Nog even een update van mijn kant, omdat mijn verhaal blijkbaar wel met wat interesse gelezen is.
Het zijn inderdaad transacties en geen reserveringen.
Update in de casus: Vueling is een absolute ramp, hebben mijn geval "onderzocht" en na 13 dagen teruggemaild... dat ik contact moet opnemen met Iberia. Dat is weliswaar de moedermaatschappij, maar daar heb ik verder geen snars mee te maken. Iberia antwoordde vrij snel dat ze niet weten waarom Vueling dit doet. Vueling reageert nu nergens meer op. Deze emails heb ik nu wel mooi als 'bewijs' voor een claim.
Update Amex: transacties zijn bevroren, en heel netjes
niet afgeschreven vandaag. Onderzoek "loopt", ik heb het extra bewijs aangeboden maar ze hebben er nog niet om gevraagd.
Update ING: transactie staat er nog steeds. De chatbot van "GeldTerugService" weigert actie te ondernemen tot
"dertig dagen na aankoopdatum". Moeilijk te interpreteren, omdat er geen 'aankoop' heeft plaatsgevonden, enkel een afschrijving. MAAR ze zeggen er nu ook bij
"als het om een luchtvaartmaatschappij gaat, wacht dan tot na de datum van de vlucht"
Wordt vervolgd dus. De "vluchten" die ik nooit gekregen heb vertrekken morgenochtend. Ik ga er niet aan ontkomen dat ik dit bedrag nu moet voorschieten aan ING, maar soit.
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P