Dat weet ik helaas niet, maar ik weet wel dat ik nooit klant bij Qander zal worden. Lees maar de horrorverhalen op internetNapsju schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:07:
Kan nergens op de Hudson’s Bay website vinden hoe veel die punten waard zijn. Is deze kaart aantrekkelijker dan de Euroclix kaart?
Ik heb jaren die gamma Visa card gehad van laser(oude naam qander) zonder problemen. Maar ik heb ook altijd elke maand open staande saldo betaald 😀oohh schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:13:
[...]
Dat weet ik helaas niet, maar ik weet wel dat ik nooit klant bij Qander zal worden. Lees maar de horrorverhalen op internet(o.a. op het Knab forum).
En euroclic is mastercard en de Hudson bay card is een visa card . Azie vaker visa ipv mastercard geaccepteerd.
[ Voor 12% gewijzigd door saharoen op 09-04-2018 18:01 ]
https://www.creditcard.nl heeft een behoorlijk uitgebreid overzicht en is ook up to date.saharoen schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:01:
Is het mogelijk om een overzicht te maken van de huidige creditcards met hun voordelen en nadelen?
Het verdienmodel van die site is dat ze bij een aantal kaarten een affiliate vergoeding ontvangen.
Er zijn drie uitgevers van kaarten in NL:
ICS Cards (VISA en MasterCard, geeft de meeste kaarten uit, ook voor derden zoals Bijenkorf en voor veel banken). Goede service, weinig gedoe bij aanvragen.
Qander (voorheen Laser): geeft VISA kaarten uit. Service/kwaliteit minder dan ICS.
American Express: geeft hun eigen kaarten uit (en co-branded kaarten Flying Blue). Kaarten zijn over het algemeen duurder. Acceptatie niet zo goed als VISA/MasterCard. Hoge wisselkoersopslag. Voordeel is wel dat je punten/miles kunt sparen.
Kreeg vandaag een invite voor een PayPal creditcard van MasterCard. Geen jaarlijkse kosten lijkt het en 2% cashback op elke aankoop.
Apply and get a credit decision in seconds.†
If approved, earn cash back on every purchase.*
Redeem your Cash Rewards at any time — no minimum.*
Redeem Cash Rewards right to your PayPal balance.
†Subject to credit approval. You must be at least 18 years old and reside in the US or its territories to apply.
*See Rewards Program Terms for details. To earn Cash Rewards, you must have an open PayPal Account in good standing to which your Card Account is linked. If your PayPal Account is closed for any reason, or if your Card Account is no longer linked to your PayPal Account, your Card Account will be closed and any Cash Rewards earned, but not redeemed, will be forfeited.
**For New Accounts: Variable Purchase APR is 17.24%, 25.24% or 28.24%. The APRs are accurate as of 1/1/18 and will vary with the market based on the Prime Rate (as defined in your credit card agreement). Minimum Interest charge is $1.50 for all types of cards in any billing cycle in which you owe interest.
†Subject to credit approval. You must be at least 18 years old and reside in the US or its territories to apply.
*See Rewards Program Terms for details. To earn Cash Rewards, you must have an open PayPal Account in good standing to which your Card Account is linked. If your PayPal Account is closed for any reason, or if your Card Account is no longer linked to your PayPal Account, your Card Account will be closed and any Cash Rewards earned, but not redeemed, will be forfeited.
**For New Accounts: Variable Purchase APR is 17.24%, 25.24% or 28.24%. The APRs are accurate as of 1/1/18 and will vary with the market based on the Prime Rate (as defined in your credit card agreement). Minimum Interest charge is $1.50 for all types of cards in any billing cycle in which you owe interest.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Klinkt goed, voor Nederlandse accounts?Morpheusk schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:16:
Kreeg vandaag een invite voor een PayPal creditcard van MasterCard. Geen jaarlijkse kosten lijkt het en 2% cashback op elke aankoop.
[afbeelding]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik had geïnterpreteerd als als je verder bijv. geen bankaccount aan je paypal hebt gekoppeld. Daarnaast heb ik gewoon een NL account.mrsar schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:54:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 09-04-2018 09:00 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Nice, 2% cashback is netjes!Morpheusk schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:00:
[...]
Ik had geïnterpreteerd als als je verder bijv. geen bankaccount aan je paypal hebt gekoppeld. Daarnaast heb ik gewoon een NL account.
Maar wat is het precies? Ik neem aan een Mastercard Debit card? Of een Mastercard Prepaid card?Morpheusk schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:16:
[afbeelding]
Maar er worden rentepercentages genoemd, dus het zou een credit credit-card kunnen zijn.. het is mij niet helemaal duidelijk nog.
Zou me er niet al te druk om maken, als die kaart enkel vanuit de US aangevraagd kan worden.
mrsar schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:54:
[...]

Voor wie nog zit te loeren op een Flying Blue American Express Gold Card, ze hebben nu weer een actie waarbij je 24.000 miles cadeau krijgt
Referrals mogen niet meer op GoT dus ik zal geen linkjes posten
Referrals mogen niet meer op GoT dus ik zal geen linkjes posten
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Probleem is dat de waarde van die kaart is afgenomen nu je geen Level Miles meer spaart voor klm uitgaven. Het is dus puur voor miles sparen nog interessant. En dan moet je wel echt tienduizenden euro's per jaar uitgeven om het interessant te maken. Ik doe dat (zakelijk natuurlijk). Maar iemand die 5000 euro per jaar op een CC uitgeeft heeft er niets aan.fsfikke schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:45:
Voor wie nog zit te loeren op een Flying Blue American Express Gold Card, ze hebben nu weer een actie waarbij je 24.000 miles cadeau krijgt
Ik heb nu naast de AMEX Gold een Mastercard Black. Daar zit je huurautoverzekering ook bij. Dat is nu echt een kostenbesparing als je 1-2 keer per jaar een auto huurt.
Hè, wat?PWM schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:31:
[...]
Probleem is dat de waarde van die kaart is afgenomen nu je geen Level Miles meer spaart voor klm uitgaven.
Vroeger spaarde je Level Miles als je met de FlyingBlue AmEx KLM vluchten betaalde (=sneller hoger membership level). Nu spaar je alleen nog Award Miles per Euro, waar je vervolgens tickets of upgrades mee kan kopen.
Nou is KLM imo toch een graf-airline waar ik alleen mee vlieg als het echt niet anders kan, dus veel moeite heb ik er niet mee.
Ook iemand die €5000 per jaar uitgeeft via een Creditcard van z'n bank voor x Euro per jaar heeft iets aan een creditcard die helemaal niets kost en gratis puntjes oplevertPWM schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:31:
[...]
Probleem is dat de waarde van die kaart is afgenomen nu je geen Level Miles meer spaart voor klm uitgaven. Het is dus puur voor miles sparen nog interessant. En dan moet je wel echt tienduizenden euro's per jaar uitgeven om het interessant te maken. Ik doe dat (zakelijk natuurlijk). Maar iemand die 5000 euro per jaar op een CC uitgeeft heeft er niets aan.
Alleen geldt die verzekering niet voor huren langer dan 31 dagen, huren in je woonland, maar wat nog de grootste giller is: hij geldt niet voor auto's met een catalogusprijs boven de €50.000Ik heb nu naast de AMEX Gold een Mastercard Black. Daar zit je huurautoverzekering ook bij. Dat is nu echt een kostenbesparing als je 1-2 keer per jaar een auto huurt.

Ja, dat weet ik, tot vorig jaar vloog ik zo'n 30x per jaar met KLM/AF en kreeg daar altijd level miles bij, dit jaar nog niet geboekt, dus wist niet dat dat geschrapt was.
Die 50.000 had ik niet gezien? Staat die in de voorwaarden? Ik heb die kaart voornamelijk ook genomen voor de gratis Priority pass.fsfikke schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:33:
[...]
