Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:53:
Inmiddels weer bijna een maand de Green gebruikt.

Voor vakanties/reizen en de bestellingen word ie best vaak geaccepteerd, nou vraag ik me af wat handiger voor upgrade.

Ik zit nu op +/- 2500 per maand aan spend. Dit zal komende maanden opbouwen naar 3K+/-. Is het verstandig om voor Gold te gaan of voor Platinum. En wat maakt Platinum zo speciaal ten opzichte van de Gold.

Ik boek me reizen met de kaarten voor de verzekeringen, maar ben toch benieuwd of er een verschil is tussen Gold en Plat (reguliere niet FB)

Of anders, vanaf wanneer is het interessant /rendabel om voor Plat te gaan
Grootste verschillen zijn:
- kostenverschil per jaar is 500 EUR (vs Gold)
- 1.5 points/EUR vs 1.2, dus dat scheelt ~10k punten (zeg +150 EUR waarde)
- je krijgt Gold status bij Hilton/Hertz/SPG (waarde daarvan moet je zelf inschatten)
- lounge toegang via PP en Amex Centurion lounges
- 150 EUR voucher ipv 75 EUR voucher (dus +75 EUR)
- "betere verzekering" >:)

Als je een flinke lading punten krijgt kan het de moeite waard zijn voor een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 06:05

Voor vakanties/reizen en de bestellingen word ie best vaak geaccepteerd, nou vraag ik me af wat handiger voor upgrade.

Ik zit nu op +/- 2500 per maand aan spend. Dit zal komende maanden opbouwen naar 3K+/-. Is het verstandig om voor Gold te gaan of voor Platinum. En wat maakt Platinum zo speciaal ten opzichte van de Gold.

Ik boek me reizen met de kaarten voor de verzekeringen, maar ben toch benieuwd of er een verschil is tussen Gold en Plat (reguliere niet FB)

Ik nam gold zodat ik bij KLM een jaar eerder silver member was. Dat scheelde qua bagagekosten en inchecken.

Baas betaalde overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 13:26

Kju

Je hebt best een hoge spend. Mijn spend is gemiddeld tussen 3k en 5k per maand. Met platinum krijg je dan 1,5 mile per euro en dan vind ik de platinum wel rendabel. Ik reis maak ook regelmatig gebruik van de perks: een reisvoucher van € 150,-,AMEX Centurion Lounges, Priority Pass Lounges, Delta Sky Club (als je met Delta vliegt), Hilton Gold status (gratis upgrade, late checkout), Marriot Gold (i.c.m. SPG status van AMEX, gratis upgrade, late checkout, lounge) Avis gratis upgrade, verzekeringen.
Dit jaar heb ik eigenlijk alle perks gebruikt, gelukkig alleen geen verzekeringen nodig gehad.
De reisvoucher gebruik ik elk jaar, voor mij is dat verrekenbaar met de kaartbijdrage.

[ Voor 34% gewijzigd door Kju op 22-08-2018 14:20 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Kju schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:19:
[...]

Je hebt best een hoge spend. Mijn spend is gemiddeld tussen 3k en 5k per maand. Met platinum krijg je dan 1,5 mile per euro en dan vind ik de platinum wel rendabel. Ik reis maak ook regelmatig gebruik van de perks: een reisvoucher van € 150,-,AMEX Centurion Lounges, Priority Pass Lounges, Delta Sky Club (als je met Delta vliegt), Hilton Gold status (gratis upgrade, late checkout), Marriot Gold (i.c.m. SPG status van AMEX, gratis upgrade, late checkout, lounge) Avis gratis upgrade, verzekeringen.
Dit jaar heb ik eigenlijk alle perks gebruikt, gelukkig alleen geen verzekeringen nodig gehad.
De reisvoucher gebruik ik elk jaar, voor mij is dat verrekenbaar met de kaartbijdrage.
Wat houden die statussen in en wat heb je eraan.
De verzekeringen lounge access en de vouchers zijn wel interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

De statussen kan je wel op de websites van de respectievelijke hotels vinden. Perks zijn over het algemeen gratis upgrades, in sommige gevallen hotel lounge toegang, gratis ontbijt voor jezelf en een gast, bonuspunten in het loyaliteitsprogramma van het hotel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:37:
[...]

Wat houden die statussen in en wat heb je eraan.
De verzekeringen lounge access en de vouchers zijn wel interessant
Op TPG proberen ze om de zoveel tijd een waarde te bepalen voor hotel status (in dit geval Hilton status). Let wel, dit is heel erg afhankelijk van je eigen reispatroon, en als je je hotelstatus via je Amex behaalt betekent dat waarschijnlijk dat je de hotels niet heel vaak aandoet:
https://thepointsguy.com/guide/what-is-hilton-elite-status-worth/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik ben Diamond bij Hilton en Platinum Premier + Ambassador bij Marriott. Levert mij hele leuke voordelen op aangezien ik prive daar ook altijd overnacht, maar als je nooit in een Hilton of Marriott slaapt heb je natuurlijk geen fluit aan die status. Goedkoper worden overnachtingen ook niet erdoor.
Bij autoverhuur hebben statussen een marginale waarde, if any. Dus daar zou ik het niet voor doen. Je zal moeten kijken of de AmEx punten die je krijgt opwegen tegen de bijdrage.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 22-08-2018 17:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

fsfikke schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:35:
Ik ben Diamond bij Hilton en Platinum Premier + Ambassador bij Marriott. Levert mij hele leuke voordelen op aangezien ik prive daar ook altijd overnacht, maar als je nooit in een Hilton of Marriott slaapt heb je natuurlijk geen fluit aan die status. Goedkoper worden overnachtingen ook niet erdoor.
Ter aanvulling: zowel Hilton en Marriott hebben ook 'goedkopere' merken (Hampton, DoubleTree, Moxy, AC, Protea), waar de statusvoordelen ook gelden, en waar je dus ook de nachten/stays kunt verzamelen. Ze hebben ook duurdere overigens :)

Om on-topic te blijven: ik heb zelf de Duitse DKB Hilton Honors kaart waar je met € 20.000 omzet de Diamond Status bij Hilton voor 'niets' krijgt. Tussen aanhalingstekens, want die 10.000 Hilton punten die je daarvoor krijgt zijn niet echt waardevol, daarvoor zou ik op zich liever andere punten verzamelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 22-08-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 16:24
Ik heb op moment de AMEX/FB gold card, het eerste jaar gratis. Nu staat in de voorwaarden (voor zover relevant):
- De kaart is het eerste jaar gratis, daarna is de prijs per jaar € 170,-. Deze zal in rekening worden gebracht een jaar na goedkeuring van uw aanvraag.
- U kunt deze Overeenkomst te allen tijde beëindigen door uw Rekening online te annuleren via uw online rekening of via een andere methode waarmee u de Kaart destijds hebt aangevraagd, met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen.
- Elke vooruitbetaalde periodieke Kaartlidmaatschapsbijdrage en Kaartlidmaatschapsbijdrage voor Extra Kaarthouders zal met betrekking tot het resterende deel van de periode waarin uw Rekening wordt gesloten pro rata worden terugbetaald [...]
- De jaarlijkse bonus [van 30XP] wordt toegekend bij ingang van het lidmaatschap van de Flying Blue – American Express kaart en wordt daarna ieder jaar rond hetzelfde moment op het Flying Blue-account van de hoofdkaarthouder bijgeschreven.
Kan ik nu (aan het begin van mijn tweede jaar) de 30XP incasseren, vervolgens opzeggen, en dan de resterende kaartbijdrage terugkrijgen, zodat ik voor slechts 2/12de deel van €170 (dus €28) die 30XP krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tom-Z schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:31:
Ik heb op moment de AMEX/FB gold card, het eerste jaar gratis. Nu staat in de voorwaarden (voor zover relevant):

[...]

Kan ik nu (aan het begin van mijn tweede jaar) de 30XP incasseren, vervolgens opzeggen, en dan de resterende kaartbijdrage terugkrijgen, zodat ik voor slechts 2/12de deel van €170 (dus €28) die 30XP krijg?
Ja, dat staat er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de travel voucher vrij te besteden bij Amex Travel. Of zijn er "spelregels" aan

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 24-08-2018 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

Je kan het alleen gebruiken bij een boeking van 500 euro of hoger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 17:18

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Creditcardverstrekker ICS stopt met boetes
Gepubliceerd: 25 augustus 2018 09:01 Laatste update: 25 augustus 2018 09:42

Een van de grootste uitgevers van creditcards in Nederland geeft geen boetes meer bij wanbetalingen. In plaats daarvan blokkeert International Card Services (ICS) de kaart meteen, om te voorkomen dat de schuld verder oploopt.

Deze nieuwe manier van werken geldt vanaf 1 november dit jaar, meldt de krant De Telegraaf zaterdag op basis van een aanpassing van de voorwaarden van ICS. Tot 1 mei kregen ICS-klanten meerdere boetes bij te laat betalen voordat de kaart geblokkeerd werd.

