Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 16:46
U123456 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:56:
[...]
Ik doe dit al jaren zo. Gewoon uiterlijk na 11 maanden de card opzeggen per het einde van het huidige bestedingsjaar en je kaart vervalt dan precies na het gratis jaar met gratis cadeau / geld / whatever.
Opzeggen kan bij ICS ook per e-mail of via het webformulier.
Top, dan ga ik m’n huidige kaart opzeggen en deze BMW kaart ook eens aanvragen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had eerder altijd een CC via de bank waar ik dan bij zit. Nooit rechtstreeks bij ICS zelf. Als het gewoon kan ingangsdatum + 12 mnd in de agenda zetten als reminder en klaar. Zijn er hier dan ook tweakers die zo van CC actie naar CC actie hoppen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 07:19
Nou eerlijk gezegd geen denken aan, wat een moeite voor de zeer lage jaarlijkse kosten van een credit card.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

bramth schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:19:
Ah okee, dank jullie, dan ga ik dat even doen! Reden dat ik het vroeg was dat op https://www.creditcardvergelijking.nl/visa/ de World card een 9.3 krijgt en de ASN slechts een 7.3. De voorwaarden zullen 't dan wel uitwijzen 😁
Jammer dat zie niet de pros en cons netjes op een vergelijk zetten. Nu moet je zelf alles vergelijken uit de tekst die L+R staat en de bedragen.
Ik vraag me du af of de gegeven cijfers dus wel kloppen, is dus gewoon niet te checken namelijk..

We hebben al jaren naar tevredenheid de ICS card via ASN: nu 22.50 p/j, is net gisteren afgeschreven.
Voor een paar euro korting ga ik niet shoppen om vervolgens in de gaten te houden of ik per ongeluk niet of te laat opzeg en dan weer naar een andere kaart leverancier moet gaan shoppen...
Er zijn uitgaven waar je veel meer op besparen kunt, maar dat is voor iedereen verschillend, dus doe je je best.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 886251

johan12 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:31:
Nou eerlijk gezegd geen denken aan, wat een moeite voor de zeer lage jaarlijkse kosten van een credit card.
Het is maar wat je moeite noemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Mijn Bijenkorfkaart is in ieder geval top. Gebruik hem wereldwijd en spaar toch zo 100 euro per jaar op aan punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Fijn voor jou... 8)

Maar alleen zinvol als je daar kunt komt... EN als er een in de buurt is.... kom er dus haast nooit
In het oosten zijn ze nl vertrokken. Ca dertig km hier vandaan is er nog eentje, maar das een "lokale"...

Helaas hangt het nut van zulke karten sterk daar mee samen..

[ Voor 17% gewijzigd door route99 op 07-01-2019 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:14

g0tanks

Moderator CSA
johan12 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:31:
Ik vind het ook te veel moeite voor drie tientjes per jaar, maar genoeg mensen die dat blijkbaar niet vinden. :)

Voor mij valt dit in dezelfde categorie als een pakketje terugsturen en opnieuw kopen bij een andere winkel, omdat het product daar weer net iets goedkoper is geworden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

g0tanks schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:59:
[...]

Ik vind het ook te veel moeite voor drie tientjes per jaar, maar genoeg mensen die dat blijkbaar niet vinden. :)

Voor mij valt dit in dezelfde categorie als een pakketje terugsturen en opnieuw kopen bij een andere winkel, omdat het product daar weer net iets goedkoper is geworden.
Het is niet alleen de moeite, maar hoe vaak jij de kaart gebruikt. Gebruik jij de kaart intensief en voor een hoop abonnementen (heb ik met mijn Amex). Dan kan ik mij voorstellen dat t veel gedoe is.

Maar voor iemand die de kaart incidenteel gebruikt, een opzegging kun je zo doen en een nieuwe aanvragen is nog makkelijker gedaan.

En je kan profiteren van mooie aanbiedingen soms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Het is niet alleen de moeite, maar hoe vaak jij de kaart gebruikt. Gebruik jij de kaart intensief en voor een hoop abonnementen (heb ik met mijn Amex). Dan kan ik mij voorstellen dat t veel gedoe is.

Maar voor iemand die de kaart incidenteel gebruikt, een opzegging kun je zo doen en een nieuwe aanvragen is nog makkelijker gedaan.

En je kan profiteren van mooie aanbiedingen soms
Klopt, paar jaar terug een (simpele) tablet gekregen (t.w.v. 100 eur bij de goedkoopste webshop) die ik aan mijn vader kon geven. Ze hebben de cadeau'tjes wel versoberd, misschien juist door de hoeveelheid mensen die louter voor zo'n actie een CC aanvragen? Geen idee.
Anoniem: 915187 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 06:26:
Mijn Bijenkorfkaart is in ieder geval top. Gebruik hem wereldwijd en spaar toch zo 100 euro per jaar op aan punten.
route99 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 06:47:
Fijn voor jou... 8)

Maar alleen zinvol als je daar kunt komt... EN als er een in de buurt is.... kom er dus haast nooit
In het oosten zijn ze nl vertrokken. Ca dertig km hier vandaan is er nog eentje, maar das een "lokale"...

Helaas hangt het nut van zulke karten sterk daar mee samen..
Je kan de punten ook online uitgeven. Het is geen vetpot maar met een jaarbijdrage van 16,50 is het een erg gunstige optie. Verder is het gewoon een branded MasterCard met eigen app.

Iets anders: Mastercards kun je ook koppelen aan Airmiles om die te sparen als je 'm in het buitenland gebruikt. Werkt ook met buitenlandse webwinkels - blijkbaar niet, maar in mijn geval wel bij het boeken van tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:07
finsdefis schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:33:
Iets anders: Mastercards kun je ook koppelen aan Airmiles om die te sparen als je 'm in het buitenland gebruikt. Werkt ook met buitenlandse webwinkels.
Nee, alleen bij daadwerkelijk gebruik in het buitenland:
Ontvang ik Air Miles bij online betalingen als ik afreken met mijn Mastercard?
Over e-commerce (online) betalingen ontvang je geen Air Miles.
Link: https://www.airmiles.nl/klantenservice/mastercard#820

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
U123456 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:22:
[...]
Nee, alleen bij daadwerkelijk gebruik in het buitenland:
[...]
Link: https://www.airmiles.nl/klantenservice/mastercard#820
Dat is dan geen volledige informatie. Ik boek regelmatig vliegtickets en die punten worden gewoon bijgeschreven. Maar om verwarring te voorkomen pas ik mijn reactie even aan.

[ Voor 7% gewijzigd door finsdefis op 07-01-2019 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:37
Ander bijkomend nadeel van het opzeggen van een creditcard is dat de aankoopverzekering (1 jaar tegen verlies/schade) komt te vervallen. Dat was vorig jaar in ieder geval nog zo meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Ook wijziging bij Neteller:
Your NETELLER Account is free for personal use as long as you login or make a transaction at least every 12 months. If you don't do this, a monthly service fee of USD 5.00 (or equivalent) will be deducted monthly from the funds in your Account.

