Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:47
Wally2002 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:43:
[...]

Ik lees her en der altijd wel goede ervaringen m.b.t. chargebacks bij Amex (o.a. in Coronatijd).
Ik denk overigens dat chargebacks los staan van wat Amex aanbiedt onder de noemer verzekeringen. Dat laatste gaat erover dat je gekochte product verzekerd is tegen schade, diefstal. Maar dan is het dus in goede staat door een merchant geleverd. Het gaat er hier over, dat iets niet, of heel afwijkend geleverd wordt.
Ja, afwijkend of nep artikelen leveren valt onder de fraudeafdeling en amex is hier, net zoals bij hun verzekeringen, erg klantgericht en rap. Het enige nadeel van de verzekeringen (dus niet de fraude gevallen zoals niet leveren, ander product, of nep artikel) is dat er een minimum aankoopbedrag is van €50,- :/

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vraagje over de Amex Rewards membership bonus. Ik kwam laatst redelijk snel over de 'verplichte' 1500 euro heen voor deze bonus, maar door een onverhoopte retour is er weer saldo teruggeboekt en begrijpelijk zijn ook de MR weer teruggeboekt.

Worden deze wel nog automatisch bijgeboekt als ik weer over de 1500 euro heen ga?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
finsdefis schreef op donderdag 1 september 2022 @ 04:40:
Vraagje over de Amex Rewards membership bonus. Ik kwam laatst redelijk snel over de 'verplichte' 1500 euro heen voor deze bonus, maar door een onverhoopte retour is er weer saldo teruggeboekt en begrijpelijk zijn ook de MR weer teruggeboekt.

Worden deze wel nog automatisch bijgeboekt als ik weer over de 1500 euro heen ga?
Zolang jij binnen de 3 maanden termijn dat het moest doet wel jah

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 11:46

AntiPasta

d1 m0z4rella

YakuzA schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Het zal er helemaal van afhangen of het een reservering of een afboeking is:
YakuzA in "Ervaringen met creditcards"

Als het een reservering is, zullen ze nooit wat voor je gaan doen, omdat die vanzelf verdwijnt na x dagen.
Nog even een update van mijn kant, omdat mijn verhaal blijkbaar wel met wat interesse gelezen is.
Het zijn inderdaad transacties en geen reserveringen.

Update in de casus: Vueling is een absolute ramp, hebben mijn geval "onderzocht" en na 13 dagen teruggemaild... dat ik contact moet opnemen met Iberia. Dat is weliswaar de moedermaatschappij, maar daar heb ik verder geen snars mee te maken. Iberia antwoordde vrij snel dat ze niet weten waarom Vueling dit doet. Vueling reageert nu nergens meer op. Deze emails heb ik nu wel mooi als 'bewijs' voor een claim.

Update Amex: transacties zijn bevroren, en heel netjes niet afgeschreven vandaag. Onderzoek "loopt", ik heb het extra bewijs aangeboden maar ze hebben er nog niet om gevraagd.

Update ING: transactie staat er nog steeds. De chatbot van "GeldTerugService" weigert actie te ondernemen tot "dertig dagen na aankoopdatum". Moeilijk te interpreteren, omdat er geen 'aankoop' heeft plaatsgevonden, enkel een afschrijving. MAAR ze zeggen er nu ook bij "als het om een luchtvaartmaatschappij gaat, wacht dan tot na de datum van de vlucht"

Wordt vervolgd dus. De "vluchten" die ik nooit gekregen heb vertrekken morgenochtend. Ik ga er niet aan ontkomen dat ik dit bedrag nu moet voorschieten aan ING, maar soit.

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

hollandje schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:21:
[...]

Ja, afwijkend of nep artikelen leveren valt onder de fraudeafdeling en amex is hier, net zoals bij hun verzekeringen, erg klantgericht en rap. Het enige nadeel van de verzekeringen (dus niet de fraude gevallen zoals niet leveren, ander product, of nep artikel) is dat er een minimum aankoopbedrag is van €50,- :/
Overigens heb ik erg goede ervaringen met de produktverzekering van Amex (Green tegenwoordig).
Babybedje gekocht op Etsy, werd beschadigd geleverd, Amex heeft vrij snel 80% van het aankoopbedrag vergoed. Het bedje is nog wel bruikbaar, maar alleen door permanente schade toe te brengen (dwz dingen vast te boren die los waren gekomen), dus dit vond ik zeker acceptabel.

Nadeel is dat de verzendkosten niet onder de 80% vielen en die waren aanzienlijk...

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:02
AntiPasta schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:21:

Update ING: transactie staat er nog steeds. De chatbot van "GeldTerugService" weigert actie te ondernemen tot "dertig dagen na aankoopdatum". Moeilijk te interpreteren, omdat er geen 'aankoop' heeft plaatsgevonden, enkel een afschrijving. MAAR ze zeggen er nu ook bij "als het om een luchtvaartmaatschappij gaat, wacht dan tot na de datum van de vlucht"
Wordt vervolgd dus. De "vluchten" die ik nooit gekregen heb vertrekken morgenochtend. Ik ga er niet aan ontkomen dat ik dit bedrag nu moet voorschieten aan ING, maar soit.
Heb je bij ING uiteindelijk wel een echt mens gesproken/mee gechat?

Alhoewel ik de termijnen voor eerst met de merchant uit zien te komen, c.q. hoor en wederhoor, wel kan volgen voor chargebacks, wordt waarschijnlijk ook door Mastercard opgelegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hollandje
hollandje schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Geen idee over je vraag van MC black, maar heb wel dit gelezen over Amex.

Ik zie dat Avis doet aan status match met hertz presidents circle en national emerald status executive elite. Je zou dus het volgende kunnen doen met een amex platinum kaart.

1) Je meld je aan voor het Hilton honours programma en verkrijgt gold status via je amex platinum kaart

2) met deze Hilton gold status kan je een National Emerald status krijgen door een process te doorlopen

3) Je kan nu via hertz een status match aanvragen en dat zou je theoretisch een hertz presidents circle status moeten geven

4) nu kan je een status match aanvragen bij avis voor president's club status.

Ik heb dit zelf niet geprobeerd maar heb via andere fora gelezen dat dit een mogelijkheid is tot iig stap 3. Stap 4 zou dus theoretisch moeten werken maar in de praktijk kan dit misschien anders uitpakken. Je zou waarschijnlijk zelfs stap 3 kunnen overslaan en de status match direct kunnen aanvragen nadat je een National Emerald Executive Elite status hebt. Daarnaast kost het wat tijd om allemaal voor elkaar te krijgen :)
Terugkoppeling hierop. Ik heb nu succesvol

1) National Emerald Executive Elite status
2) Hertz Presidents circle status
3) Avis Presidents Club status

Allemaal via de amex platinum kaart zonder eerdere reserveringen bij deze partijen :)

• ishy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb een vraagje over de welkom bonussen van Amex Platinum
  • Ik ben zelf via een referral aan boord gekomen. Ik heb de kaart nu 1.5 maand en zit ver over de nodige spending. Volgens de helpdesk zou de welkomst bonus echter pas berekend worden na 4 maanden. Klopt dat?
  • Ik heb ook iemand nieuw aangedragen via mijn referral code die intussen zijn kaart heeft. Ook hierbij zouden de punten pas komen nadat die persoon 4 maand zijn kaart heeft, klopt dit?
Bedankt!

