Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:58
Dick schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:23:
[...]
Bij jou was het dus geen enkel probleem dat je geen afspraak had? Kon je gewoon de lounge binnenlopen en dan is erg een aanmelddesk oid?
Was geen probleem en moest een minuutje of vijf wachten voordat ik aan de beurt was. Ik weet alleen niet of het nog steeds werkt; want door de aanhoudende drukte zal Privium momenteel wel populair zijn. YMMV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fosse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:08
Wild Chocolate schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:18:
[...]

Volgens One Mile At A Time krijg je vaak een volledig ontbijt. Maar als het hotel je een continentaal ontbijt aanbiedt, voldoen ze aan de belofte.
Qcharted schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:29:
[...]

Ben zelf Hilton Diamond, dus ik kan wel helpen met wat Hilton vraagjes ;) . Sinds corona is er het een en ander veranderd aan het ontbijtbeleid. In de hele wereld, behalve de USA, krijg je toegang tot het volledige intercontinentale ontbijt met Hilton Gold voor 2 personen. Dus inclusief een pancake of gebakken eitje in de ochtend. In de USA hebben ze alleen een iets ander beleid, hier krijg je afhankelijk van het merk Hilton hotel (Conrad, Hilton, Waldorf Astoria, Garden Inn enz.) een bedrag per persoon voor max 2 personen welke je mag uitgeven. Weet even niet precies hoeveel dit is.
Onthoud trouwens ook dat bij sommige Hilton merken (Hampton bijv.) ontbijt al standaard in de prijs zit. Kwaliteit is dan natuurlijk wel iets lager.
Dank voor de reacties, dat klinkt goed! Daarmee lijkt dit een erg mooie extra toevoeging. Nu boek ik nog elke keer inclusief ontbijt dus dat gaat direct geld schelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 14:58

Kju

Probeer ook creatief te zijn en vergeet niet dat de partnerkaart ook de perks krijgt. Als we met de kids in een Hilton verblijven boek ik (als ontbijt niet in de kamerprijs zit) een kamer op mijn gold account en een kamer op het (partner)gold account van mijn vrouw. Kijk bij het boeken ook of je kamer te upgraden is, dat kan bijvoorbeeld niet met familiekamers. Als je een kamer neemt met (mogelijk) een gratis upgrade naar een executive kamer heeft de executive lounge ook zo z’n voordelen.

Marriott en Radisson gebruik ik ook regelmatig, vergeet niet dat die er ook nog zijn.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:33
Sinds februari heb ik Amex gold en zag nu de aanbieding van 75K aan Amex punten bij een upgrade naar Amex platinum. Alleen zou deze upgrade pas kunnen als je minimaal 6 maanden een Amex card hebt. Is hier hier iemand wel eens gelukt om al eerder een upgrade te krijgen dan die 6 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Als je inkomen voldoende is om in aanmerking te komen voor Platinum hoef je die zes maanden niet af te wachten, althans, dat lijkt mij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
Kju schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:14:
Als je inkomen voldoende is om in aanmerking te komen voor Platinum hoef je die zes maanden niet af te wachten, althans, dat lijkt mij logisch.
Logisch ja.. maar ze doen het niet ;)
Zojuist geprobeerd, maar de voorwaarden blijven de voorwaarden. 6 maanden moet je minimaal lid zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 23:08
Misterxx2 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:24:
[...]

Logisch ja.. maar ze doen het niet ;)
Zojuist geprobeerd, maar de voorwaarden blijven de voorwaarden. 6 maanden moet je minimaal lid zijn.
Inderdaad ze doen het niet! Je moet echt 6 maanden of meer een kaart hebben voor up en downgrade.

In januari de Amex FB plat genomen met 75k aan Miles, nu upgrade ik mijn reguliere Gold weer naar plat met 75k aan Miles 😎…. En beide na 6 maanden weer downgraden plus dan weer bonus punten.

Mooie punten dit, en genoeg vrienden die me om een referral linkje vragen of informatie hoe ze ook voor weinig in business kunnen vliegen 🤓 of toegang tot de business class lounge hebben, of geen verzekering meer op de huur auto’s etc etc

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:27:
[...]

In januari de Amex FB plat genomen met 75k aan Miles, nu upgrade ik mijn reguliere Gold weer naar plat met 75k aan Miles 😎…. En beide na 6 maanden weer downgraden plus dan weer bonus punten.

Mooie punten dit..
Interessante methode om zo punten te sparen.. jammer alleen van de dubbele kosten van 2 kaarten 😬

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 04:05:
[...]

Was geen probleem en moest een minuutje of vijf wachten voordat ik aan de beurt was. Ik weet alleen niet of het nog steeds werkt; want door de aanhoudende drukte zal Privium momenteel wel populair zijn. YMMV.
Vanavond even langs geweest. Was heel rustig in de lounge en hoewel de (vriendelijke) dame achter de balie even aarzelde was het uiteindelijk geen probleem. 10 minuutjes gewacht, daarna de scan gedaan en passen geactiveerd. Zowel voor mij als mijn vriendin.

Nog bedankt voor het delen van je ervaring. Anders hadden we het waarschijnlijk niet op de bonnefooi geprobeerd en hadden we volgende week overal lang in de rij moete staan. Dank! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Misterxx2 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:03:
[...]

Interessante methode om zo punten te sparen.. jammer alleen van de dubbele kosten van 2 kaarten 😬
Flying Blue met 75k punten en nog wat spend is in de promo awards nog wel een retourtje Amerika in Business Class.

Nou vind ik die Amex Membership Rewards wat meer waard omdat je ze ook kan omzetten naar British airways/Qatar en Singapore Airlines naast flying blue.

Na een halfjaar downgrade ik beide kaarten weet en krijg ik de helft van de jaarbrijdrage weer terug.

Het is heel lucratief om een amex kaart te hebben en links en recht te up-downgraden samen met wat referrals van friends and family.
Bij de vorige bonus van 40k voor een Gold card stonden ze bijna in de rij om een aanvraag te doen bij mij 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Dus je hebt FB en non-FB tegelijk op dezelfde naam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38
Kju schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 01:49:
Ik ben niet de oorspronkelijke poster maar dit is mogelijk bij Amex.

Houdt er wel rekening mee dat sinds ongeveer een jaar de actievoorwaarden bij aanvraag, met betrekking tot het reeds bezitten van een amex kaart strikter zijn. Voorheen werden het als twee aparte producten gezien en kreeg je alle bonus bij een nieuwe aanvraag van de andere soort kaart. Nu zul je waarschijnlijk wel de korting krijgen maar niet de bonuspunten bij een kaartaanvraag als je al een amex kaart hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Kju schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 01:49:
Correct.

Reguliere amex en Flying Blue Amex die in up en downgrade.

Trick is om hen aan te vragen en te verschillen op;
Paspoort en rijbewijs
Andere e-mail adressen
Andere telefoon nummers, vast en mobiel of zakelijk en privé.

Al schijnen ze er nu wat moeilijker over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Stinger_Ventura schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 06:42:
[...]
Trick is om hen aan te vragen en te verschillen op;
Paspoort en rijbewijs
Andere e-mail adressen
Andere telefoon nummers, vast en mobiel of zakelijk en privé.

Al schijnen ze er nu wat moeilijker over te doen.
Voor de aanvraag is deze truc niet perse nodig, je krijgt mits kredietwaardig echt wel de andere kaart.
Wel kon je hier inderdaad de voorwaarde voor de bonus mee omzeilen omdat Amex niet “wist” dat je een andere kaart had, blijkt uit ervaringen op InsideFlyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-05 20:16
Heeft iemand hier wel eens een retention offer gekregen om de kaart te houden na het eerste jaar? Ik zie dat in Amerika dit heel gangbaar is maar vraag me af of dit ook op de Nederlandse markt mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
hollandje schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:04:
Heeft iemand hier wel eens een retention offer gekregen om de kaart te houden na het eerste jaar? Ik zie dat in Amerika dit heel gangbaar is maar vraag me af of dit ook op de Nederlandse markt mogelijk is
Ik weet niet over welk kaartschema en uitgevende instantie je het hebt, maar naar American Express kun je zeker bellen voor een aanbod. Je krijgt dan waarschijnlijk een x aantal maanden korting/gratis en/of extra membership rewards. Bij ICS zou je kunnen bellen, maar ik heb geen idee of het zin heeft. De grootbanken kun je waarschijnlijk vergeten.

