Maestro zelf ondersteunt het wel, maar de meeste banken staan het om die reden inderdaad niet toe. Maar uiteindelijk is het de acceptant (of zijn payment processor) die offline betalingen moet weigeren en soms gebeurt dat niet (voor hun risico). Zo heb ik een jaar of 10 geleden in het buitenland wel eens met Maestro betaald, zonder PIN en met handtekening op het bonnetje. En dat werd een week later gewoon afgeschrevenWally2002 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:20:
[...]
Maestro ondersteund v.z.i.w. helemaal geen offline betalingen omdat een online validatie nodig is van o.a. saldo.
Ik zit even te kijken naar de deelnemende restaurants voor amex dinertegoed (Gold). Er zit niet veel soeps tussen als je vegetarisch (ook geen vis) wil eten.

Bij de betere restaurants kun je vaak prima vegetarisch eten krijgen, ook als dat niet op de kaart staat. Gewoon minimaal een paar dagen van tevoren even bellen om te vragen of het een probleem is.Mawlana schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:33:
Ik zit even te kijken naar de deelnemende restaurants voor amex dinertegoed (Gold). Er zit niet veel soeps tussen als je vegetarisch (ook geen vis) wil eten.
Als ik naar de Amsterdamse restaurants kijk hebben ze allemaal vegetarische gerechten op het menu. Alleen Brut de Mer niet, maar ja dat is ook bekend om de vis/oesters. Blijf het opmerkelijk vinden dat er zo een groot verschil is tussen Gold en Platinum qua restaurants.Mawlana schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:33:
Dat vind ik inderdaad ook apart en erg jammer. De keuze bij Platinum is beperkt en dan ook in een beperkt aantal steden. Zou mooi zijn geweest als de lijsten gecombineerd waren.PolarBear schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:29:
[...]
Blijf het opmerkelijk vinden dat er zo een groot verschil is tussen Gold en Platinum qua restaurants.
Andere doelgroep met Platinum en Gold, en natuurlijk een hoger voucher bedrag. €150 vs €50 is toch wel een verschil in mogelijkheden als je een keer gratis uit eten wilt. Uiteindelijk zelf in Amsterdam en Den Haag gegeten bij platinum tentjes waar je niet extreem boven de norm betaalt qua eten.PolarBear schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:29:
[...]
Blijf het opmerkelijk vinden dat er zo een groot verschil is tussen Gold en Platinum qua restaurants.
Nu in Phuket is er een tent waar je met 2 personen zo'n €40-€50 betaalt voor het diner. Moet dus de komende week nog maar eens 2x langsgaan om het krediet op te maken. Er zijn ergere dingen in het leven
Mee eens, een combi zou fijn zijn. Meer opties is altijd beter in mijn ogenPieroman schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:21:
[...]
Dat vind ik inderdaad ook apart en erg jammer. De keuze bij Platinum is beperkt en dan ook in een beperkt aantal steden. Zou mooi zijn geweest als de lijsten gecombineerd waren.
[ Voor 20% gewijzigd door hollandje op 28-11-2022 16:25 ]
Bij amex staat toch in de algemene voorwaarden dat het een nederlandse webshop moet zijn?hollandje schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 04:55:
Een data entry voor de amex aankoopverzekering.
2 weken terug voor het eerst gebruik gemaakt van de aankoopbescherming op de platinum kaart.
In september had ik wat op AliExpress besteld voor €13,- en pas 1.5 maand na ontvangst het pakje open gemaakt. Product werkte niet zoals beschreven en ik kon geen geschil meer openen op AliExpress. De verkopende partij een berichtje gestuurd en daar kreeg ik een paar onzin antwoorden.
Amex gebeld, situatie uitgelegd en er werd mij verteld dat ik later nog wat extra vragen zou krijgen omtrent de bestelling en het product. 2 Weken later (vandaag) bericht gekregen dat het geld op mijn account wordt bijgeschreven.
Als ik met iDeal betaalt had zoals ik vroeger deed kon ik fluiten naar mijn geld, nu zonder problemen terug gekregen. Ik zeg top!
Had 2 jaar geleden ook noise cancelation oordopjes gekocht. Goeie 500 euro voor 2. En werd bij mij afgewezen door die reden.
Er zijn wezenlijke verschillen tussen een chargeback, aankoopverzekering ("Verzekerd Kopen") en Geld-Terug-Garantie. De Geld-Terug-Garantie lijkt zich te beperken tot winkeliers en webshops in Nederland.syntesia schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:56:
[...]
Bij amex staat toch in de algemene voorwaarden dat het een nederlandse webshop moet zijn?
Had 2 jaar geleden ook noise cancelation oordopjes gekocht. Goeie 500 euro voor 2. En werd bij mij afgewezen door die reden.
Wordt het niet op een gegeven moment vervelend als ze elke maand opbellen met van bedankt voor het beantwoorden van de vragen van de vorige maand, maar deze maand zijn er veel meer aanvullende vragen: zou je niet ook alle rekeningafschriften van de laatste 10 jaar willen opsturen en ook alle screenshots van alle aandelen portfolio’s, en ook screenshots van elke crypto wallet en ook facturen van elke aankoop die je ooit met de creditcard hebt gedaan en elke overeenkomst die je hebt afgesloten, en ga zo maar door elke maand…We Are Borg schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:49:
[...]
Waarom zou je niet antwoorden: omdat het persoonlijke financiële vragen zijn?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:07
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Dat zou zeker vervelend zijn. Gelukkig is jouw voorbeeld zo overtrokken dat de TS daar niet bang voor hoeft te zijnWeicool schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:32:
[...]
Wordt het niet op een gegeven moment vervelend als ze elke maand opbellen met van bedankt voor het beantwoorden van de vragen van de vorige maand, maar deze maand zijn er veel meer aanvullende vragen: zou je niet ook alle rekeningafschriften van de laatste 10 jaar willen opsturen en ook alle screenshots van alle aandelen portfolio’s, en ook screenshots van elke crypto wallet en ook facturen van elke aankoop die je ooit met de creditcard hebt gedaan en elke overeenkomst die je hebt afgesloten, en ga zo maar door elke maand…
Het is vandaag de dag echter allemaal mogelijk in de naam van de WWFT en het tegengaan van witwassen.We Are Borg schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:54:
[...]