Anoniem: 981489

ishy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:56:
  • Ik ben zelf via een referral aan boord gekomen. Ik heb de kaart nu 1.5 maand en zit ver over de nodige spending. Volgens de helpdesk zou de welkomst bonus echter pas berekend worden na 4 maanden. Klopt dat?
  • Ik heb ook iemand nieuw aangedragen via mijn referral code die intussen zijn kaart heeft. Ook hierbij zouden de punten pas komen nadat die persoon 4 maand zijn kaart heeft, klopt dit?
Bedankt!
Mijn ervaring is dat die 3 maanden echt wel de maximale doorlooptijden zijn, in de praktijk wil het nog wel eens eerder bijgeschreven worden.

Ik kreeg de bonuspunten +/- 3 weken na het voldoen aan de spend eis (€1500,-) wat ik na iets meer dan een maand had bereikt.

Referrals is elke keer een verassing voor mij. Snelste was binnen 1 week nadat de referral zijn kaart ontving bijgeschreven en de traagste 8 weken ongeveer.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:00
hollandje schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:59:
[...]

Allemaal via de amex platinum kaart zonder eerdere reserveringen bij deze partijen :)
Nice. Ook nog maar even doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Bedankt!
Mijn welkomstbonus kreeg ik direct toen ik mijn spend van €3000,- gehaald had. Qua referrals krijg ik soms de punten eerder dan de kaart aankomt en soms later. Echt een hit or miss, maar het komt altijd aan :)

• SpoekGTi
Bedankt!
Ik heb er over gebeld en toen zeiden ze ook dat het pas 4 maanden later zou zijn, inmiddels heb ik ze ergens begin augustus al gehad

Dus ik denk dat je punten eerder komen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:55
hollandje schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Mooi! Ik heb van andere gehoord dat dit inderdaad kan maar zoals altijd YMMV. Je moet wel een priority pass kaart hebben (digitaal of fysiek) om gebruik te maken van je 2 loungebezoeken. Deze kan je via Amex aanvragen. Zij zullen je dan een membership number geven die je dan via https://www.prioritypass.com/en/activate-your-account kan activeren. Als je eenmaal een account hebt kan je de digitale QR code laten scannen in de app en i.c.m. je boarding pass en soms ID/Passport kom je dan binnen. Priority pass had mij aangegeven dat dit soms 3 dagen kan duren voordat ze je in het systeem hebben staan na activatie maar sinds jij de andere kaart per ongeluk geactiveerd had kan het zo zijn dat de priority pass al klaar ligt :)
Ik heb het nagevraagd via de chat in de app en mij werd inderdaad bevestigd dat ik een reisgenoot gebruik kan laten maken van mijn 2e gratis loungebezoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:22
@ArmyOfQueens Dat klopt inderdaad. Dat zegt Amex, maar daar is PriorityPass het niet mee eens. Die brachten mij onlangs doodleuk €56 in rekening omdat ik een tweede keer met een reisgenoot in een lounge was geweest. Bevestigd door klantenservice van PP. Na veel gedoe is mij door Amex beloofd dat het geld terug komt, maar die belofte moeten ze nog altijd nakomen. Ik zal ze volgende week maar weer eens bellen. Amex Gold.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjistha
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-05 12:22
hollandje schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:59:
[...]

Ik kan bevestigen dat dit werkt.
1) Marriott gold naar National Executive Elite
2) National Executive Elite naar Hertz President Status, Sixt Platinum en Avis Presidents Club. (Ik moet het nog vragen aan Europcar)
Enige voorwaarde die ik zag bij het behouden van de status (die 2 jaar geldig zijn) voor alle maatschappijen is minstens één keer boeken in die periode. Dat reset steeds de einddatum van de status.
Interessante opmerking: ik huur een auto in Abu Dhabi tijdens Nieuwjaar via Hertz. Ik stuurde een e-mail naar Hertz VAE met de vraag welke voordelen ik zal krijgen met Presidents Circle. Ze bevestigden dat ze me een klasse auto upgrade en een extra bestuurder zullen geven zonder extra kosten. Blijkbaar is het beter om dit op voorhand te vragen (het is een franchisenemer en het duurt 7 dagen voor de bevestiging) dan het gewoon te verwachten wanneer je daar aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6og2qWGCI52laEkrV8sqOVlC0kM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxG1pUbmY0ALsMRoJTWrfgHa.jpg?f=fotoalbum_medium

https://www.americanexpre...card/veelgestelde-vragen/

Wijzigingen Amex Gold, volgens mij zag ik deze nog niet terug in dit topic.
€ 240 per jaar
€ 100 per jaar dinertegoed bij Amex Gold
4x per jaar lounge access
Geen gratis extra Gold card meer: ook al heb je met de extra Green Card dezelfde verzekeringen, je gratis Loungebox On the go komt dan wel te vervallen vrees ik.
1 MR per bestede euro (ipv 1,2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:40
Ik zie nu ook dat je bij de American Express Platinum ineens 4 green cards mag uitdelen ipv 4 gold? Was dit hiervoor al bekend? Ik zie het nu pas voor het eerst. Begint wel steeds minder interessant te worden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik lees dat de voordelen van de hoofdkaart blijven gelden voor de extra kaarten. Zoals ze het zelf verwoorden, alleen de kleur verandert!

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 06-09-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zr40 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:31:
Ik lees dat de voordelen van de hoofdkaart blijven gelden voor de extra kaarten. Zoals ze het zelf verwoorden, alleen de kleur verandert!
Dan mogen ze aardig wat content gaan aanpassen op de website.
Nieuw: nu kan ook de houder van de extra Platinum Card - zonder extra kosten - genieten van het Privium Partner lidmaatschap met snelle grenspassage op Schiphol t.w.v. € 110. Reist u samen? Dan heeft u bovendien beiden toegang tot de Privium Lounges.
Wij verbeteren continue onze dienstverlening. Nieuw in 2022: Loungebox On the go. Een nieuwe service voor Gold-, Platinum-, en Centurion Cardmembers die via Schiphol reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als ze zeggen dat de voordelen gewoon blijven gelden, wat klopt er dan volgens jou niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zr40 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:50:
Als ze zeggen dat de voordelen gewoon blijven gelden, wat klopt er dan volgens jou niet meer?
Zoals ik zei: de content op de website. ;) Bij de twee quotes wordt niet gesproken over een Extra Green Card houder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Oh wacht, het ging over de Platinum kaart, maar je deelde een foto van wijzigingen aan de Gold kaart :P

Platinum heb ik niet, daar kan ik niets over zeggen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 06-09-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zr40 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:57:
Oh wacht, het ging over de Platinum kaart, maar je deelde een foto van wijzigingen aan de Gold kaart :P

Platinum heb ik niet, daar kan ik niets over zeggen ;)
@Shorteh gaf hierboven aan dat de wijziging ook geldt voor Platinum. Bij zowel Platinum als Gold heb je recht op Loungebox On the go (bij Platinum zelfs 2 per kaart). Dit geldt ook voor de niet-hoofdkaarthouders. Vraag me af hoe ze bij de Grab&Fly shops willen bepalen of de Green Card eigenlijk een extra Gold/Platinum card is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Mawlana schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:15:
[...]

