Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

miniterror schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:28:
[...]

Ik wilde hem gebruiken voor incidentele uitgaven in het buitenland.
Vorig jaar in Portugal bijvoorbeeld wilde ik een auto huren tijdens de vakantie, dat kon niet omdat ik geen CC had.
Betaal nu ook buitenlandse bestellingen met Paypal, misschien ook maar de CC gebruiken als dat een gunstigere wisselkoers is.
Alles is gunstiger dan de PayPal wisselkoers :D

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
Momenteel heb ik een VISA World Card + ABN MasterCard. Ik twijfel of ik er niet gewoon 1 op moet zeggen. De VISA heb ik 5,5 jaar geleden erbij genomen om extra zekerheid te hebben bij het reizen door de USA (vakantie).
Ik bestel online spullen met een van mijn cards en tijdens vakantie komen deze goed van pas.

Wat is wijsheid? Waarom moet ik er 2 houden? :) De VISA of de ABN MasterCard weg doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:06
-Muncky- schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:06:
Momenteel heb ik een VISA World Card + ABN MasterCard. Ik twijfel of ik er niet gewoon 1 op moet zeggen. De VISA heb ik 5,5 jaar geleden erbij genomen om extra zekerheid te hebben bij het reizen door de USA (vakantie).
Ik bestel online spullen met een van mijn cards en tijdens vakantie komen deze goed van pas.

Wat is wijsheid? Waarom moet ik er 2 houden? :) De VISA of de ABN MasterCard weg doen?
Ik zou lekker de duurste weg doen. Beide kaarten zijn van ICS, dus voor redundancy hoef je het niet te doen. Ik neem aan dat je de kaart van ABN Amro ook via iDeal kunt “opladen,” dus qua limiet maakt het ook niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

oohh schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:17:
[...]

Ik zou lekker de duurste weg doen. Beide kaarten zijn van ICS, dus voor redundancy hoef je het niet te doen. Ik neem aan dat je de kaart van ABN Amro ook via iDeal kunt “opladen,” dus qua limiet maakt het ook niet veel uit.
Is het niet handiger om altijd een MC en Visa op zak te hebben vanwege de dekking van beide kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
-Muncky- schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:06:

Welke extra zekerheid had je beoogd met de tweede kaart?
Acceptatie wereldwijd? Dan lijkt VISA de betere kaart met meer merchants die de kaart accepteren, maar voor specifieke landen kan het toch verstandig zijn hiernaar onderzoek te doen.

Kijken naar de jaarlijkse kaartbijdrage zoals hiervoor genoemd is uiteraard ook een optie.
Denk eventueel ook aan verschillende wisselkoersopslagen, aankoopverzekeringsvoorwaarden, bestedingslimieten e.d. maar dat hangt dus ook van het beoogde gebruik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Even een vraagje. Ik heb een VISA card, ben laatst gebeld voor upgrade naar een Gold card, voor dezelfde prijs als mijn huidige, die ik voor het jaar over is kosteloos kon annuleren om de hogere bijdrage te voorkomen. Dus daar ben ik mee akkoord gegaan.
Nu lijkt er toch een addertje onder het gras te zitten. De nieuwe card is nog niet binnen, en ik moet mijn rekening gaan betalen. De nieuwe card staat dus WEL in mijnICS, met een rekening van 36,50 voor de jaarbijdrage van de card. Terwijl ik die van de vorige card net in Oktober heb voldaan. |:( Ben ik nou alsnog in een trucje getrapt?
Het is geen gigantisch bedrag maar gaat me om het pricipe. Mij is verteld dat er niks zou veranderen behalve de voorwaarden van de card. Dan verwacht ik niet opeens dubbel te hoeven betalen.

Ik kan overigens mijn rekening op de oude card ook niet voldoen, daar staat 'gemigreerd' bij, dus dit gaat heel soepel. 8)7

Heb al contact gezocht met ICS, maar wil graag in afwachting daarvan eens peilen of dit normaal is. Zijn er meer mensen die in deze situatie hebben gezeten?

Heb in ieder geval maar weer geleerd om NOOIT akkoord te gaan op iets telefonisch, al lijkt het daadwerkelijk netjes.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-06 08:48
@SmurfLink bij opzegging van een kaart van ICS wordt doorgaans bij de volgende (eind)afrekening het niet-verbruikte tijdsdeel van de betaalde jaarbijdrage naar rato teruggestort. Ik zou dus even de volgende factuur afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
kwon schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:18:
@SmurfLink bij opzegging van een kaart van ICS wordt doorgaans bij de volgende (eind)afrekening het niet-verbruikte tijdsdeel van de betaalde jaarbijdrage naar rato teruggestort. Ik zou dus even de volgende factuur afwachten.
Thanks voor de snelle reactie. De bijdrage is dus specifiek voor die ene kaart, de nieuwe kaart is dus helemaal los hiervan? Dan wacht ik de volgende factuur af, lijkt me dat de kosten die ik op de oude kaart had ook nog naar de nieuwe toe moeten, gezien ik hier nu niks van kan betalen.

Hoop wel dat ik de nieuwe card dan snel binnen krijg, gezien ik waarschijnlijk niet lang meer op de oude kan boeken. Hou ik dan wel hetzelfde kaartnummer of verandert die ook? Dat zou wel lichtelijk irritant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:31:
[...]

Thanks voor de snelle reactie. De bijdrage is dus specifiek voor die ene kaart, de nieuwe kaart is dus helemaal los hiervan? Dan wacht ik de volgende factuur af, lijkt me dat de kosten die ik op de oude kaart had ook nog naar de nieuwe toe moeten, gezien ik hier nu niks van kan betalen.

Hoop wel dat ik de nieuwe card dan snel binnen krijg, gezien ik waarschijnlijk niet lang meer op de oude kan boeken. Hou ik dan wel hetzelfde kaartnummer of verandert die ook? Dat zou wel lichtelijk irritant zijn.
Dat klopt. Je wordt volgens mij gewoon gemigreerd naar een ander product, alhoewel je dat niet zo snel zou denken omdat de nieuwe kaart hetzelfde 'label' heeft maar dan met een hogere 'status'. Ik weet uit ervaring dat bij opzegging er nog een papieren (eind)afrekening volgt waar dan de teruggestorte jaarbijdrage op is te vinden. Plus nog eventuele andere betalingen die met de oude kaart zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:31:
[...]

Nieuwe kaart heeft een ander kaartnummer, de eerste 6-8 cijfers van het nummer vormen het IIN/BIN. Dat is uniek nummer voor de kaartuitgevende instantie en zegt vaak ook iets over het card level. Een goldcard van ICS begint altijd met 493831 (i.t.t. je huidige kaart).

Verder is het zo als @kwon zegt, kaarten staan helemaal los van elkaar. Je krijgt volgens mij zelfs een nieuw klantnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Cadezo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:14:
[...]

Nieuwe kaart heeft een ander kaartnummer, de eerste 6-8 cijfers van het nummer vormen het IIN/BIN. Dat is uniek nummer voor de kaartuitgevende instantie en zegt vaak ook iets over het card level. Een goldcard van ICS begint altijd met 493831 (i.t.t. je huidige kaart).

Verder is het zo als @kwon zegt, kaarten staan helemaal los van elkaar. Je krijgt volgens mij zelfs een nieuw klantnummer.
Bah, als ik dat had geweten was ik hier nooit aan begonnen... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:16:
[...]

Bah, als ik dat had geweten was ik hier nooit aan begonnen... :/
Je nieuwe kaart (Gold) heeft overigens ook VPay, hierdoor kan je er overal mee betalen, ook waar normaal geen creditcards geaccepteerd worden. Ik gebruik geen andere kaart meer, ook grotere pinuitgaven (waar geen Visa wordt geaccepteerd) vallen zo onder de aankoopverzekering.

Enige probleem ondervind ik met vending machines met een Payter (P66) terminal. Deze geven als error "card invalid", lijkt er op dat het EMV application selection process daar niet goed gaat (de World Card Gold heeft 2 applications: Visa Credit en VPay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Cadezo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:24:
[...]

Je nieuwe kaart (Gold) heeft overigens ook VPay, hierdoor kan je er overal mee betalen, ook waar normaal geen creditcards geaccepteerd worden. Ik gebruik geen andere kaart meer, ook grotere pinuitgaven (waar geen Visa wordt geaccepteerd) vallen zo onder de aankoopverzekering.

