Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:51
Kju schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:09:
Even delen wat ik twee weken geleden meegemaakt:
In de USA uit eten geweest. Ik kreeg daarna de bon, de tip was keurig er in verwerkt en er zat een QR-code bij om te betalen via Clover. Hartstikke handig zou je denken, toch? QR-code gescand, bedrag klopte, Apple Pay gekozen om met AMEX te betalen, USD 112.79. En om de een of andere reden ging het toen mis met onze punten en komma's want tijdens de betaling werd gewoon USD 11.279,00 afgeschreven 8)7
Gelukkig op kunnen lossen met het restaurant die een refund regelde. Ik ga nog met AMEX praten. Het is onbegrijpelijk dat ik voor iedere kuch en scheet een code in de email moet krijgen als 2FA en via Apple Pay geen enkele blokkade.
11 duizend?! Onbegrijpelijk dat er met zo'n bedrag geen verificatie gevraagd wordt. Gelukkig was het restaurant behulpzaam 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Kju schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:09:
Even delen wat ik twee weken geleden meegemaakt:
In de USA uit eten geweest. Ik kreeg daarna de bon, de tip was keurig er in verwerkt en er zat een QR-code bij om te betalen via Clover. Hartstikke handig zou je denken, toch? QR-code gescand, bedrag klopte, Apple Pay gekozen om met AMEX te betalen, USD 112.79. En om de een of andere reden ging het toen mis met onze punten en komma's want tijdens de betaling werd gewoon USD 11.279,00 afgeschreven 8)7
Gelukkig op kunnen lossen met het restaurant die een refund regelde. Ik ga nog met AMEX praten. Het is onbegrijpelijk dat ik voor iedere kuch en scheet een code in de email moet krijgen als 2FA en via Apple Pay geen enkele blokkade.
Apple Pay word gezien als betaling met pincode (je moet je ook verifiëren met Face ID of code), dus denk dat Amex je niet echt gaat kunnen helpen en dit word gezien net als pastransactie met pincode. Want ook daar is de consument verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 17:00

Kju

Ja dat vermoeden had ik al. Dan nog begrijp ik niet waarom Apple Pay niet gemaximeerd is. Pinnen is meestal gemaximeerd op 1500 of 2000. Als ik incidenteel meer wil pinnen moet ik ook eerst het maximum verhogen in internetbankieren.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hollandje
Mochten er mensen zijn die hier interesse hebben in een spreadsheetje om de baten en lasten van een Amex kaart bij te houden heb ik er eentje gemaakt die ik zelf gebruik. Niet veel toeters en bellen maar het is voor mij altijd fijn om een overzichtje bij te houden of ik het uiteindelijk waard vind om zo'n kaart aan te houden d:)b

Je kan zelf een bepaalde waarde invullen voor een service die wordt aangeboden in kolom C zoals bijvoorbeeld een bezoek aan een lounge (PP en Privium gescheiden), LoungeBox, Snelle grenspassage, e.d. Ikzelf vind bijvoorbeeld de ±€12,- voor een LoungeBox altijd erg hoog dus waardeer deze lager dan de daadwerkelijke prijs bij de Grab&Fly.

De waarde per MR punt kan worden aangepast in D27 en staat nu ingesteld op de standaard waarde van €0,004 per punt. Als je bijvoorbeeld een reward ticket hebt gekocht en je punten waren uiteindelijk €0,012 waard wordt het hele overzicht direct aangepast :P

Als je alles netjes invuld kun je je jaarlijkse baten en lasten bijhouden. Een surplus of verlies wordt automatisch meeberekend in de volgende jaren zodat je altijd een net overzicht houdt van de totale baten/lasten en zo makkelijker een beslissing kan maken of je een kaart wilt behouden :)

Hier een voorbeeld hoe het eruit ziet als je hem invult met wat willekeurige data

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yd9Gkb59PWJuhe-XKGideLyli64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ER6AkdSrUg0kbavBkaR5kcc6.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het excel bestandje hier geupload in mijn Dropbox voor de geïnteresseerde (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-06 22:20
lukjah schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:22:
Ik ga later dit jaar op reis naar Amerika. Normaal ben ik niet zo van de credit cards maar nu kom je er natuurlijk niet onderuit. Ik heb via bunq een MasterCard credit card. Dit zou in theorie goed moeten zijn maar heeft er iemand hier ervaring met een bunq cc in Amerika?

Ik wil sowieso wel een backup. Is dan bijvoorbeeld de amex blue een goede optie? Omdat ik dan 2 soorten kaarten heb. En wat is dan je start bestedingsruimte? Amex zegt dat dat zich aanpast aan je bestedingspatroon. Echter zal ik dat ding nauwelijks gebruiken en dan aan de andere kant van de wereld plotseling volledig losgaan, gaat dit problemen geven?
Kwam toevallig op je post terecht na een search op Bunq.

Ik heb een Bunq MasterCard en die heb ik in de afgelopen 3 weken overal waar ik was kunnen gebruiken. Restaurants, hotels, tankstations in LA, Miami, Philadelphia, Washington, New York.

Je moet in de app wel aangeven dat je betalingen in de US wilt kunnen doen en uiteraard voldoende saldo hebben. Maar ik ben iig geen enkele plek tegen gekomen die alleen VISA accepteerde of dat mijn kaart werd geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vijeta schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 06:18:
[...]

Kwam toevallig op je post terecht na een search op Bunq.

Ik heb een Bunq MasterCard en die heb ik in de afgelopen 3 weken overal waar ik was kunnen gebruiken. Restaurants, hotels, tankstations in LA, Miami, Philadelphia, Washington, New York.

Je moet in de app wel aangeven dat je betalingen in de US wilt kunnen doen en uiteraard voldoende saldo hebben. Maar ik ben iig geen enkele plek tegen gekomen die alleen VISA accepteerde of dat mijn kaart werd geweigerd.
Hoe zit het met de autohuur/hotelreserveringen? Heb je dit ook geprobeerd toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-06 22:20
Anoniem: 981489 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:17:
[...]

Hoe zit het met de autohuur/hotelreserveringen? Heb je dit ook geprobeerd toevallig?
Geen problemen gehad met hotelreservering. Auto werd betaald door een vriend dus helaas niet kunnen ervaren wat dat zou doen.

Heb zelf wel in het verleden met Bunq een auto gehuurd bij Avis/Sixt in Nederland en Spanje.

Ps ander voordeel van Bunq vind ik dat je heel makkelijk je creditcard kan resetten. Heb nu al twee keer meegemaakt dat er maanden na een reis naar Maleisië / Mexico iemand geld probeerde af te schrijven van mijn kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door Vijeta op 10-08-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:14
Is die van Bunq een Mastercard Debit/Prepaid of een echte credit card?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor merchants ziet het er uit als een credit card, maar de bestedingslimiet is niet meer dan je saldo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb al vele jaren AMEX en nooit problemen met acceptatie, behalve zuid-Europa.

Tot mijn grote verbazing dit jaar alles in Italie kunnen betalen met de pas. Zelfs in kleine winkeltjes staat nu een AMEX stickertje. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Welke regio? Diepe zuiden (Puglia, Campanië) wisselde dat heel sterk vorig jaar. Op de plekken waar veel Angelsaksische toeristen komen is het vaak beter.

Nog een 'leuke' conversatie gehad met een boertige uitbaatster van een keramiekwinkeltje daarover in Ravello (Amalfitaanse kust) :F.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aanvraag ingediend bij ICS om een CC voor 'erbij' mee te nemen, lees ik in de mail een verwerkingstijd van 4weken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 05:23:
Aanvraag ingediend bij ICS om een CC voor 'erbij' mee te nemen, lees ik in de mail een verwerkingstijd van 4weken....
AMEX geeft 15 werkdagen om een extra card aan te maken. Hadden we in 7 werkdagen binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
basmq schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:34:
[...]

