SpoekGTi schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:44:
[...]
Klopt bijna alle Shell pompen accepteren AMEX, evenals Total Energie en Lukoil pompen. Vaak geen contactloze betaling, maar met kaart invoer gaat het prima. Hier in de buurt is een Lukoil onbemand pompje vaak de goedkoopste, maar ik moet sowieso E5 tanken dus vaak toch al huilen

Hier een Shell tankstation waar je voor creditcard gebruik extra moet betalen en geen AMEX accepteert.
Maar de Esso is goedkoper, kan met AMEX betalen en je spaart nog punten voor cadeaubonnen. (en pre corona stond 1 van ons 2 wel om de 4 dagen bij de pomp waardoor we dubbele punten kregen.
Ik merk dat AMEX toch minder wordt geaccepteerd, vorig weekend een weekend weg geweest. Huisje van Natuurhuisje wat niet van AMEX kon, 2 lunch restaurants waar AMEX niet kon, 2 restaurants waar AMEX niet kon. En afgelopen vrijdag bij Mcdonald langs de A12 (Veenendaal) waar ik ook niet meer met AMEX kon betalen. Als je het vraagt weet ook niemand of het kan en zeggen ze allemaal probeer maar. 🙄
De restaurants waren allemaal (iets) boven het midden sigment.
Ik heb nu bijna 10 jaar Flying Blue Silver card. Vroeger kreeg ik nog wel eens korting op de jaar bijdrage, maar tegenwoordig alleen dubbele punten en eenmalig bonus (Weet het niet meer precies) punten.
Inmiddels een aardige berg Flying blue punten, maar de laatste jaren vlieg ik bijna niet en met 2 kleintjes en 3de die eraan komt zie ik dat komende jaar er ook niet van komen. Inmiddels heb ik 140-150k flying blue punten. Daar kan je een aardig stukje mee vliegen.
Maar 10 jaar x 75 euro is ook een aardig bedrag.