Enige probleem ondervind ik met vending machines met een Payter (P66) terminal. Deze geven als error "card invalid", lijkt er op dat het EMV application selection process daar niet goed gaat (de World Card Gold heeft 2 applications: Visa Credit en VPay).
Ja dat was de reden dat ik het wilde proberen, naast de langere aankoopverzekering. Ik weet alleen nog niet heel erg waar ik het mee ga gebruiken, maar gezien het geen extra kosten zouden zijn leek het me wel interessant. Gebruik jij dit VPay vaak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:32:
[...]

Ja dat was de reden dat ik het wilde proberen, naast de langere aankoopverzekering. Ik weet alleen nog niet heel erg waar ik het mee ga gebruiken, maar gezien het geen extra kosten zouden zijn leek het me wel interessant. Gebruik jij dit VPay vaak?
Ik gebruik m'n bankpassen helemaal niet meer, alleen als ik de reader moet gebruiken voor internetbankieren. Voor alle betalingen gebruik ik de Goldcard. Ik hoor bijvoorbeeld regelmatig bij o.a.de AH: "Is dat een creditcard? Die accepteren we helaas niet.", maar dan 'werkt' het dus toch. Bij m'n vaste adressen weten ze het inmiddels wel dat deze kaart wel werkt, ondanks dat ze soms niet helemaal snappen hoe het achter de schermen werkt. Voor mij echt ideaal en ik neem de hogere jaarbijdrage op de koop toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
In Nederland kan vanaf heden bij meer dan de helft van de winkels van HEMA betaald worden met American Express. Zie de Amex site voor de filialen.
Ik vermoed dat vooralsnog alleen de eigen winkels het accepteren, en dat met de franchisers nog afspraken gemaakt worden.

Ook GVB accepteert nu Amex, aldus de nieuwsbrief die ik vanochtend ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Toevallig net Amex Flying Blue opgezegd omdat het nergens geaccepteerd werd, ik niet vaak genoeg vlieg, en de app het meest ouderwetse stuk rommel op mijn telefoon was. :')

Ik wilde Revolut gaan gebruiken om met Fitbit Pay te kunnen betalen, maar die app werkt niet op mijn telefoon. :')

ICS Mastercards vraagt om wat gevoelige persoonsgegevens, maar ze hebben niet eens een PGP public key voor beveiligde email. :') :')

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sando schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:09:
Toevallig net Amex Flying Blue opgezegd omdat het nergens geaccepteerd werd, ik niet vaak genoeg vlieg, en de app het meest ouderwetse stuk rommel op mijn telefoon was. :')

Ik wilde Revolut gaan gebruiken om met Fitbit Pay te kunnen betalen, maar die app werkt niet op mijn telefoon. :')

ICS Mastercards vraagt om wat gevoelige persoonsgegevens, maar ze hebben niet eens een PGP public key voor beveiligde email. :') :')
Tja, welkom in de echte wereld :w Vraag je ze ook hun IT infrastructuur er uitziet voor de verdere veilige opslag van jouw gegevens en wie die documenten allemaal onder ogen krijgt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:51
Vanaf 1 september 2019 is de jaarlijkse bijdrage voor de Bijenkorf Card 18,50 en een extra Bijenkorf Card 10,-

Link: https://www.debijenkorf.nl/de-bijenkorf-card?param5
Dit was 16,50 per jaar (extra kaart 9,-)

[ Voor 24% gewijzigd door U123456 op 05-06-2019 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:51
Vandaag voor het eerst een tankbeurt met American Express kunnen betalen bij mijn plaatselijke Tinq benzinestation. Mooi dat het nu ook daar werkt!

[ Voor 28% gewijzigd door U123456 op 10-06-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 10:49

nlboy

Alles kitz?

U123456 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:49:
Vandaag voor het eerst een tankbeurt met American Express kunnen betalen bij mijn plaatselijke Tinq benzinestation. Mooi dat het nu ook daar werkt!
Ah top! Komende tijd ga ik dit in de gaten houden. :) Wellicht dat ik volgend jaar dan een KLM Amex kaart dan neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:31
Wat zijn de beste creditcards voor vakanties in landen met een andere valuta dan de euro? Ik denk dan voornamelijk aan pinnen/geld opnemen tegen lage wisselkoersen, het kopen van vliegtickets met bepaalde zekerheden en het huren van een auto. Uiteraard al dit forum en internet doorgespit, maar geen concreet antwoord kunnen vinden.

De ANWB creditcard Gold en Silver bevatten een autohuurverzekering en bieden respectievelijk een dekking van het eigen risico van €1.500,- en €750,-, dat scheelt al een beetje. Ik vond ook wat over de Revolut credit card, waarmee ik in het buitenland geen transactiekosten en wisselkoersopslag betaal (0,5% transactiekosten indien je meer dan €6K per maand uitgeeft).

Nog aanvullende tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Orangelights23 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:15:
Wat zijn de beste creditcards voor vakanties in landen met een andere valuta dan de euro? Ik denk dan voornamelijk aan pinnen/geld opnemen tegen lage wisselkoersen, het kopen van vliegtickets met bepaalde zekerheden en het huren van een auto. Uiteraard al dit forum en internet doorgespit, maar geen concreet antwoord kunnen vinden.

De ANWB creditcard Gold en Silver bevatten een autohuurverzekering en bieden respectievelijk een dekking van het eigen risico van €1.500,- en €750,-, dat scheelt al een beetje. Ik vond ook wat over de Revolut credit card, waarmee ik in het buitenland geen transactiekosten en wisselkoersopslag betaal (0,5% transactiekosten indien je meer dan €6K per maand uitgeeft).

Nog aanvullende tips?
'beste' hangt af van hoe je het gaat gebruiken. 'Metal' van Revolut kan interssant zijn als je buiten Europa veel gaat betalen, ivm 1% cashback.

Lees even goed terug in dit topic, daar is het nodige te vinden over opties zonder wisselkoersopslag zoals N26 en Revolut. En mogelijke nadelen van de debitkaarten bij die opties (zijn dus geen 'echte' creditcard) bij met name autohuur maar soms ook hotels.

Wil je een gekoppelde reisverzekering of autohuurverzekering dan kom je vaak bij de wat duurdere 'echte' creditcards uit, of de premium opties van N26 of Revolut.
Autohuur in buitenland kan gunstiger zijn via aparte verzekering los van creditcard. En dekking van het eigen risico bij autohuur is wat anders dan de autohuurverzekering zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:15:
Wat zijn de beste creditcards voor vakanties in landen met een andere valuta dan de euro? Ik denk dan voornamelijk aan pinnen/geld opnemen tegen lage wisselkoersen, het kopen van vliegtickets met bepaalde zekerheden en het huren van een auto.
Geld opnemen kan je het beste nooit met een creditcard doen. Je pinpas of een debitcard hebben veel lagere kosten.

De kosten van een creditcard zitten in de wisselkoers en de koersopslag. Om met die laatste te beginnen: daarin zit de meeste variatie. De Consumentenbond heeft een overzicht gemaakt van de kosten per kaart. Bunq en de Gold cards zitten op 1.5%, de rest zit daarboven. Een verschil van 0.5 procentpunt betekent 5 euro kosten per 1000 euro die je uitgeeft, dus dat is de kosten van een Gold card waarschijnlijk niet waard.

In de wisselkoers zit minder variatie omdat die wordt bepaald door de uitgever (visa, mastercard, amex). Bij Mastercard was er gisteren bijvoorbeeld een koers van 1 USD = 0.885646 EUR, bij Visa was het 0.888879 EUR/USD; een verschil van 0.3% (dit is een voorbeeld, Visa kan ook voordeliger zijn).

Debitcards zoals van Revolut en Transferwise zijn goedkoper dan creditcards en werken overal waar een creditcard wordt geaccepteerd, maar bieden geen verzekeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
GlowMouse schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Geld opnemen kan je het beste nooit met een creditcard doen. Je pinpas of een debitcard hebben veel lagere kosten.
In de regel is dat niet juist. Je hebt gelijk dat je via een CC minstens VISA of Mastercard tarieven betaalt + die van je issuer (bank). Echter, geen enkele bank die niet vergelijkbare tarieven via een Maestro-opname hanteert.

Die keren dat ik het vergelijk stak de CC voordeliger af dan de Maestro van mijn bank. Gewoon even checken dus wat de tarieven bij jouw bank/issuer zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14
Brent schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:34:
[...]

In de regel is dat niet juist. Je hebt gelijk dat je via een CC minstens VISA of Mastercard tarieven betaalt + die van je issuer (bank). Echter, geen enkele bank die niet vergelijkbare tarieven via een Maestro-opname hanteert.

