Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:19
tanh92 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:28:
Betreft dat diner tegoed lees ik in de voorwaarden het volgende:

"• Alle transacties moeten voor het einde van de voordeelperiode (31 december) zijn
ingediend om in aanmerking te komen voor het voordeel. Als het restaurant het indienen van
uw transactie vertraagt, kan uw aankoop meetellen voor de volgende voordeelperiode,
indien van toepassing. "

Betekent dit dat het riskant is om hier op 31 december gebruik van te maken? Snap niet zo goed wat er bedoeld wordt met "een transactie indienen".
Ikzelf heb er vorige week gebruik van gemaakt op dinsdagavond en pas op vrijdagochtend was transactie belast op mijn creditcard, dit is hoogstwaarschijnlijk wat American Express bedoeld met een transactie indienen. Mijn aanraden is het niet te lang te laten wachten en op zijn laatst met kerst gebruik te maken van het tegoed. Mijn tegoed werd overigens 2 dagen later gestort als positieve post op mijn rekening dus binnen 5 dagen had ik het geld al terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06 21:36
Ik heb sinds augustus een Gold card. Ik zie nu dat er nieuwe voordelen zijn voor Gold, zoals meer loungetoegang en dinertegoed. Ik neem aan dat die nieuwe voordelen ook voor mij gelden? Wel nice namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
donleone83 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:01:
Ik heb sinds augustus een Gold card. Ik zie nu dat er nieuwe voordelen zijn voor Gold, zoals meer loungetoegang en dinertegoed. Ik neem aan dat die nieuwe voordelen ook voor mij gelden? Wel nice namelijk!
Yes, vanaf 15 november 1 november

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:14
Bij mij vanaf 1 november? :o De nieuwe kaartlidmaatschapsbijdrage daarentegen lijkt wel in te gaan vanaf 15 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Mawlana schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:30:
[...]

Bij mij vanaf 1 november? :o De nieuwe kaartlidmaatschapsbijdrage daarentegen lijkt wel in te gaan vanaf 15 november.
Oops correct! Mijn fout, aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik zie niet dadelijk waar je kan zien waar je hoeveel punten voor ontvangen hebt. Ik heb duidelijk plots punten ontvangen maar zou graag zien of dit door een referral was of mijn welcome bonus of...

Let op dit is bij Amex Belgie (Belgie is waarschijnlijk belangrijk hierin want we hebben een lichtjes andere interface dan internationaal heb ik gemerkt).

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Voor zover ik het weet kan je geen specificatie zien op de Nederlandse variant. Ik heb wel gehoord dat je het aan de klantenservice (via chat of bellen) zou kunnen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:43
hollandje schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:20:
[...]

Ikzelf heb er vorige week gebruik van gemaakt op dinsdagavond en pas op vrijdagochtend was transactie belast op mijn creditcard, dit is hoogstwaarschijnlijk wat American Express bedoeld met een transactie indienen. Mijn aanraden is het niet te lang te laten wachten en op zijn laatst met kerst gebruik te maken van het tegoed. Mijn tegoed werd overigens 2 dagen later gestort als positieve post op mijn rekening dus binnen 5 dagen had ik het geld al terug :)
Bij die voorwaarden om gebruik te maken van die diner vergoeding staat iets over betaling systeem. adyen. Is hier iets actiefs mee te doen? voor ons als klant hebben we daar toch geen zeggenschap over?

• hollandje
ejet schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:54:
[...]

Bij die voorwaarden om gebruik te maken van die diner vergoeding staat iets over betaling systeem. adyen. Is hier iets actiefs mee te doen? voor ons als klant hebben we daar toch geen zeggenschap over?
Je hebt er geen invloed op nee, je kan even bellen naar het restaurant van tevoren en vragen of ze een betaalplatform gebruiken. Dit had ik gedaan en kreeg te horen van niet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
hollandje schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:19:
[...]

Je hebt er geen invloed op nee, je kan even bellen naar het restaurant van tevoren en vragen of ze een betaalplatform gebruiken. Dit had ik gedaan en kreeg te horen van niet :)
Het is wel een merkwaardige voorwaarde en ik vraag me af met welke reden ze die opgenomen hebben.
ik vermoed om thuisbezorgd-achtige platforms, waar restaurants mogelijk mee samenwerken, uit te sluiten.

Ik vind het wel erg ver gaan, dat je zelf moet gaan bellen met het restaurant. Ik mag er toch vanuit gaan dat het goed gaat als ik ter plekke afreken bij een restaurant die nota bene expliciet genoemd worden door Amex zelf op hun site.

• hollandje
Wally2002 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:25:
[...]

Het is wel een merkwaardige voorwaarde en ik vraag me af met welke reden ze die opgenomen hebben.
ik vermoed om thuisbezorgd-achtige platforms, waar restaurants mogelijk mee samenwerken, uit te sluiten.

Ik vind het wel erg ver gaan, dat je zelf moet gaan bellen met het restaurant. Ik mag er toch vanuit gaan dat het goed gaat als ik ter plekke afreken bij een restaurant die nota bene expliciet genoemd worden door Amex zelf op hun site.
Zeker mee eens, ik denk dat het ook eigenlijk altijd wel goed zit. Het is denk ik een soort van dekking voor amex zelf dat ze in geval van idd een thuisbezorgd-achtige betaling kunnen zeggen ho-ho, dat mag niet volgens de voorwaarden. Precies zoals je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scamros1992
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-10-2022
Iemand recente ervaring met de dining credit bij Amex Platinum? Ik las op meerdere fora dat bij een additional Platinum card er nog eens 150€ Nationaal & 150€ Internationaal credit bij kwam? Nu na het aanvragen van die extra card en deze te willen enrollen in het program blijkt dat niet het geval? Iemand andere ervaringen waaruit blijkt dat beide kaarten recht hebben op 300€ credit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXa898t-QhwR6W1rFWPSI37jG3I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rf9Y4mdqNXqZD1sfYOVrmHL0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
scamros1992 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:51:
Iemand recente ervaring met de dining credit bij Amex Platinum? Ik las op meerdere fora dat bij een additional Platinum card er nog eens 150€ Nationaal & 150€ Internationaal credit bij kwam? Nu na het aanvragen van die extra card en deze te willen enrollen in het program blijkt dat niet het geval? Iemand andere ervaringen waaruit blijkt dat beide kaarten recht hebben op 300€ credit?

