Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ga binnenkort overstappen naar Amex Platinum (heb nu Gold). Nou vroeg ik me het volgende af. Jaarlijks krijg je een kortingsvoucher (75 EUR bij gold, 200 EUR bij Plat), in mijn geval krijg ik in januari wederom een voucher. Kan ik dus in februari overstappen naar platinum, zodat ik alsnog mijn gold voucher krijg, maar daarnaast meteen ook in februari die Platinum voucher? Dat is namelijk best lucratief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Wat zegt hun Helpdesk daarvan? Ok... ? Doen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677341

Bij de Amex Blue zit niet het Rewards-programma inbegrepen. Zelf wil ik een CC aanvragen omdat het fijn is om wat extra's mee te nemen op reis. Ik twijfel nog tussen een Amex of een Visa, zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Amex Blue? Ik zou graag willen weten of een Amex (blue) nog voordelen biedt t.o.v. een Visa Card van ICS; wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als t met name een backup is: visa wordt veel meer geaccepteerd dan amex.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:19
@Anoniem: 677341
Inderdaad Visa ivm veel betere acceptatie.
Als je vreemde valuta wilt uitgeven, dan sowieso Revolut of N26 (beiden MasterCard) en niet als extra maar als primair betaalmiddel ivm geen koersopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677341

Dank voor jullie reacties. Ja had al gezien dat Revolut of N26 voordeliger kunnen zijn. Ik reis echter niet zo vaak (student) waardoor dat met die missende koersopslag bij Revolut of N26 geen noemenswaardig voordeel is voor mij.

De keren dat ik mijn CC gebruik zijn de extra kosten wel te overzien. Ik hecht dan wat meer waarde aan een Nederlands bedrijf als ICS (al is de app en website wel weer bagger). Ik las wel dat Revolut nu ook met een Visa komt, dat is wel iets om in de gaten te houden. Goed, ik laat Amex varen. Thanks.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 677341 op 10-11-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
Ik heb inmiddels zowel de Mastercard als Maestro van N26 mogen proberen, maar op de een of andere manier heeft deze tot nu toe nog niet gewerkt met buitenlandse transacties. Ik heb nu al 3x geprobeerd met zowel de ene als de andere kaart te betalen voor diensten in Non-EU landen maar ze worden gewoon nooit aangenomen. Leen ik een creditcard van Rabobank of andere Nederlandse bank dan werkt het opeens wel. De optie voor buitenlandse betalingen is ingeschakeld voor beide kaarten. In een winkel hier in NL kan ik er wel mee betalen en het geld is ook gelijk overgeboekt. Voor mij een raadsel waarom het niet werkt. Wie weet wat er aan de hand is?

Aangezien ik binnen enkele weken buiten de EU op reis ga, wil ik wel een werkende creditcard op zak hebben. Kan iemand mij dus een andere creditcard aanraden die wel zal werken en niet zoveel kost, geschikt voor een student(dus zonder hoge inkomenseis)? Ik heb een kijkje genomen bij de grote bank, maar die hanteert prijzen waarvan je haren omhoog gaan staan...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
timmie1 schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:35:
Ik heb inmiddels zowel de Mastercard als Maestro van N26 mogen proberen, maar op de een of andere manier heeft deze tot nu toe nog niet gewerkt met buitenlandse transacties. Ik heb nu al 3x geprobeerd met zowel de ene als de andere kaart te betalen voor diensten in Non-EU landen maar ze worden gewoon nooit aangenomen. Leen ik een creditcard van Rabobank of andere Nederlandse bank dan werkt het opeens wel. De optie voor buitenlandse betalingen is ingeschakeld voor beide kaarten. In een winkel hier in NL kan ik er wel mee betalen en het geld is ook gelijk overgeboekt. Voor mij een raadsel waarom het niet werkt. Wie weet wat er aan de hand is?

Aangezien ik binnen enkele weken buiten de EU op reis ga, wil ik wel een werkende creditcard op zak hebben. Kan iemand mij dus een andere creditcard aanraden die wel zal werken en niet zoveel kost, geschikt voor een student(dus zonder hoge inkomenseis)? Ik heb een kijkje genomen bij de grote bank, maar die hanteert prijzen waarvan je haren omhoog gaan staan...
Sowieso de Maestro negeren, dat is puur een product voor NL.
De N26 card heb ik in 13 landen buiten de EU gebruikt (was mijn 1e keus kaart) probleemloos. Ook gekoppeld aan diensten zoals Grab.

Enige wat ik heb gedaan ter voorbereiding is een keertje in NL gepind (betaling) en wellicht ook een keer geld opgenomen (kan ik me niet herinneren).

Ik raad je daarom aan contact met Support op te nemen.. dat is ook geen pretje maar er is duidelijk iets aan de hand.

Als alternatief heb je een dozijn prepaid kaarten waaruit je kan kiezen. Dus dat is niet moeilijk. Prima acceptatie behalve voor services. En anders de EuroClix MasterCard maar die doen wel een BKR check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Jazco2nd schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:08:
[...]

Sowieso de Maestro negeren, dat is puur een product voor NL.
De N26 card heb ik in 13 landen buiten de EU gebruikt (was mijn 1e keus kaart) probleemloos. Ook gekoppeld aan diensten zoals Grab.

Enige wat ik heb gedaan ter voorbereiding is een keertje in NL gepind (betaling) en wellicht ook een keer geld opgenomen (kan ik me niet herinneren).

Ik raad je daarom aan contact met Support op te nemen.. dat is ook geen pretje maar er is duidelijk iets aan de hand.

Als alternatief heb je een dozijn prepaid kaarten waaruit je kan kiezen. Dus dat is niet moeilijk. Prima acceptatie behalve voor services. En anders de EuroClix MasterCard maar die doen wel een BKR check.
Support kan mij niet helpen, volgens hen is er niks aan de hand. Ik zal dus maar een tweede creditcard moeten nemen om zeker te zijn dat ik buiten de EU kan betalen.

Ik weet van het bestaan van prepaid creditcards af, maar tot nu toe heb ik die heel erg prijzig gevonden. Vooral de 'boete' die je moet betalen als je je geld terug wilt hebben en de extra kosten per transactie zijn mij te bont. Ik zal sowieso ook redelijk wat contant geld goedkoop moeten kunnen pinnen, een vriend van mij met een prepaid VISA kaart mocht 5.5% per keer bijleggen voor wat contant geld.

Die EuroClix Mastercard ziet er goed uit, maar de inkomenseis is onrealistisch voor mij als student. Iemand heeft mij ook gewezen op de Bijenkorf creditcard, maar dat loont pas als je daar wel eens winkelt(wat ik dus niet doe). Zoiets maar dan met veel lagere inkomensgrens zou fijn zijn, maar waarschijnlijk zal zoiets niet bestaan, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
timmie1 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:43:
[...]

Support kan mij niet helpen, volgens hen is er niks aan de hand. Ik zal dus maar een tweede creditcard moeten nemen om zeker te zijn dat ik buiten de EU kan betalen.

Ik weet van het bestaan van prepaid creditcards af, maar tot nu toe heb ik die heel erg prijzig gevonden. Vooral de 'boete' die je moet betalen als je je geld terug wilt hebben en de extra kosten per transactie zijn mij te bont. Ik zal sowieso ook redelijk wat contant geld goedkoop moeten kunnen pinnen, een vriend van mij met een prepaid VISA kaart mocht 5.5% per keer bijleggen voor wat contant geld.

