Zeker als je in Australië, Nieuw-Zeeland of de VS een auto gaat huren kan je niet om huurautoverzekering.com heen, is de enige die je borg en de LDW dekt. Dat doet geen enkel andere verzekeraar. Absolute aanrader dus.PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:58:
Voor de liefhebber van de kaart die lekker veel FB punten oplevert en verder afgrijselijke ruk voorwaarden en nutteloze verzekeringen heeftJe krijgt nu 30.000 punten bij upgrade naar plat vanaf gold bij AMEX. Downgraden kan weer als je ze gekregen hebt
[...]
Je kan ook huurautoverzekering.com gebruiken. Dan betaal je 69,- voor een heel jaar, ongeacht hoe vaak je huurt. Hoef je er niet meer over na te denken. En zij verzekeringen gewoon bij Allianz, daar krijg je de polis ook van.
Ik huur 20 auto's per jaar en ben dus gewoon 12 maanden verzekerd, zonder de huur te hoeven melden.
Dat is echt goedkoop. Vaak ben je dat voor een paar dagen huur al kwijt.PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:58:
Voor de liefhebber van de kaart die lekker veel FB punten oplevert en verder afgrijselijke ruk voorwaarden en nutteloze verzekeringen heeftJe krijgt nu 30.000 punten bij upgrade naar plat vanaf gold bij AMEX. Downgraden kan weer als je ze gekregen hebt
[...]
Je kan ook huurautoverzekering.com gebruiken. Dan betaal je 69,- voor een heel jaar, ongeacht hoe vaak je huurt. Hoef je er niet meer over na te denken. En zij verzekeringen gewoon bij Allianz, daar krijg je de polis ook van.
Ik huur 20 auto's per jaar en ben dus gewoon 12 maanden verzekerd, zonder de huur te hoeven melden.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Ik zag de mail al en kwam ook wel in de verleiding moet ik zeggenPWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:58:
Nu ben ik nog de UK producten gewend, daar zijn de voorwaarden van Platinum niet zo slecht hoor! Onbeperkt Lounge Access en status bij al die hotelprogramma's is erg handig als je veel reist voor werk (zoals ik in een vorig leven). Of je er 700e per jaar voor moet betalen (vroeger was dit geloof ik £450) is een tweede natuurlijk...
Zelf heb ik louter lof voor de dienstverlening van Amex UK. Op hun callcenter in Amsterdam werken echter vooral onbeleefde mensen zonder feitenkennis. Jammer.
(toch nog steeds houder van de Goldcard ivm aanzienlijke MR-balans uit, inderdaad, een vorig leven)
Ik boek alles bij Hotels.com, waar je hetzelfde betaalt als bij booking, maar 10% van de kamerwaarde spaart.Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:26:
[...]
status bij al die hotelprogramma's is erg handig als je veel reist voor werk
Dat betekent dat je spaart ongeacht in welk hotel/hostel/keten je ligt. Ik heb gemerkt dat je veel meer oplevert dat bij de hotel programma's zelf. Per 100 nachten zakelijk (doe ik jaarijks), pak ik dus grofweg 10 nachten prive gratis. Die ik weer overal kan besteden en niet keten gerelateerd.
Lounge access is wel handig, maar dat heb ik dan weer via Skyteam.
Maar ik denk dat ik die 30k wel even ga pakken en na 2 maanden downgrade.
Ook netjes!PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:58:
[...]
Paar jaar geleden flink gezocht (o.a. credit cards) op extern het Eigen Risico herverzekeringen, aangezien we met campers op reis waren.
Als ik nu zie wat me dat had bespaard.....

American Express vraagbaak
Verwijderd
Interessant dat van Hotels.com. Ik had er nog nooit van gehoord, maar bij mijn bedrijf boekte ik de hotels altijd via een bepaald systeem (al mocht ik ze wel zelf voorschieten bij betaling). Is wel een erg genereus schema, 10% return op kamers. Stackt dit ook met een SPG oid, of kan je dan alleen Hotels.com sparen? En krijg je zo nog wel eens upgrades (een van de leuke voordelen van SPG Platinum zijn is toch wel overal de suite krijgenPWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:34:
[...]
Ik boek alles bij Hotels.com, waar je hetzelfde betaalt als bij booking, maar 10% van de kamerwaarde spaart.
Dat betekent dat je spaart ongeacht in welk hotel/hostel/keten je ligt. Ik heb gemerkt dat je veel meer oplevert dat bij de hotel programma's zelf. Per 100 nachten zakelijk (doe ik jaarijks), pak ik dus grofweg 10 nachten prive gratis. Die ik weer overal kan besteden en niet keten gerelateerd.
Lounge access is wel handig, maar dat heb ik dan weer via Skyteam.
Enfin, net Amex even gebeld, blijkbaar heb ik nu een "oude" Goldcard ("Gold Lite"150/jr, niet alle verzekeringen, 2xlounge access via Loungeclub) maar die wordt niet meer uitgegeven. Als ik op en neer ga naar Platinum wordt ik teruggezet op de nieuwe Gold (199/jr, reis+annuleringsverzekering, 4x lounge access). Gaat sowieso geld kosten, maar daar krijg ik dus wel die verzekeringen voor terug. De vraag is natuurlijk of ze dat waard zijn. Iemand concrete ervaring ermee?
PWM in "Ervaringen met creditcards"Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:09:
[...]
Gaat sowieso geld kosten, maar daar krijg ik dus wel die verzekeringen voor terug. De vraag is natuurlijk of ze dat waard zijn. Iemand concrete ervaring ermee?
Hoe lang duurt het bij Amex voordat de bonus FB miles bijgeschreven worden bij een kaartupgrade?PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:34:
[...]
Zelf ben ik een maand geleden van FB Silver naar Gold gegaan, maar de punten zijn nog niet op m'n FB account bijgeschreven. Is dat 2 maanden?
Overigens kreeg ik ook de mail om te upgraden naar platinum met 30k.
En komt er nog iets kijken bij het downgraden, of is het kwestie van bellen?
Bellen en meteen geregeld. En geld is dan ook meteen terug.Wally2002 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:04:
[...]
En komt er nog iets kijken bij het downgraden, of is het kwestie van bellen?
Ze mogen 12 weken doen voor de bonuspunten.
Verwijderd
Nou, da's ook gelijk helder. Ik blijf wel bij "Gold Lite" (alsnog geld bij vertraging / kwijtgeraakte baggage, dan maar een eigen reisverzekering)
Nieuws van American Express:
edit: helaas wel een CC-toeslag van 50 cent, net als bij Visa/Mastercard betaling bij NS.Door vanaf nu óók uw treinkaartjes te betalen met uw American Express kaart spaart u nóg sneller Membership Rewards® punten of Award Miles die u kunt gebruiken om bijvoorbeeld uw vakantiereis mee te boeken!
Koop uw treinkaartje bij NS met American Express en spaar voor de mooiste cadeaus, reizen en concertkaarten met het Membership Rewards spaarprogramma.
Spaar Award Miles voor Award tickets, upgrades, extra comfort aan boord en nog veel meer met het Flying Blue - programma.
* Er is momenteel acceptatie bij betaalpunten van NS (alle 387 NS-kaartautomaten en 32 servicebalies van NS). Online is er nog geen acceptatie.
[ Voor 17% gewijzigd door U123456 op 16-08-2017 16:23 ]
Wat raden jullie aan bij het bezoeken van landen met een andere valuta dan de euro? Ik betaal namelijk zo veel mogelijk met elektronisch geld. Loop niet graag met cash geld. Doe dat het liefst met de Bijenkorfcard/Mastercard (levert mij Bijenkorftegoed op) en anders met ABN of ING (betaalpassen).
Meestal stort ik een x bedrag op m'n Bijenkorfcard en ik betaal dan als het ware met 'eigen geld'. Nu is het zo dat ik soms een deel opneem via een geldautomaat (levert ook Bijenkorftegoed op). Ook komt het voor dat ik individueel betaal in bv een restaurant o.i.d. Waar mogelijk kies ik voor de 'home currency conversion'.
Ik vind betaalgemak erg belangrijk. Dat dat iets meer kost/kan kosten, is op zich niet erg. Alhoewel, hoeveel meer ben ik eigenlijk kwijt? Ik heb daar geen goede voorstelling van. Misschien is cash geld wisselen heel veel voordeliger dan m'n huidige aanpak. Binnenkort ga ik naar Tsjechië en ik ben benieuwd wat ik daar het beste kan doen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie suggesties.
Meestal stort ik een x bedrag op m'n Bijenkorfcard en ik betaal dan als het ware met 'eigen geld'. Nu is het zo dat ik soms een deel opneem via een geldautomaat (levert ook Bijenkorftegoed op). Ook komt het voor dat ik individueel betaal in bv een restaurant o.i.d. Waar mogelijk kies ik voor de 'home currency conversion'.
Ik vind betaalgemak erg belangrijk. Dat dat iets meer kost/kan kosten, is op zich niet erg. Alhoewel, hoeveel meer ben ik eigenlijk kwijt? Ik heb daar geen goede voorstelling van. Misschien is cash geld wisselen heel veel voordeliger dan m'n huidige aanpak. Binnenkort ga ik naar Tsjechië en ik ben benieuwd wat ik daar het beste kan doen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie suggesties.
Dan betaal je meestal meer dan bij dezelfde transactie in lokale valuta.wilmundo schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:41:
Wat raden jullie aan bij het bezoeken van landen met een andere valuta dan de euro? Waar mogelijk kies ik voor de 'home currency conversion'.
Lees dit maar eens: Wikipedia: Dynamic currency conversion
Revolut of N26 i.c.m. bijbehorende debit Mastercard. betaal je geen wisselkoersopslag, let even op bij exotische valuta en bij Revolut ook in het weekend een kleine opslag. Lees even terug in dit topic of zie de aparte draadjes hierover.wilmundo schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:41:
Wat raden jullie aan bij het bezoeken van landen met een andere valuta dan de euro? Ik betaal namelijk zo veel mogelijk met elektronisch geld. Loop niet graag met cash geld. Doe dat het liefst met de Bijenkorfcard/Mastercard (levert mij Bijenkorftegoed op) en anders met ABN of ING (betaalpassen).
Weet je zeker dat geld opnemen bij ATM Bijenkorfpunten oplevert? Volgens mij is dat uitgesloten, of betreft het dan opname vanuit een positief saldo?Meestal stort ik een x bedrag op m'n Bijenkorfcard en ik betaal dan als het ware met 'eigen geld'. Nu is het zo dat ik soms een deel opneem via een geldautomaat (levert ook Bijenkorftegoed op). Ook komt het voor dat ik individueel betaal in bv een restaurant o.i.d. Waar mogelijk kies ik voor de 'home currency conversion'.
Overigens levert de Bijenkorfkaart je effectief 0,5% van je uitgaven op aan tegoed (bij uitgaven buiten Bijenkorf). De wisselkoersopslag is vaak al veel hoger dus leg je er sowieso geld op toe t.o.v. Revolut of N26.
Revolut of N26 geven hetzelfde betaalgemak als de Bijenkorf Mastercard. Het enige mogelijke nadeel is dat het geen 'echte' creditcard is waardoor sommige merchants (met name autoverhuur) hem niet accepteren ivm mogelijke claims die ze wel op een creditcard kunnen leggen.Ik vind betaalgemak erg belangrijk. Dat dat iets meer kost/kan kosten, is op zich niet erg. Alhoewel, hoeveel meer ben ik eigenlijk kwijt? Ik heb daar geen goede voorstelling van. Misschien is cash geld wisselen heel veel voordeliger dan m'n huidige aanpak. Binnenkort ga ik naar Tsjechië en ik ben benieuwd wat ik daar het beste kan doen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie suggesties.
@U123456 Dank voor de link. Blijkbaar loont het (mede afhankelijk van de hoeveelheid en de hoogte van de transacties) om te kiezen voor de lokale wisselkoers.
