Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
Iemand hier ook een correctieboeking gehad van Miles&More van de Qander VISA kaart?
Op 31 juli zijn er bij mij miles afgeboekt, heb het even nagekeken maar blijkbaar waren er in december en juni meer miles bijgeschreven dan wat ik conform de uitgaven mocht verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1238304

Heeft iemand ook ervaring met Amex kaarten?

Ik zou voor de reis wel een Amex kaart willen aanvragen, overal worden flexibele limieten genoemd die stijgen op basis van betaalbedrag etc. Logisch verhaal wel, maar wanneer ik een aanvraag doe voor een Blue kaart en ik heb een bruto inkomen van ongeveer 40.000 euro... wat is dan de bestedingslimiet waarmee je normaal gesproken start?

Voor op reis zou ik namelijk wel minimaal willen starten met een limiet van 1500... heeft iemand ervaringen met de blue kaart of de startlimieten van amex in zijn algemeenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Anoniem: 1238304 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:26:

Ik zou voor de reis wel een Amex kaart willen aanvragen, overal worden flexibele limieten genoemd die stijgen op basis van betaalbedrag etc. Logisch verhaal wel, maar wanneer ik een aanvraag doe voor een Blue kaart en ik heb een bruto inkomen van ongeveer 40.000 euro... wat is dan de bestedingslimiet waarmee je normaal gesproken start?

Voor op reis zou ik namelijk wel minimaal willen starten met een limiet van 1500... heeft iemand ervaringen met de blue kaart of de startlimieten van amex in zijn algemeenheid?
Dat is iets waar niemand je wat concreets over kan zeggen, het is namelijk een computer die bepaalt wat jij wel en niet kan uitgeven. Je kan via de website zien wat je limiet ongeveer is maar hier kun je geen rechten aan ontlenen volgens Amex.

Tip zet zelf iets meer geld op je kaart dat verhoogt je plafond namelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 07-08-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 11:54

Het vervelende is bij Amex dat je limiet laag start.

Ik had een Amex FB Gold met een vrij-hoog uitgave limiet, daarna overgestapt naar een Amex Plat. Maar dan neemt hij dat flex-limiet niet mee en begin je opnieuw met opbouwen. Die stopte bij 2,5k aan uitgave, terwijl bij de gold 10k geen probleem was in 1 maand 8)7

Dus als je een nieuwe kaart aanvraagt zou ik dat ruim voor je vakantie doet en zorgt dat je al het e.a. uit hebt gegeven de maand(en) ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

xares schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:26:
[...]

Ik had een Amex FB Gold met een vrij-hoog uitgave limiet, daarna overgestapt naar een Amex Plat. Maar dan neemt hij dat flex-limiet niet mee en begin je opnieuw met opbouwen. Die stopte bij 2,5k aan uitgave, terwijl bij de gold 10k geen probleem was in 1 maand 8)7

Dus als je een nieuwe kaart aanvraagt zou ik dat ruim voor je vakantie doet en zorgt dat je al het e.a. uit hebt gegeven de maand(en) ervoor.
Je limiet kun je meenemen, moet je bij de upgrade/overstap bellen met de klantenservice zo dat zij dat verwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:38:
[...]

Je limiet kun je meenemen, moet je bij de upgrade/overstap bellen met de klantenservice zo dat zij dat verwerken.
Ah dat wist ik niet.

Inmiddels heb ik de Platinum al weer een tijdje, dus dat is vanzelf opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een ABN AMRO credit card en ik vroeg mij af of het mogelijk is om data van de website te exporteren in CSV / Excel. Dit lijkt niet te kunnen terwijl de data natuurlijk wel aanwezig is. Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45

1500 moet geen probleem zijn als je de aanvraagprocedure doorkomt, ook met een Blue card.Daarnaast kon je iig vroeger altijd even met ze bellen en bespreken dat je x bedrag zou willen kunnen uitgeven, zij checken dat en geven dan aan of dat meteen kan of met een extra check. Daarna altijd netjes je maandbedrag betalen en je limiet schiet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:17
Ik heb al jaren een Creditcard van ABN AMRO ics van ABN deze is jaarlijks gratis voor mij bij de pakket en mag tot 6 privérekeningen hebben voor bijna €4,- per kwartaal was het. Ik hou niet van Creditcards en gebruik hem haast nooit. Mijn ervaringen zijn positief met de Creditcard van ABN AMRO. Wel bedraagt de rente op jaarbasis 15% hoog en ik gebruik het eens per jaar bij aanschaf op een Amerikaanse site. Ik verstop de kaart goed weg om niet in verlijding te komen. Ik wilde mijn creditcard laten blokkeren, maar het is gratis en ik gebruik hem eens per jaar en vind het toch handig anders ben ik zo beperkt en kan ik die pakket niet meer afnemen. Mijn limiet credit is €2500,- ik mocht zelfs hoger maar dat wilde ik absoluut niet. Het minimum is €500,-

Ik moet maar eens de wachtwoord veranderen en ben het eens met de bovenste reacties dat ABN AMRO het mag verschuiven onder internetbankieren dat is veel veiliger.
xares schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:26:
[...]

Ik gebruik mijn creditcard bijna nooit tit zelden eens per jaar. 1500 euros moet wel goed genoeg zijn voor vakantie. Let op als je leent is het 15% op jaarbasis ik vermijd dat dat is een hoop. Als je zelf erop zet spaar je volgens hun ook rente op.

[ Voor 38% gewijzigd door Ardana op 08-08-2019 16:23 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:17
Svp niet 2x achter elkaar posten. Ik heb dit keer je posts samengevoegd, voortaan graag zelf doen.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 08-08-2019 16:22 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Van der Berg schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 01:45:
[...]

1500 euros moet wel goed genoeg zijn voor vakantie.
Op de camping in Zeeland is het vast “goed genoeg”. Maar als je 4 weken in de States zit en autohuur, hotels en je dagelijkse kostje ervan betaalt dan is het peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:30
Van der Berg schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 01:36:
Ik heb al jaren een Creditcard van ABN AMRO ics van ABN deze is jaarlijks gratis voor mij bij de pakket en mag tot 6 privérekeningen hebben voor bijna €4,- per kwartaal was het. Ik hou niet van Creditcards en gebruik hem haast nooit. Mijn ervaringen zijn positief met de Creditcard van ABN AMRO. Wel bedraagt de rente op jaarbasis 15% hoog en ik gebruik het eens per jaar bij aanschaf op een Amerikaanse site. Ik verstop de kaart goed weg om niet in verlijding te komen. Ik wilde mijn creditcard laten blokkeren, maar het is gratis en ik gebruik hem eens per jaar en vind het toch handig anders ben ik zo beperkt en kan ik die pakket niet meer afnemen. Mijn limiet credit is €2500,- ik mocht zelfs hoger maar dat wilde ik absoluut niet. Het minimum is €500,-

Ik moet maar eens de wachtwoord veranderen en ben het eens met de bovenste reacties dat ABN AMRO het mag verschuiven onder internetbankieren dat is veel veiliger.
Die 15% rente is alleen van toepassing als je de kredietfaciliteit aan hebt staan (en het dus geregistreerd staat bij BKR) én je het openstaande saldo in termijnen wil terugbetalen.