[Afbeelding]
De extra platinum kaarthouder heeft geen recht op een additionele dining credit. Het is 300€ voor de hoofdkaarthouder en that's it. Als een extra kaarthouder met zijn/haar amex betaalt in een aangesloten restaurant wordt deze dining credit wel geaccrediteerd via de hoofdkaarthouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 19:31
scamros1992 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:51:

[Afbeelding]
Ook te vinden in de voorwaarden. https://www.americanexpre...orwaarden-Netherlands.pdf

Het dining tegoed is account bound en niet kaart gebonden.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
Niet zoveel ervaring met Amex, maar weet iemand of er bij t aanvragen van Amex platinum met Iberia er mogelijkheden zijn voor een referral? Ik vind alleen maar referrals die ogenschijnlijk alleen voor de US markt bedoeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
wibblemoo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:39:
Niet zoveel ervaring met Amex, maar weet iemand of er bij t aanvragen van Amex platinum met Iberia er mogelijkheden zijn voor een referral? Ik vind alleen maar referrals die ogenschijnlijk alleen voor de US markt bedoeld zijn.
Enige wat ik daarover heb kunnen vinden is de spaanse variant die een speciale aanbieding had waarbij je 40.000 avios kreeg naast je platinum kaart (zie). Echter lijkt die website niet helemaal te werken. Hier in Nederland is het voor zover ik weet alleen mogelijk reguliere american express kaarten aan te vragen en de Flying Blue amex kaarten.

De enige manier om een avios bonus te krijgen is je reguliere welkomstbonus via een amex referral om te zetten naar iberia avios (of BA) tegen een verhouding van 5:4. Dit betekent dat je met een gold card referral 16.000 avios krijgt, en bij platinum 24.000. Als je wacht tot er weer een 'dubbele punten' promotional period is het 32.000 avios bij gold en 48.000 avios bij platinum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Thanks. Via Iberia krijg je de 40.000 Avios nog steeds bij Platinum, maar dat heeft geen referral-voordeel verder. Lijkt er op dat dit de beste aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
wibblemoo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:44:
Thanks. Via Iberia krijg je de 40.000 Avios nog steeds bij Platinum, maar dat heeft geen referral-voordeel verder. Lijkt er op dat dit de beste aanbieding is.
Zou je die kunnen linken? De enige website van Iberia die ik kan vinden is deze https://www.iberiaplusmag...ios-new-platinum-metal-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Ah ja, die site had ik ook gevonden. Die kan je inderdaad gebruiken zolang je permanent resident bent in Spanje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dx9TPF3cwwIGfv8aB_jp0lNa9fM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mlpN5eYdGec3Vg3pwRmSJGH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Ja ik kies Iberia niet voor niets ;-) woon in Madrid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
wibblemoo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:10:
Ja ik kies Iberia niet voor niets ;-) woon in Madrid.
Ah vandaar, dacht dat je puur op de Nederlandse markt keek :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:05
ICS gaat zowaar toch Apple Pay en Google Pay aanbieden zeggen ze *O*

'We zijn ermee bezig om Apple Pay aan te bieden aan onze klanten. Google Pay zal niet lang daarop volgen. Een concrete lanceringsdatum is er nog niet, maar er worden voorbereidingen getroffen voor een zo snel mogelijke introductie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

nielsiejjj92 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:21:
ICS gaat zowaar toch Apple Pay en Google Pay aanbieden zeggen ze *O*

'We zijn ermee bezig om Apple Pay aan te bieden aan onze klanten. Google Pay zal niet lang daarop volgen. Een concrete lanceringsdatum is er nog niet, maar er worden voorbereidingen getroffen voor een zo snel mogelijke introductie'.
Dat werd tijd, maar goed Volksbank vertelde in September 2021 dat ze Apple Pay gaan aanbieden en uiteindelijk was dit pas in Mei ook echt het geval.

Het is een goeie stap maar de vraag is nu hoelang t duren zal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandje
Had toevallig dezelfde vraag vandaag voorgelegd bij een medewerker van Amex en dan voor Google wallet. Hij gaf aan dat er hard aan wordt gewerkt en dat ze dit z.s.m. willen introduceren. Maarja, een 'zo spoedig mogelijk' is een leuke vage term die van alles kan betekenen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:05
hollandje schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:33:
Had toevallig dezelfde vraag vandaag voorgelegd bij een medewerker van Amex en dan voor Google wallet. Hij gaf aan dat er hard aan wordt gewerkt en dat ze dit z.s.m. willen introduceren. Maarja, een 'zo spoedig mogelijk' is een leuke vage term die van alles kan betekenen :X
Oh dat zou wel heel fijn zijn ja! Heb ook Amex en Google Wallet ondersteuning is van harte welkom. Alleen ING & ICS dan nog en dan heb ik alles op google pay haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:23
Even als check aangezien ik het niet kan vinden op de website van amex. Om met z’n tweeën gebruik te kunnen maken van Privium doen je een tweede kaart amex platinum of gold aanvragen. Je kan niet ‘gewoon’. Iemand meenemen zoals dat wel kan op andere vliegvelden met je priority pass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Volgens https://www.americanexpre...creditcard/platinum-card/ onder 'Travel privileges':
Nieuw: nu kan ook de houder van de extra Platinum Card - zonder extra kosten - genieten van het Privium Partner lidmaatschap met snelle grenspassage op Schiphol t.w.v. € 110. Reist u samen? Dan heeft u bovendien beiden toegang tot de Privium Lounges.
Je moet dus inderdaad je extra kaart toewijzen aan die tweede persoon om diegene het Privium Partner lidmaatschap te geven.

Zie verder ook https://www.americanexpre...-privileges/privium-plus/

[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 13-10-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 18:49
Zr40 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:57:
Volgens https://www.americanexpre...creditcard/platinum-card/ onder 'Travel privileges':

[...]

Je moet dus inderdaad je extra kaart toewijzen aan die tweede persoon om diegene het Privium Partner lidmaatschap te geven.

Zie verder ook https://www.americanexpre...-privileges/privium-plus/
Klopt, ik heb mijn Privium een paar weken geleden geactiveerd, en zaterdag gaan we de Privium pas van m'n vriendin activeren. Was inderdaad een vereiste dat zij de houder van de tweede platinum pas was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:54
Kan iemand mij vertellen hoe dat travel credit van 75 euro bij Amex Gold werkt?
Zit nu in Zuid-Afrika en heb al in 2 plaatsen geprobeerd om dit travel credit in te zetten om een hotel te boeken, maar ik krijg steeds als enige betaalopties kaart en punten, maar lijk nergens het travel credit te kunnen selecteren?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:18
ArmyOfQueens schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:05:
Zit nu in Zuid-Afrika en heb al in 2 plaatsen geprobeerd om dit travel credit in te zetten om een hotel te boeken, maar ik krijg steeds als enige betaalopties kaart en punten, maar lijk nergens het travel credit te kunnen selecteren?

Bedankt alvast!
Bij Goldcard moet je het hotel boeken via https://hotel-booking.americanexpress.com/nl-nl/thc/welcome

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 22:10
ArmyOfQueens schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:05:

Bedankt alvast!
Minimale boeking is 500€ via amex travel om de 75€ travel credit te gebruiken.
Boek je dus een hotel voor 475, dan lukt het niet, boek je een hotel voor 500, dan betaal je dus 425.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
Ik heb al jaren een ICS VISA creditcard (via ASN Bank), maar omdat ik elke maand aardig wat koop via deze kaart (750-1500 euro), ben ik eigenlijk op zoek naar een CC die je punten oid geeft voor elke aankoop.