[ Voor 42% gewijzigd door U123456 op 07-01-2019 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40
U123456 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:49:
Ook wijziging bij Neteller:
[...]
Beide zijn powered by paysafe zie op de website van skrill en neteller. Ze zitten ook in het zelfde kantoor in London als onderdeel van de paysafe groep. Neteller hoef je dus ook niet te kiezen als je bij Skrill problemen krijgt met de brexit :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
ThinkPadd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:07:
@U123456 @g0tanks @oohh Ik heb voor de zekerheid nog even nagevraagd bij ICS Cards en de BMW creditcard is inderdaad voor iedereen aan te vragen werd mij bevestigd :)

[Afbeelding]

Om de €50 bijgeschreven te krijgen moet je voor 1 mei 2019 een aankoop doen. Je doet een aankoop en daarna wordt de €50 bijgeschreven.

Ik ga die dus maar aanvragen :)
Ik zou nog even opletten dat er voor sommige autohuur bij Sunnycars (ligt eraan met welke partij ze gaan huren) er een waarborgsom gereserveerd wordt op de kaart. Die som beperkt het besteedbaar bedrag van de kaart (de limiet). Indien je EUR 2500 limiet hebt gaat het hard. Geld opnemen in cash kost denk ik vaak rond de EUR 5 en in buitenland wellicht nog meer. Maar ja wat is EUR 5 op EUR 1000? Ik zou eens kijken of het mogelijk is om saldo op te nemen van de kaart door het naar je bankrekening over te schrijven en wat dat kost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:58
LucyLG schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:54:
[...]

Ik zou nog even opletten dat er voor sommige autohuur bij Sunnycars (ligt eraan met welke partij ze gaan huren) er een waarborgsom gereserveerd wordt op de kaart. Die som beperkt het besteedbaar bedrag van de kaart (de limiet). Indien je EUR 2500 limiet hebt gaat het hard. Geld opnemen in cash kost denk ik vaak rond de EUR 5 en in buitenland wellicht nog meer. Maar ja wat is EUR 5 op EUR 1000? Ik zou eens kijken of het mogelijk is om saldo op te nemen van de kaart door het naar je bankrekening over te schrijven en wat dat kost?
Met die ICS kaarten kun je vrij eenvoudig je saldo via iDeal opwaarderen. Dus een limiet hoeft geen probleem te zijn. Zelf zou ik dat het limiet zo laten. Tenzij je van plan bent om elke maand >2500 uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
oohh schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:06:
[...]

Met die ICS kaarten kun je vrij eenvoudig je saldo via iDeal opwaarderen. Dus een limiet hoeft geen probleem te zijn. Zelf zou ik dat het limiet zo laten. Tenzij je van plan bent om elke maand >2500 uit te geven.
Ja is waar maar dan is het geen krediet meer, goed punt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
LucyLG schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:54:
Ik zou eens kijken of het mogelijk is om saldo op te nemen van de kaart door het naar je bankrekening over te schrijven en wat dat kost?
Altijd extra kosten, tenzij je een positief (spaar-) saldo hebt:
https://www.icscards.nl/k...boeken-van-card-naar-bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Een paar dagen geleden heb ik 400 EUR overgemaakt naar American Express. Helaas heb ik het creditcardnummer in het verkeerde veld gezet (naam van de begunstigde...). Morgen maar even bellen, maar hebben er meer mensen met dit bijltje gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
oohh schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:22:
Een paar dagen geleden heb ik 400 EUR overgemaakt naar American Express. Helaas heb ik het creditcardnummer in het verkeerde veld gezet (naam van de begunstigde...). Morgen maar even bellen, maar hebben er meer mensen met dit bijltje gehakt?
Hoe heb je opgewaardeerd dan? Ging het om om geld storten op jouw CC of die van een ander? Heb je via de CC provider je CC opgewaardeerd of via de gekoppelde bankaccount of anders?

Hoe kan je geld overmaken uberhaupt door het CC nummer in het veld te zetten waar een naam hoort te staan? Waar heb je dan de naam gezet?

Er zit groot verschil tussen bovenstaande situaties indien het misgaat mijns inziens.

.

[ Voor 12% gewijzigd door LucyLG op 15-01-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
LucyLG schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:18:
[...]

Hoe heb je opgewaardeerd dan? Ging het om om geld storten op jouw CC of die van een ander? Heb je via de CC provider je CC opgewaardeerd of via de gekoppelde bankaccount of anders?

Hoe kan je geld overmaken uberhaupt door het CC nummer in het veld te zetten waar een naam hoort te staan? Waar heb je dan de naam gezet?

Er zit groot verschil tussen bovenstaande situaties indien het misgaat mijns inziens.

.
Het ging om een transactie van mijn eigen bankrekening naar mijn eigen creditcard. Alleen was het ook nog eens een, voor Amex, onbekend bankrekeningnummer.

Uiteindelijk is het goedgekomen. Gisteravond heb ik nog eenmaal een overschrijving van 1 cent gedaan. Ditmaal met het het nummer in de omschrijving. Ik weet niet of het daar aan ligt, maar vanochtend stond het geld op de creditcard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oden
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-05 10:30
Personelijk gebruik ik geen vredicard maar wel debitcard van MasterCard. Dedit card kan je opladen net als normale Maestro card en je hoef niet lening altijd nemen.

Met mijn ervaring beste servie levert: Neteller.com. Heel veel veschillende mogelijkheiden die kaart opladen (ideal ook) en plastic kaar bestellen en geld vie bijna elke bankautomaat opnemen. Ik ben blije user meer dan 4 jaar.

Je mag meer dan een rekenning in een accoutn hebben voor verschillende takken.

Met echte Rabobank of ING creditkarten heb ik helaas geen ervaring.

PS. Sorry voor mijn Nedrlandse gramatica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Oden schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:03:
Met mijn ervaring beste servie levert: Neteller.com. Heel veel veschillende mogelijkheiden die kaart opladen (ideal ook) en plastic kaar bestellen en geld vie bijna elke bankautomaat opnemen. Ik ben blije user meer dan 4 jaar.
Helaas is Neteller steeds duurder geworden in aanschaf en gebruik. Zo kost opwaarderen nu 2,5%, ook voor iDeal en bankoverschrijving. En cash withdrawl fee is 1,75% bovenop de eventuele 3,99% foreign exchange fee. En dan ook nog 10 EUR shipping and handling fee en 8 EUR annual card fee voor de fysieke Mastercard.

Link: https://www.neteller.com/en/fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
En opletten dat je geen slapend account open laat staan want daar gaan ze na 12 maanden ook een fee voor rekenen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oden
MrAngry schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:55:
En opletten dat je geen slapend account open laat staan want daar gaan ze na 12 maanden ook een fee voor rekenen.
in Neteller heb je geen fee, allen bij opladen via ideal 1.6% en vaste 6 euro als je geld via ATM opnemen.

Je hoef niet voor account of per jaar betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Oden schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:02:
[...]

in Neteller heb je geen fee, allen bij opladen via ideal 1.6% en vaste 6 euro als je geld via ATM opnemen.

Je hoef niet voor account of per jaar betalen.
Get dat ze dan toch dit soort mailtjes uitsturen :z
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HyNoOW26ih8NUgnh11Lb8Sby/full.png

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oden
fsfikke schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:13:
[...]

