Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-05 01:19
Dat is opzich wel een leuke nieuwe actie! Vandaar dat dus misschien de jaarbijdrage via de normale website nu zonder 50% korting is. Als je uitgenodigd wordt lijkt tot op heden je nog wel 50% korting te krijgen op de jaarbijdrage.

Het dinertegoed is €150,- in Nederland en €150,- in het Buitenland. Lijst van deelnemende restaurants kan je hier vinden en de algemene voorwaarden hier. Het €150,- tegoed in het buitenland geld niet voor valutakosten. Volgens de voorwaarden lijkt deze benefit zich ook te hernieuwen aan het begin van elk kalenderjaar t/m 31 december 2024. Dus waarschijnlijk, als amex het niet wijzigt is deze benefit dus 3x te gebruiken, niet verkeerd :D

edit: Dit voordeel werkt alleen voor de main kaarthouder. De 2de platinum kaarthouder krijgt deze melding te zien bij het aanmeldprocess Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dc79svlHrWVyuHC6piTNEff8fEE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TdWBOwRrPNCvjh2g06RwVsyk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door hollandje op 06-07-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Ja, en gelijk een prijsverhoging er bij. Bovendien niet zo aantrekkelijk als de deal van vorig jaar (300 euro budget in een restaurant, ongeacht Nederland / buitenland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:13
Jeoh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:43:
[...]

Ja, en gelijk een prijsverhoging er bij. Bovendien niet zo aantrekkelijk als de deal van vorig jaar (300 euro budget in een restaurant, ongeacht Nederland / buitenland).
Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga bellen om te vragen om een korting en/of extra punten. Door de prijsverhoging heb je sowieso het recht om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

oohh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga bellen om te vragen om een korting en/of extra punten. Door de prijsverhoging heb je sowieso het recht om op te zeggen.
Doe je toch sowieso elk jaar?
Jeoh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:43:
[...]

Ja of je gaat er gewoon lekker gratis goed van uit eten ipv zeiken dat je het niet bij de lokale pizzeria of all you can eat schuur kan gebruiken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Erasmo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:07:
[...]
Ja of je gaat er gewoon lekker gratis goed van uit eten ipv zeiken dat je het niet bij de lokale pizzeria of all you can eat schuur kan gebruiken.
De beperking is dat je 150 in Nederland en 150 in het buitenland moet uitgeven, ipv 300 in Nederland of het buitenland. Heb ik destijds een mooie fles champagne voor gekocht, dus over mij hoef je je niet druk te maken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 13:49
oohh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Ze boden me vandaag 50k punten + drie maanden dubbele punten bij verlenging. Ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

zeef schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:01:
[...]

Ze boden me vandaag 50k punten + drie maanden dubbele punten bij verlenging. Ik twijfel.
Dat is het standaard aanbod.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Referral bonusses zijn ook verdubbeld tot 24 augustus. 60.000 punten op de Platinum card en 40.000 punten op de gold card. Gold is nu wel erg aantrekkelijk geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Geen korting ? Ik reis nu meer dus de voordelen zijn fijn (autoverzekering gedekt in de zomer, privium, sneller punten sparen) maar wilde ook kijken voor korting op maandbedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 16:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Morgen ook maar even bellen, de afgelopen jaren heb ik toch aanzienlijk minder gebruik gemaakt van de benefits om de plat te rechtvaardigen en het zit er niet in in de toekomst dat traveltime weer gaat toenemen :(

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 13:49
ShadowBumble schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Morgen ook maar even bellen, de afgelopen jaren heb ik toch aanzienlijk minder gebruik gemaakt van de benefits om de plat te rechtvaardigen en het zit er niet in in de toekomst dat traveltime weer gaat toenemen :(
Dat is een beetje mijn situatie. De trips die ik maak worden vanuit het bedrijf geregeld, heb er geen omkijken meer naar.

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 06-07-2022 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 14:08
Jeoh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:28:
[...]

De beperking is dat je 150 in Nederland en 150 in het buitenland moet uitgeven, ipv 300 in Nederland of het buitenland. Heb ik destijds een mooie fles champagne voor gekocht, dus over mij hoef je je niet druk te maken :')
Hoe werkt die 300 euro diner budget? Je gebruikt gewoon je Amex in een in aanmerking komend restaurant en dan wordt die 150 euro automatisch als "korting" geboekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Shorteh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Hoe werkt die 300 euro diner budget? Je gebruikt gewoon je Amex in een in aanmerking komend restaurant en dan wordt die 150 euro automatisch als "korting" geboekt?
Yes, volgens hun voorwaarden binnen 5 dagen, maar kan tot 150 dagen duren. Daarnaast ook belangrijk dat de transactie niet door Adyen of Mollie wordt verwerkt, dan is deze n.l. niet geldig. Restaurants kunnen komen te vervallen en worden toegevoegd aan de website, altijd dus even vooraf bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:43
Je moet het wel activeren schijnbaar. Maar ik kreeg een foutmelding dat ik niet in aanmerking kwam. Morgen maar even achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:58
hollandje schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:16:
Dat is opzich wel een leuke nieuwe actie! Vandaar dat dus misschien de jaarbijdrage via de normale website nu zonder 50% korting is. Als je uitgenodigd wordt lijkt tot op heden je nog wel 50% korting te krijgen op de jaarbijdrage.

Het dinertegoed is €150,- in Nederland en €150,- in het Buitenland. Lijst van deelnemende restaurants kan je hier vinden en de algemene voorwaarden hier. Het €150,- tegoed in het buitenland geld niet voor valutakosten. Volgens de voorwaarden lijkt deze benefit zich ook te hernieuwen aan het begin van elk kalenderjaar t/m 31 december 2024. Dus waarschijnlijk, als amex het niet wijzigt is deze benefit dus 3x te gebruiken, niet verkeerd :D

edit: Dit voordeel werkt alleen voor de main kaarthouder. De 2de platinum kaarthouder krijgt deze melding te zien bij het aanmeldprocess [Afbeelding]
Niet dus staat in de voorwaarden. De main kaarthouder moet de aanmelding voltooien en de extra kaarten vallen er automatisch onder dan

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 18:04

Kju

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSD3dhz--TbOJHBELpID1hiYdrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dga9fmyLzC8csHuxhDGgoBAI.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben storing.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:54
SpoekGTi schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:44:
[...]