ICS is een dochtermaatschappij van ABN AMRO. De maatschappij beheert niet alleen Mastercards en Visa-creditcards voor ABN, maar ook voor klanten van Volksbank, ANWB en De Bijenkorf.

De nieuwe maatregel geldt voor ICS-creditcards zonder de mogelijkheid tot gespreid betalen en dat zijn er ongeveer 2,5 miljoen.

Nadat klanten het uitstaande saldo betaald hebben, kunnen zij hun creditcard weer gebruiken. Een woordvoerder van ICS zegt dat de maatschappij met deze aanpassing wil voorkomen dat betalingsachterstanden verder oplopen.

Andere creditcardmaatschappijen rekenen nog wel boetes bij betalingsachterstanden. American Express geeft bijvoorbeeld na dertig, zestig en negentig dagen een boete van 2,5 procent. De banken ING en Rabobank incasseren openstaande saldo's vanaf de betaalrekening van de klant, ook als die daardoor rood komt te staan.
Goede zaak :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik ga hier ook eventjes inhaken.

Afgelopen jaren (10) erg veel gevlogen en hiervoor toen ook een Amex FB gold card gehad a nu @ €170,- per jaar. Over het algemeen positieve ervaringen er mee. Voornaamste was ook de reis verzekering en de extra award Miles. ( heb er nu nog ongeveer 170k)

2 keer een claim weg gelegd vanwege het niet kunnen reizen dmv immobiliteit. Deze is in beide gevallen goed gekeurd. Maar laatste keer werd het al een stuk moeilijker door veranderde regels van de verzekering.
Deze zijn een stuk complexer geworden en gelden over het algemeen alleen wanneer alles in de reis betaald is met Amex, laatst werd mij verteld dat ook al kan je niet betalen met Amex dat dit ook problemen kan geven.
Dit staat me erg tegen.

Nu reis ik voornamelijk alleen nog maar privé en vaker ook naar gebieden waar Amex minder goed geaccepteerd word(o.a zuid Europa en Rusland). Hierdoor ga ik dus ik dus problemen verwachten.

Nu de kaart afgelopen jaren een stuk duurder geworden is en er eigenlijk geen benifits (alleen maar minder)bij zijn gekomen zit ik zwaar te twijfelen over een andere kaart.

Als backup kaart heb ik nog een Rabobank MasterCard gold maar vind de online omgeving van de Rabobank daar niet fijn in en de service die vanuit de Rabobank hiermee komt ben ik niet erg te vreden over. Ook het gemis van een goede verzekering.

Wat zijn de ervaringen met bijvoorbeeld de MasterCard black qua verzekeringen? Of een vergelijkbare visa kaart? Doen die moeilijk met claims, zijn er nog aparte voorwaardes.
Deze hebben ook alle verzekeringen en meer betaal gemak/beter geaccepteerd dan de Amex kaart.

Waarom kijk ik naar de MasterCard black. Dan kan mij betaal rekening bij de Rabobank een stapje omlaag en dit icm de kosten van Amex FB gold komt dit op het zelfde bedrag uit. Helaas is daar wel een extra kaart 124,- i.p.v. gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
Ik heb een ING Platinum Mastercard, maar wat een waardeloze service wordt daarbij verleend.

Zit momenteel in Azië en de pas werkt werkelijk waar nergens. Hotels, restaurants, etc, nergens werkt de kaart. Ik heb erbij gestaan dat er met andere MC kaarten probleemloos betaald wordt, waaronder een andere ING MC klant.

Ik ING bellen of ze iets voor mij kunnen doen: blijven ze halsstarrig beweren dat het probleem bij de acceptanten ligt. Er is geen foutcode terug te vinden in hun systemen, dus dan is het niet hun probleem. Op mijn vraag waarom het ding dan al in 20 gevallen niet werkt, blijven ze het antwoord schuldig, echter wel met de conclusie: 'niet ons probleem'.

Die gaat er dus weer snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is die van ING zelf of ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:07
@BounceCloud Waarom zou je met die kaart in een vreemde valuta willen betalen, als er hier al zo veel mogelijkheden besproken zijn waar je geen koersopslag hoeft te betalen bij betalingen in een vreemde valuta? Ik kan me alleen een aankoopverzekering bedenken, maar daar heb je in een hotel of restaurant ook niks aan. En 'rewards' krijg je er ook niet mee. ING punten zijn waardeloos.

Mijn DKB en Revolut kaarten zijn in Azië (behalve in Noord Korea :+) nog nergens geweigerd. Zelfs in Oost Timor en Vanuatu kon ik er overal mee betalen en geld opnemen.

N26 zou je ook nog kunnen overwegen. Werkt ook.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 12:16
Wally2002 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 07:59:
[...]

Wel wordt er bovenop de mid-market rate inderdaad een kleine fee gerekend, afhankelijk van de valuta waarmee je betaald. Wat me niet direct duidelijk wordt is of die fee alleen geldt bij kaartbetalingen in valuta die je niet aanhoudt in je account, of dat de fee ook van toepassing is bij het omzetten van de ene valuta naar de andere binnen je account.
Sowieso dus niet helemaal te vergelijken met N26 en Revolut voor de meer gangbare valuta, aangezien die geen koersopslag rekenen.

Tenslotte is het volgens mij dezelfde constructie die Revolut heeft oftewel ze hebben geen bankvergunning, maar zijn een geregistreerde e-geld instelling met de tegoeden van de klanten op separate accounts.
Ik heb de kaart aangevraagd, maar nog niet binnen. Ik heb al wel vast om te testen vreemde valuta aangehouden op mijn account. De fee was 0.35% en de koers goed. Verder voor zover ik het begrijp:

Met de card kan je per maand 200 pond in lokale valuta betalen zonder extra kosten. Daarboven zal het wel een extra fee zijn. Nog niet naar gekeken.

Transferwise valt idd niet onder het deposito garantiestelsel, maar het geld staat bij een gerenommeerde bank (barclays uk) en bij faillissement transferwise zou je daar je geld kunnen ophalen. In tegenstelling tot revolut schijnt transferwise sinds enkele jaren winstgevend te zijn en tevens een betere klantenservice te bieden. De conversiekosten zijn dan ook aanzienlijk hoger bij echt hoge bedragen, omdat je die bij revolut afkoopt met een abonnementsfee. Transferwise zou dan wel weer een paar dagen sneller zijn met transacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Napsju schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:37:
@BounceCloud Waarom zou je met die kaart in een vreemde valuta willen betalen, als er hier al zo veel mogelijkheden besproken zijn waar je geen koersopslag hoeft te betalen bij betalingen in een vreemde valuta? Ik kan me alleen een aankoopverzekering bedenken, maar daar heb je in een hotel of restaurant ook niks aan. En 'rewards' krijg je er ook niet mee. ING punten zijn waardeloos.

Mijn DKB en Revolut kaarten zijn in Azië (behalve in Noord Korea :+) nog nergens geweigerd. Zelfs in Oost Timor en Vanuatu kon ik er overal mee betalen en geld opnemen.

Als je er een rekening hebt lijkt t me best logisch om die kaart af te nemen(onder het mom alles onder 1dak)

Maar of je bij de ING moet blijven laat ik midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceCloud
Napsju schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:37:

Eerlijk: niet naar gekeken. Heb al jaren een CC van de bank; gemakszucht. Ga zeker naar DKB/Revolut kijken.

Bij hotels wordt je wel een beetje gedwongen om met CC te betalen. Cash opnemen kost hier in Thailand alleen al €6 transactiekosten en dan is de opname ook nog eens beperkt tot €500. Cash bewaar ik dus liever voor de restaurants en andere toko's waar geen CC geaccepteerd wordt. Dat is hier overigens op best veel plaatsen.
Aangezien hotels wel CCs accepteren, meestal zonder transactiekosten, betaal ik liever met CC.

Overigens ging mijn rant niet over het wel/niet accepteren van CCs of MasterCard maar simpelweg over het feit dat mijn kaart niet werkt en de zeer lakse reactie van ING erop. Alle transacties geven een 'failed', terwijl andere CC (van ING Nederland notabene) minuten later in hetzelfde hotel probleemloos werken. En dan heb ik het niet over 1 mislukte transactie, maar 20 verspreid over verschillende dagen en acceptanten. ING blijft maar brallen: wij zien geen mislukte transactie, probleem ligt dus niet bij ons. Is gewoon irritant; als het aan de acceptant had gelegen, dan hadden andere ING CCs ook moeten mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceCloud schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:29:
[...]

Eerlijk: niet naar gekeken. Heb al jaren een CC van de bank; gemakszucht. Ga zeker naar DKB/Revolut kijken.