Die keren dat ik het vergelijk stak de CC voordeliger af dan de Maestro van mijn bank. Gewoon even checken dus wat de tarieven bij jouw bank/issuer zijn.
Overigens is niet elke CC verstrekker er fan van om cash opnames toe te staan. Zo is het bij AMEX standaard uitgeschakeld, na een belletje kunnen ze het aanzetten, maar dient als noodmaatregel gehanteerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Ik ben benieuwd of je een voorbeeld kunt vinden. ING rekende gisteren bijvoorbeeld 0.8905 EUR/USD + 1.1% en Rabo 0.8905 + 1.2% met een pinpas. De creditcards zitten minimaal op 0.885646 + 3.8%, waardoor de pinpas goedkoper is. Bij een bank moet het verschil tussen de bied- en de laatkoers minimaal 2x(3.8-1.1) = 5.4% bedragen wil de creditcard goedkoper zijn, en dat komt niet zoveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
GlowMouse schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:47:
[...]

Ik ben benieuwd of je een voorbeeld kunt vinden. ING rekende gisteren bijvoorbeeld 0.8905 EUR/USD + 1.1% en Rabo 0.8905 + 1.2% met een pinpas. De creditcards zitten minimaal op 0.885646 + 3.8%, waardoor de pinpas goedkoper is. Bij een bank moet het verschil tussen de bied- en de laatkoers minimaal 2x(3.8-1.1) = 5.4% bedragen wil de creditcard goedkoper zijn, en dat komt niet zoveel voor.
Die 1.1% is wss over de midmarket rate? De 3.8 is wss direct. Evengoed, 3.8 heb ik nog nergens meegemaakt (gierige terminals die het voor je willen opzetten daargelaten). Heb echter geen ervaring met USD specifiek, mijn ervaring is beperkt tot EU eigenlijk. Overigens vergeet je de kosten per geldopname die banken doorgaans rekenen, ING rekent sowieso 2,25 zie ik. Hangt van de munt af ook misschien (ik heb enkel binnen EU ervaring).

Mijn bank (N26) zegt iig nu 1.7% zonder offset te rekenen, dus voor kleine bedragen is dat altijd competitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Die 1.1% is wss over de midmarket rate? De 3.8 is wss direct.
De 1.1% is bovenop de laatkoers, de 3.8% is bovenop de midmarket rate.
Evengoed, 3.8 heb ik nog nergens meegemaakt (gierige terminals die het voor je willen opzetten daargelaten).
De 3.8% komt uit dit overzicht. Bij sommige kaarten is het zelfs 6%.
Heb echter geen ervaring met USD specifiek, mijn ervaring is beperkt tot EU eigenlijk. Overigens vergeet je de kosten per geldopname die banken doorgaans rekenen, ING rekent sowieso 2,25 zie ik. Hangt van de munt af ook misschien (ik heb enkel binnen EU ervaring).
Er zijn opnamekosten en kosten voor vreemde valuta. Binnen de EU (of zelfs binnen de EER) heb je met een pinpas geen opnamekosten. Buiten de EER komt er inderdaad €2,25 bij, dus bij hele kleine bedragen zijn sommige creditcards goedkoper dan een pinpas.
Mijn bank (N26) zegt iig nu 1.7% zonder offset te rekenen, dus voor kleine bedragen is dat altijd competitief.
N26 is een debitcard. Geld opnemen met een creditcard is veel duurder omdat je het geld dan leent (en de kosten van de lening niet op een verkoper kunnen worden afgewenteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
GlowMouse schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:24:
[...]
N26 is een debitcard. Geld opnemen met een creditcard is veel duurder omdat je het geld dan leent (en de kosten van de lening niet op een verkoper kunnen worden afgewenteld).
Ah. In elk geval, vergeleken met die andere debitkaart (Maestro) is het dus goedkoper vziz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb al een tijdje naar tevredenheid een Amex FB gold, maar komend jaren moet ik een stuk of 10 trans-Atlantische vluchten doen. Heeft iemand enig idee of het waard is om te upgraden naar Platinum?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erasmo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:07:
Ik heb al een tijdje naar tevredenheid een Amex FB gold, maar komend jaren moet ik een stuk of 10 trans-Atlantische vluchten doen. Heeft iemand enig idee of het waard is om te upgraden naar Platinum?
Kijk anders hier even, https://insideflyer.nl/fo...rican-express.13/page-131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

GlowMouse schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Debitcards zoals van Revolut en Transferwise (...) werken overal waar een creditcard wordt geaccepteerd
Volgens mij is dit een gevalletje marketing mooier voordoen dan het is. N26 heeft ook zo'n Maestro Debitcard met nummer die te gebruiken is "overal waar Mastercard wordt geaccepteerd", maar ik heb al twee betalingen niet kunnen doen die vervolgens met de N26 Mastercard wel gewoon voldaan konden worden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 09-06 20:38
U123456 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:49:
Bij de meeste tankstations kan je betalen met AMEX (Shell, Tango, Texaco).
Levert mij veel punten op elke maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 06:59

Stewie!

Keen must die!

Maar je kan bijna niets meer doen met die Membership Rewards. De webshop is uitgekleed en je kan alleen nog enkele cadeaukaarten krijgen. De relatiemanager vertelde mij dat ze afscheid hebben genomen van hun leverancier ivm leveringsproblemen en ze het assortiment ook niet meer gaan aanvullen tenzij er klachten komen.

Daarmee is Amex MR zeer beperkt geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:05
Stewie! schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:41:
Maar je kan bijna niets meer doen met die Membership Rewards. De webshop is uitgekleed en je kan alleen nog enkele cadeaukaarten krijgen. De relatiemanager vertelde mij dat ze afscheid hebben genomen van hun leverancier ivm leveringsproblemen en ze het assortiment ook niet meer gaan aanvullen tenzij er klachten komen.

Daarmee is Amex MR zeer beperkt geworden.
MR beperkt? Omzetten naar frequent flyer points! Zeker alles hoger dan Gold tikt redelijk aan.
Voor maar 50k aan Miles vlieg je al First class met Qatar Airways. Dingen uit de webshop halen levert weinig op met punten.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:35
Cadezo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:42:
[...]

Ik gebruik m'n bankpassen helemaal niet meer, alleen als ik de reader moet gebruiken voor internetbankieren. Voor alle betalingen gebruik ik de Goldcard. Ik hoor bijvoorbeeld regelmatig bij o.a.de AH: "Is dat een creditcard? Die accepteren we helaas niet.", maar dan 'werkt' het dus toch. Bij m'n vaste adressen weten ze het inmiddels wel dat deze kaart wel werkt, ondanks dat ze soms niet helemaal snappen hoe het achter de schermen werkt. Voor mij echt ideaal en ik neem de hogere jaarbijdrage op de koop toe.
Tegenwoordig is draadloos betalen ingeburgerd en is het een kwestie van je telefoon langs de betaalautomaat halen. Werken die AMEX kaarten met samsung pay oid?

Een credit card heb ik sinds ik een jaar of 20 ben, alleen dan voor circa 2 euro per maand via de Rabobank. Wat is nu precies de logica die wordt gevolgd om jaarlijks170 euro voor een credit card dienst neer te leggen? Zit hem dat in die verzekering die je erbij krijgt?

Wintersport zit er in ieder geval bij zie ik:
6) Informatie over wintersport en bijzondere sporten: Alle uitkeringen gelden voor deelname aan de meeste en gebruikelijke sportactiviteiten, inclusief wintersport. Bij voorbeeld: kanoën, vissen, golfen, paardrijden, mountainbiking, parachutespringen, duiken, skiën en snowboarden (inclusief buiten de piste met een gids), tennissen en waterskiën.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 13:26

Kju

sdk1985 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 01:31:
[...]

Tegenwoordig is draadloos betalen ingeburgerd en is het een kwestie van je telefoon langs de betaalautomaat halen. Werken die AMEX kaarten met samsung pay oid?

Een credit card heb ik sinds ik een jaar of 20 ben, alleen dan voor circa 2 euro per maand via de Rabobank. Wat is nu precies de logica die wordt gevolgd om jaarlijks170 euro voor een credit card dienst neer te leggen? Zit hem dat in die verzekering die je erbij krijgt?

Wintersport zit er in ieder geval bij zie ik:

[...]
Behalve verzekering gaat het ook om punten sparen en krijg je allerlei statusupgrades en eventueel lounge toegang (non FB platinum geeft twee priority passes met per pas voor twee personen lounge toegang, toegang tot de Centurion lounges en als je met Delta vliegt ook de Delta lounges). Met een Flying Blue AMEX kaart spaar je Flying Blue miles, je bent dan wel gebonden aan KLM. Met de gewone AMEX kaart spaar je punten die je in kan wisselen bij diverse andere spaarprogramma's (luchtvaartmaatschappijen, hotelketens etc.)