Dus als je hebt ingesteld dat je iedere maand 100% terug gaat betalen (automatisch of handmatig - via de app kan je zelfs met ideal betalen), dan heb je niets te maken met die 15%.

Update:
Ik kan het me nog goed herinneren, het eerste wat ik deed toen ik 18 werd (alweer 15 jaar geleden): naar de bank gaan om een creditcard aan te vragen.

Sinds een paar jaar hebben verschillende familieleden ook een creditcard nu ze inzien dat het wel lekker makkelijk is bij online betalingen (plus aankoopverzekering). Het heeft wel even geduurd hoor, want iedereen was bang voor die hoge rentes; onwetendheid rondom de kosten van een creditcard is enorm.

[ Voor 14% gewijzigd door Mawlana op 08-08-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
@sylvesterrr ..maar dan moet die app het wel doen! In de iOS App Store staat het vol met negatieve reviews van gebruikers die niet in kunnen loggen. De nieuwste versie is 11 maanden oud. Zucht!

[ Voor 7% gewijzigd door Napsju op 08-08-2019 07:44 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:30
Napsju schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:43:
@sylvesterrr ..maar dan moet die app het wel doen! In de iOS App Store staat het vol met negatieve reviews van gebruikers die niet in kunnen loggen. De nieuwste versie is 11 maanden oud. Zucht!
De iOS app ben ik niet echt bekend mee, ik gebruik lekker de Android app. Alhoewel, mijn verloofde heeft een Extra Card. Zij heeft wel de ics app (abn amro branded) op haar telefoon voor de e-code en het rekeningoverzicht.

Maar fair enough, een goed werkende app is wel fijn ja. Als je een abn amro rekening en creditcard hebt, dan kan je het rekeningoverzicht trouwens ook binnen de abn amro bankieren app zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Van der Berg schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 01:45:
[...]

Ik gebruik mijn creditcard bijna nooit tit zelden eens per jaar. 1500 euros moet wel goed genoeg zijn voor vakantie. Let op als je leent is het 15% op jaarbasis ik vermijd dat dat is een hoop. Als je zelf erop zet spaar je volgens hun ook rente op.
Het ligt eraan waar je op vakantie gaat. Als je van hotel naar hotel hopt of ook nog een auto huurt kan het wel aardig oplopen met reserveringen.

Geen idee van die rente, maar die zal inderdaad aardig hoog zijn. Eind van de maand wordt het gewoon afgeschreven van m'n bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Napsju schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:43:
ik gebruik zelf de Bijenkorf kaart van ICS, de app daarvan is identiek aan de normale ICS app.
Dat de app zelf een jaar niet geüpdatet is, is niet zozeer het probleem. want tot een paar maanden terug werkte de app gewoon prima. Ze hebben/hadden een probleem met servers/de backend. Dat lijkt inmiddels redelijk onder controle maar tot een paar weken terug was het inderdaad niet te gebruiken en kon je niet inloggen.

Waar ICS wel in achterloopt op iOS is TouchID/FaceID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:35
Heeft iemand ervaring met de extra voordelen die je bij Hertz zou krijgen met de Flying Blue American Express Platinum kaart? Kortingscode etc begrijp ik, maar hoe krijg ik dat gratis kinderzitje toegevoegd? Dat gratis ophalen en afleveren klinkt ook nog wel interessant.

Zie ook https://www.americanexpre...m&inav=nl_myca_fbplatinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 18:38

GerritGekke

Gamechanger

Ik heb mij wat ingelezen over de Apple Card en hier is iets wat ik niet helemaal kan plaatsen. Dit betreft het Daily Cash principe. Hier een quote van de wiki pagina:
Daily Cash

The card features a cash-back reward program known as Daily Cash – the key differentiator being that cash-back is available daily, rather than at the end of each statement period.

Daily Cash uses a 3–2–1 model for rewards:[6]

3% for purchases from Apple (whether physical goods from Apple Retail Stores, the Apple Online Store, or the Apple Store App, or digital purchases from Apple's media stores, and subscriptions to Apple's various internet services).
2% for purchases made using Apple Pay at any other merchants, including apps and websites.
1% for purchases made using the physical card.
Dus je krijgt geld terug van je aankoop als een balans in je wallet. De 3% van Apple kan ik wel plaatsen. Dit zie ik als een soort korting wat je krijgt van Apple. Maar die 1 en 2 procent gebruik ik niet. Waar komt dit geld vandaan?

De service is gratis zoals gezegd wordt, dus daar kan het geld niet weg komen. Hoe zit dit model in elkaar? Waar komt dit geld vandaan, wie betaald zoiets? Op de website van Apple kan ik er weinig over terug vinden.

Niks is gratis, dus ergens moet dit van betaald worden. Iemand enig idee hoe dit business model werkt?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:18

RobertowNL

For your gear!

GerritGekke schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:46:
Ik heb mij wat ingelezen over de Apple Card en hier is iets wat ik niet helemaal kan plaatsen. Dit betreft het Daily Cash principe. Hier een quote van de wiki pagina:

[...]

Dus je krijgt geld terug van je aankoop als een balans in je wallet. De 3% van Apple kan ik wel plaatsen. Dit zie ik als een soort korting wat je krijgt van Apple. Maar die 1 en 2 procent gebruik ik niet. Waar komt dit geld vandaan?

De service is gratis zoals gezegd wordt, dus daar kan het geld niet weg komen. Hoe zit dit model in elkaar? Waar komt dit geld vandaan, wie betaald zoiets? Op de website van Apple kan ik er weinig over terug vinden.

Niks is gratis, dus ergens moet dit van betaald worden. Iemand enig idee hoe dit business model werkt?
Dat komt uit de fee die de merchant aan Apple/Mastercard/Visa moet afdragen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 567735

RobertowNL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:53:
[...]
Dat komt uit de fee die de merchant aan Apple/Mastercard/Visa moet afdragen.
Overigens zijn deze tarieven in de Europese Unie op veel lagere percentages vastgezet.

Dat is één van de redenen waarom ik niet verwacht dat de Apple Card in deze vorm in de EU (of: Eurozone) geïntroduceerd zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
@GerritGekke Achter de Apple Card zitten zelfs drie bedrijven die er iets op moeten verdienen. Naast Apple zijn dit MasterCard en Goldman Sachs.

Om te beginnen: Het betreft hier een USA kaart en het creditcardgebruik daar is niet te vergelijken met NL of EU. Het hebben van een creditcardschuld is daar veel gebruikelijker dus de inkomsten uit rente zullen aanzienlijk hoger zijn en vermoedelijk het grootste deel van de inkomsten betreffen (maar dit heb ik niet nagezocht).
Niet voor niets wordt de bijbehorende app, waarmee je makkelijk inzicht hebt in de te betalen rente, in veel reviews als positief beoordeeld.
Verder lijkt het een goede deal maar er zijn in de USA de nodige creditcards verkrijgbaar die nog betere perks hebben, maar dit hangt deels ook van waar/hoe je een creditcard gebruikt af.