AMEX geeft 15 werkdagen om een extra card aan te maken. Hadden we in 7 werkdagen binnen.
Bij mij duurde de extra gold kaarten uiteindelijk een mooie 2.5 maand vanwege, interne problemen in hun systeem 8)7 De extra platinum kaart was idd ook zo'n 7 werkdagen

[ Voor 8% gewijzigd door hollandje op 12-08-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-05 19:22
Hoi allemaal,

Ik las ergens dat je bij een nieuwe AMEX kaart de eerste drie maanden 1500 euro moet uitgeven. Is het ook mogelijk om je huur te betalen via de kaart? En keuren ze dat dan ook goed als betaling aangezien het eigenlijk een overboeking is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:16
Joey_P schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:50:
Hoi allemaal,

Ik las ergens dat je bij een nieuwe AMEX kaart de eerste drie maanden 1500 euro moet uitgeven. Is het ook mogelijk om je huur te betalen via de kaart? En keuren ze dat dan ook goed als betaling aangezien het eigenlijk een overboeking is?
Dat kan alleen als je verhuurder een betaling via Amex accepteert. De meeste verhuurders zullen betaling per bank of automatische incasso accepteren. Maar zo'n ondergrens zal toch alleen vereist worden om de welkomstbonus te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoi allemaal,

Wat de user boven mij zegt dus. In Nederland is het in elk geval niet gebruikelijk om vaste lasten met credit card te betalen. (gemeente-)Belastingen, verzekeringen, huur/hypotheek, etc. gaan vrijwel altijd via een SEPA-incasso of incidenteel via iDeal als je een betaling mist of alles in één keer wilt voldoen. Maar je zou het altijd aan de verhuurder kunnen vragen; bij grote partijen is er soms wel iets anders mogelijk.

En dan is het vaak wel zo dat er alleen MC/Visa geaccepteerd wordt. Volgens mij was dat bij Vattenfall ook.

Ik zat toevallig middenin een verhuizing en kwam dus wel aan die 1500 euro voor de welkomstbonus, maar had het anders ook niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
rclahsen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

Dat kan alleen als je verhuurder een betaling via Amex accepteert. De meeste verhuurders zullen betaling per bank of automatische incasso accepteren. Maar zo'n ondergrens zal toch alleen vereist worden om de welkomstbonus te ontvangen?
Ah oke, duidelijk. Ik bedoelde het inderdaad voor de welkomstbonus. Ik zou het zonde vinden om de welkomstbonus te missen, daarom wilde ik het zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
finsdefis schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

Wat de user boven mij zegt dus. In Nederland is het in elk geval niet gebruikelijk om vaste lasten met credit card te betalen. (gemeente-)Belastingen, verzekeringen, huur/hypotheek, etc. gaan vrijwel altijd via een SEPA-incasso of incidenteel via iDeal als je een betaling mist of alles in één keer wilt voldoen. Maar je zou het altijd aan de verhuurder kunnen vragen; bij grote partijen is er soms wel iets anders mogelijk.

En dan is het vaak wel zo dat er alleen MC/Visa geaccepteerd wordt. Volgens mij was dat bij Vattenfall ook.

Ik zat toevallig middenin een verhuizing en kwam dus wel aan die 1500 euro voor de welkomstbonus, maar had het anders ook niet gehaald.
Kijk, de verhuizing is wel handig dan. Dan plan ik de aanvraag wat tactischer in (vakanties boeken ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Joey_P schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

Kijk, de verhuizing is wel handig dan. Dan plan ik de aanvraag wat tactischer in (vakanties boeken ed.)
Let wel goed op, volgens mij verloopt die verhoogde welkomstbonus binnenkort op 25 augustus. Zoiets kreeg ik laatst als waarschuwing toen ik mijn referralpagina opende in elk geval.

Geen idee wat daarna het aanbod wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

[b]Joey_P schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:50:[...]Is het ook mogelijk om je huur te betalen via de kaart?[...]
Ik vraag me heel erg af of dat überhaupt in Nederland kan. Volgens mij zijn de kosten om cc-betalingen te accepteren als bedrijf in NL dusdanig hoog dat er relatief weinig bedrijven zijn (los van webshops) die betalingen via cc accepteren.

Heck, als zelfs vele toeristische winkels in de grote steden al geen CC accepteren, dan is het voor hun dus al niet rendabel en/of teveel gedoe. Dan zal het voor een gemiddelde verhuurder ook niet rendabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-06 13:54
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook aan die 1500 euro kunt komen door met PayPal gekoppeld aan Amex geld over te maken naar een vriend (en dat hij het dan weer terugstort op je normale rekening).
Geen idee of dat ook echt zo werkt omdat mijn aanvraag nog in behandeling is, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
ArmyOfQueens schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:37:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook aan die 1500 euro kunt komen door met PayPal gekoppeld aan Amex geld over te maken naar een vriend (en dat hij het dan weer terugstort op je normale rekening).
Geen idee of dat ook echt zo werkt omdat mijn aanvraag nog in behandeling is, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.
Dat kan idd maar wordt niet erg geapprecieerd door amex, als dit te vaak gebeurd heb ik gelezen op fora dat Amex de punten intrekt of je account tijdelijk bevriest.
Hoi allemaal,

Voor een referral aanvraag moet je idd 1500 uitgeven op de gold card en de aanvraag doen via een referral link om je punten te krijgen.

Als het aankomt op huur betalen, de meeste verhuurbedrijven laten dit niet toe omdat ze SEPA betalingen of automatische incasso betalingen gebruiken. Ikzelf heb persoonlijk nooit huishuur betaalt met een creditcard omdat die optie er simpelweg niet is. Je kan ook geen betalingen doen naar SEPA rekeningen met amex. Er is een Zweeds bedrijf die een SEPA rekening voor je kan betalen en jij betaalt hen met amex, echter zijn daar wel transactiekosten aan verbonden.

Wat je zou kunnen doen is iets voorschieten voor vrienden of familie en dat zij het dan overmaken naar je persoonlijke rekening. Minder ethisch verantwoord is iets kopen in een winkel zoals Bijenkorf en het dan retourneren in de winkel en laten terugstorten op je betaalrekening van ING, ABN etc. maar het is maar net de vraag hoe ver je zelf zou willen gaan voor punten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 09:24

AntiPasta

d1 m0z4rella

Na veel lurken ga ik ook weer wat bijdragen.

Hoe het begon: zaterdag vlucht proberen te boeken met Vueling, deels gebruikmakend van een voucher, deels betaald met kredietkaart. Op de mobiele Vueling-website herhaaldelijk het hele proces doorlopen, maar telkens op het eind een melding van 'this operation could not be completed'. Na veel proberen - meerdere kaarten, browsers, etc - het maar opgegeven. Het lukte niet om te boeken

Wat zie ik vanochtend ineens? Twee charges op mijn Amex en één op mijn ING-mastercard. Van Vueling, voor hetzelfde bedrag.
Er staan zelfs boekingsreferenties in de omschrijving, dit terwijl ik nooit een bevestigingsmail heb gehad.

Gebeld met Amex, Engelstalige dame: "geen probleem meneer, we draaien de transacties terug, stuur nog een mail met uw kant van het verhaal". Binnen 15 minuten klaar.

Gechat met ING:
poging 1, met een mens: "wat is uw kaartnummer? O, u heeft 'm niet bij de hand? Ja sorry, die hebben we wel nodig"
poging 2, met een chatbot: "o, u moet bij de GeldTerugService (tm) zijn." -> ik klik door -> "Er gaat iets mis. Sorry"
poging 3, denk met een chatbot: "U moet er eerst zelf uitkomen met het bedrijf. Daarna kunt u na 30 dagen contact opnemen"

Nou, dit spreekt wel voor Amex in dit geval...

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@AntiPasta : heel herkenbaar. Amex is top en erg klantgericht. ING is daarin wat minder service gericht.

Ik heb gisteren toevallig een claim ingediend bij ING: erg benieuwd hoe snel dat verwerkt wordt maar amex kunnen ze nooit bijbenen. Die claim is trouwens na een week maar ik heb op papier al bevestiging dat de andere partij weigert mee te werken. Ik hoop toch niet dat de ING dan alsnog 30 dagen wilt wachten…..