@Wally2002 Bedankt voor jouw informatie. Hoeveel denk je ik (grofweg) bespaar via jouw alternatieve betaalwijzen op iedere 1.000 euro die uitgegeven wordt?
Punten sparen via de Bijenkorfcard is niet zo aantrekkelijk meer als voorheen. Ik ben het met je eens dat het al snel meer kan kosten dan het aan punten oplevert. Verder heb ik meerdere keren geld opgenomen in het buitenland via de Bijenkorfcard. Voor zover ik weet, heb ik daar altijd punten voor ontvangen. De meest keren betrof het inderdaad een opname uit een positief saldo.
Ik stel het op prijs dat je opmerkt dat er bij bv autoverhuur onderscheid gemaakt kan worden tussen jouw alternatieven en m'n eigen cc.
@Wally2002 Bedankt voor jouw informatie. Hoeveel denk je ik (grofweg) bespaar via jouw alternatieve betaalwijzen op iedere 1.000 euro die uitgegeven wordt?
Punten sparen via de Bijenkorfcard is niet zo aantrekkelijk meer als voorheen. Ik ben het met je eens dat het al snel meer kan kosten dan het aan punten oplevert. Verder heb ik meerdere keren geld opgenomen in het buitenland via de Bijenkorfcard. Voor zover ik weet, heb ik daar altijd punten voor ontvangen. De meest keren betrof het inderdaad een opname uit een positief saldo.
Ik stel het op prijs dat je opmerkt dat er bij bv autoverhuur onderscheid gemaakt kan worden tussen jouw alternatieven en m'n eigen cc.
Tsja, dat is altijd de afweging. De laagste kosten of het gemak van alles in 1 pakket van je bank.wilmundo schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:41:
Ik vind betaalgemak erg belangrijk. Dat dat iets meer kost/kan kosten, is op zich niet erg.
Alhoewel, hoeveel meer ben ik eigenlijk kwijt? Ik heb daar geen goede voorstelling van.
[ Voor 66% gewijzigd door U123456 op 16-08-2017 12:15 ]
De koersopslag van de Bijenkorf Mastercard is 2%, dus de besparing is theoretisch 1,5% (0,5% shoptegoed aan bijenkorfpunten).wilmundo schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:13:
Bedankt voor jouw informatie. Hoeveel denk je ik (grofweg) bespaar via jouw alternatieve betaalwijzen op iedere 1.000 euro die uitgegeven wordt?
Ik schrijf theoretisch, omdat het o.a. afhangt van betreffende valuta en voor Revolut ook ivm de koersopslag in het weekend.
Daarnaast biedt de Bijenkorfkaart een aankoopverzekering en een reisverzekering, dat kan ook wat waard zijn.
Vanochtend een mailing ontvangen van Amex over de acceptatie bij NS. Op zich goed nieuws, de acceptatie van Amex in NL is niet super te noemen.U123456 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:58:
Nieuws van American Express:
[...]
edit: helaas wel een CC-toeslag van 50 cent, net als bij Visa/Mastercard betaling bij NS.
Door de creditcardtoeslag van 0,50 euro per transactie is het uiteindelijk niet zo interessant, zeker bij kleinere bedragen. Het lijkt er trouwens op dat vanaf begin volgend jaar deze creditcard surcharge niet meer toegestaan is, zie artikel.
Onder huidige wetgeving is het bedrag beperkt tot de werkelijke kosten die een bedrijf kwijt is om de betaling te verwerken.
Ik ga binnenkort naar Amerika op vakantie, heb een creditcard van de rabobank. Moet ik van tevoren nog aangeven aan de bank dat ik deze kaart buiten Europa ga gebruiken? Ik hoor nog weleens verhalen van creditcards die ineens geblokkeerd worden omdat er ineens gebruik ver buiten Nederland van word gemaakt.
Het gaat om deze EU-richtlijn: http://eur-lex.europa.eu/...1&from=EN&isLegissum=trueWally2002 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:11:
Vanochtend een mailing ontvangen van Amex over de acceptatie bij NS. Op zich goed nieuws, de acceptatie van Amex in NL is niet super te noemen.
Door de creditcardtoeslag van 0,50 euro per transactie is het uiteindelijk niet zo interessant, zeker bij kleinere bedragen. Het lijkt er trouwens op dat vanaf begin volgend jaar deze creditcard surcharge niet meer toegestaan is, zie artikel.
Moet uiterlijk op 18 januari 2018 zijn omgezet in nationale wetgeving in alle EU-lidstaten.
[ Voor 5% gewijzigd door U123456 op 18-08-2017 06:50 ]
Zit in US met Rabocard. Geen probleem zonder aanmelding. Wel je betaalpas aanzetten voor gebruik buiten Europa, via de app kan dat. Met je betaalpas kan je ook bv bij de Walmart en Safeway betalen. Scheelt weer bestedingsruimte op je creditcard.dbzfan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 04:33:
Ik ga binnenkort naar Amerika op vakantie, heb een creditcard van de rabobank. Moet ik van tevoren nog aangeven aan de bank dat ik deze kaart buiten Europa ga gebruiken? Ik hoor nog weleens verhalen van creditcards die ineens geblokkeerd worden omdat er ineens gebruik ver buiten Nederland van word gemaakt.
Wel bijna overal met PIN betalen. Dus zoek m even op. Want bij de grotere winkels allemaal met chip en PIN betalen en niet swipen + handtekening.
Ik heb trouwens ook een ANWB VISA en moet zeggen dat die wel prettiger is. Niet omdat MasterCard niet wordt geaccepteerd maar omdat ik die tussentijds via iDeal weer kan "uppen" (dus alvast terugbetalen). Want bij de Rabo kan je dit niet (makkelijk) tussentijds.
En loopt hier lekker door de $$ dus zou aan 1 creditcard limiet niet genoeg hebben gehad

[ Voor 18% gewijzigd door Barrycade op 18-08-2017 07:43 ]
Bedankt voor je antwoord. Toch heb ik nog enkele vragen, kan ik er bijv. ook vanaf wanneer ik wil? Na mijn vakantie heb ik de creditcard / N26 eigenlijk niet meer nodig, hier in NL doe ik toch bijna alles contant of met Nederlandse rekening. En hoe zit het met die N26 Maestro kaart, ik las dat betalen met de n26 mastercard in alle valuta gratis is, geldt dit ook voor de Maestro?Wally2002 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:46:
[...]
Je moet inderdaad zorgen dat er geld bij Revolut of N26 staat, zodat uitgaven met de debit MasterCard direct ten laste van je account worden gebracht (zoals je pin(maestro)pas in NL). Dit in tegenstelling tot een creditkaart waar de maatschappij het voorschiet en jij je maandafrekening binnen een aantal dagen moet terugbetalen, of als je een gespreid betalen optie hebt (BKR registratie) dan je een deel terugbetaald en over het openstaande deel rente betaald.
N26 is een Duitse bank, met Duitse IBAN nr en Duitse bankvergunning. En is dus vergelijkbaar met een NL-bank, met als verschil dat het gratis is, en dat de koersopslagen voor veel valuta 0% is. Je tegoeden zijn ook gedekt door depositogarantiestelsel zoals dat ook in NL is.
Revolut zit iets anders in elkaar. Hebben een Britse vergunning maar dat is een 'electronic money' vergunning. Je krijgt daar sinds kort ook je eigen IBAN nr maar dat gaat weer via de Bank of Lithuania. Ook heb je een UK rekening nr (voor hetzelfde account). Bij revolut kun je ook met credit card geld op je rekening zetten.
Voor 'exotische' valuta moet je even op hun sites kijken welke ondersteund worden en of daar wellicht nog koersopslag bij komt.
Ik denk dan dat ik toch voor N26 ga. Het is wel fijn om een creditcard te kunnen hebben die overal voor wordt geaccepteerd(zelfs voor autoverhuur, want je weet maar nooit in een vreemd land!), een gratis creditcard met een ander systeem voor noodgevallen en het gratis kunnen opladen d.m.v. een gratis overschrijving naar mijn N26 IBAN vanaf mijn Nederlandse bank. Ik ga het gewoon eens proberen.
Edit: n.a.v. de reactie hieronder nog een extra vraag
[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 22-08-2017 12:16 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
In de VS zal dat wel meevallen. Ik heb in allerlei landen met CC betaald, waaronder de VS, zonder problemen. Ik denk dat CC-maatschappijen rekening houden met tijden en locaties. Als er om 12 uur in Nederland met jouw CC wordt betaald en 2 uur later opeens in de VS, dan is het fysiek onmogelijk dat jij beide transacties hebt gedaan (zo snel kun je niet reizen), en is het een verdachte betaling.dbzfan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 04:33:
Ook speelt mee of het om een risicoland gaat. Een betaling in Nigeria zal sneller verdacht zijn dan eentje in Canada. Ik ben zelf een keer door Amex gebeld om een transactie op een Caribisch eiland te bevestigen. Ik was gewoon thuis maar had iets online betaald en wist tot dat moment niet dat het bedrijf in kwestie fysiek in de Caraïben zat.
Waarom zou je iets willen opzeggen wat gratis is? En betalen is in alle valuta ook bij de Maestro-kaart van N26 zonder extra koersopslag. Geld opnemen met de N26 Maestro kost 2 EUR per keer, wel kun je 5 keer per maand zonder kosten geld in EUR opnemen met de N26 Mastercard. Maar als je in een winkel extra geld kan bij pinnen met je N26 Maestro, dan heb je ook cash zonder kosten.timmie1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:47:
Toch heb ik nog enkele vragen, kan ik er bijv. ook vanaf wanneer ik wil? Na mijn vakantie heb ik de creditcard / N26 eigenlijk niet meer nodig, hier in NL doe ik toch bijna alles contant of met Nederlandse rekening. En hoe zit het met die N26 Maestro kaart, ik las dat betalen met de n26 mastercard in alle valuta gratis is, geldt dit ook voor de Maestro?
Er is ook een aparte topic over N26: Discussie over & Ervaringen met N26
Lees even verder terug in deze discussie over de mogelijke uitdagingen bij debit Mastercards en autohuur. Gaat vaak alleen lukken met een 'echte' creditcard, waarop de verhuurder tijdelijk een borg kan reserveren.Het is wel fijn om een creditcard te kunnen hebben die overal voor wordt geaccepteerd(zelfs voor autoverhuur, want je weet maar nooit in een vreemd land!)
[ Voor 17% gewijzigd door U123456 op 22-08-2017 12:40 ]
Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat dit ook een 'echte' creditcard is, maar blijkbaar niet. In dit geval neem ik dan wel een echte creditcard met krediet(voorschot) van iemand anders mee als backup. Geldt dat van die borg reserveren overigens ook voor de huur van vakantiehuizen of kamers e.d.?U123456 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:22:
[...]
Waarom zou je iets willen opzeggen wat gratis is? En betalen is in alle valuta ook bij de Maestro-kaart van N26 zonder extra koersopslag. Geld opnemen met de N26 Maestro is ongunstig, je mag wel 5 keer per maand zonder kosten geld in EUR opnemen met de N26 Mastercard. Maar als je in een winkel extra geld kan bij pinnen met je N26 Maestro, dan heb je ook cash.
[...]
Lees even verder terug in deze discussie over de mogelijke uitdagingen bij debit Mastercards en autohuur. Gaat vaak alleen lukken met een 'echte' creditcard, waarop de verhuurder tijdelijk een borg kan reserveren.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Een echte creditcard is eigenlijk het beste, wanneer je andere kaart een Debit Mastercard is.timmie1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:39:
Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat dit ook een 'echte' creditcard is, maar blijkbaar niet. In dit geval neem ik dan wel een echte creditcard met krediet(voorschot) van iemand anders mee als backup.
[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 22-08-2017 15:03 ]
Zinloos tenzij die persoon dezelfde naam heeft. Bij autoverhuur moeten de naam op het rijbewijs en die op de CC overeenkomen. Anders zullen ze aannemen dat je een gestolen CC gebruikt.timmie1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:39:
[...]