De fee die de merchant betaald voor een creditcardtransactie zoals @RobertowNL aangeeft is inderdaad ook een bron van inkomsten. En veel kleine bedragen bij elkaar is uiteindelijk ook een leuke inkomstenbron.

Tenslotte wordt er bij creditcards normaal gesproken ook wel geld verdiend met data (in dit geval niet zozeer Apple maar vermoedelijk hier wel MasterCard en Goldman Sachs die sowieso weten wat er met de kaart gebeurd al is het alleen maar voor fraude-detectie.

Zoals @Anoniem: 567735 aangeeft gelden in EU veel lagere percentages voor fees die merchants moeten betalen. Zodoende vindt je in de EU weinig creditcards met dit soort voordelen en als ze er al zijn is het meestal beperkt.
American Express is in EU een uitzondering maar dat heeft met de EU verordening te maken, die gek genoeg niet voor Amex geldt. Daardoor kan Amex hogere tarieven afspreken met merchants.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wally2002 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:26:
American Express is in EU een uitzondering maar dat heeft met de EU verordening te maken, die gek genoeg niet voor Amex geldt. Daardoor kan Amex hogere tarieven afspreken met merchants.
Daar is niets geks aan :) American Express heeft al z'n bankactiviteiten in de EU weggedaan, waardoor ze niet meer gebonden zijn aan de lage B2C-interchange, maar al hun kaarten als B2B ('Corporate') aangemerkt worden. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.ictbusiness.b...ous-cards-go-into-history

Voor corporate kaarten (dus kaarten die op naam van een bedrijf gesteld zijn) geldt de beperking van de interchange namelijk niet (ook niet voor VISA en MC). Dat zie je mooi bij de Duitse Miles-and-More kredietkaart. Voor de consumentenversie krijg je per uitgegeven € 2 een 'Wertvolle Meile', bij de zakelijke versie per € 1 een M&M-mijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Config schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:13:
Ik heb de Amex Platinum aangevraagd, ik laat het wel weten :)
Ok, hij's binnen.

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/kEnxRIRihXkT9lRI5q4w6ahsxvHhVo9Gq5zDjqEIESA.jpg?auto=webp&s=e77b5f1a69aef069472c5bf24ef8160339f2c66b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 567735 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:18:
[...]

Daar is niets geks aan :) American Express heeft al z'n bankactiviteiten in de EU weggedaan, waardoor ze niet meer gebonden zijn aan de lage B2C-interchange, maar al hun kaarten als B2B ('Corporate') aangemerkt worden. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.ictbusiness.b...ous-cards-go-into-history

Voor corporate kaarten (dus kaarten die op naam van een bedrijf gesteld zijn) geldt de beperking van de interchange namelijk niet (ook niet voor VISA en MC). Dat zie je mooi bij de Duitse Miles-and-More kredietkaart. Voor de consumentenversie krijg je per uitgegeven € 2 een 'Wertvolle Meile', bij de zakelijke versie per € 1 een M&M-mijl.
De EU verordening 2015/751 noemt commerciële kaarten waarvoor de maximum percentages inderdaad niet gelden, maar ook specifiek een driekaartenbetaalschema waar de limiet ook niet van toepassing is.
Amex valt hieronder, omdat zij zowel het betaalmerk/schema zelf alsook de kaartuitgevende instantie zijn.

Ik zie niet zo snel iets over het niet gebonden zijn aan de verordening, als je geen meer bank bent?

En dat Amex alleen B2B doet lijkt me onwaarschijnlijk: Als consument heb ik toch echt een kaart direct van Amex en is dat m.i. B2C. ...
Amex NL geeft nadrukkelijk kaarten aan particulieren uit, sterker nog op hun site wordt onder de voorwaarden nadrukkelijk 'consumenten' genoemd. Ik heb zelf ook een Amex kaart en ben gewone consument, dus stellen dat ze alleen B2B kaarten uitgeven lijkt m.i. niet te kloppen. Wellicht in een aantal landen (volgens mij zijn ze in Portugal gestopt).

In hun voorwaarden schrijven ze:
Wij vallen onder het toezicht van de Britse toezichthouder de Financial Conduct Authority (FCA) (adres: 25 The North Colonnade, Canary Wharf, London E14 5HS). De activiteiten in Nederland verlenen wij op basis van een Europees paspoort, dat staat ingeschreven in het register van de Nederlandsche Bank (adres: Westeinde 1, 1017 ZN Amsterdam, www.dnb.nl).
Kortom: het is mij nog steeds niet duidelijk. wat is de reden dat de verordening voorzien heeft in onderscheid tussen 3 en 4-partijenschema's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wally2002 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:57:
[...]
Kortom: het is mij nog steeds niet duidelijk. wat is de reden dat de verordening voorzien heeft in onderscheid tussen 3 en 4-partijenschema's?
Het ontbreekt me helaas aan de tijd om een juridische opinie op te stellen, maar je kunt bijvoorbeeld bij deze uitspraak beginnen.

Verder is het mij uiteraard duidelijk dat AMEX B2C kaarten uigeeft, ik wilde alleen het verschil duidelijk maken voor het beperken van de interchange en daarbij niet te diep op de details ingaan, die waarschijnlijk voor het gros van de (mede)lezers niet interessant zijn.

Maar kijk maar eens of je ergens in de EU kaarten kunt vinden van een bank, die door AMEX afgehandeld worden, zoals bijvoorbeeld de AMEX Cashback kaart die door Crédit Agricole in Armenië uitgegeven wordt, en waarbij dus zoals Crédit Agricole alsook AMEX op de kaart staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zou wat zijn als een bank zelf Amex kaarten kan uitgeven tegen gunstigere voorwaarden of een beter spaarsysteem.

In NL is het Amex aanbod naar mijn mening zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@Anoniem: 567735 Dank voor de link. IANAL maar het beoogde doel lijkt vooral het creëren van een 'level playing field'. Bij vier-partijen schema's was dat blijkbaar nodig om consumenten te beschermen.

Amex werkt/werkte in sommige landen blijkbaar direct samen met een bank voor de uitgave van kaarten. Daardoor zouden ze, voor wat betreft consumentenkaarten, gaan vallen onder het 4-partijen schema en dus gebonden zijn aan de maximum percentages.

Vandaar dus het beëindigen van de samenwerking met banken. Ik noemde al eerder Portugal, Google translate van de landing page van de PT site:
Important Note: As reported to holders of American Express® Cards issued by Millennium bcp, following changes to European Regulations, Millennium bcp ceased to issue American Express Cards on September 30, 2018, which ceased to operate on 20 September January 2019.
Overigens blijft betreffende bank wel transacties verwerken voor Amex aldus de informatie, dus blijkbaar heeft Amex dit niet zelf uitgerold in het betreffende land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruiseronline
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-01-2024
Hallo,

Mede op dit forum argumenten gezocht voor kreditcard keuze. Ik heb gekozen voor de gold card van American Express. Redenen: reward miles sparen bij: hotels, vluchten, paypal aankopen, diverse winkels (bijv ikea, hornbach). Acceptatie is prima, ook internationaal. Heb er al bij mn lokale jumbo mee betaald, en ook mn lokale verhandel (500 euro verf gehaald 😳) accepteerde hem. En al die reward miles kun je leuke dingen mee doen, zoals tickets, hotels, maar ook aankopen bij winkels.