[ Voor 27% gewijzigd door We Are Borg op 17-08-2022 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Vergeet niet dat Amex hier om bekendstaat en dit (deels) in de prijs verrekend is.

Kan me nog herinneren dat een tijdje geleden Ryanair passagiers via Amex hun geld terugvorderde en vervolgens geweigerd werden toen ze daarna wilde vliegen omdat alleen Amex de chargebacks uitvoerde. Mastercard en Visa deden dat niet.

Edit: https://www.theguardian.c...from-boarding-new-flights

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 17-08-2022 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
AntiPasta schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:09:

Hoe het begon: zaterdag vlucht proberen te boeken met Vueling, deels gebruikmakend van een voucher, deels betaald met kredietkaart. Op de mobiele Vueling-website herhaaldelijk het hele proces doorlopen, maar telkens op het eind een melding van 'this operation could not be completed'. Na veel proberen - meerdere kaarten, browsers, etc - het maar opgegeven. Het lukte niet om te boeken

Wat zie ik vanochtend ineens? Twee charges op mijn Amex en één op mijn ING-mastercard. Van Vueling, voor hetzelfde bedrag.
Er staan zelfs boekingsreferenties in de omschrijving, dit terwijl ik nooit een bevestigingsmail heb gehad.

Gebeld met Amex, Engelstalige dame: "geen probleem meneer, we draaien de transacties terug, stuur nog een mail met uw kant van het verhaal". Binnen 15 minuten klaar.

Gechat met ING:
poging 1, met een mens: "wat is uw kaartnummer? O, u heeft 'm niet bij de hand? Ja sorry, die hebben we wel nodig"
poging 2, met een chatbot: "o, u moet bij de GeldTerugService (tm) zijn." -> ik klik door -> "Er gaat iets mis. Sorry"
poging 3, denk met een chatbot: "U moet er eerst zelf uitkomen met het bedrijf. Daarna kunt u na 30 dagen contact opnemen"

Geeft toch wel een zeker gevoel van geruststelling bij het boeken van een vlucht, dank voor het delen van je ervaring! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb 8/8 mijn debetkaart (van de bank) en de AMEX als verloren moeten inbellen. De vervangende kaart van AMEX stak 11/8 al in de bus 8). De debetkaart van de bank, die zou uiterlijk morgen aankomen... Ben benieuwd :O.

Service :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 17-08-2022 23:13 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 981489 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:40:
Vergeet niet dat Amex hier om bekendstaat en dit (deels) in de prijs verrekend is.
Iets waar ik graag voor betaal :)
Kan me nog herinneren dat een tijdje geleden Ryanair passagiers via Amex hun geld terugvorderde en vervolgens geweigerd werden toen ze daarna wilde vliegen omdat alleen Amex de chargebacks uitvoerde. Mastercard en Visa deden dat niet.

Edit: https://www.theguardian.c...from-boarding-new-flights
Wow :X. Dat verhaald kende ik nog niet al had ik het exact hetzelfde idee toen ik via amex mijn geld terug vroeg van Ryanair. Maar Ryanair was zo schofterig in de communicatie en kwam eigen afspraken niet na dus ik twijfelde niet om het via amex te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

We Are Borg schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 05:46:
[...]

Wow :X. Dat verhaald kende ik nog niet al had ik het exact hetzelfde idee toen ik via amex mijn geld terug vroeg van Ryanair. Maar Ryanair was zo schofterig in de communicatie en kwam eigen afspraken niet na dus ik twijfelde niet om het via amex te regelen.
Hou er dan rekening mee dat je niet meer met ze vliegt na een chargeback, anders kan je voor nare verassingen komen te staan. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Anoniem: 981489 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:30:
[...]

Hou er dan rekening mee dat je niet meer met ze vliegt na een chargeback, anders kan je voor nare verassingen komen te staan. :/
Dit is wel iets waar ik meerdere verhalen van heb gehoord dat mensen die een chargeback hebben uitgevoerd bij hotels of luchtvaartmaatschappijen uiteindelijk verbannen zijn of moeilijkheden hebben met het boeken van een nieuwe vlucht of verblijf. Zelfs ook met producten op Amazon. Vraag mij af in hoeverre dit toegestaan is om klanten te weren die om legitieme redenen chargebacks uitvoeren. Een bedrijf heeft uiteindelijk toch zeggenschap over wie zij als klant willen hebben :/

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:25
Is er iemand die de Mastercard Black heeft en kan bevestigen of dit wel of geen World Elite card is? Ik ben er namelijk achter gekomen dat een World Elite Mastercard of Visa Infinite nogal wat perks biedt bij autohuur bij Avis (President's club status), dus ik ben op zoek naar een dergelijke creditcard die ook het eigen risico dekt.

Of weet iemand toevallig van een andere kaart (credit/charge, geen debit, ivm deposit voor autohuur), die voor Nederlanders aan te vragen is, die deze status biedt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Nickk93 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:56:
Is er iemand die de Mastercard Black heeft en kan bevestigen of dit wel of geen World Elite card is? Ik ben er namelijk achter gekomen dat een World Elite Mastercard of Visa Infinite nogal wat perks biedt bij autohuur bij Avis (President's club status), dus ik ben op zoek naar een dergelijke creditcard die ook het eigen risico dekt.

Of weet iemand toevallig van een andere kaart (credit/charge, geen debit, ivm deposit voor autohuur), die voor Nederlanders aan te vragen is, die deze status biedt?
Geen idee over je vraag van MC black, maar heb wel dit gelezen over Amex.

Ik zie dat Avis doet aan status match met hertz presidents circle en national emerald status executive elite. Je zou dus het volgende kunnen doen met een amex platinum kaart.

1) Je meld je aan voor het Hilton honours programma en verkrijgt gold status via je amex platinum kaart

2) met deze Hilton gold status kan je een National Emerald status krijgen door een process te doorlopen

3) Je kan nu via hertz een status match aanvragen en dat zou je theoretisch een hertz presidents circle status moeten geven

4) nu kan je een status match aanvragen bij avis voor president's club status.

Ik heb dit zelf niet geprobeerd maar heb via andere fora gelezen dat dit een mogelijkheid is tot iig stap 3. Stap 4 zou dus theoretisch moeten werken maar in de praktijk kan dit misschien anders uitpakken. Je zou waarschijnlijk zelfs stap 3 kunnen overslaan en de status match direct kunnen aanvragen nadat je een National Emerald Executive Elite status hebt. Daarnaast kost het wat tijd om allemaal voor elkaar te krijgen :)

[ Voor 7% gewijzigd door hollandje op 18-08-2022 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anjistha
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:12
hollandje schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Ik zie dat Avis doet aan status match met hertz presidents circle en national emerald status executive elite. Je zou dus het volgende kunnen doen met een amex platinum kaart.

1) Je meld je aan voor het Hilton honours programma en verkrijgt gold status via je amex platinum kaart

2) met deze Hilton gold status kan je een National Emerald status krijgen door een process te doorlopen

3) Je kan nu via hertz een status match aanvragen en dat zou je theoretisch een hertz presidents circle status moeten geven

Ik heb dit zelf niet geprobeerd maar heb via andere fora gelezen dat dit een mogelijkheid is tot iig stap 3. Stap 4 zou dus theoretisch moeten werken maar in de praktijk kan dit misschien anders uitpakken. Je zou waarschijnlijk zelfs stap 3 kunnen overslaan en de status match direct kunnen aanvragen nadat je een National Emerald Executive Elite status hebt. Daarnaast kost het wat tijd om allemaal voor elkaar te krijgen :)
Interessant! Ik zal proberen te upgraden en zien hoe het gaat. Ik zal blijven updaten.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:11
Nickk93 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:56:

Het is een World Elite kaart getuige de achterkant van mijn MC Black die ik nu voor mij heb liggen.

Ken dit hele programma niet maar ziet er interessant uit. Bedankt voor de tip!

[ Voor 5% gewijzigd door Mandera op 18-08-2022 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

hollandje schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Met AMEX Platinum krijg je bij National al Emerald Status, daarmee naar Hertz en daarna naar Avis. Ik heb nu dus Presidents Circle via deze route. Het voegde imho niets toe aan mijn autohuurervaring.