Vroeger spaarde je Level Miles als je met de FlyingBlue AmEx KLM vluchten betaalde (=sneller hoger membership level). Nu spaar je alleen nog Award Miles per Euro, waar je vervolgens tickets of upgrades mee kan kopen.
Nou is KLM imo toch een graf-airline waar ik alleen mee vlieg als het echt niet anders kan, dus veel moeite heb ik er niet mee.
[...]
Ook iemand die €5000 per jaar uitgeeft via een Creditcard van z'n bank voor x Euro per jaar heeft iets aan een creditcard die helemaal niets kost en gratis puntjes oplevert![]()
[...]
Alleen geldt die verzekering niet voor huren langer dan 31 dagen, huren in je woonland, maar wat nog de grootste giller is: hij geldt niet voor auto's met een catalogusprijs boven de €50.000Dus als het om de autohuur gaat zijn er betere oplossingen.
PWM schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:39:
[...]
Die 50.000 had ik niet gezien? Staat die in de voorwaarden? Ik heb die kaart voornamelijk ook genomen voor de gratis Priority pass.

https://www.yourmastercar...pdiensten-world-black.pdf
Daarom ben ik sowieso absoluut geen fan van huurautoverzekeringen via de CC. Als jij een auto huurt met alleen een WA verzekering, krijg jij mooi een rekening van €100k (zit je al snel op met een beetje leuk uitgeruste 5 serie) als je dat ding in de prak rijdt. Dan moet je maar hopen dat je CC maatschappij die rekening op zich neemt. Jij weet maar al te goed hoe graag ze moeilijk doen en met allemaal voorwaarden komen in dat soort gevallen...
Dan liever een goedkope volcasco verzekering meeboeken en het eigen-risico van €1-2k afdekken via een externe verzekering. (Of gewoon de code van je werkgever gebruiken die volledige dekking met €0 eigen risico en unlimited KM geeft
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 07-05-2018 17:50 ]
Is het een huurautoverzekering of, zoals in de voorwaarden staat, een verzekering tegen ‘aanrijdingsschade aan huurauto (CDW)’? Maakt nogal verschil als je huurauto gestolen is en nooit meer wordt teruggevonden.PWM schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:31:
Ik heb nu naast de AMEX Gold een Mastercard Black. Daar zit je huurautoverzekering ook bij. Dat is nu echt een kostenbesparing als je 1-2 keer per jaar een auto huurt.
Wat is de Euroclix website toch verschrikkelijk!
Waar kan ik nou zien en controleren hoeveel Clix mijn bestedingen met mijn Euroclix CC hebben opgeleverd? Ik zie alleen mijn totaal wat volgens mij al maanden onveranderd is.
Waar kan ik nou zien en controleren hoeveel Clix mijn bestedingen met mijn Euroclix CC hebben opgeleverd? Ik zie alleen mijn totaal wat volgens mij al maanden onveranderd is.
Ik krijg elke maand netjes een mailtje dat mijn clix beschikbaar zijn met het aantal clix en de waarde in euro's.Jazco2nd schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:47:
Wat is de Euroclix website toch verschrikkelijk!
Anoniem: 920977
Zijn er mensen op het forum die de Transferwise Borderless kaart al hebben aangevraagd, of al in gebruik hebben? Het is een MasterCard debit die je kunt laden met verschillende valuta, variërend van EUR/USD/CHF/GBP tot Yen of Mexicaanse peso's. Je betaalt bij de exotischere valuta wel een hogere conversie dan als je Britse ponden aanschaft, maar deze opslag is een stuk lager dan bij je reguliere creditcard. Ik had al goede ervaringen met Transferwise omdat ik er ook langere tijd mijn huur mee heb overgemaakt toen ik in het buitenland woonde; daarom neig ik ook naar hun debit card i.p.v. Revolut of N26.
Meer info vind je hier: https://transferwise.com/gb/borderless/.
Meer info vind je hier: https://transferwise.com/gb/borderless/.
Afgaande op jonashendrickx in "Discussie over & Ervaringen met N26", is @jonashendrickx in het bezit van die kaart.
Zelf geen ervaring, maar als ik de productinfo bekijk zie ik als voordeel dat je een US en Australische bankrekeningnr krijgt (naast UK en IBAN). Dat kan een voordeel zijn als je in die landen transacties wilt doen.Anoniem: 920977 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:54:
Zijn er mensen op het forum die de Transferwise Borderless kaart al hebben aangevraagd, of al in gebruik hebben?
Wel wordt er bovenop de mid-market rate inderdaad een kleine fee gerekend, afhankelijk van de valuta waarmee je betaald. Wat me niet direct duidelijk wordt is of die fee alleen geldt bij kaartbetalingen in valuta die je niet aanhoudt in je account, of dat de fee ook van toepassing is bij het omzetten van de ene valuta naar de andere binnen je account.
Sowieso dus niet helemaal te vergelijken met N26 en Revolut voor de meer gangbare valuta, aangezien die geen koersopslag rekenen.
Tenslotte is het volgens mij dezelfde constructie die Revolut heeft oftewel ze hebben geen bankvergunning, maar zijn een geregistreerde e-geld instelling met de tegoeden van de klanten op separate accounts.
Hallo allemaal. Korte vraag: Ik heb via Paypal (gekoppeld aan mijn creditcard) onlangs iets besteld dat kapot is gegaan. Zou ik dat alsnog kunnen claimen op de aankoopverzekering van mijn creditcard?
Je hebt iets besteld en betaald met je PayPal? Dan kan het zijn dat de aankoopverzekering van je creditcard niet geldig is. Vraag even na hoe jouw creditcardmaatschappij hiermee omgaat.Dirickteur schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:07:
Hallo allemaal. Korte vraag: Ik heb via Paypal (gekoppeld aan mijn creditcard) onlangs iets besteld dat kapot is gegaan. Zou ik dat alsnog kunnen claimen op de aankoopverzekering van mijn creditcard?
Anders contact opnemen met PayPal:
Link: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/buyer-protectionAls er een probleem is met een artikel dat je online hebt besteld, kun je binnen 180 dagen na de datum waarop je hebt betaald een geschil openen
Probeer het probleem met de verkoper op te lossen.
Als er iets misgaat met je aankoop, ga je eerst naar het Actiecentrum om te proberen het probleem rechtstreeks met de verkoper op te lossen.
Kom je er samen niet uit?
Als je het probleem niet met de verkoper kunt oplossen, escaleer je het geschil binnen 20 dagen na het openen in het Actiecentrum tot een claim.
ESTA reistoestemming mag tegenwoordig ook met Paypal betaald worden:Markie schreef op zondag 8 mei 2011 @ 10:00:
Grappig, precies dezelfde reden waarom ik ook een creditcard heb aangevraagd. Puur uit noodzaak omdat je anders de VS niet inkomt.
Link: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?siteHelp=goAlle betalingen voor aanvragen voor elektronische reistoestemming dienen per creditcard/betaalpas of PayPal te geschieden. Het ESTA-systeem accepteert momenteel de volgende creditcards/betaalpassen: MasterCard, Visa, American Express en Discover (JCB, Diners Club)
[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 30-06-2018 21:45 ]
Anoniem: 886251
Wat zijn de ervaringen van de Amex Green Card?
Twijfel namelijk tussen de Green en de Gold.
De spend zal liggen rond 2,5K verwacht ik
2,5k per maand? Dat is 30k per jaar, dus 30.000 punten op AMEX Green en 36.000 met AMEX Gold. De meerprijs van AMEX Gold is 132E per jaar, maar wel 75E travel voucher en dus 60 euro aan punten (assumptie van 0,01E per punt). Dus financieel komt het op hetzelfde neer.Anoniem: 886251 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:57:
Wat zijn de ervaringen van de Amex Green Card?
Dus in dat geval lekker de Gold nemen het eerste jaar, krijg je meer bonus punten en de verzekeringen, en kun je na een jaar altijd kijken of je nog doorgaat.
Zelf heb ik de AMEX Flying Blue Gold card, bevalt super. Mocht je die willen kan ik je een referral sturen, stuur dan even een PM.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Js het ook mogelijk om allebei de kaarten te hebben?Mr Ton schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:06:
[...]
