Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

miniterror schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:28:
[...]

Ik wilde hem gebruiken voor incidentele uitgaven in het buitenland.
Vorig jaar in Portugal bijvoorbeeld wilde ik een auto huren tijdens de vakantie, dat kon niet omdat ik geen CC had.
Betaal nu ook buitenlandse bestellingen met Paypal, misschien ook maar de CC gebruiken als dat een gunstigere wisselkoers is.
Alles is gunstiger dan de PayPal wisselkoers :D

DUT Racing

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:00
Momenteel heb ik een VISA World Card + ABN MasterCard. Ik twijfel of ik er niet gewoon 1 op moet zeggen. De VISA heb ik 5,5 jaar geleden erbij genomen om extra zekerheid te hebben bij het reizen door de USA (vakantie).
Ik bestel online spullen met een van mijn cards en tijdens vakantie komen deze goed van pas.

Wat is wijsheid? Waarom moet ik er 2 houden? :) De VISA of de ABN MasterCard weg doen?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
-Muncky- schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:06:
Momenteel heb ik een VISA World Card + ABN MasterCard. Ik twijfel of ik er niet gewoon 1 op moet zeggen. De VISA heb ik 5,5 jaar geleden erbij genomen om extra zekerheid te hebben bij het reizen door de USA (vakantie).
Ik bestel online spullen met een van mijn cards en tijdens vakantie komen deze goed van pas.

Wat is wijsheid? Waarom moet ik er 2 houden? :) De VISA of de ABN MasterCard weg doen?
Ik zou lekker de duurste weg doen. Beide kaarten zijn van ICS, dus voor redundancy hoef je het niet te doen. Ik neem aan dat je de kaart van ABN Amro ook via iDeal kunt “opladen,” dus qua limiet maakt het ook niet veel uit.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:06
oohh schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:17:
[...]

Ik zou lekker de duurste weg doen. Beide kaarten zijn van ICS, dus voor redundancy hoef je het niet te doen. Ik neem aan dat je de kaart van ABN Amro ook via iDeal kunt “opladen,” dus qua limiet maakt het ook niet veel uit.
Is het niet handiger om altijd een MC en Visa op zak te hebben vanwege de dekking van beide kaarten?

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:48
-Muncky- schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:06:

Welke extra zekerheid had je beoogd met de tweede kaart?
Acceptatie wereldwijd? Dan lijkt VISA de betere kaart met meer merchants die de kaart accepteren, maar voor specifieke landen kan het toch verstandig zijn hiernaar onderzoek te doen.

Kijken naar de jaarlijkse kaartbijdrage zoals hiervoor genoemd is uiteraard ook een optie.
Denk eventueel ook aan verschillende wisselkoersopslagen, aankoopverzekeringsvoorwaarden, bestedingslimieten e.d. maar dat hangt dus ook van het beoogde gebruik af.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Even een vraagje. Ik heb een VISA card, ben laatst gebeld voor upgrade naar een Gold card, voor dezelfde prijs als mijn huidige, die ik voor het jaar over is kosteloos kon annuleren om de hogere bijdrage te voorkomen. Dus daar ben ik mee akkoord gegaan.
Nu lijkt er toch een addertje onder het gras te zitten. De nieuwe card is nog niet binnen, en ik moet mijn rekening gaan betalen. De nieuwe card staat dus WEL in mijnICS, met een rekening van 36,50 voor de jaarbijdrage van de card. Terwijl ik die van de vorige card net in Oktober heb voldaan. |:( Ben ik nou alsnog in een trucje getrapt?
Het is geen gigantisch bedrag maar gaat me om het pricipe. Mij is verteld dat er niks zou veranderen behalve de voorwaarden van de card. Dan verwacht ik niet opeens dubbel te hoeven betalen.

Ik kan overigens mijn rekening op de oude card ook niet voldoen, daar staat 'gemigreerd' bij, dus dit gaat heel soepel. 8)7

Heb al contact gezocht met ICS, maar wil graag in afwachting daarvan eens peilen of dit normaal is. Zijn er meer mensen die in deze situatie hebben gezeten?

Heb in ieder geval maar weer geleerd om NOOIT akkoord te gaan op iets telefonisch, al lijkt het daadwerkelijk netjes.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:35
@SmurfLink bij opzegging van een kaart van ICS wordt doorgaans bij de volgende (eind)afrekening het niet-verbruikte tijdsdeel van de betaalde jaarbijdrage naar rato teruggestort. Ik zou dus even de volgende factuur afwachten.

• SmurfLink
  • Niet online
kwon schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:18:
@SmurfLink bij opzegging van een kaart van ICS wordt doorgaans bij de volgende (eind)afrekening het niet-verbruikte tijdsdeel van de betaalde jaarbijdrage naar rato teruggestort. Ik zou dus even de volgende factuur afwachten.
Thanks voor de snelle reactie. De bijdrage is dus specifiek voor die ene kaart, de nieuwe kaart is dus helemaal los hiervan? Dan wacht ik de volgende factuur af, lijkt me dat de kosten die ik op de oude kaart had ook nog naar de nieuwe toe moeten, gezien ik hier nu niks van kan betalen.

Hoop wel dat ik de nieuwe card dan snel binnen krijg, gezien ik waarschijnlijk niet lang meer op de oude kan boeken. Hou ik dan wel hetzelfde kaartnummer of verandert die ook? Dat zou wel lichtelijk irritant zijn.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:35
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:31:
[...]

Thanks voor de snelle reactie. De bijdrage is dus specifiek voor die ene kaart, de nieuwe kaart is dus helemaal los hiervan? Dan wacht ik de volgende factuur af, lijkt me dat de kosten die ik op de oude kaart had ook nog naar de nieuwe toe moeten, gezien ik hier nu niks van kan betalen.

