooi te gaan, maar dit lukt idd meestal wel gewoon :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 12:17
Dit kan ik bevestigen. In augustus ben ik op de bonnefooi langsgekomen bij Privium en kon mijn iris scan laten maken, terwijl deze pas begin januari gepland was. Wel je paspoort meenemen uiteraard.

Wat is zo'n beetje de gemiddelde spend voor een mooi retention offer, bijvoorbeeld de hierboven genoemde 50k MR en extra punten voor een paar maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:26
Ik heb nu zelf een FB gold card en m'n zusje wilt er ook een. Maar wat is eigenlijk slimmer, een FB kaart of de gewone Amex? Als diegene niet vaak met KLM vliegt maken die FB points niet echt iets uit denk ik?
Ikzelf had hiervoor altijd een ing creditcard ( heb ik nogsteeds want vergeten op te zeggen destijds) :D

[ Voor 20% gewijzigd door Musta op 16-11-2022 23:03 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:43
Musta schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:02:
Ik heb nu zelf een FB gold card en m'n zusje wilt er ook een. Maar wat is eigenlijk slimmer, een FB kaart of de gewone Amex? Als diegene niet vaak met KLM vliegt maken die FB points niet echt iets uit denk ik?
Ikzelf had hiervoor altijd een ing creditcard ( heb ik nogsteeds want vergeten op te zeggen destijds) :D
Als je niet veel KLM vliegt zou ik inderdaad de normale Amex Gold nemen.
Persoonlijk zou ik wel je (Mastercard) ING creditcard houden aangezien Amex echt niet overal geaccepteerd wordt.

• Wally2002
Musta schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:02:
De belangrijkste voordelen van de FB, naast de FB Miles zijn de jaarlijkse XP punten en betalen in 3 termijnen van KLM/AF vluchten. En bij de amex FB platinum de platinum voor 2 indien de hoofdkaarthouder de plat status bij FB heeft.

Als je niet veel vliegt of geen ambitie hebt om FB status op te bouwen (niet alleen KLM maar ook geen Air France of evt andere Skyteam partners) kun je beter de reguliere amex nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 17:13
VVeld schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:51:
[...]

Dank voor de tip. Ik ga zaterdag vliegen en ben al rond 6 uur op Schiphol. Hoop dat ik meteen geholpen word.
Ik ben 3x overdag geweest (ik werk in de buurt van Schiphol :P), toen kon ik echt niet geholpen worden. Toen ik 's ochtends gelijk bij opening van de Privium Lounge voor de deur stond kon ik zonder enig probleem gelijk geholpen worden met de iris scan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
tanh92 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:30:
Wat is zo'n beetje de gemiddelde spend voor een mooi retention offer, bijvoorbeeld de hierboven genoemde 50k MR en extra punten voor een paar maanden?
Bij mij was mijn spend rond de 35k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Jdome schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:31:
[...]

Tja die dining benefits hoeft van mij niet persé.
Als datapunt, zaterdag gegeten bij Rijks (aanrader wat mij betreft) en dinsdag al 150 euro creditering gehad.

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 17:13
PolarBear schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:07:
[...]

Als datapunt, zaterdag gegeten bij Rijks (aanrader wat mij betreft) en dinsdag al 150 euro creditering gehad.
Jup hier ook met een paar dagen de creditering gehad. Wij gaan ook niet vaak naar de restaurants op de lijst, maar nu juist een leuke kans om een keer wat anders te proberen :)

• PolarBear
  • Niet online
Shorteh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:31:
[...]

Jup hier ook met een paar dagen de creditering gehad. Wij gaan ook niet vaak naar de restaurants op de lijst, maar nu juist een leuke kans om een keer wat anders te proberen :)
Opvallend trouwens dat de MR punten niet worden verminderd. Dat is bij een normale creditering wel zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCPp_VDjPi7F-ElPz8QA-zj_n_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GlonphoNDu6emUHKr44mrqWk.png?f=user_large

• VVeld
Shorteh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:09:
[...]

Ik ben 3x overdag geweest (ik werk in de buurt van Schiphol :P), toen kon ik echt niet geholpen worden. Toen ik 's ochtends gelijk bij opening van de Privium Lounge voor de deur stond kon ik zonder enig probleem gelijk geholpen worden met de iris scan.
Ik ben er zaterdag toevallig bij openingstijd fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Hebben jullie bij American Express het volgende bericht van hun “CPI Team” weleens voorbij zien komen?

“Onlangs hebben wij een beoordeling van uw kaartrekening uitgevoerd en als gevolg daarvan wordt uw Overeenkomst met ons beëindigd en wordt uw kaartrekening geannuleerd.

Met dit bericht willen wij u mededelen dat uw kaartovereenkomst zal worden geannuleerd op

18 januari 2023. Dit betekent dat wij uw kaartrekening beëindigen. De beëindiging is in overeenstemming met de rechten die wij ons op grond van de kaartovereenkomst voorbehouden.

Wij informeren u over het feit dat we het gebruik van uw kaartrekening (en) met onmiddellijke ingang hebben opgeschort. Dit betekent dat u uw kaartrekening niet kunt gebruiken. Dit geldt ook voor de eventuele extra kaarten gekoppeld aan deze kaartrekening. Wij verzoeken u om de houder(s) van de extra kaart(en) hierover te informeren. Terugkerende betalingen, zoals abonnementen die op uw kaartrekening belast worden, lopen echter gewoon door ondanks het beëindigen van deze kaartrekening. Hier dient u zelf andere maatregelen voor te treffen. U kunt contact opnemen met de bedrijven in kwestie om de betaalmethode aan te passen.

Het uitstaande saldo op uw kaartrekening kunt u alsnog voldoen in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden.

Bedankt voor uw begrip.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Weicool schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:22:
Hebben jullie bij American Express het volgende bericht van hun “CPI Team” weleens voorbij zien komen?

“Onlangs hebben wij een beoordeling van uw kaartrekening uitgevoerd en als gevolg daarvan wordt uw Overeenkomst met ons beëindigd en wordt uw kaartrekening geannuleerd.

Met dit bericht willen wij u mededelen dat uw kaartovereenkomst zal worden geannuleerd op

18 januari 2023. Dit betekent dat wij uw kaartrekening beëindigen. De beëindiging is in overeenstemming met de rechten die wij ons op grond van de kaartovereenkomst voorbehouden.