2,5k per maand? Dat is 30k per jaar, dus 30.000 punten op AMEX Green en 36.000 met AMEX Gold. De meerprijs van AMEX Gold is 132E per jaar, maar wel 75E travel voucher en dus 60 euro aan punten (assumptie van 0,01E per punt). Dus financieel komt het op hetzelfde neer.![]()
Dus in dat geval lekker de Gold nemen het eerste jaar, krijg je meer bonus punten en de verzekeringen, en kun je na een jaar altijd kijken of je nog doorgaat.
Zelf heb ik de AMEX Flying Blue Gold card, bevalt super. Mocht je die willen kan ik je een referral sturen, stuur dan even een PM.
Bijv Green en Gold, of Gold en fb Gold?
Waarschijnlijk wel, maar waarom zou je dat willen? Moet je ook dubbele fees betalen.Anoniem: 886251 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:52:
[...]
Js het ook mogelijk om allebei de kaarten te hebben?
Bijv Green en Gold, of Gold en fb Gold?
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Was meer benieuwd hiernaar.Mr Ton schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:56:
[...]
Waarschijnlijk wel, maar waarom zou je dat willen? Moet je ook dubbele fees betalen.
De enige die kan aangeven of je allebei de Amex kaarten tegelijk kan hebben is Amex zelf.
Ze zullen een risico-inschatting/toets doen bij de aanvraag. Neem aan dat als je alles netjes betaald en kunt betalen, Amex het prima vind dat je meerdere kaarten hebt immers is voor hun ook meer omzet.
Ze zullen een risico-inschatting/toets doen bij de aanvraag. Neem aan dat als je alles netjes betaald en kunt betalen, Amex het prima vind dat je meerdere kaarten hebt immers is voor hun ook meer omzet.
Uiteindelijk is het voor hun dubbel winst uiteraard.Wally2002 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:17:
De enige die kan aangeven of je allebei de Amex kaarten tegelijk kan hebben is Amex zelf.
Ik vind het wel jammer dat de acceptatie zo slecht is, want qua verzekeringen etc zit je bij Amex wel goed.
Voor de verzekeringen moet je wel bij de duurdere kaarten zijn, want volgens mij heb je aan de Green card vrij weinig. Dat was mijn conclusie een paar maanden geleden tenminste.Anoniem: 886251 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:41:
[...]
Uiteindelijk is het voor hun dubbel winst uiteraard.
Ik vind het wel jammer dat de acceptatie zo slecht is, want qua verzekeringen etc zit je bij Amex wel goed.
Had jij niet Knab? Dan krijg je namelijk een “gratis” een groene Amex, als je niet al de Qander Visa hebt.
Dat klopt! Vandaar dat ik ook benieuwd was naar de voordelen van Green en Gold.oohh schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:39:
[...]
Voor de verzekeringen moet je wel bij de duurdere kaarten zijn, want volgens mij heb je aan de Green card vrij weinig. Dat was mijn conclusie een paar maanden geleden tenminste.
Had jij niet Knab? Dan krijg je namelijk een “gratis” een groene Amex, als je niet al de Qander Visa hebt.
Jammer dat Knab alln Green ondersteunt en niet Gold bijvoorbeeld. (of FB)
SNS is per 7 mei 2018 overgestapt naar ICS (Visa): https://www.snsbank.nl/pa...ieuwe-sns-creditcard.html
Bestaande klanten worden overgezet naar ICS. Naast dat er hier en daar wat tarieven verschillen is het grote verschil dan ook Mastercard naar VISA. Ik ben voor de rest nog weinig ingelezen in het onderwerp en ga dat nu eens doen en heroverwegen.
Bestaande klanten worden overgezet naar ICS. Naast dat er hier en daar wat tarieven verschillen is het grote verschil dan ook Mastercard naar VISA. Ik ben voor de rest nog weinig ingelezen in het onderwerp en ga dat nu eens doen en heroverwegen.
Even een vraagje over de aanvraag van een credit card.
Mijn huidige, tijdelijke contract loopt tot 31 juli. Daarna heb ik per 1 augustus bij een nieuwe werkgever wel een nieuw contract (ook tijdelijk met uitzicht op vast, zo gaat dat tegenwoordig).
Ik zie bij mastercard niet de mogelijkheid aan te geven dat je inkomen eigenlijk gewoon doorgaat, dus het lijkt nu net alsof ik nog een weekje werk en daarna werkloos ben. Dus, gezien mijn woonlasten, grote kans op afkeuring.
Ik ga over 3 weken wel op vakantie waarvoor ik deze credit card ook aanvraag. Kan ik het beste een weekje wachten en dan de aanvraag indienen, of voor de zekerheid gaan en (voorlopig) een prepaid credit card aanschaffen? Ik ga er dan vanuit dat de meeste hostels, restaurants etc. in Polen deze ook accepteren.
Mijn huidige, tijdelijke contract loopt tot 31 juli. Daarna heb ik per 1 augustus bij een nieuwe werkgever wel een nieuw contract (ook tijdelijk met uitzicht op vast, zo gaat dat tegenwoordig).
Ik zie bij mastercard niet de mogelijkheid aan te geven dat je inkomen eigenlijk gewoon doorgaat, dus het lijkt nu net alsof ik nog een weekje werk en daarna werkloos ben. Dus, gezien mijn woonlasten, grote kans op afkeuring.
Ik ga over 3 weken wel op vakantie waarvoor ik deze credit card ook aanvraag. Kan ik het beste een weekje wachten en dan de aanvraag indienen, of voor de zekerheid gaan en (voorlopig) een prepaid credit card aanschaffen? Ik ga er dan vanuit dat de meeste hostels, restaurants etc. in Polen deze ook accepteren.
Je bank weet dat toch helemaal niet van die contracten? Ze zien gewoon maandelijks geld binnen komen, mij is niks verder gevraagd bij mijn aanvraag.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat zou kunnen. Ik was bezig met aanvraag van de Mastercard Classic, dus niet specifiek die van mijn bank. Ik ga eens kijken wat ze daar dan zoal vragen.
Edit: Ja, is via de bank inderdaad veel makkelijker. Heeft wel wat minder voordeeltjes en hoger eigen risico en zo, maar prima voor de komende jaren. En anders stap ik wel weer ergens anders op over.
Edit: Ja, is via de bank inderdaad veel makkelijker. Heeft wel wat minder voordeeltjes en hoger eigen risico en zo, maar prima voor de komende jaren. En anders stap ik wel weer ergens anders op over.
[ Voor 39% gewijzigd door kilon op 25-07-2018 12:47 ]
@kilon Gewoon even bellen en vragen hoe je in het online formulier hiermee moet omgaan. Ik neem aan dat ze je aanvraag best willen beoordelen met de gegevens van je nieuwe contract.
Uiteindelijk willen ze graag creditcards aan de man brengen met daarbij een bepaalde zekerheid.
Uiteindelijk willen ze graag creditcards aan de man brengen met daarbij een bepaalde zekerheid.
Álle betaalautomaten in Polen accepteren Visa en Mastercard. Ik kom er regelmatig en gebruik er mijn DKB Visa en Revolut Mastercard. Andere kaarten gebruik ik er niet omdat ik geen koersopslag wil betalen. Kijk trouwens bij het opnemen van contant geld uit voor de DCC. Vooral de vele automaten van EuroNet zijn berucht en hanteren een belachelijke wisselkoers. Altijd afwijzen dus, en betalen in PLN.kilon schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:18:
Ik ga er dan vanuit dat de meeste hostels, restaurants etc. in Polen deze ook accepteren.
Lekker!
Ik heb een corporate AMEX maar acceptatie is buiten vliegen auto huren en hotels bedroevend. Ding bounched bij zo'n beetje bij ieder restaurant.Anoniem: 886251 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:01:
[...]
Dat klopt! Vandaar dat ik ook benieuwd was naar de voordelen van Green en Gold.
