Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Mawlana schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:26:
[...]

Ik heb de Platinum card binnen, maar kan me niet aanmelden voor het Dining voordeel.

[...]

Misschien toch maar 1 voordeel per persoon per jaar. :+

Niet dat ik nog een tafeltje voor vanavond zou kunnen vinden... _O-
Een vraag hierover, heeft iemand het diner tegoed al eens gebruikt en gekregen? Ik heb vorig jaar bij een aangesloten restaurant gegeten maar nog niets tegoed gehad. Hoe lang kan zoiets duren?

[ Voor 136% gewijzigd door royjn op 02-01-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
royjn schreef op maandag 2 januari 2023 @ 08:20:
[...]

Een vraag hierover, heeft iemand het diner tegoed al eens gebruikt en gekregen? Ik heb vorig jaar bij een aangesloten restaurant gegeten maar nog niets tegoed gehad. Hoe lang kan zoiets duren?
in de voorwaarden staat dat het even kan duren. Volgens mij staan er hier ook enkele ervaringen gepost. Bij mij was het hooguit enkele dagen.

Let verder op dat de lijst voor gold kaarthouders anders is dan platinum.
En er was ook een restaurant dat per abuis op de lijst stond, maar dat heb ik mogelijk op het inside flyer forum gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wally2002 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 08:23:
[...]

in de voorwaarden staat dat het even kan duren. Volgens mij staan er hier ook enkele ervaringen gepost. Bij mij was het hooguit enkele dagen.

Let verder op dat de lijst voor gold kaarthouders anders is dan platinum.
En er was ook een restaurant dat per abuis op de lijst stond, maar dat heb ik mogelijk op het inside flyer forum gelezen.
Thanks, ik zag het net in het topic voorbij komen. Ik heb platinum, ik zal eens de helpdesk lastigvallen.

[update] Voor de geïnteresseerden het kan tot 150 dagen duren.

[ Voor 5% gewijzigd door royjn op 02-01-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
royjn schreef op maandag 2 januari 2023 @ 08:27:
[...]

Thanks, ik zag het net in het topic voorbij komen. Ik heb platinum, ik zal eens de helpdesk lastigvallen.

[update] Voor de geïnteresseerden het kan tot 150 dagen duren.
Soms gaat het zelfs fout bij de restaurant registratie. Ik had dat bijvoorbeeld bij het Momo restaurant binnen het park hotel
In Amsterdam: soms staat bij de afschrijving de naam van het Momo restaurant op het afschrift en dan is de terugbetaling binnen een paar dagen, en wanneer het op naam van het park hotel staat, dan zelfs na die 150 dagen nog geen terugstorting. Amex Klantenservice wil natuurlijk weer eens niet helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Weicool op 02-01-2023 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 09:53
Weicool schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Soms gaat het zelfs fout bij de restaurant registratie. Ik had dat bijvoorbeeld bij het Momo restaurant binnen het park hotel
In Amsterdam: soms staat bij de afschrijving de naam van het Momo restaurant op het afschrift en dan is de terugbetaling binnen een paar dagen, en wanneer het op naam van het park hotel staat, dan zelfs na die 150 dagen nog geen terugstorting. Amex Klantenservice wil natuurlijk weer eens niet helpen.
Bij Izakaya stond Sir Albert op het afschrift, maar kreeg alsnog m'n geld automatisch terug. Heb je gebeld of via de chat? Ik vind ze telefonisch altijd wat meer welwillend om te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 11:13
Ik heb een tegoed op mijn Amex card staan.

Hoe kan ik het tegoed van mijn Amex naar mijn bankrekening overhevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AMEX verrekent dat met je volgende afrekening vziw. Heb dat ook ooit gehad met een grote terugbetaling - ik heb dan gewoon een paar maanden geen afrekening gekregen :P.

Ik denk dat je wel kan bellen om het teruggestort te krijgen, maar ik denk dat ze daar geen haast mee maken (als ze het al doen).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 11:13
Borromini schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:14:
AMEX verrekent dat met je volgende afrekening vziw. Heb dat ook ooit gehad met een grote terugbetaling - ik heb dan gewoon een paar maanden geen afrekening gekregen :P.

Ik denk dat je wel kan bellen om het teruggestort te krijgen, maar ik denk dat ze daar geen haast mee maken (als ze het al doen).
ik heb ook een grote terugbetaling ontvangen en die zie ik graag terug op mijn spaarrekening.

Dan moet ik even de eerstvolgende afrekening afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02-06 21:59
ronnym schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:25:
[...]

ik heb ook een grote terugbetaling ontvangen en die zie ik graag terug op mijn spaarrekening.

Dan moet ik even de eerstvolgende afrekening afwachten
Als je het terug wilt op je tegenrekening moet je bellen maar dat kan wel even duren. Heb gehoord dat dit zelfs 90 dagen kan duren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBoesX
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-05 13:22
royjn schreef op maandag 2 januari 2023 @ 08:20:
[...]

Wij hebben een paar dagen geleden op 30 december bij Bazaar Meat By José Andrés in Las Vegas een diner gehad en op 3 januari stond het 150,- euro voordeel al retour op de kaart. Ik ben alleen wel benieuwd of die nu voor 2022 of 2023 mee gaat tellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBoesX
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-05 13:22
ronnym schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:09:
Ik heb een tegoed op mijn Amex card staan.

Hoe kan ik het tegoed van mijn Amex naar mijn bankrekening overhevelen?
Ze gaan dat gewoon verrekenen met toekomstige afschrijvingen. Als je het gestort wil hebben kan dat pas na één maand als er eerst een afschrijving is geweest en er dan nog een positief saldo overblijft. Ik laat het altijd gewoon staan omdat ik aardig wat bij en afschrijvingen heb in een maand fluctueert het nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 15:20

AntiPasta

d1 m0z4rella

Ook ik heb inmiddels de Platinum-Amex binnen, en verkneukel me al over het dinertegoed!
Wel jammer dat er in Ierland niets op de lijst staat, daar ga ik meerdere maanden doorbrengen. Ach, een gegeven paard enzo...

Vraagje: voor de 75k MR moet je 3000€ uitgeven "binnen drie maanden na ontvangst kaart" geloof ik.
Maar wel moment hanteren ze precies?
Ik ben zelf gaan uitgeven toen ik een notificatie kreeg van Apple Pay dat er een "nieuwe kaart was gekoppeld", maar de fysieke kaart kwam pas 5 dagen later. Ook maakt het geloof ik niet uit of je de oude kaart nog gebruikt (groen, in mijn geval), maar weet iemand dit zeker?