Huidige aanbod voor Gold card bij Amex is half jaar gratis, maar als je op link hieronder klikt is het een heel jaar gratis en krijg je 20.000 reward miles gratis

*knip*

Gr, kees

Referals zijn niet toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 18-08-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruiseronline
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-01-2024
Mensen die referals zoeken weten hun zelf wel welke weg ze moeten bewandelen, dat is echter hier offtopic. Zie verder ook de wijziging in beleid van Tweakers op het onderwerp van referals:
Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018

Verder interrested in ervaringen van anderen met amex, met name als het gaat om overboekingen via paypall. Ik maak regelmatig geld over naar bekenden, wat nu gewoon via bankrekening gaat, maar zou ook via paypal kunnen (waarmee je dan weer 1 reward mile per euro spaart)

Gr, Kees

[ Voor 49% gewijzigd door defiant op 18-08-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dat wordt zo opgepikt door Amex en dat vinden ze niet zo leuk.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 13:45
Overboekingen naar particuliere werken zover ik weet niet met Amex op PayPal. Kan me herinneren dat ik allen mijn bankrekening daarvoor kon gebruiken. Ook wel logisch omdat daar extra transactiekosten aanvast zitten die normaal door een bedrijf betaald worden aan Paypal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het kan ook via creditcard, maar Paypal rekent natuurlijk gewoon een fee daarvoor. Ik denk niet dat die par reward miles dat waard zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

https://www.nu.nl/economi...19-weg-uit-nederland.html

Voor mensen die punten sparen misschien maar eens snel gaan kijken of je ze nog kunt inleveren.

Ben benieuwd of Qander een alternatief gaat bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:42
Vreemd bericht, want andere ICS cards kunnen wel worden aangevraagd:
De ANWB Creditcards zijn wegens een technisch probleem helaas tijdelijk niet beschikbaar. Wij weten op dit moment nog niet hoe lang deze storing zal duren. Dit geldt alleen voor het aanvragen van een ANWB Creditcard. Onze excuses voor het ongemak. Heb je al een ANWB Creditcard? Dan is dit probleem niet van toepassing. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van je kaart en inloggen bij Mijn Card Online.
Link: https://www.anwb.nl/creditcard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

U123456 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:35:
[...]
Is al een tijdje zo. Was eerst enkel bij de Gold card. Had er juist vlak voor de vakantie eentje aangevraagd omdat ik gebruik wilde maken van de ruime autoverzekering bij het boeken van een huurauto. Dat liep ook niet soepel maar eenmaal aangevraagd ging alles goed. Heb daarna mijn te dure Rabobank mastercard opgezegd.

Vermoed dat 'technisch probleem' een meer financieel-economische achtergrond heeft omdat het wel heel lang duurt..

[ Voor 9% gewijzigd door bombadil op 31-08-2019 21:53 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bombadil schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:52:
[...]

Is al een tijdje zo. Was eerst enkel bij de Gold card. Had er juist vlak voor de vakantie eentje aangevraagd omdat ik gebruik wilde maken van de ruime autoverzekering bij het boeken van een huurauto. Dat liep ook niet soepel maar eenmaal aangevraagd ging alles goed. Heb daarna mijn te dure Rabobank mastercard opgezegd.

Vermoed dat 'technisch probleem' een meer financieel-economische achtergrond heeft omdat het wel heel lang duurt..
Ik denk dat ANWB zomaar gaat stoppen met de creditcards van de ICS. Misschien dat het niet rendabel is aangezien de ANWB kaarten een stuk goedkoper zijn (in verhouding) met ICS kaarten.

Misschien dat ze switchen naar Qander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens is het ook niet meer mogelijk om een Prepaid CC aan te vragen bij ICS

Zou dat met deze zaak te maken hebben?
https://www.banken.nl/nie...schuld-prepaid-creditcard

Wel kan ik een Duitse IBAN invullen zonder foutmeldingen, maar kan ik de aanvraag niet afronden vanwege een storing. Zijn ze bezig om ook EU Ibans te accepteren?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 31-08-2019 23:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
U123456 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:35:
[...]
Het lijkt me waarschijnlijker dat ANWB in onderhandeling is met ICS. Recent is De Bijenkorfkaart 2 euro per jaar duurder geworden en daarmee is de ANWB kaart nu de goedkoopste ICS-kaart geworden.
Vermoedelijk wil ICS ook hier de bijdrage verhogen maar gaat ANWB daar niet zonder meer in mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 15:53
Wally2002 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:57:
[...]

Om hier nog even op terug te komen: ik had eind juni een ING Luxembourg rekening aangevraagd om daarmee een aanvraag voor een Amex BeLux kaart te kunnen doen.
De aanvraag bij ING Lux is echter afgewezen kreeg ik maandag per e-mail door:

[...]

zonder verdere uitleg. Ik ga er nog een mailtje aan wagen, ben benieuwd of ze daar nog mededelingen over willen doen.
De 100 euro die je moet storten van je bankrekening (in Duitsland ;) heb ik nog niet terug.

De Belux Amex lijkt hem dus niet te gaan worden.

Ga nu erover nadenken of ik de FB Amex blijf houden, of wellicht switchen naar de reguliere Amex.
Helaas is Miles & More geen partner waar je de Membership Rewards naartoe kan overboeken geloof ik. De shop lijkt overigens wel aangepast te zijn waar met MR giftcards e.d. kunnen worden aangeschaft.
Ik kreeg een mail van Monese dat ik naast mijn Britse IBAN er een Belgische IBAN bij krijg: https://support.monese.co...N-could-I-also-retain-it-

Wellicht lukt het daarmee dan wel om de Belux Amex aan te vragen? Wellicht het proberen waard.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 17:12

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

blu-fox schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:09:
[...]

Ik kreeg een mail van Monese dat ik naast mijn Britse IBAN er een Belgische IBAN bij krijg: https://support.monese.co...N-could-I-also-retain-it-

Wellicht lukt het daarmee dan wel om de Belux Amex aan te vragen? Wellicht het proberen waard.
Goed plan, moet je wel even checken of direct debit wordt geaccepteerd op die Iban en zo nee moet je kiezen om het zelf over te maken maandelijks

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:53:
Overigens is het ook niet meer mogelijk om een Prepaid CC aan te vragen bij ICS

Zou dat met deze zaak te maken hebben?
https://www.banken.nl/nie...schuld-prepaid-creditcard
Is ook redelijk ongewoon een prepaid cc hebben en er dan een schuld op opbouwen, het doel van een prepaid cc is juist dat je dat niet kan. Immers eerst opladen en dan kan je ermee betalen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wally2002 schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:10:
[...]

Het lijkt me waarschijnlijker dat ANWB in onderhandeling is met ICS. Recent is De Bijenkorfkaart 2 euro per jaar duurder geworden en daarmee is de ANWB kaart nu de goedkoopste ICS-kaart geworden.
Vermoedelijk wil ICS ook hier de bijdrage verhogen maar gaat ANWB daar niet zonder meer in mee.
Daarvan was dit jaar al voor het eerst in jaren net de bijdrage verhoogd.

