Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik persoonlijk houd gewoon mijn huidige plastic kaart zolang die nog geldig is. Heb geen behoefte om plastic, papier en energie voor productie en transport te verspillen, en de huidige kaart doet het gewoon prima :)

[ Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 01-11-2022 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44
hollandje schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:58:
Voor de amex gold card gebruikers hier, vanaf vandaag kan je met je Amex gold gebruik maken van het €100,- dinertegoed, de nieuwe metalen gold card aanvragen, en 4x per jaar gebruik maken van priority pass lounges ;)

Registreren om gebruik te kunnen maken van het dinertegoed kan hier: https://global.americanex...&channel=IBW&locale=nl-NL

Daarnaast is hier een lijstje van deelnemende restaurants: https://cardmapr.nl/lijst...offer-restaurants-gold-93

Het dinertegoed is opgesplits in €50,- tot 31 December 2022, en dan €50,- tot 30 Juni 2023. Het enige wat je hoeft te doen na registratie is betalen met je amex kaart in het restaurant :)

Om een nieuwe metalen gold card te ontvangen van amex moet je via de app aangeven dat je een vervangende kaart wilt vanwege de reden "anders"
Volgens de voorwaarden komt het dinertegoed te vervallen wanneer je overstapt op een andere kaart zonder dinertegoed. Dus ik kan die € 50 nu alvast uitgeven en straks na het upgraden naar Platinum (waar blijft die aanbieding? }:| ) kan ik er als het goed is weer van profiteren.

Volgens mij heb je met Gold wel keuze over een kleiner aantal restaurants...

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 01-11-2022 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:42
Net ook een email ontvangen voor mensen die nog geen privium lidmaatschap hebben kunnen aanvragen via de platinum kaart. Een oplossing om in ieder geval door de priority security te gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIinBjUKW0CY5UR3x2Y8jSnXU8I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zkWQcU6dHdWhFYAQyTdha2wo.png?f=fotoalbum_large

Ik raad aan gewoon op de bonnefooi langs te gaan (na je te hebben aangemeld via de amex website en geregistreerd bent door Schiphol). Als het rustig is wordt je meestal wel geholpen door de medewerker en kan je dus eerder gebruik maken van de iris scan ;)
Zr40 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:04:
Ik persoonlijk houd gewoon mijn huidige plastic kaart zolang die nog geldig is. Heb geen behoefte om plastic, papier, en energie voor productie en transport te verspillen, en de huidige kaart doet het gewoon prima :)
Groot gelijk, het maakt je portomonee alleen maar zwaarder ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hollandje op 01-11-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Mawlana schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:08:
[...]

Volgens de voorwaarden komt het dinertegoed te vervallen wanneer je overstapt op een andere kaart zonder dinertegoed. Dus ik kan die € 50 nu alvast uitgeven en straks na het upgraden naar Platinum (waar blijft die aanbieding? }:| ) kan ik er als het goed is weer van profiteren.

Volgens mij heb je met Gold wel keuze over een kleiner aantal restaurants...
Zou mooi uitpakken haha. Gold heeft inderdaad ietsje minder restaurants maar wel meer 'normale' restaurants. Bij platinum is het gros van de restaurants michelin ster, betaal €130 per hoofd, wat mij niet erg trekt. Zie bij gold bijvoorbeeld Little V ertussen staan in Den Haag en dat vind ik altijd wel een leuke tent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hollandje schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:13:
[...]

Zou mooi uitpakken haha. Gold heeft inderdaad ietsje minder restaurants maar wel meer 'normale' restaurants. Bij platinum is het gros van de restaurants michelin ster, betaal €130 per hoofd, wat mij niet erg trekt. Zie bij gold bijvoorbeeld Little V ertussen staan in Den Haag en dat vind ik altijd wel een leuke tent :)
Ik snap dit niet helemaal, heb je bij Gold dan restaurants die er niet bij Platinum inzitten? Ik vind de selectie best ok, in bijvoorbeeld Londen wel beter dan in Amsterdam. Maar ga deze maand bij Rijks eten (wel sterrentent maar best relaxed) en in Londen bij een Gordon Ramsey tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:44
Voor de amex gold card gebruikers hier, vanaf vandaag kan je met je Amex gold gebruik maken van het €100,- dinertegoed, de nieuwe metalen gold card aanvragen, en 4x per jaar gebruik maken van priority pass lounges ;)

Registreren om gebruik te kunnen maken van het dinertegoed kan hier: https://global.americanex...&channel=IBW&locale=nl-NL

Daarnaast is hier een lijstje van deelnemende restaurants: https://cardmapr.nl/lijst...offer-restaurants-gold-93

Het dinertegoed is opgesplits in €50,- tot 31 December 2022, en dan €50,- tot 30 Juni 2023. Het enige wat je hoeft te doen na registratie is betalen met je amex kaart in het restaurant :)

Om een nieuwe metalen gold card te ontvangen van amex moet je via de app aangeven dat je een vervangende kaart wilt vanwege de reden "anders"
Kan je bij elk restaurant, die Amex accepteert, terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
PolarBear schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:38:
[...]

Ik snap dit niet helemaal, heb je bij Gold dan restaurants die er niet bij Platinum inzitten? Ik vind de selectie best ok, in bijvoorbeeld Londen wel beter dan in Amsterdam. Maar ga deze maand bij Rijks eten (wel sterrentent maar best relaxed) en in Londen bij een Gordon Ramsey tent.
Correct. Bijvoorbeeld in Den Haag heb je bij platinum Catch by Simonis, en The Harbour Club. Met gold heb je keuze uit 5 restaurants, waaronder little V. Bij gold is het leeuwendeel van de restaurants reguliere restaurants (persoonlijk perspectief) en bij platinum zijn dit meer de chique restaurants.

Er zitten soms wel plekken bij platinum die betaalbaarder zijn, zelf ben ik bij George WPA en Catch by Simonis geweest en daar betaal je voor 2 personen ongeveer €80,- voor een etentje. Dit vind ikzelf leuker dan een 7 gangen menu voor €100 de man waar je als het ware een amuse op je bord krijgt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
ronnym schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:44:
[...]

Kan je bij elk restaurant, die Amex accepteert, terecht?
Nee, alleen restaurants die geselecteerd zijn door AMEX. Hiervoor kan je of op je persoonlijke omgeving bij amex kijken als je je aanmeldt, of op die website die ik gelinkt had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcogsus
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:38
Even een vraag vanuit mijn kant:

Ik heb begrepen dat vanaf vandaag het Amex Gold lidmaatschap een metal card brengt, nu wil ik graag mijn lidmaatschap aanvragen, maar het lijkt erop dat de site nog niet is bijgewerkt? Ik zie namelijk nog steeds 1,2 spaarpunten per uitgegeven euro en ook (maar) 2 keer lounge toegang per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
remcogsus schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:48:

Ik heb begrepen dat vanaf vandaag het Amex Gold lidmaatschap een metal card brengt, nu wil ik graag mijn lidmaatschap aanvragen, maar het lijkt erop dat de site nog niet is bijgewerkt? Ik zie namelijk nog steeds 1,2 spaarpunten per uitgegeven euro en ook (maar) 2 keer lounge toegang per jaar.
De site wordt meestal ietsje later geupdate. Je aanmelding zal de metalen kaart geven, met de nieuwe benefits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcogsus
  • Laatst online: 20:38
hollandje schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:49:
[...]