Hoop wel dat ik de nieuwe card dan snel binnen krijg, gezien ik waarschijnlijk niet lang meer op de oude kan boeken. Hou ik dan wel hetzelfde kaartnummer of verandert die ook? Dat zou wel lichtelijk irritant zijn.
Dat klopt. Je wordt volgens mij gewoon gemigreerd naar een ander product, alhoewel je dat niet zo snel zou denken omdat de nieuwe kaart hetzelfde 'label' heeft maar dan met een hogere 'status'. Ik weet uit ervaring dat bij opzegging er nog een papieren (eind)afrekening volgt waar dan de teruggestorte jaarbijdrage op is te vinden. Plus nog eventuele andere betalingen die met de oude kaart zijn gedaan.

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:31:
[...]

Nieuwe kaart heeft een ander kaartnummer, de eerste 6-8 cijfers van het nummer vormen het IIN/BIN. Dat is uniek nummer voor de kaartuitgevende instantie en zegt vaak ook iets over het card level. Een goldcard van ICS begint altijd met 493831 (i.t.t. je huidige kaart).

Verder is het zo als @kwon zegt, kaarten staan helemaal los van elkaar. Je krijgt volgens mij zelfs een nieuw klantnummer.

• SmurfLink
  • Niet online
Cadezo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:14:
[...]

Nieuwe kaart heeft een ander kaartnummer, de eerste 6-8 cijfers van het nummer vormen het IIN/BIN. Dat is uniek nummer voor de kaartuitgevende instantie en zegt vaak ook iets over het card level. Een goldcard van ICS begint altijd met 493831 (i.t.t. je huidige kaart).

Verder is het zo als @kwon zegt, kaarten staan helemaal los van elkaar. Je krijgt volgens mij zelfs een nieuw klantnummer.
Bah, als ik dat had geweten was ik hier nooit aan begonnen... :/

• Cadezo
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:16:
[...]

Bah, als ik dat had geweten was ik hier nooit aan begonnen... :/
Je nieuwe kaart (Gold) heeft overigens ook VPay, hierdoor kan je er overal mee betalen, ook waar normaal geen creditcards geaccepteerd worden. Ik gebruik geen andere kaart meer, ook grotere pinuitgaven (waar geen Visa wordt geaccepteerd) vallen zo onder de aankoopverzekering.

Enige probleem ondervind ik met vending machines met een Payter (P66) terminal. Deze geven als error "card invalid", lijkt er op dat het EMV application selection process daar niet goed gaat (de World Card Gold heeft 2 applications: Visa Credit en VPay).

• SmurfLink
  • Niet online
Cadezo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:24:
[...]

Je nieuwe kaart (Gold) heeft overigens ook VPay, hierdoor kan je er overal mee betalen, ook waar normaal geen creditcards geaccepteerd worden. Ik gebruik geen andere kaart meer, ook grotere pinuitgaven (waar geen Visa wordt geaccepteerd) vallen zo onder de aankoopverzekering.

Enige probleem ondervind ik met vending machines met een Payter (P66) terminal. Deze geven als error "card invalid", lijkt er op dat het EMV application selection process daar niet goed gaat (de World Card Gold heeft 2 applications: Visa Credit en VPay).
Ja dat was de reden dat ik het wilde proberen, naast de langere aankoopverzekering. Ik weet alleen nog niet heel erg waar ik het mee ga gebruiken, maar gezien het geen extra kosten zouden zijn leek het me wel interessant. Gebruik jij dit VPay vaak?

• Cadezo
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:32:
[...]

Ja dat was de reden dat ik het wilde proberen, naast de langere aankoopverzekering. Ik weet alleen nog niet heel erg waar ik het mee ga gebruiken, maar gezien het geen extra kosten zouden zijn leek het me wel interessant. Gebruik jij dit VPay vaak?
Ik gebruik m'n bankpassen helemaal niet meer, alleen als ik de reader moet gebruiken voor internetbankieren. Voor alle betalingen gebruik ik de Goldcard. Ik hoor bijvoorbeeld regelmatig bij o.a.de AH: "Is dat een creditcard? Die accepteren we helaas niet.", maar dan 'werkt' het dus toch. Bij m'n vaste adressen weten ze het inmiddels wel dat deze kaart wel werkt, ondanks dat ze soms niet helemaal snappen hoe het achter de schermen werkt. Voor mij echt ideaal en ik neem de hogere jaarbijdrage op de koop toe.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
In Nederland kan vanaf heden bij meer dan de helft van de winkels van HEMA betaald worden met American Express. Zie de Amex site voor de filialen.
Ik vermoed dat vooralsnog alleen de eigen winkels het accepteren, en dat met de franchisers nog afspraken gemaakt worden.

Ook GVB accepteert nu Amex, aldus de nieuwsbrief die ik vanochtend ontvangen heb.

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Toevallig net Amex Flying Blue opgezegd omdat het nergens geaccepteerd werd, ik niet vaak genoeg vlieg, en de app het meest ouderwetse stuk rommel op mijn telefoon was. :')

Ik wilde Revolut gaan gebruiken om met Fitbit Pay te kunnen betalen, maar die app werkt niet op mijn telefoon. :')

ICS Mastercards vraagt om wat gevoelige persoonsgegevens, maar ze hebben niet eens een PGP public key voor beveiligde email. :') :')

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Redsandro schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:09:
Toevallig net Amex Flying Blue opgezegd omdat het nergens geaccepteerd werd, ik niet vaak genoeg vlieg, en de app het meest ouderwetse stuk rommel op mijn telefoon was. :')

Ik wilde Revolut gaan gebruiken om met Fitbit Pay te kunnen betalen, maar die app werkt niet op mijn telefoon. :')

ICS Mastercards vraagt om wat gevoelige persoonsgegevens, maar ze hebben niet eens een PGP public key voor beveiligde email. :') :')
Tja, welkom in de echte wereld :w Vraag je ze ook hun IT infrastructuur er uitziet voor de verdere veilige opslag van jouw gegevens en wie die documenten allemaal onder ogen krijgt?