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
AntiPasta schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:30:
Ook ik heb inmiddels de Platinum-Amex binnen, en verkneukel me al over het dinertegoed!
Wel jammer dat er in Ierland niets op de lijst staat, daar ga ik meerdere maanden doorbrengen. Ach, een gegeven paard enzo...

Vraagje: voor de 75k MR moet je 3000€ uitgeven "binnen drie maanden na ontvangst kaart" geloof ik.
Ik ben zelf gaan uitgeven toen ik een notificatie kreeg van Apple Pay dat er een "nieuwe kaart was gekoppeld", maar de fysieke kaart kwam pas 5 dagen later. Ook maakt het geloof ik niet uit of je de oude kaart nog gebruikt (groen, in mijn geval), maar weet iemand dit zeker?
Vanaf het moment dat de activatie gedaan volgens mij nu zal het om die 5 dagen niet hangen denk ik

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
AntiPasta schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:30:

Je Apple Pay transacties tellen gewoon mee hoor, geen zorgen :) Veel plezier met je kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:58
Vandaag bij de MacDonalds toch even een tegenvaller. De AMEX deed het niet, wat ik best bijzonder vind. Ik had wel verwacht dat ik met AMEX bij dit soort (Amerikaanse) bedrijven kon betalen. Andere betaalpas kiezen is geen probleem, maar de acceptatie valt me dan wel tegen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:46
Redondo1982 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:42:
Vandaag bij de MacDonalds toch even een tegenvaller. De AMEX deed het niet, wat ik best bijzonder vind. Ik had wel verwacht dat ik met AMEX bij dit soort (Amerikaanse) bedrijven kon betalen. Andere betaalpas kiezen is geen probleem, maar de acceptatie valt me dan wel tegen.
Er zijn genoeg franchise McDonald’s-vestigingen te vinden. Daardoor kan de kaartacceptatie per vestiging verschillen. Ik weet ik niet of de McOpCo filialen wel Amex accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
oohh schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:55:
[...]

Er zijn genoeg franchise McDonald’s-vestigingen te vinden. Daardoor kan de kaartacceptatie per vestiging verschillen. Ik weet ik niet of de McOpCo filialen wel Amex accepteren.
Bizar dat een franchise-formule van zo'n groot concern per filiaal verschillend kan zijn. Je kan de franchisenemer ook verplichten om alle kaarten te accepteren. Althans, zo zou ik het doen. Maarja, het is geen ramp. Opmerkelijk vind ik het wel.

We gaan iig onze reis verder voortzetten om te kijken of AMEX een aanvulling voor mij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Die verwachting had ik ook. Maar een Starbucks, KFC en de BK werkt dan vaak weer wel.

Ben met kerst overigens naar Parijs geweest en kon vanaf Rotterdam en in de Thalys en in Parijs alles betalen met mijn AMEX, behalve dan de lokale gebakskraam bij het Louvre 🤣

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Hmm dat is vreemd. Bij mij doet Amex het overigens alleen als ik hem in de machine steek bij de Mac Donalds, dus niet contactloos. Nog geen enkele keer gehad dat die geweigerd werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
hollandje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:29:
[...]

Hmm dat is vreemd. Bij mij doet Amex het overigens alleen als ik hem in de machine steek bij de Mac Donalds, dus niet contactloos. Nog geen enkele keer gehad dat die geweigerd werd
Oh, nooit verwacht dat het verschil zou maken. Zal het eens proberen, maar dat maakt het nog meer random |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:51
[...]

Klopt. Amex wordt hier en daar contactloos niet geaccepteerd is mijn ervaring.

Ik zoek eigenlijk nog een tankstation in Haarlem en omgeving met fatsoenlijke brandstofprijzen waar amex wordt geaccepteerd. Tot nu heb ik alleen tankstations gevonden waar de brandstof sowieso €0,10 duurder is.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Overigens ook grappig dat bij de McDonalds op de pin terminal van de self service kiosk dan gevraagd wordt of ik een fooi wil geven met amex. Nog nooit gehad met MC/Visa kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bij verschillende Pathé-vestigingen trouwens gehad dat ik niet kan afrekenen met Amex terwijl overduidelijk een Amex-logo staat tussen de betaalmethoden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mijn bezwaar gericht aan de directie bij ING loopt ondertussen al ruim twee maanden :z Mid december brief gehad dat ze nog twee weken extra nodig hebben maar ze zijn nog aan het uitbuiken van het kerstdiner

En als ik naar Cuba ga heb ik waarschijnlijk niks aan mijn amex dus zit ik weer met de backup kaart van ING: als dat maar goed gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
hollandje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:48:
Overigens ook grappig dat bij de McDonalds op de pin terminal van de self service kiosk dan gevraagd wordt of ik een fooi wil geven met amex. Nog nooit gehad met MC/Visa kaart
Fooi? Echt?

Wel zie ik altijd de donering van € 0,50 voor het Ronald Macdonald huis staan, maar fooi gaat wel wat ver haha. In Amerika is dat gebruikelijk, toch? Bepaald percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mawlana schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:23:
Bij verschillende Pathé-vestigingen trouwens gehad dat ik niet kan afrekenen met Amex terwijl overduidelijk een Amex-logo staat tussen de betaalmethoden. :')
En ook geprobeerd met de fysieke kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-06 12:25
[...]

Dat is ook het geval bij NS automaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Redondo1982 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:44:
[...]

En ook geprobeerd met de fysieke kaart?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb m'n doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ANWB inmiddels opgezegd, scheelt toch weer ~€ 13 per maand. De verzekering via Amex Plat en de collectieve verzekering (AIG) via de werkgever (óók voor privé reizen) vind ik wel genoeg. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Mawlana schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:33:
Ik heb m'n doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ANWB inmiddels opgezegd, scheelt toch weer ~€ 13 per maand. De verzekering via Amex Plat en de collectieve verzekering (AIG) via de werkgever (óók voor privé reizen) vind ik wel genoeg. :)
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Nu kost m’n Gold Card incl. gratis extra Green cards en zakelijke kaart nagenoeg hetzelfde als m’n MC (had deze prive en zakelijk) en heb ik ook nog meer voordelen met de Amex. Ik speel dus break even en spaar nu punten en meer. Dus goede stap d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 10-01-2023 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
Same!