De site wordt meestal ietsje later geupdate. Je aanmelding zal de metalen kaart geven, met de nieuwe benefits
Ah super, dan ga ik hem direct aanvragen! Stond al even in de wacht bij de klantenservice :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 981489

remcogsus schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:48:

In mijn kaartoverzicht staat wel als afbeelding de Metalen kaart en navraag bij Support leert dat ik mijn kaart kan vervangen nu voor een metalen gold card (wat ik meteen deed :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05 09:58
Ik ben ook al een paar weken aan het lurken in dit topic en vooral aan het twijfelen om mijn normale mastercard te vervangen voor een gold/platinum versie van AMEX. Ik zie net dat de gold metal er is, maar ik zie dat je iets meer voordelen krijgt, maar minder punten per euro. 1,0 ipv 1,2. Zie ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Cryostorm schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:20:
Ik ben ook al een paar weken aan het lurken in dit topic en vooral aan het twijfelen om mijn normale mastercard te vervangen voor een gold/platinum versie van AMEX. Ik zie net dat de gold metal er is, maar ik zie dat je iets meer voordelen krijgt, maar minder punten per euro. 1,0 ipv 1,2. Zie ik dat goed?
Correct, punten per euro is iets omlaag gegaan. Geen idee waarom eerlijk gezegd. Misschien vanwege de wisselkoers met de USD :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cryostorm
hollandje schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:21:
[...]

Correct, punten per euro is iets omlaag gegaan. Geen idee waarom eerlijk gezegd. Misschien vanwege de wisselkoers met de USD :X
Tja die extra voordelen moeten ergens vandaan komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cryostorm schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:25:
[...]

Tja die extra voordelen moeten ergens vandaan komen ;)
Zou kunnen maar het kan ook gewoon een inflatiecorrectie zijn want onderaan de streep ga je er niet perse op vooruit met de voordelen maar ook niet achteruit.

Paar wijzigingen (die al eerder ook gemeld zijn dacht ik)

Je betaalt ipv €16,50 nu €20 per maand voor Amex Gold. (€42 meer jaarbasis)
Je krijgt Dinertegoed van €50 (voorheen had je een travel voucher van €75).
Je krijgt 4x lounge access ipv 2x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Anoniem: 981489 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:02:
[...]

Zou kunnen maar het kan ook gewoon een inflatiecorrectie zijn want onderaan de streep ga je er niet perse op vooruit met de voordelen maar ook niet achteruit.

Paar wijzigingen (die al eerder ook gemeld zijn dacht ik)

Je betaalt ipv €16,50 nu €20 per maand voor Amex Gold. (€42 meer jaarbasis)
Je krijgt Dinertegoed van €50 (voorheen had je een travel voucher van €75).
Je krijgt 4x lounge access ipv 2x
Diner van 100€*, per half jaar 50€

Ik denk in het algemeen dat het een beetje hetzelfde is gebleven qua waarde van prijs. Ligt er maar net aan hoeveel waarde je hecht aan 2x extra lounge O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-05 15:28

Doen restaurants in België niet ook mee?

Edit: Zie hier de volledige lijst in NL, BE en LU.

[ Voor 8% gewijzigd door snaggyheadshot op 02-11-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
snaggyheadshot schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:10:
[...]

Doen restaurants in België niet ook mee?

Edit: Zie hier de volledige lijst in NL, BE en LU.
Blijkbaar, mooi meegenomen.

Zie nu ook dat de gold card geen 50% korting op het eerste jaar meer bied, dat is balen :/

Platinum introductie bonus is overigens nu tot 15 november 40.000 punten i.p.v. 30.000 punten

[ Voor 9% gewijzigd door hollandje op 02-11-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:39
hollandje schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:48:
[...]

Zie nu ook dat de gold card geen 50% korting op het eerste jaar meer bied, dat is balen :/
Ik heb gisteren de Gold card besteld met de “oude” prijzen/voorwaarden. Zal wel weer mis gaan en geen korting krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
hollandje schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:48:
[...]

Blijkbaar, mooi meegenomen.

Platinum introductie bonus is overigens nu tot 15 november 40.000 punten i.p.v. 30.000 punten
Ik heb het idee dat men nu Gold aan het promoten is. Een referral levert 50k punten op (de aanvrager krijgt 20k). :o

Geldt die 40k punten bij Platinum alleen voor nieuwe houders? Ik wil namelijk upgraden, aangezien elke maand zonder Platinum mij nu in feite 30 euro pm kost ivm Privium. Maar goed, upgraden zonder bonus kost me meer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 14:57
Referrals zijn nergens toegestaan op Tweakers.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 02-11-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 02-11-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 02-11-2022 15:01 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Mawlana schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:45:
[...]

Ik heb het idee dat men nu Gold aan het promoten is. Een referral levert 50k punten op (de aanvrager krijgt 20k). :o

Geldt die 40k punten bij Platinum alleen voor nieuwe houders? Ik wil namelijk upgraden, aangezien elke maand zonder Platinum mij nu in feite 30 euro pm kost ivm Privium. Maar goed, upgraden zonder bonus kost me meer. :X
Alleen als je in de laatste 365 dagen geen amex kaart hebt ja. Dus in jouw geval helaas niet geldig :(
Ping83 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:13:
[...]

Ik heb gisteren de Gold card besteld met de “oude” prijzen/voorwaarden. Zal wel weer mis gaan en geen korting krijgen :+
Mocht dat mis gaan kan je altijd even bellen en aangeven dat toen jij de aanmelding deed dit nog niet was geupdate. Soms zijn ze daar best wel coulant in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
hollandje schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:59:
[...]

Alleen als je in de laatste 365 dagen geen amex kaart hebt ja. Dus in jouw geval helaas niet geldig :(
In dat geval wacht ik braaf verder. :O Wat een onzin trouwens dat upgrade binnen zes maanden niet kan - niet kunnen downgraden snap ik nog wel, maar niet kunnen upgraden... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
  • Laatst online: 24-05 10:37
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat je naast je AMEX platinum kaart er ook (kosteloos) een zakelijke kaart bij kan krijgen. Weet iemand toevallig hoe je deze aanvraagt? Kan het op mijn account zo snel niet vinden. nvm gevonden: https://www.americanexpre...card/gold/?CPID=100474287

En btw, AMEX platinum geeft sinds vandaag ook weer 80.000 punten bij referrals.

[ Voor 18% gewijzigd door Jdome op 02-11-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:24
Jdome schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:31:
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat je naast je AMEX platinum kaart er ook (kosteloos) een zakelijke kaart bij kan krijgen. Weet iemand toevallig hoe je deze aanvraagt? Kan het op mijn account zo snel niet vinden.

En btw, AMEX platinum geeft sinds vandaag ook weer 80.000 punten bij referrals.
Dan met je platinum hebben zeker? In zie alleen 40k punten als ik een ref weggeef.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Morpheusk schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:58:
[...]

Dan met je platinum hebben zeker? In zie alleen 40k punten als ik een ref weggeef.
Ja denk het wel, ik zie het ook alleen als ik in mijn account inlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mawlana schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:45:
[...]

Nou inderdaad. Ze pakken het wel anders aan deze keer, aangezien er geen (half) jaar gratis / met korting bij zit. Dus dat heft elkaar een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Morpheusk schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:58:
[...]

Voor de geïntroduceerde is de bonus

20.000 punten bij Gold
40.000 punten bij Platinum

Voor de persoon die introduceert is het volgens mij 80.000 bij Platinum en 50.000 voor Gold.