In dit geval neem ik dan wel een echte creditcard met krediet(voorschot) van iemand anders mee als backup.
[ Voor 7% gewijzigd door downtime op 22-08-2017 12:45 ]
Afhankelijk van welke kaart je hebt kan je je limiet verhogen:dbzfan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 04:33:
https://www.rabobank.nl/p...creditcardlimiet-wijzigen
Kan handig zijn als je een auto huurt + hotel betaald etc met je creditcard, die zetten er borgsom blokkade op en dan kan het hard gaan met je credit...
Ook de studentenkaart kan je gewoon verhogen via de siteVandread schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:37:
[...]
Afhankelijk van welke kaart je hebt kan je je limiet verhogen:
https://www.rabobank.nl/p...creditcardlimiet-wijzigen
Kan handig zijn als je een auto huurt + hotel betaald etc met je creditcard, die zetten er borgsom blokkade op en dan kan het hard gaan met je credit...

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Zojuist mijn American Express creditcard geactiveerd.
Ik vind de app en de website erg tegenvallen zeg.. ouderwets met broken links, verstopte instellingen, etc. Per pagina verandert ook weer het design.
Kan echt niet anno 2017 bij een financiële instelling vind ik..
Ik vind de app en de website erg tegenvallen zeg.. ouderwets met broken links, verstopte instellingen, etc. Per pagina verandert ook weer het design.
Dit viel mij ook op. Maar eerlijk gezegd had ik het erger verwacht. Ik was dus al enigszins voorbereid.aarzelaar schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:24:
Zojuist mijn American Express creditcard geactiveerd.
Wat ik vervelender vind, is dat het transactieoverzicht niet realtime is. Bij mijn andere creditcards is dit wel zo. Of kijk ik niet goed?
Ja, wat een verschil met bijv. N26 ... Daar krijg ik direct notificatie als ik een transactie doeoohh schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:04:
[...]
Dit viel mij ook op. Maar eerlijk gezegd had ik het erger verwacht. Ik was dus al enigszins voorbereid.
Wat ik vervelender vind, is dat het transactieoverzicht niet realtime is. Bij mijn andere creditcards is dit wel zo. Of kijk ik niet goed?
Het is mij gelukt om een Duitse Amex gold kaart aan te vragen en te profiteren van de welkomstbonus. Grote voordeel is dat de Duitse Amex geheel los staat van de Nederlandse (/Belgische) Amex en je dus direct welkomstpunten kunt pakken ook al heb je al een NL of BE Amex kaart.
Via Freundschaftswerbung komt de Duitse Amex Gold kaart tot 27 september:
- eerste jaar gratis
- 20.000 Membership rewards welkomstbonus (mits je binnen eerste 3 maanden 1.000 euro uitgeeft op de kaart) (na 27 september is het 15.000 rewardpunten)
- uiteraard met verschillende verzekeringen
De membership rewards kun je o.a. omzetten naar veel verschillende Frequent Flyer programma’s waaronder Flying Blue.
De voorwaarden die Amex DE stelt zijn:
- In bezit zijn van Duits bankrekeningnummer
- Over een Duits adres beschikken
Een Nederlander of Belg kan dus gerust een kaart aanvragen, mits aan bovenstaande twee voorwaarden wordt voldaan.
Voor een Duits bankrekeningnummer kun je een gratis rekening openen bij N26. Zie dit topic.
Voor een Duits adres gaat het met name om het adres waar de kaart uiteindelijk naartoe gestuurd wordt. Overige correspondentie gaat digitaal. Optie is hier een ‘forwarding’ service voor te gebruiken bv MyGermany. Of een postagentschap net over de grens. Tenslotte kun je erop gokken bij de aanvraag je NL (of BE) adres in te voeren, het format is alleen voor Duitse adressen dus je zult moeten spelen met de postcode en eventueel het land of de landcode bij de plaatsnaam opnemen. Mocht de kaart niet aankomen (was bij mij het geval) dan kun je de klantenservice contacten met het juiste adres (dit heb ik via brief gedaan en werkte). Let op: je voldoet hiermee niet aan de voorwaarde, als het meezit zal Amex wel een buitenlands adres gebruiken om de kaart toe te sturen (je bent op dat moment langdurig aan het reizen het buitenland). Maar het zou zomaar kunnen dat ze je aanvraag weigeren als er in de aanvraag een NL-adres staat. Mocht het wel werken hebben ze uiteindelijk wel een DE adres nodig in hun records.
Voor de daadwerkelijke aanvraag bij Amex, al dan niet via de Freundschaftswerbung, zul je bij Amex je gegevens en adres (zie hierboven) en informatie over inkomen moeten doorgeven.
Voor de Freundschaftswerbung kun je me een DM sturen
Ook moet je separaat informatie voor de online ID check doorgeven. Hiervoor wel je NL (/BE) gegevens van je ID en eigen adres doorgeven, het ID formulier op het einde biedt hiervoor de mogelijkheid om land te kiezen en postcode in te voeren. Dit staat los van de info die je aan Amex doorgeeft.
De online ID check is uitbesteed aan een derde partij, die zal bevestigen richting Amex.
Amex zelf zal check doen bij de Duitse BKR (Schufa) voor kredietwaardigheid. Zelf hoefde ik verder geen aanvullende informatie aan te leveren.
Na goedkeuring zul je een e-mail van Amex DE ontvangen dat de kaart onderweg is.
Via Freundschaftswerbung komt de Duitse Amex Gold kaart tot 27 september:
- eerste jaar gratis
- 20.000 Membership rewards welkomstbonus (mits je binnen eerste 3 maanden 1.000 euro uitgeeft op de kaart) (na 27 september is het 15.000 rewardpunten)
- uiteraard met verschillende verzekeringen
De membership rewards kun je o.a. omzetten naar veel verschillende Frequent Flyer programma’s waaronder Flying Blue.
De voorwaarden die Amex DE stelt zijn:
- In bezit zijn van Duits bankrekeningnummer
- Over een Duits adres beschikken
Een Nederlander of Belg kan dus gerust een kaart aanvragen, mits aan bovenstaande twee voorwaarden wordt voldaan.
Voor een Duits bankrekeningnummer kun je een gratis rekening openen bij N26. Zie dit topic.
Voor een Duits adres gaat het met name om het adres waar de kaart uiteindelijk naartoe gestuurd wordt. Overige correspondentie gaat digitaal. Optie is hier een ‘forwarding’ service voor te gebruiken bv MyGermany. Of een postagentschap net over de grens. Tenslotte kun je erop gokken bij de aanvraag je NL (of BE) adres in te voeren, het format is alleen voor Duitse adressen dus je zult moeten spelen met de postcode en eventueel het land of de landcode bij de plaatsnaam opnemen. Mocht de kaart niet aankomen (was bij mij het geval) dan kun je de klantenservice contacten met het juiste adres (dit heb ik via brief gedaan en werkte). Let op: je voldoet hiermee niet aan de voorwaarde, als het meezit zal Amex wel een buitenlands adres gebruiken om de kaart toe te sturen (je bent op dat moment langdurig aan het reizen het buitenland). Maar het zou zomaar kunnen dat ze je aanvraag weigeren als er in de aanvraag een NL-adres staat. Mocht het wel werken hebben ze uiteindelijk wel een DE adres nodig in hun records.
Voor de daadwerkelijke aanvraag bij Amex, al dan niet via de Freundschaftswerbung, zul je bij Amex je gegevens en adres (zie hierboven) en informatie over inkomen moeten doorgeven.
Voor de Freundschaftswerbung kun je me een DM sturen
Ook moet je separaat informatie voor de online ID check doorgeven. Hiervoor wel je NL (/BE) gegevens van je ID en eigen adres doorgeven, het ID formulier op het einde biedt hiervoor de mogelijkheid om land te kiezen en postcode in te voeren. Dit staat los van de info die je aan Amex doorgeeft.
De online ID check is uitbesteed aan een derde partij, die zal bevestigen richting Amex.
Amex zelf zal check doen bij de Duitse BKR (Schufa) voor kredietwaardigheid. Zelf hoefde ik verder geen aanvullende informatie aan te leveren.
Na goedkeuring zul je een e-mail van Amex DE ontvangen dat de kaart onderweg is.
Ik heb vorige week geprobeerd bij ICS een credit card aan te vragen, omdat ik nog een studenten creditcard heb bij de Rabobank. Nu is deze aanvraag afgewezen, omdat ik nog geen 6 maanden bij mijn huidige werkgever werk (momenteel 2,5 maanden). Ik heb echter wel een contract voor onbepaalde tijd en dat ook aangegeven in de aanvraag. Is er iemand die ervaring heeft met deze situatie?
Eigenlijk wil ik graag een losse creditcard die niet aan een betaalrekening is gekoppeld. Kan iemand nog een creditcard aanraden, waarbij bovenstaand issue geen belemmering is om een card aan te vragen? (Qander valt voor mij af, omdat verplicht de gespreid betalen functionaliteit meegeleverd wordt)
Eigenlijk wil ik graag een losse creditcard die niet aan een betaalrekening is gekoppeld. Kan iemand nog een creditcard aanraden, waarbij bovenstaand issue geen belemmering is om een card aan te vragen? (Qander valt voor mij af, omdat verplicht de gespreid betalen functionaliteit meegeleverd wordt)
Ben je lid van de ANWB? En aangenomen dat je meer dan 1150 netto per maand binnen krijgt kan je een Visa of MC aanvragen daar. Loopt wel via ICS.
Maar denk dat je even moet achterhalen of het echt alleen je contract is die de boel niet door laat gaan.
Want anders wordt hij alsnog gebounched als je niet aan de voorwaarden voldoet. Ook waarschijnlijk bij anderen.
Maar denk dat je even moet achterhalen of het echt alleen je contract is die de boel niet door laat gaan.
Want anders wordt hij alsnog gebounched als je niet aan de voorwaarden voldoet. Ook waarschijnlijk bij anderen.
[ Voor 5% gewijzigd door Barrycade op 18-09-2017 23:26 ]
Bij ICS is het ook mogelijk iemand (je ouders bijv.) als borgstellers op te geven. Dan moeten die alleen een formuliertje ondertekenen dat zij jouw rekening betalen als jij dat niet meer kan. Misschien een optie om die paar maanden te overbruggen?Nickk93 schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:34:
Ik heb vorige week geprobeerd bij ICS een credit card aan te vragen, omdat ik nog een studenten creditcard heb bij de Rabobank. Nu is deze aanvraag afgewezen, omdat ik nog geen 6 maanden bij mijn huidige werkgever werk (momenteel 2,5 maanden). Ik heb echter wel een contract voor onbepaalde tijd en dat ook aangegeven in de aanvraag. Is er iemand die ervaring heeft met deze situatie?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zoals hiervoor ook al aangegeven zou ik eerst contact opnemen met ICS om te vragen wat hun exacte reden is om de aanvraag te weigeren. ICS geeft zo'n beetje alle creditkaarten uit in Nederland (ook die voor banken, ANWB, Bijenkorf e.d.) en de informatie die ze nu al hebben zullen ze ook bij andere aanvragen gebruiken. Zeer grote kans dat ook nieuwe aanvragen voor andere kaarten niet geaccepteerd worden.Nickk93 schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:34:
Kan iemand nog een creditcard aanraden, waarbij bovenstaand issue geen belemmering is om een card aan te vragen? (Qander valt voor mij af, omdat verplicht de gespreid betalen functionaliteit meegeleverd wordt)
Wellicht kun je een lagere limiet afspreken als de hoogte van het inkomen (in verhouding tot je vaste lasten) een probleem is.