Die EuroClix Mastercard ziet er goed uit, maar de inkomenseis is onrealistisch voor mij als student. Iemand heeft mij ook gewezen op de Bijenkorf creditcard, maar dat loont pas als je daar wel eens winkelt(wat ik dus niet doe). Zoiets maar dan met veel lagere inkomensgrens zou fijn zijn, maar waarschijnlijk zal zoiets niet bestaan, wel?
Ja Support is kut, maar daar moet je doorheen, er is sowieso wel iets aan de hand dus. Gewoon door blijven drammen.

Maar je zegt steeds dat je student bent. Waarom heb je dan niet gewoon een studentenpakket bij een bank? De studenten cc is dan meestal gratis of goedkoop en het saldo wordt maandelijks afgeschreven dus er is geen inkomenscheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
@timmie1 Gaat dit om online betalingen of in een winkel?
Wat voor foutmelding kreeg je toen je probeerde de betalen?
Gebruikte je de chip, strip of nfc? En wat toen de betaling wel lukten?
Was je saldo en ingestelde betaallimiet voldoende?
Ging het niet om het huren van een auto? Dat kan namelijk in sommige landen helaas echt alleen met een creditcard en niet met N26 Debit.
Heb je eerst een ATM opname gedaan? Voordat je in het buitenland in sommige winkels kunt betalen moet je eerst een geldopname doen bij een ATM om zo de pincode te synchroniseren met die op de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
TheodoorDG schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:42:
@timmie1 Gaat dit om online betalingen of in een winkel?
Wat voor foutmelding kreeg je toen je probeerde de betalen?
Gebruikte je de chip, strip of nfc? En wat toen de betaling wel lukten?
Was je saldo en ingestelde betaallimiet voldoende?
Ging het niet om het huren van een auto? Dat kan namelijk in sommige landen helaas echt alleen met een creditcard en niet met N26 Debit.
Heb je eerst een ATM opname gedaan? Voordat je in het buitenland in sommige winkels kunt betalen moet je eerst een geldopname doen bij een ATM om zo de pincode te synchroniseren met die op de pas.
Het gaat hier om online betalingen. Er is geen specifieke foutmelding, ik krijg alleen te zien dat er een fout is opgetreden. Bij een bepaald bedrijf krijg ik bij betaling wel een melding dat ik moet bevestigen via de app, maar na bevestigen is het dan alsnog niet gelukt. Maar 9/10 keer krijg ik dat scherm niet eens en ook geen popup/notificatie op de telefoon, alleen dat er een fout is opgetreden. Saldo voldoende, limiet ook. En nee, het gaat niet om auto's huren maar om hele simpele aankopen van enkele euro's.
Jazco2nd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:55:
[...]

Ja Support is kut, maar daar moet je doorheen, er is sowieso wel iets aan de hand dus. Gewoon door blijven drammen.

Maar je zegt steeds dat je student bent. Waarom heb je dan niet gewoon een studentenpakket bij een bank? De studenten cc is dan meestal gratis of goedkoop en het saldo wordt maandelijks afgeschreven dus er is geen inkomenscheck.
Ik zal eens kijken of ik support toch nog aan het werk kan zetten :P

De bank heeft aangegeven dat ik niet aan de voorwaarden voldoe om zo'n creditcard aan te mogen vragen. Anders had ik het allang gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
timmie1 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:06:
[...]

Het gaat hier om online betalingen. Er is geen specifieke foutmelding, ik krijg alleen te zien dat er een fout is opgetreden. Bij een bepaald bedrijf krijg ik bij betaling wel een melding dat ik moet bevestigen via de app, maar na bevestigen is het dan alsnog niet gelukt. Maar 9/10 keer krijg ik dat scherm niet eens en ook geen popup/notificatie op de telefoon, alleen dat er een fout is opgetreden. Saldo voldoende, limiet ook. En nee, het gaat niet om auto's huren maar om hele simpele aankopen van enkele euro's.

[...]

Ik zal eens kijken of ik support toch nog aan het werk kan zetten :P

De bank heeft aangegeven dat ik niet aan de voorwaarden voldoe om zo'n creditcard aan te mogen vragen. Anders had ik het allang gedaan.
Tsja, dan lijkt er toch iets mis met de pas. Ik zou als ik jou was eerst contact opnemen met de webwinkel, die kunnen mogelijk nog een uitgebreidere foutmelding zien in hun back-end waarom jouw specefieke betaling geweigerd is, dat scheelt een hoop gedoe bij de support van n26 als je dat al weet. Op https://binlist.net/ kun je zien hoe je deibt kaart is uitgegeven, maar dat zal wel allemaal in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Sanction schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:25:
Gebeld en gesloten het weekend. Het gaat om een nieuwe thuisbioscoop. Heb een vlekkeloze betalingshistorie sinds 2002 met soms maandelijks rond de 15k aan uitgaven - maar dat waren allemaal zakelijke reizen en verblijfskosten.
Amex heeft ook een tool op hun website waar je een bedrag in kunt typen en dan checken ze meteen of het er doorheen zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
TheodoorDG schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:18:
[...]

Tsja, dan lijkt er toch iets mis met de pas. Ik zou als ik jou was eerst contact opnemen met de webwinkel, die kunnen mogelijk nog een uitgebreidere foutmelding zien in hun back-end waarom jouw specefieke betaling geweigerd is, dat scheelt een hoop gedoe bij de support van n26 als je dat al weet. Op https://binlist.net/ kun je zien hoe je deibt kaart is uitgegeven, maar dat zal wel allemaal in orde zijn.
Ik heb al contact opgenomen, die geven aan zulke informatie niet te kunnen geven. Tevens, als ik via de de door jouw gegeven link klik, dan staat er bij bank 3 x "?". Ik weet niet of dat iets uitmaakt...

Ik heb de kaart overigens wel kunnen gebruiken bij webwinkels in de EU.

[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 15-11-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
timmie1 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:24:
[...]

Ik heb al contact opgenomen, die geven aan zulke informatie niet te kunnen geven. Tevens, als ik via de de door jouw gegeven link klik, dan staat er bij bank 3 x "?". Ik weet niet of dat iets uitmaakt...
Staat er bij mij ook, bij https://www.bincodes.com/bin-checker/ staat er bij mij wel N26 GMBH als Issuing Bank. Jammer dat ze bij de webwinkel niet mee wil werken, veel webwinkels kunnen dat namelijk wel en zien precies waarom een kaart wel of niet geaccepteerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@timmie1 @TheodoorDG De issuing bank is inderdaad N26 GMBH maar het gaat denk ik om het land dat gekoppeld is.
Gebruik anders ook eens binlist.net en voer de eerste 8 getallen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:49
Voor N26 is een appart topic: Discussie over & Ervaringen met N26

Ik heb trouwens vorige week mijn Mastercard gebruikt bij de Action. Weer een nieuwe acceptant dus.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Afgelopen vakantie vond de Rabobank het nodig om mijn creditcard te blokkeren omdat er een transactie vanuit Vietnam was (goh waar zou ik toch heen zijn geweest)

Ik heb hiervoor bijna 10 euro aan belkosten(a 2,60 per minuut) moeten maken om mijn kaart gedeblokkeerd te krijgen, iemand een idee of ik dit terug kan krijgen?

En welke CC leveranciers halen deze fratsen niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05:51
GrooV schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:40:
Afgelopen vakantie vond de Rabobank het nodig om mijn creditcard te blokkeren omdat er een transactie vanuit Vietnam was (goh waar zou ik toch heen zijn geweest)

Ik heb hiervoor bijna 10 euro aan belkosten(a 2,60 per minuut) moeten maken om mijn kaart gedeblokkeerd te krijgen, iemand een idee of ik dit terug kan krijgen?