Amex is dus lekker met punten aan het smijten, vooral voor al bestaande leden. Ga maar eens even kijken of iemand in de familie nog op zoek is naar een kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:25
Mawlana schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:15:
[...]

In dat geval wacht ik braaf verder. :O Wat een onzin trouwens dat upgrade binnen zes maanden niet kan - niet kunnen downgraden snap ik nog wel, maar niet kunnen upgraden... -O-
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, stel dat upgraden geen beperkingen had zou je elke week of maand een niveau kunnen upgraden tegen beperkte kosten van de maandbijdrage en steeds de volle upgrade bonus pakken, en dan opzeggen. Dan heeft amex elke keer kosten (nieuwe kaart opsturen en de bonus) maar een beperkt window om te verdienen op transacties en maar korre tijd inkomsten uit de kaartbijdrage.
Dat is voor Amex niet vol te houden, in ieder geval niet tegen de huidige bonussen.

Door die 6 maanden, ook voor upgrades, kunnen ze een leuke upgradebonus aanbieden, hoogstwaarschijnlijk zal dat veel minder zijn als die 6 maanden vervalt of veel minder wordt.

Het is m.i. Nu een mooie sweet spot die aantrekkelijk is voor ons en voor amex, met als enige kritiekpunt dat de upgrade bonussen nog eens tijdelijk willen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:26
Jdome schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:09:
Volgende maand loopt het eerste jaar van mijn AMEX platinum af. Ik had het eerste jaar 50% korting en dat vond ik een prima prijs. Nu zal dat naar 780 euro gaan en dat vind ik net wat te veel. Kaart bevalt wel prima verder dus wil hem eigenlijk wel houden.

Nu hoorde ik dat, als je belt naar de opzeglijn en zegt dat je wilt opzeggen, dat je dan een nieuwe aanbieding krijgt. Iemand een idee wat het maximale is wat daaruit gehaald kan worden?
Heb al jaren silver en kreeg steeds 50% korting op de kaart per jaar na bellen. Van de week gebeld en nu krijg ik alleen 2500 Miles en dubbele punten de eerste 3 maanden. Is het andere wel nog gelukt om korting te krijgen op de jaarprijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fosse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05 16:13
Flexicon schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:27:
[...]

Heb al jaren silver en kreeg steeds 50% korting op de kaart per jaar na bellen. Van de week gebeld en nu krijg ik alleen 2500 Miles en dubbele punten de eerste 3 maanden. Is het andere wel nog gelukt om korting te krijgen op de jaarprijs?
Dat lijkt nu inderdaad voor iedereen zo te zijn. Sinds de verhoging van de tarieven lijken er helaas geen retentie-aanbiedingen met korting op de jaarprijs meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fosse schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:53:
[...]

Dat lijkt nu inderdaad voor iedereen zo te zijn. Sinds de verhoging van de tarieven lijken er helaas geen retentie-aanbiedingen met korting op de jaarprijs meer mogelijk.
Dat komt denk ik deels omdat ze bij Amex nu ook beseffen dat de klanten toch niet weggaan maar hoogstens downgraden.

Als er nou een golf aan klanten gaat vertrekken door een gebrek aan fatsoenlijke retentiebonus zullen ze het wellicht weer serieus gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Iemand ervaring met het aanvragen van een fee waiver voor het eerste jaar (Amex Explorer)?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:35
hollandje schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:45:
[...]

Voor de geïntroduceerde is de bonus

20.000 punten bij Gold
40.000 punten bij Platinum

Voor de persoon die introduceert is het volgens mij 80.000 bij Platinum en 50.000 voor Gold.

Amex is dus lekker met punten aan het smijten, vooral voor al bestaande leden. Ga maar eens even kijken of iemand in de familie nog op zoek is naar een kaart :)
Klopt inderdaad. Limiet voor referrals zit wel op 175k, dus na 2 referrals ben je er al doorheen. Daarna kan je nog wel referren, maar krijg je er niks meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Shorteh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:38:
[...]

Klopt inderdaad. Limiet voor referrals zit wel op 175k, dus na 2 referrals ben je er al doorheen. Daarna kan je nog wel referren, maar krijg je er niks meer voor.
Voor platinum is het kalenderjaar maximum 500.000. de 175.000 is het oude limiet dat ze nog steeds niet hebben geüpdate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:28
Stel dat je €3.000 wilt betalen via American Express, maar het bestedingslimiet tooltje geeft aan dat dit niet kan. Werkt het dan ook om alvast dat bedrag over te maken naar de credit card?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
Crasheeee schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:51:
Stel dat je €3.000 wilt betalen via American Express, maar het bestedingslimiet tooltje geeft aan dat dit niet kan. Werkt het dan ook om alvast dat bedrag over te maken naar de credit card?
Even bellen met de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Crasheeee schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:51:
Je moet vooraf even contact opnemen met de klantenservice dat je een hogere betaling wilt doen dan je limiet je op dit moment toelaat. Dan zullen zij een betaallink sturen en daar kun je dan geld overmaken naar de kaart en als het ware dus een positief saldo op je kaart zetten en je limiet verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:26
Iemand enig idee hoe amex je inkomen checkt? Bij mij is het volgens mij nooit echt gecontroleerd. Via IDIN lijkt me niet helemaal AVG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tanh92 schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:19:
Iemand enig idee hoe amex je inkomen checkt? Bij mij is het volgens mij nooit echt gecontroleerd. Via IDIN lijkt me niet helemaal AVG?
Normaal vragen CC-uitgevers naar een loonstrookje. Weet eigenlijk niet of Alex dat ook vroeg bij mij.
Ze kijken voornamelijk naar je uitgaven en verhogen dan telkens je bestedingsruimte als je altijd netjes betaalt. Wat vrij rap gaat overigens.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Amex heeft bij mij tijdens mijn aanvraag gevraagd om verdere verificatie van inkomen d.m.v. loonstroken. Ik denk dat ze dit doen als er geen standaard dag is dat het salaris binnenkomt van bijvoorbeeld een bekende werkgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Toen ik voor het eerst lid werd 6-7 jaar geleden vroeg men een recente loonstrook.
Daarna aantal keer geupgrade en gedowngrade, zonder extra checks tot ongeveer een jaar geleden toen men bij een upgrade weer wel een loonstrook wilde zien. Zelfs twee keer kort achter elkaar moeten aanleveren (2 kaarten, reguliere en FB).

Daarnaast checkt men je kredietwaardigheid (BKR), dit doen ze naar wat ik begrepen heb zelfs elke maand (dit zou online zichtbaar moeten zijn bij bkr, al dan niet tegen betaling).

iDIN is toch alleen om je NAW en geboortedatum te verifiëren ? Ik kan me niet herinneren dat er betaal gegevens worden gedeeld, sterker nog volgens mij stond dat er zelfs expliciet bij dat dat niet gebeurd, maar kan ik mis hebben/niet goed herinneren.
In hoeverre het niet AVG is: ik neem aan dat je zelf expliciet toestemming geeft om bepaalde data te delen, dus lijkt me te voldoen maar ben geen jurist.

[ Voor 21% gewijzigd door Wally2002 op 07-11-2022 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:28
Weet niet hoe ze het vroeger deden, maar de meest recente aanvraag hebben ze niet om een loonstrook oid gevraagd bij Amex.