• hollandje
Kju schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

Met AMEX Platinum krijg je bij National al Emerald Status, daarmee naar Hertz en daarna naar Avis. Ik heb nu dus Presidents Circle via deze route. Het voegde imho niets toe aan mijn autohuurervaring.
Ah ik wist niet dat je direct bij National een emerald executive elite status kreeg. Goed om te weten (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

• anjistha
De link werkt, maar het is alleen een upgrade naar de Executive status en niet Executive Elite. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__j6181YloCZN8fsPgOllHudT0c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8tDt4HkAuiDHBuMPYsIeSEWu.png?f=user_large

Anoniem: 1420638

Iemand enig idee wanneer ING zal beginnen met het vervangen van hun vpay kaarten voor debit mastercard kaarten? telefonisch konden zij mij hier niks over vertellen :(.

• Kju

Kju

anjistha schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:23:
[...]

De link werkt, maar het is alleen een upgrade naar de Executive status en niet Executive Elite. [Afbeelding]
Dan is het veranderd. Ik heb nu executive elite van National ergens vorig jaar geregeld twee jaar geleden gekregen en het is door Corona steeds verlengd.

Ik had toen meerdere statusmatches gedaan. Hilton Gold naar Wyndham Diamond en Best Western Diamond. Met Wyndham Diamond ook Diamond bij Caesars Rewards (o.a. geen resort fee en gratis parkeren, deze status match kan niet meer dacht ik).

[ Voor 4% gewijzigd door Kju op 18-08-2022 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 16:44
Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:41:
Iemand enig idee wanneer ING zal beginnen met het vervangen van hun vpay kaarten voor debit mastercard kaarten? telefonisch konden zij mij hier niks over vertellen :(.
De laatste betaalautomaten zullen voor eind jaar geupgrade moeten zijn dus reken niet op voor die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Kju schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Dan is het veranderd. Ik heb nu executive elite van National ergens vorig jaar geregeld twee jaar geleden gekregen en het is door Corona steeds verlengd.

Ik had toen meerdere statusmatches gedaan. Hilton Gold naar Wyndham Diamond en Best Western Diamond. Met Wyndham Diamond ook Diamond bij Caesars Rewards (o.a. geen resort fee en gratis parkeren, deze status match kan niet meer dacht ik).
Ja dan is het wss verjaard. In dat geval hier het formulier invullen met de Hilton gold card als proof en dan krijg je National Emerald Executive Elite https://status.emeraldclub.com/

Online stond dat het zo'n 7 dagen kan duren voor de status match verwerkt is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48
Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:41:
Hiervoor kun je beter in dit topic terecht.
Het topic hier gaat over creditcards, niet over debit kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anjistha
hollandje schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:31:
[...]

Ja dan is het wss verjaard. In dat geval hier het formulier invullen met de Hilton gold card als proof en dan krijg je National Emerald Executive Elite https://status.emeraldclub.com/

Online stond dat het zo'n 7 dagen kan duren voor de status match verwerkt is :D
Dit werkte!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZuKxKyrLrOgWqQiZfV62o6TOc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oj1DVKb6uaZMttEwkpYl1Vi0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Top! Ik wacht nog op mijn email. Daarna Hertz en Avis regelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjistha
hollandje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Top! Ik wacht nog op mijn email. Daarna Hertz en Avis regelen :*)
Ik zal hetzelfde doen. Na Hertz en Avis, zal ik ook een status match aanvragen bij Europcar (heb 2 boekingen bij hen). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
We Are Borg schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:25:
@AntiPasta : heel herkenbaar. Amex is top en erg klantgericht. ING is daarin wat minder service gericht.

Ik heb gisteren toevallig een claim ingediend bij ING: erg benieuwd hoe snel dat verwerkt wordt maar amex kunnen ze nooit bijbenen. Die claim is trouwens na een week maar ik heb op papier al bevestiging dat de andere partij weigert mee te werken. Ik hoop toch niet dat de ING dan alsnog 30 dagen wilt wachten…..
Volgens mij gaat ING dan wel die 30 dagen wachten, helaas. Dan krijg je een 'tijdelijke toekenning', en heeft de merchant 180 dagen om er nog tegen in te gaan, maar als jij netjes hebt gehandeld in je (poging tot) afhandeling met de merchant voordat je naar ING ging gaat dat gewoon goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zijn dit reserveringen of afboekingen? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 15:40
Stinger_Ventura schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:45:
[...]

En met de Amex Platinum heb je nu 300€ dinner tegoed bij luxe restaurants…
Eerst de 40k Gold bonus pakken, dan upgraden voor 75k punten naar Platinum, 6 maanden lang 58,50/65 betalen en 300€ uit eten gaan (naast onbeperkte Priority Pass voor 2, Previum, huurautoverzekering etc etc) en dan weer na een half jaar met een kleine bonus downgraden een goedkope kaart 😇
Ik las dat dat dinner tegoed alleen geldt voor de kaarthouder, dus als je met iemand gaat eten dan moet die persoon wel betalen? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
superpolm schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:18:
[...]

Ik las dat dat dinner tegoed alleen geldt voor de kaarthouder, dus als je met iemand gaat eten dan moet die persoon wel betalen? Iemand hier ervaring mee?
Nee je kan gerust met 10 man uit eten en dan de bon betalen. Amex zal €150 terugstorten binnen 5 tot 150 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
hollandje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:22:
[...]

Nee je kan gerust met 10 man uit eten en dan de bon betalen. Amex zal €150 terugstorten binnen 5 tot 150 dagen
Dankje :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 19:31
superpolm schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:18:
[...]

Het diner tegoed krijg je teruggestort op de kaart, de actie geld zowel voor de hoofdkaart houder en degene die een extra kaart heeft (account gebonden niet zozeer kaart gebonden)

Neem voor het gemak even aan dat je met zijn allen gaat eten. Schiet het voor reken het uit met 150 euro korting en stuur iedereen een tikkie :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjistha
hollandje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:22:
[...]

Dit is correct. Ik kreeg mijn tegoed van 150 euro ongeveer 10 dagen nadat ik naar het restaurant was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersliderr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-05 12:18
Ik heb een prepaid mastercard van Bunq en dit werkt echt als een zonnetje overal. Het enige waar je dan op moet letten is dat je er geld op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm

Gechat met ING:

Goed om te horen. Ik sta dan wel te kijken van de hoeveelheid negatieve reviews over Amex op Trustpilot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hollandje
superpolm schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 06:07:
[...]

Goed om te horen. Ik sta dan wel te kijken van de hoeveelheid negatieve reviews over Amex op Trustpilot.
Tsja, het maakt eigenlijk niet uit welke grote instantie je op Trustpilot opzoekt of er is een super slechte rating. Bol.com met een 2.5, ICS een 2.8, Amazon een 2.5, ING een 1.4.

Bij bedrijven van dit formaat is het volgens mij een beetje de standaard om dit soort ratings te krijgen, vooral binnen de financiële sector waar klanten worden afgewezen omdat ze niet aan criteria voldoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

hollandje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Tsja, het maakt eigenlijk niet uit welke grote instantie je op Trustpilot opzoekt of er is een super slechte rating. Bol.com met een 2.5, ICS een 2.8, Amazon een 2.5, ING een 1.4.

Bij bedrijven van dit formaat is het volgens mij een beetje de standaard om dit soort ratings te krijgen, vooral binnen de financiële sector waar klanten worden afgewezen omdat ze niet aan criteria voldoen.
Vaak zijn de reviews op Trustpilot van de klagers en niet van de tevreden gebruikers, daardoor is het cijfer nooit representatief vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
Waarvandaan wordt de Amex Gold kaart opgestuurd?
Nederland of buitenland?
Ik kreeg namelijk in de nacht van afgelopen woensdag op donderdag een mailtje dat mijn kaart onderweg is en vrijdag bezorgd zou worden.
Vrijdag lag er niets in de bus, oke dacht ik, dan zal het wel zaterdag worden.
Zaterdag ook nog niets.
Zondag en maandag wordt er niets bezorgd, dus uiterlijk vandaag zou ik dan denken.
Alleen vandaag lag er dus nog steeds niets in de bus...