Get dat ze dan toch dit soort mailtjes uitsturen :z
[Afbeelding]
ohh my fault dan. Maar als je naar mastercard debid solution ben opzoeken dan denk ik wel ga je tijdens manden inlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
route99 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:38:
[...]
We hebben al jaren naar tevredenheid de ICS card via ASN: nu 22.50 p/j, is net gisteren afgeschreven.
triet schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:16:
SNS is per 7 mei 2018 overgestapt naar ICS (Visa): https://www.snsbank.nl/pa...ieuwe-sns-creditcard.html

Bestaande klanten worden overgezet naar ICS. Naast dat er hier en daar wat tarieven verschillen is het grote verschil dan ook Mastercard naar VISA. Ik ben voor de rest nog weinig ingelezen in het onderwerp en ga dat nu eens doen en heroverwegen.
De Mastercard creditcard is vervangen door een Visa creditcard eind 2018. Grootste minpunt vind ik de renteopslag.

Als je in het buitenland met de kaart betaalde, kostte dat eerst €0,15 per transactie. GEEN koersopslag.

Nu betaal je dus 2% koersopslag. Iets wat oploopt als je bijv 3 weken een auto huurt id VS of je hotels ermee betaalt. Dus hoe hoger het bedrag, hoe meer je betaalt. (Ik moet de exacte percentages nog nakijken).

De jaarlijkse kosten lijken mij slechts 1 component vd kosten. Wat je per transactie aan koersopslag en transactiekosten betaalt vind ik juist te groot bij de meeste kaarten. Zelf gebruik ik een cc weinig: alleen op vakantie en online.

[ Voor 42% gewijzigd door twkr18526 op 17-01-2019 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:54
twkr18526 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:23:
Nu betaal je dus €2 en 2% koersopslag.
Dit klopt niet, als je met de VISA-kaart van ASN in het buitenland betaalt dan geldt er alleen een koersopslag van 2%.

De koersopslag is overigens al irritant genoeg, daarom gebruik ik de ASN-card in het buitenland alleen als backup voor Revolut en N26. Misschien moet je daar even naar kijken. Vooral over Revolut ben ik goed te spreken. Alhoewel dit wel een prepaid debit card is en geen 'echte' credit card zoals de VISA-kaart van ASN/ICS, waardoor de acceptatie ietwat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
kwon schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:47:
[...]
De koersopslag is overigens al irritant genoeg, daarom gebruik ik de ASN-card in het buitenland alleen als backup voor Revolut en N26. Misschien moet je daar even naar kijken. Vooral over Revolut ben ik goed te spreken. Alhoewel dit wel een prepaid debit card is en geen 'echte' credit card zoals de VISA-kaart van ASN/ICS, waardoor de acceptatie ietwat minder is.
Tx! Ik moest het ook even opzoeken. Zelfde als voor SNS. Hieronder de link van toen het nog mooi €0,15 per transactie was.

https://www.snsbank.nl/pa...an-je-sns-creditcard.html
Kosten per transactie
In Nederland en andere Eurolanden betaal je met je SNS Creditcard zonder extra kosten. Daarbuiten kost een transactie € 0,15.
N26 en Revolut heb ik ook gevonden via deze forum. Zal eens naar beide kijken. Heb nu een Bunq creditcard doe gratis was tijdens black friday.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:12
Zijn er hier dan ook tweakers die zo van CC actie naar CC actie hoppen?
Ik doe het ook al jaren en niet alleen voor de kosten maar ook veiligheid.
Als je elk jaar weer nieuw creditcard nummer heb hoef je ook niet bang te zijn voor al die hacks bij grote bedrijven van creditcardnummers. Mijn kaart dan allang niet meer actief ;)

[ Voor 6% gewijzigd door saharoen op 17-01-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
saharoen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:53:
[...]

Als je elk jaar weer nieuw creditcard nummer heb hoef je ook niet bang te zijn voor al die hacks bij grote bedrijven van creditcardnummers. Mijn kaart dan allang niet meer actief ;)
Nadeel daarbij is soms terugbetaling. Mn goedkope SNS Mastercard (€0,15 per transactie) is vervangen door een SNS Visa card (2% transactiekosten).

Ik stuurde iets terug en de webwinkel stortte het geld terug nadat de SNS mastercard vervangen was. Volgens de SNS app, is de mastercard nog actief en heb ik nog de maximale credit. Echter zonder dat ik het wist, wordt ieder betaling vd webwinkel direct terug gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
saharoen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:53:
[...]

Ik zou als ik jou was dan ook even naar Revolut kijken. Daar kun je binnen het 'gratis pakket', buiten de fysieke kaart, maximaal 1 virtuele VISA-kaart aanmaken die je na het doen van een aankoop gewoon weer kunt verwijderen. En dat kan onbeperkt doorgaan. Heb dit vaak genoeg gedaan bij eenmalige aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Revolut heb ik ook( n26 en transferwise). Maar ik ga regelmatig naar USA en daar betaal je overal met je creditcard. En dan wel fijn elke vakantie elk jaar een verse creditcard ;). Afgelopen week na tip hier op Tweakers de BMW visacard bij isccards genomen. Kan de Hudson Bay card op worden gezegd
😈.

[ Voor 25% gewijzigd door saharoen op 19-01-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
saharoen schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:17:
Revolut heb ik ook( n26 en transferwise). Maar ik ga regelmatig naar USA en daar betaal je overal met je creditcard. En dan wel fijn elke vakantie elk jaar een verse creditcard ;). Afgelopen week na tip hier op Tweakers de BMW visacard bij isccards genomen. Kan de Hudson Bay card op worden gezegd
😈.
Ohw op die fiets, ik dacht dat je met 'hackaanvallen' verwees naar het risico van het stelen van je creditcard-gegevens bij online betalingen. Dat is me ook een keer gebeurd (voor 700 euro), maar dat werd binnen een dag gewoon door ICS teruggedraaid. En dan krijg je uiteraard een nieuwe.

Puur uit nieuwsgierigheid, waar baseer je op dat betalingen via een terminal niet veilig zouden zijn? Weegt dat wel op tegen de moeite die je er nu in steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:51
Zelf onlangs 1200 euro ontvangen op mijn Skrill wegens een verkoop. Nu is ineens my account temporarily restricted direct na ontvangst van dat bedrag. Ik kan niet inloggen niks, contact krijgen via mail of telefoon krijg ik helemaal niks. Iemand enig idee hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden? Mijn dank is eeuwig

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
saharoen schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:17:
😈.
Heb je met Revolut en N26 goede ervaringen in de VS? En waarom elk jaar een verse creditcard?

Ik heb ooit 3 creditcards gehad (abn en sns prive beide worden opgezegd, citi voor werk). De persoonlijke cards gebruik ik bijna nooit, alleen op vakantie waar ze geen pin accepteren en vroeger amazon.

Dus zit te denken om pas n26 aan te vragen tzt als ik op vakantie ga. De gratis bunq creditcard heeft een limiet van €250/maand.

Hoe zijn je ervaringen met geld terug boeken van N26 naar je eigen rekening? Ik heb nu geld op de SNS creditcard en wordt van kastje naar het muur gestuurd om dat geld weer van mn creditcard naar mn rekening te krijgen. SNS medewerkers zelf verwijzen naar derden voor de SNS creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen

[...]
Heb je met Revolut en N26 goede ervaringen in de VS? En waarom elk jaar een verse creditcard?
De koers van Revolut is doordeweeks beter in het weekends die van n26 (wel centen werk).
Ik heb de Revolut overal gebruikt en cash gepint zonder kosten tot 200 euro per maand(was wel de mastercard sinds kort de visa).

