Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met Monese. Heb het zelf en moet de Visa debit nog ontvangen maar lijkt me erg interessant aangezien het een UK bankrekening is (met binnenkort een EUR ondersteuning)

En is Curve (https://imaginecurve.com) de moeite waard (gemak van alle creditcards onder 1), ook al is het een MasterCard dus loop je toch vast op vakantie indien ze deze pas niet aannemen. Vind het wel een mooi idee en handig scheelt me al gauw 5 passen.

Vind dat Plastc of Stratos in dit geval beter zouden zijn alleen deze zijn niet verkrijgbaar in NL :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:57:
Heeft iemand ervaringen met Monese. Heb het zelf en moet de Visa debit nog ontvangen maar lijkt me erg interessant aangezien het een UK bankrekening is (met binnenkort een EUR ondersteuning)
Zie het voordeel niet voor 4,95 pond per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoboy1479 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:47:
[...]

Zie het voordeel niet voor 4,95 pond per maand.
Nu is het nog niet zozeer interessant behalve dat je een Visa card krijgt (in mijn gval gunstiger in verband met acceptatie in landen waar ik ga).
Echter komt er in de zomer een IBAN en een Euro account. Je betaalt overigens alleen als er saldo op de rekening zit anders niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

AMEX is vandaag helaas niet bereikbaar.

Ze hebben een aankoopverzekering. Geldt deze ook als je betaalt met je kaart via Paypal. Ik ga vandaag 3 fietsen halen en bij de winkel kan niet met AMEX maar wel met Paypal betaalt worden.
Ballebek schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:38:
Sinds 2 maanden een AMEX Flying Blue Gold (ik heb ook nog een Mastercard Black) om eens te proberen of deze nou echt zo slecht wordt geaccepteerd. Tot nu toe heb ik overal kunnen betalen met de kaart in de winkels, danwel via Paypal online.
Zelfde ervaring hoor. Ik reis veel (100 dagen per jaar) en kom overal. En mijn AMEX doet het eigenlijk altijd. De restaurants in Nederland waar ik kom accepteren hem ook.

Zit er wel aan te denken nog een Mastercard Black te nemen. Dan heb ik de autoverzekering en loungetoegang (als ik niet KLM vlieg waar ik lounge in kan)

[ Voor 59% gewijzigd door PWM op 29-04-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52
PWM schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:30:

[...]
Zelfde ervaring hoor. Ik reis veel (100 dagen per jaar) en kom overal. En mijn AMEX doet het eigenlijk altijd. De restaurants in Nederland waar ik kom accepteren hem ook.

Zit er wel aan te denken nog een Mastercard Black te nemen. Dan heb ik de autoverzekering en loungetoegang (als ik niet KLM vlieg waar ik lounge in kan)
Afgelopen weekend in België werd mijn Amex nergens geaccepteerd maar de dagen ervoor was ik in Hong Kong en daar was Amex zelfs preferred boven MasterCard. Wel geinig dat ik nergens een pincode heb gebruikt voor mijn betalingen daar, alleen een krabbel was genoeg (de magneetstrip is daar nog helemaal de bom).

Ik heb zelf nog een MasterCard black en met de Priority Pass kom je in best aardige lounches terecht, ook die op Schiphol (non-schengen) is een prima stek om een uurtje of wat door te brengen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Amex heeft nu een nieuw aanbod als je een Gold card aanvraagt: 22.000 punten en een jaar gratis voor de aanvrager en 22.000 punten voor de referrer. Dit is normaalgesproken 10.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Zo zie je dat Amex goed onderscheidt maakt tussen hun eigen kaart en de combi met FB. Ik kreeg toevallig net een mail met een vergelijkbaar aanbod alleen dan met 11.000 air miles voor beide partijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

AMEX maakt mij weer eens niet blij. Probeer al 2 dagen de verzekering te pakken te krijgen, kom er gewoon niet doorheen. Zijn druk....

Verder krijg ik 70,- terug van mijn bijdrage van 170,- + dubbele punten 3 maanden. Voor iemand die de afgelopen 12 maanden 75.000,- op die kaart heeft uitgegeven, vind ik dat wat matig. Zeker aangezien er 25k op USD zit waar ze een flinke marge op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 17:48
ehoutgast schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:49:
Amex heeft nu een nieuw aanbod als je een Gold card aanvraagt: 22.000 punten en een jaar gratis voor de aanvrager en 22.000 punten voor de referrer. Dit is normaalgesproken 10.000 punten.
Dat is echt een serieus goede aanbieding voor beide partijen!
Heb mijn kennissen kring vaak blij gemaakt met een gratis Amex FB gold card.

Kan me herinneren dat ik vorig jaar aan mijn vriendin gewoon de keus kon geven welke kaart zou wou, nu krijg ik alleen de optie om een Amex FB gold kaart gratis weg te geven? Is dit iets nieuws? normaal kon ik ook de gewone platinum (betaald) of FB of andere kaart kiezen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
@Stinger_Ventura Let op: de aanbieding van de 22000 heeft betrekking op de normale AMEX kaart, niet de FB amex. Dan geldt 11000 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:20:
Verder krijg ik 70,- terug van mijn bijdrage van 170,- + dubbele punten 3 maanden. Voor iemand die de afgelopen 12 maanden 75.000,- op die kaart heeft uitgegeven, vind ik dat wat matig. Zeker aangezien er 25k op USD zit waar ze een flinke marge op maken.
Dat was ook het offer dat ik vorige keer kreeg. Desalniettemin, drie maanden dubbele punten is niet slecht, in jouw geval levert dat toch weer 12.500 punten op (of meer als je een beetje uitgaven timet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

40.000 al, doordat er KLM uitgaven al * 2 gaan en dan de verdubbeling er pas overheen gaat. Elke euro gaat * 4 dus in dat geval ;)

EDIT:

Contact gehad met AMEX voor reisverzekering. Schade 700,-.

- Heeft u de bon nog?
Nee, ik heb het op MP gekocht. Heb wel het ding zelf + doos + alles
- Dan dekken we 100,-
Dus ga ik 600,- het schip in?
- Ja, helaas. En we hebben 100,- eigen risico
Dus ik krijg 0,-?
Ja

Echt een totaal nutteloze reisverzekering is het toch.

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 10-05-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

PWM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:34:
40.000 al, doordat er KLM uitgaven al * 2 gaan en dan de verdubbeling er pas overheen gaat. Elke euro gaat * 4 dus in dat geval ;)

EDIT:

Contact gehad met AMEX voor reisverzekering. Schade 700,-.

- Heeft u de bon nog?
Nee, ik heb het op MP gekocht. Heb wel het ding zelf + doos + alles
- Dan dekken we 100,-
Dus ga ik 600,- het schip in?
- Ja, helaas. En we hebben 100,- eigen risico
Dus ik krijg 0,-?
Ja

Echt een totaal nutteloze reisverzekering is het toch.
Nu kan het aan mij liggen maar dit is al de derde keer dat je dat overkomt.
Waarom geen andere reisverzekering nemen? Dat zijn de kosten ook niet.

Overigens gewoon zelf een bon maken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Tweede keer ;)

Ik heb natuurlijk een reisverzekering en die gaat het gewoon dekken. Mijn eerste keuze is echter de AMEX aangezien ik daar de hele reis ook mee betaald heb.