Een vriend van mij heeft (toen het nog gold was) een kaart van mij gekregen. Hij had een reis geboekt welke ivm ziekte last minute niet door kon gaan. De annuleringsverzekering deed nergens moeilijk over en gaf hem zonder enige discussie zijn geld terug. Dit gaf mij wel genoeg vertrouwen om de doorlopende op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 14:17

Pieroman

/me

Hier zat ik ook aan te denken maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe de dekking nou werkt wanneer je niet met de Amex betaalt. Ik zit nu bijvoorbeeld met de volgende situatie:

Over 2 maanden ga ik een weekje naar Oostenrijk met de auto. Op de heenweg een hotel tussenstop waar men alleen cash accepteert, daarna in een appartement wat iemand anders betaalt (ook niet via cc).
Is iets van deze reis dan gedekt of is hier toch nog de reguliere reisverzekering voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Pieroman schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Hier zat ik ook aan te denken maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe de dekking nou werkt wanneer je niet met de Amex betaalt. Ik zit nu bijvoorbeeld met de volgende situatie:

Over 2 maanden ga ik een weekje naar Oostenrijk met de auto. Op de heenweg een hotel tussenstop waar men alleen cash accepteert, daarna in een appartement wat iemand anders betaalt (ook niet via cc).
Is iets van deze reis dan gedekt of is hier toch nog de reguliere reisverzekering voor nodig?
Wat ik heb begrepen (uit de posts in dit topic) is dat zolang je kan aantonen dat de andere partij geen Amex accepteert, dat het dan wel wordt gedekt. Dus even screenshots bewaren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
Pieroman schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Ik ga zelf op wintersport over een aantal weken, maar ik heb er gewoon voor gezorgd dat ik alle betalingen naar me toe trok. Dan weet ik tenminste zeker dat ik gedekt ben. Voor uitzonderingsgevallen kan je denk ik het beste even met American Express zelf bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:27:
[...]

American Express Blue is gratis bij besteding van meer dan 3k per jaar. Op zich is dat volgens mij wel te doen; ongeveer 250 euro per maand. Je mag de Amex consumentenkaarten alleen niet zakelijk gebruiken.
Toevallig recent die kaart aangevraagd en in gebruik genomen. Mooie bonus is dan dat je de punten kunt sparen, al moet je behoorlijk uitgeven voordat je er überhaupt iets van kunt kopen.

Als ik naar mijn credit card afschrift kijk van de Rabobank dan kom ik (afgelopen jaar) makkelijk aan 750€ per maand gemiddeld aan uitgaven (zitten ook zakelijke reizen bij die ik voorschiet en weer declareer). Ook het boeken van een vakantie (vliegtickets) zou ik dan op die manier doen ipv met iDeal. Daarnaast heb ik de AMEX ook gekoppeld aan mijn PayPal account, ondanks dat sommige partijen geen AMEX accepteren kan je het via PayPal dan weer wel via AMEX laten lopen.

Daarnaast hou ik dan mijn Rabocard wel, die kost me 1,45€ per maand. In mijn ogen nog steeds eigenlijk de beste deal als je puur kijkt naar een losse kaart icm de iets betere acceptatie. Daarbij heb ik ook een verhoogde limiet op die kaart (voor 10+ man F1 tickets gekocht) en daar werd er ook niet moeilijk over gedaan door de Rabobank.

Wat wel een minder modern punt is van de AMEX-kaart is de verificatiemethode zodra je een betaling doet online. Je krijgt een e-mail of SMS met daarin een bevestigingscode óf je moet de ontbrekende cijfers van je PIN-code invullen. Bij de Rabobank dan dien je de RaboApp te openen en daar de aankoop te autoriseren, AMEX voelt daarin wat ouderwets aan.

Overigens had ik misschien liever nog de voordelen van Zero FX gehad van Bunq met hun credit card, maar ik zie niet genoeg voordelen in de rest van hun diensten om daarvoor het imho prijzige Bunq abonnement te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door fredkroket op 10-01-2023 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Mawlana schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:42:
[...]

Wat ik heb begrepen (uit de posts in dit topic) is dat zolang je kan aantonen dat de andere partij geen Amex accepteert, dat het dan wel wordt gedekt. Dus even screenshots bewaren. :+
Jep, je bent eigenlijk altijd medisch verzekerd, zie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jFqrg055yV7m6Gx1Z1vV5JDOsQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rz5W2gMf4zc4Ji3DQftGWMeW.png?f=user_large

De man die ik sprak van de verzekeringspartij zei dat 70% van de reis betaald moet zijn met Amex wil je je verhalen op de andere onderdelen van de verzekering

[ Voor 13% gewijzigd door hollandje op 10-01-2023 19:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oohh
Vandaag ook maar even naar Amex gebeld voor de retentiebonus. Ik kreeg na een jaar Platinum gehad te hebben en aanbod van 50k MR punten en de komende drie maanden 2.5 punt per besteedde euro. Volgens mij in lijn met wat anderen hier in de afgelopen maanden ook hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
oohh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:58:
Vandaag ook maar even naar Amex gebeld voor de retentiebonus. Ik kreeg na een jaar Platinum gehad te hebben en aanbod van 50k MR punten en de komende drie maanden 2.5 punt per besteedde euro. Volgens mij in lijn met wat anderen hier in de afgelopen maanden ook hebben gekregen.
zover ik heb gelezen is 50k + 2.5 MR per euro idd een goede deal. Heb maar een geval vernomen waar 60k werd aangeboden maar dit was met een hoge spend en doordrammen ;)

Ben zelf in Mei aan de beurt voor een offer dus hoop ook 50k eruit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davedido
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-04 07:55
Is er ook een retentiebonus voor gold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
davedido schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:41:
Is er ook een retentiebonus voor gold?
Daar kom je op één manier achter: bellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Zoals eerder hier beschreven heb ik inmiddels mijn Platinum Amex weer terug (na een reis van Gold -> Plat -> Green -> nu weer Plat). Privium aanvragen kan voorlopig nog niet, krijg ik te lezen, maar ik begreep dat er wel een alternatief werd geboden... al kan ik dat niet meer vinden.

Dus ik bel Amex en... de dame aan de gene zijde weet het ook niet? Vrij warrig verhaal dat er een tijdelijke Privium was, maar nu weer niet, maar dat ik binnen twee weken een uitnodiging kon verwachten (op de site staat nog '6 maanden' :? ), maar dat ik nog wel 'zelf een account moet aanmaken op de site van schiphol'... raar. Heeft iemand met recente ervaring hier het echte verhaal? Ik vind het hoogst verwarrend.