Dat zou zeker vervelend zijn. Gelukkig is jouw voorbeeld zo overtrokken dat de TS daar niet bang voor hoeft te zijn
En nog een datapuntje voor een buitenlands etentje met het dinner voordeel, ook binnen 2 dagen gecrediteerd. Alleen wel met 57 cent verschilPolarBear schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:07:
[...]
Als datapunt, zaterdag gegeten bij Rijks (aanrader wat mij betreft) en dinsdag al 150 euro creditering gehad.
Vreemde valuta? Dining voordeel dekt niet de commissiekosten. Bij mij duurde buitenlandse dining voordeel een week voor het erop stondPolarBear schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:52:
[...]
En nog een datapuntje voor een buitenlands etentje met het dinner voordeel, ook binnen 2 dagen gecrediteerd. Alleen wel met 57 cent verschil
Nope commissie is 2.72 euro.hollandje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:57:
[...]
Vreemde valuta? Dining voordeel dekt niet de commissiekosten. Bij mij duurde buitenlandse dining voordeel een week voor het erop stond
Bij mij was commissie 1,11 op een bedrag van 45,61. Oftewel 44,50 zonder commissie en kreeg €45 voordeel bijgeschreven op het eerste buitenlandse etentje. Sinds ze in stappen van €1 werken klopte het wel. Zit het bij jou ook zo misschien?
111.57 euro uitgegeven aan eten, 111 euro teruggekregen. Ga er verder niet over klagenhollandje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:05:
[...]
Bij mij was commissie 1,11 op een bedrag van 45,61. Oftewel 44,50 zonder commissie en kreeg €45 voordeel bijgeschreven op het eerste buitenlandse etentje. Sinds ze in stappen van €1 werken klopte het wel. Zit het bij jou ook zo misschien?
Datapuntje: mijn Wise Visa debit card werd geaccepteerd bij de plaatselijke Albert Heijn.
Ik heb geen andere Visa of Mastercard debit kaarten om mee te testen, dus ik weet niet of Wise iets heeft gedaan om de kaart door Albert Heijn te laten accepteren, of dat Albert Heijn het acceptatiebeleid heeft aangepast.
Ik heb geen andere Visa of Mastercard debit kaarten om mee te testen, dus ik weet niet of Wise iets heeft gedaan om de kaart door Albert Heijn te laten accepteren, of dat Albert Heijn het acceptatiebeleid heeft aangepast.
Anoniem: 981489
Dat tweede, AH is MC/Visa Debit aan het toevoegen.Zr40 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:29:
Datapuntje: mijn Wise Visa debit card werd geaccepteerd bij de plaatselijke Albert Heijn.
Het werd tijd, nu nog amexAnoniem: 981489 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:01:
[...]
Dat tweede, AH is MC/Visa Debit aan het toevoegen.
Zie dit draadje. Maestro wordt uitgefaseerd. Gaat dus wel om debit Mastercard en debit VISA.Zr40 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:29:
Ben wel benieuwd of MC en VISA credit ook door AH geaccepteerd worden.
Wel beetje tegenvaller. Denk gebruik eens de lounge via priority pass op Schiphol, maar moet je vanwege drukte eerst in een digitale wachtrij gaan staan voordat je de lounge in kan. Tsjaa dat duurt natuurlijk zo lang dat geen zin meer heeft om de lounge in te gaan.
Wat had je verwacht? Dat je met zo een goedkope creditcard als vip wordt behandeld?Crasheeee schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:50:
Wel beetje tegenvaller. Denk gebruik eens de lounge via priority pass op Schiphol, maar moet je vanwege drukte eerst in een digitale wachtrij gaan staan voordat je de lounge in kan. Tsjaa dat duurt natuurlijk zo lang dat geen zin meer heeft om de lounge in te gaan.

In het Reizen met het Vliegtuig draadje vergelijkbare ervaringen, wanneer was het en welke lounge?Crasheeee schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:50:
Alhoewel Priority Pass wel aangeeft dat vanwege seizoensdrukte de toegang gereguleerd kan worden, mag je toch ook wel verwachten dat ze leveren wat ze aanbieden, namelijk Loungetoegang.xminator schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:59:
[...]
Wat had je verwacht? Dat je met zo een goedkope creditcard als vip wordt behandeld?
Priority Pass krijg je bij de Amex gold en Platinum, of MasterCard Black. Niet bepaald goedkope kaarten.
Een bijzonder kinderlijke reactie, maar dat had ik niet verwacht. Toegang krijgen voordat je gaat boarden was relaxt geweestxminator schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:59:
[...]
Wat had je verwacht? Dat je met zo een goedkope creditcard als vip wordt behandeld?
Afgelopen donderdag Aspire Lounge 41.Wally2002 schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:10:
[...]
In het Reizen met het Vliegtuig draadje vergelijkbare ervaringen, wanneer was het en welke lounge?
Mocht iemand aankomende week vliegen. Ik wil best de queue link delen
Mag ik alstublieft de priority pass wachtrij link? Ik vlieg dit weekendCrasheeee schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:27:
[...]
Afgelopen donderdag Aspire Lounge 41.
Mocht iemand aankomende week vliegen. Ik wil best de queue link delen
Onlangs een bestelling van 1300 euro geplaatst bij Bol.com en betaald met creditcard (ICS).
Week lang stond het als gereserveerd, vandaag ging ik weer kijken en is de reservering verdwenen.
Bestedingsruimte is ook weer volledig 100%, alsof ik nooit besteld heb.
Product wel geleverd gekregen... Op Bol.com staat dat ik het hele bedrag betaald heb en dus 0 euro openstaat.
Heb ik geluk of wat betekent dit?
Week lang stond het als gereserveerd, vandaag ging ik weer kijken en is de reservering verdwenen.
Product wel geleverd gekregen... Op Bol.com staat dat ik het hele bedrag betaald heb en dus 0 euro openstaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Wispe op 12-12-2022 19:08 ]
Don’t get your hopes up. Bol vergeet je niet en gaat gewoon afschrijven. Ik heb dat ook meegemaakt toen de levering langer dan een week duurde (wel keurig door Bol aangegeven hoor). Maar het verschuldigde bedrag werd wel gewoon afgeschreven.Wispe schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:01:
Onlangs een bestelling van 1300 euro geplaatst bij Bol.com en betaald met creditcard (ICS).
Hmm, okay. Is toch vreemd dat de reservering dan verdwijnt?rclahsen schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:24:
[...]