Op N26 komt mijn salaris en is gewoon iban rekening overboeking 1 werkdag. En Revolut kan je gratis opladen n26 of elk andere creditcard.
En waarom elk jaar een verse creditcard?
https://www.rtlnieuws.nl/...chtwoorden-betaalgegevens

[ Voor 41% gewijzigd door saharoen op 22-01-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
twkr18526 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:45:
Zie een eerdere post van mij.

Ben momenteel ook in de VS en de Revolut-kaart is al minstens twee keer geweigerd. Het vreemde is dat hij deze keer ook is geweigerd bij een tankstation (Arco) waar hij afgelopen september wel werd geaccepteerd.

Er valt geen pijl op te trekken, dus neem altijd een echte creditcard mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Dat zou ik ook aanraden met huur auto en borg verder ook de hotels blokkeren deels limiet creditcard.

[ Voor 14% gewijzigd door saharoen op 22-01-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
kwon schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Zie een eerdere post van mij.

Ben momenteel ook in de VS en de Revolut-kaart is al minstens twee keer geweigerd. Het vreemde is dat hij deze keer ook is geweigerd bij een tankstation (Arco) waar hij afgelopen september wel werd geaccepteerd.

Waarom probeer je überhaupt met een Revolut kaart te tanken als Revolut zelf aangeeft dergelijke merchants te blokkeren. Dat het in het verleden wel heeft gewerkt wil alleen maar zeggen dat hun MCC lijst niet up to date was toen.

Tanken doet een reservering op je kaart. Bij N26 moet je daarom minstens 150 op je rekening hebben staan. Dan werkt het. Maar in mijn ervaring kan het dagen duren voordat de reservering weer wordt vrijgegeven.

Tanken doe ik daarom altijd met m'n Euroclix MasterCard zelfs in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:14:
Waarom probeer je überhaupt met een Revolut kaart te tanken
Om de koersopslag te omzeilen...? Niet geschoten is altijd mis. Die reservering waar je het over hebt geldt voor 'pinnen aan de pomp', terwijl je ook gewoon binnen kunt betalen. Dit werkt meestal wel en is me gisteren nog gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
@kwon Dat kan ik bevestigen. In de USA, Maleisië, Fiji en Oekraïne gewoon even de winkel in gelopen voor een reservering alvorens ik ging tanken. Soms kun je ook je rijbewijs of iets anders van waarde achterlaten als borg, maar kijk wel uit voor eventuele identiteitsfraude. Ik zou die methode dan ook afraden!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Napsju schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:12:
@kwon Dat kan ik bevestigen. In de USA, Maleisië, Fiji en Oekraïne gewoon even de winkel in gelopen voor een reservering alvorens ik ging tanken. Soms kun je ook je rijbewijs of iets anders van waarde achterlaten als borg, maar kijk wel uit voor eventuele identiteitsfraude. Ik zou die methode dan ook afraden!
Er is (in de VS althans) niet echt sprake van 'borg' of een 'reservering' omdat je van tevoren een bedrag afrekent. De pomp slaat vervolgens automatisch af als dat bedrag is bereikt. Als je een volle tank wil, dan kun je een wat hoger bedrag afrekenen en tanken totdat de tank vol zit. Daarna kun je gewoon wegrijden en het feitelijk getankte bedrag wordt dan afgeschreven zodra de transactie uit status 'pending' komt.

Dit werkte in het verleden zelfs zo met m'n Maestro-pas als het tankstation die kaart accepteerde. Maar ja, koersopslag... :P

[ Voor 7% gewijzigd door kwon op 22-01-2019 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

oohh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:44:
[...]

Het ging om een transactie van mijn eigen bankrekening naar mijn eigen creditcard. Alleen was het ook nog eens een, voor Amex, onbekend bankrekeningnummer.

Uiteindelijk is het goedgekomen. Gisteravond heb ik nog eenmaal een overschrijving van 1 cent gedaan. Ditmaal met het het nummer in de omschrijving. Ik weet niet of het daar aan ligt, maar vanochtend stond het geld op de creditcard. :)
Vind het nog een "storend" minpunt aan Amex, dat je niet via de site een iDeal betaling kan doen.
Zelfs Qander ondersteunt dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Zou dit de reden zijn dat ik nog niets gehoord heb van mijn creditcardaanvraag? :)
Door een extra creditcard aan te vragen op naam van nietsvermoedende slachtoffers én deze te laten bezorgen bij een leegstaande woning, konden internetcriminelen duizenden euro’s buit maken. Het cybercrimeteam van de politie Midden-Nederland heeft nu 3 verdachten aangehouden.
Meer: https://www.politie.nl/ni...n-creditcard-phising.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:40
Maasluip schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:25:
Ik heb ook een Rabocard en ook volgens mij is daar geen direkt overzicht mogelijk.
Mij boeit me dat ook absoluut niet. Ik weet wat ik met mijn creditcard betaal en aan het begin van de maand krijg ik mijn overzicht wel. Is meer dan voldoende.
Huh staat toch gewoon in je app? Credit card informatie ophalen?

Los hiervan valt mij op dat sommige hardware shops nog steeds een toeslag rekenen voor cc gebruik. Dat zou vanaf afgelopen zomer verboden zijn zo ver ik begrepen heb. Bijvoorbeeld www.cdromland.nl rekent nog 3%.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 06-02-2019 23:08 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008

g0tanks

Moderator CSA
sdk1985 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:07:
[...]

Huh staat toch gewoon in je app? Credit card informatie ophalen?
Je hebt een bericht uit 2009 geciteerd.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:40
g0tanks schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:17:
[...]

Je hebt een bericht uit 2009 geciteerd.
Oops. In 2009 ging het waarschijnlijk via de website :+ .

Iig: https://www.nu.nl/geldzak...nog-wel-in-nederland.html

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 06-02-2019 23:18 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Winkels en webwinkels mogen vanaf vandaag geen toeslag meer rekenen als er wordt betaald met een creditcard. Het is een gevolg van de invoering van de nieuwe PSD2-betaalwet.

Tot vandaag mochten winkeliers de kosten die ze maken voor een creditcardtransactie doorberekenen aan de klant. Vaak gaat dat om een paar procent van het totale bedrag. Bij het online betalen van bijvoorbeeld vliegtickets kan dit enkele tientjes schelen.
Link: https://www.rtlz.nl/life/...-toeslag-transactiekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ben wel benieuwd of dat leidt tot een toename van het CC-gebruik of juist een afname van het aantal winkeliers wat CC's wil accepteren (of beide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:49
ThinkPadd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:07:
@U123456 @g0tanks @oohh Ik heb voor de zekerheid nog even nagevraagd bij ICS Cards en de BMW creditcard is inderdaad voor iedereen aan te vragen werd mij bevestigd :)

[Afbeelding]

Om de €50 bijgeschreven te krijgen moet je voor 1 mei 2019 een aankoop doen. Je doet een aankoop en daarna wordt de €50 bijgeschreven.

Ik ga die dus maar aanvragen :)
Om hier nog even op terug te komen. Tijdje terug de BMW creditcard ontvangen en gelijk een aantal Airbnb's voor vakantie dit jaar geboekt. Ging allemaal prima en de €50 tegoed is netjes verrekend.

Nu alleen zorgen dat ik hem op tijd opzeg, maar daar heb ik een agenda reminder voor gezet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
downtime schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:10:
[...]