Daarnaast vroeg ik ook hoe lang het duurt om mijn Priority Pass te ontvangen, ook hier een raar verhaal dat het 'elk moment kan komen'...

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
AntiPasta schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:33:
Zoals eerder hier beschreven heb ik inmiddels mijn Platinum Amex weer terug (na een reis van Gold -> Plat -> Green -> nu weer Plat). Privium aanvragen kan voorlopig nog niet, krijg ik te lezen,
Als je de juiste link hebt, dan kan dat gewoon. :+

Je kan ook een keer op de bonnefooi naar Schiphol en kijken of je het daar direct kan fixen. Wanneer het niet druk is, dan helpen ze je wel.

In principe moet je je via deze pagina aanmelden voor Privium. Ik verwacht dat je dan je "tijdelijke Privium" op korte termijn krijgt (lounge access, geen prio security/grenspassage dus).

[ Voor 19% gewijzigd door Mawlana op 12-01-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:19
Ik twijfel om van Gold over te stappen naar Platinum. De offer van 75.000 punten vind ik interessant. Dat vertegenwoordigt een waarde van ongeveer 300 euro. Met dan 300 euro restaurant tegoed erbij heb ik de kosten er al bijna uit. Verder natuurlijk de onbeperkt lounge toegang en de Privium, alhoewel ik niet heel vaak reis en vanwege een handicap sowieso eigenlijk altijd voor mag in alle rijen op het vliegveld. De spend van 3000 euro om de 75.000 punten te krijgen de komende drie maanden ga ik vermoedelijk ook wel halen met nog twee vliegtickets die geboekt moeten worden plus wat andere uitjes en bestellingen.

Iemand nog andere redenen om het wel of niet te doen? Mis ik nog dingen? Ik ben nog niet zo thuis in hoe het met alle verzekeringen zit eerlijk gezegd. Voelt toch "spannend" om dan mijn doorlopende reisverzekering op te zeggen bijvoorbeeld merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 14:17

Pieroman

/me

AntiPasta schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:33:
Zoals eerder hier beschreven heb ik inmiddels mijn Platinum Amex weer terug (na een reis van Gold -> Plat -> Green -> nu weer Plat). Privium aanvragen kan voorlopig nog niet, krijg ik te lezen, maar ik begreep dat er wel een alternatief werd geboden... al kan ik dat niet meer vinden.
Als je niet langer dan 2 jaar geleden nog Privium lid bent geweest kan je ook je lidmaatschap laten heractiveren. Nieuwe scan/afspraak is dan niet nodig

[ Voor 33% gewijzigd door Pieroman op 12-01-2023 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
donleone83 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:14:
Ik twijfel om van Gold over te stappen naar Platinum. De offer van 75.000 punten vind ik interessant. Dat vertegenwoordigt een waarde van ongeveer 300 euro. Met dan 300 euro restaurant tegoed erbij heb ik de kosten er al bijna uit. Verder natuurlijk de onbeperkt lounge toegang en de Privium, alhoewel ik niet heel vaak reis en vanwege een handicap sowieso eigenlijk altijd voor mag in alle rijen op het vliegveld. De spend van 3000 euro om de 75.000 punten te krijgen de komende drie maanden ga ik vermoedelijk ook wel halen met nog twee vliegtickets die geboekt moeten worden plus wat andere uitjes en bestellingen.

Iemand nog andere redenen om het wel of niet te doen? Mis ik nog dingen? Ik ben nog niet zo thuis in hoe het met alle verzekeringen zit eerlijk gezegd. Voelt toch "spannend" om dan mijn doorlopende reisverzekering op te zeggen bijvoorbeeld merk ik.
Die 75k punten zijn wel meer waard dan € 300. Die punten zijn goed voor minstens € 600 wanneer je met KLM vliegt (bijv 2 retourtjes NYC met € 230 bijbetaling pp). :+ Er zijn geheid betere deals te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Pieroman schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:25:
[...]

Als je niet langer dan 2 jaar geleden nog Privium lid bent geweest kan je ook je lidmaatschap laten heractiveren. Nieuwe scan/afspraak is dan niet nodig
Ah, helaas, voor mij is het drie jaar... ik ga het nog even afwachten (eerste vlucht is pas op 12/2), anders ga ik gewoon op de bonnefooi langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Mawlana schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Die 75k punten zijn wel meer waard dan € 300. Die punten zijn goed voor minstens € 600 wanneer je met KLM vliegt (bijv 2 retourtjes NYC met € 230 bijbetaling pp). :+ Er zijn geheid betere deals te vinden.
Dank. Aangezien er ergens het komende jaar wellicht nog een tripje naar Amerika gaat plaatsvinden trekt dit mij wel over de streep :)

Hoe werkt dat overigens met het dinertegoed als je rekening lager dan 150 euro is? Ik NL zijn er met name sterrenrestaurants maar ik zie bijvoorbeeld in Edinburgh ook restaurants waar je niet zomaar in 1 avond 150 euro stuk slaat. Kan je het dan gewoon nog een keer gebruiken totdat je de 150 euro hebt bereikt? Of zit er een minimale bestedingswaarde aan vast?

[ Voor 27% gewijzigd door donleone83 op 12-01-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
donleone83 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Dank. Aangezien er ergens het komende jaar wellicht nog een tripje naar Amerika gaat plaatsvinden trekt dit mij wel over de streep :)

Hoe werkt dat overigens met het dinertegoed als je rekening lager dan 150 euro is? Ik NL zijn er met name sterrenrestaurants maar ik zie bijvoorbeeld in Edinburgh ook restaurants waar je niet zomaar in 1 avond 150 euro stuk slaat. Kan je het dan gewoon nog een keer gebruiken totdat je de 150 euro hebt bereikt? Of zit er een minimale bestedingswaarde aan vast?
Het is 1 rekening voor 1 kaarthouder tot een max van 150 euro.

Als je dus ergens gaat knagen en maar 136€ af moet tikken dan krijg je die en dan houdt het op volgens mij. Dan moet je weer een jaartje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
SpoekGTi schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Het is 1 rekening voor 1 kaarthouder tot een max van 150 euro.