Niet dus staat in de voorwaarden. De main kaarthouder moet de aanmelding voltooien en de extra kaarten vallen er automatisch onder dan
Het is me nog niet geheel duidelijk of het € 300 per kaarthouder, of per kaartrekening.
(..)
Dit voordeel is van toepassing op uitgaven op de hoofdkaart waarop de
aanbieding geregistreerd is, maar ook alle extra kaarten die gekoppeld zijn aan
dezelfde kaartrekening.
(..)
Alleen in stappen van € 1 elk, beschikbaar per kaartrekening, tot een
maximum van € 300 (€ 150 in Nederland en € 150 in het buitenland) geldig tegen
hetzelfde niveau van uitgaven alleen bij de daarvoor in aanmerking komende
restaurants. Lagere uitgaven, maar niet gelijk aan € 1, tellen op tot het volgende
tegoed, tot een maximum van € 300 (€ 150 in Nederland en € 150 in het
buitenland).
(..)
Ik zou zeggen per kaartrekening (dus € 300 per jaar voor hoofdkaarthouder en extra kaarthouder samen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Kreeg net een brief binnen. De jaarbijdrage AMEX Platinum gaat dus omhoog naar € 780,- en als zoetmaker Dining Voordeel a € 300,-. Op zich geen al te slechte deal. Vroeger hadden we een reischeque als perk van 100 of 150 ofzo die ineens was verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nice, dank voor het delen van de actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Kju schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:42:
Kreeg net een brief binnen. De jaarbijdrage AMEX Platinum gaat dus omhoog naar € 780,- en als zoetmaker Dining Voordeel a € 300,-. Op zich geen al te slechte deal. Vroeger hadden we een reischeque als perk van 100 of 150 ofzo die ineens was verdwenen.
Volgens mij is die reis cheque er nog wel maar alleen inwisselbaar via de travel site van amex zelf

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
SpoekGTi schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:09:
[...]

Volgens mij is die reis cheque er nog wel maar alleen inwisselbaar via de travel site van amex zelf
Gold heeft hem nog wel, €75,- te besteden op het amex travel portal. Voor platinum ben ik hem niet tegengekomen in de voorwaarden en overzichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik zag het op gegeven moment ook niet meer. Ook die concierge service is volgens mij verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:30
Yes!

Als nieuwe Amex klant is de bonus van 40.000 Miles met 2 gratis Business Class Lounge vouchers(1ste jaar 99 euro) voor de Amex Gold card, en 60.000 punten en Priority Pass voor 2 plus Schiphol Previum voor de Amex Platinum card terug..

Ga weer een een hoop vrienden en collega's ook niet verkapt svp. blij maken met deze aanbieding door ze een linkje te geven, en zelf heb ik dan ook weer 40k pp er bij. Blijft mooi die treintje ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 08-07-2022 00:18 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb mij net aangemeld.

Extra voordeel van Amex platinum (voor mij dan) buiten extra kaarten ook gratis een zakelijke gold kaart waarop dezelfde verzekeringen van toepassing zijn als op de platinum kaart. Toch wel weer een handige extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Weicool schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:16:
[...]

PayPal ziet dit als een "cash advance", wat in strijdt is met de algemene voorwaarden.
Waar staat precies dat PayPal geen cash advance toestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vannacht zag ik 8 onbekende (buitenlandse) transacties op mijn ING creditcard (ter waarde van €600).
Begin van de ochtend kreeg ik bericht van ING dat mijm CC uit voorzorg was geblokkeerd.
Via telefonisch contact begreep ik dat er meerdere klanten waren met hetzelfde patroon.
Klinkt bijna alsof er ergens een database met CC gelekt is, maar ik gebruik 'm eigenlijk alleen op de grotere/bekendere websites.
Hoop eigenlijk er nog wel achter te komen hoe dit mis is gegaan.
Krijg van de week i.i.g. een nieuwe.

Van mijn Amex vind ik 1 van de nadelen dat een betaling relatief laat verschijnt in de app, bij de ING is dit zo goed als direct, bij Amex duurt het 1 of 2 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij Amex krijg ik bij iedere betaling vrijwel direct een push notification, dus als er iets mis is weet ik dat direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:54
Zr40 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:48:
Bij Amex krijg ik bij iedere betaling vrijwel direct een push notification, dus als er iets mis is weet ik dat direct.
Bij betalingen met vreemde valuta verschijnt de transactie pas na een werkdag of twee in mijn overzicht. De push notification ontvang ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Bij Amex zit je qua fraudeverzekering heel goed in het vaandel. Bij Mastercard en Visa hangt het af van de uitgevende bank/issuer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-05 22:15
geenstijl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:40:
Van mijn Amex vind ik 1 van de nadelen dat een betaling relatief laat verschijnt in de app, bij de ING is dit zo goed als direct, bij Amex duurt het 1 of 2 dagen.
Ik krijg van transacties in EUR onmiddellijk een notificatie en in de app en op de website zie ik die ook meteen terug als 'in behandeling'. Ik gebruik mijn FB Amex Platinum liefst niet voor transacties in vreemde valuta. Daarvoor gebruik ik bij voorkeur Revolut, N26 of Openbank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Ik krijg ook direct een notificatie in vreemde valuta, alleen niet met het waarschijnlijke EUR-bedrag en in de app verschijnt deze uitgave dus met een redelijke vertraging.
Wat dus vervelend is, omdat je niet direct een beeld krijgt van je uitgaven.