En welke CC leveranciers halen deze fratsen niet uit?
Deze 'fratsen' haalt een bank uit vanuit veiligheidsoverwegingen. Volgende keer je bank van te voren op de hoogte brengen of vaker reizen zodat het binnen je profiel past ;)

Op je vraag of je 10 euro terug kan krijgen heb ik geen antwoord. Vind het persoonlijk ook vrij gênant als je de kosten in ogenschouw neemt die je waarschijnlijk gemaakt hebt tijdens je reis naar Vietnam...

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Sjoerten schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:20:
[...]

Deze 'fratsen' haalt een bank uit vanuit veiligheidsoverwegingen. Volgende keer je bank van te voren op de hoogte brengen of vaker reizen zodat het binnen je profiel past ;)

Op je vraag of je 10 euro terug kan krijgen heb ik geen antwoord. Vind het persoonlijk ook vrij gênant als je de kosten in ogenschouw neemt die je waarschijnlijk gemaakt hebt tijdens je reis naar Vietnam...
Hoe kan ik nou vaker reizen als ze iedere keer mijn kaart blokkeren? Ik heb mijn kaart op de halve wereld gebruikt en nog steeds blokkeren ze. Ik heb niet gevraagd om die blokkade, en ik kan dit ook niet aangeven bij de Rabobank omdat ze het hele CC gedeelte uitbesteed hebben. Mijn betaalpassen stonden namelijk wel aan voor Azie maar voor een CC kan je dit niet aangeven.

En het gaat mij niet om die 10 euro maar om het principe, het hele principe van een creditcard is dat ik die gebruik in het buitenland en op het internet. Ik betaal voor die kaart en is het heel erg irritant als de Rabobank je blokkeert om daarna doodleuk een brief te sturen. In welk jaar leven we?

Ben er klaar mee dat als je wil inchecken of een taxi wil nemen na een lange vlucht en je kaart doet het niet

Dus mijn vraag is, welke kaarten halen deze onzin niet uit?

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 05-12-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 16:07

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

GrooV schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:33:
[...]

Hoe kan ik nou vaker reizen als ze iedere keer mijn kaart blokkeren? Ik heb mijn kaart op de halve wereld gebruikt en nog steeds blokkeren ze. Ik heb niet gevraagd om die blokkade, en ik kan dit ook niet aangeven bij de Rabobank omdat ze het hele CC gedeelte uitbesteed hebben. Mijn betaalpassen stonden namelijk wel aan voor Azie maar voor een CC kan je dit niet aangeven.

En het gaat mij niet om die 10 euro maar om het principe, het hele principe van een creditcard is dat ik die gebruik in het buitenland en op het internet. Ik betaal voor die kaart en is het heel erg irritant als de Rabobank je blokkeert om daarna doodleuk een brief te sturen. In welk jaar leven we?

Ben er klaar mee dat als je wil inchecken of een taxi wil nemen na een lange vlucht en je kaart doet het niet

Bij AMEX nog geen last van gehad, alleen ligt de acceptatie misschien wat lager. Toen er daadwerkelijk een frauduleuze transactie werd gedaan met mijn kaart, werd ik direct door AMEX gebeld. Pas na mijn bevestiging werd de kaart geblokkeerd en had ik binnen 2 dagen een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21

mrsar

waar een sar is,is een wodka

[...]

stuur even een mailtje naar de rabobank (hoofdkantoor in je buurt, weet niet meer of de CC kant een aparte email had) paar jaar terug waren ze bij mij heel makkelijk toen ik extra kosten moet maken op mijn CC omdat de pinpas het niet deed bij de meeste banken in de Filipijnen,de extra CC opnamekosten kreeg ik toen zonder gedoe terug.

Zelf heb ik nooit door eigen gebruik een geblokkeerde rabocard gehad,en als de kaart geblokkeerd werdt,dan kreg ik een belletje (wel onbekend nummer,dus let op) maar die was al duidelijk voor hun daar ik om 13:00 geld opnam in NL en om 15:30 iets lokaal kocht met CC midden in de states :P , dus die klopte inderdaad niet.
Heb ook 2 Credit cards just incase en daarna is mijn profiel voor de banken met zowel pinpas als CC ondertussen wel bekend wereldwijd

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Jeetje, hoe vaak is je dat nu al overkomen dan? Als je altijd wilt kunnen betalen moet je je niet afhankelijk maken van 1 optie.
Kaartuitgevers die niet aan fraudepreventie doen? Waarschijnlijk ga je niet blij worden van de premies daar :p

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 05-12-2017 16:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Ik heb dat probleem nog nooit gehad met mijn ABN AMRO Mastercard. De laatste keer dat ik die kaart in Viet Nam heb gebruikt was overigens met Tết 2010.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb ook recente, slechte ervaring met de Rabobank Mastercard. Reis 6 a 10 keer per jaar naar het buitenland. Twee weken geleden gebeld om limiet tijdelijk te verhogen wegens geplande hogere uitgaven. Periode aangegeven dat ik US zou zijn. Eerste Uber op SFO vliegveld, kaart geblokkeerd :') . Is later nog 2 keer gebeurd. Helpdesk kan een incassant voor 24 uur white listen, maar niet permanent. Kwalijk vind ik dat men blokkeert ondanks de melding vooraf, en dat je er zelf achter moet komen door te bellen naar hen. Men had voldoende gelegenheid, heb een halfuur gewacht voor ik zelf belde. Gaat om een transactie van maximaal $30,-. Als iemand in Nigeria enorme bedragen incasseert snap ik dat het verdacht is. Iedere keer prima geholpen, maar het kost je toch tien minuten bellen en het is lastig.

Men heeft duidelijk de boel aangescherpt en het niet onder controle, notabene melding van mijn reis plannen gemaakt, en heb absoluut historie regelmatig te reizen.

Bij terugkomst heb ik nog de moeite genomen verhaal te halen, kort gezegd kan men er niets aan doen. Dat vind ik te makkelijk, Rabobank haar naam staat op de kaart. Bij wie zij de boel uitbesteden zal mij een zorg zijn.

Kortom ik wil een signaal afgeven. Al snap ik ook wel dat het niet veel uit zal maken voor de Rabobank. Ik ga met mijn bankzaken naar een andere bank. Daarnaast neem ik weer een Amex. Wordt goed geaccepteerd op de plekken waar ik kom, heb er prima ervaringen mee. Zij bellen zelf bij een verdachte transactie, voor ze blokkeren, vrijwel direct duurde geen 5 minuten voor men belde. Kennen geen vastgesteld limiet (bepalen ze nav je gebruik, nooit hoeven bellen voor tijdelijk extra limiet). Had hem opgezegd vanwege de koerstoelsag en de fee per jaar. Voordeeltje is nog de punten, al vond ik dat destijds niet opwegen tegen de kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjeee op 06-12-2017 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:14

Alcmaria

Syntax Error in 10

[...]

Alle creditcard uitgevers doen aan geautomiseerde Fraude detectie (ook in je eigen belang trouwens). Als je een ICS credit card hebt en je belt van te voren dat je een wereld reis gaat maken of naar een specifiek land gaat, zetten ze een uitzondering op je kaart en zal het systeem niet gaan klagen over exotische bestemmingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Alcmaria schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:13:
[...]