Als je dus ergens gaat knagen en maar 136€ af moet tikken dan krijg je die en dan houdt het op volgens mij. Dan moet je weer een jaartje wachten
Je kunt wel bij meerdere restaurants eten. Je krijgt alleen tot 150 euro in Nederland vergoed:
• Alleen in stappen van € 1 elk, beschikbaar per kaartrekening, tot een maximum van € 300 (€ 150 in Nederland en € 150 in het buitenland) geldig tegen hetzelfde niveau van uitgaven alleen bij de daarvoor in aanmerking komende restaurants. Lagere uitgaven, maar niet gelijk aan € 1, tellen op tot het volgende tegoed, tot een maximum van € 300 (€ 150 in Nederland en € 150 in het buitenland).
Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
oohh schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:58:
[...]

Je kunt wel bij meerdere restaurants eten. Je krijgt alleen tot 150 euro in Nederland vergoed:

[...]

Bron
I stand corrected 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
oohh schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:58:
[...]

[...]

Bron
Precies dit gedaan vorig jaar met het tegoed in binnen- en buitenland. Ik ga liever 2x uit eten dan in 1x 150 aftikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Dank voor de info! Ik heb mijn upgrade aangevraagd. Met een beetje geluk kan ik er een vliegticket naar Rome grotendeels mee betalen (moet lukken) of volgend jaar een tripje verder weg maken als ik ze omzet naar Flying Blue punten. Dan kijken we tegen die tijd wel weer verder of ik het er echt uithaal maar ik vond dat ik er nu weinig buil aan kon vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:51
Mawlana schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:40:
[...]

Ik zoek eigenlijk nog een tankstation in Haarlem en omgeving met fatsoenlijke brandstofprijzen waar amex wordt geaccepteerd. Tot nu heb ik alleen tankstations gevonden waar de brandstof sowieso €0,10 duurder is.. :')
De Esso ter hoogte van gamma in Velserbroek. Is volgens mij prima geprijsd. Ik hoor graag als je een goedkopere kent😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ejet schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:32:
[...]

De Esso ter hoogte van gamma in Velserbroek. Is volgens mij prima geprijsd. Ik hoor graag als je een goedkopere kent😂
Hmm, die is maar 2ct duurder dan de Total in Haarlem-Zuid, maar weer 5ct goedkoper dan de Esso op de N205. Bij de Total kan ik niet betalen met amex. Jammer dat Velserbroek niet echt om de hoek is voor me. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
hollandje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Jep, je bent eigenlijk altijd medisch verzekerd, zie

[Afbeelding]

De man die ik sprak van de verzekeringspartij zei dat 70% van de reis betaald moet zijn met Amex wil je je verhalen op de andere onderdelen van de verzekering
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het zit met de verzekering voor het eigen risico van een huurauto. Ik wil gaan huren bij een lokaal bedrijf dat geen amex accepteert... Iemand enig idee? Anders ga ik morgen maar eens bellen.

Vluchten en hotels betaal ik wel met amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Mawlana schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:05:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het zit met de verzekering voor het eigen risico van een huurauto. Ik wil gaan huren bij een lokaal bedrijf dat geen amex accepteert... Iemand enig idee? Anders ga ik morgen maar eens bellen.

Vluchten en hotels betaal ik wel met amex.
Ik ben bijna 100% zeker dat je amex autohuur verzekering zo niet telt jammer genoeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52
Hebben AMEX Gold card gebruikers al de nieuwe metalen versie van de kaart ontvangen?
Tijdje geleden wel een brief gehad "dat ik niks hoefde te doen", maar vind het nu wel lang duren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Basekid schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:27:
Hebben AMEX Gold card gebruikers al de nieuwe metalen versie van de kaart ontvangen?
Tijdje geleden wel een brief gehad "dat ik niks hoefde te doen", maar vind het nu wel lang duren....
Volgens mij moet je zelf een nieuwe kaart aanvragen via de app. Anders wachten tot je huidige kaart verloopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Basekid schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:27:
Ja, maar ik ben wel nieuwe klant sinds paar weken. Heb je niks aan denk ik maar ik heb iig wel die metalen kaart, welke echt mooi is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
hollandje schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:08:
[...]

Ik ben bijna 100% zeker dat je amex autohuur verzekering zo niet telt jammer genoeg :X
Dat vermoeden heb ik ook. Alternatief is huren bij Avis/Budget/Europcar, maar dan ben ik het dubbele kwijt (€400) - dan loont het om €50 te betalen voor het afkopen van het eigen risico...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mawlana schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:23:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook. Alternatief is huren bij Avis/Budget/Europcar, maar dan ben ik het dubbele kwijt (€400) - dan loont het om €50 te betalen voor het afkopen van het eigen risico...
Het staat wat los van de creditcards, maar ik huur auto’s altijd via Sunny Cars; een Duitse broker via welke je altijd inclusief verzekering huurt. De verzekering zelf nog nooit nodig gehad, maar het huren gaat altijd erg soepel, waarbij ook de lokale verhuurders bij mij vrijwel nooit meer proberen om extra verzekeringen aan te smeren tijdens het ophalen van de auto. Eventueel kan je de huur via Sunny Cars ook met de Amex betalen, ik weet alleen niet of je daar voor de verzekering iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:02
Ik krijg vaak de aanbieding een Amex Platinum te nemen, heb nu Green sinds een jaar of 10-12. Maar moet je dan eigenlijk weer de hele aanvraag door, met inkomenstoets etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dick schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:29:
[...]

Het staat wat los van de creditcards, maar ik huur auto’s altijd via Sunny Cars; een Duitse broker via welke je altijd inclusief verzekering huurt. De verzekering zelf nog nooit nodig gehad, maar het huren gaat altijd erg soepel, waarbij ook de lokale verhuurders bij mij vrijwel nooit meer proberen om extra verzekeringen aan te smeren tijdens het ophalen van de auto. Eventueel kan je de huur via Sunny Cars ook met de Amex betalen, ik weet alleen niet of je daar voor de verzekering iets aan hebt.
Sunny Cars ken ik, maar persoonlijk gebruik ik Auto Europe al heel lang. Via beide brokers kom ik uit op een huursom dat het dubbele bedraagt dan wat het lokale bedrijf vraagt. Deze brokers doen geen zaken met dat lokale bedrijf (met lokaal bedoel ik een bedrijf dat enkel in dat land actief is).

De eerste keer dat ik hier had gehuurd kon ik - ondanks dat er staat dat amex niet wordt geaccepteerd - de huursom vooruit voldoen in lokale valuta met amex. De vorige keer ging dat niet, waarschijnlijk hebben ze de loophole gedicht. :P
pennywiser schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:32:
Ik krijg vaak de aanbieding een Amex Platinum te nemen, heb nu Green sinds een jaar of 10-12. Maar moet je dan eigenlijk weer de hele aanvraag door, met inkomenstoets etc?
Yes. Het is maar een paar minuutjes werk.