Als Qander geen alternatief voor je is (dat was vroeger toch Laser Cards, even afgezien van de verplichte gespreid betalen mogelijkheid was de service daarvan sowieso slechter dan ICS) dan blijft eventueel nog de American Express over (vergeet bij Amex de referral niet te gebruiken
De manier is wat omslachtig bij de rabo maar het kan wel, weet niet of ik het in dit topic had gepost maar anders kan ik het mailtje wel opzoeken van de rabo (zat in de Filipijnen met gezeur dat mijn wereldpas maar bij 1 bank werkte) maar je kan dus geld overmaken naar een specifieke rekening met de cc kaart nummer in de omschrijving even uit mijn hoofd.Barrycade schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:38:
[...]
Zit in US met Rabocard. Geen probleem zonder aanmelding. Wel je betaalpas aanzetten voor gebruik buiten Europa, via de app kan dat. Met je betaalpas kan je ook bv bij de Walmart en Safeway betalen. Scheelt weer bestedingsruimte op je creditcard.
Wel bijna overal met PIN betalen. Dus zoek m even op. Want bij de grotere winkels allemaal met chip en PIN betalen en niet swipen + handtekening.
Ik heb trouwens ook een ANWB VISA en moet zeggen dat die wel prettiger is. Niet omdat MasterCard niet wordt geaccepteerd maar omdat ik die tussentijds via iDeal weer kan "uppen" (dus alvast terugbetalen). Want bij de Rabo kan je dit niet (makkelijk) tussentijds.
En loopt hier lekker door de $$ dus zou aan 1 creditcard limiet niet genoeg hebben gehad
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dit is de exacte mail, zoals ik die van ICS heb ontvangen:Wally2002 schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:46:
[...]
Zoals hiervoor ook al aangegeven zou ik eerst contact opnemen met ICS om te vragen wat hun exacte reden is om de aanvraag te weigeren.
American Express heb ik ook overwogen, alleen is de acceptatie daar minder. Nu heb ik begrepen dat deze met een referral het eerste jaar gratis is, dus mijn huidige card nog even aanhouden en Amex proberen kan altijd. Kunnen jullie een Flying Blue of een gewone Amex card aanraden? En kan iemand mij dan aan een referral helpen?U heeft een Nationale-Nederlanden Card aangevraagd. Om te beoordelen of u voldoet aan onze normen voor financiële draagkracht, kijken wij naar uw inkomsten en uw uitgaven. Uit de gegevens die u ons heeft gestuurd, blijkt dat u korter dan zes maanden in dienst bent bij uw huidige werkgever. Dat geeft ons weinig zekerheid over uw inkomen. Wij hebben uw aanvraag daarom afgewezen.
Wij kunnen uw aanvraag opnieuw beoordelen
Als u langer dan zes maanden in dienst bent of een andere bron van inkomsten heeft kunnen we uw aanvraag opnieuw beoordelen. Neem daarvoor contact op met de afdeling Acceptatie. U bereikt ons op werkdagen van 8.00 uur tot 18.00 uur op nummer 020 - 6 600 514 of per e-mail via aanvraag@icscards.nl.
American Express (Flying Blue) referraltopicNickk93 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:37:
En kan iemand mij dan aan een referral helpen?
Ze zoeken dus zekerheid met betrekking tot je inkomen. Als jij een vast contract hebt en niet meer in proeftijd zit lijkt mij dat die zekerheid er gewoon is, althans het lijkt me waardevoller dan het feit dat je contract nog geen 6 maanden oud is.Nickk93 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:37:
[...]
Dit is de exacte mail, zoals ik die van ICS heb ontvangen:
Ik zou ze bellen en dit aangeven. En eventueel vragen of ze de limiet lager willen zetten, mocht dat voor hun ook meer zekerheid/minder risico geven.
Er staat ook "of als je andere bronnen van inkomen hebt". Dus ik vraag me af of het echt alleen de contract duur is. Amex moet je trouwens ook 23k bruto voor verdienen.
Ik ga er niet vanuit dat mijn inkomen het probleem is. Ik verdien immers ruim meer dan 23k bruto per jaar, met een contract voor onbepaalde tijd, waarvan de proeftijd ook voorbij is. Ook heb ik geen woonlasten, aangezien ik nog bij mijn ouders woon. Daarnaast heb ik voor zover bekend geen (negatieve) BKR registratie. Bovendien ging het om een creditcard met een limiet van "slechts" 2500 euro.Barrycade schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:31:
Er staat ook "of als je andere bronnen van inkomen hebt". Dus ik vraag me af of het echt alleen de contract duur is. Amex moet je trouwens ook 23k bruto voor verdienen.
Ik ga het eens bij American Express proberen, alleen moet ik even een telefoontje wagen aan wat ik in moet vullen aangezien het voor mij noch een koopwoning noch een huurwoning is.
Het stukje 'andere bronnen van inkomsten' slaat op een toekomstige situatie waarbij ze opnieuw naar de aanvraag willen kijken, omdat er dan nieuwe omstandigheden zijn die (meer) zekerheid bieden voor de creditcardmaatschappij.Barrycade schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:31:
Ik vermoed dat er een hard 'knock out' criterium is voor contracten die minder dan 6 maanden oud zijn. In hoeverre 'onbepaalde tijd' daarin dan over het hoofd wordt gezien dan wel een bewust niet relevant wordt geacht voor de zekerheid is iets dat alleen de maatschappij kan aangeven. Daarvoor moet @Nickk93 dus zelf even contact opnemen.
Ik werd gisteren gebeld over Flying Blue (ooit aangemaakt voor een vluchtje LA) en men vroeg of ik interesse had in een Flying Blue AmEx kaart. Ik vlieg op dit moment eigenlijk vrijwel niet, maar in principe zou ik hier natuurlijk gewoon mijn aankopen mee kunnen doen. Maar goed, eerlijk gezegd gebruik ik daar op dit moment gewoon mijn pinpas voor en voor een aantal incidentele aankopen in het buitenland vaak mijn creditcard. Wat dat betreft vraag ik me af hoe zinvol het is om hier naar over te stappen. Daarnaast: is dit een credit of een debitcard?
_@/'
Ik ben destijds ook daarvoor gebeld en omdat het gratis was heb ik het aanbod geaccepteerd (nadat ik van het aanbod voor zilver, gold heb gemaakt), Kreeg er 22000 miles bij (voor de gold) en een klein deel heb ik nu gebruikt voor vliegticket kosten. Zet in je agenda wanneer je hem mote opzeggen en het levert alleen maar wat op. Kost verder niets extra, AMEX rekent erop dat je het vergeet op te zeggen en dan kost die kaart echt veel geld vergeleken met een visa of een mastercard en ik vind hem in verhouding weinig toevoegen tov die kaarten (heb beide)
Telt dit overigens wel mee dan als krediet bij een hypotheek aanvraag?
_@/'
Zover ik heb begrepen alleen als je akkoord gaat met het terug betalen in termijnen. Betaal je het bedrag elke maand in een keer (middels een automatische incasso bijvoorbeeld) dan telt het niet mee en bij AMEX heb ik dacht niet eens de mogelijkheid gehad om in termijnen te betalen.
Bij mijn hypotheekaanvraag (jaar geleden) telde de maximale roodstand op de creditcard mee in de hypotheekaanvraag.Steephh schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:26:
Overigens net als de maximale roodstand op mijn reguliere bankrekening.
Maar mocht je met je hypotheekaanvraag in de knoei komen door je credit card kun je hem natuurlijk altijd (tijdelijk) opzeggen en weer aanvragen na je hypotheek goedkeuring.
Ik raad het je overigens niet aan om dit te doen. Hypothekers zijn immers niet voor niets zo streng bij de aanvraag; je wilt niet door te hoge maandlasten in de problemen komen.
Heeft er iemand ervaring met het overstappen van een Flying Blue AMEX Silver naar Gold...
Wat kun je verwachten als je een telefoontje geeft na een jaar een Silver card gehad te hebben met een totale uitgave van +/- 7500euro in 1 jaar?
Lees links en rechts op internet dat als je wat klaagt over de jaarlijkse bijdrage dat deze dan wel omlaag kan,,, kun je ook nog aanspraak maken op extra miles?
En ja even bellen naar AMEX is sneller, maar ben benieuwd naar ervaringen hier mee
Wat kun je verwachten als je een telefoontje geeft na een jaar een Silver card gehad te hebben met een totale uitgave van +/- 7500euro in 1 jaar?
Lees links en rechts op internet dat als je wat klaagt over de jaarlijkse bijdrage dat deze dan wel omlaag kan,,, kun je ook nog aanspraak maken op extra miles?
En ja even bellen naar AMEX is sneller, maar ben benieuwd naar ervaringen hier mee
De Amex is een charge-card, de maandelijkse uitgaven dienen steeds z'n geheel terugbetaald te worden, hier heb je (uit m'n hoofd) 3 weken voor. Er is dus geen sprake van gespreid betalen, de kaart wordt niet geregistreerd bij BKR. Je bestedingsruimte op de kaart is geen vast bedrag maar groeit mee naarmate je steeds trouw je maandbedragen op tijd betaald (en hangt ook van hoogte van je uitgaven af).Steephh schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:26:
Zelf deze overstap gemaakt via de website, de bonus was medio dit jaar naar 20.000 miles opgetrokken.foto schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:31:
Heeft er iemand ervaring met het overstappen van een Flying Blue AMEX Silver naar Gold...
Dus die extra miles zul je sowieso krijgen.
In hoeverre men meegaat in korting op de kaartbijdrage en/of bijv 3 maanden dubbele miles, zal inderdaad van de spend afhangen maar dat lijkt me dan meer in de context dat je de kaart wilt opzeggen door de hoge kaartbijdrage, of beperkte acceptatie waardoor het sparen niet zo hard gaat. Als je belt dat je wilt upgraden naar gold en vervolgens klaagt over de hoogte van de kaartbijdrage is een beetje raar.
Bron: http://www.amweb.nl/schad...de-toch-vergoed-101103074Polisvoorwaarden zijn niet doorslaggevend voor de vraag of een verzekeraar schade moet vergoeden, blijkt uit een recente Kifid-uitspraak. Door misleidende informatie op een website van creditcardaanbieder American Express moet Ace een kaarthouder voor € 1.400 aan verloren spullen vergoeden, hoewel verlies volgens de polisvoorwaarden niet is gedekt.
Nou, dat die AMEX verzekering volledig waardeloos is, heb ik hier al genoeg beschreven, ik ga geen oude koeien uit de sloot halen. En JA, iedereen die zegt: Zeik niet, neem een andere kaart heeft gelijk. Maar die punten he.
Nu heb ik echter het volgende akkefietje. Ik heb een boot gehuurd in Amerika, die motorproblemen had. Na korte tijd stopte die en werden we afgesleept. Kan gebeuren en de maatschappij gaf aan dat ze geen kosten in rekening zouden brengen.
Nu houden ze toch 200,- in en reageren niet op mail of bellen. Nou, geen probleem, bel ik AMEX toch? Nee.
Die geven aan dat ik moet aantonen dat die boot kapot is gegaan. Dat is moeilijk, heb wel foto's dat we gesleept worden, maar men wil een document. Men geeft aan dat ik maatschappij moet aanschrijven, maar dan heb ik nu 15(!) keer gedaan, zonder resultaat.
En AMEX stopt dan gewoon. Als het bedrijf niet reageert, kunnen zij het geld niet storneren.
Na de verzekering, is dit dus ook geen bescherming bij AMEX.
Nu heb ik echter het volgende akkefietje. Ik heb een boot gehuurd in Amerika, die motorproblemen had. Na korte tijd stopte die en werden we afgesleept. Kan gebeuren en de maatschappij gaf aan dat ze geen kosten in rekening zouden brengen.
Nu houden ze toch 200,- in en reageren niet op mail of bellen. Nou, geen probleem, bel ik AMEX toch? Nee.
Die geven aan dat ik moet aantonen dat die boot kapot is gegaan. Dat is moeilijk, heb wel foto's dat we gesleept worden, maar men wil een document. Men geeft aan dat ik maatschappij moet aanschrijven, maar dan heb ik nu 15(!) keer gedaan, zonder resultaat.