Wij informeren u over het feit dat we het gebruik van uw kaartrekening (en) met onmiddellijke ingang hebben opgeschort. Dit betekent dat u uw kaartrekening niet kunt gebruiken. Dit geldt ook voor de eventuele extra kaarten gekoppeld aan deze kaartrekening. Wij verzoeken u om de houder(s) van de extra kaart(en) hierover te informeren. Terugkerende betalingen, zoals abonnementen die op uw kaartrekening belast worden, lopen echter gewoon door ondanks het beëindigen van deze kaartrekening. Hier dient u zelf andere maatregelen voor te treffen. U kunt contact opnemen met de bedrijven in kwestie om de betaalmethode aan te passen.

Het uitstaande saldo op uw kaartrekening kunt u alsnog voldoen in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden.

Bedankt voor uw begrip.“
toon volledige bericht
Nog nooit. Zal wel een akelig bericht zijn als je die ontvangt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Weicool schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:22:

Bedankt voor uw begrip.“
toon volledige bericht
Is er wat veranderd in je persoonlijke situatie of inkomen? Zou sws bellen met Amex en verhaal halen, kijken wat de reden(en) is/zijn hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:59:
[...]

Is er wat veranderd in je persoonlijke situatie of inkomen? Zou sws bellen met Amex en verhaal halen, kijken wat de reden(en) is/zijn hiervoor.
Nee, een maand geleden nog telefonische bevestiging gekregen dat de zaken in order waren bij Amex, nu is plotseling eenzijdig de overeenkomst vanuit Amex opgezegd. Valt niks aan te doen of wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Weicool op 18-11-2022 18:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik zou toch haast denken dat er wel iets bijzonders aan de hand is in jouw persoonlijke situatie of betaalgedrag, aangezien je laatst ook al ongebruikelijke vragen van ICS kreeg...

edit: ik krijg eigenlijk wel een beeld van de situatie als ik je eerdere posts in dit topic terug lees :X

[ Voor 31% gewijzigd door Zr40 op 18-11-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 12:33
Weicool schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:01:
[...]

Nee, een maand geleden nog telefonische bevestiging gekregen dat de zaken in order waren bij Amex, nu is plotseling eenzijdig de overeenkomst vanuit Amex opgezegd. Valt niks aan te doen of wel?
Wat bijzonder! nog nooit van gehoord!
Heb je veel PayPal overmakingen gedaan met amex? Of de kaart zakelijk gebruikt in hoge mate?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:10:
[...]

Wat bijzonder! nog nooit van gehoord!
Heb je veel PayPal overmakingen gedaan met amex? Of de kaart zakelijk gebruikt in hoge mate?
Al meerdere jaren gewoon PayPal betalingen kunnen doen met Amex zonder problemen. Maar een paar maanden terug gelijk ermee gestopt toen ze zeiden liever geen PayPal betalingen wilden hebben op de Amex kaart. Volgens de livechat medewerkers mag het nog steeds gewoon, maar dat antwoord is dan weer vanuit een andere Amex afdeling.

Geen hoge mate van zakelijk kaartgebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Weicool schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:23:
[...]

Al meerdere jaren gewoon PayPal betalingen kunnen doen met Amex zonder problemen. Maar een paar maanden terug gelijk ermee gestopt toen ze zeiden liever geen PayPal betalingen wilden hebben op de Amex kaart. Volgens de livechat medewerkers mag het nog steeds gewoon, maar dat antwoord is dan weer vanuit een andere Amex afdeling.

Geen hoge mate van zakelijk kaartgebruik.
Ik zou gewoon bellen en kijken of je een persoonlijke uitleg kan krijgen, dat zou de zaak ophelderen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

Ik ga 40 dagen naar Nieuw Zeeland en zat te kijken welke van mijn kaarten ik moet upgraden om daar goedkoop te kunnen betalen.
Heb nu een Rabocard, N26 en Revolut. Het viel mij toen op dat zowel Revolut als N26 ook uitgebreide resiverzekeringen hebben. Zelfs met betere dekkingen dan ik nu heb bij mijn SNS verzekering (huurauto schade).

Iemand daar ervaringen mee? Ik wilde eerste een losse doorlopende huurauto verzekering afsluiten maar dat is duurder en lijkt mij nu niet nodig.

Voor betalingen lijkt er geen verschil tussen die 2 te zitten voor ATM opnames wel. Ook cashback lijkt revolut beter.

Wat is nu wijsheid.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:22
@icecreamfarmer: De Rabocard is een CREDITcard, de kaarten van N26 en Revolut zijn DEBITcards. Meestal eisen autoverhuurders een creditcard bij autohuur en kan het voorkomen dat debitcards geweigerd worden. Qua koersopslag zijn N26 en Revolut wel gunstiger dan de meeste creditcards.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21
Bij vrijwel alle autoverhuurbedrijven heb ik af kunnen rekenen met een koersopslagloze kaart. Dat kan dus gewoon een debitkaart zijn. De borg laat ik altijd op een creditcard boeken.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

U123456 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:37:
@icecreamfarmer: De Rabocard is een CREDITcard, de kaarten van N26 en Revolut zijn DEBITcards. Meestal eisen autoverhuurders een creditcard bij autohuur en kan het voorkomen dat debitcards geweigerd worden. Qua koersopslag zijn N26 en Revolut wel gunstiger dan de meeste creditcards.
Dat weet ik. Ik hou alle kaarten aan maar 1 van de 2 wil ik upgraden vanwege de koersopslagen.
N26 heeft als voordeel de betere verzekering en korting op hotels en autohuur.
Dus ik neig daar sterk naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VVeld
Shorteh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:09:
[...]

Goeie tip! Ben om 6:15 aan de beurt voor de irisscan en mag alvast een kopie koffie en een broodje pakken 👍🏽

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Paar tips voor de AMEX gebruikers of mensen die lid willen worden:

- Bellen met AMEX geeft je als bestaand lid en nieuw lid vaak opties voor korting. Ik heb nu al een aantal keer 50% korting gekregen op de jaarfee voor AMEX platinum. Scheelt serieus geld. Korting op membership fee doen ze sindskort niet meer, maar wel 50k punten (eventueel om te zetten in 2 bonnen van 100 euro van Bol.com oid - dus 200 euro korting)

- Al een paar jaar op een rij collega's, vrienden en voor ons gezin gratis punten door elkaar lid te maken etc. Er is nu ook een actie voor 40.000 punten twv 160 EUR en je kan eenvoudig iemand hiervoor aanmelden

- Privium is erg fijn, ook voor privé reizen. Niet in de rij staan bij security of bij paspoort controle heeft al ontzettend veel tijd bespaard en de aparte ingang is ook perfect.

- Voor mijn vrouw een 2de pas aangevraagd en recent nog privium / iris scan kunnen regelen door zelf naar de club lounge te gaan ipv te wachten tot officiele afspraak volgend jaar (TIP!)