[ Voor 3% gewijzigd door Crasheeee op 07-11-2022 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:53
Bij mij werd er ongeveer ruim een maand geleden om niks van loonstroken of iets dergelijke gevraagd. Ook geen idee hoe ze het checken eigenlijk. Mijn zusje wilt er ook 1 nu en met die 50k punten voor een referral is dat wel leuk :)

Hoe zit het trouwens met de Flying Blue points die je verdient? Verdwijnen die als je je kaart na een tijdje opzegt?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
Ervaar een nieuw niveau van comfort tegen een scherpe prijs. Tussen 7 november en 21 november 2022 ontvangt u eenmalig € 200 terug op boekingen in Premium Comfort Class bij een minimale besteding van € 1100 per boeking. Het tegoed van € 200 wordt automatisch teruggestort op uw rekening, wanneer u uw American Express kaart registreert voor deze aanbieding voorafgaand aan uw aankoop.
200 euro cashback op een Premium Comfort vlucht bij KLM bij een "normale" American Express Platinum kaart. Wel belangrijk om de kaart vooraf te registreren. De link in de mail is uniek dus die kan ik niet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Shorteh schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:40:
[...]

200 euro cashback op een Premium Comfort vlucht bij KLM bij een "normale" American Express Platinum kaart. Wel belangrijk om de kaart vooraf te registreren. De link in de mail is uniek dus die kan ik niet delen.
Leuk zo'n actie maar zou wel graag willen weten op welke vluchten ik Premium Comfort kan boeken. Als ik voor volgend jaar AMS-Curaçao kijk, is Premium Comfort nog helemaal niet te boeken.
Iemand een idee waar deze info te vinden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
Jdome schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:45:
[...]

Leuk zo'n actie maar zou wel graag willen weten op welke vluchten ik Premium Comfort kan boeken. Als ik voor volgend jaar AMS-Curaçao kijk, is Premium Comfort nog helemaal niet te boeken.
Iemand een idee waar deze info te vinden is?
Er is nog geen sluitende lijst, maar alles naar Amerika is als het goed is al voorzien van Premium Comfort.

Volgens KLM is januari 2024 pas alles voorzien van Premium Comfort:
https://www.klm.nl/inform...emium-comfort-class-seats

Op Flyertalk.com wordt op basis van best effort een lijstje bijgehouden:
https://www.flyertalk.com...l-premium-economy-10.html

Deze vliegtuignummers kan je dan weer koppelen aan bestemmingen :)

Edit: https://premiumcomfort.kl...ac=HPN_carousel_citytrips
Op dit moment hebben we Premium Comfort-stoelen beschikbaar op routes naar onder andere Atlanta, Kilimanjaro, Dar Es Salaam, Los Angeles, New York, Panama City en Toronto. Daarnaast worden er regelmatig nieuwe bestemmingen toegevoegd waarnaar u ook in Premium Comfort Class toe kunt vliegen. Houd onze website in de gaten voor updates.

[ Voor 19% gewijzigd door Shorteh op 07-11-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Shorteh schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:49:
[...]

Er is nog geen sluitende lijst, maar alles naar Amerika is als het goed is al voorzien van Premium Comfort.

Volgens KLM is januari 2024 pas alles voorzien van Premium Comfort:
https://www.klm.nl/inform...emium-comfort-class-seats

Op Flyertalk.com wordt op basis van best effort een lijstje bijgehouden:
https://www.flyertalk.com...l-premium-economy-10.html

Deze vliegtuignummers kan je dan weer koppelen aan bestemmingen :)

Edit: https://premiumcomfort.kl...ac=HPN_carousel_citytrips

[...]
Thanks! Jammer dat het nog wel een aardig beperkte keuze is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archeryivo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-04 07:25
Ter aanvulling: Ik heb de aanbieding tav premium comfort als FB Gold kaarthouder ook ontvangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:26
Erg tevreden met mijn amex MR uitgaves tot zo ver:

- Reward flight EBB-BKK reward flight met Qatar Airways 40k MR punten en 150 euro bijbetalen tegen ongeveer 1.8 ct per MR
- Nachtje Protea Entebbe in Uganda voor 5k MR punten en 40 euro dollar bij betalen tegen ongeveer 3.0 ct per MR
- Nachtje W Bangkok met Oud en nieuw, 15k MR punten en 70 euro bijbetalen tegen ongeveer 1.5 ct per MR

Valt me op dat MR in combinatie met cash vaak wel tot een gunstigere waarde leidt van de punten. Hoeveel ct per MR punt streven jullie naar bij omwisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
tanh92 schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:38:
Erg tevreden met mijn amex MR uitgaves tot zo ver:

- Reward flight EBB-BKK reward flight met Qatar Airways 40k MR punten en 150 euro bijbetalen tegen ongeveer 1.8 ct per MR
- Nachtje Protea Entebbe in Uganda voor 5k MR punten en 40 euro dollar bij betalen tegen ongeveer 3.0 ct per MR
- Nachtje W Bangkok met Oud en nieuw, 15k MR punten en 70 euro bijbetalen tegen ongeveer 1.5 ct per MR

Valt me op dat MR in combinatie met cash vaak wel tot een gunstigere waarde leidt van de punten. Hoeveel ct per MR punt streven jullie naar bij omwisselen?
Ik streef voor 1.5-2.0 maar tot op heden nog geen redemptions gedaan. Ga ik binnenkort ook maar eens doen. Had een leuke vlucht van BKK-AMS met 3 ct per MR maar dat werd uiteindelijk toch niets omdat het verschil retour/enkeltje de redemption minder waard werd. Oh well, komt wel een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-01 16:40
Hoi,

Ik heb zaterdag mijn amex platinum kaart aangevraagd. Enig idee hoelang het duurt tussen aanvraag, goedkeuring en ontvangen kaart? Ik ga namelijk volgende week zaterdag vliegen 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
VVeld schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 06:34:
Hoi,

Ik heb zaterdag mijn amex platinum kaart aangevraagd. Enig idee hoelang het duurt tussen aanvraag, goedkeuring en ontvangen kaart? Ik ga namelijk volgende week zaterdag vliegen 🫣
Meestal tussen de 10 tot 15 werkdagen. Dus denk niet dat je hem al hebt als je vertrekt helaas

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
SpoekGTi schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:07:
[...]

Meestal tussen de 10 tot 15 werkdagen. Dus denk niet dat je hem al hebt als je vertrekt helaas
Ik had hem een paar maanden terug nog binnen 5 werkdagen, maar is wel meer de uitzondering op de regel denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

VVeld schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 06:34:
Hoi,

Als je belt en een ‘goede’ supportmedewerker hebt willen ze wel eens hun best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Shorteh schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:03:
[...]

Ik had hem een paar maanden terug nog binnen 5 werkdagen, maar is wel meer de uitzondering op de regel denk ik.
Zeker een uitzondering. Bij was het precies 10 werkdagen, ook i.v.m. extra verificatie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:59:
[...]

Als je belt en een ‘goede’ supportmedewerker hebt willen ze wel eens hun best doen.
Weet je toevallig ook hoe ik makkelijk door het menu kom? Bij elke poging moet ik mijn creditcard nummer intoetsen.. maar die heb ik nog niet |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
VVeld schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:02:
[...]

Weet je toevallig ook hoe ik makkelijk door het menu kom? Bij elke poging moet ik mijn creditcard nummer intoetsen.. maar die heb ik nog niet |:(
Ik heb hulp met iets anders nodig, en dan ik heb hulp met iets anders nodig. Dan als er om een nummer wordt gevraagd vul je gewoon niets in en zeg je niks. Dan krijg je een medewerker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

VVeld schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:02:
[...]