Ben wel benieuwd of dat leidt tot een toename van het CC-gebruik of juist een afname van het aantal winkeliers wat CC's wil accepteren (of beide).
Een AH filiaalmanager in Amsterdam gaf aan dat AH eindelijk wakker is geworden. Het is de enige supermarktketen in Amsterdam die geen CC accepteerde. Volgens hem zullen binnen paar maanden een aantal AHs CC accepteren.

Alle Jumbo en de Lidl ondersteunden het al lang. Dirk en Deen weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een Visa credit card bij ICS aangevraagd, maar die willen nu wat documenten per e-mail of post aangeleverd krijgen. Is er een partij waarbij je de benodigde documenten direct kunt uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:18
Ultra schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:18:
Is er een partij waarbij je de benodigde documenten direct kunt uploaden?
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar bedoel je wat anders dan ze als bijlage aan een email hangen? Sneller en makkelijker gaat nauwelijks, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:34:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar bedoel je wat anders dan ze als bijlage aan een email hangen? Sneller en makkelijker gaat nauwelijks, lijkt me.
Ja, ik wil het direct in het juiste systeem uploaden zonder tussenkomst van wat voor ander systeem dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Ultra schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:18:
Ik heb een Visa credit card bij ICS aangevraagd, maar die willen nu wat documenten per e-mail of post aangeleverd krijgen. Is er een partij waarbij je de benodigde documenten direct kunt uploaden?
Zou mooi zijn wanneer ICS dit zou invoeren. Uit eigen ervaring gemerkt dat wanneer een bijlage te groot is de verzending goed lijkt te gaan, maar een e-mail bevestiging komt nooit. Ook moet het referentienummer in (de body van) de e-mail niet vergeten worden door de aanvrager. Allemaal dingen die beter zouden lopen bij een beveiligde uploadmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qander bied sinds kort de mogelijkheid alles online op te sturen.

Of het een fijne CC maatschappij is laat ik midden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:42:

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een Visa kaart van Qander. Ik was zo'n 10 jaar geleden al bekend met Laser cards (hun oude naam).

Wat me nu wederom is opgevallen (tov kaarten van ICS) is dat hun fraude detectie wat gevoeliger lijkt afgesteld. Lijkt erop dat je bij wat grotere bedragen al gebeld wordt (helaas afgeschermd nummer) of krijg je een email met verzoek hun klantenservice te bellen om transacties te verifiëren. op een gegeven moment werd bij mij voor 1 online merchant uit UK zelfs de boel geblokkeerd.
Enerzijds is er wel wat voor te zeggen: er wordt wellicht meer fraude tegengehouden, maar als je betaling geweigerd wordt door hun te strak afgestelde filters is het ook niet handig.

Waar ze m.i. inmiddels wel echt in achterlopen is dat transacties niet realtime getoond worden, maar pas later verschijnen als ze definitief zijn. Je kunt wel de actuele bestedingsruimte zien.
Een (extra) betaling kan met ideal, maar ook hier geldt dat dit er niet instant op staat maar 1 a 2 dagen duurt.

De app van Qander gebruik ik niet dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wally2002 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:48:
[...]

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een Visa kaart van Qander. Ik was zo'n 10 jaar geleden al bekend met Laser cards (hun oude naam).

Wat me nu wederom is opgevallen (tov kaarten van ICS) is dat hun fraude detectie wat gevoeliger lijkt afgesteld. Lijkt erop dat je bij wat grotere bedragen al gebeld wordt (helaas afgeschermd nummer) of krijg je een email met verzoek hun klantenservice te bellen om transacties te verifiëren. op een gegeven moment werd bij mij voor 1 online merchant uit UK zelfs de boel geblokkeerd.
Enerzijds is er wel wat voor te zeggen: er wordt wellicht meer fraude tegengehouden, maar als je betaling geweigerd wordt door hun te strak afgestelde filters is het ook niet handig.

Waar ze m.i. inmiddels wel echt in achterlopen is dat transacties niet realtime getoond worden, maar pas later verschijnen als ze definitief zijn. Je kunt wel de actuele bestedingsruimte zien.
Een (extra) betaling kan met ideal, maar ook hier geldt dat dit er niet instant op staat maar 1 a 2 dagen duurt.

De app van Qander gebruik ik niet dus daar kan ik niets over zeggen.
De app is eigenlijk de webversie maar dan in een app gestopt, echt interessant is deze dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:42:

Nog steeds gespreid betalen bij Qander denk ik? Dus geen zgn. chargecard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Ultra schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:59:
[...]

Gespreid betalen is tegenwoordig optioneel. Sowieso voor de Miles&more card, maar ook voor de andere als ik de voorwaarden goed interpreteer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ultra schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:59:
[...]

Als je een kaart hebt an 2018 zou gespreid betalen altijd kunnen (zonder extra loonstroken en checks, is namelijk tijdens het aanvragen uitgebreid gecontroleerd). De nieuwe kaarten zijn charge cards, tenzij je zelf gespreid wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er leden die ervaring hebben met de FB Amex Gold?

Overweeg van de gewone Gold naar die over te stappen, is iets goedkoper en bied vrijwel dezelfde verzekeringsdekkingen.

Grootste verschil is het punten programma bij de FB alleen KLM/Skyteam gericht bij en de Amex heeft Menbership Rewards.

En de inkomenseisen zijn anders, snap alleen niet echt waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ja, dat heb ik. Wat is je vraag verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sanction schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:58:
Ja, dat heb ik. Wat is je vraag verder?
Los van dat het een Amex is, hoe snel worden je miles bijgeschreven en hoe zit het met de autohuur 'privileges' zoals Amex het noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:31:
[...]

Los van dat het een Amex is, hoe snel worden je miles bijgeschreven en hoe zit het met de autohuur 'privileges' zoals Amex het noemt.
Daar moet je je echt geen grote hoop bij maken. Status is bij autoverhuurders echt niks waard. Ik heb bij de verschillende grote verhuurders de hoogste status en een spend van >€20k/jaar bij eentje. Denk je echt dat de dame die maandagavond om 23:50 achter de balie op het vliegveld zit te wachten op haar laatste klant daarvan onder de indruk is? ;)

Nog veel meer dan bij hotels zal je de meeste voordelen krijgen als je een relatie met die mensen opbouwt. Vaste, vriendelijke klanten krijgen veel meer dan een eenmalige klant die met z’n mid-tier pasje zwaait en verwacht dat de glazen champagne klaar staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:59
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:27:
Zijn er leden die ervaring hebben met de FB Amex Gold?

Overweeg van de gewone Gold naar die over te stappen, is iets goedkoper en bied vrijwel dezelfde verzekeringsdekkingen.

Grootste verschil is het punten programma bij de FB alleen KLM/Skyteam gericht bij en de Amex heeft Menbership Rewards.

En de inkomenseisen zijn anders, snap alleen niet echt waarom.
Ik ben juist geinteresseerd om van FB Amex gold over te gaan naar een nieuwe Amex gold.
Omdat je dan dus niet vast zit aan KLM.
verzekering heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsfikke schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:18:
[...]