En AMEX stopt dan gewoon. Als het bedrijf niet reageert, kunnen zij het geld niet storneren.
Na de verzekering, is dit dus ook geen bescherming bij AMEX.
Je had ook gewoon direct moeten aangeven dat je de charge niet herkent en gepoogd hebt het bedrijf te contacteren maar dat er niemand reageert... Ipv een heel verhaal over boot kapot etc etc. Dan hadden hun de transactie gevlagd en contact proberen op te nemen met de verhuurmaatschappij en als die net als bij jou niet hadden gereageert dan had je je centjes in no time terug.
Ik ben vrij tevreden over de verzekering die AMEX biedt, wel kan het soms een tijdje duren voordat je case behandeld is en mijn eigen ervaring leert me dat het het proces versneld als je je betoog in de mail in het engels doet.
Ik ben vrij tevreden over de verzekering die AMEX biedt, wel kan het soms een tijdje duren voordat je case behandeld is en mijn eigen ervaring leert me dat het het proces versneld als je je betoog in de mail in het engels doet.
Reist men hier weleens naar India? Hoe is Mastercard Debit acceptatie daar? Ga over een paar maanden 10 dagen west-India bezoeken, en vroeg me af of die kaart genoeg is (al was het maar op roepies bij een ATM op te nemen).
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Volgens Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Maestro_(debit_card)) gebruikt India Maestro-kaarten, dus zou je gewone bankpas daar moeten werken (als je die voor Azië aanzet in de app van je bank).
Sinds 2012 heb ik een ABN AMRO creditcard Mastercard (ICS) en ik gebruik hem bijna nooit alleen af en toe als het echt moet en niet anders kan. Ik probeer hem zo weinig mogelijk te gebruiken omdat de rente namelijk erg hoog is met 15% op jaarbasis en ik weet dat ik dat uiteindelijk moet terug betalen met rente. Ik betaal ongeveer €18,- per jaar aan de kaart. Geld over maken naar je creditcard gaat snel bij ABN AMRO omdat dit van ABN rekening gaat naar ABN AMRO creditcard. De website is heel erg overzichtelijk en makkelijk te gebruiken. Een CreditCard vind ik wel heel handig.
Vroeger had ik van ING creditcard Mastercard maar dat vond ik niet heel erg goed en heb die afgezegd.
Vroeger had ik van ING creditcard Mastercard maar dat vond ik niet heel erg goed en heb die afgezegd.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Niet als je geen gebruik maakt van de 'gespreid betalen' faciliteit, dan betaal je niet/nooit rente.Van der Berg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:30:
Ik probeer hem zo weinig mogelijk te gebruiken omdat de rente namelijk erg hoog is met 15% op jaarbasis en ik weet dat ik dat uiteindelijk moet terug betalen met rente.
Volgens mij heb ik dat aan staan 'gespreid betalen' in mijn profiel.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Je kan het uitzetten; dan wordt het openstaande saldo van die maand in 1x geincasseerd van je rekening. Betaal je geen rente (natuurlijk wel de jaarlijkse kaartbijdrage).Van der Berg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:42:
Volgens mij heb ik dat aan staan 'gespreid betalen' in mijn profiel.
"rood" staan op zo'n kaart is duur....
Ik gebruik hem als mijn normale pin card (mits geen extra kosten berekend worden, in NL dan..), met soms wat extra zekerheden (handig buitenland/ internet bestellingen als Paypal er niet is..).
En... in het buitenland super handig met retour storten.. stel je hebt een camper gehuurd en je bent niet tevreden en ze willen je compenseren met een bedrag en je wilt het niet contant, maar wel snel hebben..., dan storten ze het zo op jouw credit kaart.
Of dat inmiddels ook kan op een normale bank kaart als v/d ING????
Ik gebruik hem als mijn normale pin card (mits geen extra kosten berekend worden, in NL dan..), met soms wat extra zekerheden (handig buitenland/ internet bestellingen als Paypal er niet is..).
En... in het buitenland super handig met retour storten.. stel je hebt een camper gehuurd en je bent niet tevreden en ze willen je compenseren met een bedrag en je wilt het niet contant, maar wel snel hebben..., dan storten ze het zo op jouw credit kaart.
Of dat inmiddels ook kan op een normale bank kaart als v/d ING????
[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 16-10-2017 23:19 ]
Verwijderd
Een vraagje
Als je de ICS Visa Gold aanvraagt
Hier zit Vpay op dus is als een pinpas te gebruiken heel handig, maar moet je een kopie loonstrook versturen of bellen ze je werkgever bijv.
Hoe controleert ICS of je loon klopt en wat moet ik ze allemaal opsturen
Als je de ICS Visa Gold aanvraagt
Hier zit Vpay op dus is als een pinpas te gebruiken heel handig, maar moet je een kopie loonstrook versturen of bellen ze je werkgever bijv.
Hoe controleert ICS of je loon klopt en wat moet ik ze allemaal opsturen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 10:15 ]
Zet eens een link naar de voorwaarden hier... dan kunnen we ff meelezen....
Verwijderd
Van ICS?route99 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:34:
Zet eens een link naar de voorwaarden hier... dan kunnen we ff meelezen....
Yep... Daar waar je gevraagd wordt om van alles op te sturen. Als ik goed lees gaat het toch over ICS?
Verwijderd
Bij dezeroute99 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:03:
Yep... Daar waar je gevraagd wordt om van alles op te sturen. Als ik goed lees gaat het toch over ICS?
https://www.worldcard.nl/pdf/algvoorw-ccd-world-card.pdf
Ik heb de aanvraag pas gedaan maar ben benieuwd wat ze willen inzien en wat mogen ze uberhaupt vragen.
Dit kan hem niet zijn als dit jouw probleem zou zijn....
Lees maar na: geen woord te vinden van
Het is toch erg handig om aan de hand van de feiten nl even te overleggen...en die zie ik nog niet.
Als het wel zo zou zijn zou het nl in de voorwaarden moeten staan.
Lees maar na: geen woord te vinden van
- salaris
- loon
- strook
- werkgever
Het is toch erg handig om aan de hand van de feiten nl even te overleggen...en die zie ik nog niet.
Voor de grap kijk ik ook even naar die Visa World Card en vraag me af hoe dat eigenlijk zit met reisverzekeringen via CCs: die geldt indien je de reis met de kaart aanschaft, maar hoe 'schaf' je een reis aan? Vliegtickets? Autohuur? Vakantiewoning? Als ik gewoon in m'n eigen auto spring, naar vrienden in Italie ga en daar na een week een been breek, hoe heb ik dan een reis aangeschaft?
@Verwijderd @route99 ICS voert een kredietwaardigheidsbeoordeling uit bij het aanvragen van een creditcard en bij het verhogen van de bestedingslimiet. Deze bestaat onder andere uit een toetsing in het Centraal Krediet Informatiesysteem bij Stichting BKR en een berekening van de beschikbare kredietruimte op basis van door de aanvrager aangeleverde gegevens en externe informatie, zoals de leennormen NVB.
De afdeling Acceptatie kan besluiten tot het vragen om aanvullende informatie, zoals bijvoorbeeld het overleggen van een loonstrook. Dit is echter een interne procedure en de exacte condities en voorwaarden hiervan zijn niet openbaar. Normaal gesproken beoordeelt ICS een aanvraag binnen 10 werkdagen.
De afdeling Acceptatie kan besluiten tot het vragen om aanvullende informatie, zoals bijvoorbeeld het overleggen van een loonstrook. Dit is echter een interne procedure en de exacte condities en voorwaarden hiervan zijn niet openbaar. Normaal gesproken beoordeelt ICS een aanvraag binnen 10 werkdagen.
In zo'n geval ben je bij AMEX al gedekt als je de brandstof met de kaart hebt betaald. Ik heb eerlijk gezegd tot nu toe niet hoeven te bewijzen dat ik de reis zo veel mogelijk met de kaart heb betaald.Brent schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:11:
Voor de grap kijk ik ook even naar die Visa World Card en vraag me af hoe dat eigenlijk zit met reisverzekeringen via CCs: die geldt indien je de reis met de kaart aanschaft, maar hoe 'schaf' je een reis aan? Vliegtickets? Autohuur? Vakantiewoning? Als ik gewoon in m'n eigen auto spring, naar vrienden in Italie ga en daar na een week een been breek, hoe heb ik dan een reis aangeschaft?
AMEX dekt ook gewoon als je kan bewijzen dat je niet met AMEX kon betalen. Heb ik vorig jaar nog gehad. Na het betalen voor de zekerheid direct gebeld, bewezen dat het niet kon (samen met de medewerker naar de website van supersaver gegaan) en een casenummer gekregen.Jongste liet op die desbetreffende reis z'n 3DS in het vliegtuig liggen bij de overstap op Heathrow, niet meer terug gevonden, wel grotendeels vergoed door AMEX.
PSN: Kjujay
Verwijderd
Dat zijn de voorwaarden iig.route99 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:11:
Dit kan hem niet zijn als dit jouw probleem zou zijn....
Lees maar na: geen woord te vinden vanDus even een betere link plaatsen....
- salaris
- loon
- strook
- werkgever
Ben benieuwd of ze naar niks vragen want bij de ING hoefde dat niet. Nu bij qander moet dit weer wel.
Verwijderd
Dan kunnen ze dit in theorie altijd doen eigenlijk zonder er aanleiding naar te hebben maar pur voor de zekerheid lijkt mijCadezo schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:16:
@Verwijderd @route99 ICS voert een kredietwaardigheidsbeoordeling uit bij het aanvragen van een creditcard en bij het verhogen van de bestedingslimiet. Deze bestaat onder andere uit een toetsing in het Centraal Krediet Informatiesysteem bij Stichting BKR en een berekening van de beschikbare kredietruimte op basis van door de aanvrager aangeleverde gegevens en externe informatie, zoals de leennormen NVB.
Maarja, da's AMEX, die zullen we wat flexibeler zijn dan ICS gok ik zo. Het lijkt me gewoon lastig vast te stellen wat nu precies een reis is, en hoe je die aanschaft.Kju schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:18:
[...]
In zo'n geval ben je bij AMEX al gedekt als je de brandstof met de kaart hebt betaald. Ik heb eerlijk gezegd tot nu toe niet hoeven te bewijzen dat ik de reis zo veel mogelijk met de kaart heb betaald.
AMEX dekt ook gewoon als je kan bewijzen dat je niet met AMEX kon betalen. Heb ik vorig jaar nog gehad. Na het betalen voor de zekerheid direct gebeld, bewezen dat het niet kon (samen met de medewerker naar de website van supersaver gegaan) en een casenummer gekregen.Jongste liet op die desbetreffende reis z'n 3DS in het vliegtuig liggen bij de overstap op Heathrow, niet meer terug gevonden, wel grotendeels vergoed door AMEX.
@Brent @Kju Lees hier in het topic even de ervaringen terug van PWM met de Amex Reisverzekering... dan zijn de ervaringen wisselend.
Heeft wellicht ook te maken met hoe vaak je iets claimt.
Als het in de voorwaarden niet duidelijk staat en/of het een grijs gebied is, zou je van te voren met Amex/verzekeraar contact moeten opnemen en e.e.a. zwart op wit laten zetten, mocht er achteraf aanspraak op de verzekering gemaakt moeten worden.
Heeft wellicht ook te maken met hoe vaak je iets claimt.
Als het in de voorwaarden niet duidelijk staat en/of het een grijs gebied is, zou je van te voren met Amex/verzekeraar contact moeten opnemen en e.e.a. zwart op wit laten zetten, mocht er achteraf aanspraak op de verzekering gemaakt moeten worden.
Dat zou kunnen, het is inderdaad geen transparant proces. Ik kan echter wel zeggen dat ICS hier echter wel richtlijnen voor heeft, het is geen volledige willekeur en er wordt dus ook niet altijd om aanvullende informatie gevraagd.Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:46:
[...]