Don’t get your hopes up. Bol vergeet je niet en gaat gewoon afschrijven. Ik heb dat ook meegemaakt toen de levering langer dan een week duurde (wel keurig door Bol aangegeven hoor). Maar het verschuldigde bedrag werd wel gewoon afgeschreven.
Het is wel normaal hoor. Oude reserveringen worden niet meer getoond. En andersom zie ik ook regelmatig gebeuren: betaling voltooid maar reservering nog steeds zichtbaar. Die vervalt vanzelf
Ja begrijp ik, maar ik heb niets betaald. Die reservering zou toch omgezet moeten worden naar een schuld? Niet verdwijnen en weergeven alsof er nooit een bestelling is geplaatst.Zr40 schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:36:
Het is wel normaal hoor. Oude reserveringen worden niet meer getoond. En andersom zie ik ook regelmatig gebeuren: betaling voltooid maar reservering nog steeds zichtbaar. Die vervalt vanzelf
[ Voor 8% gewijzigd door Wispe op 12-12-2022 19:39 ]
Ik heb hem ook, sinds september, en ben inmiddels 3 of 4 keer bij lounge 41 geweest en nooit toegelaten. Het is altijd te druk, te dit of te dat. Een enkele keer in 26 (hal 1) wel toegelaten zonder problemen. In het buitenland heb ik nooit problemen gehad bijvoorbeeld op London Heathrow en Dallas/Fort-Worth.Crasheeee schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:50:
Misschien ligt het aan het feit dat zoveel mensen op Schiphol overstappen. Ik zou me in ieder geval echt zwaar genaaid voelen als ik de volle mep voor zo'n priority pass zou betalen en telkens wordt weggestuurd. Kost toch mooi €400 per jaar los.
Dat kan. Dat moet niet.Wispe schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:38:
[...]
Ja begrijp ik, maar ik heb niets betaald. Die reservering zou toch omgezet moeten worden naar een schuld? Niet verdwijnen en weergeven alsof er nooit een bestelling is geplaatst.
Als een reservering langer staat vervalt die vaak, en wordt er gewoon een nieuwe transactie geboekt/gedaan voor de echte betaling.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Heb dat nooit meegemaakt.. Altijd wel dat de reservering werd omgezet in een schuld.YakuzA schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:51:
[...]
Dat kan. Dat moet niet.
Als een reservering langer staat vervalt die vaak, en wordt er gewoon een nieuwe transactie gedaan voor de echte betaling.
Zie hem dan wel vanzelf verschijnen. Tnx.
Het zal idd minder vaak voorkomen, omdat een incassant niet gegarandeerd weet dat zijn afboeking direct succesvol gedaan kan worden, wat die wel weet als zijn reservering nog staat.Wispe schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:53:
[...]
Heb dat nooit meegemaakt.. Altijd wel dat de reservering werd omgezet in een schuld.
Zie hem dan wel vanzelf verschijnen. Tnx.
Die zal dus vaak proberen om de definitieve betaling binnen het reserveringswindow te doen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Update:Phyrozi schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:43:
Zo, hier een United Quest card by Chase aangevraagd. Mijn vrouw is Amerikaanse.
Om voor mij al credit history op te bouwen voor emigratie, hebben we deze op haar naam met mij als Authorized User (AU). Zij heeft al een goede score en ik heb verhalen gelezen dat Chase later, als je zelf eentje aanvraagt, de naam+adres matcht en hier je SSN aanhangt en je hier dan profijt van hebt met oog op je credit score.
Dit was de best shot om dit alvast in werking te zetten, dus we gaan het meemaken.
In ieder geval biedt het altijd 2 gratis checked bags voor het reizen (scheelt toch weer transatlantic) en veel andere miles
edit: ik zal hier mijn ervaring plaatsen - mits interessant.
Prachtige kaart, werkt in ieder geval bij de Aldi en de Spar en overal elders, behalve andere supermarkten.
Alles inmiddels op deze kaart en we hebben onze welkomstbonus a 1000 euro verzilverd. We moesten toch nog wat grote aankopen doen en een wintersport, dus die eerste 3500 besteden was niet zo moeilijk.
We wilden ook de Citi Cash Reward aanschaffen voor de 5% cashback op boodschappen, maar helaas heeft die foreign transaction fees. Er zijn weinig kaarten waar je AU kunt zijn zonder SSN en die het waard zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Phyrozi op 12-12-2022 20:03 ]
De levering duurde langer dan een week, maar de pre-autorisatie zal wel geldig blijven. Maar uiteindelijk is het niets raars: jij krijgt je bestelde goederen, Bol.com krijgt zijn geld. Van beide kanten is de uitkomst zoals het hoort 😊Wispe schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:33:
[...]
Hmm, okay. Is toch vreemd dat de reservering dan verdwijnt?
ICS verwijdert een reservering na 28 dagen. Dat is mij vorig jaar verteld nadat een reservering van een autohuur bleef staan. En ja, na 28 dagen was de reservering weg.YakuzA schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:51:
[...]
Dat kan. Dat moet niet.
Als een reservering langer staat vervalt die vaak, en wordt er gewoon een nieuwe transactie geboekt/gedaan voor de echte betaling.
Blijf het toch raar vinden. Mijn bestedingsruimte is nu weer 100%. Eigenlijk zou ik nu bij wijze van weer de volledige ruimte kunnen benutten. Als de incassant morgen die 1300 euro incasseert en ik heb in de tussentijd de 100% bestedingsruimte uitgegeven, heb ik toch een schuld van meer dan 100% van mijn bestedingsruimte? Kan dat überhaupt wel dan?YakuzA schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:00:
[...]
Het zal idd minder vaak voorkomen, omdat een incassant niet gegarandeerd weet dat zijn afboeking direct succesvol gedaan kan worden, wat die wel weet als zijn reservering nog staat.
Die zal dus vaak proberen om de definitieve betaling binnen het reserveringswindow te doen.
Ik kan op Google ook niks vinden over dit soort gang van zaken, behalve dat de reservering vervalt als de incassant de betaling als afgehandeld heeft aangemerkt...
Vind het gewoon heel raar...
[ Voor 9% gewijzigd door Wispe op 13-12-2022 08:01 ]
Anoniem: 1835258
Ja hoor, dat kan. Dan ben je over limiet. Stel je hebt je volledige bestedingsruimte verbruikt en de CC maatschappij brengt de kosten voor de CC in rekening dan sta je ook in de min, want die kosten worden niet tegengehouden vanwege onvoldoende bestedingsruimte.Volgens mij wordt je CC dan wel automatisch geblokkeerd totdat je weer tot max. je bestedingsruimte hebt verbruikt.Wispe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:59:
[...]