Ik ga vanmiddag even bellen met Mastercard om te kijken hoe die zijn. Dan denk ik dat ik een Black ga nemen en die voortaan gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Miss_80 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:14:
@Stinger_Ventura Let op: de aanbieding van de 22000 heeft betrekking op de normale AMEX kaart, niet de FB amex. Dan geldt 11000 punten
Precies! en dus heb ik liever een gewone Amex Gold gratis met 22k Reward punten (5:4 naar FB of Avios) dan een FB Amex Gold met 11k aan FB punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
De Amex kaartvoorwaarden worden aangepast:
- de Premium cover komt te vervallen
- normale goldkaart krijgt die reisverzekeringsvoordelen (en wordt nu 200 E)
- membership rewards ratio verschilt per kaart (1 / 1.2 / 1.5 voor green/gold/plat)
- volgens mij soort van Fine Hotels & Resorts programma a la wat ze in de US hebben

Ik ben maar overgestapt vanaf mijn "oude" goldkaart, kreeg 20k punten cadeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Stinger_Ventura schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Precies! en dus heb ik liever een gewone Amex Gold gratis met 22k Reward punten (5:4 naar FB of Avios) dan een FB Amex Gold met 11k aan FB punten.
Hij zit dat dan? Dan kan ik 50.000 punten over laten zetten naar 40.000 fb miles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:34:
[...]

Hij zit dat dan? Dan kan ik 50.000 punten over laten zetten naar 40.000 fb miles?
Correct! of nog beter BA Avios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mmm, zo'n Platinum is nu maar 350,-. Denk dat ik die maar eens ga proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:38:
Mmm, zo'n Platinum is nu maar 350,-. Denk dat ik die maar eens ga proberen dan.
Als je al een kaart hebt, dan is het volle prijs voor een overstap toch?
Met platinum heb je wel toegang tot de Priority Pass Lounges, en als je op de states vliegt heb je ook de Amex Centurion lounges die volgens mij zeer goed zijn. Uitgebreid buffet en drank kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Net gebeld, de aanbiedingsprijs geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
ehoutgast schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:34:
De Amex kaartvoorwaarden worden aangepast:
- de Premium cover komt te vervallen
- normale goldkaart krijgt die reisverzekeringsvoordelen (en wordt nu 200 E)
- membership rewards ratio verschilt per kaart (1 / 1.2 / 1.5 voor green/gold/plat)
- volgens mij soort van Fine Hotels & Resorts programma a la wat ze in de US hebben

Ik ben maar overgestapt vanaf mijn "oude" goldkaart, kreeg 20k punten cadeau!
Dus je had al gold en bij overstap naar nieuw systeem 20k punten? En 50 euro per jaar minder? Dan bel ik ze ook over een weekje als ik terug in nl ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
We Are Borg schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:14:
[...]

Dus je had al gold en bij overstap naar nieuw systeem 20k punten? En 50 euro per jaar minder? Dan bel ik ze ook over een weekje als ik terug in nl ben
Ik had de normale goldkaart (niet de premium cover), maar idd wel 20k punten. Ik moet wel even kijken of ik ook die 100 EUR voor het eerste jaar betaal (ipv 199 EUR), anders bel ik wel weer even.

Wat betreft de Centurion lounges, met een niet Platinum kaart kun je ook paid-access krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door ErnstH op 10-05-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:14:
Net gebeld, de aanbiedingsprijs geldt.
Dus je fb Amex gold kan je voor 350 p/j naar een standard platinum geupgraden plus 22k aan Reward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Stinger_Ventura schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:44:
[...]

Dus je fb Amex gold kan je voor 350 p/j naar een standard platinum geupgraden plus 22k aan Reward?
Volgens deze telefonist wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:41:
[...]

Volgens deze telefonist wel :)
Nice! en heb je het gedaan?
In mijn Amex omgeving staat de prijs van 700 met 20k reward miles. Dat is me echt te veel.
Heb net de jaarbijdrage van 170 betaald voor FB gold, als ik voor het bijbetalen van 180 euro 1 jaar een Platinum kaart kan krijgen, dan wil ik het nog wel overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:07
Stinger_Ventura schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:05:
[...]

Nice! en heb je het gedaan?
In mijn Amex omgeving staat de prijs van 700 met 20k reward miles. Dat is me echt te veel.
Heb net de jaarbijdrage van 170 betaald voor FB gold, als ik voor het bijbetalen van 180 euro 1 jaar een Platinum kaart kan krijgen, dan wil ik het nog wel overwegen.
Zelf van FB Gold naar Amex Platinum gegaan twee maanden geleden. Betaalde 350 eu voor jaar en "kreeg" 20.000 punten. FB Gold bedrag naar rato teruggekregen. Volgens klantenservice kon dit omdat beide kaarten een apart product zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik wacht heel even aangezien ik nu nog een "dubbele punten" afspraak heb met AMEX de komende maanden. Skyteam euro's gaan zelfs * 4 :) Die maak ik nog even vol.

En hoe het precies werkt weet ik niet, maar zodra ik dit soort vermenigvuldigingen heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bz3J3VZSJkFeidEe7JMTz04l/thumb.png

Laat ik hem nog even lopen :p

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 19-05-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:16:
[...]

Ik wacht heel even aangezien ik nu nog een "dubbele punten" afspraak heb met AMEX de komende maanden. Skyteam euro's gaan zelfs * 4 :) Die maak ik nog even vol.

En hoe het precies werkt weet ik niet, maar zodra ik dit soort vermenigvuldigingen heb:

[afbeelding]

Laat ik hem nog even lopen :p
Dat is ook een interessante actie.

Maar ben op zich best geïnteresseerd in de classic Amex Plat als ik hem het eerste jaar voor half geld (e350) kan krijgen.
Dan krijg ik 30.000 Reward punten (5:4 FB of Avios is 24k punten) = 240 euro waard
Voucher van 150 euro te besteden bij Amex Travel = +~ 125euro waard (ga er al vanuit dat ik het elders goedkoper krijg!)
Priority pass voor 2 en gratis eigen risico verzekering op huur auto, plus wat hotel/carrental status passen.

Ga ik er vanuit dat ik dezelfde punten verdien met Gold als Plat. Plat is dan 240+125= 365 waard met
Gratis PPf2, mits ik hem voor 350 kan krijgen. Ben benieuwd of dit iemand gelukt is vanuit zijn FB Amex Gold?

[ Voor 4% gewijzigd door Stinger_Ventura op 21-05-2017 21:13 . Reden: Travel Voucher is van 200 naar 150 gegaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
hoelang duurt een verzending van ceen revolut kaart naar nl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Inmiddels toch wel een beetje klaar met AMEX, voor een zakelijke aanvraag van een NL BV weigeren ze een UK klant (die prive al AMEX Gold heeft) aan te nemen ivm Anti-Money-Laundering en anti-terrorisme regels van AMEX (WTF, het is al een klant van je?!). NL bankrekening is een eis voor de verificatie ook al koppel je aan een zakelijke bankrekening.

Daarnaast is de AMEX altijd op naam, ook al heb je een BV, met ook persoonlijke aansprakelijkheid voor volledige bedrag van de bedrijfskaart en een gedeeld limiet tussen beide. Ik kwam hier 'the hard way' achter omdat mijn zakelijke AMEX blijkbaar op zijn limiet zat en dus geblokkeerd werd, toen ik mijn prive goldcard probeerde was het ook klaar en geblokkeerd, sterker nog zelfs de partnerkaart van mijn vriendin werd geblokkeerd, wat dan weer raar is want daarmee ben ik dus wel weer 'verantwoordelijk' voor haar kaart, iets dat met een zakelijke 2e kaart ook niet kon. Gelukkig nog een VISA kaart als reserve... :X

Overigens is de servicedesk van AMEX in dit soort gevallen compleet waardeloos, geven letterlijk toe dat het belachelijk is dat een klant van ze in ander land (en directielid van de BV) geen kaart kan krijgen in NL, maar weigeren het intern door te zetten naar een afdeling die er wel wat mee kan. Uiteindelijk klacht ingediend, kijken wat daar uitkomt.