@Shorteh gaf hierboven aan dat de wijziging ook geldt voor Platinum. Bij zowel Platinum als Gold heb je recht op Loungebox On the go (bij Platinum zelfs 2 per kaart). Dit geldt ook voor de niet-hoofdkaarthouders. Vraag me af hoe ze bij de Grab&Fly shops willen bepalen of de Green Card eigenlijk een extra Gold/Platinum card is. :P
Denk wel dat ze dat onder water kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
Wat ik me trouwens nog afvroeg, die Loungebox on the go geldt alleen voor vertrek vanaf Schiphol.
Hoe controleren ze dit?
Je kan toch gewoon bij aankomst ook langs de Grab&Fly?
Ik hoefde mijn boarding pass op de heenweg namelijk niet te tonen, of was dit een uitzondering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ArmyOfQueens schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:58:
Wat ik me trouwens nog afvroeg, die Loungebox on the go geldt alleen voor vertrek vanaf Schiphol.
Hoe controleren ze dit?
Ik hoefde mijn boarding pass op de heenweg namelijk niet te tonen, of was dit een uitzondering?
Doorgaans word je wel gevraagd om een Boarding pass bij de Grab & Fly, maar dit werd niet altijd gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:58:
Hoe controleren ze dit?
Ikzelf heb tot op heden na 6x nog nooit een boarding pass hoeven laten zien. Ik dacht precies hetzelfde maar heb het nog niet uitgetest aangezien het eigenlijk niet mag :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Mawlana schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:50:
[Afbeelding]

https://www.americanexpre...card/veelgestelde-vragen/

Wijzigingen Amex Gold, volgens mij zag ik deze nog niet terug in dit topic.
€ 240 per jaar
€ 100 per jaar dinertegoed bij Amex Gold
4x per jaar lounge access
Geen gratis extra Gold card meer: ook al heb je met de extra Green Card dezelfde verzekeringen, je gratis Loungebox On the go komt dan wel te vervallen vrees ik.
1 MR per bestede euro (ipv 1,2)
Die 4x per jaar lounge access zat toch ook al bij de 'Gold Card met Premium Cover'? Hoewel die eigenlijk nooit voorbij kwam.
https://www.americanexpre...delen/gold-card-premium/#

t.o.v.

https://www.americanexpress.com/nl/voordelen/gold-card/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
finsdefis schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:07:
[...]

Die 4x per jaar lounge access zat toch ook al bij de 'Gold Card met Premium Cover'? Hoewel die eigenlijk nooit voorbij kwam.
https://www.americanexpre...delen/gold-card-premium/#

t.o.v.

https://www.americanexpress.com/nl/voordelen/gold-card/
Ken ik niet. Ik zie wel dat die 4x van Gold Premium een deal betreft met Lounge Club ipv Priority Pass. Lounge Club is Priority Pass geworden geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 06-09-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zo te zien is dat een redelijk oude pagina, ik zie verwijzingen naar voorwaarden uit april 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:05:
Zo te zien is dat een redelijk oude pagina, ik zie verwijzingen naar voorwaarden uit april 2020.
Wel apart, ik kreeg in mijn aanvraagbevestiging in juli ook 'uw aanvraag voor een Gold Card met Premium Cover' te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

finsdefis schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:00:
[...]

Wel apart, ik kreeg in mijn aanvraagbevestiging in juli ook 'uw aanvraag voor een Gold Card met Premium Cover' te zien.
Heb je ook de voordelen van de 'Premium Cover' ook?

Want ik zou voor €250 ook wel die kaart willen met 4x lounge, doordat een loungebezoek al gauw €30 kost haal je die extra €50 op jaarbasis er zo wel uit.

Maar dit oogt wel als een oud product want lounge box staat er niet in

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 06-09-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Mawlana schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:15:
[...]

Niet. Daarom moet je een klein bedrag (0,10 euro) administratiekosten betalen, per loungebox. Amex kan dan de controle achteraf doen en zonodig alsnog het volle bedrag rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb sinds medio april Amex Gold terwijl ik met een schuin oog naar Amex Platinum keek. Maar alvorens ik plat nam wilde ik eerst eens aankijken of amex überhaupt iets voor me is (ivm acceptatie).

Na een maand ofzo wilde ik wel overstappen op Platinum, het zat wel goed qua acceptatie en er was een leuke aanbieding (75k punten bij upgrade geloof ik). Maar nope, het mag niet in de eerste zes maanden. :')

Nu tijdens het inloggen krijg ik weer een melding:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9ZE5M_6Iv2_7CxuGwlJoEDd2z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bOiL5fMGP0eMk5yhLGcfd9zq.png?f=fotoalbum_large

Ik lees de Upgrade voorwaarden: U kunt uw kaart upgraden als u minimaal 6 maanden American Express kaarthouder bent; }:O

Heel vervelend dat ik na het inloggen niet-gepersonaliseerde aanbiedingen ontvang. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Mawlana schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:21:
Ik heb sinds medio april Amex Gold terwijl ik met een schuin oog naar Amex Platinum keek. Maar alvorens ik plat nam wilde ik eerst eens aankijken of amex überhaupt iets voor me is (ivm acceptatie).

Na een maand ofzo wilde ik wel overstappen op Platinum, het zat wel goed qua acceptatie en er was een leuke aanbieding (75k punten bij upgrade geloof ik). Maar nope, het mag niet in de eerste zes maanden. :')

Nu tijdens het inloggen krijg ik weer een melding:[Afbeelding]

Ik lees de Upgrade voorwaarden: U kunt uw kaart upgraden als u minimaal 6 maanden American Express kaarthouder bent; }:O

Heel vervelend dat ik na het inloggen niet-gepersonaliseerde aanbiedingen ontvang. :O
Hun dashboards laten zeker te wensen over. Maar idd gewoon even wachten tot een nieuwe upgrade offer na 6 maanden en dan 75k punten cashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
hollandje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:50:
[...]

Hun dashboards laten zeker te wensen over. Maar idd gewoon even wachten tot een nieuwe upgrade offer na 6 maanden en dan 75k punten cashen :)
Ik heb vorige maand Privium weten te regelen voor m'n vrouw en mezelf, dus hoe sneller des te minder Privium mij kost. :+ Is toch weer ruim € 20 pm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-05 21:31
Heb sinds deze week een Amex gold card. Weet iemand hoe je een automatisch incasso aan kan zetten?

Andere tips zijn ook van harte welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Joey_P schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:14:
Heb sinds deze week een Amex gold card. Weet iemand hoe je een automatisch incasso aan kan zetten?

Ik neem aan dat je bij de aanvraag al een machtiging aan Amex hebt gegeven om de maandelijkse rekening automatisch af te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi

Was bij mij al ingeregeld en anders even de support chat doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje

Een tip die ik kan geven is gebruik je nieuwe diner credit vóor 31 december. Als het net zoals de platinum kaart is zal dit credit vernieuwen per 1 Januari. Dan kan je er dus tweemaal gebruik van maken in je eerste jaar ;)

Daarnaast als je gebruik wilt maken van priority pass vóor de fysieke kaart komt kan je bij de amex support om volgens mij een membership number en dan dit nummer gebruiken om een account te maken op de priority pass website. Dan kan je inloggen op de smartphone app en je digitale kaart alvast gebruiken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
SpoekGTi schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:34:
[...]

Was bij mij al ingeregeld en anders even de support chat doen
Waar kan ik dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
hollandje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:58:
[...]

Een tip die ik kan geven is gebruik je nieuwe diner credit vóor 31 december. Als het net zoals de platinum kaart is zal dit credit vernieuwen per 1 Januari. Dan kan je er dus tweemaal gebruik van maken in je eerste jaar ;)

Daarnaast als je gebruik wilt maken van priority pass vóor de fysieke kaart komt kan je bij de amex support om volgens mij een membership number en dan dit nummer gebruiken om een account te maken op de priority pass website. Dan kan je inloggen op de smartphone app en je digitale kaart alvast gebruiken! :)
Ah handig! Want ik ga binnenkort op reis. Ik kan in de experiences app nog niet het dinertegoed zien. Kan dat kloppen? Was het trouwens ook niet zo dat het dinertegoed alleen bij (grotendeels) Michele sterren restaurants te gebruiken was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Joey_P schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:14:
[...]