Als de incassant morgen die 1300 euro incasseert en ik heb in de tussentijd de 100% bestedingsruimte uitgegeven, heb ik toch een schuld van meer dan 100% van mijn bestedingsruimte? Kan dat überhaupt wel dan?
Snap dat het aantrekkelijk is om te denken dat je door een fout in jouw voordeel niet hoeft te betalen, maar ben 99,9% zeker dat je CC alsnog belast wordt.
Plat houders zitten lekker in de Privium lounge op Schiphol of bij de luchtvaartmaatschappij.Wally2002 schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:14:
[...]
Alhoewel Priority Pass wel aangeeft dat vanwege seizoensdrukte de toegang gereguleerd kan worden, mag je toch ook wel verwachten dat ze leveren wat ze aanbieden, namelijk Loungetoegang.
Priority Pass krijg je bij de Amex gold en Platinum, of MasterCard Black. Niet bepaald goedkope kaarten.
Kosten van de bank/creditcardmaatschappij zijn in dat opzicht wel anders dan van een acceptant. Bankkosten worden inderdaad altijd afgeschreven, maar ik denk niet dat bol kan afschrijven als ze daarmee de kaart over de limiet trekken. CC maatschappij ziet het immers gewoon als een nieuwe transactie, waarvoor geen bestedingsruimte is. Anders had Bol die reservering maar actief moeten houden.Anoniem: 1835258 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:41:
[...]
Ja hoor, dat kan. Dan ben je over limiet. Stel je hebt je volledige bestedingsruimte verbruikt en de CC maatschappij brengt de kosten voor de CC in rekening dan sta je ook in de min, want die kosten worden niet tegengehouden vanwege onvoldoende bestedingsruimte.Volgens mij wordt je CC dan wel automatisch geblokkeerd totdat je weer tot max. je bestedingsruimte hebt verbruikt.
Snap dat het aantrekkelijk is om te denken dat je door een fout in jouw voordeel niet hoeft te betalen, maar ben 99,9% zeker dat je CC alsnog belast wordt.
De betalingsverplichting aan Bol blijft echter wel bestaan, dus die zullen gegarandeerd op een andere manier achter de betaling aan gaan.
Anoniem: 1835258
Goede verduidelijking. Ik bedoel inderdaad dat het technisch gezien wel mogelijk is om over limiet te gaan, bijv. de kosten van de CC maatschappij. Eens dat het in dit voorbeeld goed mogelijk is dat Bol de CC niet meer kan belasten als er onvoldoende bestedingsruimte is. Het lijkt mij desondanks een slecht idee om zo te proberen onder de betalingsverplichting uit te komen. Dat gaat niet werken.Wild Chocolate schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:49:
[...]
Kosten van de bank/creditcardmaatschappij zijn in dat opzicht wel anders dan van een acceptant. Bankkosten worden inderdaad altijd afgeschreven, maar ik denk niet dat bol kan afschrijven als ze daarmee de kaart over de limiet trekken. CC maatschappij ziet het immers gewoon als een nieuwe transactie, waarvoor geen bestedingsruimte is. Anders had Bol die reservering maar actief moeten houden.
De betalingsverplichting aan Bol blijft echter wel bestaan, dus die zullen gegarandeerd op een andere manier achter de betaling aan gaan.
Tuurlijk zullen ze achter de betaling aan gaan, vind het alleen volstrekt onlogisch om de reservering op te heffen, te laten zien alsof er nooit iets is gebeurd met de kaart en op Bol.com weer te geven dat er is betaald.Wild Chocolate schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:49:
[...]
Kosten van de bank/creditcardmaatschappij zijn in dat opzicht wel anders dan van een acceptant. Bankkosten worden inderdaad altijd afgeschreven, maar ik denk niet dat bol kan afschrijven als ze daarmee de kaart over de limiet trekken. CC maatschappij ziet het immers gewoon als een nieuwe transactie, waarvoor geen bestedingsruimte is. Anders had Bol die reservering maar actief moeten houden.
Ik wacht rustig af... Vervaldatum van de factuur is 18 december, dus zal vast dan weer iets horen...
Bij mij heeft de reisverzekering de Mastercard black ook uitbetaald. Het was 2 maanden totaal stil en toen kreeg ik een mail dat je het geld voor mijn zelfgeboekte vervangende terugvlucht na een Easyjet annulering terug krijg.
Helemaal met je eens dat het volstrekt onlogisch is.Wispe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:56:
[...]
Tuurlijk zullen ze achter de betaling aan gaan, vind het alleen volstrekt onlogisch om de reservering op te heffen, te laten zien alsof er nooit iets is gebeurd met de kaart en op Bol.com weer te geven dat er is betaald.
Ik wacht rustig af... Vervaldatum van de factuur is 18 december, dus zal vast dan weer iets horen...
Je zal zien dat Bol straks nog tegen je begint te blaffen ook, wanneer ze erachter komen dat het geld niet is afgeschreven...
EDIT: Maar wellicht kunnen ze het alsnog afschrijven (zo lang het binnen je limiet blijft lukt dat misschien wel, ondanks de vervallen reservering).
[ Voor 10% gewijzigd door Wild Chocolate op 13-12-2022 21:02 ]
Wat zou er gebeuren als ik nu zeg dat ik het product nooit heb ontvangen?Wild Chocolate schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:01:
[...]
Helemaal met je eens dat het volstrekt onlogisch is.
Je zal zien dat Bol straks nog tegen je begint te blaffen ook, wanneer ze erachter komen dat het geld niet is afgeschreven...
EDIT: Maar wellicht kunnen ze het alsnog afschrijven (zo lang het binnen je limiet blijft lukt dat misschien wel, ondanks de vervallen reservering).

Een product t.w.v. 1300 euro gratis in huis en 1300 euro gratis "retour".
Nee grapje.