Dan kunnen ze dit in theorie altijd doen eigenlijk zonder er aanleiding naar te hebben maar pur voor de zekerheid lijkt mij
Verwijderd
Ben benieuwd!Cadezo schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:54:
[...]
Dat zou kunnen, het is inderdaad geen transparant proces. Ik kan echter wel zeggen dat ICS hier echter wel richtlijnen voor heeft, het is geen volledige willekeur en er wordt dus ook niet altijd om aanvullende informatie gevraagd.
Verwijderd
ICS vraagt om een bankafschrift waarin duidelijk zichtbaar het salaris word gestort
Dit vragen ze voor beide kaarten die ik heb aangevraagd de Gold van Visa en Mastercard.
Vraag me af of ze serieus het hele bankafschrift gaan doorlezen of dat ze alleen kijken hoeveel er is bijgeschreven en hoeveel af(aangezien het nogal veel paginas zijn)
Dit vragen ze voor beide kaarten die ik heb aangevraagd de Gold van Visa en Mastercard.
Vraag me af of ze serieus het hele bankafschrift gaan doorlezen of dat ze alleen kijken hoeveel er is bijgeschreven en hoeveel af(aangezien het nogal veel paginas zijn)
Ik heb een bankafschrift met alleen de bijschrijving van het salaris gestuurd (selectie op datum en meer was er niet die dag) en dat is gewoon geaccepteerd. Idem met betaling van de hypotheek, ook enkel dat bedrag zichtbaar. Ze vragen ook enkel om bewijzen van die twee zaken (of huurafschrijving).Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:01:
ICS vraagt om een bankafschrift waarin duidelijk zichtbaar het salaris word gestort
[ Voor 5% gewijzigd door Bastien op 24-10-2017 12:06 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ik heb interesse in een AMEX Gold Card of AMEX FB (flying blue) Gold Card. Via de referraltopic kan ik beide met gunstige condities aanvragen.
Wat heb ik nu?
Bijenkorfcard (Mastercard). Ik probeer zo veel mogelijk aankopen via deze kaart te laten lopen om shoptegoed op te bouwen. Hierbij moet ik 500 euro uitgeven om 2,50 shoptegoed te hebben. Transacties worden nadelig afgerond per 5 euro, want je krijgt een punt per 5 euro. 39,76 wordt dus gezien als 35 euro. Kortom, ik moet 200 euro uitgeven om idealiter 1 euro shoptegoed te krijgen. De acceptatie van deze kaart vind ik uitstekend en betalen met NFC is eveneens handig. Ook geld opnemen in buitenlandse valuta uit eigen tegoed kost slechts 1,50.
Waarom wat anders?
Maar dan die 22.000 punten van AMEX (Gold Card) of 11.000 via FB Gold. Daarmee kan ik Bol.com kaart krijgen van 100 euro of een Mediamarkt bon ter waarde van 100 euro voor 24.400 punten. Bij 22.800 punten krijg ik een Bijenkorf tegoed bon van 100 euro. Dat betekent 228 punten per euro. Met Gold spaar je 1,2 punt per euro, dus je moet 190 euro uitgeven voor 1 euro Bijenkorftegoed. Soit, via Bijenkorfaankopen kan je sneller sparen, maar dat doe ik nagenoeg niet. Bovendien kan ik de Reward punten aan veel meer besteden dan aan Bijenkorf punten. Ook Airline punten (5 punten zijn 4 FB punten).
Ik zie dat je bij FB Gold geen loungetoegang hebt. Maar ja, dat is bij Gold toch maar 2 keer per jaar, dus is dat echt een nadeel? Wel kan ik veel sneller FB punten sparen met zo'n FB kaart, wat handig kan zijn bij tickets van Transavia (inter-Europa) en KLM. Ook bij Aeroflot?
Mijn vermoeden was dat er gunstigere rewardprogramma's zijn en AMEX lijkt een interessanter rewardprogramma te hebben dan de Bijenkorfcard. Extra kaarten zonder bijbetaling vind ik ook gunstig. Maar ik ben vooral benieuwd, welk van de twee ik moet nemen?
Vandaar dat ik de volgende vragen heb:
Is er iemand die ook voor deze keuze stond en welke van de twee is het geworden?
Ik las dat het aanvraag/goedkeuringsproces ongeveer tien werkdagen kan duren. Is er een proces om het te versnellen? Zou de kaart graag volgende week zondag willen hebben...
Kunnen ook FB punten worden gespaard via Aeroflot?
Kunnen FB punten worden omgewisseld in (normale) Membership punten?
Wat heb ik nu?
Bijenkorfcard (Mastercard). Ik probeer zo veel mogelijk aankopen via deze kaart te laten lopen om shoptegoed op te bouwen. Hierbij moet ik 500 euro uitgeven om 2,50 shoptegoed te hebben. Transacties worden nadelig afgerond per 5 euro, want je krijgt een punt per 5 euro. 39,76 wordt dus gezien als 35 euro. Kortom, ik moet 200 euro uitgeven om idealiter 1 euro shoptegoed te krijgen. De acceptatie van deze kaart vind ik uitstekend en betalen met NFC is eveneens handig. Ook geld opnemen in buitenlandse valuta uit eigen tegoed kost slechts 1,50.
Waarom wat anders?
Maar dan die 22.000 punten van AMEX (Gold Card) of 11.000 via FB Gold. Daarmee kan ik Bol.com kaart krijgen van 100 euro of een Mediamarkt bon ter waarde van 100 euro voor 24.400 punten. Bij 22.800 punten krijg ik een Bijenkorf tegoed bon van 100 euro. Dat betekent 228 punten per euro. Met Gold spaar je 1,2 punt per euro, dus je moet 190 euro uitgeven voor 1 euro Bijenkorftegoed. Soit, via Bijenkorfaankopen kan je sneller sparen, maar dat doe ik nagenoeg niet. Bovendien kan ik de Reward punten aan veel meer besteden dan aan Bijenkorf punten. Ook Airline punten (5 punten zijn 4 FB punten).
Ik zie dat je bij FB Gold geen loungetoegang hebt. Maar ja, dat is bij Gold toch maar 2 keer per jaar, dus is dat echt een nadeel? Wel kan ik veel sneller FB punten sparen met zo'n FB kaart, wat handig kan zijn bij tickets van Transavia (inter-Europa) en KLM. Ook bij Aeroflot?
Mijn vermoeden was dat er gunstigere rewardprogramma's zijn en AMEX lijkt een interessanter rewardprogramma te hebben dan de Bijenkorfcard. Extra kaarten zonder bijbetaling vind ik ook gunstig. Maar ik ben vooral benieuwd, welk van de twee ik moet nemen?
Is er iemand die ook voor deze keuze stond en welke van de twee is het geworden?
Ik las dat het aanvraag/goedkeuringsproces ongeveer tien werkdagen kan duren. Is er een proces om het te versnellen? Zou de kaart graag volgende week zondag willen hebben...
Kunnen ook FB punten worden gespaard via Aeroflot?
Kunnen FB punten worden omgewisseld in (normale) Membership punten?
Ik heb eerst FB Gold gehad. Ik spaarde op zich wel snel maar had al vrij snel door dat ik vrijwel nooit met KLM zou reizen en dat het uitgeven van FB-miles voor mij persoonlijk niet interessant was.wilmundo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:31:
[...]
Na vier maanden ofzo al overgestapt naar de reguliere Gold en kort daarna weer de reguliere Platinum.
Voor mij was loungetoegang wel belangrijk omdat ik vaak een ticket met overstap boek en met kids is het dan prettig om ergens rustig te wachten met overstappen. De priority pass die je bij platinum krijgt is een stuk uitgebreider en met "onbeperkt" toegang voor ons vieren. Tegenwoordig krijg je ook 1,5 reward points per euro met platinum.
Ik denk het niet. Misschien als je platinum aanvraagt en een ander platinum member een goed woordje voor je doet.Ik las dat het aanvraag/goedkeuringsproces ongeveer tien werkdagen kan duren. Is er een proces om het te versnellen? Zou de kaart graag volgende week zondag willen hebben...
Ja.Kunnen ook FB punten worden gespaard via Aeroflot?
Voor zo ver ik weet niet.Kunnen FB punten worden omgewisseld in (normale) Membership punten?
Ik heb zelf de Bijenkorfkaart (via ICS) en hier ook tevreden over. Het loont uiteraard alleen de moeite als je ook bij de Bijenkorf aankopen doet.wilmundo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:31:
Bijenkorfcard (Mastercard). <...> Transacties worden nadelig afgerond per 5 euro, want je krijgt een punt per 5 euro. 39,76 wordt dus gezien als 35 euro. Kortom, ik moet 200 euro uitgeven om idealiter 1 euro shoptegoed te krijgen. De acceptatie van deze kaart vind ik uitstekend en betalen met NFC is eveneens handig. Ook geld opnemen in buitenlandse valuta uit eigen tegoed kost slechts 1,50.
Wat je aangeeft over de afronding klopt niet. Althans, per transactie zie je wel die afronding, maar achter de schermen wordt het gewoon goed bijgehouden. Kijk maar eens naar het totaal aantal punten en de daarbij vermelde waarde. Effectief krijg je dus 0,5% Bijenkorftegoed bij aankopen buiten de Bijenkorf.
Overigens raad ik voor transacties in vreemde valuta de (gratis) N26 of Revolut debit MasterCard aan, daarmee betaal je niet de koersopslag die ICS wel rekent.
Waarom niet beide? Ik heb zelf de FB Gold, naast de Bijenkorfcard. Bij winkels en online waar Amex geaccepteerd wordt gebruik ik die, maar veel merchants accepteren geen Amex en haal ik de Bijenkorfkaart tevoorschijn. De kosten van de Bijenkorfcard haal ik er met de punten ruim uit. Met de Amex FB Gold ook ivm referrals en bonuspunten bij upgraden.Waarom wat anders?
dank voor dit overzicht, ik ga ook maar eens verdiepen of een overstap naar de 'gewone' kaart ipv FB interessant is.Maar dan die 22.000 punten van AMEX (Gold Card) of 11.000 via FB Gold. Daarmee kan ik Bol.com kaart krijgen van 100 euro of een Mediamarkt bon ter waarde van 100 euro voor 24.400 punten. Bij 22.800 punten krijg ik een Bijenkorf tegoed bon van 100 euro. Dat betekent 228 punten per euro. Met Gold spaar je 1,2 punt per euro, dus je moet 190 euro uitgeven voor 1 euro Bijenkorftegoed. Soit, via Bijenkorfaankopen kan je sneller sparen, maar dat doe ik nagenoeg niet. Bovendien kan ik de Reward punten aan veel meer besteden dan aan Bijenkorf punten. Ook Airline punten (5 punten zijn 4 FB punten).
Heb zelf me eerder verdiept in Priority Pass (zelf geen ervaring mee). In hoeverre 2x loungetoegang een nadeel is valt moeilijk te zeggen, hangt met name van je reisgedrag af. Loungetoegang kan prettig zijn als je een overstap hebt en je moet wachten, je bespaart ook op kosten voor eten en drinken. Echter met de Priority Pass kom je geselecteerde lounges binnen en het aanbod kan wisselend zijn lees ik zo her en der op internet. Eventueel kun je ook loungetoegang kopen met bijvoorbeeld de app Loungebuddy.Ik zie dat je bij FB Gold geen loungetoegang hebt. Maar ja, dat is bij Gold toch maar 2 keer per jaar, dus is dat echt een nadeel? Wel kan ik veel sneller FB punten sparen met zo'n FB kaart, wat handig kan zijn bij tickets van Transavia (inter-Europa) en KLM. Ook bij Aeroflot?
Afhankelijk van je spend: beide dusMijn vermoeden was dat er gunstigere rewardprogramma's zijn en AMEX lijkt een interessanter rewardprogramma te hebben dan de Bijenkorfcard. Extra kaarten zonder bijbetaling vind ik ook gunstig. Maar ik ben vooral benieuwd, welk van de twee ik moet nemen?