[ Voor 27% gewijzigd door Sander op 29-05-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:58
beekjo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:30:
hoelang duurt een verzending van ceen revolut kaart naar nl?
Waarschijnlijk een weekje. Ze zijn wel druk met het uitgeven van de Revolut Premium kaarten, dus het kan iets langer duren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
ik heb gister geld overgeboekt via abnamro naar mijn revolut acc
nog niks binnen...
hoelang duurt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
beekjo schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:25:
ik heb gister geld overgeboekt via abnamro naar mijn revolut acc
nog niks binnen...
hoelang duurt dat?
Heb je al gezocht? Verder verwachten we hier dat je hoofdletters en interpunctie gebruikt. Ik heb je een klein beetje geholpen:
Napsju schreef op dinsdag 5 januari 2016 @ 15:01:
Overboeking ING > Revolut duurt 3 werkdagen, terugboeken ook. Vreemd, want van ING naar DKB in Duitsland duurt slechts 1 werkdag. Is dat dan waar ze het van moeten hebben?
icecreamfarmer schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:59:
De 13de om 20.00 overgemaakt (verwerkingsdatum 14de) kwam pas gisteren op mijn kaart te staan.
U123456 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:44:
[...]
Gisteren overboeking Rabo > Revolut gedaan met in de omschrijving alleen het referentienummer. Was vandaag met datum van gisteren zichtbaar in account. Dus maar 1 dag! Daaraan wordt dus géén geld verdiend, natuurlijk wel iets aan het aanhouden van tegoeden door gebruikers van Revolut.
poffin schreef op dinsdag 9 februari 2016 @ 19:12:
Heb namelijk ergens op de site gelezen dat het 2-4 dagen kan duren voordat het geld er ook op staat.
sambalbaj schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:36:
maar zolang dat overmaken nog 1-3 dagen duurt is het voordeel alleen een vast nummer ipv de persoonlijke code waar je vooral niets bij moet zetten.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 22:35
Afgelopen maandag een bestelling bij een webshop geplaatst met mijn kaart van ICS. Na een uur krijg ik van de webshop een mailtje doorgestuurd van hun betalingsprovider Multisafepay dat de transactie uncleared is vanwege een verhoogd risico (volgens mij had de webshop wel de mogelijkheid de betaling zelf goed te keuren, maar dat kan afhankelijk van het ingeschatte risico zijn). De webshop verzocht mij alsnog per bank te betalen, daar had ik geen zin in. ICS gebeld, volgens hen was er niets bijzonders en vonden ze dit vreemd.

Nu een reactie van Multisafepay gekregen:
Alle creditcard betalingen worden door ons gecontroleerd via een filter. Deze haalt alle gegevens op en kijkt naar afwijkingen.
Deze stuurt hij door naar de webshop en de webshop dient de betaling dan zelf nog goed te keuren.
Dit dient de webshop zelf te doen. In dit geval was het ip adres afwijkend met de afkomst van de creditcard.
Hoe kan dit als de bestelling gewoon vanaf een tablet is geplaatst?

Ik woon in Belgie, maar heb een Nederlandse creditcard van ABNAMRO die gewoon staat geregistreerd op mijn Belgische woonadres. Kan het dan toch hiermee te maken hebben?

Ik heb er nog ooit eerder problemen mee gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Rimshaker op 31-05-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=51411073,noline]
Ik woon in Belgie, maar heb een Nederlandse creditcard van ABNAMRO die gewoon staat geregistreerd op mijn Belgische woonadres. Kan het dan toch hiermee te maken hebben?
Er wordt gekeken naar het land (eigenlijk: bank) waarin de creditcard is afgegeven, niet het land waar de gebruiker woont of welk adres opgegeven is. Dat kun je zien aan de eerste cijfers van de creditcard, zie ook hier.

Ik heb dit ook al een paar keer gehad met bestellingen bij Nederlandse webshops (naar een Nederlands adres te versturen, dat is ook het land waar ik volgens de afgevende bank woon) die ik met een Duitse kaart wilde doen. Je komt dan inderdaad heel hoog in de fraudelijst te staan, en sommige winkels wijzen dan inderdaad betaling per creditcard af.

In mijn geval steeds met een belletje te corrigeren, was toch wel makkelijk want ik heb geen in Nederland afgegeven kaarten meer sinds ik mijn AMEX heb opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gebeld naar AMEX om m'n kaart op te zeggen, het verbaasde me eigenlijk hoe weinig moeite er werd gedaan om me als klant toch te behouden. In twee jaar heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk punten te verdienen, maar wat mij betreft speel ik net quitte, laat staan dat ik er winst op maak.

Wat me met name stoort:
- De beperkte acceptatie in Nederland en Zweden
- De koersopslag die laatst verhoogd is naar een forse 2,5%
- De beperkte inwisselbaarheid van punten (de Amerikaanse kaart is m.i. veel breder inzetbaar? Als ik me niet vergis kun je daar ook punten verzilveren voor AirBnB etc)
- De slechte waarde van de punten, zeker als je bekijkt hoeveel je per jaar aan kaartbijdrage betaalt.

Daarnaast kwam ik erachter dat ICS de voorwaarden van de ASN Visa Card laatst heeft verbeterd, waardoor de verzekeringen van AMEX nu in feite ook door ICS worden aangeboden. Loungetoegang kan je daarnaast steeds vaker kopen bij airlines, dus mijn Maestro en mijn ICS Visa moeten meer dan voldoende zijn in de toekomst.
Met mijn Visa kan ik daarnaast pinnen voor een maximum van €1,50 bij een positief saldo, wat me zelfs in gevallen als Cuba en Argentinië flink geld heeft bespaard t.o.v. mijn Maestro.

Wie weet krijg ik later nog spijtgevoelens, maar voorlopig nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:55:
[...]
Had ik laatst ook bij een huurauto in Polen. Volle tank en schoon terug. Na een week 20 euro zonder reden op de kaart. Via ICS chargeback snel terug laten boeken.

Waar is Verwegistan trouwens? In de *stans waar ik geweest ben was het vrijwel onmogelijk om een auto te huren.
Helaas heeft ICS de 'chargeback' geannuleerd en moet ik het alsnog betalen. Niemand kan verklaren wat het is. ICS: "Het gebeurt wel eens bij huur auto's u moet dit gewoon betalen". Verhuur maatschappij reageert niet meer op mijn e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Nogmaals de chargeback invullen dan?

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:15:

Met mijn Visa kan ik daarnaast pinnen voor een maximum van €1,50 bij een positief saldo, wat me zelfs in gevallen als Cuba en Argentinië flink geld heeft bespaard t.o.v. mijn Maestro.
Bedoel je met pinnen geld uit de muur halen? Dan kun je in potentie nog wel meer besparen via N26 of Revolut, overigens niet alleen bij geld opnemen maar ook bij betalingen. Dan betaal je geen koersopslag. Wel even opletten dat Revolut de mid-market rate gebruikt en N26 de mastercardwisselkoers. Revolut gebruikt daarnaast in het weekend een kleine koersopslag om hun risico bij wisselingen in de koers te beperken.

Verder wel eens met je betoog voor wat betreft Amex. Ik stoor me vooral aan de beperkte acceptatie van de kaart in NL en de hoge opslag voor transacties in vreemde valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:18
Onduidelijk over welke websites ICS het hier heeft:
Om de veiligheid van uw Card te waarborgen, kunt u vanaf vandaag op bepaalde websites niet meer betalen met uw creditcard. Als u iets bestelt op deze websites, ontvangt u vaak imitaties van bekende merkkleding vanuit China of u ontvangt helemaal niets. Daarom heeft ICS besloten om deze websites te blokkeren, om te voorkomen dat u gedupeerd wordt.
bron: https://www.icscards.nl/nieuws/2017/07/websites-geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand of de fysieke kaart van Neteller ook NFC heeft?