Maar de ANWB prepaid creditcard is echt al tijden niet meer aan te vragen, al ongeveer een half jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 21:28
https://www.euroclixmastercard.nl is de goedkoopste ics mastercard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:28

nlboy

Alles kitz?

Wally2002 schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:10:
[...]

Zou me niks verbazen dat ICS de prijzen omhoog wilt gooien. De winkeliers mogen voortaan geen geld vragen bij betaling van een CC, maar in ruil daarvoor hoeven winkeliers lagere transactiekosten te betalen. Dus waarschijnlijk heeft dit er mee te maken.

bron: https://www.rtlz.nl/life/...-toeslag-transactiekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:36
Cruiseronline schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:32:
Huidige aanbod voor Gold card bij Amex is half jaar gratis, maar als je op link hieronder klikt is het een heel jaar gratis en krijg je 20.000 reward miles gratis
Ik zie via referrals dat ik 10.000 punten krijg, niet 20.000. Weet iemand hoe dat zit?
Op sommige pagina's lees ik dat je voor extra punten 500€ moet uitgeven in de eerste drie maanden, maar dat staat niet op die referral pagina's. Is de 20.000 punten actie alweer klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
LeBrun schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:12:
[...]

Ik zie via referrals dat ik 10.000 punten krijg, niet 20.000. Weet iemand hoe dat zit?
Op sommige pagina's lees ik dat je voor extra punten 500€ moet uitgeven in de eerste drie maanden, maar dat staat niet op die referral pagina's. Is de 20.000 punten actie alweer klaar?
Voor Gold is het inderdaad 10k punten ook via referal.
Platinum is wel 20k punten.

Je moet wel 500 euro uitgeven in de eerste 3 maanden.
Kan ook via Paypal of iets dergelijks.

[ Voor 8% gewijzigd door xares op 06-09-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En vergeet niet dat degene die refereert ook MR krijgt.

Die 10k vertegenwoordigen naar mijn idee ongeveer € 100, 20k het dubbele. Je kunt degene van wie je de referral krijgt dus gewoon om ongeveer dat bedrag vragen als je het een beetje optimaliseren wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 07-05 17:12

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Anoniem: 567735 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:50:
En vergeet niet dat degene die refereert ook MR krijgt.

Die 10k vertegenwoordigen naar mijn idee ongeveer € 100, 20k het dubbele. Je kunt degene van wie je de referral krijgt dus gewoon om ongeveer dat bedrag vragen als je het een beetje optimaliseren wilt.
10k MR is 80 euro

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:29
20k is €80, maar helaas is het sinds 28 augustus 10k geworden. Een jaar gratis is nog wel.
Anyways als je geduld hebt komt 20k vanzelf weer terug.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat er nog wel wat meer te halen is als je verstandig inwisselt, maar dat hangt ook van je reispatroon af natuurlijk. Mijn punt is dat die luitjes die referrals aanbieden meestal "vergeten" te melden dat ze er zelf ook baat bij hebben en daarmee profiteren van de onwetendheid van anderen.

Als dat ook nog het eerste jaar gratis is, kun je dus zelfs geld toe krijgen als je een AMEX aanvraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik ben even benieuwd naar de annuleringsverzekering die bij sommige Amex kaarten zit. Stel ik reserveer een kamer via booking.com, die reservering kun je niet annuleren. Wegens omstandigheden lukt het mij niet om in te checken. Biedt de kaart hier dan uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 20:27
Anoniem: 258387 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:31:
Ik ben even benieuwd naar de annuleringsverzekering die bij sommige Amex kaarten zit. Stel ik reserveer een kamer via booking.com, die reservering kun je niet annuleren. Wegens omstandigheden lukt het mij niet om in te checken. Biedt de kaart hier dan uitkomst?
Ligt er geheel aan wat de omstandigheden zijn. En mits betaald met je Amex. Ervaring is dat AXA (die voor amex de verzekeringen afhandelt) erg moeilijk is, in tegenstelling tot de ANWB Reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rub147 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:34:
[...]

Ligt er geheel aan wat de omstandigheden zijn. En mits betaald met je Amex. Ervaring is dat AXA (die voor amex de verzekeringen afhandelt) erg moeilijk is, in tegenstelling tot de ANWB Reisverzekering.
In dit geval moest ik mijn vakantie afbreken na 1 dag ivm familieomstandigeheden. Ik ben nu bijna 2500 euro aan tickets en hotelkosten kwijt die ik nergens kan claimen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 258387 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:39:
[...]

In dit geval moest ik mijn vakantie afbreken na 1 dag ivm familieomstandigeheden. Ik ben nu bijna 2500 euro aan tickets en hotelkosten kwijt die ik nergens kan claimen helaas.
@PWM heeft daar wel eens wat over gezegd. Maar zijn ervaringen met AXA waren heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 258387 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:39:
[...]

Je zult toch even in de verzekeringsvoorwaarden moeten duiken of de aan de Amex gekoppelde verzekering biedt wat je zoekt. De van toepassing zijnde gebeurtenissen zijn specifiek omschreven (en niet iets vaags als 'familieomstandigheden').
Sowieso moet je reis/hotel betaald zijn met de Amex kaart (in ieder geval bij claim bij annulering cq afbreken van de reis).
En zoals hiervoor aangegeven zijn er wisselende berichten over het uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wally2002 schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:12:
[...]

Je zult toch even in de verzekeringsvoorwaarden moeten duiken of de aan de Amex gekoppelde verzekering biedt wat je zoekt. De van toepassing zijnde gebeurtenissen zijn specifiek omschreven (en niet iets vaags als 'familieomstandigheden').
Sowieso moet je reis/hotel betaald zijn met de Amex kaart (in ieder geval bij claim bij annulering cq afbreken van de reis).
En zoals hiervoor aangegeven zijn er wisselende berichten over het uitkeren.
Ja, ik laat dat er maar even bij nu ik da zo lees. Als ik al in een vervelende situatie zit heb ik geen zin om hemel en aarde te moeten bewegen om een paar centen terug te krijgen. Ik heb een aantal jaartjes een kaart van Amex en ben over het algemeen redelijk tevreden, vandaar dat ik dacht dat het een prima aanvulling kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Goeie tip!, 1e jaar gratis en de opkomende jaren 15 euro per jaar inclusief reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 258387 schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:21:
[...]

Ja, ik laat dat er maar even bij nu ik da zo lees. Als ik al in een vervelende situatie zit heb ik geen zin om hemel en aarde te moeten bewegen om een paar centen terug te krijgen. Ik heb een aantal jaartjes een kaart van Amex en ben over het algemeen redelijk tevreden, vandaar dat ik dacht dat het een prima aanvulling kon zijn.
Je kunt even kijken of je kaart een reis- en annuleringsverzekering biedt. Je kunt de claim nu indienen, en als hij wordt afgewezen dan na een jaar beslissen of je er nog achteraan gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03 09:14
Anoniem: 632581 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:01:
[...]