Bij hotels wordt je wel een beetje gedwongen om met CC te betalen. Cash opnemen kost hier in Thailand alleen al €6 transactiekosten en dan is de opname ook nog eens beperkt tot €500. Cash bewaar ik dus liever voor de restaurants en andere toko's waar geen CC geaccepteerd wordt. Dat is hier overigens op best veel plaatsen.
Aangezien hotels wel CCs accepteren, meestal zonder transactiekosten, betaal ik liever met CC.

Overigens ging mijn rant niet over het wel/niet accepteren van CCs of MasterCard maar simpelweg over het feit dat mijn kaart niet werkt en de zeer lakse reactie van ING erop. Alle transacties geven een 'failed', terwijl andere CC (van ING Nederland notabene) minuten later in hetzelfde hotel probleemloos werken. En dan heb ik het niet over 1 mislukte transactie, maar 20 verspreid over verschillende dagen en acceptanten. ING blijft maar brallen: wij zien geen mislukte transactie, probleem ligt dus niet bij ons. Is gewoon irritant; als het aan de acceptant had gelegen, dan hadden andere ING CCs ook moeten mislukken.
#1 Reden waarom ik bij ING ben weggegaan als klant. Je word daar niet behandeld als klant, maar als nummertje... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
[b]BounceCloud schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:29kost hier in Thailand alleen al €6 transactiekosten
Ben er al een tijdje niet geweest, maar Thailand is inderdaad nog wel eens een ‘probleem’ met dure banken. De Citibank ATM was een jaar of vier geleden nog zonder extra kosten. Het proberen waard dus.
Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:15:
#1 Reden waarom ik bij ING ben weggegaan als klant. Je word daar niet behandeld als klant, maar als nummertje... :(
Bij een ander is het gras altijd groener, maar ook daar ben je niets meer dan een nummer. Ik ben tevreden met mijn ING betaalrekening en hypotheek.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Napsju schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:46:
[...]

Ben er al een tijdje niet geweest, maar Thailand is inderdaad nog wel eens een ‘probleem’ met dure banken. De Citibank ATM was een jaar of vier geleden nog zonder extra kosten. Het proberen waard dus.

[...]

Bij een ander is het gras altijd groener, maar ook daar ben je niets meer dan een nummer. Ik ben tevreden met mijn ING betaalrekening en hypotheek.
Alles heeft tegenwoordig 220 Baht transactiekosten. Daarbovenop heb je nog de waardeloze wisselkoersen. De ATM de wisselkoers laten doen is echt roof, maar ING doet het nu ook niet heel veel beter.

Het is dat ik het niet fijn vind om met grote coupures over straat te gaan lopen, anders had ik toch echt meer cash meegenomen en hier bij een wisselkantoor omgewisseld.

Service: ik ben redelijk goede service gewend van ING, maar de halsstarrige houding van de creditcarddesk is echt niveau jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Napsju schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:46:

[...]

Klopt al moet ik zeggen dat ik bij Knab toch wel het gevoel heb dat ik een klant ben en geen nummer. Zij weten dus wel hoe ze de "customer feeling" moeten verbeteren en je tevreden houden. Ook is het pakket met 5euro fors duurder dan de meeste banken, dus je zou niet anders mogen verwachten.

Maar dit is natuurlijk puur subjectief en zal per persoon verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1116923

Hoi allen,

Ik zat te zoeken weke American Express kaart “handig” was en kwam dit topic tegen.

Ik spend gemiddeld 250-500 per maand, en 2x per jaar boek ik een vakantie tussen de 1-3k.

Ik heb al een MC en Visa gold van ICS en een uitgebreide reisverzekering.

Welke kaart raden jullie aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1116923 op 17-09-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1116923 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:53:
Hoi allen,

Ik zat te zoeken weke American Express kaart “handig” was en kwam dit topic tegen.

Ik spend gemiddeld 250-500 per maand, en 2x per jaar boek ik een vakantie tussen de 1-3k.

Denk dat dat afhangt van waar je hem voor wil gebruiken, maar volgens mij is de Green de "standaard" kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 1116923 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:53:
Hoi allen,

Zijn de MC en Visa niet afdoende dan?

---

Ikzelf heb al langere tijd een Visa kaart via ANWB bij ICS met een lage limiet (800,-) simpelweg voor mijn eigen gemoedsrust (diefstal, verlies). Die limiet is echter vaak net wat te laag bij hotels e.d., maar de eerstvolgende stap is meteen het drievoudige. Om die reden heb ik bij ING nog een Mastercard aangevraagd met de minimale limiet aldaar (1000,-), wat tezamen meer dan genoeg is voor mij. Het voelt sowieso wel prettig om een alternatief te hebben mocht 1 van de 2 onverhoopt niet te gebruiken zijn, en bij diefstal of verlies is het potentiële schadebedrag niet meteen duizenden euro's.

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 25-09-2018 12:07 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TommyGun schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:05:
[...]

Zijn de MC en Visa niet afdoende dan?

---

Ikzelf heb al langere tijd een Visa kaart via ANWB bij ICS met een lage limiet (800,-) simpelweg voor mijn eigen gemoedsrust (diefstal, verlies). Die limiet is echter vaak net wat te laag bij hotels e.d., maar de eerstvolgende stap is meteen het drievoudige. Om die reden heb ik bij ING nog een Mastercard aangevraagd met de minimale limiet aldaar (1000,-), wat tezamen meer dan genoeg is voor mij. Het voelt sowieso wel prettig om een alternatief te hebben mocht 1 van de 2 onverhoopt niet te gebruiken zijn, en bij diefstal of verlies is het potentiële schadebedrag niet meteen duizenden euro's.
Bij verlies/fraude hoef je toch niet bang te zijn zelf voor de schade op te moeten komen? Dat is juist het gemak van een CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

fsfikke schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:22:
[...]

Bij verlies/fraude hoef je toch niet bang te zijn zelf voor de schade op te moeten komen? Dat is juist het gemak van een CC.
dit en je betaald nu 2 CC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Daarom typte ik ook 'eigen gemoedsrust'. Zal vast ook wel goed komen, maar het is nooit 100% waterdicht.
Dan spreken we over ongeveer 30 euro per jaar. Het gemak en de zekerheid van 2 verschillende CC's (qua dekking e.d.) weegt voor mij zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TommyGun schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:38:
[...]

Daarom typte ik ook 'eigen gemoedsrust'. Zal vast ook wel goed komen, maar het is nooit 100% waterdicht.

[...]

Dan spreken we over ongeveer 30 euro per jaar. Het gemak en de zekerheid van 2 verschillende CC's (qua dekking e.d.) weegt voor mij zwaarder.
Maar de risico's die jij noemt bestaan in principe niet. Het kan dat de creditcard niet werkt, maar bij een Visa card is de kans klein,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 992889 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:46:
[...]

Maar de risico's die jij noemt bestaan in principe niet. Het kan dat de creditcard niet werkt, maar bij een Visa card is de kans klein,
Ik zie in dit topic wel meer mensen die meerdere CC's hebben, om wat voor reden dan ook (backup heb ik ook voorbij zien komen).

Dus ieder z'n keuze toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een backup is altijd handig, vooral als het van een andere issuer is. Maar je bestedingslimiet laag houden kan problemen opleveren als je bijv. een auto moet borgen, of dure spullen wilt kopen waarbij je juist gebruik wilt maken van de aankoopverzekering van de cc.

Ik heb laatst het limiet van m'n ICS Mastercard voor het gemak naar 10k verhoogt, gewoon omdat het soms toch wel handig is wat meer speelruimte te hebben. De cc-rekening betaal ik altijd pas als het moet, zo halverwege de maand, voor die tijd gaat dat bedrag ook van je bestedingslimiet af. Daarbij nog een AmEx en als die ook maxed out is de corporate card waarmee ik van overal ter wereld een private jet naar huis kan betalen, ease of mind :z

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 25-09-2018 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

je kunt ook gewoon geld bijstorten op de Credit card. dan heb je een laag limiet, maar je hebt wel altijd genoeg bestedingsruimte. je krijgt hier ook nog rente over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

fsfikke schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:54:
Een backup is altijd handig, vooral als het van een andere issuer is. Maar je bestedingslimiet laag houden kan problemen opleveren als je bijv. een auto moet borgen, of dure spullen wilt kopen waarbij je juist gebruik wilt maken van de aankoopverzekering van de cc.
Mocht de limiet niet (meer) toereikend genoeg zijn (dus die van 1 enkele kaart) dan zal er inderdaad niets anders opzitten dan (tijdelijk) verhogen, dat klopt.
Anoniem: 992889 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:58:
je kunt ook gewoon geld bijstorten op de Credit card. dan heb je een laag limiet, maar je hebt wel altijd genoeg bestedingsruimte. je krijgt hier ook nog rente over.
Doe ik inderdaad wel eens, met name als er een grote uitgave aan zit te komen :)

Alleen moet je dan wel over het geld beschikken natuurlijk, dat is niet altijd het geval (vlak voor salaris bijv :+)

[ Voor 56% gewijzigd door TommyGun op 25-09-2018 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Wie heeft er ervaring met de Curve credit card? Dan heb je maar 1 pas nodig waarna je alle betalingen kan her dirigeren over je andere betaalrekeningen.
Lijkt me een heel interessant concept.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:51
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:44:
Wie heeft er ervaring met de Curve credit card? Dan heb je maar 1 pas nodig waarna je alle betalingen kan her dirigeren over je andere betaalrekeningen.
Lijkt me een heel interessant concept.
Dat wel, maar helaas wel koersopslag (vanaf 500 GBP/maand) en weekendtoeslag als je de Curve Mastercard gebruikt en geen black klant bent:
For Curve Blue (free) customers, you can spend of £500 per month with no currency conversion fees. Any amount over this will incur a 1% fee. From the 19th November 2018, any cumulative spend over £500 per month, will incur a 2% fee.