Bij de ING zie je de vreemde-valuta reservering wel direct, en 1 of 2 dagen later dan het juiste bedrag (incl de opslag en juiste wisselkoers)
Bij Amex zie je direct het juiste bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scamros1992
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-10-2022
Hoi! Iemand enige ervaring met rond welke periode (als er ooit?) Amex transfer bonussen beschikbaar zijn? Ben benieuwd of jullie ooit (zoals in andere landen) reeds een bonus zagen passeren op bv. 40% bonus op Membership Points > Avios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
scamros1992 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:25:
Hoi! Iemand enige ervaring met rond welke periode (als er ooit?) Amex transfer bonussen beschikbaar zijn? Ben benieuwd of jullie ooit (zoals in andere landen) reeds een bonus zagen passeren op bv. 40% bonus op Membership Points > Avios?
Nog niet tegen gekomen. Maar nu sinds kort de nieuwe klanten en upgrade bonussen flink omhoog zijn gegaan en on par beginnen te liggen met de andere landen, is het bijna wachten op zulke acties! Advies is dus vroeg beginnen met sparen 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
scamros1992 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:25:
Ik had laatst gelezen dat er verleden tijd een bonus was maar kan het niet meer terugvinden. Dit was volgens mij bij een airline en niet een bonus via het amex portaal maar van de airline zelf. Oftewel als de airline zag dat de punten bij amex vandaan kwamen dan werden ze per punt met x% verhoogd. Het was geen 1 op 1 maar uiteindelijk wel beter dan de huidige 5 op 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Als er trouwens Tennis fans zijn hier die naar Wimbledon willen, er is een offer nu voor amex platinum kaarthouders voor een exclusieve pre-sale.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbaM3XHb0LInN-I3cjKtDkubbZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHZUAv2oU227ZMLB4tWFoYzz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffieboer
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-09-2022
Zijn er redenen waarom ik in het bij fysieke betalingen in het buitenland liever met een ICS MC/Visa creditcard als met een debitcard (van een fintech als Revolut, N26, Wise) zou willen afrekenen? Dan doel ik vooral op of er qua veiligheid of voorwaarden een verschil is, wanneer door skimmen je kaartgegevens worden gekopieerd, er onterechte transacties of onjuiste bedragen worden afgeschreven (na diefstal/verlies?).

In beide gevallen kun je de kaart in de app blokkeren of een chargeback aanvragen. Klopt het dat de creditcardmaatschappij eerst bovengenoemd risico draagt en in geval van een debitcard dit bij de rekeninghouder ligt? Ben je minder goed beschermd met een debitcard of krijg je minder makkelijk je geld terug?

(Buiten beschouwing laat ik even verschil in wisselkoers, kaartkosten en verzekeringen bij online betalingen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Koffieboer schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:47:
Zijn er redenen waarom ik in het bij fysieke betalingen in het buitenland liever met een ICS MC/Visa creditcard als met een debitcard (van een fintech als Revolut, N26, Wise) zou willen afrekenen? Dan doel ik vooral op of er qua veiligheid of voorwaarden een verschil is, wanneer door skimmen je kaartgegevens worden gekopieerd, er onterechte transacties of onjuiste bedragen worden afgeschreven (na diefstal/verlies?).

In beide gevallen kun je de kaart in de app blokkeren of een chargeback aanvragen. Klopt het dat de creditcardmaatschappij eerst bovengenoemd risico draagt en in geval van een debitcard dit bij de rekeninghouder ligt? Ben je minder goed beschermd met een debitcard of krijg je minder makkelijk je geld terug?

(Buiten beschouwing laat ik even verschil in wisselkoers, kaartkosten en verzekeringen bij online betalingen)
Ikzelf had begin dit jaar een subscription van YouTube premium opgezegd echter het bedrijf bleef elke maand geld innen. Na een snelle chatsessie met Wise (Visa Debit) hebben ze me direct een nieuwe kaart opgestuurd, de transacties teruggedraaid (die ik overigens 2 weken later gerestitueerd kreeg van de verkopende partij dus ik zit met een positief surplus). Ik heb zelf geen ervaringen met frauduleuze transacties op ICS kaarten maar deze ervaring met een debit kaart van Wise was zeer goed afgehandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://billhop.com/nl-NL/particulier

Het idee is dat je je facturen met je (Amex) creditcards kan voldoen en dat zij dat regelen. Zou dit een creatieve manier zijn om met Amex nog meer dingen te kunnen betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 23:23
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:32:

Het idee is dat je je facturen met je (Amex) creditcards kan voldoen en dat zij dat regelen. Zou dit een creatieve manier zijn om met Amex nog meer dingen te kunnen betalen?
Tja het zal vast werken, Billhop belast jouw creditcard met hetzelfde bedrag en betaald de factuur voor jou per bank, maar om nou te zeggen dat de kosten opwegen tegenover de baten..
Billhop rekent een vergoeding van 2,95% op het transactiebedrag. U betaalt de vergoeding pas wanneer de transactie is voltooid.
edit: misschien interessant als je een bonus krijgt bij een bepaalde uitgave en daar anders niet aan komt, zoals bij het aangaan van een AMEX met x miles als je x € in de eerste 3 maanden uitgeeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Ron!n op 15-07-2022 19:48 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ron!n schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:41:
[...]

Tja het zal vast werken, Billhop belast jouw creditcard met hetzelfde bedrag en betaald de factuur voor jou per bank, maar om nou te zeggen dat de kosten opwegen tegenover de baten..

[...]
2.95% maakt het helaas niet erg aantrekkelijk nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:27
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:32:

Men verkoopt het als 'betalingsflexibiliteit':
Vang onverwachte uitgaven op
Verleng uw betalingstermijn via de rentevrije dagen van uw creditcard. Verdeel uw uitgaven en voorkom dat u vast komt te zitten in kleine leningen. Uw enige kosten zijn Billhop's kosten voor de transactie.
En daarnaast worden ook bonuspunten en beloningen als voordeel benoemd, maar ze weten natuurlijk zelf ook wel dat het voor de Nederlandse (Amex)kaarten niet aantrekkelijk is.