Goeie tip!, 1e jaar gratis en de opkomende jaren 15 euro per jaar inclusief reisverzekering.
Aanvullende reisverzekering :) Dus reisongemakkenverzekering, zeker geen vervanging voor een normale reisverzekering zoals wel bij amex gold/plat of mastercard black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nog altijd is het onmogelijk om een creditcard aan te vragen via ANWB. Zouden ze op zoek zijn naar een andere partner?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:51
Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:52:
Nog altijd is het onmogelijk om een creditcard aan te vragen via ANWB. Zouden ze op zoek zijn naar een andere partner?
Ben hier ook wel benieuwd naar maar ik hoop het eerlijk gezegd niet... ben uiterst tevreden met de Gold card van/via ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-05 17:12
Heb zelf een MasterCard Black maar ik begrijp dat het toch verstandig is voor een losse reisverzekering te gaan? Ik dacht dat die bij mijn kaart inbegrepen zit juist zo uitgebreid was en niet een "reisongevallen" verzekering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
nielsiejjj92 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:54:
Heb zelf een MasterCard Black maar ik begrijp dat het toch verstandig is voor een losse reisverzekering te gaan? Ik dacht dat die bij mijn kaart inbegrepen zit juist zo uitgebreid was en niet een "reisongevallen" verzekering is.
Op deze vraag kun je m.i. eigenlijk geen goed antwoord in dit topic verwachten omdat het heel persoonlijk is wat een goede verzekering is.

neem even de moeite om de documentatie en voorwaarden van je MC Black verzekering door te nemen en bepaal of dat voldoende is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Zijn er eigenlijk nadelen aan de euroclix creditcard? Verkopen ze je dat bijv voor de punten die je krijgt per aankoop met de creditcard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
@twkr18526 Weinig. Ik gebruik 'm al jaren. De enige nadelen vind ik het gebrek aan Apple Pay support en de koersopslag voor transacties anders dan in €. Daar gebruik ik dus de DKB en Revolut voor. Eventueel heb ik Monese als backup.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Napsju schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 04:24:
@twkr18526 Weinig. Ik gebruik 'm al jaren. De enige nadelen vind ik het gebrek aan Apple Pay support en de koersopslag voor transacties anders dan in €. Daar gebruik ik dus de DKB en Revolut voor. Eventueel heb ik Monese als backup.
Ik heb nu N26, maar ga over 2 weken een auto huren in Spanje. Vroeger gebruikte ik de SNs creditcard toen het nog goedkoper was dan nu.

Zal naar de euroclix kaart kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
twkr18526 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

Ik heb nu N26, maar ga over 2 weken een auto huren in Spanje. Vroeger gebruikte ik de SNs creditcard toen het nog goedkoper was dan nu.

Als je de Euroclix kaart op tijd in huis wil hebben, dan zou ik maar opschieten!
De aanvraagprocedure bij ICS neemt namelijk ongeveer 2 weken in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Napsju schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 04:24:
@twkr18526 Weinig. Ik gebruik 'm al jaren. De enige nadelen vind ik het gebrek aan Apple Pay support en de koersopslag voor transacties anders dan in €.
@U123456 Vraag me toch af welke gegevens euroclix deelt met andere bedrijven voor marketing doeleinden.

Zit niet te wachten op vergen direct mail post van Lotto, etc. Of callcenter telefoontjes. Vind die belletjes uit Algerije al irritant.

Hier de uitleg op hun site:
https://www.euroclix.nl/about/euroclix
Op deze manier biedt EuroClix haar leden interessante informatie die nauw aansluit op de door de leden aangegeven interessegebieden. Tegelijkertijd ondersteunt EuroClix de direct online marketing activiteiten van bedrijven zoals Staatsloterij, bol.com, Booking.com, wehkamp, Thuisbezorgd.nl, MediaMarkt, Essent, Philips en Algemeen Dagblad. Elke week komen daar nieuwe adverteerders bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
twkr18526 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

@U123456 Vraag me toch af welke gegevens euroclix deelt met andere bedrijven voor marketing doeleinden.

Zit niet te wachten op vergen direct mail post van Lotto, etc. Of callcenter telefoontjes. Vind die belletjes uit Algerije al irritant.

Hier de uitleg op hun site:
https://www.euroclix.nl/about/euroclix

[...]
De kaart wordt uitgegeven door ICS en die hanteren de algemene voorwaarden die voor alle smaken creditcards gelden.
In de FAQ staat:
Nee, EuroClix heeft geen inzage in jouw aankopen. International Card Services (ICS) levert geen aankoop- of betalingsgegevens aan EuroClix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-05 18:24
U123456 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:53:
[...]
Als je de Euroclix kaart op tijd in huis wil hebben, dan zou ik maar opschieten!
De aanvraagprocedure bij ICS neemt namelijk ongeveer 2 weken in beslag.
Ze konden mijn limiet wel in 4 dagen verhogen, met extra navraag voor gegevens (en na een belletje en mailtje van mij omdat formulier invoer gegevens op de website niet werkte). Daarvoor staat normaal ook 2 weken. Dus ze kunnen we snel zijn. Ik merk dat ze dat met name zijn als je ze belt. Toen ik 1 van mijn ICS kaarten aanvroeg vier jaar geleden en na een week nog niets hoorde heb ik er ook achteraan gebeld en had ik de kaart binnen enkele dagen. En dat was toen in de kerstperiode weet ik nog.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga wat meer vliegen en kijk met een schuin oog naar Amex flying blue platinum. Vlieg eigenlijk altijd klm. Overwegingen:
- Heb (ivm lengte) eigenlijk altijd economy comfort nodig, dus met platinum scheelt dat al
- reisverzekering kun je wegstrepen
- koffer gratis
- huurauto verzekerd
- priority boarding/privium
- partner ook een kaart
- pre sale op concerten

Nu vind ik die 350 een prima bedrag, gezien bovenstaande. Echter, standaard tarief is 600. Wat zijn de ervaringen met verlengen? Valt daar nog iets te regelen?

Zie ik voor of nadelen over het hoofd?

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 08-10-2019 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 16:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Je weet dat je met de amex platinum geen FB platinum wordt? Daarvoor zal je toch echt moeten vliegen.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mrsar schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:04:
Je weet dat je met de amex platinum geen FB platinum wordt? Daarvoor zal je toch echt moeten vliegen.
Wait wut??? dacht dat dat het hele doel was van de 'Flying Blue – American Express Platinum Card'...

Dat zou er een flinke streep doorheen halen.... Lekker gemarket dan :X

Anders gezegd; wat stelt het 'Flying Blue' deel dan voor?

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 08-10-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:07
MikeyMan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:07:
[...]

Wait wut??? dacht dat dat het hele doel was van de 'Flying Blue – American Express Platinum Card'...

Als je al platinum bent krijgt je parter dan wel "gratis" platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
Je krijgt wel extra XP bij Flying Blue waardoor je sneller in status stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

menzo schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:25:
[...]

Als je al platinum bent krijgt je parter dan wel "gratis" platinum
Ja dat is bij KLM volgens mij ook al zo...

Maar er is dus een (uiteraard geheel toevallig) verschil tussen Amex Platinum en Flying Blue Platinum die niet wordt overkomen door de combinatie van de twee.