Dus vandaar de vraag waarvandaan de kaart opgestuurd wordt, als het Nederland is gaat er denk ik echt iets mis, als het buitenland is zou het best kunnen is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:56:
Waarvandaan wordt de Amex Gold kaart opgestuurd?
Nederland of buitenland?
Ik kreeg namelijk in de nacht van afgelopen woensdag op donderdag een mailtje dat mijn kaart onderweg is en vrijdag bezorgd zou worden.
Vrijdag lag er niets in de bus, oke dacht ik, dan zal het wel zaterdag worden.
Zaterdag ook nog niets.
Zondag en maandag wordt er niets bezorgd, dus uiterlijk vandaag zou ik dan denken.
Alleen vandaag lag er dus nog steeds niets in de bus...

Dus vandaar de vraag waarvandaan de kaart opgestuurd wordt, als het Nederland is gaat er denk ik echt iets mis, als het buitenland is zou het best kunnen is mijn ervaring.
Als ik het me goed herinner worden ze allemaal vanuit Nederland verzonden. Ik heb gehoord dat er iets mis kan gaan als je straatnaam te lang is (geen grap). Dus is dit het geval kan je ze even bellen om te kijken of het goed gegaan is. Bij mij kwamen alle kaarten éen dag eerder binnen dan de amex rep mij had verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is al weer even geleden, maar er staat mij iets van bij dat het wel vanuit het buitenland wordt verzonden. Zwitserland, als ik mij niet vergis.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 23-08-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Zr40 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:18:
Het is al weer even geleden, maar er staat mij iets van bij dat het wel vanuit het buitenland wordt verzonden. Zwitserland, als ik mij niet vergis.
Hmm zou kunnen, ik ging ervan uit dat omdat het retour adres op de envelop een Nederlands adres is ze hier ook vandaan kwamen. Zou een verkeerde aanname van mijn kant kunnen zijn O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 16:49
Heb voor het eerst de "betaalde" creditkaart niet gebruikt op vakantie in Vietnam. 80% kunnen betalen met Iphone NFC in winkeltjes en supermarkten. Doormiddel van Curve kaart gelinked aan 2 "gratis" debit kaarten(Plutus en CDC). Iets van 10% de fysieke Curve kaart moeten gebruiken. Ze hadden dan geen NFC beschikbaar. 1x gepinned in een klein dorpje, ging ook goed met curve kaart (geen extra fee). Grab app voor taxi ook via Curve betaald. Rest van de 10% moest via cash omdat er geen terminal was. Het blijft Vietnam ;)
Tip: booking.com betalen via Curve app ->Plutus geeft je 3,95% + 3% terug in rewards. Toch leuk meegenomen.

[ Voor 33% gewijzigd door enermax op 24-08-2022 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 09:24

AntiPasta

d1 m0z4rella

SampleUser schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Volgens mij gaat ING dan wel die 30 dagen wachten, helaas. Dan krijg je een 'tijdelijke toekenning', en heeft de merchant 180 dagen om er nog tegen in te gaan, maar als jij netjes hebt gehandeld in je (poging tot) afhandeling met de merchant voordat je naar ING ging gaat dat gewoon goed
Da's goed om te horen. Nog steeds bizar dat het zo gaat.

Ik heb van Vueling helemaal geen schriftelijke bevestiging dat ze het probleem erkennen, ik moest een ticket aanmaken in een soort chatbot maar heb dit - stom - niet gescreenshot. Nu heb ik wel een ticketnummer, maar daar staatverder geen info in 8)7
Omdat ook het probleem is dat ik juist géén bonnetje heb gekregen van deze net-niet-vlucht, kan ik het verzoek "om facturen te bewaren" ook nogal moeilijk inwilligen...

benieuwd of dit genoeg is voor ING uiteindelijk!

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AntiPasta schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:46:
[...]
Da's goed om te horen. Nog steeds bizar dat het zo gaat.

Ik heb van Vueling helemaal geen schriftelijke bevestiging dat ze het probleem erkennen, ik moest een ticket aanmaken in een soort chatbot maar heb dit - stom - niet gescreenshot. Nu heb ik wel een ticketnummer, maar daar staatverder geen info in 8)7
Omdat ook het probleem is dat ik juist géén bonnetje heb gekregen van deze net-niet-vlucht, kan ik het verzoek "om facturen te bewaren" ook nogal moeilijk inwilligen...

benieuwd of dit genoeg is voor ING uiteindelijk!
Het zal er helemaal van afhangen of het een reservering of een afboeking is:
YakuzA in "Ervaringen met creditcards"

Als het een reservering is, zullen ze nooit wat voor je gaan doen, omdat die vanzelf verdwijnt na x dagen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hollandje
Aangezien het baten en lasten overzichtje voor de Amex platinum kaart hier geapprecieert werd op het forum heb ik ook een baten en lasten template gemaakt voor de American Express Gold kaart. Wederom hier een voorbeeldje met wat data entries :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlydZ0DZb20encLEJlrIQ0MKq64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c4hWXBZEiXOKYdelrdJOZsgF.png?f=fotoalbum_large

Vandaag is overigens ook de laatste dag om een dubbele welkomstbonus op zowel gold als platinum te ontvangen. Vandaar dat in beide overzichtjes er een rij is voor entries bij een 40.000 punten referral bonus en een 20.000 punten referral bonus.

Hier is de link naar het Excel bestandje in mijn Dropbox (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik moet wel zeggen, die travel voucher en free hotel upgrade heb ik tot nu toe nog nooit kunnen gebruiken. Deze zijn alleen bruikbaar via Amex Travel, maar elders boeken is vaak goedkoper. Ik zou ze niet onvoorwaardelijk meetellen in dat overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 19:31
Zr40 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:46:
Ik moet wel zeggen, die travel voucher en free hotel upgrade heb ik tot nu toe nog nooit kunnen gebruiken. Deze zijn alleen bruikbaar via Amex Travel, maar elders boeken is vaak goedkoper. Ik zou ze niet onvoorwaardelijk meetellen in dat overzicht!
Hotel upgrades zijn ook te krijgen via de gold staat via de hotel ketens toch? Dan neem ik ze wel, mee, immers de gold stata bij hotels verkrijg ik door een Platinum kaart te hebben.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Zr40 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:46:
Het af en toe een beetje spitten maar een vriend van me heeft uiteindelijk onder de streep er wat voordeel uit gehaald. Het portaal van Amex Travel is wel echt 10x niks moet ik zeggen. In het overzicht staan deze posten, net als alle andere, standaard op 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
Aansluitend op mijn vorige post in de topic nog even een update.
Ik kreeg vorige week donderdag een mail dat mijn Amex Gold kaart vrijdag 19 augustus bezorgd zou worden.
Een dagje later zou kunnen natuurlijk, maar vandaag was het al woensdag en nog steeds niets in de bus, dus ik bellen.

Het keuzemenu vond ik niet erg duidelijk, ik wist niet wat ik moest kiezen als ik gewoon een medewerker wilde spreken over een kaart die ik nog niet had ontvangen.
Het keuzemenu was helemaal ingericht op wanneer je al wel een kaart had.

Dus na 2x opnieuw luisteren gegaan voor de optie "kaart activeren", in de veronderstelling dat ik dan een medeweker aan de lijn zou krijgen aan wie ik dan mijn vraag kon stellen.
Ik moest mijn geboortedatum invullen en de laatste 4 cijfers van mijn telefoonnummer, hoor ik opeens "uw kaart is succesvol geactiveerd"
Dat was dus niet de bedoeling :')

Uiteindelijk via-via wel een medewerker aan de lijn gekregen en situatie uitgelegd.
Ze ging het uitzoeken en 10 min in de wacht gehangen.
Toen ze weer aan de lijn kwam vertelde ze me dat ze een nieuwe kaart ging versturen die als het goed is begin volgende week bezorgd moet worden, ben benieuwd....
Heb uiteraard mijn huidige kaart die ik dus nooit heb ontvangen laten blokkeren.