For Curve Black customers, you have unlimited free currency conversion (subject to fair use of £15,000 a year, beyond which we may charge 2% of the amount of the transaction as currency conversion fees).

From Fridays at 23:59 to Sundays 23:59, the UK foreign exchange markets are closed. During this time, we take the rate from Friday and charge an additional 0.5% for all transactions made in GBP, EUR and USD and 1% for all other supported currencies. From the 19th November 2018, we will charge an additional 1.5% for all other supported currencies.
Link: https://support.imaginecu...chases-abroad-with-Curve-

Maar Curve is ‘binnenkort’ wel te combineren met American Express:
Deze week kondigde het innovatieve bedrijf Curve op Twitter aan de samenwerking met American Express opnieuw te starten. Curve heeft een app ontwikkeld waarin je al creditcards kunt registreren. Vervolgens kun je al je aankopen doen met de gratis Curve Mastercard. Via de app selecteer je vooraf (of zelfs achteraf) met welke creditcard je wil betalen. Nu American Express ook is aangesloten bij de app biedt dat weer veel nieuwe mogelijkheden.
Link 1: https://insideflyer.nl/me...ral-met-american-express/

Link 2: https://twitter.com/imagi.../1049592731817926656?s=20

Vraag mij alleen af of Curve ook een EUR account heeft? Of dat de afschrijving bij AMEX in EUR gaat?

edit: gevonden:
You make purchases in every currency with Curve. However, Curve can only charge your underlying cards in one of the following currencies:
AUD
EUR
GBP
USD, etc.
To select the currency you would like your card charged in, tap the (i) next to the card and select the 'Change Card Currency' option. You will then be able to select one of the above currencies.
Link: https://support.imaginecu...-by-supported-currencies-

[ Voor 35% gewijzigd door U123456 op 13-10-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 13:18
Eigenlijk toch erg vreemd, net via de ICS mijn aangevraagde Mastercard ontvangen, echter met een veel lagere limiet dan aangevraagd; euro 2.200 uiteindelijk vs euro 5.000 in de aanvraag. Zowel mijn netto inkomen als dat van mijn vrouw ligt daar enkele honderden euro's boven, onze hypotheek is nog niet de helft van ons maximum en er is geen sprake van BKR noteringen. Volgens de klantenservice is het nieuw beleid dat de limiet niet hoger is dan het hoogste netto inkomen (dat desondanks nog steeds hoger is dan de toegekende limiet). Jaren terug op een lager enkel salaris bij de ING zonder problemen de limiet van 5.000 euro kunnen krijgen.

Op zich niet rampzalig, maar erg vreemd vind ik het wel. Zijn er meer mensen die via ICS een kaart hebben aangevraagd waarbij de toegekende limiet veel lager was dan verwacht? Ik kan helaas zelf online ook niets vinden over de regels/rekenmodellen die ze hanteren voor het toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Als student kon ik maximaal 1000 euro als limiet krijgen. Toen ik baantje had van 2400 euro bruto heb ik mijn limiet verhoogd naar 6000 euro. Was geen probleem. Betreft een ABN-ICS kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Ja, dat was mijn ervaring ook bij de ING, maar ze wilden bij ICS van geen wijken weten. Eigenlijk gaat het er nog steeds niet bij me in dat we met 2,5 keer modaal slechts een bestedingslimiet van 2200 euro krijgen (zonder gespreid betalen functionaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

vistu schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:33:
[..]
Op zich niet rampzalig, maar erg vreemd vind ik het wel. Zijn er meer mensen die via ICS een kaart hebben aangevraagd waarbij de toegekende limiet veel lager was dan verwacht? Ik kan helaas zelf online ook niets vinden over de regels/rekenmodellen die ze hanteren voor het toekennen.
Ik heb onlangs nav een mailtje van ICS met de vraag of ik m'n limiet niet wil verhogen, zonder problemen een limiet van €10k gekregen. Verbaasde me eigenlijk dat het zo makkelijk ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsfikke schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:44:
[...]

Ik heb onlangs nav een mailtje van ICS met de vraag of ik m'n limiet niet wil verhogen, zonder problemen een limiet van €10k gekregen. Verbaasde me eigenlijk dat het zo makkelijk ging.
Dan hebben ze je wss al doorgecheckt en al om zo een aanbod te bieden.

Amex bijv checkt elke maand je BKR registraties, weet niet hoe dat in zijn werk gaat bij ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
fsfikke schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:44:
[...]

Ja, dat sluit ook beter aan bij mijn eerdere ervaringen en verwachtingen. Misschien een kwestie van de kaart een tijdje gebruiken en netjes betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 09:05

Grin

Ride si sapis.

[...]

Whahaha je maakt een grap?
Ik was onlangs een aantal dagen in de USA. Hotels betaald via CC, prima. Slaat een hotel mij twee keer aan ipv één. Daarbij nog even 208 Euro extra voor god mag weten wat... De overnachting zou me eigenlijk 130 Euro kosten, maar zit nu op ruim 400 Euro!
Ik heb dezelfde dag nog gebeld met MasterCard, ze kunnen er niks aan doen... Ik woest! Waarom heb ik dan een CC! Direct gebeld met het hotel maar die houden zich van de domme, manager is er niet, we kunnen geen buitenlandse nummers bellen (dus ik moet ze telkens bellen), etc etc enz enz. Ik heb het hotel gemaild dat ze direct deze kosten van mijn CC moeten halen, etc.
Lang verhaal kort: ik moet een procedure starten om aan te tonen dat ik in mijn recht sta en nooit toestemming heb gegeven voor deze charges. Allemaal prima, ik kan dat prima aantonen en heb alles aan het begin van deze maand verstuurd naar MasterCard. Maar nu komt de grap: toen ik 20 oktober met MasterCard sprak (was nieuwsgierig naar de voortgang) vertelde ze mij dat de 400+ Euro gewoon geïncasseerd gaat worden!
Ik wederom woest, ik heb alles goed gedaan, overal tijdig gehandeld en toch moeten opdraaien voor deze schade! :(
Ze begreep het helemaal maar ze kon er niks aan doen... Ik nog kwaaier: wat kan ik hier als goedwillende klant nou tegen doen! Uiteindelijk, via een uitzonderingsprocedure!, toch een oplossing gevonden en de onterechte bedragen worden niet geïncasseerd zolang het bezwaar loopt.
Het is toch van de zotte! Hier heb ik geen CC voor! Het risico en de bewijslast ligt voor 100% bij jou, de CC houder, en voor 0% bij de wederpartij/CC maatschappij!

Ik kan daarom iedereen aanraden de limiet zo laag mogelijk te houden. Het klinkt allemaal leuk totdat je er mee in aanraking komt. Zeer vervelend en je moet echt stampij maken om je gelijk te halen. WAAR-DE-LOOS!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@Grin MasterCard zelf geeft geen kaarten uit. Dit ging via ICS neem ik aan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:23
Grin schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Whahaha je maakt een grap?
Ik was onlangs een aantal dagen in de USA. Hotels betaald via CC, prima. Slaat een hotel mij twee keer aan ipv één. Daarbij nog even 208 Euro extra voor god mag weten wat... De overnachting zou me eigenlijk 130 Euro kosten, maar zit nu op ruim 400 Euro!
Ik direct dezelfde dag nog bellen met MasterCard, ze kunnen er niks aan doen... Ik woest! Waarom heb ik dan een CC! Direct gebeld met het hotel maar die houden zich van de domme, manager is er niet, we kunnen geen buitenlandse nummers bellen (dus ik moet ze telkens bellen), etc etc enz enz. Ik heb het hotel gemaild dat ze direct deze kosten van mijn CC moeten halen, etc.
Lang verhaal kort: ik moet een procedure starten om aan te tonen dat ik in mijn recht sta en nooit toestemming heb gegeven voor deze charges. Allemaal prima, ik kan dat prima aantonen en heb alles aan het begin van deze maand verstuurd naar MasterCard. Maar nu komt de grap: toen ik 20 oktober met MasterCard sprak (was nieuwsgierig naar de voortgang) vertelde ze mij dat de 400+ Euro gewoon geïncasseerd gaat worden!
Ik wederom woest, ik heb alles goed gedaan, overal tijdig gehandeld en toch moeten opdraaien voor deze schade! :(
Ze begreep het helemaal maar ze kon er niks aan doen... Ik nog kwaaier: wat kan ik hier als goedwillende klant nou tegen doen! Uiteindelijk, via een uitzonderingsprocedure!, toch een oplossing gevonden en de onterechte bedragen worden niet geïncasseerd zolang het bezwaar loopt.
Het is toch van de zotte! Hier heb ik geen CC voor! Het risico en de bewijslast ligt voor 100% bij jou, de CC houder en voor 0% bij de wederpartij/CC maatschappij!