Daar moet je je echt geen grote hoop bij maken. Status is bij autoverhuurders echt niks waard. Ik heb bij de verschillende grote verhuurders de hoogste status en een spend van >€20k/jaar bij eentje. Denk je echt dat de dame die maandagavond om 23:50 achter de balie op het vliegveld zit te wachten op haar laatste klant daarvan onder de indruk is? ;)

Nog veel meer dan bij hotels zal je de meeste voordelen krijgen als je een relatie met die mensen opbouwt. Vaste, vriendelijke klanten krijgen veel meer dan een eenmalige klant die met z’n mid-tier pasje zwaait en verwacht dat de glazen champagne klaar staan.
Dat verhaal klinkt mij bekend, met de hotel mogelijkheden met Amex Gold. Heb je ook niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

syntesia schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:00:
[...]

Ik ben juist geinteresseerd om van FB Amex gold over te gaan naar een nieuwe Amex gold.
Omdat je dan dus niet vast zit aan KLM.
verzekering heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.
De verzekering is iets beter bij Amex Gold (aankoop) maar dar betaal je 30eu meer voor.

Loungr Acces heb je 2x gratis oer jaar, moet je je ledenpas meenemen en je Amex kaart. Amex betaalt dan de entreekosten van die twee keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een referral gebruikt voor een nieuwe kaart (en je hebt al een Amex kaart) moet er dan 12 maanden zitten tussen deze aanvragen voor de korting en punten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37
Wil ook weer een amex aanschaffen, heb nog iets van 17000 fb punten. Kan ik nu een “gewone” amex aanschaffen en de punten laten overschrijven? Of ben ik gebonden aan een amex fb-kaart om mijn punten te behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 08-06 12:28
koendio schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:33:
Wil ook weer een amex aanschaffen, heb nog iets van 17000 fb punten. Kan ik nu een “gewone” amex aanschaffen en de punten laten overschrijven? Of ben ik gebonden aan een amex fb-kaart om mijn punten te behouden?
Je kan ook je Amex Reward Punten omzetten naar FB punten, ik geloof 5:4. Ik weet alleen niet of die ook meetellen als verlenging van je punten totaal, en je mist de XP.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
@koendio aangezien je het over het behouden van punten heb, en waarschijnlijk niet van plan bent te vliegen, zul je een Flying Blue Amex co-branded kaart moeten nemen. Daarmee wordt de geldigheid van je FB punten met 2 jaar verlengd (bij de Entry kaart eenmalig bij aanmelding, bij de andere bij elke uitgave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:38
Iemand ervaring met de AMEX Platinum verzekering voor auto-verhuur in de VS?
Scheelt toch redelijk wat kosten als je de auto zonder verzekering huurt (zeker voor 3 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 15:23

Kju

Het is vrijwel niet mogelijk om als Europeaan een auto zonder verzekering te huren in de VS.
De onverzekerde Amerikaanse tarieven zonder zijn meestal nog duurder dan de tarieven die Europeanen inclusief verzekering krijgen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 15:33

nlboy

Alles kitz?

Heeft iemand ervaring met de eigen risico van autohuur bij de ANWB Visa kaart?

Ik ben nu een jaar verder en geen gebruik van gemaakt (1x auto gehuurd met eigen risico in het buitenland). Nu weet ik niet of ik dit voor het normale tarief wil verlengen en helaas kan ik niet zo snel ervaringen over die verzekering vinden. Het is namelijk best wel veel voor € 15,- + € 36,-.

[ Voor 9% gewijzigd door nlboy op 09-04-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kju schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:35:
Het is vrijwel niet mogelijk om als Europeaan een auto zonder verzekering te huren in de VS.
De onverzekerde Amerikaanse tarieven zonder zijn meestal nog duurder dan de tarieven die Europeanen inclusief verzekering krijgen.
Daarbij zou ik echt niet graag dat risico nemen. Stel je auto wordt gejat, dan mag je op je blote knietjes hopen dat Amex meewerkt en je inderdaad ook die $50k vergoed. Dan liever een paar dollar meer betalen voor een verzekering met het hoogste eigen risico en dat afdekken met een losse verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 15:23

Kju

Ik heb goede ervaringen met AMEX en de verzekeringen. Als je de auto met de kaart betaalt heb je gewoon dekking volgens de polisvoorwaarden.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Even benieuwd:

Heeft er iemand een kaart met dezelfde voorwaarden als de ING Platinumcard tegen vergelijkbare kosten?

De ING Platinumcard kost €49,80 per jaar en biedt:
+ 365 dagen aankoopgarantie;
+ Vluchtvertraging, bagage en hulpverleningsverzekering;
+ Eigen Risico autohuur €500 verzekerd;

Vooral die eigen risico autohuur scheelt best behoorlijk als je dat af moet dekken met een aparte verzekering. Maar er zijn vrijwel geen CCs die deze verzekering bieden
Zeker niet tegen de kosten die ING rekent. Zoek ik nu niet goed of heeft ING hier gewoon een goede deal met die Platinumcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001

ShadowBumble

Professioneel Prutser

BounceCloud schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:50:

Vooral die eigen risico autohuur scheelt best behoorlijk als je dat af moet dekken met een aparte verzekering. Maar er zijn vrijwel geen CCs die deze verzekering bieden
Zeker niet tegen de kosten die ING rekent. Zoek ik nu niet goed of heeft ING hier gewoon een goede deal met die Platinumcard?
Volgens mij heeft Amex ook een verzekering op je autohuur. In mijn verzekeringvoorwaarden staat letterlijk dekking " Autohuur, diefstal, schade en aansprakelijkheid". (waarschijnlijk is de clausule dat je niet opzettelijk of uitlokt kortom gewoon "goed" met de spullen omgaat).

De goede verzekeringen en dekking waren voor mij ook doorslag gevend om toch voor de AMEX card te gaan.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Een verzekering voor het eigen risico voor autohuur zit ook bij de ANWB Visa Gold Card tot €1500. Let op als je een verzekering hiervoor wil afsluiten dat banden en ruiten vaak uitgesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ja, ik heb daarom maar nu maar de ANWB CC opgezegd. Ik kan nergens ervaringen erover vinden plus dat er wellicht veel uitzonderingen zoals ruiten en banden zijn. Als ik weer op vakantie ga dan sluit ik een aparte verzekering bij www.huurautoverzekering.com af. Daar is dat allemaal inclusief. :)

Trouwens iets anders: Hoe kan je bij Euroclix de Creditcard gegevens (zoals uitgaven) inzien? Bij de ANWB heb je bijvoorbeeld een ANWB CC App.

[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 10-04-2019 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:05
nlboy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:36:
Ja, ik heb daarom maar nu maar de ANWB CC opgezegd. Ik kan nergens ervaringen erover vinden plus dat er wellicht veel uitzonderingen zoals ruiten en banden zijn. Als ik weer op vakantie ga dan sluit ik een aparte verzekering bij www.huurautoverzekering.com af. Daar is dat allemaal inclusief. :)

Trouwens iets anders: Hoe kan je bij Euroclix de Creditcard gegevens (zoals uitgaven) inzien? Bij de ANWB heb je bijvoorbeeld een ANWB CC App.
De ICS cards app downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36

Honesty

kattenneus!

nlboy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:36:

Weet je toevallig hoe het zit als je dan wegenwacht ofzo nodig hebt?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
BounceCloud schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:50:
Even benieuwd:

Heeft er iemand een kaart met dezelfde voorwaarden als de ING Platinumcard tegen vergelijkbare kosten?