Bijzonder is overigens ook dat ik nu al 2 mails heb ontvangen met een adreswijziging, eerst met "Volgens onze gegevens wilt u het volgende adres gebruiken: VAN XXXXXXXXXXLAAN 123" daarna nog een mail met hetzelfde bericht maar dan met "V XXXXXXXLN 123"

@hollandje misschien klopt het dus inderdaad dat ze moeite hebben met lange adressen, maar de medewerker zei daar niets over :P

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 20:26
ArmyOfQueens schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:08:
Aansluitend op mijn vorige post in de topic nog even een update.
Ik kreeg vorige week donderdag een mail dat mijn Amex Gold kaart vrijdag 19 augustus bezorgd zou worden.
Een dagje later zou kunnen natuurlijk, maar vandaag was het al woensdag en nog steeds niets in de bus, dus ik bellen.

Het keuzemenu vond ik niet erg duidelijk, ik wist niet wat ik moest kiezen als ik gewoon een medewerker wilde spreken over een kaart die ik nog niet had ontvangen.

Dus na 2x opnieuw luisteren gegaan voor de optie "kaart activeren", in de veronderstelling dat ik dan een medeweker aan de lijn zou krijgen aan wie ik dan mijn vraag kon stellen.
Ik moest mijn geboortedatum invullen en de laatste 4 cijfers van mijn telefoonnummer, hoor ik opeens "uw kaart is succesvol geactiveerd"

Uiteindelijk via-via wel een medewerker aan de lijn gekregen en situatie uitgelegd.
Ze ging het uitzoeken en 10 min in de wacht gehangen.
Toen ze weer aan de lijn kwam vertelde ze me dat ze een nieuwe kaart ging versturen die als het goed is begin volgende week bezorgd moet worden, ben benieuwd....
Heb uiteraard mijn huidige kaart die ik dus nooit heb ontvangen laten blokkeren.

Bijzonder is overigens ook dat ik nu al 2 mails heb ontvangen met een adreswijziging, eerst met "Volgens onze gegevens wilt u het volgende adres gebruiken: VAN XXXXXXXXXXLAAN 123" daarna nog een mail met hetzelfde bericht maar dan met "V XXXXXXXLN 123"

@hollandje misschien klopt het dus inderdaad dat ze moeite hebben met lange adressen, maar de medewerker zei daar niets over :P
Ik heb nagenoeg hetzelfde gehad (ook met een lang adres), bij mij was het huisnummer weggevallen waardoor de kaart retour ging. 2e keer versturen werd er vezekerd dat het goed zou gaan en de kaart binnen 5 werkdagen binnen zou zijn, dit was inderdaad het geval ;)

• superpolm
Heeft iemand ervaring met het declareren van kosten van de reisverzekering van Amex? Ik begrijp dat als je vakantie is betaald met Amex dat je dan verzekerd bent, dat is dus vliegticket en hotel neem ik aan of ook andere zaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anjistha
superpolm schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:03:
Heeft iemand ervaring met het declareren van kosten van de reisverzekering van Amex? Ik begrijp dat als je vakantie is betaald met Amex dat je dan verzekerd bent, dat is dus vliegticket en hotel neem ik aan of ook andere zaken?
Ik heb de voorwaarden doorgelezen en van wat ik begreep ook door met AXA te praten zijn dat bepaalde zaken (zoals vluchtannuleringen/vertragingen en bagagevertraging bijvoorbeeld) slechts een secundaire polis zijn. Dus bijvoorbeeld bovenstaande 3 moeten eerst aan de luchtvaartmaatschappij/Schiphol gevraagd worden. Pas als zij niet genoeg betalen, vult Amex de rest aan (met een eigen risico). Voor een hotel heb ik zo'n clausule niet gezien.
Maar in het geval van het indienen van een verzoek, kan dat online via de link op de Amex website: https://www.americanexpre..._myacct_verzekeringsclaim

Edit: Voor het claimen van een verzekering, zelfs als Amex niet wordt geaccepteerd bij bijvoorbeeld (luchtvaartmaatschappij / hotel / autoverhuur) en als u daar bewijs van heeft (hetzij met website foto's of een schriftelijk bewijs, bewaar deze info altijd). U bent nog steeds gedekt bij AXA. Ik heb dit meerdere malen bevestigd met Amex en met AXA.

[ Voor 14% gewijzigd door anjistha op 25-08-2022 08:24 ]

• hollandje

Kan inderdaad een beetje onduidelijk zijn hoe je kan bellen zonder kaartnummer. Voor de mensen die een medewerker willen spreken moet je 2x 'ik heb hulp met iets anders nodig zeggen' en vervolgens als er om een kaartnummer gevraagd wordt niets zeggen. Dan krijg je na 2x, 'ik heb het niet verstaan' van het systeem een medewerker aan de lijn. Gelukkig zijn de meeste medewerkers erg behulpzaam als je ze eenmaal aan de lijn hebt :)

KeesPimelmees schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:46:
[...]

Ik heb nagenoeg hetzelfde gehad (ook met een lang adres), bij mij was het huisnummer weggevallen waardoor de kaart retour ging. 2e keer versturen werd er vezekerd dat het goed zou gaan en de kaart binnen 5 werkdagen binnen zou zijn, dit was inderdaad het geval ;)
Dit is echt een gevalletje /r/softwaregore. Ik begrijp niet hoe een groot bedrijf zoals Amex dit niet vlot oplost 8)7 Met jullie ervaringen zou dit de 3e keer zijn dat ik van dit probleem gehoord heb. Ik heb gelukkig een kort adres maar er zijn zoveel straatnamen in Nederland die toch echt een stukje langer zijn. Ik hoop dat nu je kaart vlot binnenkomt ArmyOfQueens.

• hollandje
Nu de welkomstbonus van 60000 punten verlopen is en weer terug staat op het originele 30000 voor de amex platinum kaart lijkt het erop dat de 50% korting op het eerste jaar weer z'n retour heeft gemaakt.

Ditmaal lijkt de korting alleen te gelden via introductie maar het lijkt mij toch wel een redelijke korting i.c.m. het 300€ dinertegoed

Edit: 50% discount is helaas al weer verdwenen :(

[ Voor 7% gewijzigd door hollandje op 26-08-2022 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
Kaart is inderdaad inmiddels binnen nu :)
Activeren via de app lukte niet (kreeg een error), dus dit gedaan via het telefoonnummer.
Dus eindelijk kan ik de kaart nu gebruiken, zaterdag op Schiphol eens zo'n lunchbox-on-the-go halen :)

Nog een vraagje over de 2 gratis loungebezoeken met de Gold card.
Volgens mij kan ik toch gewoon iemand meenemen zonder Gold card die dan 1 van de 2 bezoeken gebruikt?
M.a.w., ik kan met mijn kaart gelijk beide gratis bezoeken gebruiken als mijn reisgenoot geen kaart heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArmyOfQueens schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:52:
Activeren via de app lukte niet (kreeg een error), dus dit gedaan via het telefoonnummer.
Dus eindelijk kan ik de kaart nu gebruiken, zaterdag op Schiphol eens zo'n lunchbox-on-the-go halen :)

Volgens mij kan ik toch gewoon iemand meenemen zonder Gold card die dan 1 van de 2 bezoeken gebruikt?
M.a.w., ik kan met mijn kaart gelijk beide gratis bezoeken gebruiken als mijn reisgenoot geen kaart heeft?
Meestal wel, maar ik zou dit voor de zekerheid nog even navragen bij de Amex Ledenservice mochten ze hier wat in hebben veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
ArmyOfQueens schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:52:

Mooi! Ik heb van andere gehoord dat dit inderdaad kan maar zoals altijd YMMV. Je moet wel een priority pass kaart hebben (digitaal of fysiek) om gebruik te maken van je 2 loungebezoeken. Deze kan je via Amex aanvragen. Zij zullen je dan een membership number geven die je dan via https://www.prioritypass.com/en/activate-your-account kan activeren. Als je eenmaal een account hebt kan je de digitale QR code laten scannen in de app en i.c.m. je boarding pass en soms ID/Passport kom je dan binnen. Priority pass had mij aangegeven dat dit soms 3 dagen kan duren voordat ze je in het systeem hebben staan na activatie maar sinds jij de andere kaart per ongeluk geactiveerd had kan het zo zijn dat de priority pass al klaar ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
woops hier ging iets mis