Ik heb meerdere ervaringen met bol waar ik producten gratis heb ontvangen. Het zij een 2 producten in de doos ipv 1 of een stoel die na ontvangst op 'niet beschikbaar' was gezet en direct geld teruggestort gekregen. Stoel was de dag ervoor bezorgd en stond als bezorgd in mijn account, desondanks toch geld retour
Als je geluk hebt hebben ze niks door, maar meestal innen ze toch het geld

Als je geluk hebt hebben ze niks door, maar meestal innen ze toch het geld
Van wat ik van ICS heb begrepen, vervalt een reservering automatisch een week na het moment van reserveren, als een betaling uitblijft. In dit geval zal er bij bol.com wellicht het e.e.a. mis zijn gegaan, waardoor de betaling niet heeft plaatsgevonden. Dat het systeem weergeeft dat er wel is betaald, is gek, maar dat zal aan de zijde van bol.com zitten.Wispe schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:01:
Geloof mij nou maar die afschrijving komt nog weldennisk. schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:13:
[...]
Van wat ik van ICS heb begrepen, vervalt een reservering automatisch een week na het moment van reserveren, als een betaling uitblijft. In dit geval zal er bij bol.com wellicht het e.e.a. mis zijn gegaan, waardoor de betaling niet heeft plaatsgevonden. Dat het systeem weergeeft dat er wel is betaald, is gek, maar dat zal aan de zijde van bol.com zitten.
Kan best zijn dat Bol.com de transactie autoriseert, daarna een week lang niets doet, dus jouw reservering vervalt en verdwijnt weer en dat 2 dagen later Bol alsnog gewoon je kaart belast.
Sowieso zijn dit vaak dingen die spelen die met uitgestelde levering te maken hebben. Dus heb je iets besteld maar gekozen om het pas over x dagen/weken te leveren (kan he, we zijn niet allemaal van het ala minute in huis moeten hebben)
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Dat is niet wat hier speelt.Borromini schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:04:
Zelfde hier, Bol komt pas later op de week leveren dus dat bedrag staat nog niet op betaald maar op gereserveerd op de CC. Niks abnormaals.
Het kan zijn dat ze vergeten zijn em te capturen via de PSP bij de creditcardmaatschappij, daar staat een bepaalde tijd voor. Maar het lijkt me sterk dat Bol.com dit niet goed geregeld heeft, dus ik denk dat je em nog wel kunt verwachten. Pas na 28 dagen weet je dus zeker dat de reservering vervallen is. Volgens mij is dit de standaard in de branche.Wispe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:07:
[...]
Wat zou er gebeuren als ik nu zeg dat ik het product nooit heb ontvangen?![]()
Een product t.w.v. 1300 euro gratis in huis en 1300 euro gratis "retour".![]()
Nee grapje.
Het kan zijn dat Bol.com de betaling gecanceld heeft maar wel heeft geleverd. Dit lijkt me ook sterk, maar goed bij ieder bedrijf gaat wel eens wat mis.
Edit:
Hier wat meer informatie over het capturen van payments. En hier wat meer info over een payment lifecycle.
[ Voor 32% gewijzigd door Koehandelaar op 14-12-2022 17:03 ]
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort eindelijk weer wat mag gaan reizen voor werk. Ik zit nu te denken om mijn Amex Green maar weer op te waarderen naar Gold of misschien weer naar Platinum. Hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon wachten op een aanbieding (heb de vorige gemist) of proactief bellen?
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Ik heb dat ook laatst gehad met bol met een PS5. Was eerst gereserveerd, dag later verdween 't bedrag (ps5 wel bezorgd die dag) en kwam pas na 13 of 14 dagen weer terug in 't overzicht.
Met een amex FB gold kaart
Met een amex FB gold kaart
NS FC: SW 2742 0448 8213
Ik zou proactief bellen, maar goed dat doe ik met heel veel dingenAntiPasta schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:12:
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort eindelijk weer wat mag gaan reizen voor werk. Ik zit nu te denken om mijn Amex Green maar weer op te waarderen naar Gold of misschien weer naar Platinum. Hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon wachten op een aanbieding (heb de vorige gemist) of proactief bellen?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Amex heeft eindelijk weer een upgrade offer: 75k punten voor upgrade naar Platinum. Straks maar eens even regelen.
Waar zie je dat eigenlijk? In een pop-up op de website?Mawlana schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:44:
Amex heeft eindelijk weer een upgrade offer: 75k punten voor upgrade naar Platinum. Straks maar eens even regelen.
Hier dus: https://www.americanexpre...gr-pry-gold-naar-platinum
[ Voor 21% gewijzigd door oohh op 16-12-2022 12:51 ]
Tijdens het scrollen door m'n transactiesoverzicht zag ik de aanbieding op dezelfde plek als waar al die tijd de referral-actie stond.oohh schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:50:
[...]
Waar zie je dat eigenlijk? In een pop-up op de website?
Ik ben benieuwd of ik 'm dit jaar nog kan ontvangen, dan kan ik dat dinertegoed nog even meepakken.
Bol.com heeft het alsnog geïncasseerd (helaas, had wel stiekem hoop dat ze het waren vergeten
)
Blijf het totaal onlogisch vinden hoe het is gegaan.
Volgende week 13de maand, in 1x aflossen. Donderdag komt de loodgieter de Quooker installeren (dat was datgene wat 1300 gekost heeft haha).
Iedereen dank voor het meedenken.
Blijf het totaal onlogisch vinden hoe het is gegaan.
Volgende week 13de maand, in 1x aflossen. Donderdag komt de loodgieter de Quooker installeren (dat was datgene wat 1300 gekost heeft haha).
Iedereen dank voor het meedenken.
[ Voor 17% gewijzigd door Wispe op 16-12-2022 18:58 ]
@Wispe Laten we eerlijk zijn, Bol.com zou zijn zaken ook wel héél slecht voor elkaar hebben, als ze de voor hun belangrijkste stap in het bestelproces zouden "vergeten"...
Klopt het dat het skip the line programma is gestopt bij AMEX? In the amex experiences app zie ik het ook niet meer.
Nog wel ticketmaster voordelen maar geen uitjes oid meer
https://www.tiqets.com/nl/?partner=AmexSpoekGTi schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:43:
Klopt het dat het skip the line programma is gestopt bij AMEX? In the amex experiences app zie ik het ook niet meer.
Via de rechtstreekse link lijkt het nog wel te werken, maar zie het inderdaad niet meer in de Experiences app staan. Heb dit 2 weken geleden toevallig nog gebruikt, toen stond het nog wel bij de Experiences app in.
Hoe activeer ik een amex gold FB kaart? Het lukt maar niet als ik via de app de kaart wil activeren? Doe ik iets verkeerds?
Krijg elke keer de melding uw kaart kan niet geactiveerd worden.