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 16-01-2023 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyRex
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-04 12:50
Zijn er nog goede acties m.b.t. het aanvragen van een AMEX Gold? Kan zo op de AMEX website niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
TheOnlyRex schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:21:
Zijn er nog goede acties m.b.t. het aanvragen van een AMEX Gold? Kan zo op de AMEX website niets vinden
De enige actie nu is een standaard actie via een referral waar je 20.000 punten krijgt als 1500€ uitgeeft in de eerste 3 maanden na activatie van de kaart

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 15:51
Mawlana schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:40:
[...]

Je kunt via een trucje bij Shell betalen met je Amex kaart. Download de Shell app, voer je CC in en als je bij de pomp staat druk je op SmartPay in the app en hij activeerd de pomp op afstand.

Als je klaar bent krijg je ook nog eens de bon in PDF op je email :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Smashmint schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:58:
[...]

Je kunt via een trucje bij Shell betalen met je Amex kaart. Download de Shell app, voer je CC in en als je bij de pomp staat druk je op SmartPay in the app en hij activeerd de pomp op afstand.

Als je klaar bent krijg je ook nog eens de bon in PDF op je email :).
Tot nu toe heb ik bij alle Shell-tankstations met amex kunnen betalen. Shell is helaas niet de goedkoopste hier. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Mawlana schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Tot nu toe heb ik bij alle Shell-tankstations met amex kunnen betalen. Shell is helaas niet de goedkoopste hier. :P
Klopt bijna alle Shell pompen accepteren AMEX, evenals Total Energie en Lukoil pompen. Vaak geen contactloze betaling, maar met kaart invoer gaat het prima. Hier in de buurt is een Lukoil onbemand pompje vaak de goedkoopste, maar ik moet sowieso E5 tanken dus vaak toch al huilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06
SpoekGTi schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:44:
[...]

Klopt bijna alle Shell pompen accepteren AMEX, evenals Total Energie en Lukoil pompen. Vaak geen contactloze betaling, maar met kaart invoer gaat het prima. Hier in de buurt is een Lukoil onbemand pompje vaak de goedkoopste, maar ik moet sowieso E5 tanken dus vaak toch al huilen :P
Hier een Shell tankstation waar je voor creditcard gebruik extra moet betalen en geen AMEX accepteert.
Maar de Esso is goedkoper, kan met AMEX betalen en je spaart nog punten voor cadeaubonnen. (en pre corona stond 1 van ons 2 wel om de 4 dagen bij de pomp waardoor we dubbele punten kregen.

Ik merk dat AMEX toch minder wordt geaccepteerd, vorig weekend een weekend weg geweest. Huisje van Natuurhuisje wat niet van AMEX kon, 2 lunch restaurants waar AMEX niet kon, 2 restaurants waar AMEX niet kon. En afgelopen vrijdag bij Mcdonald langs de A12 (Veenendaal) waar ik ook niet meer met AMEX kon betalen. Als je het vraagt weet ook niemand of het kan en zeggen ze allemaal probeer maar. 🙄
De restaurants waren allemaal (iets) boven het midden sigment.
Ik heb nu bijna 10 jaar Flying Blue Silver card. Vroeger kreeg ik nog wel eens korting op de jaar bijdrage, maar tegenwoordig alleen dubbele punten en eenmalig bonus (Weet het niet meer precies) punten.
Inmiddels een aardige berg Flying blue punten, maar de laatste jaren vlieg ik bijna niet en met 2 kleintjes en 3de die eraan komt zie ik dat komende jaar er ook niet van komen. Inmiddels heb ik 140-150k flying blue punten. Daar kan je een aardig stukje mee vliegen.
Maar 10 jaar x 75 euro is ook een aardig bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

98 tanken is inderdaad pittig haha, maar we sparen wel sneller _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Goof2000 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:04:
[...]

Hier een Shell tankstation waar je voor creditcard gebruik extra moet betalen en geen AMEX accepteert.
Maar de Esso is goedkoper, kan met AMEX betalen en je spaart nog punten voor cadeaubonnen. (en pre corona stond 1 van ons 2 wel om de 4 dagen bij de pomp waardoor we dubbele punten kregen.

Ik merk dat AMEX toch minder wordt geaccepteerd, vorig weekend een weekend weg geweest. Huisje van Natuurhuisje wat niet van AMEX kon, 2 lunch restaurants waar AMEX niet kon, 2 restaurants waar AMEX niet kon. En afgelopen vrijdag bij Mcdonald langs de A12 (Veenendaal) waar ik ook niet meer met AMEX kon betalen. Als je het vraagt weet ook niemand of het kan en zeggen ze allemaal probeer maar. 🙄
De restaurants waren allemaal (iets) boven het midden sigment.
Ik heb nu bijna 10 jaar Flying Blue Silver card. Vroeger kreeg ik nog wel eens korting op de jaar bijdrage, maar tegenwoordig alleen dubbele punten en eenmalig bonus (Weet het niet meer precies) punten.
Inmiddels een aardige berg Flying blue punten, maar de laatste jaren vlieg ik bijna niet en met 2 kleintjes en 3de die eraan komt zie ik dat komende jaar er ook niet van komen. Inmiddels heb ik 140-150k flying blue punten. Daar kan je een aardig stukje mee vliegen.
Maar 10 jaar x 75 euro is ook een aardig bedrag.
En fysiek de kaart in de automaat? Lukte mij van de week wel om zo te betalen bij de Mac. Contactloos met en zonder kaart iig niet, lijkt een extra security-dingetje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:08:
[...]

En fysiek de kaart in de automaat? Lukte mij van de week wel om zo te betalen bij de Mac. Contactloos met en zonder kaart iig niet, lijkt een extra security-dingetje te zijn.
Precies dit, bij elke mac werkt contactloos voor mij niet met amex. Steek hem erin en hij doet het meteen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:08:
[...]