Als je de informatie van de zakelijke pakketen leest, heeft het ook te maken met optimaliseren van liquiditeitskrapte en werkkapitaal. Denk dat ze vooral op de zakelijke markt richten, en particuliere klanten er waarschijnlijk een beetje bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:45:
[...]

2.95% maakt het helaas niet erg aantrekkelijk nee.
Idd niet aantrekkelijk. Mits je 1,96 cent per punt kan krijgen heb je een verlies. Mits je natuurlijk extra waarde hecht aan de service die geboden wordt of idd je uitgaven vereiste probeert te halen om extra punten te verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Ron!n schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:41:
[...]

[...]

edit: misschien interessant als je een bonus krijgt bij een bepaalde uitgave en daar anders niet aan komt, zoals bij het aangaan van een AMEX met x miles als je x € in de eerste 3 maanden uitgeeft.
Als je een hoge spend wil halen of nodig hebt, dan kan je ook gratis geld overmaken met Paypal. Iets sneakier is wat duurs bestellen bij de Bijenkorf (Sonos Beam oid) en dan retourneren aan de kassa, krijg je het terug op je bankrekening (omgekeerd pinnen) of contant 🙂.

Mijn ouders geef ik eens in de zoveel tijd (om het jaar om precies te zijn), een Amex Gold kaart. Van die punten boeken ze een tripje naar vrienden in Europa en zitten ze met de vouchers in de business class lounge. Verder betalen ze wat kleine zaken er mee, vandaar dat die 1.500 over 3 maanden soms even een duwtje nodig heeft 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Als je een hoge spend wil halen of nodig hebt, dan kan je ook gratis geld overmaken met Paypal. Iets sneakier is wat duurs bestellen bij de Bijenkorf (Sonos Beam oid) en dan retourneren aan de kassa, krijg je het terug op je bankrekening (omgekeerd pinnen) of contant 🙂.

Mijn ouders geef ik eens in de zoveel tijd (om het jaar om precies te zijn), een Amex Gold kaart. Van die punten boeken ze een tripje naar vrienden in Europa en zitten ze met de vouchers in de business class lounge. Verder betalen ze wat kleine zaken er mee, vandaar dat die 1.500 over 3 maanden soms even een duwtje nodig heeft 😋
Ah ik had ook idd wel eens gedacht aan dat retour idee toen ik bij de Decathlon stond. Wist niet dat Bijenkorf ook die methode gebruikte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik overweeg met 50% korting de Amex Platinum, maar eigenlijk vooral vanwege Privium.

Weet iemand of de aanmeldingsstop van Privium ook van toepassing is op klanten die via Amex aangemeld worden?

(Ik vrees namelijk van wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fosse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:32
Vrijdag kwam op insideflyer de volgende ervaring voorbij:
Deze week via AMEX Platinum mijn vrouw Privium (partner)-lid gemaakt (ik heb al een tijdje een lidmaatschap). Aangemeld via website van AMEX. Binnen twee dagen bevestiging en verzoek account te maken op schiphol.nl
Dat lukte niet direct, maar een belletje met de helpdesk en de (nieuwe) activatiemail was er direct.
Toen via het account afspraak maken voor de irisscan... en toen bleek dat de eerste mogelijkheid op 21 december is. Over 5 maanden en 6 dagen. :(
Zelf heb ik Privium nog net voor deze allerergste drukte geactiveerd. Toen was het nog wel mogelijk om sneller een afspraak te krijgen door simpelweg langs te gaan. Ik ben bang dat dit momenteel geen optie meer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
finsdefis schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:07:
Ik overweeg met 50% korting de Amex Platinum, maar eigenlijk vooral vanwege Privium.

Weet iemand of de aanmeldingsstop van Privium ook van toepassing is op klanten die via Amex aangemeld worden?

Platinum heeft op dit moment geen 50% korting meer via een referral of aanmelding per website. Misschien is die 50% korting nog wel te verkrijgen per telefoon als je met een agent praat.

Privium stop is niet van toepassing op amex kaarten maar je moet wel rekening houden met langere wachttijden om een irisscan te laten maken om je lidmaatschap daadwerkelijk in te laten gaan. Je kan wel altijd proberen op de bonnefooi langs te gaan wat wel eens succes heeft (mijn en mijn partner's privium is allebei gelukt op de bonnefooi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Daarnaast is AMEX Platinum verhoogd naar €780 (stilletjes) waardoor je €65,- per maand kwijt bent ipv de oude €58,50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Anoniem: 981489 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:36:
Daarnaast is AMEX Platinum verhoogd naar €780 (stilletjes) waardoor je €65,- per maand kwijt bent ipv de oude €58,50.
Het nieuwe maandbedrag gaat pas in per 1 Oktober, dus als je approved wordt door Amex vóor die datum betaal je het eerste jaar nog €58,50 p.m.
H. De jaarbijdrage die u het 1e jaar betaalt is afhankelijk van het moment waarop uw kaartaanvraag wordt goedgekeurd. Als uw kaart vóór 1 oktober 2022 wordt goedgekeurd dan is de jaarbijdrage in het 1e jaar van uw lidmaatschap € 702 (€ 58,50 per maand) en de daaropvolgende jaren € 780 per jaar (€ 65,- per maand). Als uw aanvraag ná 1 oktober 2022 wordt goedgekeurd dan is de jaarbijdrage in het eerste en daaropvolgende jaren € 780 (€ 65,- per maand).
Dit komt overigens wel van de voorwaarden die staan op de pagina van een referral, ik weet niet of dit ook via de normale website het geval is.

[ Voor 7% gewijzigd door hollandje op 17-07-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
hollandje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Het nieuwe maandbedrag gaat pas in per 1 Oktober, dus als je approved wordt door Amex vóor die datum betaal je het eerste jaar nog €58,50 p.m.

[...]