Ik kan daarom iedereen aanraden de limiet zo laag mogelijk te houden. Het klinkt allemaal leuk totdat je er mee in aanraking komt. Zeer vervelend en je moet echt stampij maken om je gelijk te halen. WAAR-DE-LOOS!
Dat ligt denk ik aan de partij waar je je credit card hebt lopen. Heb ook zoiets bij mijn Rabobank Mastercard gehaald, daar wordt een transactie die in dispuut is direct omgedraaid. En ook qua bewijslast ligt dat absoluut niet 100% bij de klant, als de incasserende partij niet kan aantonen dat de transactie klopt krijgt de klant volgens mij in principe gewoon altijd gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik heb mijn CC van Rabobank / MasterCard / ICS.

Even ter nuancering:
Het gaat hier volgens MasterCard/ICS niet om fraude, het hotel heeft namelijk recht op één keer 130 Euro. Dat maakt dit geval wat gecompliceerder dan een pure fraudemelding (bv: totaal onterecht gebruik van je CC: je koopt een vliegticket in Mongolië, terwijl je gewoon op je werk zit). Deze reguliere fraude pakken ze doorgaans heel goed op, het gaat m.i. veel lastiger bij zaken zoals ik had. En daar komt een hoop papierwerk bij kijken; verkijk je daar niet op! Alles moet je overleggen, afdrukken, etc etc. Jij moet maar zien te bewijzen dat je in je recht staat. Terwijl ik nooit getekend heb voor die extra aanslagen van 130 en 208 Euro.

[ Voor 89% gewijzigd door Grin op 25-10-2018 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 16:00

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb een creditcard van de Rabobank. Limiet is 1000 euro.-
Elke 27e van de maand wordt het bedrag dat ik gebruik met mijn creditcard van mijn normale bankrekening afgehaald. Ik gebruik hem eigenlijk alleen om mijn examens te boeken.

Heb hem alleen genomen MITS ik er geen BKR door krijg.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-06 08:48
Ik weet niet of deze tip al is voorbijgekomen voor houders van een creditcard van de Rabobank:

Rabobank incasseert in principe één keer per maand het volledige openstaande saldo. Je kunt echter ook eerder aflossen door onder vermelding van je creditcard-nummer (zonder spaties) een bedrag over te maken naar NL71 RABO 0350 8088 80 t.n.v. Rabobank Nederland. De 'storting' is dan de volgende werkdag zichtbaar in je creditcardoverzicht.

Edit: ik weet niet zeker of dit ook werkt als je vanaf een 'externe' rekening geld overmaakt. Maar als je de rekening gebruikt die (voor de incasso) is gekoppeld aan de card, dan werkt het sowieso.

[ Voor 21% gewijzigd door kwon op 25-10-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Grin schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:36:
Ik heb mijn CC van Rabobank / MasterCard / ICS.

Even ter nuancering:
Het gaat hier volgens MasterCard/ICS niet om fraude, het hotel heeft namelijk recht op één keer 130 Euro. Dat maakt dit geval wat gecompliceerder dan een pure fraudemelding (bv: totaal onterecht gebruik van je CC: je koopt een vliegticket in Mongolië, terwijl je gewoon op je werk zit). Deze reguliere fraude pakken ze doorgaans heel goed op, het gaat m.i. veel lastiger bij zaken zoals ik had. En daar komt een hoop papierwerk bij kijken; verkijk je daar niet op! Alles moet je overleggen, afdrukken, etc etc. Jij moet maar zien te bewijzen dat je in je recht staat. Terwijl ik nooit getekend heb voor die extra aanslagen van 130 en 208 Euro.
Gaat het niet gewoon om borg? Soms houden ze dit extra in, zodat zij er zeker van zijn dat het geld geincasseerd kan worden als jij de hotelkamer sloopt of via de roomservice eten gaat bestellen.

Als het om een reservering gaat is dat vervelend, vooral als je limiet laag is. Je het geld moet dan eerst vrijkomen. Een reservering hoef je trouwens niet te betalen bij je maandelijkse afschrijving, want het bedrag is nog niet vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Ik vraag mij altijd af waar die partijen hun gegevens vandaan halen. Ik heb al jaren een kaart van ICS. In die tijd twee keer een (heel) flinke salaris sprong gemaakt.

De eerste keer kreeg ik een brief dat mijn CC limiet (ongevraagd)verhoogd was van ca 2.200 euro naar 10.000 euro. Die heb ik toen terug laten zetten naar 5.000 euro.

De tweede keer waren ze iets minder eigen gereid, maar kreeg ik een brief dat ik de limiet kon verhogen.

Op zich niet gek, aangezien ik nooit van krediet gebruik maak en eind van de maand altijd netjes het hele bedrag betaal. Maar hoe weten zij iedere keer binnen twee maanden dat ik een finke inkomensstijging heb gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

oohh schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Gaat het niet gewoon om borg? Soms houden ze dit extra in, zodat zij er zeker van zijn dat het geld geincasseerd kan worden als jij de hotelkamer sloopt of via de roomservice eten gaat bestellen.

Als het om een reservering gaat is dat vervelend, vooral als je limiet laag is. Je het geld moet dan eerst vrijkomen. Een reservering hoef je trouwens niet te betalen bij je maandelijkse afschrijving, want het bedrag is nog niet vastgesteld.
Nee, geen borg. Dat principe snap ik, een borg zou na enkele dagen ook nooit definitief moeten worden (wanneer je je normaal gedraagt).
Reserveringen worden na enkele dagen definitief en worden daarmee aan het eind van de maand geïncasseerd. Het waren in mijn geval ook eerst 3 bedragen die gereserveerd waren, maar ze werden alle drie na enkele dagen definitief. En daar sta je dan met je overnachting van ruim 400 Euro... Dan begint het circus wat ik bijna niemand toewens.
Ook zoiets, MasterCard/ICS: aan reserveringen kunnen wij niets doen meneer... Ze moeten eerst definitief worden voordat we een bezwaar kunnen starten. :@
Ja ho eens even! Wat is dat voor onzin? Het kan toch niet zo zijn dat één partij maar lukraak reserveringen kan maken op mijn CC? Wat is dat nu voor kul? Dat is dus wel wat hier gebeurde. Je hebt m.i. geen controle over deze onterechte reserveringen en je CC wordt praktisch gezien minder bruikbaar - je kan minder kopen omdat je CC-limiet eerder is bereikt.
Zoals je leest: ik ben behoorlijk genezen van mijn CC...

[ Voor 21% gewijzigd door Grin op 25-10-2018 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Grin schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Zoals je leest: ik ben behoorlijk genezen van mijn CC...
De woede druipt van het scherm inderdaad, ik heb medelijden met de medewerkers aan de andere kant van de telefoon :p

Punt is, had je het hotel (+borg) met een pin-pas betaalt was het nog moeilijker geweest je geld terug te krijgen. Je hebt nu te maken met langzame processen, komt allemaal wel weer goed, geen reden om overstuur te raken.
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:31:
Ik vraag mij altijd af waar die partijen hun gegevens vandaan halen. Ik heb al jaren een kaart van ICS. In die tijd twee keer een (heel) flinke salaris sprong gemaakt.
[...]
Volgens mij kijken ze gewoon naar je uitgaven. Bij mij zaten ze een paar maanden tegen de limiet aan toen ik een (waarschijnlijk) automatisch gegenereerd mailtje kreeg.

[ Voor 41% gewijzigd door fsfikke op 25-10-2018 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Grin schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Direct gebeld met het hotel maar die houden zich van de domme, manager is er niet, we kunnen geen buitenlandse nummers bellen (dus ik moet ze telkens bellen), etc etc enz enz. Ik heb het hotel gemaild dat ze direct deze kosten van mijn CC moeten halen, etc.
Wellicht kun je jezelf troosten met de gedachte dat je creditcardmaatschappij de kosten van je geschil aan het hotel doorberekent (zo'n 20-25 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

fsfikke schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

De woede druipt van het scherm inderdaad, ik heb medelijden met de medewerkers aan de andere kant van de telefoon :p

Punt is, had je het hotel (+borg) met een pin-pas betaalt was het nog moeilijker geweest je geld terug te krijgen. Je hebt nu te maken met langzame processen, komt allemaal wel weer goed, geen reden om overstuur te raken.