Probeer ik dat,
Gouda/Moordrecht kan AMEX al een jaar niet meer. (ook niet fysiek de kaart in de automaat) Heeft nog heel lang op het bord gestaan, maar het contract hadden ze gestopt vanwege de kosten. (franchise)
Als bij meer restaurants en winkels waar je wel met Visa kan betalen ook met AMEX zou kunnen betalen zou mijn maandelijkse spend wel verdubbelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Goof2000 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Probeer ik dat,
Gouda/Moordrecht kan AMEX al een jaar niet meer. (ook niet fysiek de kaart in de automaat) Heeft nog heel lang op het bord gestaan, maar het contract hadden ze gestopt vanwege de kosten. (franchise)
Als bij meer restaurants en winkels waar je wel met Visa kan betalen ook met AMEX zou kunnen betalen zou mijn maandelijkse spend wel verdubbelen denk ik.
Ik zit nog beetje in de probeer-fase, maar tot nu toe valt het me niet tegen. Moet wel zeggen dat ik bij vrij luxe winkels / bekende ketens shop, dus dan is de kans groter vermoed ik. Die zullen meer marge hebben en/of elke klant willen bedienen.

Al werkt ie ook gewoon bij Dirk van de Broek / Digros. Mooie zou zijn AH nog erbij en dan gaat het nog sneller allemaal. Vooral AH is winkel nummer 1 bij ons.

Acceptatie zal overigens beter worden als meer inwoners in Nederland er één gaan nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 17-01-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
[...]

Total Express bij mij om de hoek accepteert helaas geen Amex. Esso weer wel, maar het prijsverschil is ~8ct/liter. Dat is toch weer ruim € 3 per tankbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:36:
[...]
Mooie zou zijn AH nog erbij en dan gaat het nog sneller allemaal. Vooral AH is winkel nummer 1 bij ons.
Misschien AH een berichtje sturen dat je graag met Amex wil betalen. Heb ik zelf alvast gedaan. Weet het nooit, als ze genoeg vragen krijgen.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
factor15 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:16:
[...]

Misschien AH een berichtje sturen dat je graag met Amex wil betalen. Heb ik zelf alvast gedaan. Weet het nooit, als ze genoeg vragen krijgen.
Het kan al, alleen wel via een omweg:
oohh schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:28:
[...]

Ja, dat kan via een omweg. Sommige BP tankstations hebben een AH To Go. Je kunt daar dan Albert Heijn cadeaukaarten kopen en deze weer inwisselen als je boodschappen gaat doen. Je kunt maximaal 150 euro op een cadeaukaart zetten.

Heb het al een aantal keer gedaan, maar haal eigenlijk alleen de cadeaukaarten als ik in de buurt ben.

Ik bedenk mij net dat je waarschijnlijk ook nog Freebees kunt gebruiken. Je krijgt dan 1 Freebie per euro en kunt dit bijvoorbeeld inwisselen voor een Bijenkorf bon van 10-50 euro (1 Freebie per eurocent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:44
Tango accepteert ook Amex mocht je toevallig een pomp in de buurt hebben om daar te tanken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
oohh schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:07:
[...]

Het kan al, alleen wel via een omweg:

[...]
Ohja, dat had ik al gelezen van je. Goede tip, alleen wel een beetje omslachtig. AMEX kaart moet me niet gaan leven zeg maar ;)

Ga het wel even proberen hoor…

[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 17-01-2023 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 04-06 10:54
Bij een haan tankstation kon ik voorheen met amex via Apple Pay betalen. Nu alleen nog door de kaart in de automaat te stoppen. Wat een gedoe.

Ik kreeg overigens geen retentiebonus met mijn platinum lidmaatschap. Het systeem bood niets aan, aldus de medewerker.
Ik ga maar eens downgraden naar gold, green of blue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
TereZz schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:46:
Ik kreeg overigens geen retentiebonus met mijn platinum lidmaatschap. Het systeem bood niets aan, aldus de medewerker.
Ik ga maar eens downgraden naar gold, green of blue.
Had je de platinum al een jaar, of korter? Ik heb in het verleden namelijk wel eens enkele dagen te vroeg gebeld en toen kon men geen aanbieding doen. Ik werd wel geadviseerd het direct na de verjaardatum nogmaals te proberen.
Of je jaarlijkse spend is voor amex te laag/niet interessant. Ik lees elders bedragen van 20.000 euro per jaar.

Je zou ook nog een keer kunnen bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wally2002 op 18-01-2023 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Wally2002 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 03:29:
[...]

Had je de platinum al een jaar, of korter? Ik heb in het verleden namelijk wel eens enkele dagen te vroeg gebeld en toen kon men geen aanbieding doen. Ik werd wel geadviseerd het direct na de verjaardatum nogmaals te proberen.
Of je jaarlijkse spend is voor amex te laag/niet interessant. Ik lees elders bedragen van 20.000 euro per jaar.

Je zou ook nog een keer kunnen bellen.
Half jaar. Spend van makkelijk 20k per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:00
TereZz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:22:
[...]

Half jaar. Spend van makkelijk 20k per jaar.
Ze bieden pas vanaf 1 jaar lidmaatschap een retentiebonus aan, ook al spend je 100k+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Dat verklaard het.
Ik downgrade desondanks. 60€ per maand is toch aardig veel geld die ik er niet uithaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-06 14:13

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Is het normaal dat ICS om een foto van jezelf en ID kaar of passpoort vraagt?

Ben toch erg voorzichtig met mijn persoonsgegevens.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Dutchredgaming schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:13:

Ja, is normaal. Of jij het ook normaal vindt om het te geven laat ik aan jezelf.

Ik vind het vrij logisch overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-06 17:15
Dutchredgaming schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:13:

Ja, elke financiële instelling moet dit vragen (en ook nog een "update" hiervan elke X tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Redondo1982 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Ja, is normaal. Of jij het ook normaal vindt om het te geven laat ik aan jezelf.

Elandenmelk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Ja, elke financiële instelling moet dit vragen (en ook nog een "update" hiervan elke X tijd).
Misschien ben ik te voorzichtig met het voorkomen van identiteitsfraude.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Redondo1982 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit vragen?

Ze zullen op de een of andere manier hun klanten moeten legitimeren. Daarom doen ze.
Maar meestal is daarvoor een deel van het portal voor ingericht waar je een legitimate proces doorloopt. (mijn laatste keer was alweer even geleden, weet niet meer precies hoe het ging. Maar als je het niet doet dan wordt je geblokkeerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dutchredgaming schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:26:
[...]
[...]
Dit soort dingen zijn juist ter voorkoming van fraude.
Het zou een slecht verhaal zijn als ieder willekeurig persoon een creditcard onder jouw naam kon aanvragen zonder identificatie bewijs.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

YakuzA schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:23:
[...]

Dit soort dingen zijn juist ter voorkoming van fraude.
Het zou een slecht verhaal zijn als ieder willekeurig persoon een creditcard onder jouw naam kon aanvragen zonder identificatie bewijs.
Eens, maar je deel ook niet zomaar je Paspoort/ID kaart met BSN nummer.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Goof2000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:53:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit vragen?