Zelf heb ik een AMEX Platinum kaart omdat ik bijna niets met KLM of Skyteam doe, maar zelfs als je dat wel doet kom je nog steeds uit: Vorig jaar heb ik punten ingezet voor New York La Guardia naar Miami en een week later Miami naar Boston. Hiervoor moest ik plm. 80.000 AMEX punten omzetten in Flying Blue miles om vervolgens via KLM vier tickets bij Delta (Skyteam) te boeken tegen bijbetaling van totaal € 35,-. Als de tickets los had moeten kopen hadden ze € 700 gekost voor vier personen.

Je kan ook je creditcardrekening met punten betalen of een hotel boeken met punten.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Upgraden is het dus wel waard maar niet naar de FB maar de gewone Plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kju schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:56:
Zelf heb ik een AMEX Platinum kaart omdat ik bijna niets met KLM of Skyteam doe, maar zelfs als je dat wel doet kom je nog steeds uit: Vorig jaar heb ik punten ingezet voor New York La Guardia naar Miami en een week later Miami naar Boston. Hiervoor moest ik plm. 80.000 AMEX punten omzetten in Flying Blue miles om vervolgens via KLM vier tickets bij Delta (Skyteam) te boeken tegen bijbetaling van totaal € 35,-. Als de tickets los had moeten kopen hadden ze € 700 gekost voor vier personen.

Je kan ook je creditcardrekening met punten betalen of een hotel boeken met punten.
Erasmo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:52:
[...]

Upgraden is het dus wel waard maar niet naar de FB maar de gewone Plat.
Yup, uiteindelijke ook de reden geweest waarom ik ben de gewone AMEX Plat heb gekozen.). Super fijn ding gebruik hem tegenwoordig bijna bij alles en in het buitenland vrijwel exclusief. Zelfs in NL waar mogelijk gebruik ik de kaart, enige echt jammere punt vind ik dat het geen titanium versie is zoals in de states :) De Amex MR punten gewoon naar je frequent flyer gooien voor tickets, niks mee in de shop kopen of punten gebruiken voorhet bedrag op je afrekening want die verhouding van punten tot waarde is echt ruk dan.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nadeel vam Amex (ik heb een Gold vanwege veel vliegen) is dat je provisie betaalt bij buitenlandse betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sanction schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:31:
Nadeel vam Amex (ik heb een Gold vanwege veel vliegen) is dat je provisie betaalt bij buitenlandse betalingen.
Dat doe je ook bij VISA en Mastercard, alleen voor betalingen binnen de EU zijn die afgeschaft voor VISA en Mastercard. De discussie loopt nog of dat ook valide wordt voor de in de EU uitgegeven AMEX kaarten omdat de regelgeving niet specifiek spreekt over VISA of Mastercard maar over in "Europa" uitgegeven creditcards.

Volgens mij is het wel zo dat bij betalingen in EUR of USD je geen "comissie kosten" betaald bij AMEX alle andere valuta wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik ben niet in een officieel EU land, betaal bij Amex wel provisie, bij Visa niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sanction schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:01:
Ik ben niet in een officieel EU land, betaal bij Amex wel provisie, bij Visa niet.
Oh sorry misschien was ik niet duidelijk ik bedoelde de valuta EUR of USD. Niet de regio, bij landen in Europa waar met de EURO betaald wordt heb ik geen commissie kosten bij AMEX net zoals bij betaling in de Verenigde Staten.

Maar bijvoorbeeld in een EURO land zoals Zweden waar de valuta geen EUR is betaal ik wel commissiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ah, ik ben in Jersey en betaal in ponden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
@ShadowBumble en @Sanction jullie bedoelen twee verschillende dingen volgens mij:

1) De koersopslag die de kaaruitgevende instantie berekend voor betalingen in vreemde valuta. Die kan erg verschillen, Amex in NL kent een relatief hoge koersopslag van uit m'n hoofd 2,5%. De meeste VISA/Mastercard kaarten uitgegeven door ICS zit het tussen 1,5-2%. Revolut en N26 (alhoewel strikt geen creditcard) kennen geen of in sommige gevallen een lage koersopslag.

2) Daarnaast kom je bij merchants tegen dat er een bedrag betaald moet worden om te mogen betalen met creditcard. De reden die daarbij aangevoerd wordt is dat de merchant per creditcardtransactie zelf ook een percentage van het bedrag moet afdragen en dit dan wil doorbelasten naar de klant toe.
EU-wetgeving heeft hier een stokje voor gestoken voor kaarten uitgegeven in de EU. Een merchant mag geen geld vragen om met creditcard te betalen.
Ook zijn er limieten gesteld aan de fee die de kaartschema's mogen vragen aan merchants/payment providers.
Echter door de formulering in de wetstekst vallen Amex-kaarten hier in principe niet onder (de achterliggende reden is dat Amex zowel het betaalkaartschema alsook de kaartuitgevende instantie is, terwijl VISA en Mastercard zelf geen kaarten uitgeven).
Van dat laatste is mij nog steeds niet duidelijk of dit bewust zo in de wetstekst is gekomen, of dat het te maken heeft met particuliere vs zakelijke creditcards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

[b]Wally2002 in "Ervaringen met creditcards"Van dat laatste is mij nog steeds niet duidelijk of dit bewust zo in de wetstekst is gekomen, of dat het te maken heeft met particuliere vs zakelijke creditcards.
Het laatste. De Duitse Miles & More kaarten geven voor zakelijke kaarten dubbel zoveel punten als kaarten aan privé-personen, terwijl ze hetzelfde kosten.

Dat is ingevoerd specifiek omdat de interchange op privé-kaarten naar aanleiding van de richtlijn naar beneden is aangepast, op zakelijke kaarten geldt dat niet.

De meeste kaarten in Duitsland hebben hun punten helaas naar beneden geschroefd naar aanleiding van de richtlijn, ik heb nu dus maar een Miles & More kaart van Qander erbij genomen. Niet echt super geschikt voor veel-reizigers (ze bellen veel of ik inderdaad die uitgaves gedaan heb), maar het lijkt nu beter te gaan, want van de week ongeveer 20 kleinere transacties met Curve van een andere kaart naar Qander overgeheveld om wat later te kunnen betalen en niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
@Anoniem: 567735 voor die Duitse M&M kaarten 0,5 punt per euro is inderdaad weinig. Ik zie wel dat je een aanvullend pakket 'Miles plus' kunt nemen voor een bedrag per maand, waarmee je aanvullend 1 punt per euro krijgt tot een afgesproken maximum per jaar. Hangt dus van je jaarlijkse spent af, voor het pakket met maximaal 13.000 Miles in een jaar ben je maandelijks 15,90 euro extra kwijt. Dus in combinatie met de blue kaart is dat 20,50/maand oftewel 246 euro/jaar. Is een hoop geld inderdaad.

Is de Duitse Miles&More kaart voor Nederlanders aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wally2002 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:30:
@Anoniem: 567735 voor die Duitse M&M kaarten 0,5 punt per euro is inderdaad weinig. Ik zie wel dat je een aanvullend pakket 'Miles plus' kunt nemen voor een bedrag per maand, waarmee je aanvullend 1 punt per euro krijgt tot een afgesproken maximum per jaar

[...]

Is de Duitse Miles&More kaart voor Nederlanders aan te vragen?
Ja, voor M&M is de kaart van Qander wat aantrekkelijker (0.75 miles per € 1). Maar... als je de Duitse kaart op het goede moment (als er 20.000 M&Ms cadeau worden gedaan) afsluit, is de opbrengst natuurlijk wat hoger - dat is 1x per jaar. Na een jaar weer opzeggen, na een jaar weer afsluiten, enfin je snapt het :)

De kaart is voor Nederlanders zonder problemen af te sluiten, tenminste voor mij. Ik heb een DKB-rekening die ik intensief gebruik, en deze kaart wordt ook afgegeven door de DKB, dus ze hebben goed inzicht in mijn geldstromen (op het moment zo rond de € 50.000 per jaar omzet bij de DKB). Let wel: nieuwe rekeningen worden de laatste jaren door de DKB niet geopend buiten de D-A-CH landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Anoniem: 567735 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:25:
[...]