Zover ik zie doet alleen American Express dat, maar dat is geloof ik niet echt een grote speler in Nederland. Is dat een belemmering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Basekid schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:04:
Ik heb al jaren een ICS VISA creditcard (via ASN Bank), maar omdat ik elke maand aardig wat koop via deze kaart (750-1500 euro), ben ik eigenlijk op zoek naar een CC die je punten oid geeft voor elke aankoop.

Zover ik zie doet alleen American Express dat, maar dat is geloof ik niet echt een grote speler in Nederland. Is dat een belemmering?
Bij de meeste webwinkels kan je betalen met amex of paypal (gelinked met amex). Ik heb zo nu en dan een webwinkel waar het niet kan maar het komt zelden voor. In winkels kom je meestal wel ver bij grote spelers. Maar idd soms is het niet mogelijk bij bijvoorbeeld Decathlon, Primark, Albert Heijn.

Ikzelf zoek wel een beetje waar ik betalen kan met amex, maar meestal zit het wel okay. Punten zijn goed te gebruiken voor statement credit of vliegtickets/hotelovernachtingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:54
Stinger_Ventura schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:45:
[...]

Minimale boeking is 500€ via amex travel om de 75€ travel credit te gebruiken.
Boek je dus een hotel voor 475, dan lukt het niet, boek je een hotel voor 500, dan betaal je dus 425.
Aha, dus dit is het addertje.
Ik dacht gewoon een nachtje ergens (bijna) gratis te kunnen slapen, maar je moet dus minimaal 500 besteden…
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51

Je hebt euroclix mastercard ook nog. Daar krijg je ook iets van 0,25% aan cashback in de vorm van hun Clix punten. Die kun je uit laten betalen, afhankelijk van het saldo van je punten, zijn ze meer waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hangt echt af waar je je kaart voor gebruikt, inmiddels zijn er steeds meer winkels die de Amex accepteren (inclusief de Dirk en Jumbo op veel locaties) maar ook diverse airliens en webshops.

Met een spend van 750-1500 kan je ook leuk punten sparen bij Amex en voor een retentie offer gaan elk jaar als je verlengt(korting op de jaarbijdrage of een paar maanden dubbele punten, dit hangt af van je spend en wat het aanbod is dat ze hebben).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 19:31

Hier dacht ik ook aan destijds, maar het valt me mee. Momenteel doe ik mijn AMEX:

Tanken
De online aankopen bij bol.com en consorten
Etentjes, de meeste restaurants hebben wel AMEX maar hangen het niet aan de grote klok
Hotels/reizen

Het zou mooi zijn als de AH ook eens AMEX ging ondersteunen :P dan zou het helemaal hard gaan bij ons.

Daarbij net als hier onder aangegeven, als de site bijvoorbeeld geen AMEX ondersteund maar wel Apple of Google Pay, dan link je je AMEX daar aan en doe je het alsnog daarmee.

Als je iets zoekt wat stappen maakt met punten sparen dan moet je wel een kaart nemen met 1 per euro of 1,5 per euro zoals de platinum, met de platinum krijg je natuurlijk ook nog de extras, welke ook nog punten opleveren bij hotel ketens etc.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
SpoekGTi schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:57:
[...]

Daarbij net als hier onder aangegeven, als de site bijvoorbeeld geen AMEX ondersteund maar wel Apple of Google Pay, dan link je je AMEX daar aan en doe je het alsnog daarmee.
Doorgaans is je Amex-kaart in zulke gevallen gewoon greyed out wanneer je met Apple Pay wil betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:28
Wellicht is de https://www.hiltonhonors-kreditkarte.de/ (een VISA) interessant. In Nederland op veel meer plekken te gebruiken waar AMEX niet wordt geaccepteerd. Nederlands adres en rekening is voldoende, dus geen banden met Duitsland vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
mfkne schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:26:
Wellicht is de https://www.hiltonhonors-kreditkarte.de/ (een VISA) interessant. In Nederland op veel meer plekken te gebruiken waar AMEX niet wordt geaccepteerd. Nederlands adres en rekening is voldoende, dus geen banden met Duitsland vereist.
En wat zijn buiten de acceptatie de voordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 981489 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:12:
[...]

Met een spend van 750-1500 kan je ook leuk punten sparen bij Amex en voor een retentie offer gaan elk jaar als je verlengt(korting op de jaarbijdrage of een paar maanden dubbele punten, dit hangt af van je spend en wat het aanbod is dat ze hebben).
Ik lees online dat er tegenwoordig geen of minder vaak korting wordt gegeven. 1 punt extra per euro voor 3 maanden en/of eenmalig extra punten nog wel.
Ze weten wanneer je eerder hebt gebeld en zullen pas na 1 jaar een aanbod kunnen doen.

Een andere tip is afwisselend downgraden en upgraden en daarbij de upgrade bonus pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Wally2002 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:33:
[...]

Ik lees online dat er tegenwoordig geen of minder vaak korting wordt gegeven. 1 punt extra per euro voor 3 maanden en/of eenmalig extra punten nog wel.
Ze weten wanneer je eerder hebt gebeld en zullen pas na 1 jaar een aanbod kunnen doen.

Een andere tip is afwisselend downgraden en upgraden en daarbij de upgrade bonus pakken.
En volgens mij mag je na een upgrade, na een halfjaar al downgraden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
Morpheusk schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

Je spaart Hilton Honors punten, krijgt meteen Hilton Gold status (en als je meer dan 20k per jaar draait Diamond), en het verzekeringspakket is vrij uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Morpheusk schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:35:
[...]

Uit mijn hoofd wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Morpheusk schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

De website is daar toch duidelijk in. Als je het Duits niet machtig is het wellicht sowieso een minder goed idee, want alle communicatie is in het Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Wally2002 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:37:
[...]

De website is daar toch duidelijk in. Als je het Duits niet machtig is het wellicht sowieso een minder goed idee, want alle communicatie is in het Duits.
Dat klopt, maar lees het graag hier terug, mag ook in het Duits. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
[...]

Met Google Translate kom je best wel ver ;)

Daarnaast kan je je Hilton punten omzetten naar airline punten maar die conversie is niet erg leuk. Uiteraard binnen het Hilton netwerk de punten gebruiken zou beter uitpakken denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Morpheusk schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:35:
[...]

Ja, er moet een half jaar tussen zitten, geldt ook andersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
[...]

Hun app (die is trouwens prima) is ook in het Engels beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Kaart is €48 p/j of met verzekeringen €83. Koersopslag is 1,95%.
Prijslijst: https://dok.dkb.de/pdf/plv_hh.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ben benieuwd wanneer Amex met een upgrade offer komt. M'n zes maanden op Gold zitten erop. :P Acceptatie van Amex in NL en buitenland is me meegevallen - als ik dit wist had ik direct Platinum genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Mawlana schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:07:
Ben benieuwd wanneer Amex met een upgrade offer komt. M'n zes maanden op Gold zitten erop. :P Acceptatie van Amex in NL en buitenland is me meegevallen - als ik dit wist had ik direct Platinum genomen.
Had ik eigenlijk eerst ook willen doen, maar was direct voor platinum gegaan. Hoogste upgrade bonus die ik voorbij heb zien komen was 70.000 punten gedurende een actieperiode. Hopelijk kom je daar ook in de buurt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
hollandje schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Had ik eigenlijk eerst ook willen doen, maar was direct voor platinum gegaan. Hoogste upgrade bonus die ik voorbij heb zien komen was 70.000 punten gedurende een actieperiode. Hopelijk kom je daar ook in de buurt ;)
Het is dat ik weet dat er regelmatig offers zijn, anders had ik gewoon direct geupgrade. Privium tikt namelijk nog door. 😅

Vanaf 1 november heeft Gold ook dinertegoed, ik vraag me af of dat wordt gereset na een upgrade. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:52
Met de American Express Gold kaart mag je 2x per jaar gratis gebruik maken van de loungetoegang.