Sowieso is de 'gewone' Amex veelzijdiger wat betreft awards, maar die voorbeelden heb je al eerder genoemd.
Verwijderd
Dat lukte me niet of ik wist niet hoe ik dat kon klaarspelen.Bastien schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:05:
[...]
Ik heb een bankafschrift met alleen de bijschrijving van het salaris gestuurd (selectie op datum en meer was er niet die dag) en dat is gewoon geaccepteerd. Idem met betaling van de hypotheek, ook enkel dat bedrag zichtbaar. Ze vragen ook enkel om bewijzen van die twee zaken (of huurafschrijving).
Vraag me af of ze de loon eruit kunnen halen heb 2 werkgevers
@Kju en Wally2002: dank voor de info. Een ticket met overstap wordt toch wel een stuk interessanter met toegang tot lounges. Ik heb hier naar gekeken en ik zag dat je zowel met Mastercard Black als met AMEX Platinum een priority pass met onbeperkte toegang krijgt. Dankzij jouw (Kju) informatie heb ik de Gold Card aangevraagd en ik ben wel benieuwd hoe de loungetoegang (2x) mij bevalt.
@Wally2002: Op dit moment heb ik 3.893 punten en als ik dat vermenigvuldig met 0,025 kom ik inderdaad aan de waarde die het vertegenwoordigt. Deze informatie is denk ik onvoldoende om te concluderen dat het goed wordt bijgehouden. Immers, het besteed bedrag staat niet vermeld. Zou deze wel genoemd worden, dan kan je nagaan of je 0,5% van je uitgaven aan tegoed hebt ontvangen. Mogelijk bedoelde je dat het genoemd aantal punten correspondeert met het totaal (niet afgerond) uitgegeven bedrag. Als dat zo is, dan wordt er inderdaad niet nadelig afgerond.
Ik heb het inderdaad eerder met je gehad over de koersopslag van ICS die 2% bedraagt. Je had toen aangegeven dat na aftrek van opgebouw Bijenkorftegoed de opslag nog 1,5% bedraagt. Op zich vallen mijn uitgaven in vreemde valuta best mee (denk ik). Aan de andere kant (hardop denkend): stel je hebt zo’n Revolut (of alternatieve kaart). Heeft het dan bv zin om op een site als AliExpress te betalen in de oorspronkelijke valuta? Vanwege heb gemak vink ik eigenlijk altijd euro aan, maar het zou me niets verbazen als dat een stuk ongustiger is. Maar ook hier betreft het geen hoge uitgaven, dus het absolute voordeel is in mijn geval niet heel hoog.
Je hebt gelijk, beide aanhouden is wat betreft acceptatie zeker een groot voordeel. Bovendien is de jaarbijdrage van de Bijenkorfcard ook te verwaarlozen vergeleken bij andere kaarten die hier passeren. Het tegoed maakt inderdaad een hoop goed. Heb toch al een aantal keer het puntenaantal gebruikt. Graag gedaan voor het overzicht. Ik ben dus voor een Gold Card gegaan vanwege de veelzijdigheid. Ik ging gisteren kijken op de site van Transavia waar je kunt betalen met FB points. Een enkele ticket binnen Europa kostte 71 euro. Met FB points was dit 25.000 plus circa 22,50 of zo bijbetalen. Dat zie ik dus echt als een waste of points.
Overigens, als m’n automatische incasso’s konden lopen via m’n cc, dan zou dat ideaal zijn in combinatie met nagenoeg ieder rewardprogramma. Heb jij of wellicht anderen tips om nog meer via cc af te rekenen? Paypal is al gekoppeld aan de cc, maar daar betaal ik zelden mee. Ik zat te denken aan Vodafone Wallet (of een andere Wallet). Deze kan gekoppeld worden aan de Mastercard zodat je met je mobiel via NFC kan betalen. Ik zie het zo: (rekeningen) betalen moet ik toch. Dus waarom niet een heel klein slaatje eruit slaan?
@Wally2002: Op dit moment heb ik 3.893 punten en als ik dat vermenigvuldig met 0,025 kom ik inderdaad aan de waarde die het vertegenwoordigt. Deze informatie is denk ik onvoldoende om te concluderen dat het goed wordt bijgehouden. Immers, het besteed bedrag staat niet vermeld. Zou deze wel genoemd worden, dan kan je nagaan of je 0,5% van je uitgaven aan tegoed hebt ontvangen. Mogelijk bedoelde je dat het genoemd aantal punten correspondeert met het totaal (niet afgerond) uitgegeven bedrag. Als dat zo is, dan wordt er inderdaad niet nadelig afgerond.
Ik heb het inderdaad eerder met je gehad over de koersopslag van ICS die 2% bedraagt. Je had toen aangegeven dat na aftrek van opgebouw Bijenkorftegoed de opslag nog 1,5% bedraagt. Op zich vallen mijn uitgaven in vreemde valuta best mee (denk ik). Aan de andere kant (hardop denkend): stel je hebt zo’n Revolut (of alternatieve kaart). Heeft het dan bv zin om op een site als AliExpress te betalen in de oorspronkelijke valuta? Vanwege heb gemak vink ik eigenlijk altijd euro aan, maar het zou me niets verbazen als dat een stuk ongustiger is. Maar ook hier betreft het geen hoge uitgaven, dus het absolute voordeel is in mijn geval niet heel hoog.
Je hebt gelijk, beide aanhouden is wat betreft acceptatie zeker een groot voordeel. Bovendien is de jaarbijdrage van de Bijenkorfcard ook te verwaarlozen vergeleken bij andere kaarten die hier passeren. Het tegoed maakt inderdaad een hoop goed. Heb toch al een aantal keer het puntenaantal gebruikt. Graag gedaan voor het overzicht. Ik ben dus voor een Gold Card gegaan vanwege de veelzijdigheid. Ik ging gisteren kijken op de site van Transavia waar je kunt betalen met FB points. Een enkele ticket binnen Europa kostte 71 euro. Met FB points was dit 25.000 plus circa 22,50 of zo bijbetalen. Dat zie ik dus echt als een waste of points.
Overigens, als m’n automatische incasso’s konden lopen via m’n cc, dan zou dat ideaal zijn in combinatie met nagenoeg ieder rewardprogramma. Heb jij of wellicht anderen tips om nog meer via cc af te rekenen? Paypal is al gekoppeld aan de cc, maar daar betaal ik zelden mee. Ik zat te denken aan Vodafone Wallet (of een andere Wallet). Deze kan gekoppeld worden aan de Mastercard zodat je met je mobiel via NFC kan betalen. Ik zie het zo: (rekeningen) betalen moet ik toch. Dus waarom niet een heel klein slaatje eruit slaan?
@wilmundo Je hebt natuurlijk gelijk met het terugrekenen van het totaal aantal punten naar Bijenkorftegoed, de vraag is of het totaal aantal punten overeenkomt met je uitgaven.
Ik heb het ongeveer twee jaar geleden wel doorgerekend en toen bleek het wel te kloppen met de uitgaven op m'n kaart, per transactieregel zie je een afgerond aantal punten maar achter de schermen werd er 'achter de komma' gerekend.
Overigens wel een trigger om dat weer eens te checken, een eerste zoektocht naar uitleg hierover op de ICS Bijenkorfcard site leverde vooralsnog niets op.
Grappig dat je de MasterCard Black noemt, daar hoor je weinig over maar is best een interessant product. Inderdaad is de gekoppelde Priority Pass met onbeperkt loungetoegang in geselecteerde lounges zeer interessant, maar ook de verzekeringsvoorwaarden van de reisverzekering zijn beter dan de Amex Gold of Platinum verzekering. Vooral het feit dat je reis niet perse met de gekoppelde kaart hoeft te zijn betaald.
Helaas spaar je verder geen punten dus zul je de jaarlijkse kaartbijdrage moeten afzetten tegen vooral de verzekeringen en loungetoegang.
Wat betreft de wisselkoers, de ICS 2% is bovenop de door MasterCard vastgestelde wisselkoers. En die is niet perse gelijk aan de 'mid-market rate' die Revolut op werkdagen hanteert. De 1,5% is idd als je 2 - 0,5% (zijnde Bijenkorfpuntentegoed) doet, maar dan betaal je nog steeds 1,5% teveel
Bij betalingen met Revolut e.d. altijd in de plaatselijke valuta afrekenen, vaak worden door dat soort sites ongunstige wisselkoersen naar euro gehanteerd. Idem voor bijvoorbeeld PayPal en Amazon.
Tickets met FB miles betalen is altijd goed opletten: volgens mij geeft Transavia per definitie weinig waarde voor je punten. Bij KLM komen aan het begin van elke maand promo award-tickets beschikbaar, dan is het veel interessanter, zeker intercontinentaal en/of businessclass.
Wat betreft betalen via cc ipv incasso's: helaas is dit in NL nog zeer ongebruikelijk, eigenlijk begint creditcardacceptatie pas sinds een aantal jaren wat meer van de grond te komen. Creditcards worden m.i. toch al snel geassocieerd met schulden ('Amerikaanse toestanden'), we hebben al heel lang een goedkoop debitcardsysteem (PIN) met zeer lage transactiekosten wat behoorlijk gepushed werd en wordt door banken (is goed gelukt gezien het werkwoord 'pinnen'), in combinatie met iDeal, en de kruideniersmentaliteit bij ondernemers (acceptatie van cc's kost geld).
Tips om je uitgaven via cc te maximaliseren :
- Online kun je meestal altijd wel terecht, sowieso koppelen aan PayPal.
- In z'n algemeenheid accepteren de grote (internationale) ketens eerder creditcard dan de plaatselijke ondernemer. Verder is de kans groot dat je bij 'duurdere'/'luxere' winkels terecht kunt met cc.
- In toeristische gebieden is de kans ook groter dat CC wordt geaccepteerd.
Verder concreet de volgende tips:
- Supermarkten: Dirk, Lidl, Jumbo accepteren Visa en MC, veel Jumbo's ook Amex. AH vrijwel nergens cc, wel MC en Visa bij AH to Go's op treinstations
- Department stores: Bijenkorf (vooral interessant icm Bijenkorfcard) en Hudson's Bay accepteren alle kaarten.
- HEMA alleen MC en Visa
- Openbaar Vervoer/OV-chipkaart: NS kaartautomaten accepteren CC incl Amex, maar let op: er worden nog wel transactiekosten berekend (vanaf volgend jaar niet meer toegestaan ivm EU regelgeving)
- Bouwmarkten; Praxis (en volgens mij ook Gamma) accepteren MC en Visa
- IKEA (alle kaarten)
- Vodafone wallet accepteert MC en Visa, en via Paypal ook Amex
- verder zou je aan constructies kunnen denken met aanschaf van cadeaukaarten/bonnen e.d. die je vervolgens kunt uitgeven op plekken waar geen cc wordt geaccepteerd, maar concrete voorbeelden heb ik daarvan niet.
Ik heb het ongeveer twee jaar geleden wel doorgerekend en toen bleek het wel te kloppen met de uitgaven op m'n kaart, per transactieregel zie je een afgerond aantal punten maar achter de schermen werd er 'achter de komma' gerekend.
Overigens wel een trigger om dat weer eens te checken, een eerste zoektocht naar uitleg hierover op de ICS Bijenkorfcard site leverde vooralsnog niets op.
Grappig dat je de MasterCard Black noemt, daar hoor je weinig over maar is best een interessant product. Inderdaad is de gekoppelde Priority Pass met onbeperkt loungetoegang in geselecteerde lounges zeer interessant, maar ook de verzekeringsvoorwaarden van de reisverzekering zijn beter dan de Amex Gold of Platinum verzekering. Vooral het feit dat je reis niet perse met de gekoppelde kaart hoeft te zijn betaald.
Helaas spaar je verder geen punten dus zul je de jaarlijkse kaartbijdrage moeten afzetten tegen vooral de verzekeringen en loungetoegang.