Ja, voor M&M is de kaart van Qander wat aantrekkelijker (0.75 miles per € 1). Maar... als je de Duitse kaart op het goede moment (als er 20.000 M&Ms cadeau worden gedaan) afsluit, is de opbrengst natuurlijk wat hoger - dat is 1x per jaar. Na een jaar weer opzeggen, na een jaar weer afsluiten, enfin je snapt het :)

De kaart is voor Nederlanders zonder problemen af te sluiten, tenminste voor mij. Ik heb een DKB-rekening die ik intensief gebruik, en deze kaart wordt ook afgegeven door de DKB, dus ze hebben goed inzicht in mijn geldstromen (op het moment zo rond de € 50.000 per jaar omzet bij de DKB). Let wel: nieuwe rekeningen worden de laatste jaren door de DKB niet geopend buiten de D-A-CH landen.
Goed om te weten, was die 20k Miles bij een gold kaart? en hoe vaak komen dat soort promoties voorbij? Wordt er dan ook nog iets gedaan met de kaartbijdrage?
Huidige promotie is 4.000 Miles bij blue en 15.000 Miles bij gold.

in het online aanvraagformulier lijk je idd buitenlandse adressen te kunnen invullen . Heb zelf geen DKB rekening en had idd al ergens gelezen dat die niet meer te openen zijn.
Heb wel N26 dus een Duitse IBAN is geen probleem. Ik heb jaar of 3 geleden ook een Duitse Amex kunnen aanvragen icm N26 als tegenrekening. Staat hier in dit draadje ook nog een post van mij over.
Kent de Duitse kaart eventueel nog gunstiger promoties via referral systeem, zoals Amex? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wally2002 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:23:
[...]
Goed om te weten, was die 20k Miles bij een gold kaart? en hoe vaak komen dat soort promoties voorbij? Wordt er dan ook nog iets gedaan met de kaartbijdrage?
Huidige promotie is 4.000 Miles bij blue en 15.000 Miles bij gold.

in het online aanvraagformulier lijk je idd buitenlandse adressen te kunnen invullen . Heb zelf geen DKB rekening en had idd al ergens gelezen dat die niet meer te openen zijn.
Heb wel N26 dus een Duitse IBAN is geen probleem. Ik heb jaar of 3 geleden ook een Duitse Amex kunnen aanvragen icm N26 als tegenrekening. Staat hier in dit draadje ook nog een post van mij over.
Kent de Duitse kaart eventueel nog gunstiger promoties via referral systeem, zoals Amex? ;)
1x per jaar is er een 'top-promo' (zou best kunnen zijn dat dat nu die 15.000 is), ik heb altijd de gouden kaart, en als N26 de DKB vertelt wat de limiet zou moeten zijn (zo werkt het in Duitsland helaas meestal) dan is waarschijnlijk de N26 tegenrekening ook geen probleem.

Geen idee over referrals, kijk anders eens bij insideflyer.nl, daar treffen dat soort luitjes elkaar. Sinds we Revolut hebben en zo kunnen recyclen is het sowieso geen probleem om genoeg mijlen te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Anoniem: 567735 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:13:
1x per jaar is er een 'top-promo' (zou best kunnen zijn dat dat nu die 15.000 is)
Het lijkt er sterk op dat de promo van 15k M&M Miles voor de Duitse Kreditkarte voorbij is. Hij was gisteren nog onder 'Aktionen' te vinden maar nu helemaal niet meer. Op de info-pagina's van de kaarten stond gisteren al de normale aanmeldbonussen genoemd van 500 Miles voor de Blue en 4.000 Miles voor de gold.

Dus op dit moment niet interessant om te kijken of je deze als Nederlander kunt aanvragen.

Ik kwam ook nog de Belgische Amex Brussels Airlines kaarten tegen. Daar krijg je voor elke euro 1,25 of 1,5 M&M Miles. En bij. 20k spend per jaar krijg je 10k bonus mijlen. Nu eerste jaar gratis.
Voorwaarde is een euro bankrekening in België of Luxemburg te hebben en/of adres in België of Lux te hebben. Ben nu aan het nagaan of je makkelijk online een rekening in België of Luxemburg kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Wally2002 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:09:
[...]
Voorwaarde is een euro bankrekening in België of Luxemburg te hebben en/of adres in België of Lux te hebben. Ben nu aan het nagaan of je makkelijk online een rekening in België of Luxemburg kan openen.
Volgens mij moet dat met ING Luxemburg wel lukken. Je moet daarvoor alleen wel een bankrekening in België, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk hebben. Maar volgens mij heb je die al ;)

En de rekening is gratis, al moet je er wel standaard 2k op hebben of er minimaal 1K per maand op storten.

Zeg jij de Amex na het eerste jaar weer op?

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 24-06-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
oohh schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:51:
[...]

Volgens mij moet dat met ING Luxemburg wel lukken. Je moet daarvoor alleen wel een bankrekening in België, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk hebben. Maar volgens mij heb je die al ;)

En de rekening is gratis, al moet je er wel standaard 2k op hebben of er minimaal 1K per maand op storten.

Zeg jij de Amex na het eerste jaar weer op?
Had al wat websites van banken in BE bezocht (qua taal makkelijk) maar bij veel moet je ofwel langs een bankfiliaal ofwel heb je een Belgisch ID nodig (soort equivalent van BSN). Dus zojuist het uitgebreide aanmeldformulier van ING Luxemburg ingevuld. Idd gratis mits je ofwel 1k/maand of 3k/kwartaal erop stort, ofwel 2k op spaarrekening.
Je kan merken dat ze geen enkele misstap willen maken qua wetgeving enzo gezien de vele vragen. Ik moet het geheel nu printen, kopietje ID erbij en opsturen per post naar Luxemburg.
Dus ik reken er maar op dat het nog even duurt, en dat ik geen gebruik kan maken van de actie met 1e jaar gratis die volgens de Amex site 30-06 afloopt.

Vragen naar referals is niet toegestaan.

Weet nu nog niet of ik weer opzeg na een jaar. Eerst überhaupt zien aan te vragen :) Als dat lukt ga ik bezien of ik de 20k per jaar kan halen voor de jaarlijkse bonus, evt de NL Amex FB kaart opzeggen of downgraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 08-07-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Spixo schreef op Sunday 10 May 2015 @ 01:53:
[...]

Het is niet mogelijk om op Curacao in de lokale valuta (ANG) te betalen met een Nederlandse creditcard (wel met een lokale creditcard zoals de Kompa Leon). De Antilliaanse gulden is gekoppeld aan de Amerikaanse dollar (vaste koers, 1 ANG = 1,78 USD), waardoor je prima af kan rekenen in USD. Tenzij de winkelier zijn eigen koers heeft bedacht...
Dat is vreemd, want ik heb 2 jaar terug gewoon alles met mijn bunq pas kunnen afrekenen (zit dat net nog even na te kijken) en alles is gewoon in ANG betaald. Creditcard gebruik ik daar eigenlijk niet, alles gaat met de debitcard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:32
JackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Dat is vreemd, want ik heb 2 jaar terug gewoon alles met mijn bunq pas kunnen afrekenen (zit dat net nog even na te kijken) en alles is gewoon in ANG betaald. Creditcard gebruik ik daar eigenlijk niet, alles gaat met de debitcard...
Als ik het goed begrijp heb je met een Bunq debitcard betaald. Dan reken je inderdaad af in ANG. Als je met een niet-lokale creditcard (dus geen Kompa Leon) betaald reken je automatisch af in USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Spixo schreef op Tuesday 25 June 2019 @ 09:36:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je met een Bunq debitcard betaald. Dan reken je inderdaad af in ANG. Als je met een niet-lokale creditcard (dus geen Kompa Leon) betaald reken je automatisch af in USD.
Dat klopt inderdaad, de bunq CC bestond toen nog niet. Maar goed om te weten wel, want dan probeer ik betalingen met een CC te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:50:
[...]
Dat klopt inderdaad, de bunq CC bestond toen nog niet. Maar goed om te weten wel, want dan probeer ik betalingen met een CC te beperken.
En het is misschien handig om een Denizen kaart te nemen voor de geldopnames, omdat zij de fee die elke bank op Curaçao rekent voor het gebruik van de geldautomaat beloven terug te betalen (zelf nog niet kunnen proberen - maar stuur me gerust een ticket, in J graag :) ).

Ik heb de 'founder' versie die gratis is, maar met (naar ik meen) USD 2.50 per opname speel je redelijk snel quitte.

Over het algemeen is het namelijk toch handig om nog wat Naffels cash te hebben, is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 567735 schreef op Tuesday 25 June 2019 @ 11:10:
[...]