De ING Platinumcard kost €49,80 per jaar en biedt:
+ 365 dagen aankoopgarantie;
+ Vluchtvertraging, bagage en hulpverleningsverzekering;
+ Eigen Risico autohuur €500 verzekerd;

Ik denk dat de meeste kaarten wel min of meer dezelfde voorwaarden tegen min of meer dezelfde kosten hebben. In ieder geval de kaarten die ICS uitgeeft kennen veel overeenkomsten in voorwaarden.
de nuance zit dan bijvoorbeeld in hogere vergoedingen bij duurdere kaarten.

Bij kaarten van Qander lijken de voorwaarden voor aankoopverzekering trouwens wel behoorlijk karig in vergelijking met die van bijvoorbeeld ICS.

Overigens som je nu een aantal voordelen op maar moet je eigenlijk goed naar de kleine lettertjes kijken. Voor de aankoopverzekeringen gelden vaak de nodige uitsluitingen.

Om een goede vergelijking te maken moet je eigenlijk wel door de voorwaarden heen, en kijken welke het beste bij jouw situatie passen.

Tenslotte: die eigen risico autohuur stelt m.i. niet zoveel voor. Dit is dus geen autohuurverzekering! Je zult wanneer je een auto huurt en met de kaart betaald een verzekering bij de verhuurder moeten afsluiten. Vervolgens wordt, mocht er wat gebeuren en die verzekering aangesproken moeten worden, en je dan een eigen risico moet betalen, dat eigen risico vergoed.
De autohuurverzekering van bv de platinum kaarten van Amex is hier totaal niet mee te vergelijken, omdat je daarmee dus geen verzekering bij de autoverhuurder hoeft af te sluiten maar die al via Amex is geregeld (mits met kaart betaald etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Ik vind de eigenrisicoverzekering bij autohuur op de ANWB Visa Gold Card juist wel handig, dit is een van de hoofdredenen dat ik die kaart heb genomen. De kaart kost € 40 per jaar (plus nog € 12 aan ANWB-lidmaatschap of zo). Als ik elke keer een losse verzekering moet afsluiten om het eigen risico af te dekken, dan is dat volgens mij duurder dan de kaartbijdrage per jaar. Zulke verzekeringen vind ik niet goedkoop en betaal je meestal per dag. In landen als Spanje is het dagtarief van een dergelijke verzekering vaak al hoger dan de huurprijs zelf. Ook al huur je in Europa maar één keer per jaar een auto, als je dat een week doet dan ben je al goedkoper uit met de creditcard.

Ik weet dat de verzekeringen van de ANWB creditcards via Unigarant gaan. Ik werk zelf ook in de verzekeringswereld en heb niet bepaald een slecht beeld van ze of zo. Persoonlijk heb ik gelukkig nog geen gebruik van ze hoeven te maken.

In een ver verleden had ik een platinum card van ING en heb toen 1 keer gebruik moeten maken van de verzekering voor het eigen risico. Die claims worden afgehandeld door Nationale-Nederlanden en destijds heb ik de volledige claim vergoed gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Ik ben van mening dat je enkel zou moeten verzekeren wat je zelf niet op zou kunnen brengen. Een eigen risico van zeg 300-1000 euro vind ik geen probleem, zeker gezien de geringe kans dat je dit eigen risico zou moeten betalen. Zelf huur ik al 12 jaar over de hele wereld auto’s, en heb nog nooit het eigen risico afgekocht of me er voor verzekerd via een derde partij. Pure winst!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

hv08 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:28:
[...]

De ICS cards app downloaden.
Thanks! Ga ik doen als ik de CC ontvangen heb. Zo te zien is ie precies hetzelfde als de ANWB-app maar dan zonder ANWB-outfit. ;-)
Honesty schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:02:
[...]

Weet je toevallig hoe het zit als je dan wegenwacht ofzo nodig hebt?
Geen idee, ik denk dat je dit via de verhuurder moet regelen. De kosten die je dan maakt kan je dan later indienen bij huurautoverzekering
kwon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:17:
Ik vind de eigenrisicoverzekering bij autohuur op de ANWB Visa Gold Card juist wel handig, dit is een van de hoofdredenen dat ik die kaart heb genomen. De kaart kost € 40 per jaar (plus nog € 12 aan ANWB-lidmaatschap of zo). Als ik elke keer een losse verzekering moet afsluiten om het eigen risico af te dekken, dan is dat volgens mij duurder dan de kaartbijdrage per jaar. Zulke verzekeringen vind ik niet goedkoop en betaal je meestal per dag. In landen als Spanje is het dagtarief van een dergelijke verzekering vaak al hoger dan de huurprijs zelf. Ook al huur je in Europa maar één keer per jaar een auto, als je dat een week doet dan ben je al goedkoper uit met de creditcard.

Ik weet dat de verzekeringen van de ANWB creditcards via Unigarant gaan. Ik werk zelf ook in de verzekeringswereld en heb niet bepaald een slecht beeld van ze of zo. Persoonlijk heb ik gelukkig nog geen gebruik van ze hoeven te maken.

In een ver verleden had ik een platinum card van ING en heb toen 1 keer gebruik moeten maken van de verzekering voor het eigen risico. Die claims worden afgehandeld door Nationale-Nederlanden en destijds heb ik de volledige claim vergoed gekregen.
Tja ik heb geen idee hoe 'makkelijk' ze in het afhandelen van claims zijn. Verkopen ze bijvoorbeeld vaak nee, moet je veel bewijs leveren, veel uitzonderingen, etc. etc. Vanwege de onzekerheden heb ik 'm daarom maar opgezegd.
Napsju schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:54:
Ik ben van mening dat je enkel zou moeten verzekeren wat je zelf niet op zou kunnen brengen. Een eigen risico van zeg 300-1000 euro vind ik geen probleem, zeker gezien de geringe kans dat je dit eigen risico zou moeten betalen. Zelf huur ik al 12 jaar over de hele wereld auto’s, en heb nog nooit het eigen risico afgekocht of me er voor verzekerd via een derde partij. Pure winst!
Ik heb inderdaad nu ook iets van 7a8 jaar auto's gehuurd en tot nu toe nooit schade of onterechte afschrijvingen gehad. *me* klopt af.

Bij het reserveren van een auto boek ik nooit de goedkoopste en eigenlijk altijd bij een bekende bedrijf (zoals Budget, Hertz, etc.). Maar ja 1000 euro lappen voor wat je eigenlijk niet hebt gedaan (bijv. banden die kapot gaan door slecht onderhoud) is best wel veel. De autoverhuurbedrijven (vooral in Zuid-Europa) vertrouw ik 1 van de 5 keer niet. Dus liever heb ik daar een aparte verzekering voor.

[ Voor 73% gewijzigd door nlboy op 11-04-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Napsju schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:54:
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met uitspraken die gebaseerd zijn op resultaten die in het verleden zijn behaald. Dat is niet waarvoor je een verzekering afsluit.

Ik ben het evenwel 100% met je eens dat je niet moet verzekeren wat je zelf kunt betalen/dragen. In bijvoorbeeld Spanje zijn de eigen risico's echter vaak rond de € 1.500.
nlboy schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:58:
Tja ik heb geen idee hoe 'makkelijk' ze in het afhandelen van claims zijn. Verkopen ze bijvoorbeeld vaak nee, moet je veel bewijs leveren, veel uitzonderingen, etc. etc. Vanwege de onzekerheden heb ik 'm daarom maar opgezegd.
Maar heb je hier dan wel zekerheid over als je voor een 'losse' verzekering gaat? Gaat dat niet vaak via buitenlandse partijen? Juist dat lijkt me lastig als je uiteindelijk een claim moet indienen. Dan heb ik een fijner gevoel bij een 'gerenommeerde' verzekeraar die gewoon in NL is gevestigd, zoals in mijn ogen bijvoorbeeld Unigarant.