Sowieso is het een aanrader om zelf contact op te nemen met bedrijven waar je abonnementen hebt lopen (bijvoorbeeld internet- en telecomproviders) of over te stappen om cashbacks te innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
oohh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:24:
[...]

Ik weet niet over welk kaartschema en uitgevende instantie je het hebt, maar naar American Express kun je zeker bellen voor een aanbod. Je krijgt dan waarschijnlijk een x aantal maanden korting/gratis en/of extra membership rewards. Bij ICS zou je kunnen bellen, maar ik heb geen idee of het zin heeft. De grootbanken kun je waarschijnlijk vergeten.

Sowieso is het een aanrader om zelf contact op te nemen met bedrijven waar je abonnementen hebt lopen (bijvoorbeeld internet- en telecomproviders) of over te stappen om cashbacks te innen.
Ah ja sorry, had het over American Express. In dat geval zal ik kijken of ik aan het einde van mijn eerste jaar een retention offer kan krijgen door te bellen, zal wel fijn zijn als er een aanbod zou zijn want 700 euro is altijd lastig om te verantwoorden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
hollandje schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:49:
[...]

Ah ja sorry, had het over American Express. In dat geval zal ik kijken of ik aan het einde van mijn eerste jaar een retention offer kan krijgen door te bellen, zal wel fijn zijn als er een aanbod zou zijn want 700 euro is altijd lastig om te verantwoorden haha
Ja zeker! Na elk jaar (of half jaar) bel ik voor een retention offer met dezelfde kaart of een downgrade.
Vaak een combinatie van:
-Bonus Miles
-Dubbele punten gedurende 3 maanden
-Korting op de kaart bijdrage

Als ik downgrade dan wacht ik weer op een mooi upgrade offer (zoals nu de 75K upgrade bonus naar Amex platinum) om weer omhoog te gaan.

Als je belt, kies zeg dan dat je de kaart wil opzeggen en de doen je een aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:48:
[...]

Ja zeker! Na elk jaar (of half jaar) bel ik voor een retention offer met dezelfde kaart of een downgrade.
Vaak een combinatie van:
-Bonus Miles

Als ik downgrade dan wacht ik weer op een mooi upgrade offer (zoals nu de 75K upgrade bonus naar Amex platinum) om weer omhoog te gaan.

Als je belt, kies zeg dan dat je de kaart wil opzeggen en de doen je een aanbieding.
Ah duidelijk, thanks! Die 75000 bonus is inderdaad echt goed. Ik zal het onthouden voor volgend jaar!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:48:
[...]

Vaak een combinatie van:
-Bonus Miles

De gebruikelijke retention offer is:
- 1 extra punt /mijl per bestede euro gedurende 3 maanden (dit is, in ieder geval voor de Flying Blue kaarten, dus niet perse dubbele punten).
- en dan de keuze uit: korting op de jaarbijdrage, of bonus miles/punten.

Uit de berichten op het forum van InsideFlyer is wel op te maken dat Amex op een gegeven moment wat minder makkelijk retention offers had, al dan niet afhankelijk van de hoogte van je uitgaven.

Voor zover mij bekend houdt Amex goed bij wanneer je van een offer heb gebruik gemaakt, en kun je pas na een jaar weer opnieuw een retention offer worden gedaan.

Een downgrade of upgrade is wat anders dan een retention offer, daar moet steeds inderdaad een half jaar tussen zitten. In Corona-tijd heb ik bij een downgrade van FB plat naar silver wel een keer de bonus miles gekregen die je bij een nieuwe kaart zou krijgen, wel tegen de volle prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 23:40

Barrycade

Through the...

Om ook even een ander blij moment over mijn corporate Amex te melden in dit Amex topic :p

Mijn werkgever is Amex aan het uitfaseren en we krijgen er Visa kaarten voor terug *O* , dat scheelt een boel gedoe met mijn persoonlijke kaart steeds te moeten trekken (in vooral restaurants).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:16
Barrycade schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:41:
Om ook even een ander blij moment over mijn corporate Amex te melden in dit Amex topic :p

Mijn werkgever is Amex aan het uitfaseren en we krijgen er Visa kaarten voor terug *O* , dat scheelt een boel gedoe met mijn persoonlijke kaart steeds te moeten trekken (in vooral restaurants).
Moet je maar Chinees gaan eten. Daar is het meestal geen probleem. :P

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 23:40

Barrycade

Through the...

Nou ga niet zo snel daar eten met klanten/collega's. :P

Maar irritante was dat je altijd op zoek moest naar eentje die het wél accepteerde. En op een gegeven moment ken je je plekken wel rondom kantoor. Maar als klant een voorstel deed was het wel eens een verrassing.

En ook wel in plaatsen gezeten met beperkte hoeveelheid restaurants. En dan werd het maar zelf betalen met je Visa.

En dan kon het ook nog wel eens in de papieren lopen. En extra admin om het te declareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Dick schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:33:
[...]

Vanavond even langs geweest. Was heel rustig in de lounge en hoewel de (vriendelijke) dame achter de balie even aarzelde was het uiteindelijk geen probleem. 10 minuutjes gewacht, daarna de scan gedaan en passen geactiveerd. Zowel voor mij als mijn vriendin.

Nog bedankt voor het delen van je ervaring. Anders hadden we het waarschijnlijk niet op de bonnefooi geprobeerd en hadden we volgende week overal lang in de rij moete staan. Dank! :)
Ik net ook langsgeweest n.a.v. jullie reacties. 10 minuutjes wachten en toen was ik aan de beurt *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
hollandje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Ik net ook langsgeweest n.a.v. jullie reacties. 10 minuutjes wachten en toen was ik aan de beurt *O*
Mooi dat het gelukt is :)

Aanvullende tip voor als je gaat vliegen: vlakbij de Privium Club Lounge is een trap naar boven voor priority. Daar is ook een Privium poortje en Privium paspoortcontrole middels irisscan. Binnen 10 minuten waren we er door, terwijl voor de normale security al een zeer lange rij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Krijg je met amex platinum toegang tot privium(security+lounge) voor niet alleen jezelf, maar ook diegene met wie je samenreist? Zonder dat diegene een amex kaart heeft dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Trishul schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:43:
Krijg je met amex platinum toegang tot privium(security+lounge) voor niet alleen jezelf, maar ook diegene met wie je samenreist? Zonder dat diegene een amex kaart heeft dan.
Voor privium heb je sowieso Privium pasje nodig voor zover ik weet, dus het lijkt me sterk dat je een gast kan laten profiteren van dit voordeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Trishul schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:43:
Alleen de tweede platinum kaarthouder heeft recht tot Privium Partner en kan alleen de lounge in als de American Express hoofdkaarthouder (Privium Plus) aanwezig is. Ik heb samen met mijn partner wel 3 vouchers gekregen voor lounge acces bij de Privium aanmelding dus voor 3 maal zou de extra amex plat kaarthouder de Privium lounge in kunnen zonder de hoofdkaarthouder.

De extra platinum kaarthouder krijgt wel zijn/haar eigen priority pass membership en ook een eigen kaart die ervoor zorgt dat hij/zij altijd PP lounges in mag met een extra gast, ook als hij/zij alleen reist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 21:50
Sinds vandaag ook mijn AMEX platinum binnen met 75.000 extra punten. Had inmiddels al 2 jaar de Blue en merkte dat ik er toch meer mee deed dan alleen internet aankopen.

Dus het en der wat informatie ingewonnen, we zijn thuis geen frequente vliegers dus weinig aan Miles maar mijn huidige reis verzekering bij FBTO was wel heul karig. Dus op basis daarvan plus de bonussen met autohuur en gold stata bij hotels de overstap gemaakt naar de platinum.