Ik heb momenteel een virtuele kaart van Neteller welke goed bevalt voor zo af en toe eens een aankoop op internet uit het buitenland. Nu lijkt een fysieke kaart mij wel makkelijk, al was het maar om onderweg in Duitsland even naar de plee te kunnen waar ik tegenwoordig vaak het NFC + MasterCard logo zie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
xabre16v schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:34:
Weet iemand of de fysieke kaart van Neteller ook NFC heeft?

Ik heb momenteel een virtuele kaart van Neteller welke goed bevalt voor zo af en toe eens een aankoop op internet uit het buitenland. Nu lijkt een fysieke kaart mij wel makkelijk, al was het maar om onderweg in Duitsland even naar de plee te kunnen waar ik tegenwoordig vaak het NFC + MasterCard logo zie. :P
Even gekeken op m'n kaart, maar staat geen NFC logootje op. Wellicht Revolut proberen, die hebben het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Rub147 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Even gekeken op m'n kaart, maar staat geen NFC logootje op. Wellicht Revolut proberen, die hebben het wel.
Jammer! Bedankt voor het kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Nieuws van Revolut. Betekent dit minder problemen bij "offline" gebruik?
We’ve moved to a new issuing bank called Wirecard Card Solutions Limited. This is great news, as it means you can now hold and exchange 12 new currencies in the app. As a result - you will become subject to our new card issuer’s terms.

In extremely rare cases, a customer may have a negative balance. This could happen, for example, when a shop authorizes a delayed payment. In these cases, we have the right to recover the money owed via the bank card used to add money to your Revolut account. We would always reach out to you first and keep you updated every step of the way.
Bron: http://news.revolut.com/p.../updated-terms-conditions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:49
Bij Revolut krijg je nu ook een eigen IBAN op naam om geld te ontvangen, kan je activeren via de app. Is een IBAN in Litouwen uitgegeven door Revolut zelf.

Wordt het niet eens tijd voor een eigen topic voor Revolut btw? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Facepalm op 13-07-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
En dat werkt uitstekend! Vanmorgen 11:30 geld overgemaakt van ING NL, het komt net al binnen op Revolut.

[ Voor 5% gewijzigd door Napsju op 13-07-2017 16:34 ]

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Gisteren mijn nieuwe Revolut IBAN getest. Zowel bij een overboeking van N26>Revolut als bij een overboeking ING>Revolut is alleen de naam en niet het IBAN rekeningnummer van de afzender van het geld zichtbaar. Niet handig!

Edit: meer info over de Euro-IBAN bij Revolut zelf:
- http://news.revolut.com/post/163088599067/introducing-free-personal-euro-accounts

[ Voor 44% gewijzigd door U123456 op 17-07-2017 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Mijn nieuwe Revolut IBAN wordt door de Rabobank app geweigerd: "De begunstigde rekening is ongeldig."

Invoer met en zonder spaties maakt niets uit. Zijn er wellicht nog aanvullende checks op uitgegeven rekening nrs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zullen wel veel van die 'good to be true' sites zijn, maar snap niet wat je daar kan blokkeren? Ze gooien bedrijfsnaam om, nieuwe betaalomgeving, ze kunnen weer verder.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:54
Wally2002 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:45:
Mijn nieuwe Revolut IBAN wordt door de Rabobank app geweigerd: "De begunstigde rekening is ongeldig."

Invoer met en zonder spaties maakt niets uit. Zijn er wellicht nog aanvullende checks op uitgegeven rekening nrs?
Ik vermoed dat veel banken whitelist van BICs hebben, en (soms) BICs via (het eerste stuk van) de IBAN afleiden. Die lijst wordt elke x dagen geupdate (al heeft mijn vriendin een rekening die ik na een half jaar nog niet kan invullen bij N26), dus gezien het recente beschikbaarheid van de Revolut IBAN zou ik een paar dagen/weekje wachten en het nog eens proberen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Brent schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:23:
[...]

Ik vermoed dat veel banken whitelist van BICs hebben, en (soms) BICs via (het eerste stuk van) de IBAN afleiden. Die lijst wordt elke x dagen geupdate (al heeft mijn vriendin een rekening die ik na een half jaar nog niet kan invullen bij N26), dus gezien het recente beschikbaarheid van de Revolut IBAN zou ik een paar dagen/weekje wachten en het nog eens proberen.
Zojuist ook via de browser getest: daar volgt de foutmelding 'IBAN en vestigingsland bank komen niet overeen. (884)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wally2002 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:22:
[...]

Zojuist ook via de browser getest: daar volgt de foutmelding 'IBAN en vestigingsland bank komen niet overeen. (884)'
Op zich is die foutmelding feitelijk juist - Revolut is gevestigd in de UK maar gebruikt een Litouws IBAN.

[ Voor 57% gewijzigd door Zr40 op 15-07-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Bij Rabobank moet je via een dropdown het land kiezen. Bij het invoeren van de IBAN verspringt deze automatisch naar Litouwen. Bij het instellen van het land op Groot Brittanie geeft hij aan dat het rekeningnummer begunstigde ongeldig is.
Ik neem aan dat Rabobank de landkeuze heeft toegevoegd om checks op invoerfouten te kunnen doen.

Ik denk dat @Brent gelijk heeft en er een whitelist gebruikt wordt, maar dit (al dan niet bewust) niet als zodanig in de foutmeldingen wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Premium card nog moeten ontvangen.

Het BIC IBAN probleem is bekend bijsupport en ze zijn ermee bezig.

Denk dat voor vakantie Revolut een goede oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Lekkere ervaring met AMEX weer.

Spreek in de US een collega met FB Amex Platinum. Die is op Schiphol zijn portemonnee verloren. Aangekomen in de US belt hij meteen AMEX met de vraag waar de nieuwe pas opgehaald kan worden cq of ze hem naar zijn hotel sturen.
Uw nieuwe pas ligt bij thuiskomst op uw mat
Wut? Hij moest 2 weken door de US reizen, zonder CC. Op de AMEX site staat dat je een vervangende pas hebt, binnen 48 uur.
Dat is alleen een streven
Aldus de "customer service"

En het is geen cheapskate. Hij doet 15.000,- per maand, ofwel 180.000,- per jaar. Hij heeft aardig gedaan, geschreeuwd, gezeurd, maar niets.

Maar goed dat men in de US nooit naar de naam op een kaart kijkt, hij kon er 1 lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Beetje vreemd bij een kaart van 600 euro per jaar, maar het is inderdaad een streven:
Kan ik een vervangende noodkaart aanvragen?
Ja, wij proberen in geval van nood zo snel mogelijk een vervangende (nood)kaart voor u te regelen. Vaak lukt dat binnen 24 uur, waar u ook bent ter wereld. Mocht het langer duren, dan zorgen wij voor een passende noodoplossing, zodat u uw noodzakelijke uitgaven zo goed mogelijk kunt blijven doen.
Bron: https://www.americanexpre...ude-verlies-diefstal.html

[ Voor 39% gewijzigd door U123456 op 17-07-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
In de algemene voorwaarden kan ik er niets over vinden, maar afgaande op dit antwoord uit de FAQ dan is het toch wel meer dan 'een streven'.
Allereerst stelt men dat het vaak (ik lees dat als 'in de meeste gevallen') binnen 24 uur lukt, waar ook ter wereld. Daarnaast biedt men op voorhand al een noodoplossing aan, voor de gevallen dat het langer dan 24 uur duurt.