[ Voor 94% gewijzigd door hollandje op 29-08-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:42
De vorige actie van 60k punten voor Gold of Platinum gold t/m 24 augustus. Is er ondertussen weer een nieuwe actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Crasheeee schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:11:
De vorige actie van 60k punten voor Gold of Platinum gold t/m 24 augustus. Is er ondertussen weer een nieuwe actie?
Wat ik mijn Amex-account kan zien:
20.000 voor nieuwe Gold members (als ze 1.500 besteden 1e drie maanden)
30.000 voor nieuwe Gold members (als ze 3.000 besteden 1e drie maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Crasheeee schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:11:
Op die van mij staat er

1) 30.000 punten voor de platinum card als er €3000 wordt uitgegeven in de eerste 3 maanden

en

2) 20.000 punten voor de gold card als er €1500 wordt uitgegeven in de eerste 3 maanden + 50% korting eerste jaar.

Er was heel tijdelijk (een paar uur) 50% korting op het eerste jaar bij Platinum maar dat was wss een fout aangezien het er nu niet meer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
hollandje schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Mooi! Ik heb van andere gehoord dat dit inderdaad kan maar zoals altijd YMMV. Je moet wel een priority pass kaart hebben (digitaal of fysiek) om gebruik te maken van je 2 loungebezoeken. Deze kan je via Amex aanvragen. Zij zullen je dan een membership number geven die je dan via https://www.prioritypass.com/en/activate-your-account kan activeren. Als je eenmaal een account hebt kan je de digitale QR code laten scannen in de app en i.c.m. je boarding pass en soms ID/Passport kom je dan binnen. Priority pass had mij aangegeven dat dit soms 3 dagen kan duren voordat ze je in het systeem hebben staan na activatie maar sinds jij de andere kaart per ongeluk geactiveerd had kan het zo zijn dat de priority pass al klaar ligt :)
Thanks!
Maar moet je nou zelf de Priority Pass pro-actief aanvragen bij Amex of kan ik gewoon binnenkort een mailtje of post verwachten?
Zie op de website niet zo 1-2-3 duidelijk een knop op aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
ArmyOfQueens schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:27:
[...]

Thanks!
Maar moet je nou zelf de Priority Pass pro-actief aanvragen bij Amex of kan ik gewoon binnenkort een mailtje of post verwachten?
Zie op de website niet zo 1-2-3 duidelijk een knop op aan te vragen.
De aanvraag verloopt automatisch maar priority pass is erg traag. Het duurde bij mij 1.5 maand voordat ik mijn fysieke kaart had. Als je een membership number wilt aanvragen kan je de chat functie gebruiken in de amex app. Die is 24/7 beschikbaar in het Engels en zij kunnen volgens mij je de juiste credentials geven zodat je voordat je de fysieke kaart ontvangt een digitale pas kan laten zien bij de lounges. Ikzelf had gebeld met de klantenservice maar volgens mij kan het over zowel chat als telefoon geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45
Hier even een vraag/ervaring. Vorig jaar is door de Rabobank mijn Mastercard ongevraagd omgewisseld voor een Visa kaart. Waar ik de laatste tijd tegenaan loop is dat ze geen chargeback meer willen uitvoeren als ik iets met Paypal heb gekocht. De reden die ze geven is dat de "kopersbescherming" die je hebt met een creditcard overgaat op Paypal en je zodoende bij de bank dus geen chargeback kunt doen. Ik ben hier nu tweemaal geld door kwijtgeraakt. De eerste keer met een verkoper die niet leverde en met een track en trace code kwam voor een ander adres in Nederland waardoor Paypal in zijn voordeel heeft besloten. De 2e keer met een namaak artikel dat ik op eigen kosten retour moest sturen en dat er vervolgens door de douane is uitgepikt en is vernietigd. Paypal vond dat ik geen recht meer had op mijn geld omdat het artikel niet retour naar de verkoper was gegaan. De Rabobank heeft in beide gevallen geweigerd de claim überhaupt aan te nemen omdat er met Paypal is betaald.
Is dit tegenwoordig de normale gang van zaken? Of zijn er nog banken of CC maatschappijen waar dit nog wel gewoon kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Chatslet schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:06:
Hier even een vraag/ervaring. Vorig jaar is door de Rabobank mijn Mastercard ongevraagd omgewisseld voor een Visa kaart. Waar ik de laatste tijd tegenaan loop is dat ze geen chargeback meer willen uitvoeren als ik iets met Paypal heb gekocht. De reden die ze geven is dat de "kopersbescherming" die je hebt met een creditcard overgaat op Paypal en je zodoende bij de bank dus geen chargeback kunt doen. Ik ben hier nu tweemaal geld door kwijtgeraakt. De eerste keer met een verkoper die niet leverde en met een track en trace code kwam voor een ander adres in Nederland waardoor Paypal in zijn voordeel heeft besloten. De 2e keer met een namaak artikel dat ik op eigen kosten retour moest sturen en dat er vervolgens door de douane is uitgepikt en is vernietigd. Paypal vond dat ik geen recht meer had op mijn geld omdat het artikel niet retour naar de verkoper was gegaan. De Rabobank heeft in beide gevallen geweigerd de claim überhaupt aan te nemen omdat er met Paypal is betaald.
Is dit tegenwoordig de normale gang van zaken? Of zijn er nog banken of CC maatschappijen waar dit nog wel gewoon kan?
Paypal zit hier fout, niet de bank/cc maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
@Vinnienerd Paypal en de bank zijn hier fout. Wat ik niet begrijp is dat de bank simpelweg weigert om een chargeback op te starten simpelweg vanwege het feit dat de betaling via Paypal heeft plaatsgevonden terwijl deze uitzondering nergens in de voorwaarden staat vermeldt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
Chatslet schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:19:
@Vinnienerd Paypal en de bank zijn hier fout. Wat ik niet begrijp is dat de bank simpelweg weigert om een chargeback op te starten simpelweg vanwege het feit dat de betaling via Paypal heeft plaatsgevonden terwijl deze uitzondering nergens in de voorwaarden staat vermeldt.
Dan zouden zowel Paypal als de bank aansprakelijk zijn voor het niet leveren. Dat kan niet. Paypal werpt zich op als partij die de bemiddelt tussen jou en de verkoper. De bank kiest eieren voor z'n geld en legt het probleem imho terecht bij Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Chatslet schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:06:
Waar ik de laatste tijd tegenaan loop is dat ze geen chargeback meer willen uitvoeren als ik iets met Paypal heb gekocht. De reden die ze geven is dat de "kopersbescherming" die je hebt met een creditcard overgaat op Paypal en je zodoende bij de bank dus geen chargeback kunt doen. Ik ben hier nu tweemaal geld door kwijtgeraakt. (...)
ICS heeft eind 2020 hun voorwaarden aangepast, voor de aflevergarantie is een bepaling toegevoegd dat het bedrag rechtstreeks aan de merchant betaald moet zijn. Er is toen ook nog navraag gedaan bij ICS wat dit voor Paypal betalingen zou betekenen. Lees even terug in dit draadje, volgens mij heeft ICS specifiek PayPal genoemd waar dan de garantie niet zou gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:29

Sorcerer8472

Mens sana?

Wally2002 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

ICS heeft eind 2020 hun voorwaarden aangepast, voor de aflevergarantie is een bepaling toegevoegd dat het bedrag rechtstreeks aan de merchant betaald moet zijn. Er is toen ook nog navraag gedaan bij ICS wat dit voor Paypal betalingen zou betekenen. Lees even terug in dit draadje, volgens mij heeft ICS specifiek PayPal genoemd waar dan de garantie niet zou gelden.
Wat is het verschil tussen PayPal en Stripe bij zo'n transactie dan? Als de merchant met Stripe werkt dan is het eigenlijk ook niet direct toch?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fosse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:28
Sorcerer8472 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:02:
[...]