@Ping83 ja dat lijkt het enige te zijn, maar dat maakt de business case wel een lastige. Voorzie 10-12 vluchten per jaar. Flying Blue Silver lijkt in dat kader maximaal haalbaar te zijn. Vandaar dat ik dacht met Amex een stap te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Anoniem: 258387 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:31:
Mits je aan de volgende voorwaarden voldoet. Als aanname ga ik er vanuit dat je het over een goldcard hebt.

2. U krijgt maximaal €4.500 uitbetaald wanneer u uw reis annuleert, uitstelt of ervan afziet omdat:
a) U, of een persoon die met u meereist, of een persoon die u bezoekt als voornaamste doel van uw reis, een ongeval
overkomt, ziek wordt of overlijdt voor aanvang van uw reis.
b) Een naaste verwant van u, of van een persoon die met u meereist, of van een persoon die u bezoekt als voornaamste doel
van uw reis, een ongeval overkomt, ziek wordt of overlijdt voor aanvang van uw reis.
c) U wordt ontslagen, welk ontslag in aanmerking komt voor een werkloosheidsuitkering onder de huidige wetgeving.
d) U wordt opgeroepen om zitting te nemen in een jury of moet verschijnen als getuige (niet als deskundige in een beroeps-,
professionele of andere, vergelijkbare hoedanigheid).
e) Uw woning of uw bedrijfspand onvoorziene ernstige schade heeft opgelopen indien een dergelijke schade naar verwachting
meer dan €30.000 bedraagt.
f) Diefstal uit uw woning of uit uw bedrijfspand heeft plaatsgevonden in verband waarmee de politie uw aanwezigheid
noodzakelijk acht.
g) Een vertraging optreedt die langer duurt dan 24 uur op de heenreis van uw reis of als de duur van uw reis zich vermindert
op zijn minst met 25% als gevolg van een staking, slechte weersomstandigheden, een mechanisch defect van of ongeluk met een openbaar vervoermiddel, of een verkeersongeval, waardoor u niet langer op reis wilt gaan.

Hier kan je alle voorwaarden lezen. Ik heb naast deze kaart iig geen aparte reis en annulerings verzekering mee. https://www.americanexpre...rwaarden-GoldPremium1.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

[...]

meer punten bij besteding op de kaart (let op het verschil tussen klm/af en reguliere aankopen)
Je krijgt meer xp 1x per jaar (30xp dacht ik)

en als je dus platinum bent bij klm/af fb programma dan kan je inderdaad gebruik maken van de platinumfor2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Ik heb overigens gisteren verschillende documentaires gezien waar gezegd wordt dat creditcards waarmee je punten verdiend slecht zijn omdat je meer gaat spenden voor punten. Ik zie dat al bij mijn Bijenkorf card gebeuren. Daar doe ik bijna alles mee en met de extra ABN AMRO card bijna niets.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
stormbreaker schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:21:
Ik heb overigens gisteren verschillende documentaires gezien waar gezegd wordt dat creditcards waarmee je punten verdiend slecht zijn omdat je meer gaat spenden voor punten. Ik zie dat al bij mijn Bijenkorf card gebeuren. Daar doe ik bijna alles mee en met de extra ABN AMRO card bijna niets.
Probeer ook zoveel mogelijk via AMEX te betalen. Maar ga geen dingen kopen voor die punten ansich :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

stormbreaker schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:21:
Dat ligt toch echt bij de mensen zelf, ik geef alleen uit aan dingen die ik anders ook gekocht zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
mrsar schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:32:
[...]

Dat ligt toch echt bij de mensen zelf, ik geef alleen uit aan dingen die ik anders ook gekocht zou hebben.
Je kan wel zeggen dat het aan de mensen zelf ligt, maar het gaat ook om dingen in het onderbewustzijn. De een is er gevoeliger voor dan de ander, dat is hetzelfde als de discussie over lootboxes in games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
[...]

Ik heb toch wel het idee dat Amex vrij duidelijk is dat het wat anders is dan je niveau bij FB, Amex schrijft zelf op hun productpagina:
De kaart staat los van uw Flying Blue deelnemersniveau.
Maar ben het wel eens met je punt dat de specifieke FB Amex kaart slechts een beperkt aantal voordelen heeft die lang niet voor iedereen interessant zijn.
Afhankelijk van welke Amex kaart je hebt zoals hiervoor aangegeven jaarlijks een x aantal XP, FB miles sparen op je uitgaven (meer bij AF/KLM) en wat volgens mij niet genoemd is de geldigheid van je miles verlengen bij elke uitgave (mocht je een tijd niet vliegen). Verder uitgaven bij AF/KLM in drie termijnen betalen, en de plat4two bij de FB Amex platinum kaart.

Is de reguliere Amex platinum wellicht niet iets?
Volgens mij dezelfde verzekeringsvoorwaarden, loungetoegang via Priority Pass (dus niet afhankelijk van status bij airline), Privium Plus, je spaart membership rewards die je kunt omzetten naar bv Flying Blue Miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Wally2002 zelfs die uitspraak (die ik overigens over het hoofd had gezien) is enigszins ambigu.

Maar terechte punten. Gewone platinum lijkt in dit stadium zelfs meer waarde te hebben. Eerste jaar is dan ook nog wel te doen. Maar 600 euro voor privium, lounge toegang en de reisverzekering is een hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03 09:14
MikeyMan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:19:
@Wally2002 zelfs die uitspraak (die ik overigens over het hoofd had gezien) is enigszins ambigu.

Maar terechte punten. Gewone platinum lijkt in dit stadium zelfs meer waarde te hebben. Eerste jaar is dan ook nog wel te doen. Maar 600 euro voor privium, lounge toegang en de reisverzekering is een hoop geld.
Kijken eens of AMEX Gold (al dan niet FB) of Mastercard Black niet iets voor je is. CC fee haal je er met de verzekeringen al min of meer uit (als je nu een doorlopende reisverzekering hebt, kun je die opzeggen). Met AMEX heb je dan nog het extraatje van de punten sparen en 75 euro reiscredit en 2x loungebezoek, met MC Black krijg je een Priority Pass en ook autohuurverzekering. AMEX plat is eigenlijk alleen kosteneffectief als je ook daadwerkelijk gebruik maakt van alle "luxe" opties die de kaart biedt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

stormbreaker schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:10:
[...]

Je kan wel zeggen dat het aan de mensen zelf ligt, maar het gaat ook om dingen in het onderbewustzijn. De een is er gevoeliger voor dan de ander, dat is hetzelfde als de discussie over lootboxes in games.
Dat ligt toch nog steeds aan de mensen zelf? Het lijkt alsof mensen tegenwoordig vooral goed zijn in verantwoordelijkheid afschuiven. "M'n zoon heeft via PSN voor €1600 aan FIFA spullen gekocht, boehoe!" Ja, wie koppelt die CC aan PSN? Wie stelt geen parental controls in? Even in de spiegel kijken meneer.

En niks van dat alles moet. Je moet geen CC nemen. Je moet niet op PSN. Allemaal vrije keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door SayWhatAgain! op 09-10-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Heeft iemand toevallig ervaringen met het huren van een auto bij Avis in Gran Canarie (las palmas airport)?