Alle creditcard uitgevers doen aan geautomiseerde Fraude detectie (ook in je eigen belang trouwens). Als je een ICS credit card hebt en je belt van te voren dat je een wereld reis gaat maken of naar een specifiek land gaat, zetten ze een uitzondering op je kaart en zal het systeem niet gaan klagen over exotische bestemmingen.
Voor AMEX heb ik nog nooit voor mijn vakantie/zakenreis gebeld dat ik in het buitenland zou zijn, en de kaart is ook nooit daarom geblokkeerd. De eerste keer dat er echt een frauduleuze transactie was, belden ze binnen 5 minuten om te verifiëren of het inderdaad geen uitgave van mij was.

Als je zelf in het buitenland bent, kan er daar net zo goed alsnog mee gefraudeerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:14

Alcmaria

Syntax Error in 10

SayWhatAgain! schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:56:
[...]

Voor AMEX heb ik nog nooit voor mijn vakantie/zakenreis gebeld dat ik in het buitenland zou zijn, en de kaart is ook nooit daarom geblokkeerd. De eerste keer dat er echt een frauduleuze transactie was, belden ze binnen 5 minuten om te verifiëren of het inderdaad geen uitgave van mij was.

Als je zelf in het buitenland bent, kan er daar net zo goed alsnog mee gefraudeerd worden.
Klopt. het gaat ook hoe je uitgaveprofiel is opgebouwd, als jij je kaart nooit in het buitenland gebruikt, zal de fraude detectie afgaan als je ineens los gaat in china. Als jij elke paar weken/maanden in het buitenland zit, zal dit wellicht als "normaal" worden gezien. Maar als jij altijd alleen je eten en hotels betaald in het buitenland.. en ineens zit daar een grote ATM geldopnames of tanken ofzo bij.. dan kan er ook weer een alarm komen. Er zijn honderden statistieken die bepalen of iets wel of geen potentieel risk zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
https://www.rtlz.nl/tech/...en-in-bitcoin-en-ethereum

Heb geen Revolut, maar dit kan wel een extra pluspunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Irritant, sinds deze week is het niet langer mogelijk digitale giftcards van bol.com te bestellen via AMEX Rewards. De fysieke kaarten staan er nog wel in, maar toen ik eerder deze week de digitale probeerde te bestellen kreeg ik een foutmelding en nu is hij van de site verwijderd. Klantenservice gaf maandag aan dat ze verwachten dat het gisteren gefixed was, maar de fix is blijkbaar verwijderen... Beetje jammer want dat was wel een erg leuke manier om de punten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
Vanmorgen 2 laptops besteld bij bol.com met Mastercard (ICS), gegevens ingevuld, e-code via telefoon gemaakt en binnen 2 minuten een SMS dat er voor 1300 euro besteed was bij Bol.com en dat ik contact op moest nemen als dat niet klopt.

Eerste keer dat ik door ICS geflagd wordt. Nu bestel ik niet maandelijks een stel nieuwe laptops, meestal is creditcard rekening eens in de zoveel maand een paar honderd euro, maar geeft wel aan hoe ze erbovenop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:02:
Irritant, sinds deze week is het niet langer mogelijk digitale giftcards van bol.com te bestellen via AMEX Rewards. De fysieke kaarten staan er nog wel in, maar toen ik eerder deze week de digitale probeerde te bestellen kreeg ik een foutmelding en nu is hij van de site verwijderd. Klantenservice gaf maandag aan dat ze verwachten dat het gisteren gefixed was, maar de fix is blijkbaar verwijderen... Beetje jammer want dat was wel een erg leuke manier om de punten te gebruiken.
Hoeveel cent per punt leverde dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ehoutgast schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:48:
[...]

Hoeveel cent per punt leverde dit op?
5500 punten = 25e bon, tov MM en Bijenkorf bonnen dus meest aantrekkelijk. De fysieke kaart is identiek, maar dan moet je wachten op de post. Voordeel van digitaal was instant delivery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:50:
[...]

5500 punten = 25e bon, tov MM en Bijenkorf bonnen dus meest aantrekkelijk. De fysieke kaart is identiek, maar dan moet je wachten op de post. Voordeel van digitaal was instant delivery.
Ah dat is dus niet heel veel, nog geen 0.5c per punt. Kun je beter punten overmaken naar hotels/airlines (als je dat kunt gebruiken), daar krijg je al snel 1.5c per punt. Geeft Amex zelf niet ook 0.5c per punt als je punten gebruikt in de Amex travel website?

[ Voor 8% gewijzigd door ErnstH op 13-12-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ehoutgast schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:51:
[...]

Ah dat is dus niet heel veel, nog geen 0.5c per punt. Kun je beter punten overmaken naar hotels/airlines (als je dat kunt gebruiken), daar krijg je al snel 1.5c per punt. Geeft Amex zelf niet ook 0.5c per punt als je punten gebruikt in de Amex travel website?
Klopt, maar dat is alleen met reizen, en daarnaast is het zo dat de punten overboeken je geen gunstige prijzen geeft, zo heb ik vaak op booking.com al tientallen euro's goedkopere kamers per nacht etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:55:
[...]

Klopt, maar dat is alleen met reizen, en daarnaast is het zo dat de punten overboeken je geen gunstige prijzen geeft, zo heb ik vaak op booking.com al tientallen euro's goedkopere kamers per nacht etc.
Ik kijk elke maand naar de KLM promo awards (https://www.flyingblue.com/promo-awards.html), vooral de 50% goedkopere business awards geven veel waarde voor je punten, ondanks die trieste 5:4 inwissel ratio van MR => Flying Blue punten.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 08:31
Bartjeee schreef op woensdag 6 december 2017 @ 02:49:
Daarnaast neem ik weer een Amex. Wordt goed geaccepteerd op de plekken waar ik kom, heb er prima ervaringen mee. Zij bellen zelf bij een verdachte transactie, voor ze blokkeren, vrijwel direct duurde geen 5 minuten voor men belde.
Toevallig werd gisteren in de avond een transactie van mij geblokkeerd. Ik werd niet gebeld maar kreeg een email met de vraag of ik deze transactie herkende. Ik kon na aan te geven dat dit inderdaad ok was de transactie wel succesvol uitvoeren.

Amex

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
Hoe krijg je bij Amex te horen dat ze je goedgekeurd hebben voor de kaart?

Wacht al sinds 20 december

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Dennisjehz schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:40:
Hoe krijg je bij Amex te horen dat ze je goedgekeurd hebben voor de kaart?

Wacht al sinds 20 december
Je krijgt normaal gesproken zonder verder bericht de kaart per post opgestuurd. Je wacht 'al' sinds 20 december? Dat is 2 werkdagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
SayWhatAgain! schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:03:
[...]

Je krijgt normaal gesproken zonder verder bericht de kaart per post opgestuurd. Je wacht 'al' sinds 20 december? Dat is 2 werkdagen...
Het klonk misschien heel ongeduldig maar dat was niet de bedoeling, geduld is een schone zaak.

had de verwachting dat ik wel een bevestiging van mijn aanvraag via de email zou ontvangen (automatisch bevestiging) maar niet gekregen, dus vroeg mij af wat andere mensen hun ervaringen zijn.

hoe lang duurde het bij jou? (aantal werkdagen)

[ Voor 8% gewijzigd door vooviro op 25-12-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Dennisjehz schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:14:
[...]

Het klonk misschien heel ongeduldig maar dat was niet de bedoeling, geduld is een schone zaak.

had de verwachting dat ik wel een bevestiging van mijn aanvraag via de email zou ontvangen (automatisch bevestiging) maar niet gekregen, dus vroeg mij af wat andere mensen hun ervaringen zijn.