Dit komt overigens wel van de voorwaarden die staan op de pagina van een referral, ik weet niet of dit ook via de normale website het geval is.
En met de Amex Platinum heb je nu 300€ dinner tegoed bij luxe restaurants…
Eerst de 40k Gold bonus pakken, dan upgraden voor 75k punten naar Platinum, 6 maanden lang 58,50/65 betalen en 300€ uit eten gaan (naast onbeperkte Priority Pass voor 2, Previum, huurautoverzekering etc etc) en dan weer na een half jaar met een kleine bonus downgraden een goedkope kaart 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 14:08
finsdefis schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:07:

Ik heb Amex hier nog een tijdje geleden over gebeld (2 weken?). Toen gaf zij aan dat amex een uitzondering heeft gekregen op de ledenstop van Privium. Alleen mensen met een amex kunnen dus nog Privium aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 21:47
Als je je aangemeld hebt op de website van Privium heb je onlangs een mail ontvangen en kan je je weer inschrijven. Ook zonder amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
nielsiejjj92 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:08:
Als je je aangemeld hebt op de website van Privium heb je onlangs een mail ontvangen en kan je je weer inschrijven. Ook zonder amex.
Ik neem aan dat dit dan geen nieuwe aanmeldingen zijn maar nog van voor de ledenstop want op hun website staat tot September geen aanmeldingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dy7CiEVzulLvQiGvkn-ajFb2p_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXx6ErWR8vgQUYWyz6flDndk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:11

nlboy

Alles kitz?

Ik heb op dit moment de EuroClix creditcard waarmee ik 0,25% cashback terug krijg op alle transacties die ik afgelopen maand gedaan heb. Zijn er nog andere Creditcard aanbieders die ook zoiets aanbieden op alle transacties? Dus niet specifiek op bepaalde webshops, winkels, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-05 16:02
Iemand al gebruikt gemaakt van de AMEX Diner benefits? Ben zelf een week geleden naar een aangewezen restaurant geweest en betaald met de AMEX pas, maar op het rekeningafschrift staat een andere naam dan die van het restaurant. Dus ben bang dat ik daarom nu nog steeds het geld niet heb terug gekregen.

Ben benieuwd of bij anderen de teruggave wel snel ging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
nlboy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:36:
Ik heb op dit moment de EuroClix creditcard waarmee ik 0,25% cashback terug krijg op alle transacties die ik afgelopen maand gedaan heb. Zijn er nog andere Creditcard aanbieders die ook zoiets aanbieden op alle transacties? Dus niet specifiek op bepaalde webshops, winkels, etc.
Amex met hun punten-sparen.
Die kan je niet cash-inwisselen, maar wel in mindering brengen op de meeste CC-uitgaven.
1 punt = € 0,004

"Cashback":
Normaal: 1 punt per euro = 0,4 %
Gold: 1,2 punt per euro = 0,48 %
Platinum: 1,5 punt per euro = 0,6 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:11

nlboy

Alles kitz?

geenstijl schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:47:
[...]
Amex met hun punten-sparen.
Die kan je niet cash-inwisselen, maar wel in mindering brengen op de meeste CC-uitgaven.
1 punt = € 0,004

"Cashback":
Normaal: 1 punt per euro = 0,4 %
Gold: 1,2 punt per euro = 0,48 %
Platinum: 1,5 punt per euro = 0,6 %
Dank! Is Amex tegenwoordig beter geaccepteerd? Want vroeger werd deze kaart vaak geweigerd vanwege de hoge transactie kosten voor de winkelier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Shorteh schreef op maandag 18 juli 2022 @ 07:41:
[...]

Ik heb Amex hier nog een tijdje geleden over gebeld (2 weken?). Toen gaf zij aan dat amex een uitzondering heeft gekregen op de ledenstop van Privium. Alleen mensen met een amex kunnen dus nog Privium aanvragen.
Zojuist gebeld maar de man aan de lijn gaf aan dat er bij Amex ook een wachttijd was van ca. 3 maanden voor Privium. Dus tenzij je ertussendoor kunt sneaken door op de bonnefooi langs te gaan is activeren van je lidmaatschap binnen die termijn lastig.

(wij wonen redelijk ver weg van Schiphol dus dat wordt 'm niet)

Dan maar nog even bij Gold met premium cover blijven en eventueel later een gunstige upgrade binnenharken.

[ Voor 3% gewijzigd door finsdefis op 18-07-2022 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
nlboy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:50:
[...]
Dank! Is Amex tegenwoordig beter geaccepteerd? Want vroeger werd deze kaart vaak geweigerd vanwege de hoge transactie kosten voor de winkelier.
Misschien goed eerst te kijken waar je je CC het meest gebruikt en dan kijken of daar Amex geaccepteerd wordt.

Acceptatie van MC en VISA ligt wel (stuk) hoger bij de winkels.
Bijvoorbeeld Maleisië/Singapore waar ik was, denk verhouding 2:1 in het voordeel van MC/VISA.
Ook in NL online worden MC/VISA meer geaccepteerd, ik zou Amex dus nooit als enige CC aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nlboy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:50:
[...]
Amex wordt redelijk goed geaccepteerd, niet zo goed als Visa/Mastercard (in NL) maar vrijwel overal waar ik met CC betaal wordt het geaccepteerd. Een redelijk aantal webshops niet helaas. Fysiek in de winkel gebruik ik hem niet veel in Nederland. In de VS is het algemeen geaccepteerd en heb ik vaker problemen gezien met het gebruik van een NL'se Visa/MC dan met mijn NL'se Amex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:04
Trouwens gaat AMEX niet werken met het aankomende OVpay: https://ovpay.nl/nl/proef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-05 20:41
In sommige landen is de acceptatie van Amex voor dagelijks gebruik steeds slechter geworden. Een voorbeeld: Kroatië was vroeger echt een Amex-land met ongeveer 500.000 kaarthouders, totdat de lokale partner PBZ-bank in 2019 besloot om over te stappen op Visa kaarten. Ook de brede acceptatie verdween, mede doordat winkeliers niet meer standaard Amex in hun pincontract hadden en de fees voor Visa/MC sowieso veel lager werden door de EU cap op kaarttransacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Jdome schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:43:
Iemand al gebruikt gemaakt van de AMEX Diner benefits? Ben zelf 2 weken geleden naar een aangewezen restaurant geweest en betaald met de AMEX pas, maar op het rekeningafschrift staat een andere naam dan die van het restaurant. Dus ben bang dat ik daarom nu nog steeds het geld niet heb terug gekregen.