In het voorbeeld van @PWM moet de kaarthouder blijkbaar twee weken overbruggen, of is er een noodoplossing aangeboden?

Dat de 24 uur uiteindelijk 48 uur of misschien zelfs 72 uur wordt kan ik me voorstellen (hangt wellicht af van hoe de kaartlogistiek bij Amex geregeld is, moet de kaart eerst vanaf de productielocatie naar het kantoor in NL en dan doorgestuurd worden met priority post, of kan het rechtstreeks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Revolut heeft iban accoutns voor euro's gelanceerd. je kan nu dus je persoonlijke iban rekening openen met revolut. kijk maar op de revolut facebookpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
dicksterk schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:34:
Revolut heeft iban accoutns voor euro's gelanceerd. je kan nu dus je persoonlijke iban rekening openen met revolut. kijk maar op de revolut facebookpagina.
Je bent vier dagen te laat. Lees even terug?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
PWM schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:16:
Lekkere ervaring met AMEX weer.

Spreek in de US een collega met FB Amex Platinum. Die is op Schiphol zijn portemonnee verloren. Aangekomen in de US belt hij meteen AMEX met de vraag waar de nieuwe pas opgehaald kan worden cq of ze hem naar zijn hotel sturen.

[...]

Wut? Hij moest 2 weken door de US reizen, zonder CC. Op de AMEX site staat dat je een vervangende pas hebt, binnen 48 uur.

[...]

Aldus de "customer service"

En het is geen cheapskate. Hij doet 15.000,- per maand, ofwel 180.000,- per jaar. Hij heeft aardig gedaan, geschreeuwd, gezeurd, maar niets.

Maar goed dat men in de US nooit naar de naam op een kaart kijkt, hij kon er 1 lenen.
Ik ben ook klaar met Amex. Om de doodsimpele reden dat je binnen Europa veel te weinig rewards kan verzamelen, met de jaar bijdrage kost het alleen maar geld. En de kaart voor niet-Euro betalingen gebruiken kost je ook nog eens 2,5% (wat best veel is als je het voor vliegtickets en autohuur gebruikt). Voor buitenland dus helemaal niet geschikt.

Eigenlijk heeft Amex gewoon geen bestaansrecht meer. En dat ze een veel hoger service niveau zouden hebben is echt niks van waar, zoals je collega ook heeft ervaren.

Morgen direct opzeggen dus.

Amex heeft volgens mij alleen waarde als je in de US woont (daar kan je makkelijker rewards opbouwen) maar dan nog zou ik hem alleen voor binnenland gebruiken. Die 2,5% toeslag op alle betalingen is de rewards niet waard.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 20-07-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Iemand nog goede tips om je Amex Rewards te besteden? Ze zijn echt weinig waard. Wel raar: €150 Bijenkorf bon is 34.200 punten, €150 Van der Valk bon is 30.000 punten.

Ik vraag me af of je er niet veel meer uit kunt halen door ze om te zetten naar Hilton Honors, Carlton of Starwood punten.

Opzeggen van je Amex is trouwens een raar proces. Ik heb gebeld, prima. Nu krijg ik een brief waarin alleen staat dat het jammer is dat ik weg wil en dat de opzegtermijn dan 30 dagen is. Geen bevestiging dat Amex dus wordt opgezegd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Jazco2nd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:55:
Iemand nog goede tips om je Amex Rewards te besteden? Ze zijn echt weinig waard. Wel raar: €150 Bijenkorf bon is 34.200 punten, €150 Van der Valk bon is 30.000 punten.

Ik vraag me af of je er niet veel meer uit kunt halen door ze om te zetten naar Hilton Honors, Carlton of Starwood punten.
Omzetten naar Flying Blue punten? ( voor 20k FB vlieg je naar Dubai) of BA Avios??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Jazco2nd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:55:

Opzeggen van je Amex is trouwens een raar proces. Ik heb gebeld, prima. Nu krijg ik een brief waarin alleen staat dat het jammer is dat ik weg wil en dat de opzegtermijn dan 30 dagen is. Geen bevestiging dat Amex dus wordt opgezegd |:(
- Avios: 4500 avios voor <650 mile segment (je kunt ook biz of first doen voor wat meer), dat kan op sommige routes heel gunstig uitpakken.
- Singapore airlines: voor suites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Stinger_Ventura schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Omzetten naar Flying Blue punten? ( voor 20k FB vlieg je naar Dubai) of BA Avios??
20.000 FB naar Dubai?? Waar vind jij dat?
Ik vind op de Promo Award pagina wel een retour voor 60.000 awards..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Jazco2nd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:45:
[...]

Is eens in de zoveel tijd. Heb het zelf voor 20k (enkele) reis gevlogen, maar is inmiddels ook al in de promo awards langs geweest voor 15k FB miles (30k round trip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Whoo! Amex doet even heel erg veel aan acquisitie!
Normaal is de FB Amex Gold card gratis met 10k aan FB punten, nu gratis met 22K aan FB award miles! Gelukkig is mijn vriendin deze maand weer aan de beurt voor een nieuwe Amex kaart. Toch leuk 44K punten voor ons beide 👌😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:55:
Whoo! Amex doet even heel erg veel aan acquisitie!
Normaal is de FB Amex Gold card gratis met 10k aan FB punten, nu gratis met 22K aan FB award miles! Gelukkig is mijn vriendin deze maand weer aan de beurt voor een nieuwe Amex kaart. Toch leuk 44K punten voor ons beide 👌😎
Hè wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Hij bedoeld de invite-mogelijkheid, bij de Flying Blue American Express Gold kaart krijg je ieder 22K miles en gratis eerste jaar voor de invite.
Als je met z'n tweeën elk jaar haasje-over doet bouw je veel punten op en elk jaar gratis Flying Blue gold kaart. Wel de oude dus opzeggen.
De invite gaat via een referral-link.
mocht iemand die willen.. PM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10 14:14
Weet iemand of het ondanks de niet werkende persoonlijke revolut rekeningen het mogelijk is om je account op te laden volgens de 'oude' manier met het algemene rekeningnummer en je ID in de omschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Jazco2nd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:45:
[...]

Midden Oosten komt vaak als 50% promoaward (=20000 miles voor retour eco, 50000 voor retour biz) maar niet altijd uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
tobitronics schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:03:
Weet iemand of het ondanks de niet werkende persoonlijke revolut rekeningen het mogelijk is om je account op te laden volgens de 'oude' manier met het algemene rekeningnummer en je ID in de omschrijving?
De 'oude' manier om naar je Revolut account over te maken is ook nog steeds beschikbaar.

PS voor Revolut is een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Wally2002 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:36:
[...]

De 'oude' manier om naar je Revolut account over te maken is ook nog steeds beschikbaar.

PS voor Revolut is een apart topic.
Even gemist, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Ik ga binnenkort op vakantie naar een land buiten de EU. Ik moet daar blijkbaar een creditcard gaan gebruiken omdat mijn pinpas alleen gebruikt kan worden voor opname van contant geld in één van de grotere bankkantoren(want Maestro). Mijn bank wil mij een creditcard verkopen waarmee ik wel zou kunnen betalen in winkels, en geeft aan dat er geen speciale vereisten of kosten zijn behalve een jaarlijkse bedrage van 13,- of 18,-(afhankelijk van de soort en als ik niet de "gespreid betalen "zou nemen, want dan wordt het een lening met rente). Ik was dus van plan om bij hen een creditcard aan te vragen maar ik zie op hun site wel speciale eisen staan. Zo moet je maandelijks minimaal een bepaald bedrag aan inkomsten hebben, zowel bij normale en student creditcard, en daar kan ik niet aan voldoen.