En het is misschien handig om een Denizen kaart te nemen voor de geldopnames, omdat zij de fee die elke bank op Curaçao rekent voor het gebruik van de geldautomaat beloven terug te betalen (zelf nog niet kunnen proberen - maar stuur me gerust een ticket, in J graag :) ).

Ik heb de 'founder' versie die gratis is, maar met (naar ik meen) USD 2.50 per opname speel je redelijk snel quitte.

Over het algemeen is het namelijk toch handig om nog wat Naffels cash te hebben, is mijn ervaring :)
Hmm....ik pin eigenlijk op Curaçao alleen 1x op het vliegveld en heb de vorige keer alles met kaart (zonder Apple Pay ;-) ) kunnen betalen toen. Dit keer ga ik het gewoon allemaal met Apple Pay betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Ook verkapte referals zijn niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 08-07-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-06 13:07
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 08-07-2019 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
oohh schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:51:
[...]

Om hier nog even op terug te komen: ik had eind juni een ING Luxembourg rekening aangevraagd om daarmee een aanvraag voor een Amex BeLux kaart te kunnen doen.
De aanvraag bij ING Lux is echter afgewezen kreeg ik maandag per e-mail door:
We acknowledge receipt of your application to open an account.
Following a thorough review of your application, we regret to inform you that we are unable to give you a positive response to your request.
zonder verdere uitleg. Ik ga er nog een mailtje aan wagen, ben benieuwd of ze daar nog mededelingen over willen doen.
De 100 euro die je moet storten van je bankrekening (in Duitsland ;) heb ik nog niet terug.

De Belux Amex lijkt hem dus niet te gaan worden.

Ga nu erover nadenken of ik de FB Amex blijf houden, of wellicht switchen naar de reguliere Amex.
Helaas is Miles & More geen partner waar je de Membership Rewards naartoe kan overboeken geloof ik. De shop lijkt overigens wel aangepast te zijn waar met MR giftcards e.d. kunnen worden aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wally2002 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:57:
[...]
zonder verdere uitleg. Ik ga er nog een mailtje aan wagen, ben benieuwd of ze daar nog mededelingen over willen doen.
De 100 euro die je moet storten van je bankrekening (in Duitsland ;) heb ik nog niet terug.
Lijkt me niet zo moeilijk:
Um bei der ING Luxembourg eines online-Girokonto eröffnen zu können, müssen Sie eine natürliche, volljährige und geschäftsfähige Person mit Wohnsitz in einem der folgenden Länder sein: Großherzogtum Luxemburg, Belgien, Deutschland oder Frankreich.
Bron

Alle Luxemburgse banken willen graag dat je een verbinding hebt met Luxemburg, bijvoorbeeld door werk, eigendom of een mooie aandelenportfolio. Spaargeld mag vast ook, als je een aardig bedrag hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Wally2002 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:57:
De shop lijkt overigens wel aangepast te zijn waar met MR giftcards e.d. kunnen worden aangeschaft.
Aangepast? Ik zie helemaal geen giftcards of andere meuk meer. Alleen nog maar goede doelen of airlines :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

oohh schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:29:
[...]

Aangepast? Ik zie helemaal geen giftcards of andere meuk meer. Alleen nog maar goede doelen of airlines :/
Ik heb het gelijk even gecontroleerd (eigenlijk om het tegendeel te bewijzen) en ik laatst nog bol giftcards etc kon bestellen maar je hebt helemaal gelijk er zijn geen giftcards meer te vinden in de shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Amex herstelt de fout alleen als er voldoende klachten binnenkomen. Dus maak melding dat dit het MR programma volledig nutteloos maakt en hopelijk herstellen ze het dan snel.

Ik heb ze maar gevraagd of ze de Centurion kosten kunnen terugbetalen nu alle voordelen geschrapt zijn. Veel reisvoordelen zijn ook weggehaald en wat over blijft zijn “voordelen” die geld kosten en je zelf ook direct kan boeken bij de leverancier.

[ Voor 42% gewijzigd door Stewie! op 18-07-2019 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
@oohh @ShadowBumble @Stewie!
De link naar de MR shop zit verstopt onder: Sparen & privileges >punten inwisselen, en dan onder de hoofdbanner de derde button 'giftcards bestellen'.
Deze linkt door naar https://www.membershiprewardsshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oohh schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:29:
[...]

Ik overweeg hierdoor serieus om me Amex op te zeggen en een MC Black te nemen. Ongeveer even duur(tov Gold) maar ik krijg dan wel Lounge Access en een reisverzekering(ongeacht ik wel of niet met de kaart betaal) en een pas die overal word geaccepteerd zowat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Wally2002 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:50:
@oohh @ShadowBumble @Stewie!
De link naar de MR shop zit verstopt onder: Sparen & privileges >punten inwisselen, en dan onder de hoofdbanner de derde button 'giftcards bestellen'.
Deze linkt door naar https://www.membershiprewardsshop.nl
Dat is geen website van American Express.

In de mail bevestigd de Centurion relatiemanager dat American Express is gestopt met alle Membership Rewards:
Het Membership Rewards loyaliteitsprogramma is aangepast o.b.v. klantinzichten.

U kunt nog steeds gebruik maken van de veelzijdigheid dat het programma biedt. Denk hierbij aan Pay-with-Points en partnerprogramma points transfer
Zeer smerig hoe ze dat "op basis van klantinzichten" verkondigen.

Onder pay with points staan 4 goede doelen, alle andere opties zijn ook daar gewist.
Onder partnerprogramma points transfer staat Flying Blue (5 MR = 4 puntjes).

[ Voor 9% gewijzigd door Stewie! op 18-07-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stewie! schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Dat is geen website van American Express.

In de mail bevestigd de Centurion relatiemanager dat American Express is gestopt met alle Membership Rewards:

[...]

Zeer smerig hoe ze dat "op basis van klantinzichten" verkondigen.
Ze gaan zichzelf hiermee raken, want die punten was nog een reden om die Amex te houden(naast de goede verzekeringen uiteraard).

Als je geen punten spaart betaal je alleen voor een goede verzekering welke bij Visa en Mastercard vaak ook geleverd word voor minder geld.

Rare zet van amex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik heb American Express gebeld, en ze geven aan dat je kan betalen met punten, 4 euro per 1000 punten krijg je dan. Zo werkt die vage marketing website die @Wally2002 benoemde ook: je betaald daar in euro, en na 3-4 dagen krijg je het terug gestort met afschrijving van de punten. Een manager mag je niet spreken en doorverbinden doen ze ook niet.

Daarmee geeft American Express aan dat het MR programma dus eindig is, en alleen de 4 euro/1000 punten als beste inwissel mogelijkheid blijft bestaan. Zonde, ze zijn daarmee een van de eerste landen waar Amex het spaarprogramma kapot heeft gemaakt.

Van Centurion bestaat geen KLM branded kaart. Dus dan zit je vast.

Twee weken geleden liet de relatiemanager nog weten dat American Express gebroken heeft met de vorige leverancier van de rewards:
Het klopt dat er wijzigngen zijn geweest met de MR punten.

We hebben met diverse partijen samen gewerkt, echter de betrouwbaarheid van de leveringen liet nog wel eens te wensen over.

Daarom is er nu gekozen om alleen giftcards te kopen en je kunt natuurlijk met de punten de reizen afrekenen voor of na vertrek afhankelijk van wat er is geboekt.

[ Voor 27% gewijzigd door Stewie! op 18-07-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Stewie! schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:50:
Ik heb American Express gebeld, en ze geven aan dat je kan betalen met punten, 4 euro per 1000 punten krijg je dan. Zo werkt die vage marketing website die @Wally2002 benoemde ook: je betaald daar in euro, en na 3-4 dagen krijg je het terug gestort met afschrijving van de punten. Een manager mag je niet spreken en doorverbinden doen ze ook niet.

Daarmee geeft American Express aan dat het MR programma dus eindig is, en alleen de 4 euro/1000 punten als beste inwissel mogelijkheid blijft bestaan. Zonde, ze zijn daarmee een van de eerste landen waar Amex het spaarprogramma kapot heeft gemaakt.

Van Centurion bestaat geen KLM branded kaart. Dus dan zit je vast.

Twee weken geleden liet de relatiemanager nog weten dat American Express gebroken heeft met de vorige leverancier van de rewards:

[...]
Ervaring met de kwaliteit van de partner die de gift cards levert heb ik wel. Had enige tijd terug 500 euro Bol tegoed besteld (5*100), geen enkele van die kaarten werkte. Heb wel gebeld en ze hebben het opgelost (met de service heb ik nooit problemen gehad), maar ik was waarschijnlijk niet de enige. Lekker amateuristisch.