Ah handig! Want ik ga binnenkort op reis. Ik kan in de experiences app nog niet het dinertegoed zien. Kan dat kloppen? Was het trouwens ook niet zo dat het dinertegoed alleen bij (grotendeels) Michele sterren restaurants te gebruiken was?
Klopt het zijn meestal de luxere restaurants, leuk om de vrouw of maîtresse mee naar toe te nemen, met jongere kinderen zou ik afhaken 🤣

Ik zou het via de amex app ff vragen of de incasso is ingesteld.

Meestal schrijven ze het rond de 25ste van de maand af

[ Voor 11% gewijzigd door SpoekGTi op 07-09-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het dat Amex de Gold card een update geeft met meer lounge toegang en dinertegoed?

Er is een brief verzonden (maar heb die nog niet binnen), begreep van vrienden dat er best wat veranderingen zitten (en hij word duurder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 981489 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:27:
Klopt het dat Amex de Gold card een update geeft met meer lounge toegang en dinertegoed?

Er is een brief verzonden (maar heb die nog niet binnen), begreep van vrienden dat er best wat veranderingen zitten (en hij word duurder).
Mawlana in "Ervaringen met creditcards" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joey_P
SpoekGTi schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:28:
[...]

Klopt het zijn meestal de luxere restaurants, leuk om de vrouw of maîtresse mee naar toe te nemen, met jongere kinderen zou ik afhaken 🤣

Ik zou het via de amex app ff vragen of de incasso is ingesteld.

Meestal schrijven ze het rond de 25ste van de maand af
Gelukt! Makkelijk contact kunnen krijgen via de app. Vriendelijke mensen. Stond al ingesteld zoals je zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amex_BGS
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-10-2022
Hello everyone,

I just received an email regarding my Platinum card. It says that the monthly fee is being raised to 65 euros. At the moment I am paying 30 euros per month becuase I got a referral from a friend. Does anyone else has this issue? Do you think they can just increase the montly payment on the second month of me getting an Amex card?

Thank you for your replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:40
Amex_BGS schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:11:
Hello everyone,

I just received an email regarding my Platinum card. It says that the monthly fee is being raised to 65 euros. At the moment I am paying 30 euros per month becuase I got a referral from a friend. Does anyone else has this issue? Do you think they can just increase the montly payment on the second month of me getting an Amex card?

Thank you for your replies!
I got the same mail, I expect it's just a default mail everyone receives. The offer you signed up for is probably still valid. If you want to know for sure you should contact amex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amex_BGS
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-10-2022
Shorteh schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:41:
[...]

I got the same mail, I expect it's just a default mail everyone receives. The offer you signed up for is probably still valid. If you want to know for sure you should contact amex :)
I just wanted to make sure I am not the only one. I will contact them and I will make sure to share my experience with AMEX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38

Kju

Stinger_Ventura schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 06:42:
[...]

Correct.

Reguliere amex en Flying Blue Amex die in up en downgrade.

Trick is om hen aan te vragen en te verschillen op;
Paspoort en rijbewijs
Andere e-mail adressen
Andere telefoon nummers, vast en mobiel of zakelijk en privé.

Al schijnen ze er nu wat moeilijker over te doen.
Het blijkt dat ze hier helemaal geen moeite (meer?) mee hebben. Als je betaalt kan het gewoon. Bij het aanvragen kon ik mijn reguliere amex-nummer ook invullen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 20:38
Nou, het is tijd om de verzekeringen van mijn Mastercard Black eens flink aan de tand te voelen. Vanmorgen zo blij als een ei naar Schiphol gegaan want ondergetekende heeft vakantie. Eenmaal bij de gate stond het vliegtuig al klaar en........ daar staat hij nu ruim 9 uur na de geplande vertrektijd nog. Vliegtuig kaduk, vakantie om zeep, grote ellende.

Ik zag de bui vanmiddag al hangen toen het vertrek telkens heel netjes 2 uur werd uitgesteld. Grondpersoneel adviseerde me om zowel de luchtvaartmaatschappij als ICS maar alvast te bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Luchtvaartmaatschappij was meer dan relaxed, binnen 10 minuten kwamen ze met een volledige refund van de hele vlucht op de proppen. Echter heb ik nu een geboekte accomodatie en nog een extra, losse, binnenlandse vlucht voor een zijtrip op mijn bestemming die ik niet ga gebruiken. Volgens ICS had ik een goed verhaal om de hele handel te claimen. De voorwaarden lijken dat ook te zeggen. Ik ga het allemaal meemaken.

Maar goed, ik baal er natuurlijk het meeste van dat ik dit vanaf mijn eigen bank thuis zit te tikken ipv op een tropisch oord. Morgen maar voor een andere last minute vakantie kijken.

Mandera schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:08:
Nou, het is tijd om de verzekeringen van mijn Mastercard Black eens flink aan de tand te voelen. Vanmorgen zo blij als een ei naar Schiphol gegaan want ondergetekende heeft vakantie. Eenmaal bij de gate stond het vliegtuig al klaar en........ daar staat hij nu ruim 9 uur na de geplande vertrektijd nog. Vliegtuig kaduk, vakantie om zeep, grote ellende.

Ik zag de bui vanmiddag al hangen toen het vertrek telkens heel netjes 2 uur werd uitgesteld. Grondpersoneel adviseerde me om zowel de luchtvaartmaatschappij als ICS maar alvast te bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Luchtvaartmaatschappij was meer dan relaxed, binnen 10 minuten kwamen ze met een volledige refund van de hele vlucht op de proppen. Echter heb ik nu een geboekte accomodatie en nog een extra, losse, binnenlandse vlucht voor een zijtrip op mijn bestemming die ik niet ga gebruiken. Volgens ICS had ik een goed verhaal om de hele handel te claimen. De voorwaarden lijken dat ook te zeggen. Ik ga het allemaal meemaken.

Maar goed, ik baal er natuurlijk het meeste van dat ik dit vanaf mijn eigen bank thuis zit te tikken ipv op een tropisch oord. Morgen maar voor een andere last minute vakantie kijken.
Balen dat je vakantie niet doorging :/ :/

Ben je door alle drukte en chaos heen kan je alsnog niet op vakantie, hoop dat je nog wat leuks vind voor eenl last minute deal.

• finsdefis
  • Niet online
Mandera schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:08:

Ben ook wel benieuwd hoe ICS het verder afhandelt.
Wellicht is dit ook nog van toepassing:
https://europa.eu/youreur...r-rights/air/index_nl.htm

Helaas zelf ook mee te maken gehad met een vlucht die een dag vertraagd was. Wel 2x600 euro gekregen + onkostenvergoeding voor hotel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandera
finsdefis schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:01:
[...]

Ben ook wel benieuwd hoe ICS het verder afhandelt.
Wellicht is dit ook nog van toepassing:
https://europa.eu/youreur...r-rights/air/index_nl.htm

Helaas zelf ook mee te maken gehad met een vlucht die een dag vertraagd was. Wel 2x600 euro gekregen + onkostenvergoeding voor hotel.
Ga hier ook zeker achteraan. Paar jaar geleden voor mijn ouders een beroep op die regeling gedaan. Kregen toen 2x 400 euro als vergoeding. Maar goed dat staat nu even los van ICS natuurlijk. Ik hou jullie op de hoogte van de afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Als je de hele vlucht al gerefund hebt gekregen lijkt me de EU claim niet meer van toepassing.