Wat is het verschil tussen PayPal en Stripe bij zo'n transactie dan? Als de merchant met Stripe werkt dan is het eigenlijk ook niet direct toch?
Het verschil is dat Stripe de transactie voor de merchant verwerkt. PayPal is een wallet met optionele automatische afschrijving van creditcard of bank.

Bij een transactie via Stripe is het dus zo dat de betaling 1:1 verbonden is aan de aankoop.

Bij PayPal is er een PayPal wallet betaling 1:1 verbonden. Los daarvan is er een transactie tussen PayPal en consument (of bedrijf) voor de opwaardering van de wallet. In feite is die transactie dus ook "naar tevredenheid" uitgevoerd en zijn er geen gronden om een chargeback voor aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Fosse schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:36:
[...]

Het verschil is dat Stripe de transactie voor de merchant verwerkt. PayPal is een wallet met optionele automatische afschrijving van creditcard of bank.

Bij een transactie via Stripe is het dus zo dat de betaling 1:1 verbonden is aan de aankoop.

Bij PayPal is er een PayPal wallet betaling 1:1 verbonden. Los daarvan is er een transactie tussen PayPal en consument (of bedrijf) voor de opwaardering van de wallet. In feite is die transactie dus ook "naar tevredenheid" uitgevoerd en zijn er geen gronden om een chargeback voor aan te maken.
PayPal is niet alleen een wallet, maar in dit verband vooral een tussenpersoon tussen koper en verkoper met diverse garanties/beschermingen. Waar ook voor betaald wordt in de vorm van een opslag.
Ik heb geen ervaring met Swipe maar bv Adyen en andere payment service providers verzorgen alleen de betaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 19:34
Zonet een nieuwtje in de mailbox gehad van AMEX België:
Bij American Express® zijn wij altijd bezig om onze producten en dienstverlening zo goed mogelijk te laten aansluiten bij uw wensen. Uw Kaart biedt u nog meer mogelijkheden. U kunt vanaf morgen "Betalen met Punten" tijdens het online winkelen, indien u ingeschreven bent voor het Membership Rewards getrouwheidsprogramma.

Neemt u nog niet deel aan ons getrouwheidsprogramma? Schrijf u in via de live chat in de American Express App.

Hoe werkt "Betalen met Punten"?
Voor elke euro die u uitgeeft met uw American Express Kaart, ontvangt u Membership Rewards punten. Als u straks bij het afrekenen in uw favoriete webshop American Express selecteert, krijgt u de keuze om te betalen met uw punten. Zo kunt u altijd deels of geheel afrekenen met gespaarde Membership Rewards.
Binnenkort gaat AMEX België ook op in AMEX Europe en niet de aparte verdeler 'Alpha Card', brengt hopelijk nog wat extra verbetering met zich mee, want bij de Belgische Gold Card heb je bijvoorbeeld geen lounge toegang en enkele andere voordelen die je bij de Nederlandse wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
@Wally2002 In ieder geval is het niet netjes dat de Rabobank dit zomaar heeft aangepast zonder dit in de voorwaarden te benoemen. Als dit inmiddels bij ICS ook zo is dan mogen we er wel van uitgaan dat dit inmiddels standaard is. Voor zover ik weet zijn de Rabobank en de ING de enige banken die zelf een creditcards uitgeven. Alle andere banken laten dit door ICS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:29

Sorcerer8472

Mens sana?

Fosse schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:36:
[...]

Zviw kan PayPal ook die rol hebben, waarbij je zonder account te hebben kunt betalen en de dienstverlening in de praktijk gelijk is aan die van Stripe/Adyen. Dus ben heel benieuwd naar hoe e.e.a. is geformuleerd in die voorwaarden.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Chatslet schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:36:
@Wally2002 In ieder geval is het niet netjes dat de Rabobank dit zomaar heeft aangepast zonder dit in de voorwaarden te benoemen. Als dit inmiddels bij ICS ook zo is dan mogen we er wel van uitgaan dat dit inmiddels standaard is.
Voor zover ik weet zijn de Rabobank en de ING de enige banken die zelf een creditcards uitgeven. Alle andere banken laten dit door ICS doen.
Dat laatste klopt, wat betreft VISA en MasterCard.
Je hebt ook nog American Express, die is naast het kaartschema zelf ook de uitgevende instantie (bank).
Ik zie bij Amex overigens niets specifieks in de voorwaarden, maar goed dat zie je blijkbaar ook niet bij Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Sorcerer8472 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:08:
[...]

Zviw kan PayPal ook die rol hebben, waarbij je zonder account te hebben kunt betalen en de dienstverlening in de praktijk gelijk is aan die van Stripe/Adyen. Dus ben heel benieuwd naar hoe e.e.a. is geformuleerd in die voorwaarden.
In het verleden wel eens op die manier via PayPal betaald, nu je het zegt.

ICS heeft het in de voorwaarden erover dat je 'rechtstreeks' aan de merchant betaald moet hebben, om de aflevergarantie te kunnen gebruiken.
Aflevergarantie: als een met uw Card betaald product niet op de afgesproken leverdatum is geleverd, betalen wij het aankoopbedrag aan u terug als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
(a) U heeft het aankoopbedrag rechtstreeks betaald aan de Acceptant die ook het product moet leveren; (b) U heeft zelf eerst zonder resultaat de Acceptant gevraagd om het product te leveren;
(c) U heeft ons binnen drie maanden na de afgesproken leverdatum om terugbetaling van het aankoop-
bedrag gevraagd met daarbij het aankoopbewijs van het product dat u met uw Card heeft betaald;
(d) Er bestaat geen recht op vergoeding van het aankoopbedrag door een verzekering of waarborgfonds; en (e) Het betreft geen betaling aan of storting op een beleggingsaccount (waaronder cryptovaluta).
Wij betalen het bedrag binnen 30 dagen na ontvangst van uw verzoek terug, maar niet als de Acceptant binnen die periode toch nog het product levert of zelf het aankoopbedrag aan u terugbetaalt. U kunt tot
1 jaar na de datum waarop u de betaling heeft gedaan een beroep doen op de Aflevergarantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Wally2002 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:33:
[...]

Dat laatste klopt, wat betreft VISA en MasterCard.
Je hebt ook nog American Express, die is naast het kaartschema zelf ook de uitgevende instantie (bank).
Ik zie bij Amex overigens niets specifieks in de voorwaarden, maar goed dat zie je blijkbaar ook niet bij Rabobank.
Ik was van plan Amex morgen even te bellen omdat ik toch wat meer vragen had over de verzekeringen maar wat paypal betreft ben je wel verzekerd volgens een medewerker die ik eerder heb gesproken. Echter is Amex wel de secundaire verzekering en paypal de primaire. Eerst dus bij paypal claimen, dan pas bij Amex aankloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
hollandje schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Ik was van plan Amex morgen even te bellen omdat ik toch wat meer vragen had over de verzekeringen maar wat paypal betreft ben je wel verzekerd volgens een medewerker die ik eerder heb gesproken. Echter is Amex wel de secundaire verzekering en paypal de primaire. Eerst dus bij paypal claimen, dan pas bij Amex aankloppen ;)
Ik lees her en der altijd wel goede ervaringen m.b.t. chargebacks bij Amex (o.a. in Coronatijd).
Ik denk overigens dat chargebacks los staan van wat Amex aanbiedt onder de noemer verzekeringen. Dat laatste gaat erover dat je gekochte product verzekerd is tegen schade, diefstal. Maar dan is het dus in goede staat door een merchant geleverd. Het gaat er hier over, dat iets niet, of heel afwijkend geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Dan klinkt amex wel als een hele goede optie. Ik heb mijn creditcard echt enkel en alleen voor riskante aankopen waarbij zo nu en dan een chargeback nodig is. PayPal had ik er altijd voor als een soort dubbele bescherming maar ik vind ze steeds lakser worden.
Pagina: 1 ... 48 ... 93 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1