Uit de voorwaarden van de Dining Benefit:
Een tegoed zou binnen vijf dagen na de datum waarop u een daarvoor in aanmerking komende transactie heeft gedaan op uw kaartoverzicht moeten verschijnen, maar het kan tot 150 dagen na de transactiedatum duren.
Ze schrijven ook nog:
Aankopen die worden gedaan via betaalplatformen, zoals Mollie of Adyen, komen niet in aanmerking en tellen niet mee voor uw uitgaven voor het voordeel. Een betaalplatform is een tussenpersoon die betalingen accepteert namens de verkoper van de goederen/diensten. Betaalplatformen kunnen ook bepaalde online betaalplatformen/marktplaatsen zijn en entiteiten die bepaalde kaartacceptatieproducten aanbieden (zoals mobiele kaartlezers) aan verkopers van goederen/diensten;
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat men van te voren heeft afgestemd met deelnemende restaurants dat deze geen betaalplatformen gebruiken waardoor je het voordeel niet zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
finsdefis schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:04:
[...]

Zojuist gebeld maar de man aan de lijn gaf aan dat er bij Amex ook een wachttijd was van ca. 3 maanden voor Privium. Dus tenzij je ertussendoor kunt sneaken door op de bonnefooi langs te gaan is activeren van je lidmaatschap binnen die termijn lastig.

(wij wonen redelijk ver weg van Schiphol dus dat wordt 'm niet)

Dan maar nog even bij Gold met premium cover blijven en eventueel later een gunstige upgrade binnenharken.
Dat is altijd een slimme. 75000 punten was de laatste upgrade bonus van gold naar platinum. Dat met 40k welkomstbonus is geen verkeerde beslissing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
[...]
Iets sneakier is wat duurs bestellen bij de Bijenkorf (Sonos Beam oid) en dan retourneren aan de kassa, krijg je het terug op je bankrekening (omgekeerd pinnen) of contant 🙂.
Sinds wanneer mag je retour geld terugkrijgen op een andere kaart dan je oorspronkelijke kaart? Gaan mensen dan uiteindelijk niet vragen stellen van hoe kom je aan al dat geretourneerde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
nlboy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:36:
Een heleboel crypto kaarten zoals Binance, crypto.com, Plutus, Nexo, enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Iemand al gebruikt gemaakt van de AMEX Diner benefits? Ben zelf 2 weken geleden naar een aangewezen restaurant geweest en betaald met de AMEX pas, maar op het rekeningafschrift staat een andere naam dan die van het restaurant. Dus ben bang dat ik daarom nu nog steeds het geld niet heb terug gekregen.

Nee, het zou zelfs niet beschikbaar zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40882XeT6XxltkaKwD02HSnsKiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vV17upbnEvLBEbKqOdohDPKW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi

2 weken geleden was de 4de, de eerste melding hier van de actie was de 6de.....

En je hebt je wel aangemeld om er van te kunnen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
SpoekGTi schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:59:
[...]

2 weken geleden was de 4de, de eerste melding hier van de actie was de 6de.....

En je hebt je wel aangemeld om er van te kunnen gebruiken?
Ja heb mijzelf aangemeld en het was 10 juli 2022 om precies te zijn (2 weken was iets te overdreven ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:07

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Zoals in het beleid te lezen valt; referrals zijn niet toegestaan. Daarom zijn er wat berichten verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Vraagje over Amex Platinum: ik heb via een referral mijn kaart aangevraagd maar bij het activeren van de kaart geen punten gekregen - volgen deze altijd later?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jdome
ishy schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:58:
Vraagje over Amex Platinum: ik heb via een referral mijn kaart aangevraagd maar bij het activeren van de kaart geen punten gekregen - volgen deze altijd later?
Die krijg je pas na het uitgeven van 3000 euro in de eerste 3 maanden (voorwaarden: https://www.americanexpre...AB01&mgmeeOfferId=DEFAULT).

Degene die jou 'aandraagt' krijgt de punten wel gelijk na goedkeuring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Jdome schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:03:
[...]

Die krijg je pas na het uitgeven van 3000 euro in de eerste 3 maanden (voorwaarden: https://www.americanexpre...AB01&mgmeeOfferId=DEFAULT).

Degene die jou 'aandraagt' krijgt de punten wel gelijk na goedkeuring.
En tips hoe je vlotjes die 3k/1,5k haalt, zijn al gedeeld in dit topic. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Normaal gesproken vraagt de pinautomaat bij het onbemande tankstation altijd om een pincode, maar vandaag niet. Pas erin, transactie al geaccepteerd, u kunt tanken. Komt dit vaker voor? Dit was met Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 12:19
Zr40 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:47:
Normaal gesproken vraagt de pinautomaat bij het onbemande tankstation altijd om een pincode, maar vandaag niet. Pas erin, transactie al geaccepteerd, u kunt tanken. Komt dit vaker voor? Dit was met Amex.
Dat is de magie van payments ✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sinds gisteren en vandaag heb ik twee geweigerde betalingen in de winkel in Frankrijk. 1 met een mastercard en 1 met een abn maestro kaart. Toevallig beide keren toen ik een ijsje wou kopen voor m’n kind. Betalingen worden wel afgeschreven maar in de winkel krijgt de winkelier een ticket terug met abandon debit. De laatste keer kreeg ik dat ijsje niet van 2,50 mee dus ik ben m’n geld kwijt. Die andere keer werd zelfs 2x een bedrag van 13,50 afgeschreven voor wat ijsjes en ook toen zei de winkelier dat ze het geld niet hebben. Wie heeft dit vaker meegemaakt? Elke keer als ik nu met een betaling doe dan ben ik weer bang dat het weer geweigerd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

In principe zijn die betalingen alleen reserveringen, alleen laten Nederlandse banken dit zien alsof het een voltooide betaling is omdat het eigenlijk hier nooit voor komt dat een reservering niet definitief wordt. Als het goed is komt het geld vanzelf weer beschikbaar wanneer de reservering over een paar dagen komt te vervallen. Zo niet, neem even contact op met de bank!