Ik ben wel blij dat ik mijn punten altijd direct opmaak aan giftcards, heeft mij al vele malen meer opgeleverd dan mijn kaartbijdrage, maar als dit zo blijft is het wel een treurige bedoening. Dan kan ik misschien beter overstappen op de Amex ICC. Is wel wa prijziger, maar daar kun je iig nog Amazon.com en .co.uk gift cards bestellen met je punten (en GAP, waar ik persoonlijk ook regelmatig bestel, trouwens ook).

Wat een treurige bedoening nu... M'n kaartbijdrage kan ik er wel van betalen, maar wat dan met de rest van de punten? Mijn reizen ga ik echt niet via Amex boeken, kan veel goedkoper elders...

Hoop eigenlijk dat ze gewoon een nieuwe partner nemen of desnoods de boel zelf runnen, zo lastig kan dat toch niet zijn met grote spelers als Bol en de Bijenkorf?

[ Voor 9% gewijzigd door i7x op 18-07-2019 14:29 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
@Stewie! @i7x dank voor de info. Ik dacht dat het aanbod op die separate website eerder ook op de Amex site zelf beschikbaar was, maar blijkbaar is de MR shop in het verleden veel uitgebreider geweest.
Ik had vorige week al even een snelle rekensom gedaan, intussen zie ik dat voor de Bijenkorf cadeaukaart van 150 euro (lagere waardes zijn naar rato) niet 34.200 punten nodig zijn maar inmiddels 37.500. Met de Amex Gold kaart leert een snelle rekensom dat je dan effectief 0,48% tegoed spaart. Dan kun je beter de Bijenkorf Mastercard gebruiken waar je buiten de Bijenkorf 0,5% spaart en binnen de bijenkorf afhankelijk van je niveau veel meer.

Overstappen naar de reguliere gold (vanaf de Flying Blue kaart) wordt voor mij dan niet echt interessant meer denk ik. De twee keer lounge-toegang is dan nog wel handig maar de travel voucher en de hotelupgrade en credit is alleen bij boekingen via Amex zelf en voor de upgrade en credit bovendien beperkt tot ca. 500 hotels in het hogere segment.

Ik blijf denk ik vooralsnog nu even vasthouden aan de FB Gold kaart. Over paar maanden weer even bellen met Amex of ze een mooi verlengingsaanbod kunnen doen.

Overigens wel goed nieuws wat betreft acceptatie in Nederland. Sinds kort accepteert Aldi ook Amex, aldus de sites van Amex en Aldi zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik vond het ogenschijnlijk ook allemaal omslachtig en onvoordelig tot ik daadwerkelijk eens een keer de tijd nam om het goed te onderzoeken. Snelle rekensommen zijn niet voldoende. Je moet bereid zijn om een beetje te travelhacken.
Het AMEX reisbureau komt toch wel vaak voordelig uit. Had niet zo lang geleden een suite bij Embassy Suites voor € 600 ipv € 1.100 en huurauto voor € 300 goedkoper en dan nog minus de reisvoucher.
De MR-punten zijn het voordeligst om te inwisseling bij airlines tenzij je regelmatig KLM vliegt, want dan kan je liever voor een FB kaart gaan. Bij het inwisselen van punten bij airlines loont het ook om op alliantie-niveau te vergelijken (bv een delta vlucht geboekt bij KLM met FB-miles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik vlieg vaak met de KLM maar heb toch besloten om voor een normale plat te gaan ipv de FB, voornamelijk omdat loungetoegang niet bij de FB zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

American Express beweert dat we als klanten goed geholpen zijn met de afbraak van het Membership Rewards programma.

Vragen:
1) waarom is het aanbod verdwenen en alleen goede doelen of points for cash overgebleven met slechtere ratio:
2) waarom is een MR punt in de US of UK 1 mile waard bij Delta, en in Nederland 3 punten = 1 mile? Dit is beduidend slechter.
Volgend op uw verzoek om meer informatie, stuur ik u graag de volgende schriftelijke reactie vanuit onze Marketing afdeling, omtrent de vernieuwing van de American Express Membership Rewards Webshop:
Ten eerste betreuren wij uiteraard zeer dat u de ontwikkelingen van het Membership Rewards programma tot nu toe niet als positief ervaart. De afgelopen tijd is MR ontwikkeld tot een programma waarbij u in principe de vrijheid heeft om uw punten in te wisselen waarvoor u maar wilt, en de punten vervallen niet. Dit betekent dat u via bijvoorbeeld de American Express App of uw online account uw punten kunt inwisselen op vrijwel al uw uitgaven. Uw punten zijn nog steeds hetzelfde waard. Ook is betalen met punten mogelijk via een selectie webshops direct, zoals fonq.nl en pathe.nl. Met deze ontwikkelingen zien wij de afgelopen jaren dat het gebruik van ‘Betalen met Punten’, enorm is toegenomen en bijvoorbeeld het bestellen van giftcards een steeds minder groot aandeel heeft gekregen.
Het overboeken van punten naar andere loyaliteitsprogramma’s zoals Flying Blue en Marriott Bonvoy™ is een van de andere meest gebruikte mogelijkheden. Per land wordt de propositie van het programma bepaald en dus ook de inwisselratio voor het overboeken van punten naar andere programma’s.

Wij werken samen met een partner voor de nieuwe giftcards webshop, dit biedt veel mogelijkheden zoals het uitbreiden van het assortiment en binnenkort kunt u ook actiematige kortingen verwachten voor deze webshop. Wij hebben ervoor gekozen hier (nog) niet over te communiceren omdat wij de ontwikkelingen als positief ervaren aangezien u uw punten kunt inwisselen op vrijwel elke uitgave.
Wij hopen u voorzien te hebben van meer informatie over de mogelijkheden van het programma.

Ilse
TEAM LEADER CENTURION RELATIONSHIP MANAGEMENT
TRAVEL & LIFESTYLE SERVICES
AMERICAN EXPRESS
Helaas liegt ze: de punten zijn beduidend slechter in waarde, omdat alles nu 1000 punten=4 euro is via points for cash
En de keuze om dit niet te communiceren aan de klant, voor een premium credit card van 3500 euro per jaar is kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Die punten bij Amex zijn er wel een beetje af. Er staat inderdaad niet veel meer in de shop. Het enige wat ik laatst gekocht heb is een BOL.com cadeaukaart.

Voor loungetoegang is een Mastercard black goedkoper dan een AMEX platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stewie! schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:04:
American Express beweert dat we als klanten goed geholpen zijn met de afbraak van het Membership Rewards programma.

Vragen:
1) waarom is het aanbod verdwenen en alleen goede doelen of points for cash overgebleven met slechtere ratio:
2) waarom is een MR punt in de US of UK 1 mile waard bij Delta, en in Nederland 3 punten = 1 mile? Dit is beduidend slechter.

[...]

Helaas liegt ze: de punten zijn beduidend slechter in waarde, omdat alles nu 1000 punten=4 euro is via points for cash
En de keuze om dit niet te communiceren aan de klant, voor een premium credit card van 3500 euro per jaar is kansloos.
Voor reguliere klanten is het vervelend/ miss het geld niet waard. Maar voor Centurion houders zou er veel meer geregeld mogen worden. 3500 p jaar is niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Transfer naar airline programma's was altijd al de beste optie. Dat bestaat toch nog gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
ErnstH schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:01:
Transfer naar airline programma's was altijd al de beste optie. Dat bestaat toch nog gewoon?
Ja, dat bestaat nog steeds. Maar het is best apart dat de conversie tussen MR en miles per land verschilt, terwijl de fees voor de kaarten min of meer hetzelfde zijn, en de meeste Europese landen door dezelfde entiteit bediend worden.

Het is dat ik een “gratis” (via Knab) heb, anders weet ik niet of ik ooit klant bij Amex zou zijn geworden. Waarschijnlijk ben ik niet de doelgroep, maar het aanbod is echt mager vergeleken met Amex in het buitenland. Het wordt/is bijna aantrekkelijker om een Bijenkorf kaart te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

ErnstH schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:01:
Niet iedereen spaart miles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Nieuwe rewards shop is hier te vinden:
https://www.membershiprewardsshop.nl/home.html

Kan ik iig weer Bol.com tegoed kopen, zij het voor een hogere "prijs"

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

xares schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:17:
Die punten bij Amex zijn er wel een beetje af. Er staat inderdaad niet veel meer in de shop. Het enige wat ik laatst gekocht heb is een BOL.com cadeaukaart.