DUT Racing

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
Vanaf 1 september 2019 is de jaarlijkse bijdrage voor de Bijenkorf Card 18,50 en een extra Bijenkorf Card 10,-

Link: https://www.debijenkorf.nl/de-bijenkorf-card?param5
Dit was 16,50 per jaar (extra kaart 9,-)

U123456 wijzigde deze reactie 05-06-2019 20:40 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
Vandaag voor het eerst een tankbeurt met American Express kunnen betalen bij mijn plaatselijke Tinq benzinestation. Mooi dat het nu ook daar werkt!

U123456 wijzigde deze reactie 10-06-2019 21:13 (28%)

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:21

nlboy

Alles kitz?

U123456 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:49:
Vandaag voor het eerst een tankbeurt met American Express kunnen betalen bij mijn plaatselijke Tinq benzinestation. Mooi dat het nu ook daar werkt!
Ah top! Komende tijd ga ik dit in de gaten houden. :) Wellicht dat ik volgend jaar dan een KLM Amex kaart dan neem.

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17:09
Wat zijn de beste creditcards voor vakanties in landen met een andere valuta dan de euro? Ik denk dan voornamelijk aan pinnen/geld opnemen tegen lage wisselkoersen, het kopen van vliegtickets met bepaalde zekerheden en het huren van een auto. Uiteraard al dit forum en internet doorgespit, maar geen concreet antwoord kunnen vinden.

De ANWB creditcard Gold en Silver bevatten een autohuurverzekering en bieden respectievelijk een dekking van het eigen risico van €1.500,- en €750,-, dat scheelt al een beetje. Ik vond ook wat over de Revolut credit card, waarmee ik in het buitenland geen transactiekosten en wisselkoersopslag betaal (0,5% transactiekosten indien je meer dan €6K per maand uitgeeft).

Nog aanvullende tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
Krekatos schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:15:
Wat zijn de beste creditcards voor vakanties in landen met een andere valuta dan de euro? Ik denk dan voornamelijk aan pinnen/geld opnemen tegen lage wisselkoersen, het kopen van vliegtickets met bepaalde zekerheden en het huren van een auto. Uiteraard al dit forum en internet doorgespit, maar geen concreet antwoord kunnen vinden.

De ANWB creditcard Gold en Silver bevatten een autohuurverzekering en bieden respectievelijk een dekking van het eigen risico van €1.500,- en €750,-, dat scheelt al een beetje. Ik vond ook wat over de Revolut credit card, waarmee ik in het buitenland geen transactiekosten en wisselkoersopslag betaal (0,5% transactiekosten indien je meer dan €6K per maand uitgeeft).

Nog aanvullende tips?
'beste' hangt af van hoe je het gaat gebruiken. 'Metal' van Revolut kan interssant zijn als je buiten Europa veel gaat betalen, ivm 1% cashback.

Lees even goed terug in dit topic, daar is het nodige te vinden over opties zonder wisselkoersopslag zoals N26 en Revolut. En mogelijke nadelen van de debitkaarten bij die opties (zijn dus geen 'echte' creditcard) bij met name autohuur maar soms ook hotels.

Wil je een gekoppelde reisverzekering of autohuurverzekering dan kom je vaak bij de wat duurdere 'echte' creditcards uit, of de premium opties van N26 of Revolut.
Autohuur in buitenland kan gunstiger zijn via aparte verzekering los van creditcard. En dekking van het eigen risico bij autohuur is wat anders dan de autohuurverzekering zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Krekatos schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:15:
Wat zijn de beste creditcards voor vakanties in landen met een andere valuta dan de euro? Ik denk dan voornamelijk aan pinnen/geld opnemen tegen lage wisselkoersen, het kopen van vliegtickets met bepaalde zekerheden en het huren van een auto.
Geld opnemen kan je het beste nooit met een creditcard doen. Je pinpas of een debitcard hebben veel lagere kosten.

De kosten van een creditcard zitten in de wisselkoers en de koersopslag. Om met die laatste te beginnen: daarin zit de meeste variatie. De Consumentenbond heeft een overzicht gemaakt van de kosten per kaart. Bunq en de Gold cards zitten op 1.5%, de rest zit daarboven. Een verschil van 0.5 procentpunt betekent 5 euro kosten per 1000 euro die je uitgeeft, dus dat is de kosten van een Gold card waarschijnlijk niet waard.

In de wisselkoers zit minder variatie omdat die wordt bepaald door de uitgever (visa, mastercard, amex). Bij Mastercard was er gisteren bijvoorbeeld een koers van 1 USD = 0.885646 EUR, bij Visa was het 0.888879 EUR/USD; een verschil van 0.3% (dit is een voorbeeld, Visa kan ook voordeliger zijn).

Debitcards zoals van Revolut en Transferwise zijn goedkoper dan creditcards en werken overal waar een creditcard wordt geaccepteerd, maar bieden geen verzekeringen.

jij ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:28
GlowMouse schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Geld opnemen kan je het beste nooit met een creditcard doen. Je pinpas of een debitcard hebben veel lagere kosten.
In de regel is dat niet juist. Je hebt gelijk dat je via een CC minstens VISA of Mastercard tarieven betaalt + die van je issuer (bank). Echter, geen enkele bank die niet vergelijkbare tarieven via een Maestro-opname hanteert.