Als je de gratis Gold kaart aanvraagt voor je partner, gelden de volledige voorwaarden dan opnieuw of blijft het gewoon 1x tweemaal toegang tot de lounge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Crasheeee schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:37:
Met de American Express Gold kaart mag je 2x per jaar gratis gebruik maken van de loungetoegang.

Als je de gratis Gold kaart aanvraagt voor je partner, gelden de volledige voorwaarden dan opnieuw of blijft het gewoon 1x tweemaal toegang tot de lounge?
Eenmalig voor de hoofdkaarthouder. Vanaf november wordt het 4x per jaar loungetoegang trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:38
Acceptatie AMEX in Nederland is dramatisch aan het worden zeg. Bij grote ketens kan het nog wel zoals de Bijenkorf en HEMA maar bijvoorbeeld mijn computerwinkel Informatique accepteert het niet meer. Ik zie dat bij meerdere winkels waar ik onlangs dure spullen heb gekocht zoals HiFi Klubben en de NEBO fotowinkel in Den Haag. In praktijk hebben ze het contract met AMEX opgezegd, op de website staat soms nog wel dat het kan maar dat is allemaal theorie.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
stormbreaker schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:08:
Acceptatie AMEX in Nederland is dramatisch aan het worden zeg. Bij grote ketens kan het nog wel zoals de Bijenkorf en HEMA maar bijvoorbeeld mijn computerwinkel Informatique accepteert het niet meer. Ik zie dat bij meerdere winkels waar ik onlangs dure spullen heb gekocht zoals HiFi Klubben en de NEBO fotowinkel in Den Haag. In praktijk hebben ze het contract met AMEX opgezegd, op de website staat soms nog wel dat het kan maar dat is allemaal theorie.
Ikzelf ben pas 5 maanden klant maar ik heb juist een beetje het tegenovergestelde ervaren. Ik dacht juist dat het slechter was dan het daadwerkelijk is, maar tot op heden alleen pas problemen gehad online bij Belsimpel en drogisterij.nl. Meestal accepteert de winkel wel Paypal ipv American express. Moet wel zeggen dat ik meer online bestel dan in de winkel maar toevallig de laatste 2 dagen overal in de winkel kunnen betalen in Amsterdam en Den Haag met amex. Mediamarkt, new yorker, h&m, c&a, lush, bever. Zijn wel de grotere ketens, maar was verrast bij bijvoorbeeld Bever en Lush

Ben benieuwd of vanaf volgend jaar er meer acceptatie zou zijn voor amex omdat men hun hele betaalsysteem toch aanpast i.v.m. de uitfasering van Maestro en V-Pay :/ Vooral bij restaurants en café's zou er nog best wel wat meer acceptatie mogen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is wel een beetje overdreven om 'niet overal geaccepteerd in de winkels waar ik kom' meteen een 'drama' te noemen. :P Het is toch best wel bekend dat je Amex niet als enig betaalmiddel kan gebruiken.
hollandje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:18:
[...]
Ben benieuwd of vanaf volgend jaar er meer acceptatie zou zijn voor amex omdat men hun hele betaalsysteem toch aanpast i.v.m. de uitfasering van Maestro en V-Pay
Ga er niet van uit. Technisch is er bar weinig verschil tussen hedendaagse betaalkaarten, alle terminals waar je nu met chip of contactloos betaalt kunnen technisch met elke kaart overweg, dit is de EMV standaard. De reden dat niet iedere kaart geaccepteerd wordt is contractueel. Veel winkeliers willen niet extra betalen voor het ondersteunen van betaalmethoden waar hun doelgroep niet groter van wordt.

Winkeliers die het wel accepteren richten zich op een specifieke doelgroep, of zitten in een bepaalde markt, waar dit massaal verwacht wordt. Klanten komen niet terug als ze niet kunnen betalen. Ze hebben geen keus, ze moeten het wel accepteren ook al is het duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:38
Zr40 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:30:
Het is wel een beetje overdreven om 'niet overal geaccepteerd in de winkels waar ik kom' meteen een 'drama' te noemen. :P Het is toch best wel bekend dat je Amex niet als enig betaalmiddel kan gebruiken.

[...]

Ga er niet van uit. Technisch is er bar weinig verschil tussen hedendaagse betaalkaarten, alle terminals waar je nu met chip of contactloos betaalt kunnen technisch met elke kaart overweg, dit is de EMV standaard. De reden dat niet iedere kaart geaccepteerd wordt is contractueel. Veel winkeliers willen niet extra betalen voor het ondersteunen van betaalmethoden waar hun doelgroep niet groter van wordt.

Winkeliers die het wel accepteren richten zich op een specifieke doelgroep, of zitten in een bepaalde markt, waar dit massaal verwacht wordt. Klanten komen niet terug als ze niet kunnen betalen. Ze hebben geen keus, ze moeten het wel accepteren ook al is het duurder.
Ik heb nog twee pinpassen en een Mastercard Gold ernaast, dus gebruik het zeker niet als enige betaalmiddel. Maar AMEX mag naar mijn mening wat meer doen om meer winkels te binden, wellicht verlagen tarieven voor winkeliers? AMEX is niet aantrekkelijk in Nederland, te weinig speciale aanbiedingen en ook weinig mogelijkheden lucratieve upgrades. Ik ben klant sinds 2019 maar nog niet tevreden.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stormbreaker schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Ik heb nog twee pinpassen en een Mastercard Gold ernaast, dus gebruik het zeker niet als enige betaalmiddel. Maar AMEX mag naar mijn mening wat meer doen om meer winkels te binden, wellicht verlagen tarieven voor winkeliers? AMEX is niet aantrekkelijk in Nederland, te weinig speciale aanbiedingen en ook weinig mogelijkheden lucratieve upgrades. Ik ben klant sinds 2019 maar nog niet tevreden.
De acceptatie is nu bijna royaal te noemen als ik het met 5 jaar geleden vergelijk, steeds meer winkels accepteren de kaart.