Bij een FB kaart kreeg je na een week ongeveer een “welkom” mail van Flying blue meestal duurde t dan nog een paar dagen

Bij de gewone weet ik t niet. Zou sws 2weken aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Dennisjehz schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:14:
[...]

Het is al even geleden, maar het duurde inderdaad zoiets als 1,5-2 week (t/m 10 werkdagen) voordat m'n AMEX FB per post geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:25:
[...]

Bij een FB kaart kreeg je na een week ongeveer een “welkom” mail van Flying blue meestal duurde t dan nog een paar dagen

Bij de gewone weet ik t niet. Zou sws 2weken aanhouden
Er stond ook iets van 1 cent dat ze incasseren wanneer was dat dan? Voordat de kaart kwam?

Ik heb de FB amex gekozen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennisjehz schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:44:
[...]

Er stond ook iets van 1 cent dat ze incasseren wanneer was dat dan? Voordat de kaart kwam?

Ik heb de FB amex gekozen inderdaad
Bij mij was het destijds na het ontvangen van de kaart, maar ik weet niet of dit een standaard richtlijn is om aan te houden. Je hoort in elk geval een mail te ontvangen.

Tenzij ze het weer hebben veranderd :P en niks meer laten horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heeft iemand ervaring met positief saldo op een AmEx FB kaart? Is er een manier om dat makkelijk terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-06 18:27
Edit: vraagsteller heeft al een positief saldo bij AMEX en wil dat juist terugkrijgen. Niet goed gelezen ...

[ Voor 84% gewijzigd door U123456 op 15-01-2018 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

U123456 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:49:
[...]
Door een hoger bedrag dan het uitstaande bedrag over te maken krijg je een positief saldo.
Bij AMEX krijg je trouwens geen rente, zoals wel bij sommige kaarten van ICS.
Met terugkrijgen heb ik geen ervaring, geef het meestal gewoon uit :).
[...]

Link: https://www.americanexpre...-contact/faq/betalen.html
Bij ICS kan je het heel makkelijk terugstorten. Ik heb nu een paar duizend Euro terug gekregen op m'n AmEx, weinig zin om dat daar te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

fsfikke schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:51:
[...]
Bij ICS kan je het heel makkelijk terugstorten. Ik heb nu een paar duizend Euro terug gekregen op m'n AmEx, weinig zin om dat daar te laten staan.
Nog nooit teruggestort (ICS/ABN AMRO). Wel had ik vrij recent een stevig positief saldo kort voor het moment dat ze de rekening opmaakten (ik zag een grote uitgave aankomen, dus had wat extra overgemaakt) en zat ik kort na het moment dat ze de rekening opmaakten dus tegen mijn limiet aan. Nu dus twee keer salaris voordat ik dat helemaal moet betalen ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ok, ik heb ze gebeld en ook ervaring mogen maken met de geweldige service die AmEx biedt. Hele vriendelijke dame, dat wel. Maar het kan dus gewoon niet...

Omdat de rekeningen via automatische incasso betaald worden, kan je die boekingen 56 dagen lang herroepen via de bank. Daarom maakt AmEx positief saldo pas 56 dagen na de laatste incasso over. Omdat ze bang zijn dat je anders de incasso terugdraait 7(8)7

Wel kan ik het cash opnemen bij een geldautomaat voor 3.5% van het bedrag als fee _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Laatst online: 06-06 16:47
Toch logisch eigenlijk? Anders kan dit hun veel geld kosten bij fraudeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mythio schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:38:
Best logisch inderdaad. In aanmerking nemend dat je ook geen rente bij AmEx krijgt, loont het dus niet om daar positief te staan tenzij je een aankoop hoger dan je limiet aan ziet komen. ICS heeft helemaal geen problemen om rente te betalen, omdat zij met dat geld zelf meer geld binnen kunnen halen (net als banken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mythio schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:38:
Want als ik geen positief saldo op m'n kaart heb staan kan ik de incasso niet terugboeken? Die dingen hebben toch helemaal niets met elkaar te maken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

fsfikke schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:49:
[...]
Want als ik geen positief saldo op m'n kaart heb staan kan ik de incasso niet terugboeken? Die dingen hebben toch helemaal niets met elkaar te maken 8)7
Logica is een georganiseerde manier om het met overtuiging bij het verkeerde eind te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 13:59
fsfikke schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:29:
Ok, ik heb ze gebeld en ook ervaring mogen maken met de geweldige service die AmEx biedt. Hele vriendelijke dame, dat wel. Maar het kan dus gewoon niet...

Omdat de rekeningen via automatische incasso betaald worden, kan je die boekingen 56 dagen lang herroepen via de bank. Daarom maakt AmEx positief saldo pas 56 dagen na de laatste incasso over. Omdat ze bang zijn dat je anders de incasso terugdraait 7(8)7

Wel kan ik het cash opnemen bij een geldautomaat voor 3.5% van het bedrag als fee _O-
Ik heb enkele jaren geleden toch echt mijn positieve saldo over laten boeken. 2 dagen later had ik het binnen.
Goed om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Een beetje in het verlengde van voorgaande verhaal over het niet kunnen terugkrijgen van een positief saldo:

Amex blijkt maandelijks een BKR toetsing uit te voeren.

Op het insideflyer forum heeft iemand beschikking over BKR Online en ziet hier maandelijks een toetsing* door Amex. Na contact met Amex heeft hij uiteindelijk bevestiging gehad (vrijwel niemand bij Amex wist het blijkbaar) dat ze de kaarthouders op die manier 'monitoren'.

Het is m.i. wel een grijs gebied, aangezien hierover niets in de algemene voorwaarden te vinden is.

* op het forum wordt over 'toets' gesproken maar waarschijnlijk valt het onder BKR Monitoring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:28
Wally2002 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:44:
Een beetje in het verlengde van voorgaande verhaal over het niet kunnen terugkrijgen van een positief saldo:

Op het insideflyer forum heeft iemand beschikking over BKR Online en ziet hier maandelijks een toetsing* door Amex. Na contact met Amex heeft hij uiteindelijk bevestiging gehad (vrijwel niemand bij Amex wist het blijkbaar) dat ze de kaarthouders op die manier 'monitoren'.

Het is m.i. wel een grijs gebied, aangezien hierover niets in de algemene voorwaarden te vinden is.

* op het forum wordt over 'toets' gesproken maar waarschijnlijk valt het onder BKR Monitoring
Mijns inziens niet meer dan normaal; ik had niet anders verwacht. Ik neem aan dat andere creditcardmaatschappijen dit ook gewoon doen. Een BKR notering is natuurlijk wel een indicator dat jij mogelijk niet in staat bent om je openstaande rekeningen bij Amex (in de toekomst) te kunnen betalen. Desalniettemin wel frappant dat het niet in de algemene voorwaarden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 13:25

_Arthur

blub

Wally2002 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:44:
Mogelijk is dit omdat Amex niet een vast gesteld maximum bedrag hanteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
oohh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Mijns inziens niet meer dan normaal; ik had niet anders verwacht. Ik neem aan dat andere creditcardmaatschappijen dit ook gewoon doen. Een BKR notering is natuurlijk wel een indicator dat jij mogelijk niet in staat bent om je openstaande rekeningen bij Amex (in de toekomst) te kunnen betalen. Desalniettemin wel frappant dat het niet in de algemene voorwaarden staat.
bij andere creditcards/maatschappijen wordt dit juist niet gedaan aldus het betreffende forumtopic bij insideflyer.
@_Arthur inderdaad zou het hebben van een flexibel maximumbedrag hiermee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
Nog iets van Insideflyer over de CC-toeslag van KLM/Air France:
Met ingang van 11 januari passen KLM en Air France de creditcardtoeslag aan. De maatschappijen stoppen met de toeslag op “individuele credit cards die zijn uitgegeven door Europese banken.” Daarentegen wordt de toeslag op betalingen door zakelijke kaarten en “creditcards uitgegeven door derden” verhoogd. Het percentage gaat stijgen van 1,75% naar 1,95% van de totale reissom. Het maximum bedrag per ticket gaat ook omhoog van €20 naar €25.