Die keren dat ik het vergelijk stak de CC voordeliger af dan de Maestro van mijn bank. Gewoon even checken dus wat de tarieven bij jouw bank/issuer zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Brent schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:34:
[...]

In de regel is dat niet juist. Je hebt gelijk dat je via een CC minstens VISA of Mastercard tarieven betaalt + die van je issuer (bank). Echter, geen enkele bank die niet vergelijkbare tarieven via een Maestro-opname hanteert.

Die keren dat ik het vergelijk stak de CC voordeliger af dan de Maestro van mijn bank. Gewoon even checken dus wat de tarieven bij jouw bank/issuer zijn.
Overigens is niet elke CC verstrekker er fan van om cash opnames toe te staan. Zo is het bij AMEX standaard uitgeschakeld, na een belletje kunnen ze het aanzetten, maar dient als noodmaatregel gehanteerd te worden.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Brent schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Ik ben benieuwd of je een voorbeeld kunt vinden. ING rekende gisteren bijvoorbeeld 0.8905 EUR/USD + 1.1% en Rabo 0.8905 + 1.2% met een pinpas. De creditcards zitten minimaal op 0.885646 + 3.8%, waardoor de pinpas goedkoper is. Bij een bank moet het verschil tussen de bied- en de laatkoers minimaal 2x(3.8-1.1) = 5.4% bedragen wil de creditcard goedkoper zijn, en dat komt niet zoveel voor.

jij ook?

• Brent
GlowMouse schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:47:
[...]

Ik ben benieuwd of je een voorbeeld kunt vinden. ING rekende gisteren bijvoorbeeld 0.8905 EUR/USD + 1.1% en Rabo 0.8905 + 1.2% met een pinpas. De creditcards zitten minimaal op 0.885646 + 3.8%, waardoor de pinpas goedkoper is. Bij een bank moet het verschil tussen de bied- en de laatkoers minimaal 2x(3.8-1.1) = 5.4% bedragen wil de creditcard goedkoper zijn, en dat komt niet zoveel voor.
Die 1.1% is wss over de midmarket rate? De 3.8 is wss direct. Evengoed, 3.8 heb ik nog nergens meegemaakt (gierige terminals die het voor je willen opzetten daargelaten). Heb echter geen ervaring met USD specifiek, mijn ervaring is beperkt tot EU eigenlijk. Overigens vergeet je de kosten per geldopname die banken doorgaans rekenen, ING rekent sowieso 2,25 zie ik. Hangt van de munt af ook misschien (ik heb enkel binnen EU ervaring).

Mijn bank (N26) zegt iig nu 1.7% zonder offset te rekenen, dus voor kleine bedragen is dat altijd competitief.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Brent schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Die 1.1% is wss over de midmarket rate? De 3.8 is wss direct.
De 1.1% is bovenop de laatkoers, de 3.8% is bovenop de midmarket rate.
Evengoed, 3.8 heb ik nog nergens meegemaakt (gierige terminals die het voor je willen opzetten daargelaten).
De 3.8% komt uit dit overzicht. Bij sommige kaarten is het zelfs 6%.
Heb echter geen ervaring met USD specifiek, mijn ervaring is beperkt tot EU eigenlijk. Overigens vergeet je de kosten per geldopname die banken doorgaans rekenen, ING rekent sowieso 2,25 zie ik. Hangt van de munt af ook misschien (ik heb enkel binnen EU ervaring).
Er zijn opnamekosten en kosten voor vreemde valuta. Binnen de EU (of zelfs binnen de EER) heb je met een pinpas geen opnamekosten. Buiten de EER komt er inderdaad €2,25 bij, dus bij hele kleine bedragen zijn sommige creditcards goedkoper dan een pinpas.
Mijn bank (N26) zegt iig nu 1.7% zonder offset te rekenen, dus voor kleine bedragen is dat altijd competitief.
N26 is een debitcard. Geld opnemen met een creditcard is veel duurder omdat je het geld dan leent (en de kosten van de lening niet op een verkoper kunnen worden afgewenteld).

jij ook?

• Brent
GlowMouse schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:24:
[...]
N26 is een debitcard. Geld opnemen met een creditcard is veel duurder omdat je het geld dan leent (en de kosten van de lening niet op een verkoper kunnen worden afgewenteld).
Ah. In elk geval, vergeleken met die andere debitkaart (Maestro) is het dus goedkoper vziz.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:02

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb al een tijdje naar tevredenheid een Amex FB gold, maar komend jaren moet ik een stuk of 10 trans-Atlantische vluchten doen. Heeft iemand enig idee of het waard is om te upgraden naar Platinum?

Doet iets met stroom en motors

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:06
Erasmo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:07:
Ik heb al een tijdje naar tevredenheid een Amex FB gold, maar komend jaren moet ik een stuk of 10 trans-Atlantische vluchten doen. Heeft iemand enig idee of het waard is om te upgraden naar Platinum?
Kijk anders hier even, https://insideflyer.nl/fo...rican-express.13/page-131

• Redsandro
  • Niet online
GlowMouse schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Debitcards zoals van Revolut en Transferwise (...) werken overal waar een creditcard wordt geaccepteerd
Volgens mij is dit een gevalletje marketing mooier voordoen dan het is. N26 heeft ook zo'n Maestro Debitcard met nummer die te gebruiken is "overal waar Mastercard wordt geaccepteerd", maar ik heb al twee betalingen niet kunnen doen die vervolgens met de N26 Mastercard wel gewoon voldaan konden worden.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• xares
  • Laatst online: 19:41
U123456 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:49:
Bij de meeste tankstations kan je betalen met AMEX (Shell, Tango, Texaco).
Levert mij veel punten op elke maand :P

• Stewie!
  • Laatst online: 22:14

Stewie!