- Met onze dochter van 2 konden we gewoon door alle privium poortjes heen en kregen we voorrang. Scheelt een hoop wachten en heel erg fijn met een kleintje

- Lounges zijn echt top, in de US heb je bijvoorbeeld in Chicago ook een nieuwe AMEX lounge - dedicated voor kaart houders en geen andere lounge passen etc. Echt super ! Maar ook de standaard lounges zijn beschikbaar voor het gezin met vakantie naar Ibizia, Lanzarote etc.

- Goede tip voor online shoppen is je AMEX koppelen aan Paypal, daarmee kun je dan toch nog via je AMEX betalen. Spijtig dat het merendeel van de NL online en fysieke winkels nog geen AMEX ondersteuning heeft (ik denk door hoge fees)

Overigens wel wat minder positieve ervaring met travel, toch nog vaak duurder dan direct of via booking.com. Hotels die ze aanbieden zijn vaak 400/500 EUR per nacht.

Gratis dineropties in NL ook nog niet getest, niet zo veel locaties/opties beschikbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 21-11-2022 13:42 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:14
Weet iemand of Amex referrals ook cross-country werkt? of moet je allebei in hetzelfde land wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
wibblemoo schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:26:
Weet iemand of Amex referrals ook cross-country werkt? of moet je allebei in hetzelfde land wonen.
Een Nederlander kan alleen een Nederlander uitnodigen. Een Amerikaan alleen een Amerikaan. Dus geen cross country helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weicool
hollandje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:57:
[...]

Ik zou gewoon bellen en kijken of je een persoonlijke uitleg kan krijgen, dat zou de zaak ophelderen denk ik
Ze waren dus van gedachten veranderd en vonden met terugwerkende kracht dat PayPal betalingen met amex in het verleden toch weer een te groot risico waren, ondanks dat er geen PayPal betalingen meer worden gedaan met de amex kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Weicool op 21-11-2022 17:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wally2002
Weicool schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:07:
[...]

Ze waren dus van gedachten veranderd en vonden met terugwerkende kracht dat PayPal betalingen met amex in het verleden toch weer een te groot risico waren, ondanks dat er geen PayPal betalingen meer worden gedaan met de amex kaart.
dit gaat denk ik niet over normale webshopbetalingen. Ik vermoed, gezien je andere posts, dat het niet-gebruikelijke betalingen (van hoge bedragen?) zijn aan vrienden/familie, al dan niet om kunstmatig de uitgaven op de kaart te verhogen?

Er moet wel iets bijzonders aan de hand zijn want bij uitgaven in webshops via PayPal heb ik echt nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wally2002 schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:34:
[...]

dit gaat denk ik niet over normale webshopbetalingen. Ik vermoed, gezien je andere posts, dat het niet-gebruikelijke betalingen (van hoge bedragen?) zijn aan vrienden/familie, al dan niet om kunstmatig de uitgaven op de kaart te verhogen?

Er moet wel iets bijzonders aan de hand zijn want bij uitgaven in webshops via PayPal heb ik echt nog nooit problemen gehad.
Ik bestel ook vaak dure electronica (o.a. in Franse en Duitse webshops) via Paypal met Amex en eigenlijk ook geen issues gehad. Maar goed, N=1 natuurlijk.

Bij Amex zullen ze ongetwijfeld zien of je betalingen aan een bedrijf doet of via vriendenlinks geld verstuurt, maar goed, dat is speculatie toch?

In januari maar eens bellen voor een retention offer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
finsdefis schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:49:
[...]

In januari maar eens bellen voor een retention offer.
Waarom Januari? Ik dacht dat je pas recentelijk (lees minder dan 1 jaar geleden) kaarthouder bent?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Weicool schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:07:
[...]

Je verhaal is incompleet. Paypal en amex is geen issue. Er speelt dus meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
finsdefis schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:49:
[...]

Ik bestel ook vaak dure electronica (o.a. in Franse en Duitse webshops) via Paypal met Amex en eigenlijk ook geen issues gehad. Maar goed, N=1 natuurlijk.
Het is volgens hun dus ook een probleem wanneer er naar een buitenlands bedrijf steeds mooie afgeronde bedragen van 1000 Euro betaald wordt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat doet allebei niet ter zake. Je weet donders goed waarom ze problemen hebben met jouw betaalgedrag. Mag ik je wijzen op deze drie posts van jou? Weicool in "Ervaringen met creditcards", Weicool in "Ervaringen met creditcards" en met name Weicool in "Ervaringen met creditcards"

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 21-11-2022 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
hollandje schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:06:
[...]

Waarom Januari? Ik dacht dat je pas recentelijk (lees minder dan 1 jaar geleden) kaarthouder bent?
Na 6 maanden zou het wellicht mogelijk zijn om een gunstigere upgrade naar Platinum te krijgen, toch? Misschien technisch niet echt retention, maar soit. Hoewel ik nu ook verhalen lees dat dit minder vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Zr40 schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:23:
Dat doet allebei niet ter zake. Je weet donders goed waarom ze problemen hebben met jouw betaalgedrag. Mag ik je wijzen op deze drie posts van jou? Weicool in "Ervaringen met creditcards", Weicool in "Ervaringen met creditcards" en met name Weicool in "Ervaringen met creditcards"
Ze hadden het telefonisch er over dat het blijkbaar een te groot risico is als je een buitenlandse derde partij via PayPal meerdere keren 1000 euro betaald hebt om een woning voor je te verbouwen. Want dat erkennen ze niet als een goedkeurende dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:07
Weicool schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:51:
[...]

Ze hadden het telefonisch er over dat het blijkbaar een te groot risico is als je een buitenlandse derde partij via PayPal meerdere keren 1000 euro betaald hebt om een woning voor je te verbouwen. Want dat erkennen ze niet als een goedkeurende dienst.
"buitenlandse derde partij" - met of zonder bedrijfsaccount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Mawlana schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:22:
[...]

"buitenlandse derde partij" - met of zonder bedrijfsaccount?
Met bedrijfsaccount. Maar wordt nog steeds als te risicovol geacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
finsdefis schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:23:
[...]

Na 6 maanden zou het wellicht mogelijk zijn om een gunstigere upgrade naar Platinum te krijgen, toch? Misschien technisch niet echt retention, maar soit. Hoewel ik nu ook verhalen lees dat dit minder vaak voorkomt.
Ah zo, ja meestal wel via een reguliere promotie die amex op hun website promoot. Bellen is altijd slim though, wie weet wat je eruit krijgt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Weicool schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 03:22:
[...]