Als je een creditcard hebt die bijvoorbeeld is uitgegeven door American Express, en waarschijnlijk ook andere derden die geen bank zijn, valt dat niet onder de consumentenwetgeving. Je blijft dan dus een toeslag betalen. Dit geldt naar alle waarschijnlijkheid ook voor kaarten die direct door ICS worden uitgegeven, zoals de Mastercard Black, of bijvoorbeeld de ANWB creditcard. Het is op z’n minst ironisch dat klanten met een co-branded Flying Blue American Express een toeslag moeten betalen om überhaupt te kunnen betalen bij Air France en KLM.
Voor AMEX en non-bank VISA / MASTERCARD blijkt het op een verhoogde ipv afgeschafte toeslag uit te draaien op www.klm.nl. Op de website van AF schijnt dan weer geen toeslag voor AMEX te gelden 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door U123456 op 15-01-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 08:14
De Flying Blue AMEX blijft dan ook een merkwaardige ding. Een kaart die zo goed als nergens in NL werkt voor de Nederlandse nationale luchtvaartmaatschappij...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wally2002 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:32:
[...]

bij andere creditcards/maatschappijen wordt dit juist niet gedaan aldus het betreffende forumtopic bij insideflyer.
@_Arthur inderdaad zou het hebben van een flexibel maximumbedrag hiermee te maken kunnen hebben.
Als het niet in de AV staat mag het ook niet(ook vraag ik me af wat de AP vind), een brief naar Amex zal wel volstaan om dat niet meer te laten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
U123456 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:37:
Nog iets van Insideflyer over de CC-toeslag van KLM/Air France:
[...]
Voor AMEX en non-bank VISA / MASTERCARD blijkt het op een verhoogde ipv afgeschafte toeslag uit te draaien op www.klm.nl. Op de website van AF schijnt dan weer geen toeslag voor AMEX te gelden 8)7
De NS heeft de 50 cent kosten die je moest betalen bij het gebruik van je creditcard al sinds 1 januari gratis gemaakt.

In mei gaat PSD2 in Nederland pas in, vanaf dan mogen bedrijven geen extra geld meer rekenen voor voor het gebruik van creditcards (met uitzondering van zakelijke creditcards). Sommige bedrijven, zoals de NS en KLM nemen de Europese regels dus al over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
oohh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:39:
[...]

De NS heeft de 50 cent kosten die je moest betalen bij het gebruik van je creditcard al sinds 1 januari gratis gemaakt.

In mei gaat PSD2 in Nederland pas in, vanaf dan mogen bedrijven geen extra geld meer rekenen voor voor het gebruik van creditcards (met uitzondering van zakelijke creditcards). Sommige bedrijven, zoals de NS en KLM nemen de Europese regels dus al over.
Goed om te lezen dat NS de toeslag niet meer rekent.

Wel heeft het Insideflyer-nieuwsbericht dat @U123456 noemt nieuwsgierig gemaakt. Ik doe een poging om e.e.a. na te trekken in de relevante wetgeving:

In de samenvatting van de nieuwe richtlijn is te lezen:
De consumentenrechten zijn uitgebreid met onder andere: - verbod op toeslagen voor het gebruik van kredietkaarten en debetkaarten voor consumenten.
PSD2 kan hier gevonden worden.
Zie o.a. artikel 62. De tekst is nogal uitgebreid en ik haal niet direct de formuleringen eruit die voorgaande quote ondersteunen.
Overigens is dit de EU wetgeving en nog niet implementatie ervan in NL-wetgeving.

Deze directive verwijst naar 2015/751 (link): afwikkelingsvergoedingen op kaarten gebaseerde transacties.

Dat lijkt vooral bedoeld voor banken/maatschappijen onderling.
Hierin wordt onderscheidt gemaakt in transacties met 3-partijen en 4-partijenbetaalkaartschema's. Artikel 1, lid 3c sluit 3-partijenschema's uit m.b.t. de bepalingen die de afwikkelingsvergoeding regelen.

Dit lijkt de basis te zijn waarop KLM blijkbaar wel een toeslag kan rekenen bij 3-partijenschema's.

Overigens is de definitie van 3-partijenschema interessant:
quote: artikel 2, lid 18 definitie driepartijenbetaalkaartschema
Een driepartijenbetaalkaartschema dat aan andere betalingsdienstaanbieders een licentie verleent voor de uitgifte van op kaarten gebaseerde betaalinstrumenten of de acceptatie van op kaarten gebaseerde betalingstransacties, of voor beide, of samen met een co-brandingpartner of via een agent op kaarten gebaseerde betaalinstrumenten uitgeeft, wordt als een vierpartijenbetaalkaartschema beschouwd;
Co-branding is gedefinieerd als:
„co-branding”: het incorporeren van ten minste één betaalmerk en ten minste één niet-betaalmerk op hetzelfde op kaarten gebaseerd betaalinstrument;
Volgens deze definitie zou je de Amex Flying Blue card co-branded kunnen noemen??

De (concept) tekst van de NL wetgeving heb ik (nog) niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyurk
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-06 09:23
In september gaan wij met vrienden (in totaal 5 personen) een road trip door Amerika doen, nu willen we allemaal een persoonlijke Credit Card aanvragen en 1 gezamenlijke Credit Card hebben om bijvoorbeeld: hotels, staplaatsen voor de camper, aanbetaling op de vakantie zelf, uiteten etc. willen betalen.

Nu kunnen wij er zelf niet echt goed achter komen hoe we dit het beste kunnen doen, zover we nu weten kun je persoonlijk een credit card aanvragen en is het dan niet meer mogelijk om een gezamenlijke credit card aan te vragen.

Ook als we een gezamenlijke credit card willen aanvragen blijkt het nog best lastig te zijn, hiervoor moeten we een afspraak maken en naar kantoor toe om inkomstengegevens, vaste lasten en al dat soort dingen te overleggen.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:20
Ik zou gewoon met splitwise de kosten registreren en delen, veel minder gezeik.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
@eazyurk Ik zou als ik jullie was allemaal een persoonlijke N26 Mastercard Debit aanvragen voor alle uitgaven in dollars. Daarnaast ook enkele traditionele creditcards van je huidige bank met een hoog limiet voor eventuele autohuurborg die ze niet van een debitcard willen afhalen, die daarnaast als backup dient mocht iemand zijn pas kwijtraken. Zoals MrAngry aangeeft alle uitgaven daarna in splitwise verdelen en via N26 overmaken naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wally2002 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:08:
[...]
Volgens deze definitie zou je de Amex Flying Blue card co-branded kunnen noemen??
Dat is bijna de definitie van co-branded, ja. Net als de kaarten van de ANWB en de Bijenkorf.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eazyurk schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:53:
In september gaan wij met vrienden (in totaal 5 personen) een road trip door Amerika doen, nu willen we allemaal een persoonlijke Credit Card aanvragen en 1 gezamenlijke Credit Card hebben om bijvoorbeeld: hotels, staplaatsen voor de camper, aanbetaling op de vakantie zelf, uiteten etc. willen betalen.