Wat ik netjes vond is dat mijn partner die dus ook een blue partner card had meteen ook een platinum opgestuurd kreeg. En mijn Wallet kaarten in mijn iPhone en Watch werden al 3 dagen eerder aangepast naar platinum

Moet alleen even 2 dingen uitzoeken maar misschien dat iemand het hier weet:

1. Die blue cards die kunnen nu gewoon de kliko in in stukjes?

2. Weet iemand hoe je een mobiel nummer bij de partner account toevoegt voor de 2FA ik kan alleen maar een mailadres invullen/wijzigen en geen telefoonnummer. Of wordt dat even bellen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
SpoekGTi schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:53:

1. Die blue cards die kunnen nu gewoon de kliko in in stukjes?

2. Weet iemand hoe je een mobiel nummer bij de partner account toevoegt voor de 2FA ik kan alleen maar een mailadres invullen/wijzigen en geen telefoonnummer. Of wordt dat even bellen.
1. Ik heb zelf een retour envelop gekregen voor het terugsturen van de oude platinum kaart nadat ze de verkeerde naam variant bij mij erop hadden gezet. Vervolgens zeggen ze wel in de brief dat je je oude kaart moet houden als je je vervangende kaart krijgt omdat ze er in Amerika naar konden vragen bij betalingen met de magneetstrip 8)7 Ik denk echter niet dat dat geld voor een hele nieuwe kaart als je van blue naar plat upgrade. Ik zou hem gewoon in stukjes knippen

2. Bij ons werkte het account van de 2de platinum kaarthouder initieel alleen maar met mailadres maar na een tijdje konden we een telefoonnummer toevoegen voor de verificatie. Ik zal gewoon even bellen voor de zekerheid, ik heb tot op heden nog geen slechte ervaring gehad met hun klantenservice. Altijd erg vriendelijk en spoedig antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
Wally2002 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:16:
[...]

Voor de aanvraag is deze truc niet perse nodig, je krijgt mits kredietwaardig echt wel de andere kaart.
Wel kon je hier inderdaad de voorwaarde voor de bonus mee omzeilen omdat Amex niet “wist” dat je een andere kaart had, blijkt uit ervaringen op InsideFlyer.
Werkt deze “truc” nog steeds? Of is dit inmiddels ook geblokt? En als het niet werkt, maar je doet wel de aanvraag; zou Amex je er over informeren? Zodat je nog tijd hebt om de kaartaanvraag te annuleren?
Want dan wil ik het wel eens gaan proberen..

[ Voor 3% gewijzigd door Misterxx2 op 12-06-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Misterxx2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:15:
[...]

Werkt deze “truc” nog steeds? Of is dit inmiddels ook geblokt? En als het niet werkt, maar je doet wel de aanvraag; zou Amex je er over informeren? Zodat je nog tijd hebt om de kaartaanvraag te annuleren?
Want dan wil ik het wel eens gaan proberen..
De "truc" was om verschillende mailadressen, telefoonnummers en zelfs ID (paspoort vs rijbewijs) te gebruiken. Ik heb er zelf geen ervaring mee en durf niet te zeggen waar ze nu naar kijken. Hoe dan ook ben je tot 1 persoon te herleiden op basis van naam, adres, geboortedatum en BSN.

De aanvraag zal (mits kredietwaardig) wel gehonoreerd worden, maar dan krijg je dus wellicht niet de welkomstbonus.

Je krijgt daar verder geen bericht over, je krijgt een bevestiging van aanvraag, wellicht nog een extra mail om aanvullende documentatie te sturen en dan de bevestiging dat je lid bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandje
Vandaag met Privium dankzij amex platinum langs alle rijen gewandeld op schiphol. Geen enkel moment in de rij gestaan en binnen 10 minuten van de trein naar de lounge achter security. Dusver ben ik tevree, kan het zeker aanraden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:16
hollandje schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:37:
Vandaag met Privium dankzij amex platinum langs alle rijen gewandeld op schiphol. Geen enkel moment in de rij gestaan en binnen 10 minuten van de trein naar de lounge achter security. Dusver ben ik tevree, kan het zeker aanraden :D
Hier even geen privium. Vlieg om 20:00 ben benieuwd of het zo druk is :7

Edit: er was geen wachtrij… bij de Burger King. daarentegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Morpheusk op 13-06-2022 18:46 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Morpheusk schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:17:
[...]

Edit: er was geen wachtrij… bij de Burger King. daarentegen.
Nice, 20:00 is meestal wel een goeie tijd want het is wat rustiger. Ikzelf vloog om 12:30 dus meestal wel zo'n beetje het drukste moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als ik beetje scroll door de topic zie ik nogal veel berichten over Flying Blue Platinum, maar zo'n kaart heeft toch een jaarlijkse kaartbijdrage van € 600? Moet je toch wel erg veel reizen om daarvan het voordeel uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Reizen en met de kaart geld uitgeven. Of goed zijn in het verzamelen van de referral bonus.

Lukt beiden niet, dan is het inderdaad een dure kaart. Dan is er niets mis met Gold (al dan niet FB, afhankelijk van of je de voordelen daarvan goed kan gebruiken), de goedkoopste kaart, of een Visa/Mastercard.

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 14-06-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Maar ben je ook automatisch FB Platinum met die kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:21:
Reizen en met de kaart geld uitgeven. Of goed zijn in het verzamelen van de referral bonus.

Lukt beiden niet, dan is het inderdaad een dure kaart. Dan is er niets mis met Gold (al dan niet FB, afhankelijk van of je de voordelen daarvan goed kan gebruiken), de goedkoopste kaart, of een Visa/Mastercard.
Ja er zal denk ik idd als je er actief mee bezig bent genoeg voordelen uit te halen zijn. Ik heb mij nooit in de AMEX punten verdiept, maar ik vind die punten nooit zo transparant. 75k punten zegt mij dus helemaal niks, maar dat klinkt best veel :P . Volgens mij heb ik er ook nog wat punten in mijn (KLM?) account staan. (Nog) nooit wat mee gedaan, maar als ik het goed begrepen heb kan je daarmee vluchten boeken.

Ik heb afgelopen jaren altijd een Bijenkorf gehad, helaas zijn die ermee gestopt en is het nu een ICS gold geworden. Je kon altijd duidelijk in de app zien hoeveel Euro je had opgespaard, die je in het warenhuis kon besteden. Elk jaar de kosten wel eruit gekregen en een creditcard voor erbij is zo af en toe wel handig. Voor betalingen in andere valuta heb ook nog een N26 debit MasterCard (wat eigenlijk dus geen creditcard is). Wat dat betreft zal de acceptatie van Mastercard/Visa debit binnenkort veel groter (bijna overal) zijn in NL, aangezien deze Maestro/V-pay gaan vervangen op termijn. Dus zulke debit passen uit het buitenland zal dan ook zo goed als overal eindelijk geaccepteerd gaan worden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
GrooV schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:25:
Maar ben je ook automatisch FB Platinum met die kaart?
Nope, met de huidige actie krijg je 90XP cadeau (naast de 45k miles) wat als je een keer een retourtje maakt met KLM al voldoende is (uit mijn hoofd) voor Silver tier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
xileS schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:53:
[...]

Ja er zal denk ik idd als je er actief mee bezig bent genoeg voordelen uit te halen zijn. Ik heb mij nooit in de AMEX punten verdiept, maar ik vind die punten nooit zo transparant. 75k punten zegt mij dus helemaal niks, maar dat klinkt best veel :P . Volgens mij heb ik er ook nog wat punten in mijn (KLM?) account staan. (Nog) nooit wat mee gedaan, maar als ik het goed begrepen heb kan je daarmee vluchten boeken.