Keen must die!

Maar je kan bijna niets meer doen met die Membership Rewards. De webshop is uitgekleed en je kan alleen nog enkele cadeaukaarten krijgen. De relatiemanager vertelde mij dat ze afscheid hebben genomen van hun leverancier ivm leveringsproblemen en ze het assortiment ook niet meer gaan aanvullen tenzij er klachten komen.

Daarmee is Amex MR zeer beperkt geworden.

Global hosting for PC, Mobile, Switch, Microsoft Xbox & Sony Playstation
Hosting: www.i3d.net
Anti-Cheat: www.gameblocks.com
Flightmap: my.flightmemory.com/stewied

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:48
Stewie! schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:41:
Maar je kan bijna niets meer doen met die Membership Rewards. De webshop is uitgekleed en je kan alleen nog enkele cadeaukaarten krijgen. De relatiemanager vertelde mij dat ze afscheid hebben genomen van hun leverancier ivm leveringsproblemen en ze het assortiment ook niet meer gaan aanvullen tenzij er klachten komen.

Daarmee is Amex MR zeer beperkt geworden.
MR beperkt? Omzetten naar frequent flyer points! Zeker alles hoger dan Gold tikt redelijk aan.
Voor maar 50k aan Miles vlieg je al First class met Qatar Airways. Dingen uit de webshop halen levert weinig op met punten.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:42
Cadezo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:42:
[...]

Ik gebruik m'n bankpassen helemaal niet meer, alleen als ik de reader moet gebruiken voor internetbankieren. Voor alle betalingen gebruik ik de Goldcard. Ik hoor bijvoorbeeld regelmatig bij o.a.de AH: "Is dat een creditcard? Die accepteren we helaas niet.", maar dan 'werkt' het dus toch. Bij m'n vaste adressen weten ze het inmiddels wel dat deze kaart wel werkt, ondanks dat ze soms niet helemaal snappen hoe het achter de schermen werkt. Voor mij echt ideaal en ik neem de hogere jaarbijdrage op de koop toe.
Tegenwoordig is draadloos betalen ingeburgerd en is het een kwestie van je telefoon langs de betaalautomaat halen. Werken die AMEX kaarten met samsung pay oid?

Een credit card heb ik sinds ik een jaar of 20 ben, alleen dan voor circa 2 euro per maand via de Rabobank. Wat is nu precies de logica die wordt gevolgd om jaarlijks170 euro voor een credit card dienst neer te leggen? Zit hem dat in die verzekering die je erbij krijgt?

Wintersport zit er in ieder geval bij zie ik:
6) Informatie over wintersport en bijzondere sporten: Alle uitkeringen gelden voor deelname aan de meeste en gebruikelijke sportactiviteiten, inclusief wintersport. Bij voorbeeld: kanoën, vissen, golfen, paardrijden, mountainbiking, parachutespringen, duiken, skiën en snowboarden (inclusief buiten de piste met een gids), tennissen en waterskiën.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:36
sdk1985 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 01:31:
[...]

Tegenwoordig is draadloos betalen ingeburgerd en is het een kwestie van je telefoon langs de betaalautomaat halen. Werken die AMEX kaarten met samsung pay oid?

Een credit card heb ik sinds ik een jaar of 20 ben, alleen dan voor circa 2 euro per maand via de Rabobank. Wat is nu precies de logica die wordt gevolgd om jaarlijks170 euro voor een credit card dienst neer te leggen? Zit hem dat in die verzekering die je erbij krijgt?

Wintersport zit er in ieder geval bij zie ik:

[...]
Behalve verzekering gaat het ook om punten sparen en krijg je allerlei statusupgrades en eventueel lounge toegang (non FB platinum geeft twee priority passes met per pas voor twee personen lounge toegang, toegang tot de Centurion lounges en als je met Delta vliegt ook de Delta lounges). Met een Flying Blue AMEX kaart spaar je Flying Blue miles, je bent dan wel gebonden aan KLM. Met de gewone AMEX kaart spaar je punten die je in kan wisselen bij diverse andere spaarprogramma's (luchtvaartmaatschappijen, hotelketens etc.)

Zelf heb ik een AMEX Platinum kaart omdat ik bijna niets met KLM of Skyteam doe, maar zelfs als je dat wel doet kom je nog steeds uit: Vorig jaar heb ik punten ingezet voor New York La Guardia naar Miami en een week later Miami naar Boston. Hiervoor moest ik plm. 80.000 AMEX punten omzetten in Flying Blue miles om vervolgens via KLM vier tickets bij Delta (Skyteam) te boeken tegen bijbetaling van totaal € 35,-. Als de tickets los had moeten kopen hadden ze € 700 gekost voor vier personen.

Je kan ook je creditcardrekening met punten betalen of een hotel boeken met punten.

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:02

Erasmo

Laadpaaljager

Upgraden is het dus wel waard maar niet naar de FB maar de gewone Plat.

Doet iets met stroom en motors

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:44

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kju schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:56:
Zelf heb ik een AMEX Platinum kaart omdat ik bijna niets met KLM of Skyteam doe, maar zelfs als je dat wel doet kom je nog steeds uit: Vorig jaar heb ik punten ingezet voor New York La Guardia naar Miami en een week later Miami naar Boston. Hiervoor moest ik plm. 80.000 AMEX punten omzetten in Flying Blue miles om vervolgens via KLM vier tickets bij Delta (Skyteam) te boeken tegen bijbetaling van totaal € 35,-. Als de tickets los had moeten kopen hadden ze € 700 gekost voor vier personen.