Nu kunnen wij er zelf niet echt goed achter komen hoe we dit het beste kunnen doen, zover we nu weten kun je persoonlijk een credit card aanvragen en is het dan niet meer mogelijk om een gezamenlijke credit card aan te vragen.

Ook als we een gezamenlijke credit card willen aanvragen blijkt het nog best lastig te zijn, hiervoor moeten we een afspraak maken en naar kantoor toe om inkomstengegevens, vaste lasten en al dat soort dingen te overleggen.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor?
Wist geen eens dat het kon, ben benieuwd of dit lukt.

Zou een gezamenlijke debit card geen uitkomst bieden omdat die ook werken in hotels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
eazyurk schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:53:
Over welke bank gaat dit? En heb je gezegd dat jij een creditcard wilt "delen"?
Wanneer je in de USA een auto / camper wil huren dan zal degene die als hoofdbestuurder op het contract staat toch echt zelf een creditcard met voldoende bestedingsruimte moeten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 16-01-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:00
Ik heb zelf een Credit Card van ABN AMRO Ik gebruik hem nooit, alleen eens per jaar voor een software verlenging vanuit Amerika waar je een Credit Card voor nodig hebt. Mijn ervaring met ABN Amro Credit Card vind ik heel erg goed en professioneel Ik heb hem al sinds eind 2011 en gaat goed.

Ik heb een pakket bij ABN AMRO waarbij je gratis tot 6 rekeningen mag hebben, ik heb er zelf 2 en heb 2 betaal pasjes incl. gratis Credit Card erbij t.w.v. €18,- per jaar die ik niet hoef te betalen voor die pakket betaal ik €3 en nog wat als bijdrage.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van der Berg schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:03:
Ik heb zelf een Credit Card van ABN AMRO Ik gebruik hem nooit, alleen eens per jaar voor een software verlenging vanuit Amerika waar je een Credit Card voor nodig hebt. Mijn ervaring met ABN Amro Credit Card vind ik heel erg goed en professioneel Ik heb hem al sinds eind 2011 en gaat goed.

Ik heb een pakket bij ABN AMRO waarbij je gratis tot 6 rekeningen mag hebben, ik heb er zelf 2 en heb 2 betaal pasjes incl. gratis Credit Card erbij t.w.v. €18,- per jaar die ik niet hoef te betalen voor die pakket betaal ik €3 en nog wat als bijdrage.
Waarschijnlijk bedoel je van ICS :P met een logo van de ABN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ICS is toch van ABN AMRO?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ICS is inderdaad een dochter van ABN-AMRO. ICS heeft wel een eigen bankvergunning.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:00
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:59:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je van ICS :P met een logo van de ABN
Het klopt en het is van ICS inderdaad.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Zou de invoering van PSD2 kunnen betekenen dat de populariteit van credit cards hier ook eindelijk een vlucht gaat nemen? Ik hoop nog steeds op een grotere diversiteit aan kaarten met bijbehorende signup bonussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@ehoutgast Ik heb geen harde recente cijfers, maar mijn ervaring van de laatste jaren is toch wel dat de acceptatie van creditcards (met name VISA/MasterCard) behoorlijk toeneemt in NL. Dit heeft denk ik ook wel te maken met de trend van minder cash en meer elektronisch betalen.

Als je kijkt naar de aanbieders dan domineert ICS Cards wel behoorlijk. De concurrentie komt nu deels vanuit de fintech sector (Revolut, N26), maar dat zijn voornamelijk debit creditcards, waar het voordeel vooral het ontbreken van de wisselkoersopslag is.
Daarnaast Qander (voorheen Laser) die een aantal VISA-cards uitgeeft.
Ik krijg het beeld dat vooral de jaarlijkse kaartbijdrage relevant is.

PSD2 biedt vooral mogelijkheden voor dienstenaanbieders, ik kan niet goed beoordelen of hierdoor de NL markt ook beter toegankelijk wordt voor andere kaartuitgevende instanties. Dat heeft wellicht eerder met bankvergunningen te maken dan met de PSD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 00:20
Als de kosten van de betaling niet meer door te belasten zijn aan de consument, dan nemen uiteindelijk de transactiekosten van creditcards af lijkt me. Bedrijven zullen willen voorkomen dat ze zelf veel kosten maken.
Dan gaan dus de inkomsten van CC aanbieders naar beneden, dus ik verwacht dan minder spectaculaire bonussen of cashbacks.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Of natuurlijk andersom. De winkelier kan ook die kosten langzaam in de prijs van de aangeboden producten verwerken. Wie is er dan de verliezer? De consument.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Is het echt verplicht om je BSN nummer achter te laten bij Mastercard (ICS)? Hij is toch gekoppeld aan mijn bankrekening? Als ik zie wat ik allemaal in 1 formulier moet zetten bij de aanvraag, kan iemand de komende 20 jaar identiteitsfraude plegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Napsju schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:37:
Of natuurlijk andersom. De winkelier kan ook die kosten langzaam in de prijs van de aangeboden producten verwerken. Wie is er dan de verliezer? De consument.
Of de winkelier stopt helemaal met acceptatie van creditcards en wil alleen nog maar ‘PIN’ en cash aanpakken. Terug naar af ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:49:
Is het echt verplicht om je BSN nummer achter te laten bij Mastercard (ICS)? Hij is toch gekoppeld aan mijn bankrekening? Als ik zie wat ik allemaal in 1 formulier moet zetten bij de aanvraag, kan iemand de komende 20 jaar identiteitsfraude plegen.
ICS heeft in de uitoefening van het bedrijf van bank, waar het een vergunning voor heeft van De Nederlandsche Bank, de verplichting, om in overeenstemming met de Algemene wet inzake rijksbelastingen, informatie en inlichtingen aan de Belastingdienst te verstrekken over haar klanten en hierbij het burgerservicenummer te vermelden. Ze hebben dus een wettelijke grondslag om dit te vragen, te verwerken en op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
MrAngry schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:16:
Als de kosten van de betaling niet meer door te belasten zijn aan de consument, dan nemen uiteindelijk de transactiekosten van creditcards af lijkt me. Bedrijven zullen willen voorkomen dat ze zelf veel kosten maken.
Dan gaan dus de inkomsten van CC aanbieders naar beneden, dus ik verwacht dan minder spectaculaire bonussen of cashbacks.
De maximale kosten die creditcardmaatschappijen mogen rekenen voor een betaling is ook op een bepaald tarief vastgezet als PSD2 wordt ingevoerd. Ik geloof dat dit maximaal 0.17% van het bedrag is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Ik mocht gisteren mijn Amex FB Gold kaart blokkeren omdat mijn hele portomonee verdwenen was. Een wat mindere ervaring want in het weekend kom je bij een afdeling van Amex terecht in nergenshuizen waar ze allrr je gegevens kunnen noteren en doorgeven aan Amex Nederland. Geen referentie dat je gebeld hebt en kaart niet geblokkeerd dus.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Ballebek schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:43:
Ik mocht gisteren mijn Amex FB Gold kaart blokkeren omdat mijn hele portomonee verdwenen was. Een wat mindere ervaring want in het weekend kom je bij een afdeling van Amex terecht in nergenshuizen waar ze allrr je gegevens kunnen noteren en doorgeven aan Amex Nederland. Geen referentie dat je gebeld hebt en kaart niet geblokkeerd dus.
Beweren ze niet dat je binnen 24u een nieuwe kaart krijgt (waar ook ter wereld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
ehoutgast schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:06:
[...]