Ik heb afgelopen jaren altijd een Bijenkorf gehad, helaas zijn die ermee gestopt en is het nu een ICS gold geworden. Je kon altijd duidelijk in de app zien hoeveel Euro je had opgespaard, die je in het warenhuis kon besteden. Elk jaar de kosten wel eruit gekregen en een creditcard voor erbij is zo af en toe wel handig. Voor betalingen in andere valuta heb ook nog een N26 debit MasterCard (wat eigenlijk dus geen creditcard is). Wat dat betreft zal de acceptatie van Mastercard/Visa debit binnenkort veel groter (bijna overal) zijn in NL, aangezien deze Maestro/V-pay gaan vervangen op termijn. Dus zulke debit passen uit het buitenland zal dan ook zo goed als overal eindelijk geaccepteerd gaan worden :) .
Als je cadeaukaarten koopt met je Amex kaart is de waarde van een punt €0,004. Voor 25000 punten kan je bijvoorbeeld een €100,- waardebon krijgen van de Bijenkorf, bol.com en andere.

Echter met de FB kaarten spaar je miles bij SkyTeam dus kan je alleen daar je miles besteden. Je hebt volgens mij wel een flying blue shop waar je ook miles kunt gebruiken voor cadeaubonnen bij o.a. Decathlon en IKEA. De vraag is of dit het waard is. Ikzelf haal meer waarde uit een reguliere kaart want dan kan je de punten omzetten naar veel meer partners en zo misschien 1 cent per punt krijgen ipv de geijkte €0,004 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
hollandje schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:26:
[...]

Als je cadeaukaarten koopt met je Amex kaart is de waarde van een punt €0,004. Voor 25000 punten kan je bijvoorbeeld een €100,- waardebon krijgen van de Bijenkorf, bol.com en andere.

Echter met de FB kaarten spaar je miles bij SkyTeam dus kan je alleen daar je miles besteden. Je hebt volgens mij wel een flying blue shop waar je ook miles kunt gebruiken voor cadeaubonnen bij o.a. Decathlon en IKEA. De vraag is of dit het waard is. Ikzelf haal meer waarde uit een reguliere kaart want dan kan je de punten omzetten naar veel meer partners en zo misschien 1 cent per punt krijgen ipv de geijkte €0,004 :)
Ik wist niet dat dat kon en zo te zien kan je ook van alles shoppen in hun shop, maar mijn vraag of is dat verhoudingsgewijs wel zo voordelig is. Ik neem aan dat je het beter kan bewaren voor vluchten en je daarmee veel meer mee waarde eruit haalt? Vooral het denken in "miles" vind ik irritant. Bij KLM kan je zakelijk ook BlueBiz punten sparen, die worden gewoon weergeven in Euro's, lkr duidelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
xileS schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:41:
[...]

Ik wist niet dat dat kon en zo te zien kan je ook van alles shoppen in hun shop, maar mijn vraag of is dat verhoudingsgewijs wel zo voordelig is. Ik neem aan dat je het beter kan bewaren voor vluchten en je daarmee veel meer mee waarde eruit haalt? Vooral het denken in "miles" vind ik irritant. Bij KLM kan je zakelijk ook BlueBiz punten sparen, die worden gewoon weergeven in Euro's, lkr duidelijk wel.
Ik snap de confusion, vind het zelf ook wel redelijk irritant om er zo naar te moeten kijken maar op die manier kan ik het iets logischer voor mijzelf maken als ik denk 0,004€ per punt. Op die manier kan het alleen maar hoger uitpakken. Ik ga het zelf uiteindelijk gebruiken voor een reward ticket maar moet nog wel eventjes sparen.

Persoonlijk vind ik het eerste jaar met de reguliere amex plat redelijk goed te praten met 50% korting op de bijdrage en 30.000 punten van een referral. Of het 2de jaar ook loont ga ik bijhouden in een spreadsheet je. Op dit moment sta ik al in de plus na een maand vanwege 2 referrals dus dat is mooi meegenomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
xileS schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:08:
Als ik beetje scroll door de topic zie ik nogal veel berichten over Flying Blue Platinum, maar zo'n kaart heeft toch een jaarlijkse kaartbijdrage van € 600? Moet je toch wel erg veel reizen om daarvan het voordeel uit te halen?
Aanvullend op wat hierboven al is aangegeven: met de Flying Blue Amex Platinum kun je, mits je zelf FB platinum bent, deze status delen met de houder van de extra amex kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 07-05 23:15
Volgens de Flying Blue site leveren de CO2 compensatie opties bij KLM 1XP/€10 op. Iemand hier al ervaring mee, of beter gezegd, werkt dit inderdaad zoals bedoeld?

Excuseer, dacht dat ik in het vliegtopic zat, bij gebrek aan een loyaliteitsprogrammatopic is t een beetje pingpong.

[ Voor 27% gewijzigd door ShitHappens op 14-06-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Kun je beter kwijt op Insideflyer, daar zitten de 'vliegers' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:43
In het verleden heb ik een aantal jaren een amex gold gehad via een referral. Dat was gratis, en na 500, later 1500 spend kreeg je 20000 punten. Vanaf het najaar ga ik veel kosten maken. Doet amex nog steeds aan deze acties en wat is de beste actie die ze bieden?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fosse
  • Laatst online: 09:08
Amex lijkt vrijwel altijd dit soort acties te hebben. Over het algemeen krijg je altijd het eerste jaar 50% korting en daarnaast dan nog een aantal punten.

Voor de normale Amex gold / platinum kaarten zijn dat momenteel 20k / 30k punten. Een aantal maanden terug was dat 40k / 60k. Mocht je dus tijd hebben dan is het wellicht interessant om te zien of er nog een betere actie voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
manusjevanalles schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:54:
In het verleden heb ik een aantal jaren een amex gold gehad via een referral. Dat was gratis, en na 500, later 1500 spend kreeg je 20000 punten. Vanaf het najaar ga ik veel kosten maken. Doet amex nog steeds aan deze acties en wat is de beste actie die ze bieden?
De referrals zijn er nog steeds en zoals hiervoor aangegeven nu 1e jaar met 50% korting en 20k punten (gold) of 30k (platinum). Dit geldt ook voor de Flying Blue variant.
Waar je wel op moet letten is dat je de afgelopen 12 maanden geen amex kaart mag hebben gehad. Mocht dit toch het geval zijn, zullen ze vermoedelijk wel de korting geven maar niet de punten.
Check wel het reguliere aanbod, de flying blue kaarten komen momenteel met extra XP en ook de punten en korting, een referral geeft dus een slechter aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Zoals hierboven aangegeven is het inderdaad

Gold: 20.000 bij €1500,- spend in de eerste 3 maanden
Platinum 30.000 punten bij €3000,- spend in de eerste 3 maanden

Met een beetje geluk hebben ze net een promotie lopen waar je 2x zoveel punten krijgt bij aanmelding via referrals zoals 2 maanden terug. Daarbovenop krijg je de kaart meestal voor de helft van de prijs het eerste jaar.

Soms hebben ze ook upgrade acties van gold naar platinum. Voor het upgraden kan je soms wel 75000 punten krijgen dus als je eerst gold aanvraagd en na een jaar upgrade naar platinum krijg je dus een extra 75000 punten bovenop de 20000 voor een totaal van maar liefst 95000 punten (en dit is exclusief eventuele retention offers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Laatst online: 17:00

Pieroman

/me

Over die extra punten, geldt dat alleen voor referrals? Heb vorige maand Platinum afgesloten zonder referral (ja stom).
Zou mooi zijn als ik dit alsnog zou krijgen natuurlijk, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Pieroman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:35:
Over die extra punten, geldt dat alleen voor referrals? Heb vorige maand Platinum afgesloten zonder referral (ja stom).
Zou mooi zijn als ik dit alsnog zou krijgen natuurlijk, iemand hier ervaring mee?
Extra punten krijg je meestal via een referral, upgrade van gold naar platinum, of retention offer. Wel balen inderdaad dat je niet via een referral een lekkere start gekregen hebt. Meestal kan je na het eerste jaar als klant bellen voor een retention offer als je dreigt (of aangeeft dat je eraan denkt) je kaart op te zeggen. Dan wordt je meestal doorverbonden met de retentie afdeling die dan kijken of ze je een leuk aanbod kunnen doen zodat je toch klant blijft. Dit is meestal in de vorm van korting op de jaarbijdrage, extra punten (10k-50k), en dubbele punten voor de eerste 6 maanden (oftewel 3 punten per € ipv 1.5) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
  • Laatst online: 07-12-2024
Weet er iemand toevallig wat de huidige aangeboden punten zijn bij een referral voor een platinum Amex card in Belgie? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:43
Ik ga later dit jaar op reis naar Amerika. Normaal ben ik niet zo van de credit cards maar nu kom je er natuurlijk niet onderuit. Ik heb via bunq een MasterCard credit card. Dit zou in theorie goed moeten zijn maar heeft er iemand hier ervaring met een bunq cc in Amerika?