Als het goed is doorloop je de stappen van aanvragen van een card. Daar kom je dan uit bij de aanvraag/acceptatie afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
hollandje schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:04:
[...]

Ik heb hulp met iets anders nodig, en dan ik heb hulp met iets anders nodig. Dan als er om een nummer wordt gevraagd vul je gewoon niets in en zeg je niks. Dan krijg je een medewerker
Ga ik morgen even proberen. Dank je wel.

• VVeld
Sneller dan ik dacht. Kwam niet verder met AMEX klantenservice. Maar heb vandaag de kaart ontvangen. Weet iemand hoelang het duurt voor je de priority pass in huis hebt?

• SpoekGTi
Volgens mij krijg je een brief met een aanmeld/invitatie code die je dan online hier https://www.prioritypass.com/nl/amexrewards kan invullen dan is de digitale card al wel actief volgens mij en de fysieke krijg je dan later thuisgestuurd

Er zat bij mij ongeveer 5 werkdagen tussen voor ik post kreeg van priority pass

[ Voor 7% gewijzigd door SpoekGTi op 10-11-2022 18:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VVeld
SpoekGTi schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:52:
Volgens mij krijg je een brief met een aanmeld/invitatie code die je dan online hier https://www.prioritypass.com/nl/amexrewards kan invullen dan is de digitale card al wel actief volgens mij en de fysieke krijg je dan later thuisgestuurd

Er zat bij mij ongeveer 5 werkdagen tussen voor ik post kreeg van priority pass
Ik heb even een chat gestuurd en blijkbaar was er al een membership nummer gegenereerd . Dus die heb ik gekregen en daardoor kan ik verder. Dus nu staat de digitale versie in de Apple Wallet. Goeie service!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:36
Ik heb de kaart nu zo'n 3 maanden en nooit de fysieke PP gekregen, maar die in mijn Apple Wallet werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
VVeld schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:36:
[...]

Ik heb even een chat gestuurd en blijkbaar was er al een membership nummer gegenereerd . Dus die heb ik gekregen en daardoor kan ik verder. Dus nu staat de digitale versie in de Apple Wallet. Goeie service!
Kan idd zo goed als direct een online kaart krijgen ja. Voor mij duurde de fysieke pas een goede 5-6 weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:49
Net naar Amex gebeld om te vragen of ze nog een bonus hadden voor bestaande kaarthouders. Heb nu bijna een jaar platinum en het eigenlijk pas interessant als je extra punten krijgt. De mevrouw aan de lijn zei van niks te weten. Probeer het later wel nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oohh schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:56:
Net naar Amex gebeld om te vragen of ze nog een bonus hadden voor bestaande kaarthouders. Heb nu bijna een jaar platinum en het eigenlijk pas interessant als je extra punten krijgt. De mevrouw aan de lijn zei van niks te weten. Probeer het later wel nog wel een keer.
Het lijkt wel alsof ze dit niet meer mogen doen ofso ,van de zomer heb ik 4 verschillende medewerkers gesproken en ze konden allemaal niks bieden. Gemiddelde spend in het voorgaande jaar was niet laag maar leverde niks op.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 11-11-2022 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
oohh schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:56:
Ik zou het proberen als je een jaar de kaart hebt. ik heb In het verleden in ieder geval eens gebeld toen ik nog 20 dagen lid moest zijn om aan een jaar te zitten. Na je 'verjaarsdatum' liet volgens de medewerker het systeem toe om een aanbieding te doen.
Kan nu trouwens wel anders zijn, maar als ik de berichten in de afgelopen tijd hier en elders volg, kunnen ze afhankelijk van je uitgaven wel een aanbieding doen. Overigens tevens ze geen korting meer als ik de berichten zo lees.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 15:54
Mandera schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Geen probleem. Wordt vervolgd. Ik laat mij niet zomaar afserveren. :)
Update over de kwestie annuleringsverzekering via AXA met een Mastercard Black:

Gisteren maar weer eens in de telefoon geklommen richting ICS want ik heb sinds mijn laatste contact met AXA op 14 oktober niks meer gehoord. Was er onderhand wel een beetje klaar mee. Via ICS doorverbonden naar AXA waar ik een hele behulpzame vrouw aan de lijn kreeg die aangaf dat er "zo te zien van alles was misgegaan in de communicatie" in mijn dossier. Regel voor regel hebben we alles nogmaals doorgenomen waarna ze direct op de grote knop "uitbetalen" heeft gedrukt. Ze gaf aan dat haar manager het nog goed moest keuren en daarna binnen 5 tot 10 werkdagen zou worden uitbetaald.

Aangezien het vrijdagmiddag 16:00 was verwachtte ik weinig meer qua goedkering maar om 16:30 kreeg ik een e-mail van Axa met mijn uitbetalingsbrief. Goedkeuring staat nu zwart op wit en uitbetaling volgt binnen de eerder genoemde 5 tot 10 werkdagen.

Eind goed, al goed dus. Complete vakantie die verprutst was tot de laatste euro teruggekregen. Enige wat ik extreem omslachtig blijf vinden is dat alle communicatie met AXA eerst via ICS moet lopen. Je kunt ze niet direct telefonisch benaderen en op mails wordt slecht tot niet gereageerd. Krijg ook behoorlijk het gevoel dat, zoals bij zoveel callcentres, de hele handel in het buitenland zit. Getuige dat je in eerste instantie al naar een Spaans e-mail adres moet mailen.

Maar goed ik ben blij. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mijn ervaring bij AMEX was dat het callcenter voor de reisverzekering (ook AXA trouwens) ergens in Barcelona zit. Da's heel populair voor dat soort dingen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:58
Persoonlijk heb ik het nooit echt op creditcards gehad, waarom weet ik niet maar heb altijd de associatie met de usa waarbij mensen veel op credit kopen. Heb dus liever een debit card.
Maar toch denk ik dat het op verschillende vlakken en zeker vakantie erg handig kan zijn. Ik ben zelf student en bij de ING bank waar ik zit bieden ze studenten credit cards aan.
Wat het biedt:
  • Vaste jaarlijkse kosten van € 14,40
  • Een bestedingslimiet van €1.000
  • Aanvragen in Mijn ING duurt 2 min, binnen 5 werkdagen in huis
  • Uitgaven zie je direct in je Mobiel Bankieren App en Mijn ING
  • Maandelijkse afschrijving van je betalingen: exacte data
  • Onze creditcards zijn te gebruiken voor Apple Pay
  • Met wereldwijde dekking is de Studenten Creditcard erg handig op reis en geeft je een betere dekking dan je betaalpas
  • Aankopen zijn 180 dagen verzekerd tegen schade, verlies en diefstal.
  • Bestelling niet of verkeerd geleverd? Vraag je geld terug met de GeldTerugService.
  • Handig bij borg betalingen, huren en reserveren. Je hoeft dan geen geldbedrag voor te schieten.
Heeft er iemand ervaring mee? Ook geldterugservice en 180 verzekerd garantie?

En hoe zit het met BKR? Het liefst heb ik daar zo min mogelijk mee te maken als het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
dutchnltweaker schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:04:
Persoonlijk heb ik het nooit echt op creditcards gehad, waarom weet ik niet maar heb altijd de associatie met de usa waarbij mensen veel op credit kopen. Heb dus liever een debit card.
Maar toch denk ik dat het op verschillende vlakken en zeker vakantie erg handig kan zijn. Ik ben zelf student en bij de ING bank waar ik zit bieden ze studenten credit cards aan.
Wat het biedt:

[...]