Je kan ook je creditcardrekening met punten betalen of een hotel boeken met punten.
Erasmo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:52:
[...]

Upgraden is het dus wel waard maar niet naar de FB maar de gewone Plat.
Yup, uiteindelijke ook de reden geweest waarom ik ben de gewone AMEX Plat heb gekozen.). Super fijn ding gebruik hem tegenwoordig bijna bij alles en in het buitenland vrijwel exclusief. Zelfs in NL waar mogelijk gebruik ik de kaart, enige echt jammere punt vind ik dat het geen titanium versie is zoals in de states :) De Amex MR punten gewoon naar je frequent flyer gooien voor tickets, niks mee in de shop kopen of punten gebruiken voorhet bedrag op je afrekening want die verhouding van punten tot waarde is echt ruk dan.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Nadeel vam Amex (ik heb een Gold vanwege veel vliegen) is dat je provisie betaalt bij buitenlandse betalingen.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sanction schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:31:
Nadeel vam Amex (ik heb een Gold vanwege veel vliegen) is dat je provisie betaalt bij buitenlandse betalingen.
Dat doe je ook bij VISA en Mastercard, alleen voor betalingen binnen de EU zijn die afgeschaft voor VISA en Mastercard. De discussie loopt nog of dat ook valide wordt voor de in de EU uitgegeven AMEX kaarten omdat de regelgeving niet specifiek spreekt over VISA of Mastercard maar over in "Europa" uitgegeven creditcards.

Volgens mij is het wel zo dat bij betalingen in EUR of USD je geen "comissie kosten" betaald bij AMEX alle andere valuta wel.

• Sanction
  • Niet online
Ik ben niet in een officieel EU land, betaal bij Amex wel provisie, bij Visa niet.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sanction schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:01:
Ik ben niet in een officieel EU land, betaal bij Amex wel provisie, bij Visa niet.
Oh sorry misschien was ik niet duidelijk ik bedoelde de valuta EUR of USD. Niet de regio, bij landen in Europa waar met de EURO betaald wordt heb ik geen commissie kosten bij AMEX net zoals bij betaling in de Verenigde Staten.

Maar bijvoorbeeld in een EURO land zoals Zweden waar de valuta geen EUR is betaal ik wel commissiekosten.

• Sanction
  • Niet online
Ah, ik ben in Jersey en betaal in ponden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
@ShadowBumble en @Sanction jullie bedoelen twee verschillende dingen volgens mij:

1) De koersopslag die de kaaruitgevende instantie berekend voor betalingen in vreemde valuta. Die kan erg verschillen, Amex in NL kent een relatief hoge koersopslag van uit m'n hoofd 2,5%. De meeste VISA/Mastercard kaarten uitgegeven door ICS zit het tussen 1,5-2%. Revolut en N26 (alhoewel strikt geen creditcard) kennen geen of in sommige gevallen een lage koersopslag.

2) Daarnaast kom je bij merchants tegen dat er een bedrag betaald moet worden om te mogen betalen met creditcard. De reden die daarbij aangevoerd wordt is dat de merchant per creditcardtransactie zelf ook een percentage van het bedrag moet afdragen en dit dan wil doorbelasten naar de klant toe.
EU-wetgeving heeft hier een stokje voor gestoken voor kaarten uitgegeven in de EU. Een merchant mag geen geld vragen om met creditcard te betalen.
Ook zijn er limieten gesteld aan de fee die de kaartschema's mogen vragen aan merchants/payment providers.
Echter door de formulering in de wetstekst vallen Amex-kaarten hier in principe niet onder (de achterliggende reden is dat Amex zowel het betaalkaartschema alsook de kaartuitgevende instantie is, terwijl VISA en Mastercard zelf geen kaarten uitgeven).
Van dat laatste is mij nog steeds niet duidelijk of dit bewust zo in de wetstekst is gekomen, of dat het te maken heeft met particuliere vs zakelijke creditcards.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:31
[b]Wally2002 in "Ervaringen met creditcards"Van dat laatste is mij nog steeds niet duidelijk of dit bewust zo in de wetstekst is gekomen, of dat het te maken heeft met particuliere vs zakelijke creditcards.
Het laatste. De Duitse Miles & More kaarten geven voor zakelijke kaarten dubbel zoveel punten als kaarten aan privé-personen, terwijl ze hetzelfde kosten.

Dat is ingevoerd specifiek omdat de interchange op privé-kaarten naar aanleiding van de richtlijn naar beneden is aangepast, op zakelijke kaarten geldt dat niet.

De meeste kaarten in Duitsland hebben hun punten helaas naar beneden geschroefd naar aanleiding van de richtlijn, ik heb nu dus maar een Miles & More kaart van Qander erbij genomen. Niet echt super geschikt voor veel-reizigers (ze bellen veel of ik inderdaad die uitgaves gedaan heb), maar het lijkt nu beter te gaan, want van de week ongeveer 20 kleinere transacties met Curve van een andere kaart naar Qander overgeheveld om wat later te kunnen betalen en niets gehoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
@Siask voor die Duitse M&M kaarten 0,5 punt per euro is inderdaad weinig. Ik zie wel dat je een aanvullend pakket 'Miles plus' kunt nemen voor een bedrag per maand, waarmee je aanvullend 1 punt per euro krijgt tot een afgesproken maximum per jaar. Hangt dus van je jaarlijkse spent af, voor het pakket met maximaal 13.000 Miles in een jaar ben je maandelijks 15,90 euro extra kwijt. Dus in combinatie met de blue kaart is dat 20,50/maand oftewel 246 euro/jaar. Is een hoop geld inderdaad.