Ik wil sowieso wel een backup. Is dan bijvoorbeeld de amex blue een goede optie? Omdat ik dan 2 soorten kaarten heb. En wat is dan je start bestedingsruimte? Amex zegt dat dat zich aanpast aan je bestedingspatroon. Echter zal ik dat ding nauwelijks gebruiken en dan aan de andere kant van de wereld plotseling volledig losgaan, gaat dit problemen geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:13
lukjah schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:22:
Ik ga later dit jaar op reis naar Amerika. Normaal ben ik niet zo van de credit cards maar nu kom je er natuurlijk niet onderuit. Ik heb via bunq een MasterCard credit card. Dit zou in theorie goed moeten zijn maar heeft er iemand hier ervaring met een bunq cc in Amerika?

Ik wil sowieso wel een backup. Is dan bijvoorbeeld de amex blue een goede optie? Omdat ik dan 2 soorten kaarten heb. En wat is dan je start bestedingsruimte? Amex zegt dat dat zich aanpast aan je bestedingspatroon. Echter zal ik dat ding nauwelijks gebruiken en dan aan de andere kant van de wereld plotseling volledig losgaan, gaat dit problemen geven?
Ik ben 4 jaar geleden met mijn bunq MasterCard naar Amerika geweest, toen werd hij geweigerd bij het eerste beste restaurant. Had gelukkig nog m'n RaboCard als backup. Het is een beetje hit and miss heb ik gemerkt. Een backup bij je hebben lijkt me sowieso verstandig.

Ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met de Amex Blue, maar met mijn Amex Platinum heb ik vanaf het begin zonder problemen +- 1200 euro uit kunnen geven. Toen ik een groter bedrag wou uitgeven heb ik gebeld met de servicelijn, zij kunnen je dan een iDeal linkje toesturen om je creditcard op te waarderen. Na het telefoontje duurt het +- 5 minuten en je bestedingslimiet is aangepast.
ishy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:12:
Weet er iemand toevallig wat de huidige aangeboden punten zijn bij een referral voor een platinum Amex card in Belgie? Thanks!
30.000, hetzelfde als in Nederland :)

[ Voor 9% gewijzigd door Shorteh op 28-06-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:26

Amerika is vooral een land waar VISA overal wordt geaccepteerd, Mastercard wordt er een stuk minder geaccepteerd. American Express zit er (voor zover ik heb ervaren) er tussen in. Ik heb er overal met mijn American Express Silver (Flying Blue) kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Goof2000 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:25:
[...]

Amerika is vooral een land waar VISA overal wordt geaccepteerd, Mastercard wordt er een stuk minder geaccepteerd. American Express zit er (voor zover ik heb ervaren) er tussen in. Ik heb er overal met mijn American Express Silver (Flying Blue) kunnen betalen.
Je zult vast gelijk hebben, maar Mastercard kun je ook praktisch overal gebruiken hoor. 6x naar noord Amerika geweest en nog niet meegemaakt dat m'n Mastercard niet werkte. Een backup card is altijd slim om te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
Nuevocasa schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:39:
[...]

Je zult vast gelijk hebben, maar Mastercard kun je ook praktisch overal gebruiken hoor. 6x naar noord Amerika geweest en nog niet meegemaakt dat m'n Mastercard niet werkte. Een backup card is altijd slim om te hebben.
Mijn RaboCard is inderdaad ook MasterCard, deze een maand geleden nog zonder enkel probleem gebruikt in New York en Washington gedurende 2 weken, nergens geweigerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Een reden waarom ik american express niet gebruik in vreemde valuta zijn de redelijk hoge kosten die verbonden zijn aan het betalen in vreemde valuta. Vooral als je in een andere valuta dan de USD betaalt wordt het eerst omgezet naar amerikaanse dollar, en dan pas naar Euro.

Een Revolut of Wise (Visa Debit) is meestal een stuk goedkoper. Je verliest zo nu en dan de mogelijkheid om punten te sparen omdat je een hotel niet betaald met de amex, maar soms kan je toch via booking.com of andere websites vooruitbetalen tegen een goede wisselkoers :)

Ik heb zelf geen ervaring met Revolut mastercards maar ik heb nog nooit gehad dat ik niet kon betalen met mijn Wise visa debit in landen zoals Zweden, Denemarken, Turkije, Georgië en India.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Persoonlijk zou ik niet alleen op de combi bunq Mastercard + AMEX vertrouwen in de VS. De Mastercard van bunq is een beetje een vreemde eend in de bijt doordat het eigenlijk een debitcard is in een creditcard-jasje. Hier en daar wordt die weleens geweigerd, daar vind je genoeg meldingen van op internet. En AMEX wordt in het thuisland natuurlijk veel beter geaccepteerd dan hier, maar alsnog is de acceptatie daar zeker niet volledig.

Voor de zekerheid zou ik er nog een Mastercard of Visa van een van de traditionele banken (of ICS) bij halen. En voor de gunstigste wisselkoersen kun je inderdaad denken aan Revolut, Curve of een van de andere opties uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Amex heeft in thuisland USA een 99% acceptatiegraad, aldus dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is de laatste jaren inderdaad wel beter geworden. Zie ook https://www.cnbc.com/sele...ress-merchant-acceptance/. Al weet ik niet in hoeverre die 99% een marketing-praatje is. Zo nu en dan grijp je toch weleens mis. Ook zijn er nog weleens ketens die een exclusief contract hebben met een van de aanbieders, zoals bijvoorbeeld Costco met Visa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meest ideale combinatie is Amex, Mastercard en Visa. Echter zit hier vaak een hoog prijskaartje aan waardoor het niet voor iedereen een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:36:
De meest ideale combinatie is Amex, Mastercard en Visa. Echter zit hier vaak een hoog prijskaartje aan waardoor het niet voor iedereen een optie is.
Dat is niet waar. Via Revolut kun je MasterCard en Visa gratis krijgen. Ook is American Express Blue gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:36:
De meest ideale combinatie is Amex, Mastercard en Visa.
Heb je dan niet zowat alle grote kaartaanbieders in het Westen afgedekt? :P. Lijkt me dat je met AMEX + een backupkaart in de vorm van Mastercard of Visa ook al best ver komt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

oohh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:52:
[...]

Dat is niet waar. Via Revolut kun je MasterCard en Visa gratis krijgen. Ook is American Express Blue gratis.
Ik doelde specifiek op creditcards en niet debit cards.
Borromini schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:06:
[...]

Heb je dan niet zowat alle grote kaartaanbieders in het Westen afgedekt? :P. Lijkt me dat je met AMEX + een backupkaart in de vorm van Mastercard of Visa ook al best ver komt.
Ja eigenlijk wel maar in hele specifieke gevallen zijn er winkels die alleen Visa of alleen Mastercard accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:09
Pindasaus schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:29:
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een American Express kaart.
Hij werkt, dus dat is fijn.
Het bestedingslimiet is €750.
Is dat iets dat met de loop der maanden stijgen zal uit zichzelf of zou ik dan een hoger inkomen moeten genieten en dat ook aan American Express moeten melden?
Dat stijgt inderdaad gewoon mee, de eerste paar maanden zat ik rond de 700 euro.
Nu maakt het niet meer uit wat er uit gaat die kaart blijft het vrolijk doen.
Zolang je maar netjes altijd geld hebt wanneer de automatische incasso gebeurd, dan kan je er vanzelf steeds meer mee.

