Anoniem: 258387 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:31:
Ik ben even benieuwd naar de annuleringsverzekering die bij sommige Amex kaarten zit. Stel ik reserveer een kamer via booking.com, die reservering kun je niet annuleren. Wegens omstandigheden lukt het mij niet om in te checken. Biedt de kaart hier dan uitkomst?
Mits je aan de volgende voorwaarden voldoet. Als aanname ga ik er vanuit dat je het over een goldcard hebt.
2. U krijgt maximaal €4.500 uitbetaald wanneer u uw reis annuleert, uitstelt of ervan afziet omdat:
a) U, of een persoon die met u meereist, of een persoon die u bezoekt als voornaamste doel van uw reis, een ongeval
overkomt, ziek wordt of overlijdt voor aanvang van uw reis.
b) Een naaste verwant van u, of van een persoon die met u meereist, of van een persoon die u bezoekt als voornaamste doel
van uw reis, een ongeval overkomt, ziek wordt of overlijdt voor aanvang van uw reis.
c) U wordt ontslagen, welk ontslag in aanmerking komt voor een werkloosheidsuitkering onder de huidige wetgeving.
d) U wordt opgeroepen om zitting te nemen in een jury of moet verschijnen als getuige (niet als deskundige in een beroeps-,
professionele of andere, vergelijkbare hoedanigheid).
e) Uw woning of uw bedrijfspand onvoorziene ernstige schade heeft opgelopen indien een dergelijke schade naar verwachting
meer dan €30.000 bedraagt.
f) Diefstal uit uw woning of uit uw bedrijfspand heeft plaatsgevonden in verband waarmee de politie uw aanwezigheid
noodzakelijk acht.
g) Een vertraging optreedt die langer duurt dan 24 uur op de heenreis van uw reis of als de duur van uw reis zich vermindert
op zijn minst met 25% als gevolg van een staking, slechte weersomstandigheden, een mechanisch defect van of ongeluk met een openbaar vervoermiddel, of een verkeersongeval, waardoor u niet langer op reis wilt gaan.
Hier kan je alle voorwaarden lezen. Ik heb naast deze kaart iig geen aparte reis en annulerings verzekering mee.
https://www.americanexpre...rwaarden-GoldPremium1.pdf
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.