Ik ben dus op zoek gegaan naar andere creditcards en uitgekomen bij zgn. prepaid creditcards. Als ik het goed heb begrepen moet je deze steeds bijlladen met een overschrijving vanaf je bankrekening. Er zijn blijkbaar heel veel verschillende aanbieders van zulke prepaid kaarten en elke heeft bepaalde voorwaarden. Ik zie uiteindelijk door de bomen het bos niet meer.

Kunnen jullie mij een bepaalde prepaid creditcard aanraden? Het is de bedoeling dat hij zo goedkoop mogelijk is voor betalingen in winkels(de toeslag bedoel ik) en het bijladen van geld vanaf mijn bankrekening. Evt. opname van contant geld zal ik dan wel met mijn pinpas in een bankfiliaal doen. Ook zou het fijn zijn als de creditcard van een bedrijf is wat bijna overal wordt geaccepteerd.

Weten jullie misschien of zo'n creditcard na de reis deactiveren of annuleren? En of/hoe je je overgebleven geld weer terug kan halen naar je rekening?

[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 06-08-2017 16:23 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
timmie1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:19:
Ik ga binnenkort op vakantie naar een land buiten de EU. Ik moet daar blijkbaar een creditcard gaan gebruiken omdat mijn pinpas alleen gebruikt kan worden voor opname van contant geld in één van de grotere bankkantoren(want Maestro). Mijn bank wil mij een creditcard verkopen waarmee ik wel zou kunnen betalen in winkels, en geeft aan dat er geen speciale vereisten of kosten zijn behalve een jaarlijkse bedrage van 13,- of 18,-(afhankelijk van de soort en als ik niet de "gespreid betalen "zou nemen, want dan wordt het een lening met rente). Ik was dus van plan om bij hen een creditcard aan te vragen maar ik zie op hun site wel speciale eisen staan. Zo moet je maandelijks minimaal een bepaald bedrag aan inkomsten hebben, zowel bij normale en student creditcard, en daar kan ik niet aan voldoen.

Ik ben dus op zoek gegaan naar andere creditcards en uitgekomen bij zgn. prepaid creditcards. Als ik het goed heb begrepen moet je deze steeds bijlladen met een overschrijving vanaf je bankrekening. Er zijn blijkbaar heel veel verschillende aanbieders van zulke prepaid kaarten en elke heeft bepaalde voorwaarden. Ik zie uiteindelijk door de bomen het bos niet meer.

Kunnen jullie mij een bepaalde prepaid creditcard aanraden? Het is de bedoeling dat hij zo goedkoop mogelijk is voor betalingen in winkels(de toeslag bedoel ik) en het bijladen van geld vanaf mijn bankrekening. Evt. opname van contant geld zal ik dan wel met mijn pinpas in een bankfiliaal doen. Ook zou het fijn zijn als de creditcard van een bedrijf is wat bijna overal wordt geaccepteerd.

Weten jullie misschien of zo'n creditcard na de reis deactiveren of annuleren? En of/hoe je je overgebleven geld weer terug kan halen naar je rekening?
Je zou dan naar Revolut of N26 kunnen kijken, daar zet je geld op en je kan het er ook weer af halen. Houdt er alleen rekening mee dat het nooit een creditcard kan vervangen. Auto huren zal lastig gaan, net als betalen in vliegtuig en andere offline terminals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Rub147 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:36:
[...]

Je zou dan naar Revolut of N26 kunnen kijken, daar zet je geld op en je kan het er ook weer af halen. Houdt er alleen rekening mee dat het nooit een creditcard kan vervangen. Auto huren zal lastig gaan, net als betalen in vliegtuig en andere offline terminals.
Bedankt voor je reactie.

Is een prepaid creditcard dan geen echte creditcard? Of mag je er sommige dingen niet mee betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

timmie1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:39:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Is een prepaid creditcard dan geen echte creditcard? Of mag je er sommige dingen niet mee betalen?
Verhuurders willen in staat zijn om bij schade geld van je CC te incasseren. Daarvoor doen ze een reservering op je card. Bij schade (of diefstal) schrijven ze af van die card. Maar ze willen natuurlijk niet riskeren dat je die card leeg haalt net voordat zij iets moeten afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Lees dit advies/verhaal vd Consumentenbond eens door:
https://www.consumentenbo...lrekening/creditcards#no4
Niet alleen maar rozengeur...en maneschijn....

[ Voor 17% gewijzigd door route99 op 06-08-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
downtime schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:44:
[...]

Verhuurders willen in staat zijn om bij schade geld van je CC te incasseren. Daarvoor doen ze een reservering op je card. Bij schade (of diefstal) schrijven ze af van die card. Maar ze willen natuurlijk niet riskeren dat je die card leeg haalt net voordat zij iets moeten afschrijven.
Ah, op die manier. Maar ik ben voorlopig van plan om er alleen maar boodschappen en toegangsbewijzen mee te kopen. Evt. een keertje restaurant of versnapering op vliegveld ofzo. Is zo'n prepaid creditcard daar wel geschikt voor?

Ik zou op zich wel een gewone creditcard willen nemen, maar zoals ik al zei kan ik niet voldoen aan die verplichte maandelijkse cashflow dus dan houdt het al op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
timmie1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:51:
[...]

Ah, op die manier. Maar ik ben voorlopig van plan om er alleen maar boodschappen en toegangsbewijzen mee te kopen. Evt. een keertje restaurant of versnapering op vliegveld ofzo. Is zo'n prepaid creditcard daar wel geschikt voor?

Ik zou op zich wel een gewone creditcard willen nemen, maar zoals ik al zei kan ik niet voldoen aan die verplichte maandelijkse cashflow dus dan houdt het al op...
Je zou altijd Amex kunnen proberen, die hanteren de eisen niet heel strikt. Maar acceptatie is soms slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

De ING is vaak no wel redelijk soepel in het buitenland.
Kijk eens of jouw land er onder valt en of je het aanstaat.
https://www.ing.nl/partic...land/betaalpas/index.html
Voor "lastige" landen adviseren zij ook een credit card....als 2e middel om bij je te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Rub147 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:53:
[...]

Je zou altijd Amex kunnen proberen, die hanteren de eisen niet heel strikt. Maar acceptatie is soms slecht.
Ik heb het even nagekeken en ik lees dat amex amper wordt ondersteund ter plaatse. Ik denk dat ik daar dus niet zoveel aan zal hebben. Toch bedankt voor de tip.
route99 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:55:
De ING is vaak no wel redelijk soepel in het buitenland.
Kijk eens of jouw land er onder valt en of je het aanstaat.
https://www.ing.nl/partic...land/betaalpas/index.html
Voor "lastige" landen adviseren zij ook een credit card....als 2e middel om bij je te hebben.
Ik kan mijn maestro betaalpas inderdaad gebruiken bij de grotere bankkantoren om geld te pinnen, maar 98% van de winkels, supermarkten ondersteunt het helaas niet. Dan zou ik dus voor de zekerheid contant geld mee moeten nemen maar het risico om beroofd of gerold te worden daar is wel groter dan hier in NL dus dat doe ik liever niet.

Btw, als ik met creditcard betaal en de prijzen zijn in lokale valuta, moet ik dan commissie of toeslag betalen voor Euro -> lokale valuta? Of maak ik mij nu teveel zorgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

timmie1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:51:
[...]