Voor mijn eigen kaart heb ik destijds gebeld omdat het ook niet lukte, maar de dame aan de lijn zei toen dat 't al geactiveerd was..
Voor mijn eigen kaart heb ik destijds gebeld omdat het ook niet lukte, maar de dame aan de lijn zei toen dat 't al geactiveerd was..
[ Voor 44% gewijzigd door Musta op 20-12-2022 20:37 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Je kan het via de website ook doen, dat werkte bij mij wel. Zie deze link https://global.americanex...-pl-kaart-activeren-btn#/Musta schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:35:
Hoe activeer ik een amex gold FB kaart? Het lukt maar niet als ik via de app de kaart wil activeren? Doe ik iets verkeerds?
Wel 3k uitgeven in 3 maanden. Voor de meesten geen probleem, maar het noemen waard denk ik.oohh schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:50:
[...]
Waar zie je dat eigenlijk? In een pop-up op de website?
Natuurlijk een noodlottige pech hier. We zouden aankomend weekend naar Parijs gaan en nu zijn we beide ziek.
De Thalys omboeken is niet het probleem hier.
Ik heb via booking.com een hotel geboekt (bij een keten) maar de annuleringstermijn is al verlopen.
Ik kan wel een annulering aanvragen en daarbij een verzoek tot kwijtschelding van de totale kosten maar daar gaat 2 dagen over heen. Het lijkt me wel de weg die ik eerst moet inslaan alvorens het te gaan voorleggen bij AMEX denk ik.
Jullie nog suggesties?
De Thalys omboeken is niet het probleem hier.
Ik heb via booking.com een hotel geboekt (bij een keten) maar de annuleringstermijn is al verlopen.
Ik kan wel een annulering aanvragen en daarbij een verzoek tot kwijtschelding van de totale kosten maar daar gaat 2 dagen over heen. Het lijkt me wel de weg die ik eerst moet inslaan alvorens het te gaan voorleggen bij AMEX denk ik.
Jullie nog suggesties?
Moest even twee keer kijken of het nou al weekend was of niet, maar is het verplaatsen van het weekend icm de keten (dan even bellen) geen optie?
In principe wel natuurlijk maar het duurt weer een jaar voor het kerst isCrasheeee schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:40:
Moest even twee keer kijken of het nou al weekend was of niet, maar is het verplaatsen van het weekend icm de keten (dan even bellen) geen optie?
Hoi,
Ik zit te kijken naar een AMEX Gold card vanwege de voordelen, alleen vaak zie je acties dat je het eerste jaar minder betaalt, dit lijkt mij fijn voor het uitproberen van de kaart, ik zie dit echter niet terugkomen op de website op het moment. Moet ik wachten tot er een actie of is er een "verstopte" pagina waarop deze acties staan?
Edit: Bedankt voor de referrals, heb er een aantal binnen al
Ik kijk even aan over een new year deal komt en anders gebruik ik een van de ontvangen aanboden
Ik zit te kijken naar een AMEX Gold card vanwege de voordelen, alleen vaak zie je acties dat je het eerste jaar minder betaalt, dit lijkt mij fijn voor het uitproberen van de kaart, ik zie dit echter niet terugkomen op de website op het moment. Moet ik wachten tot er een actie of is er een "verstopte" pagina waarop deze acties staan?
Edit: Bedankt voor de referrals, heb er een aantal binnen al
[ Voor 19% gewijzigd door zomaar0iemand op 23-12-2022 14:23 ]
Ben bang dat ze die actie offline hebben gehaald met de nieuwe benefits. Misschien doen ze volgend jaar nog zo'n actie maar voor nu zijn er geen verborgen pagina's jammer genoegzomaar0iemand schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:46:
Hoi,
Ik heb dit dus ook nu. Wilde een AMEX Platinum aanvragen en loop me dood te zoeken naar de 50% korting. Jammer, anders had ik hem wel willen proberen. Zoek een tweede prive en zakelijke cc namelijk.hollandje schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:26:
[...]
Ben bang dat ze die actie offline hebben gehaald met de nieuwe benefits. Misschien doen ze volgend jaar nog zo'n actie maar voor nu zijn er geen verborgen pagina's jammer genoeg
Mocht iemand mij alsnog kunnen helpen dan is dit zeer welkom!
Edit:
Al denk ik dat een Gold Card ook voldoende is om mee te starten.
[ Voor 12% gewijzigd door Redondo1982 op 24-12-2022 09:44 ]
I don't have dreams, I have goals!!
De 50% korting op platinum is een lange tijd weg, eigenlijk sinds het introduceren van het €300,- diner tegoed. Ik ben bang dat ook voor platinum het een tijdje zal duren voordat ze misschien weer met een kortingsactie komen op de jaarbijdrage.Redondo1982 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:17:
[...]
Ik heb dit dus ook nu. Wilde een AMEX Platinum aanvragen en loop me dood te zoeken naar de 50% korting. Jammer, anders had ik hem wel willen proberen. Zoek een tweede prive en zakelijke cc namelijk.
Mocht iemand mij alsnog kunnen helpen dan is dit zeer welkom!
Edit:
Al denk ik dat een Gold Card ook voldoende is om mee te starten.
De enige manier om een beetje korting te scoren nu is door te starten met een gold card op introductie basis en 20.000 punten krijgen (op z'n minst €80,- waard) en dan na 6 maanden te upgraden naar platinum met een 75.000 punten bonus als ze met zo'n actie stunten, zoals nu (op z'n minst €300,- waard). Op die manier krijg je dus €380,- aan punten op het totaal van €880 (half jaar gold, heel jaar platinum).
Ik heb het idee dat Amex de werving nu overlaat aan de bestaande klanten. Zodoende kunnen zij ook nog wat punten meepakken. Tot een paar weken terug kon je een flink aantal punten ontvangen met referrals (terwijl ik op de upgrade offer aan het wachten washollandje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:53:
[...]
De 50% korting op platinum is een lange tijd weg, eigenlijk sinds het introduceren van het €300,- diner tegoed. Ik ben bang dat ook voor platinum het een tijdje zal duren voordat ze misschien weer met een kortingsactie komen op de jaarbijdrage.
De enige manier om een beetje korting te scoren nu is door te starten met een gold card op introductie basis en 20.000 punten krijgen (op z'n minst €80,- waard) en dan na 6 maanden te upgraden naar platinum met een 75.000 punten bonus als ze met zo'n actie stunten, zoals nu (op z'n minst €300,- waard). Op die manier krijg je dus €380,- aan punten op het totaal van €880 (half jaar gold, heel jaar platinum).