En blijven uitgeven natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
ArmyOfQueens schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:23:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ben getriggerd door alle voordelen die je met zo'n creditcard kunt genieten, zoals verzekeringen en loungetoegang.
Ik heb nu gewoon een normale creditcard van de ING met 3500 euro limiet en gebruik deze alleen af en toe op vakantie om de borg van een huurauto mee te betalen of om via Booking een hotel te boeken en incidenteel iets bij Zalando te bestellen.

Ik ben nu aan het nadenken om ook over te stappen naar Amex Gold/Platinum of MC Black, alleen denk dat het gezien mijn uitgavenpatroon / reisplannen komend jaar niet echt van waarde gaat zijn:

- In juni een stedentrip naar Praag, vliegen met easyJet (:')) vanaf een M gate, dus heb niets aan een eventuele lounge. In Praag ook niet geboekt bij een "keten"hotel, maar iets kleinschaligs. Ga geen auto huren daar.
- In juli/augustus op zomervakantie naar Frankrijk met de auto. Wederom dus niets aan loungetoegang en ook weer niet naar ketenhotels.
- In september een stedentrip naar Athene, vliegen met Transavia 's morgens heel vroeg rond 05:30 ofzo, dus dan zijn de lounges volgens mij nog dicht. In Athene een AirBNB geboekt.
- In oktober nog een grote reis naar Namibië. Hier zou zo'n creditcard denk ik wel van pas kunnen komen. Hoewel, we vliegen vanaf Brussel Zaventem en zie op https://global.americanex...-card-idc-en?locale=en-US alleen lounges op Brussel Charleroi (CRL) en geen op Brussel Zaventem (BRU)? Wat vreemd is, want vanaf BRU vertrekken alle grote maatschappijen en naar verre bestemmingen, CRL is over het algemeen alleen een vakantieluchthaven met Ryanair vluchten binnen Europa?
- We gaan in Namibië wel een auto huren waar zo'n 2400 euro eigen risico op zit

- Heb momenteel een doorlopende reisverzekering met wintersportdekking voor 9 euro per maand, deze zou ik met zo'n creditcard kunnen opzeggen?
- Ik heb een partner die meegaat op al deze reizen, dus zij zou ook toegang moeten krijgen tot lounges etc.

Mis ik nog iets?
Als ik dit zo voor mijzelf op een rijtje zet denk ik zo'n creditcard er niet uit ga halen qua kosten.
Wat voor besluit heb je genomen als ik mag vragen? Ik zit in een soortgelijke situatie en ben benieuwd naar je ervaring :)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
hollandje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:07:
Een reden waarom ik american express niet gebruik in vreemde valuta zijn de redelijk hoge kosten die verbonden zijn aan het betalen in vreemde valuta. Vooral als je in een andere valuta dan de USD betaalt wordt het eerst omgezet naar amerikaanse dollar, en dan pas naar Euro.
Vergeet de punten bij Amex niet :)
Voor bv een betaling van 10.000 Maleisische ringgit betaal ik bij de ING € 2216,44 en Amex € 2220,05
Bij Amex krijg ik ruim 3.300 punten, ca € 13 tegoed.
Dus dan is Amex bijna € 10 goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
geenstijl schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:16:
[...]
Vergeet de punten bij Amex niet :)
Voor bv een betaling van 10.000 Maleisische ringgit betaal ik bij de ING € 2216,44 en Amex € 2220,05
Bij Amex krijg ik ruim 3.300 punten, ca € 13 tegoed.
Dus dan is Amex bijna € 10 goedkoper.
€13,- voor 3300 punten betekent dat je ze waardeerd tegen ongeveer €0,075 per punt, hoe bereik je die waarde per punt? Woops, cijfertje gemist op de rekenmachine 8)7 €0,004 per punt wat inderdaad hun standaard waarde is. Met een goede business class deal op miles kan je meestal zelfs ongeveer €0,01 per punt zien te krijgen wat helemaal goed zou zijn

Ikzelf kan bij Wise die 10.000 Ringgit betalen voor ongeveer €2180,- dus het ligt er wel echt aan welke maatschappij je gebruikt of het het waard is. Als er inderdaad zo'n €4,- verschil tussen de ING en Amex zou zitten zou ik ook gewoon de amex gebruiken. Maar zodra het verschil zo groot wordt zoals hier met Wise, €40, dan vind ik het het persoonlijk niet waard :'(

[ Voor 12% gewijzigd door hollandje op 30-06-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:40
Rub147 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:06:
[...]

Stijgt de komende maanden aan de hand van je uitgaven.
Hebt je een American Express blue aangevraagd ? Ben benieuwd wat voor soort inkomen ? Hoe komt ze aan dit 750 euro limiet eisen ?

Misschien wil ik ook wel een card aanvragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pieroman

Pieroman

/me

hollandje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:08:
[...]

€13,- voor 3300 punten betekent dat je ze waardeerd tegen ongeveer €0,075 per punt, hoe bereik je die waarde per punt?

Ikzelf kan bij Wise die 10.000 Ringgit betalen voor ongeveer €2180,- dus het ligt er wel echt aan welke maatschappij je gebruikt of het het waard is. Als er inderdaad zo'n €4,- verschil tussen de ING en Amex zou zitten zou ik ook gewoon de amex gebruiken. Maar zodra het verschil zo groot wordt zoals hier met Wise, €40, dan vind ik het het persoonlijk niet waard :'(
Ik zat op basis hiervan ook al even te rekenen. € 13 voor 3300 punten is € 0,004 wat overeenkomt met de waardebonnen die je kan kopen.
Het ligt er dan echt aan waar je normaal mee zou betalen en wat de koersopslag is.

Bij $ 1000,- betaal ik via Amex € 979,92 en bij Revolut € 959,86. Een verschil van +- € 20,-.
Met die € 979 krijg ik 1468 punten die dus € 5,87 waard zijn. Amex is dus zo'n € 14 duurder dan Revolut.

De meeste creditcards (Mastercard) rekenen 2% koersopslag waardoor je € 974,59 kwijt bent. Amex heeft dan een voordeel van € 0,54.
Bij de Rabobank (1,2% opslag) betaal je € 966,94 wat dus weer goedkoper is.

Conclusie, ben je afhankelijk van creditcard dan zal je de hogere opslag van Amex waarschijnlijk terugverdienen door de punten. Kan je met debitcard betalen dan zal dat altijd voordeliger zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
hollandje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:08:
[...]

€13,- voor 3300 punten betekent dat je ze waardeerd tegen ongeveer €0,075 per punt, hoe bereik je die waarde per punt? Woops, cijfertje gemist op de rekenmachine 8)7 €0,004 per punt wat inderdaad hun standaard waarde is. Met een goede business class deal op miles kan je meestal zelfs ongeveer €0,01 per punt zien te krijgen wat helemaal goed zou zijn

Hangt ook af van of je aankoopverzekering op je uitgave wil of niet. Wanneer ik 2k uitgeef aan bijvoorbeeld een nieuwe tas/tv/vliegticket dan doe ik dat liever met ics Mastercard of amex dan met wise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Mawlana schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Hangt ook af van of je aankoopverzekering op je uitgave wil of niet. Wanneer ik 2k uitgeef aan bijvoorbeeld een nieuwe tas/tv/vliegticket dan doe ik dat liever met ics Mastercard of amex dan met wise.
Dat is een goed punt, ik dacht alleen aan bijvoorbeeld een hotelovernachting waarbij het vliegticket wel al betaald was met Amex zodat de hele reis verzekerd was (exceptie op dure aankopen). Zeker iets om rekening mee te houden van situatie op situatie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shorteh
Ultrafast schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Hebt je een American Express blue aangevraagd ? Ben benieuwd wat voor soort inkomen ? Hoe komt ze aan dit 750 euro limiet eisen ?

Misschien wil ik ook wel een card aanvragen.
Ik wilde in 3 dagen na het ontvangen van de amex een relatief duur vliegticket boeken wat ook niet binnen het limiet viel. Als je ze opbelt dan sturen ze je zonder problemen een iDeal linkje waarmee je je creditcard op kan waarderen. Je kan dan direct na betaling (+- 5 minuten) het geld uitgeven. Je ziet dit dan nog niet in de amex app, maar het limiet is in de backend wel daadwerkelijk verhoogd. Na een dag of 3-4 wordt de balans opgemaakt inclusief je iDeal betaling.