Met bedrijfsaccount. Maar wordt nog steeds als te risicovol geacht
Je geeft steeds een klein beetje meer info. Benoem dat dan gelijk in je eerste post.
Is het bedrijf wel binnen de EU? Er ligt neem ik aan wel een offerte/contract aan ten grondslag? Welke info vroeg amex naar of heb je zelf nog aan hen overlegd?
Als dit normale termijn facturen zijn van een aannemer en daar voldoende vast ligt op papier, zou je misschien nog wel een goede case hebben om er werk van te maken (geschillencommissie).
Maar het blijft steeds een beetje gissen van onze kant omdat niet alle info naar voren komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Zojuist een een mail ontvangen van ICS. Voornaamste wijziging is de verhoging van het risico: € 50 ipv € 25 per gebeurtenis.

Wat wordt trouwens bedoeld met zakelijke uitgaven (in het algemeen, dus ICS/Amex)? Ik zou het apart vinden als ik mijn ontbijt, lunch en diner niet mag betalen met m'n privé creditcard...
Geachte heer xxxx,

Op 1 februari 2023 veranderen de Algemene Voorwaarden van uw Mastercard Gold. Hierdoor verandert het gebruik van uw creditcard. Ook hebben we een paar kleine aanpassingen in de tekst gedaan. Daarnaast vergoeden we binnenkort weer spaarrente. In deze e-mail leest u wat er precies verandert.

Wat verandert er in de Algemene Voorwaarden?
• We vervangen het woord ‘deblokkeren’ door ‘activeren’ (Artikel 2.1): in artikel 2 staat wanneer de overeenkomst met u ingaat. Een van deze momenten is bij het deblokkeren van de Card. Dit moment blijft hetzelfde. Voor de duidelijkheid vervangen we alleen het woord ‘deblokkeren’ door ‘activeren’ in de nieuwe voorwaarden.
• Betalen van een zakelijke rekening is niet toegestaan (Artikel 4.1): een privé creditcard mag niet voor zakelijke uitgaven gebruikt worden. Dit stond al in de Algemene Voorwaarden. Uitgaven op uw privé Card mogen ook niet meer van een zakelijke rekening worden terugbetaald. Dit hebben we toegevoegd.
• U betaalt kosten als u een vervangende Card aanvraagt (Artikel 13.5): eerder stond er in de Algemene Voorwaarden dat we alleen na verlies of beschadiging van uw Card kosten voor een vervangende Card in rekening brengen. Door de aanpassing in de Algemene Voorwaarden kunnen we deze kosten nu bij elke vervangende Card in rekening brengen.
• Het eigen risico van de aankoopverzekering wordt verhoogd naar € 50 (Artikel 21.3): met de aankoopverzekering op uw Card zijn vrijwel al uw aankopen verzekerd tegen verlies, diefstal of beschadiging. Per gebeurtenis had u een eigen risico van € 25. Het eigen risico wordt op 1 februari verhoogd naar € 50.

Wat verandert er nog meer?
• Vanaf 1 februari 2023 vergoeden we weer spaarrente: het gaat de laatste tijd beter op de financiële markten. Daardoor kunnen ook wij weer spaarrente vergoeden. Vanaf 1 februari vergoeden we 0,25% rente over het hele bedrag als u een positief saldo van € 500 of meer op uw Card heeft.
toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 23:36
Mawlana schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:35:
Zojuist een een mail ontvangen van ICS. Voornaamste wijziging is de verhoging van het risico: € 50 ipv € 25 per gebeurtenis.

Wat wordt trouwens bedoeld met zakelijke uitgaven (in het algemeen, dus ICS/Amex)? Ik zou het apart vinden als ik mijn ontbijt, lunch en diner niet mag betalen met m'n privé creditcard...

[...]
Dergelijke dingen mag je gewoon nog betalen met je creditcard.

Wat ik zelf nog wel eens doe is dingen bij webshops bestellen die eigenlijk voor m'n eenmanszaak zijn. Aan het eind van de maand betaal ik dan het opgetelde bedrag terug als de rekening betaald moet worden vanaf mijn zakelijke rekening. Volgens de voorwaarden mag het niet, maar geen haan die er naar kraait.
Wel afgelopen week geprobeerd om iets bij een zakelijke aanbieder te betalen vanaf creditcard, maar die wordt gewoon zonder opgave van reden geweigerd. Eerste 2 keren lag de ICS site eruit, maar paar dagen later nog eens geprobeerd en wordt idd geweigerd. Ik vermoed dat ze weten dat consumenten geen zaken doen met die partij, dus accepteren ze de betaling niet.

Dit hebben ze nu dus in de voorwaarden aangescherpt. Je mag gerust je bestellingen van CoolBlue of Megekko voor je bedrijf op de creditcard doen, of dat ontbijtje tijdens een werkbezoek op je creditcard zetten, geen haan die er naar kraait, maar bij het terugbetalen zijn ze er zo achter dat je rekening betaald is vanaf een zakelijke rekening. Mocht je werkgever je kosten vergoeden door deze rechtstreeks naar je CC over te maken, niet meer doen, laat het naar je bankrekening overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
_JGC_ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:49:
[...]

Dergelijke dingen mag je gewoon nog betalen met je creditcard.

Wat ik zelf nog wel eens doe is dingen bij webshops bestellen die eigenlijk voor m'n eenmanszaak zijn. Aan het eind van de maand betaal ik dan het opgetelde bedrag terug als de rekening betaald moet worden vanaf mijn zakelijke rekening. Volgens de voorwaarden mag het niet, maar geen haan die er naar kraait.
Wel afgelopen week geprobeerd om iets bij een zakelijke aanbieder te betalen vanaf creditcard, maar die wordt gewoon zonder opgave van reden geweigerd. Eerste 2 keren lag de ICS site eruit, maar paar dagen later nog eens geprobeerd en wordt idd geweigerd. Ik vermoed dat ze weten dat consumenten geen zaken doen met die partij, dus accepteren ze de betaling niet.