[...]

Volgens mij kijken ze gewoon naar je uitgaven. Bij mij zaten ze een paar maanden tegen de limiet aan toen ik een (waarschijnlijk) automatisch gegenereerd mailtje kreeg.
De USA hè... Daar moet je eerst je CC overhandigen en vragen ze daarna pas: what's your name?
Ik was inderdaad pislink/witheet. :Y

Het is voor mij een heel naar gevoel: iemand kan zomaar bij je geld wanneer je je CC ergens hebt afgegeven, in goed vertrouwen(!). Uiteraard komt het allemaal wel weer goed maar wanneer ik er niet zo bovenop had gezeten, had ik dus mooi 400+ Euro kunnen voorschieten/betalen voor een stel fraudeurs. Ik vind dat nogal wat...
De onmacht die ik tijdens dit gehele proces voelde maakte me echt heel kwaad. HET. IS. MIJN. GELD. De energie die ik moest leveren om het toch nog een beetje te corrigeren, vond ik ronduit schandalig. Mijns inziens ligt in dit soort gevallen de bewijslast 100% bij de klant. Ik had echt verwacht dat de CCmaatschappij mij meer zou beschermen tegen dit soort praktijken. Maar nee dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:44:
In Duitsland is er een gratis Payback AMEX, daarmee is het aantal acceptanten van AMEX behoorlijk omhoog gegaan.
En met AMEX kun je in Duitsland nu ook terecht bij de Kaufland winkels.
Contactloos zelfs tot 50 euro zonder pin in te toetsen ....
Link: https://www.mobiflip.de/s...merican-express-bezahlen/

edit: en de Lidl (DE) komt er ook aan, straks ook in NL?
Link: https://www.mobiflip.de/s...fiziell-american-express/

[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 28-10-2018 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
The Platinum Amex geeft nu Privium Plus!
https://www.americanexpress.com/nl/cards/platinum-card/

Dat is wel een leuke extra die de doorslag kan geven om toch over te stappen van Gold naar Plat voor mij.
*knip referral*

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 03-01-2019 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju

Kju

Lol, ik krijg net een invite voor de Centurion Card. Jammer dat hij 3k per jaar kost (denk ik) :+, dat is het me niet waard..

Privium lijkt me wel handig maar is dat ook nog handig als ik met kids reis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 14:25
Kju schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:45:
Lol, ik krijg net een invite voor de Centurion Card. Jammer dat hij 3k per jaar kost (denk ik) :+, dat is het me niet waard..
Hier ook een uitnodiging in de inbox, maar zonder verdere toelichting van kosten en benefits. @Stewie! heb jij 'm nog? Waarom wel/niet?
Volgens mij geldt Privium alleen voor jezelf, dus dat is niet echt praktisch als je medereizigers hebt. Sinds gisteren is deze benefit ook beschikbaar voor Platinum kaarthouders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59

Stewie!

Keen must die!

Centurion is het niet waard ... tenzij je veel vliegt buiten Europa en veel in 5 sterren hotels verblijft. Vrijwel alle benefits zijn daarop gericht. Het grootste voordeel is dat het FHR programma speciale centurion benefits heeft zoals late checkout om 18:00.

Verder moet je niet teveel verwachten van de relatiemanager. Zeer hartelijke heren en dames, maar uiteindelijk kunnen ze alleen iets voor je regelen dat je ook zelf had kunnen boeken. Ze hebben geen toegang tot speciale diensten of voorrang. De reclame die ze daarover maken is echt misleidend.

3k per jaar en ook nog 2.5k eenmalig toch?
Privium is leuk als je geen gebruik maakt van het VIP center op Schiphol. Als je met familie reist is dat laatste wel een leuke ervaring.

[ Voor 30% gewijzigd door Stewie! op 16-11-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Laatst online: 07:54
fsfikke schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:57:
[...]
Wat ik doe is gewoon een vol-casco huren met maximaal eigen risico bij de verhuurmaatschappij en dat eigen risico afdekken met een externe verzekering. icarhireinsurance.com bijv., ook via Allianz, €45/jaar voor heel Europa.
PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:58:
Je kan ook huurautoverzekering.com gebruiken. Dan betaal je 69,- voor een heel jaar, ongeacht hoe vaak je huurt. Hoef je er niet meer over na te denken. En zij verzekeringen gewoon bij Allianz, daar krijg je de polis ook van.

Ik huur 20 auto's per jaar en ben dus gewoon 12 maanden verzekerd, zonder de huur te hoeven melden.
Zojuist bij icarhireinsurance een polis afgesloten, deze wordt verzekerd bij Halo. Ik verwachte eigenlijk een Nederlandse polis van Allianz. Is dit bij https://www.huurautopolis.nl/, van hetzelfde bedrijf, anders? Daar schijnt te worden verzekerd bij Europeesche verzekeringen.
Een Nederlandse klantenservice/claimformulier is wel zo handig..

[ Voor 31% gewijzigd door remcoboy1479 op 24-11-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

remcoboy1479 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:59:
[...]

[...]

Zojuist bij icarhireinsurance een polis afgesloten, deze wordt verzekerd bij Halo. Ik verwachte eigenlijk een Nederlandse polis van Allianz. Is dit bij https://www.huurautopolis.nl/, van hetzelfde bedrijf, anders? Daar schijnt te worden verzekerd bij Europeesche verzekeringen.
Een Nederlandse klantenservice/claimformulier is wel zo handig..
Bij mij staat er Allianz boven de polis, maar ze hebben meer maatschappijen. Voor wat het waard is: Tot nu toe zijn alle claims die collega's hebben ingediend netjes behandeld en uitgekeerd, zonder problemen.

EDIT:

De vorige was Allianz. Heb net even gekeken, nu heb ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bXtAqfbsHEZaQcbVeU8MTg5s/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 24-11-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 15:40
PWM schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:01:
[...]

Bij mij staat er Allianz boven de polis, maar ze hebben meer maatschappijen.
[Afbeelding]
Boven mijn Polis, die ik op 01-10-2018 heb afgesloten, staat: Halo Insurance Services Limited on behalf of
Zurich Insurance plc. Overigens heb ik nog nooit iets hoeven claimen, dus goed om te horen dat jij goede ervaringen uit je omgeving hebt gehoord! Ik blijf dit doen ipv de losse en veel te dure verzekeringen van de verhuurbedrijven.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Laatst online: 07:54
Ron!n schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:03:
[...]

Boven mijn Polis, die ik op 01-10-2018 heb afgesloten, staat: Halo Insurance Services Limited on behalf of
Zurich Insurance plc. Overigens heb ik nog nooit iets hoeven claimen, dus goed om te horen dat jij goede ervaringen uit je omgeving hebt gehoord! Ik blijf dit doen ipv de losse en veel te dure verzekeringen van de verhuurbedrijven.
Bij de Engelse site dus?
Het valt mij op dat de verzekerde bedragen daar ook een stuk hoger zijn (in ponden) ten opzichte van de duurdere Nederlandse site.

Ik zal morgen eens bellen voor de verschillen.
EDIT: maakt niets uit, Nederlandse klantenservice en claimwebsite is ook te gebruiken met de icarhireinsurance.com verzekering.

[ Voor 8% gewijzigd door remcoboy1479 op 26-11-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• txgrl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-05 20:39
spam en referals zijn niet toegestaan

[ Voor 67% gewijzigd door Ardana op 02-12-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Niet reageren en een TR indienen is een betere optie

[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 02-12-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de ICC van Amex en welke voor/nadelen heeft het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:59:
Wat is de ICC van Amex en welke voor/nadelen heeft het?
Stel je wilt een USD Amex, dan heb je twee opties:
1) Je hebt een USA woonadres en je vraagt een USA Amex aan
2) Je hebt enkel een NL adres (of iig niet USA) en vraagt een ICC USD Amex aan

Overigens worden ze naar mijn weten uitgegeven door Amex UK (maar ook voor NL klanten).

Persoonlijk zie ik het nut er niet echt van in maar ok.

Overigens zag ik dat je nu kunt upgragen van Amex Green naar Gold waarbij je 24k punten krijgt (kun je doen in je online account). Dit is een goeie deal voor de mensen die dat toch al overwogen. Wil je een echte Hollander zijn, dan kun je ook na 3 maanden weer downgraden en heb je mooi voor bijna niets (3 maanden wat hogere kaartbijdrage) ~100 euro aan punten verdient.

Er is ook een nieuwe Member-get-member promo trouwens voor nieuwe klanten. Als je lid wordt via iemands persoonlijke link krijg je nu het eeste jaar gratis de Gold card + 22k (~100 euro) punten. Veel beter dan dit worden de acties bij Amex NL geloof ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door i7x op 05-12-2018 09:38 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

i7x schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:37:
[...]