Waarom eigenlijk niet omgeboekt naar morgen?

[ Voor 20% gewijzigd door AlexFL op 12-09-2022 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Het overboeken van geld van de Amex kaart naar vrienden/familie via PayPal werkt in eerste instantie zonder problemen, maar achteraf dan bellen ze op van als je dat nog een keer doet, dan blokkeren we de kaart: Hoe zit dat? In principe valt het toch nog steeds onder toegestaande "aankoop van goederen en/of diensten" via vrienden/familie?
Zou in plaats van PayPal, dan BillHop wel kunnen?

[ Voor 18% gewijzigd door Weicool op 12-09-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik snap even niet waarom je niet gewoon geld overboekt vanaf je bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Zr40 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:11:
Ik snap even niet waarom je niet gewoon geld overboekt vanaf je bankrekening?
Het meeste geld vastgezet in spaardeposito spaarrekening van 3+ maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hoe denk je dan het openstaande bedrag te kunnen betalen? De betaaltermijn is ietsje korter dan 3+ maanden ;)

Nee, ik denk dat je andere plannen hebt, dat je zelf goed weet dat je aan manufactured spending probeerde te doen en dat Amex je daarvoor gebeld heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Zr40 op 12-09-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Zr40 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:24:
Hoe denk je dan het openstaande bedrag te kunnen betalen? De betaaltermijn is ietsje korter dan 3+ maanden ;)
Wat is er mis met een combinatie van maandelijkse inkomsten en kredietlimieten van andere creditcards gebruiken om het openstaande bedrag te betalen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-05 01:04
Zo, hier een United Quest card by Chase aangevraagd. Mijn vrouw is Amerikaanse.

Om voor mij al credit history op te bouwen voor emigratie, hebben we deze op haar naam met mij als Authorized User (AU). Zij heeft al een goede score en ik heb verhalen gelezen dat Chase later, als je zelf eentje aanvraagt, de naam+adres matcht en hier je SSN aanhangt en je hier dan profijt van hebt met oog op je credit score.

Dit was de best shot om dit alvast in werking te zetten, dus we gaan het meemaken.

In ieder geval biedt het altijd 2 gratis checked bags voor het reizen (scheelt toch weer transatlantic) en veel andere miles :)

edit: ik zal hier mijn ervaring plaatsen - mits interessant.

[ Voor 4% gewijzigd door Phyrozi op 13-09-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Phyrozi schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:43:
Zo, hier een United Quest card by Chase aangevraagd. Mijn vrouw is Amerikaanse.

Om voor mij al credit history op te bouwen voor emigratie, hebben we deze op haar naam met mij als Authorized User (AU). Zij heeft al een goede score en ik heb verhalen gelezen dat Chase later, als je zelf eentje aanvraagt, de naam+adres matcht en hier je SSN aanhangt en je hier dan profijt van hebt met oog op je credit score.

Dit was de best shot om dit alvast in werking te zetten, dus we gaan het meemaken.

In ieder geval biedt het altijd 2 gratis checked bags voor het reizen (scheelt toch weer transatlantic) en veel andere miles :)

edit: ik zal hier mijn ervaring plaatsen - mits interessant.
Nice, ik had ergens een artikeltje gelezen over hoe je als Nederlander Amerikaanse kaarten aan kon vragen en ook een credit score opbouwen. Misschien wel interressant voor later. Ik heb iig interesse in het vervolg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-05 01:04
hollandje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:53:
[...]

Nice, ik had ergens een artikeltje gelezen over hoe je als Nederlander Amerikaanse kaarten aan kon vragen en ook een credit score opbouwen. Misschien wel interressant voor later. Ik heb iig interesse in het vervolg :)
Leuk!
Dat artikel ben ik wel benieuwd naar. Heb je die zo bij de hand?
Want in principe heb je niks aan het feit dat sommige banken jouw history als AU doorgeven aan de drie creditscore instanties, tenzij je ooit dus naar de US gaat en een SSN (of ITIN) krijgt. Dan nog, is het een gok, en moet je hopen dat er een match wordt gevonden met jouw gegevens...

Wat ik wel eens heb gelezen (op het immigratieforum) is dat een Nederlander een bepaalde kaart had (die ook in NL kon) en meteen een credit line kon krijgen in de US. Normaalgesproken zit je als nieuwkomer vast aan een secured line, die ook niet altijd even makkelijk te krijgen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Phyrozi op 13-09-2022 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Phyrozi schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:17:
[...]

Leuk!
Dat artikel ben ik wel benieuwd naar. Heb je die zo bij de hand?
Want in principe heb je niks aan het feit dat sommige banken jouw history als AU doorgeven aan de drie creditscore instanties, tenzij je ooit dus naar de US gaat en een SSN (of ITIN) krijgt. Dan nog, is het een gok, en moet je hopen dat er een match wordt gevonden met jouw gegevens...

Wat ik wel eens heb gelezen (op het immigratieforum) is dat een Nederlander een bepaalde kaart had (die ook in NL kon) en meteen een credit line kon krijgen in de US. Normaalgesproken zit je als nieuwkomer vast aan een secured line, die ook niet altijd even makkelijk te krijgen is.
Hier https://www.puntentrotter...ditcards-part-1-overview/

Weet niet of het helemaal aansluit maar vond het een interessant artikel om te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38

Kju

Kju schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:25:
[...]

Het blijkt dat ze hier helemaal geen moeite (meer?) mee hebben. Als je betaalt kan het gewoon. Bij het aanvragen kon ik mijn reguliere amex-nummer ook invullen.
9-9 aangevraagd, vandaag 13-9 lag de kaart al op de mat.

[ Voor 8% gewijzigd door Kju op 13-09-2022 14:45 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandera
AlexFL schreef op maandag 12 september 2022 @ 05:45:
Als je de hele vlucht al gerefund hebt gekregen lijkt me de EU claim niet meer van toepassing.

Waarom eigenlijk niet omgeboekt naar morgen?
Lang verhaal maar het komt er op neer dat de volgende vlucht op dezelfde route pas op dinsdagavond ging. Ik vloog niet rechtstreeks. Ik kreeg van de maatschappij het aanbod of een refund of omboeken naar dinsdag eventueel met 3 dagen hotel op de tussen locatie. En die was niet zo boeiend dus ik heb voor een refund gekozen zodat ik zelf later deze trip in zijn geheel opnieuw kan doen.

EUclaim ga ik wel horen, ik zie het wel. ICS heb ik wel gecontacteerd voor de annuleringsverzekering voor mijn accomodaties en dergelijke. Had overigens eerst met ze overlegd voordat ik alles afblies dat ben je ook verplicht volgens hun voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Phyrozi schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:17:Wat ik wel eens heb gelezen (op het immigratieforum) is dat een Nederlander een bepaalde kaart had (die ook in NL kon) en meteen een credit line kon krijgen in de US. Normaalgesproken zit je als nieuwkomer vast aan een secured line, die ook niet altijd even makkelijk te krijgen is.
Weet er het fijne niet van, maar je kunt inderdaad American Express vanuit Nederland overzetten naar de VS. Dit heet Global Transfer en daarmee kom je sneller in aanmerking voor de kaart en kun je sneller je credit score opbouwen.