Dat mag geen punt zijn. Overal waar je direct bij levering afrekent, en waar ze ook contant geld accepteren, zal een pre-paid kaart wel goed zijn. Alleen verhuurders en bijvoorbeeld hotels willen eventuele extra kosten door schade of diefstal via je CC kunnen verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

timmie1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:05:
[...]
Btw, als ik met creditcard betaal en de prijzen zijn in lokale valuta, moet ik dan commissie of toeslag betalen voor Euro -> lokale valuta? Of maak ik mij nu teveel zorgen? :P
Je betaalt bij je bank meestal een kleine koersopslag over de omrekening van lokale valuta naar Euro. Dat komt vervolgens bij de meeste betalingen neer op een paar cent aan verschil tov het "echte" omgerekende bedrag.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

timmie1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:05:
Bedoel je hier credit-card of prepaid cedit card?
https://www.gwktravelex.n...d-card/kosten-en-limieten
Dit ziet er qua kosten redelijk uit, bij MasterCard-partners (bijv. winkels en restaurants) support
En deze lijkt beter:
https://www.creditcardver.../prepaid-visa-world-card/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@timmie1 heb je al gekeken naar het eerste advies dat je kreeg, namelijk N26 of Revolut?
Daar betaal je dus geen (of weinig) koersopslag bij betaling in vreemde valuta (hangt ook af van welke vreemde valuta). En bij N26 is de debit mastercard kaart vooralsnog gratis.
ATM-gebruik kan ook voordeliger zijn in vergelijking met je Maestrokaart dus dat moet je ook even checken.

Zie anders ook de aparte draadjes over N26 en Revolut.

De eerder in dit draadje aangehaalde prepaid kaarten hebben vaak hoge bijkomende kosten en zijn in veel gevallen een duurdere keus dan N26 of Revolut.

[ Voor 11% gewijzigd door Wally2002 op 06-08-2017 20:37 . Reden: kosten prepaid kaart vaak hoger ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Excuses voor de late reactie. :)
route99 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:07:
[...]

Bedoel je hier credit-card of prepaid cedit card?
https://www.gwktravelex.n...d-card/kosten-en-limieten
Dit ziet er qua kosten redelijk uit, bij MasterCard-partners (bijv. winkels en restaurants) support
En deze lijkt beter:
https://www.creditcardver.../prepaid-visa-world-card/
Beide. Ik probeer voor mijzelf voor- en nadelen en kosten van beide varianten op een rij te zetten.
Die MasterCard en Visa waren de eersten die ik vond, alleen las ik daarna allerlei reviews dat die prepaid creditcards eigenlijk heel duur zijn en veel nadelen hebben. Vandaar dat ik in dit topic ben gaan kijken.
Wally2002 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:34:
@timmie1 heb je al gekeken naar het eerste advies dat je kreeg, namelijk N26 of Revolut?
Daar betaal je dus geen (of weinig) koersopslag bij betaling in vreemde valuta (hangt ook af van welke vreemde valuta). En bij N26 is de debit mastercard kaart vooralsnog gratis.
ATM-gebruik kan ook voordeliger zijn in vergelijking met je Maestrokaart dus dat moet je ook even checken.

Zie anders ook de aparte draadjes over N26 en Revolut.

De eerder in dit draadje aangehaalde prepaid kaarten hebben vaak hoge bijkomende kosten en zijn in veel gevallen een duurdere keus dan N26 of Revolut.
Ja, ik heb er direct naar gekeken maar ik snap het concept niet helemaal. Als ik het goed begrijp, gaat het hier om nieuwe rekeningen die je opent bij een internetbank waarbij je creditcardverbruik uit de bijbehorende rekening van die internetbank wordt gehaald? En dat je geld op kan laden door via je NL bank over te schrijven naar het Litouwse IBAN die bij je rekening bij die internetbank hoort?

Ik zie ook dat bij de gratis variant van N26 de creditcard voor maandelijkse kosten(€2,90) zorgt, klopt dat? Wat is overigens dat "addertje onder het gras" bij de gratis varianten? N26 ziet er op zich wel interessant, maar kan ik daarmee ook in "exotische" valuta betalen bij bijv. een winkeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Kijk hier eens:
https://n26.com/eu/pricing/
Standard Mastercard
Optional: €2,90 / month (WAIVED for customers who sign up now)
Waived=kwijtschelden....

Maw nu heb je de Mastercard erbij voor niks... Toch (lees de voorwaarden zelf ook nog even door)
Via mobiel betalen is per land heel verschillend: in China is het booming.. veel verder dan wij...
dus afhankelijk van naar welk land je gaat is het + of - of +/-

Edit pdf: https://docs.n26.com/lega...ount-pricelist-latest.pdf
Prijslijst.. NIET de voorwaarden, toch altijd even lezen of er addertjes onder het gras zitten.
Kijk anders nog even bij Tros Radar forum, VARA consumentenprogramma, ANWB en Consumentenbond online en forums.

[ Voor 24% gewijzigd door route99 op 09-08-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Iemand ervaring met het claimen van de excess coverage op car rentals bij Mastercard of AmEx?

Tegenwoordig begint de excess coverage insurance wel duur te worden, tot €20 per dag. Zowel mijn corporate card als prive card hebben excess coverage insurance tot een bepaald bedrag, dus de business case is al break even bij het huren van 15 huurdagen per jaar, uitgaand van 1 incident per jaar.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackBol schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:57:
Iemand ervaring met het claimen van de excess coverage op car rentals bij Mastercard of AmEx?
Gelukkig geen ervaring mee, al heeft mijn Duitse M&M MasterCard het wel en schijnt het ook gewoon gebruikt te kunnen worden.

Meestal huur ik tegenwoordig auto's bij brokers zoals Expedia, Sunny Cars of Car del Mar. Daar ben je vaak nóg goedkoper uit dan bij de verhuurmaatschappijen direct, en zeker Expedia heeft dan volgens mij altijd gewoon een volledige verzekering met 0 eigen risico. OK, je hebt waarschijnlijk minder upgrades en minder punten, maar veel minder gedoe als er wat gebeuren zou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
JackBol schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:57:break even bij het huren van 15 huurdagen per jaar, uitgaand van 1 incident per jaar.
Hoe rij je dan? Jij gaat uit van 1 incident per jaar? Ik heb over de hele wereld misschien wel 100 auto's gehuurd en nog nooit heb ik een extra verzekering genomen. Ook niet in de chaos als Bangkok of Denpasar. Leuke uitdagingen! Nog nooit een incident gehad.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Napsju schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:11:
[...]

Hoe rij je dan? Jij gaat uit van 1 incident per jaar? Ik heb over de hele wereld misschien wel 100 auto's gehuurd en nog nooit heb ik een extra verzekering genomen. Ook niet in de chaos als Bangkok of Denpasar. Leuke uitdagingen! Nog nooit een incident gehad.
Tja, je moet een tijdsspanne kiezen om je business case te maken. Ik huur al ongeveer 7 jaar lang ongeveer 30 huur-dagen per jaar, zonder ook maar 1 incident. Mijn business case is dus ruim positief.

Mijn initiele vraag was dan ook meer gericht of er mensen wel ervaring hebben met excess claimen bij je CC verzekering, aangezien ik het nog nooit heb hoeven doen.
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Gelukkig geen ervaring mee, al heeft mijn Duitse M&M MasterCard het wel en schijnt het ook gewoon gebruikt te kunnen worden.