Overigens worden ze naar mijn weten uitgegeven door Amex UK (maar ook voor NL klanten).

De NL Platinum kaart is 700 per jaar (incl. 150,- travel voucher) maar geeft wel 1,5 punten per euro en Privium. De ICC 1 punt per euro en geen travel voucher en geen Privium. Als je de perks wil maar niet om punten geeft en je geen travel voucher of Privium nodig hebt dan is de ICC wel voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb een nare verrassing ondervonden met mijn ANWB Mastercard: Toen ik wilde inchecken bij mijn vooral geboekte hotel (in Amerika) konden ze deze pas niet accepteren omdat deze geen magneetstrip heeft, maar enkel een chip.
Hebben meer mensen deze ervaring gehad met creditcards in het buitenland? Wat is het alternatief hiervoor, een andere kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Teleluvr schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:25:
Ik heb een nare verrassing ondervonden met mijn ANWB Mastercard: Toen ik wilde inchecken bij mijn vooral geboekte hotel (in Amerika) konden ze deze pas niet accepteren omdat deze geen magneetstrip heeft, maar enkel een chip.
Hebben meer mensen deze ervaring gehad met creditcards in het buitenland? Wat is het alternatief hiervoor, een andere kaart?
Ja, een andere kaart. Dit soort lezers zijn ontzettend ouderwets maar worden nog wel gebruikt, daarom dat je nog steeds magneetstrips op creditcards hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Teleluvr schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:25:
Ze kunnen toch de CC gegevens overnemen en je laten tekenen? Niemand heeft hier nog een strip...trouwens ik zie er wel eentje maar of die werkt geen idee. In NL werken ze niet meer met zo'n strip, wat voor hotel was dat in godsnaam, eentje met tech uit de jaren 60...

Die strip swipen werkt dus niet? In NL is pincode nu standaard op de CC. Zonder de pin kan je zelfs betaling betwisten...

Vroeger maakten ze zo'n carbon copy die je tekende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59

Stewie!

Keen must die!

Dat is normaal in de US. Meer dan de helft van de transacties die ik doe in een week zijn alleen met swipen van de kaart zonder gebruik chip en vaak ook nog zonder handtekening.
Van hotels tot restaurants werken zo.

Heb slechts 1 restaurant meegemaakt waar men de chip gebruikte en vroeg of ik een pincode kon intoetsen, om vervolgens een bonnetje te printen waar de handtekening op moest komen te staan. Ze snappen het zelf niet eens, die pincode was een totale verrassing voor het personeel.
Ze zijn gewoon nog niet zover in de US met veiligheid van betalingen. Veelal is het gemak en comfort belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Allen, helder verhaal.
Het is duidelijk, vooralsnog zal ik voor de us een pas met strip nodig gaan hebben. Ze kunnen hier inderdaad mijn pas niet swipen en voor verificatie van mijn account is dat blijkbaar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Stewie! schreef op maandag 10 december 2018 @ 06:55:
Dat is normaal in de US. Meer dan de helft van de transacties die ik doe in een week zijn alleen met swipen van de kaart zonder gebruik chip en vaak ook nog zonder handtekening.
Van hotels tot restaurants werken zo.

Heb slechts 1 restaurant meegemaakt waar men de chip gebruikte en vroeg of ik een pincode kon intoetsen, om vervolgens een bonnetje te printen waar de handtekening op moest komen te staan. Ze snappen het zelf niet eens, die pincode was een totale verrassing voor het personeel.
Ze zijn gewoon nog niet zover in de US met veiligheid van betalingen. Veelal is het gemak en comfort belangrijk.
Nu je het zegt swipen kan wel nog met de CC. Zit achter kant een strip en is bij mij laatst ook gebruikt. Ja van de VS klopt, ze swipen alles. Moet je eens met je gewone pinpas aankomen, dat snappen zehelemaal niet...
Sorry mam but a care should have thick letters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
i7x schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:37:
[...]

Overigens zag ik dat je nu kunt upgragen van Amex Green naar Gold waarbij je 24k punten krijgt (kun je doen in je online account). Dit is een goeie deal voor de mensen die dat toch al overwogen. Wil je een echte Hollander zijn, dan kun je ook na 3 maanden weer downgraden en heb je mooi voor bijna niets (3 maanden wat hogere kaartbijdrage) ~100 euro aan punten verdient.

Er is ook een nieuwe Member-get-member promo trouwens voor nieuwe klanten. Als je lid wordt via iemands persoonlijke link krijg je nu het eeste jaar gratis de Gold card + 22k (~100 euro) punten. Veel beter dan dit worden de acties bij Amex NL geloof ik niet.
Als je al een Amex hebt, is de Basic International Currency Card gratis. Ik zit te twijfelen om deze aan te vragen, maar ik vraag mij af wat het voordeel is. Als ze namelijk in EUR van mijn bankrekening afschrijven en er 3% over rekenen, schiet je er nog niks mee op. En dus ook geen Rewards met deze kaart.

https://www.americanexpre...tional-currency-card.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

oohh schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:28:
[...]

Als je al een Amex hebt, is de Basic International Currency Card gratis. Ik zit te twijfelen om deze aan te vragen, maar ik vraag mij af wat het voordeel is. Als ze namelijk in EUR van mijn bankrekening afschrijven en er 3% over rekenen, schiet je er nog niks mee op. En dus ook geen Rewards met deze kaart.

https://www.americanexpre...tional-currency-card.html
Het is ook alleen handig als je een usd rekening hebt (met usd inkomsten). ;)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
i7x schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:40:
[...]

Het is ook alleen handig als je een usd rekening hebt (met usd inkomsten). ;)
Net even de voorwaarden doorgelezen, en ze halen inderdaad het bedrag in USD van je rekening. Je moet dus ook een USD account hebben, of het door American Express laten omrekenen (ongunstig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
We zoeken een creditcard zodat we een huurauto (Sunnycars) kunnen boeken. In het verleden de ING creditcard gehad, puur uit gemak 'omdat we toch al bij ING zitten'. Na de vakantie zegden we deze dan weer op, zodat we er geen doorlopende kosten aan hadden.

Als ik vergelijk op creditcard.nl dan komt de Mastercard er ook wel gunstig uit. Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet goed waar ik op moet letten :$ Het gaat ons puur om zaken als een auto te kunnen huren, evt. geld opnemen op vakantie als PIN niet lukt, boodschappen/restaurant als pin niet lukt.

De Mastercard in die vergelijking gekozen omdat het bekend klinkt en eerste jaar gratis is. Kun je dan na 12 maanden opzeggen en zo maar één maand betalen? (omgerekend iets van €2-3).

Wie kan kort toelichten waar ik op moet letten bij keuze van een CC ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:38:
We zoeken een creditcard zodat we een huurauto (Sunnycars) kunnen boeken. In het verleden de ING creditcard gehad, puur uit gemak 'omdat we toch al bij ING zitten'. Na de vakantie zegden we deze dan weer op, zodat we er geen doorlopende kosten aan hadden.

Als ik vergelijk op creditcard.nl dan komt de Mastercard er ook wel gunstig uit. Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet goed waar ik op moet letten :$ Het gaat ons puur om zaken als een auto te kunnen huren, evt. geld opnemen op vakantie als PIN niet lukt, boodschappen/restaurant als pin niet lukt.

De Mastercard in die vergelijking gekozen omdat het bekend klinkt en eerste jaar gratis is. Kun je dan na 12 maanden opzeggen en zo maar één maand betalen? (omgerekend iets van €2-3).

MasterCard of Visa maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als je het helemaal gratis wilt, kun je Revolut of N26 aanvragen. Het nadeel daarvan is alleen dat je dan respectievelijk een prepaid of debit Mastercard krijgt. Daarmee is de acceptatie minder, omdat je actief geld op de kaart moet zetten en omdat niet elke automaat de kaart accepteert (offline terminals).

Met een Mastercard of Visa van ICS zit je wel goed, zeker voor de zaken waarvoor jij het wil gebruiken. Acceptatie is goed en je kunt via iDeal makkelijk opwaarderen.

Tevens is er op dit moment een actie waarmee je een jaar gratis een BMW branded Visa krijgt. En je kijgt ook nog eens 50 euro cadeau. Na een jaar zeg je gewoon op en neem je op naam van je partner een andere gratis kaart ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
oohh schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:40:
Tevens is er op dit moment een actie waarmee je een jaar gratis een BMW branded Visa krijgt. En je kijgt ook nog eens 50 euro cadeau.
Deze doet het wel: https://www.bmw.nl/nl/con...bmw-visa-card-welkom.html
Is het trouwens ook voor niet BMW-rijders? Of is daar een check op bij ICS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
U123456 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:25:
[...]
Deze doet het wel: https://www.bmw.nl/nl/con...bmw-visa-card-welkom.html
Is het trouwens ook voor niet BMW-rijders? Of is daar een check op?
Op de pagina staat 'Deze unieke creditcard is een exclusief privilege voor BMW rijders.', maar in de actievoorwaarden is hierover niks terug te vinden. Zou me niet verbazen als ze niet controleren. Dat lijkt mij namelijk veel gedoe voor iets dat in werkelijkheid toch niet exclusief is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
g0tanks schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:27:
[...]