Maar ik denk zelf dat Amex hier niet al te hoog op inzet in NL omdat Nederland van nature geen credit land is, wij houden niet van op krediet betalen en doordat Maestro/Vpay de norm is zijn we ook gewend hieraan. Ook het aantal CC aanbieders met Mastercard of Visa heb je eigenlijk niet in NL, je hebt ICS, ING en Rabobank die echt traditionele creditcards uitgeven en ook dit aanbod is behoorlijk beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:58:
[...]
Maar ik denk zelf dat Amex hier niet al te hoog op inzet in NL omdat Nederland van nature geen credit land is, wij houden niet van op krediet betalen en doordat Maestro/Vpay de norm is zijn we ook gewend hieraan. Ook het aantal CC aanbieders met Mastercard of Visa heb je eigenlijk niet in NL, je hebt ICS, ING en Rabobank die echt traditionele creditcards uitgeven en ook dit aanbod is behoorlijk beperkt.
Hier moet wel bij gezegd worden dat je weldegelijk Maestro/Vpay met krediet kan krijgen, en ik durf wel te stellen dat half Nederland deze mogelijkheid heeft. Roodstand.

En aan de andere kant kan je Mastercard/Visa prima zonder krijgen. Zie bijvoorbeeld ICS, waar je gespreid betalen tegenwoordig niet eens meer kan aanvragen. Of bunq, waar de bestedingslimiet is gekoppeld aan het saldo van de betaalrekening.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 22-10-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Zr40 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:30:

Nee snap ik, ik heb de hoop dat misschien sommige winkeliers wanneer ze dus opnieuw naar hun contracten zullen kijken ook amex gaan accepteren :P
stormbreaker schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Maar AMEX mag naar mijn mening wat meer doen om meer winkels te binden, wellicht verlagen tarieven voor winkeliers? AMEX is niet aantrekkelijk in Nederland, te weinig speciale aanbiedingen en ook weinig mogelijkheden lucratieve upgrades. Ik ben klant sinds 2019 maar nog niet tevreden.
Mee eens dat er minder speciale aanbiedingen zijn, maarja dat komt ook omdat ze een veel kleiner segment hebben dan in bijvoorbeeld de VS. Uiteindelijk vloeien al die acties en aanbiedingen voort uit de kosten die de winkelier maakt.

Ikzelf denk dat Amex winkeliers eigenlijk probeert te forceren door veel nieuwe klanten te werven en dan deze nieuwe klanten voor hun het werk laten doen door bij winkels te vragen of ze Amex accepteren. Vandaar waarschijnlijk dat ze hier zo vaak stunten met dubbele introductiebonussen en hoge limieten van 500.000 punten per jaar aan referrals ipv de 55.000 in de VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

hollandje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:18:
[...]

Ikzelf ben pas 5 maanden klant maar ik heb juist een beetje het tegenovergestelde ervaren. Ik dacht juist dat het slechter was dan het daadwerkelijk is, maar tot op heden alleen pas problemen gehad online bij Belsimpel en drogisterij.nl. Meestal accepteert de winkel wel Paypal ipv American express. Moet wel zeggen dat ik meer online bestel dan in de winkel maar toevallig de laatste 2 dagen overal in de winkel kunnen betalen in Amsterdam en Den Haag met amex. Mediamarkt, new yorker, h&m, c&a, lush, bever. Zijn wel de grotere ketens, maar was verrast bij bijvoorbeeld Bever en Lush
Mijn ervaring is dat op meer toeristische plekken bepaalde winkels (ketens) inderdaad net wel AMEX accepteren, waar ze dat op minder toeristische plekken niet doen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Iemand enig idee wat de actuele aanbiedingen zijn van flying blue, al dan niet via een ref?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Morpheusk schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:15:
Iemand enig idee wat de actuele aanbiedingen zijn van flying blue, al dan niet via een ref?
Zelf geen fb amex kaart maar volgens mij is voor nu het beste om gewoon een kaart via de website aan te vragen. 50xp + 40k miles op gold en 90xp + 60k miles bij platinum. Ik denk niet dat een referral er miles bovenop gooit maar ik heb het misschien verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Wat denken jullie ervan om met plutus card die 8% cashback te unlocken en dan elke factuur met billhop te betalen met die 3% kosten om vervolgens op elke factuur zo’n 8-3=5% cashback over te houden?
Resultaat: 5% korting op elke factuur?
Hoe lang gaat plutus dat volhouden voordat ook zei de cashback verlagen net als hun concurrenten?

[ Voor 29% gewijzigd door Weicool op 24-10-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

En waar denk je dat die 8% vandaan komt? Niet de interchange fee in ieder geval, en de uitgever is ook geen liefdadigheidsinstelling ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Zr40 op 24-10-2022 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Zr40 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:00:
En waar denk je dat die 8% vandaan komt? Niet de interchange fee in ieder geval ;)
Die 8% komt natuurlijk uit hun PLU crypto token ponzi spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Goed dat je daar bewust van bent :) Dan komt het eigenlijk neer op gokken: hoe lang kan ik het spel blijven spelen totdat het instort, om dan hopelijk nog voor die tijd de inleg eruit te kunnen halen.

En dan hoeven ze niet eens het percentage te verlagen. De token kan gewoon een paar procent per maand aan waarde verliezen door de uitbetaling van de onderliggende waarde, en dan maak je verlies zonder dat ze over de cashback hebben moeten liegen :P

En ondertussen is Billhop de lachende derde :P

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 24-10-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:21
Volgende maand loopt het eerste jaar van mijn AMEX platinum af. Ik had het eerste jaar 50% korting en dat vond ik een prima prijs. Nu zal dat naar 780 euro gaan en dat vind ik net wat te veel. Kaart bevalt wel prima verder dus wil hem eigenlijk wel houden.

Nu hoorde ik dat, als je belt naar de opzeglijn en zegt dat je wilt opzeggen, dat je dan een nieuwe aanbieding krijgt. Iemand een idee wat het maximale is wat daaruit gehaald kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Jdome schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:09:
Volgende maand loopt het eerste jaar van mijn AMEX platinum af. Ik had het eerste jaar 50% korting en dat vond ik een prima prijs. Nu zal dat naar 780 euro gaan en dat vind ik net wat te veel. Kaart bevalt wel prima verder dus wil hem eigenlijk wel houden.

Nu hoorde ik dat, als je belt naar de opzeglijn en zegt dat je wilt opzeggen, dat je dan een nieuwe aanbieding krijgt. Iemand een idee wat het maximale is wat daaruit gehaald kan worden?
Het maximale dat ik voorbij heb zien komen bij iemand was 50k punten bij 3000€ spent en voor de eerste 3 maanden dubbele punten. Volgens mij geven ze sinds kort geen korting meer op de jaarbijdrage als retetionoffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Het is vast ook afhankelijk van je omzet op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
mfkne schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:55:
Het is vast ook afhankelijk van je omzet op de kaart.
Dat zal zeker impact hebben ja. Heb gehoord dat men hun omzet gebruikt als argument om ook hogere retention offers te krijgen

[ Voor 19% gewijzigd door hollandje op 24-10-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hollandje schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:34:
[...]

Dat zal zeker impact hebben ja. Heb gehoord dat men hun omzet gebruikt als argument om ook hogere retention offers te krijgen
Hmm net even gekeken maar de drie jaar (inc dit jaar tot nu) heb ik zo'n 50.000 euro over de kaart laten gaan. Dat is vast genoeg voor een leuke retentie bonus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:21
PolarBear schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:03:
[...]