En hoe zit het met BKR? Het liefst heb ik daar zo min mogelijk mee te maken als het niet nodig is.
Zoals je hier kun lezen krijg je niets met het BKR te maken immers het bedrag wat openstaat wordt elke maand gewoon geïncasseerd. Het is dus eigenlijk een debit card, met uitgestelde betaling :P
https://www.ing.nl/partic...d/index.html##het-product

De geldterugservice en de extra 180 dagen garantie durf ik niets over te zeggen, hier hebben mogelijk andere meer informatie over. Indien je de 180 dagen verzekering en garantie wilt claimen op een product houd dan wel rekening met een eigen risico van 50 euro.

De card word uitgegeven via de ING maar is een Mastercard natuurlijk, ik weet niet of dan eventueel aan die kant nog iets overruled kan worden.

Ik vind hier de voorwaarden bij ING over de Creditcard en de platinum creditcard, maar vreemd genoeg niet over de expliciete studenten credit card. Dit zou impliceren dat deze onder dezelfde voorwaarden als de normale zou vallen, op het limiet van max 1000 euro na dan.

https://www.ing.nl/media/...inumcard_tcm162-47132.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Mandera schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:03:
[...]

Update over de kwestie annuleringsverzekering via AXA met een Mastercard Black:
Dank voor de update.
Krijg ook behoorlijk het gevoel dat, zoals bij zoveel callcentres, de hele handel in het buitenland zit. Getuige dat je in eerste instantie al naar een Spaans e-mail adres moet mailen.

Maar goed ik ben blij. :*)
Ook Portugal kom je tegen. Is natuurlijk goedkoper. Hoeft op zichzelf geen probleem te zijn, maar als het personeel dat er zit jongeren zijn die een jaartje komen feesten en dus niet betrokken zijn, en scripts afwerken waar geen enkele verantwoordelijkheid of mandaat mogelijk is, gaat het goed zolang het binnen de protocollen past.
Hoeft hier niet perse het geval te zijn. Maar kanverklaren waarom dingen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchnltweaker schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:04:
Wat het biedt:

[...]

Wat betreft het BKR verhaal, de ING schrijft de uitgaven maandelijks af van je betaalrekening ongeacht het banksaldo. Hierdoor zou je in de min kunnen gaan (of je nou wel of geen rood stand hebt) en dat kan een probleem worden bij langdurige overschrijding uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:17
Borromini schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:16:
Mijn ervaring bij AMEX was dat het callcenter voor de reisverzekering (ook AXA trouwens) ergens in Barcelona zit. Da's heel populair voor dat soort dingen.
Bij de laatste keren dat ik AmEx heb moeten bellen, krijg ik de indruk dat hun callcenters overal en nergens zitten. Want de kans is groot dat je in het Engels te woord wordt gestaan en ook in Engels je vraag moet stellen. Ook als je in het eerste menu op 1 voor 'Nederlands' hebt gedrukt.

Nu lukt mij dat vrij aardig, maar of dat bij elke klant ook goed - dus zonder misverstanden - lukt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
rclahsen schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:37:
[...]

Bij de laatste keren dat ik AmEx heb moeten bellen, krijg ik de indruk dat hun callcenters overal en nergens zitten. Want de kans is groot dat je in het Engels te woord wordt gestaan en ook in Engels je vraag moet stellen. Ook als je in het eerste menu op 1 voor 'Nederlands' hebt gedrukt.

Nu lukt mij dat vrij aardig, maar of dat bij elke klant ook goed - dus zonder misverstanden - lukt...?
Ja is inderdaad wel apart. Voor mij opzich geen probleem, alleen wel vervelend als je een specifieke vraag hebt die alleen de Nederlandse afdeling kan beantwoorden ... Zelfs een keertje per ongeluk op Engels gedrukt als optie en toen werd ik in het Nederlands te woord gestaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SpoekGTi schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:19:
[...]

Zoals je hier kun lezen krijg je niets met het BKR te maken immers het bedrag wat openstaat wordt elke maand gewoon geïncasseerd. Het is dus eigenlijk een debit card, met uitgestelde betaling :P
https://www.ing.nl/partic...d/index.html##het-product

De geldterugservice en de extra 180 dagen garantie durf ik niets over te zeggen, hier hebben mogelijk andere meer informatie over. Indien je de 180 dagen verzekering en garantie wilt claimen op een product houd dan wel rekening met een eigen risico van 50 euro.

De card word uitgegeven via de ING maar is een Mastercard natuurlijk, ik weet niet of dan eventueel aan die kant nog iets overruled kan worden.

Ik vind hier de voorwaarden bij ING over de Creditcard en de platinum creditcard, maar vreemd genoeg niet over de expliciete studenten credit card. Dit zou impliceren dat deze onder dezelfde voorwaarden als de normale zou vallen, op het limiet van max 1000 euro na dan.

https://www.ing.nl/media/...inumcard_tcm162-47132.pdf
Niet helemaal toch? Als je betalingen mist dan moet je wel rente betalen heb ik gelezen.
Eigen risico van 50 euro is nog te overzien, beter dat dan niks terugkrijgen natuurlijk. Ik zat ook nog te kijken bij de anwb, maar qua vallue voor mij lijkt dit de betere. Alleen jammer dat vreemde valuta betalen zo duur is. Niet dat ik er veel gebruik van ga maken, maar heb laatst gemerkt met tickets boeken dat een creditcard rete handig kan zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Anoniem: 981489 schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:56:
[...]

Wat betreft het BKR verhaal, de ING schrijft de uitgaven maandelijks af van je betaalrekening ongeacht het banksaldo. Hierdoor zou je in de min kunnen gaan (of je nou wel of geen rood stand hebt) en dat kan een probleem worden bij langdurige overschrijding uiteraard.
Gelukkig heb ik de instelling om gelijk te betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

dutchnltweaker schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:58:
[...]

Gelukkig heb ik de instelling om gelijk te betalen.
Nou dat is het hem nou net, bij ING kan je niet meer gespreid betalen dacht ik maar de incasso die ING uitvoert is een dwingende incasso dus er word altijd afgeschreven vanaf je rekening ongeacht het banksaldo. Stel je zou dus niet genoeg geld op je rekening hebben en dit ook niet aanvullen kan dit in het uiterste geval leiden tot een BKR notering (negatief). Maar de ING Creditcard zelf zal geen registratie opleveren omdat er niet gespreid betaald word.

Het is in die zin ook een 'Charge' card net als Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Anoniem: 981489 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:26:
[...]

Nou dat is het hem nou net, bij ING kan je niet meer gespreid betalen dacht ik maar de incasso die ING uitvoert is een dwingende incasso dus er word altijd afgeschreven vanaf je rekening ongeacht het banksaldo. Stel je zou dus niet genoeg geld op je rekening hebben en dit ook niet aanvullen kan dit in het uiterste geval leiden tot een BKR notering (negatief). Maar de ING Creditcard zelf zal geen registratie opleveren omdat er niet gespreid betaald word.

Het is in die zin ook een 'Charge' card net als Amex.
Maar wordt wel als creditcard gezien. Interesting dat er nog zoveel varianten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

dutchnltweaker schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:24:
[...]

Maar wordt wel als creditcard gezien. Interesting dat er nog zoveel varianten zijn.
De 'echte' creditcard kent twee smaken.