Dit hebben ze nu dus in de voorwaarden aangescherpt. Je mag gerust je bestellingen van CoolBlue of Megekko voor je bedrijf op de creditcard doen, of dat ontbijtje tijdens een werkbezoek op je creditcard zetten, geen haan die er naar kraait, maar bij het terugbetalen zijn ze er zo achter dat je rekening betaald is vanaf een zakelijke rekening. Mocht je werkgever je kosten vergoeden door deze rechtstreeks naar je CC over te maken, niet meer doen, laat het naar je bankrekening overmaken.
toon volledige bericht
Helder. Declaraties gaan direct naar mijn bankrekening. Hotels en vervoer gaan (helaas :P) via Egencia met virtuele creditcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
Dag,
Een vervolgvraag op mijn eerdere vraag over of Amex 'Reis' betalingen gedaan via Paypal ook gelden als directe betalingen v.w.b. de gekoppelde reisverzekering aan de Gold/Platinum card. Bedankt voor de reacties hierover.
Wanneer ik mijn Flying Blue Silver card vervang door een regular AmexGold card èn mijn doorlopende reisverzekering opzeg, dan kost mij dit op jaarbasis zo'n 35 euro extra. De moeite waard lijkt me, gezien de extra voordelen van de Gold card.
Mijn worsteling is echter: is het verstandig om die doorlopende reisverzekering op te zeggen? In hoeverre is de Amex reisverzekering echt vergelijkbaar met een reguliere doorlopende reisverzekering. Houdt het gelijk op wanneer er iets niet met Amex is betaald? Bv bagage gestolen in hotel. Vlucht wel Amex betaald, hotel niet? Then what?
En dan is er ook nog de Mastercard Black. Die biedt ook een reisverzekering aan, die volgens mij iets meer lijkt op een reguliere reisverzekering, maar ook daar moet de reis betaald zijn met de card. Maar daar spaar je geen punten.
Dus tja...Iemand nog suggesties, tips hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 12:33
Wierema schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:12:
Dag,
Een vervolgvraag op mijn eerdere vraag over of Amex 'Reis' betalingen gedaan via Paypal ook gelden als directe betalingen v.w.b. de gekoppelde reisverzekering aan de Gold/Platinum card. Bedankt voor de reacties hierover.
Wanneer ik mijn Flying Blue Silver card vervang door een regular AmexGold card èn mijn doorlopende reisverzekering opzeg, dan kost mij dit op jaarbasis zo'n 35 euro extra. De moeite waard lijkt me, gezien de extra voordelen van de Gold card.
Mijn worsteling is echter: is het verstandig om die doorlopende reisverzekering op te zeggen? In hoeverre is de Amex reisverzekering echt vergelijkbaar met een reguliere doorlopende reisverzekering. Houdt het gelijk op wanneer er iets niet met Amex is betaald? Bv bagage gestolen in hotel. Vlucht wel Amex betaald, hotel niet? Then what?
En dan is er ook nog de Mastercard Black. Die biedt ook een reisverzekering aan, die volgens mij iets meer lijkt op een reguliere reisverzekering, maar ook daar moet de reis betaald zijn met de card. Maar daar spaar je geen punten.
De amex reisverzekering is goed voor bagage vertraging en reis vertraging, en ja ook als je de reis hebt betaal met amex voor andere zaken.
Maar voor mij is die puur secundair als verzekering en heb ik mijn eigen reis verzekering er bij.
Het voordeel is dus vooral extra en niet zozeer vervanging van een echte reisverzekering.

Moet wel zeggen dat als er dan vertraging is, dat ik het met een amex kaart minder erg vind. Kan ik toch weer wat spulletjes kopen op kosten van de amex kaart.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
Hmm. ja dat gevoel kwam bij mij ook steeds meer naar voren, na eigen onderzoek tussen alle kaarten. Toch meer aanvullend in plaats van vervangend, qua reisverzekering.
Denk dan dat ik toch maar overstap op de Greencard dan. Ik reis nèt te weinig om de voordelen van een Goldcard er dan helemaal uit te slepen. Dan is het 165 euro per jaar meer tov nu en da's ietsjes te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Dag,
Het ligt echt aan je eigen situatie. De verzekering dekt volgens mij tot €2000,- aan spullen bij diefstal e.d. op vakantie. Voor mij okee, maar als je vaak met veel dure dingen zoals merkkleding reist toch wat minder.

De verzekeringen gelden alleen als 75% van de reis betaalt is met amex, ik persoonlijk tel amex betalingen via PayPal hier in mee. Menig gebruiker gebruikt amex als een extra verzekering bovenop een al bestaande reisverzekering, maar voor mij persoonlijk was dit niet nodig. Ik raad aan de verzekeringsvoorwaarden door te nemen, helpt meestal goed om een beter beeld te vormen of het bij jou past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
Kijk dat klinkt dan weer heel anders. Het duurste wat ik meeneem is mijn telefoon. Ben geen labelvictim dus dure kleding etc. is niet aan de orde. Het gaat er mij vooral om dat ik niet achter het net vis op het moment dat ik aanspraak zou doen op die verzekering. En zolang ik dus met Amex betaal (al dan niet via Paypal), vermoed ik dat dit ook voldoende voor mij zal zijn. Ik ga het inderdaad nog eens besturen.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002

Nee, dit is niet juist. Althans, er zijn slechts twee categorieën waar met de kaart betaald moet zijn: de aankoopverzekering (lijkt me logisch) en de CDW/aanrijdschade bij autohuur.
Verder is er geen voorwaarde, dat je de reis met de kaart betaald moet hebben. Je moet uiteraard wel de kaart in bezit hebben.
Zie blz 2, punt 7 in de voorwaarden.

Er was hier overigens wel iemand die wat minder goede ervaring had met de verzekering van de MC Black kaart.

Het enige advies m.b.t. de verzekeringen, en of deze een doorlopende reisverzekering kan vervangen, is: lees de voorwaarden goed door.
Bedenk je ook, dat zodra je een doorlopende reisverzekering hebt, dat de aan de creditcard gekoppelde verzekering alleen de schade uitkeert, die niet door andere verzekering wordt gedekt.

• Weicool
Een lange procedure bij een geschillencommissie zoals kifid moet je ook maar zin in hebben natuurlijk, ze kunnen bij kifid bijvoorbeeld 2 maanden na een definitief besluit van een financiële instelling een klacht pas in behandeling nemen en dan nog maanden erna nemen voor de behandeling van de klacht. Dan wordt het wel dubbel nadenken wat je hooguit bij amex ervoor terug zou kunnen krijgen: namelijk het duurste kaart abonnement van allemaal met het meest slecht bereikbare klantenservice.

Daarmee vergeleken misschien toch beter af met de plutus kaart inclusief korting op gewone alledaagse supermarkt aankopen en bovendien hogere cashback, dan een amex kaart met voornamelijk voordelen bij veels te dure 5 sterren hotels en Michelin ster restaurants waar ik eigenlijk geen behoefte aan heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fosse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:14
De Plutus kaart is wat mij betreft sowieso een mooie toevoeging. Al is het maar voor gratis Netflix/Spotify/andere perk. Het verkrijgen van die kaart kan momenteel echter maanden duren (ik heb 5 maanden gewacht, eind oktober ontvangen).

Daarnaast zijn er gevoelsmatig nog wel wat nadelen:
  • Het is geen creditcard. Je zult dus eerst geld moeten "opladen" voor je iets kunt betalen
  • Dit opladen kost minimaal een dag
  • Opladen kan enkel via bankoverschrijving en met een wisselend uitgavepatroon moet dit dus altijd handmatig
  • De "3% cashback" is 3% van het uitgegeven bedrag omgerekend naar PLU en wordt 45 dagen later vrijgegeven. Niemand weet dus wat de exacte cashback is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
Elandenmelk schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:32:
[...]