Hmm net even gekeken maar de drie jaar (inc dit jaar tot nu) heb ik zo'n 50.000 euro over de kaart laten gaan. Dat is vast genoeg voor een leuke retentie bonus :9
Hier zo'n X euro in het eerste jaar. Ga het binnenkort proberen en zal 50k punten en 3 maanden dubbele punten (zoals hierboven aangegeven) als minimum houden. Kijken of er nog wat meer uit te halen valt :).

Voor 50k punten zal ik het wel een jaar verlengen, die zet ik om in miles en dat is toch al bijna een retourtje richting de Caribbean twv 600-700 euro

Heb de Platinum card alleen voor Privium en autohuurverzekering eigenlijk. Loungetoegang heb ik ook met een andere debitkaart en anders zit het er al bij met BC vliegen waar ik vaak wel voor kies.

Anders maar eens opzoeken of een los Privium lidmaatschap incl partnerlidmaatschap niet voordeliger is i.c.m. een andere CC..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Jdome schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:21:
[...]

Hier zo'n 35.000 euro in het eerste jaar. Ga het binnenkort proberen en zal 50k punten en 3 maanden dubbele punten (zoals hierboven aangegeven) als minimum houden. Kijken of er nog wat meer uit te halen valt :).

Voor 50k punten zal ik het wel een jaar verlengen, die zet ik om in miles en dat is toch al bijna een retourtje richting de Caribbean twv 600-700 euro

Heb de Platinum card alleen voor Privium en autohuurverzekering eigenlijk. Loungetoegang heb ik ook met een andere debitkaart en anders zit het er al bij met BC vliegen waar ik vaak wel voor kies.

Anders maar eens opzoeken of een los Privium lidmaatschap incl partnerlidmaatschap niet voordeliger is i.c.m. een andere CC..
Privium plus met partner kost €370 per jaar. Met ING Platinum of ANWB Creditcard heb je ook autohuurverzekering. Als je een goed aantal punten kan krijgen, dan wordt het lastig om een combinatie te vinden die voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
[...]

Denk ik ook wel, ik moet nog 7 maanden wachten maar dan hoop ik er ook een mooi offer uit te krijgen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zR93-1l77lojL8JVDql-eNRvS7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/djIwnwsWtSEGp0i02VnfMjn5.png?f=user_large

En dat is 12 maanden . :+ En zelfs ik moest weer lullen als brugman voor een retentie offer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
PWM schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

[Afbeelding]

:+ En zelfs ik moest weer lullen als brugman voor een retentie offer.
:o

Even puur uit nieuwsgierigheid: betaal je je zakelijke trips zelf (om ze daarna te declareren)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mawlana schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:32:
[...]

:o

Even puur uit nieuwsgierigheid: betaal je je zakelijke trips zelf (om ze daarna te declareren)?
Dat is inderdaad het gros. Officieel mag dat niet meer van AMEX en ze zijn steeds vaker mensen aan het aanschrijven daarmee te kappen, maar ik heb die brief nog niet gekregen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Mijn Amex Platinum (Iberia) is gisteren approved door Amex en wordt opgestuurd. Ik zie echter nu net dat Amex icm Iberia het aanbod gewijzigd heeft. In plaats van 40.000 Avios + 200 cashback ontvang je nu 80.000 Avios. Is het de moeite waard om te zeuren om de extra Avios? 40.000 avios lijkt mij beter dan 200 euro cashback?

Is het aanbod bij andere airline kaarten ook recent gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
wibblemoo schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:19:
Mijn Amex Platinum (Iberia) is gisteren approved door Amex en wordt opgestuurd. Ik zie echter nu net dat Amex icm Iberia het aanbod gewijzigd heeft. In plaats van 40.000 Avios + 200 cashback ontvang je nu 80.000 Avios. Is het de moeite waard om te zeuren om de extra Avios? 40.000 avios lijkt mij beter dan 200 euro cashback?

Is het aanbod bij andere airline kaarten ook recent gewijzigd?
Oeh das wel een beetje balen. Bij Flying Blue hier in NL loopt al geruime tijd een actie van extra XP en miles maar die was er al voordat jij je Iberia amex aanvroeg. Je kan altijd proberen te bellen, ik geef het weinig kans, maar niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Net gebeld, kan niet omzetten. Maar krijg wel de 200 cashback bij een spend van 200 of meer via Iberia. Helaas..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ervaring met ING credit card :/

Afgelopen zomer een probleem in hotel gehad. Drie dagen geboekt, na 1 dag vertrokken. Geen warm water (onhandig met kids) en bagger hotel waar veel niet klopte. Kan gebeuren. Het hotel had geen annuleringsvoorwaarden. Gewoon niks opgenomen. Alleen zal je net zien dat ik niet mijn amex had gebruikt (kon even niet vinden, waren moe) maar dus mijn backup ING kaartje gebruikt.

Cashback Chargeback aangevraagd want twee nachten niet gebleven en de dame bij de receptie probeerde mij te wijzen op de annuleringsvoorwaarden (die er dus niet waren) om daarna te claimen dat ze het bedrag met het apparaat niet kon terugstorten :z

Nu wijst ING de Cashback Chargeback af want “voorwaarden zijn helder dat annuleren niet kan”. Maar er zijn geen voorwaarden 8)7. Nu gaat het om een hotel in Mexico en mijn Mexicaans recht is niet mijn sterkste kant. Dus even kijken hoe ik mijn bezwaar kan insteken. Gaat mij niet perse om het geld (al afscheid van genomen) maar wel om het hotel die mij met allerlei smoesjes gewoon weg wilde hebben zonder refund en nu ook de ING die claimt dat het “helder” is.

Nu is volgens mij een hotelboeking conform EU recht standaard niet te annuleren. Dus dat zou niet voor mij spreken. Maar het gaat hier om Mexicaans recht EN een contract moet ook duidelijk/transparant zijn. Even over nadenken :)

Hoe dan ook, spijt dat ik niet met Amex heb betaald want ik heb daar in 10 jaar tijd nooit issues gehad bij claims. Kortom, weer even een herinnering waarom ik meer betaal voor amex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Dank voor het delen van je ervaring. Je bedoelt neem ik aan een chargeback. Cashback is wat anders... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

@Wally2002 jep 8)7

Ondertussen wat wet en regelgeving opgezocht voor bezwaar. Zal vanavond insturen en ervaring updaten zodra ING er naar gekeken heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roger1234
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 18:50
Hier wat leesvoer wat betreft de "spelregels" van chargebacks https://www.mastercard.us...ents/chargeback-guide.pdf

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Dank! Ik heb even gekeken naar alles met hotel als keyword maar zal vanavond goed doornemen

Edit:
The merchant failed to disclose its refund policy at the time of the transaction and is
unwilling to accept the cardholder’s return or cancellation of goods or services.
Dit is precies de case. Dank: nog een argument gevonden zo :)

[ Voor 25% gewijzigd door We Are Borg op 25-10-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:51:
[...]