Jammer dat Knab alln Green ondersteunt en niet Gold bijvoorbeeld. (of FB)
Dus als je m wilt gebruiken voor reiskosten prima. Voor de rest is dat ding eigenlijk niet te gebruiken.
Blijft jammer dat de acceptatie slecht is van de AMEX kaart buiten reizen en hotels. Zijn er uberhaupt winkels (fysiek niet online) die de kaart accepteren?Barrycade schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:30:
[...]
Ik heb een corporate AMEX maar acceptatie is buiten vliegen auto huren en hotels bedroevend. Ding bounched bij zo'n beetje bij ieder restaurant.
Dus als je m wilt gebruiken voor reiskosten prima. Voor de rest is dat ding eigenlijk niet te gebruiken.
Vooral omdat de verzekeringen best luxe zijn
Jumbo.Anoniem: 886251 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:46:
[...]
Blijft jammer dat de acceptatie slecht is van de AMEX kaart buiten reizen en hotels. Zijn er uberhaupt winkels (fysiek niet online) die de kaart accepteren?
Je gaf al eerder aan dat je de verzekeringen zo interessant vond. Maar volgens mij zijn de ervaringen in dit topic van mensen die daadwerkelijk probeerden te claimen niet erg goed.Anoniem: 886251 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:46:
[...]
Blijft jammer dat de acceptatie slecht is van de AMEX kaart buiten reizen en hotels. Zijn er uberhaupt winkels (fysiek niet online) die de kaart accepteren?
Ik heb wel eens overwogen om mijn Green card te upgraden naar Gold maar vanwege die ervaringen niet gedaan. Dan sluit ik liever losse verzekeringen bij een echte verzekeraar af.
Ik zit me nog in te lezen in de voorwaarden, wellicht hou ik voorlopig mijn Green (ook om eerst de Rewards te krijgen van mijn bank) en dan te kijken naar Gold. Met een hoge spend word namelijk Gold aangeraden, maar dat hangt weer af van de acceptatie van de kaart.downtime schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:26:
[...]
Je gaf al eerder aan dat je de verzekeringen zo interessant vond. Maar volgens mij zijn de ervaringen in dit topic van mensen die daadwerkelijk probeerden te claimen niet erg goed.
Ik heb wel eens overwogen om mijn Green card te upgraden naar Gold maar vanwege die ervaringen niet gedaan. Dan sluit ik liever losse verzekeringen bij een echte verzekeraar af.
Acceptatie van Amex in NL is idd matig te noemen. Naast Jumbo (maar let op niet alle winkels van Jumbo ondanks dat vaak wel beweerd wordt) zijn Ikea en NS wel de bekende. Daarnaast De Bijenkorf, maar daar kan de Bijenkorf Mastercard interessanter zijn.
ICS wijziging algemene voorwaarden per 1-11-2018: https://www.icscards.nl/ics-info/algemene-voorwaarden
Zoek de verschillen
Zoek de verschillen
Artikel 15 van EuroClix is veranderd. Voorwaarden van andere kaarten heb ik niet vergeleken.
Is nu:Artikel 15. Terugbetalen en de gevolgen van niet (tijdig of volledig) terugbetalen
15.1. Op het rekeningoverzicht staat het openstaande saldo van uw Card dat u aan ons moet terugbetalen. U moet het openstaande saldo binnen 21 dagen na de datum van het rekeningoverzicht volledig aan ons terug- betalen.
15.2. Betaalt u niet het volledige openstaande saldo van het rekeningoverzicht binnen 21 dagen na de datum van het rekeningoverzicht aan ons terug dan brengen wij daarvoor een boete in rekening. De boete is 2% van het openstaande saldo. De boete staat vermeld op het daaropvolgende rekeningoverzicht en maakt onderdeel uit van het openstaande saldo van dat rekeningoverzicht.
15.3. Als u het openstaande saldo van artikel 15.1. ook niet binnen 21 dagen na de datum van het daaropvolgende rekeningoverzicht volledig aan ons terugbetaalt, blokkeren wij uw Card.
15.4. Als u na blokkering van uw Card toch nog het volledige openstaande saldo aan ons terugbetaalt, dan kunnen wij uw Card weer deblokkeren. Hiervoor beoordelen wij eerst uw financiële situatie opnieuw. Na deblok- kering kunt u uw Card weer gebruiken.
15.5. De boete van artikel 15.2. brengen wij meteen in rekening op uw Card. Wij sturen hiervoor niet eerst een aanmaning. Het maakt niet uit wat de reden is waarom u niet volledig en/of niet tijdig heeft betaald en of dit aan u te wijten is of niet. Naast de boete moet u ook nog steeds het openstaande saldo aan ons terug- betalen.
15.6. Als uw Card geblokkeerd is, brengen wij vertragingsrente in rekening over het openstaande saldo tot dit saldo volledig aan ons is terugbetaald. De vertragingsrente is gelijk aan de wettelijke rente voor niet-handels- transacties. Ook kunnen wij wettelijk vastgestelde incassokosten in rekening brengen over het openstaande saldo. Voordat wij dat doen, sturen we eerst een aanmaning.
15.7. Een betalingsachterstand van vier maanden moeten wij verplicht melden bij BKR.
15.8. Wij mogen vorderingen die wij op u hebben verrekenen met tegoeden die u bij ons heeft.
Verder geen veranderingen.Artikel 15. Terugbetalen en de gevolgen van niet (tijdig of volledig) terugbetalen
15.1. Op het rekeningoverzicht staat het openstaande saldo van uw Card dat u aan ons moet terugbetalen. U moet het openstaande saldo binnen 21 dagen na de datum van het rekeningoverzicht volledig aan ons terugbetalen.
15.2. Betaalt u niet het volledige openstaande saldo van het rekeningoverzicht binnen 21 dagen na de datum van het rekeningoverzicht aan ons terug dan blokkeren wij uw Card.
15.3. Als u na blokkering van uw Card toch nog het volledige openstaande saldo aan ons terugbetaalt, dan kunnen wij uw Card weer deblokkeren. Hiervoor beoordelen wij eerst uw financiële situatie opnieuw. Na deblokkering kunt u uw Card weer gebruiken.
15.4. Als uw Card geblokkeerd is, brengen wij vertragingsrente in rekening over het openstaande saldo tot dit saldo volledig aan ons is terugbetaald. De vertragingsrente is gelijk aan de wettelijke rente voor niet- handelstransacties. Ook kunnen wij wettelijk vastgestelde incassokosten in rekening brengen over het openstaande saldo. Voordat wij dat doen, sturen we eerst een aanmaning.
15.5. Een betalingsachterstand van vier maanden moeten wij verplicht melden bij BKR.
Lekker!
Heb die van de MasterCard Gold even gecompared, daar geldt hetzelfde voor. Dus niet eerst boeterente en dan blokkeren, maar gelijk blokkeren van de kaart als het saldo niet binnen 21 dagen is betaald.
Hmm...
Oud:
15.2. Betaalt u niet het volledige openstaande saldo van het rekeningoverzicht binnen 21 dagen na de datum van het rekeningoverzicht aan ons terug dan brengen wij daarvoor een boete in rekening. De boete is 2% van het openstaande saldo. De boete staat vermeld op het daaropvolgende rekeningoverzicht en maakt onderdeel uit van het openstaande saldo van dat rekeningoverzicht.
Nieuw:
15.2. Betaalt u niet het volledige openstaande saldo van het rekeningoverzicht binnen 21 dagen na de datum van het rekeningoverzicht aan ons terug dan blokkeren wij uw Card.
Ik hoop dat dit wel enigszins "maatwerk" blijft...
Voor mij persoonlijk zou dit een behoorlijke versobering betekenen.
Ik gebruik mijn CC veel voor zakelijke betalingen.
Na declaratie bij mijn werkgever, moet ik soms een aantal dagen wachten voordat de declaratie wordt uitgevoerd en is bijgeschreven op mijn privérekening, wanneer ik die dan weer overschrijf naar mijn CC.