[...]

Ik ga jullie advies volgen. Behalve dit probleem, heb ik sinds gisteren ineens problemen met Amex en m'n digitale wallet op m'n telefoon.
Voor jullie informatie: Gisteren contact gehad met Amex. Het ging niet zo zeer om de hoogte van het bedrag, wel dat in mijn betaalgedrag er een hoge variatie van IP-adressen is. Tussen het reizen door en regelmatig VPN gebruik was deze betaling de druppel die de emmer deed overlopen. Overigens vond ik het opvallend dat dit min of meer werd verteld, lijkt mij juist verstandiger om de potentiële red flag niet prijs te geven aan klanten.

Het probleem van de wallet kwam door de beperkingen die nu (tijdelijk) waren opgelegd op mijn pas.

Betreft de service: toen ik eergisteren belde was de persoon die mijn dossier afhandelde niet aanwezig en kreeg ik een belafspraak. Dat vond ik wel bijzonder, zo ingewikkeld lijkt deze casus mij nou ook niet. Maar goed, belafspraak voor de volgende dag tussen 16 - 17.00 uur. Werd ik gisteren gebeld vlak na 9.00 uur... Kwam echt net goed uit tussen twee vergaderingen door, maar prettig vond ik het niet.
De medewerker die mij geholpen heeft wel erg vriendelijk en het probleem opgelost. Het gesprek was tussen de verificatie en het oplossen van het probleem ongeveer 11 minuten.

Wat ik zelf ook wel prettig vind is dat ze niet tutoyeren. Bij dat ge-'je' van de ING of Knab klantenservice voel ik me niet altijd even serieus genomen door de medewerkers. Zeker bij ING zijn het vaak studenten met een degelijke bijbaan die leuk op hun CV staat en helaas regelmatig ongeïnteresseerd overkomen.
Maar dat ben ik dan weer :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 11:46

AntiPasta

d1 m0z4rella

Weicool schreef op donderdag 24 november 2022 @ 04:37:
[...]
Een lange procedure bij een geschillencommissie zoals kifid moet je ook maar zin in hebben natuurlijk, ze kunnen bij kifid bijvoorbeeld 2 maanden na een definitief besluit van een financiële instelling een klacht pas in behandeling nemen en dan nog maanden erna nemen voor de behandeling van de klacht. Dan wordt het wel dubbel nadenken wat je hooguit bij amex ervoor terug zou kunnen krijgen: namelijk het duurste kaart abonnement van allemaal met het meest slecht bereikbare klantenservice.
[...]
Deze ervaring deel ik totaal niet. Klantenservice bij Amex is buitengewoon goed.
Zou je die bij Plutus ook hebben? Dat verwacht ik niet.

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

• Weicool
AntiPasta schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:13:
[...]

Deze ervaring deel ik totaal niet. Klantenservice bij Amex is buitengewoon goed.
Zou je die bij Plutus ook hebben? Dat verwacht ik niet.
Altijd vragen ze bij via de livechat om een telefoonnummer te bellen waar je na uren wachten niemand aan de lijn krijgt: Ze reageren bij amex ook nooit op e-mails.

Op Trustpilot heeft Amex een rating van 1,6/5,0 (3,2/10): https://nl.trustpilot.com/review/www.americanexpress.com
Terwijl Plutus daar een rating heeft van 4,3/5,0 (8,6/10): https://nl.trustpilot.com/review/plutus.it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 11:46

AntiPasta

d1 m0z4rella

Wederom, dat is niet mijn ervaring. Ik bel altijd gewoon het nummer op de kaart / in de app en dan krijg ik een persoon aan de lijn (en ik zit nu op Green!).

Laatst nog een dispuut moeten doen (staat eerder in dit topic), werd heel snel opgelost op deze manier.
Toen moest het ook bij ING en dat was een drama... geen telefonische bereikbaarheid, verplicht gebruik van een chatbot, geen mogelijkheid om extra informatie te geven... een verschil van dag en nacht.

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Trustpilot moet je met een hele grote korrel zout nemen. Tevreden mensen zullen lang niet zo snel een review plaatsen als ontevreden mensen. Bedrijven die niet smeken om reviews zullen vaak geen hoge gemiddelde scores krijgen op dergelijke websites.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:05
Over de klantenservice hen ik ook een verhaal:

De amex klantenservice vond dat de extra kaarthouder zijn kaart niet zelf mocht blokkeren na verlies/diefstal. Dat mocht alleen de hoofdkaarthouder doen. Lekker veilig, met zo een ding waar er geen tijd te verliezen is.

Belachelijk .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
AntiPasta schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:13:
[...]

Hier ben ik het 100% mee eens. AMEX heeft een top klantenservice en ook de verzekering is goed geregeld. Nooit problemen mee gehad en wordt altijd snel geholpen. Misschien verschilt het nog welke kaart je hebt, maar met Platinum heb ik niets meer dan goede ervaringen ermee.

[ Voor 13% gewijzigd door Jdome op 24-11-2022 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Jdome schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:31:
[...]

Hier ben ik het 100% mee eens. AMEX heeft een top klantenservice en ook de verzekering is goed geregeld. Nooit problemen mee gehad en wordt altijd snel geholpen. Misschien verschilt het nog welke kaart je hebt, maar met Platinum heb ik niets meer dan goede ervaringen ermee.
Same, wordt eigenlijk altijd binnen een minuut te woord gestaan, hetzij in het Engels of Nederlands en de medewerkers zijn altijd erg vriendelijk. Ook toen een van mijn extra kaarthouders haar portefeuille was gestolen werd er naast een directe blokkade ook gevraagd hoe het met haar was, of ze veilig was, en of ze voldoende middelen had om thuis te komen. Bij zowel ING als Rabobank was het business as usual en werd de kaart geblokkeerd en that's it, geen follow up. Ik krijg daardoor het idee dat het veel persoonlijker is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandje
Een data entry voor de amex aankoopverzekering.

2 weken terug voor het eerst gebruik gemaakt van de aankoopbescherming op de platinum kaart.

In september had ik wat op AliExpress besteld voor €13,- en pas 1.5 maand na ontvangst het pakje open gemaakt. Product werkte niet zoals beschreven en ik kon geen geschil meer openen op AliExpress. De verkopende partij een berichtje gestuurd en daar kreeg ik een paar onzin antwoorden.

Amex gebeld, situatie uitgelegd en er werd mij verteld dat ik later nog wat extra vragen zou krijgen omtrent de bestelling en het product. 2 Weken later (vandaag) bericht gekregen dat het geld op mijn account wordt bijgeschreven.