1- Gespreid betalen creditcard dit is de meest bekende in veel landen (VS vooral), je hebt een limiet van x euro en kan geld opnemen binnen dit limiet. Eigenlijk een doorlopend krediet met aflos en opname mogelijkheid.
2- Charge Card variant zoals Amex kent en in NL ook nu door de strenge kredietregels meer de norm word. Je hebt een limiet en ongeacht hoeveel je uitgeeft dit moet je binnen doorgaans 3-4 weken volledig terugbetalen of word afgeschreven van je rekening.

Dan heb je ook nog prepaid cards welke je vooraf zelf moet opwaarderen met eigen geld, erg fijn want je maakt geen schulden zo maar de acceptatie is het slechts bij deze betaalkaarten.

Ook heb je nog debit cards wat niks meer is dan een pinpas zoals wij dat kennen maar dan uitgegeven door banken met een Visa of Mastercard label omheen. Deze worden weer wat beter geaccepteerd dan prepaid kaarten en ondersteunen doorgaans ook offline betalingen (in treinen en vliegtuigen onder andere). Als het goed is kan je ook je auto borg hiermee betalen als je saldo toereikend is. Deze kaarten kennen geen krediet maar zijn gekoppeld aan je banksaldo zoals we ook bij onze pinpassen kennen.

En dan heb je nog een bijzondere kaart van Bunq die herkend word als 'Credit' card maar niks meer is dan een Debit card, het idee is dus dat je alle voordelen zou hebben van creditcards maar geen schulden maakt omdat je banksaldo je limiet is. Een interessante constructie want in de praktijk weigeren veel verhuurders deze kaart voor de borg zag ik op Together voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Wat doen jullie eigenlijk als ze bij ICS vervelende vragen gaan stellen zoals: wat is de herkomst van dit en dat vermogen op je belastingaangifte, wat heb je met dat geld precies allemaal gedaan, waarom heb je aflossingsvrije hypotheek, wat is precies het doel van je creditcard bestedingen met dat en dat bedrijf en al dat soort bemoeienis?

[ Voor 6% gewijzigd door Weicool op 14-11-2022 04:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Weicool schreef op maandag 14 november 2022 @ 04:13:
Wat doen jullie eigenlijk als ze bij ICS vervelende vragen gaan stellen zoals: wat is de herkomst van dit en dat vermogen op je belastingaangifte, wat heb je met dat geld precies allemaal gedaan, waarom heb je aflossingsvrije hypotheek, wat is precies het doel van je creditcard bestedingen met dat en dat bedrijf en al dat soort bemoeienis?
Lijkt mij logisch: beantwoorden :). Dit soort vragen zijn er niet omdat een ICS medewerker gewoon heel nieuwsgierig is. Er zijn wetten die financiële instellingen verplichten goed onderzoek te doen. Niet meewerken zal zeker een rood kruisje achter je naam beteken en succes om dan nog aan een credit card te komen :). Waarom zou je niet antwoorden: omdat het persoonlijke financiële vragen zijn?

Zo had ik redelijk recent bij een notaris ook een extra vragenlijst waarbij gevraagd werd om een schriftelijke reactie binnen X periode. Ook hier begreep ik dat de notaris vanuit haar wettelijke verplichting mij om extra achtergrond informatie vroeg. En dus gewoon beantwoord en toen was het ok.

[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 14-11-2022 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:24
We Are Borg schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:49:
[...]

Lijkt mij logisch: beantwoorden :). Dit soort vragen zijn er niet omdat een ICS medewerker gewoon heel nieuwsgierig is. Er zijn wetten die financiële instellingen verplichten goed onderzoek te doen. Niet meewerken zal zeker een rood kruisje achter je naam beteken en succes om dan nog aan een credit card te komen :). Waarom zou je niet antwoorden: omdat het persoonlijke financiële vragen zijn?

Zo had ik redelijk recent bij een notaris ook een extra vragenlijst waarbij gevraagd werd om een schriftelijke reactie binnen X periode. Ook hier begreep ik dat de notaris vanuit haar wettelijke verplichting mij om extra achtergrond informatie vroeg. En dus gewoon beantwoord en toen was het ok.
Papieren wassenneus allemaal. Als je je antwoorden verder niet hoeft aan te tonen. Nog even en als we dan met 100 euro cash betalen worden we al onder de loop genomen. :+

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Weicool schreef op maandag 14 november 2022 @ 04:13:
Volgens mij heb je eerder vergelijkbare vragen gesteld, dat liep dacht ik een beetje dood.
Heb je exact deze vragen gehad?

vragen over hogere uitgaven die niet stroken met je inkomsten zijn op zich logisch en moeten ze doen in kader van zorgplicht. Ik zou het niet onlogisch vinden dat ze dan naar de uitgavencategorie kijken.

Het lijkt me trouwens zeer sterk, dat ze inzage hebben in je belastingaangifte, tenzij je die zelf hebt verstrekt….

Ze zullen denk ik ook niet zo snel vragen waarom je een bepaalde hypotheek hebt, maar gewoon zelf kijken of je die lasten nu en in de toekomst kunt dragen met je beschikbare inkomen of vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Morpheusk schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:54:
[...]

Papieren wassenneus allemaal. Als je je antwoorden verder niet hoeft aan te tonen. Nog even en als we dan met 100 euro cash betalen worden we al onder de loop genomen. :+
Even los van de discussie tot hoever de zorgplicht en wetgeving tegen witwassen moet gaan: als je geen of onbevredigend antwoord geeft aan ICS zullen ze de overeenkomst opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-05 13:53
Dit weekend mijn Amex geweigerd voor een aankoop. Bedrag van circa 1.300 euro. Lijkt me niet overdreven hoog (al is het niet iets wat ik dagelijks doen).

Heb al meerdere maanden met rondom en boven de 1.000 euro een maand afgesloten. Bijzonder dat deze betaling dan vervolgens wordt geweigerd.

Toen ik de pas net had heb ik meerdere keren gecheckt wat mogelijk was, en bedragen van bijna 5.000 euro voor 1 betaling waren prima.

Nu kan ik er nog geen 500 euro mee betalen volgens die controle. Dat is al gauw minder dat een weekje autohuren.

Wat is dan nog het nut van deze pas vraag ik mij af? Conclusie: erg onprettig dat er geen duidelijk afgesproken limiet is. Geeft onzekerheid en op een credit card wil ik kunnen rekenen.

Ik heb overigens een Flying Blue Silver, ben toch net te gierig om er wat meer voor te betalen als ik het product nog aan het uit proberen ben. Zie momenteel niet in waarom ik het tweede jaar een Gold of Platinum zou nemen..

[ Voor 7% gewijzigd door Elandenmelk op 14-11-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elandenmelk schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:54:
Dit weekend mijn Amex geweigerd voor een aankoop. Bedrag van circa 1.300 euro. Lijkt me niet overdreven hoog (al is het niet iets wat ik dagelijks doen).

Heb al meerdere maanden met om en nabij de 1.000 euro een maand afgesloten. Bijzonder dat deze betaling dan vervolgens wordt geweigerd.

Toen ik de pas net had heb ik meerdere keren gecheckt wat mogelijk was, en bedragen van bijna 5.000 euro voor 1 betaling waren prima.

Nu kan ik er nog geen 500 euro mee betalen volgens die controle. Dat is al gauw minder dat een weekje autohuren.

Wat is dan nog het nut van deze pas vraag ik mij af? Conclusie: erg onprettig dat er geen duidelijk afgesproken limiet is. Geeft onzekerheid en op een credit card wil ik kunnen rekenen.