Ik heb al een aantal keren meegemaakt dat ik de betalingstermijn overschreden heb, maar nog nooit een boeterente heb moeten betalen...
Maar als die meteen wordt geblokkeerd, zou dat super lastig zijn!
Oud:
Nieuw:
Ik hoop dat dit wel enigszins "maatwerk" blijft...
Voor mij persoonlijk zou dit een behoorlijke versobering betekenen.
Ik gebruik mijn CC veel voor zakelijke betalingen.
Na declaratie bij mijn werkgever, moet ik soms een aantal dagen wachten voordat de declaratie wordt uitgevoerd en is bijgeschreven op mijn privérekening, wanneer ik die dan weer overschrijf naar mijn CC.
Ik heb al een aantal keren meegemaakt dat ik de betalingstermijn overschreden heb, maar nog nooit een boeterente heb moeten betalen...
Maar als die meteen wordt geblokkeerd, zou dat super lastig zijn!
Lijkt mij niet raar, je hebt bij het maandelijks verplicht voldoen van het openstaande saldo namelijk ook geen BKR registratie. Wil je niet elke maand het volledige saldo betalen, dan moet je de gespreid betalen faciliteit activeren met bijbehorende BKR registratie en rentekosten.
*knip* Referrals zijn niet de bedoeling op Tweakers.
[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 08-08-2018 17:56 ]
AMEX is wat ze noemen een vlag op een strontschuit. Mijn vriendin had er ook 1 voor haar werk. Die zat altijd te vloeken en tieren want ze kon nergens betalen met die kaart.
Die rommel werd letterlijk nergens geaccepteerd... dat was in Frankrijk trouwens (waar je letterlijk OVERAL met Visa / Mastercard creditcard kan betalen).
Als ik bovenstaande posts lees, word AMEX dus ook nergens in NL geaccepteerd behalve bij de Bijenkorf en NS.
Mijn idee van een credit card is dat ik er praktisch overal mee zou moeten kunnen betalen (behalve in landen met een Maestro fetish).
Die rommel werd letterlijk nergens geaccepteerd... dat was in Frankrijk trouwens (waar je letterlijk OVERAL met Visa / Mastercard creditcard kan betalen).
Als ik bovenstaande posts lees, word AMEX dus ook nergens in NL geaccepteerd behalve bij de Bijenkorf en NS.
Mijn idee van een credit card is dat ik er praktisch overal mee zou moeten kunnen betalen (behalve in landen met een Maestro fetish).
Op Amsterdam CS heb ik ook zeker weleens met een MasterCard betaald. Ik reageerde per abuis op een heul ouwe post
[ Voor 27% gewijzigd door MrAngry op 08-08-2018 18:51 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Je spreekt jezelf aardig tegen. Nederland is namelijk zo’n land waar de meeste merchants alleen Maestro accepteren.Lollercopter schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:17:
AMEX is wat ze noemen een vlag op een strontschuit. Mijn vriendin had er ook 1 voor haar werk. Die zat altijd te vloeken en tieren want ze kon nergens betalen met die kaart.
Je kunt zeker niet overal met Amex betalen, maar de acceptatie is ook niet superslecht. Bij grotere ketens kun je er vaak gewoon mee betalen, en bij genoeg horecagelegenheden ook.
Maar inderdaad, helaas niet overal. Als ik er voor moest betalen, had ik zeker geen Amex gehad. Daarom heb ik daarnaast gewoon een Visa van ICS.
Lees het nog een keer wat ik schreef volgens mij lees je het verkeerd.oohh schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:48:
[...]
Je spreekt jezelf aardig tegen. Nederland is namelijk zo’n land waar de meeste merchants alleen Maestro accepteren.
Mijn punt =
Maestro + Visa / Mastercard = 99.9% overal betalen
Maestro + AMEX = waardeloos (ongeacht het land, misschien behalve USA)
Voor gratis erbij kan een AMEX kaart natuurlijk niet veel kwaad dat is helemaal waar.
Het probleem met AMEX in Nederland is dat (relatief gezien) weinig mensen deze kaart hebben; daarnaast is het opvoeren van zo'n contract in een betaalterminal een prijzige aangelegenheid.Lollercopter schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:17:
Maestro + Visa Electron = 1 contract combi (ongeacht betaal afhandelaar)
MC+Visa = 1 contract comi (kan ook 1 per afhandelaar, meestal tezamen bij dezelfde)
AMEX = los
JCB = los
Diners = los
...rest
maw. voor de standaard kaarten is er een combideal mogelijk voor acceptatie, AMEX moet je bewust aanvragen en relatief duur omdat niet veel mensen de kaart hebben.
ook in de retail zijn er wat ketens die deze kaart gewoon accepteren (buiten de Bijenkorf om), maar 85% zeer zeker niet.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Ik ben erg blij met mijn AMEX.Lollercopter schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:17:
1. "Geen" limiet. Ik zeg "geen" want uiteraard zit er ergens een max, maar als ik in een maand 15k uitgeef no problem. Probeer dat maar eens met de credit card van je bank
2. Koppelen aan je paypal en je kunt vaak overal online mee betalen (als ze geen amex ondersteunen)
3. Gedoe met een hotel? Een belletje naar amex en ze lossen het op (meerdere keren al mee gemaakt, dat gevoel dat het opgelost wordt is gewoon fijn).
En in een gemiddeld restaurant in NL kan je AMEX vergeten, maar ik gebruik een credit card voor de wat grotere dingen (grote online aankopen, vliegtickets, hotels) waar het dus geen probleem is
Ik gebruik ook meestal Amex, als het kan (anders gewoon Visa of MC). Ik koop veel online via Paypal, dus dan werkt het sowieso. Verder hotels, vliegen, auto's huren, gaat allemaal prima natuurlijk. Ja, in NL winkels is de acceptatie idd bagger, maar in NL pin ik gewoon.
Pas terug was er 3k afgeschreven voor een broodje (fout van de winkel natuurlijk). Even bellen, ze onderzoeken het, en ze hebben het zonder gedoe teruggedraaid. Verder ook al 200+ euro aan Bol tegoed opgespaard met punten, da's ook wel een leuke bonus.
Betere acceptatie in NL zou wel leuk zijn, maar ja, iedereen weet dat cc's hier niet populair zijn, zelfs Visa en MC niet. Wat ik wel jammer vind is dat ik de kaart niet kan gebruiken voor Google Pay.
Pas terug was er 3k afgeschreven voor een broodje (fout van de winkel natuurlijk). Even bellen, ze onderzoeken het, en ze hebben het zonder gedoe teruggedraaid. Verder ook al 200+ euro aan Bol tegoed opgespaard met punten, da's ook wel een leuke bonus.
Betere acceptatie in NL zou wel leuk zijn, maar ja, iedereen weet dat cc's hier niet populair zijn, zelfs Visa en MC niet. Wat ik wel jammer vind is dat ik de kaart niet kan gebruiken voor Google Pay.
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Heb het ook overwogen aangezien ik wat grote reizen gepland heb, maar het woog niet op tegen de nadelen qua acceptatie.We Are Borg schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:15:
[...]
Ik ben erg blij met mijn AMEX.
1. "Geen" limiet. Ik zeg "geen" want uiteraard zit er ergens een max, maar als ik in een maand 15k uitgeef no problem. Probeer dat maar eens met de credit card van je bank
2. Koppelen aan je paypal en je kunt vaak overal online mee betalen (als ze geen amex ondersteunen)
3. Gedoe met een hotel? Een belletje naar amex en ze lossen het op (meerdere keren al mee gemaakt, dat gevoel dat het opgelost wordt is gewoon fijn).
En in een gemiddeld restaurant in NL kan je AMEX vergeten, maar ik gebruik een credit card voor de wat grotere dingen (grote online aankopen, vliegtickets, hotels) waar het dus geen probleem is
Bij punt 1 los ik het bijvoorbeeld op door gewoon vooraf het geld erop te storten bij mijn MasterCard. Van mijn werkgever kan ik een voorschot krijgen en dat achteraf verrekenen. En ook mijn MasterCard heb ik gekoppeld aan PayPal. Met de verzekering die er 'gratis' bijzit heb ik nog geen ervaring, gelukkig. Dus misschien is AmEx daarvoor wel handiger.