Is de Duitse Miles&More kaart voor Nederlanders aan te vragen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siask
Wally2002 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:30:
@Siask voor die Duitse M&M kaarten 0,5 punt per euro is inderdaad weinig. Ik zie wel dat je een aanvullend pakket 'Miles plus' kunt nemen voor een bedrag per maand, waarmee je aanvullend 1 punt per euro krijgt tot een afgesproken maximum per jaar

[...]

Is de Duitse Miles&More kaart voor Nederlanders aan te vragen?
Ja, voor M&M is de kaart van Qander wat aantrekkelijker (0.75 miles per € 1). Maar... als je de Duitse kaart op het goede moment (als er 20.000 M&Ms cadeau worden gedaan) afsluit, is de opbrengst natuurlijk wat hoger - dat is 1x per jaar. Na een jaar weer opzeggen, na een jaar weer afsluiten, enfin je snapt het :)

De kaart is voor Nederlanders zonder problemen af te sluiten, tenminste voor mij. Ik heb een DKB-rekening die ik intensief gebruik, en deze kaart wordt ook afgegeven door de DKB, dus ze hebben goed inzicht in mijn geldstromen (op het moment zo rond de € 50.000 per jaar omzet bij de DKB). Let wel: nieuwe rekeningen worden de laatste jaren door de DKB niet geopend buiten de D-A-CH landen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
Siask schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:25:
[...]

Ja, voor M&M is de kaart van Qander wat aantrekkelijker (0.75 miles per € 1). Maar... als je de Duitse kaart op het goede moment (als er 20.000 M&Ms cadeau worden gedaan) afsluit, is de opbrengst natuurlijk wat hoger - dat is 1x per jaar. Na een jaar weer opzeggen, na een jaar weer afsluiten, enfin je snapt het :)

De kaart is voor Nederlanders zonder problemen af te sluiten, tenminste voor mij. Ik heb een DKB-rekening die ik intensief gebruik, en deze kaart wordt ook afgegeven door de DKB, dus ze hebben goed inzicht in mijn geldstromen (op het moment zo rond de € 50.000 per jaar omzet bij de DKB). Let wel: nieuwe rekeningen worden de laatste jaren door de DKB niet geopend buiten de D-A-CH landen.
Goed om te weten, was die 20k Miles bij een gold kaart? en hoe vaak komen dat soort promoties voorbij? Wordt er dan ook nog iets gedaan met de kaartbijdrage?
Huidige promotie is 4.000 Miles bij blue en 15.000 Miles bij gold.

in het online aanvraagformulier lijk je idd buitenlandse adressen te kunnen invullen . Heb zelf geen DKB rekening en had idd al ergens gelezen dat die niet meer te openen zijn.
Heb wel N26 dus een Duitse IBAN is geen probleem. Ik heb jaar of 3 geleden ook een Duitse Amex kunnen aanvragen icm N26 als tegenrekening. Staat hier in dit draadje ook nog een post van mij over.
Kent de Duitse kaart eventueel nog gunstiger promoties via referral systeem, zoals Amex? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siask
Wally2002 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:23:
[...]
Goed om te weten, was die 20k Miles bij een gold kaart? en hoe vaak komen dat soort promoties voorbij? Wordt er dan ook nog iets gedaan met de kaartbijdrage?
Huidige promotie is 4.000 Miles bij blue en 15.000 Miles bij gold.

in het online aanvraagformulier lijk je idd buitenlandse adressen te kunnen invullen . Heb zelf geen DKB rekening en had idd al ergens gelezen dat die niet meer te openen zijn.
Heb wel N26 dus een Duitse IBAN is geen probleem. Ik heb jaar of 3 geleden ook een Duitse Amex kunnen aanvragen icm N26 als tegenrekening. Staat hier in dit draadje ook nog een post van mij over.
Kent de Duitse kaart eventueel nog gunstiger promoties via referral systeem, zoals Amex? ;)
1x per jaar is er een 'top-promo' (zou best kunnen zijn dat dat nu die 15.000 is), ik heb altijd de gouden kaart, en als N26 de DKB vertelt wat de limiet zou moeten zijn (zo werkt het in Duitsland helaas meestal) dan is waarschijnlijk de N26 tegenrekening ook geen probleem.

Geen idee over referrals, kijk anders eens bij insideflyer.nl, daar treffen dat soort luitjes elkaar. Sinds we Revolut hebben en zo kunnen recyclen is het sowieso geen probleem om genoeg mijlen te genereren.

• Wally2002
Siask schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:13:
1x per jaar is er een 'top-promo' (zou best kunnen zijn dat dat nu die 15.000 is)
Het lijkt er sterk op dat de promo van 15k M&M Miles voor de Duitse Kreditkarte voorbij is. Hij was gisteren nog onder 'Aktionen' te vinden maar nu helemaal niet meer. Op de info-pagina's van de kaarten stond gisteren al de normale aanmeldbonussen genoemd van 500 Miles voor de Blue en 4.000 Miles voor de gold.

Dus op dit moment niet interessant om te kijken of je deze als Nederlander kunt aanvragen.

Ik kwam ook nog de Belgische Amex Brussels Airlines kaarten tegen. Daar krijg je voor elke euro 1,25 of 1,5 M&M Miles. En bij. 20k spend per jaar krijg je 10k bonus mijlen. Nu eerste jaar gratis.
Voorwaarde is een euro bankrekening in België of Luxemburg te hebben en/of adres in België of Lux te hebben. Ben nu aan het nagaan of je makkelijk online een rekening in België of Luxemburg kan openen.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
Wally2002 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:09:
[...]
Voorwaarde is een euro bankrekening in België of Luxemburg te hebben en/of adres in België of Lux te hebben. Ben nu aan het nagaan of je makkelijk online een rekening in België of Luxemburg kan openen.
Volgens mij moet dat met ING Luxemburg wel lukken. Je moet daarvoor alleen wel een bankrekening in België, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk hebben. Maar volgens mij heb je die al ;)

En de rekening is gratis, al moet je er wel standaard 2k op hebben of er minimaal 1K per maand op storten.