We hebben nu een reservering gemaakt via autoeurope op mijn naam en ik heb op dit moment alleen een N26 creditcard. Ik heb een andere creditcard aangevraagd, maar die is wellicht niet op tijd binnen. Vraag me af of se N26 wordt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
AMEX is een rukcard die vrijwel nergens wordt geaccepteerd. En mocht je de verzekering nodig hebben, dan keren ze bijna nooit uit.

Als het toch voor de punten is, neem dan de goedkoopste (Green Card) en sluit de reisverzekering los af.

Ik heb een Euroclix Card, heel tevreden mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MikeyMan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:19:

In de praktijk kun je als je belt vrijwel altijd voor €300 verlengen of krijg je een flinke buts aan airmiles. Ik ben erg blij met mijn plat, Privium is echt ideaal op Schiphol en loungetoegang maakt het vliegen veel beter.

De acceptatie valt inderdaad tegen in Nederland(alhoewel Jumbo, Aldi en de HEMA nu ook Amex accepteren) maar je kan er op internet op de meeste plekken wel mee terecht(desnoods door de kaart aan paypal te koppelen).

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
twkr18526 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:55:
Heeft iemand toevallig ervaringen met het huren van een auto bij Avis in Gran Canarie (las palmas airport)?

We hebben nu een reservering gemaakt via autoeurope op mijn naam en ik heb op dit moment alleen een N26 creditcard. Ik heb een andere creditcard aangevraagd, maar die is wellicht niet op tijd binnen. Vraag me af of se N26 wordt geaccepteerd.
Het is geen N26 CREDITcard, maar een N26 debitcard. Veel autoverhuurders beginnen daar niet aan. Kijk even in je boekingsbevestiging of op hun website wat erover staat. Als de verhuurder deze kaart wel aanpakt zorg er dan voor dat de hele borg bij het begin van de huurperiode kan worden afgeschreven. Krijg je dan aan het eind terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
twkr18526 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

Je bedoeld de SNS creditcard? Maar in welke aanvraagprocedure zit je nu? Met een prepaid cc kan je bijna nooit een auto huren. Bovendien moet je cc ook ook reliëf hebben. Bijv. de Argenta card heeft dat niet. Zie deze site https://radio2.be/de-insp...ien-geen-huurauto-krijgen Even op letten welke je neemt. Alle bekende Nederlandse kaarten (AMEX, ICS (VISA/Mastercard), ING, Rabo, SNS volgens mij ook) hebben reliëf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stormbreaker schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:52:
[...]

Je bedoeld de SNS creditcard? Maar in welke aanvraagprocedure zit je nu? Met een prepaid cc kan je bijna nooit een auto huren. Bovendien moet je cc ook ook reliëf hebben. Bijv. de Argenta card heeft dat niet. Zie deze site https://radio2.be/de-insp...ien-geen-huurauto-krijgen Even op letten welke je neemt. Alle bekende Nederlandse kaarten (AMEX, ICS (VISA/Mastercard), ING, Rabo, SNS volgens mij ook) hebben reliëf.
N26 (Black) wilde het nog wel doen bij Hertz, maar het zal waarschijnlijk aan de aanbieder liggen of je er wel of niet mee wegkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
@stormbreaker @U123456
Ik heb met de N26 debitcard een boeking gedaan bij autoeurope voor een auto bij avis. De creditcard die ik aangevraagd heb is bij amex, maar zal waarsch niet voor de vakantie binnen zijn.

Genoeg geld op de N26 zetten gaat wel lukken, maar als avis de N26 niet accepteert, heb ik straks een boeking bij autoeurope betaald, maar geen (andere) cc op mijn naam voor avis.

Misschien moet ik reservering bij autoeurope voor 48 tevoren annuleren. En ergens een nieuwe boeking doen met mn vriendins mastercard cc.

[ Voor 0% gewijzigd door twkr18526 op 09-10-2019 20:22 . Reden: Taalfoutjes eruit gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Andere vraag: zijn een debitcard en prepaidcard hetzelfde? Gegoogled en zijn zo te zien hetzelfde.

[ Voor 28% gewijzigd door twkr18526 op 09-10-2019 20:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Inmiddels kun je bij de ANWB weer CC's aanvragen.

De Visa Classic krijg je voor 16E per jaar
De Visa Silver voor 26,50 (1e jaar gratis)
De Visa Gold voor 38,50 (1e jaar gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
twkr18526 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:21:
@stormbreaker @U123456
Ik heb met de N26 debitcard een boeking gedaan bij autoeurope voor een auto bij avis. De creditcard die ik aangevraagd heb is bij amex, maar zal waarsch niet voor de vakantie binnen zijn.

Genoeg geld op de N26 zetten gaat wel lukken, maar als avis de N26 niet accepteert, heb ik straks een boeking bij autoeurope betaald, maar geen (andere) cc op mijn naam voor avis.

Misschien moet ik reservering bij autoeurope voor 48 tevoren annuleren. En ergens een nieuwe boeking doen met mn vriendins mastercard cc.
Dat laatste zou ik doen. AMEX accepteert niet altijd. Ik was snel geaccepteerd maar heb de kaart meteen doorgeknipt en geannuleerd omdat ik geen derde cc wil, heb er al 2. Vond ik te duur. Ik was in 1 week geaccepteerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
twkr18526 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:21:
@stormbreaker @U123456

Ik zou adviseren even contact op te nemen met de verhuurder of zij problemen hebben met een andere creditcard al dan niet op een andere naam, die je daar ter plaatse gebruikt voor de borg. Uiteindelijk willen zij een stukje zekerheid dat bij eventuele schade een doorbelasting op de kaart gedaan kan worden en in principe hebben zie die zekerheid bij elke creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wally2002 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:16:
[...]
Uiteindelijk willen zij een stukje zekerheid dat bij eventuele schade een doorbelasting op de kaart gedaan kan worden en in principe hebben zie die zekerheid bij elke creditcard.
Als die op naam van de huurder staat ja. Anders is een chargeback zo gedaan, de houder van de creditcard heeft immers geen auto gehuurd en staat niet op het contract, en is dus geen partij bij schades. Dat gaat dus niet werken (dat het soms geaccepteerd wordt, alla, maar je kun er gewoon niet op rekenen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 00:06:
[...]

Als die op naam van de huurder staat ja. Anders is een chargeback zo gedaan, de houder van de creditcard heeft immers geen auto gehuurd en staat niet op het contract, en is dus geen partij bij schades. Dat gaat dus niet werken (dat het soms geaccepteerd wordt, alla, maar je kun er gewoon niet op rekenen).
Goed punt, daarom sowieso even contact opnemen dan weet je waar je op kunt rekenen. Eventueel een tweede bestuurder op het contract zetten die dan met CC betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wally2002 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 02:51:
[...]
Goed punt, daarom sowieso even contact opnemen dan weet je waar je op kunt rekenen. Eventueel een tweede bestuurder op het contract zetten die dan met CC betaald.
Let wel op dat dat bij een contract via een broker meestal niet kan (wijziging contract betekent gewoon rack rates betalen), dus beter annuleren en opnieuw boeken dan, en dan ook kijken of de creditcard niet op naam van de hoofdbestuurder staan moet.
Pagina: 1 ... 29 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1