Anoniem: 567735
Kun je eens aangeven wat voor 'gedoe met een hotel' je precies bedoelt?We Are Borg schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:15:
Ik ben erg blij met mijn AMEX.
[...]
Ik slaap zo'n 2,5 maanden per jaar in een hotel, maar heb eigenlijk nooit iets met een hotel. Huurauto's kan ik me nog iets bij voorstellen, maar hotels...
AmEx heeft een arbitraire limiet. Op een gegeven moment zegt een stuk software bij de AmEx dat 't mooi is geweest en dan gaat de kaart op slot. En die beslissing wordt gemaakt op basis van je spending gedrag en je maandelijkse payments.We Are Borg schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:15:
Met mijn bank CC kan ik netjes in de App zien hoeveel ruimte ik nog heb en daarop anticiperen. Bij mijn AmEx is het een gok. Nou moet ik wel zeggen dat het in de afgelopen 10 jaar pas twee keer is voorgekomen, dus het is geen dagelijks probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 10-08-2018 11:11 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Zowel bij AMEX als bij ICS is verlies, diefstal en beschadiging van (online) aankopen verzekerd, terwijl AMEX daarnaast een Geld-Terug-Garantie heeft. Wel met wat beperkingen:
Dus niet bij Chinese en andere buitenlandse (online) winkels!Geld-Terug-Garantie
Mocht u binnen 90 dagen besluiten uw aankoop te willen terugbrengen, maar de winkel gaat
hiermee niet akkoord, dan krijgt u uw aankoopbedrag terug via de Geld-Terug-Garantie tot een
maximum van € 300 per claim en € 1.200 per 12 maanden.
Dit geldt voor aankopen bij alle winkeliers en webshops in Nederland.
[ Voor 25% gewijzigd door U123456 op 10-08-2018 14:08 ]
Ik moet nog een retour Jakarta-Amsterdam boeken met Turkish Airlines. Deze is al een tijdje €613.19 op de website van Turkish Airlines.
Keek ik zojuist, nog steeds €613.19 en dacht even kijken naar de prijs in Lira's. Deze toen vergeleken als ik zou afrekenen met mijn Amex of mijn Mastercard (Rabobank), ongelofelijk wat een verschil.
€632,32 AMEX versus €565,30, dat is een verschil van 11,8% (!).
Hoe kan dat? Snel afrekenen in Lira's dus....
"Turkish Airlines stated today that more than 80 percent of its income is in U.S. dollars and euros"
Mijn tip voor buitenland aankopen: PayPal -> Mastercard en dan de instelling wijzigen dat je je creditcard de currency swap laat afhandelen (kan alleen met creditcards, niet met een bankrekening). Want:
Paypal Wisselkoers: beroerde eigen wisselkoers + 3,0%-3,5%
Mastercard (o.a. Rabobank en ING): redelijke eigen wisselkoers + 2,0% (was 1,5% jaren)
Debitcard (o.a. Rabobank en ING): mastercard wisselkoers + 1,1% (was jaren 1,0%)
American Express: scherpe eigen wisselkoers (normaal gesproken) altijd voor + 2,5%.
Keek ik zojuist, nog steeds €613.19 en dacht even kijken naar de prijs in Lira's. Deze toen vergeleken als ik zou afrekenen met mijn Amex of mijn Mastercard (Rabobank), ongelofelijk wat een verschil.
"Turkish Airlines stated today that more than 80 percent of its income is in U.S. dollars and euros"
Ik gebruik mijn Amex waar mogelijk voor de FB miles, maar alleen als ik in euro's afreken, anders zeker niet. Wel betaal ik inderdaad in Nederland online bijna altijd met Paypal -> Amexi7x schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:43:
Ik gebruik ook meestal Amex, als het kan (anders gewoon Visa of MC). Ik koop veel online via Paypal, dus dan werkt het sowieso. Verder hotels, vliegen, auto's huren, gaat allemaal prima natuurlijk. Ja, in NL winkels is de acceptatie idd bagger, maar in NL pin ik gewoon.
Mijn tip voor buitenland aankopen: PayPal -> Mastercard en dan de instelling wijzigen dat je je creditcard de currency swap laat afhandelen (kan alleen met creditcards, niet met een bankrekening). Want:
Paypal Wisselkoers: beroerde eigen wisselkoers + 3,0%-3,5%
Mastercard (o.a. Rabobank en ING): redelijke eigen wisselkoers + 2,0% (was 1,5% jaren)
Debitcard (o.a. Rabobank en ING): mastercard wisselkoers + 1,1% (was jaren 1,0%)
American Express: scherpe eigen wisselkoers (normaal gesproken) altijd voor + 2,5%.
[ Voor 72% gewijzigd door Malarky op 11-08-2018 02:02 ]
Hoe dat kanMalarky schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:26:
Je hebt de vrije val van de Lira gemist?
Volgens mij doelt hij op het significante verschil tussen de wisselkoers van AMEX en Mastercard en niet op de plunge van de Lira ;-)downtime schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 02:59:
[...]
Hoe dat kan
Zo te zien heeft Amex die gemist of Mastercard is op de hoogte van de volgende vrije valdowntime schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 02:59:
[...]
Hoe dat kan
Je kunt online in je account 3x per dag je bestedingslimiet controleren door een bedrag in te vullen.JackBol schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:10:
[...]
AmEx heeft een arbitraire limiet. Op een gegeven moment zegt een stuk software bij de AmEx dat 't mooi is geweest en dan gaat de kaart op slot. En die beslissing wordt gemaakt op basis van je spending gedrag en je maandelijkse payments.
Met mijn bank CC kan ik netjes in de App zien hoeveel ruimte ik nog heb en daarop anticiperen. Bij mijn AmEx is het een gok. Nou moet ik wel zeggen dat het in de afgelopen 10 jaar pas twee keer is voorgekomen, dus het is geen dagelijks probleem.
Ik kan je vertellen dat Amex ook limieten hanteert als 2500, 5000, 7500 etc. Dus probeer dat eens en je weet hoeveel dat stuk software jou aan krediet wil geven
In vino veritas, in aqua sanitas
Dat is hier: AMEX Check spending power (na inlog)JohanNL schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:16:
Je kunt online in je account 3x per dag je bestedingslimiet controleren door een bedrag in te vullen.
En je denkt niet dat het ene met het andere te maken heeft? Ik kan me voorstellen dat dit soort verschillen te maken kunnen hebben met de frequentie waarmee de CC-maatschappij z'n koersen bijstelt. Als de munt in vrije val is kunnen de verschillen snel oplopen als je een iets oudere koers hanteert dan de concurrent.BounceCloud schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:07:
[...]
Volgens mij doelt hij op het significante verschil tussen de wisselkoers van AMEX en Mastercard en niet op de plunge van de Lira ;-)
Maar die arbitraire limiet is (in mijn geval) vele malen hoger dan die bankcreditcard. Kortom, ik kan er veel meer mee uit de voeten qua limietJackBol schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:10:
[...]
AmEx heeft een arbitraire limiet. Op een gegeven moment zegt een stuk software bij de AmEx dat 't mooi is geweest en dan gaat de kaart op slot. En die beslissing wordt gemaakt op basis van je spending gedrag en je maandelijkse payments.
Laatste voorbeeld: ik wilde een vervolghotel omboeken was geboekt wat op een no-refund policy. Maar gemaild of het toch kon voordat ik het huidige hotel zou omboeken. Hotel had alle recht om te weigeren uiteraard. Antwoord: ja geen probleem. Huidig hotel omgeboekt en doen ik het vervolghotel daadwerkelijk wilde omboeken mocht het opeens niet meer. Ze hadden zat plek, maar kwamen terug op hun belofte via email. Supervisor aan de lijn, nee meneer. General Manager aan de lijn, nee meneer.Anoniem: 567735 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:50:
[...]