Ze zullen op de een of andere manier hun klanten moeten legitimeren. Daarom doen ze.
Maar meestal is daarvoor een deel van het portal voor ingericht waar je een legitimate proces doorloopt. (mijn laatste keer was alweer even geleden, weet niet meer precies hoe het ging. Maar als je het niet doet dan wordt je geblokkeerd.)
ICS gebruikt hiervoor een speciale app waarmee je een foto van je ID bewijs en van jezelf maakt. Je moet hierbij glimlachen, om zo te voorkomen dat je een foto van een foto maakt.
De foto van je ID bewijs wordt voorzien van een watermerk.
Zie ook de pagina van ICS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 17:11

JRR

Goof2000 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:04:
[...]

Dit mag trouwens sinds de Europese PSD2 regels in 2019 zijn gaan gelden niet meer. Als winkelier accepteer je creditcards of je accepteert ze niet, maar je mag geen toeslag meer vragen om met een Visa of MasterCard te betalen. AMEX is geloof ik dan weer een uitzondering hierop evenals creditcards die op naam staan van een bedrijf.

[ Voor 5% gewijzigd door JRR op 19-01-2023 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
JRR schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 00:03:
[...]

Dit mag trouwens sinds de Europese PSD2 regels in 2019 zijn gaan gelden niet meer. Als winkelier accepteer je creditcards of je accepteert ze niet, maar je mag geen toeslag meer vragen om met een Visa of MasterCard te betalen. AMEX is geloof ik dan weer een uitzondering hierop evenals creditcards die op naam staan van een bedrijf.
Klopt. Ter aanvulling op het laatste: Amex is uitgezonderd omdat het zowel het kaartschema is alsook de kaartuitgevende instantie. Bij VISA en Mastercard worden de kaarten niet door henzelf uitgegeven maar door andere partijen, de regelgeving beoogd hier een level playing field te creëren.

En inderdaad zijn zakelijke kaarten ook uitgezonderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dutchredgaming schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:31:
[...]

Eens, maar je deel ook niet zomaar je Paspoort/ID kaart met BSN nummer.
Je moet je identificeren. Vroeger ging dat bij banken persoonlijk, maar daar moest je dus ook een identiteitsbewijs laten zien (en die moeten ze tegenwoordig ook opslaan). En ja, bij nieuwe klanten moet het BSN dan leesbaar zijn want ze moeten je kunnen identificeren.
En je kop erbij want met alleen een scan van een identiteitsbewijs weten ze nog altijd niet of de persoon achter de computer wel de persoon van het identiteitsbewijs is (ok, een goede scammer kan aan beide komen, maar dat is lastiger dan alleen identiteitsbewijs).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:26:
[...]

[...]

ICS ook, die willen graag checken of jij bent wie je zegt die je bent in het kader van (oa) de WWFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mawlana schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:44:
[...]

De eerste keer dat ik hier had gehuurd kon ik - ondanks dat er staat dat amex niet wordt geaccepteerd - de huursom vooruit voldoen in lokale valuta met amex. De vorige keer ging dat niet, waarschijnlijk hebben ze de loophole gedicht. :P
Na tig keren proberen te betalen maar eens geprobeerd om de betaling af te ronden via de iPad (gewoon via Safari, geen app). Betaling in EUR werd - zoals verwacht - niet geaccepteerd, maar betaling in TL wel. :+ Een beetje jammer van de koersopslag, maar het zij zo.

Dan heb ik dat ook weer gehad. :*)

Wat ik trouwens jammer vind bij Amex is dat reserveringen in vreemde valuta niet zichtbaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 19-01-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 09:57
Wat een ballentent is ICS toch met hun regeltjes... Netjes het rekeningnummer voor afschriften gewijzigd door een formulier op de post te doen omdat de betreffende rekening is opgezegd. Komen we er na een tijdje achter dat er in de app een openstaande betaling is ivm mislukte afschrijving. Oke, misschien dat zich dat elkaar gekruist heeft. Maand later, weer hetzelfde. Toch maar eens gebeld. Blijkt dat automatische incasso geblokkeerd is voor 6 maanden omdat er een mislukte incasso was, dit gebeurd direct bij de eerste keer al volgens de medewerker.
Geen mailtje gehad of überhaupt ook maar een bericht gehad hierover. 1x incasso missen is meteen geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
JRR schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 00:03:
[...]

Dit heb ik wel eerder gelezen idd, maar vind ik toch wel een gekke regelgeving. Het lijkt mij niet een heel gek idee dat als de daadwerkelijke extra creditkosten worden doorberekend naar iemand die daar gebruik van wilt maken (een creditcardbetaling is in de meeste gevallen veel duurder dan een pinbetaling). Dit heb ik liever dan dat de winkel alle prijzen voor iedereen maar gaat verhogen omdat de transactiekosten hoger worden. Bij de meeste (kleine) ondernemers zal je in NL ook geen creditcardacceptatie zien.

Online kom ik nog wel regelmatig tegen dat voor creditcard betalingen een toeslag wordt gerekend, wat volgens mij eigenlijk ook niet mag. Ik zag dat bv Thuisbezorgd hier wel netjes aan houdt, maar rekent wel weer extra iDEAL kosten. Beetje gek, want ik zou denken dat een iDEAL betaling juist goedkoper zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
michaelw1998 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:21:
Wat een ballentent is ICS toch met hun regeltjes... Netjes het rekeningnummer voor afschriften gewijzigd door een formulier op de post te doen omdat de betreffende rekening is opgezegd. Komen we er na een tijdje achter dat er in de app een openstaande betaling is ivm mislukte afschrijving. Oke, misschien dat zich dat elkaar gekruist heeft. Maand later, weer hetzelfde. Toch maar eens gebeld. Blijkt dat automatische incasso geblokkeerd is voor 6 maanden omdat er een mislukte incasso was, dit gebeurd direct bij de eerste keer al volgens de medewerker.
Geen mailtje gehad of überhaupt ook maar een bericht gehad hierover. 1x incasso missen is meteen geblokkeerd worden.
Ouwe vastgeroeste machine is het, ouderwets allemaal. Ik heb ook al mijn ICS kaarten eruit gegooid. Voor mij was de grootste reden dat ze de boel runnen alsof ze in 2000 leven. Dat hele Apple Pay hoor je niks meer over en dat was voor mij de druppel.

Pagina: 1 ... 54 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1