Op de pagina staat 'Deze unieke creditcard is een exclusief privilege voor BMW rijders.', maar in de actievoorwaarden is hierover niks terug te vinden. Zou me niet verbazen als ze niet controleren. Dat lijkt mij namelijk veel gedoe voor iets dat in werkelijkheid toch niet exclusief is.
Staat inderdaad niet in de voorwaarden. Iedereen kan ‘m dus aanvragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Eigenlijk is de keuze simpel in jouw situatie. Als je niet precies weet wat je zoekt, maar die kaart gewoon achter de hand wilt hebben om een hotel te boeken of een auto te huren, dan gaat de keuze eigenlijk tussen Visa of Mastercard omdat die veruit de beste acceptatie hebben. Met die twee kaarten kun je eigenlijk overal terecht waar uberhaupt CC's geaccepteerd worden. In specifieke situaties kun je met andere kaarten soms iets goedkoper af zijn.

Visa en Mastercard zijn onderling een beetje lood om oud ijzer. Per land kan de acceptatie van de ene iets beter of slechter zijn, en tarieven schelen misschien een fractie, maar het maakt niet echt uit wat je neemt. Neem gewoon 1 van die twee kaarten bij de partij die toevallig de beste aanbieding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:02
De ANWB heeft ook een Visa Gold kaart waarbij het eigen risico van autohuur verzekerd is tot €1500. Je moet dan wel even berekenen of het voordeliger om voor deze kaart te gaan want je moet lid van de ANWB zijn en de kaart kost ook iets van €37 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik ben dan eigenlijk ook wel benieuwd waarom je voor een andere creditcard zou gaan en niet de Mastercard van de ING?
Ik heb zelf nl. ook de Mastercard van de ING voor inderdaad vakanties in West-Europa en online aankopen en die voldoet voor mij hierin prima.
Zijn er nog redenen om te gaan voor een cc buiten ING om vanuit jouw perspectief?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Zie de vergelijking waar ik naar link in de post die je quote: https://www.creditcard.nl...s%5B%5D=570&ids%5B%5D=114

Vooral met geld opnemen zit er wel een aardig verschil in prijs in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Mijn revolut kaart verloopt deze maand. Iemand enig idee of je een nieuwe fysieke kaart automatisch opgestuurd krijgt? Want ik kan nu alleen een extra kaart selecteren in de app maar die heb ik niet nodig.

Edit: Al opgelost kreeg net een pop up of ik mijn kaart wilde vervangen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door icecreamfarmer op 03-01-2019 13:51 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
@U123456 @g0tanks @oohh Ik heb voor de zekerheid nog even nagevraagd bij ICS Cards en de BMW creditcard is inderdaad voor iedereen aan te vragen werd mij bevestigd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xGvixYldVOx35Lzd9wyb1ksK/full.jpg

Om de €50 bijgeschreven te krijgen moet je voor 1 mei 2019 een aankoop doen. Je doet een aankoop en daarna wordt de €50 bijgeschreven.

Ik ga die dus maar aanvragen :)

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 04-01-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 07:40
Iemand ervaring ermee of ICS inderdaad die €50 terugclaimt als je binnen 1 jaar opzegt?
Indien u binnen een jaar na ontvangst de BMW Visa Card opzegt, kan ICS u € 50,- in rekening
brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
AquaSheep schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:26:
Iemand ervaring ermee of ICS inderdaad die €50 terugclaimt als je binnen 1 jaar opzegt?

[...]
Waarom het risico nemen? Gewoon door laten lopen opzeggen na het jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
AquaSheep schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:26:

[...]
Geen ervaring mee, maar gewoon een reminder zetten en na een jaar opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 07:40
Na het eerste jaar moet je betalen voor de CC.
De BMW Visa Card is het eerste jaar gratis daarna is de jaarlijkse bijdrage € 36,50.
Vandaar mijn vraag of ICS daadwerkelijk €50 terugclaimt of als stok achter de deur gebruiken als te veel mensen gebruikmaken van die €50 actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:12
new Skrill Account Terms :

Your Skrill Account is free for personal use as long as you login or make a transaction at least every 12 months. If you don't do this, a monthly service fee of EUR 5.00 (or equivalent) will be deducted monthly from the funds in your Account.

Denk dat ik Skrill opzeg, want heb geen zin in 60 euro pj extra betalen als je even skrill niet gebruikt/ oplet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 01:42
tweakje-2018 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:19:
new Skrill Account Terms :

Your Skrill Account is free for personal use as long as you login or make a transaction at least every 12 months. If you don't do this, a monthly service fee of EUR 5.00 (or equivalent) will be deducted monthly from the funds in your Account.

Denk dat ik Skrill opzeg, want heb geen zin in 60 euro pj extra betalen als je even skrill niet gebruikt/ oplet
Elk jaar een keer inloggen dus. Nou I verwijder m'n account wel. Log ik net in met 2 way Auth. Vervolgens druk ik op account opzeggen, moet je opnieuw inloggen, word m'n 2 way Auth niet meer geaccepteerd. Bende daar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
Dacuuu schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:37:
[...]

Elk jaar een keer inloggen dus. Nou I verwijder m'n account wel. Log ik net in met 2 way Auth. Vervolgens druk ik op account opzeggen, moet je opnieuw inloggen, word m'n 2 way Auth niet meer geaccepteerd. Bende daar zeg.
Oke dat is raar, dus eerst je 2factor uitzetten en dan pas opzeggen. Hoop voor je dat de klantenservice het oplost. Elk jaar inloggen is niet genoeg, er is een aankoop met skrill nodig om de 5 euro per maand (transaction) te voorkomen :( Daarnaast betaal je sinds een tijdje ook bij alle vormen van opwaarderen 1% kosten, vroeger kon je gratis opwaarderen via de bank overschrijving.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakje-2018 op 06-01-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 01:42
tweakje-2018 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:41:
[...]

Oke dat is raar, dus eerst je 2factor uitzetten en dan pas opzeggen. Hoop voor je dat de klantenservice het oplost. Elk jaar inloggen is niet genoeg, er is een aankoop met skrill nodig om de 5 euro per maand (transaction) te voorkomen :( Daarnaast betaal je sinds een tijdje ook bij alle vormen van opwaarderen 1% kosten, vroeger kon je gratis opwaarderen via de bank overschrijving.
Neem nog wel even contact op met hun. Komt wel goed.

Maar inloggen is toch genoeg? Elke 12 maanden een keer inloggen OF een transactie maken elke 12 maanden. Al met al blijft het naaistreek technieken dit..

Your Skrill Account is free for personal use as long as you login or make a transaction at least every 12 months.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
Dacuuu schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:45:
[...]

Neem nog wel even contact op met hun. Komt wel goed.

Maar inloggen is toch genoeg? Elke 12 maanden een keer inloggen OF een transactie maken elke 12 maanden. Al met al blijft het naaistreek technieken dit..

Your Skrill Account is free for personal use as long as you login or make a transaction at least every 12 months.
oh sorry je heb gelijk, Het woordje or had ik gemist. Ben nog niet helemaal wakker. 8)7 Mooi dat inloggen genoeg is.

Heeft de Brexit straks nog invloed op de kosten bij Skrill. Vroeger was het moneybookers.co.uk. Ik weet niet of ze nog steeds enkel een brits bedrijf zijn? Ze hebben een vestiging in de UK (LTD) en een vestiging in de USA

[ Voor 17% gewijzigd door tweakje-2018 op 06-01-2019 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AquaSheep schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:26:
Na het eerste jaar moet je betalen voor de CC.

[...]

Vandaar mijn vraag of ICS daadwerkelijk €50 terugclaimt of als stok achter de deur gebruiken als te veel mensen gebruikmaken van die €50 actie.
Je zegt hem gewoon met ingang van $ingangsdatum_van_kaart + 12 maanden op. Ook als je hem for whatever reason pas na 13 maanden opzegt krijg je gewoon €36.50*11/12 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
fsfikke schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Je zegt hem gewoon met ingang van $ingangsdatum_van_kaart + 12 maanden op. Ook als je hem for whatever reason pas na 13 maanden opzegt krijg je gewoon €36.50*11/12 terug.
Ik doe dit al jaren zo. Gewoon uiterlijk na 11 maanden de card opzeggen per het einde van het huidige bestedingsjaar en je kaart vervalt dan precies na het gratis jaar met gratis cadeau / geld / whatever.
Opzeggen kan bij ICS ook per e-mail of via het webformulier.

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 06-01-2019 12:02 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1