Dat is inderdaad het gros. Officieel mag dat niet meer van AMEX en ze zijn steeds vaker mensen aan het aanschrijven daarmee te kappen, maar ik heb die brief nog niet gekregen :p
Hmmm ik heb bij mijn platinum een gratis business gold card gekregen met dezelfde perks als de hoofdkaart. Dus dat zou snel opgelost moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Zeer matige ervaringen met de annuleringsverzekering van Mastercard Black tot nu toe. Ik heb ongeveer een maand geleden een claim ingediend voor een geannuleerde reis en tot op heden is er nog geen uitsluitsel gekomen vanuit AXA. Het begon al ingewikkeld. AXA is niet direct telefonisch bereikbaar. Je moet ICS bellen om doorverbonden te worden. Dat was bij mijn eerste poging niet verteld. Ik belde ICS met de mededeling dat ik een claim in wilde dienen en ik kreeg van de medewerker een telefoonnummer wat ik kon bellen. Deze gebeld, medewerker aan de lijn gekregen en halverwege mijn tweede zin hing hij op. Weer ICS gebeld, andere medewerker geeft aan dat je niet direct AXA mag bellen. Ik werd door hem doorverbonden en kreeg nu wel een medewerker aan de lijn die niet random ophing. Situatie uitgelegd, hij zei dat hij een mail ging sturen met een template waar ik alles in moest vullen. Binnen 5 tot 8 werkdagen zou men uitsluitsel geven.

Mail ontvangen, zeer onprofessioneel overigens qua opzet, alles ingevuld. 2 weken later nog niks gehoord. Contact opgenomen per mail met de vraag om een update. Binnen een paar uur reactie ontvangen met een vraag of ik ondertussen compensatie van de airline had ontvangen voor mijn vluchten. Negatief beantwoord, sindsdien radiostilte. Er wordt niet meer gereageerd op mails en ik heb zojuist wederom met ICS gebeld om doorverbonden te worden. Na 2 minuten wachten wordt de verbinding verbroken. Toko is echt onbereikbaar.

Wat een bende zeg en ik maar denken dat ik met een Mastercard Black goed zat qua verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:36
Mandera schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:02:
Zeer matige ervaringen met de annuleringsverzekering van Mastercard Black tot nu toe. Ik heb ongeveer een maand geleden een claim ingediend voor een geannuleerde reis en tot op heden is er nog geen uitsluitsel gekomen vanuit AXA. Het begon al ingewikkeld. AXA is niet direct telefonisch bereikbaar. Je moet ICS bellen om doorverbonden te worden. Dat was bij mijn eerste poging niet verteld. Ik belde ICS met de mededeling dat ik een claim in wilde dienen en ik kreeg van de medewerker een telefoonnummer wat ik kon bellen. Deze gebeld, medewerker aan de lijn gekregen en halverwege mijn tweede zin hing hij op. Weer ICS gebeld, andere medewerker geeft aan dat je niet direct AXA mag bellen. Ik werd door hem doorverbonden en kreeg nu wel een medewerker aan de lijn die niet random ophing. Situatie uitgelegd, hij zei dat hij een mail ging sturen met een template waar ik alles in moest vullen. Binnen 5 tot 8 werkdagen zou men uitsluitsel geven.

Mail ontvangen, zeer onprofessioneel overigens qua opzet, alles ingevuld. 2 weken later nog niks gehoord. Contact opgenomen per mail met de vraag om een update. Binnen een paar uur reactie ontvangen met een vraag of ik ondertussen compensatie van de airline had ontvangen voor mijn vluchten. Negatief beantwoord, sindsdien radiostilte. Er wordt niet meer gereageerd op mails en ik heb zojuist wederom met ICS gebeld om doorverbonden te worden. Na 2 minuten wachten wordt de verbinding verbroken. Toko is echt onbereikbaar.

Wat een bende zeg en ik maar denken dat ik met een Mastercard Black goed zat qua verzekeringen.
Thanks voor het posten van je ervaring, altijd interessant om zulke dingen te lezen.

Heb zelf laatst een beroep gedaan op de aankoopverzekering van de ANWB Visa Gold Card. Gaat via Unigarant. Het schadeformulier kon ik gewoon mailen naar schade@unigarant.nl.

Toen ik na 3 weken belde met Unigarant om te vragen hoe lang het nog zou duren werd ik ook gewoon netjes te woord gestaan. Uiteindelijk duurde het een kleine maand voordat de claim (zonder problemen) was uitbetaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

kwon schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:41:
[...]

Thanks voor het posten van je ervaring, altijd interessant om zulke dingen te lezen.

Heb zelf laatst een beroep gedaan op de aankoopverzekering van de ANWB Visa Gold Card. Gaat via Unigarant. Het schadeformulier kon ik gewoon mailen naar schade@unigarant.nl.

Toen ik na 3 weken belde met Unigarant om te vragen hoe lang het nog zou duren werd ik ook gewoon netjes te woord gestaan. Uiteindelijk duurde het een kleine maand voordat de claim (zonder problemen) was uitbetaald.
Dacht altijd dat alle ICS kaarten hun aankoopverzekering via ABN AMRO verzekeringen hadden lopen. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
kwon schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:41:
[...]

Geen probleem. Wordt vervolgd. Ik laat mij niet zomaar afserveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

We Are Borg schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:23:
Ervaring met ING credit card :/

Afgelopen zomer een probleem in hotel gehad. Drie dagen geboekt, na 1 dag vertrokken. Geen warm water (onhandig met kids) en bagger hotel waar veel niet klopte. Kan gebeuren. Het hotel had geen annuleringsvoorwaarden. Gewoon niks opgenomen. Alleen zal je net zien dat ik niet mijn amex had gebruikt (kon even niet vinden, waren moe) maar dus mijn backup ING kaartje gebruikt.

Cashback Chargeback aangevraagd want twee nachten niet gebleven en de dame bij de receptie probeerde mij te wijzen op de annuleringsvoorwaarden (die er dus niet waren) om daarna te claimen dat ze het bedrag met het apparaat niet kon terugstorten :z

Nu wijst ING de Cashback Chargeback af want “voorwaarden zijn helder dat annuleren niet kan”. Maar er zijn geen voorwaarden 8)7. Nu gaat het om een hotel in Mexico en mijn Mexicaans recht is niet mijn sterkste kant. Dus even kijken hoe ik mijn bezwaar kan insteken. Gaat mij niet perse om het geld (al afscheid van genomen) maar wel om het hotel die mij met allerlei smoesjes gewoon weg wilde hebben zonder refund en nu ook de ING die claimt dat het “helder” is.