Op deze manier is het wat makkelijker om in het begin om het limiet heen te werken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Shorteh op 30-06-2022 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:25
xheroxkefx schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Wat voor besluit heb je genomen als ik mag vragen? Ik zit in een soortgelijke situatie en ben benieuwd naar je ervaring :)
Momenteel nog geen besluit genomen eigenlijk.
Zit eraan te denken om eind augustus de AMEX Gold aan te vragen (1e half jaar gratis als het goed is).
Hiermee kan ik dan voor mijn trip naar Athene in september bij de Grab&Fly op Schiphol ontbijt halen en voor mijn trip naar Namibië in oktober als het goed loungetoegang in Brussel op de heenweg en in Windhoek op de terugweg.
Ik zeg "als het goed is" omdat de Diamond lounge in Brussel niet meer toegankelijk schijnt te zijn voor Priority Pass members, hieover lees ik nogal wisselende verhalen op diverse fora.
Al met al ben ik er gewoon nog niet over uit, het aanvragen en straks weer op tijd opzeggen (hoe makkelijk gaat dat?) voor een paar gratis broodjes en wat te drinken is misschien niet helemaal de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
ArmyOfQueens schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 00:02:
[...]

Zit eraan te denken om eind augustus de AMEX Gold aan te vragen (1e half jaar gratis als het goed is).
Hiermee kan ik dan voor mijn trip naar Athene in september bij de Grab&Fly op Schiphol ontbijt halen en voor mijn trip naar Namibië in oktober als het goed loungetoegang in Brussel op de heenweg en in Windhoek op de terugweg.
Ik zeg "als het goed is" omdat de Diamond lounge in Brussel niet meer toegankelijk schijnt te zijn voor Priority Pass members, hieover lees ik nogal wisselende verhalen op diverse fora.
Al met al ben ik er gewoon nog niet over uit, het aanvragen en straks weer op tijd opzeggen (hoe makkelijk gaat dat?) voor een paar gratis broodjes en wat te drinken is misschien niet helemaal de moeite waard.
Opzeggen moet minimaal 30 dagen van te voren en je verliest met het opzeggen al je punten en verzekeringen. Bellen heeft naar mijn mening altijd een beter effect en ze kunnen je misschien zelfs een mooie retention offer geven om klant te blijven. (Hetzij punten, of korting op de bijdrage).

1e halfjaar is op dit moment inderdaad gratis en daarna pas 16,50 per maand. Uit mijn hoofd moet je wel één jaar klant blijven voor deze benefit en kan je niet na een halfjaar opzeggen (maar daar ben ik niet 100% zeker van).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

ArmyOfQueens schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 00:02:
[...]

Als je inlogt bij PP zijn de Diamond lounges wel gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Kju schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:48:
[...]

Als je inlogt bij PP zijn de Diamond lounges wel gewoon beschikbaar.
Ik zie hem idd ook staan ja! Zowel terminal A als B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4xJIJhPiCtDL6dqkha43wShCxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ts4721XtaNFkiXc4R0blaa9V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
*knip* dit is niet de bedoeling, zie beleid

[ Voor 82% gewijzigd door ZieMaar! op 04-07-2022 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
Zijn er toevallig ook specifiek Belgische gebruikers van de Amex kaart? Heb je in België inderdaad steeds meer plaatsen waar deze geaccepteerd is (denk aan normale resto's etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In de steden met een internationaler toeristenpubliek zie je wel dat relatief veel restaurants ze al aannemen, al is dat nog zeker niet de norm. Wat ik zelf wel merk is dat je er bv. bij de grote supermarkten wel mee terecht kan (Carrefour, Delhaize, maar ook Lidl en Jumbo bv.). Heb de indruk dat AMEX wel z'n best doet om een bredere markt aan te boren. Zoiets heeft wel tijd nodig natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 04-07-2022 14:57 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Borromini schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:57:
In de steden met een internationaler toeristenpubliek zie je wel dat relatief veel restaurants ze al aannemen, al is dat nog zeker niet de norm. Wat ik zelf wel merk is dat je er bv. bij de grote supermarkten wel mee terecht kan (Carrefour, Delhaize, maar ook Lidl en Jumbo bv.). Heb de indruk dat AMEX wel z'n best doet om een bredere markt aan te boren. Zoiets heeft wel tijd nodig natuurlijk.
Bij de Jumbo is het per vestiging mogelijk dat het wel of niet wordt geaccepteerd ivm franchizing die elk een eigen payment provider hebben.
https://www.americanexpress.com/nl/informatie/jumbo/

Het zijn er wel steeds meer, maar je moet net geluk hebben met de vestiging naast je ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Ik ben een Nederlandse kaarthouder en in Antwerpen heb ik meestal wel moeite om betalingen te doen bij de kleinere ondernemers. Jumbo, Delhaize, lidl e.d. geen probleem, maar meestal als je op een terrasje ergens zit is de acceptiegraad wel aan de lage kant (net zoals in NL). Ook de grote tankstations accepteren de kaart in België, heb nog nooit niet kunnen betalen aan de pomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Borromini schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:57:
Dan moeten ze eerst eens goedkoper worden. Voor ondernemers is het ondersteuen AmEx veel duurder dan Visa en Mastercard en deze zijn al duur...

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:51
Ik heb een auto gehuurd voor mijn vakantie en ik kwam tot de ontdekking dat er alleen een creditcard geaccepteerd wordt met de volledige voor- en achternaam voor de borg (Cartrawler, en volgens de reviews wordt hier ook heel strict mee omgegaan).

Nu heb ik op mijn AmEx wel mijn voor- en achternaam staan, maar die wordt niet geaccepteerd. Op mijn ICS ANWB Visa staan alleen mijn voorletters.

Weet iemand of er een uitgever van Visa of Mastercard is, waar volledige voor- en achternaam op staat? Rabobank is voor mij niet echt een optie, aangezien dat niet mijn hoofdrekening is, maar ICS en ING wel, of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman

Pieroman

/me

Nickk93 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:12:
Ik heb een auto gehuurd voor mijn vakantie en ik kwam tot de ontdekking dat er alleen een creditcard geaccepteerd wordt met de volledige voor- en achternaam voor de borg (Cartrawler, en volgens de reviews wordt hier ook heel strict mee omgegaan).

Nu heb ik op mijn AmEx wel mijn voor- en achternaam staan, maar die wordt niet geaccepteerd. Op mijn ICS ANWB Visa staan alleen mijn voorletters.

Weet iemand of er een uitgever van Visa of Mastercard is, waar volledige voor- en achternaam op staat? Rabobank is voor mij niet echt een optie, aangezien dat niet mijn hoofdrekening is, maar ICS en ING wel, of zijn er nog andere opties?
Wat een bizarre eis. Zou zelf (als het nog kan) dit annuleren en lekker ergens anders (liefst direct via de verhuurder) boeken.
Volgens mij geeft ICS altijd een kaart uit op basis van voorletters + achternaam dus dat valt af. Geen idee wat ING doet.

Ik heb nog wel een Visa debit card vanuit Revolut waar mijn volledige voornaam en achternaam op staat. Wellicht dat dit wordt geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
Pieroman schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:18:
[...]

Wat een bizarre eis. Zou zelf (als het nog kan) dit annuleren en lekker ergens anders (liefst direct via de verhuurder) boeken.
Volgens mij geeft ICS altijd een kaart uit op basis van voorletters + achternaam dus dat valt af. Geen idee wat ING doet.

Ik heb nog wel een Visa debit card vanuit Revolut waar mijn volledige voornaam en achternaam op staat. Wellicht dat dit wordt geaccepteerd?
Dat is ook plan B, het probleem is alleen dat bijna alle vergelijkingssites voor autohuur op de achtergrond Cartrawler gebruiken en dus ver in de voorwaarden zoiets verstopt hebben zitten, dit geldt onder andere ook voor Skyscanner, maar ook bijvoorbeeld Transavia werkt hiermee samen. Wij schijnen hier in Nederland wel echt de uitzondering in te zijn, daarom heb ik met mijn AmEx kaart ook bewust gekozen voor volledige voornaam.