Als ik met iDeal betaalt had zoals ik vroeger deed kon ik fluiten naar mijn geld, nu zonder problemen terug gekregen. Ik zeg top! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Weicool schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:23:
[...]

Altijd vragen ze bij via de livechat om een telefoonnummer te bellen waar je na uren wachten niemand aan de lijn krijgt: Ze reageren bij amex ook nooit op e-mails.

Op Trustpilot heeft Amex een rating van 1,6/5,0 (3,2/10): https://nl.trustpilot.com/review/www.americanexpress.com
Terwijl Plutus daar een rating heeft van 4,3/5,0 (8,6/10): https://nl.trustpilot.com/review/plutus.it
Ik heb vrij vaak contact met Amex over van alles en nog wat ook tijdens de corona periode en ben altijd goed geholpen met vrijwel geen wachttijd.

Als ik naar de website van Plutus kijk en spam berichten van langer dan een jaar geleden zie dan geeft mij dat zeker geen 8,6 uit 10 gevoel.
Weicool schreef op donderdag 24 november 2022 @ 04:37:
[...]

Daarmee vergeleken misschien toch beter af met de plutus kaart inclusief korting op gewone alledaagse supermarkt aankopen en bovendien hogere cashback, dan een amex kaart met voornamelijk voordelen bij veels te dure 5 sterren hotels en Michelin ster restaurants waar ik eigenlijk geen behoefte aan heb.
Tja ik heb meer aan de benefits dan cashback via een crypto scheme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:45
Hi! Ik ben aan het kijken welke creditcard voor mij nou het meest geschikt is. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Op dit moment heb ik een Bunq travel card waarvan het abonnement een paar maanden geleden 'opeens' is omgezet van gratis naar €7,99 per maand. Die werkt prima, maar ik wil er vanwege die behoorlijke kosten toch eigenlijk van af. Ik heb ook een Revolut card, maar eigenlijk nog nooit gebruikt. En sinds die hack een tijd geleden is het vertrouwen daarin ook een beetje gedaald.
Mijn bankaccount is bij ABN AMRO, die hebben ook kaarten maar niet geschikt voor Apple Pay(?) (toch wel een must-have wat mij betreft). Daar worden me de verschillende soorten ook niet helemaal duidelijk. Ik ben het spoor dus een beetje bijster door alle voorwaarden en eigenschappen van de verschillende soorten kaarten. Een prepaid kaart heeft mijn voorkeur wegens geen BKR-registratie en toch een wat veiliger gevoel.

Waar ik hem voornamelijk voor gebruik zijn online betalingen en voor betalingen bij vakanties in het buitenland (+/- 1-2 keer per jaar). Hoop dat jullie e.e.a. kunnen verduidelijken!

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
Lynox schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:03:
Een prepaid kaart heeft mijn voorkeur wegens geen BKR-registratie en toch een wat veiliger gevoel.
Zolang je de kredietfaciliteit (openstaand bedrag in termijnen terugbetalen, dus eigenlijk een doorlopend krediet) niet aanvraagt is er geen sprake van BKR-registratie. Veiliger gevoel? Met creditcard voel ik me een stuk veiliger dan zonder, dankzij de mogelijkheid tot chargebacks, aankoopverzekering, reisverzekering etc. Zonder vertrouwen (en dus veilig gevoel) zouden creditcards niet populair zijn. Ik weet niet of prepaid kaarten dezelfde voordelen hebben.

Ik beschouw revolut/wise/n26 niet als prepaid maar als veredelde bankpasjes trouwens. Van Revolut weet ik dat ze afhankelijk van je abonnement ook aankoopverzekering hebben. Gezien die kosten kan je net zo goed een ING-rekening met ING creditcard nemen, dan heb je tenminste een fatsoenlijke creditcard. Doe er meteen een gratis Wise-kaart erbij, en je hebt ook een gunstige wisselkoers wanneer je dat wil.

Op vakantie gebruik ik voor grotere aankopen liever mijn mastercard of amex dan mijn Wise kaart in verband met de aankoopverzekering. De minder gunstige wisselkoers neem ik dan voor lief. Wise gebruik ik voornamelijk voor het afrekenen van minder waardevolle zaken en eten/drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi! Ik ben aan het kijken welke creditcard voor mij nou het meest geschikt is. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Op dit moment heb ik een Bunq travel card waarvan het abonnement een paar maanden geleden 'opeens' is omgezet van gratis naar €7,99 per maand. Die werkt prima, maar ik wil er vanwege die behoorlijke kosten toch eigenlijk van af. Ik heb ook een Revolut card, maar eigenlijk nog nooit gebruikt. En sinds die hack een tijd geleden is het vertrouwen daarin ook een beetje gedaald.
Mijn bankaccount is bij ABN AMRO, die hebben ook kaarten maar niet geschikt voor Apple Pay(?) (toch wel een must-have wat mij betreft). Daar worden me de verschillende soorten ook niet helemaal duidelijk. Ik ben het spoor dus een beetje bijster door alle voorwaarden en eigenschappen van de verschillende soorten kaarten. Een prepaid kaart heeft mijn voorkeur wegens geen BKR-registratie en toch een wat veiliger gevoel.

Waar ik hem voornamelijk voor gebruik zijn online betalingen en voor betalingen bij vakanties in het buitenland (+/- 1-2 keer per jaar). Hoop dat jullie e.e.a. kunnen verduidelijken!
Als je bereid bent 7,99 te betalen bij bunq kan je Revolut Metal overwegen met de black friday deal (€80 ipv €135 per jaar) met aankoopverzekering en een gunstigere wisselkoers afhankelijk van wanneer je hem gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:47:
[...]

Als je bereid bent 7,99 te betalen bij bunq kan je Revolut Metal overwegen met de black friday deal (€80 ipv €135 per jaar) met aankoopverzekering en een gunstigere wisselkoers afhankelijk van wanneer je hem gebruikt.
Heb ik gisteren ook gedaan. Verzekeringen waar daarbij ook superieur aan die van N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:47:
[...]

De essentie van mijn verhaal was juist dat ik níet bereid ben om 7,99 p/m te betalen :). Daar komt €80,- voor een jaar wel aardig in de buurt.
Mawlana schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:46:
[...]

Zolang je de kredietfaciliteit (openstaand bedrag in termijnen terugbetalen, dus eigenlijk een doorlopend krediet) niet aanvraagt is er geen sprake van BKR-registratie. Veiliger gevoel? Met creditcard voel ik me een stuk veiliger dan zonder, dankzij de mogelijkheid tot chargebacks, aankoopverzekering, reisverzekering etc. Zonder vertrouwen (en dus veilig gevoel) zouden creditcards niet populair zijn. Ik weet niet of prepaid kaarten dezelfde voordelen hebben.