Wel vreemd dat twee verschillende betaalmethoden geweigerd worden. Misschien accepteert de betaalprovider van die winkel alleen binnenlandse kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zr40 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:34:
In principe zijn die betalingen alleen reserveringen, alleen laten Nederlandse banken dit zien alsof het een voltooide betaling is omdat het eigenlijk hier nooit voor komt dat een reservering niet definitief wordt.
Meeste Nederlandse banken laten redelijk duidelijk zien dat het nog maar een reservering is.
Vaak door het grijs te maken, een 'r' erbij te zetten of een * etc.
en aparte summary's voor reserveringen en afboekingen.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 22-07-2022 16:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Misschien is dat een nieuwe ontwikkeling, maar bij de banken waar ik tot nu toe een betaalrekening heb gehad was dat zeker niet het geval :) (Al heb ik ING en de Volksbank nooit gebruikt.)

Bij uitgevers van credit cards zoals ICS en Amex wordt het inderdaad wel aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 22:35
Zr40 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:47:
Ik moest dinsdag bij (bemand) tankstation ineens mijn bonnetje tekenen. (zonder pincode)
Ik zei nog, dat is lang geleden dat ik met de creditcard een handtekening moest zetten. Ik bleek niet de eerste te zijn geweest die dag.
Misschien een storing ofzo.

(edit met AMEX kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Goof2000 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:01:
[...]

Ik moest dinsdag bij (bemand) tankstation ineens mijn bonnetje tekenen. (zonder pincode)
Ik zei nog, dat is lang geleden dat ik met de creditcard een handtekening moest zetten. Ik bleek niet de eerste te zijn geweest die dag.
Ik heb meerdere verhalen gehoord met amex kaarten, heb het zelf nog niet meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:41:
[...]

Meeste Nederlandse banken laten redelijk duidelijk zien dat het nog maar een reservering is.
Vaak door het grijs te maken, een 'r' erbij te zetten of een * etc.
en aparte summary's voor reserveringen en afboekingen.
Als ik inlog op ics is de dubbele transactie ook definitief geworden en dat terwijl het in de winkel geweigerd werd.

Op mijn abn rekening wordt een transactie altijd weergegeven als definitief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

IUser schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:39:
[...]
Als ik inlog op ics is de dubbele transactie ook definitief geworden en dat terwijl het in de winkel geweigerd werd.
Dat hoort niet. Heb je de bon met weigering? Betwist de transactie bij ICS en stuur een kopie van de bon mee als bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Krijg bij mijn nieuwe Amex kaart ineens de melding dat zelfs een transactie van 10 euro geweigerd wordt (als ik dit invul bij bestedingslimiet uitproberen). En natuurlijk is het net 8 uur geweest dus zijn ze niet bereikbaar... Iemand hier ervaring mee? Moet je eerst in een winkel pinnen o.i.d? De kaart is wel geactiveerd uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 18:03

Pieroman

/me

finsdefis schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:23:
Krijg bij mijn nieuwe Amex kaart ineens de melding dat zelfs een transactie van 10 euro geweigerd wordt (als ik dit invul bij bestedingslimiet uitproberen). En natuurlijk is het net 8 uur geweest dus zijn ze niet bereikbaar... Iemand hier ervaring mee? Moet je eerst in een winkel pinnen o.i.d? De kaart is wel geactiveerd uiteraard.
Dan heb je waarschijnlijk gewoon je limiet bereikt.
Je kan via de app chatten met een medewerker om te achterhalen wat er aan de hand is (in het Engels). Als het een limietprobleem is kunnen ze je niet direct verder helpen maar dan weet je in ieder geval het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Pieroman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:25:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk gewoon je limiet bereikt.
Je kan via de app chatten met een medewerker om te achterhalen wat er aan de hand is (in het Engels). Als het een limietprobleem is kunnen ze je niet direct verder helpen maar dan weet je in ieder geval het probleem.
Ik heb er nog maar 0 euro mee uitgegeven dus dat lijkt me sterk :P

[ Voor 7% gewijzigd door finsdefis op 22-07-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Zoals @Pieroman al aangeeft best kans dat je limiet bereikt is, nieuwe klanten krijgen in het begin een beperkte limiet die meegroeit met je bestedingspatroon en tijdige betaling van de maandelijkse rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
[...]

(edit met AMEX kaart)
Mogelijk was de betaalterminal offline en werden creditcardbetalingen offline afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:34
Heb je toevalligerwijs die checker "vaak" gebruikt? Dan lijk je ook even een soort van soft-ban te krijgen. Duurt ff, lost zichzelf vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Dartlink schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:39:
[...]

Heb je toevalligerwijs die checker "vaak" gebruikt? Dan lijk je ook even een soort van soft-ban te krijgen. Duurt ff, lost zichzelf vanzelf op.
Nee eigenlijk niet. Ik probeerde eerst 1000 euro te checken, werd geweigerd. Daarna 10 euro, werd ook geweigerd... Na het weekend maar bellen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:54:
[...]