Op Reddit zijn wel een aantal verhalen te vinden. Voorbeeld: https://libredd.it/r/amex.../global_transfer_program/

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-05 18:50
hollandje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:58:
[...]

Geld het ook voor de lounge toegang dat de hoeveel keren je kan gaan reset op 1 januari of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
AMD and INTEL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:14:
[...]

Geld het ook voor de lounge toegang dat de hoeveel keren je kan gaan reset op 1 januari of?
Ik heb vandaag gezien dat het bij gold voor dinercredit anders werkt. Het is 50€ in het eerste halfjaar en 50€ in het laatste halfjaar. Je vraag m.b.t. priority pass weet ik niet zo 123

Edit

Mocht er iemand vragen hebben over de nieuwe voordelen, deze pagina van Amex kan helpen https://www.americanexpre...card/veelgestelde-vragen/

[ Voor 17% gewijzigd door hollandje op 15-09-2022 18:31 ]

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:33
hollandje schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

1) Je meld je aan voor het Hilton honours programma en verkrijgt gold status via je amex platinum kaart

2) met deze Hilton gold status kan je een National Emerald status krijgen door een process te doorlopen

...
Wat heb je precies geüpload bij National? Ze willen een document met je status, naam en verloopdatum, maar dat kan ik zo niet bij Hilton vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
basmq schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:30:
[...]

Wat heb je precies geüpload bij National? Ze willen een document met je status, naam en verloopdatum, maar dat kan ik zo niet bij Hilton vinden.
Ze vragen inderdaad om verloopdatum maar ik had simpelweg éen screenshot van mijn hilton gold card in de hilton honours app, aangepaste dashboard op de website (wat nutteloze info weggehaald zoals 'manage your stays' dmv page inspect) en de initiële email waarin staat dat je hilton gold status is goedgekeurd. Ik blur wel altijd mijn overnachtingen/rentals en totale puntensaldo, die informatie hebben ze niet nodig voor een status match en op deze manier als je ergens 0 rentals of overnachtingen hebt kunnen ze je niet weigeren om die specifieke reden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Voor de geïnterreseerde, Cathay Pacific heeft nu een actie lopen tot en met 12 November waar je een bonus kan krijgen tot 15% als je MR punten transferred van American Express naar Asia Miles. Hierdoor wordt de huidige redemption van 5:4 opgehoogd naar 5:4.6 :P

Je krijgt een 10% bonus als je minder dan 30.000 MR punten overzet en een 15% bonus boven de 30.000 MR punten, redelijke redemption naar mijn mening (y)

Hopelijk zien we in de toekomst meer van dit soort transfer bonussen in Nederland met Amex

Link met meer info van Cathay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
hollandje schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:50:
Voor de geïnterreseerde, Cathay Pacific heeft nu een actie lopen tot en met 12 November waar je een bonus kan krijgen tot 15% als je MR punten transferred van American Express naar Asia Miles. Hierdoor wordt de huidige redemption van 5:4 opgehoogd naar 5:4.6 :P

Je krijgt een 10% bonus als je minder dan 30.000 MR punten overzet en een 15% bonus boven de 30.000 MR punten, redelijke redemption naar mijn mening (y)

Hopelijk zien we in de toekomst meer van dit soort transfer bonussen in Nederland met Amex

Link met meer info van Cathay
En wat is een gemiddelde reward flight bij Cathay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Boinkie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:02:
[...]

En wat is een gemiddelde reward flight bij Cathay?
Had net heel snel gekeken voor een redemption naar Delhi in Mei met partner airline Qatar en die kwam uit op een enkeltje voor 61k in Business dus uiteindelijk zo'n 66k MR punten. Vlucht zelf was €1741,- op google flights dus dan krijg je een CCP van ongeveer €0,022. Vergelijkbare J producten waren beschikbaar voor 1300-1400 dus als je dat als prijspunt neemt krijg je een CCP van rond de €0,019

Dezelfde vlucht via BA was trouwens 77k Avios dus zoeken binnen de alliantie kan soms best wel een leuk voordeel opleveren. Moet overigens wel zeggen dat ik niet heel veel gezocht hebt dus het zou goedkoper kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
hollandje schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:09:
[...]

Had net heel snel gekeken voor een redemption naar Delhi in Mei met partner airline Qatar en die kwam uit op een enkeltje voor 61k in Business dus uiteindelijk zo'n 66k MR punten. Vlucht zelf was €1741,- op google flights dus dan krijg je een CCP van ongeveer €0,022. Vergelijkbare J producten waren beschikbaar voor 1300-1400 dus als je dat als prijspunt neemt krijg je een CCP van rond de €0,019

Dezelfde vlucht via BA was trouwens 77k Avios dus zoeken binnen de alliantie kan soms best wel een leuk voordeel opleveren. Moet overigens wel zeggen dat ik niet heel veel gezocht hebt dus het zou goedkoper kunnen ;)
Interessant, heb bijna 150.000 MR punten staan en 293.000 KLM Flying Blue miles.. Is er ergens een site waar je de beste punten deals kan vinden? ( Ben nieuw in deze en ken awardhacker wel maar dat is voornamelijk US)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Boinkie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:20:
[...]

Interessant, heb bijna 150.000 MR punten staan en 293.000 KLM Flying Blue miles.. Is er ergens een site waar je de beste punten deals kan vinden? ( Ben nieuw in deze en ken awardhacker wel maar dat is voornamelijk US)
Ikzelf ben ook redelijk nieuw in het zoeken maar tot op heden vind ik FB altijd redelijk duur uitpakken qua redemption, ik heb geen status bij een alliantie dus gelukkig heb ik daar enigzins vrije keuze in. Ik probeer inderdaad soms awardhacker te gebruiken maar zoals je al zei, voornamelijk voor de amerikaanse markt qua transfer partners. Wat wel enigzins helpt is gebruik te maken van een UX friendly zoekmachines van bepaalde airlines binnen de alliantie.

Voor Star alliance gebruik ik meestal United/Air Canada, SkyTeam Airfance, en Avios Iberia en BA.

Als ik bijvoorbeeld bij United een leuke deal vind kijk ik vervolgens bij SQ Krisflyer (Nederlandse amex transfer partner) of ik die vlucht kan vinden in hun zoekmachine, zo niet kan je altijd bellen naar SQ of ze de vlucht bij United kunnen vinden en meestal kan je deze dan gewoon boeken met Krisflyer miles via de telefoon.

Airlines berekenen bepaalde routes op een andere manier. Er was uit mijn hoofd 'n airline die bijvoorbeeld JFK-HNL hetzelfde waardeerde als LAX-HNL in miles omdat het allemaal de VS is terwijl het dubbel de vluchttijd is.

Maar goed, het is altijd wat uitzoek werk maar dat maakt het naar mijn mening altijd wel leuk :) Een goede source aan info is https://www.reddit.com/r/awardtravel/ of https://www.reddit.com/r/churning/. Als je wat vaker kijkt begin je een beetje te onthouden wat goede deals zijn en welke partner airline goedkopere routes bieden naar bijvoorbeeld Azië of NA/SA.

Sorry mods als dit offtopic is voor hier btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 20:01
Ik zit momenteel bij Bunq met een Easy Bank plan. Ik heb daar een Maestro kaart en voor € 3.49 per maand en eenmalig € 9.99 kan ik daar ook een creditcard aanvragen. Dan kom ik op jaarbasis uit op € 41,88 (exclusief eenmalig € 9.99)

Wat kan ik dan het beste als alternatief nemen?
Ik gebruik het voornamelijk voor aankopen en abonnementen te betalen.