Het prijsverschil is ook nogal groot, het scheelt een factor 3 met verhuurders waarbij ik weet dat dit geen issue is: Avis en Hertz

Een debit card wordt ook niet geaccepteerd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Nickk93 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Dat is ook plan B, het probleem is alleen dat bijna alle vergelijkingssites voor autohuur op de achtergrond Cartrawler gebruiken en dus ver in de voorwaarden zoiets verstopt hebben zitten, dit geldt onder andere ook voor Skyscanner, maar ook bijvoorbeeld Transavia werkt hiermee samen. Wij schijnen hier in Nederland wel echt de uitzondering in te zijn, daarom heb ik met mijn AmEx kaart ook bewust gekozen voor volledige voornaam.

Het prijsverschil is ook nogal groot, het scheelt een factor 3 met verhuurders waarbij ik weet dat dit geen issue is: Avis en Hertz

Een debit card wordt ook niet geaccepteerd helaas.
Heb je al eens gekeken bij autoeurope.nl? Via hen heb ik tussen 2013 en 2021 jaarlijks meerdere keren in verschillende landen een auto gehuurd. Het huurbedrag werd vooraf geïnd en kreeg netjes een voucher mee. Bij het lokale bedrijf heb ik altijd m'n creditcard (met enkel initialen) kunnen gebruiken.

Reden dat ik al een jaar geen auto heb gehuurd: voor reizen binnen west-Europa heb ik m'n eigen auto, en het aanbod in Turkije (waar ik dit jaar op vakantie was) viel enorm tegen vergeleken met de voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Nickk93 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:12:

Mijn oude ING creditcards kwamen altijd met voorletters en achternaam, geen volledige naam. Wise heeft Visa debit cards waar je zelf bepaald hoe je naam op de kaart komt te staan maar zover ik weet kan het af en toe lastig zijn met Visa/MasterCard debit en autoverhuurbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
Debit cards met mijn voor- en achternaam erop heb ik ook nog wel genoeg: KBC, N26, Openbank Mastercard, Revolut. Dat is het probleem niet, maar die worden in de voorwaarden ook expliciet uitgesloten.

En als je kijkt bij de reviews van de meeste verhuurbedrijven die worden aangeboden via Cartrawler, maar bijvoorbeeld ook autoeurope, dan zie je veel meer mensen met hetzelfde probleem met de naam op hun creditcards.

Heeft iemand toevallig nog ervaring met een buitenlandse credit-/charge card (geen AmEx), die voor een Nederlander makkelijk aan te vragen is? Voorheen was dat volgens mij met creditcards van DKB mogelijk, maar inmiddels niet meer. Het is sowieso nooit weg om nog een backup te hebben in de toekomst. Daarnaast wil ik dit soort dingen in de toekomst graag voor zijn indien mogelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Nickk93 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:42:
En als je kijkt bij de reviews van de meeste verhuurbedrijven die worden aangeboden via Cartrawler, maar bijvoorbeeld ook autoeurope, dan zie je veel meer mensen met hetzelfde probleem met de naam op hun creditcards.
Heb je een voorbeeld? De tientallen keren dat ik een auto heb gehuurd via autoeurope.nl is mijn creditcard welgeteld 0x (nul) geweigerd.

Hertz, Budget, Avis, Sixt, Enterprise, Alamo en Goldcar zijn de verhuurbedrijven die ik me kan herinneren waar ik een auto heb opgehaald.

In welk land wil je een auto huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
De website van amex geeft nu aan dat hun promotie van 50% korting op de jaarbijdrage van het eerste jaar bij platinum vandaag verloopt. Zover ik kan zien met waybackmachine hebben ze de kaart altijd aangeboden met 50% korting voor het eerste jaar. Hebben ze deze promotie vroeger ook al teruggetrokken of zouden ze misschien tijdelijk geen nieuwe klanten willen werven i.v.m. de wachtrijen bij een Privium aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
hollandje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:19:
De website van amex geeft nu aan dat hun promotie van 50% korting op de jaarbijdrage van het eerste jaar bij platinum vandaag verloopt. Zover ik kan zien met waybackmachine hebben ze de kaart altijd aangeboden met 50% korting voor het eerste jaar. Hebben ze deze promotie vroeger ook al teruggetrokken of zouden ze misschien tijdelijk geen nieuwe klanten willen werven i.v.m. de wachtrijen bij een Privium aanvraag?
Ik heb Amex vorige week aan de telefoon gehad. De vrouw aan de telefoon vertelde me dat ze vanuit Amex een uitzondering hebben gekregen van Schiphol. Zij zijn de enige die nu nog Privium mogen aanbieden. Ik vermoed dus dat dit geen invloed heeft, tenzij die afspraken met Schiphol zijn gewijzigd, maar dat is toch niet in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Shorteh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Ik heb Amex vorige week aan de telefoon gehad. De vrouw aan de telefoon vertelde me dat ze vanuit Amex een uitzondering hebben gekregen van Schiphol. Zij zijn de enige die nu nog Privium mogen aanbieden. Ik vermoed dus dat dit geen invloed heeft, tenzij die afspraken met Schiphol zijn gewijzigd, maar dat is toch niet in te zien.
Jep klopt, dat is vanuit amex maar ondertussen krijg je weer vanuit het account van privium andere ervaringen. Het is een beetje kastje naar de muur scenario heb ik het idee :? Gelukkig heb ik er geen last van gehad _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
hollandje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:19:
Wat mij bijstaat is dat Amex nooit echt actief einddata van promoties voor nieuwe leden heeft gecommuniceerd. Meestal werd de term 'tijdelijk' gehanteerd zonder een einddatum te noemen. En zat het dan vooral in de bonuspunten, de ene periode wat meer dan de andere.

Ik zou het zelf zeker niet uitsluiten dat de situatie op Schiphol er voor heeft gezorgd dat Schiphol aan Amex heeft verzocht of ze, binnen de grenzen van de overeenkomst, het aantal nieuwe leden kunnen 'beperken'. Maar dat blijft allemaal speculatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik denk zelf dat het gezien de geschiedenis gewoon marketing is; kunstmatige schaarste. Mensen proberen over te halen om de duurdere kaart te nemen omdat de actie binnenkort voorbij is! Ondertussen staat de volgende actie gewoon al in de planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:38
hollandje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:41:
[...]

Jep klopt, dat is vanuit amex maar ondertussen krijg je weer vanuit het account van privium andere ervaringen. Het is een beetje kastje naar de muur scenario heb ik het idee :? Gelukkig heb ik er geen last van gehad _/-\o_
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het via AMEX nog steeds mogelijk is. Zowel mijn vrouw als ik hebben na de ledenstop van begin juni onze privium passen aangevraagd, opgehaald en gebruikt. Privium zelf zegt inderdaad van niet, maar 2 dagen na invullen van het formulier bij AMEX sta je gewoon in de systemen van Privium (kunnen ze opzoeken op basis van naam en geboortedatum, dan krijg je je nummer en daarmee kan je verder de rest regelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
vistu schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:23:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het via AMEX nog steeds mogelijk is. Zowel mijn vrouw als ik hebben na de ledenstop van begin juni onze privium passen aangevraagd, opgehaald en gebruikt. Privium zelf zegt inderdaad van niet, maar 2 dagen na invullen van het formulier bij AMEX sta je gewoon in de systemen van Privium (kunnen ze opzoeken op basis van naam en geboortedatum, dan krijg je je nummer en daarmee kan je verder de rest regelen).
Hier hetzelfde! Voor mijzelf en mijn partner Privium aangevraagd na de ledenstop, nul problemen. Ik word in het systeem herkend en m'n afspraak om het daadwerkelijk op te halen staat binnenkort. Misschien is het ondertussen veranderd, maar ik heb vorige week donderdag nog m'n afspraak gemaakt.
Pagina: 1 ... 45 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1