Jep precies, sinds ik klant ben geworden in april zijn er al 4 soort gelijke introduceer een vriend acties geweest. Terwijl voorheen die niet zo frequent warenMawlana schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:59:
[...]
Ik heb het idee dat Amex de werving nu overlaat aan de bestaande klanten. Zodoende kunnen zij ook nog wat punten meepakken. Tot een paar weken terug kon je een flink aantal punten ontvangen met referrals (terwijl ik op de upgrade offer aan het wachten was).
Ik heb inmiddels een AMEX Gold card aangevraagd (met hulp van een aantal hier, waarvoor dank) en hier kan ik voorlopig goed mee uit de voeten. In de toekomst misschien overstap naar Platinum, maar de Gold is eigenlijk al voldoende. Ik zag later nog meer extra’s waardoor ik super tevreden ben.
I don't have dreams, I have goals!!
Iemand een goede tip voor Black mastercard of platinum AMEX?
Wat betreft amex is het krijgen van een referral van iemand is op dit moment de beste deal. Eerder was er nog een tijdelijke aanbieding voor het eerste jaar helft van het geld, maar dit is niet meer. Dus referral is de way to godavedido schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:49:
Iemand een goede tip voor Black mastercard of platinum AMEX?
Zoals shorteh zei, referral en als je voor amex plat gaat is het slim wanneer je je hebt aangemeld voor het Privium voordeel gewoon op de bonnefooi langs te gaan op Schiphol wanneer je je Privium nummer hebt. Scheelt weer een maand wachten op een afspraak
Ben opzoek naar een simpele, maar ook een goedkope creditcard voor (zakelijke) hotel boekingen en eventuele dure aankopen waarbij Paypal niet mogelijk is.
Ik heb tot nu toe ABN, ING en ANWB gevonden, maar welke banken/creditcard service bevelen jullie nog meer aan?
Ik heb tot nu toe ABN, ING en ANWB gevonden, maar welke banken/creditcard service bevelen jullie nog meer aan?
De kaarten van ABN en ANWB lopen via ICS (een dochter van ABN-AMRO), die geven ook "losse" kaarten uit, zowel VISA als Mastercard. Daarvan is de Mastercard "classic" het voordeligst, met € 26 per jaar. Nadeel bij ICS is dat ze nog altijd geen Apple Pay/Google Pay ondersteunen. Wel is er ondersteuning voor Garmin Pay en Fitbit Pay.Dutchredgaming schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:26:
Ben opzoek naar een simpele, maar ook een goedkope creditcard voor (zakelijke) hotel boekingen en eventuele dure aankopen waarbij Paypal niet mogelijk is.
Naast ICS, zijn volgens mij momenteel alleen ING en Rabo nog in Nederland actief als zelfstandige kaart-uitgevers.
[ Voor 15% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-12-2022 13:48 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Nou ja, American Express heb je ook nog, maar AmEx is niet per definitie goedkoper: de Blue card is al duurder dan de kaarten die je noemt. En de acceptatie van AmEx vind ik echt minder goed dan MC en Visa.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:39:
[...]
Naast ICS, zijn volgens mij momenteel alleen ING en Rabo nog in Nederland actief als zelfstandige kaart-uitgevers.
American Express Blue is gratis bij besteding van meer dan 3k per jaar. Op zich is dat volgens mij wel te doen; ongeveer 250 euro per maand. Je mag de Amex consumentenkaarten alleen niet zakelijk gebruiken.rclahsen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:06:
[...]
Nou ja, American Express heb je ook nog, maar AmEx is niet per definitie goedkoper: de Blue card is al duurder dan de kaarten die je noemt. En de acceptatie van AmEx vind ik echt minder goed dan MC en Visa.
[ Voor 14% gewijzigd door oohh op 28-12-2022 14:29 ]
Precies en als je een creditcard neemt omdat je niet met PayPal kan betalen bij sommige hotels/webwinkels is de kans heel klein dat ze wel amex accepteren. In dit geval zou ik voor een Visa of Mastercard gaan. Geen idee welke het beste/goedkoopste is thoughoohh schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:27:
[...]
American Express Blue is gratis bij besteding van meer dan 3k per jaar. Op zich is dat volgens mij wel te doen; ongeveer 250 euro per maand.
Maar het vervelende van Amex is wel dat je een backup nodig hebt want niet alle merchants accepteren het.
Hebben ANWB en ABN geen aparte app daarvoor zoals ING met mobiel betalen (nu ingebakken in mijn bankieren app)?Herko_ter_Horst schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:39:
[...]
De kaarten van ABN en ANWB lopen via ICS (een dochter van ABN-AMRO), die geven ook "losse" kaarten uit, zowel VISA als Mastercard. Daarvan is de Mastercard "classic" het voordeligst, met € 26 per jaar. Nadeel bij ICS is dat ze nog altijd geen Apple Pay/Google Pay ondersteunen. Wel is er ondersteuning voor Garmin Pay en Fitbit Pay.
ING is geen aanrader?
Bij ABN kun je wel de transacties op je creditcard zien in de mobiele app van ABN, maar je kunt er niet mobiel mee betalen (wel met de gewone betaalpas). De ANWB-card gebruikt (net als de meeste andere "co-branded" kaarten) de app van ICS zelf en die biedt ook geen mogelijkheid om mobiel te betalen.Dutchredgaming schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:10:
[...]
Hebben ANWB en ABN geen aparte app daarvoor zoals ING met mobiel betalen (nu ingebakken in mijn bankieren app)?
Als je al een betaalrekening hebt bij ING en je een eenvoudige creditcard nodig hebt, dan zou ik gewoon lekker voor de goedkoopste creditcard van ING gaan. Voor € 19,80 per jaar een Mastercard mét Apple Pay...
Hun Platinumcard is ook wel interessant (is ook gewoon Mastercard): dekking eigen risico bij autohuur en 365 dagen aankoopverzekering (ipv 180). Deze creditcard is dan € 32,40 duurder, namelijk € 52,20 per jaar.
Hun Platinumcard is ook wel interessant (is ook gewoon Mastercard): dekking eigen risico bij autohuur en 365 dagen aankoopverzekering (ipv 180). Deze creditcard is dan € 32,40 duurder, namelijk € 52,20 per jaar.