Meestal huur ik tegenwoordig auto's bij brokers zoals Expedia, Sunny Cars of Car del Mar. Daar ben je vaak nóg goedkoper uit dan bij de verhuurmaatschappijen direct, en zeker Expedia heeft dan volgens mij altijd gewoon een volledige verzekering met 0 eigen risico. OK, je hebt waarschijnlijk minder upgrades en minder punten, maar veel minder gedoe als er wat gebeuren zou.
Ik heb even bij Expedia en Sunny Cars gekeken, maar die geven ook in de T&C gewoon de excess van de huur maatschappij aan. (tussen de 600 en 1700 euro, afhankelijk van de maatschappij). Natuurlijk kan je de excess afkopen, maar mijn hele idee is juist dat ik dat niet doe en juist het risico ga lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door JackBol op 09-08-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

@JackBol

Meestal deed ik hetzelfde. Maar kreeg nu de tip om mijn Eigen Risico te her-verzekeren via Allians

Voor een autohuur via de bovenstaande sites betaalde ik alsnog 10,50 per dag aan verzekering voor volledige afkoop. Via Allianz betaal ik 5,50 per dag voor een max van 6.000 euro aan exces/Eigen Risico.

In al mijn autohuur heb ik ook nog nooit schade gereden, maar wat ik koop is een stuk "Peace of Mind". Je wil niet naar huis gaan met een slecht gevoel omdat je net je eigen risico van 1.100 euro hebt betaald voor een kleine kras.

Voordeel voor mij is ipv min 84 euro voor 8 dagen zonder Eigen risico, nu 44 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Stinger_Ventura schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:01:
[...]

@JackBol

Meestal deed ik hetzelfde. Maar kreeg nu de tip om mijn Eigen Risico te her-verzekeren via Allians

Voor een autohuur via de bovenstaande sites betaalde ik alsnog 10,50 per dag aan verzekering voor volledige afkoop. Via Allianz betaal ik 5,50 per dag voor een max van 6.000 euro aan exces/Eigen Risico.

In al mijn autohuur heb ik ook nog nooit schade gereden, maar wat ik koop is een stuk "Peace of Mind". Je wil niet naar huis gaan met een slecht gevoel omdat je net je eigen risico van 1.100 euro hebt betaald voor een kleine kras.

Voordeel voor mij is ipv min 84 euro voor 8 dagen zonder Eigen risico, nu 44 euro.
Thanks! Zeer interessant!

Edit: en al meteen gebruik van gemaakt voor mijn volgende twee rentals.

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 09-08-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
timmie1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:41:

Ja, ik heb er direct naar gekeken maar ik snap het concept niet helemaal. Als ik het goed begrijp, gaat het hier om nieuwe rekeningen die je opent bij een internetbank waarbij je creditcardverbruik uit de bijbehorende rekening van die internetbank wordt gehaald? En dat je geld op kan laden door via je NL bank over te schrijven naar het Litouwse IBAN die bij je rekening bij die internetbank hoort?
Je moet inderdaad zorgen dat er geld bij Revolut of N26 staat, zodat uitgaven met de debit MasterCard direct ten laste van je account worden gebracht (zoals je pin(maestro)pas in NL). Dit in tegenstelling tot een creditkaart waar de maatschappij het voorschiet en jij je maandafrekening binnen een aantal dagen moet terugbetalen, of als je een gespreid betalen optie hebt (BKR registratie) dan je een deel terugbetaald en over het openstaande deel rente betaald.

N26 is een Duitse bank, met Duitse IBAN nr en Duitse bankvergunning. En is dus vergelijkbaar met een NL-bank, met als verschil dat het gratis is, en dat de koersopslagen voor veel valuta 0% is. Je tegoeden zijn ook gedekt door depositogarantiestelsel zoals dat ook in NL is.

Revolut zit iets anders in elkaar. Hebben een Britse vergunning maar dat is een 'electronic money' vergunning. Je krijgt daar sinds kort ook je eigen IBAN nr maar dat gaat weer via de Bank of Lithuania. Ook heb je een UK rekening nr (voor hetzelfde account). Bij revolut kun je ook met credit card geld op je rekening zetten.

Voor 'exotische' valuta moet je even op hun sites kijken welke ondersteund worden en of daar wellicht nog koersopslag bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Wally2002 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:46:Bij revolut kun je ook met credit card geld op je rekening zetten.
Revolut rekent dan wel 1% kosten. Zonder kosten lukt wel met een Debit Card, zoals de Mastercard van N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JackBol schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:59:
[...]

Tja, je moet een tijdsspanne kiezen om je business case te maken. Ik huur al ongeveer 7 jaar lang ongeveer 30 huur-dagen per jaar, zonder ook maar 1 incident. Mijn business case is dus ruim positief.

Mijn initiele vraag was dan ook meer gericht of er mensen wel ervaring hebben met excess claimen bij je CC verzekering, aangezien ik het nog nooit heb hoeven doen.

[...]
Ik zou me echt hard afvragen of het extra gedoe je het waard is. Een vol-casco verzekering via je cc is leuk, maar met een beetje pech mag jij alles voorschieten bij de verhuurmaatschappij en moet je hopen dat je het terug krijgt van je cc. Wat ik doe is gewoon een vol-casco huren met maximaal eigen risico bij de verhuurmaatschappij en dat eigen risico afdekken met een externe verzekering. icarhireinsurance.com bijv., ook via Allianz, €45/jaar voor heel Europa. Het nadeel van de vol-casco via cc is ook dat er vaak een erg laag limiet op zit voor de waarde van de auto, <€80k vaak. Daar zit je al heel snel dik boven als je een beetje een behoorlijke auto huurt. Ik huur 30 dagen per maand een auto dus voor mij is dit veruit de beste constructie :)
Napsju schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:11:
[...]

Totdat de auto die je een dagje gehuurd hebt gestolen wordt en je een rekening krijgt voor de nieuwprijs + misgelopen verhuurkosten :X

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 09-08-2017 23:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Niet ondenkbaar, maar zeer onwaarschijnlijk. Ik parkeer natuurlijk wel op plekken waar ik mijn eigen auto ook zou parkeren. Common sense.

Lekker!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Napsju schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:33:
Niet ondenkbaar, maar zeer onwaarschijnlijk. Ik parkeer natuurlijk wel op plekken waar ik mijn eigen auto ook zou parkeren. Common sense.
Laten we de discussie houden op het afdekken van het financiele risico ipv hoe groot de kans is dat het gebeurt. De kosten indien het gebeurt zijn namelijk wel heel hoog.

@fsfikke het gaat me niet over vol-casco, maar enkel over de excess (eigen risico). De excess wordt sowieso ge-pre-auth op je creditcard bij aanvang van de huur, dus als ze die afschrijven is de CC maatschappij wel de makkelijkste om het mee af te handelen.

Verder ben ik het met je eens. De reden dat ik nu toch voor Allianz heb gekozen hierboven is omdat mijn CC niet 100% van de excess covered en je bij premium autos wel een gat blijft zitten. Alianz gaat tot €6000 excess per event, dus dan zit je goed met autos tot ongeveer 80~90k€.

[ Voor 38% gewijzigd door JackBol op 10-08-2017 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor de liefhebber van de kaart die lekker veel FB punten oplevert en verder afgrijselijke ruk voorwaarden en nutteloze verzekeringen heeft :+ Je krijgt nu 30.000 punten bij upgrade naar plat vanaf gold bij AMEX. Downgraden kan weer als je ze gekregen hebt :p
Je kan ook huurautoverzekering.com gebruiken. Dan betaal je 69,- voor een heel jaar, ongeacht hoe vaak je huurt. Hoef je er niet meer over na te denken. En zij verzekeringen gewoon bij Allianz, daar krijg je de polis ook van.

Ik huur 20 auto's per jaar en ben dus gewoon 12 maanden verzekerd, zonder de huur te hoeven melden.

[ Voor 56% gewijzigd door PWM op 10-08-2017 13:08 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 95 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1