Kun je eens aangeven wat voor 'gedoe met een hotel' je precies bedoelt?
Ik slaap zo'n 2,5 maanden per jaar in een hotel, maar heb eigenlijk nooit iets met een hotel. Huurauto's kan ik me nog iets bij voorstellen, maar hotels...
Belletje naar amex, biertje gaan halen, kwam terug en voila geregeld
[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 12-08-2018 09:05 ]
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een ASN Visa Card (van ICS) of gewoon een Visa World Card (van ICS)? (Allebei bestedingslimiet van €2,5k.) Ik heb al een aantal jaar de Visa World Card (zonder problemen overigens), maar vooral door het jaarlijks prijsverschil (€22,50 bij ASN t.o.v. €36,50 bij de World Card) en het milieu-aspect overweeg ik om de switch te maken. Alvast bedankt! :-)
Wat ben je zelf tegengekomen in de voorwaarden?bramth schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:31:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een ASN Visa Card (van ICS) of gewoon een Visa World Card (van ICS)? (Allebei bestedingslimiet van €2,5k.) Ik heb al een aantal jaar de Visa World Card (zonder problemen overigens), maar vooral door het jaarlijks prijsverschil (€22,50 bij ASN t.o.v. €36,50 bij de World Card) en het milieu-aspect overweeg ik om de switch te maken. Alvast bedankt! :-)
Even naast elkaar houden en dan weet je het. Ik verwacht zelf dat de voorwaarden grotendeels overeen komen, er zie je wellicht alleen verschil in eventuele aankoopverzekering, koersopslag bij vreemde valuta, en wellicht nog in de hoogte van rentes (bij gespreid betalen en/of de boeterente).
Verder zou je nog kunnen overwegen om elk jaar over te stappen, zodat je daarmee gebruik kan maken van acties van ICS (1e jaar gratis oid).
Je zult inderdaad zelf de voorwaarden van beide producten naast elkaar moeten leggen om de exacte verschillen uit te pluizen. Ik heb de ASN CC inmiddels al meerdere jaren in gebruik en ben er erg tevreden over. Qua kaartacceptatie zul je geen verschil ervaren.
Ah okee, dank jullie, dan ga ik dat even doen! Reden dat ik het vroeg was dat op https://www.creditcardvergelijking.nl/visa/ de World card een 9.3 krijgt en de ASN slechts een 7.3. De voorwaarden zullen 't dan wel uitwijzen 😁
Die site is volgens mij een grote reclame/commissie site.
Dus hun scores zou IK met een korreltje zout nemen.
Dus hun scores zou IK met een korreltje zout nemen.
Ik heb met de ASN CC in ieder geval automatische incasso's, ik kan er saldo op laden zodat ik in exotische oorden geld uit de muur kan trekken voor 1% met een maximum van €1,50 (heeft me in Cuba wel eens gered) en je kunt er saldo op bijladen als je meer dan €2500 wilt uitgeven. Dat is voor mij in ieder geval ruim voldoende.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 920977 op 17-08-2018 21:27 ]
Ook de ICS kaart van ABN gaat blokkeren ipv boeterente vragen:
Wat wijzigt er per 1 november 2018?
Wij brengen geen boete meer in rekening als u uw openstaande saldo niet binnen 21 dagen na de datum van het rekeningoverzicht aan ons terugbetaalt. In plaats van een boete zullen we uw Card voortaan direct blokkeren als u niet tijdig het openstaande saldo terugbetaalt. Pas als u het openstaande saldo heeft terugbetaald, zullen wij de Card weer deblokkeren.
Tip: wilt u zeker weten dat u op tijd betaalt? Kies dan voor een automatische incasso, als u dit nog niet heeft ingesteld. Op onze website vindt u meer informatie over hoe u ons hiervoor kunt machtigen.
Wellicht een stomme vraag, maar ik vraag me af hoe het zit met autorisatie als ik bijvoorbeeld een creditcard neem van de Bijenkorf of Mastercard zelf. Bij de Rabobank moet ik vaak de transactie verifiëren met de random reader, maar een niet-bank heeft zo'n apparaatje natuurlijk niet. Iemand die mij hier over kan vertellen?
Uiteraard zelf gezocht, maar ik kom dan vooral op artikelen uit over pre-autorisatie wat niet helemaal hetgeen is wat ik bedoel.
Uiteraard zelf gezocht, maar ik kom dan vooral op artikelen uit over pre-autorisatie wat niet helemaal hetgeen is wat ik bedoel.
[ Voor 4% gewijzigd door g0tanks op 20-08-2018 13:45 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Bijenkorf heeft een app met een number generator. Dat soort oplossingen moet je bij alle kaarten aan denken.
[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 20-08-2018 13:50 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Overigens is je creditcard nummer, vervaldatum, en CVC code bij de meeste gevallen voldoende autorisatie.
Op zeilvakantie een (dure) zwembroek verloren die ik met de Bijenkorf Card had aangeschaft, eens kijken hoe de afhandeling daarvan loopt (via ABN)
Stap 1 is bellen (met aardige wachttijd)
Stap 2 is wachten op een papieren formuliertje wat ze per brief opsturen...
Makkelijker kunnen we het niet maken...
Op zeilvakantie een (dure) zwembroek verloren die ik met de Bijenkorf Card had aangeschaft, eens kijken hoe de afhandeling daarvan loopt (via ABN)
Stap 1 is bellen (met aardige wachttijd)
Stap 2 is wachten op een papieren formuliertje wat ze per brief opsturen...
Makkelijker kunnen we het niet maken...
[ Voor 61% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2018 13:56 ]
Ik zat wat oude posts terug te lezen. Hoe bevalt je Mastercard Black? Gebruik je hem ook veel voor toegang tot airport lounges?PWM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:31:
Tweede keer
Ik heb natuurlijk een reisverzekering en die gaat het gewoon dekken. Mijn eerste keuze is echter de AMEX aangezien ik daar de hele reis ook mee betaald heb.
Ik ga vanmiddag even bellen met Mastercard om te kijken hoe die zijn. Dan denk ik dat ik een Black ga nemen en die voortaan gebruik.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Yes. Gebruik hem in aantal lounges op vliegvelden waar de Skyteam lounges niet goed zijn. Op BHX is bijvoorbeeld een veel betere lounge dan de Aspire waar KLM je heen stuurt. Werkt vlekkeloos.g0tanks schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:45:
[...]
Ik zat wat oude posts terug te lezen. Hoe bevalt je Mastercard Black? Gebruik je hem ook veel voor toegang tot airport lounges?
Verder, gewoon een creditcard natuurlijk.
Visa van de ANWB vraagt om een Password autorisatie als tussenstap.MrAngry schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:50:
Bijenkorf heeft een app met een number generator. Dat soort oplossingen moet je bij alle kaarten aan denken.
Ik heb hem ook, maar naast de airport lounges is de reis- / annuleringsverzekering best uitgebreid. Daarnaast heb je nog wat extra dekking met het huren van auto's etc.PWM schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:46:
[...]
Yes. Gebruik hem in aantal lounges op vliegvelden waar de Skyteam lounges niet goed zijn. Op BHX is bijvoorbeeld een veel betere lounge dan de Aspire waar KLM je heen stuurt. Werkt vlekkeloos.
Verder, gewoon een creditcard natuurlijk.
Voor mij in ieder geval wel de ruim 200 euro per jaar waard.
Ik ben er inmiddels achter dat de verzekeringen lopen via AXA. Dezelfde als amex gebruikt.KRASH schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:13:
[...]
Ik heb hem ook, maar naast de airport lounges is de reis- / annuleringsverzekering best uitgebreid. Daarnaast heb je nog wat extra dekking met het huren van auto's etc.
Voor mij in ieder geval wel de ruim 200 euro per jaar waard.