Ik beschouw revolut/wise/n26 niet als prepaid maar als veredelde bankpasjes trouwens. Van Revolut weet ik dat ze afhankelijk van je abonnement ook aankoopverzekering hebben. Gezien die kosten kan je net zo goed een ING-rekening met ING creditcard nemen, dan heb je tenminste een fatsoenlijke creditcard. Doe er meteen een gratis Wise-kaart erbij, en je hebt ook een gunstige wisselkoers wanneer je dat wil.

Op vakantie gebruik ik voor grotere aankopen liever mijn mastercard of amex dan mijn Wise kaart in verband met de aankoopverzekering. De minder gunstige wisselkoers neem ik dan voor lief. Wise gebruik ik voornamelijk voor het afrekenen van minder waardevolle zaken en eten/drinken.
Thanks voor je uitgebreide toelichting! De ING credit card komt meer in de buurt maar dan heb ik een bankrekening bij wéér een andere bank nodig, erg onhandig. En van Wise wordt ik nog niet echt wijzer was het nou is; een 'echte' credit card of een prepaid card? Want dan kan ik net zo goed mijn 'gratis' Revolut kaart gaan gebruiken, toch? Of mist daar de gunstige wisselkoers en/of aankoopbescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Mawlana schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:46:
[...]

Zijn er überhaupt nog creditcards in Nederland met een krediet faciliteit? ICS was er mee gestopt toch? (iig voor nieuwe klanten, wat ik helaas ben door een hypotheekaanvraag heb ik mijn oude ICS kaart moeten beëindigen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lynox schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:16:
[...]

De essentie van mijn verhaal was juist dat ik níet bereid ben om 7,99 p/m te betalen :). Daar komt €80,- voor een jaar wel aardig in de buurt.

[...]

Thanks voor je uitgebreide toelichting! De ING credit card komt meer in de buurt maar dan heb ik een bankrekening bij wéér een andere bank nodig, erg onhandig. En van Wise wordt ik nog niet echt wijzer was het nou is; een 'echte' credit card of een prepaid card? Want dan kan ik net zo goed mijn 'gratis' Revolut kaart gaan gebruiken, toch? Of mist daar de gunstige wisselkoers en/of aankoopbescherming?
Als je al een gratis Revolut-kaart hebt, biedt Wise verder inderdaad geen voordeel. Dat is redelijk lood om oud ijzer. Je kunt overwegen om Revolut met Apple Pay te gebruiken. Dan ben je eigenlijk gelijk klaar.

Een andere optie is om toch een creditcard van ICS via ABN AMRO aan te vragen. Als Apple Pay daar nog steeds niet mogelijk is, kun je eventueel een gratis Curve-kaart aanvragen. Je kunt dan je ABN ICS aan Curve koppelen en via Curve alsnog Apple Pay gebruiken.

De creditcards van Rabobank, ING en American Express zijn wel rechtstreeks met Apple Pay te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 25-11-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door TexMex op 25-11-2022 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002

Als je een echte creditcard wilt (Revolut is niet helemaal te vergelijken want is debit), en heel goedkoop: de EuroClix Mastercard. Eerste jaar gratis, daarna 15 euro per jaar en je spaart ook clix. Wordt uitgegeven door ICS. Alleen geen Apple Pay (eventueel via een Curve kaart te koppelen). Aankoopverzekering en aflevergarantie inbegrepen (zie voorwaarden, er zijn beperkingen). Komt nu voor zover ik het kan nagaan met gratis aanvullende reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Is Revolut eigenlijk ook geschikt voor 'reserveringsbetalingen' zoals hotelreserveringen en autohuur bijv.? Ik vloog laatst bijv. met WizzAir en daar accepteerden ze geen Revolutkaarten. Niet zo handig. Op hun website kan ik er weinig duidelijks over vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Lynox op 25-11-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 07:25
Revolut is wat ik kan vinden in Google een prepaid debit card.

Vaak accepteren verhuurbedrijven dit niet. Bij (geaccepteerde) credit kaarten heb je dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Lynox schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:02:
Is Revolut eigenlijk ook geschikt voor 'reserveringsbetalingen' zoals hotelreserveringen en autohuur bijv.? Ik vloog laatst bijv. met WizzAir en daar accepteerden ze geen Revolutkaarten. Niet zo handig. Op hun website kan ik er weinig duidelijks over vinden.
In principe werkt Revolut (en iedere andere MC of VISA debit kaart) ook met reserveringen. Het is dan eerder de merchant, die extra zekerheid wil m.b.t. de borg.

Probeerde je bij WizzAir aan boord/in de lucht te betalen? Dat het niet werkte heeft waarschijnlijk te maken dat hun betaalterminal offline transacties verwerkt, bij de meeste debitcardschema's zijn offline transacties niet mogelijk/toegestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynox
Wally2002 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:24:
[...]
Probeerde je bij WizzAir aan boord/in de lucht te betalen? Dat het niet werkte heeft waarschijnlijk te maken dat hun betaalterminal offline transacties verwerkt, bij de meeste debitcardschema's zijn offline transacties niet mogelijk/toegestaan.
Ja, dat was inderdaad in de lucht. Goed om te weten! Dan lijkt een 'echte' creditcard misschien toch iets handiger, met aanvulling van een Revolut card voor de kleine betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lynox schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:40:
[...]

Ja, dat was inderdaad in de lucht. Goed om te weten! Dan lijkt een 'echte' creditcard misschien toch iets handiger, met aanvulling van een Revolut card voor de kleine betalingen.
Het hangt ook af van de airline/treinbedrijf. Bij de Thalys en EasyJet heb ik in het verleden kunnen betalen toen de kaart nog 'prepaid' debit was, nu is het een normale volwaardige debit kaart.

Vraag me dan af hoe dit met Maestro gaat want dan zou elke NL Maestro kaart ook niet werken lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:09:
[...]

Het hangt ook af van de airline/treinbedrijf. Bij de Thalys en EasyJet heb ik in het verleden kunnen betalen toen de kaart nog 'prepaid' debit was, nu is het een normale volwaardige debit kaart.

Vraag me dan af hoe dit met Maestro gaat want dan zou elke NL Maestro kaart ook niet werken lijkt me.
Het hangt van meerdere factoren af: card issuer moet offline betalingen toestaan, en vaak dat de betaalautomaat ook maar tot een totaal aantal of totaal bedrag aan offline betalingen toestaat, voordat er weer gesynchroniseerd moet worden.
Maestro ondersteund v.z.i.w. helemaal geen offline betalingen omdat een online validatie nodig is van o.a. saldo.
Pagina: 1 ... 52 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1