Wat betreft de wisselkoers, de ICS 2% is bovenop de door MasterCard vastgestelde wisselkoers. En die is niet perse gelijk aan de 'mid-market rate' die Revolut op werkdagen hanteert. De 1,5% is idd als je 2 - 0,5% (zijnde Bijenkorfpuntentegoed) doet, maar dan betaal je nog steeds 1,5% teveel
Bij betalingen met Revolut e.d. altijd in de plaatselijke valuta afrekenen, vaak worden door dat soort sites ongunstige wisselkoersen naar euro gehanteerd. Idem voor bijvoorbeeld PayPal en Amazon.
Tickets met FB miles betalen is altijd goed opletten: volgens mij geeft Transavia per definitie weinig waarde voor je punten. Bij KLM komen aan het begin van elke maand promo award-tickets beschikbaar, dan is het veel interessanter, zeker intercontinentaal en/of businessclass.
Wat betreft betalen via cc ipv incasso's: helaas is dit in NL nog zeer ongebruikelijk, eigenlijk begint creditcardacceptatie pas sinds een aantal jaren wat meer van de grond te komen. Creditcards worden m.i. toch al snel geassocieerd met schulden ('Amerikaanse toestanden'), we hebben al heel lang een goedkoop debitcardsysteem (PIN) met zeer lage transactiekosten wat behoorlijk gepushed werd en wordt door banken (is goed gelukt gezien het werkwoord 'pinnen'), in combinatie met iDeal, en de kruideniersmentaliteit bij ondernemers (acceptatie van cc's kost geld).
Tips om je uitgaven via cc te maximaliseren :
- Online kun je meestal altijd wel terecht, sowieso koppelen aan PayPal.
- In z'n algemeenheid accepteren de grote (internationale) ketens eerder creditcard dan de plaatselijke ondernemer. Verder is de kans groot dat je bij 'duurdere'/'luxere' winkels terecht kunt met cc.
- In toeristische gebieden is de kans ook groter dat CC wordt geaccepteerd.
Verder concreet de volgende tips:
- Supermarkten: Dirk, Lidl, Jumbo accepteren Visa en MC, veel Jumbo's ook Amex. AH vrijwel nergens cc, wel MC en Visa bij AH to Go's op treinstations
- Department stores: Bijenkorf (vooral interessant icm Bijenkorfcard) en Hudson's Bay accepteren alle kaarten.
- HEMA alleen MC en Visa
- Openbaar Vervoer/OV-chipkaart: NS kaartautomaten accepteren CC incl Amex, maar let op: er worden nog wel transactiekosten berekend (vanaf volgend jaar niet meer toegestaan ivm EU regelgeving)
- IKEA (alle kaarten)
- Vodafone wallet accepteert MC en Visa, en via Paypal ook Amex
- verder zou je aan constructies kunnen denken met aanschaf van cadeaukaarten/bonnen e.d. die je vervolgens kunt uitgeven op plekken waar geen cc wordt geaccepteerd, maar concrete voorbeelden heb ik daarvan niet.
Je kunt bijv bij de Lidl extra bijpinnen op je CC. Doe ik altijd voor mijn cash geld.Wally2002 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:16:
Bij Hornbach ook AMEXWally2002 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:16:
Voorbeeld: Hema cadeaukaart aanschaffen met AMEX bij Jumbo en daarna uitgeven in de Hema-winkel waar men alleen MC/Visa aanpakt. Direct online kopen op hema.nl en met een aan Paypal gekoppelde AMEX betalen is natuurlijk makkelijker- verder zou je aan constructies kunnen denken met aanschaf van cadeaukaarten/bonnen e.d. die je vervolgens kunt uitgeven op plekken waar geen cc wordt geaccepteerd, maar concrete voorbeelden heb ik daarvan niet.
Lol Als je begint met punten verzamelen kan het ook dwangmatig worden
Ik loop het liefst overal met een boog omheen als ze geen AMEX accepteren

@Wally2002 En dan vergeet je nog een belangrijke: Tankstations. Ik gebruik mijn EuroClix kaart inderdaad ook bij de door jou genoemde lijst. Gaat eigenlijk nog best hard met sparen. Kijk inderdaad wel uit met valuta anders dan euro, want daar kun je vaak beter Revolut, N26 of DKB (for the lucky few) voor gebruiken.
Afgelopen weken heb ik weer veelvuldig gebruik gemaakt van mijn zo geliefde DKB VISA kaart in Singapore en Japan. Werkt echt overal en die wisselkoersopslagen kreeg ik natuurlijk weer netjes terug:
Afgelopen weken heb ik weer veelvuldig gebruik gemaakt van mijn zo geliefde DKB VISA kaart in Singapore en Japan. Werkt echt overal en die wisselkoersopslagen kreeg ik natuurlijk weer netjes terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Datum Betrag 15.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 0,22 14.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 0,11 12.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 0,26 11.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 1,94 11.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 0,12 11.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 0,13 10.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 20,82 |
Lekker!
Wat was nou het probleem met DKB? Kan je die nu niet meer aanvragen? Ik weet dat je ervoor naar Duitsland moet en ben daar toch over paar weken. Was van plan een DKB kantoor binnen te lopen of is dat niet meer nuttig?Napsju schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:27:
@Wally2002 En dan vergeet je nog een belangrijke: Tankstations. Ik gebruik mijn EuroClix kaart inderdaad ook bij de door jou genoemde lijst. Gaat eigenlijk nog best hard met sparen. Kijk inderdaad wel uit met valuta anders dan euro, want daar kun je vaak beter Revolut, N26 of DKB (for the lucky few) voor gebruiken.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Datum Betrag 15.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 0,22 14.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 0,11 12.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 0,26 11.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 1,94 11.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 0,12 11.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 0,13 10.10.17 Erstattung Auslandseinsatzentgelt 20,82
Verwijderd
Je moet goed zoeken naar een DKB kantoor (alleen maar in de oude DDR; de DKB was de eerste private bank in de DDR en ik betwijfel of je daar dan überhaupt een rekening openen kunt), maar ze openen volgens mij inderdaad geen rekeningen meer voor mensen die buiten Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wonen.Jazco2nd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:25:
[...]
Wat was nou het probleem met DKB? Kan je die nu niet meer aanvragen? Ik weet dat je ervoor naar Duitsland moet en ben daar toch over paar weken. Was van plan een DKB kantoor binnen te lopen of is dat niet meer nuttig?
Ze hebben ook niets in het Engels of een andere taal beschikbaar, daarmee kunnen ze waarschijnlijk niet volledig aan hun zorgplicht voldoen met niet-Duitstaligen.
Uiteraard is er geen enkel probleem voor bestaande DKB-klanten in niet D-A-CH landen (waaronder ikzelf), die kunnen gewoon hun rekening en de daarbij behordende voordelen behouden.
Balen. Voor bepaalde dingen vind ik een CC met achteraf maandelijkse afschrijving handig. Enige voorbeeld wat ik kan bedenken: in Australië en was ook VS werkt autohuur anders. Daar betaal je makkelijk paar duizend euro borg. Ideaal als dat dus niet direct wordt afgeschreven zoals bij mijn N26 of Revolut.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:47:
[...]
Je moet goed zoeken naar een DKB kantoor (alleen maar in de oude DDR; de DKB was de eerste private bank in de DDR en ik betwijfel of je daar dan überhaupt een rekening openen kunt), maar ze openen volgens mij inderdaad geen rekeningen meer voor mensen die buiten Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wonen.
Ze hebben ook niets in het Engels of een andere taal beschikbaar, daarmee kunnen ze waarschijnlijk niet volledig aan hun zorgplicht voldoen met niet-Duitstaligen.
Uiteraard is er geen enkel probleem voor bestaande DKB-klanten in niet D-A-CH landen (waaronder ikzelf), die kunnen gewoon hun rekening en de daarbij behordende voordelen behouden.
Ander voorbeeld: reizen voor werk waarbij je achteraf de boel terugbetaald krijgt.
Maar dan wordt het dus een Euroclix MasterCard. Jammer dat er geen soortgelijk Visa alternatief bestaat. Dit wordt dan de 3e MasterCard (naast N26 en Revolut).
Als het daar om gaat, de DKB Visa kaart heeft maar €100 krediet.
Autohuur betaling doe ik met de DKB.
Autohuur borg doe ik met mijn EuroClix.
Dat afzonderlijk ivm koersopslag. Het is nog nergens een probleem geweest.
Autohuur betaling doe ik met de DKB.
Autohuur borg doe ik met mijn EuroClix.
Dat afzonderlijk ivm koersopslag. Het is nog nergens een probleem geweest.
Lekker!
@wilmundo ik zit met dezelfde vraag, ook ik heb al een mastercard maar krijg daar helemaal niets voor (via de ABN). Ik wil dus een tweede kaart erbij doen en twijfel tussen Amex gold of Amex gold FB; uiteindelijk besloten voor de reguliere te gaan want dan krijg ik 22.000 punten en 2x lounge access terwijl ik bij de FB slechts 11.000 punten krijg.
Zelfs met de 5:4 verhouding zijn die 22.000 punten nog altijd veel meer dan bij de FB kaart.
Hoelang duurde het gehele acceptatieproces bij jou?
Zelfs met de 5:4 verhouding zijn die 22.000 punten nog altijd veel meer dan bij de FB kaart.
Hoelang duurde het gehele acceptatieproces bij jou?
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
@koekjah Ik heb op 31 oktober de reguliere Goldcard binnen gekregen en ik heb het op dinsdag 24 oktober aangevraagd. Mijn keuze is op de Goldcard gevallen vanwege de veelzijdigheid van het rewardprogramma. Bovendien heb je gelijk dat via de 5/4 conversie je alsnog meer Flying Blue punten overhoudt dan direct een Flying Blue card aan te vragen.
Even bellen met AMEX?Sanction schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:04:
Wil een groot bedrag in 1x betalen (bijna 7000 euro), heb een Amex/KLM Gold card, gaat dat lukken?
Bron: https://www.americanexpress.com/nl/cards/americanexpress/Onze kaarten kennen een persoonlijke bestedingslimiet. Wij kijken naar uw persoonlijke profiel en uitgavenpatroon en passen de bestedingsruimte daar op aan. Blijven uw uitgaven toenemen en betaalt u altijd netjes op tijd uw maandafrekening dan creëert u vanzelf een hogere bestedingsruimte. Zo beweegt uw bestedingsruimte met u mee en komt u nooit voor verrassingen te staan. En bent u toch van plan een uitgave te doen die veel hoger ligt dan normaal? Dan kunt u even contact opnemen met onze Ledenservice.
Als je vaker zulke grote bedragen uitgeeft moet het geen probleem zijn.Sanction schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:04:
Wil een groot bedrag in 1x betalen (bijna 7000 euro), heb een Amex/KLM Gold card, gaat dat lukken?
Bron: https://www.creditcard.nl/faq/bestedingslimietAmerican Express kent als enige creditcardmaatschappij geen vast bestedingslimiet per creditcard. In plaats daarvan wordt uw bestedingsruimte vastgesteld aan de hand van uw persoonlijke profiel, inkomen en uitgavenpatroon.
Maar opeens 7.000 euro uitgeven met een die kaart zal meestal niet lukken. Zeker niet als het om telefoons of ander hardware gaat. Als je een vakantie of vliegtickets voor dat bedrag wil boeken zou het goed kunnen gaan.
Edit: zie nu dat iemand hier boven een soort gelijk reactie heeft geplaatst

Heb je gebelt en is het gelukt?
[ Voor 6% gewijzigd door RvWensen op 05-11-2017 22:21 ]
Gebeld en gesloten het weekend. Het gaat om een nieuwe thuisbioscoop. Heb een vlekkeloze betalingshistorie sinds 2002 met soms maandelijks rond de 15k aan uitgaven - maar dat waren allemaal zakelijke reizen en verblijfskosten.
Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1