Voor loungetoegang is een Mastercard black goedkoper dan een AMEX platinum.
Scheelt ongeveer €125 zo uit mijn hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Het ligt er natuurlijk aan wat je behoefte is. Met één AMEX Platinum account heb ik afgezien van de andere loungemogelijkheden twee Priority Passes en samen dus met vier personen loungetoegang. Hoe zit dat met die MC Black als je dus net zoals ik regelmatig met z'n vieren reist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
i7x schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:12:

Ik heb even snel gekeken, maar alles is effectief 1000 = 4 euro waard. Dus waarom zou je nog een cadeaukaart daar halen als je direct via de app het zo om kunt zetten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
Kju schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:29:
Het ligt er natuurlijk aan wat je behoefte is. Met één AMEX Platinum account heb ik afgezien van de andere loungemogelijkheden twee Priority Passes en samen dus met vier personen loungetoegang. Hoe zit dat met die MC Black als je dus net zoals ik regelmatig met z'n vieren reist?
Volgens mij mag je 1 persoon mee nemen per kaart.
Een tweedekaart kost € 124,- (en weer 1 persoon mee nemen).

1 Platinum kaart kost € 702,- per jaar (en de tweede is gratis). - Eerste jaar korting even niet mee gerekend.
Mastercard Black met partnerkaart kost € 328,- per jaar.

Privium Plus los is € 215,-.

Privium Plus en Mastercard Black is goedkoper dan Amex plat.
De rest van de "voordelen" bij Amex heb je volgens mij niet zo heel veel aan 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door xares op 01-08-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Het gaat me even om de vergelijking tussen de PP's die je krijgt.

Volgens de website krijg je de Prestige PP en dan kosten guests € 28,-. Met een paar keer per jaar met z'n vieren reizen, af en toe overstappen, hier en daar vertraging, dat tikt wel aan..

[ Voor 15% gewijzigd door Kju op 01-08-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

i7x schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:12:

Dat is al weken terug al gedeeld en is niet van American Express maar een ander bedrijf (touch incentive marketing), dat gewoon points for cash doet, dus 1000 punten = 4 euro.

Slechtere voorwaarden en een programma wat werkt bij elke winkel, ook bij Bol.com direct zonder cadeaukaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Bij al die shops kan je inderdaad gewoon met AMEX betalen.
Dan heeft het inderdaad geen nut.

Een paar weken geleden had AMEX nog een gewone eigen shop.

[ Voor 11% gewijzigd door xares op 01-08-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
*deleted

[ Voor 97% gewijzigd door Config op 01-08-2019 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-06 00:13
Kju schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:53:
Het gaat me even om de vergelijking tussen de PP's die je krijgt.

Volgens de website krijg je de Prestige PP en dan kosten guests € 28,-. Met een paar keer per jaar met z'n vieren reizen, af en toe overstappen, hier en daar vertraging, dat tikt wel aan..
Ik heb een MasterCard Black en het lidmaatschap van Priority Pass is idd Prestige (twv 399 pj), voor 1 persoon. Als je een gast meeneemt worden de kosten ongeveer 1,5 maand later afgeschreven. Zelf kun je er onbeperkt gebruik van maken wereldwijd.

In het verleden een AMEX gehad maar heb meer aan mijn mastercard black ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
nielsiejjj92 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:31:
[...]

Ik heb een MasterCard Black en het lidmaatschap van Priority Pass is idd Prestige (twv 399 pj), voor 1 persoon. Als je een gast meeneemt worden de kosten ongeveer 1,5 maand later afgeschreven. Zelf kun je er onbeperkt gebruik van maken wereldwijd.

In het verleden een AMEX gehad maar heb meer aan mijn mastercard black ;)
Priority Pass staat vreselijk slecht bekend in de reviews. Lounges zouden bijna altijd al 'vol' zitten en mogelijkheden tot pre-booking zijn er met Priority Pass niet. Dus het is elke keer een gok of je er wel of niet in komt.

Maar jouw ervaring is anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-06 00:13
kwon schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:30:
[...]

Priority Pass staat vreselijk slecht bekend in de reviews. Lounges zouden bijna altijd al 'vol' zitten en mogelijkheden tot pre-booking zijn er met Priority Pass niet. Dus het is elke keer een gok of je er wel of niet in komt.

Ik lees vooral negatieve reviews van Amerikanen, zoals o.a. 1 die dacht zonder zijn pas wel toegang te krijgen en administratieve zaken met de klantenservice.

Tsja, ik heb al een flink aantal lounges bezocht en nooit gedoe gehad. Ook nooit meer afgeschreven dan afsproken toen ik een gast mee had en lounges zijn tot nu toe altijd schoon geweest (*even afkloppen haha*). Vooral die in Abu Dhabi is aan te raden ;)

Ben ook nooit geweigerd voor een lounge overigens en heb zeker wel grote luchthavens bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik heb de Amex Platinum aangevraagd, ik laat het wel weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
kwon schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:30:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring is: lounges zitten vaak vrij vol. Maar niet zo vol dat je er niet bij bij kunt. Je moet het ook niet doen voor het eten of drinken, maar voor de relatieve rust (en schone toiletten) die je er voor terugkrijgt. Op sommige velden heb je ook nog het voordeel dat ze je door de veiligheidscontrole loodsen (Puerto Iguazu), er een dedicated veiligheidscontrole in de lounge is (Bologna) of dat je gewoon even rustig(er) kunt zitten. De KLM Crown Lounge en Lufthansa Business Lounge (FRA) zijn ook stampensvol, niet alleen een Priority Pass dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1238304

Ik heb een Creditcard van de ING en wil graag extra saldo op mijn bankrekening via mijn creditcard. Bij de ING gaat dit soepel bij en positief saldo op de creditcard, maar is het behoorlijk omslachtig als je hiervoor je krediet wilt aanspreken.

Wanneer ik mijn neteller account gebruik om geld vanaf mijn Creditcard door te boeken naar mijn Betaalrekening, levert dit dan problemen voor mij op? Of kunnen ze hier verder niks tegen doen? Heeft iemand hier ervaring mee, of een andere tip om geld vanaf de Creditcard gemakkelijk op de betaalrekening te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
nielsiejjj92 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:39:
[...]

Ik lees vooral negatieve reviews van Amerikanen, zoals o.a. 1 die dacht zonder zijn pas wel toegang te krijgen en administratieve zaken met de klantenservice.

Tsja, ik heb al een flink aantal lounges bezocht en nooit gedoe gehad. Ook nooit meer afgeschreven dan afsproken toen ik een gast mee had en lounges zijn tot nu toe altijd schoon geweest (*even afkloppen haha*). Vooral die in Abu Dhabi is aan te raden ;)

Ben ook nooit geweigerd voor een lounge overigens en heb zeker wel grote luchthavens bezocht.
Ik heb niet alle reviews gelezen maar wat me opvalt is dat het ook veel Britten zijn die geen toegang krijgen. Wellicht speelt dit vooral bij Britse luchthavenlounges? verder zie je ook nog wel klachten over de toegangsprijs, blijkbaar was die in het verleden 15 GBP en nu 20.

Verder zijn dit soort reviewsites altijd wel een beetje tricky, als alles ok is ga je niet zo snel een review plaatsen. Of het bedrijf geeft hiervoor incentives om een review te plaatsen, dan zie je waarschijnlijk wat meer positieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:07
Anoniem: 1238304 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:41:
Heeft iemand hier ervaring mee, of een andere tip om geld vanaf de Creditcard gemakkelijk op de betaalrekening te krijgen?
Revolut.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

xares schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

Volgens mij mag je 1 persoon mee nemen per kaart.
Een tweedekaart kost € 124,- (en weer 1 persoon mee nemen).

1 Platinum kaart kost € 702,- per jaar (en de tweede is gratis). - Eerste jaar korting even niet mee gerekend.
Mastercard Black met partnerkaart kost € 328,- per jaar.

Privium Plus los is € 215,-.

Privium Plus en Mastercard Black is goedkoper dan Amex plat.
De rest van de "voordelen" bij Amex heb je volgens mij niet zo heel veel aan 8)7
Waarom zou je dat eerste jaar korting niet mee rekenen? Daarmee wordt het verschil met een MC black juist vrij kleiner waardoor het weer meer de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Tweede jaar krijg je geen korting meer vermoed ik?
Wellicht als je gaat bellen dan je wil opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pagina: 1 ... 28 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1