Ik heb overigens een Flying Blue Silver, ben toch net te gierig om er wat meer voor te betalen als ik het product nog aan het uit proberen ben. Zie momenteel niet in waarom ik het tweede jaar een Gold of Platinum zou nemen..
Doorgaans check ik bij elk bedrag boven de €1000 op Amex site de bestedingsruimte om te zien of het lukt, tot dusver geen problemen gehad maar las dat je ook met Amex kan bellen en dan geven ze je een betaallink om het meteen te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Elandenmelk schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:54:
(…)

Het lastige met dit soort individuele gevallen is dat we er niets zinnigs over kunnen zeggen, anders dan eigen ervaringen delen waarbij je er dan weinig aan hebt omdat een ander geen probleem heeft om hoge uitgaven te doen.

Hoogstens kan ik een paar redenen bedenken waarom het nu niet lukt:

Is je uitgavenpatroon consistent of misschien laatste maanden lager?
Heb je openstaand saldo?
Is de vorige maandafrekening al betaald?
Amex doet voor zover ik weet elke maand een check bij BKR. Is er iets gewijzigd mbt andere registraties?

En heb je amex al gebeld? Service is over het algemeen erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-05 13:53
Wally2002 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:42:
[...]

Het lastige met dit soort individuele gevallen is dat we er niets zinnigs over kunnen zeggen, anders dan eigen ervaringen delen waarbij je er dan weinig aan hebt omdat een ander geen probleem heeft om hoge uitgaven te doen.

Hoogstens kan ik een paar redenen bedenken waarom het nu niet lukt:

Is je uitgavenpatroon consistent of misschien laatste maanden lager?
Heb je openstaand saldo?
Is de vorige maandafrekening al betaald?
Amex doet voor zover ik weet elke maand een check bij BKR. Is er iets gewijzigd mbt andere registraties?

En heb je amex al gebeld? Service is over het algemeen erg behulpzaam.
- BKR ongewijzigd;
- Openstaand saldo wel maar de huidige termijn is tenslotte op de helft. Alle incasso's altijd netjes betaald, zonder problemen;
- Het klopt wel dat ik de laatste twee maanden de uitgaven iets aan het afbouwen was. Maar in de lente en zomer, meerdere maanden incasso's ver boven dit specifieke aankoopbedrag gehad. Daarom vind ik het juist extra verrassend. Je zou toch verwachten dat ze dan tot de conclusie komen dat ik ervoor in kan staan.

De service is alleen op werkdagen (beperkt) bereikbaar, dus daar schiet je eigenlijk niet zoveel mee op als je buiten openingstijden of in het weekend hier mee zit.
In mijn geval was het afgelopen zaterdag, en een product dat lastig verkrijgbaar is (vrijdag beschikbaar in winkel A en niet in B, 's zaterdags niet meer in A en 1 op voorraad in B ). Dus dan pak ik bij elk probleem een andere credit card waarvan ik zeker weet dat het direct werkt.
Zelfde wanneer je (ook doordeweeks) aan de kassa staat in een winkel. Een wachtrij achter je en staan klooien met je passen... We weten allemaal wel hoe vervelend dit is. Zowel wanneer het jezelf overkomt, als wanneer je in de rij staat te wachten.

Terugkomend op mijn hoofdconclusie: Een maandelijkse aanpassing van de bestedingslimiet geeft mij dus niet de flexibiliteit en zekerheid een grote(re) aankoop te doen zonder extra geregel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Elandenmelk schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:14:
[...]
De service is alleen op werkdagen (beperkt) bereikbaar, dus daar schiet je eigenlijk niet zoveel mee op als je buiten openingstijden of in het weekend hier mee zit.
Telefonisch op werkdagen van 8-20u. In de app Engelstalig 24/7 via chat.
In mijn geval was het afgelopen zaterdag, en een product dat lastig verkrijgbaar is (vrijdag beschikbaar in winkel A en niet in B, 's zaterdags niet meer in A en 1 op voorraad in B). Dus dan pak ik bij elk probleem een andere credit card waarvan ik zeker weet dat het direct werkt.
Zelfde wanneer je (ook doordeweeks) aan de kassa staat in een winkel. Een wachtrij achter je en staan klooien met je passen... We weten allemaal wel hoe vervelend dit is. Zowel wanneer het jezelf overkomt, als wanneer je in de rij staat te wachten.

Terugkomend op mijn hoofdconclusie: Een maandelijkse aanpassing van de bestedingslimiet geeft mij dus niet de flexibiliteit en zekerheid een grote(re) aankoop te doen zonder extra geregel.
Duidelijk punt. Alhoewel je online wel je bestedingslimiet kunt checken zou ik ook niet echt vrolijk worden als je dat steeds moet doen, wanneer je een aankoop wilt gaan doen, met name in een fysieke winkel.

Overigens zou ik je nog steeds willen adviseren om het voor te leggen aan de ledenservice. Misschien is er wel iets heel anders aan de hand, of kunnen ze handmatig iets aanpassen aan je bestedingslimiet. Ik verwacht niet dat ze je in detail gaan vertellen hoe de bestedingslimiet wordt bepaald, maar ze kunnen best wel een indicatie geven. In ieder geval meer info dan hier in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]
Tip: bel ze toch op. Misschien was het iets anders. In ruim 10 jaar amex heb ik 1 keer gehad dat de betaling online geweigerd werd en dat lag niet aan mijn limiet. Belletje en het was zo opgelost. Dat helpt jou niet maar juist die betrouwbaarheid die jij nu mist is de rede waarom ik een amex heb: betrouwbaarheid. Limiet bouw je op in de jaren maar is nu bij mij veel hoger dan welke credit card je ook kunt krijgen bij je huisbank :). En de service is enorm goed, zeker als ik het vergelijk met de ING waar ik onlangs een klacht bij de directie heb moeten indienen die bij amex geen issue was geweest om gelijk te regelen via de telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 14-11-2022 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Open Outcry
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

We Are Borg schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:53:
[...]

Tip: bel ze toch op. Misschien was het iets anders. In ruim 10 jaar amex heb ik 1 keer gehad dat de betaling online geweigerd werd en dat lag niet aan mijn limiet. Belletje en het was zo opgelost. Dat helpt jou niet maar juist die betrouwbaarheid die jij nu mist is de rede waarom ik een amex heb: betrouwbaarheid. Limiet bouw je op in de jaren maar is nu bij mij veel hoger dan welke credit card je ook kunt krijgen bij je huisbank :)
Precies dit. Mijn maandelijkse charge is zo rond de €1300, maar afgelopen week een auto betaald van 18K zonder problemen.

Top holdings: LONG PFE, AGN, ACCEL, NYT, RDSA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Open Outcry schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:54:
[...]

Precies dit. Mijn maandelijkse charge is zo rond de €1300, maar afgelopen week een auto betaald van 18K zonder problemen.
Bij welke dealer heb jij een auto weten te betalen met Amex? Moest je extra bijbetalen i.v.m. fees?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
  • Laatst online: 24-05 14:44
KIA bijvoorbeeld accepteert AMEX in hun webshop - kun je zonder extra kosten 43k en meer betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verkoopt Kia tegenwoordig nieuwe auto's online zonder tussenkomst van een dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05 09:23
[...]
Ik heb dit ook een keer gehad (maar dit was wel met een wat groter bedrag). Mij werd aangeraden de volgende keer de Fraude Preventielijn te bellen. Zij zijn wel 24 uur per dag open.

Zie https://www.americanexpre.../contact/fraudepreventie/
Pagina: 1 ... 51 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1