Ik heb geen ANWB lidmaatschap anders had ik makkelijk de ANWB Visa Classic kunnen nemen voor € 16 per jaar.

Ik zit zelf te denken aan een Mastercard Classic voor € 26 per jaar via ICS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 18:03

Pieroman

/me

qwasd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:57:
Ik zit momenteel bij Bunq met een Easy Bank plan. Ik heb daar een Maestro kaart en voor € 3.49 per maand en eenmalig € 9.99 kan ik daar ook een creditcard aanvragen. Dan kom ik op jaarbasis uit op € 41,88 (exclusief eenmalig € 9.99)

Wat kan ik dan het beste als alternatief nemen?
Ik gebruik het voornamelijk voor aankopen en abonnementen te betalen.

Ik heb geen ANWB lidmaatschap anders had ik makkelijk de ANWB Visa Classic kunnen nemen voor € 16 per jaar.

Ik zit zelf te denken aan een Mastercard Classic voor € 26 per jaar via ICS?
Ligt er natuurlijk aan waar je de kaart voor wil gebruiken.

Als het puur om acceptatie gaat dan zou je ook Revolut kunnen overwegen waarbij je een debit Visa/Mastercard krijgt.
Wil je bijv. aankoopverzekering dan kom je wel op een reguliere creditcard uit waarbij de Mastercard Classic dan nu inderdaad het goedkoopste is.

Een alternatief kan American Express zijn waar je ook weer punten spaart met je aankopen. Een Green Card is het 1e jaar gratis en een Blue Card zelfs altijd gratis zolang je €3k per jaar uit geeft.
De duurdere kaarten van Amex kunnen interessant zijn met referrals door de extra punten die je dan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 20:01
Pieroman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:46:
[...]

Ligt er natuurlijk aan waar je de kaart voor wil gebruiken.

Als het puur om acceptatie gaat dan zou je ook Revolut kunnen overwegen waarbij je een debit Visa/Mastercard krijgt.
Wil je bijv. aankoopverzekering dan kom je wel op een reguliere creditcard uit waarbij de Mastercard Classic dan nu inderdaad het goedkoopste is.

Een alternatief kan American Express zijn waar je ook weer punten spaart met je aankopen. Een Green Card is het 1e jaar gratis en een Blue Card zelfs altijd gratis zolang je €3k per jaar uit geeft.
De duurdere kaarten van Amex kunnen interessant zijn met referrals door de extra punten die je dan krijgt.
Voornamelijk aankopen in winkels/online en abonnementen mee betalen. Misschien een keer een auto huren. Gebruik het dus niet extreem veel daarnaast.

Ik gebruik Bunq als primaire bank en Revolut heb ik ook maar doe hier eigenlijk niks meer mee. Ik heb ook geen zin om geld heen en weer te sturen. Dan lijkt me een Mastercard Classic inderdaad het goedkoopste, want een lidmaatschap van ANWB kost ook € 15.50 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Laatst online: 07-05 21:33
Heb onlangs een amex gold en heb er meteen aardig gebruik van gemaakt.
Nu meld amex netjes dat ik de maand periode betaald heb maar heb nog in bijna geen week geen afschrijving gezien van mijn bank. Duurt dit altijd zo lang tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
bjwild schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:59:
Heb onlangs een amex gold en heb er meteen aardig gebruik van gemaakt.
Nu meld amex netjes dat ik de maand periode betaald heb maar heb nog in bijna geen week geen afschrijving gezien van mijn bank. Duurt dit altijd zo lang tussen die 2?
Ja, dat duurt lang inderdaad, zit zo 1-2 weken tussen.

[ Voor 3% gewijzigd door geenstijl op 19-09-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Meestal zit er bij mij zo'n 7 dagen tussen de melding van afschrijving en de daadwerkelijke afschrijving op mijn betaalrekening. En meestal zo'n 2 dagen dat er staat dat ik betaald heb terwijl het geld nog niet van mijn rekening is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mijn normale tijdlijn voor Amex betalingen:

8 september: laatste dag van statement periode
9 september: "Uw maandelijks rekeningoverzicht is nu online beschikbaar" email
10 september: "Aankondiging betaling maandafrekening" email, waarin "op of omstreeks 13/09/2022" vermeld wordt
13 september: "HARTELIJK BEDANKT VOOR UW BETALING" boeking op de statement
14 september: geplande incasso zichtbaar bij de bank
15 september: daadwerkelijke afschrijving bij de bank

Heb nog nooit meegemaakt dat de aangekondigde datum met een week wordt overschreden. Laat staan meerdere weken!

[ Voor 57% gewijzigd door Zr40 op 19-09-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fosse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:36
Ik heb in het begin telefonisch contact gehad met Amex omdat ik een specifieke datum als voorkeur heb voor de afschrijving. Toen werd ook expliciet aangegeven dat de eerste afschrijving langer zou duren. Volgende periodes gingen inderdaad ongeveer zoals @Zr40 omschrijft.

Maar wellicht sowieso goed om even telefonisch of via de chat contact met Amex op te nemen, puur voor de zekerheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 10:06
Amex_BGS schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:56:
[...]

I just wanted to make sure I am not the only one. I will contact them and I will make sure to share my experience with AMEX.
For the people that also had questions about this email, I just confirmed that indeed, this is the amount that will be charged after the 'promotion period' has ended (after the first year).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:33
hollandje schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Mooi! Ik heb van andere gehoord dat dit inderdaad kan maar zoals altijd YMMV. Je moet wel een priority pass kaart hebben (digitaal of fysiek) om gebruik te maken van je 2 loungebezoeken. Deze kan je via Amex aanvragen. Zij zullen je dan een membership number geven die je dan via https://www.prioritypass.com/en/activate-your-account kan activeren. Als je eenmaal een account hebt kan je de digitale QR code laten scannen in de app en i.c.m. je boarding pass en soms ID/Passport kom je dan binnen. Priority pass had mij aangegeven dat dit soms 3 dagen kan duren voordat ze je in het systeem hebben staan na activatie maar sinds jij de andere kaart per ongeluk geactiveerd had kan het zo zijn dat de priority pass al klaar ligt :)
Never mind. Lezen is soms lastig...

[ Voor 11% gewijzigd door basmq op 20-09-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
Heb net mijn priority pass van de Amex gold card gekregen. Mij is nu onduidelijk of ik nou 2 of 4 bezoeken per jaar krijg. En telt een introduce als een van die bezoeken of moet ik bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Joey_P schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:29:
Heb net mijn priority pass van de Amex gold card gekregen. Mij is nu onduidelijk of ik nou 2 of 4 bezoeken per jaar krijg. En telt een introduce als een van die bezoeken of moet ik bijbetalen?
ALs je kaartbijdrage op jaarbasis dus 250 euro is dan mag je er 4 doen.

Kijk eens:

https://www.americanexpre...ld-privileges-lounge-club

Dit lidmaatschap is bij de Gold Card inbegrepen, waarbij jaarlijks 2 kosteloze loungebezoeken zijn inbegrepen;
Als u een Gold Card heeft met een jaarlijkse bijdrage van € 250, dan zijn jaarlijks 4 loungebezoeken inbegrepen;
Elk volgend bezoek kost per persoon € 28.