Beweren ze niet dat je binnen 24u een nieuwe kaart krijgt (waar ook ter wereld)?
Yep, morgen eens even nogmaals op wijzen.
Is overigens meestal binnen 24 uur een noodoplossing...

[ Voor 10% gewijzigd door Uberprutser op 21-01-2018 15:12 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Bij betalingen met je Mastercard in het buitenland ontvang je 1 Air Mile per € 5,-.
Over e-commerce (online) betalingen in het buitenland ontvang je geen Air Miles.
Over Mastercard betalingen in Nederland ontvang je geen Air Miles.
Air Miles worden alleen toegekend aan Mastercards die in NL zijn uitgegeven, dus géén buitenlandse kaart.
Of je nu je boodschappen doet, uit eten gaat, een auto huurt of je hotel betaalt: Air Miles sparen kan nu ook bij Mastercard! Betaal je in het buitenland met je Mastercard, dan ontvang je daar automatisch Air Miles voor.
Koppel je Mastercard aan je Air Miles kaart in je ‘Mijn Air Miles’ account om deel te nemen
Link: https://www.airmiles.nl/partners/mastercard
FAQ: https://www.airmiles.nl/klantenservice/mastercard

[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 23-01-2018 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ehoutgast schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:06:
[...]

Heb ik wel eens eerder over geschreven in het topic. Ze beloven wel, maar doen het absoluut niet, ook niet in 48 of 72 uur. Of 96. Ook niet als je Plat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Werkt contactloos betalen met Amex bij jullie wel? Mijn kaart geeft gelijk een standaard error als ik er mee probeer te betalen. Op de normale manier betalen werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

oohh schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:31:
Werkt contactloos betalen met Amex bij jullie wel? Mijn kaart geeft gelijk een standaard error als ik er mee probeer te betalen. Op de normale manier betalen werkt wel gewoon.
Hangt af van waar. Ik gebruik het niet vaak, maar bij de Jumbo werkte het wel en bij m'n werk niet.

Weet iemand van een actie waarmee je 20k miles extra kreeg in januari? Ik kan me niet herinneren dat iemand via mij een kaart aangevraagd heeft. Een vriend had hetzelfde.
Niet dat je me hoort klagen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 06-06 09:17

Kju

oohh schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:31:
Het schijnt dat de wat oudere betaalautomaten er moeite mee hebben. Over het algemeen werkt contactloos prima, ook in het buitenland.
SayWhatAgain! schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:57:
[...]

Weet iemand van een actie waarmee je 20k miles extra kreeg in januari? Ik kan me niet herinneren dat iemand via mij een kaart aangevraagd heeft. Een vriend had hetzelfde.
Niet dat je me hoort klagen :*)
Niets extra bij mij.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Uit e-mail nieuwsbrief van AMEX:
Ook hier betaalt u met American Express:
Tango
Firezone
Kennelijk nieuwe acceptanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 13:41
U123456 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:31:
Uit e-mail nieuwsbrief van AMEX:

[...]
Kennelijk nieuwe acceptanten?
Heb ik ook gezien, ik tankte altijd bij Shell (hier 2-4 cent duurder dan Firezone) ivm acceptatie Amex en Air Miles sparen, maar 1 Air Mile per liter is minder dan 1 cent waard, dus als ik er aan denk ga ik volgende keer naar de Firezone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Gisteren een nieuwe VISA kaart van DKB ontvangen. De vorige had verloopdatum 03/18. Lekker op tijd dus. :9

Wel een nieuw design. Weet niet welke ik mooier vind. Werkt wel prima natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.deutscheskonto.org/images/alte-und-neue-dkb-visa-card.jpg
Foto van Google, let niet op die onderste regel.

[ Voor 8% gewijzigd door Napsju op 30-03-2018 18:07 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:44
Is het mogelijk om een overzicht te maken van de huidige creditcards met hun voordelen en nadelen?
Beetje als over nieuwsgroepen Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

saharoen schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:01:
Is het mogelijk om een overzicht te maken van de huidige creditcards met hun voordelen en nadelen?
Beetje als over nieuwsgroepen Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14
Ja hoor, via deze link kan je de code van die post zien, die kan je copy pasten en daar de creditcard data in zetten. Ik ben benieuwd :)

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 02-04-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ja hoor, via deze link kan je de code van die post zien, die kan je copy pasten en daar de creditcard data in zetten. Ik ben benieuwd :)
Ik ben niet zo technisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 15:33

nlboy

Alles kitz?

Ik zit er over na te denken om de Nationale Nederlanden Creditcard aan te schaffen, omdat deze ook autohuur eigen risico dekt en ook 365 dagen aankopen verzekerd aanbied voor slechts 20 euro per jaar. Iemand ervaring met NN?

Nergens op de site kon ik de aanvraag starten. Uiteindelijk Nationale Nederlanden gebeld (niet ICS) en zij zijn helaas gestopt met het in behandeling nemen van nieuwe CC aanvragen. Heel erg jammer...

[ Voor 31% gewijzigd door nlboy op 06-04-2018 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Lijst maar beginnen van mij bekende creditcards. Als er mensen zijn die er meer weten of verbeteringen dan graag.

Visa creditcards

1.
ANWB Visa Card
De ANWB Creditcard is een Visa Card en één van de meest aangevraagde kaarten van deze website. De ANWB Visa creditcard is alleen aan te vragen door ANWB leden. Nú met € 20,- welkomstcadeau anwb visa card link https://www.anwb.nl/creditcard/visa-card

2.
Flex Visa Card.
De Flex Visa Card is 1 van de goedkoopste creditcards in Nederland link https://www.hollandvisa.nl/

3.Holland Visa Card
Met deze opvallende oranje creditcard betaal je wereldwijd in meer dan 200 landen en bij 38 miljoen acceptatiepunten. link https://www.flexvisa.nl/

4.
Visa World Card
Bent u op zoek naar een betrouwbare creditcard met hoge service? Dan is de Visa World Card miscchien iets voor u. Deze kaart is nu tijdelijk het eerste jaar gratis en u krijgt € 50,- tegoed visa world card
link https://www.worldcard.nl/

5.Visa World Panda Card
Via de Visa World Panda steunt u door de kaart te gebruiken automatisch het Wereld Natuur Fonds (WNF). visa world panda card. link
https://www.worldcard.nl/...anda-card/aanvragen/#hero

6. De Hudson's Bay Card.
Exclusief voor Hudson's Bay Members
Eerste jaar gratis, daarna slechts € 20,- per jaar
(Extra) punten sparen over alle aankopen met de creditcard
link https://www.hudsonsbaycard.nl/voordelen/

7. de ASN Bank Creditcard (tegenwoordig ook als je geen bankrekening bij asn heb)
normaal €20 per jaar(vanaf 1 mei 22.50) nu 50% korting
link https://www.asnbank.nl/betalen/asn-creditcard.html
effe rust mastercards komt nog :)

[ Voor 12% gewijzigd door saharoen op 09-04-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Kan nergens op de Hudson’s Bay website vinden hoe veel die punten waard zijn. Is deze kaart aantrekkelijker dan de Euroclix kaart?

Lekker!

Pagina: 1 ... 24 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1