Die hebben nog nooit een claim toegekend. Ik gebruik dus een aparte reisverzekering.
Is de reputatie van AXA zo slecht ja? Als de reisverzekering niet goed is, dan zou dat toch wel een dealbreaker zijn voor mij.PWM schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:58:
[...]
Ik ben er inmiddels achter dat de verzekeringen lopen via AXA. Dezelfde als amex gebruikt.
Die hebben nog nooit een claim toegekend. Ik gebruik dus een aparte reisverzekering.
Met AXA heeft PWM inderdaad geen fijne ervaringen, LINKPWM schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:58:
[...]
Ik ben er inmiddels achter dat de verzekeringen lopen via AXA. Dezelfde als amex gebruikt.
Die telefoon ja. ook:
Ik heb een duur horloge gekocht voor mijn vrouw.. Deze ging kapot (door eigen toedoen), maar viel niet onder de aankoopverzekering omdat het een "occasion" was (horloge was omgeruild door 1ste eigenaar na 1 dag).
Ook een verloren item op vakantie is na vele vele vele weken van formulieren en mailen niet vergoed. Nadat ze werkelijk alle uitzonderingen al hadden geprobeerd, kwamen ze erachter na het opvragen van ALLE ticket gegevens en hotelrekeningen, dat ik 1 nacht cash had betaalt in een hotel. Ergo: niet de hele reis was met dezelfde CC betaald: Afwijzing
Sowieso proberen ze alles. Ze willen veel op papier, dus printen, invullen en opsturen. Verder vragen ze heel veel gegevens op, meer dan je normaal voorhanden hebt. De doorlooptijd is weken en een aantal zaken vragen ze pas aan het einde op, zodat de kans nog groter is dat je de gegevens niet meer zo bij de hand hebt. Het is 1 grote scam eigenlijk.
Ik heb een aparte reisverzekering en deze nu 2x nodig gehad. Vlekkeloos, binnen een week geld, geen gezeur.
Voor je nu denkt: Wat heeft die gast veel claims...
Ik heb +/- 40 reizen per jaar met het vliegtuig. Bijna elke werkweek wel een keer + 1 hele maand US.
Ik heb een duur horloge gekocht voor mijn vrouw.. Deze ging kapot (door eigen toedoen), maar viel niet onder de aankoopverzekering omdat het een "occasion" was (horloge was omgeruild door 1ste eigenaar na 1 dag).
Ook een verloren item op vakantie is na vele vele vele weken van formulieren en mailen niet vergoed. Nadat ze werkelijk alle uitzonderingen al hadden geprobeerd, kwamen ze erachter na het opvragen van ALLE ticket gegevens en hotelrekeningen, dat ik 1 nacht cash had betaalt in een hotel. Ergo: niet de hele reis was met dezelfde CC betaald: Afwijzing
Sowieso proberen ze alles. Ze willen veel op papier, dus printen, invullen en opsturen. Verder vragen ze heel veel gegevens op, meer dan je normaal voorhanden hebt. De doorlooptijd is weken en een aantal zaken vragen ze pas aan het einde op, zodat de kans nog groter is dat je de gegevens niet meer zo bij de hand hebt. Het is 1 grote scam eigenlijk.
Ik heb een aparte reisverzekering en deze nu 2x nodig gehad. Vlekkeloos, binnen een week geld, geen gezeur.
Voor je nu denkt: Wat heeft die gast veel claims...
[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 21-08-2018 08:09 ]
Welke reisverzekering gebruik je nu?
Dekt die zowel zakelijk als prive?
Toegegeven, zo vaak als PWM reis ik verreweg niet. Ik doe ongeveer 4-5 tripjes per jaar.
Ik heb de verzekering tot nog toe maar 1x hoeven gebruiken vanwege vertraagde bagage. Dat was een kwestie van de claim tag, het PIR en de bonnetjes indienen en alles stond een week later weer op de rekening. Verder geen gezeur.
Hoofdreden voor mij is eigenlijk de annuleringsverzekering. Die zit bij een beetje reis toch gauw op 50 euro per trip.
Ik heb daarnaast ook nog een doorlopende reisverzekering bij Aegon lopen voor de trips die niet direct of volledig met de CC betaald zijn, maar die heb ik eigenlijk nog nooit aan hoeven spreken.
Ik heb de verzekering tot nog toe maar 1x hoeven gebruiken vanwege vertraagde bagage. Dat was een kwestie van de claim tag, het PIR en de bonnetjes indienen en alles stond een week later weer op de rekening. Verder geen gezeur.
Hoofdreden voor mij is eigenlijk de annuleringsverzekering. Die zit bij een beetje reis toch gauw op 50 euro per trip.
Ik heb daarnaast ook nog een doorlopende reisverzekering bij Aegon lopen voor de trips die niet direct of volledig met de CC betaald zijn, maar die heb ik eigenlijk nog nooit aan hoeven spreken.
Nee, heb er 2 inderdaad. 1 op de zaak en 1 prive (via https://www.nedasco.nl/). Die laatste dekt voor nog geen 100,- per jaar al mijn prive reizen inclusief vrouw en kinderen + annulering voor alle reizen. Wat dat betreft echt een koopje.Blazer Coke schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:27:
Welke reisverzekering gebruik je nu?
Ik had AMEX FB CC.
Als ik dit zo lees, dan ben ik wel blij dat ik het nooit nodig heb gehad, wat een wassen neus zeg.
Prive heb ik schox, ca. 100 euro per jaar.
Zakelijk weet ik niet precies wat de zaak heeft geregeld.
Als ik dit zo lees, dan ben ik wel blij dat ik het nooit nodig heb gehad, wat een wassen neus zeg.
Prive heb ik schox, ca. 100 euro per jaar.
Zakelijk weet ik niet precies wat de zaak heeft geregeld.
Ik had ze laatst weer aan de lijn toen ik moet hernieuwen (kreeg prima aanbod trouwens voor Gold). Ze wilde mij Platinum aansmeren. Dus ik zei, waarom zou ik dat doen?Blazer Coke schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:04:
Ik had AMEX FB CC.
De verzekering is veel uitgebreider
- Maar die keren toch eigenlijk nooit iets uit?
Uuh, nee, dat hoor ik wel vaker
Misschien is het ook een kwestie van pech hebben? Ik heb tot nu toe prima ervaringen meerdere claims op m'n AMEX platinum. Op reizen waar ik niet met AMEX kon betalen heb ik vooraf een case aan laten maken en ze samen mee laten kijken dat ik niet met AMEX kon betalen. Op zo'n reis waarvan de vlucht niet met AMEX was betaald heb ik ook probleemloos schade kunnen claimen.
PSN: Kjujay
Inmiddels weer bijna een maand de Green gebruikt.
Voor vakanties/reizen en de bestellingen word ie best vaak geaccepteerd, nou vraag ik me af wat handiger voor upgrade.
Ik zit nu op +/- 2500 per maand aan spend. Dit zal komende maanden opbouwen naar 3K+/-. Is het verstandig om voor Gold te gaan of voor Platinum. En wat maakt Platinum zo speciaal ten opzichte van de Gold.
Ik boek me reizen met de kaarten voor de verzekeringen, maar ben toch benieuwd of er een verschil is tussen Gold en Plat (reguliere niet FB)
Of anders, vanaf wanneer is het interessant /rendabel om voor Plat te gaan
Voor vakanties/reizen en de bestellingen word ie best vaak geaccepteerd, nou vraag ik me af wat handiger voor upgrade.
Ik zit nu op +/- 2500 per maand aan spend. Dit zal komende maanden opbouwen naar 3K+/-. Is het verstandig om voor Gold te gaan of voor Platinum. En wat maakt Platinum zo speciaal ten opzichte van de Gold.
Ik boek me reizen met de kaarten voor de verzekeringen, maar ben toch benieuwd of er een verschil is tussen Gold en Plat (reguliere niet FB)
Of anders, vanaf wanneer is het interessant /rendabel om voor Plat te gaan
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 22-08-2018 12:54 ]
Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1