Priority Pass voor Extra Kaarthouders

Houders van extra kaarten mogen op uitnodiging van de hoofdkaarthouder de luchthavenlounges bezoeken;
De hoofdkaarthouder kan hiervoor zijn gratis bezoeken gebruiken;
Ook is het mogelijk om tegen betaling van € 28 per persoon een introducée (extra kaarthouder) mee te nemen

[ Voor 3% gewijzigd door SpoekGTi op 20-09-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Het valt me trouwens op dat de meeste restaurants voor de actie in NL nogal de Michelin sterren restaurants zijn en dus in verhouding relatief duur voor weinig eten. Dit terwijl als ik naar Frankrijk kijk (Parijs) dan zitten er maar 2 of 3 tussen die uitschieten qua gangen/prijs

De rest is redelijk normaal tarief en zelfs met gerechten die ik mijn kinderen zou willen voorschotelen :P Scheelt dat we in december een weekendje Parijs gaan doen. Daar maar eens mijn korting binnenhengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
SpoekGTi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:40:
[...]

ALs je kaartbijdrage op jaarbasis dus 250 euro is dan mag je er 4 doen.

Kijk eens:

https://www.americanexpre...ld-privileges-lounge-club

Dit lidmaatschap is bij de Gold Card inbegrepen, waarbij jaarlijks 2 kosteloze loungebezoeken zijn inbegrepen;
Als u een Gold Card heeft met een jaarlijkse bijdrage van € 250, dan zijn jaarlijks 4 loungebezoeken inbegrepen;
Elk volgend bezoek kost per persoon € 28.

Priority Pass voor Extra Kaarthouders

Houders van extra kaarten mogen op uitnodiging van de hoofdkaarthouder de luchthavenlounges bezoeken;
De hoofdkaarthouder kan hiervoor zijn gratis bezoeken gebruiken;
Ook is het mogelijk om tegen betaling van € 28 per persoon een introducée (extra kaarthouder) mee te nemen
Thanks! Dus alleen voor jezelf, tenzij je iemand de extra kaart geeft. Toch wel jammer dat het niet los kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Joey_P schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:29:
Vanaf 15 november mag je 4 maal een lounge in volgens de FAQ. Je vraag m.b.t. introduce is moeilijk te beantwoorden omdat sommige mensen hier hebben ervaren dat ze moesten betalen voor de introduce desondanks deze éen van de 2 visits wilde gebruiken. Je hebt op de gold card namelijk geen toegang tot een lounge + introduce, de introducé zou op jouw kaart binnen komen als een tweede entry. Amex zegt dat dat mogelijk is, priority pass of de lounges zien dat misschien anders. YMMV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
We gaan het zien, ik ga volgende week naar de Diamond Lounge op BRU en wil mijn vriendin gebruik laten maken van mijn 2e entry.
Heb dit bij AMEX nagevraagd en zij zeggen dat dit inderdaad kan.
Ik ben benieuwd, zal nog wel even laten weten of het gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:22
@ArmyOfQueens Lukken gaat het zeker, maar houd vooral ook je statement in de gaten. Bij mij kwam die -€56 er een aantal weken later pas op.

Nu, na zeker zes keer bellen is mij bevestigd dat de €56 die ik reeds betaald heb in augustus, nu toch in september in mindering gebracht zal gaan worden. Ik ben benieuwd.

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
SpoekGTi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:48:
Het valt me trouwens op dat de meeste restaurants voor de actie in NL nogal de Michelin sterren restaurants zijn en dus in verhouding relatief duur voor weinig eten. Dit terwijl als ik naar Frankrijk kijk (Parijs) dan zitten er maar 2 of 3 tussen die uitschieten qua gangen/prijs

De rest is redelijk normaal tarief en zelfs met gerechten die ik mijn kinderen zou willen voorschotelen :P Scheelt dat we in december een weekendje Parijs gaan doen. Daar maar eens mijn korting binnenhengelen.
Recent zelf bij Catch by Simonis in den haag geweest en die valt qua prijs wel mee en het eten was ook erg goed. Waren €85,- kwijt met z'n tweetjes dus kunnen nog een keer gaan als we daar zin in hebben. Zeker een aanrader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
hollandje schreef op woensdag 21 september 2022 @ 00:06:
[...]

Recent zelf bij Catch by Simonis in den haag geweest en die valt qua prijs wel mee en het eten was ook erg goed. Waren €85,- kwijt met z'n tweetjes dus kunnen nog een keer gaan als we daar zin in hebben. Zeker een aanrader :)
Dat is inderdaad nog wel eentje die in de categorie valt waar we heen kunnen, 80% vis, maar ook wat vlees/vega opties en een fatsoenlijk kinder menu :P

Ik heb helaas de pech dat behalve kibbeling en misschien een stukkie zalm, 3 van het gezin dus geen vis moet :/ maar goed, de kinderen proberen het in ieder geval nog soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

SpoekGTi schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:53:
[...]

Dat is inderdaad nog wel eentje die in de categorie valt waar we heen kunnen, 80% vis, maar ook wat vlees/vega opties en een fatsoenlijk kinder menu :P

Ik heb helaas de pech dat behalve kibbeling en misschien een stukkie zalm, 3 van het gezin dus geen vis moet :/ maar goed, de kinderen proberen het in ieder geval nog soms.
Kijk eens naar George L.A.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:58
Betreft dat diner tegoed lees ik in de voorwaarden het volgende:

"• Alle transacties moeten voor het einde van de voordeelperiode (31 december) zijn
ingediend om in aanmerking te komen voor het voordeel. Als het restaurant het indienen van
uw transactie vertraagt, kan uw aankoop meetellen voor de volgende voordeelperiode,
indien van toepassing. "

Betekent dit dat het riskant is om hier op 31 december gebruik van te maken? Snap niet zo goed wat er bedoeld wordt met "een transactie indienen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
tanh92 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:28:
Betreft dat diner tegoed lees ik in de voorwaarden het volgende:

"• Alle transacties moeten voor het einde van de voordeelperiode (31 december) zijn
ingediend om in aanmerking te komen voor het voordeel. Als het restaurant het indienen van
uw transactie vertraagt, kan uw aankoop meetellen voor de volgende voordeelperiode,
indien van toepassing. "

Betekent dit dat het riskant is om hier op 31 december gebruik van te maken? Snap niet zo goed wat er bedoeld wordt met "een transactie indienen".
Vaak is een creditcard maatschappij afhankelijk wanneer de verkopende partij zijn transacties aanmeldt/afmeldt op een terminal of de facturering draait (bol.com duurt ook vaak een dag of 3 voor hij definitief op de kaart wordt belast.

Hier zitten dus systemen tussen hetzij van de verkopende partij als de merchant van het pin automaatje.

Lang verhaal kort, ga niet op de 31ste eten kans is groot dat je dus je tegoed voor dit jaar niet gebruikt omdat de betaling pas geaccordeerd wordt in het nieuwe jaar.

Ook de tijd die AMEX aangeeft kan tussen de 5 en 50 werkdagen zijn, dus vandaar. Ik zou lekker begin december al gaan eten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

oohh schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:34:
[...]

Weet er het fijne niet van, maar je kunt inderdaad American Express vanuit Nederland overzetten naar de VS. Dit heet Global Transfer en daarmee kom je sneller in aanmerking voor de kaart en kun je sneller je credit score opbouwen.

Op Reddit zijn wel een aantal verhalen te vinden. Voorbeeld: https://libredd.it/r/amex.../global_transfer_program/
O wat een top idee dit. Ik ga dit proberen (heb een SSN en een US account)

Pagina: 1 ... 49 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1