[ Voor 50% gewijzigd door kwon op 11-04-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

kwon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:53:
[...]

Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met uitspraken die gebaseerd zijn op resultaten die in het verleden zijn behaald. Dat is niet waarvoor je een verzekering afsluit.

Ik ben het evenwel 100% met je eens dat je niet moet verzekeren wat je zelf kunt betalen/dragen. In bijvoorbeeld Spanje zijn de eigen risico's echter vaak rond de € 1.500.

[...]

Maar heb je hier dan wel zekerheid over als je voor een 'losse' verzekering gaat? Gaat dat niet vaak via buitenlandse partijen? Juist dat lijkt me lastig als je uiteindelijk een claim moet indienen. Dan heb ik een fijner gevoel bij een 'gerenommeerde' verzekeraar die gewoon in NL is gevestigd, zoals in mijn ogen bijvoorbeeld Unigarant.
Bij de ANWB CC weet ik niet welke maatschappij daarachter zit. Bij de huurautoverzekering zijn dat de grote verzekeringsclubs zoals Allianz of Zurich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Hier alweer een tijdje terug in het topic heeft user @PWM meerdere ervaringen met de verzekeraar van Amex gedeeld. Dat was AXA volgens mij. Kan best zijn dat dit nu Allianz is of een ander. Wat ik me kan herinneren had hij niet zo'n beste ervaring, enerzijds met het überhaupt indienen van de claims (veel info/formulieren, lange doorlooptijden etc) en vervolgens het afwijzen ervan.
Nu is het belang van een verzekeraar om zo min mogelijk uit te keren ;)

Bij het overwegen van creditcards met bijbehorende verzekeringen zou het, naast het verdiepen in de exacte voorwaarden en uitsluitingen, wellicht dus ook slim kunnen zijn om na te gaan welke maatschappij erachter zit. In dit topic zijn de ervaringen volgens mij op 1 hand te tellen, maar een zoekopdracht naar de onderliggende verzekeraar kan dan ook wel een indicatie geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
Wally2002 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:17:
Nu is het belang van een verzekeraar om zo min mogelijk uit te keren ;)
Een beetje offtopic maar ik kan me niet inhouden :>

Dit is simpelweg niet waar; een verzekeraar heeft er baat bij precies het bedrag uit te keren waar recht op is (volgens de polisvoorwaarden of de wet). Niet meer en zeker ook niet minder. Als een verzekeraar bewust een tactiek gebruikt om zo min mogelijk uit te keren, dan lokt dit constant rechtszaken uit waardoor de schadelast uiteindelijk juist hoger wordt.

Ik handel zelf verzekeringsclaims af en ik durf je met droge ogen te beweren dat ons nooit geïnstrueerd wordt om te proberen zo min mogelijk uit te keren. Integendeel; er wordt bij herhaling gezegd dat dit juist niet de bedoeling is, ondanks dat het soms wat slechter gaat met de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Wally2002 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:49:
[...]

Tenslotte: die eigen risico autohuur stelt m.i. niet zoveel voor. Dit is dus geen autohuurverzekering! Je zult wanneer je een auto huurt en met de kaart betaald een verzekering bij de verhuurder moeten afsluiten. Vervolgens wordt, mocht er wat gebeuren en die verzekering aangesproken moeten worden, en je dan een eigen risico moet betalen, dat eigen risico vergoed.
De autohuurverzekering van bv de platinum kaarten van Amex is hier totaal niet mee te vergelijken, omdat je daarmee dus geen verzekering bij de autoverhuurder hoeft af te sluiten maar die al via Amex is geregeld (mits met kaart betaald etc).
Dat weet ik. Het ging mij ook puur om het afdekken van het eigen risico. Helaas in Italië meegemaakt dat iemand bij het uitparkeren mijn auto meepakte en ik bleef achter met €1k aan schade.
De Platinumcard van ING dekt €500 eigen risico af. Geen uitzondering voor glas, banden, etc. Voor die kaartbijdrage (€49/j) vind ik het een prima verzekering.

Ben alleen aan het her-oriënteren qua bank en mogelijk dat de ING Platinumcard straks dus geen optie meer is. Vandaar mijn vraag voor een bank-onafhankelijke CC met gelijkwaardige voorwaarden.

Amex vind ik persoonlijk nogal prijzig. Ik reis niet zakelijk en voor mijn vakanties weegt zo'n Amex dan toch niet op tegen de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
@BounceCloud: Ik zou dan even naar de ANWB Visa Gold (of Silver) card kijken. Gold dekt eigen risico tot € 1.500 af, Silver tot € 750. De kaart wordt feitelijk uitgegeven door ICS dus bankonafhankelijk en prima service en app/website.

Je moet wel lid zijn van de ANWB (momenteel € 15,50 per jaar). Dat was ik niet; lid worden gaat makkelijk via de website. Binnen 5 minuten krijg je een lidnummer waar je dan ook meteen de kaart mee kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 11:13
Ben benieuwd welke kaart jullie aanraden voor iemand die nog geen kaart heeft.
Op mijn SNS bankrekening heb ik al een aankoopverzekering bij grotere uitgaven.
Daar hoef ik het dus niet voor te doen, is meer om in het buitenland "goedkoop" dingen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

miniterror schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:03:
Daar hoef ik het dus niet voor te doen, is meer om in het buitenland "goedkoop" dingen te kopen.
In principe zouden de MC Classic en World Card prima opties kunnen zijn. Amex is ook een idee als je ook nog punten wil sparen.

N26/Revolut zijn goedkoop met betalingen in andere valuta. Maar dit is een debit/prepaid kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
miniterror schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:03:
Je zult iets meer informatie moeten geven zodat we een goede aanbeveling kunnen doen.
Wat bedoel je met "goedkoop" dingen te kopen in het buitenland? Is dat in euro of vreemde valuta? Gaat het om online aankopen en/of als je zelf in het buitenland bent? Verwacht je ook geld uit de muur te moeten halen?
Of zoek je een creditcard met de laagste jaarlijkse kaartbijdrage?

Wat heb je zelf al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 11:13
Wally2002 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:59:
[...]

Je zult iets meer informatie moeten geven zodat we een goede aanbeveling kunnen doen.
Wat bedoel je met "goedkoop" dingen te kopen in het buitenland? Is dat in euro of vreemde valuta? Gaat het om online aankopen en/of als je zelf in het buitenland bent? Verwacht je ook geld uit de muur te moeten halen?
Of zoek je een creditcard met de laagste jaarlijkse kaartbijdrage?

Wat heb je zelf al overwogen?
Ik wilde hem gebruiken voor incidentele uitgaven in het buitenland.
Vorig jaar in Portugal bijvoorbeeld wilde ik een auto huren tijdens de vakantie, dat kon niet omdat ik geen CC had.
Betaal nu ook buitenlandse bestellingen met Paypal, misschien ook maar de CC gebruiken als dat een gunstigere wisselkoers is.
Inmiddels heb ik hem aangevraagd op onze ING rekening, net geen 18 euro per jaar.
Toch bedankt voor de wedervragen (y)
Pagina: 1 ... 27 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1