Zeg jij de Amex na het eerste jaar weer op?

oohh wijzigde deze reactie 24-06-2019 21:52 (3%)

• Wally2002
oohh schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:51:
[...]

Volgens mij moet dat met ING Luxemburg wel lukken. Je moet daarvoor alleen wel een bankrekening in België, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk hebben. Maar volgens mij heb je die al ;)

En de rekening is gratis, al moet je er wel standaard 2k op hebben of er minimaal 1K per maand op storten.

Zeg jij de Amex na het eerste jaar weer op?
Had al wat websites van banken in BE bezocht (qua taal makkelijk) maar bij veel moet je ofwel langs een bankfiliaal ofwel heb je een Belgisch ID nodig (soort equivalent van BSN). Dus zojuist het uitgebreide aanmeldformulier van ING Luxemburg ingevuld. Idd gratis mits je ofwel 1k/maand of 3k/kwartaal erop stort, ofwel 2k op spaarrekening.
Je kan merken dat ze geen enkele misstap willen maken qua wetgeving enzo gezien de vele vragen. Ik moet het geheel nu printen, kopietje ID erbij en opsturen per post naar Luxemburg.
Dus ik reken er maar op dat het nog even duurt, en dat ik geen gebruik kan maken van de actie met 1e jaar gratis die volgens de Amex site 30-06 afloopt.

Vragen naar referals is niet toegestaan.

Weet nu nog niet of ik weer opzeg na een jaar. Eerst überhaupt zien aan te vragen :) Als dat lukt ga ik bezien of ik de 20k per jaar kan halen voor de jaarlijkse bonus, evt de NL Amex FB kaart opzeggen of downgraden.

Ardana wijzigde deze reactie 08-07-2019 13:09 (3%)

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:30

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Spixo schreef op Sunday 10 May 2015 @ 01:53:
[...]

Het is niet mogelijk om op Curacao in de lokale valuta (ANG) te betalen met een Nederlandse creditcard (wel met een lokale creditcard zoals de Kompa Leon). De Antilliaanse gulden is gekoppeld aan de Amerikaanse dollar (vaste koers, 1 ANG = 1,78 USD), waardoor je prima af kan rekenen in USD. Tenzij de winkelier zijn eigen koers heeft bedacht...
Dat is vreemd, want ik heb 2 jaar terug gewoon alles met mijn bunq pas kunnen afrekenen (zit dat net nog even na te kijken) en alles is gewoon in ANG betaald. Creditcard gebruik ik daar eigenlijk niet, alles gaat met de debitcard...

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:10
JackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Dat is vreemd, want ik heb 2 jaar terug gewoon alles met mijn bunq pas kunnen afrekenen (zit dat net nog even na te kijken) en alles is gewoon in ANG betaald. Creditcard gebruik ik daar eigenlijk niet, alles gaat met de debitcard...
Als ik het goed begrijp heb je met een Bunq debitcard betaald. Dan reken je inderdaad af in ANG. Als je met een niet-lokale creditcard (dus geen Kompa Leon) betaald reken je automatisch af in USD.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Spixo schreef op Tuesday 25 June 2019 @ 09:36:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je met een Bunq debitcard betaald. Dan reken je inderdaad af in ANG. Als je met een niet-lokale creditcard (dus geen Kompa Leon) betaald reken je automatisch af in USD.
Dat klopt inderdaad, de bunq CC bestond toen nog niet. Maar goed om te weten wel, want dan probeer ik betalingen met een CC te beperken.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Siask
JackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:50:
[...]
Dat klopt inderdaad, de bunq CC bestond toen nog niet. Maar goed om te weten wel, want dan probeer ik betalingen met een CC te beperken.
En het is misschien handig om een Denizen kaart te nemen voor de geldopnames, omdat zij de fee die elke bank op Curaçao rekent voor het gebruik van de geldautomaat beloven terug te betalen (zelf nog niet kunnen proberen - maar stuur me gerust een ticket, in J graag :) ).

Ik heb de 'founder' versie die gratis is, maar met (naar ik meen) USD 2.50 per opname speel je redelijk snel quitte.

Over het algemeen is het namelijk toch handig om nog wat Naffels cash te hebben, is mijn ervaring :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Siask schreef op Tuesday 25 June 2019 @ 11:10:
[...]

En het is misschien handig om een Denizen kaart te nemen voor de geldopnames, omdat zij de fee die elke bank op Curaçao rekent voor het gebruik van de geldautomaat beloven terug te betalen (zelf nog niet kunnen proberen - maar stuur me gerust een ticket, in J graag :) ).

Ik heb de 'founder' versie die gratis is, maar met (naar ik meen) USD 2.50 per opname speel je redelijk snel quitte.

Over het algemeen is het namelijk toch handig om nog wat Naffels cash te hebben, is mijn ervaring :)
Hmm....ik pin eigenlijk op Curaçao alleen 1x op het vliegveld en heb de vorige keer alles met kaart (zonder Apple Pay ;-) ) kunnen betalen toen. Dit keer ga ik het gewoon allemaal met Apple Pay betalen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
Ook verkapte referals zijn niet toegestaan op Tweakers.

Ardana wijzigde deze reactie 08-07-2019 12:41 (94%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aliene
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:29
Quote en reactie verwijderd.

Ardana wijzigde deze reactie 08-07-2019 12:42 (96%)

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True