Nu is volgens mij een hotelboeking conform EU recht standaard niet te annuleren. Dus dat zou niet voor mij spreken. Maar het gaat hier om Mexicaans recht EN een contract moet ook duidelijk/transparant zijn. Even over nadenken :)

Hoe dan ook, spijt dat ik niet met Amex heb betaald want ik heb daar in 10 jaar tijd nooit issues gehad bij claims. Kortom, weer even een herinnering waarom ik meer betaal voor amex :)
Bezwaar ingediend en afgewezen 8)7

De informatie van @roger1234 heb ik o.a. gebruikt voor mijn bezwaar en wordt niks mee gedaan, want ik heb met mijn handtekening en pincode bevestigd dus dan is de betaling onherroepelijk. Wat een bagger redenatie. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

We Are Borg schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Bezwaar ingediend en afgewezen 8)7

De informatie van @roger1234 heb ik o.a. gebruikt voor mijn bezwaar en wordt niks mee gedaan, want ik heb met mijn handtekening en pincode bevestigd dus dan is de betaling onherroepelijk. Wat een bagger redenatie. :(
De "Chip/PIN Liability Shift" staat onder "Fraud-related chargebacks". In jouw geval gaat het vermoedelijk om een "Cardholder Dispute Chargeback", meer specifiek om "Goods or Services Were Either Not as Described or Defective". Uit je omschrijving is het mij niet duidelijk of je enkel ontevreden bent of dat het hotel de overeenkomst niet is nagekomen. Was er bijvoorbeeld wel warm water toegezegd?

Zijn de regels van Mastercard wel op jouw transactie van toepassing? Op pagina 23 staat:
In the European Economic Area (EEA), Gibraltar, and the United Kingdom, the chargeback rules apply to all disputed transactions regardless of the processor.
(...)
These dispute procedures are only available when transactions were processed by a registered third-party processor and properly reported as collection-only through the Global Clearing Management System, and the issuer has opted into having its third-party processed transaction data loaded into Mastercom Claims Manager.
Hoe pakt dit uit bij een Mexicaans hotel? Wie heeft de betaling verwerkt en hoe is die geregistreerd?

Het is ook de vraag wat de betekenis is van de regels van Mastercard in jouw relatie met ING. Een ChargeBack heet bij ING de "GeldTerugService". In de voorwaarden van ING staat dat de service geldt in de volgende gevallen:
a. U heeft 30 dagen na de betaling uw aankoop nog niet ontvangen.
b. Het bestelde product is verkeerd geleverd of nep.
c. De verkoper of dienstverlener zou een bedrag terugstorten, maar heeft dit na 15 dagen nog niet gedaan.
d. U hebt geen of te weinig geld gekregen bij een opname bij een geldautomaat.
Ook staat er dat de service niet geldt "als U ontevreden bent over een geleverde dienst". Jouw situatie valt niet letterlijk onder a-d, dus heb je geen recht op de GeldTerugService. Daar staat tegenover dat "ontevreden" de lading mogelijk ook niet dekt (zie mijn opmerking daarover in de vorige paragraaf). In het Uitsprakenregister van het Kifid kom ik alleen zaken tegen van mensen die zijn opgelicht door frauderende beleggingsinstellingen, en zulke instellingen zijn expliciet uitgesloten van chargebacks. Ook daar is dus geen duidelijkheid te vinden.

Heb je rechtstreeks aan het hotel betaald of aan een boekingswebsite? Heb je bewijs toegevoegd dat de wederpartij het geld niet wilde terugbetalen?

De voorwaarden zijn recent veranderd. Tot enkele maanden geleden stonden de regels voor de GeldTerugService niet in de voorwaarden maar waren die alleen op de website te vinden. Ik zie daarin geen sterk argument om de regels opzij te schuiven. Op 1 juni 2013 zijn de voorwaarden wel inhoudelijk veranderd. Daarvoor kon je nog een chargeback krijgen indien "De producten en/of diensten die u heeft besteld en betaald niet voldoen aan de opgegeven specificatie of zijn beschadigd."

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

@fopjurist dank voor je uitgebreide reply

Het hotel heb ik geboekt via de website van het hotel zelf. De betaling heeft plaatsgevonden in augustus bij het hotel zelf in Mexico. Betaalt met credit card inclusief pin verificatie. Ik heb bewijs dat het hotel niet wil terugbetalen

INGs voorwaarden zijn erg summier. De vragen die ik niet zeker kan beantwoorden:

1. Zijn deze voorwaarden ook van toepassing: https://www.mastercard.us...ents/chargeback-guide.pdf ING is niks anders dan een reseller van MasterCard zou ik zeggen. Maar ik kan het niet terugvinden op de ING website. Dus als die voorwaarden niet van toepassing ben ik kansloos want de ING voorwaarden dekken mijn casus niet.
2. Is pagina 71 dan van toepassing op mijn casus. Het niet overleggen van annuleringsvoorwaarden tijdens (en na) de transactie is van toepassing

ING zegt kort: je hebt betaald met pin dus de transactie is daarmee altijd geldig

Edit: ik denk dat ik juridisch toch geen casus heb. ING verwijst nergens naar de MasterCard voorwaarden. En alleen op basis van die voorwaarden heb ik een casus want de voorwaarden van ING zijn extreem summier. Kortom, ik ga een nieuwe backup CC zoeken die wel de MasterCard voorwaarden hanteert. Iemand nog tips :) ?

[ Voor 31% gewijzigd door We Are Borg op 31-10-2022 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

We Are Borg schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:10:
Edit: ik denk dat ik juridisch toch geen casus heb. ING verwijst nergens naar de MasterCard voorwaarden.
Dat is op zich niet zo'n probleem. ING maakt het duidelijk dat hun creditcard een MasterCard is, dus dan mag je alle eigenschappen van een MasterCard verwachten.

Volgens mij wil ING zich ook zoveel mogelijk aan de voorwaarden van MasterCard houden. In de voorwaarden vna de zakelijke kaart staat zelfs "dat ING is gebonden aan de voorschriften van Mastercard". En: "in geval van een discrepantie tussen de Overeenkomst, deze Voorwaarden of aanvullende voorwaarden die van toepassing zijn op een specifieke Dienst en de voorschriften van Mastercard, zal ING de Betaaldienst uitvoeren in overeenstemming met de voorschriften van Mastercard."

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Duidelijk @fopjurist :). Dan blijft wel de vraag: omdat ik de betaling gedaan heb ik Mexico, kan ik dan wel claimen. Op pagina 621 staat:

Refer to the Mexico Domestic Switching Implementation Guide for dispute resolution information on Mexico domestic transactions.

Die guide heb ik nog niet gevonden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Voor de amex gold card gebruikers hier, vanaf vandaag kan je met je Amex gold gebruik maken van het €100,- dinertegoed, de nieuwe metalen gold card aanvragen, en 4x per jaar gebruik maken van priority pass lounges ;)

Registreren om gebruik te kunnen maken van het dinertegoed kan hier: https://global.americanex...&channel=IBW&locale=nl-NL

Daarnaast is hier een lijstje van deelnemende restaurants: https://cardmapr.nl/lijst...offer-restaurants-gold-93

Het dinertegoed is opgesplits in €50,- tot 31 December 2022, en dan €50,- tot 30 Juni 2023. Het enige wat je hoeft te doen na registratie is betalen met je amex kaart in het restaurant :)

Om een nieuwe metalen gold card te ontvangen van amex moet je via de app aangeven dat je een vervangende kaart wilt vanwege de reden "anders"
Pagina: 1 ... 50 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1