Dat hoort niet. Heb je de bon met weigering? Betwist de transactie bij ICS en stuur een kopie van de bon mee als bewijs.
Ja klopt ik heb ook dat bonnetje meegenomen. Wel heb ik gemerkt dit ik dit nooit problemen ervaar bij grote winkelketens. Dus alleen bij die kleine zaakjes waarbij ze een mobiele pinautomaat hebben. Daar gaat wel eens iets fout. Na een beetje googlen vond ik een forumpost van 2016 over dit probleem.
https://radar.avrotros.nl...-betaling-fr-t165519.html

By the way ik heb dit dus gehad met een mastercard en met een abn maestro bankkaart. Het ligt dus niet aan de kaart zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door IUser op 23-07-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Stinger_Ventura schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:15:
[...]

En tips hoe je vlotjes die 3k/1,5k haalt, zijn al gedeeld in dit topic. 😉
Heb even gezocht maar behalve dat er meerdere kaarten worden aangevraagd voor familie en vrienden niet echt iets anders gevonden.

Maar hoe doen jullie dat dan, ik heb nu mijn platinum kaart en die van mijn partner, ik kan 4 extra gold cards aanvragen vork vrienden en familie maar laten jullie die dan gewoon een tikkie terugstorten ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
SpoekGTi schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:50:
[...]

Heb even gezocht maar behalve dat er meerdere kaarten worden aangevraagd voor familie en vrienden niet echt iets anders gevonden.

Maar hoe doen jullie dat dan, ik heb nu mijn platinum kaart en die van mijn partner, ik kan 4 extra gold cards aanvragen vork vrienden en familie maar laten jullie die dan gewoon een tikkie terugstorten ofzo?
Verspreid in het topic kom je eea tegen. Sommige methoden zitten wel in een grijs gebied of zelfs erover heen.
Belangrijkste tips zijn:
- Koppelen aan Paypal
- via friends & family optie van Paypal naar vertrouwd iemand overmaken die het daarna terugbetaald aan jou.
- uiteraard waar mogelijk de kaart trekken. Denk aan: jumbo, Hema, Dirk, Aldi, NS, Kruidvat, trekpleister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
[...]

Bij deze, en naast de Bijenkorf kan je ook de Hornbach gebruiken voor een koop-retour actie.
[...]

[ Voor 39% gewijzigd door Stinger_Ventura op 23-07-2022 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-05 18:03
[...]

(edit met AMEX kaart)
Dat moest ik ook vandaag! En rijbewijs en kentekenbewijs laten zien.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 06:28
[...]

Als je in 3 maanden geen 3k op de kaart kan uitgeven dan ben je niet de doelgroep voor de platinum kaart denk ik…

Mijn moeder heeft een extra goldcard via mij en ik draai gewoon elke maand gaat statement uit die betaald ze dan. Het is meer dat ze dan zelf geen kaart hoeft aan te vragen (en te betalen)
Heb je al geprobeerd gewoon iets te kopen ermee ipv alleen de check te gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door Greetoz op 24-07-2022 16:39 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Greetoz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:38:
[...]

Als je in 3 maanden geen 3k op de kaart kan uitgeven dan ben je niet de doelgroep voor de platinum kaart denk ik…

Mijn moeder heeft een extra goldcard via mij en ik draai gewoon elke maand gaat statement uit die betaald ze dan. Het is meer dat ze dan zelf geen kaart hoeft aan te vragen (en te betalen)

[...]

Heb je al geprobeerd gewoon iets te kopen ermee ipv alleen de check te gebruiken.
Nou, de voorwaarde van 3k in 3 maanden is alleen om in aanmerking te komen voor die membership rewards. De doelgroep ligt weliswaar hoger/anders dan een lagere creditcard, maar tis maar net waar je hem voor gebruikt natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 06:28
SpoekGTi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Nou, de voorwaarde van 3k in 3 maanden is alleen om in aanmerking te komen voor die membership rewards. De doelgroep ligt weliswaar hoger/anders dan een lagere creditcard, maar tis maar net waar je hem voor gebruikt natuurlijk.
Tuurlijk maar die voorwaarde (bedrag) is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen. Als je maar 500€ per maand op die kaart uitgeeft kan je beter gewoon de goedkopere nemen. Dan is het die 780€ per jaar kaartbijdrage niet waard.

Tevens zal de bijdrage alleen maar hoger zijn als mensen hem enkel nemen voor de percs en er niks op uitgeven.

Maargoed, het voelt gewoon vreemd om een platinum kaart aan te vragen en vervolgens moeite hebben met die 1000€ per maand. Maar wellicht zit ik fout ;-)

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Greetoz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Tuurlijk maar die voorwaarde (bedrag) is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen. Als je maar 500€ per maand op die kaart uitgeeft kan je beter gewoon de goedkopere nemen. Dan is het die 780€ per jaar kaartbijdrage niet waard.

Tevens zal de bijdrage alleen maar hoger zijn als mensen hem enkel nemen voor de percs en er niks op uitgeven.

Maargoed, het voelt gewoon vreemd om een platinum kaart aan te vragen en vervolgens moeite hebben met die 1000€ per maand. Maar wellicht zit ik fout ;-)
Het is maar net waar je waarde aan hecht natuurlijk... De Amex platinum kaart komt met veel perks, en als je die waarde kunt benutten, is die 780 euro het misschien meer dan waard, zelfs zonder uitgaven op de kaart.

Die voorwaarde m.b.t. minimale uitgave is voor Amex natuurlijk een rekensom om onder de streep wel een winstgevend bedrijf te zijn. Amex verdient inderdaad aan kaarttransacties.

Wel met je eens dat ze waarschijnlijk niet veel aan je verdienen als je uitgaven nul zijn maar je wel alle perks benut. Onder de streep zal dat steeds een rekensom zijn en als dat teveel voorkomt, gaat de bijdrage omhoog.

In ieder geval zorgen ze met de verzekeringen er wel voor dat je reisuitgaven via de kaart gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Voor de mensen die nog spend zoeken om aan hun doel te komen; de Ikea accepteert ook Amex en kan je spullen terug brengen met retour pinnen 😇

Pagina: 1 ... 46 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1