ANWB silver is ook interessant. Eerste jaar 50% korting (€13,25).Mawlana schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:24:
Als je al een betaalrekening hebt bij ING en je een eenvoudige creditcard nodig hebt, dan zou ik gewoon lekker voor de goedkoopste creditcard van ING gaan. Voor € 19,80 per jaar een Mastercard mét Apple Pay...![]()
Voor Amex verwacht ik dat er het aankomende jaar toch wel weer algemene kortingsacties zullen gaan komen zonder aan een referral gebonden te zijn..En kijk ook gewoon wat Mastercard ICS zelf aanbiedt (los van je bank) in verzekeringen en extra's met eventuele acties naast Amex.
En over de AMEX acceptatie: die wordt snel beter gelukkig. Sinds zelfs mijn lokale Jumbo (Franchise) supermarkt hem accepteert spaar ik lekker veel punten door mijn dagelijkse boodschappen en tankbeurten. Daarbij heb ik wel een overstap gemaakt van de Flying blue Platinum kaart naar de "gewone" Amex Gold kaart. De Flying blue kaart is toch lastiger met het inzetten van punten. Vooral als je tijdens of na Covid niet zo'n vlieg behoefte meer hebt.
De gewone niet Flying Blue AMEX kaarten zijn een paar euro per maand duurder, maar tegelijkertijd kan je die punten voor heel veel gebruiken (omzetten naar diverse airline programma's, bij Ticketmaster etc) of ze gewoon in korting om laten zetten op je maand factuur. Dat laatste doe ik en zo heb ik maandelijks korting op de kaart en wat ik doe/koop. De nieuwe kaarten sinds november geven meer punten.
En over de AMEX acceptatie: die wordt snel beter gelukkig. Sinds zelfs mijn lokale Jumbo (Franchise) supermarkt hem accepteert spaar ik lekker veel punten door mijn dagelijkse boodschappen en tankbeurten. Daarbij heb ik wel een overstap gemaakt van de Flying blue Platinum kaart naar de "gewone" Amex Gold kaart. De Flying blue kaart is toch lastiger met het inzetten van punten. Vooral als je tijdens of na Covid niet zo'n vlieg behoefte meer hebt.
De gewone niet Flying Blue AMEX kaarten zijn een paar euro per maand duurder, maar tegelijkertijd kan je die punten voor heel veel gebruiken (omzetten naar diverse airline programma's, bij Ticketmaster etc) of ze gewoon in korting om laten zetten op je maand factuur. Dat laatste doe ik en zo heb ik maandelijks korting op de kaart en wat ik doe/koop. De nieuwe kaarten sinds november geven meer punten.
[ Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 28-12-2022 16:58 ]
ASN biedt ook een VISA-kaart aan voor € 26 per jaar. Klant zijn is niet nodig.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:39:
[...]
De kaarten van ABN en ANWB lopen via ICS (een dochter van ABN-AMRO), die geven ook "losse" kaarten uit, zowel VISA als Mastercard. Daarvan is de Mastercard "classic" het voordeligst, met € 26 per jaar. Nadeel bij ICS is dat ze nog altijd geen Apple Pay/Google Pay ondersteunen. Wel is er ondersteuning voor Garmin Pay en Fitbit Pay.
En als je écht cheap wil kun je ook nog een EuroClix Mastercard (ook via ICS) aanvragen. Eerste jaar gratis en daarna € 15 per jaar.
Er loopt momenteel een actie waarmee het eerste jaar de prijs zelfs nog lager is. Moet je wel opschieten, die actie loopt 31 december af. De ASN-kaart loopt trouwens ook via ICS.kwon schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:34:
[...]
ASN biedt ook een VISA-kaart aan voor € 26 per jaar. Klant zijn is niet nodig.
Ik lees bij buitenland dinnertegoed amex binnen een week teruggestort ervaring. Hoe is het bij. L restaurants?
Ik heb afgelopen oktober het dinertegoed gebruikt en daar ging volgens mij een dag of 6 overheendavedido schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:41:
Ik lees bij buitenland dinnertegoed amex binnen een week teruggestort ervaring. Hoe is het bij. L restaurants?
Ik heb de Platinum card binnen, maar kan me niet aanmelden voor het Dining voordeel.Mawlana schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:08:
[...]
Volgens de voorwaarden komt het dinertegoed te vervallen wanneer je overstapt op een andere kaart zonder dinertegoed. Dus ik kan die € 50 nu alvast uitgeven en straks na het upgraden naar Platinum (waar blijft die aanbieding?) kan ik er als het goed is weer van profiteren.
Volgens mij heb je met Gold wel keuze over een kleiner aantal restaurants...
Misschien toch maar 1 voordeel per persoon per jaar.Bedankt voor uw interesse in het Dining voordeel. Dit voordeel is helaas niet beschikbaar.
Blijf uw kaart gebruiken voor uw dagelijkse uitgaven.
Niet dat ik nog een tafeltje voor vanavond zou kunnen vinden...

/update: happy new year! Het voordeel is nu wel beschikbaar. Ik heb het vermoeden dat je per kalenderjaar slechts voor één dining voordeel (Gold of Platinum) kan aanmelden. Met andere woorden: heb je Gold en ben je van plan later in het jaar over te stappen op Platinum? Meld je NIET aan.
[ Voor 14% gewijzigd door Mawlana op 01-01-2023 11:09 ]
Is het jullie opgevallen dat MasterCard en Visa meer geaccepteerd beginnen te worden in Nederland? Bij de Albert Heijn waar ze altijd geweigerd werden, worden ze nu opeens geaccepteerd. Hetzelfde bij drankautomaten op stations.
MasterCard Credit of Debit? Debit is te verwachten aangezien Maestro gaat verdwijnen en MC Debit de vervanger is.
Allebei. Credit kan soms herkend worden als debit via de Curve frontend.mfkne schreef op maandag 2 januari 2023 @ 06:08:
MasterCard Credit of Debit? Debit is te verwachten aangezien Maestro gaat verdwijnen en MC Debit de vervanger is.
Dan ziet de betaal terminal alleen de debit van Curve. Curve handelt de betaling online af via de gekoppelde creditcard.Weicool schreef op maandag 2 januari 2023 @ 06:51:
[...]
Allebei. Credit kan soms herkend worden als debit via de Curve frontend.
Acceptatie van MC debit en VISA debit is binnenkort 100% in NL, zie dit draadje.
Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1